گل بابا آدم مینیاتوری

دوره مقدماتی php
گل بابا آدم مینیاتوری
گل بابا آدم مینیاتوری

admin

فوریه 6, 2019
گلهای آپارتمانی, گیاهان زینتی

Leave a comment
5,905 Views

15 روز ago

20 روز ago

20 روز ago

دوره مقدماتی php

گیاهی که در این پست معرفی می کنیم اسمش «بابا آدم» هست که گاهی آن را گوشفیلی هم می نامند و البته بعضی ها نیز آن را به الهام از نام علمی آن آلوکازیا می خوانند؛ در هر حال این گیاه با برگ های درشت و سبز رنگش معروف است و جالب است بدانید که اهلی کردن بابا آدم از فیلیپین شکل گرفته است. در شمال ایران کنار برکه ها و آبگیرها و حتی به عنوان گیاه فضای سبز مقابل هتلها و رستوران ها کاشته میشود که در ادامه به بررسی هر آنچه که شما باید در خصوص این گیاه بدانید می پردازیم پس با ما همراه باشید.گل بابا آدم مینیاتوری

 

نام علمی این گیاه ALOCASIA AMAZONICA و از سرده Alocasia و از تیره Araceae است که بومی مناطق استوایی و نیمه استوایی (خواستگاه اصلی آن آسیا) می باشد. این گیاه دارای برگ هایی بزرگ و قلبی یا سهمی شکل (برگ های گاه بزرگ به شکل گوش فیل و گاه برگ های کوچک تر به شکل قلب یا کمان) است که طول برگ های آن به ۲۰ الی ۹۰ سانتی متر می رسد. یک نکته جالب این است که این گیاه اندازه برگ ها را به تناسب نوری که به گیاه می دهید تنظیم می کند تا نور بیشتری دریافت کند.
برای نگهداری آن باید رطوبت محیط بالا باشد و در هوای مرطوب رشد بسیار خوبی خواهد داشت، آلوکازیا برای پرورش در تراریوم یک گزینه بسیار عالی به حساب میاد.

تماس با شیره گیاه بابا آدم ممکن است باعث حساسیت شود. در قسمت های پایین‌تر گیاه میزان این مواد بیشتر بوده و ممکن است منجر به کرخ شدن یا باد کردن زبان و سختی تنفس شود.

نگهداری و نیازها
قبل از اینکه به بررسی نیازهای آلوکازیا بپردازیم اگر قصد نگهداری این گیاه را در خانه دارید بهتر است در محل نیمه روشن (نور متوسط) با دما بالا نگهداری کنید تا به رشد و شادابی مطلوب برسد.

 

آبیاری گیاه «بابا آدم»
گیاه «بابا آدم» رطوبت را دوست دارد و این رطوبت دوستی در خاک آن کاملا باید نمایان باشد. سعی کنید که همیشه خاک آن مرطوب باشد (توجه کنید مرطوب نه خیس) و هر ۲ الی ۳ روز یک بار گیاه را آبیاری کنید. فقط زمانی آبیاری را کاهش دهید که گیاه به خواب برود و این زمان در پاییز و زمستان اتفاق می افتد. پس نیاز به آبیاری زیاد دارد و فقط آبیاری را در زمستان و پاییز کم کنید.

خاک مناسب
گیاه آلوکازیا به خاک غنی که دارای مواد مغذی کامل است نیاز دارد البته زهکشی برای این گیاه بسیار مهم است. با وجود اینکه آبیاری را دوست دارد و خاکش همیشه باید مرطوب باشد ولی وجود زهکشی مناسب باعث خروج آب اضافی از زیر گلدان شده و ریشه آسیب نخواهید دید. بهترین گزینه برای خاک آن یک قسمت پیت ماس و یک قسمت پرلیت به همراه ورمی کمپوست برای غنی سازی خاک می باشد.

نور مناسب
همانطور که در ابتدای شرایط نگهداری گفته شد گیاه آلوکازیا به نور متوسط نیاز دارد ولی در واریته های مختلف نیاز نوری هم متفاوت می باشد، ولی در کل نور غیر مستقیم و متوسط را دوست دارد.

رطوبت
همانطور که در بالا و قسمت آبیاری گفتیم گیاه آلوکازیا به شدت رطوبت را دوست دارد و رشد آن وابسته به رطوبت است برای تامین رطوبت غبار پاشی هفتگی فراموش نشود، حتی می توانید از جزیره هم برای تامین رطوبت گیاه استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر مشاهده کردید که برگ های جوان می سوزند رطوب محیط برای گیاه کم است.

دما مناسب
بهترین دما برای این گیاه بین ۱۶ الی ۳۰ درجه سانتیگراد می باشد. به هیچ وجه اجازه ندهید که دما بیشتر یا کمتر از این مقدار شود، نکته مهم این است که گیاه آلوکازیا دمای پایین تر از ۱۵ درجه سانتیگراد را تحمل نمی کند و گیاه خواهد مرد.

کوددهی و تغذیه
از کودهای مایع و یا محلول در آب مخصوص گیاهان زینتی در فصل های بهار و تابستان ماهی یک بار برای گیاه آلوکازیا استفاده کنید البته از کودهای گرانول هم می توانید برای تغذیه استفاده کنید. اگر مشاهده کردید که برگ های جدید گیاه کوچک هستند باید گیاه را تغذیه کنید و یا گلدان آن را تعویض کنید.

هرس
گیاه آلوکازیا نیاز به هرس ندارد و فقط ساقه ها و برگ های مریض و مرده گیاه را از قسمت پایین ساقه هرس کنید تا بیماری بیش از این پیشرفت نکند.

تکثیرتکثیر بابا آدم به صورت قلمه انجام می شود به این شکل که از طریق قلمه سبز، پاگیاه و یا قلمه ریزوم در بهار اندام مورد نظر را تکه کرده و در خاک قرار دهید.

مشکلات و بیماری ها و درمان

Tags آلوکازیا مینیاتوری بابا آدم مینیاتوری خاصیت گیاه بابا آدم چیست خرید بابا آدم ابلق خرید گل بابا آدم خواص ریشه بابا آدم برای پوست خواص ریشه بابا آدم برای ریزش مو خواص عرق بابا آدم برای قد خواص عرق بابا آدم حکیم تهرانی خواص گیاه بابا آدم برای لاغری دلیل زرد شدن گل بابا ادم روش نگهداری الوکازیا ریشه گیاه بابا ادم برای جوش صورت شرایط نگهداری آلوکازیا طبع عرق بابا آدم طریقه مصرف عرق بابا آدم برای چاقی عکسهای گیاه بابا آدم علت زرد شدن بابا آدم علت زرد شدن برگ گل بابا آدم قیمت گل بابا آدم قیمت گیاه بابا آدم گل الوکازیا گل بابا آدم چیست گل بابا آدم خارجی گل بابا آدم سمی است گل بابا آدم مینیاتوری گل بابا ادم ابلق گیاه آپارتمانی آلوکازیا مضرات گل بابا آدم معرفی گل بابا آدم نحوه تکثیر آلوکازیا نحوه قلمه زدن گل بابا آدم نگهداری بابا آدم مینیاتوری نگهداری گل گوش فیلی نگهداری گیاه بابا آدم

گل چمن عروس یکی از گیاهان زینتی بسیار زیباست. گیاهی است با بافت ریز، فشرده، …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

ثبت سفارش تلفنی و فوری : 88969835 – 09124188112 – 09120716024

گل بابا آدم (یا فیلگوش) با نام های انگلیسی Kris plant یا Elephants Ear و Alocasia sanderiana

و همچنین نام علمی Alocasia spp در دنیا شناخته می شود .

این گل از خانواده ی Araceae بوده و وطن اصلی آن جنوب شرقی آسیا است .

این گل برگ های پهنی دارد و برگ ها دارای دو مدل ساده و یا با نوار های سبز روشن هستند،گل بابا آدم مینیاتوری

در برخی از گونه های این گل ، برگ ها بزرگ به فرم گوش فیل بوده و در برخی دیگر برگ ها کوچک تر و به شکل قلب می باشد.

گل بابا آدم مصارف دارویی زیادی دارد اما مصرف اشتباه ساقه ی این گل باعث ایجاد مشکلات تنفسی خطرناکی می شود .

 

مجموعه مطالب مفید درباره پرورش انواع گل و گیاه

 

این گل اندازه ی برگ خود را با تغییرات نور عوض می کند ، با توجه به خاستگاه آن رطوبت زیادی را طلب می کند و به همین دلیل برای استفاده در تراریوم هم بسیار مناسب است .

برای گونه های مختلف این گل میزان نیاز نوری هم متفاوت می باشد ، اما همه ی واریته های گل بابا آدم نور غیر مستقیم خورشید را می پسندند .

بهترین دما برای پرورش و نگهداری از این گل دمایی بین 15 تا 28 درجه سانتی گراد می باشد ، گل بابا آدم نسبت به سرما بسیار حساس است .

گل بابا آدم به رطوبت زیادی نیاز دارد و دو بار غبار پاشی در هفته برای این گل لازم است .

 

این گل نیاز آبی زیادی دارد به طوری که نیاز به سه بار آبیاری در هفته دارد ، اما در فصول سرد سال آبیاری را کاهش دهید .

گل بابا آدم نیاز به خاک سبک و با زهکشی مناسب دارد ، خاک هایی مانند پرلیت برای رشد و پرورش این گیاه مناسب می باشد .

در فصل رشد یعنی بهار و تابستان ، گیاه را با کود های مایع تغذیه نمایید .

گل بابا آدم نیاز به هرس کردن ندارد فقط برگ های خشک و ساقه های مرده را از قسمت زیرین گیاه هرس نمایید.

ازدیاد این گل از دو طریق قابل انجام است :

1 = ازدیاد از طریق قلمه

2= راه دیگر ازدیاد توسط تقسیم ریزوم های گیاه در فصل بهار می باشد .

 

 

⬇️⬇️⬇️

اگر پاجوش گیاه بابا ادم ریشه دار بود آن را به همراه خاک اطراف ریشه خودش در گلدان جدید بکارید؛

ولی اگر فاقد ریشه بود پاجوش هایی را که از محل طوقه گیاه در می آید را به کمک چاقو از گیاه مادری جدا کرده و در فصل بهار به عنوان یک گیاه جدید در گلدانی جدید بکارید.گل بابا آدم مینیاتوری

از ماسه بادی رودخانه ای یا پرلیت مخلوط با خاکبرگ به عنوان بستر گیاه استفاده کنید ،بهتر است از هورمون ریشه زایی استفاده کنید و یک سوم از گیاه را در بستر خاک فرو ببرید. تا زمان ریشه دار شدن بستر همیشه باید مرطوب باشد و بعد از ریشه دار شدن باید از دفعات آبیاری آن به تدریج کم کنید.

پیشنهاد می شود همیشه بستر خاک گیاه مرطوب باشد و برای خروج آب اضافه زهکش شده باشد . گلدان رادر محیطی با دما ورطوبت مناسب ونور غیر مستقیم نگه داری کنید.

 

1 – نوک برگ ها قهوه ای رنگ شده و گویی سوخته است :

این عارضه به دلیل کم آبی است ، گیاه تشنه است . سریعا گیاه را آبیاری نمایید .

2 – برگ ها متمایل به زرد شده اند و در سطوح زیرین آن ها تار عنکبوت مشاهده می شود :

علت این عارضه حمله کنه قرمز به گیاه می باشد که خشکی محیط این عارضه را تشدید می کند ،

برای بهبود وضعیت از سموم کنه کش استفاده کنید .

3 – برگ های گیاه بی دلیل می ریزند :

  • خواص گیاه گلپر چیست
  • نور محیط بسیار کم است ، گیاه را به محیط پر نور تری منتقل کنید .

    4 – برگ ها رنگ خود را از دست داده اند ، زرد شده و می ریزند :

    این عارضه به دلیل آبیاری بیش از اندازه و باتلاقی شدن خاک است ،

    از عملکرد صحیح زهکش اطمینان حاصل کنید .

    5 – گیاه خود را به طرفین انداخته و بی رمق است :

    این عارضه به دلیل کم آبی و دمای بالا اتفاق می افتد ، گیاه را سریعا آبیاری کنید .

    غبار پاشی هم در بهبود این عارضه مفید است .

    6 – برگ های جوان به خوبی رشد نمی کنند و ریز باقی می مانند :

    این عارضه معمولا یا به دلیل محدود بودن فضای گلدان و یا به دلیل کمبود عناصر غذایی در خاک گیاه به وجود می آید ،

    شرایط را بازبینی کرده و گلدان را تعویض و یا اقدام به تغذیه مصنوعی کنید .گل بابا آدم مینیاتوری

    7 – برگ های گیاه عریض نمی شوند و نازک باقی می مانند :

    این عارضه به دلیل کمبود رطوبت است

    همان طور که گفته شد گل بابا آدم گیاهی رطوبت دوست می باشد و نیاز به رطوبت بالایی دارد ،

    برای بهبود این عارضه باید غبار پاشی را به صورت منظم و روزانه انجام دهید

    زیر گلدانی را پر از آب کنید تا گیاه به میزان رطوبت مطلوب خود برسد .

    8 – زخم های پنبه ای و سفید رنگ در بدنه و در سطح برگ ها دیده می شود :

    این عارضه به دلیل وجود آفت می باشد

    برای بهبود وضعیت باید هر دو هفته یک بار گیاه را با سم حشره کش نفوذی سمپاشی کنید .

     

    اگر سؤالاتی در مورد نگهداری و مراقبت گل بابا آدم دارید ، یا مایلید تجربیات خودتون درباره این گیاه دوست داشتنی رو به اشتراک بگذارید، تو قسمت «پاسخ دهید» منتظرتون هستم!*

     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

    همه چیز درباره گل دراسنا پرچمی ( معرفی ، پرورش و اصول داشت) گل دراسنا پرچمی با نام انگلیسی Madagascar dragon tree و نام علمی Dracaena marginata شناخته می شود . این گل از خانواده ی Asparagaceae بوده و موطن اصلی آن نواحی شرق آفریقا است . گل دراسنا پرچمی گیاهی زینتی بوده و می …

     همه چیز درباره ی گل برگ انجیری (معرفی ، پرورش و نگهداری ) برگ انجیری ها از خانواده ی Araceae با نام علمی Monstra Deliciosa و نام انگلیسی آن ها Swiss cheese plant است و در زبان فارسی اژبن ( اژ = مار + بن = ریشه ) (اشاره به ریشه های مار مانند برگ …

    دکور بندی منزل و محیط کار با گلدان های تزیینی زیبا و خاص گلدان های تزیینی زیبا و خاص : روش های مختلفی برای منزل و محیط کار وجود دارد، که استفاده از گلدان ها یکی از آنهاست. گلدان وسیله ای برای نگهداری گل و گیاهان در مکانی هست که باغچه وجود ندارد. گلدان …

     همه چیز درباره ی گل کالادیوم یا فیل گوش ( معرفی ، پرورش و نگهداری ) گل کالادیوم با نام فارسی فیل گوش و نام انگلیسی بال فرشته ای یا همان Angel wings و همچنین Heart of Jesus نیز نامیده می شود. نام علمی آن Caladium bicolor می باشد . این گل از خانواده ی …

    بلوار کشاورز / تقاطع خیابان فلسطین / گل فروشی رضوان تلفن ثابت : 02188969835 موبایل : 09124188112(حسینی) ایمیل : eshop.rezvanflower[at]gmail.com

    ادامه خرید

    تأیید نام‌نویسی به شما ایمیل خواهد شد.

    سلام دوستان عزیز حالتون چطوره؟ میخوام امروز براتون از یک تجربه ی ناموفق خودم بگم :)))))    البته دلیل نمیشه برای شما هم اینطوری بشه. آخ داشت یادم میرفت، سجادی هستم کارشناس گیاهان زینتی و فضای سبز . امروز یک گل نازنازی رو بهتون معرفی میکنم.بابا آدم گیاهی است بومی مناطق استوایی و نیمه استوایی با برگهای گاه بزرگ به شکل گوش فیل و گاه برگ های کوچک تر به شکل قلب یا کمان در هوای گرم و مرطوب اسیا و امریکای جنوبی عملکرد خوبی داردهمچنین  . برگها ساده و یا دارای نوارهای سبزو سبز روشن با هم میباشد. گیاهی است از خانواده آراسه که  این خانواده گیاهان غده ای و پیازی و ریزوم دار و دایمی با برگهای پهن را تشکیل میدهد. این گیاه مصارف دارویی فراوانی دارد.آلوکازیا اندازه ی برگ خود را نسبت به نور تنظیم میکند هرچه نور بیشتر باشد اندازه کوچکتر و هرچه نور اندازه باشد بزرگتر میشود .این گیاه به رطوبت زیادی نیاز دارد و در هوای مرطوب رشد آن و اندازه ی آن سریع تر خواهد بود همچنین این گیاه برای  داخل تراریوم گیاه مناسبی است. این گیاه دارویی  میباشد و در ساقه ی آن بلورهای اکسالات کلسیم موجود است که در صورت مصرف نادرست ان  باعث لالی موقت و مشکلات تنفسی میشود ولی قبل از مصرف جوشاندن آن و یا خوردن میوه های اسیدی مثل تمبر هندی در خنثی کردن آن کمک میکند

    نیازها :

    آبیاری: خاک همیشه مرطوب باشد گیاه آبدوست میباشد ۲ تا ۳ بار آبیاری در هقته  بسته به دمای اتاق کافیست در موقع خواب گیاه در پاییز و زمستان آبیاری را کاهش دهید. کم ابی باعث زردی و فاتادگی برگها و پرابی هم همین علائم رو به همراه داره !گل بابا آدم مینیاتوری

    رطوبت : این گیاه یکی از گیاهان عالی برای نگهداری در حمام منزل هست البته به شرط روشن بودن حمام ! چون رطوبت حمام باعث شادابی این گیاه میشه ! بابا آدم به شدت رطوبت دوست میباشد و غبارپاشی هفتگی برای آن واقعا ضرر داره ! چون ربطی به افزایش رطوبت نداره و خطر الودگی به قارچ رو که این گیاه خیلی بهش حساسه رو زیاد میکنه ، بهتره با گذاشتن ظرف در نزدیک گیاه رطوبت رو زیاد کنید. کمبود رطوبت هم باعث خشکی حاشیه برگها می شود و هم باعث زرد شدن برگ ها  افتادن آنان می شود !

    خاک: خاک با زه کشی خوب مثل یک قسمت پیت ماس و یک قسمت پرلیت و یک قسمت خاک ارکیده ، هرچی خاکش سنگین تر باشه یعنی پیت ماسش نسبت به بقیه اجزا بیشتر باشه گیاه دچار پوسیدگی ریشه و درنتیجه افتادگیو لکه های عجیب غریب روی برگ ها میشه  پس خاک برای این گل خیلی مهمه !

    تغذیه:  در طول فصل رشد با کودهای مایع یا کودهای گرانول تغذیه کنید

    هرس :فقط ساقه ها و برگهای مریض و مرده گیاه را سریعا واز پایین ساقه هرس کنید

    نور :در واریته های مختلف فرق دارد و از سایه تا نور کامل متغیر است بیشر نور غیر مستقیم کنار پنجره جنوبی را دوست دارد. نور کم باعث کمرنگ و یا رنگ پریدگی برگها میشه !

    دما :این گیاه به سرما و یخبندان حساس است و دمای زیر ۱۵ درجه به آن آسیب میزند بین ۱۶ الی ۳۰ درجه مناسب است

    تکثیر : گیاه ساقه ی کوتاهی دارد ولی میتوان با قلمه آنرا تکثیر کرد ولی بهترین راه تکثیر ریزوم در بهار و پاییز

    عوارض و درمان:

    برگها لکه دار شده و یکی پس از  دیگری می افتند : این گیاه به قارچ بسیار حساس است از ابپاشی روی برگها پرهیز کنید و تهویه خوب ایجاد کرده  با قارچکش سمپاشی کنید.

    برگهای جدید کوچک هستند : یا کمبود تغذیه ی مصنوعی است یا باسد گلدان را تعویض کنید

    گیاه خود را انداخته : تشنگی مفرط عامل ان است گلدان را برای مدت ۳۰ دقیقه داخل آب قرار دهید.  نور کم هم باعث افتادن برگهای گیاه می شوند.

    زخم های سفید پنبه ای شکل روی برگها و قاعده انها مشاهده میگردد: حشره آفت عامل آن است گیاه را هر ۱۴ روز یکبار با سم حشره کش نفوذی سمپاشی کنید

    لکه های سوخته روی برگها است : درآفتاب غبارپاشی نموده اید اگرچه گیاه به غبار پاشی نیاز دارد ولی بهترین موقع ان صبح و عصر در سایه است

    برگها زرد شده و میریزد : آبیاری بیش از اندازه است زه کشی را بازدید کنید

    برگها رنگ پریده و شفاف هستند: یا نور زیاد است یا  به تغذیه مصنوعی نیاز دارد نصف مقدار توصیه شده پیشنهاد میگردد

    برگها میریزد : مشکل از نور کم میباشد نور را بیشتر کنید

    برگهاقهوه ای رنگ و شکننده شده اند : هوا گرم و خشک است گیاه را به محل خنک تری منتقل نمایید برگهای خشک را حذف کنید و دفعات آبیاری و غبارپاشی را زیاد کنید.

    برگها زرد و سطح زیر آن مملو از تار عنکبوت است : عامل آن کنه قرمز است کنه معمولا به علت خشکی به گیاه حمله میکند با غلظت پایین سم پاشی کنید

    نوک برگها قهوه ای رنگ شده : گیاه تشنه است فورا آبیاری کنید

    برگ ها کوچک می ماند و پهن تر نمی شوند: هر چه رطوبت بیشتر باشد برگها هم پهن تر می شوند رطوبت کم باث می شود برگها کوچک بماند پس زیر گلدانی را پر کنید و غبار پاشی روزانه را  افزایش دهید!(البته اگر تغذیه مناسب بوده!)

    روی برگها نقطه های قهوه ای با حاشیه ی زرد رنگ ایجاد شده: بیشتر به خاطر آبیاری زیاد میباشد ولی نور و رطوبت کم و نزول ناگهانی دما هم تاثیر گذار هستند

    نکته برای دانشجویان و علاقه مندان!!

    این گیاه با جنس کالوکازیا شباهت کامل دارد فقط اختلاف کلی آنها این است که در آلوکازیا تخمک ها محدود و تمکن قاعده ای است ولی در کالوکازیا  تخمک ها بسیار زیاد و تمکن کناری است.

    بابا آدم

    گل بابا آدم مینیاتوری

    و

    بابا آدم

    بوی بهبود ز اوضاع جهان می‌شنوم….شادی آورد گل و باد صبا شاد آمد ای عروس هنر از بخت شکایت منما….حجله حسن بیارای که داماد آمد

    Attachment

    عکس آپلود نشده بود ظاهرا..دوباره می فرستم

    Attachment

    عکس مربوط به کامنتم که آپلود نشده بود..لبه برگا لک شده و قسمت پشت برگ یه شیره قهوه ای داده..

    سلام . واسه من این گل کلا نابود شد منتحی ریششو گذاشتم تو آب ریشه های جدید داره میزنه نمیدونم ادامه بدم یا که فایده نداره؟😔

    سونیا جان ادامه بده بازم رشد میکنه و برگ میده

    ممنون میشم جواب بدین که چیکار کنم؟

  • پروفایل مادر پدر پسر
  • سلام جناب سجادی.وقت بخیر.گیاه باباآدم من در کمال صحت وسلامت بود تا اینکه گلدونشو عوض کردم.متاسفانه چند تا از غده های ریشه هم کنده شد.از اون پس هیچ رشدی نکرده و برگهای پایینی دارن زرد میشن.به نظر شما باید چه کار کنم؟با تشکر.

    سلام حسین جاان خوبی؟ موقع تعویض گلدون چطوری کار کردید که تلفات هم داده ؟ ببینید با تغذیه با کودی حاوی اسیدهیومیک میتونید به شرایط استیب برش گردونین کود گرین اپارتمانی همین کارو براتون میکنه ! میتونید روی برگاش اسپری کنید تا از شوک دربیاد.

    Attachment

    سلام و عرض ادب خدمت شما استاد عزیز من از مهرماه ۹۸ این بابا آدم رو دارم و کنار پنجره آشپزخونه گذاشتم. زود زود هم برگ میدهد ولی مشکلی که دارم اینه که وقتی میخواهد برگ جدید چهارم رو بدهد اون برگی که قدیمی تره خودش رو میندازه و از بین میره و در نتیجه هیچ وقت بیشتر از سه تا برگ نداره! چیکار کنم کمی جون دار تر و پر برگ تر بشه؟

    Attachment

    سلام و وقت بخیر خدمت شما این گیاه باباآدم رو من از مهر۹۸ دارم. زود زود هم برگ میدهد مشکلی که دارم این است که وقتی میخواهد برگ چهارم رو بدهد، برگی که از همه قدیمی تر است خودش را می اندازد و از بین میرود. و تا حالا بیشتر از سه برگ نداشته! چیکار کنم کمی جون دار تر و پربرگ تر بشه؟

    سلام فایزخ جان خوبی؟ این حالت انداختن برگ پس از برگ ۴ ام درسته و طبیعی هست چون گاه ظرفیت نگهداری ساپورت برگ های زیاد تر رو هنوز نداره و باید تغذیه کنید بزرگتر بشه سنش بره بالاتر تا بتونه نگهداره برگهای بیشتری رو.

    Attachment

    سلام وقتتون بخیر این گیاهalocasia من به این شکل در اومد میشه راهنمایی کنین؟ من با قارج کش کاربندازیم ابیاریش کردم ولی خب بخاطر اون لکهای ریز گفتم نکنه عاملش با کتری باشه و اون سفیدا نمیدومم چیه مثل حالتی که رو غنچه گل محمدیم هست اون حالت سفید روی ساقه

    Attachment

    گل بابا آدم مینیاتوری

    اینم عکس ساقه

    افت شپشک زده باید سم کونفیدور بزنید بهش..

    سلام رها جان خوبی؟ ببین این قارچ زده و باید سم قارچکش بخوره بهش. سم بنومیل یا کاپتان تهیه کنید بهش بزنید تا کامل از بین ببره..

    Attachment

    سلام مرسی از راهنمایتون یعنی الان هم کونفیدرو باید بزنم هم قارچ کش من قارچ کش کاربندازیم دارم به صورت آبیاری بهش دادم نمیشه با همون سم پاشی کنم به جای کاپیتان؟و اینکه سم کونفیدور چ زمانی بزنم بهتر صبح یا عصر؟ و اینکه این گل رز پیش همین گل عکسشو میفرستم دچار افت شده از همین سم ها استفاده کنم ؟ ببخشید سوالام زیاد شد🙏🙏

    سلام رها خوبی؟ باید سم کاربندازیم یا کاپتان رو با سم کونفیدر ترکیب کنید و بهش بزنید دوبار با فاصله ی ۵ روز و بهتره صبح سم رو بزنید بهش تا افت تریپس و اون قارچ رو از بین ببره…

    سلام وقتتون بخیر من بابا آدم رو فروردین امسال خریدم برگ دهیش خوبه با به وجود اومدن برگ جدید یک برگ پیر زرد میشه و میفته ولی تنها مشکلی ک داره اینه که برخلاف برگهای قدیمی برگ های جدید خیلی کوچک هستند و به صورت خمیده رو ب پایین رشد می‌کنند در ضمن زیر گلدان جزیره درست شده آبیاری با آب جوشیده ی سرد شده انجام میشه و تغذیه هم هر دوهفته یکبار از نظر نوردهی هم نوردهی مکان متوسطه اگه راهنماییم کنید مشکل چیه ممنون میشم

    سلام نیلوفر جان چطوری؟ ببین عزیز این گیاه تحمل نگهداری هم زمان تعداد برگ زیادرو نداره ! یه تعداد رو میذاره و بقیه رو میندازه ! به مرور زمان که سنش بره بالا و توانش بیشتر بشه تعداد برگ هم بیشتر میشن ! پس با تغذیه به رشدشکمک کنین !

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    Upload attachment  (Allowed file types: jpg, gif, png, maximum file size: 1MB.

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    تست یکتشت

    باغ شیشه ای – جامع ترین ژورنال گل و گیاه ایران – سایتی برای با کلاس ها

    Your email:

     

    البرز – کرج

    شماره تماس های مستقیم 09124689158

    ایمیل سایت info@glassy-garden.com

    کانال تلگرامی باغ شیشه ای

    آلوکازیا یا همون گیاه بابا آدم : گیاهی که امروز معرفی میکنیم اسمش بابا آدم هست که بهش گوشفیلی هم میگن و نان علمی اون آلوکازیا هست که با برگهای درشت و بزرگ سبز رنگ معروف هست. خیلی جالبه که بدونید اهلی کردن بابا آدم از فیلیپین شکل گرفته، در شمال ایران کنار برکه ها و آبگیرها و حتی به عنوان گیاه فضای سبز مقابل هتلها و رستورانها کاشته میشود و از این گیاه برای مصارف دارویی هم استفاده میشه که در ادامه به بررسی هر آنچه که شما باید در خصوص این گیاه بدانید می پردازیم پس با ما همراه باشید.

    نام علمی این گیاه ALOCASIA AMAZONICA و از خانواده Araceae است که بومی مناطق استوایی و نیمه استوایی (خواستگاه اصلی آن آسیا) می باشد.این گیاه دارای برگهایی بزرگ و قلبی یا سهمی شکل (برگهای گاه بزرگ به شکل گوش فیل و گاه برگ های کوچک تر به شکل قلب یا کمان)است که طول برگ های اون به 20 الی 90 سانتی متر میرسد. یک نکته جالب این است که این گیاه اندازه برگ ها را به تناسب نوری که به گیاه میدهید تنظیم میکند تا نور بیشتری دریافت کند.

    برای نگهداری آن باید رطوبت محیط بالا باشد و در هوای مرطوب رشد بسیار خوبی خواهد داشت، آلوکازیا  برای پرورش در تراریوم یک گزینه بسیار عالی به حساب میاد.

    تماس با شیره گیاه بابا آدم ممکن است باعث حساسیت شود.در قسمتهای پایین‌تر گیاه میزان این مواد بیشتر میشود ممکن است منجر به کرخ شدن یا باد کردن زبان ،سختی تنفس شود.

    قبل از اینکه به بررسی نیازهای آلوکازیا بپردازیم اگر قصد نگهداری این گیاه را در خانه دارید بهتر است در محل نیمه روشن (نور متوسط) با دما بالا نگهداری کنید تا به رشد و شادابی مطلوب برسد.گل بابا آدم مینیاتوری

    گیاه بابا آدم رطوبت را دوست دارد و این رطوبت دوست در خاک آن کاملا باید نمایان باشه سعی کنید که همیشه خاک اون مرطوب باشه(توجه کنید مرطوب نه خیس) و هر 2 الی 3 روز یکبار گیاه رو آبیاری کنید فقط زمانی آبیاری را کاهش دهید که گیاه به خواب برود و این زمان در پاییز و زمستان اتفاق می افتد. پس نیاز به آبیاری زیاد دارد و فقط آبیاری را در زمستان و پاییز کم کنید.

    این گیاه به خاک غنی که دارای مواد مغذی کامل است نیاز دارد البته زهکشی برای این گیاه بسیار مهم است درسته آبیاری را دوست دارد و خاک همیشه باشید مرطوب باشد ولی وجود زهکشی مناسب باعث خروج آب اضافی از زیر گلدان شدن و ریشه آسیب نخواهید دید. بهترین گزینه برای خاک آن  یک قسمت پیت ماس و یک قسمت پرلیت به همراه ورمی کمپوست برای غنی سازی خواک باشد.

    همانطور که در ابتدای شرایط نگهداری گفته شد این گیاه به نور متوط نیاز دارد ولی در واریته های مختلف نیاز نوری هم متفاوت می باشد، ولی در کل نور غیر مستقیم و متوسط را دوست دارد.

    همانطور که در بالا و قسمت آبیاری گفتیم این گیاه به شدت رطوبت را دوست دارد و رشد آن وابسته به رطوبت است برای تامین رطوبت غبار پاشی هفتگی فراموش نشود، حتی میتوانید از جزیره هم برای تامین رطوبت گیاه استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر مشاهده کردید که برگهای جوان میسوزند رطوب محیط برای گیاه کم است.

    دما مناسب

    بهترین دمای برای این گیاه بین 16 الی 30 درجه سانتی گراد میباشد و به هیچ وجه اجازه ندین که دما بیشتر یا کمتر از این مقدار شود، نکته مهم این سات که این گیاه دمای پایینتر از 15 درجه سانتی گراد را تحمل نمیکند و گیاه خواهد مرد.

    از کودهای مایع و یا محلول در آب مخصوص گیاهان زینتی در فصل های بهار و تابستان ماهی یکبار برای این گیاه استفاده کنید البته از کودهای گرانول هم میتوانید برای تغذیه استفاده کنید. اگر مشاهده کردید که برگ های جدید گیاه کوچک هستند باید گیاه را تغذیه کنید و یا گلدان آن را تعویض کنید.

    این گیاه نیاز به هرس ندارد و فقط ساقه ها و برگهای مریض و مرده گیاه را از قسمت پایین ساقه هرس کنید تا بیماری بیش از این پیشرفت نکنه

    تکثیر بابا آدم به صورت قلمه انجام میشود به این شکل که از طریق قلمه سبز، پاگیاه و یا قلمه ریزوم در بهار اندام مورد نظر را تکه کرده و در خاک قرار دهید.

    یکی از عوامل شل شدن و یا به اصلاح وا رفتن گیاه تشنگی مفرط می باشد، برای حل شدن این مشکل گلدان گیاه را به مدت 30 دقیقه داخل یک تشت آب قرار دهید. اگر شما نیاز آبی را به خوبی تامین کرده اید این اتفاق از گرما و یا سرمای شدید نیز میتواند باشد.

    اگر برگهای گیاه شما شفاف و یا رنگ پریده هسنتد میتواند از کمبود مواد مغذی و یا نور زیاد باشد موارد را بررسی کنید.

    این مشکل میتونه از کبود نور گیاه باشد گیاه را به محل پر نور منتقل کنید.

    میتونه از آبیاری بیش از حد اتفاق افتاده باشد که آبیاری را کم کنید و همچنین زهکشی گلدان را مورد بررسی قراردهید.

    معرفی گیاه موچسب

    معرفی کراسولا نقره ای

    معرفی و نگهداری گیاه دیفن باخیا

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    همه اتفاقات مجله اینترنتی گل من و تو از گل و گیاه شروع شد (آموزش و نگهداری گل و گیاه آپارتمانی) اما حالا به محلی برای اشتراک گذاشتن تجربیات و ایده ها تبدیل شده.

    تمامی حقوق محفوظ است . در گل من و تو ما با ♥ برای شما


    گیاه باباآدم یا فیلگوش


    نام علمی : Alocasia spp

    بابا آدم یا فیلگوش و به عبارتی آلوکازیا گیاهی است با برگهای درشت و بزرگ سبز رنگ از خانواده Araceae بومی مناطق گرم آسیا است.


    بابا آدم که باردان، فیلگوش و آراقیطون (Arctium) نیز نامیده می‌شود گیاهی است علفی و دوساله از تیره گل‌ستاره‌ای‌ها (Asteraceae). گیاهی است که به اندازه یک متر و نیم تا دو متر ارتفاع رشد می‌کند. با برگهای درشت و خشن و سبز رنگ با گلهای توب مانند و به اندازه فندق یا بزرگتر از آن در باغچه و کنار آبها و یونجه زارها مراتع و مزارع می‌روید.گل بابا آدم مینیاتوری

    این گیاه در اطراف تهران، البرز، راه چالوس، خراسان، کرمان، رودبار، تفرش، اروپا، شمال آمریکا می‌روید و در بعضی نقاط پرورش داده می‌شود. 

    بابا آدم انواع مختلفی دارد که رنگها و اندازه‌های مختلف دارند. گونه مورد نظر ما دارای برگهای بزرگی است که گاهی قطر برگها به یک متر و بیشتر هم میرسد. گلها شکل غلافی داشته (گل آذین اسپادیس) و زیبایی چندانی ندارند.
    شیره داخلی گیاه برای پوست انسان ایجاد خارش و حساسیت ممکن است بکند.


    ریزوم دار است و از طریق پاجوش طبیعی یا تقسیم ریزوم در بهار تکثیر پیدا میکند. (پاجوشهای فراوانی تولید میکند)
    ریزومهای این گیاه به صورت پخته شده مصرف خوراکی دارند. ولی از آنجا که این گیاه تولید اگزالیک اسید میکند و در قسمتهای پایین‌تر گیاه میزان این مواد بیشتر میشود ممکن است منجر به کرخ شدن یا باد کردن زبان شود. یا منجر به سختی تنفس شود. آب پز کردن طولانی مدت ممکن است این عوارض را کاهش دهد.)

    در شمال ایران کنار برکه‌ها و آبگیرها و حتی به عنوان گیاه فضای سبز مقابل هتلها و رستورانها کاشته میشود و نهایت صدمه‌ای که در زمستان میبیند از دست رفتن برگهاست ولی در بهار بعد مجدد رشد میکند.

    در داخل خانه‌ها بهتر است در محل نیمه روشن (نور متوسط) با دما بالا نگهداری شود. نیاز آبی متوسطی دارد. به خاک غنی و مغذی نیاز دارد. بهتر است خاک آن مخلوطی با درصد بالایی از مواد آلی حیوانی یا گیاهی باشد.
    به آبپاشی برگها یا رطوبت محیط نیاز دارد. هرچقدر رطوبت بالا باشد برگهای میتوانند درشت تر باشند.

    بابا آدم برای گلخانه‌های گرم و مرطوب ایده‌آل است.



    نیازها :


    آبیاری:

    خاک همیشه مرطوب باشد گیاه آبدوست میباشد ۲ تا ۳ بار آبیاری در هقته  بسته به دمای اتاق کافیست در موقع خواب گیاه در پاییز و زمستان آبیاری را کاهش دهید


    رطوبت :

    بابا آدم به شدت رطوبت دوست میباشد و غبارپاشی هفتگی برای آن کافیست.اگه رطوبتش کم باشه برگهای جوان آن میسوزند.


    خاک :

    خاک با زه کشی خوب مثل یک قسمت پیت ماس و یک قسمت پرلیت


    تغذیه:  

    در طول فصل رشد با کودهای مایع یا کودهای گرانول تغذیه کنید


    هرس :

    فقط ساقه ها و برگهای مریض و مرده گیاه را سریعا واز پایین ساقه هرس کنید.


    نور :

    در واریته های مختلف فرق دارد و از سایه تا نور کامل متغیر است بیشر نور غیر مستقیم کنار پنجره را دوست دارد


    دما :

    این گیاه به سرما و یخبندان حساس است و دمای زیر ۱۵ درجه به آن آسیب میزند بین ۱۶ الی ۳۰ درجه مناسب است


    تکثیر :

    گیاه ساقه ی کوتاهی ددارد ولی میتوان با قلمه آنرا تکثیر کرد ولی بهترین راه تکثیر ریزوم در بهار و پاییزگل بابا آدم مینیاتوری


     


     


     


     


    عکس هایی دیگر از گیاه باباآدم (فیلگوش): 

    قصد داریم در دانه برفی به معرفی گل بابا آدم بپردازیم . گل فیلگوش  یا همان بابا آدم ،  با نام علمی alocasia amazonica  و نام های انگلیسی Alocasia sanderiana و Kris plant  یکی دیگر از گل و گیاهان آپارتمانی بوده و از خانواده ی  Araceae است  .  این گیاه در واقع نام یک سرده از تیره ی گل شیپوریان و راسته ی قاشق واش سانان است .

    نور مورد نیاز :

    نیاز نوری در گونه های مختلف ، متفاوت خواهد بود .

    این گیاه همانند گل پتوس ، برگ انجیری و گل فردوس  به مکانی سایه روشن و به دور از نور مستقیم خورشید نیاز دارد . اگر در آپارتمان زندگی می کنید می توانید با قراردادن این گیاه در پشت پنجره ها و با رعایت فاصله ی ۱ متری آن از پنجره نیاز نوری گیاه را فراهم سازید .

    به طور کلی به نور غیر مستقیم و فیلتر شده ، این گونه نیاز دارد .گل بابا آدم مینیاتوری

    نور مستقیم باعث سوختن برگ های آن خواهد شد .

    آب مورد نیاز :

    نیاز آبی این گل تا حدی بالاست .

    به طور کلی این گل را در فصل تابستان هفته ای ۳ بار

    و در فصل زمستان به هفته ای ۱ الی ۲ بار کاهش دهید .

    این میزان بسته به شرایط محیطی متغییر است .

    خاک مورد نیاز :

    خاکی که برای گل زردان استفاده می کنید باید سبک و دارای زهکش مناسب باشد .

    می توان از ترکیبات ماسه + کود پوسیده دامی + خاکبرگ + پیت ماس به مقدار مساوی استفاده کرد .

    رطوبت مورد نیاز :

    همانطور که اشاره شد نیاز رطوبتی گل آراقیطون بسیار بالاست .

    محیطی که آن را نگهداری می کنید باید رطوبت داشته باشد .

    برای این منظور می توان از دستگاه های رطوبت ساز استفاده کنید ، در صورت نداشتن رطوبت ساز ، می توان مقداری سنگ درشت درون زیر گلدانی ریخته و آب روی آن بریزید ( جزیره ) و گلدان را روی سنگ ها قرار دهید .

    برای تامین رطوبت می توان راه ساده تری هم پیش گرفت مثلا :

    می توان هفته ای ۳ مرتبه در فصل بهار و تابستان مه پاشی کرد .

    رطوبت کم باعث سوختن حاشیه ی برگ ها می شود .

    در طی فصل رشد ( بهار و تابستان ) می توان از کود های مخصوص گل و گیاهان آپارتمانی استفاده نمود  . می توان از کودهای دارای نیتروژن کم هر ۱۴ روز یک بار استفاده کرد . در فصل زمستان و دوره ی خواب گیاه ، به کوددهی نیاز نیست .

    دمای مورد نیاز :

    نکاتی که باید در مورد نگهداری گل آراقیطون ، در نظر بگیرید دمای آن است. دمای محیط برای پرورش آن ها بسیار حائز اهمیت است . این گیاه را در فصل زمستان در معرض هوای سرد قرار ندهید ، دمای پایین به گیاه قطعا آسیب رسانده و موجب پژمرده شدن آن ها می شود .

    دما زیر۷ درجه  می تواند مرگ گیاه را به دنبال داشته باشد .

    بهترین دما برای پرورش این گیاه ۱۸ الی ۲۵ درجه ی سانتی گراد است .

    هرس :

    این گیاه به هرس خاصی نیاز ندارد .

    فقط ساقه ها و برگ های زرد و خشکیده را از گیاه جدا کنید .گل بابا آدم مینیاتوری

    تکثیر این گیاه به چند روش صورت می گیرد .

    اگر گل بابا ادم  آنقدر بزرگ شده است که نمی توان تمامی آنرا از گلدان در آورد می توان پاجوشها را با حفر یک گودال از کنار گلدان از کنار گیاه مادری جدا کرد . پاجوش های ریشه دار را از کنار گیاه مادر جدا کرده و در ترکیبات ماسه + پرلیت بکارید . در مکانی سایه روشن قرار داده و آبیاری را مرتب انجام دهید . بهتر است در محیط مرطوب و در دمای ۱۸ الی ۲۵ درجه ی سانتی گراد قرار دهید . بهتر است در فصل بهار اقدام به این کار کنید .

    در هنگام تعویض گلدان در فصل بهار و تابستان می توان ریزوم ها را بیرون آورده ، آن ها را به مدت ۱ شبانه روز در محیط های خنک و دور از نور آفتاب قرار دهید تا از رطوبت آن ها کاسته شود سپس هر کدام را در گلدان مستقلی بکارید .

    اگر این عمل را در زمستان انجام می دهید ،  توصیه می شود ریزوم ها را در طی فصول سرد در مکان خنک در میان پیت ماس + ماسه در انبار نگهداری کنید تا زمان کاشت آن ها در  فصل بهار فرا برسد . اگر گیاه شما بزرگ است و در آوردن آن از گلدان ، مشکل است می توان با حفر کردن چاله ای در خاک گلدان به ریزوم ها دسترسی پیدا کرد .

     فاصله این گودال از تنه اصلی گیاه حداقل ۳۰ سانتیمتر و حداکثر ۴۰ باشد که به ریشه آسیب نرسد . خاک اطراف ریزوم ها را بتکانید و به وسیله ی شی تیزی از محل اتصال آن با ریزوم ها و ریشه های دیگر برش دهید . ریزو ها را در گلدان حاوی پیت ماس + ماسه بکارید و در مکانی دور از سایه قرار دهید تا رشد کرده و گیاه جدیدی را به وجود بیاورد .

    شاید ریشه دار کردن قلمه های این گیاهان کار مشکلی باشد اما دانه برفی راه حلی پیشنهاد می کنیم که عملی باشد . قلمه ای به طول ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر از گیاه مادر جدا کنید . قبل از کاشت هم می توان آن ها را در آب ریشه دار کرد و هم به هورمون ریشه زایی آغشته کرد و مستقیم بعد از برش در گلدان حاوی پرلیت + ماسه + پیت ماس کاشت . قلمه های کاشته شده را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید . و هفته ای ۳ مرتبه آبیاری کنید . برای تکثیر در فصل بهار اقدام کنید .

    مهمترین آفات این گیاه عبارتند از :

    برای از بین بردن این حشرات و آفات می توانید از سموم سیستمیک استفاده نمایید .

  • فوايد حجامت پشت گوش
  • این سم ها شامل ، مالاتیون ، کنفیدور و … می باشند .

    علت آن کبود مواد غذایی در خاک است . گیاه را هر ۱۴ روز یک بار با کود های مخصوص کوددهی کنید .

    علت آن یا هوای گرم و خشک و یا هوای سرد است . عامل دیگر آن خشکی کشیدن گیاه می باشد .

    دمای هوا را مناسب با آن تنظیم کرده و مرتب آبیاری و غبارپاشی کنید .

    علت آن غبار پاشی زمانی که گل در معرض نور خورشید قرار دارد می باشد .

    برای درمان آن نباید غبار پاشی ، زمانی که گل در معرض نور خورشید است انجام گیرد .

    علت اصلی آن نور زیاد و یا عدم مواد غذایی در خاک می باشد .

    گیاه را به مکان سایه روشن انتقال داده و هر ۱۴ روز یک بار کود دهی نمایید .

    علت اصلی آن نور کم محیط است .

    گیاه را به مکان پر نور تری انتقال دهید .

    گل بابا آدم مینیاتوری

    علت اصلی آن هوای گرم و خشک و آبیاری کم می باشد .

    گیاه را به مکان خنک تر انتقال داده و دفعات آبیاری و غبار پاشی را افزایش دهید .

    آبیاری بیش از حد و نداشتن زهکش گلدان است .

    گیاه را مرتب آبیاری کرده و زهکش گلدان اطمینان حاصل کنید .

    علت اصلی آن ، آبیاری کم می باشد .

    گیاه را بیشتر آبیاری نمایید .

    رطوبت کم محیط علت این موضوع است .

    برای حفظ رطوبت در کف گلدان سنگ ریزه ریخته و آب روی آن بریزید .

    گلدان را روی آن قرار داده و غبار پاشی روزانه فراموش نشود .

    علت اصلی آن ، آبیاری زیاد ، رطوبت کم ، نور کم و همچنین تغییرات دمایی می باشد .

    علت را پیدا کرده و برطرف نمایید .

    ۱ – Black Magic بلک مجیک :

    این گونه دارای برگ های سیاه و قرمز بوده که تا ارتفاع ۱ الی ۱/۵ متر می رسند .

    ۲ – Chicago Harlequin شیکاگو هارکوئین :

    این گونه دارای برگ های سبز و روشن بوده که تا ارتفاع ۶۰ سانتی متر الی ۱ متر می رسند .

    ۳ – Black Stem بلک استم :

     این گونه دارای ساقه هایی سیاه با خطوط سیاه و قرمز و برگ هایی سبز است .

    ۴ –Green Giant  گرین جایِنت :

    این گونه دارای برگ هایی سبز و بزرگ بوده که تا ارتفاع ۱/۵ متر می رسند .

    ۵ – Cranberry Taro  کرنبری تارو : 

    این گونه دارای ساقه هایی به رنگ سبز پررنگ که تا ارتفاع ۱ الی ۱/۵ متر می رسند .

    ۶ – Nancy’s Revenge  نانسیز ریوِنج :

    این گونه دارای برگ های سبز پررنگ با مرکزی کرم رنگ بوده که تا ارتفاع ۶۰ سانتی متر الی ۱/۵ متر می رسند .

    ۷- Lime Zinger لایم زینگر :

    این گونه دارای برگ های سبز روشن متمایل به لیمویی بوده که تا ارتفاع ۱/۵ متر الی ۲ متر هم می رسند .

    استفاده بیش از حد عرق و جوشانده آن باعث خشکی دهان ، سردرد ، تهوع ، اسهال می شود .

    در دوران بار دهی و شیر دهی مصرف نشود .

    در بعضی افراد باعث آلرژی می شود .

    افراد که دارای فشارخون پایین هستند از عرق و جوشانده ی آن استفاده نکنند .

    گل ها در گیاه بابا آدم به رنگ قرمز مایل به بنفش می باشند .

    میوه آن پس از رسیدن به‌ صورت فندقه‌ا ی با ۳ الی۴ سطح و به رنگ زرد حنائی دیده می شوند .

    این گیاه برای نگهداری در تراریوم به علت رطوبت بالا کاربرد دارد .


    دانه برفی آماده هر گونه همکاری با تمامی عزیزان فعال در عرصه گل و گیاه می باشد در صورتی که ایده یا پیشنهادی دارید با ما در تماس باشید.


    گل بابا آدم مینیاتوری
    گل بابا آدم مینیاتوری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *