گل بابا آدم چیست

دوره مقدماتی php
گل بابا آدم چیست
گل بابا آدم چیست

ثبت سفارش تلفنی و فوری : 88969835 – 09124188112 – 09120716024

گل بابا آدم (یا فیلگوش) با نام های انگلیسی Kris plant یا Elephants Ear و Alocasia sanderiana

و همچنین نام علمی Alocasia spp در دنیا شناخته می شود .

این گل از خانواده ی Araceae بوده و وطن اصلی آن جنوب شرقی آسیا است .

این گل برگ های پهنی دارد و برگ ها دارای دو مدل ساده و یا با نوار های سبز روشن هستند،

گل بابا آدم چیست

دوره مقدماتی php

در برخی از گونه های این گل ، برگ ها بزرگ به فرم گوش فیل بوده و در برخی دیگر برگ ها کوچک تر و به شکل قلب می باشد.

گل بابا آدم مصارف دارویی زیادی دارد اما مصرف اشتباه ساقه ی این گل باعث ایجاد مشکلات تنفسی خطرناکی می شود .

 

مجموعه مطالب مفید درباره پرورش انواع گل و گیاه

 

این گل اندازه ی برگ خود را با تغییرات نور عوض می کند ، با توجه به خاستگاه آن رطوبت زیادی را طلب می کند و به همین دلیل برای استفاده در تراریوم هم بسیار مناسب است .

برای گونه های مختلف این گل میزان نیاز نوری هم متفاوت می باشد ، اما همه ی واریته های گل بابا آدم نور غیر مستقیم خورشید را می پسندند .

بهترین دما برای پرورش و نگهداری از این گل دمایی بین 15 تا 28 درجه سانتی گراد می باشد ، گل بابا آدم نسبت به سرما بسیار حساس است .

گل بابا آدم به رطوبت زیادی نیاز دارد و دو بار غبار پاشی در هفته برای این گل لازم است .

 

این گل نیاز آبی زیادی دارد به طوری که نیاز به سه بار آبیاری در هفته دارد ، اما در فصول سرد سال آبیاری را کاهش دهید .

گل بابا آدم نیاز به خاک سبک و با زهکشی مناسب دارد ، خاک هایی مانند پرلیت برای رشد و پرورش این گیاه مناسب می باشد .

در فصل رشد یعنی بهار و تابستان ، گیاه را با کود های مایع تغذیه نمایید .

گل بابا آدم نیاز به هرس کردن ندارد فقط برگ های خشک و ساقه های مرده را از قسمت زیرین گیاه هرس نمایید.

ازدیاد این گل از دو طریق قابل انجام است :

1 = ازدیاد از طریق قلمه

2= راه دیگر ازدیاد توسط تقسیم ریزوم های گیاه در فصل بهار می باشد .

 

 

⬇️⬇️⬇️

اگر پاجوش گیاه بابا ادم ریشه دار بود آن را به همراه خاک اطراف ریشه خودش در گلدان جدید بکارید؛

ولی اگر فاقد ریشه بود پاجوش هایی را که از محل طوقه گیاه در می آید را به کمک چاقو از گیاه مادری جدا کرده و در فصل بهار به عنوان یک گیاه جدید در گلدانی جدید بکارید.

گل بابا آدم چیست

از ماسه بادی رودخانه ای یا پرلیت مخلوط با خاکبرگ به عنوان بستر گیاه استفاده کنید ،بهتر است از هورمون ریشه زایی استفاده کنید و یک سوم از گیاه را در بستر خاک فرو ببرید. تا زمان ریشه دار شدن بستر همیشه باید مرطوب باشد و بعد از ریشه دار شدن باید از دفعات آبیاری آن به تدریج کم کنید.

پیشنهاد می شود همیشه بستر خاک گیاه مرطوب باشد و برای خروج آب اضافه زهکش شده باشد . گلدان رادر محیطی با دما ورطوبت مناسب ونور غیر مستقیم نگه داری کنید.

 

1 – نوک برگ ها قهوه ای رنگ شده و گویی سوخته است :

این عارضه به دلیل کم آبی است ، گیاه تشنه است . سریعا گیاه را آبیاری نمایید .

2 – برگ ها متمایل به زرد شده اند و در سطوح زیرین آن ها تار عنکبوت مشاهده می شود :

علت این عارضه حمله کنه قرمز به گیاه می باشد که خشکی محیط این عارضه را تشدید می کند ،

برای بهبود وضعیت از سموم کنه کش استفاده کنید .

3 – برگ های گیاه بی دلیل می ریزند :

  • عکس برای تولد پدربزرگ
  • نور محیط بسیار کم است ، گیاه را به محیط پر نور تری منتقل کنید .

    4 – برگ ها رنگ خود را از دست داده اند ، زرد شده و می ریزند :

    این عارضه به دلیل آبیاری بیش از اندازه و باتلاقی شدن خاک است ،

    از عملکرد صحیح زهکش اطمینان حاصل کنید .

    5 – گیاه خود را به طرفین انداخته و بی رمق است :

    این عارضه به دلیل کم آبی و دمای بالا اتفاق می افتد ، گیاه را سریعا آبیاری کنید .

    غبار پاشی هم در بهبود این عارضه مفید است .

    6 – برگ های جوان به خوبی رشد نمی کنند و ریز باقی می مانند :

    این عارضه معمولا یا به دلیل محدود بودن فضای گلدان و یا به دلیل کمبود عناصر غذایی در خاک گیاه به وجود می آید ،

    شرایط را بازبینی کرده و گلدان را تعویض و یا اقدام به تغذیه مصنوعی کنید .

    گل بابا آدم چیست

    7 – برگ های گیاه عریض نمی شوند و نازک باقی می مانند :

    این عارضه به دلیل کمبود رطوبت است

    همان طور که گفته شد گل بابا آدم گیاهی رطوبت دوست می باشد و نیاز به رطوبت بالایی دارد ،

    برای بهبود این عارضه باید غبار پاشی را به صورت منظم و روزانه انجام دهید

    زیر گلدانی را پر از آب کنید تا گیاه به میزان رطوبت مطلوب خود برسد .

    8 – زخم های پنبه ای و سفید رنگ در بدنه و در سطح برگ ها دیده می شود :

    این عارضه به دلیل وجود آفت می باشد

    برای بهبود وضعیت باید هر دو هفته یک بار گیاه را با سم حشره کش نفوذی سمپاشی کنید .

     

    اگر سؤالاتی در مورد نگهداری و مراقبت گل بابا آدم دارید ، یا مایلید تجربیات خودتون درباره این گیاه دوست داشتنی رو به اشتراک بگذارید، تو قسمت «پاسخ دهید» منتظرتون هستم!*

     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

    همه چیز درباره گل دراسنا پرچمی ( معرفی ، پرورش و اصول داشت) گل دراسنا پرچمی با نام انگلیسی Madagascar dragon tree و نام علمی Dracaena marginata شناخته می شود . این گل از خانواده ی Asparagaceae بوده و موطن اصلی آن نواحی شرق آفریقا است . گل دراسنا پرچمی گیاهی زینتی بوده و می …

     همه چیز درباره ی گل برگ انجیری (معرفی ، پرورش و نگهداری ) برگ انجیری ها از خانواده ی Araceae با نام علمی Monstra Deliciosa و نام انگلیسی آن ها Swiss cheese plant است و در زبان فارسی اژبن ( اژ = مار + بن = ریشه ) (اشاره به ریشه های مار مانند برگ …

    دکور بندی منزل و محیط کار با گلدان های تزیینی زیبا و خاص گلدان های تزیینی زیبا و خاص : روش های مختلفی برای منزل و محیط کار وجود دارد، که استفاده از گلدان ها یکی از آنهاست. گلدان وسیله ای برای نگهداری گل و گیاهان در مکانی هست که باغچه وجود ندارد. گلدان …

     همه چیز درباره ی گل کالادیوم یا فیل گوش ( معرفی ، پرورش و نگهداری ) گل کالادیوم با نام فارسی فیل گوش و نام انگلیسی بال فرشته ای یا همان Angel wings و همچنین Heart of Jesus نیز نامیده می شود. نام علمی آن Caladium bicolor می باشد . این گل از خانواده ی …

    بلوار کشاورز / تقاطع خیابان فلسطین / گل فروشی رضوان تلفن ثابت : 02188969835 موبایل : 09124188112(حسینی) ایمیل : eshop.rezvanflower[at]gmail.com

    ادامه خرید

    بابا آدم یا آلوکازیا گیاه فوق العاده زیبا با خواص بسیار زیادی است که بودن آن در هر خانه‌ای توصیه می‌شود. اما در ابتدا باید بدانیم گیاه بابا آدم چیست و چه مشخصاتی دارد. از ویژگی های این گیاه خواص فوق العاده دارویی آن می باشد. گیاه آلوکازیا از لحاظ ظاهری نیز ظاهری زیبا و عجیب دارد. قیمت گیاه بابا آدم در بازار متوسط بوده و با هزینه کمی می‌توانید این گیاه زیبا با برگ های سبز بزرگ را به خانه‌ی خود ببرید و یا به عزیزانتان هدیه دهید. 

    نام انگلیسی این گیاه Alokasia می باشد و در مناطق مختلفی مانند آسیا ، اروپا و آمریکا رشد می کند. در ایران نیز این گیاه در محدوده شهر های تهران ، البرز و تفرش می روید.

     

    قد متوسط این گیاه 1.5 الی 2 متر می باشد. این گیاه دارای برگ های بیضی شکل و بزرگی است که با توجه به گونه گیاه تا 70 سانتی متر نیز در طبیعت رشد خواهد کرد. ساقه هایی پوست ماری دارد که بر روی آن کرک هایی وجود دارد. میوه این گیاه در اندازه های فندق و به رنگ زرد می باشد . گل های گیاه بابا آدم رنگ جذاب بنفش دارد که با بقیه اجزای گیاه تفاوت رنگی چشمگیری دارد. تعدادی قلاب بر روی گل قرار دارد که با چسبیدن به بدن حیوانات به تثیر گیاه کمک نماید. بابا آدم ریشه های بلند و درازی به شکل هویج دارد با رنگ قهوه ای دارد . داخل ریشه سفید رنگ ، شیرین ولی با بوی نامطبوع است .

    گل بابا آدم چیست

    همانطور که بالاتر ذکر شد ریشه گیاه بابا آدم خواص درمانی زیادی دارد.ریشه های این گیاه دارای موادی مانند رزین ، پتاسیم ، کلسیم ، منیزیم ، آهن ، تانن و ویتامین B6 , C  می باشد. از نظر طب سنتی ایران ریشه این گیاه سرد می باشد . ریشه این گیاه را می شود به صورت جوشانده و یا دم کرده استفاده کرد. از خواص گیاه بابا آدم میتوان به تصفیه خون ، بهبود درمان مبتلایان به نقرس ، تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد . علائخ بر این ، گیاه بابا آدم به علت آهن فراوان میتواند در رنگ پریدگی و درمان کم خونی کمک بسیاری نماید.

     

    گیاه بابا آدم نیاز به نور متوسطی دارد . برگ های این گیاه اگر در معرض تابش مستقیم آفتاب مخصوصا در فصل تابستان باشد دچار سوختگی می شوند. مکانی که گاهی بر آن سایه باشد و نور رد شده از پرده مناسب است.

    بهترین درجه برای رشد گیاه بابا آدم  15 الی 28 درجه سانتی گرد می باشد . در دما های پایین تر برگ های گیاه دچار شک شده و اگر درجه دما سرد تر شود قسمت پایین گیاه به خواب رفته ولی از بین نمی رود . و پس از اتمام فصل سرما رشد خود را از سر می گیرد.

    گیاه بابا آدم نیازمند رطوبت مطلوبی می باشد . این رطوبت را می توان به دو صورت تامین نمود . اولین روش غبار پاشی بر روی گیاه است . این غبار پاشی به صورت هفته ای 1 الی 2 بار با توجه به وضعیت محیطی مناسب می باشد . روش دیگر میتوان از جزیره استفاده نمود ، در این روش ظرف زیر گلدان را بزرگتر انتخاب کرده و ظرف را با سنگ پر نمایید ظرف را پر کرده و گلدان را بر روی سنگ ها قرار دهید به این صورت گیاه رطوبت مورد نیاز را از تبخیر آب دریافت می کند

    این گیاه رطوبت را دوست دارد . به همین دلیل آبیاری هفته ای 2 الی 3 می تواند مناسب باشد . هر زمان که خاک گلدان شروع به از دست دادن رطوبت کرد می توان اقدام به آبیاری گیاه نمود . در فصل سرما به علت توقف رشد آبیاری گیاه را کمتر کنید.

    خاک سبک و مغذی همراه با مواد آلی کافی برای رشد گیاه توصیه می شود . شما میتوانید از مخلوط پیت ماس و پرلیت استفاده نمایید.توجه داشته باشید زهکشی برای تخلیه آب مناسب باشد تا ریشه های گیاه دچار پوسیدگی نشود.

    شما میتوانید از کود 10-0-20 به صورت پنجاه درصد رقیق شده استفاده نمایید . استفاده از این کود در هر 2 هفته یک بار توصیه می شود .

    گیاه بابا آدم را نهایتا در هر 2 سال یک بار به گلدانی بزرگتر انتقال دهید . هر زمان نیز که ریشه ها از گلدان بیرون زد میتوانید گلدان را با گلدان دیگر تعویض کنید.

    جهت حفظ شادابی و تمیز نگه داشتن برگ ها میتوانید دستمالی آغشته به آب را بر روی برگ های این گیاه بکشید .

    آیا کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ هم میتونه مناسب باشه ؟

    سلام من تازه این گیاه و خریدم، در عرض دو‌هفته دومین برگش زرد شد ‌وار ساقه خودش و ول میکنه باید از ساقه برگ و قطع کنم؟ چیکار کنم که دیگه اینجوری نشه؟

    خیلی قشنگه من دیروز گلدانشو عوض کردم و تو گلذان بزرگتر کاشتم ولی امروز مرتبا از برگهاش آب چکه میکنه ، میشه لطفا بفرمایید دلیلش چیه ؟

    خیلی قشنگه من دیروز گلدانشو عوض کردم و تو گلذان بزرگتر کاشتم ولی امروز مرتبا از برگهاش آب چکه میکنه ، میشه لطفا بفرمایید دلیلش چیه ؟

    سلام ممکنه طبیعی و به علت تعریق گیاه باشه. ولی اگر ادامه پیدا کرد گیاه رو بررسی کنید که آفت نداشته باشه.

    سلام‌منم‌ایندگیاه خریداری کردم تو این یک ماه ساقه هاش خودشو ول می کنه وکلا برگای که داشت همه زرد شدن الا برگای جدید همش می فتن میشه راهنمایی کنید

    سلام ممکنه از آبیاری زیاد و ماندن آب در خاک و یا حضور آفت باشه. گیاه رو بررسی کنید که آفت نداشته باشه و فواصل آبیاری رو هم بیشتر کنید. خاک رو هم بررسی کنید که زهکش مناسب داشته باشه. ریزش برگ ها از کمبود نور هم می تونه باشه.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    ایران درخت

    گل بابا آدم چیست

    امروز ، فروشگاه اینترنتی گل و گیاه  ایران درخت با بیش از 500 نوع محصول گوناگون اعم از گیاهان آپارتمانی ، انواع تقویت کننده ها و کود های گل و گیاه ، انواع گلدان های پلاستیکی ، سفالی ، سرامیکی و … ، انواع خاک های مخصوص گیاهان توانسته است نیاز های گل و گیاه شما مشتریان عزیز را در کمترین زمان ممکن فراهم آورد.

    ماموریت و رساله ی فروشگاه اینترنتی گل و گیاه ایران درخت ، تامین سریع تمامی گل و گیاه ، ملزومات باغبانی و جلب رضایت شما مشتریان گرامی میباشد.

    آدرس ایمیل:

    کلمه کاربری یا ایمیل *

    رمز عبور *

    ورود

    گیاه بابا آدم از جمله گیاهان زینتی است که علاوه بر آن
    از ریشه آن در طب سنتی برای درمان امراض و بیماری ها استفاده میشود. این گیاه با
    نامهای زردان، باردان، فیلوش، آراقیطون و لوف الحیه نیز شناخته میشود و به حالت
    وحشی در دشتها، نواحی معتدل و مرطوب مانند کنار آبها، یونجه زارها و مراتع می‌روید.

    گیاه زیبا و مفید بابا آدم در ایران در اطراف
    تهران، البرز، رودبار، خراسان و کرمان امکان رویش بهتری دارد. به این منظور لازم
    است آبیاری و اصلاح زمین زراعی و همچنین مبارزه با علفهای هرز پیوسته در دوران رشد
    گیاه انجام گیرد تا رشد کامل پایه‌های جوان انجام شود. همچنین گل بابا آدم از گیاهان
    آپارتمانی پرطرفدار بوده، علاقه‌مندان زیادی دارد. در ادامه توضیحاتی در مورد گیاه
    شناسی، نحوه کاشت و نگهداری گیاه بابا آدم در آپارتمان گردآوری شده است. با وب
    همراه باشید.

    گل بابا آدم چیست

    بابا آدم گیاهی علفی، دو
    ساله از تیره گل وب ‌ای ها است که ارتفاع آن به 2
    متر میرسد. ساقه آن شبیه به پوست مار و پوشیده از کرکهای خشن و زبر است.

    برگهای گیاه بابا آدم بسیار
    بزرگ و پهن به حالت افتاده بر روی ساقه قرار دارد. رنگ برگها در قسمت چسبیده به
    ساقه سبز کم رنگ و هرچه به طرف انتهای برگ نزدیکتر میشویم، تیره‌تر میگردد.

    گلهای بابا آدم به شکل توپ و
    به اندازه فندق یا بزرگتر است. میوه آن پس از رسیدن به صورت فندقه ای با 3 یا 4
    سطح و به رنگ زرد حنایی ظاهر میشود.

    ریشه گیاه بابا آدم دراز و
    دوکی شکل بوده و در حقیقت خاصیت درمانی دارد. پوست ریشه قهوه‌ای رنگ، مغز آن سفید و دارای طعمی شیرین است و در برخی مناطق جهان این ریزوم‌ها را پخته و به عنوان غذا مصرف میکنند.

    برای آشنایی با خواص درمانی
    بابا آدم به عنوان یک گیاه دارویی، میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

    به منظور نگهداری از گل بابا
    آدم در منزل بهتر است، در محل نیمه روشن و دارای نور متوسط با دمای بالا از گیاه نگهداری شود.
    سایر شرایط محیطی لازم برای نگهداری گل بابا آدم در آپارتمان عبارت است از:

    تکثیر گیاه غالبا از طریق ریزوم انجام گرفته، بهترین
    زمان برای ازدیاد گیاه در فصل بهار است. همچنین اگر پاجوش، ریشه داشت به همراه خاک
    اطراف ریشه در گلدان جدید بکارید ولی اگر فاقد ریشه بود، پاجوش‌هایی را که از محل
    طوقه گیاه در می‌آید
    را باید با یک چاقوی تیز از گیاه مادری جدا کرده و در فصل بهار به عنوان یک گیاه
    جدید در گلدانی جدید بکارید.

    استفاده از
    هورمون ریشه‌زایی برای تکثیر
    راحتتر و سریعتر گیاه مفید است. تا زمان ریشه‌دار شدن بستر همیشه باید مرطوب باشد و پس
    از ریشه‌دار شدن باید از
    دفعات آبیاری بتدریج کاسته شود.

    منابع: دائره المعارف گیاهان دارویی، سایت باغبانی
    سبز

    بابا آدم؟! حتی شنیدن نام این گیاه هم عجیب است؛ درباره خواص گیاه بابا آدم چه می‌دانید؟ این گیاه خاصیت سم زدایی دارد و می‌تواند بسیاری از التهاب های پوستی، آکنه و اگزما را درمان کند. این گیاه ادرار آور بسیاری از بیماری های مربوط به مفاصل و استخوان ها را هم درمان می‌کند. جوشانده ریشه گیاه بابا آدم درد نقرس، سیاتیک و کمر درد را از بین می‌برد با مجله دلتا همراه باشید تا درباره خواص این گیاه معجزه گر بیشتر بدانید.

    بابا آدم، فیل گوش یا آراقیطون گیاهی علفی و دو ساله است که به صورت وحشی در اروپا و آسیا می‌روید. ساقه این گیاه شبیه پوست مار و برگ های آن پهن، خشن و کرکدار است. این گیاه در طب سنتی جایگاه خاصی دارد؛ با ما همراه باشید تا درباره خواص درمانی و پزشکی گیاه بابا آدم بیشتر بدانید.

    خاصیت گیاه بابا آدم چیست؟ بعد از گل گاو زبان، اسطوخودوس، بابونه و سنبل الطیب حالا نوبت به این گیاه می‌رسد. همانطور که گفتیم، این گیاه ضد التهاب، دوست پوست و موی شما است؛ ویتامین C ، E ‌‌ و b6 موجود در آن، جوش و آکنه های پوستی را درمان می‌کند و عفونت های قارچی و باکتریایی بدن را هم از بین می‌برد، با ما همراه باشید تا درباره خواص گیاه بابا آدم بیشتر بدانید.

    گل بابا آدم چیست

    ریشه گیاه فیل گوش پوست شما را زیباتر می‌کند. این گیاه با خاصیت ضد باکتری که دارد، عفونت های پوستی، لک، جوش و آکنه را برطرف می‌کند. آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در این گیاه، دشمن اگزمای پوستی هستند، بهتر است برای یک بار هم که شده ماسک خانگی و گیاهی بابا آدم را امتحان کنید.

    ریشه این گیاه ریزش مو را برطرف می‌کند. ریزش مو تقریبا یک بیماری شایع در آقایان است که با طب سنتی و استفاده از دارو های گیاهی قابل کنترل و درمان است. بابا آدم خشکی پوست سر را از بین می‌برد. اگر مو های شما شوره دارد، از اسکراپ گیاهی فیل گوش استفاده کنید. این گیاه خارش پوست سر را برطرف می‎کند و باعث نرمی طبیعی مو ها می‌شود.

    گیاه فیل گوش کالری کمی دارد؛ بنابراین یک گزینه مناسب برای رژیم لاغری است، مصرف چای و دمنوش گیاهی بابا آدم به صورت روزانه می‌تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و همین مسئله باعث لاغری خواهد شد.

    گیاه بابا آدم سرشار از پتاسیم است که می‌تواند فشار خون و کلسترول را کنترل کند. مصرف منظم چای و دمنوش این گیاه باعث حذف مقدار اضافی سدیم در جریان خون می‌شود؛ به این ترتیب، فشار خون و میزان کلسترول بدن شما تنظیم خواهد شد.

    اگر مشکل یبوست دارید، این چای گیاهی می‌تواند شما را نجات دهد. ریشه این گیاه غنی از فیبر است که می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را تنظیم و حرکت روده ها را روان کند.

    همانطور که گفتیم، گیاه و ریشه بابا آدم ( فیل گوش ) کالری کمی دارد و از چاقی مفرط جلوگیری می‌کند؛ اگر اضافه وزن شما کنترل شود، ناخودآگاه قند خون بدن شما هم کنترل خواهد شد؛ چون دیابت و چاقی با هم ارتباط مستقیمی دارند. برای کنترل دیابت می‌توانید به صورت روزانه دمنوش و چای بابا آدم بخورید.

    مشکلات عروق کرونر و کلسترول بالا می‌توانند سلامت قلب شما را به خطر بیندازند. دمنوش های گیاهی و از جمله بابا آدم سلامت قلب و عروق شما را تضمین می کند؛ این گیاه تصفیه کننده خون، عروق و رگ های شما است.

    یک فنجان جوشانده ضد التهاب گیاه بابا آدم می‌تواند کبد و کلیه های شما را از شر عفونت و سموم مختلف نجات دهد. همچنین این گیاه یک ماده مدر است؛ فیل گوش ترکیب مغذی دارد که بدن را از میزان آب اضافی مصون نگه می‌دارد و از طریق دفع ادرار رطوبت بدن را حفظ می‌کند.

    آنتی اکسیدان های طبیعی این گیاه مانند چای سبز می‌تواند از انواع سرطان جلوگیری کند؛ استفاده از چای و دمنوش گیاهی ریشه فیل گوش به عنوان یک ماده ضد التهاب با سموم بدن مبارزه می‌کند.

    این گیاه با ویتامین های طبیعی مثل ویتامین c‌ و ویتامین e می‎تواند سیستم دفاعی بدن را تقویت کند و از عفونت های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کند. خواص ضد انعقادی و خلط آور آن برای درمان سرماخوردگی، گلو درد، سرفه و تب بسیار مفید است.

    همانطور که گفتیم، این گیاه با خاصیت ضد التهابی اش درمان کننده آرتریت، آرتروز، التهاب مفاصل و روماتیسم است؛ برای این منظور از جوشانده این گیاه به صورت روزانه استفاده کنید.

    ریشه فیل گوش رشد سلول های سرطانی را متوقف می‎کند. این گیاه دارویی علاوه بر داشتن آنتی اکسیدان ها و پاکسازی خون از سموم، رشد تومور های سرطانی مانند سرطان لوزالمعده را هم محدود می‌کند.

    برای درمان عفونت های بدن، ۳۰ گرم از ریشه این گیاه را همراه با مقدار مساوی شیرین بیان در یک لیتر آب بریزید و به مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. جوشانده این گیاه مانند آب انار خون را تصفیه و عفونت های بدن را برطرف می‌کند.

    نظر شما درباره این گیاه دارویی چیست؟ آیا تا به حال چای و دمنوش گیاهی بابا آدم مصرف کرده‌اید؟ این گیاه را حتما امتحان کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌سایت

    کم شدن آب بدن زمانی اتفاق می‌افتد که خروج آب و مایعات از بدن شما، از مقدار ورود آن به بدن …

    جاذبه‌های گردشگری فراوانی در دنیا وجود دارند که شاید هیچ‌گاه فرصت نشود تا آن‌ها را از نزدیک ببینید، اما خوشبختانه کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی و اقلیمی خاص، جاذبه های گردشگری عجیب را درون مرزهای خود جای داده است. مجله دلتا را با معرفی چند جاذبه‌ گردشگری شبیه به هم در ایران و جهان ورق بزنید.

    بابا آدم یا فیلگوش و به عبارتی آلوکازیا گیاهی است با برگهای درشت و بزرگ سبز رنگ از خانواده Araceae
    بومی مناطق گرم آسیا است. با جنس Colocasia شباهت بسیاری دارد و گاهی اشتباه میشود. (از آنجا که جنس کولوکازیا مصرف دارویی و خوراکی دارد باید احتیاط شود.)

    بابا آدم انواع مختلفی دارد که رنگها و اندازه‌های مختلف دارند. گونه مورد نظر ما دارای برگهای بزرگی است که گاهی قطر برگها به یک متر و بیشتر هم میرسد. گلها شکل غلافی داشته (گل آذین اسپادیس) و زیبایی چندانی ندارند.
    شیره داخلی گیاه برای پوست انسان ایجاد خارش و حساسیت ممکن است بکند.
    ریزوم دار است و از طریق پاجوش طبیعی یا تقسیم ریزوم در بهار تکثیر پیدا میکند. (پاجوشهای فراوانی تولید میکند)
    (بهتر است نشنیده بگیریم ولی: ریزومهای این گیاه به صورت پخته شده مصرف خوراکی دارند. ولی از آنجا که این گیاه تولید اگزالیک اسید میکند و در قسمتهای پایین‌تر گیاه میزان این مواد بیشتر میشود ممکن است منجر به کرخ شدن یا باد کردن زبان شود. یا منجر به سختی تنفس شود. آب پز کردن طولانی مدت ممکن است این عوارض را کاهش دهد.)

    در شمال ایران کنار برکه‌ها و آبگیرها و حتی به عنوان گیاه فضای سبز مقابل هتلها و رستورانها کاشته میشود و نهایت صدمه‌ای که در زمستان میبیند از دست رفتن برگهاست ولی در بهار بعد مجدد رشد میکند.

    در داخل خانه‌ها بهتر است در محل نیمه روشن (نور متوسط) با دما بالا نگهداری شود. نیاز آبی متوسطی دارد. به خاک غنی و مغذی نیاز دارد. بهتر است خاک آن مخلوطی با درصد بالایی از مواد آلی حیوانی یا گیاهی باشد.
    به آبپاشی برگها یا رطوبت محیط نیاز دارد. هرچقدر رطوبت بالا باشد برگهای میتوانند درشت تر باشند.

    بابا آدم برای گلخانه‌های گرم و مرطوب ایده‌آل است.

    گل بابا آدم چیست

    با سلام . سپاس از اينكه به اين سرعت بنا به خواسته من فايل مربوط به بابا آدم رو به مجموعه خوبتون اضافه نموديد . من يك سوال دارم . من به تازگي يك alocasia amazonica خريده ام . يكي اينكه دو سه لكه كوچك زرد رنگ روي برگهاش ظاهر شده كه ميخوام بدونم دليلش و درمانش چيه ؟ در صورتيكه اسپري مداوم ، جاي گرم و آب فراوان را براش دارم . و ديگه اينگه ممكنه اين گياه گل بده ؟ (جهت اطلاع اينكه من شرايط گلخانه اي دارم )

    لکه‌های زرد از عوامل مختلفی ممکن است به وجود بیاید. مثلا حتی چکه آب و قطره آب سرد از سقف گلخانه هم میتواند موجب این لکه‌ها شود. یعنی هم عوامل فیزیکی ممکن اس این لکه‌ها را به وجود بیاورند و هم عوامل شیمیایی.
    محل ظهور لکه‌ها مهم است که در برگهای پیر و کهنه هستند یا در برگهای جوان.
    برخی کمبودهای عناصر غذایی هم منجر به لکه میتواند باشد.

    بله آلوکازیا هم گل میدهد. در خانواده آراسه گلها غلافی شکل هستند و اغلب جنبه زینتی ندارند.

    سلام . با تشکر از سایت جذابتون .حدود یک ماه پیش یک گلدون بابا آدم از گلخونه خریدم .بعد از انتقال به منزل برگهای جدیدی که بوجود اومدن خیلی ضعیف وکوچکتر نسبت به برگهای اولیه گیاه هستن .آیا این امر بدلیل تنشی است که به گیاه وارد شده ؟آیا باگذشت زمان این موضوع حل میشه ؟ اگر راهکاری در این باره به من پیشنهاد بدین ممنون میشم.

    باباآدم گیاهی بسیار رطوبت دوست است و رطوبت مورد نظر در گلخانه تامین میشود
    در خانه چون رطوبت هوا کم است میتوانید روی برگها آبپاشی بکنید – هر روز – تا جبران کمبود رطوبت هوا بشود
    ولی به هرحال خانه جای گلخانه را نمیگیرد

    با سلام خدمت شما دوست عزیز
    من تقریبا 2 سال پیش یک بابا آدم که 2 جوانه بزرگ داشت از شمال خریدم و به تهران آوردم.
    پاجوش ها را سوا کردم العان گل مادر باز پاجوش زده ولی متاسفانه از ریشه شروع به گندیدن کرد بطوری که مجبور شدم گل مادر را از ساقه نصف کنم و دوباره بکارم..
    در ریشه گندیده گیاه موجودات ریز سفید زیادی وجود داشت که به اندازه سر سوزن بودند.
    میخواستم ببینم این آفت بابا آدم هست یا باکتری خاک؟
    و اگه آفت هستند راه از بین بردن این آفت چیست ؟
    چون فکر میکنم بابا آدمهای دیگه ای که دارم دارن به این مرض مبتلا میشن؟
    نور منزل من کم البته ساعاتی از روز آفتاب میخوره ولی خیلی کمه آیا لامپ هایی وجود داره که بتونم به عنوان نور خورشید جایگزین کنم؟

    پیشاپیش از شما ممنونم

    حتما با سموم سیستمیک معمولی سم پاشی کنید. این سم رو باید روی خاک بریزید.
    سم رو از سم فروشیها و لوازم کشاورزیها باید تهیه کنید.

    از لامپهای مهتابی میتوانید استفاده کنید. که قدرت تشعشعی‌شان هیچ وقت نمیتواند جای خورشید را بگیرد. ولی از هیچی هم بهتر است.
    لامپهای پرفشار جیوه 400وات به بالا هستند و در گلخانه‌های حرفه‌ای پیشنهاد میشوند ولی مصرف بسیار بالایی دارند.

    باسلام وتشکر مجدد گل باباآدم من کاملا از بین رفته یعنی از ساقه شل شد وبدهم ازبین رفت ولی در خاک آن پاجوش های ریز زیادی هست من آنها را به همان حالت رها کردم وآبیاری نمودم ولی این پاجوش ها خیلی ضعیفند وبعد ازمدتی می افتند وازبین میروندآیا این پاجوش ها را جدا کنم و درآب بگذارم تا ریشه بدهند بهتر نیست .باتشکر فراوان از شما

    آیا گیاه شما مبتلا به بیماریهای قارچی ریشه و طوقه نیست؟ لزج و پوسیده نمیشود؟

    باسلام وتشکر از عنایت شما گل اصلی از بین رفته ولی پاجوشها خودبخود از گلدان خالی بیرون می آیند ولی خیلی ریز وضعیند نمی دانم علامتی از بیماری را مشخصا ندیدم .

    سلام
    من چند روز پیش یک گل از گلخانه خریدم که گفتند یک نوع بابا آدم جدید است که دقیق یادم نیست،کلمه ای شبیه سلینتا بکار بردند. میخواستم بدانم که شما احیانا میتوانید درباره نگهداری بهتر این گل به من کمک کنید؟ ممنونم

    با سلام و عرض تشکر از ارائه اطلاعات مفیدتان.
    من 15 روز پیش یک گلدان باباآدم با ارتفاع حدود یک متر که دارای برگهای پهن است خریداری کرده و چون در لابی آپارتمان قرار میگرفت ،از قبل محل استقرار را به فروشنده نشان دادم و با توصیه او خریداری کردم.در حال حاضر برگهای آن در حال زرد شدن است لطفا راهنمائی فرمائید.ضمنا محل استقرار دارای نور طبیعی نمی باشد و با نور لامپ تامین روشنائی میشود.
    با تشکر

    بدون نور طبیعی احتمالا گیاه شما خراب بشود
    نور کافی لازم است.

    آقا کوروش گل بابا آدم در کل زیاد به نور نیاز نداره البته اینو از گلخونه شنیدم! ولی خاکش خیلی مهمه که اگه خاک پوست نارگیل براش بخرید ممکنه حالش بهتر بشه، اصلا هم نذارید 3-2 نوع خاک رو باهم ترکیب کنن. همیشه هم به برگهاش آب بپاشید که مرطوب باشه حالش خوب میشه…

    با سلام و تشکر
    خیلی علاقمندم بدنم اون دوستی (کامبیز) که مشکل کوچک بودن برگهای جدید گیاه رو داشتن آیا با تامین رطوبت کافی محیط (آبپاشی روزانه) مشکلشون برطرف شد یا نه ؟ چون با توجه به اطلاعات این راه حل باید موثر باشه می خواستم در صورت امکان دوستانی که تجربه کردند پاسخ بدن

    با سلام من بابا ادم دارم 3 ماه همه برگها ش دارن میان بائین چرا؟ با تشکر فراوان

    دمای خیلی کم (درحد زیر صفر) ممکنه باعث این علامت بشه. که جای نگرانی نیست و گیاه میتونه دوباره برگهای جدید بزنه.
    کمبود آبیاری. دمای خیلی زیاد شبانه (مثلا بالای 20درجه) و… ولی میتونه گیاه رو تحت فشار بزاره

    سلام.راه از بين بردن حشرات بسيار ريز سفيد رنگ كه به پشت برگها مي چسبند چيست؟ يك گلدان بسيار زيباي گل سنگ صورتي ام به خاطر آنها از بين رفت.شستن برگها و اسپري با محلول ضد آفت جواب نداد.

    برای از بین حشرات باید از سم مناسب همان آفت استفاده کنید. و برای اینکار باید حشره را خوب شناسایی کنید

    لطفا در صورتی که درباره مطالب این صفحه؛ نظر، سئوال یا پیشنهادی دارید از طریق فرم زیر مطرح بفرمایید. اگر نظر شما برای تکمیل این مطلب مفید باشد به نام خود شما در همین صفحه منتشر میشود و احیانا در صورتیکه که نیاز به پاسخ داشته‌باشد در همینجا پاسخ داده میشود تا برای دیگران هم مفید باشد.

    لطفا برای دریافت جواب، ایمیل صحیح وارد نمایید. | لطفا مطالب غیر مرتبط با این صفحه را از اینجا

    مطرح

    کنید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    گل بابا آدم چیست

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    بذرهای کاکتوس موجود است

    بذر سیکاس موجود است

    غده کوکب موجود است

    خاک برگ گولچی بستری ایده‌آل برای گیاهان زینتی و گلدانهای خانگی است که در گلستان علی از بهترین نوع کوکوپیت سریلانکایی بسته‌بندی میشود

    ادامه …

  • عکس تاتو صلیب روی دست
  • Lucky Bamboo یا بامبو خوش شانس گیاهی است که در آب زندگی میکند و به راحتی در آپارتمانها نگهداری میشود. در هر قسمت خانه قابل نگهداری است
    ادامه …

    گلدان بن‌سای جدید

    نحوه مراقبت از گیاه بابا آدم در داخل منزل

    گیاه بابا آدم گیاهی بسیار زیبا است که خاص مناطق استوایی می باشد. بابا آدم گیاهی باتلاقی است و دارای ریشه های بسیار مقاومی در زیر آب است. از این رو بهترین مکان برای رشد این گیاه در نزدیکی حوض یا مسیر آب در باغچه می باشد. اما به دلیل زیبایی خاصی که دارد مورد استقبال برای نگهداری در منازل و آپارتمان ها است. بنابراین باید شرایطی را فراهم آورد که یاه بتواند به حیات خود ادامه دهد و زیبایی خود را حفظ کند.

    هنگامی که تصمیم به نگهداری این گیاه درون منزل گرفتید، باید در اولین گام یک گلدان نسبتا بزرگ را برای گیاه فراهم کنید. چرا که این گیاه رشد خوبی دارد و معمولا ارتفاع آن به ۱۵۰ سانتی متر می رسد. بنابراین نسبت به گل های آپارتمانی بلندقدتر است.

    گام بعدی انتخاب مکان مناسب برای جاگیری گلدان می باشد. محلی را برای قرار دادن گلدان بابا آدم انتخاب کنید که از تابش نور به صورت مستقیم به آن دور باشد. درست است که بابا آدم تحمل آفتاب مستقیم را دارد. اما باید این امکان را هم در نظر گرفت که ممکن است گیاه دچار آفتاب سوختگی شود. این گیاه بعد از جاگیری پس از گذشت مدتی به مکان جدید عادت کرده و رشد خود را ادامه می دهد. ولی به هر حال، در نور غیر مستقیم خورشید رشد خیلی بهتری دارد.

    مسئله بعدی که باید به آن اهمیت دهید، میزان رطوبت مورد نیاز گیاه است. بابا آدم برای ادامه حیات خود به رطوبت بالایی نیاز دارد. بنابراین باید اتاقی را که گلدان در آن قرار داده شده است مرطوب نگه دارید. برای این کار می توانید درون اتاق یک رطوبت ساز بگذارید تا رطوبت کافی در فضا ایجاد کند. یا این که می توانید در داخل زیرگلدانی بزرگتر از سایز گلدان، سنگریزه ریخته و درون آن را هم از آب پر کنید. در هر صورت، راه های زیادی برای تامین رطوبت مورد نیاز گیاه وجود دارد که قبلا در مقاله ای جداگانه به این موارد اشاره شده است و توصیه  می کنم تا این مقاله را هم حتما مطالعه نمایید. برای م برای مطالعه راه های تامین و افزایش رطوبت برای گل ها و گیاهان اینجا کلیک کنید.

    گل بابا آدم چیست

    داشتن خاک مناسب هم اهمیت دارد. بهترین خاکی که می توانید برای گیاه در داخل منزل خود استفاده کنید، خاک مرطوب غنی شده از پیت می باشد. البته تغذیه جانبی برای خاک ضروری است. برای این که گیاه شما همیشه جوان و شاداب باشد باید دمای هوا را بین ۱۸ تا ۲۴ درجه نگه دارید.

    هر دو هفته یک بار به غیر از فصل زمستان از کود های مایع که رقیق شده باشند برای رشد گیاه استفاده کنید. در زمستان گیاه نیازی به کوددهی نداشته و باید دوره استراحت خود را سپری کند. به علاوه در فصل زمستان دوره آبیاری را محدود کنید. البته به این معنا که خاک کاملا خشک شود نه. باید تعداد آبیاری را در طول هفته کم کرده و هر زمان که سطح خاک کمی خشک شد دوباره آبیاری را شروع کنید. تا زمانی که گیاه درون منزل نگه داری شود بعید است که به گل دهی برسد ولی گیاه بابا آدم که در فضای باز کاشته می شود دارای مخروط هایی به رنگ سبز و زرد می شود.

    امیدوارم که گیاه شما همیشه سبز و شاداب باشد.

    سلام ممنون از وبسایت خوب و کاملتون من به تازگی یه گلدون بابا آدم خریدم الان متوجه شدم که رطوبت بالایی لازم داره امکانش هست کلا از تو خاک درش بیارم و تو آب نگهداریش کنم؟

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین

    سلام ممنون و سپاسگزاریم

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

         

    گل بابا آدم چیست
    گل بابا آدم چیست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *