مضرات جگر مرغ برای گربه

دوره مقدماتی php
مضرات جگر مرغ برای گربه
مضرات جگر مرغ برای گربه

تیم تحریریه

62 پاسخ

گربه‌ها دو دسته‌اند:

یا بدغذا هستند و برای غذا دادن به آن‌ها همیشه چالش دارید،

یا اینکه شکمو و خوش خوراک هستند و حتی به غذای شما هم رحم نمی‌کنند!

دوره مقدماتی php

مضرات جگر مرغ برای گربه

گربه شما جزو کدام دسته است؟

اگر گربه‌تان جزو دسته اول باشد، فقط باید صبور باشید و با تست کردن غذاهای مختلف، سلیقه او را بشناسید!

اما اگر گربه‌تان جزو دستۀ دوم است، احتمالاً تا این با این سوالات مواجه شده‌اید که:

در مقاله امروز پت بان ما تمام آنچه که راجع‌به تغذیه گربه خانگی خود باید بدانید آورده‌ایم! برای اینکه با غذاهای مضر برای گربه و همچنین غذاهای مفید برای او آشنا باشید، تا پایان همراه ما باشید.

اگر دلتان نمی‌خواهد جان گربه عزیزتان به خطر بیافتد، قبل از هر چیزی سعی کنید گربه‌تان را به غذاهای روزمره‌ای که خودتان مصرف می‌کنید، عادت ندهید!

غذاهای ما آدم‌ها حاوی نمک، ادویه‌جات، روغن و بیشتر مواقع پیاز هستند؛ وجود این مواد در غذای گربه (حتی اگر کم هم باشد) مضر است و ممکن است باعث مسمومیت یا اسهال شود.

غیر از این مورد، در اینجا لیستی از مواد مضر برای گربه‌ها برایتان آورده‌ایم:

معمولاً دادن کنسروهای تن به گربه‌ها، به دلیل چربی و سدیم بالا توصیه نمی‌شود؛ اما شما می‌توانید کنسرو را 20 دقیقه بجوشانید و بعد آن را با آب خالی بشویید تا روغن و نمک اضافی آن گرفته شود. دقت کنید که مصرف زیاد این غذا اصلاً توصیه نمی‌شود.

جگر مرغ سرشار از ویتامین A، ویتامین E، ویتامین K، کلسیم و … است. اما … تنها می‌تواند 5% از رژیم غذایی گربه شما را تشکیل دهد.

مصرف جگر مرغ به‌عنوان روتین غذایی گربه، می‌تواند باعث مسمومیت ویتامین A و آسیب‌های جدی به او شود. پس، از دادن بیش از اندازه جگر مرغ به گربه، خودداری کنید.

توجه کنید که منظور از 5% ، حدود 1 بار در ماه،  به اندازه یک وعدۀ 50 گرمی است.

غیر از غذای خشک گربه که حاوی پروتئین، کلسیم و سایر مواد غذایی مورد نیاز بدن گربه‌ها است، خودتان می‌توانید در خانه از مواد غذایی زیر استفاده کنید و یک وعده غذایی خوشمزه خانگی برای دوست دلبندتان درست کنید.

در برخی منابع گفته شده که دادن کالباس به گربه اشکالی ندارد؛ اما این تصور اشتباهی است. سوسیس و کالباس حاوی مقدار زیادی سدیم هستند و سدیم زیاد هم برای گربه مضر است.

شما می‌توانید با ترکیب مواد پروتئینی که در بالا گفتیم، به همراه سبزیجات، غذای خانگی خوشمزه‌ای برای گربه کوچولوی عزیزتان تهیه کنید. البته همه چیز بستگی به ذائقه گربه شما دارد. اگر گربه شما فقط غذای خاصی می‌خورد، باید با صبر و حوصلۀ زیاد، غذای جدید را به او معرفی کنید.

خوردن سبزیجات زیر برای گربه‌ها مانعی نداشته و مفید است:

زیتون جزو مواد خطرناک برای گربه نیست و در صورتی که بدون نمک و افزودنی‌های دیگر باشد، دادن آن به گربه مانعی ندارد. فقط زیاده‌روی نکنید و هستۀ آن را هم خارج کنید.

خب، خبر خوب این است که به سبزیجات بالا، مقداری غلات مقوی هم می‌توانید اضافه کنید و یک غذای کامل و مغذی برای گربه عزیزتان تهیه کنید. در ادامه لیست غلات مجاز برای گربه را مرور می‌کنیم.

سیب‌زمینی آب‌پز شده بدون مواد افزودنی مثل نمک و ادویه، ضرر خاصی برای گربه‌ها ندارد. برعکس، سیب‌زمینی خام، شیرین و سرخ شده برای گربه‌ها مضر هستند.

فقط دقت کنید که سیب‌زمین آب‌پز نباید پایه ثابت رژیم غذایی گربه‌تان باشد، چون باعث چاقی گربه می‌شود.

اگر خوش شانس باشید و گربه‌تان از آن گربه‌های خوش اشتها باشد، باید بگویم که بله، گربه ها ممکن است میوه خوردن را هم دوست داشته باشند. در اینجا لیستی از میوه های بی ضرر برای گربه ها را مرور می‌کنیم.

مرکبات (پرتقال، لیمو، گریپ فروت و …)، گیلاس، انگور و خرمالو جزو میوه‌های خطرناک برای گربه هستند.

نکته مهم: در صورت استفاده از میوه و سبزیجات، حتماً آن‌ها به خوبی بشویید. میوه‌ها و سبزیجات آلوده می‌توانند باعث منتقل شدن انگل به گربه شوند.

از زمان تولد تا 8 هفتگی، بهترین غذا برای بچه گربه‌ها شیر مادر است. اما گاهی ممکن است برای گربه مادر اتفاقی بیافتد و به آن دسترسی نداشته باشید. در این شرایط با مشورت دامپزشک می‌توانید از شیر خشک مخصوص گربه (نه انسان!) استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنم برای اطلاعات بیشتر راهنمای کامل تغذیه بچه گربه (از تولد تا 6 ماهگی) را حتماً مطالعه کنید.

احتمال می‌دهم که در حال حاضر، تهیه غذای خشک گربه برای شما هم تبدیل به یک چالش بزرگ شده است! متاسفانه نمی‌دانیم که این وضعیت تا کی ادامه داشته باشد، اما گفتیم شاید بد نباشد که دستور تهیه چند غذای خانگی برای گربه‌ها را با شما به‌اشتراک بگذاریم.

با ورود به لینک‌های بالا، طرز تهیه 2 غذای خیلی خوش‌خوراک و مقوی برای گربه عزیزتان را یاد می‌گیرید.

مضرات جگر مرغ برای گربه

ما در این تمام غذاهای مضر برای گربه‌ها را گفتیم و سعی کردیم به تمام ابهامات پاسخ دهیم.

به عنوان آخرین توصیه باید بگویم که غذای خشک گربه را قطع نکنید؛ چون هم برای استحکام لثه و دندان لازمند و هم حاوی موادی‌اند که بدن گربه به آن‌ها برای رشد و سالم بودن نیاز دارد؛ اما شما می‌توانید در کنار غذای خشک، برای تنوع هم که شده، از وعده‌های غذایی خانگی استفاده کنید. این غذاهای خانگی، جایگزین خوبی برای پوچ و کنسرو آماده هستند.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ سوالی هست که جواب آن را در مقاله پیدا نکرده باشید؟

 

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گربه‌ها از خیار می‌ترسن…

طرز تهیه یک سوپ خوش‌خوراک و فوق‌العاده مقوی برای گربه‌ها!

سلام من گربه پرشین نر ۵۰ روزه دارم خیلی شلغم دوست داره یک ورق بهش دادم مشکلی پیش نمیاد خیلی نگرانشم؟

سلام
شلغم هم کلسیم بالایی داره، هم نفاخه و هم یه مقدار اسیدیه. برای همین جزو خوراکی‌های مضر برای گربه دسته‌بندی می‌شه و مصرف زیادش آسیب‌زا هست. در حد همون یه ورق، به‌صورت پخته ایرادی نداره. اما مداوم نباید باشه خوردنش.

مطالبتون عالی بود ،
من یه گربه پرشین دارم الان یک سالش شده عاشق خرما و کره عسل هست هرچی قایم میکنیم باز پیدا میکنه یا سر صبحانه میره سر ظرف ها لیس میزنه ، براش ضرر داره؟

سلام این 3 تا که گفتین سمی و مضر نیستن ولی زیاد نباید بدین (اندازه یکی دو تا نوک انگشت در روز مثلاً).
مثلا کره رو زیاد بخوره اسهال میشه
یا عسل حتما باید طبیعی باشه وگرنه ساخارینش زیاده و آسیب میزنه بهش.

  • مدل جدید زلف قشقایی
  • سلام وقتتون بخیر. گربه ی من حدود یک سال و نیمشه. پنیر خامه ای خیلی دوست داره. ایا به مقدار کم بهش بدم مشکلی نیست؟ و سوال دیگر اینکه در غذاي گربه نمک اصلا نباید بریزیم؟

    سلام، اگر کم چرب و بی نمک باشه اشکالی نداره. پنیرای پروبیوتیم هم خوب هستن. ولی مثلا پنیر لیقوان خیلی مضره!
    بله نمک ضرر داره و نباید تو غذاش بریزید.

    سلام سوال من خیلی فرق داره اما اگه میشه بگید من هر وقت گربم رو میبرم بیرون به شدت میترسه و مو میریزه کلا حتی وقتی نزدیک در میکنمش از دستم در میره و میره قایم میشه اگه میشه بگید چیکار کنم که از بیرون نترسه و مثل سگ ها کنار پام خودش راه بیاد😰😟😩

    سلام
    گربه و سگ خیلی خیلی باهم فرق دارن و بیشتر گربه‌ها خونه موندن رو دوس دارن (برعکس سگ). اگر دوس نداره بره بیرون مجبورش نکنید، به خاطر اون اضطراب بالایی که تحمل میکنه موهاش میریزه و مشکلات دیگه‌ای هم ممکنه خدایی نکرده بوجود بیاد.

    واقعا سالاری .
    احسن به این حوصله

    سلام تو انباری خونه ما 4 تا بچه گربه زندگی میکنن که یکی از اونا رو مادرشون با خودش برد من هر روز بخاطر اینکه مادرشون دیگه نمیاد اینجا بهشون ماست میدم بهشون مرغ پخته میدم سوسیس میدم اگه میشه راهنمایی کنید که تو این شرایط مالی نامناسب که نمیشه غذای گرون بهشون داد بهم بگین که چی بهشون بدم

    سلام تو انباری خونه ما 4 تا بچه گربه زندگی میکنن که یکی از اونا رو مادرشون با خودش برد من هر روز بخاطر اینکه مادرشون دیگه نمیاد اینجا بهشون ماست میدم بهشون مرغ پخته میدم سوسیس میدم اگه میشه راهنمایی کنید که تو این شرایط مالی نامناسب که نمیشه غذای گرون بهشون داد بهم بگین که چی بهشون بدم

    سلام،
    مخلوط مرغ، هویج، جو دوسر
    ماست و مرغ
    سنگدان مرغ پخته
    از این مواد میتونید استفاده کنید. فقط تو دادن سنگدان افراط نکنید.

    سلام.دوتابچه گربه توخونمون بودن مادرشون ولشون کرد.منم بهشون غذا دادم ولی چندروز بعد یکیشون مرد دوهفته اونیکی بهش غذا دادم.مرغ.ءوشت قرمز.ماهی.جگر مرغ.ولی یه روز حالش خراب شد وگیج میزد شبش بیچاره مرد.الان خیلی ناراحتم احتمال میدم جگر مرغ مسمومش کرده .

    بله ممکنه
    همونطور که تو مقاله گفتیم، مصرف بیش از مقدار مجاز جگر مرغ آسیب جدی میزنه

    مضرات جگر مرغ برای گربه

    سلام چهار تا بچه گربه دارم هر روز بهشون یک بسته کامل جیگر مرغ خام میدم اشکال نداره ؟در ضمن دو روز یک بار مرغ پخته بهش میدم .مدفوع که میکنه سیاه رنگ است اشکال نداره

    چرا خیلی اشکال داره.
    مطلب رو کامل و با دقت بخونید.جگر مرغ تنها میتونه 5% از رژیم غذایی گربه باشه. یعنی در ماه 1 بار! تازه اونم پخته! چون هم مسمومیت میاره هم بیماری‌های مختلف!
    اگر علائم مسمومیت نشون دادن حتما ببریدشون دکتر.

    سلام جناب وقت بخیر،من ی کار اشتباهی کردم یکمی اب انگر به گربم دادم یعنی نمیددنستم واسش اینقدر مضره الان که این متن رو خوندم نگران شدم،البته زیاد نبود ی دونه انگور رو فشار دادم ابشو ریختم توی دهانش ایا با یک دونه انگور سیاه ممکنه مشکلی واسش پیش بیاد یا نه

    سلام، ضرر که داره اما چون مقدارش کم بوده احتمالا آسیبی نزنه. آب تازه در دسترسش قرار بدید حتما که بخوره.

    سلام ببخشید به گربه ها آشغال گوشت پخته شده نمیشه داد؟آخه واقعا مرغ و گوشت گرون شده و تو خرج خورد و خوراک گربه مون موندیم. جدیدا یک گربه ی دیگه هم پیدا کردیم که خوشبختانه هرچی بهش بدیم میخوره من فقط جواب سوالمو میخوام مرسی

    سلام
    آشغال گوشت نمیدونم منظورتون چیه؛ اما یادتون باشه که ما وقتی که حیوونی رو به سرپرستی میگیریم در برابرش مسئولیت داریم و همونقدر که به سلامتی خودمون توجه می‌کنیم به سلامتی اون هم باید توجه کنیم!
    تو وبلاگ پتبان ما غذاهای خونگی کم‌هزینه برای گربه آموزش دادیم. پیشنهاد می‌کنیم از این غذاها استفاده کنید. در کنارش غذای خشک ایرانی هم میتونید بدید. برند مفید بد نیست و قیمت خوبی داره.
    ولی حتما در کنار هم بدید. غذای خشک خالی ندید.

    سلام جناب ممنون بابت پاسخ گویی هاتون شرمنده چه برندی غذای خشک خوبی داره و قیمتش خیلی بالا نیست من یه پرشین کت دارم که فقط غذای خونگی بهش میدیم چون غذای خشک وقتی میدیم دو الی ۳ بار در ماه میخوره و دیگه لب بهش نمیزنه چند تا برند مثل مفید رویال و فیدار امتحان کردم و این شکلی بود ممنون میشم راهنمایی کنید

    سلام اگر توانایی مالی دارید، غذای خارجی برندهای رویال کنین و جوسرا عالیه. اگر نه، از بین برندهای ایرانی مفید فیدبک بهتری داشته الان، میتونید تست کنید. اما در کنار غذای مرطوب. غذای خشک ایرانی فقط ندید بهش.

    سلام خسته نباشید مرسی از نکات خوبتون فقط یه سوال دارم گربه پرشین دارم که مشکل کلیوی داره ماده هست میخواستم ببینم غذای خشک ایرانی مثل ادیکت براش خوبه یا بده یا برند غذای خشک مهم نیس؟؟غذای های خشک خارجی خیلی گرون شده ایا من هم میتونم سنگدان و جگر مرغ و پای مرغ هم گاهی به گربم بدم ؟؟

    سلام جناب آزاد
    برای گربه‌های بیمار، برندهای سانابل و جوسرا محصولات خوبی دارن. تو برندهای ایرانی چون خیلی وقت نیست که اومدن نمیشه گفت کدوم بهتره و آسیب نمیزنه!
    اما …
    برند مفید تازگیا غذای مخصوص بیماری کلیوی زده. ولی هنوز ازش فیدبکی نیست که بگن خوبه یا بد.
    غذاهای خونگی مثل سنگدون هم اشکالی ندارن، بهتره برای اطمینان با پزشکش مشورت کنید.

    ایا نان برای گربه ۲ ماه اشکال دارد؟

    نونی که ما میخوریم حاوی نمک هست که بله برای گربه مضره و تو بلندمدت به قلب و کلیه آسیب میزنه.

    سلام وقت بخیر .
    گربه ۶ ساله ی من یکم شکلات سفید تو کیفم بود رفته سراغش خورده از این تخته ایا نصفشو من خورده بودم دیدم نصف دیگشو خورده 😭اخه شنیدم خیلی ضرر داره .مشکلی پیش نمیاره همش کز کرده یه گوشه از وقتی خورده

    سلام، بهتره با پزشک مشورت کنید حتماً. شکلات جزو خط قرمزهاست.

    سلام ،وقتتون بخیر من به گربه دوساله رو تازه خریدم ولی خیلی وحشیه تموم دستامو چنگ زده دامپزشکش گفت باید بهش ارامبخش بزنه تا بهتر بشه خواستم ببینم براش ضرر نداره ،یا اگه راهی دیگه هست برای اروم شدنش ممنون میشه بهم بگید.

    سلام، بهتره از یک نفر که تخصص رفتاردرمانی گربه رو داره کمک بگیرید. این مساله بیشتر تربیتی هست و فکر نمیکنم با آرامبخش درست بشه.

    سلام من یه گربه دوساله دارم نژاد بریتیش شورت هیر، متاسفانه در طی این دوسال از تمام غذاهایی که بهش دادم فقط کنسرو شسیر تن میخوره و به هیچ غذای دیگه ای لب نمیزنه، مرغ هم نمیخوره، اینقدر که اگه غذای دیگه جلوش بزارم تا چند ساعت قهر میکنه، الان هم دیگه کنسرو شسیر پیدا نمیشه… سوالم اینه چجوری میتونم عادت غذاشو برگردونم( شده تا سه روز بهش غذا ندم ولی بازم لب نمیزنه میره یه گوشه قایم میشه) و اینکه الان خوب این دوسال شسیر تن خورده، اکر تن ماهی خودمون بدون نمک رو میتونم بهش بدم؟؟؟

    سلام
    تغییر غذای گربه نباید ناگهانی باشه. بهتره که سشیر پیدا کنید و با کمی غذای خشک یا خونگی ترکیبش کنید.
    بعد به مرور مقدار سشیر رو کم کنید تا به غذای جدید عادت کنید.
    حتی میتونید پودر غذای خشکش رو بریزید روی کنسرو تا بهش عادت کنه.

    سلام میشه در مورد حبوبات هم بگید؟ گربه مندعاشق عدسه

    سلام، حبوبات سمس و خطرناک نیستن. اما باعث نفخ گربه میشن و ممکن اذیتش کنن.
    در حد یکی دو تا دونه عدس ایرادی نداره. سعی کنید فقط زیاده‌روی نشه.

    ببخشید من پنج تا گربه دارم اصلا غذای خشک نمیخورن فقط مرغ میخورن چیکار کنم ک غذا خشک هم بخورن!؟! میشه راهنمایی کنید!؟

    سلام دوست عزیز
    مقدار کمی از غذای خشک رو به صورت پودر شده یا درسته، با غذاشون قاطی کنید.
    کم کم (طی 7 روز) مقدار غذای خشک رو زیاد و مقدار مرغ رو کم کنید. تازمانی که عادت کنن و غذای خشک رو قبول کنن.

    سلام جیگر مرغ ابپذ شده دادم اما احساس میکنم معده اش ترش کرده و موقع مدفوع بوی خیلی بدی داره گربه ام یک ماه ونیم
    سنگدان ام دادم معدهش نفغ کرده و باد معده خارج میکرد چه توصیعه ای دارید؟

    سلام
    احتمالا مقدار زیادی دادین. دقت کنید که جگر مرغ زیادش باعث مسمومیت میشه. باید تنها 5% از رژیم غذایی گربه شما رو تشکیل بده. اونم گربه کوچیک که 1.5 ماه داره!
    دیگه بهش جگر ندین و سینه مرغ آبپز بدین تا به رولال عادی برگرده.غذای خشک هم براش خوبه.

    سلام وقت بخیر من یه گربه ی ۳ماهه دارم که علاقه زیادی به ماست و پنیر داره می خواستم بدونم امکانش هست که مشکلی براش پیش بیاد یا ایرادی نداره؟ تقریبا هر روز ماست می خوره

    سلام عزیزم،
    ماست پروبیوتیک بهش بدید مشکلی نداره.
    پنیر هم اگر کم چرب و پروبیتوتیک (بدون نمک) باشه “به مقدار کم” اشکالی نداره.
    دقت کنید خدایی نکرده پنیر لیقوان بهش ندید مسمومیت سدیم بگیره.

    سلام.آیا تغذیه هر روز با سنگدان برای گربه ضرری نداره؟گربه من بارداره

    سلام مژده جان
    جواب سوالتون به عوامل مختلفی بستگی داره. مثلا رژیم غذایی قبلی گربه‌تون چی بوده؟ اگر به غذای خاصی عادت داره و شما یهو تغییرش بدید ممکنه گوارشش بهم بریزه.
    اما در کل سنگدان مرغ برای گربه بد نیست. حتی سرشار از پروتئین، آهن، ب12 و زینکه. برای احتیاط سعی کن هرروزی ندی و در هفته چند بار کافیه.
    در ضمن سنگدان مرغ خام (به شرطی که خوب شسته و 3 روز حداقل در فریزر یخچال قرار داده بشه)، میتونه به سلامت دندونای گربه کمک کنه.

    سلام.چند تا بچه گربه دارم حدود ۱ ماهشون مادرشون مرده.الان بهشون شیر بدون لاکتوز میدم داخل شیر هم چند تیکه نان میندازیم .خواستم بدونم مشکلی نداره؟و به غیر این چه چیزی بهشون بدیم؟تا چند ماهگی باید بهشون شیر بدیم؟

    سلام دوست عزیز
    لطفا آدرس زیر رو باز کنید، تو این مقاله به صورت کامل درباره غذای بچه گربه ها توضیح دادیم. خیلی کمکتون میکنه.
    https://www.petbaan.com/articles/kitten-feeding

    سلام من یه بچه گربه تازه متولد شده از کوچه پیدا کردم..بهش شیر خشگ مخصوص گربه میدم ولی چند روزه مدفوع نداشته …خواستم ببینم میتونم بهش روغن زیتون بدم؟

    سلام،
    ببینید اولاً که بچه گربه ممکنه مادرش رفته باشه براش غذا بیاره. چون خیلی کوچیکه حتما حواستون باشه که اگر مادر برگشت بچه رو بذارید پیشش.
    شیر خشک مخصوص گربه هم خواستید بدید برند ایرانی ندید، چون خیلی موارد تلفات و بیماری‌هایی مثل پوکی استخون گزارش شده.
    درباره یبوستش هم بهتره که به یک دامپزشک مراجعه کنید که یه چکاپ بگیرن و ببینن مشکل یا بیماری دیگه‌ای نداشته باشه. چون هنوز خیلی کوچیکه، من روغن زیتون یا تجویز خونگی دیگه‌ای رو پیشنهاد نمیدم. حتما با پزشک مشورت کنید.

    سلام گربه من سه ماه هست و شدیدا نون شیرمال دوست داره.مشکلی براش نداره خوردن نون شیرمال؟ممنون از شما

    سلام عزیزم
    نون شیرمال توش شکر داره و شکر هم برای گربه مضره. علاوه‌براین توش اگر شیر با لاکتوز هم استفاده شده باشه گوارشش رو اذیت میکنه.
    بهتره ندین دیگه

    بسیار سپاسگزارم برای راهنماییتون مدتی هست یه گربه کوچولو دارم می ترسیدم زیاد مرغ بدم جواب سوالهامو گرفتم ممنونم فقط در مورد قلب وسنگدان مرغ ضرری داره یا نه ممنون میشم جواب بدید

    در ضمن میتونید از این دستور غذاهای خونگی هم برای گربه‌تون استفاده کنید:
    https://www.petbaan.com/articles/cat-hfood-recepie
    https://www.petbaan.com/articles/cat-soup

    سلام عزیزم
    قلب و سنگدان مشکلی ندارن برای گربه‌ها، فقط بهتره چربی‌های دور قلب رو بگیرید و بعد بهشون بدید؛ اونم به صورت پخته.

    سلام، من یبار غذای سرخ شده به گربم دادم، اشکالی نداره؟

    سلام
    1 بار اشکالی نداره، ولی حواستون باشه دیگه 🙂

    سلام ایا می تونم به گربه خودم بیسکویت جو رژیمی که برای خودم خریدم بدم
    یا بیسکوت های ترد شکل دار به شکل ماهی

    نه اصلاً و اداً این کار رو نکنید. گوارشش به شدت به هم می‌ریزه. نمک و ساخارین و سایر مواد موجود تو این محصولات به گربه آسیب میزنه.

    سپاس از وقتی که می‌گذارید و پاست میدهید تا معدود افرادی که به طبیعت احترام می‌گذارند بتوانند ظلم مضاعف بر حیوانات خصوصا گونه سگ و گربه را تا حد ناچیزی جبران کنند
    سوال من کمی متفاوت است اما شاید امکانش باشد پاسخش را بدهید گربه معمولی دارم که زیر فک و گردنش متورم شده و حالت غده شده و به شدت ترسو و لاغر شده، احتمال سرطان وجود دارد؟ . از بچگی از توی دهان یک سگ نجاتش دادم و به شکل ازاد در حیاط بدون دخالت در نحوه زندگی فقط به او غذا دادم
    سپاس از محبت شما
    بدرود
    سوال من

    سلام دوست عزیز؛
    بله احتمالش هست، ولی احتمالات دیگه هم داریم که ممکنه کم‌خطرتر باشن. حتما پیش پزشک متخصص حیوانات ببریدش تا مشکل رو تشخیص داده و برای درمان اقدام کنن.
    امیدواریم که مشکل خاصی نباشه
    ممنون از مهرتون

    سلام، سنگدان مرغ آبپز شده، بدون هیچگونه افزودنی، برای بچه گربه خوبه؟ و همینطور برای گربهء بالغ؟

    بله، سنگدان مرغ برای گربه مجازه. بعد از 1 ماهگی به بچه گربه و در کل به گربه بالغ میتونید سنگدان بدید.

    سلام و خسته نباشید.
    چند تا گربه از توی کوچه میان توی حیاط ما بهشون غذا میدم.میخواستم بدونم نخود براشون ضرر داره؟ البته میدونم سرخ کردنی خوب نیست ولی بهشون یک بار فلافل دادم خیلی دوست داشتن و خوردن. میخواستم بدونم براشون مضر نباشه.ممنونم

    سلام صدف عزیز
    چقدر خوب که حیوان‌دوست هستید و نگران شدید 🙂
    حبوبات، کلا باعث نفخ گربه می‌شن و بهتره که نخورن، اما سمی و مضر نیستن.
    مشکل اصلی که فلال و اینجور غذاها دارن روغن و ادویه‌جاتشون هست. اینا برای گربه‌ها مضرن و نباید غذاهای حاوی این مواد رو بهشون بدیم.

    آیا برنج برای بچه گربه ی یک ماه و نیمی مناسب است؟

    ولی زیاده‌روی نکنید چون ممکنه دیابت بگیرن. هم سیب‌زمینی و هم برنج، باید به مقدار کم داده بشه. در حد 2 هفته 1 بار

    اگر بدون روغن و نمک بپزید (ترجیحاً آبکش) نه اشکالی نداره میتونن بخورن.

    بیشتر بدانید


    مشاهده دوره

    مشاهده دوره آموزش تربیت سگ

    در جریان جدیدترین مطالب آموزشی ما قرار بگیرید

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    در این مطلب تغذیه گربه ها با قلب، جگر و سنگدان مرغ مورد بررسی قرار گرفته است. مواد مغذی آن ها ارائه شده و خطرات احتمالی در رابطه با خوردن بیش از حد آن ها نیز بیان شده است. اگر قصد دارید به جای دادن غذاهای آماده در بازار از یک رژیم غذایی خانگی برای گربه تان استفاده کنید مطالب زیر می تواند به شما کمک کند تا نسبت به استفاده از این سه نوع اُرگان داخلی مرغ آگاهانه تر تصمیم بگیرید.

    سنگدان ماهیچه ای است که در دستگاه گوارش مرغ یافت می شود. شاید دیده باشید که مرغ ها به زمین نوک میزنند و سنگ ریزه ها را می بلعند. این سنگ ریزه ها از دستگاه گوارش مرغ عبور کرده و درنهایت در سنگدان جای می گیرند. هنگامی که مرغ غذا می خورد، این عضله قدرتمند کوچک مانند یک مشت کوچک با کمک سنگ ریزه ها دانه هایی که مرغ خورده است را خرد می کند و سپس غذا به معده منتقل می شود.

    شاید باورش برایتان سخت باشد ولی سنگدان یکی از سالم ترین قسمت های مرغ است:

    سنگدان هم مانند تمام قسمت های خام مرغ می تواند حاوی سالمونلا باشد. پس مکانی که می خواهید در آن سنگدان را آماده و تمیز کنید از قبل اماده کنید تا از انتشار باکتری ها در آشپزخانه خود خودداری کنید.

    مضرات جگر مرغ برای گربه

     

    اگر شما تصمیم دارید که سنگدان را به صورت خام به گربه خود دهید، توصیه می شود که چند روز برای اطمینان از بین رفتن توکسوپلاسما فریز شود. در غیر این صورت، کمی آن را بخارپز کنید. اگر اولین بار است که می خواهید به گربه تان سنگدان بدهید، آن را به قطعات خیلی ریز خرد کنید و یک یا دو قاشق چایخوری در غذای معمولی اش مخلوط کنید. سنگدان مرغ اگر به اندازه ای باشد که گربه بتواند آن را بجود برای دندان هایش بسیار مفید است زیرا که پلاک روی دندان ها را پاک می کند و منجر به تقویت دندان ها و لثه هایش می شود.

    قلب با اینکه یک اُرگان داخلی مانند جگر یا کلیه است عمدتاً از ماهیچه با مقدار کمی چربی و بافت همبند تشکیل شده است. بنابراین قلب به عنوان گوشت ماهیچه حساب می شود.

    مواد مغذی اصلی، به استثنای ویتامین های محلول در آب، در یک قلب مرغ معمولی 6 گرمی در جدول زیر نشان داده شده است. ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین های گروه B و ویتامین C موجود در قلب مرغ ذکر نشده است. این نوع ویتامین های محلول در آب اگر به مقدار بیشتر خورده شوند از طریق ادرار دفع می شوند.

     

    9

    کیلوکالری

    انرژی

    0.95

    گرم

    پروتئین

    0.57

    گرم

    چربی

    1

    میلی گرم

    کلسیم

    0.36

    میلی گرم

    آهن

    1

    میلی گرم

    مگنزیم

    11

    مضرات جگر مرغ برای گربه

    میلی گرم

    فسفر

    11

    میلی گرم

    پتاسیم

    5

    میلی گرم

    سدیم

    0.4

    میلی گرم

  • جدیدترین مدل مو های کوتاه دخترانه
  • زینک

    0.021

    میلی گرم

    مس

    0.005

    میلی گرم

    منگنز

    0.3

    میکرو گرم

    سلنیوم

    مضرات جگر مرغ برای گربه

    1

    میکرو گرم

    ویتامین A

     

    در حالی که قلب مرغ از نظر مواد مغذی برای گربه شما بسیار مفید است، اما بیش از حد آن هم خوب نیست. سدیم یکی از مواد مغذیست که بیشترین احتمال تغذیه بیش از حد آن وجود دارد. اگر هر روز هفت قلب مرغ به گربه خود دهید به این حد مصرف سدیم می رسید. با این حال اگر این تعداد قلب مرغ به گربه خود دهید به احتمال زیاد مشکلی ایجاد نخواهد شد، زیرا احتمالاً گربه شما آب بیشتری می خورد و سدیم را دفع می کند. اما با گذشت زمان، مصرف بیش از حد سدیم می تواند منجر به فشار خون بالا و فشار روی کلیه شود.

    علاوه بر انرژی، ویتامین ها و مواد معدنی، قلب همچنین حاوی اسیدهای آمینه، به ویژه مقادیر زیادی تورین است. به طور کلی گوشت ماهیچه حاوی مقادیر نسبتاً زیادی از تورین است که یک اسید آمینه لازم برای داشتن قلب و چشم سالم در گربه هاست. به طور کلی میزان تورین موجود در گوشت مرغ به میزان کار ماهیچه بستگی دارد  و معمولاً گوشت تیره تر نشانگر ماهیچه هاییست که سخت تر کار کرده اند و سطح بالاتری از تورین را دارند. قلب، به عنوان سخت کار ترین عضله در بدن، بیشترین مقدار تورین را دارد. طبق تحقیقاتی که انجام داده ام، نتوانسته ام هیچ مدرکی پیدا کنم که گربه ها با مصرف بیش از حد تورین دچار مشکل شوند، زیرا هرگونه مقدار اضافی در ادرار متابولیزه و دفع می شود.

    طبق اطلاعات داده شده بهتر است روزانه بیشتر از 7 قلب به گربه خود ندهید. پیشنهاد من این است که بیش از دو یا سه قلب در روز به گربه خود ندهید.

    جگر مرغ اگر در حد متعادل به گربه داده شود یک منبع غذایی سالم به شمار می رود. این نکته را در نظر داشته باشید که جگر باید درصد کمی از رژیم گربه شما را تشکیل دهد یعنی حداکثر 5٪ و فقط یک یا دو بار در هفته. جگر حاوی بسیاری از مواد مغذی است که برای سلامتی ضروری هستند. با این حال، جگر ویتامین A را ذخیره می کند و گربه هایی که مقادیر زیادی جگر مصرف می کنند در معرض خطر مسمومیت با ویتامین A هستند. این یک نوع بیماریست که بسیار آهسته پیشرفت می کند و می تواند ماه ها طول بکشد، که در برخی موارد آسیب های جبران ناپذیری را به وجود می آورد.

    یکی دیگر از عوامل خطرآفرین این است که جگر برای گربه ها بسیار خوشمزه است و برخی گربه ها می توانند به سرعت به آن معتاد شوند و از خوردن غذاهای دیگر امتناع کنند. گذشته از خطرات ناشی از مسمومیت ویتامین A ، جگر از نظر مواد مغذی متعادل یا کامل نیست. گربه هایی که از خوردن غذاهای دیگر امتناع می کنند در معرض خطر لیپیدوز کبدی (بیماری کبد چرب) قرار دارند. این یک بیماری کشنده است که وقتی گربه ها (به خصوص آن هایی که اضافه وزن دارند) چند روز را بدون غذا سپری می کنند دچار آن می شوند. بدن چربی را به عنوان منبع جایگزین به جگر می فرستد، که توانایی عملکرد آن را تحت الشعاع قرار می دهد. با این حال جگر مرغ حاوی چندین ماده مغذی است که شامل آهن، اسید فولیک، ویتامین های A ، B ، C و D، مس و پروتئین می شود. حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که بیش از 5 درصد رژیم غذایی گربه شما نباید جگر باشد.

     

    پست قبلی

    پست بعدی

    گربه ها یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی هستند. من در این وبلاگ می خواهم اطلاعاتی که برای مراقبت از گربه ها در این سال ها جمع آوری کرده ام با شما به اشتراک بگذارم.

    ۶ آذر ۱۳۹۹

    ۴ آذر ۱۳۹۹

    ۲ آذر ۱۳۹۹

    ۸ آبان ۱۳۹۹

    ۴ آبان ۱۳۹۹

    ۱ آبان ۱۳۹۹

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹

    ۶ آذر ۱۳۹۹

    ۴ آذر ۱۳۹۹

    ۲ آذر ۱۳۹۹

    ۸ آبان ۱۳۹۹

    ۴ آبان ۱۳۹۹

    ۱ آبان ۱۳۹۹

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹

    ۱۸ مهر ۱۳۹۹

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۹

    تغذیه (11)

    آموزش و تربیت (9)

    بیماری ها (5)

    متفرقه (1)

    گربه ها یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی هستند. من در این وبلاگ می خواهم اطلاعاتی که برای مراقبت از گربه ها در این سال ها جمع آوری کرده ام با شما به اشتراک بگذارم.

    برای دریافت آخرین مطالب وبسایت ایمیل خود را وارد کنید.

    Copyright ©document.write(new Date().getFullYear()); All rights reserved | This template is made with by Colorlib






    از آنجایی که گربه ها هر غذایی را نمی خورند ممکن است این تصور ایجاد شود که آن ها می توانند تشخیص دهند که چه خوراک هایی برایشان مناسب و چه غذاهایی برایشان مضر است.
    اما واقعیت به گونه ی دیگری است، صاحبان گربه ها باید بدانند این که گربه از خوردن گوشت فاسد شده سر باز می زند به این معنی نیست که از خوردن کنسرو ماهی تون، که می تواند به همان اندازه برای او خطرناک باشد، نیز امتناع خواهد کرد!
    در ادامه ما به بررسی موادی که می توانند برای گربه شما مضر باشند می پردازیم:

    گربه ها ممکن است به ماهی تون، چه مخصوص انسان ها و چه مخصوص گربه ها، اعتیاد پیدا کنند. بیشتر ماهی های تن که برای گربه ها تهیه می شوند بی خطر هستند اما کنسرو هایی که مخصوص انسان ها است از آن جایی که مواد مغذی مورد نیاز گربه ها در آن موجود نیست می تواند موجب بروز سؤ تغذیه شوند. همچنین باید توجه داشت که مصرف زیاد کنسرو ماهی تن می تواند موجب مسمویت با جیوه شود.

    پیاز به صورت هر فرمی (خام ، پخته ، خشک شده و …) که باشد موجب از بین رفتن سلول های قرمز خون و کم خونی می شود. مصرف مقادیر کم در فواصل زمانی طولانی می تواند بی خطر باشد اما خوردن مقدار زیادی پیاز در یک وعده یا خوردن مقادیر کمتر به صورت عادت روزانه می تواند موجب خطر برای گربه شود. همچنین پیاز، پیازچه و سیر می توانند موجب ناراحتی دستگاه گوارش در گربه ها شوند.

    مضرات جگر مرغ برای گربه

    بیشتر گربه ها به لاکتوز (قند شیر) حساسیت دارند و دستگاه گوارش آن ها قابلیت هضم لبنیات را ندارد.

    مصرف لبنیات می تواند موجب ناراحتی های دستگاه گوارش و اسهال در برخی گربه ها شود.

    با این که هنوز علت آن مشخص نشده است اما می دانیم که انگور و کشمش موجب از کار افتادگی کلیه در گربه ها می شوند و حتی در مقادیر کم موجب بیمار شدن گربه خواهند شد. بیش فعالی و استفراغ های مکرر از علائم اولیه ی مسمومیت با انگور و کشمش است. اگر چه ممکن است برخی گربه ها در اثر مصرف انگور و کشمش  علائم بیماری از خود نشان ندهند اما بهتر است همیشه انگور و کشمش از دسترس گربه ها خارج شود تا خطری حیوان خانگی شما را تهدید نکند.

    کافئین در مقادیر بالا می تواند برای گربه ها کشنده باشد و تاکنون برای آن پادزهر قطعی پیدا نشده است. علائم مسمومیت با کافئین شامل بی قراری، نفس نفس زدن، افزایش تپش قلب، لرزش های عصلانی و غش کردن است. علاوه بر چای و قهوه، کافئین می تواند در کاکائو، شکلات و برخی نوشیدنی های انرژی زا و همچنین برخی دارو های سرما خوردگی وجود داشته باشد و باید از دسترسی گربه ها به موارد ذکر شده جلوگیری شود.

    شکلات می تواند برای گربه ها کشنده باشد. اگر چه بیشتر گربه ها خودشان از خوردن شکلات خودداری می کنند، اما ممکن است برخی صاحبان برای تشویق کردن گربه شان، شکلات را در دسترس گربه قرار دهند. عامل سمی که در شکلات است تئوبرومین نام دارد و در همه ی انواع شکلات حتی شکلات شیری نیز وجود دارد. در مقایسه ی سمیت، شکلات های تلخ خطرناک تر از انواع دیگر شکلات ها هستند. خوردن شکلات توسط گربه ها می تواند موجب بی نظمی ضربان قلب، رعشه، تشنج و مرگ شود.

    بسیاری از آدامس ها، آبنبات ها، خمیر دندان ها و خوراک های رژیمی از زایلیتول به عنوان شیرین کننده استفاده می کنند. زایلیتول باعث افزایش انسولین در بدن گربه ها می شود و در پی آن قند خون گربه کاهش می یابد. همچنین زایلیتول می تواند موجب از کار افتادگی کبد در گربه ها شود.
    نشانه های اولیه مسمومیت با زایلیتول شامل استفراغ، خواب آلودگی و عدم تشخیص موقعیت مکانی است. اندکی پس از مصرف زایلیتول می تواند تشنج رخ دهد و چند روز بعد از آن کبد نیز دچار مشکل خواهد شد.

    هم باف های چربی و هم استخوان می تواند برای گربه ها خطرناک باشد. مصرف چربی در گربه ها چه به صورت پخته و چه به صورت خام می تواند باعث ناراحتی های دستگاه گوارش شود. مجرای تنفسی گربه ها ممکن است با خوردن استخوان مسدود شود و یا باعث انسداد در دستگاه گوارش شود.

    خوردن تخم مرغ خام توسط گربه ها دو مشکل ایجاد می کند. اول احتمال مسمومیت غذایی در اثر باکتری هایی مانند Salmonella  و E. coli وجود دارد. دوم اینکه در تخم مرغ خام پروتئینی به نام Avidin وجود دارد که می تواند در جذب ویتامین ب اختلال ایجاد کند و باعث ایجاد مشکلات پوست و مو در گربه ها شود.

    گوشت و ماهی خام ممکن است شامل باکتری هایی باشند که باعث ایجاد مسمومیت غذایی شوند. به علاوه آنزیم هایی که در ماهی خام وجود دارد می تواند باعث تخریب ویتامین ب در بدن گربه ها شود و کمبود ویتامین ب می تواند باعث ایجاد مشکلات جدی عصبی، تشنج و کما شود.

    اگر گربه ها گاهی از غذای سگ ها استفاده کنند تقریباً خطری پیش نمی آید است اما باید توجه داشت که خوراک سگ ها جایگزینی برای غذای گربه نیست. غذای گربه با توجه به نیاز آن ها فرموله شده و شامل پروتئین ها، ویتامین ها و اسید های چرب مخصوص آن ها است. استفاده از خوراک سگ ها به جای خوراک گربه می تواند باعث مشکلات متعدد تغذیه ای در گربه شود .

    خوردن جگر توسط گربه ها در مقادیر کم بی خطر است اما در مقادیر زیاد می تواند باعث مسمومیت ناشی از مصرف زیاد ویتامین آ شود. مسمومیت ویتامین آ می تواند باعث به خطر افتادن سلامتی و جان گربه شود و شامل علائمی مانند تغییر فرم استخوان ها، رشد بیش از حد استخوان در آرنج و ستون فقرات و ورم مفاصل و استخوان ها است.

    قبل از پخته شدن خمیر نیاز به پف کردن دارد و این زمانی است که خوردن آن توسط گربه می تواند باعث به وجود آمدن ناراحتی های معده در او شود. خوردن خمیر با مخمر می تواند باعث درد های شدید شکمی در گربه ها شود. همچنین مخمر موجود در خمیر میتواند الکل تولید کند و باعث مسمومیت ناشی از الکل در گربه ها شود.

    مسمومیت ناشی از مصرف دارو های انسانی از نمونه مسمومیت های رایج میان گربه ها است.

    هیچگاه دارو های بدون نسخه به گربه ی خود ندهید مگر این که توسط دامپزشک توصیه شده باشد. موادی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن و برخی دارو های سرماخوردگی می تواند برای گربه ی شما کشنده باشد.

    به طور کلی صاحبان گربه ها باید خوراک های مصرفی گربه ها را کنترل کنند برای مثال به گربه ها اجازه دسترسی به خوراک های موجود در آشپزخانه را ندهید و اگر حدس می زنید که گربه ی شما چیزی را مصرف کرده که خطرناک و سمی است حتماً به دامپزشک مراجعه کنید .

    مضرات جگر مرغ برای گربه

    در مورد خوراک هایی که گربه ها می توانند بخورند باید گفت که گربه ها گوشت خوار هستند و به گوشت نیاز دارند. در مورد رژیم غذایی گربه ی خود با دامپزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که مواد غذایی مورد نیاز گربه تان توسط رژیم غذایی او تأمین می گردد.

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    سلام ببخشید من فک‌کنمکگربه ام با مقدار کمی مرگ موش مسموم شده اینجا تو محل زندگی ما دامپزشکی فقط برایه گاو و گوسفنده و از گره سر درنمیارن میشه کمک کنیید که چیکار کنم 😭🙏🙏

    سلام و وقت بخیر
    من دوتا بچه گربه دارم من انداز انگشت شصت به تو ات شون سیب زمینی دادم اشکالی داره؟؟؟
    مریض میشن؟؟🤔😣

    سلام
    میخواستم بدونم من هر روز به گربه های محلمون جیگر مرغ میدم این براشون مضره؟؟؟
    اگه اره یه غذایی میشه بهم پیشنهاد بدین که به گربه های خیابون بدم؟

  • عکس های صفحه گوشی دخترانه
  • سلام وقت بخیر
    بنده ۲تا گربه پرشین دارم قبلا فقط غذای خشک بهشون میدادم ولی انگار مقوی نبود همیشه ریزش مو داشت ولی الان ۶ماه فقط براشون سنگدان مرغ میگیرم بهشون میدم و دوست دارن میخورن فقط خیلی کم میشه دستشویی بزرگ کنن و اب کمی میخورن که علتش چون خود سنگدان اب دار هست ولی زیادتر بهشون بدم سریع اسهال میشه ۱_دلیل اسهال شدنشون چیه وقتی زیاد میخورن؟۲_آیا سنگدان براشون ضرری دار یا نداره ؟چون فقط سنگدان غذاشون هست با کنارش شربت فلوگروبین ب۱۲ هم بهشون میدم
    ممنون میشم جواب بدید که سنگدان مضرر یا نه با سپاس فراوان

    سلام من گربه ام سه شب پیش زایید براش جگر گذاشتم نمیدونستم مضره البته کم گذاشتم،ولی شیر زیاد میذارم شیر رو بجوشونم یا نه؟

    ببخشید گربه من نان فانتزی خیلی دوس داره و میخوره میترسم یه موقع مضر باشه نیست؟!

    عادتش ندهید خیلی کم شاید

    سلام خسته نباشید گربه من به اندازه یک بند انگشت کباب کوبیده خورده می‌خواستم بدونم باعث مسمومیت میشه آیا؟

    سلام وقت بخیر نیاز فوری به جواب دارم من یه گربه نردارم که طبق جسش فکر کنم 6یا7ماهه باشه چون پیداش کردم بعد بردم دامپزشکی واکسن زدم اولین واکسن مشکلی نداشت منتها ده روز پیش که واکسن دومو زدم گربه بیچاره من بعد از 24ساعت که از تزریق واکسن گذشت بی حال بود منم گفتم حتما عوارض واکسن خوب میشه ولی خوب نشد که بماند بدترم شد امروز بردم دامپزشکی میگه مسموم شده وهرچی بوده خورده وگفت که فشار خونش پایینه ولی من خیلی مراقبشم وگمونم از عوارض واکسن اینطوری شده وزنشم کمه 3کیلوبیشتر نداره تورو خدا دعا کنید خوب بشه واگه کسی تجربه ای در این زمینه داره لطفا راهنمایی کنه مرسی

    سلام گربه ی من ۴ماهشه دیشب دیدم دستاش رژ لبی شده تمیزش کردم از صبح چند بار بالا اورده اول غذایی که خورده بودو بالا اورد بعد از اونم اب زرد بالا اورده غذا نمیخوره بی حال ی گوشه میشینه چشماشم بیحاله چیکار باید بکنم؟

    سلام وقتتون بخیر
    اگه سینه‌مرغ رو با پیاز اب پز کنیم ولی نه روغن بریزیم نه ادویه فقط پیاز که بوی نامطبوع نده موردی داره برای گربه؟ سبزیجات اگه خواستیم بدیم به چه شکل باید داد؟
    باتشکر از شما

    درود بر شما.جسارتا یه سوال داشتم و البته که عذاب وجدان باعث شده من همچنان درگیر باشم و بخوام سوال کنم.خودم قدیم گربه داشتم و متاسفانه گربه من در قرنطینه ی یکی از کشورها دچار بیماری fipشد.خیلی تلاش کردم زنده نگه دارم ولی متاسفانه گفتن استرس شدید برای همین دوری از شما و قرنطینه به سرعت این بیماری رو فعال کرده.خلاصه تو بغلم رفت و منو برای قرنطینه شدن تنبیه کرد.دیروز سر کوچه خونمون یه گربه ی رها شده پیدا کردم که سوپر سرکوچه بهش سوسیس داده بود.به نظر سنش ۲ تا ۳ هفته میومد،شکمش خیلی بزرگ بود و من چون با بیماری آشنا بودم سریع برداشتم و بردم دکتر.دکتر یه سوزن داخل شکم کرد وباتلاش دو قطره آب زرد رنگ از شکم بیرون اورد و گفت بله اف ای پی داره و باید یوتا بشه.من با تمام عذابی که گربه خودم کشیده بود کاملا آشنا بودم،و اصلا دلم نمیخواست این هم مثل گربه خودم فلج بشه و با عذاب بره.دکتر اصرار کرد باید اینکار انجام بشه،چون اگه رها کنی گربه های بیرون آلوده میشن،و اگر ببری خونه نگه داری،دوتا گربه ی دیگه ی شما هم دچار بیماری میشن‌ بدون شک.بالاخره تونست راضی کنه که بیهوش کنه و بعد یوتا.از دیروز من فکرم کامل درگیره اینه که نکنه دکتر اشتباه کرده،چون با تلاش اون دو قطره مایع زرد رنگ رو خارج کرد.یا نکنه چون سوسیس داده بودن بهش نفخ داشته و اون شکم دلیلش چیز دیگه بوده.خلاصه اصلا حال و هوای خوبی ندارم و زیر عذاب وجدان نمیدونم باید چه کاری انجام بدم.بدترین قسمت این بود که تو همون ۴ ساعت به شدت به من وابسته شد و حتی بوس کردن رو به سرعت یاد گرفت،یه جورایی انگار تشکر میکرد که نجاتش دادم،ولی بی خبر که من باعث مرگش شدم و من اجازه یوتا رو دادم.در حالی که برای گربه ی خودم این اجازه رو ندادم و البته چون اون زمان گربه ی دیگه ای نداشتم ترجیح دادم تا آخرین لحظه به امید معجزه مبارزه کنیم.قلبم میگه اشتباه کردم،و مغزم میگه اگه نگه میداشتیم و واقعا اف ای پی بود گربه های دیگه هم تو خونه آلوده میشدن.و من باعثش میشدم.لطفا ممنون میشم بهم بگید آیا همون دو قطره اثبات این بیماری بود یا نه سوسیس ممکنه دلیل اون وروم شکم هم بوده باشه؟؟با سپاس از شما

    سلام. منم یه گربه از تو خیابون پیدا کردم که گمونم یه هفته ای میشد. بیچاره خیلی گشنش بود منم حسابی بهش رسیدم دقیقا شکمش تو یه هفته انقدر گنده شد که مثل اینکه حاملست ولی دکتر نبردم. کمتر بهش غذا دادم و وقتی بزرگتر شد شکمش کوچک شد و الان هم چهار تا بچه داره. شما کار اشتباهی کردی بردی دامپزشک. بیچاره چیزیش نبوده.

    مضرات جگر مرغ برای گربه

    سلام.. اشتباه از شما نبوده .. وقتی ما مریض می شیم می ریم پیش دکتر و وقتی حیوانی مریض میشه باید بره پیش دامپزشک که تو این زمینه اطلاعات و تجربه داره .. اگر دامپزشک اشتباهی کرده و اشتباه تشخیص داده یا خوب بررسی نکرده این دیگه گناهش با شما نیست با اون دامپزشکیه که بدون بررسی دقیق اقدام به عمل یا هر کار دیگه ای می کنه..

    ببخشید من به گربم جیگر مرغ خام میدم مشکلی نداره??!
    اگر مشکل داره چطور باید بهش بدم?

    با سلام
    باید در مقادیر کم در اختیار گربه قرار گیرد.
    با این که از نظر مواد مغذی بسیار غنی است. در مقادیر زیاد مشکلاتی مانند مسمومیت ناشی از ویتامین A ایجاد می‌کند.
    همچنین گربه ممکن است علاقه زیادی به آن پیدا کند و بنابر این از خوردن دیگر غذاها خودداری کند.
    حداکثر پنج درصد رژیم غذایی و هفته‌ای یک یا دوبار به او داده شود.

    سلام من گربم غضروف ران مرغ خورده و از اون موقع یبوست گرفته نژادشم پرشینه چیکار باید بکنم؟

    با سلام
    در صورتی که مشکل به درستی تشخیص داده شده و ناشی از تغذیه باشد، میزان آب در رژیم غذایی او را افزایش دهید.
    همچنین سعی کنید غذاهای فیبردار در اختیار او بگذارید.
    استفاده از Metamuicil در غذای گربه یا Miralax نیز تاثیر گذار خواهد بود.

    افرادی که سگ یا گربه نگهداری میکنند، سیستم ایمنی و دفاعی بدنشان میتواند قوی تر عمل نماید. در دوران کرونا این افراد کمتر دچار بیماری شده اند

    بازار حیوانات

    برای تبلیغات، انتقاد یا پیشنهادات خود می توانید از ایمیل زیر یا فرم تماس استفاده نمایید

    ایمیل: support@petha.com


    فرم تماس


    مجله اینترنتی حیوانات خانگی
    ساخته شده با عشق
    تمامی حقوق محفوظ است

    Welcome, Login to your account.

    Recover your password.

    A password will be e-mailed to you.

    Wikicat – راهنمای گربه ها


    راهنمای خرید تشویقی گربه

    مضرات جگر مرغ برای گربه


    علف گربه یا سنبل الطیب


    ۸ روش برای جلوگیری از چاق شدن گربه


    ۶ سوال متداول درباره تغذیه بچه گربه


    رهایی از چنگ و گاز گربه


    ۱۰ دلیل مهم برای آوردن گربه از پناهگاه

    ۱۵ راهی که گربه ها می توانند به انسان ها کمک کنند


    درمان و علت گاز گرفتن گربه


    چطور تشخیص دهیم گربه بیمار است؟

    انگل زدایی گربه ها – درمان انگل در گربه ها

    واکسیناسیون گربه – راهنمای واکسن های گربه


    راهنمای انتخاب و خرید خاک گربه


    ۱۰ نژاد گربه مناسب کودکان

    معرفی ۵ نژاد گربه مناسب برای نگهداری در آپارتمان


    گربه چین چیلای ایرانی Chinchilla Cat

    گربه ها حیواناتی ایراد گیر هستند و هر غذایی رو نمی خورن . حتما تصور می کنی گربتون می توانه تشخیص بده که چه غذایی براش مناسبه و چه غذایی براش مضره.(اما باید بدونید گربه ها حیواناتی اهل ریسک هم هستند!)

    حتما شما باید غذاهای مضر و خطرناک برای گربه ها را بشناسید.

    در ادامه ۹ دسته غذای مضر برای گربه ها را به شما معرفی می کنیم.

     


    راهنمای خرید تشویقی گربه


    علف گربه یا سنبل الطیب

     

    ما صاحبین گربه هر چه مراقب و هوشیار باشیم این امکان وجود دارد که گربه برخی چیزهای خطرناک را پیدا می کند و می خورد.

    مضرات جگر مرغ برای گربه

     

     

    ممکنه بعد از خوندن این مقاله به این فکر کنین که خونتون پر از خوراکی های خطرناک واسه گربتون هست. یا ممکنه نگرانیتون از این بابت باشه که چطوری از گربتون برای داشتن یه زندگی سالم، مراقبت کنین!

    خوب، مراقب باشین، اما  بیش از حد نگران نباشین. اکثر گربه ها بسیار سخت پسند هستن، و بر خلاف سگ ها، غذاهایی رو که برای آنان مضره، نمی خورن. بنابراین بعید بنظر میرسه که به مشکل بربخورین. با این وجود، از پیش باید پیش بینی کرد، بنابراین خوبه که بدونین که چه موادغذایی رو بایستی ازشون نگه دارین.

    راهنمای خرید تشویقی گربه

    علف گربه یا سنبل الطیب

    ۸ روش برای جلوگیری از چاق شدن گربه

    ۶ سوال متداول درباره تغذیه بچه گربه

  • نقاشی کودکانه فانتزی خرس
  • Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    مضرات جگر مرغ برای گربه

    Welcome, Login to your account.

    Recover your password.

    A password will be e-mailed to you.



    oldpilot.ir می نویسد :


    مقدمه ای برای آغاز ..

    گاهی انسان در پیرامون خود با صحنه هایی مواجه می شه که برایش تعجب بر انگیز است . موضوعی که قصد روایت ان را دارم در باره دختر خانم جوانی است که سال هاست هر روز غروب سر ساعت معین سر و کله اش در محله ما پیدا شده و از سر کوچه تا انتها به همه گربه ها با حوصله و متانت خاصی غذا می دهد ! البته واکنش در و همسایه همیشه با وی متفاوت بوده است ! اما هیچ کس راز محبت این دحتر جوان به گربه ها رو نمی داند ! آن چه در ذیل می خوانید پاسخ به کنجکاوی خویش و اهالی محترم محل است که تقدیم حضورتون می کنم :


     

    مضرات جگر مرغ برای گربه


    دختری که گربه ها را دوست دارد !

    راستش رو بخواهید بیش از چهار ساله که من در یکی از کوچه های منشعب به خیابان بهار شیرازی { واقع در ضلع  شمال شرقی میدان هفت تیر }  زندگی می کنم . در همون اوایلی که تازه به این محله نقل و مکان کرده بودم ، گه گداری غروب ها که از خونه بیرون می امدم . دختر خانم شیک پوش و موقری  رو می دیدم که به محض این که قدم به کوچه مون می گذاشت ، گربه های محل به سمتش دویده و به اطرافش حلقه می زدند ! و او با خونسردی تمام هر از گاهی دولا می شد و دست نوازش بر سر و پشت بعضی از گربه ها می کشید . بعد هم قدم به قدم توقف کرده در گوشه دیوار از درون کیسه های پلاستیکی که در دست داشت  برای ان ها غذا پخش می کرد ! روزهای نخست زیاد کنجکاوی به خرج نمی دادم زیرا تصورم این بود که  پس مونده غذاهای سفره اش رو برای این زبون بسته ها می آورد .. ! اما وقتی متوجه شدم غذای گربه ها نه پس مونده است و نه آشغال گوشتی که در بساط قصابان و مرغ فروشان فراوان یافت می شود ، بلکه گوشت مرغ پوست کنده بدون استخوان به همراه جگر های بسته بندی شده بهداشتی است و این پروسه هم دایمی است ، حس ژورنالیستی ام بد جوری تحریک شده و سعی کردم به هر نحوی که ممکنه  سر از کار او در اورم .. ! آخه از شما چه پنهون خود من هم عاشق محبت به حیوانات { اصولآ هر جانداری } هستم . و قلبآ هم از این اعمال لذت می برم . ولی نه در این حد سنگ تمام گذاشتن اون هم در این شرایط اقتصادی .. !

    نکته قابل توجه این که دختر خانم گربه نواز محله مون { عجب تعبیری !‌! }  هر روز بین ساعت ۵:۳۰ تا ۵:۵۰ دقیقه بعداز ظهر سرو کله اش پیدا می شود ! جالب تر این که از ساعت ها قبل گربه های محله در گروه های چند تایی به فاصله نه چندان دوری از یک دیگر در زیر ماشین ها و یا کنار دیوار جمع شده و به انتظار می نشینند ! بعضی از اون ها که فکر کنم حق آب و گل بیشتری نسبت به بقیه دارند با دندان قروچه و فخ فخ قلدری شون رو به رخ بقیه می کشونند ! دختر مهربون محله مون هم با اگاهی از مرزبندی و حریم مالکیت گربه ها ، برای هر دسته جداگانه غذا پخش می کند . اغلب عابران و رانندگان عبوری با مشاهده تقسیم گوشت مرغ و جیگر توسط خانمی جوان به گربه ها ، تعجب کرده بعد از مکث  کوتاهی با لبخندی بر لب به راه شون ادامه می دهند . و برخی هم با اخم و تکان دادن سر ، ناخشنودی و ایضآ اعتراض شون رو نسبت به او بروز می دهند ! هر از گاهی هم برخی از همسایه ها به بهانه تجمع عصرانه گربه ها ، پرخاشگرانه و با صدای بلند شدیدآ به  عمل او اعتراض می کنند ! و دختر بدون این که پاسخ کسی رو بدهد ، بی اعتنا و صبورانه سرش رو پائین می اندازد و کار نیکوکارانه اش رو همچنان ادامه می دهد !  شاید به همین دلیل است که گاهی اوقات دختر جوان به همراه خانم دیگری وارد کوچه ما می شود .. ! و هنگام تقسیم گوشت به گربه ها ، به هیچ چیزی توجه نمی کند . به قول قدیمی ها سرش تو لاک خودش است . و آروم و بی سر و صدا ماموریتش رو به نحو احسن به پایان می رساند !

    اوایل برای نشون دادن رضایت ام از کار نیکی که انجام می داد ، هر گاه از جلوی منزل ما عبور می کرد با عرض سلامی کوتاه با بیان جملات کلیشه ای همچون ” دختر خدا خیرت بده .. یا آفرین به همت شما ” سعی می کردم بار اعتراضات برخی همسایه ها رو کاهش دهم . اما راستش رو بخواهید بقدری غرق در کار خودش بود که یک بار هم به چهره ام نگاه نکرده و با تکان دادن سر شاید هم زیر لب پاسخ سلام ام رو می داد ! همین مسئله باعث شده بود که نتوانم به راحتی با او در باره کارش سوال کنم ! تا این که چند ماه قبل همسایه دیوار به دیوارمون با مشاهده او شروع به اعتراض کرد که .. ” خانم آخه این چه وضعشه .. !؟ گربه های تو باعث وحشت بچه هایم می شوند ! برو محله های دیگه خیرات کن و .. ” و او مثل همیشه بدون این که پاسخ زن همسایه مون رو بده ، خیلی آروم به کارش ادامه داد و سپس چند متری جلو رفته و برای گروه دیگری از گربه ها که چشم انتظارش رو می کشیدند ، توقف کرد . این بهترین فرصت برای باز کردن سر صحبت با او بود ! پرسیدم .. ” دخترم چرا به شما اعتراض می کنند !!؟ شما که به کسی آزار نمی رسونی .. !؟؟ ”  همان طور که مشغول کار بود . گفت من اصلآ اهمیت نمی دهم . آن گاه انگار بغض اش بترکد گفت ..  چند روز پیش یک جوونی که تازه به این محله اومده ، جلویم رو گرفت و گفت اگه از فردا پاتو به این محل بگذاری ، هر چه دیدی از چشم خودت دیدی !! با اعتماد به نفس خاصی گفتم .. ” غلط کرده .. من خودم همراه ات می آیم تا ببینم کی جرآت برخورد داره و … ” همین امر باعث شد که برای نخستین بار طی این سال ها لبخند او را ببینم .. !

    قبل از مسافرت به مشهد فرصت مناسبی دست داد تا در حین پخش غذا به گربه های محل به بهانه همراهی او رو تا انتهای کوچه مون مشایعت کنم . تمام هنرم رو به کار بردم تا اعتمادش رو جلب کنم ! اعتراف می کنم کار سخت و دشواری بود ! به نظرم رسید شاید ذاتآ دختری کم حرف و تو داری است . به هر حال بعد از چند روز احساس کردم اعتمادش رو به خود جلب کرده ام . اما زیاد هم مطمئن نبودم ! از این رو دل رو به دریا زده و رک و پوست کنده بهش گفتم … ” من روزنامه نگار مستقلی هستم و در حال حاضر خاطرات و مشاهداتم رو در سایت شخصی ام منتشر می کنم . و از اون جایی که عمل نیکوکارانه شما رو قلبآ تحسین می کنم ، اجازه می خوام برای ترویج محبت به حیوانات چند عکس برای تارنمایم از شما بگیرم .. ” تا اومد پاسخ دهد ، در عمق نگاه و ممیک چهره اش متوجه شدم راضی به این کار نیست . لذا پیش دستی کرده و گفتم .. ” اگه دوست نداری ، می تونم از نیم رخ شما عکس بیندازم .. ” بعد از لحظه ای مکث با این شرط ام موافقت کرد . قرار گرفتن عکس رو برای فردا گذاشتم . روز بعد طبق معمول سر ساعت با کیسه هایی مملو از گوشت مرغ و بسته های جگر وارد کوچه شد . شاید باروتون نشه .. گربه ها از قبل ، اومدنش رو حس کرده بودند ! و در گروه های چند تایی و با فاصله کنارهم جمع شده بودند ! من هم با دوربین انتظارش رو می کشیدم . او  بار دیگر خواهش کرد تمام رخ از او عکس نیندازم . و من شرط او رو پذیرفته و بهش گفتم بعد از اتمام کار تصاویر رو چک نماید …

    در ادامه ازش خواستم برای گفت و گو شماره همراه اش رو بدهد . و شماره های تماس من رو هم در حافظه تلفن اش ثبت نماید . و او با متانت خاص خودش این کار رو انجام داد . بعد از آن من اغلب بعد از ظهر ها او رو می دیدم . اما به دلایل مشکلاتی که داشتم ، قادر به مصاحبه با او نبودم . تا این که یک روز غروب همین که من رو دید جلو اومده بعد از سلام و احوال پرسی گفت .. می تونم یه خواهشی از شما بکنم ؟ بهش گفتم .. ” بفرمایید در خدمتم ” او گفت .. آخر هفته قراره به مسافرت روم . امکان داره شما زحمت تقسیم گوشت گربه ها رو قبول کنید !؟ و قبل از این که جوابم رو بشنوه افزود .. البته با مرغ فروشی سر کوچه هماهنگ کرده ام که مرغ ها رو به شما تحویل دهد ! به او قول دادم که حتمآ این کار رو برایش انجام خواهم داد ! این رو هم اضافه کنم .. به خاطر این که اغلب روزهایی که می دیدمش او رو تا ته کوچه همراهی می کردم ، حیوان های زبون بسته هم کم کم به من انس گرفته بودند ! و با مالیدن بدنشون به پاچه شلوارم ، محبت شون رو ابراز می کردند .. ! تا این که اخر هفته فرا رسید و من طبق قولی که داده بودم به مرغ فروشی محله مون مراجعه کردم .. فروشنده بعد از معرفی خودم ، دو پاکت بزرگ پلاستیکی مملو از بسته های جگر و مرغ پوست کنده رو به دستم داد .. ! راستش رو بخواهید با مشاهده حجم بسته ها ، یک لحظه قلبم فرو ریخت . تو دلم گفتم .. ” وای خدای من چقدر پول این همه مرغ و جگر می شود !؟؟ نکنه کم بیاورم ! ” با ترس و دو دلی عابر بانک ام رو بیرون آورده و به طرف فروشنده دراز کردم .. ! 

    فروشنده انگاری حال و روزم رو درک کرده باشد ، با زهر خندی گفت .. نیازی نیست حاج آقا ! پولش رو قبلآ خانم پرداخت کرده است .. ! اون بنده خدا فقط روزی بیست هزار تومن از این مغازه خرید می کنه .. ! از خوشحالی دیگه بقیه حرف های مرغ فروش رو نمی شنیدم .. فقط می دیدم آرواره هایش باز و بسته می شوند .. این نخستین باری بود که فردی با ” حاج آقا ” خطاب کردنم ، اعتراض نمی کردم ! ( واقعآ نمی دونم روی چه معیاری اغلب مردم خصوصآ کاسب ها { حاج آقا } صدایم می کنند ! و من همیشه با اعتراض توام با خشم پاسخ داده ام .. ” لامصب ها آخه کی گفته من حاجی هستم … !! ” ) از مغازه زدم بیرون و بلافاصله نیمی از گوشت ها رو بین گربه ها تقسیم کردم ! ( واقعآ خیلی لذت بردم ! و تازه فهمیدم اون دختر چه حالی از این کار می بره  .. ! ) شاید باورش براتون سخت باشه .. اما تعدادی از گربه ها مثل آدمیزاد با وجودی که گرسنه بودند ، لب به گوشت گران قیمت نمی زدند .. و با چرخیدن به دور و برم و بالا بردن دم ها ، بدنشون رو به پاهایم می سائیدن ! و با میو میو های متفاوت مراتب قدرشناسی و تشکر رو ابراز می داشتند ! و تا نوازشون نمی کردم ، لب به غذا نمی زدند ! به هر حال اون روز غروب به همه گربه های محله مون گوشت و جیگر تقسیم کردم .. ! و شب با پاکتی مملو از بسته های جگر و مرغ تازه بدون استخوان به خونه برگشتم . در حالی که سعی داشتم دست و بالم رو بشورم ، صدای همسرم رو شنیدم که با ذوقی توام با تعجب پرسید ..

     این همه مرغ و جگر رو برای چه خریدی !؟ مگه نمی دونی یخچالمون کوچیکه .. !؟ مرد اصلآ بگو از کجا پولش رو آوردی !؟؟ اقلآ با من مشورت می کردی تا بهت می گفتم به جای ولخرجی های الکی ، اقلام مورد نیاز خونه رو می خریدی .. راستش رو بخواهید اجازه دادم تا حسابی با ولخرجی های کاذب ام برای دقایقی خوشحال باشه .. برای همین غر و لند هایش رو تحمل کردم .. ! بعد در حالی که می خندیدم بهش گفتم .. ” دیدی زود قضاوت کردی .. کی گفته این ها رو من خریده ام ؟ این غذای گربه هاست .. همون خانمی که هر روز به گربه های محل غذا می ده ، خریده و از من خواسته در این دو روزی که نیست من وظیفه اش رو انجام دهم … ” راستش رو بخواهید این نخستین باری بود که بعد از سی و شش سال زندگی مشترک ، احساس کردم همسرم به حال گربه های محل غبطه می خورد ! این رو از حالت نگاهش به گوشت های مرغ متوجه شدم !! ( شوخی کردم ، یه وقت جدی نگیریدها ..!!  ) بعد از  چندی وقتی دختر خانم رو دیدم ، بهش گفتم برای انجام کاری عازم مسافرت هستم ، اگه زنده مونده و برگشتم ، حتمآ گفت و گو رو انجام می دهم ..  بعد از بازگشت از مشهد ، از همسایه ها شنیدم که دختر مهربون محله مون مدتی است علاوه بر بعد از ظهر ها ، گاهی صبح ها هم به کوچه مون می آید ! برایم واقعآ عجیب بود .. ! وقتی ازش دلیل این کارش رو پرسیدم ، صادقانه گفت .. به خاطر ساخت و ساز  ساختمانی در کوچه و تخلیه تیر اهن ها و صدای گوشخراش موتور برق جوشکار ها ، بعضی گربه ها از ترس فراری شده اند .. ! تازه یادم اومد او آمار وضعیت همه گربه ها رو دارد .. !         


      تصاویر سخن می گویند .. !

    عکس های ذیل گویای حضور پر عشق دختر جوان در کوچه ماست ..


    دختر مهربون کوچه ما تازه از گرد راه رسیده است . و در حال تقسیم جیره گربه هاست .


    یکی از گربه ها نگران ورود رقیبانش است ! و دیگری در حال بو کشیدن جیره غذایی ! دختر هم نگران اعتراض همسایه ها ، چشم به انتهای کوچه دوخته است .. !


     

    اولین گروه در زیر سایه ماشین منتظر دریافت مرغ بدون استخوان هستند .. !


    گربه ها با ولع خاصی در حال خوردن جیره امروزشون هستند


    دختر جوان با اشتیاق در حال نظاره غذا خوردن گربه هاست . می خواهد مطمئن شود کسی از قلم نیفتاده است .. !


    اینک نوبت قدردانی یکی از گربه هاست که به نمایندگی از طرف گروه خود ، دمش رو بالا گرفته و با مالیدن بدن خویش به دختر مهربان از وی تشکر می کند .


    صبر کنید .. ظاهرآ این گربه تشکر نماینده گروه اش رو قبول نداره و به شخصه برای ادای احترام خودش رو به دختر مهربون نزدیک می کند . بقیه هم از روی شکم سیری فقط نگاه می کنند !


    مضرات جگر مرغ برای گربه

    حال نوبت گروه بعدی است .. گربه ها با اشتها غذا ها رو می خورند ! شاید اون ها هم می دونند قیمت غذایی که نوش جان می کنند ، سر به فلک کشیده است !


     

    بعد از سیر شدن هر کدوم به راهی می روند . یکی از اون ها چشم از رقیب برنداشته است !


     

    اینک نوبت تقسیم غذا برای گربه های مقیم کوچه بغلی است .. در این ایستگاه هم سه چهار گروه هر روز چشم انتظار ورود دختر گربه نواز هستند ..


     

    دختر قبل از ترک یکی از ایستگاه ها ،  بار دیگر برای گربه های شکمویی که سیر نشده اند جیره اضافی می دهد .. او کار همیشگی اوست . و تا مطمئن نشود اون ها رو ترک نمی کنه ..


     

    حال به وسط کوچه رسیده است . اولین پیش قراولان این ایستگاه به پیشبازش شتافته اند


  • طرز تهیه فرنی کودک با شیر خشک
  • ماموریت دختر در این محله پایان یافته است .. یکی از گربه ها ماموریت دارد ارباب خود رو تا اخر کوچه بدرقه نماید ..


    **********


    راز محبت به گربه ها چیست !؟

    عاقبت چهارشنبه هفته گذشته قرار و مدارم رو با این دختر مهربون گذاشتم تا سر شب ابتدا به تلفن همراه اش زنگ زده و شماره خونه اش رو بگیرم تا تلفنی پرسش هایم رو مطرح کنم . از روز قبلش طراحی پوستر بالای مطلب به همراه آپلود عکس ها رو پایان بردم . اما چهارشنبه شب همین که خواستم با او تماس بگیرم ، دیدم از بخت بد من تلفن خونه مون قطع شده است .. ! راستش رو بخواهید روم نشد مشکل تلفن مون رو با وی در میون بگذارم .. تا این که دو روز پیش خودش به همراه ام زنگ زد ! قبل از این که حرفش رو بزند ، با عجله بابت عدم مصاحبه هفته قبل عذر خواهی کردم . او گفت .. به این علت زنگ زدم تا بگم .. سه روز اخر هفته نیستم ، ممکنه شما وظیفه تقسیم غذای گربه ها رو به عهده بگیری .. با کمال میل قبول کردم . و ازش خواستم .. ”  اگه موافق است فردا بعد از ظهر حضوری سوالاتم رو ازش بپرسم . او متواضعانه پذیرفت .. در نهایت دیروز بعد از اتمام تقسیم جیره غذایی گربه ها ، به اتفاق هم راهی فضای سبز سر کوچه مون شده و من چنین اغاز کردم :


    دوست داری شما رو با چه نامی معرفی ات کنم .. ؟

    همان طور که قبلآ گفتم ، دوست دارم شناخته نشوم . اما برای این که مصاحبه شما هویتی داشته باشد ، ترجیح می دهم تنها با نام کوچک ام ” لعبت ” معرفی ام کنید .

    یک راست می رم سر اصل مطلب . لعبت خانم ممکنه بگی چه عاملی باعث علاقه شدید شما به گربه ها شد ؟

    سال ها پیش ما تو خونه مون یک گربه داشتیم . من خیلی به اون انس و علاقه داشتم . با گذشت سال ها همین جوری زاد و ولد می کرد .. و علاقه ام روز به روز نسبت به اون ها افزایش می یافت . تا این که خونه مون رو عوض کردیم .  خلآء گربه ها باعث شد عشق و علاقه ام رو به سایر گربه های محل نشون دهم .. و از اون به بعد این انگیزه در وجود ام تقویت شد .

    یعنی می خواهی بگی فقط به گربه ها علاقه مندی .. ؟

    من کلآ همه حیوانات رو دوست دارم . توی کوچه ها سگ کم تر دیده می شود . ولی اگه باشه دوست دارم به اون ها هم غذا دهم . البته وقتی برای مسافرت به شمال یا روستا ها می روم ، سگ ها رو از قلم نمی اندازم ..

    مضرات جگر مرغ برای گربه

    لعبت جان چهار ساله توی این محل زندگی می کنم . و بدون اغراق هر روز شما رو در حال غذا دادن به گربه ها می بینم . ممکنه بگی کلآ چند ساله کار غذا دادن رو شروع کردی ؟ 

    دقیقآ شش سال است که به طور مدام این کار رو انجام می دهم .

    اشاره به انگیزه کردی اما نگفتی چه عاملی باعث تداوم محبت به گربه ها شده است ؟

    راستش رو بخواهید گربه ها یک عادتی دارند که اگه شما چهار روز پشت سر هم به اون ها غذا دهی ، از روز بعدش انتظار حضور شما رو می کشند .. و همون نقطه می ایستند تا شما بیایی و به اون ها غذا بدهی .. خب این عادت اون ها باعث شد من هم به اون ها وابسته بشم . و نوعی تعهد برایم ایجاد کرد . تا هر روز اون ها رو از انتظار در اورم !

    این طور که متوجه شدم شما علاوه بر کوچه ما ، چند محله دیگر رو هم پوشش می دهید .

    بله .. اولش از محله خودمون شروع کردم . بعدش همین جوری کوچه های دیگری از جمله محل شما اضافه شد .

    می تونم بپرسم در ماه چقدر هزینه برای تغذیه گربه ها می کنی ؟

    بله .. تا قبل از افزایش قیمت مرغ ، حداقل ماهی ۶۰۰ هزار تومن برای اون ها خرج می کردم . اما از  مدتی که مرغ کمیاب و گران شده است ، هنوز مقدار هزینه ها رو محاسبه نکرده ام . قطعا خیلی بالا تر رفته است .. !

      اگر چه عادت ندارم سوالات خصوصی بپرسم ، اما خیلی دلم می خواهد بدونم این هزینه رو از کجا تامین می کنی .. و آیا خودت سر کار می روی ؟

     خواهش می کنم .. بله من به عنوان حسابدار در یک شرکت معتبر کار می کنم .


    ممکنه از تحصیلات ات بگی !؟ 

    من لیسانس علوم اجتماعی هستم . اما همان طور که اشاره کردم فعلآ حسابدار هستم .

    اغلب دیده ام بعضی از همسایه ها به کار شما اعتراض می کنند . فکر می کنی دلیل اعتراض اون ها چیست !؟

     خیلی از مردم از گربه ها خوششون نمی آید . وقتی می بینند من هر روز برای اون ها غذا می اورم ، اعتراض می کنند که چرا به جای گربه به انسان ها نمی رسم !؟

    نکته جالب واکنش صبورانه و حفظ خونسردی شماست .. هرگز ندیدم پاسخ کسی رو بدهی ! ممکنه بگی چرا .. !؟؟

    باور می کنید بعضی از مردم چقدر به من فشار وارد می کنند !؟ اما من برای پرهیز از مشاجره ، سعی می کنم هیچ گاه جواب اون ها رو ندهم . بعضی ها تهدید می کنند که پلیس ۱۱۰ رو خبر خواهند کرد .. اما وقتی می بینند من سرم رو پائین انداخته و جواب شون رو نمی دم ، خسته شده و مرا رها می کنند ! این بهترین روش مقابله با این نوع همسایه هاست .. !

    از واکنش خانواده ات نگفتی . آیا اون ها موافق کار شما هستند ؟

    خانواده ام اوایل کار مخالفت می کردند . اما الان دیگه اعتراضی ندارند .

    به عنوان آخرین سوال ، آیا غیر از لذتی که اشاره کردی ، ره آورد دیگری هم برایت داشته است ؟ منظورم از زاویه مادی و معنوی است .

    صد در صد تاثیراتی در زندگی ام داشته است . اول این که من قبلآ دختری بسیار خشن و دارای روحیه پرخاشگری بودم .  اولین تاثیر این کار ، بازگشت آرامش در وجودم است . خیلی روحیه ام رو تغیر داده است . احساس لذت و آرامش فراوانی می کنم . نوع نگاهم به زندگی فرق کرده است . خیلی راحت تر از گذشته با مشکلات کنار می آیم ..  از نگاه مادی هم صادقانه اعتراف می کنم گربه ها باعث رونق و ترقی زندگی ام شده اند . اون ها خودشون روزی شون رو در می اورند . 

    راستی یادم رفت بپرسم .. این روزها با کمبود مرغ چکار می کنی ؟

    خوشبختانه به خاطر سال ها خرید روزانه مرغ ، فروشندگان چون از نیت خیرم اگاه اند ، سعی می کنند همیشه کارم رو راه بیندازند . هر چند گران تر از قبل ! اما گاهی اوقات اون ها هم مرغ گیرشون نمی آید ! مثل امروز که دیدید من به جای گوشت مرغ ، تن ماهی را جایگزین کردم ! اتفاقآ برای تغیر ذائقه گربه ها هم بد نیست .. شاهد بودید که چه با اشتها کنسرو ماهی رو می خوردند .. !


    برای شما دختر مهربونم آرزوی موفقیت دارم ..

    بیشتر گربه‌ها مواد غذایی که ما می‌خوریم را دوست ندارند. شما نیز بهتر است اجازه دهید گربه‌تان تمام مواد مغذی مورد نیاز برای بدنش را از غذای مخصوص خودش دریافت کند. اگر می‌خواهید برای گربه‌تان یک تشویقی خانگی درست کنید یا در فکر درست کردن غذای خانگی برایش هستید، لیست زیر مواد غذایی هستند که برای استفادۀ گربه مناسب‌ هستند. بسیاری از مواد پروتئینی چون گوشت لخم، مرغ، تخم مرغ و ماهی در صورتی که کامل پخته شده باشند برای گربه مناسب  هستند. میوه‌های تازه مانند موز و ملون و همچنین دسته‌ای از سبزیجات هنگامیکه پخته و یا بخارپز می‌شوند برای گربه بی‌خطر هستند. گربه در هضم غلات محدودیت‌هایی دارد، با این وجود تعدادی از غلات هستند که مصرفشان برای گربه ضرری ندارد.

    با وجود اینکه تعدادی از غذاهای ما را گربه ها می‌توانند بخورند. برخی از غذاها هستند که ممکن است مسمومیت غذایی برای گربه ایجاد کنند و حتی برای آن سمی باشند. هرگز غذایی را که مطمئن نیستید برای گربه‌تان ضرر دارد یا نه، به آن ندهید.

    لیست زیر شامل غذاهای مضر و خطرناک برای گربه‌تان است.

    علاوه بر لیست بالا دسته‌ای از مواد غذایی هستند که در مقادیر کم یا فقط برای بعضی گربه‌ها ضرری ندارند. برای مثال بعضی گربه‌ها می‌توانند پنیر و ماست بخورند اما سایر مواد لبنی می‌تواند مشکل‌زا باشد. بسیاری از گربه‌ها لاکتوز شیر را نمی‌توانند تحمل کنند، بنابراین در هنگام دادن مواد لبنی به گربه مراقب باشید. همچنین باید با دقت مواد غذایی مختلف را برای گربه آماده کنید. شیوه پخت آن ها متفاوت است. غلات، سبزیجات، و مواد پروتئینی باید کاملا پخته شوند. میوه‌ها را می‌توانید بدون پوست و دانه به صورت خام به گربه بدهید.

    عالی بود خوشم اومد خیلی خوب بود

    مضرات جگر مرغ برای گربه

    دوسش دارم

    واقعا عالی بود

    بالاخره سیب زمینی و جگر برا گربه خوبن یا بد؟ چرا هر کی یه چی می‌گه؟:/

    با سلام
    سیب زمینی و جگر جزء غذاهای مجاز برای گربه هستند. اما نمیتوان از آنها به عنوان غذای روتین و روزمره استفاده کرد… احتمالا تناقضی که با آن روبرو گشته‌اید به علت عدم ذکر مقادیر آن است. در این مقاله تنها به مجاز یا غیر مجاز بودن غذاها اشاره شده است. اگر گاهی اوقات یک یا دو برش سیب زمینی پخته به عنوان تشویقی به گربه‌‌ها داده شود آنها استقبال خواهند کرد. همچنین جگر باید به مقدار خیلی کمی داده شود. مقدار زیاد جگر باعث مسمویت ویتامین A در گربه خواهد شد که بسیار خطرناک خواهد بود. لازم به ذکر است سیب زمینی خام به علت دارا بودن مادۀ شمیایی سولالین در آن برای گربه سمی می‌باشد.

    جیگر خوبه ولی نه زیاد که عادت بکنه.سیب زمینی ام نده فک کنم حالشون بد میشه

    سلام گربه من شلغم دوست داره و خیلی دلش میخواد لبو بخوره ولی من لبو بهش ندادم شلغم هم قد یه بند انگشت بدون نمک بهش دادم،میخواستم اینا ضرر ندارن؟

    با سلام شلغم به واسطه داشتن کلسیم بالا و محتوای اسیدی اکیدا برای گربه‌ها توصیه نمی‌شود و در هر دورانی که باشند(بچگی، جوانی، بارداری و …) می‌تواند موجب مریض شدن آنها گردد. لبو نیز جزء مواد سمی نیست اما درباره لبو، بیشتر کالری لبو از قند آن است که برای گربه مفید نیست. اما به خاطر فیبر بالایی که دارد احتمال ایجاد قندخون آن برای کربه کم است با این حال گربه ها نباید مقدار زیادی لبو بخورند و تنها می‌توانند به مقدار بسیار بسیار کمی لبو در رژیم غذایی خود داشته باشند(که البته خاصیت مفیدی ندارد) اما گربه هایی که مقدار زیادی از آن را مصرف می کنند احتمالا کمبود مواد مغذی و مشکلات گوارشی برایشان ایجاد می‌شود.

    ببخشید میخواستم بدونم ادویه هایی مثل زرد چوبه و دارچین برای گربه ها ضرر دارن؟

    با سلام زردچوبه خواص آنتی اکسیدان، ضد التهابی، ضد ویروسی، ضد باکتری، ضد قارچی و ضد سرطان برای انسان و حتی سگ‌ها داراست اما این خواص در مورد گربه معلوم نیست و تحقیقات در این زمینه بسیار کم صورت گرفته است. خود ادویه باید به مقدار خیلی خیلی کم (تا وزن 6 کیلو کمتر از یک چهارم قاشق چای خوری) استفاده شود و در صورتیکه معده او را ناراحت کرد استفاده از آن متوقف شود.(در هر صورت برای اضافه کردن آن به رژیم غذایی گربه‌تان با دامپزشکتان برای بررسی شرایط منحصر به فرد هر پت مشورت شود). اما دارچین برایشان سمی نیست. طبیعتا مقدار زیاد آن مثلا دادن قاشق قاشق پودر دارچین به سگ سبب ناراحتی معدۀ او میشود.

    سلام آیا جگر مرغ پخته برای گربه پرشین بعنوان ناهار هر روزش مضر هست؟

    با سلام بله به عنوان غذای هر روزی مضر است. جگر مرغ بسیار مغذی است حاوی ویتامین‌های آ، د، ای، کا، کلسیم گروه ویتامین‌های ب، آهن و مس است. جگر مرغ تنها باید 5% از رژیم غذایی گربه را تشکیل دهد. نهایتا یک تا دوبار در هفته به میزان کم می‌توان به او داد. به علت دارا بودن مقادیر زیاد ویتامین آ، دادن بیش از حد آن خطر مسمومیت ویتامین آ را برای گربه دارد. این خطر بسیار جدیست. از طرف دیگر چون این غذا برای گربه ها بسیار لذیذ است ممکن است خیلی زود به آن عادت کنند و از خوردن غذاهای دیگر سر باز زند.

    گربه من معتاد شده به جگر و شدیدا داره لاغر میشه .

    سلام دادن بیش از حد جگر به گربه موجب مسمومیت ویتامین آ میشود و استخوان های حیوان را متاثر میکند. غذای تجاری را فورا جایگزین نمایید.

    سلام میخواستم بدونم ایا میش که از سویا برای تغذیه روزمره گربه استفاده کرد؟

    با سلام سویا در غذاهای گربه به عنوان منبع پروتئین استفاده میشود. اما اینکه سویای خالی هر رزو به گربه بدهید سبب نرسیدن سایر مواد غذایی به بدن گربه میشود. برای هر گربه با توجه به سن، نژاد، جنسیت و میران فعالیت باید از دامپزشک رژیم غذایی مناسب دریافت کرد تا در آینده دچار مشکلات و کمبود یا ازدیاد مواد غذایی در بدنش نشود.

    با سلام مغز ها چی
    منظورم فندوق و پسته و تخم افتابگردانه
    کیک و شیرینی ساده یا وانیلی چی؟

    با سلام ذرت پخته (بدون نمک و کره) در حد اعتدال برای گربه ضرری ندارد و در بسیاری از غذاهای تجاری نیز به کار می‌رود. اما ذرت پتانسیل آلرژی زا بودن برای برخی گربه ها را دارد لذا بسیار مهم است که در ابتدا مقدار بسیار کمی به او ذرت یا غذای حاوی آن را بدهید و او را تحت نظر داشته باشید اگر واکنشی نداشت می تونید از ذرت استفاده نمایید.

    انسان همه چیز خوار و گربه گوشتخوار است در نتیجه نمیتواند مواد موجود در آجیل ها را به داحتی هضم کند. مغزها با توجه به داشتن چربی می‌توانند مشکلات گوارشی برای او به وجود آورند. بعضی از آجیل ها برایشان بی خطرند .. مثل فندق و بادام زمینی. فندق برای آن ها سمی نیست اما به طور کل چربی آنها باعث میشود غذای سالم و انتخاب مناسبی نباشند. بادام برای گربه سمی نیست اما این بدان معناست که اگر مثلا یک دانه روی زمین افتاده بود و خورد خیلی جای نگرانی ندارد اما نباید به او بیش از این خوراند. تخم آفتایگردان نیز به همین دلایل ذکر شده بهتر هست داده نشود باضافه اینکه پتانسیل خفگی نیز برای آنها دارد.

    دادن کیک به علت دارا بودن مقدار زیادی شکر و کالری اصلا توصیه نمیشود.

    سلام گربه من یه سالشه خیلی زیاد زیتون شور دوس داره طوری که احساس مستی بهش دس میده چکار کنم آیا بهش بدم یا خیر ممنون میشم راهنماییم کنید

    با سلام گربه‌ها اغلب مزۀ زیتون را دوست دارند در حالیکه ارزش غذایی برای آن‌ها ندارد. زیتونی که به طور طبیعی در طبیعت وجود دارد برای گربه‌ها سمی نیست اما مواردی که ما به طور بسته بندی شده خرید می کنیم درارای افزودنی‌هایی است که کمک می‌کند تا تاریخ نگهداریشان طولانی تر شود. یکی از این ترکیبات، مقدار زیادی نمک است و برای گربه ها بسیار خطرناک است. حتی نمک موجود در چند زیتون ممکن است سدیم خون گربه شما را بیش از حد مجاز کند. مسمومیت با سدیم بسیار خطرناک است.
    علائم رایج برای مسمومیت با نمک: استفراغ، اسهال، تشنگی زیاد، ادرار بیش از حد، از دست دادن اشتها، لرزش، تشنج، و اگر کمکی به او نشود، این مسئله می تواند کلیه های گربه را از کار بیندازد و زندگی گربه را تهدید می‌کند. اگر مشاهده کردید گربه شما بیش از حد نمک مصرف کرده است و شروع به نشان دادن این علائم کرده، فورا باید به دامپزشک مراجعه کنید.
    شستشو زیتون نمک بیش از حد آن را از بین نمی برد. زیرا شما فقط بخش بیرونی آن را می‌شویید، بنابراین اگر می‌خواهید به گربه خود زیتون بدهید فقط زیتون بدون نمک و طبیعی را انتخاب کنید. یکی دیگر از مشکلات واضح، خفگی بوسیلۀ هستۀ زیتون است و باید همیشه آن را قبل از دادن به گربه خود خارج کنید.

    سلام.ببخشید میشه به پرشین ۴ ماهم پلو بدم؟ چه میزان؟ممنون

    با سلام. بله مسئله‌ای ندارد. برنج پخته شده برای برخی مشکلات گوارشی نیز خوب است چراکه هضم آسانی برای اکثر گربه‌ها دارد. البته توجه داشته باشید که گربه ها نیاز به پروتئین زیادی دارن و بهتر است رژیم غذایی آن‌ها را بر پایۀ پروتئین بیشتر بچینیم. درتهیۀ غذا برای گربه‌تان بهتر است پلو کمترین سهم در تهیه را داشته باشد. در اکثر دستورغذاهای مخصوص گربه این میزان کمتر از یک چهارم پیمانه پلو است. به طور کلی میزان مناسب آن بسته به سن، وزن و وضعیت جسمانی گربه‌تان دارد. لطفا با دامپزشک خود در خصوص رژیم منحصر به گربۀ خود مشورت نمایید.

    سلام، در لیست بالا چرا گوشت خام برای گربه‌ها مضر است!!؟
    یا استخوان پخته شده! درصورتی که این غذاها بهترین غذا برای گربه هستش و علاقشون ب استخوان‌ پخته بیشتر! گربه من گوشت خام بهش میدم با ولع تمام و با اشتهای زیاد میخورد! اصلا گوشت خام غذای اصلی گربه‌ها ست. خلاصه که با لیست غذایی شما شدیدا مخالفم! ممنون ازسایتتون

    با سلام و سپاس از نظر شما. این لیست کاملا علمی و صحیح هست. اینکه حیوانات خیلی چیزها را با ولع می‌خورند به معنای بی‌خطر بودن آن برایشان نیست. متاسفانه بسیاری از حیوانات خانگی از لحاظ رژیم غذایی در شرایط نامطلوبی هستند و صاحبانشان ملاک انتخاب غذا را تمایل حیوان قرار می‌دهند. مثلا اغلب حیوانات چیزهای شیرین را دوست دارند و اگر جلویشان قرار دهیم با ولع می‌خورند اما بدیهی است که برای آن‌ها سمی است. در مورد استخوان پخته احتمال خفگی، زخم و انسداد روده هست. استخوان با پخته شدن ویژگی هایش نیز تغییر می‌کند. گوشت خام و مخصوصا گوشت ماهی خام دارای باکتری‌هایی هستند که اغلب مشکلات گوارشی برای حیوان ایجاد می‌کنند و باکتری های خطرناک نیز مرگ حیوان را به دنبال خواهد داشت. اما ملاک بهزیستی برای حیوانات خانگی در پتمگز، مرگ حیوانات نیست؛ هرآنچه که باعث کمترین آسیب‌ها مثل دل‌درد یا اسهال موقت نیز شود برای حیوانات غیر سالم تلقی می‌شوند.

    مضرات جگر مرغ برای گربه

    با سلام،
    در نوشته هايتان شير، تن ماهى ، غذاى سگ و استخوان پخته را براى گربه ها منع كرديد كه احساس ميكنم اشتباهى شده يا اگر درست هستند چرا؟

    با سپاس

    سلام و سپاس از همراهی و توجه شما. کاملا درست هستند.
    توجه داشته باشید موارد مصرفی انسان برای آن ها منع شده است. برای مثال شیر گاو مخصوصا با لاکتوز سبب اسهال شدید در گربه ها میشود و برای آن ها ممنوع است اما شیر جایگزین شیر گربه برای بچه گربه ها باید استفاده شود و برایشان مفید و ضروری هم هست. در خصوص تن ماهی نیز همینطور تن ماهی که برای انسان بسته بندی شده است اغلب حاوی روغن و نمک است که برای گربه مضر است همچنین اگر در آب بسته بندی شده باشد نیز باید حتما مجدد شسته و اگر خام است پخته شود.( از تن ماهی مخصوص گربه هم بهتر است هر از چند گاه استفاده کنید چراکه تمام مواد مغذی مورد نیاز گربه را با خود ندارد اما گربه را شدیدا وابسته میکند و در واقع گربه هم بدغذا میشود و هم مواد غذایی لازم را دریافت نمیکند.) غذای سگ را اگر یکبار سهوا پیش بیاید که بخورد برای گربه مشکل خطرناکی ایجاد نمیکند اما استفاده از غذای سگ به عنوان غذای گربه در طول زمان گربه را با کمبودهای جدی و مشکلات جدی مواجه میسازد. نیاز بدنی این دو حیوان و مقدار غذایی که میخورند متفاوت است در نتیجه پروتئینی که به گربه میرسد برایش کم خواهد بود. استخوان نیز وقتی پخته میشود ترکیبش تغییر میکند و شکننده تر میشود. اگر گربه خوش شانس باشد و خفه نشود ممکن است سیستم گوارشش آسیب ببیند و مشکلات روده برایش به وجود بیاورد.

    سلام
    ممنون از مطالب خوبتون
    من یه گربه‌ی دو ماهه دارم که اصولا بهش غذای خشک مخصوص و شیر بدون لاکتوز و گاهی مرغ پخته میدم.
    حالا میخواستم بدونم آیا میتونم دلِ مرغ رو بپزم و به مقدار کم بهش بدم؟ ایرادی نداره؟

    سلام. نه مشکلی ندارد فقط نباید مقدار آن زیاد باشد نهایتا دو تا سه عدد در روز.

    سلام
    ممنون از اطلاعات مفیدتون
    من مجبور شدم که بعد از دو سال و نیم پرشین م رو از غذای خشک به علت الرزی پوستی بگیرم . خیلی بی تابی می کنه و به خوردن چیزی رغبتی نشون نمی ده . میشه لطفا برای تهیه غذایی که راغب به خوردنش باشه و تکراری نباشه راهنماییم کنید .
    ممنون

    با سلام معمولا باید تغییر در غذای گربه را تدریجی اعمال کرد و ابتدا غذا را به صورت ترکیب با بیشتر بودن سهم غذای قبلی شروع کرد و ذره ذره سهم غذای جدید را در ترکیب زیاد کرد. اگر گربه به مدت 24 ساعت غذا نخورد حتما به دامپزشک مراجعه کنید. با توجه به اینکه حیوانات ذائقه های مختلف دارند لذا با امتحان کردن انواع غذاها خودتان باید بسنجید کدام غذا را نسبتا بهتر میخورد و فعلا با آن پیش بروید. ضمنا مراجعه به دامپزشک جهت گرفتن یک رژیم غذایی متناسب با وزن، سن و نیاز بدن گربه شما نیز بسیار اهمیت دارد.

    سلام خسته نباشید خواستم بپرسم چجوری گربه پرشین رو عادت بدیم غذا های دیگه هم بخوره به جز غذایه خوراکی خودش؟

    با سلام تغییر رژیم غذایی گربه باید به آهستگی انجام شود. ابتدا مقداری از غذای جدید را با غذای قبلی او مخلوط کرده و به همان اندازه غذای جدید از غذای قبلی کم کنید تا مقدار آن ثابت بماند و بیش از حد نباشد. به مرور زمان به مقدار غذای جدید در ترکیب اضافه نموده و از غذای قدیمی کم کنید تا فقط غذای جدید را داشته باشد این پروسه باید حدود 7 تا 10 روز طول بکشد. سعی کنید مقدار و زمان غذا دهی را طبق برنامه همیشگی پیش ببرید تا گربه گیج نشود. هرگز به گربه به هوای ” گرسنه می شود، میخورد” گرسنگی ندهید این کار بسیار خطرناک است.

    سلام خسته نباشید ، خیلی مفید بود ممنون ولی چرا شیر براشون بد هست ؟ من گربم ۱ – ۲ ماهش هست شیر میریزم توی یک ظرف میزارم جلوش همش رو میخوره . حالا بازم بهش بدم یا نه ؟

  • عکس چهار تا دوست صمیمی دختر
  • با سلام. شیر گاو هیچ ماده مغذی برای بدن گربه ندارد. باضافه اینکه لاکتوز شیر در روده سبب افزایش آب و اسهال میگردد. علاوه بر این موجب ایجاد باد و نفخ در روده ها و شکم میشود. بعضی گریه ها لاکتوز شیر را تحمل میکنند اما این بدان معنا نیست که برایشان مفید است. از شیر خشک های جایگزین شیر گربه استفاده نمایید.

    سلام شیر خشک بچه مشکلی واسه گربه نداره؟

    سلام فقط و فقط در حالت اورژانسی که بچه گربه یتیمی در حال تلف شدن باشد با دوبرابر مقدار پودری که برای انسان نوشته شده میتوان برای بچه گربه شیر درست کرد (مثلا اگر برای انسان یک قاشق شیر با 60 میل آب است شما باید دو قاشق شیر با 60 میل آب برای گربه مخلوط کنید) بعد از این حتما باید از شیر خشک مخصوص بچه گربه استفاده کرد. گربه بزرگ هم که اصلا به شیر نیاز ندارد.

    سلام من سه تا گربه دارم دوتا پرشین ویکی dsh یکی از پرشینها تمایلی به غذای پخته نداره مرغ خام و گوشت خام میخوره و البته غذای خشک. غذای خشک که الآن وارداتش ممنوع شده.مجبورم کمتر بدم. یکی از پرشینها لب به غذای تر نمیزنه نمیدونم چیکار کنم. به مقدار خیلی کم دل مرغ خام میخوره.میشه راهنماییم کنین.

    سلام گوشت و مرغ خام که به علت ریسک آلودگی نسبتا خطرناک است. لطفا مقاله “تغییر رژیم غذایی گربه” را مطالعه کنید پاسخ پرسش‌های شما در آن موجود است.

    سلام خوبید من میتونم از رشته ی سوپ و یا ماکارونی در ترکیب غذای گربم استفاده کنم؟

    با سلام ماکارونی و ورمیشل به صورت ساده (بدون ترکیب با هیچ سسی و فقط آب پز شده) برای گربه ها سمی نیست اما غذای توصیه شده ای هم نیست. اگر چه این غذاها برای انسان مفیدند اما خیلی با سیستم گوارش گربه ها سازگار نیستند. اگر هر از گاهی مقدار خیلی کمی باشد مسئله ای ندارد. برای حفظ سلامت حیوان خانگی تان مقدار آن را در مینیمم ممکن قرار دهید.

    سلام گربه من زيتون خيلي دوست داره مشكلي داره؟

    با سلام در زیتون هیچ چیز مفیدی برای گربه وجود ندارد که بدنش برای تامین آن به زیتون نیاز داشته باشد و لذا در طبیعت آن ها زیتون نمی خورند. خوردن زیتون غیرفرآوری شده و بدون نمک و مواد نگهدارنده (زیتون تازه و طبیعی) مسئله ای ندارد اما منفعتی هم ندارد. علت دوست داشتن زیتون توسط گربه شما این است که بعضی گربه ها نسبت به بوی زیتون همان حسی را دارند که نسبت به بوی کت نیپ دارند. اگر زیتون طبیعی را دوست دارد مصرف آن را به مینیمم مقدار ممکن برسانید.

    گربه من سیب زمینیو ب عنوان اسباب بازی میبینه و یکم ازش هم میخوره همون بین. شیر هم بدون لاکتوز میخوره و عاشق پنیره.خیارم باعث میشه معدش زیاد کار کنه :/

    مضرات جگر مرغ برای گربه

    سلام وقتتون بخير من يه بچه گربه ي پرشين ٤ ماهه دارم علاوه بر غذاي خشكش بهش كنسرو مخصوص ميدادم ولي ديگه هم خيلي گرون شده هم پيدا نميشه ميخوام كنسرو رو جايگزين كنم الان سه روز در هفته بهش مرغ و سيبزميني و هويج ميكس ميدم دو روز كنسرو يه روز ميگو يا ماهي ميكس باكمي برنج و يه روزم گوشت گوساله ي پخته شده اين رژيم به نظرتون خوبه ؟ براش مشكلي ايجاد نميكنه ؟

    سلام رژیم به نسبت کاملی انتخاب کرده اید اما توصیه ما همیشه این است که رژیم گربه را با دامپزشکش هماهنگ باشید و با افزایش سنش نیز تغییرات رژیمش را با دامپزشکش کنترل کنید. اغلب در رژیم گربه ها از ویتامین ها و مکمل هایی هم استفاده میتوان کرد که بهتر هست با دامپزشک جهت گرفتن یک رژیم غذایی مناسب مشورت کنید.

    سلام مرسی از مطالبتون
    گربه من علاقه ی خیلی زیادی به پنیر داره جوری که اگه وقت صبحانه بهش پنیر ندم از زندگی پشیمونم میکنه،تقریبا هر روز پنیر میخوره میخواستم بدونم براش بد نیست؟

    سلام و سپاس از همراهی شما.
    مسئله‌ای ندارد. اغلب پنیر و لبنیات برای گربه‌ها منع شده است چراکه اغلب گربه ها در بزرگسالی لاکتوز را نمی‌توانند تحمل کنند و مشکلات گوارشی مثل اسهال برایشان پیش می‌آید. اما بعضی گربه ها هم می‌توانند پنیر را تحمل کنند و منبع خوبی برای تامین پروتئین بدنشان است.

    گوشت رو چطور بپزیم واسه گربه بالغ اب پز بهتره یا کبابی؟مرغ خام اشکالی داره ؟

    با سلام گوشت خام ممکن است دارای پاتوژن‌هایی مانند ای کولی و سالمونلا باشد که دادن آن به حیوان برای خود حیوان و همه افراد ساکن در منزل خطرناک خواهد بود. بین گوشت کبابی و پخته خیلی تفاوت نیست البته که گوشت پخته بهتر و سالم‌تر است. اما در دادن گوشت به گربه دقت فرمایید حتما بدون نمک و ادویه جات باشد.

    سلام..آیا سنگدان مرغ پخته شده و گوشت گردن مرغ بدون استخوان پخته شده به عنوان غذای روزمره برای گربه مثلا چهار ماهه خوبه؟

    سلام خیر سنگدان را فقط هرازگاهی می توان استفاده کرد و نه هر روز. اما در مورد مرغ هم در واقع شما فقط در حال دادن پروتئین به او هستید و کربوهیدرات و سایر موارد را در نظر نگرفته اید. بهتر است جهت گرفتن یک رژیم غذایی مناسب با سن، نژاد، جنسیت و فعالیت گربه‌تان به دامپزشک مراجعه نمایید.

    سلام
    گربه های من پنج ماهه و دو ماهه هستن از یک هفتگی تا این سن با شیر خشک مخصوص و غذای خشک گربه تغذیه شدن و متاسفانه الان دو هفته هست که سه مدل غذای گربه براشون عوض کردم و لب نمیزنن!!!
    برای اینکه گرسنه نمونن بهشون تخم مرغ آب پز، شیر، نان، کره میدم بشدت عاشق غذا های خونگی هستن و همینطور ساندویچ و سوسیس و کالباس نمیخوام غیر از غذای خودشون چیزی بخورن و الان دچار مشکل شدم

    با سلام از مقاله مفید “تغییر دادن غذای گربه” استفاده نمایید.

    گوشت شترمرغ پخته براي گربه مشكل زا هست؟

    با سلام مسئله ای ندارد اما با توجه به قیمت آن مزیت خاص تغذیه ای برای گربه ندارد.

    سلام خسته نباشید.گربه ی من به خوردن خرما علاقه داره میخواستم بدونم مجازه یا نه؟

    سلام اگرچه خرما برای گربه ها به آن حد سمی نیست که با خوردن کمی از آن نیاز به رفتن به دامپزشکی باشد اما ضررهای خرما برای گربه بسیار بیشتر از مزایای آن است. لذا توصیه میشود از دادن خرما به گربه پرهیز شود.

    سلام وقت بخیر
    یه غذای روز مره و مفید برای گربه معمولی حدودا ۴ماهه چی خوبه ؟
    ما تخم مرغ و سیب زمینی و سوسیس و مرغ توی برناممون هست ولی خب مصرف سوسیس زیادش خطرناکه .امکانش هست یه غذای ارزون و خوب معرفی کنید که جایگزین بشه

    سلام سوسیس را حذف کنید برنامه خوبیست. منتها اصولا باید برنامه غذایی گربه را با توجه به سن، میزان فعالیت، نژاد و جنسیت با دامپزشک مشورت کرد.

    من چند وقت به گربه های خیابانی دم مغازه ام جگر مرغ میدم براشون خطری که ندار ؟

    با سلام مقدار کمی جگر برای آن ها خوب است اما مقدار زیاد و همیشگی آن باعث مسمومیت ویتامین آ ، رشد بیش از حد استخوان‌ها، مشکلات ستون فقرات و حتی مرگ حیوان خواهد شد.

    سلام خسته نباشین… مطالبتون خیلی مفید و کاربردین. میشه بهم بگین از چه روغن ها و ادویه هایی برای غذای گربم میتونم استفاده کنم؟؟
    دادن شیرخشک گربه به گربه بالغ خطرناکه؟؟ اخه شیر بدون لاکتوز توو شهرستانمون پیدا نکردم هنوز

    سلام گربه بالغ اصلا نیازی به شیر ندارد. از ادویه در غذای گربه استفاده ننمایید. روغن زیتون و روغن نارگیل می توانید استفاده کنید.

    سلام.من ی گربه پرشین دو ماهه دارم که فقط شیر میخوره اونم خیلی خیلی کم به هیچ غذای دیگه ایی علاقه نشون نمیده به غیر از بستنی تشویقی براش مرغ رو با هویج و کدو پوره کردم نخورد چکار کنم که غذا بخوره بغیر از شیر.اگه بهش بزور با سرنگ یا جور دیگه غذا بدم بده؟

    با سلام از غذای خشک مخصوص بچه گربه استفاده نمایید. دقت نمایید مخصوص نژاد و سن مناسب باشد.

    ی مشکل دیگه هم که داره اینه که شبا میاد روی تخت کنار من می‌خوابه اگر در اتاق رو هم ببندم پشت در میشینه صدا میکنه چکار کنم که عادت کنه سر جای خودش بخوابه

    سلام ابتدا باید توجه داشته باشید که تختی را انتخاب کنید که برایش بسیار راحت و نرم و دوست داشتنی باشد. باید ابتدا کاری کنید که گربه در تختش احساس راحتی، گرما و امنیت کند و آن را دوست داشته باشد. آن را در جای کم رفت و آمدی قرار دهید. اگر ارتفاع دوست دارد آن را در ارتفاع گذاشته یا از تخت هایی که بخش مرتفع دارد استفاده نمایید. در صورتیکه بعد از مدتی به تختش علاقه نشان نداد نقطه دیگری را که بیشتر برای استراحت انتخاب می کند را امتحان کنید و جای تخت را عوض کنید. تعدادی اسباب بازی های مورد علاقه اش را درون تختش بگذارید. زمانیکه به تختش رفت به او تشویقی بدهید. از کت نیپ بر روی تختش استفاده نمایید تا بوی کت نیپ بدهد. در صورت امکان یکی از لباس هایی که بوی شما را میدهد درون تختش قرار دهید. مثلا یک پلیور قدیمی. میتوانید از تخت های متفاوت در گوشه های مختلف خانه استفاده نمایید تا ببینید به کدام علاقه نشان میدهد. حدود یکساعت و نیم قبل از خواب آخرین وعده غذایی را به او بدهید. در صورت سر و صدا هیچ گونه واکنشی نکنید. واکنش منفی و مثبت، رفتن به دستشویی، صدا دادن، غذا دادن به گرفه و … برای او به منزله جلب توجه است. لذا بسیار مهم است که او را نادیده بگیرید تا زمانیکه ساعت بدن او با شما تنظیم شود.

    با سلام گربه من هر روز سیب زمینی و زرده تخم مرغ ابپز میخوره یعنی غذای هر روزشه این رژیم غذایی براش ضرری نداره

    با سلام قطعا مشکل دارد. خودتان را تصور کنید که فقط غذای خاصی را هر روز میخورید و از سایر مواد مغذی بی نصیب هستید. قطعا بدن شما سایر مواد غذایی را کم خواهد داشت گربه نیز در صورت کمبود مواد مورد نیاز بدنش مثل کلسیم یا ویتامین ب با مشکلات بسیار جدی روبرو میشود. بهترین کار این است که به دامپزشک مراجعه کنید و با توجه به سن و نژاد و وزن و فعالیت گربه تان یک رژیم غذایی تهیه کنید که با حفظ تنوع، بالانس خوبی میان مواد غذایی داشته باشد.

    سلام .ببخشید یه تیکه اندازه ی یه عدس قارچ اتفاقی گریه م خورد اتفاقی براش نمیوفته ؟ خواهش میکنم سریع جوابمو بدین…

    با سلام. قارچ حاوی مواد سمی است و جزو مواردی است که برای گربه ها منع شده. مخصوصا قارچ های غیر خوراکی انسان. با توجه به اینکه ذکر نشده چه نوع قارچی خورده است گربه تان را تحت نظر داشته باشید و در صورت مشاهده هرگونه علائم غیر عادی به دامپزشک مراجعه نمایید.

    باسلام ،مطالبتون بسیارعالی ومفید بود ، سپاسگزارم

    سلام سپاس از همراهی شما خوشحالیم که از مطالب بهره برده اید.

    با سلام ممنونم از مطلب مهم و مناسب تون، ممکنه بفرمایید سس مایونز برای گربه نه ماهه پسر اشکال داره یا خیر چون بشدت علاقه نشون میده. هیچ وقت ندیده بودم حتی برای میگو و ماهی پخته، دستمو که ساندویچ الویه با مایونز بود بگیره بکشه سمت خودش ول نمیکرد . مرغ پخته جلوش بود نخورد ولی ازین ساندویچ چون بوی مایونز پیچیده بود میخواست. دلم میخواد بهش بدم خوشحال بشه منتها نمیدونم براش ضرر داره یا نه؟ خواهشمندم پاسخ بدین ممنون میشم

    با سلام معمولا مایونز ها بسیار چرب هستند و می توانند بافت داخلی روده را بپوشانند که منتج به اسهال میشود. از طرفی اغلب گربه ها لاکتوز را نمیتوانند تحمل کنند و در نتیجه برایشان سنگین خواهد بود. در بعضی از اقسام سس مایونز ها ادویه جات سیر و یا دیگر مواردی هست که برای گربه مناسب نیست. اگر خواستید به گربه مایونز بدهید توجه داشته باشید کم چرب باشد، مقدار کمی به او بدهید، بدون ادویه جات باشد و بسیار به ندرت این کار را انجام دهید.

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون.من گربه ای دارم که گوجه فرنگی را اندازه گوشت دوست داره آیا براش مضره؟
    یه بچه گربه هم تازگی ها پیدا کردم کمبود شدید آهن داره بهش غذا چی بدم آهنش تامین بشه؟

    سلام
    چند مورد را توجه داشته باشید. مضر بودن یا نبودن گوه فرنگی برای گربه هم بستگی به میزان تحمل گربه در مقابل اسید گوجه فرنگی است و هم بستگی به نوع گوجه فرنگی دارد. چیزی که بسیار مهم هست این است که حتما گوجه باید کاملا رسیده باشد و اصلا سبز نباشد و همچنین حتما شاخه و برگ آن گرفته شده باشد چراکه برای گربه بسیار خطرناک است. ممکن است یک گربه گوجه بخورد طوریش نشود و یکی بخورد و بسیار مشکل پیدا کند لذا دوستانی که این پاسخ را می خوانند به پت خودشان تعمیم ندهند. مورد بعد اینکه گوجه سرشار از ویتامین ث فیبر و … است اما معمولا در غذای گربه ها به عنوان پر کننده استفاده میشود. لذا نمی تواند آهن یا پروتئینی که گربه از گوشت به دست می اورد را برای او تامین کند. معمولا دادن زیاد گربه به خاطر ماهیت اسیدی آن و امکان آسیب رسیدن به سیستم گوارش گربه توصیه نمیشود. اما اگر گربه شما از آن دست گربه هاییست که تا کنون با گوجه بیمار نشده است دادن گاه و بی گاه آن ضرری نخواهد داشت.
    در خصوص مورد دوم ابتدا باید به دامپزشک مراجعه کنید تا علت کمبود آهن یا کم خونی مشخص شود. در صورتیکه حیوان خون از دست می دهد ( داخلی) و یا انگل دارد ابتدا باید این مسائل حل شود.

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون.من گربه ای دارم که گوجه فرنگی را اندازه گوشت دوست داره آیا براش مضره؟
    یه بچه گربه هم تازگی ها پیدا کردم کمبود شدید آهن داره بهش غذا چی بدم آهنش تامین بشه؟
    و اینکه من بیشترمرغ میدم یعنی چیز دیگه ای نمی خورند سیب زمینی می خوره حالش به هم می خوره باید چی کار کنم؟

    سلام
    چند مورد را توجه داشته باشید. مضر بودن یا نبودن گوه فرنگی برای گربه هم بستگی به میزان تحمل گربه در مقابل اسید گوجه فرنگی است و هم بستگی به نوع گوجه فرنگی دارد. چیزی که بسیار مهم هست این است که حتما گوجه باید کاملا رسیده باشد و اصلا سبز نباشد و همچنین حتما شاخه و برگ آن گرفته شده باشد چراکه برای گربه بسیار خطرناک است. ممکن است یک گربه گوجه بخورد طوریش نشود و یکی بخورد و بسیار مشکل پیدا کند لذا دوستانی که این پاسخ را می خوانند به پت خودشان تعمیم ندهند. مورد بعد اینکه گوجه سرشار از ویتامین ث فیبر و … است اما معمولا در غذای گربه ها به عنوان پر کننده استفاده میشود. لذا نمی تواند آهن یا پروتئینی که گربه از گوشت به دست می اورد را برای او تامین کند. معمولا دادن زیاد گربه به خاطر ماهیت اسیدی آن و امکان آسیب رسیدن به سیستم گوارش گربه توصیه نمیشود. اما اگر گربه شما از آن دست گربه هاییست که تا کنون با گوجه بیمار نشده است دادن گاه و بی گاه آن ضرری نخواهد داشت.
    در خصوص مورد دوم ابتدا باید به دامپزشک مراجعه کنید تا علت کمبود آهن یا کم خونی مشخص شود. در صورتیکه حیوان خون از دست می دهد ( داخلی) و یا انگل دارد ابتدا باید این مسائل حل شود.

    سلام
    آیا پای مرغ پخته البته بدون در نظر گرفتن خطر خفگی با استخوان،برای گربه خوب است یا بد؟

    با سلام
    بله. پای مرغ به طور طبیعی سرشار از گلوکوزامین و کندروایتین است که هر دو در حفظ سلامت مفاصل سگها و گربه ها نقش دارند. بعلاوه ، پای مرغ می تواند مانند مسواکی کاملا خوراکی و قابل هضم عمل کند ، و از سلامت لثه و سلامت دندان ها نیز پشتیبانی می کند.

    ازمطالب مفیدتون بسیارمتشکرم عالی بودن گربه من معمولاهمون غذاهایی که مضره اصلا دوست نداره فکرکنم اکثرگربه هااینطورن مگراینکه بسیارگرسنه باشند

    با سلام میخواستم بدونم ایا پای مرغ رو میتونم به گربه هام بدم ؟و چطور طبخ کنم و در اختیارشون بزارم ک بتونن راحت بخورن؟سرخ شده یا آب پز؟

    سلام اصولا می‌توانند بخورند اما استخوان پخته نباید به گربه داده شود و دادن گوشت خام هم عوارض خودش را دارد. ضمن اینکه هر زمان گوشت با استخوان به گربه می دهید باید به او نظارت داشته باشید تا در صورت خفگی به او کمک کنید.

    سلام برای پرشین دوماهه داخل غذاش میشه از بال و گردن مرغ هم استفاده مرد یا فقط سینه مرغ؟

    سلام استخوان پخته به او ندهید گوشت هر قسمت از مرغ تفاوتی ندارد.

    از گوشتی که داخل غذایه خودمون پخته شده و یا مخلوط با برنج از غذایه خودمون میتونیم به بچه گربه بدیم؟

    سلام گربه باید غذای بدون ادویه و نمک بخورد. البته در مورد گربه های خیابانی چون هر روز همین باقی مانده غذاها را از سطل‌های شهر برمیدارند و میخورند میتوانید گاهی این کار را بکنید.

    سلام. وقتتون بخیر.آیا تخم مرغ اب پز محدودیت میزان مصرف داره برای گربه؟
    بخاطر کلسترول بالای زردش میپرسم؟یا ضرر نداره براش؟

    سلام. گربه‌ها به کالری روزانه زیادی احتیاج ندارند ، فقط 150-200 کالری برای یک گربه متوسط 4و نیم کیلو گرمی فعال کافی است. مقدار تخم مرغی که گربه شما می تواند بخورد نباید بیش از 10 درصد کالری روزانه او باشد ، و از آنجا که یک تخم مرغ کامل حدود 90 کالری دارد ، مقدار تخم مرغی که به او می دهید باید بسیار اندک باشد.

    با سلام . ما گربه داریم و گردن تمیز شده مرغ و کامل می پزیم که له بشه. و بعد گردن ها رو خورد می کنیم بهشون میدیم . قبلا گوشت ها رو میخوردن و استخوان ها رو کنار می ذاشتن ولی الان که شش ماهشونه تقریبا بیشتر استخوان ها رو هم می خورن و مشکلی ندارن .

    با سلام مجدد. میشه به بچه گربه خیابونی که مادر نداره ماست کم چرب یا پنیر و یا کالباس داد؟

    سلام ماست برایش خوب است. تخم مرغ و سیب زمینی له شده و بعدها کمی مرغ پخته را با هم مخلوط کرده به او بدهید.

    درود برشما
    كرفس و كدو حلوايي رو جهت افزودن به رژيم غذايي روزانه گربه بالغ خياباني پيشنهاد ميفرماييد ؟
    من به گربه هام كه تقريبا سه ساله هستن به صورت پيوسته مخلوط پخته سيب زميني و برنج وكمي هويج با سينه مرغ به همراه يك كنسرو مخصوص غذاي گربه كه مرتب نوعش رو عوض ميكنم ميدم .(نسبت غذاي خانگي به كنسرو ٣ به يك) روزي دوبار
    به عنوان ميان وعده هم هميشه غذاي خشك دارند .
    لطفا نظر بديد

    سلام رژیمش خوب است. کدو حلوایی پخته خیلی کم فقط به عنوان تشویقی گاهی میتوانید. و اگر برای گربه تان آشپزی میکنید میتوانید مقداری کرفس پخته شده نیز اضافه کنید.

    سلام گربه های ما ماست میخورن ایا براشون ضرر نداره

    سلام خیر مشکلی ندارد. حتی مفید هم هست. هم برای گربه هم سگ

    عزیزم گوشت گوزن 😂😂
    یه چی مینوشتی که ما فقیر فقرا هم بتونیم

    سلام گربه ای که در حیاطمون بزرگ شده جدیدا اصلا سیر نمیشه همش میو میو میکنه و غذا میخواد،امکان داره حامله شده باشه ؟در کل گربه 1 ساله چه قدر باید غذا بخوره؟

    با سلام لطفا از مقاله “میزان مناسب غذا دادن به گربه چقدر است؟” این میزان را با توجه به وزن گربه‌تان بیابید و آن میزان را به دو بخش تقسیم کنید و در دو وعده به او بدهید. همچنین برای نشانه‌های بارداری به مقاله “
    حاملگی گربه و نکات مراقبتی مربوط به آن“مراجعه نمایید.

    سلام.یه گربه خیابونی الان نزدیک سه ساله روخرپشت خونه براش لون درست کردم اسکلت مرغ وبیشتر جگر وسیب زمینی با هویچ همگی پخته وله میکنم خوب میخوره تا حالاهم مشکلی نداشته.البته بین وعده چیزای دیگه هم میدیم ایا مشکلی نداره

    با سلام معمولا توصیه می‌شود استخوان پخته به گربه داده نشود چراکه هنگام پخت تغییراتی در آن رخ میدهد که احتمال خفگی گربه را بالا میبرد. جگر مرغ هم در مقادیر خیلی کم و به ندرت به او بدهید تا مسموم نشود. همچنین میتوانید از ماست در وعده های غذاییش استفاده نمایید.

    سلام وقت بخیر من یه گربه میکس شش ماهه دارم اول اینکه هر غذایی که برایش درست میکنم کمی هویج هم میریزم خیلی دوست داره گاهی شیر و ماست هم بهش میدم البته گاهی بعنوان تنوع و میان وعده مسئله ی مهم اینه که سویا ی خشک خیلی دوست داره اما پخته توی غذا رو نمیخوره آیا میتونم بهش بدم و چه مقدار ؟ قبلاً از توجه و سایت خوبتون ممنون

    سلام و سپاس از همراهی شما
    ماست برای گربه ها خوب است اما شیر با توجه به اینکه توانایی هضم لاکتوز در گربه ها وجود ندارد موجب مشکلات هاضمه برایشان میشود. در خصوص سویا باید گفت مضرات آن از فوایدش برای گربه ها بیشتر است لذا بهتر است از دادن ان خودداری نمایید.

    سلام ببخشید سنگدان مرغ برای گربه خوب است؟

    سلام بله

    سلام چرا شیر جزو غذاهای ممنوعه است؟ گربه من عاشق شیره و هرروز صبح شیر پاستوریزه میخوره اشکالش چیه؟

    سلام سیستم گوارش گربه توانایی هضم لاکتوز شیر را ندارد. هضم شیر برای آن ها سنگین است موجب اسهال و کم آبی بدن و در موارد حادتر مرگ حیوان میشود.

    سلام ببخشید دوتا گربه من دو ماهشون هست و نسبت به شیر خشک حساسن و بالاش میارن غذای خشک در دسترس من نیست چی میتونم بهشون بدم؟
    و اگه از خورشت خودمون بهشون گوشت بدم مشکلی پیش میاد براشون؟

    سلام. خیر از خورشت خودتان استفاده نکنید ادویه های موجود در آن برای آن ها مضر و حساسیت زاست. بعد از دو ماه دیگر میتوانید به آن ها شیر ندهید. مخلوطی از سیب زمینی و تخم مرغ پخته بدون نمک و ادویه به صورت له شده به آن ها بدهید. و به مرور میتوانبد مرغ پخته بدون ادویه نیز بپزید و له کنید با مخلوط به آن ها بدهید. اگر بتوانید با مخلوط کن نرم نرمش کنید بهتر است و با کمی آب مرغ حالت شلی به آن بدهید. 4 بار در روز به آن ها داده شود.

    سلام ببخشید شما نوشته بودید ذرت اشکال نداره ولی گربه من وقتی میخوره نمیتونه هضم کنه همون شکلی دفع میکنه این اشکال داره؟ندم بهش دیگه یعنی؟

    سلام در مقادیر کم اوکی هست. معمولا گربه ها دوست دارند.

    سلام من یه گربه ۶۰ روزه پرشین گرفتم گربه گوشت مرغ و سیب زمینی هویج پوره رو خیلی دوسداره تن ماهی هم دوست داره و غذای خشکشم دوستداره ولی میگن غذای خشک ندین من چیکار کنم الان؟گربم اب و ماست هم نمیخوره چجوری یادش بدم؟

    سلام چرا ندهید؟ اگر سختش است غذای خشک را با آب مرغ یا آب نرم کنید و بدهید.

    ایا دادن سوسیس به گربه های خیابانی خطرناکه؟

    سلام بله سوسیس پر از ادویه است و برای گربه اصلا مناسب نیست

    واقعا از مطالب مفیدتون تشکر میکنم. حین خوندن کامنت ها و جواب هاتون خیلی از پرسشهای منم جواب داده شد واقعا ممنون

    با سلام سپاس از همراهی و حسن توجه و دقت شما. همراهی شما باعث افتخار پتمگز هست

    سلام حبوبات پخته برای گربه خوبه یا نه البته کمی مخلوط با غذاش نه فقط حبوبات تنها

    سلام خاصیت خاصی ندارد

    سلام
    دادن عدسی به گربه مشکلی نداره؟

    سلام به طور کلی عدس پخته شده مشکلی ندارد اما در نظر داشته باشید که اولا با نمک و سایر افزودنی ها نباید باشد دوما خاصیتی برای گربه ندارد و دارای دو بازدارنده تریستین و فیتات است که جذب پروتئین و مواد معدنی مهم را کاهش می‌دهد.

    باسلام تشکر از سوال های دوستان و‌پاسخ های بسیار خوب شما دوست محترم و نازنینم پنج عدد بچه گربه یک روزه با مادرشون مهمان خانه ما شدند ، روزهای اول برای گربه مادر ضایعات گوشت میگرفتم و می پختم بسختی گربه مادر میخورد بناچارخام می گذاشتم توی ظرفش ، چند روز جگر ، دل و سنگدون مرغ می پختم مادر نمیخورد بچه ها که اکنون دو ماهه شدن کمی میخورن ، حالا که اصلا مواد پخته شده رو نمی خورن ، براشون جگر سفید گوسفند خریدم بصورت خام خیلی دوست دارن ولی پخته رو نمیخورن ، محل زندگی شون بیرون از ساختمان توی حیاط و باغچه هاست کلا خوراکی های خام رو بیشتراز پخته دوست دارن می ترسم مریض بشن ، یه مورد دیگه چه موقع باید واکسن هاشون رو بزنم

    سلام
    نگرانی شما بجا است و خام خواری مستعدشون می‌کنه به بیماری. راهنمای غذاهای خانگی همین سایت می‌تواند کمک‌تان کند. همچنین غذاهای خشک متنوعی وجود دارد که قابل تهیه است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    درباره پت‌مگز بخوانید

    بلاگ: مجله الکترونیکی و خواندن درباره حیوانات خانگی

    ارتباط با پت مگز: ارسال سوال

    ارتباط با پت مگز: ارسال فایل چند رسانه ای

    پت مگز اولین و جامع‌ترین مجله الکترونیکی با موضوع حیوانات خانگی در ایران است. گردانندگان این مجله از علاقه‌مندان طبیعت و حیوانات‌اند و وابستگی‌ای به هیچ سازمان و گروهی ندارند. استفاده از مطالب این وب سایت رایگان است و رایگان باقی خواهد ماند. لطفا حقوق کپی رایت و حق مولف را رعایت بفرمایید.
    خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد…

    حتماً دیدید که گربه‌ها چقدر توی انتخاب غذاشون وسواسی هستن. با بو کردن یه تیکه گوشت نسبتاً کهنه از کنارش می‌گذرن یا خیلی راحت به سینه‌ی کبابی که ما با به‌به و چه‌جه می‌خوریم دست رد می‎زنن. این مدل رفتار گربه‌ها باعث شده که خیلی‌هامون فکر می‌کنیم گربه‌ها خودشون تشخیص می‌دن چی براشون خوبه و چی نیست. اما واقعیتش اینه که اینطوری نیست. توی این مطلب می‌خوایم با حرف زدن در مورد غذاهای ممنوعه‌ برای گربه ‌ها کمی سوپرایزتون کنیم. تا آخر مطلب همراهمون باشید؛ اونجا چند نوع از سبزیجات و میوه‌های بی‌خطر برای گربه‌ها رو هم معرفی می‌کنیم.

    همونطور که رژیم غذایی مناسب به سلامت ما آدما کمک می‌کنه، لازمه گربه‌ها هم تغذیه سالم و کاملی داشته باشن تا عمر طولانی داشته باشن و دچار بسیاری از بیماری‌ها نشن همونطور که می‌دونید رژیم غذایی گربه با توجه به سنش تغییر می‌کنه. انتخاب بهترین رژیم غذایی برای گربه کار سختی نیست. فقط باید حواستون به این باشه که متابولیسم بدن گربه‌ها با ما متفاوته و بدن اون‌ها نسبت به غذاهای مختلف عکس‌العمل متفاوتی نسبت به بدن ما به همون غذاها داره. غذاهایی که نباید توی رژیم غذایی گربه‌تون جا داشته باشن رو به خاطر بسپارید. پس بهتره حتما مقاله «همه چیز در مورد غذای گربه» رو بخونین تا بدونین که چه غذاهایی رو تو برنامه غذایی گربتون قرار بدین.

    پیاز از هر نوعش، پودر شده، سرخ شده، آب‌پز و … برای گربه‌ها خیلی مضره. پیاز باعث شکسته شدن گلبول‌های قرمز خون گربه می‌شه و مصرف دراز مدتش باعث کم‌خونی گربه می‌شه. سیر و پیازچه تا ۵ برابر از پیاز قوی‌تر هستن. مصرف اون‌ها باعث مشکلات جدی توی سلامتی گربه‌تون می‌شه. مصرف مقدار کمی پیاز یا یه حبه سیر ممکنه باعث دل درد گربه بشه اما لازم نیست به خاطرش به دامپزشک مراجعه کنید.

    مضرات جگر مرغ برای گربه

    سیستم گوارشی بیشتر گربه‌ها در برابر لاکتوز موجود توی شیر و لبنیات حساسه. مصرف لبنیات باعث اذیت شدن معده‌ و اسهال گربه می‌شه.

    انگور و کشمش جزء مواد غذایی مضر برای گربه هستن و باعث نارسایی و نقص عملکرد کلیه در گربه‌ها می‌‎شن. علت این موضوع هنوز دقیق مشخص نیست اما به دلایلی انگور و کشمش باعث ایجاد مشکلات کلیوی توی گربه‌ها می‌شن.

    بیش‌فعالی و استفراغ از نشونه‌های اولیه‌ی مشکل‌زا بودن این مواد برای گربه‌تون هست. هرچند ممکنه که گربه‌ی شما هیچ علائمی نداشته باشه اما به هر حال بهتره که این مواد رو از دسترس گربه‌تون دور نگه دارین.

    مصرف هر ماده‌ای که حاوی الکل باشه باعث مشکلات جدی توی گربه‌ها میشه. الکل روی مغز و کبد گربه همون تاثیر مخربی که روی بدن ما انسان‎ها داره رو می‌ذاره. با این تفاوت که بدن گربه‌ با مقدار خیلی کمی الکل دچار مسمومیت و مشکلات جدی می‌شه.

    مصرف ۲ قاشق ویسکی باعث به کما رفتن یه گربه‌ی ۲.۵ کیلوگرمی می‌شه و سومین قاشق می‌تونه باعث مرگش بشه. پس خیلی مراقب باشید.

    خیلی عجیبه اگه بهتون بگن تن ماهی رو نباید به گربه بدید نه؟ ماهی تن سرشار از پروتئین و امگا ۳ هست اما غذای کاملی برای گربه‌ها نیست. مقدار کمی تن ماهی به عنوان تشویقی هیچ اشکالی نداره؛ اما گربه‌ها می‌تونن به تن ماهی معتاد بشن! خیلی هم براشون تفاوتی نداره که تن ماهی مخصوص گربه هست یا مخصوص ما آدم‌ها.

    اما واقعیتش اینه که رژیم غذایی که بر پایه‌ی تن ماهی باشه، اصلاً برای گربه خوب نیست و باعث سوء تغذیه‌ می‌شه. اگه برای مدت زمان طولانی به گربه تن ماهی بدید ممکنه دچار مسمویت جیوه‌ای هم بشه. بنابراین در مصرف ماهی به گربه احتیاط کنید.

    یادتون باشه بعضی از گربه‌ها به تن ماهی حساسیت دارن. اگه تازه صاحب گربه‌تون شدید و از آلرژی داشتن یا نداشتنش بی‌خبرید، بهش مقدار کمی کنسرو تن ماهی بدید. کمی صبر کنید. اگه علائمی مثل تورم، سرفه، عطسه، خارش و … رو نداشت می‌تونید بهش تن ماهی رو بدید.

    قهوه و نوشیدنی‌های حاوی کافئین جزء غذاهای مضر برای گربه هستن و نباید اصلا به گربه داده بشه. مقدار فابل توجهی کافئین می‌تونه باعث مرگ یه گربه بشه.

    از نشونه‌های مصرف کافئین برای گربه تپش قلب، تنفس سریع و شدید، بی‌قراری و لرزش عضلات هست. متاسفانه هیچ پادزهری برای از بین بردن اثر کافئین وجود نداره به خاطر همین خیلی جدی بگیریدش. اما خبر خوب اینکه اکثر گربه‌ها اصلا از بوی قهوه و چای خوششون نمیاد و خودشون ازش دوری می‌کنن.

    کافئین علاوه بر چای و قهوه، توی بعضی حبوبات، شکلات و کاکائو، نوشابه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و بعضی از قرص‌ها و داروها (معمولاً مُسکن‌ها) پیدا می‌شه.

    شکر هیچ ارزش غذایی نداره که لازم باشه به رژیم غذایی گربه‌تون اضافه‌اش کنید. بعضی از محصولات کم کیفیت، شکر رو به فرمول غذای گربه‌ اضافه می‌کنن تا طعمش رو برای گربه جذاب‌تر کنن؛ پس یادتون باشه شکر خوراکی جزء مواد غذایی ممنوعه برای گربه است.

    نوع خاصی از شیرین کننده به اسم زایلیتول که توی آدامس و آبنبات و … ازش استفاده می‌شه،برای گربه‌ها سمی هست و باعث افتادن قند خون اون‌ها می‌شه. ضعف، تشنج و استفراغ از علائم دیگه‌ی مسمویت با زایلیتول هست.

    معمولاً گربه‌ها علاقه‌ای به خوردن شکلات ندارن و کم پیش‌ می‌اد که خودشون برای خوردنش پیش قدم بشن؛ توی بیشتر مواقع صاحب گربه یا افراد دیگه‌ای گربه رو به خوردنش تشویق می‌کنن. شاید علتش اینه که فکر می‌کنن شکلات نوعی تشویقی به حساب میاد اما خبر بد اینه که اینطور نیست.

    شکلات علاوه بر کافئین، دارای ماده‌ای به اسم تئوبرومین هست و جزء غذاهای خطرناک برای گربه محسوب میشه. تئوبرومین ساختاری شبیه به کافئین داره و اثرات محرک، نشاط‌آور روی گربه ‌می‌ذاره. این ماده توی تمام انواع شکلات، حتی شکلات سفید هم پیدا می‌شه؛ اما خطرناک‌ترین نوع شکلات برای گربه‌ها، شکلات تلخه.

    خوردن شکلات می‌تونه باعث مشکلاتی مثل بهم خوردن ریتم ضربان قلب، لرزش عضلات، تشنج و حتی مرگ گربه بشه.

    غذای ممنوعه‌ برای گربه‌ ها شامل مواد غذایی که نمک زیادی دارن هم می‌شه. مصرف بیش از حد نمک باعث تشکیل رسوب توی کلیه‌های گربه می‌شه. علاوه بر این فشار خون بالا هم می‌تونه یکی از اثرات مخرب نمک روی بدن گربه باشه. بنابراین از دادن غذاهای شور به گربه‌تون جدا خودداری کنید.

    معمولاً گربه‎‌هایی که درست تربیت نشدن، موقع غذا خوردن صاحبشون دوست دارن از غذای صاحبشون هم امتحان کنن. چشم‌های مظلومشون رو می‌دوزن به دهن هرکسی که مشغول غذا خوردنه و تا یه لقمه ازش نگیرن ول کن نیستن. توی این شرایط معمولاً  چیزی که نصیب گربه می‌شه، چربی جدا شده از گوشت یا استخوان باقی‌مونده از غذا هست.

    مضرات جگر مرغ برای گربه

    نه چربی و نه استخوان برای سلامتی گربه خوب نیستن و جزء غذاهای مضر برای گربه هستن. چربی چه پخته شده و چه خام، باعث تحریک روده‌ی گربه می‌شه. نتیجه‌ی تحریک شدن روده هم استفراغ و اسهاله. استخوان هم ممکنه توی گلوی گربه گیر کنه و یا گوشه‌های تیزش باعث پاره شدن اعضای داخلی بدن گربه بشه.

    تخم مرغ خام و به طور کلی هر نوع غذای خام ریسک مبتلا شدن گربه به بیماری‌های باکتریایی رو افزایش می‌ده و جزء خطرناک ترین غذاها برای گربه هستن. یکی از این بیماری‌ها سالمونلا هست که یه بیماری عفونیه و می‌تونه از گربه‌تون به شما هم سرایت کنه.

    از علائم سالمونلا می‌شه به موارد زیر اشاره کرد.

    مورد دیگه‌ای که دادن تخم مرغ خام به گربه داره اینه که تخم مرغ ماده‌ای به اسم آویدین داره. آویدین مانع جذب ویتامین B در بدن گربه می‌شه. ویتامین B برای سلامت پوست و موی گربه لازمه و کمبودش باعث مشکلات پوستی می‌شه.

    همونطوری که گفتیم گوشت خام ممکنه باعث انتقال یه سری باکتری به بدن گربه بشه و براش مشکلات جدی مثل سالمونلا و ایکولای ایجاد کنه. علاوه بر این گوشت ماهی آنزیمی داره که مانع جذب تیامین به بدن گربه می‌شه. نرسیدن تیامین به بدن گربه برای یه مدت طولانی باعث ایجاد مشکلاتی توی سیستم عصبی بدنش می‌شه. در شرایط وخیم گربه ممکنه به کما بره.

    اسیدی که توی لیمو و سرکه هست باعث اذیت شدن معده‌ی گربه می‎شه. توی موارد با حساسیت بالا می‌تونه باعث استفراغ و مسمویت غذایی هم بشه.

    اگه شما توی خونه هم از گربه نگهداری می‌کنید و هم از سگ، اگه تحت شرایط خاص مجبور شدید یکبار از غذای سگتون به گربه‌تون هم بدید مشکلی پیش نمیاد. اما یادتون باشه نیازهای غذایی سگ و گربه متفاوتن. غذاهای سگ و گربه هم براساس همین نیازها تهیه می‌شن. تغذیه‌ی گربه‌تون در درازمدت با غذای سگ، باعث سوء تغذیه‌ی شدید توی گربه می‌شه.

  • استفاده از آلوئه ورا برای رشد مو
  • مصرف مقدار کمی جگر هیچ مشکلی نداره و جزء غذاهای ممنوعه برای گربه ‌ها نیست. اما میزان زیادی جگر در یک وعده یا مصرفش در دراز مدت باعث یه عالمه مشکل جدی توی گربه می‌شه.

    جگر سرشار از ویتامن A هست و زیادی اون باعث مشکلات استخوانی توی گربه‌تون می‌شه. توی حالت خیلی شدید، مسمومیت با ویتامین A می‌تونه به قیمت جون گربه تموم بشه.

    غذا‌های تشویقی برای گربه، نقش خیلی مهمی توی یادگیری و آموزش اونا، تامین ویتامین‌های لازم، سلامت دندان‌ها، ایجاد رابطه خوب بین شما و گربه و …  دارن. علاوه بر اون تشویقی‌ها خیلی خوش‌خوراکن و گربه‌ها عاشقشونن. همین خوش خوراک بودن تشویقی‌ها می‌تونه باعث چاقی بیش از حد گربه بشه. چاقی بیش از حد هم خودش می‌تونه زمینه‌ساز مشکلاتی مثل دیابت بشه.

    مورد بعدی در لیست غذاهای ممنوعه برای گربه میوه آووکادو است. آووکادو سرشار از چربیه و بدن گربه نمی‌تونه چربی‌ها رو به خوبی هضم کنه؛ در نهایت این چربی‌ها باعث مشکلات روده‌ای توی گربه می‌شه.

    مواد غذایی چرب دیگه مثل سس، غذاهای سرخ شده و شیرینی هم به همین دلیل برای گربه خوب نیستن و جزء غذاهای مضر برای گربه ها به حساب میان.

    اگه اهل نون و شیرینی درست کردن توی خونه هستید، حسابی حواستون به خمیرهاتون باشه. همونطوری که می‌دونید ویژگی خمیر اینه که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی شروع به ور اومدن (افزایش حجم) می‌کنه. اگه گربه‌تون خمیر رو بخوره، همین اتفاق توی معده‌اش پیش میاد و کلی درد و ناراحتی برای گربه داره.

    تازه مخمرهایی که برای درست کردن خمیر استفاده کردید، الکل تولید می‌کنن و ممکنه باعث مسمومیت الکلی در گربه هم بشه.

    همونطوری که داروهاتون رو دور از دسترس بچه‎ها قرار می‌دید، گربه‌تون هم نباید به داروها دسترسی داشته باشه. خوردن قرصی که برای شما تجویز شده می‌تونه برای گربه‌تون مرگ‌آور باشه. یادتون باشه هیچ وقت سرخود داروهایی مثل مُسکن‌ها رو به گربه‌تون ندید.

    مضرات جگر مرغ برای گربه

    ساده‌ترین راه اینه  غذاها رو از دسترس گربه‌تون دور نگه دارید.  اگه خواستید از غذاهایی که خودتون مصرف می‌کنید به گربه‌تون بدید، یادتون باشه که در حد تشویقی باشه و به یه عادت همیشگی تبدیلش نکنید.

    این بحث کمی طولانیه و کلی میوه توی دسته‌ی میوه‌های بی‌خطر قرار می‌گیرن. اما فعلاً این چند نمونه رو به خاطر بسپرید تا مفصل در موردش باهاتون صحبت کنیم.

    همیشه شماره‌ی دامپزشکتون رو در درسترس داشته باشید. لازمه که برای شرایط اضطراری شماره‌ی مرکزی که بتونه به طور شبانه‌ روزی خدمت‌رسانی کنه رو هم داشته باشید. اگه مشکوک شدید که یکی از غذا‌های ممنوعه برای گربه ها رو خورده، خونسردی خودتون روحفظ کنید و با دامپزشک تماس بگیرید.

    شما در مورد غذاهای ممنوعه برای گربه اطلاعات لازم رو داشتید؟ تاحالا از این غذاها به گربه‌تون دادید؟ اگر فکر می‌کنید موردی از لیست ما جا مونده توی بخش نظرات برامون بنویسید تا دوستای دیگه‌مون هم از اطلاعاتتون استفاده کنن.

    دیدگاه

    لطفا اگر پاسخی به نظر من داده شد مرا مطلع ساز

    گربه‌ها موجوداتی بازیگوش، کنجکاو و شیطون هستن و از وقتی بچه گربه‌ان تا وقتی پیر می‌شن هم دست از بازی و شیطنت نمی‌کشن. تونل گربه یکی از محبوب‌ترین انواع اسباب بازی‌ برای گربه‌هاست و هر گربه‌ای، حتی سختتگیر‌ترینشون هم عااشقش می‌شه. در این مقاله قراره…

    مراقبت و نگهداری از یک گربه خونگی تجربه لذت‌بخشیه. اما نیاز به توجه، آمادگی و مسئولیت‌پذیری زیادی داره. گربه عضوی از اعضای خانواده شما خواهد شد و باید یه برنامه مراقبتی براش داشته باشین. یکی از چیزهایی که باید توی برنامه مراقبتی گربه‌تون در نظر…

    ظرف آب و غذا جزء اولین و ضروری‌ترین لوازم مورد نیاز گربه هستن و باید قبل از اینکه گربه کوچولو به خونه‌تون بیاد خریداریشون کنید. جالبه بدونید انواع متنوعی از ظرف آب و غذای گربه وجود دارن که هرکدوم مزایا و معایب مختلفی دارن. در این مقاله قراره در مورد…

    یکی از انواع غذاهای رژیمی و درمانی گربه‌ها، غذای گربه یورینری هست که تو ایران توسط چند برند محدود مثل رویال کنین عرضه می‌شه. اما این نوع غذا چیه و برای چه گربه‌های استفاده می‌شه؟ ترکیبات غذای گربه یورینری چیه؟ آیا می‌شه این غذا رو خودمون تو خونه هم…

    ورود

    ثبت نام

     دریافت PDF  و ویدیو  راهنمای تربیت اصولی سگ

     معرفی بهترین پت شاپ برای خرید غذا و لوازم حیوانات خانگی

    همه ما برای نگهداری درست از حیوانات خانگی مون نیاز به داشتن اطلاعات درست و کامل داریم.

    ما در تیم پت پرس تلاش میکنیم تا این اطلاعات رو به بهترین نحو در اختیار شما قرار بدیم. شما میتونین پاسخ سوالاتتون درباره نگهداری از سگ، گربه، پرندگان و جوندگان خانگی رو در پت پرس پیدا کنین یا مستقیم از دامپزشک متخصص بپرسین.

    هدف پت پرس اینه که روزی بیاد تا هیچ کدوم از حیوانات خانگی به خاطر کمبود اطلاعات ما، بیمار نشن.

     

     

     

     

    ما رو در شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید باخبر بشید و باهامون در تماس باشید. ما هم از پیدا کردن دوستان جدید خوشحال میشیم.

    مضرات جگر مرغ برای گربه
    مضرات جگر مرغ برای گربه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *