گل گاو زبان برای پریود خوبه

دوره مقدماتی php
گل گاو زبان برای پریود خوبه
گل گاو زبان برای پریود خوبه

با زیاد شدن عوارض جانبی ناشی از استفاده از داروهای شیمیایی، بسیاری از افراد به داروهای گیاهی و سنتی روی آورده اند. یکی از مهمترین گیاهان دارویی که بسیار هم پر خاصیت است، گیاه گل گاوزبان است.

از خواص گل گاوزبان اکثر ما آرامش اعصاب را شنیده ایم اما مصرف گل گاوزبان دارای خواص زیادی است و ما در این مقاله از پارسی نو به همه آنها پرداخته ایم. البته همانطوری که هر چیزی که دارای خواصی است ممکن است دارای عوارضی هم باشد، باید به مضرات گل گاو زبان هم دقت داشت تا ناخواسته به مشکل ناشی از خوردن گل گاوزبان دچار نشویم. از جمله مهمترین روش مصرف این گیاه دارویی، چای گل گاوزبان یا همان دمنوش گل گاو زبان است که در این مقاله روش تهیه آن را شرح داده ایم.

گل گاوزبان را همه ما به خاطر خواص دارویی آن می شناسیم. نام علمی این گیاه  Echium است و از نظر علم گیاه شناسی نام یک سرده از تیره گاوزبانیان است.

دو نوع از این گیاه دارویی وجود دارد. یک نوع ایرانی و نوع دیگر اروپایی است. از نظر علمی گل گاوزبان ایرانی را Echium می نامند و گل گاوزبان اروپایی Borage گفته می شود. گفتنی است که این دو گیاه به طور کلی متفاوت از هم هستند، تنها گل‌ هایشان کمی به هم شباهت دارد. از نظر خواص دارویی این دوگیاه هم دارای تفاوت های اندکی هستند. در ادامه این مقاله از پارسی نو برای شما خواهیم گفت که گل‌ های گل گاوزبان ایرانی از نظر ظاهری درشت تر از گل‌های گیاه گاوزبان اروپایی هستند. گل گاوزبان ایرانی از نظر رنگ لاجوردی هستند و از نظر شباهت شبیه به گل انار هستند.

گل گاو زبان برای پریود خوبه

دوره مقدماتی php

تخم گل گاوزبان ایرانی شکل دایره ای دارد و لعابی است و از نظر محل پرورش هم باید بدانید که در کوه‌های البرز به خوبی رشد می کنند و به راحتی قابل دسترسی است. گفتنی است که در همه شهرهای ایران این گیاه قابل عمل آوری است اما گیاه گاوزبان بیشتر در اصفهان می‌روید و گیاه محلی این شهرها گل‌های لاجوردی و کوچک و دایره ای شکل دارد.

اما این که چطور این گیاه به اروپا برده شده است و مورد مصرف قرار گرفته باید گفت که گیاه گاوزبان اروپایی از شمال آفریقا به اسپانیا منتقل شده است و موفق شده است تا به طب سنتی اروپا راه یابد. از جمله خاصیت های گیاه گاوزبان از نوع اروپایی آن است که عرق بدن را زیاد می کند و باعث زیاد شدن دفع ادرار می شود. به عبارتی گیاهی مدر است.

در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد همه خواص آن صحبت خواهیم کرد :

یکی از مشکلات دوران یائسگی زنان نوسانات خلقی اس. خانمها برای رفع این مشکل شان می توانند به جای استفاده از درمان های هورمونی که دارای عوارض جانبی هم هستند، از خواص دارویی گل گاوزبان استفاده کنند. بهرتین روش نوشیدن دمنوش آن است.

اگر دچار مشکل اختلال حواس هستید، پیشنهاد می کنیم که مصرف گل گاوزبان را فراموش نکنید. برای تقویت اعصاب و روان دمنوش گل گاو زبان بهترین گزینه به شمار می رود. به یاد داشته باشید که این گیاه دارای خاصیت نشاط آوری است.

دمنوش این گیاه به همراه کمی لیمو عمانی و عسل برای رفع مشکلاتی مثل سرماخوردگی، تنگی نفس و گلودرد، سودمند است. بهترین روش برای درمان سرفه های فصل زمستان، نوشیدن دمنوش گل گاوزبان است.

گفتنی است که گل گاوزبان درمان سرفه های مزمن، وقفه های تنفسی و آسم های خفیف هم به شمار می رود. برای درمان سرفه های خشک به این روش عمل کنید که گیاه گل گاوزبان را با بابونه، سنبل الطیب، شقایق ترکیب کرده و دم کرده آنها را به صورت روزانه ۲ تا ۳ بار بنوشید.

وسواس یکی از امراض سوداوی به شمار می رود، روشهای مختلفی برای درمان وسواس وجود دارد که استفاده از دمنوش گل گاوزبان گزینه ای بدون عارضه است. اکیدا پیشنهاد می کنیم که کسانی که وسواس دارند، استفاده از گل گاوزبان را در رژیم غذایی شان بگنجانند.

برای رفع مشکلاتی مانند جوش های چرکین دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان برگ تازه گل گاوزبان معجزه می کند و همینطور برای رفع حرارت دهان هم مفید است.

از آنجایی که گل گاو زبان دارای منیزیم است به پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می کند. در حقیقت یکی از مهمترین خواص گل گاوزبان همین مبارزه و پیشگیری از بیماری سرطان است. سرطان های مختلف مثل سرطان پروستات، سرطان پستان و سرطان کبد با مصرف گل گاوزبان قابل درمان و پیشگیری هستند.

گفته می شود که گل گاو زبان ضد حساسیت، ضد روماتیسم و ضد التهاب است و این خاصیت از آن رو است که گل گاو زبان دارای «آلکوالویید» است.

اگر به دنبال نوشیدنی و یا خوراکی مناسب برای فصل گرما هستید، گل گاوزبان یکی از بهترین انتخاب ها به شمار می رود. برای درست کردن دمنوش گل گاوزبان برای تابستان،گل های تازه این گیاه را در آب بخیسانید و سپس آن را با آب لیمو و شکر مخلوط کنید و میل کنید. این نوشیدنی بسیار نشاط انگیز و خنک کننده است. همچنین خوردن برگ های تازه گل گاو زبان در سالاد برای خنک شدن در فصل تابستان بسیار مفید است.

اگر به دنبال ترکیبی نرم کننده برای پوست تان هستید و یا دارای پوستی خشک هستید از عصاره برگ گل گاوزبان می توانید استفاده کنید. همینطور برای برطرف کردن خارش های پوستی هم گل گاو زبان بسیار مفید است. گفتنی است که افشره برگ گل گاوزبان با ترکیب مساوی آن با آب، برای درمان خشکی و یا خارش پوست مفید است و استفاده از آن جوش های عصبی روی پوست را برطرف می کند. همینطور می توان از ان خمیری تهیه کرد و روی جوش ها مالید.

یکی از بهترین روشها برای رفع مشکلات پوست سر و همینطور برای زیبایی موها، مالیدن روغن گل گاوزبان به پوست سر و موها است. این روغن باعث می شود تا شوره سر هم درمان شود و از خواص گل گاوزبان برای شوره نیز بهره مند می شوید.

گفته می شود که گل گاو زبان برای درمان فولیکولیتیس مفید است. فولیکولیتیس فرایندی است که در آن فولیکول های مو در اثر عفونت دچار التهاب می شوند و آسیب می بینند، و باعث می شود تا فرد دچار ریزش مو شود. پس به این ترتیب گل گاوزبان برای ریزش مو هم مفید است.

خانمهای باردار باید از مصرف گل گاو زبان جدا خودداری کنند؛ چرا که گل گاو زبان به علت دارا بودن آلکالوئیدها باعث می شود تا به جنین آسیب برسد. بنابراین توصیه می شود تا زنان باردار باید از هرگونه مصرف خودسرانه انواع جوشانده ها یا دم کرده های گیاهی از جمله دم کرده گل گاوزبان در دوران  بارداری خودداری کنند.

وجود آلکالوئید در ترکیب گل گاو زبان باعث شده است تا متخصصان مصرف این گیاه را در دوران بارداری ممنوع اعلام کنند. علیرغم این ممنوعیت، کارشناسان مصرف دمنوش گل گاوزبان همراه با رازیانه را برای افزایش شیر مادران شیرده توصیه کرده اند. با تمام این صحبت ها، این دسته از مادران برای استفاده از خواص گل گاو زبان در دوران شیردهی زیر نظر پزشک باشند، نتیجه بهتری را خواهند دید.

آلکالوئید برای کودکان نیز مضر دانسته شده است و بنابراین کودکان نباید گل گاوزبان مصرف کنند.

اگر دچار اختلال در چرخه قاعدگی هستید، پیشنهاد می کنیم تا گل گاوزبان بخورید. این را باید بدانید که مصرف بیش از پنج روز پشت سر هم دمنوش گل گاوزبان، باعث می شود تا خانمها به موقع پریود شوند. گفتنی است که دمنوش این گیاه به علت دارا بودن خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی برای درمان کمر درد و دل درد و سایر مشکلات در زمان قاعدگی مفید باشد.

گفته می شود که گل گاو زبان برای پایین آوردن فشار خون بسیار مفید است و این خاصیت اش از آن رو است که دارای آنتی اکسیدان هایی در ترکیب اش است که سبب بهبود گردش خون در بدن می شوند و بنابراین فشار خون بالا را برطرف می کنند. البته توصیه شده است کسانی که فشار خون بالا دارند، دمنوش گل گاوزبان را ترجیحا با چند قطره آبلیمو مصرف کنند و یا با مقداری لیمو عمانی.

گل گاو زبان برای پریود خوبه

افراد مبتلا به دیابت می توانند از گل گاوزبان و دمنوش آن استفاده کنند. دمنوش این گیاه دارویی می تواند به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک زیادی کند.

اگر معتاد به مصرف الکل هستید، برای ترک اعتیاد الکل گل گاوزبان بهترین گزینه برای امتحان است. این خاصیت گل گاوزبان از آن رو است که مصرف این گیاه برخی پیام رسان های عصبی خاص را سرکوب می کند و در نتیجه این توانایی را دارد که ولع فرد را به مصرف الکل پایین آورد و به بهبود وضعیت خواب افراد الکلی هم کمک زیادی می کند.

گل گاو زبان از جمله گیاهان دارویی است که باعث سلامت سیستم قلب و عروق می شود و مصرف آن باعث پیشگیری از بروز سکته و حمله قلبی و ناراحتی های سیستم قلبی و عروقی می شود.

یکی دیگر از خواص روغن گل گاوزبان آن است که باعث تحرکات روده ای در سیستم گوارش می شود و در نتیجه بهبود عملکرد روده ها را به دنبال دارد. اگر جزو افرادی هستید که به تنبلی روده دچارید، پیشنهاد می کنیم که گل گاو زبان مصرف کنید.

مشکلات دستگاه ادراری با مصرف گل گاوزبان بر طرف می شود؛ چرا که این گیاه سرشار از پتاسیم و کلسیم است که بسیار ادرار آور هستند و در نتیجه با افزایش تعداد دفعات ادرار موجب از بین بردن عفونت ها در دستگاه ادرای می شوند و آنها را درمان می کنند.

گل گاوزبان یکی از روشهای سنتی در درمان اختلالات بیش فعالی به شمار می رود و چون گل گاوزبان تقویت حواس پنجگانه را به دنبال دارد، می تواند تمرکز بیشتر و درمان اختلال بیش فعالی را به دنبال داشته باشد.

بر اساس مطالعات انجام گرفته، گل گاوزبان دارای قدرت تصفیه کنندگی خون است و باعث می شود تا خون تصفیه شود. گردش خون تصفیه شده سلامت بدن را به دنبال دارد.

مصرف گل گاو زبان و یا روغن این گیاه باعث افزایش انتقال امواج عصبی در بدن می شود و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به آلزایمر را به دنبال دارد. پس برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر گل گاو زبان را مصرف کنید.

  • عکس جوجه کباب روی منقل
  • از جمله علائم بیماری ام اس، اسپاسم عضلانی و بی حسی اندام ها است که روغن گل گاوزبان برای کاهش این نشانه ها و علائم بسیار مفید است.

    از آنجایی که گل گاوزبان سرشار از کلسیم است و کلسیم هم عنصری مهم برای سلامت استخوان ها بویژه در سنین میانسالی به شمار می رود، مصرف آن از پوکی استخوان پیشگیری می کند.

    دم کردن گل گاو زبان کار سختی نیست و ما در ادامه این مقاله از پارسی نو روش تهیه این دمنوش پر خاصیت را شرح می دهیم که امیدواریم مورد استفاده تان قرار گیرد.

    برای شروع کار همانطوری که چایی را دم می کنید، مقداری گل گاوزبان(دو تا پنج مثقال) را با نیم لیتر آب جوش، مانند چای روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری یا سماور قرار دهید و بگذارید تا به مدت ده دقیقه دم بکشد و بعد از دم کشیدن، اجازه دهید تا ده دقیقه بماند و بعد آن را بنوشید. در نظر داشته باشد که می توانید دو گرم گل گاو زبان را به صورت دمنوش درست کرده و سه بار در روز مورد مصرف قرار دهید.

    چنانچه برگ های خالص گل گاو زبان را دم می کنید، به خاطر داشته باشید که برای دم کردن آنها نیازی به سپری شدن زمان زیادی نیست و نهایتادر ۱۰ دقیقه دمنوش شما آماده می شود..

    پیشنهاد می کنیم که به مدت طولانی قوری دمنوش گل گاو زبان را روی حرارت نذارید چون عطر، طعم و خاصیت این دمنوش در اثر دم کردن طولانی‌مدت از بین می رود. افرادی که رنگ سیاه دمنوش گل‌گاوزبان را می پسندند، می‌توانند با اضافه کردن یک عدد لیمو عمانی کوچک به قوری دمنوش شان و یا ریختن چند قطره آبلیمو هنگام سرو آن، باعث ارغوانی شدن رنگ این نوشیدنی خاص، آرام‌بخش و مدر شوند.

    همین خاصیت آرام‌بخشی گل‌‌گاوزبان باعث می‌شود تا به عنوان یک نوشیدنی مناسب بعد از شام و قبل از خوابیدن مورد استفاده قرار گیرد.

    در بسیاری از کشورها، برگ های تازه گیاه گل گاوزبان را در زمان تهیه انواع سالاد مورد استفاده قرار می دهند.

    همچنین بنا بر تاکیدات طب سنتی، در مراحل اولیه ناراحتی های ریوی و یا در زمان سرماخوردگی های همراه با تب، دم کرده برگ تازه گل گاوزبان به شدت توصیه می شود و این مشکلات را برطرف می کند.

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    مصرف روزی سه مرتبه و هر مرتبه ده میلی لیتر آب برگ تازه یا افشره گل گاوزبان برای درمان مشکلاتی مانند افسردگی، اندوه و یا اضطراب بسیار مفید است.

    روغن گل گاوزبان هم مانند دمنوش آن دارای خواص زیادی است. از جمله از این روغن پر خاصیت در درمان  اختلالات پوستی مثل اگزما، درماتیت سبورئیک که اغلب باعث خارش، قرمزی و پوسته ریزی مخصوصاً در ناحیه سر می شود مورد استفاده قرار می گیرد و همینطور در درمان درماتیت عصبی که واکنش پوست نسبت به فشار های عصبی است که منجر به پوسته ریزی و خارش پوست می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

    هر چند روغن گل گاو زبان دارای خواص زیادی است، اما نباید از این روغن زیاد مصرف کرد چرا که روغن  گل گاو زبان ممکن است باعث افزایش و طولانی شدن مدت زمان خونریزی شود به همین علت هم استفاده از این روغن بر روی زخم ها می بایست با احتیاط زیاد صورت گیرد.

    هر گیاه دارویی با داشتن خواصی برای قسمتهای مختلف بدن، ممکن است دارای عوارض جانبی هم باشد و بنابراین باید اگر از مشکل خاصی در حوزه سلامتی مان رنج می بریم، هر گونه داروی گیاهی را تحت نظر پزشک مصرف کنیم. گیاه گل گاو زبان هم از این قاعده مستثنی نیست و باید در مورد عوارضی که ممکن است برای برخی در پی داشته باشد، هشیار باشیم. در ادامه به این هشدارها اشاره کرده ایم.

    افراد با فشار خون بالا باید دقت کنند که مصرف گل‌گاوزبان باعث افزایش فشار خون در آنها می‌شود‌؛ توصیه می شود که این دسته از افراد دمنوش گل گاو زبان را به‌همراه چند قطره آب‌لیمو یا مقدار کمی لیمو عمانی، مورد مصرف قرار دهند.

    آنچه که معمول است آن است که از قدیم الایام گیاه گل گاوزبان را به‌همراه شکر و نبات، و حتی دم‌کردن آن با نبات را تهیه می کرده اند. پس نبات بهترین طعم دهنده به نوشیدنی گل گاو زبان است.

    اگر می خواهید به شکل مرتب گل گاو زبان را مورد مصرف قرار دهید، پیشنهاد می کنیم که بعد از صرف شام از نوشیدنی را میل کنید.

    مصرف بیش از پنج روز پشت سر هم گیاه گل گاوزبان، باعث عادت ماهانه در خانمها می شود؛ پس توجه داشته باشید که در صورت نیاز، پس از پنج روز متوالی استفاده از آن سه روز فاصله انداخته وسپس دوباره آن را مورد مصرف قرار دهید.

    بر طبق عاداتی که از قدیم بوده، گل‌گاوزبان را با گیاهی به نام سنبل‌الطیب یا علف گربه دم می‌کنند، اگر شما هم این کار را کردید، در مصرف این نوشیدنی ترکیبی دقت کنید و زیاده روی نکنید؛ درست است که این دو گیاه برای تقویت اعصاب مفید هستند اما زیرا مصرف زیاد مخلوط این دو گیاه با هم مسمومیت، خستگی، احساس سبکی سر، گشاد شدن مردمک چشم و مسمومیت کبدی را برای فرد مصرف کننده در پی دارد.

    اگر داروهای مربوط به سیستم عصبی مرکزی مانند داروهای ضد افسردگی‌، داروهای ضد اضطراب‌، داروهای آرام‌بخش‌ها، داروهای خواب‌آورها و آنتی‌هیستامین‌ها مصرف می کنید، از مصرف گل گاو زبان خودداری کنید.

    مصرف گل گاو زبان در دوز زیاد یا دراز مدت، به علت دارا بودن موادشیمیایی خطرناکی که آلکالوئید های پیرولیزیدینی (PAS)  نام دارند، می تواند خطر بروز سرطان کبد و یا آسیب به این عضو حیاتی را به دنبال داشته باشد.

    افرادئ که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند چنانچه گل گاو زبان مصرف کنند، احتمال خونریزی در آنها بالا می رود و به همین جهت بر اساس نظر پزشکان توصیه می شود که حداقل تا ۲ هفته پس از جراحی از مصرف این گیاه خودداری کنند چرا که گل گاو زبان تا حدی باعث رقیق شدن خون می شود.

    درست است که مصرف گیاه گل گاوزبان علائم سوداوی را در بدن تا حد زیادی کاهش می دهد و همینطور تاثیرات خواب آوری و آرامش بخشی را بعد از مصرف به همراه دارد، اما در نظر داشته باشید که مصرف گیاه گل گاو زبان به طور مداوم بیش از یک ماه، مسمویت کبدی را به همراه دارد.

    مصرف بیش از اندازه گل گاو زبان باعث ایجاد درد در معده می شود و اختلال در عملکرد دستگاه گوارش را به دنبال دارد.

    به خاطر داشته باشید که مصرف گل گاو زبان درد را در کسانی که به سنگ کیسه صفرا مبتلا هستند، افزایش می دهد. پس این دسته از افراد باید در خوردن گل گاو زبان احتیاط لازم را داشته باشند. همین مشکل در افراد مبتلا به سنگ کلیه هم در صورت افراط در مصرف گل گاوزبان پیش می آید.

    برای برخی این سوال وجود دارد که آیا مصرف روزانه گل گاو زبان ایرادی دارد؟ برای رسیدن به پاسخی برای این سوال در ادامه این مقاله از پارسی نو ما را همراهی کنید.

    بنا به نظر محققان پزشکی به‌طور کلی، مصرف روزی یک وعده دمنوش گل‌گاوزبان برای افراد سالم مشکلی به وجود نمی آورد. اما به شرطی که برای خرید گل‌ها و برگ‌هایی که می‌توان از آنها دمنوش‌ گیاهی گل گاو زبان تهیه کرد، دقت لازم را داشته باشید و از فروشگاهها و مراکز خرید مطمئن خریداری کنید.

    چنانچه گل‌گاوزبان را از مراکز خرید معتبر تهیه کنید، می‌توانید دمنوش آن را با ترکیب گل این گیاه و آب‌جوش با هم و دم کردن این ترکیب به مدت زمان حدود ده دقیقه روی حرارت غیرمستقیم، حرارتی از قبیل حرارت و بخار کتری یا سماور آماده کنید.

    اگر طعم شیرین این دمنوش را می پسندید، بهترین شیرین‌کننده آن نبات است. می‌توان نبات را از همان ابتدای دم کردن داخل قوری بیندازید تا طعم شیرین نبات با طعم گل گاو زبان ترکیب شود و در نهایت یک دمنوش با طعم بی نظیر را میل کنید.

    به خاطر داشته باشید که اضافه کردن لیموعمانی یا آب لیمو به جوشانده گاوزبان کار ضروری نیست و صرفا برای خوشرنگ و خوشگوار کردن این نوشیدنی به کار گرفته می شود و این را باید بدانید که اضافه کردن نبات به دمنوش گل گاو زبان برای کسانی که تپش قلب اضطرابی همراه با داغی بدن و سینه و صورت دارند، مفید است.

    در ابتدا باید بدانید که نام دیگر گیاه گل گاوزبان،گیاه افعی است. از نظر گیاه شناسی هم باید بدانید که گل گاوزبان گیاهی علفی و یک ساله به شمار می رود. ارتفاع ساقه گیاه گل گاوزبان تا ۶۰ سانتیمتر هم می رسد.

    ساقه این گیاه دارویی شیاردار و خاردار است و برگ های آن ساده و مخملی هستند که پوشیده از تارهای خشن هم هستند و همین تارهای خشن در زمان چیدن آن، باعث گزیدگی ملایمی در دست ها می شوند. جالب است بدانید که این گیاه یک نوع گیاه خودرو است که در دامنه کوه های البرز می روید و تنوع گونه آن بسیار بالا است. از نظر مصرف گیاه گل گاوزبان باید گفت که بخش مصرفی این گیاه برگ ها و گل های آن هستند.

    از نظر طب سنتی گیاه دارویی گل گاوزبان دارای طبع گرم و تر است و یک منبع غنی از آنتی اکسیدان، فلاونوئید، آنتو سیانین، اسید گاما لینولئیک، کولین، ویتامین های B، ویتامین C، منیزیم، کلسیم، آهن و پتاسیم است.

    یکی از مهمترین و بهترین روشها برای استفاده از خواص درمانی گل گاوزبان آن است که گل ها و برگ های گل گاوزبان را خشک می کنند و سپس با این برگها چای و دمنوش و عرق آن را درست می کنند و مورد مصرف قرار می دهند.

    دیدگاه

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهــم♥
    کپی برداری فقط با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد.

    Copyright Parsino.com © 2018 – Allrights Reserved

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » گل گاوزبان: خواص، مضرات، طبع، دمنوش گل گاو زبان، میزان مصرف در روز

    گل گاوزبان : در این مقاله از بخش خواص خوراکی ها و گیاهان در وبسایت نایریکا به گل گاوزبان, خواص گل گاوزبان, مضرات گل گاوزبان, طبع گل گاو زبان, میزان مصرف گل گاو زبان در روز, خواص گل گاوزبان و فشار خون, خواص گل گاوزبان برای پریود, دمنوش گل گاوزبان, کاشت گل گاو زبان, گل گاوزبان ایرانی, گل گاوزبان وحشی, گل گاوزبان اروپایی, عکس گل گاو زبان می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

    گل گاوزبان, خواص گل گاوزبان, مضرات گل گاوزبان, طبع گل گاو زبان, میزان مصرف گل گاو زبان در روز, خواص گل گاوزبان و فشار خون, خواص گل گاوزبان برای پریود, دمنوش گل گاوزبان, کاشت گل گاو زبان, گل گاوزبان ایرانی, گل گاوزبان وحشی, گل گاوزبان اروپایی, عکس گل گاو زبان

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

    زنان یائسه که دچار نوسانات خلقی هستند می توانن به جای استفاده از درمان های هورمونی از مکمل های گل گاوزبان استفاده کنند.

    دمنوش گل گاو زبان تقویت کننده اعصاب و روان و حواس پنجگانه، و نشاط آور است واختلال حواسرا درمان می کند.

    دمنوش گل گاو زبان به همراه کمی لیمو عمانی، عسل برای درمان سرماخوردگی، تنگی نفس و گلودرد، مفید است.

    این دمنوش سرفه های فصل سرما را درمان می کند و به صورت مرهمی قوی عمل خواهد کرد.

    خواص گل گاوزبان

    گل گاوزبان ، سرفه های مزمن، وقفه های تنفسی و آسم های خفیفرا درمان می کند و می توان گیاه گل گاوزبان را با بابونه، سنبل الطیب، شقایق مخلوط نموده و دم کرده حاصل از این چند گیاه را روزی ۳-۲ بار برای درمان سرفه های خشک بنوشید.

    برای امراض سوداوی، وسواس و خفقان بهتر است از گل گاو زبان استفاده کنید.

    برگ تازه گل گاو زبان جوش های چرکین دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان را درزمان می کند و برای رفع حرارت دهان موثر است.

    یکی از خواص گل گاو زبان ضد سرطان بودن آن است.

    گل گاو زبان دارای منیزیم بوده و از سرطان پیشگیری می کند.

    سرطان های مختلف مثل پروستات، پستان و کبد می توانند با مصرف گل گاوزبان درمان شوند.

    گل گاو زبان به دلیل دارا بودن «آلکوالویید» می تواند ضد حساسیت، ضد روماتیسم و ضد التهاب باشد.

    ریختن برگ های تازه گل گاو زبان در سالاد ، و خیساندن گل های تازه این گیاه در آب و مخلوط آن با آب لیمو و شکربرای روزهای گرم بسیار نشاط انگیز و خنک کننده است.

    عُصاره برگ گل گاوزبان ، ترکیبی نرم کننده برای پوست خشک و برطرف نمودن خارش های پوستی است .

    افشره برگ گل گاوزبان با مقدار مساوی آب برای خشکی و یا خارش پوست و درمان جوش های عصبی روی پوست مفید است و آن را می توان روی جوش ها مالید.

    مالیدن روغن گل گاوزبان به سرتان سبب کاهش بسیاری از مشکلات پوست کف سر و مو می شود.

    گل گاوزبان راه درمانی برای فولیکولیتیس است که در آن فولیکول های موی تان در اثر عفونت ملتهب می شوند و آسیب می بینند، و دچار ریزش مو می شوید.

    اگر از روغن گل گاوزبان استفاده کنید چنانچه در بخش خای قبلی سلامت پوست و مو در نمناک خواندید شوره و خارش سرتان درمان خواهد شد و موی پر پشت و درخشان خواهید داشت.

    مصرف گل گاو زبان در بارداری به علت داشتن آلکالوئیدها باعث آسیب به جنین می شود.

    زنان باردار باید از هرگونه مصرف خودسرانه انواع جوشانده ها یا دم کرده های گیاهی در بارداری خودداری کنند.

    مصرف گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای زنان شیرده و کودکان نیز مضر است.

    مصرف بیش از پنج روز متوالی دمنوش گل گاوزبان، باعث پریود شدن زنان شود.

    دم کرده گل گاوزبان به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی برای درمان کمر درد و دل درد در زمان قاعدگی موثر است.

    آنتی اکسیدان های موجود در گل گاوزبان سبب بهبود گردش خون می شود و  فشار خون بالا را درمان می کند.

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    دمنوش گل گاو زبان می تواند به کاهش قند خون در افراد مبتلا به  دیابت کمک کند.

    برای ترک اعتیاد الکل گل گاوزبان را امتحان کنید زیرا گل گاوزبان با سرکوب برخی پیام رسان های عصبی خاص، قادر است ولع تان را به مصرف الکل کاهش دهد و به بهبود وضعیت خواب افراد الکلی کمک کند.

    مصرف گل گاو زبان سبب پیشگیری از سکته و حمله قلبی و ناراحتی های سیستم قلبی و عروقی می شود.

    روغن گل گاوزبان سبب تحرکات روده ای شده و عملکرد روده ها بهبود می بخشد .

    افرادی دچار تنبلی روده بهتر است گل گاو زبان مصرف کنند.

    گل گاوزبان دارای مقدار بسیار زیادی پتاسیم و کلسیم است که بسیار ادرار آور هستند و موجب از بین بردن عفونت ها به دنبال افزایش دفعات ادرار شده و عفونت دستگاه ادرای را درمان می کند.

    درمان اختلال بیش فعالی

    گل گاوزبان در درمان اختلالات بیش فعالی بسیار مفید بوده است و از انجایی که گل گاوزبان سبب تقویت حواس ۵ گانه می شود می تواند باعث تمرکز بیشتر و درمان اختلال بیش فعالی شود.

    گل گاو زبان قدرت تصفیه کنندگی خون دارد و خون را تصفیه می کند.

    روغن گل گاوزبان سبب افزایش انتقال امواج عصبی و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر می شود.

  • عکس نام الله ج
  • روغن گل گاوزبان برای کاهش علائم بیماری ام اس مانند اسپاسم عضلانی و بیحسی اندام ها موثر می باشد.

    گل گاوزبان مقدار زیادی کلسیم دارد که این کلسیم بر سلامت استخوان ها در سنین میانسالی تاثیر بسیار زیادی دارد و سبب جلوگیری از پوکی استخوان می شود.

    گل گاو زبان و برگ‌های آن تصفیه کننده خون است.

    آرام کننده اعصاب است.

    عرق آور است.

    ادرار آور است.

    کلیه‌ها را تقویت می‌کند.

    سرماخوردگی را برطرف می‌کند.

    برای از بین بردن سرفه از دم کرده گل گاو زبان استفاده کنید.

    در درمان برونشیت موثر است.

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    بی اختیاری دفع ادرار را درمان می‌کند.

    التهاب و ورم کلیه را درمان می‌کند.

    در درمان بیماری سرخک و مخملک مفید است.

    ضماد برگ‌های گاو زبان برای رفع ورم موثر است.

    برگهای گاوز بان را بپزید و مانند اسفناج از آن استفاده کنید.

    برگهای تازه گل گاو زبان دارای مقدر زیادی ویتامین C می‌باشد و در بعضی از کشورها آنرا داخل سالاد می‌ریزند.

    این گیاه درمان خوبی برای فلاش بک زدن‌های متوالی در زندگیست.

    گل گاوزبان دارای مقدار زیادی مواد شیمیایی به نام آلکالوئید‌های پیرولیزیدینی که مصرف طولانی و زیاد آن باعث آسیب‌های کبدی می‌شود، بنابراین لازم است از زیاده‌روی در مصرف این گیاه اجتناب شود.

    گل گاوزبان باعث افزایش فشارخون می‌شود، لذا بیماران مبتلا به فشار خو بالا بایستی در مصرف آن احتیاط کنند و یا آن را همراه با لیمو عمانی مصرف کنند.

    مضرات گل گاوزبان

    همچنین مخلوط کردن آن با سنبل الطیب، قبل از دم کردن هم میتواند خاصیت افزایش دهنده فشار خون را تعدیل کند.

    زیاده‌روی در مصرف گل گاو زبان علائمی مانند خستگی، احساس سبکی سر، گشاد شدن مردک چشم و مسمومیت کبدی را به دنبال دارد.

    گل گاوزبان به علت داشتن آلکالویید برای زنان باردار، شیرده و کودکان مضر است.

    مصرف این گیاه همراه با دارو‌های سیستم عصبی مرکزی مانند دارو‌های ضد  افسردگی، ضد اضطراب، قرص آرامبخش، خواب‌آور، آنتی هیستامین‌ها و دارو‌های کنترل فشار خون بایستی با نظر پرشک متخصص انجام شود.

    طبیعت گل گاوزبان گرم و تر است

    طبع گل گاو زبان

    متخصصان می گویند که افراد تنها می توانند ۲ گرم گل گاو زبان را به صورت دمنوش تهیه کرده و سه بار در روز مصرف کنند.

    میزان مصرف گل گاو زبان در روز

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در گل گاوزبان باعث بهبود گردش خون می شود که فشار خون بالا را درمان کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

    خواص گل گاوزبان و فشار خون

    در طب سنتی ایران گفته شده که مصرف گل گاو زبان می تواند باعث فشار خون بالا شود به همین دلیل توصیه می شود که افراد مبتلا به فشار خون بالا، دمنوش گل گاو زبان را با چند قطره آب لیموتر ش تازه مصرف کنند.

    گفته می شود که مصرف بیش از پنج روز متوالی دمنوش گل گاوزبان، می تواند باعث پریود شدن زنان شود؛ بنابراین پس از پنج روز استفاده از آن در صورت نیاز، سه روز فاصله انداخته و سپس دوباره مصرف کنید.

    خواص گل گاوزبان برای پریود

    دم کرده گل گاوزبان به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی که دارد، یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان کمر درد و دل درد در زمان  قاعدگی و پریود شدن می باشد.

    ۲ گرم از گل و برگ های خشک شده گل گاوزبان را در نیم لیتر آب داغ (دمای ۸۰ درجه) بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد.

    دمنوش گل گاوزبان

    دمنوش گل گاوزبان آماده است، می توایند یک قاشق چای خوری  عسل به آن اضافه کنید و بنوشید.

    کاشت و پرورش گیاهان دارویی مانند گل گاو زبان آسان است و حتی باغبانان با تجربه کم می توانند این کار را انجام دهند.

    گل گاوزبان باید در زمینی کاشته شود که از نظر مواد آلی در حد متوسط غنی باشد.

    اطمینان حاصل شود که خاک زهکشی خوبی دارد و PH در سطح متوسط باشد.

    بعد از گذشت سرما به طور مستقیم بذر را در زمین بکارید.

    بذر گل گاوزبان باید دریک مکان آفتاب گیر یا سایه جزیی کاشته شود.

    کاشت گل گاو زبان

    گل گاوزبان یک گیاه مقاوم است و می توان آن را حتی در پاییز و یا زمستان، زمانی که اولین نشانه های فصل بهار پدیدار می شود نیز کاشت.

    بذرهای گل گاوزبان را باید در عمق ۰/۶ تا ۱/۲ سانتی متر کاشت و فاصله ردیف های کاشت را باید ۳۰ سانتی متر در نظر گرفت.

    زمانی که ارتفاع گیاهان گل گاوزبان به ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر رسید آن ها را با فاصله ۳۰ سانتی متر از هم تنک کنید.

    بذر گل گاوزبان در عرض چند روز جوانه می زند.

    از آنجا که آبیاری بیش از حد نسبت به آبیاری کمتر از حد مشکل بزرگ تری است، باید بین هر آبیاری اجازه دهید که خاک اطراف گل گاوزبان خشک شود.

    قبل از کاشت گل گاوزبان، مقداری کمپوست به خاک اضافه کنید.

    با انجام این کار مقدار زیادی مواد مغذی برای گیاه فراهم می شود.

    اما باید مواظب باشید کمپوست بیش از حد اضافه نشود.

    کاشت گل گاوزبان همراه با توت فرنگی باعث جذب زنبور عسل و افزایش باردهی میوه می شود.

    امروزه از گل گاوزبان در آشپزی استفاده محدودی می شود و بیشتر جنبه دارویی دارد و یا به عنوان چاشنی از آن استفاده می شود.

    گیاه گل گاوزبان از زمان های دور به طور سنتی در درمان بیماری های زیادی مثل مشکلات کلیوی استفاده می شده است و بسیاری از افراد از گل گاوزبان به عنوان آرام بخش استفاده می کنند.

    گل گاوزبان بعد از گل دهی به دانه می رود و افتادن دانه ها روی زمین باعث تداوم گیاه می شود.

    در صورتی که می خواهید گیاه در سال بعد مجددا رشد کند باید اجازه دهید گیاه دانه تولید کند ولی در صورتی که نمی خواهید گیاه در سال بعد باز هم رشد کند باید قبل از تولید دانه، گل ها را بچینید.

    پرورش گل گاوزبان در باغ به یک فضای اختصاصی نیاز دارد.

    با کاشت بذر گل گاوزبان هر چهار هفته یک بار، یک منبع گل گاوزبان را تضمین خواهد کرد.

    برگ ها می توانند در هر زمان برداشت شوند و به صورت تازه استفاده شوند.

    بعد از برداشت می توان برگ ها را خشک کرد و از آن ها استفاده نمود.

    در صورتی که گل گاوزبان میزبان زنبورهای عسل باشد، عسلی که تولید می شود طعم بسیار عالی دارد.

    گاوزبان ایرانی ا نام علمیEchium amoenum گیاهی چندساله با ریشه هی قطور، برگ ها زبانه ای و رزت، ساقه و برگ ها پوشیده از کرک های زبر و خشن هستند.

    طول ساقه گل دهنده ۸۰ – ۶۰ سانتی متر است.

    گل گاوزبان ایرانی

    گل آذین با گل های قیفی شکل به رنگ قرمز ارغوانی، که پس از خشک شدن به رنگ آبی یا بنفش در می آیند.

    در هر سنبله تعداد زیادی گل وجود دارد که به تدریج از پایین به بالا باز می شوند.

    گل گاوزبان ایرانی که فقط در ایران رشد کرده و بومی مناطق البرز و شمال ایران میباشد .

    گیاه گاوزبان وحشی یکی از گیاهان خوراکی خودروی استان کرمانشاه و از خانواده گل گاوزبان (Boraginaceae) می باشد.

    گیاه گاوزبان وحشی با نام علمی Anchusa italica Retz و با نام محلی سادی یکی از گیاهان خوراکی خودروی استان و از خانواده گل گاوزبان است.

    در خصوص پراکندگی گل گاوزبان وحشی، اظهار داشت: این گیاه را در مشهد، تبریز، همدان، خرم آباد، تهران، سنندج می توان یافت و در استان کرمانشاه در سرپل ذهاب، گیلانغرب، اسلام آباد غرب، کوزران، سنقر، سراب نیلوفر و کنگاور وجود دارد.

    گل گاوزبان وحشی

    گیاه گل گاوزبان، گیاهی دوساله یا پایا به ارتفاع ۳۰ تا ۷۵ سانتی متر و تماما پوشیده از کرکهای سفید گسترده، کمی سخت و در پایه غده ای است.

    ساقه آن ایستاده و غالبا متعدد از کرکهای متراکم گسترده و سخت، منشعب، در بخش فوقانی دارای شاخه های زوجی منشعب و به صورت پانیکولی وسیع است.

    ساقه های گلدار ایستاده و طویل، منتهی به گل آذین بلند است، برگهای پایین باریک شده به صورت دمبرگی بطول ۲ تا ۵۰ سانتیمتر، پهنگی به ابعاد ۲ تا ۵ در ۱۲ تا ۲۰ سانتیمتر و برگهای بالایی کوچک بدون دمبرگ، نیمه ساقه آغوش با قاعده تقریبا هسته کاسه و کاسه گل به طول ۶ تا ۷ میلیمتر است.

    این گیاه را می توان به صورت پخته و خام مصرف کرد که اگر بصورت پخته مصرف شود باید برگهای این گیاه را شسته و با مقداری آب می پزند سپس آن را صاف کرده و بعد داخل  پیاز داغ ریخته و  تخم مرغ به آن اضافه کرده و با  ماست مصرف می کنند.

    شهد این گیاه را نیز می توان مورد استفاده قرار داد، داخل گلها شهد شیرینی وجود دارد که گلها را درآورده و شهد آن را با دهان می مکنند، همچنین برگهای جوان این گیاه که در ابتدای فصل رویش هنوز کرکهای کم و نرمی را دارند، به عنوان سبزی خوردن استفاده می شود.

    نوع دیگر گونه ی اروپایی گاوزبان می باشد که با نوع ایرانی متفاوت است ، که در اروپا برای مصارف دمنوشی مصرف بالایی دارند.

    با نوع ایرانی اشتباه نشود.

    با نام علمی Borago officinalis L در نوشته های تئوفراست و دیوسکورید از گاو زبان باغی به عنوان یک گیاه دارویی مهم یاد شده و خواص درمانی آن شرح داده شده است.

    گل گاوزبان اروپایی

    طبق برخی نوشته ها، بذر گاو زبان باغی اولین بار از شمال آفریقا به اروپا منتقل و کشت گردید.

    از گاو زبان باغی در گذشته به عنوان یک گیاه عسل آور و همچنین گیاهی زینتی استفاده می شده است.

    در برخی کشور ها از برگ های سبز و جوان گاو زبان باغی به خاطر طعم خاص آن در تهیه سالاد استفاده می کردند.

    در طب سنتی بعضی کشور ها از برگ ها و گل های خشک این گیاه برای معالجه یرقان، سرفه، تب، بعضی بیماری های پوستی و همچنین برای مداوای بیماری های مربوطبه سنگ کلیه استفاده می شده است.

    وزرای فرهنگ و آموزش و پرورش به مجلس می‌روند

    اگر نمایندگان فقط به امور ملی بپردازند، شفافیت آرایشان بلامانع است

    احتمال کاهش تعطیلات تابستانی مجلس

    پیشنهاد زاهدی برای نامگذاری یکی از خیابانهای تهران به نام جورج فلوید

    روحانی: تحریم و کرونا نتوانست ما را متوقف کند

    معیشت طبقه ضعیف در اولویت کار مجلس قرار گیرد

    افتتاح واحدهای صنعتی در استان خراسان رضوی و اصفهان

    ربیعی: بالا بردن قدرت خرید بازنشستگان یک وظیفه اخلاقی و انسانی است

    تسلیت رییس فیفا برای درگذشت سرمربی پیشین تیم ملی ایران

    ویدئو / توضیحات وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت مسکن

    چرا برگزاری لیگ به نفع بازیکنان است؟

    دستور رییس جمهور برای تشکیل کارگروه بررسی عوامل گرانی مسکن و راه‌حل‌های برون‌رفت از آن

    جایگاه دوم آسیا و ۳۳ جهان در تصاحب تیم ملی + جدول فیفا

    پاسخ سازمان وظیفه عمومی ناجا به ابهامات مطرح شده در برنامه فوتبال برتر

    خاموشیِ «خدمتگزارِ خاموش» فوتبال ایران

    سرقت از یک خانه در شمال تهران در پوشش مأمور دولت

    توصیه پلیس به دارندگان آیفون

    کشف بیش از ۲ تن مرفین در غرب استان تهران

    شارژ بی‌سیم به گوشی‌های میان‌رده می‌آید

    تشریح اقدامات «مردم محور» پلیس پیشگیری در مقابله با شیوع کرونا

    خطر دانلود فایل‌های مخرب چندرسانه‌ای

    دستگیری دلال آرد در تهران

    بحثی در معرفت‌شناسی فضای سایبر

    هوندا قربانی حملات سایبری شد

    دانشمندان مبانی “نظریه نسبیت عام” اینشتین را تأیید کردند

    توییتر به جنگ تئوری‌ توطئه می‌رود

    تعیین سن زیستی با اسکنر چشم

    تشخیص بیماری کووید-۱۹ با ابزار الکل‌سنجی تنفسی در ۱۵ ثانیه

    انجام آزمایش واکسن ویروس کرونا بر روی انسان دو ماه زودتر

    تصاویر طوفان “کریستوبال” از فضا

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » گل گاوزبان: خواص، مضرات، طبع، دمنوش گل گاو زبان، میزان مصرف در روز

    گل گاوزبان : در این مقاله از بخش خواص خوراکی ها و گیاهان در وبسایت نایریکا به گل گاوزبان, خواص گل گاوزبان, مضرات گل گاوزبان, طبع گل گاو زبان, میزان مصرف گل گاو زبان در روز, خواص گل گاوزبان و فشار خون, خواص گل گاوزبان برای پریود, دمنوش گل گاوزبان, کاشت گل گاو زبان, گل گاوزبان ایرانی, گل گاوزبان وحشی, گل گاوزبان اروپایی, عکس گل گاو زبان می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

    گل گاوزبان, خواص گل گاوزبان, مضرات گل گاوزبان, طبع گل گاو زبان, میزان مصرف گل گاو زبان در روز, خواص گل گاوزبان و فشار خون, خواص گل گاوزبان برای پریود, دمنوش گل گاوزبان, کاشت گل گاو زبان, گل گاوزبان ایرانی, گل گاوزبان وحشی, گل گاوزبان اروپایی, عکس گل گاو زبان

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

    زنان یائسه که دچار نوسانات خلقی هستند می توانن به جای استفاده از درمان های هورمونی از مکمل های گل گاوزبان استفاده کنند.

    دمنوش گل گاو زبان تقویت کننده اعصاب و روان و حواس پنجگانه، و نشاط آور است واختلال حواسرا درمان می کند.

    دمنوش گل گاو زبان به همراه کمی لیمو عمانی، عسل برای درمان سرماخوردگی، تنگی نفس و گلودرد، مفید است.

    این دمنوش سرفه های فصل سرما را درمان می کند و به صورت مرهمی قوی عمل خواهد کرد.

    خواص گل گاوزبان

    گل گاوزبان ، سرفه های مزمن، وقفه های تنفسی و آسم های خفیفرا درمان می کند و می توان گیاه گل گاوزبان را با بابونه، سنبل الطیب، شقایق مخلوط نموده و دم کرده حاصل از این چند گیاه را روزی ۳-۲ بار برای درمان سرفه های خشک بنوشید.

    برای امراض سوداوی، وسواس و خفقان بهتر است از گل گاو زبان استفاده کنید.

    برگ تازه گل گاو زبان جوش های چرکین دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان را درزمان می کند و برای رفع حرارت دهان موثر است.

    یکی از خواص گل گاو زبان ضد سرطان بودن آن است.

    گل گاو زبان دارای منیزیم بوده و از سرطان پیشگیری می کند.

    سرطان های مختلف مثل پروستات، پستان و کبد می توانند با مصرف گل گاوزبان درمان شوند.

    گل گاو زبان به دلیل دارا بودن «آلکوالویید» می تواند ضد حساسیت، ضد روماتیسم و ضد التهاب باشد.

    ریختن برگ های تازه گل گاو زبان در سالاد ، و خیساندن گل های تازه این گیاه در آب و مخلوط آن با آب لیمو و شکربرای روزهای گرم بسیار نشاط انگیز و خنک کننده است.

    عُصاره برگ گل گاوزبان ، ترکیبی نرم کننده برای پوست خشک و برطرف نمودن خارش های پوستی است .

    افشره برگ گل گاوزبان با مقدار مساوی آب برای خشکی و یا خارش پوست و درمان جوش های عصبی روی پوست مفید است و آن را می توان روی جوش ها مالید.

    مالیدن روغن گل گاوزبان به سرتان سبب کاهش بسیاری از مشکلات پوست کف سر و مو می شود.

    گل گاوزبان راه درمانی برای فولیکولیتیس است که در آن فولیکول های موی تان در اثر عفونت ملتهب می شوند و آسیب می بینند، و دچار ریزش مو می شوید.

    اگر از روغن گل گاوزبان استفاده کنید چنانچه در بخش خای قبلی سلامت پوست و مو در نمناک خواندید شوره و خارش سرتان درمان خواهد شد و موی پر پشت و درخشان خواهید داشت.

    مصرف گل گاو زبان در بارداری به علت داشتن آلکالوئیدها باعث آسیب به جنین می شود.

    زنان باردار باید از هرگونه مصرف خودسرانه انواع جوشانده ها یا دم کرده های گیاهی در بارداری خودداری کنند.

    مصرف گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای زنان شیرده و کودکان نیز مضر است.

    مصرف بیش از پنج روز متوالی دمنوش گل گاوزبان، باعث پریود شدن زنان شود.

    دم کرده گل گاوزبان به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی برای درمان کمر درد و دل درد در زمان قاعدگی موثر است.

    آنتی اکسیدان های موجود در گل گاوزبان سبب بهبود گردش خون می شود و  فشار خون بالا را درمان می کند.

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    دمنوش گل گاو زبان می تواند به کاهش قند خون در افراد مبتلا به  دیابت کمک کند.

    برای ترک اعتیاد الکل گل گاوزبان را امتحان کنید زیرا گل گاوزبان با سرکوب برخی پیام رسان های عصبی خاص، قادر است ولع تان را به مصرف الکل کاهش دهد و به بهبود وضعیت خواب افراد الکلی کمک کند.

    مصرف گل گاو زبان سبب پیشگیری از سکته و حمله قلبی و ناراحتی های سیستم قلبی و عروقی می شود.

    روغن گل گاوزبان سبب تحرکات روده ای شده و عملکرد روده ها بهبود می بخشد .

    افرادی دچار تنبلی روده بهتر است گل گاو زبان مصرف کنند.

    گل گاوزبان دارای مقدار بسیار زیادی پتاسیم و کلسیم است که بسیار ادرار آور هستند و موجب از بین بردن عفونت ها به دنبال افزایش دفعات ادرار شده و عفونت دستگاه ادرای را درمان می کند.

    درمان اختلال بیش فعالی

    گل گاوزبان در درمان اختلالات بیش فعالی بسیار مفید بوده است و از انجایی که گل گاوزبان سبب تقویت حواس ۵ گانه می شود می تواند باعث تمرکز بیشتر و درمان اختلال بیش فعالی شود.

    گل گاو زبان قدرت تصفیه کنندگی خون دارد و خون را تصفیه می کند.

    روغن گل گاوزبان سبب افزایش انتقال امواج عصبی و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر می شود.

  • عکس پروفایل پرچم افغانستان
  • روغن گل گاوزبان برای کاهش علائم بیماری ام اس مانند اسپاسم عضلانی و بیحسی اندام ها موثر می باشد.

    گل گاوزبان مقدار زیادی کلسیم دارد که این کلسیم بر سلامت استخوان ها در سنین میانسالی تاثیر بسیار زیادی دارد و سبب جلوگیری از پوکی استخوان می شود.

    گل گاو زبان و برگ‌های آن تصفیه کننده خون است.

    آرام کننده اعصاب است.

    عرق آور است.

    ادرار آور است.

    کلیه‌ها را تقویت می‌کند.

    سرماخوردگی را برطرف می‌کند.

    برای از بین بردن سرفه از دم کرده گل گاو زبان استفاده کنید.

    در درمان برونشیت موثر است.

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    بی اختیاری دفع ادرار را درمان می‌کند.

    التهاب و ورم کلیه را درمان می‌کند.

    در درمان بیماری سرخک و مخملک مفید است.

    ضماد برگ‌های گاو زبان برای رفع ورم موثر است.

    برگهای گاوز بان را بپزید و مانند اسفناج از آن استفاده کنید.

    برگهای تازه گل گاو زبان دارای مقدر زیادی ویتامین C می‌باشد و در بعضی از کشورها آنرا داخل سالاد می‌ریزند.

    این گیاه درمان خوبی برای فلاش بک زدن‌های متوالی در زندگیست.

    گل گاوزبان دارای مقدار زیادی مواد شیمیایی به نام آلکالوئید‌های پیرولیزیدینی که مصرف طولانی و زیاد آن باعث آسیب‌های کبدی می‌شود، بنابراین لازم است از زیاده‌روی در مصرف این گیاه اجتناب شود.

    گل گاوزبان باعث افزایش فشارخون می‌شود، لذا بیماران مبتلا به فشار خو بالا بایستی در مصرف آن احتیاط کنند و یا آن را همراه با لیمو عمانی مصرف کنند.

    مضرات گل گاوزبان

    همچنین مخلوط کردن آن با سنبل الطیب، قبل از دم کردن هم میتواند خاصیت افزایش دهنده فشار خون را تعدیل کند.

    زیاده‌روی در مصرف گل گاو زبان علائمی مانند خستگی، احساس سبکی سر، گشاد شدن مردک چشم و مسمومیت کبدی را به دنبال دارد.

    گل گاوزبان به علت داشتن آلکالویید برای زنان باردار، شیرده و کودکان مضر است.

    مصرف این گیاه همراه با دارو‌های سیستم عصبی مرکزی مانند دارو‌های ضد  افسردگی، ضد اضطراب، قرص آرامبخش، خواب‌آور، آنتی هیستامین‌ها و دارو‌های کنترل فشار خون بایستی با نظر پرشک متخصص انجام شود.

    طبیعت گل گاوزبان گرم و تر است

    طبع گل گاو زبان

    متخصصان می گویند که افراد تنها می توانند ۲ گرم گل گاو زبان را به صورت دمنوش تهیه کرده و سه بار در روز مصرف کنند.

    میزان مصرف گل گاو زبان در روز

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در گل گاوزبان باعث بهبود گردش خون می شود که فشار خون بالا را درمان کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

    خواص گل گاوزبان و فشار خون

    در طب سنتی ایران گفته شده که مصرف گل گاو زبان می تواند باعث فشار خون بالا شود به همین دلیل توصیه می شود که افراد مبتلا به فشار خون بالا، دمنوش گل گاو زبان را با چند قطره آب لیموتر ش تازه مصرف کنند.

    گفته می شود که مصرف بیش از پنج روز متوالی دمنوش گل گاوزبان، می تواند باعث پریود شدن زنان شود؛ بنابراین پس از پنج روز استفاده از آن در صورت نیاز، سه روز فاصله انداخته و سپس دوباره مصرف کنید.

    خواص گل گاوزبان برای پریود

    دم کرده گل گاوزبان به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی که دارد، یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان کمر درد و دل درد در زمان  قاعدگی و پریود شدن می باشد.

    ۲ گرم از گل و برگ های خشک شده گل گاوزبان را در نیم لیتر آب داغ (دمای ۸۰ درجه) بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد.

    دمنوش گل گاوزبان

    دمنوش گل گاوزبان آماده است، می توایند یک قاشق چای خوری  عسل به آن اضافه کنید و بنوشید.

    کاشت و پرورش گیاهان دارویی مانند گل گاو زبان آسان است و حتی باغبانان با تجربه کم می توانند این کار را انجام دهند.

    گل گاوزبان باید در زمینی کاشته شود که از نظر مواد آلی در حد متوسط غنی باشد.

    اطمینان حاصل شود که خاک زهکشی خوبی دارد و PH در سطح متوسط باشد.

    بعد از گذشت سرما به طور مستقیم بذر را در زمین بکارید.

    بذر گل گاوزبان باید دریک مکان آفتاب گیر یا سایه جزیی کاشته شود.

    کاشت گل گاو زبان

    گل گاوزبان یک گیاه مقاوم است و می توان آن را حتی در پاییز و یا زمستان، زمانی که اولین نشانه های فصل بهار پدیدار می شود نیز کاشت.

    بذرهای گل گاوزبان را باید در عمق ۰/۶ تا ۱/۲ سانتی متر کاشت و فاصله ردیف های کاشت را باید ۳۰ سانتی متر در نظر گرفت.

    زمانی که ارتفاع گیاهان گل گاوزبان به ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر رسید آن ها را با فاصله ۳۰ سانتی متر از هم تنک کنید.

    بذر گل گاوزبان در عرض چند روز جوانه می زند.

    از آنجا که آبیاری بیش از حد نسبت به آبیاری کمتر از حد مشکل بزرگ تری است، باید بین هر آبیاری اجازه دهید که خاک اطراف گل گاوزبان خشک شود.

    قبل از کاشت گل گاوزبان، مقداری کمپوست به خاک اضافه کنید.

    با انجام این کار مقدار زیادی مواد مغذی برای گیاه فراهم می شود.

    اما باید مواظب باشید کمپوست بیش از حد اضافه نشود.

    کاشت گل گاوزبان همراه با توت فرنگی باعث جذب زنبور عسل و افزایش باردهی میوه می شود.

    امروزه از گل گاوزبان در آشپزی استفاده محدودی می شود و بیشتر جنبه دارویی دارد و یا به عنوان چاشنی از آن استفاده می شود.

    گیاه گل گاوزبان از زمان های دور به طور سنتی در درمان بیماری های زیادی مثل مشکلات کلیوی استفاده می شده است و بسیاری از افراد از گل گاوزبان به عنوان آرام بخش استفاده می کنند.

    گل گاوزبان بعد از گل دهی به دانه می رود و افتادن دانه ها روی زمین باعث تداوم گیاه می شود.

    در صورتی که می خواهید گیاه در سال بعد مجددا رشد کند باید اجازه دهید گیاه دانه تولید کند ولی در صورتی که نمی خواهید گیاه در سال بعد باز هم رشد کند باید قبل از تولید دانه، گل ها را بچینید.

    پرورش گل گاوزبان در باغ به یک فضای اختصاصی نیاز دارد.

    با کاشت بذر گل گاوزبان هر چهار هفته یک بار، یک منبع گل گاوزبان را تضمین خواهد کرد.

    برگ ها می توانند در هر زمان برداشت شوند و به صورت تازه استفاده شوند.

    بعد از برداشت می توان برگ ها را خشک کرد و از آن ها استفاده نمود.

    در صورتی که گل گاوزبان میزبان زنبورهای عسل باشد، عسلی که تولید می شود طعم بسیار عالی دارد.

    گاوزبان ایرانی ا نام علمیEchium amoenum گیاهی چندساله با ریشه هی قطور، برگ ها زبانه ای و رزت، ساقه و برگ ها پوشیده از کرک های زبر و خشن هستند.

    طول ساقه گل دهنده ۸۰ – ۶۰ سانتی متر است.

    گل گاوزبان ایرانی

    گل آذین با گل های قیفی شکل به رنگ قرمز ارغوانی، که پس از خشک شدن به رنگ آبی یا بنفش در می آیند.

    در هر سنبله تعداد زیادی گل وجود دارد که به تدریج از پایین به بالا باز می شوند.

    گل گاوزبان ایرانی که فقط در ایران رشد کرده و بومی مناطق البرز و شمال ایران میباشد .

    گیاه گاوزبان وحشی یکی از گیاهان خوراکی خودروی استان کرمانشاه و از خانواده گل گاوزبان (Boraginaceae) می باشد.

    گیاه گاوزبان وحشی با نام علمی Anchusa italica Retz و با نام محلی سادی یکی از گیاهان خوراکی خودروی استان و از خانواده گل گاوزبان است.

    در خصوص پراکندگی گل گاوزبان وحشی، اظهار داشت: این گیاه را در مشهد، تبریز، همدان، خرم آباد، تهران، سنندج می توان یافت و در استان کرمانشاه در سرپل ذهاب، گیلانغرب، اسلام آباد غرب، کوزران، سنقر، سراب نیلوفر و کنگاور وجود دارد.

    گل گاوزبان وحشی

    گیاه گل گاوزبان، گیاهی دوساله یا پایا به ارتفاع ۳۰ تا ۷۵ سانتی متر و تماما پوشیده از کرکهای سفید گسترده، کمی سخت و در پایه غده ای است.

    ساقه آن ایستاده و غالبا متعدد از کرکهای متراکم گسترده و سخت، منشعب، در بخش فوقانی دارای شاخه های زوجی منشعب و به صورت پانیکولی وسیع است.

    ساقه های گلدار ایستاده و طویل، منتهی به گل آذین بلند است، برگهای پایین باریک شده به صورت دمبرگی بطول ۲ تا ۵۰ سانتیمتر، پهنگی به ابعاد ۲ تا ۵ در ۱۲ تا ۲۰ سانتیمتر و برگهای بالایی کوچک بدون دمبرگ، نیمه ساقه آغوش با قاعده تقریبا هسته کاسه و کاسه گل به طول ۶ تا ۷ میلیمتر است.

    این گیاه را می توان به صورت پخته و خام مصرف کرد که اگر بصورت پخته مصرف شود باید برگهای این گیاه را شسته و با مقداری آب می پزند سپس آن را صاف کرده و بعد داخل  پیاز داغ ریخته و  تخم مرغ به آن اضافه کرده و با  ماست مصرف می کنند.

    شهد این گیاه را نیز می توان مورد استفاده قرار داد، داخل گلها شهد شیرینی وجود دارد که گلها را درآورده و شهد آن را با دهان می مکنند، همچنین برگهای جوان این گیاه که در ابتدای فصل رویش هنوز کرکهای کم و نرمی را دارند، به عنوان سبزی خوردن استفاده می شود.

    نوع دیگر گونه ی اروپایی گاوزبان می باشد که با نوع ایرانی متفاوت است ، که در اروپا برای مصارف دمنوشی مصرف بالایی دارند.

    با نوع ایرانی اشتباه نشود.

    با نام علمی Borago officinalis L در نوشته های تئوفراست و دیوسکورید از گاو زبان باغی به عنوان یک گیاه دارویی مهم یاد شده و خواص درمانی آن شرح داده شده است.

    گل گاوزبان اروپایی

    طبق برخی نوشته ها، بذر گاو زبان باغی اولین بار از شمال آفریقا به اروپا منتقل و کشت گردید.

    از گاو زبان باغی در گذشته به عنوان یک گیاه عسل آور و همچنین گیاهی زینتی استفاده می شده است.

    در برخی کشور ها از برگ های سبز و جوان گاو زبان باغی به خاطر طعم خاص آن در تهیه سالاد استفاده می کردند.

    در طب سنتی بعضی کشور ها از برگ ها و گل های خشک این گیاه برای معالجه یرقان، سرفه، تب، بعضی بیماری های پوستی و همچنین برای مداوای بیماری های مربوطبه سنگ کلیه استفاده می شده است.

    وزرای فرهنگ و آموزش و پرورش به مجلس می‌روند

    اگر نمایندگان فقط به امور ملی بپردازند، شفافیت آرایشان بلامانع است

    احتمال کاهش تعطیلات تابستانی مجلس

    پیشنهاد زاهدی برای نامگذاری یکی از خیابانهای تهران به نام جورج فلوید

    روحانی: تحریم و کرونا نتوانست ما را متوقف کند

    معیشت طبقه ضعیف در اولویت کار مجلس قرار گیرد

    افتتاح واحدهای صنعتی در استان خراسان رضوی و اصفهان

    ربیعی: بالا بردن قدرت خرید بازنشستگان یک وظیفه اخلاقی و انسانی است

    تسلیت رییس فیفا برای درگذشت سرمربی پیشین تیم ملی ایران

    ویدئو / توضیحات وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت مسکن

    چرا برگزاری لیگ به نفع بازیکنان است؟

    دستور رییس جمهور برای تشکیل کارگروه بررسی عوامل گرانی مسکن و راه‌حل‌های برون‌رفت از آن

    جایگاه دوم آسیا و ۳۳ جهان در تصاحب تیم ملی + جدول فیفا

    پاسخ سازمان وظیفه عمومی ناجا به ابهامات مطرح شده در برنامه فوتبال برتر

    خاموشیِ «خدمتگزارِ خاموش» فوتبال ایران

    سرقت از یک خانه در شمال تهران در پوشش مأمور دولت

    توصیه پلیس به دارندگان آیفون

    کشف بیش از ۲ تن مرفین در غرب استان تهران

    شارژ بی‌سیم به گوشی‌های میان‌رده می‌آید

    تشریح اقدامات «مردم محور» پلیس پیشگیری در مقابله با شیوع کرونا

    خطر دانلود فایل‌های مخرب چندرسانه‌ای

    دستگیری دلال آرد در تهران

    بحثی در معرفت‌شناسی فضای سایبر

    هوندا قربانی حملات سایبری شد

    دانشمندان مبانی “نظریه نسبیت عام” اینشتین را تأیید کردند

    توییتر به جنگ تئوری‌ توطئه می‌رود

    تعیین سن زیستی با اسکنر چشم

    تشخیص بیماری کووید-۱۹ با ابزار الکل‌سنجی تنفسی در ۱۵ ثانیه

    انجام آزمایش واکسن ویروس کرونا بر روی انسان دو ماه زودتر

    تصاویر طوفان “کریستوبال” از فضا

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » گل گاوزبان: خواص، مضرات، طبع، دمنوش گل گاو زبان، میزان مصرف در روز

    گل گاوزبان : در این مقاله از بخش خواص خوراکی ها و گیاهان در وبسایت نایریکا به گل گاوزبان, خواص گل گاوزبان, مضرات گل گاوزبان, طبع گل گاو زبان, میزان مصرف گل گاو زبان در روز, خواص گل گاوزبان و فشار خون, خواص گل گاوزبان برای پریود, دمنوش گل گاوزبان, کاشت گل گاو زبان, گل گاوزبان ایرانی, گل گاوزبان وحشی, گل گاوزبان اروپایی, عکس گل گاو زبان می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

    گل گاوزبان, خواص گل گاوزبان, مضرات گل گاوزبان, طبع گل گاو زبان, میزان مصرف گل گاو زبان در روز, خواص گل گاوزبان و فشار خون, خواص گل گاوزبان برای پریود, دمنوش گل گاوزبان, کاشت گل گاو زبان, گل گاوزبان ایرانی, گل گاوزبان وحشی, گل گاوزبان اروپایی, عکس گل گاو زبان

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

    زنان یائسه که دچار نوسانات خلقی هستند می توانن به جای استفاده از درمان های هورمونی از مکمل های گل گاوزبان استفاده کنند.

    دمنوش گل گاو زبان تقویت کننده اعصاب و روان و حواس پنجگانه، و نشاط آور است واختلال حواسرا درمان می کند.

    دمنوش گل گاو زبان به همراه کمی لیمو عمانی، عسل برای درمان سرماخوردگی، تنگی نفس و گلودرد، مفید است.

    این دمنوش سرفه های فصل سرما را درمان می کند و به صورت مرهمی قوی عمل خواهد کرد.

    خواص گل گاوزبان

    گل گاوزبان ، سرفه های مزمن، وقفه های تنفسی و آسم های خفیفرا درمان می کند و می توان گیاه گل گاوزبان را با بابونه، سنبل الطیب، شقایق مخلوط نموده و دم کرده حاصل از این چند گیاه را روزی ۳-۲ بار برای درمان سرفه های خشک بنوشید.

    برای امراض سوداوی، وسواس و خفقان بهتر است از گل گاو زبان استفاده کنید.

    برگ تازه گل گاو زبان جوش های چرکین دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان را درزمان می کند و برای رفع حرارت دهان موثر است.

    یکی از خواص گل گاو زبان ضد سرطان بودن آن است.

    گل گاو زبان دارای منیزیم بوده و از سرطان پیشگیری می کند.

    سرطان های مختلف مثل پروستات، پستان و کبد می توانند با مصرف گل گاوزبان درمان شوند.

    گل گاو زبان به دلیل دارا بودن «آلکوالویید» می تواند ضد حساسیت، ضد روماتیسم و ضد التهاب باشد.

    ریختن برگ های تازه گل گاو زبان در سالاد ، و خیساندن گل های تازه این گیاه در آب و مخلوط آن با آب لیمو و شکربرای روزهای گرم بسیار نشاط انگیز و خنک کننده است.

    عُصاره برگ گل گاوزبان ، ترکیبی نرم کننده برای پوست خشک و برطرف نمودن خارش های پوستی است .

    افشره برگ گل گاوزبان با مقدار مساوی آب برای خشکی و یا خارش پوست و درمان جوش های عصبی روی پوست مفید است و آن را می توان روی جوش ها مالید.

    مالیدن روغن گل گاوزبان به سرتان سبب کاهش بسیاری از مشکلات پوست کف سر و مو می شود.

    گل گاوزبان راه درمانی برای فولیکولیتیس است که در آن فولیکول های موی تان در اثر عفونت ملتهب می شوند و آسیب می بینند، و دچار ریزش مو می شوید.

    اگر از روغن گل گاوزبان استفاده کنید چنانچه در بخش خای قبلی سلامت پوست و مو در نمناک خواندید شوره و خارش سرتان درمان خواهد شد و موی پر پشت و درخشان خواهید داشت.

    مصرف گل گاو زبان در بارداری به علت داشتن آلکالوئیدها باعث آسیب به جنین می شود.

    زنان باردار باید از هرگونه مصرف خودسرانه انواع جوشانده ها یا دم کرده های گیاهی در بارداری خودداری کنند.

    مصرف گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای زنان شیرده و کودکان نیز مضر است.

    مصرف بیش از پنج روز متوالی دمنوش گل گاوزبان، باعث پریود شدن زنان شود.

    دم کرده گل گاوزبان به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی برای درمان کمر درد و دل درد در زمان قاعدگی موثر است.

    آنتی اکسیدان های موجود در گل گاوزبان سبب بهبود گردش خون می شود و  فشار خون بالا را درمان می کند.

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    دمنوش گل گاو زبان می تواند به کاهش قند خون در افراد مبتلا به  دیابت کمک کند.

    برای ترک اعتیاد الکل گل گاوزبان را امتحان کنید زیرا گل گاوزبان با سرکوب برخی پیام رسان های عصبی خاص، قادر است ولع تان را به مصرف الکل کاهش دهد و به بهبود وضعیت خواب افراد الکلی کمک کند.

    مصرف گل گاو زبان سبب پیشگیری از سکته و حمله قلبی و ناراحتی های سیستم قلبی و عروقی می شود.

    روغن گل گاوزبان سبب تحرکات روده ای شده و عملکرد روده ها بهبود می بخشد .

    افرادی دچار تنبلی روده بهتر است گل گاو زبان مصرف کنند.

    گل گاوزبان دارای مقدار بسیار زیادی پتاسیم و کلسیم است که بسیار ادرار آور هستند و موجب از بین بردن عفونت ها به دنبال افزایش دفعات ادرار شده و عفونت دستگاه ادرای را درمان می کند.

    درمان اختلال بیش فعالی

    گل گاوزبان در درمان اختلالات بیش فعالی بسیار مفید بوده است و از انجایی که گل گاوزبان سبب تقویت حواس ۵ گانه می شود می تواند باعث تمرکز بیشتر و درمان اختلال بیش فعالی شود.

    گل گاو زبان قدرت تصفیه کنندگی خون دارد و خون را تصفیه می کند.

    روغن گل گاوزبان سبب افزایش انتقال امواج عصبی و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر می شود.

  • علت دل درد شديد پريود
  • روغن گل گاوزبان برای کاهش علائم بیماری ام اس مانند اسپاسم عضلانی و بیحسی اندام ها موثر می باشد.

    گل گاوزبان مقدار زیادی کلسیم دارد که این کلسیم بر سلامت استخوان ها در سنین میانسالی تاثیر بسیار زیادی دارد و سبب جلوگیری از پوکی استخوان می شود.

    گل گاو زبان و برگ‌های آن تصفیه کننده خون است.

    آرام کننده اعصاب است.

    عرق آور است.

    ادرار آور است.

    کلیه‌ها را تقویت می‌کند.

    سرماخوردگی را برطرف می‌کند.

    برای از بین بردن سرفه از دم کرده گل گاو زبان استفاده کنید.

    در درمان برونشیت موثر است.

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    بی اختیاری دفع ادرار را درمان می‌کند.

    التهاب و ورم کلیه را درمان می‌کند.

    در درمان بیماری سرخک و مخملک مفید است.

    ضماد برگ‌های گاو زبان برای رفع ورم موثر است.

    برگهای گاوز بان را بپزید و مانند اسفناج از آن استفاده کنید.

    برگهای تازه گل گاو زبان دارای مقدر زیادی ویتامین C می‌باشد و در بعضی از کشورها آنرا داخل سالاد می‌ریزند.

    این گیاه درمان خوبی برای فلاش بک زدن‌های متوالی در زندگیست.

    گل گاوزبان دارای مقدار زیادی مواد شیمیایی به نام آلکالوئید‌های پیرولیزیدینی که مصرف طولانی و زیاد آن باعث آسیب‌های کبدی می‌شود، بنابراین لازم است از زیاده‌روی در مصرف این گیاه اجتناب شود.

    گل گاوزبان باعث افزایش فشارخون می‌شود، لذا بیماران مبتلا به فشار خو بالا بایستی در مصرف آن احتیاط کنند و یا آن را همراه با لیمو عمانی مصرف کنند.

    مضرات گل گاوزبان

    همچنین مخلوط کردن آن با سنبل الطیب، قبل از دم کردن هم میتواند خاصیت افزایش دهنده فشار خون را تعدیل کند.

    زیاده‌روی در مصرف گل گاو زبان علائمی مانند خستگی، احساس سبکی سر، گشاد شدن مردک چشم و مسمومیت کبدی را به دنبال دارد.

    گل گاوزبان به علت داشتن آلکالویید برای زنان باردار، شیرده و کودکان مضر است.

    مصرف این گیاه همراه با دارو‌های سیستم عصبی مرکزی مانند دارو‌های ضد  افسردگی، ضد اضطراب، قرص آرامبخش، خواب‌آور، آنتی هیستامین‌ها و دارو‌های کنترل فشار خون بایستی با نظر پرشک متخصص انجام شود.

    طبیعت گل گاوزبان گرم و تر است

    طبع گل گاو زبان

    متخصصان می گویند که افراد تنها می توانند ۲ گرم گل گاو زبان را به صورت دمنوش تهیه کرده و سه بار در روز مصرف کنند.

    میزان مصرف گل گاو زبان در روز

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در گل گاوزبان باعث بهبود گردش خون می شود که فشار خون بالا را درمان کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

    خواص گل گاوزبان و فشار خون

    در طب سنتی ایران گفته شده که مصرف گل گاو زبان می تواند باعث فشار خون بالا شود به همین دلیل توصیه می شود که افراد مبتلا به فشار خون بالا، دمنوش گل گاو زبان را با چند قطره آب لیموتر ش تازه مصرف کنند.

    گفته می شود که مصرف بیش از پنج روز متوالی دمنوش گل گاوزبان، می تواند باعث پریود شدن زنان شود؛ بنابراین پس از پنج روز استفاده از آن در صورت نیاز، سه روز فاصله انداخته و سپس دوباره مصرف کنید.

    خواص گل گاوزبان برای پریود

    دم کرده گل گاوزبان به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی که دارد، یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان کمر درد و دل درد در زمان  قاعدگی و پریود شدن می باشد.

    ۲ گرم از گل و برگ های خشک شده گل گاوزبان را در نیم لیتر آب داغ (دمای ۸۰ درجه) بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد.

    دمنوش گل گاوزبان

    دمنوش گل گاوزبان آماده است، می توایند یک قاشق چای خوری  عسل به آن اضافه کنید و بنوشید.

    کاشت و پرورش گیاهان دارویی مانند گل گاو زبان آسان است و حتی باغبانان با تجربه کم می توانند این کار را انجام دهند.

    گل گاوزبان باید در زمینی کاشته شود که از نظر مواد آلی در حد متوسط غنی باشد.

    اطمینان حاصل شود که خاک زهکشی خوبی دارد و PH در سطح متوسط باشد.

    بعد از گذشت سرما به طور مستقیم بذر را در زمین بکارید.

    بذر گل گاوزبان باید دریک مکان آفتاب گیر یا سایه جزیی کاشته شود.

    کاشت گل گاو زبان

    گل گاوزبان یک گیاه مقاوم است و می توان آن را حتی در پاییز و یا زمستان، زمانی که اولین نشانه های فصل بهار پدیدار می شود نیز کاشت.

    بذرهای گل گاوزبان را باید در عمق ۰/۶ تا ۱/۲ سانتی متر کاشت و فاصله ردیف های کاشت را باید ۳۰ سانتی متر در نظر گرفت.

    زمانی که ارتفاع گیاهان گل گاوزبان به ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر رسید آن ها را با فاصله ۳۰ سانتی متر از هم تنک کنید.

    بذر گل گاوزبان در عرض چند روز جوانه می زند.

    از آنجا که آبیاری بیش از حد نسبت به آبیاری کمتر از حد مشکل بزرگ تری است، باید بین هر آبیاری اجازه دهید که خاک اطراف گل گاوزبان خشک شود.

    قبل از کاشت گل گاوزبان، مقداری کمپوست به خاک اضافه کنید.

    با انجام این کار مقدار زیادی مواد مغذی برای گیاه فراهم می شود.

    اما باید مواظب باشید کمپوست بیش از حد اضافه نشود.

    کاشت گل گاوزبان همراه با توت فرنگی باعث جذب زنبور عسل و افزایش باردهی میوه می شود.

    امروزه از گل گاوزبان در آشپزی استفاده محدودی می شود و بیشتر جنبه دارویی دارد و یا به عنوان چاشنی از آن استفاده می شود.

    گیاه گل گاوزبان از زمان های دور به طور سنتی در درمان بیماری های زیادی مثل مشکلات کلیوی استفاده می شده است و بسیاری از افراد از گل گاوزبان به عنوان آرام بخش استفاده می کنند.

    گل گاوزبان بعد از گل دهی به دانه می رود و افتادن دانه ها روی زمین باعث تداوم گیاه می شود.

    در صورتی که می خواهید گیاه در سال بعد مجددا رشد کند باید اجازه دهید گیاه دانه تولید کند ولی در صورتی که نمی خواهید گیاه در سال بعد باز هم رشد کند باید قبل از تولید دانه، گل ها را بچینید.

    پرورش گل گاوزبان در باغ به یک فضای اختصاصی نیاز دارد.

    با کاشت بذر گل گاوزبان هر چهار هفته یک بار، یک منبع گل گاوزبان را تضمین خواهد کرد.

    برگ ها می توانند در هر زمان برداشت شوند و به صورت تازه استفاده شوند.

    بعد از برداشت می توان برگ ها را خشک کرد و از آن ها استفاده نمود.

    در صورتی که گل گاوزبان میزبان زنبورهای عسل باشد، عسلی که تولید می شود طعم بسیار عالی دارد.

    گاوزبان ایرانی ا نام علمیEchium amoenum گیاهی چندساله با ریشه هی قطور، برگ ها زبانه ای و رزت، ساقه و برگ ها پوشیده از کرک های زبر و خشن هستند.

    طول ساقه گل دهنده ۸۰ – ۶۰ سانتی متر است.

    گل گاوزبان ایرانی

    گل آذین با گل های قیفی شکل به رنگ قرمز ارغوانی، که پس از خشک شدن به رنگ آبی یا بنفش در می آیند.

    در هر سنبله تعداد زیادی گل وجود دارد که به تدریج از پایین به بالا باز می شوند.

    گل گاوزبان ایرانی که فقط در ایران رشد کرده و بومی مناطق البرز و شمال ایران میباشد .

    گیاه گاوزبان وحشی یکی از گیاهان خوراکی خودروی استان کرمانشاه و از خانواده گل گاوزبان (Boraginaceae) می باشد.

    گیاه گاوزبان وحشی با نام علمی Anchusa italica Retz و با نام محلی سادی یکی از گیاهان خوراکی خودروی استان و از خانواده گل گاوزبان است.

    در خصوص پراکندگی گل گاوزبان وحشی، اظهار داشت: این گیاه را در مشهد، تبریز، همدان، خرم آباد، تهران، سنندج می توان یافت و در استان کرمانشاه در سرپل ذهاب، گیلانغرب، اسلام آباد غرب، کوزران، سنقر، سراب نیلوفر و کنگاور وجود دارد.

    گل گاوزبان وحشی

    گیاه گل گاوزبان، گیاهی دوساله یا پایا به ارتفاع ۳۰ تا ۷۵ سانتی متر و تماما پوشیده از کرکهای سفید گسترده، کمی سخت و در پایه غده ای است.

    ساقه آن ایستاده و غالبا متعدد از کرکهای متراکم گسترده و سخت، منشعب، در بخش فوقانی دارای شاخه های زوجی منشعب و به صورت پانیکولی وسیع است.

    ساقه های گلدار ایستاده و طویل، منتهی به گل آذین بلند است، برگهای پایین باریک شده به صورت دمبرگی بطول ۲ تا ۵۰ سانتیمتر، پهنگی به ابعاد ۲ تا ۵ در ۱۲ تا ۲۰ سانتیمتر و برگهای بالایی کوچک بدون دمبرگ، نیمه ساقه آغوش با قاعده تقریبا هسته کاسه و کاسه گل به طول ۶ تا ۷ میلیمتر است.

    این گیاه را می توان به صورت پخته و خام مصرف کرد که اگر بصورت پخته مصرف شود باید برگهای این گیاه را شسته و با مقداری آب می پزند سپس آن را صاف کرده و بعد داخل  پیاز داغ ریخته و  تخم مرغ به آن اضافه کرده و با  ماست مصرف می کنند.

    شهد این گیاه را نیز می توان مورد استفاده قرار داد، داخل گلها شهد شیرینی وجود دارد که گلها را درآورده و شهد آن را با دهان می مکنند، همچنین برگهای جوان این گیاه که در ابتدای فصل رویش هنوز کرکهای کم و نرمی را دارند، به عنوان سبزی خوردن استفاده می شود.

    نوع دیگر گونه ی اروپایی گاوزبان می باشد که با نوع ایرانی متفاوت است ، که در اروپا برای مصارف دمنوشی مصرف بالایی دارند.

    با نوع ایرانی اشتباه نشود.

    با نام علمی Borago officinalis L در نوشته های تئوفراست و دیوسکورید از گاو زبان باغی به عنوان یک گیاه دارویی مهم یاد شده و خواص درمانی آن شرح داده شده است.

    گل گاوزبان اروپایی

    طبق برخی نوشته ها، بذر گاو زبان باغی اولین بار از شمال آفریقا به اروپا منتقل و کشت گردید.

    از گاو زبان باغی در گذشته به عنوان یک گیاه عسل آور و همچنین گیاهی زینتی استفاده می شده است.

    در برخی کشور ها از برگ های سبز و جوان گاو زبان باغی به خاطر طعم خاص آن در تهیه سالاد استفاده می کردند.

    در طب سنتی بعضی کشور ها از برگ ها و گل های خشک این گیاه برای معالجه یرقان، سرفه، تب، بعضی بیماری های پوستی و همچنین برای مداوای بیماری های مربوطبه سنگ کلیه استفاده می شده است.

    وزرای فرهنگ و آموزش و پرورش به مجلس می‌روند

    اگر نمایندگان فقط به امور ملی بپردازند، شفافیت آرایشان بلامانع است

    احتمال کاهش تعطیلات تابستانی مجلس

    پیشنهاد زاهدی برای نامگذاری یکی از خیابانهای تهران به نام جورج فلوید

    روحانی: تحریم و کرونا نتوانست ما را متوقف کند

    معیشت طبقه ضعیف در اولویت کار مجلس قرار گیرد

    افتتاح واحدهای صنعتی در استان خراسان رضوی و اصفهان

    ربیعی: بالا بردن قدرت خرید بازنشستگان یک وظیفه اخلاقی و انسانی است

    تسلیت رییس فیفا برای درگذشت سرمربی پیشین تیم ملی ایران

    ویدئو / توضیحات وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت مسکن

    چرا برگزاری لیگ به نفع بازیکنان است؟

    دستور رییس جمهور برای تشکیل کارگروه بررسی عوامل گرانی مسکن و راه‌حل‌های برون‌رفت از آن

    جایگاه دوم آسیا و ۳۳ جهان در تصاحب تیم ملی + جدول فیفا

    پاسخ سازمان وظیفه عمومی ناجا به ابهامات مطرح شده در برنامه فوتبال برتر

    خاموشیِ «خدمتگزارِ خاموش» فوتبال ایران

    سرقت از یک خانه در شمال تهران در پوشش مأمور دولت

    توصیه پلیس به دارندگان آیفون

    کشف بیش از ۲ تن مرفین در غرب استان تهران

    شارژ بی‌سیم به گوشی‌های میان‌رده می‌آید

    تشریح اقدامات «مردم محور» پلیس پیشگیری در مقابله با شیوع کرونا

    خطر دانلود فایل‌های مخرب چندرسانه‌ای

    دستگیری دلال آرد در تهران

    بحثی در معرفت‌شناسی فضای سایبر

    هوندا قربانی حملات سایبری شد

    دانشمندان مبانی “نظریه نسبیت عام” اینشتین را تأیید کردند

    توییتر به جنگ تئوری‌ توطئه می‌رود

    تعیین سن زیستی با اسکنر چشم

    تشخیص بیماری کووید-۱۹ با ابزار الکل‌سنجی تنفسی در ۱۵ ثانیه

    انجام آزمایش واکسن ویروس کرونا بر روی انسان دو ماه زودتر

    تصاویر طوفان “کریستوبال” از فضا

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » گل گاوزبان: خواص، مضرات، طبع، دمنوش گل گاو زبان، میزان مصرف در روز

    گل گاوزبان : در این مقاله از بخش خواص خوراکی ها و گیاهان در وبسایت نایریکا به گل گاوزبان, خواص گل گاوزبان, مضرات گل گاوزبان, طبع گل گاو زبان, میزان مصرف گل گاو زبان در روز, خواص گل گاوزبان و فشار خون, خواص گل گاوزبان برای پریود, دمنوش گل گاوزبان, کاشت گل گاو زبان, گل گاوزبان ایرانی, گل گاوزبان وحشی, گل گاوزبان اروپایی, عکس گل گاو زبان می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

    گل گاوزبان, خواص گل گاوزبان, مضرات گل گاوزبان, طبع گل گاو زبان, میزان مصرف گل گاو زبان در روز, خواص گل گاوزبان و فشار خون, خواص گل گاوزبان برای پریود, دمنوش گل گاوزبان, کاشت گل گاو زبان, گل گاوزبان ایرانی, گل گاوزبان وحشی, گل گاوزبان اروپایی, عکس گل گاو زبان

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

    زنان یائسه که دچار نوسانات خلقی هستند می توانن به جای استفاده از درمان های هورمونی از مکمل های گل گاوزبان استفاده کنند.

    دمنوش گل گاو زبان تقویت کننده اعصاب و روان و حواس پنجگانه، و نشاط آور است واختلال حواسرا درمان می کند.

    دمنوش گل گاو زبان به همراه کمی لیمو عمانی، عسل برای درمان سرماخوردگی، تنگی نفس و گلودرد، مفید است.

    این دمنوش سرفه های فصل سرما را درمان می کند و به صورت مرهمی قوی عمل خواهد کرد.

    خواص گل گاوزبان

    گل گاوزبان ، سرفه های مزمن، وقفه های تنفسی و آسم های خفیفرا درمان می کند و می توان گیاه گل گاوزبان را با بابونه، سنبل الطیب، شقایق مخلوط نموده و دم کرده حاصل از این چند گیاه را روزی ۳-۲ بار برای درمان سرفه های خشک بنوشید.

    برای امراض سوداوی، وسواس و خفقان بهتر است از گل گاو زبان استفاده کنید.

    برگ تازه گل گاو زبان جوش های چرکین دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان را درزمان می کند و برای رفع حرارت دهان موثر است.

    یکی از خواص گل گاو زبان ضد سرطان بودن آن است.

    گل گاو زبان دارای منیزیم بوده و از سرطان پیشگیری می کند.

    سرطان های مختلف مثل پروستات، پستان و کبد می توانند با مصرف گل گاوزبان درمان شوند.

    گل گاو زبان به دلیل دارا بودن «آلکوالویید» می تواند ضد حساسیت، ضد روماتیسم و ضد التهاب باشد.

    ریختن برگ های تازه گل گاو زبان در سالاد ، و خیساندن گل های تازه این گیاه در آب و مخلوط آن با آب لیمو و شکربرای روزهای گرم بسیار نشاط انگیز و خنک کننده است.

    عُصاره برگ گل گاوزبان ، ترکیبی نرم کننده برای پوست خشک و برطرف نمودن خارش های پوستی است .

    افشره برگ گل گاوزبان با مقدار مساوی آب برای خشکی و یا خارش پوست و درمان جوش های عصبی روی پوست مفید است و آن را می توان روی جوش ها مالید.

    مالیدن روغن گل گاوزبان به سرتان سبب کاهش بسیاری از مشکلات پوست کف سر و مو می شود.

    گل گاوزبان راه درمانی برای فولیکولیتیس است که در آن فولیکول های موی تان در اثر عفونت ملتهب می شوند و آسیب می بینند، و دچار ریزش مو می شوید.

    اگر از روغن گل گاوزبان استفاده کنید چنانچه در بخش خای قبلی سلامت پوست و مو در نمناک خواندید شوره و خارش سرتان درمان خواهد شد و موی پر پشت و درخشان خواهید داشت.

    مصرف گل گاو زبان در بارداری به علت داشتن آلکالوئیدها باعث آسیب به جنین می شود.

    زنان باردار باید از هرگونه مصرف خودسرانه انواع جوشانده ها یا دم کرده های گیاهی در بارداری خودداری کنند.

    مصرف گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای زنان شیرده و کودکان نیز مضر است.

    مصرف بیش از پنج روز متوالی دمنوش گل گاوزبان، باعث پریود شدن زنان شود.

    دم کرده گل گاوزبان به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی برای درمان کمر درد و دل درد در زمان قاعدگی موثر است.

    آنتی اکسیدان های موجود در گل گاوزبان سبب بهبود گردش خون می شود و  فشار خون بالا را درمان می کند.

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    دمنوش گل گاو زبان می تواند به کاهش قند خون در افراد مبتلا به  دیابت کمک کند.

    برای ترک اعتیاد الکل گل گاوزبان را امتحان کنید زیرا گل گاوزبان با سرکوب برخی پیام رسان های عصبی خاص، قادر است ولع تان را به مصرف الکل کاهش دهد و به بهبود وضعیت خواب افراد الکلی کمک کند.

    مصرف گل گاو زبان سبب پیشگیری از سکته و حمله قلبی و ناراحتی های سیستم قلبی و عروقی می شود.

    روغن گل گاوزبان سبب تحرکات روده ای شده و عملکرد روده ها بهبود می بخشد .

    افرادی دچار تنبلی روده بهتر است گل گاو زبان مصرف کنند.

    گل گاوزبان دارای مقدار بسیار زیادی پتاسیم و کلسیم است که بسیار ادرار آور هستند و موجب از بین بردن عفونت ها به دنبال افزایش دفعات ادرار شده و عفونت دستگاه ادرای را درمان می کند.

    درمان اختلال بیش فعالی

    گل گاوزبان در درمان اختلالات بیش فعالی بسیار مفید بوده است و از انجایی که گل گاوزبان سبب تقویت حواس ۵ گانه می شود می تواند باعث تمرکز بیشتر و درمان اختلال بیش فعالی شود.

    گل گاو زبان قدرت تصفیه کنندگی خون دارد و خون را تصفیه می کند.

    روغن گل گاوزبان سبب افزایش انتقال امواج عصبی و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر می شود.

  • طرز تهیه برنج آبکش هندی
  • روغن گل گاوزبان برای کاهش علائم بیماری ام اس مانند اسپاسم عضلانی و بیحسی اندام ها موثر می باشد.

    گل گاوزبان مقدار زیادی کلسیم دارد که این کلسیم بر سلامت استخوان ها در سنین میانسالی تاثیر بسیار زیادی دارد و سبب جلوگیری از پوکی استخوان می شود.

    گل گاو زبان و برگ‌های آن تصفیه کننده خون است.

    آرام کننده اعصاب است.

    عرق آور است.

    ادرار آور است.

    کلیه‌ها را تقویت می‌کند.

    سرماخوردگی را برطرف می‌کند.

    برای از بین بردن سرفه از دم کرده گل گاو زبان استفاده کنید.

    در درمان برونشیت موثر است.

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    بی اختیاری دفع ادرار را درمان می‌کند.

    التهاب و ورم کلیه را درمان می‌کند.

    در درمان بیماری سرخک و مخملک مفید است.

    ضماد برگ‌های گاو زبان برای رفع ورم موثر است.

    برگهای گاوز بان را بپزید و مانند اسفناج از آن استفاده کنید.

    برگهای تازه گل گاو زبان دارای مقدر زیادی ویتامین C می‌باشد و در بعضی از کشورها آنرا داخل سالاد می‌ریزند.

    این گیاه درمان خوبی برای فلاش بک زدن‌های متوالی در زندگیست.

    گل گاوزبان دارای مقدار زیادی مواد شیمیایی به نام آلکالوئید‌های پیرولیزیدینی که مصرف طولانی و زیاد آن باعث آسیب‌های کبدی می‌شود، بنابراین لازم است از زیاده‌روی در مصرف این گیاه اجتناب شود.

    گل گاوزبان باعث افزایش فشارخون می‌شود، لذا بیماران مبتلا به فشار خو بالا بایستی در مصرف آن احتیاط کنند و یا آن را همراه با لیمو عمانی مصرف کنند.

    مضرات گل گاوزبان

    همچنین مخلوط کردن آن با سنبل الطیب، قبل از دم کردن هم میتواند خاصیت افزایش دهنده فشار خون را تعدیل کند.

    زیاده‌روی در مصرف گل گاو زبان علائمی مانند خستگی، احساس سبکی سر، گشاد شدن مردک چشم و مسمومیت کبدی را به دنبال دارد.

    گل گاوزبان به علت داشتن آلکالویید برای زنان باردار، شیرده و کودکان مضر است.

    مصرف این گیاه همراه با دارو‌های سیستم عصبی مرکزی مانند دارو‌های ضد  افسردگی، ضد اضطراب، قرص آرامبخش، خواب‌آور، آنتی هیستامین‌ها و دارو‌های کنترل فشار خون بایستی با نظر پرشک متخصص انجام شود.

    طبیعت گل گاوزبان گرم و تر است

    طبع گل گاو زبان

    متخصصان می گویند که افراد تنها می توانند ۲ گرم گل گاو زبان را به صورت دمنوش تهیه کرده و سه بار در روز مصرف کنند.

    میزان مصرف گل گاو زبان در روز

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در گل گاوزبان باعث بهبود گردش خون می شود که فشار خون بالا را درمان کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

    خواص گل گاوزبان و فشار خون

    در طب سنتی ایران گفته شده که مصرف گل گاو زبان می تواند باعث فشار خون بالا شود به همین دلیل توصیه می شود که افراد مبتلا به فشار خون بالا، دمنوش گل گاو زبان را با چند قطره آب لیموتر ش تازه مصرف کنند.

    گفته می شود که مصرف بیش از پنج روز متوالی دمنوش گل گاوزبان، می تواند باعث پریود شدن زنان شود؛ بنابراین پس از پنج روز استفاده از آن در صورت نیاز، سه روز فاصله انداخته و سپس دوباره مصرف کنید.

    خواص گل گاوزبان برای پریود

    دم کرده گل گاوزبان به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی که دارد، یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان کمر درد و دل درد در زمان  قاعدگی و پریود شدن می باشد.

    ۲ گرم از گل و برگ های خشک شده گل گاوزبان را در نیم لیتر آب داغ (دمای ۸۰ درجه) بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد.

    دمنوش گل گاوزبان

    دمنوش گل گاوزبان آماده است، می توایند یک قاشق چای خوری  عسل به آن اضافه کنید و بنوشید.

    کاشت و پرورش گیاهان دارویی مانند گل گاو زبان آسان است و حتی باغبانان با تجربه کم می توانند این کار را انجام دهند.

    گل گاوزبان باید در زمینی کاشته شود که از نظر مواد آلی در حد متوسط غنی باشد.

    اطمینان حاصل شود که خاک زهکشی خوبی دارد و PH در سطح متوسط باشد.

    بعد از گذشت سرما به طور مستقیم بذر را در زمین بکارید.

    بذر گل گاوزبان باید دریک مکان آفتاب گیر یا سایه جزیی کاشته شود.

    کاشت گل گاو زبان

    گل گاوزبان یک گیاه مقاوم است و می توان آن را حتی در پاییز و یا زمستان، زمانی که اولین نشانه های فصل بهار پدیدار می شود نیز کاشت.

    بذرهای گل گاوزبان را باید در عمق ۰/۶ تا ۱/۲ سانتی متر کاشت و فاصله ردیف های کاشت را باید ۳۰ سانتی متر در نظر گرفت.

    زمانی که ارتفاع گیاهان گل گاوزبان به ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر رسید آن ها را با فاصله ۳۰ سانتی متر از هم تنک کنید.

    بذر گل گاوزبان در عرض چند روز جوانه می زند.

    از آنجا که آبیاری بیش از حد نسبت به آبیاری کمتر از حد مشکل بزرگ تری است، باید بین هر آبیاری اجازه دهید که خاک اطراف گل گاوزبان خشک شود.

    قبل از کاشت گل گاوزبان، مقداری کمپوست به خاک اضافه کنید.

    با انجام این کار مقدار زیادی مواد مغذی برای گیاه فراهم می شود.

    اما باید مواظب باشید کمپوست بیش از حد اضافه نشود.

    کاشت گل گاوزبان همراه با توت فرنگی باعث جذب زنبور عسل و افزایش باردهی میوه می شود.

    امروزه از گل گاوزبان در آشپزی استفاده محدودی می شود و بیشتر جنبه دارویی دارد و یا به عنوان چاشنی از آن استفاده می شود.

    گیاه گل گاوزبان از زمان های دور به طور سنتی در درمان بیماری های زیادی مثل مشکلات کلیوی استفاده می شده است و بسیاری از افراد از گل گاوزبان به عنوان آرام بخش استفاده می کنند.

    گل گاوزبان بعد از گل دهی به دانه می رود و افتادن دانه ها روی زمین باعث تداوم گیاه می شود.

    در صورتی که می خواهید گیاه در سال بعد مجددا رشد کند باید اجازه دهید گیاه دانه تولید کند ولی در صورتی که نمی خواهید گیاه در سال بعد باز هم رشد کند باید قبل از تولید دانه، گل ها را بچینید.

    پرورش گل گاوزبان در باغ به یک فضای اختصاصی نیاز دارد.

    با کاشت بذر گل گاوزبان هر چهار هفته یک بار، یک منبع گل گاوزبان را تضمین خواهد کرد.

    برگ ها می توانند در هر زمان برداشت شوند و به صورت تازه استفاده شوند.

    بعد از برداشت می توان برگ ها را خشک کرد و از آن ها استفاده نمود.

    در صورتی که گل گاوزبان میزبان زنبورهای عسل باشد، عسلی که تولید می شود طعم بسیار عالی دارد.

    گاوزبان ایرانی ا نام علمیEchium amoenum گیاهی چندساله با ریشه هی قطور، برگ ها زبانه ای و رزت، ساقه و برگ ها پوشیده از کرک های زبر و خشن هستند.

    طول ساقه گل دهنده ۸۰ – ۶۰ سانتی متر است.

    گل گاوزبان ایرانی

    گل آذین با گل های قیفی شکل به رنگ قرمز ارغوانی، که پس از خشک شدن به رنگ آبی یا بنفش در می آیند.

    در هر سنبله تعداد زیادی گل وجود دارد که به تدریج از پایین به بالا باز می شوند.

    گل گاوزبان ایرانی که فقط در ایران رشد کرده و بومی مناطق البرز و شمال ایران میباشد .

    گیاه گاوزبان وحشی یکی از گیاهان خوراکی خودروی استان کرمانشاه و از خانواده گل گاوزبان (Boraginaceae) می باشد.

    گیاه گاوزبان وحشی با نام علمی Anchusa italica Retz و با نام محلی سادی یکی از گیاهان خوراکی خودروی استان و از خانواده گل گاوزبان است.

    در خصوص پراکندگی گل گاوزبان وحشی، اظهار داشت: این گیاه را در مشهد، تبریز، همدان، خرم آباد، تهران، سنندج می توان یافت و در استان کرمانشاه در سرپل ذهاب، گیلانغرب، اسلام آباد غرب، کوزران، سنقر، سراب نیلوفر و کنگاور وجود دارد.

    گل گاوزبان وحشی

    گیاه گل گاوزبان، گیاهی دوساله یا پایا به ارتفاع ۳۰ تا ۷۵ سانتی متر و تماما پوشیده از کرکهای سفید گسترده، کمی سخت و در پایه غده ای است.

    ساقه آن ایستاده و غالبا متعدد از کرکهای متراکم گسترده و سخت، منشعب، در بخش فوقانی دارای شاخه های زوجی منشعب و به صورت پانیکولی وسیع است.

    ساقه های گلدار ایستاده و طویل، منتهی به گل آذین بلند است، برگهای پایین باریک شده به صورت دمبرگی بطول ۲ تا ۵۰ سانتیمتر، پهنگی به ابعاد ۲ تا ۵ در ۱۲ تا ۲۰ سانتیمتر و برگهای بالایی کوچک بدون دمبرگ، نیمه ساقه آغوش با قاعده تقریبا هسته کاسه و کاسه گل به طول ۶ تا ۷ میلیمتر است.

    این گیاه را می توان به صورت پخته و خام مصرف کرد که اگر بصورت پخته مصرف شود باید برگهای این گیاه را شسته و با مقداری آب می پزند سپس آن را صاف کرده و بعد داخل  پیاز داغ ریخته و  تخم مرغ به آن اضافه کرده و با  ماست مصرف می کنند.

    شهد این گیاه را نیز می توان مورد استفاده قرار داد، داخل گلها شهد شیرینی وجود دارد که گلها را درآورده و شهد آن را با دهان می مکنند، همچنین برگهای جوان این گیاه که در ابتدای فصل رویش هنوز کرکهای کم و نرمی را دارند، به عنوان سبزی خوردن استفاده می شود.

    نوع دیگر گونه ی اروپایی گاوزبان می باشد که با نوع ایرانی متفاوت است ، که در اروپا برای مصارف دمنوشی مصرف بالایی دارند.

    با نوع ایرانی اشتباه نشود.

    با نام علمی Borago officinalis L در نوشته های تئوفراست و دیوسکورید از گاو زبان باغی به عنوان یک گیاه دارویی مهم یاد شده و خواص درمانی آن شرح داده شده است.

    گل گاوزبان اروپایی

    طبق برخی نوشته ها، بذر گاو زبان باغی اولین بار از شمال آفریقا به اروپا منتقل و کشت گردید.

    از گاو زبان باغی در گذشته به عنوان یک گیاه عسل آور و همچنین گیاهی زینتی استفاده می شده است.

    در برخی کشور ها از برگ های سبز و جوان گاو زبان باغی به خاطر طعم خاص آن در تهیه سالاد استفاده می کردند.

    در طب سنتی بعضی کشور ها از برگ ها و گل های خشک این گیاه برای معالجه یرقان، سرفه، تب، بعضی بیماری های پوستی و همچنین برای مداوای بیماری های مربوطبه سنگ کلیه استفاده می شده است.

    وزرای فرهنگ و آموزش و پرورش به مجلس می‌روند

    اگر نمایندگان فقط به امور ملی بپردازند، شفافیت آرایشان بلامانع است

    احتمال کاهش تعطیلات تابستانی مجلس

    پیشنهاد زاهدی برای نامگذاری یکی از خیابانهای تهران به نام جورج فلوید

    روحانی: تحریم و کرونا نتوانست ما را متوقف کند

    معیشت طبقه ضعیف در اولویت کار مجلس قرار گیرد

    افتتاح واحدهای صنعتی در استان خراسان رضوی و اصفهان

    ربیعی: بالا بردن قدرت خرید بازنشستگان یک وظیفه اخلاقی و انسانی است

    تسلیت رییس فیفا برای درگذشت سرمربی پیشین تیم ملی ایران

    ویدئو / توضیحات وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت مسکن

    چرا برگزاری لیگ به نفع بازیکنان است؟

    دستور رییس جمهور برای تشکیل کارگروه بررسی عوامل گرانی مسکن و راه‌حل‌های برون‌رفت از آن

    جایگاه دوم آسیا و ۳۳ جهان در تصاحب تیم ملی + جدول فیفا

    پاسخ سازمان وظیفه عمومی ناجا به ابهامات مطرح شده در برنامه فوتبال برتر

    خاموشیِ «خدمتگزارِ خاموش» فوتبال ایران

    سرقت از یک خانه در شمال تهران در پوشش مأمور دولت

    توصیه پلیس به دارندگان آیفون

    کشف بیش از ۲ تن مرفین در غرب استان تهران

    شارژ بی‌سیم به گوشی‌های میان‌رده می‌آید

    تشریح اقدامات «مردم محور» پلیس پیشگیری در مقابله با شیوع کرونا

    خطر دانلود فایل‌های مخرب چندرسانه‌ای

    دستگیری دلال آرد در تهران

    بحثی در معرفت‌شناسی فضای سایبر

    هوندا قربانی حملات سایبری شد

    دانشمندان مبانی “نظریه نسبیت عام” اینشتین را تأیید کردند

    توییتر به جنگ تئوری‌ توطئه می‌رود

    تعیین سن زیستی با اسکنر چشم

    تشخیص بیماری کووید-۱۹ با ابزار الکل‌سنجی تنفسی در ۱۵ ثانیه

    انجام آزمایش واکسن ویروس کرونا بر روی انسان دو ماه زودتر

    تصاویر طوفان “کریستوبال” از فضا

    

    خانهموبایل

    گل گاوزبان دارای طبیعت گرم و اثر نشاط‌آور، مقوی تمام بدن و آرامش‌بخش است. در معالجه تب‌های دانه‌ای مانند سرخک، آبله‌مرغان مصرف دم کرده آن با لیموعمانی اثر شفابخشی دارد.گل گاوزبانگل گاوزبان یک گیاه علفی به طول 70 – 40 سانتی‌متر است. این گیاه در مزارع و گاهی زمین‌های بایر می‌روید. منشأ اولیه آن دمشق بوده است.از تجزیه شیمیایی این گیاه مهم‌ترین ماده‌ای که به دست می‌آید نیترات دو پتاس می‌باشد و بیشتر خواص آن مربوط به این ماده است.گل گاوزبان دارای طبیعت گرم و اثر نشاط‌آور، مقوی تمام بدن و آرامش‌بخش است.در معالجه تب‌های دانه‌ای مانند سرخک، آبله‌مرغان مصرف دم کرده آن با لیموعمانی اثر شفابخشی دارد. این دم کرده در درمان دردهای ناشی از سنگ کلیه و دفع سنگ مثانه نیز بسیار مفید است. اگر دچار آلرژی‌های فصلی می‌باشید توصیه به مصرف دم کرده گل گاوزبان است. دم کرده گل گاوزبان برای درمان جوش‌های دهان، آفت دهانی بسیار نافذ است. دم‌کرده گل گاوزبان، دمنوشی برای سرماخوردگیگاهی اوقات سرفه‌های فصل سرما را هیچ قرص و شربتی درمان نمی‌کند اما تجویز یک جوشانده سنتی مانند گل گاوزبان به صورت مرهمی قوی عمل خواهد کرد.دکتر نرجس گرجی، متخصص طب سنتی ایران، دم‌کرده گل گاوزبان را به همراه کمی لیمو عمانی، یک دمنوش مناسب برای مقابله با سرماخوردگی دانست و گفت: این دمنوش به شرط ترش نبودن به خصوص در ابتدای شروع علائم سرماخوردگی، یک نوشیدنی مناسب برای بهبود حال بیمار است.گل گاوزبان در درمان سرفه‌های مزمن، وقفه‌های تنفسی و آسم‌های خفیف نیز موثر است. در درمان سرفه‌های خشک می‌توان گیاه گل گاوزبان را با بابونه، سنبل‌الطیب، شقایق مخلوط نموده و دم کرده حاصل از این چند گیاه را روزی 3-2 بار بنوشید. مقدار و زمان مناسب مصرف گل گاوزباندکتر غلامرضا امین، متخصص فارموکوگنوزی در مورد مقدار مصرف گل گاوزبان می‌گوید: به طور کلی، مصرف روزی یک وعده دمنوش گل گاوزبان برای افراد سالم مشکلی ایجاد نمی‌کند اما باید برای خرید گل‌ها و برگ‌هایی که می‌توان از آن‌ها دمنوش‌های گیاهی تهیه کرد، توجه لازم داشت و از مکان‌های معتبر، چنین محصولاتی را خریداری کرد چون گاهی در مخلوط کردن برگ‌ها و گل‌ها در برخی عطاری‌ها و مراکز فروش این محصولات تقلب اتفاق می‌افتد. خوردن این خوراکی‌های تقلبی هم باعث بروز مشکلاتی می‌شود. با این حال، اگر گل گاوزبان را از مراکز معتبر تهیه کنید، می‌توانید دمنوش آن را با مخلوط کردن گل و آب‌جوش و دم کردن آن به مدت حدود 10 دقیقه روی حرارت غیرمستقیم مانند بخار کتری یا سماور آماده کنید.افرادی که به مصرف دمنوش گل گاوزبان علاقه دارند، باید بدانند این نوشیدنی می‌تواند باعث افزایش فشارخون در برخی افراد حساس شود. به همین دلیل بهتر است دمنوش آن را با افزودن چند قطره آب‌لیمو میل کرد. بهترین شیرین‌کننده‌ای هم که می‌توان همراه این دمنوش مصرف کرد، مقداری نبات است. شما می‌توانید نبات را از همان ابتدا داخل قوری دمنوش بیندازید تا طعم آن با طعم نوشیدنی‌تان ترکیب شود. گل گاوزبان، گلبرگ خالص است و دم کردن آن بیش از 10 دقیقه، لازم نیست. از طرفی ممکن است عطر، طعم و خاصیت آن در اثر دم کردن طولانی‌مدت از دست برود. افرادی که رنگ سیاه گل گاوزبان را دوست ندارند هم می‌توانند با افزودن یک عدد لیموعمانی کوچک به قوری دمنوش یا چند قطره آب‌لیمو هنگام سرو آن، باعث ارغوانی شدن رنگ این نوشیدنی آرام‌بخش و مدر شوند. خاصیت آرام‌بخشی گل گاوزبان باعث می‌شود مصرف آن به عنوان نوشیدنی پس از شام توصیه شود. مراقب باشید: گل گاوزبان فشارخون را بالا می‌برددکتر معصومه خادمی زاده، معاون گروه داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان آنکه داروهای گیاهی مانند داروهای شیمیایی دارای عوارض هستند، گفت: به طور مثال گل گاوزبان فشارخون را افزایش می دهد و نباید مبتلایان فشارخون از آن استفاده کنند. اگر مبتلایان به فشارخون می خواهند گل گاوزبان مصرف کنند باید از مصلح آن یعنی لیمو هم استفاده کنند.  مصلح به ماده غذایی یا گیاه دارویی اطلاق می‌شود که عوارض گیاهان دارویی را از بین می‌برد و آن را تعدیل می‌کند. همان طور که می‌دانید به اغلب مبتلایان به فشارخون که دچار ناراحتی اعصاب می‌شوند توصیه می‌شود گل گاوزبان مصرف کنند درحالی‌که این بیماران با خوردن آن دچار عوارض می‌شوند. پس داروهای گیاهی حتماً باید از سوی متخصصان مربوطه تجویز شوند.گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای زنان حامله و شیرده مضر است.مصرف بیش از 5 روز مداوم این گیاه ممکن است باعث عادت شود؛ بنابراین پس از 5 روز استفاده از آن در صورت نیاز، 3 روز فاصله انداخته و سپس دوباره مصرف کنید.نکته‌ی دیگری که باید متذکر شد این است که معمولاً با گل گاوزبان، سنبل‌الطیب نیز مصرف می‌شود باید بدانید که مصرف زیاد سنبل‌الطیب، در کنار خاصیت آرام بخشی، می‌تواند باعث مسمومیت شود. مقدار زیاد این داروی گیاهی، علائمی مثل خستگی، احساس سبکی سر، گشاد شدن مردمک چشم و مسمومیت کبدی به دنبال دارد و مصرف آن همراه با داروهای سیستم عصبی مرکزی مثل ضد افسردگی‌ها، ضد اضطراب‌ها، آرام‌بخش‌ها، خواب‌آورها و آنتی‌هیستامین‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    طرز تهیه دم‌کرده گل گاوزبان و لیموعمانی مواد لازم:گل گاوزبان                        3 قاشق غذاخوریلیموعمانی                       2 عددعسل                              2 قاشق مرباخوری در هر لیوانآب جوش                          4 لیوان طرز تهیه:لیموعمانی‌ها را سوراخ کرده و یا از وسط نصف کنید به همراه گل گاوزبان و آب جوش در قوری چینی بریزید و اجازه دهید روی حرارت ملایم به مدت 30 دقیقه دم بکشد. سپس دم کرده را در یک لیوان و یا فنجان بزرگ بریزید عسل را بیفزایید و هم بزنید تا کاملا حل شود. حال به آرامی میل کنید. منابع:جام جمسلامتیرانایرناتبیان

    داروخانه گیاهی بیتوته

    بازسازی انگشتان آسیب دیده

    کنترل احساسات و درمان افسردگی

    ارشد تمامی رشته ها بدون کنکور

    کیست مویی رو قبل از دردسرساز شدن درمان کن

    رفع اشکال مبحثی دروس عمومی و اختصاصی

    قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را تجربه کنید

    چطور بابحران‌ روحی ناشی ازکرونامقابله کنیم

    جامع ترین پکیج آموزش،تست ورفع اشکال کنکور

    دسترسی به پزشک متخصص درهر زمان ومکان

    تشخیص و درمان اختلالات جنسی

    بهتربن ونزدیکترین دندانپزشکی رو پیدا کن

    ثبت نام کلاسهای آموزشی و رفع اشکال کنکور

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    عضوهیات مدیره جمعیت مامایی ایران با بیان اینکه ممکن است زنان چند روز پیش از عادت ماهیانه دچار بدخلقی، دردسینه، تشنگی مفرط و دردهای ناحیه زیرشکمی شوند که طبیعی است، توصیه کرد: چند روز قبل از شروع عادت ماهیانه از خوردن نمک، ترشی، غذاهای تند و نفاخ بپرهیزید. استفاده از گل گاو زبان نیز برای کم کردن این علائم موثر است.

    عضوهیات مدیره جمعیت مامایی ایران با بیان اینکه ممکن است زنان چند روز پیش از عادت ماهیانه دچار بدخلقی، دردسینه، تشنگی مفرط و دردهای ناحیه زیرشکمی شوند که طبیعی است، توصیه کرد: چند روز قبل از شروع عادت ماهیانه از خوردن نمک، ترشی، غذاهای تند و نفاخ بپرهیزید. استفاده از گل گاو زبان نیز برای کم کردن این علائم موثر است.

    فرحناز محمدی سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عادت ماهیانه را نشانه باروری زنان دانست و اظهار کرد: دردهای خفیف در روزهای قاعدگی طبیعی است.

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    وی تاکید کرد: تنها در صورتی به پزشک مراجعه کنید که قبلا در این ایام درد نداشتید و به طور ناگهانی گرفتار دردهای شدید شده‌اید.

    عضو هیات مدیره جمعیت مامایی ایران با تاکید بر اینکه بانوان باید تاریخ شروع عادت و همچنین کیفیت خونریزی عادت‌های ماهیانه خود را بشناسند، عنوان کرد: نامرتب بودن سیکل‌های ماهانه به منزله نشانه برخی بیماری‌ها محسوب می‌شود. زیرا الگوی به هم خوردن عادات ماهیانه برای تشخیص نوع بیماری به پزشک کمک می‌کند.

    محمدی سعادت ادامه داد: فاصله اولین روز قاعدگی تا اولین روز قاعدگی بعدی یک دوره است و 24 تا 35 روز فاصله طبیعی محسوب می‌شود، به شرط اینکه سیکل مرتب حفظ شود. به عنوان مثال اگر سیکل شما معمولا 28 روز است ولی یک مرتبه به 40 روز رسید به پزشک مراجعه کنید.

    وی با هشدار نسبت به اینکه کم شدن یا زیاد شدن و تغییر میزان خونریزی در دوره جدید سیکل ماهیانه شما ممکن است نشانه یک بیماری باشد، گفت: بیشتر یا کمتر شدن میزان خونریزی در ایام قاعدگی نسبت به ماه‌های قبل را با پزشکتان درجریان بگذارید.

    عضو هیات مدیره جمعیت مامایی ایران به تغییرات روحی و خلقی زنان همزمان با ایام قاعدگی اشاره و عنوان کرد: ممکن است زنان چند روز پیش از عادت ماهیانه دچار بدخلقی، درد سینه، تشنگی مفرط و دردهای ناحیه زیرشکمی شوند که ازعلائم طبیعی قاعدگی است.

    محمدی سعادت ادامه داد: توصیه دیگر ما این است که چند روز قبل از شروع عادت ماهیانه از خوردن نمک، ترشی، غذاهای تند و نفاخ بپرهیزید. استفاده از گل گاو زبان نیز برای کم کردن این علائم موثر است.

    وی در ادامه توصیه‌هایی پیرامون رعایت بهداشت در دوران قاعدگی ارائه و اظهار کرد: بهتر است بانوان از پدهای دارای پودر جاذب به دلیل حساسیت‌زا بودن استفاده نکنند و یک مارک پد بهداشتی انتخاب و آن را مرتب عوض نکنند. لازم است در این دوره حتما به حمام بروند و بهداشت فردی را رعایت کنند.


    انتهای پیام

      خواص شربت آبلیمو (Lemonade) برای سلامتی بدن کودکان و بزرگسالان به همراه تمام فواید کامل این نوشیدنی خوشمزه برای پوست را می خوانید   خواص شربت آبلیمو     لیمو از جمله مفیدترین و مغذی تری میوه های موجود می باشد اما از آنجایی که بسیاری مزه آن را نمیپسندند و یا نمیتوانند مزه […]

     

    خواص گل گاوزبان چیست خاصیت گل گاوزبان برای پریود مضرات گل گاوزبان خواص دمنوش گل گاوزبان و طبع آن را در سایت فتوکده می خوانید

     

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

     

     

    گل گاورزبان از جمله گیاهان دارویی محبوبی است که از دیرباز در طب سنتی ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد، گل گاوزبان طبیعتی گرم و تر دارد

     

    این گیاه پر فایده دارای خواص آنتی اکسیدانی، ویتامین ث، فلاونوئید، آنتو سیانین، کلسیم و منیزیم می باشد که در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد.

     

    در این مطلب با خواص گل گاوزبان آشنا می شوید

     

     

     

    فلاونوئیدهای موجود در گل گاوزبان موجب آرامش روان و کاهش غم و اندوه می شود از این رو، با مصرف دمنوش گل گاوزبان می توان از میزان استرس، غم، افسردگی و عصبانیت کاست.

     

     

    گل گاو زبان موجب افزایش ادرار و تعرق می شود و بدین طریق سموم اضافه را از بدن خارج می کند، مصرف دمنوش گل گاوزبان می تواند در کاهش تب و عفونت در بدن موثر باشد.

     

     

    گل گاوزبان دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است که برای درمان مشکلات تنفسی موثر است، دمنوش گل گاوزبان، عسل و آبلیمو برای درمان گرفتگی صدا، گلو درد، سرفه و برونشیت مفید است.

     

     

    جویدن برگ های تازه گل گاوزبان می تواند برای درمان برفک، آفت و عفونت دهان مفید باشد؛ حدود 5 گرم از برگ های آن را جویده یا دمنوش آن را قرقره کنید

     

     

    گل گاوزبان علاوه بر تنظیم برخی هورمون ها، به درمان نوسانات خلقی و عدم تعادل روانی در زمان یائسگی نیز کمک می کند.

     

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

     

    گل گاوزبان غنی از منیزیم است که در پیشگیری از سرطان مفید است، همچنین مصرف مکمل های حاوی گل گاوزبان در کاهش تکثیر سلول های سرطانی نیز موثر است.

     

     

    مطالعات نشان داده است, منیزیم موجود در گل گاوزبان به تنظیم سطح انسولین و قند خون کمک میکند، علاوه بر این منیزیم در پیشگیری از ابتلا به دیابت موثر است.

     

     

    گل گاو زبان سرشار از ویتامین سی، ب و اسیدهای چرب مفید برای بدن است که باعث بهبود سیستم ایمنی بدن و سلامت عمومی بدن می شود.

     

     

  • عکس کیک تولد مردانه جدید
  • پتاسیم موجود در گل گاوزبان موجب می شود تا خطر ابتلا به سکته و مشکلات قلبی به طور چشمگیری کاهش پیدا کند و به بهبود سلامت قلب کمک کند.

     

     

    گل گاوزبان دارای فلاونوئید است که موجب افزایش تمرکز حواس و قدرت ذهنی می شود، مصرف عصاره گل گاوزبان برای درمان اختلال حواس و بیش فعالی نیز مفید است.

     

     

    روغن گل گاوزبان موجب تنظیم عملکرد روده می شود و تحرکات روده را افزایش می دهد که برای بیمارانی که درگیر تنبلی روده هستند مفید است.

     

     

    آلکوالویید موجود در گل گاوزبان برای درمان و کاهش التهاب مفید است، دم کرده گل گاوزبان یا روغن آن برای درمان آرتریت یا روماتیسم موثر است.

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

     

     

    گل گاوزبان سرشار از اسیدهای چرب اصلی است و برای درمان خشکی پوست مفید است، مصرف موضعی روغن دانه های گل گاو زبان برای کاهش خارش پوست موثر است.

     

     

    گل گاوزبان دارای خواص ضد التهابی است و استفاده از روغن آن برای تسکین و درمان درماتیک یا التهاب پوستی بسیار موثر است.

     

     

    روغن گل گاوزبان حاوی اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌ هاست که به آبرسانی و مرطوب سازی پوست کمک می‌ کند. روغن گل گاوزبان را بر روی پوست بمالید و بعد از نیم ساعت با صابون سبک بشویید.

     

     

    گل گاوزبان دارای اسید گاما لینولنیک است که در تعادل هورمونی بدن و تنظیم آن مفید است. مصرف عصاره گل گاوزبان برای درمان مشکلات هورمونی مفید است.

     

     

    گل گاوزبان دارای خواص ضد عفونی کننده است و مصرف آن علاوه بر ادرار آور بودن، برای درمان عفونت دستگاه ادراری نیز تاثیرگزار است

     

     

    گل گاوزبان دارای فلاونوئید است که باعث افزایش تولید نورون‌ ها می شود و ارتباط بین سلول‌ های مغزی را تقویت میکند و از بروز آلزایمر جلوگیری میکند.

     

     

    اسیدهای چرب موجود در روغن گل گاوزبان، به درمان موهای آسیب دیده و خشکی کف سر کمک میکند، روغن گل گاوزبان رطوبت از دست رفته ی موها را باز می گرداند و موجب درخشش موها می شود.

     

     

    گل گاوزبان غنی از اسیدهای چرب مورد نیاز برای مو است. روغن گل گاوزبان، از سست شدن پیاز مو جلوگیری می کند و ریزش مو را کم میکند.

     

     

    در صورتی که دچار خارش کف سر یا شوره هستید, روغن گل گاو زبان تاحد زیادی خارش کف سر و شوره را کم میکند؛ سعی کنید هفته ای دوبار کف سر خود را با روغن گل گاوزبان ماساژ دهید.

     

     

    گل گاوزبان گیاهی قاعده آور است و مصرف پنج روز متوالی از آن موجب عادت ماهانه می شود، مصرف گل گاوزبان باعث تنظیم هورمون ها و عادت ماهانه می شود.

     

     

    گل گاو زبان حاوی مقدار زیادی کلسیم، پتاسیم و آهن است که برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان موثر است.

     

     

    برگ‌ های تازه گل گاوزبان سرشار از ویتامین C است و برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی و بهبود سلامت عمومی بدن مفید است.

     

     

     

    آلکالوئید موجود در گل گاوزبان برای زنان باردار و سلامت جنین مضر است بنابراین مصرف این دمنوش در بارداری و شیردهی توصیه نمی شود.

     

     

    پژوهشگران معتقدند مصرف گل گاوزبان برای بیماران کلیوی و کسانی که دارای سنگ کلیه هستند، موجب تشدید درد و بیماری میشود.

     

     

    گل گاوزبان منجر به افزایش فشارخون می‌ شود و افرادی که درگیر بیماری فشار خون هستند، از مصرف بیش از حد گل گاوزبان خودداری کنند.

     

     

    گل گاوزبان موجب افزایش خونریزی می شود، کسانی که به تازگی عمل جراحی انجام داده اند و یا زخمی بر روی بدن خود دارند بهتر است از مصرف گل گاوزبان یا روغن آن خودداری کنند

     

     

    مواد لازم :

     

    ● آب جوش : 4 لیوان

    ● گل گاوزبان : 3 قاشق غذاخوری

    ● لیمو عمانی : 1 عدد

    ● عسل : برای هر لیوان دو قاشق

     

    طرز تهیه :

     

    1- لیمو امانی ها را نصف کرده و به همراه گل های خشک گل گاوزبان در قوری بریزید و سپس آب جوش را اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه اجازه بدید تا دم بکشد

     

    2- بعد از دم کشیدن می توانید عسل یا نبات را کمی بعد از خنک شدن به آن اضافه کرده و میل کنید

     

    گل گاوزبان چه خواصی دارد | سایت فتوکده

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    هرگونه نشر، بازنشر و باز تولید تمام یا بخشی از محتوای سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت photokade.com مجاز است

    فواید و خواص گل گاوزبان برای پریود و دوران قاعدگی در سایت جسارت

    خواص گل گاوزبان برای پریود ، خواص گل گاوزبان برای قاعدگی ، خواص گل گاوزبان در پریود ، خواص گل گاو زبان در پریودی ، خواص گل گاوزبان در قاعدگی،خواص گل گاو زبان در پریود،خواص گل گاو زبان برای پریود،خواص گل گاو زبان برای قاعدگی , خواص گل گاوزبان برای پریود شدن , خواص گل گاوزبان برای پریود شدگی , مضرات و خواص گل گاوزبان برای پریود , خواص گل گاوزبان برای پریود چیست

    فواید و خواص گل گاوزبان برای پریود و دوران قاعدگی

    در این مطلب از سایت جسارت به فواید و خواص گل گاوزبان برای پریود و دوران قاعدگی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروان گرامی قرار گیرد.گل گاوزبان گیاهی است که علائم دوران قاعدگی را کم می کند و توسط متخصصین زنان و زایمان خوردن آن قبل از قاعدگی و حین ان تاکید می شود.

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    شاید خانمها چند روزقبل از عادت ماهیانه دچار بداخلاقی، دردسینه، تشنگی زیاد و دردهای قسمت زیرشکمی شوند که نرمال است،  چند روزپیش  از آغاز پریود از خوردن نمک، ترشی، غذاهای تند و نفخ کننده خودداری کنند . نوشیدن  گل گاو زبان هم برایکاهش این علائم تاثیر دارنددردهای خفیف در روزهای قاعدگی طبیعی است.تنها در صورتی به پزشک مراجعه کنید که قبلا در این ایام درد نداشتید و به طور ناگهانی گرفتار دردهای شدید شده‌اید.نامرتب بودن سیکل‌های ماهانه به منزله نشانه برخی بیماری‌ها محسوب می‌شود. زیرا الگوی به هم خوردن عادات ماهیانه برای تشخیص نوع بیماری به پزشک کمک می‌کند.فاصله اولین روز قاعدگی تا اولین روز قاعدگی بعدی یک دوره است و 24 تا 35 روز فاصله طبیعی محسوب می‌شود، به شرط اینکه سیکل مرتب حفظ شود. به عنوان مثال اگر سیکل شما معمولا 28 روز است ولی یک مرتبه به 40 روز رسید به پزشک مراجعه کنید.و بیشتر یا کمتر شدن میزان خونریزی در ایام قاعدگی نسبت به ماه‌های قبل را با پزشکتان درجریان بگذارید.ممکن است زنان چند روز پیش از عادت ماهیانه دچار بدخلقی، درد سینه، تشنگی مفرط و دردهای ناحیه زیرشکمی شوند که ازعلائم طبیعی قاعدگی است.توصیه دیگر ما این است که چند روز قبل از شروع عادت ماهیانه از خوردن نمک، ترشی، غذاهای تند و نفاخ بپرهیزید. استفاده از گل گاو زبان نیز برای کم کردن این علائم موثر است.بهتر است بانوان از پدهای دارای پودر جاذب به دلیل حساسیت‌زا بودن استفاده نکنند و یک مارک پد بهداشتی انتخاب و آن را مرتب عوض نکنند. لازم است در این دوره حتما به حمام بروند و بهداشت فردی را رعایت کنند

    چایی بابونه، سنبل‌الطیب و گل گاوزبان نیز در کاهش درد و ایجاد آرامش بسیار موثرند.«دیسمنوره» یا همان قاعدگی دردناک به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود که دیسمنوره اولیه اغلب در حدود ۶ تا ۱۲ ماه پس از اولین قاعدگی شروع می‌شود و در بیشتر مواقع با حاملگی و زایمان از شدت آن کاسته می‏‌شود، اما دیسمنوره ثانویه پس از ۲۰ سالگی و در هر سنی ایجاد می‌شود.عواملی از جمله کیفیت نامناسب و افزایش غلظت خون و باریکی نسبی عروق رحمی ممکن است به طور خلقی در فرد وجود داشته باشد و منجر به دردهای شدیدی در دوران قاعدگی شود. حالت‌های روانی نیز بر عادت ماهیانه و اختلال‌های آن تأثیرگذار است. استرس، خشم و نگرانی از آینده باعث بروز یا تشدید دردهای قاعدگی می‌شود.

    از راه‌حل‌هایی که به طور مطلوب باعث کاهش درد می‌شود، پاک‌سازی سیستم عصبی است. بنابراین بین دو دوره و در ایام عادت ماهیانه می‌توان از ۲ گیاه سنبل‌الطیب و بادرنجبویه استفاده کرد. گیاه سنبل‌الطیب و دم نوش آن همراه گل گاوزبان در کاهش درد و استرس موثر است. می‌توانید یک دوم قاشق غذاخوری سنبل‌الطیب، یک قاشق مرباخوری گل گاوزبان و یک قاشق مرباخوری بادرنجبویه را با هم مخلوط و دم و در فواصل دو دوره یا در ایام عادت ماهیانه میل کنید.چایی بابونه، سنبل‌الطیب و گل گاوزبان، تمشک نیز در کاهش درد و ایجاد آرامش بسیار موثرند. هر یک از این دم کرده‌ها را می‌توانید به طور مجزا تهیه و به دلخواه خود مصرف نمایید. همچنین مصرف دم کرده زبره بە سبب داشتن اثرات ضد اسپاسم، کاهنده درد رحم و طبیعت گرم و خشک در کاهش علائم قاعدگی کمک‌کننده خواهد بود.از دیگر روش‌ها، استفاده از عرق رازیانه و بومادران است، به خصوص اگر درد توأم با خونریزی زیاد باشد، توصیه می‌شود از ۷ روز قبل، صبح‌ها یک استکان عرق رازیانه رقیق‌شده با آب و یک استکان عرق بومادران رقیق‌شده با آب میل کنید. در روزهای دوم و سوم عادت ماهیانه هم می‌توان این کار را ادامه داد.افرادی که دچار لکه بینی می‌شوند، دم‌‎کرده گل گاوزبان دم نوشی مناسب جهت کاهش درد دیسمنوره آن‌ها محسوب می‌گردد، برای تهیه این دم کرده ۱۰ گرم گل گاوزبان را بە همراه ۱ عدد لیمو عمانی و ۲ لیوان آب بجوشانید تا زمانی کە تنها ۱ لیوان از محلول بماند و پس از صاف کردن مصرف کنید.خانم‌هایی که دچار قاعدگی دردناک هستند برای کاهش غلظت خون در روزهای نزدیک به این دوران باید از مصرف خوراکی‌های سرد مانند ماست، خیار و آب یخ خودداری کنند. همچنین مصرف مواد غذایی سنگین و غلیظ مانند کله پاچه، حلیم، گوشت گوساله و نانی که خمیر آن به خوبی ورز نیامده باعث غلظت خون در این دوران می‌شود.استفاده از غذاهایی که به راحتی هضم می‌شوند مانند زرده تخم‌مرغ، گوشت گوسفند و سوپ می‌تواند باعث کاهش درد و غلظت خون در دوران قاعدگی و بعد از آن شود.

    توصیه می‌شود در این ایام از تماس با آب و هوای سرد و نشستن در مکان‌های بسیار سرد یا بسیار گرم در این دوره پرهیز نمایید.انجام فعالیت فیزیکی و ورزش می‌تواند در کاهش درد بسیار مفید و موثر باشد. به همین دلیل بهتر است حداقل چند روز مانده به دوران قاعدگی، به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت ورزش کنید. ورزش باید به طور منظم و در تمام طول ماه انجام شود که اگر این کار امکان پذیر نبود، توصیه می‌شود حداقل در روزهای نزدیک به این دوران به منظور جریان بهتر خون و کاهش درد، ورزش را در برنامه روزانه خود جای دهید.ماساژ با روغن زنجبیل در اوقاتی کە خونریزی طبیعی و همراه با درد است، در کاهش علائم قاعدگی مؤثر است. برای این کار روزی ۳ تا ۴ مرتبه ناحیه پایینی شکم و زیر ناف را با این روغن ماساژ دهید

     تقویت‌کننده اعصاب و روان و حواس پنجگانه، و نشاط‌آور است.گل گاو زبان و برگ های تصفیه کننده خون است.آرام کننده اعصاب است.عرق آور است.ادرار آور است.گل گاو زبان کلیه ها را تقویت می کند.سرماخوردگی را برطرف می کند.برگ تازه گل گاو زبان برای درمان جوش‌های چرکین دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان و رفع حرارت دهان موثر است. عرق گل‌گاوزبان برای امراض سوداوی، وسواس و خفقان مفید است.گل گاو زبان دارای منیزیم بوده و از سرطان پیشگیری می‌کند.در درمان اختلال حواس کاربرد فراوانی دارد.گل گاو زبان شکم را نرم و کیسه صفرا را باز می‌کند، اَخلاط سوخته سوداوی را از معده خارج و عوارض آن را از بین می‌برد.در تنظیم اختلالات ادراری و تعریق، موثر است.گل گاو زبان در درمان برونشیت موثر است. بی اختیاری دفع ادرار را درمان می کند. التهاب و ورم کلیه را درمان می کند.گل گاو زبان در درمان بیماری سرخک و مخملک مفید است.ضماد برگ های گاو زبان برای رفع ورم موثر است.برگهای گاوز بان را بپزید و مانند اسفناج از آن استفاده کنید.برگهای تازه گل گاو زبان دارای مقدر زیادی ویتامین C می باشد و در بعضی از کشورها آنرا داخل سالاد می ریزند.

    گل گاو زبان (از سرده Echium)، (به عربی لسان الثور ) در دامنه کوه‌های البرز می روید و با گیاه گاوزبان (از سرده Borage) (به عربی مرماخوز ) که در اصفهان و آذربایجان و شهرهای دیگر ایران و کشورهای دیگر می‌روید و به غلط به گل گاو زبان مشهور شده است، متفاوت است. هر دو گیاه از تیره گاوزبانیان هستند ولی از نظر سرده با هم متفاوت اند. برای اینکه این اشتباه که حدود چند سده است پزشکان و دارو سازان را گمراه کرده است، از بین برود می توان Echium را گل گاوزبان ایرانی و Borage را گیاه گاوزبان اروپایی نامید. این دو گیاه متفاوت هستند، تنها گل هایشان کمی به هم شبیه است، خواص دارویی این دوگیاه کمی با هم تفاوت دارد. گل‌های گل گاوزبان ایرانی درشت تر از گل‌های گیاه گاوزبان اروپایی است. گل گاوزبان لاجوردی و شبیه گل انار بوده و تخم آن دایره ای شکل و لعابی است و در کوه‌های البرز بسیار زیاد یافت می‌شود. گیاه گاوزبان در اصفهان و آذربایجان و دیگر شهرهای ایران می روید، دارای گل‌های لاجوردی و کوچک و دایره ای است. گیاه گاوزبان اروپایی از شمال افریقا به اسپانیا برده شده و در آنجا پرورش یافته و در طب سنتی اروپا راه یافته است. از خواص گیاه گاوزبان اروپایی این است که عرق وادرار را زیاد می‌کند.

    گیاه گل گاوزبان ایرانی به طور خودرو، منحصراً در دامنهٔ کوه‌های البرز به عمل می‌آید و تاکنون اهلی نشده و قابل کشت نیست. گل گاوزبان مقوی روح و اعضای رئیسه بدن بوده، حواس پنجگانه انسان را تقویت می‌کند. گل گاوزبان شکم را نرم و کیسه صفرا را باز می‌کند، اخلاط سوخته سوداوی را از معده خارج و عوارض آن را از بین می‌برد. از دیگر خواص گل گاوزبان این است که جوشانده آن همراه با داروهای دیگر جهت سرسام (مننژیت)، برسام (ورم حجاب حاجز)، مالیخولیا، جنون و رفع حواس پرتی مفید می‌باشد. جوشانده گل گاوزبان نشاط آور بوده رنگ رخسار را باز می‌کند. یکی دیگر از خواص گل گاوزبان این است که، سینه را نرم می‌کند، تنگی نفس و درد گلو را تسکین می‌دهد. یکی از خواص گل گاوزبان این است که، دلهره و وحشت را از بین می‌برد و غم و غصه را کم می‌کند و برای کسانی که با خود حرف می‌زنند سودمند می‌باشد. جوشانده گل گاوزبان با عسل جهت تنگی نفس تجویز شده است. از دیگر خواص گل گاوزبان این است که، جویدن برگ تازه گل گاوزبان جهت درمان جوش‌های چرکی دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان و رفع حرارت دهان نافع است. مقدار خوراک گل آن دو مثقال تا پنج مثقال می‌باشد. عرق گل گاوزبان جهت بیماری‌های سوداوی، وسواس و خفقان مفید است. گل گاوزبان دارای منیزیم بوده و از سرطان پیشگیری می‌کند. تحقیقات جدید بیانگر این مطلب هستند که عصاره آبی گل گاوزبان دارویی مؤثر و بی خطر برای درمان بیماران مبتلاء به اختلال وسواسی اجباری می‌باشد. گل گاوزبان دارای موسیلاژ، فلاونوئید ۱۵/۰درصد و آنتوسیانین با آگلیکون دلفینیدین و سیانیدین به میزان ۳۴/۱۳ درصد و به مقدار ناچیز آلکالوئید از دسته پیرولیزیدین است. گل مرغوب گلی است که دارای دم سفید و گلبرگ‌های بنفش باشد. برگ‌های تازه گل گاوزبان دارای مقدار زیادی ویتامین C می‌باشد. همچنین این گیاه دارای شوره نیست، عرق و ادرار را زیاد نمی‌کند. گل گاوزبان خشک شده – از گل‌های خشک شده در تهیه جوشانده، برای مصارف درمانی، استفاده می‌شود جهت مشکلات پوستی، مثل اگزما مصرف می‌شود. همچنین گل گاوزبان به دلیل داشتن مقدار زیادی کلسیم و آهن و مواد مغذی مثل پتاسیم، روی، ویتامین‌های C و B و بتاکاروتن برای خانمهایی که دچار کمبود این مواد ضروری هستند مفید می‌باشد. گل گاوزبان به دلیل دارا بودن خواص تسکین‌دهنده برای درمان بیماری‌های عصبی نیز توصیه می‌شود. گل گاوزبان در عین حال برای درمان افسردگی و بی‌تعادل روانی ناشی از دوره‌های قاعدگی و یائسگی مصرف می‌شود. این گیاه آرام بخش، در درمان جوش‌های دهانی و آفت دهانی تأثیر شگرف می‌گذارد و معمولاً دمنوش‌های این گیاه برای سرماخوردگی و در بعضی مواقع سرفه‌های خشک در فصل سرما جوشانده‌ای قدرتمند و مرهمی قوی است. این گیاه دارویی باعث کاهش تب می‌شود و در تمام موارد تب مثل سرخک، مخملک، آبله، کهیر و تبهای دیگر می‌تواند مفید باشد

    دیدگاه

    گل گاو زبان یکی از گیاهان دارویی است که از دیرباز در طب سنتی ایرانی برای درمان بیماری هایی مانند فشار خون، دیابت، بیماری های قلبی، افسردگی و بی خوابی، لاغری و سلامتی پوست و مو استفاده می شود.

    گل گاوزبان ایرانی (نام علمی : Echium amoenum) بیشتر در دامنه کوه‌ های البرز می روید و با گیاه گاوزبان (نام علمی : Borago officinalis) که بومی اروپا بوده و در ایران در اصفهان و آذربایجان یافت می شود، متفاوت است. هر دو گیاه از تیره گاو زبانیان هستند ولی از نظر سرده با هم متفاوت‌ اند.

    گیاه گاوزبان، گیاهی علفی و یک‌ ساله است که ساقه ی آن تا ارتفاع 60 سانتیمتر رشد می کند. ساقه ها شیار دار و خار دار و برگ‌ های آن ساده، مخملی و پوشیده از تار های خشن می باشد، همچنین گل ها دایره ای و کوچک و به رنگ لاجوردی هستند.

    گل گاوزبان ایرانی که یک گیاه خودرو است، دارای گل هایی به شکل گل انار و به رنگ لاجوردی و بنفش می باشد. گل‌ های گل گاوزبان ایرانی درشت تر از گل‌ های گیاه گاوزبان اروپایی است.

    توجه داشته باشید که خواص دارویی گل گاوزبان ایرانی و گیاه گاوزبان که به نام گل گاوزبان اروپایی هم شناخته می شود، کمی با هم تفاوت دارد و ما در این مقاله به بررسی خواص دمنوش گیاه گاوزبان یا همان گل گاوزبان اروپایی پرداخته ایم.

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    اما تاکید می کنیم گیاه گاوزبان در ایران با همان نام گل گاوزبان شناخته می شود.

    در طب سنتی از دمنوش گل گاو زبان به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای درمان آکنه و جوش صورت استفاده می شود.

    گفته می شود که مصرف بیش از پنج روز متوالی دمنوش گل گاوزبان، می تواند باعث پریود شدن زنان شود؛ بنابراین پس از پنج روز استفاده از آن در صورت نیاز، سه روز فاصله انداخته و سپس دوباره مصرف کنید.

    دم کرده گل گاوزبان به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی که دارد، یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان کمر درد و دل درد در زمان قاعدگی و پریود شدن می باشد.

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در گل گاوزبان باعث بهبود گردش خون می شود که فشار خون بالا را درمان کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

    توجه : در طب سنتی ایران گفته شده که مصرف گل گاو زبان می تواند باعث فشار خون بالا شود به همین دلیل توصیه می شود که افراد مبتلا به فشار خون بالا، دمنوش گل گاو زبان را با چند قطره آب لیموتر ش تازه مصرف کنند.

    برخی تحقیقات نشان داده که دمنوش گل گاو زبان می تواند به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

    با این وجود توصیه می شود که افراد دیابتی قبل از مصرف گل گاو زبان با پزشک خود مشورت کنند.

    گل گاو زبان به دلیل مقادیر بالای ویتامین C و فلاونوئید هایی که دارد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. علاوه بر این دارای خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی بوده و به درمان سرماخوردگی و گلودرد کمک می کند.

    گل گاو زبان به دلیل خواص خلط آور طبیعی که دارد می تواند به درمان آسم و برونشیت کمک کند.

    در طب سنتی از چای گل گاوزبان برای کاهش تب بالا استفاده می شود.

    تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای منیزیم موجود در گل گاوزبان، به پیشگیری و درمان انواع سرطان کمک می کند.

    گل گاوزبان یکی از بهترین گیاهان دارویی برای تقویت اعصاب است و به دلیل خواص شادی آور و آرام بخش طبیعی که دارد به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند.

    تحقیقات نشان داده که دمنوش گل گاوزبان به دلیل خواص آرام بخش طبیعی که دارد، می تواند بی خوابی شبانه را درمان کند.

    در طب سنتی از چای گل گاوزبان برای درمان وسواس در افراد استفاده می شود.

    گل گاوزبان به دلیل خواص ادرار آور طبیعی که دارد، به عنوان یکی از بهترین گیاهان دارویی برای سم زدایی بدن و به ویژه کلیه ها محسوب می شود؛ دمنوش گل گاوزبان به درمان التهاب و ورم کلیه کمک می کند و برای رفع بی اختیاری ادراری مفید می باشد.

    2 گرم از گل و برگ های خشک شده گل گاوزبان را در نیم لیتر آب داغ (دمای 80 درجه) بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا دم بکشد. دمنوش گل گاوزبان آماده است، می توایند یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و بنوشید.

    متخصصان می گویند که افراد تنها می توانند 2 گرم گل گاو زبان را به صورت دمنوش تهیه کرده و سه بار در روز مصرف کنند.

    عرق گل گاوزبان در ایران بیشتر به عنوان آرامش بخش طبیعی و برای درمان استرس و افسردگی استفاده می شود. از دیگر خواص آن می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

    روغن گل گاوزبان را از دانه های آن تهیه می کنند، این روغن به دلیل مقادیر بالای گاما لینولنیک اسید، دارای خواص ضد التهابی قوی بوده و به صورت موضعی و خوراکی برای درمان بیماری ها مفید می باشد؛

    یک مطالعه در دانشگاه پنسیلوانیا نشان داد که روغن گل گاو زبان به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد که دارد به کاهش تورم و درد مفاصل در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید کمک می کند.

    توصیه می شود که برای درمان آرتریت روماتوئید روزانه 4 تا 7 گرم روغن گل گاو زبان را به مدت 24 هفته مصرف کنید.

    اسید گاما لینولنیک موجود در روغن گل گاو زبان دارای خواص ضد التهابی بوده و به درمان قرمزی پوست و خارش ناشی از اگزما کمک می کند.

    یک مطالعه نشان داده که روغن گل گاو زبان به دلیل خواص ضد التهابی که دارد باعث درمان آکنه و جوش صورت می شود.

    روغن گل گاوزبان به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می تواند به درمان شوره سر کمک کند.

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    روغن گل گاوزبان برای کاهش علائم بیماری ام اس مانند اسپاسم عضلانی و بیحسی اندام ها مفید می باشد.

    روغن گل گاوزبان می تواند انتقال امواج عصبی را افزایش داده و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد.

    توجه داشته باشید که استفاده از روغن گل گاو زبان برای کودکان و زنان در دوران بارداری و شیردهی، توصیه نمی شود.

    گل گاو زبان حاوی مقادیری آلکالوئید است به همین دلیل توصیه می شود که نوزادان و کودکان به هیچ وجه نباید از چای آن استفاده کنند.

    به دلیل آلکالوئید موجود در گل گاو زبان، متخصصان توصیه می کنند که زنان باردار و زنان شیرده از مصرف آن اجتناب کنند.

    زیاده روی در مصرف گل گاو زبان می تواند باعث معده درد و اختلال در عملکرد دستگاه گوارش شود. برخی گزارش ها حاکی است که مصرف گل گاو زبان باعث تشدید درد در افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا می شود.

    زیاده روی در مصرف گل گاو زبان به دلیل آلکالوئید موجود در آن، احتمال ابتلا به سرطان کبد را افزایش می دهد.

    در بیشتر متون طب ایرانی، طبیعت گل گاوزبان گرم و تر عنوان شده است. گل گاو زبان سرشار از آنتی اکسیدان، فلاونوئید، آنتو سیانین، اسید گاما لینولئیک، کولین، ویتامین های B، ویتامین C، منیزیم، کلسیم، آهن و پتاسیم می باشد.

    در ایران، گل ها و برگ های گل گاو زبان را خشک می کنند و از آن برای تهیه چای و دمنوش و عرق گل گاو زبان استفاده می کنند.

    در ادامه بخوانید : خواص دمنوش اسطوخودوس

  • مدل پیراهن نخی زنانه جدید
  • منابع : organicfacts – webmd

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    قاعدگی، عادت ماهانه یا پریود، به جاری شدن خون از پوشش داخلی رحم گفته می‌شود. این فرآیند از اوایل سنین جوانی و در دوران بلوغ شروع شده تا یائسگی ادامه خواهد داشت. مدت زمان خونریزی معمولا ۳ تا ۵ روز است اما بین ۲ تا ۷ روز متغیر است. یک دوره‌ی طبیعی پریود بین ۲۱ تا ۳۵ روز متغیر است و متوسط آن ۲۸ روز است که توسط هورمون‌های استروژن و پروژسترون کنترل می‌گردد. در این دوره، هورمون‌ها به بالغ شدن تخمک‌ها در تخمدان‌ها کمک کرده و آن‌ها را برای بارورشدن توسط اسپرم آماده می‌کنند. همچنین، این هورمون‌ها دیواره‌ی رحم را که از بافت و خون تشکیل شده و مواد مغذی برای رشد جنین را دارد، برای میزبانی از تخمک بارور شده، ضخیم و اسفنجی می‌کنند. اگر بارداری اتفاق نیفتد، این دیواره فرو ریخته و دوران پریودی آغاز می‌گردد. به طور معمول در این دوران، نه تنها در قسمت‌های شکمی، بلکه در نواحی کمری، دنبالچه و لگنی نیز احساس درد وجود خواهد داشت. دلیل گسترده بودن این دردها، وجود شبکه‌های عصبی بسیار نزدیک به هم در این نواحی است. یکی از راهکارهای غلبه بر درد دوران پریودی ، استفاده از دمنوش‌های گیاهی است. دمنوش برای کم شدن درد پریود عنوان مطلبی است که درباره‌ی آن با شما صحبت خواهیم کرد. با ما در مجله‌ی علمی “زیبا بمان” همراه باشید تا اگر در دوران پریودی دچار درد و ناراحتی هستید، به وسیله‌ی راهکاری سالم مانند دمنوش برای پریودی بتوانید این دوران را با آرامش طی کنید.

    ما در اینجا به معرفی دمنوش برای کم شدن درد پریود میپردازیم: 

    دمنوش زنجبیل

    زنجبیل گیاهی دارویی است که از آن به عنوان باز کننده‌ی قاعدگی نام برده شده و درد پریودی را کاهش می‌دهد. این گیاه می‌تواند به عنوان یک ضد التهاب قوی و یک ضد عفونی‌کننده مورد استفاده قرار گرفته و حالت تهوع و استفراغ را کاهش دهد. برای تهیه‌ی این دمنوش، یک قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را به یک لیوان آب جوش افزوده، بعد از ۱۵ دقیقه که دم کشید آن را صاف کنید و یک قاشق مرباخوری عسل به آن اضافه کنید تا خوش‌طعم گردد. این دمنوش را می‌توانید روزی دو بار قبل از هر وعده‌های غذایی میل کنید.

    گل گاو زبان برای پریود خوبه

    دمنوش دارچین

    دارچین گیاهی دارویی است که برای تسکین دردهای پریودی بسیار مناسب است و توان بدنی را افزایش می‌دهد. این گیاه می‌تواند در کاهش اسپاسم عضلانی موثر باشد. همچنین، دارچین گیاهی ضد باکتری، ضد قارچ و محرک رحم است و به کاهش خونریزی کمک می‌رساند. روش تهیه‌ی دمنوش به این صورت است که باید یک قاشق مرباخوری از پودر آن را درون یک لیوان حاوی آب جوش بریزید و پس از ده دقیقه که دم کشید آن را میل نمایید. نوشیدن دو لیوان دمنوش دارچین و خوردن غذاهایی با طبع گرم مانند کاچی می‌تواند یک انتخاب مناسب برای این دوران باشد.

    دمنوش زیره

    زیره گیاهی با طبع گرم است و با افزایش خونریزی، درد را کاهش می‌دهد. از طرفی، خاصیت ضد نفخ زیره، دردهای شکمی را تسکین می‌دهد. مصرف این گیاه مقوی چرخه‌ی پریودی را نیز تنظیم می‌کند. برای تهیه‌ی این دمنوش، زیره‌ی سیاه و زیره‌ی سبز را به مقدارهای مساوی ترکیب و آسیاب کرده، یک قاشق چایخوری از آن را درون یک لیوان بزرگ حاوی آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. افزودن یک قاشق غذاخوری عسل به این دمنوش، طعم خوبی را برای آن ایجاد می‌کند. می‌توانید روزانه یک تا دو لیوان از این دمنوش مصرف کنید.

    دمنوش بابونه

    بابونه گیاهی با خواص درمانی موثر در کاهش درد دوران پریودی است. طبع این گیاه گرم است و با افزایش خونریزی، درد را تسکین می‌دهد. بابونه آرامبخش بوده و موجب تسکین اسپاسم‌های عضلانی می‌شود. برای تهیه‌ی دمنوش این گیاه، یک قاشق غذاخوری از گیاه خشک آن را درون یک لیوان آب جوش ریخته و پس از ۱۰ دقیقه که دم کشید آن را صاف کرده و میل نمایید. از دمنوش این گیاه روزی دو لیوان بنوشید.

    دمنوش بهارنارنج

    بهارنارنج برای درمان اضطراب، عصبی بودن، افسردگی و اختلال در خواب در دوران پریودی بسیار مفید است و باعث تقویت سیستم عصبی شده و در واقع، این گیاه یک داروی ضد تشنج عصبی محسوب می‌گردد. روش تهیه‌ی ‌دمنوش بهار نارنج به این صورت است که یک قاشق غذاخوری از بهارنارنج خشک شده را در یک لیوان آب جوش دم کرده و پس از ۱۰ دقیقه که دم کشید آن را صاف کرده و یک قاشق مرباخوری عسل به آن بیفزایید. از این دمنوش روزی دو لیوان استفاده کنید تا دوران آرامی را سپری کنید.

    دمنوش گل‌گاوزبان

    گل گاو زبان خاصیت ضد التهابی و ضد درد طبیعی دارد و یکی از بهترین درمان‌ها برای کمردرد و درد شکمی در دوران پریودی است. همچنین، این گیاه تقویت‌کننده‌ی اعصاب و روان است و خاصیت نشاط‌ آوری دارد. برای تهیه‌ی دمنوش آن، یک قاشق غذاخوری از برگ و گل خشک شده‌ی گل‌گاوزبان را در یک لیوان آب جوش ریخته و بعد از ده دقیقه دم کشیدن، آن را صاف کرده، یک قاشق مرباخوری عسل به آن اضافه کرده و میل نمایید. روزی یک لیوان از این دمنوش خوش طعم استفاده کنید.

    دمنوش اسطوخودوس

    اسطوخودوس برای اختلالات خواب و افسردگی پیش از دوران پریودی مناسب و نشاط‌آور است. همچنین، مصرف این گیاه می‌تواند مشکلات گوارشی را برطرف کرده و نفخ شکمی را از بین ببرد تا این دوران را با کمترین میزان درد طی کنید. برای تهیه‌ی دمنوش آن، یک قاشق غذاخوری برگ خشک این گیاه را درون یک لیوان آب جوش ریخته و بعد از ۱۰ دقیقه دم کشیدن و صاف کردن، به آن یک قاشق چایخوری عسل افزوده و میل نمایید. 

    Tags :

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    تابستان، گرم‌ترین فصل سال است که خصوصا در مناطق کویری و خشک مشکلات بسیاری را برای افراد ایجاد می‌کند. یکی از مواردی که معمولا در این فصل اتفاق می‌افتد و افراد را درگیر می‌کند، گرمازدگی است. اگر مجبور به کار در بیرون از منزل و در یک محیط باز باشید، این مسئله را بیشتر درک […]

    با فرا رسیدن فصل تابستان گرمای هوا به اوج خود می‌رسد و ما را با عرق، خستگی و آشفتگی درگیر می‌کند. بدن در دمای بالا به دلیل تعریق بیشتر، آب بیشتری نیز از دست می‌دهد. از این رو نوشیدن مایعات مهم‌ترین کاری است که برای حفظ سلامتی بدن باید انجام دهیم. اگرچه آب اصلی‌ترین نوشیدنی […]

    جعفری در میان گیاه شناسان به عنوان «گیاه قاعده آور» شهرت دارد. این گیاه رحم را تحریک کرده و موجب انقباضات رحمی می‌شود. اصولاً هر گیاهی که انقباضات رحمی را تقویت کند، گیاهی قاعده آور به شمار می‌رود و نباید در دوران بارداری مصرف شود. عقب افتادن عادت ماهانه در میان بانوان مشکلی بسیار شایع […]

    بی خوابی یکی از انواع اختلالات می‌باشد که می‌تواند دلایل مختلفی مانند اختلالات روانی، افزایش سن، عدم تعادل هورمونی، اختلالات ژنتیکی، شرایط محیطی داشته باشد. راه های مختلفی مانند داروهای شیمیایی، داروهای گیاهی، ویتامین ها، تغذیه، مواد معدنی، تغییر شیوه زندگی، مدیتیشن، رژیم های غذایی، طب سوزنی، هیپنوتیزم و… برای درمان بی خوابی وجود دارد. […]

    عفونت گلو یکی از عارضه هایی است که در اثر سرماخوردگی و آنفولانزا به وجود می آید این بیماری حتی ممکن است، به فصل سرما نیز ربطی نداشته باشد و در تابستان نیز دچار گلودرد شوید. چرا که در برخی از موارد مشاهده شده گلوی فرد به صورت متورم و دردناک شده و و به […]

    مجله زیبایی و سلامت “زیبا بمان” با هدف تولید محتوا در حوزه جراحی های زیبایی و آرایشی و سلامت و بالا بردن سطح اطلاعات و دانش مخاطبان در این حوزه آغاز به کار نموده است . زیبا شوید ، زیبا بمانید و زیبا بیندیشید. افزایش زیبایی به اعتماد به نفس شما نیز میفزاید. محتوای درج شده در این سامانه، متناسب با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

    سلامت نیوز: برای کاهش درد در زمان پریود شدن می‌توانید از قرص‌های ضد بارداری، مسکن و ضد افسردگی استفاده کنید، ولی بهتر است که گاهی به جای مصرف این داروهای شیمیایی برای کاهش درد دوره قاعدگی، از داروهای گیاهی نیز استفاده کنید.توصیه اول: برای کاهش درد در دوره پریود دم‌كرده مخصوص بنوشیدبه گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، دم‌نوش‌های گیاهی در كاهش درد و ایجاد آرامش در دوره قاعدگی بسیار مناسب می‌باشند. هریک از این دم‌کرده‌ها را می‌توانید به‌طور مجزا تهیه و به دلخواه خود مصرف كنید. برای کاهش درد در زمان پریود شدن، می‌توانید از دم‌نوش‌های زیر استفاده کنید.دمنوش بابونه سنبل‌الطیبدمنوش گل گاوزباندمنوش تمشکدمنوش سرخ ‌ولیکدمنوش گیاه زیره و نباتتوصیه دوم: بهتر است در دوره قاعدگی، نمک و کافئین کمتری مصرف کنیدبهتر است بدانید كه مصرف نمک بسیار، در افزایش درد پریودی بسیار موثر است و اگر واقعا نمی‌توانید در برابر آن‌ها مقاومت كنید، حداقل مصرف متوسط و كمی ‌از آن‌ها داشته باشید.توصیه سوم: در زمان پریود شدن ورزش‌های سبک انجام بدهیددر طب چینی توصیه به انجام ورزش‌های فیزیکی و فکری آرام و در حد متوسط می‌گردد (مانند ورزش‌های تایی‌چی، یوگا). این ورزش‌ها سبب می‌گردد تا شما در آرامش و تعادل بیشتری به سر ببرید.توصیه چهارم: وقتی قاعده هستید، سعی کنید عمیق‌تر نفس بکشیدنفس کشیدن عمیق در کاهش درد قاعدگی و همچنین کاهش استرس بسیار موثر می‌باشد. بهتر است که در دوره قاعدگی نفس‌کشیدن پی‌در‌پی را امتحان کنید و شاهد کاهش درد و استرس بعد‌ از آن باشید.توصیه پنجم: یک هفته قبل از شروع پریودی از غذا‌های آب‌پز استفاده کنیدیک هفته قبل از شروع درد پریود بهتر است که از خوراکی‌های زیر در موقع طبخ غذاها استفاده کنید.اسفناج بخارپزشدهتمشک و گردوزعفران و رازیانهترخون و تره‌فرنگیموسیر و فلفل‌ سیاهدارچین و پوست پرتقالغذاهايی با طبع گرم مانند حلوای زعفرانی نیز می‌تواند بهترين انتخاب برای نخستين روز قاعدگی باشد.توصیه پنجم: از دمنوش دارچین در روز‌های آغازین پریود شدن استفاده کنیددمنوش دارچين می‌تواند علاوه بر كاهش دردهای قاعدگی توان بدنی شما را نیز افزايش دهد. برای تهيه اين دمنوش می‌توانيد از پودر دارچين و چوب آن استفاده كنيد. اگر به چوب دارچين دسترسی داريد بهتر است دمنوش‌تان را با آن تهيه كنيد.توصیه ششم: تا حد ممکن در دوران پریودی حمام نرویدبهتر است که در این دوران از استعمال آب زیاد و مخصوصا آب سرد در هنگام شست‌وشوی دستگاه ادراری تناسلی پرهیز کنید. همچنین توصیه می‌شود در صورت امکان فرد در روزهای اول قاعدگی حمام نرود. این موارد باید رعایت شود اما متاسفانه اکثر افراد اهمیتی به آن نمی‌دهند و در آینده دچار مشکل می شوند.توصیه هفتم: چای گل همیشه بهار بنوشید زیرا که در کاهش میزان خونریزی بسیار موثر استگاهی به دلايل مختلف نظير اختلال در روزهای قاعدگی يا اختلال در عملكرد دستگاه تناسلی و ابتلا به فيبرم ميزان خونريزی در اين روزها افزايش می‌يابد. تغذيه نامناسب و جايگزين نكردن مواد مغذی و خونساز در سبد غذايی دختران و زنان موجب می‌شود تا برخی از افراد با كم‌خونی مواجه شوند. يكی از ساده‌ترين شيوه‌ها برای پيشگيری از بروز كم‌خونی و ضعف عمومی بدن در روزهای قاعدگی يك هفته مانده به شروع دوره قاعدگی نوشیدن چای گل هميشه بهار است.توصیه هشتم: بهتر است که در این دوران شکمتان را گرم نگه داریددوش آب گرم بگیرید یا کیسه آب گرم را روی شکم و کمر خود قرار دهید، یا اینکه می‌‏توانید از حوله‌ه‏ای گرم برای این کار استفاده کنید.در دوران پریودی چه رژیم غذایی داشته باشیم؟روزانه شش وعده غذا بخوريد اين برنامه شامل سه وعده غذای اصلی به علاوه غذای سبک ساعت ۱۰ صبح، عصرانه و غذای سبک قبل از خواب می‌شود. اگر تاکنون برنامه غذايی شما به جز اين بوده است آن را ترک کنيد و فقط وعده‌های غذایی کوچک بخوريد. پيشنهاد ما اين است که خانم‌هايی که نمی‌خواهند وزن خود را کاهش دهند کالری مصرفی خود را به ۱۵۰۰کالری (رژيم سبک) در روز کاهش دهند و خانم‌هايی که نياز به کاهش وزن دارند کالری مصرفی خود را به ۱۰۰۰ کالري (رژيم متوسط) در روز محدود نمايند.

    گل گاو زبان برای پریود خوبه
    گل گاو زبان برای پریود خوبه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *