کتاب داستان ژاندارک

دوره مقدماتی php
کتاب داستان ژاندارک
کتاب داستان ژاندارک

پیام‌آور: داستان ژاندارک (به انگلیسی: The Messenger: The Story of Joan of Arc) ساختهٔ نویسنده-کارگردان و تهیه‌کننده فرانسوی لوک بسون است. این فیلم داستان ژاندارک قهرمان ملی فرانسه را در طی جنگ صدساله روایت می‌کند.
فیلم نامه این فیلم بیشتر به جنبه اعتقادات مذهبی ژاندارک تکیه می‌کند و جنبه تاریخی داستان بسیار کمرنگ است.شیوهٔ نگارش فیلم نامه، نشان دادن صحنه‌های فراوانی که به لحاظ تاریخی اثبات نشده بودند، موجب موج وسیعی از انتقادات از این فیلم شد و بیشتر منتقدان این فیلم را به شدت کوبیدند و این در کاهش فروش فیلم نقش به سزایی داشت، با این حال برخی از منتقدان نقدهایی بسیار مثبت در وصف این فیلم منتشر کردند.

رونالد اف. ماکسول از منتقدان فیلم میگوید:

“لوک بسون تلاش می‌کند چیزی را ثابت کند که حتی بهترین داستانهای زمان او (ژاندارک) از عهده اش بر نیامدند: اینکه ژان یک حقه باز دیوانه، گمراه، هیستریک،گیج و سر به هوا و گنهکار بود”.

“وقتی که فیلمی بر اساس یک دروغ پایه ریزی شود، آن هم دروغی گمراه‌کننده، هیچ چیز در ادامه فیلم قابل اطمینان نخواهد بود” (ماکسول).

” من تماشای فیلم پیام‌آور را به هیچ کس توصیه نمی‌کنم مگر اینکه از قبل درک کاملی از ماجرای واقعی ژاندارک مقدس حاصل شود…من سعی کردم که این فیلم را مجدداً تماشا کنم و نقدی بر آن بنویسم ولی طاقت نیاوردم که آن را تا به انتها ببینم. دلیلش خیلی ساده است: سیمایی
که از ژان در فیلم پیام‌آور به تصویر کشیده شد شباهت بسیار کمی به ژانی دارد که من از طریق مطالعه سرگذشت واقعی و سخنان خود او، شناختم و شیفته اش شدم ” (بن.دی. کندی)
کتاب داستان ژاندارک

“حقایق شناخته شده و حتی حدسیات بهترین مورخین بینهایت جالبتر، تأثیرگذارتر و شگفت انگیزتر از ابتکارات ناموجه این فیلم است”(ماکسول).

دوره مقدماتی php

http://www.stjoan-center.com/messnger/messenger.html

لوک بسون (به فرانسوی: Luc Besson) (زاده ۱۸ مارس ۱۹۵۹ در پاریس) کارگردان فرانسوی است.

لوک بسون که از ۱٥ سالگی با رها کردن درس به فیلم‌سازی پرداخت اکنون به عنوان کارگردان، نویسنده و تهیه‌کنندهٔ مطرح سینما از او یاد می‌شود. در کارنامه او فیلم‌هایی چون لئون و پیام‌آور: داستان ژاندارک دیده می‌شود.

لوک بسون (به فرانسوی: Luc Besson) (زاده ۱۸ مارس ۱۹۵۹ در پاریس) کارگردان فرانسوی است.

لوک بسون که از ۱٥ سالگی با رها کردن درس به فیلم‌سازی پرداخت اکنون به عنوان کارگردان، نویسنده و تهیه‌کنندهٔ مطرح سینما از او یاد می‌شود. در کارنامه او فیلم‌هایی چون لئون و پیام‌آور: داستان ژاندارک دیده می‌شود.



می توان گفت که هدف اصلی این ژانر، «زندگی بخشیدن به تاریخ» از طریق ساختن داستان هایی درباره ی گذشته یا یک دوره ی تاریخی خاص است.

» کتابناکهای مرتبط:کارگاه سناریوBarsoom series – 04 – Thuvia, Maid of Marsسقوط

Powered by You

Thanks for telling us about the problem.

Be the first to ask a question about ژاندارک یا دوشیزه اورلئان

Welcome back. Just a moment while we sign you in to your Goodreads account.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به دنبال ژاندارک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به دنبال ژاندارک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب صوتی به دنبال ژاندارک اثر ژان میشل دککر فرگون از مجموعه «به دنبال…»، سرگذشت زندگی دختری فرانسوی را به تصویر می‌کشد که جان در راه دفاع از وطن خود گذاشته است.

در طول تاریخ زنان بسیاری بودند که داستان زندگی‌شان دهان به دهان نقل شده و تا به امروز رسیده است. زنانی چون: ماریکوری، مادر ترزا، الیزابت اول و ژاندارک. 

ژان میشل دککر فرگون (Jean Michel Dequeker fergon) در این کتاب می‌خواهد زندگی ژان دارک دختر افسانه‌ای فرانسه را در بیانی داستان­‌گونه و نه چندان طولانی اما جامع شرح دهد؛ و تصویری کوتاه از دوران زندگی او، ترسیم کند.کتاب داستان ژاندارک

ژان دارک یا ژاندارک (Joan of Arc) و گاه دوشیزه‌ی اورلئان، «قهرمان» ملی فرانسه و قدیسه‌ای در کلیسای کاتولیک است. وی در منطقه‌ی تاریخی لورِن، در خانواده آرک، در هنگام جنگ صد ساله در روستای دومرِمی واقع در مرز شرقی فرانسه به دنیا آمد. در جنگ صدساله بر ضد انگلستان، رهبری فرانسوی‌ها را برعهده داشت. در نزدیکی شهر کُنپی ینی، به خاطر خیانت شهردار این شهر توسط بورگینیون‌ها اسیر و به انگلیسی‌ها فروخته شد.

ژان دارک در یک دادگاه کلیسایی، به جرم ضدیت با قوانین کلیسا، محکوم و در میدان ویومارشه شهرِ روآن سوزانده شد. چندی بعد، در یک دادگاه تجدید نظر در سال 1456، «شرافت» وی را مجدداً پذیرفتند. با شنیدن کتاب صوتی به دنبال ژاندارک با صدای سعید مرزبالی برشی از تاریخ فرانسه را با ژاندارک طی کنید.

در قسمتی از کتاب صوتی به دنبال ژاندارک می‌شنویم:

«ژان هم به نظر می‌رسید شور و هیجانش را قدری از دست داده است. نه این که از مبارزه با انگلیسی‌ها دست کشیده باشد: او بی‌صبرانه می‌خواست به پاریس برود. ولی رسالت دوگانه‌ای را که آن ندا به او فرمان داده بود به پایان رسانده بود، آزاد کردن اورلئان و تدهین پادشاه»

برای دانلود کتاب صوتی به دنبال ژاندارک و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله، و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.

شهریور ۱, ۱۳۹۶
تاریخ جهان

ارسال دیدگاه
646 بازدید

توضیحات: ژاندارک یا دوشیزه ارلئان دوشیزه قهرمان ملی فرانسه و دوشیزه ای در کلیسای کاتولیک بود. در جنگ صدساله بر ضد انگلستان، رهبری فرانسوی‌ها را برعهده داشت. در نزدیکی شهر کُنپی ینی، به خاطر خیانت شهردار این شهر توسط بورگونی‌ها اسیر و به انگلیسی‌ها فروخته شد. ژان دارک در یک دادگاه کلیسایی، توسط اسقفِ بووه، پیر کوشون به جرم ضدیت با قوانین کلیسا، محکوم و در میدان ویومارشه شهرِ روآن سوزانده شد. چندی بعد، در یک دادگاه تجدید نظر در سال ۱۴۵۶، شرافت این دوشیزه قهرمان باز به اثبات رسید.

مترجم: بزرگ علوی

برچسبآثار آقا بزرگ علوی آثار شیللر چطور ژاندارک دوشیزه اورلئان شد دوشیزه اورلئان شیللر زندگی دوشیزه اورلئان ژاندارک یا دوشیزه اورلئان ترجمه بزرگ علوی کتاب تاریخی ژاندارک

دی ۱۲, ۱۳۹۷

کتاب داستان ژاندارک

مهر ۱۹, ۱۳۹۷

مهر ۱۶, ۱۳۹۷

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

سبد خرید شما خالی است!

ژاندارک

نویسنده: جرج برنارد شاو
مترجم: محمود حیدریان
ناشر: گام
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 214
اندازه کتاب: رقعی – سال انتشار: 1363 – دوره چاپ: 2

کمیاب یا دست دوم – کیفیت : عالی

 

کتاب داستان ژاندارک

مروری بر کتاب

نمایشنامه در شش پرده

ژاندارک چوپان دختری فرانسوی بود در زمان زندگی ژاندارک سپاهیان انگلیس وطن او را زیر نفوذ داشتند.این روستایی دختردر 13سالگی متوجه شد که آواز های غیبی از زبان زنان مقدسه قدیم نصاری و سروشی از میکائیل فرشته، به گوشش می رسد که: بر خیز، و برای رهایی خاک میهن خود در راه حق، مجاهده کن.

در 16 سالگی به سر کردگی گروهی از سپاهیان فرانسوی وارد پیکار شد،ولی سر انجام خائنین او را به انگلیسی ها فروختند و پادشاه فرانسه،شارل هفتم پا از سر پیمان نهاد و نامردانه او را رها ساخت مدت سه ماه و نیم ارباب انگیزایسیون او را ستمگرانه محاکمه کردند و قضات نصاری از ان دختر ساده دل پرسش های غامض و سوفسطائیانه نمودند،هر چه به او گفتند که داستان سروش غیبی را ،که ادعا می کرد به او رسیده است منکر بشود،تن در نداد و لباس مردانه را نیز از تن رها نکرد تا اینکه در روز سی مه 1431 میلادی او را به جرم اینکه دعوی قدسیت کرده،در چهار راه عام آوردند،هیزم انباشتند و زنده زنده سوزانیدند.

ژاندارک یا دوشیزه ارلئان دوشیزه قهرمان ملی فرانسه و دوشیزه ای در کلیسای کاتولیک بود. در جنگ صدساله بر ضد انگلستان ، رهبری فرانسوی‌ها را برعهده داشت. در نزدیکی شهر کُنپی ینی، به خاطر خیانت شهردار این شهر توسط بورگونی‌ها اسیر و به انگلیسی‌ها فروخته شد. ژاندارک در یک دادگاه کلیسایی ، توسط اسقف بووه ، پیر کوشون به جرم ضدیت با قوانین کلیسا ، محکوم و در میدان ویومارشه شهر روآن سوزانده شد. چندی بعد، در یک دادگاه تجدید نظر در سال ۱۴۵۶، شرافت این دوشیزه قهرمان باز به اثبات رسید.

0 نظر / نوشتن نظر

برچسب ها:
جرج برنارد شاو,
محمود حیدریان,
تاریخ فرانسه,
ژاندارک,
نمایشنامه انگلیسی,
کتاب ژاندارک

آهنگ جدائینویسنده: میمنت دانا
ناشر: امیر کبیر
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 291
اندازه کتاب:..


0ریال

برج نهم نویسنده: سبالد آلیس
مترجم: هدیه یزدان پناه
ناشر: ترکمان
زبان کتاب..


100,000ریال 75,000ریال

واژگان احساس برانگیزنویسنده: سبالد آلیس
مترجم: هدیه یزدان پناه
ناشر: ترکمان
زب..


55,000ریال

آهنگ جدایینویسنده: میمنت دانا
ناشر: امیر کبیر
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 291
اندازه کتاب:..


800,000ریال

حماسه ژاندارک یا همان دوشیزه اورلئان، چنان بازتاب وسیعی داشته است که درباره آن هرگونه آثاری نوشته شده است: آثار ادبی برگرفته از زندگی او، اشعاری در وصف و ستایشش، وقایع‌نامه‌هایی درباره رویدادهایی که ژاندارک در آنها سهمی داشته است و… این کتاب حکایت مبارزه‌ها، پیروزی‌ها و محاکمه ژاندارک است که یکی از شخصیت‌های مهم تاریخ فرانسه به شمار می‌رود. با خواندن روایت زندگی او، با جامعه فرانسه در پایان قرون وسطی آشنا می‌شویم. کتاب به دنبال ژاندارک همراه با تصاویر متنوع یکی دیگر از مجلدهای مجموعه به دنبال است که نوجوانان را با تاریخ مبارزات این مبارز فرانسوی آشنا می‌کند





کتاب داستان ژاندارک


 
کتاب‌های ویژه
 


 

کتاب نایاب ” ژاندارک ” با نام دیگر “دوشیزه ارلئان” اثر معروف “شیللر” با ترجمه روان بی‌نظیر “بزرگ علوی” می‌باشد.

دانلود کتاب ژاندارک را به علاقمندان به رمان و شاهکارهای ادبیات ملل پیشنهاد می‌کنیم.

 

.::  تنها اعضای سایت می‌توانند این کتاب را دانلود کنند  ::.
پس از عضویت در سایت، تمام کتاب‌های مخصوص اعضا را می‌توانید دانلود کنید.
  
برای عضویت در سایت: ثبت‌نام کنید؛
یا اگر قبلا عضو شده‌اید: وارد شوید.

 


 

کتاب داستان ژاندارک
کتاب داستان ژاندارک
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *