تست عرق کشمش اصل

دوره مقدماتی php
تست عرق کشمش اصل
تست عرق کشمش اصل

من از اول هم می‌خواستم چند سال کار کنم و بعد کنار بگذارم. وضع مالی‌مان خیلی بد بود. به ما که وام نمی‌دهند. گفتم خودمان پولی تهیه کنیم و بزنیم به کار. حالا سوپری زده‌ام و کار می‌کنم. خیلی وقت است نه خورده‌ام و نه فروخته‌ام. پاک پاکم.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی، در سومین سمینار علمی «سوءمصرف و اعتیاد به الکل از دیدگاه طب بالینی و قانونی» از مصرف الکل در ایران آمارهای تکان‌دهنده‌ای ارائه کرد: «بنابر آمارهای غیررسمی فردی که در کشور ایران مشروب‌خواری می‌کند نسبت به افراد دائم‌الخمر در کشورهای اروپایی سه برابر بیشتر الکل مصرف می‌کند.» محمدرضا قدیرزاده درباره چرخش مالی و صنعت مشروبات الکلی گفت: «مجموع چرخش مالی و خرید و فروش مشروبات الکلی در کشور 658 میلیارد تومان است.» اما این گردش مالی قابل توجه چگونه رخ می‌دهد، آن هم در حالی که سال‌هاست هرگونه تولید، واردات و خرید و فروش مشروبات الکلی در ایران ممنوع و غیرقانونی است؟ فعالان تولید، فروش و حتی قاچاق این کالای غیرقانونی و غیرشرعی چگونه فعالیت می‌کنند و همه جنبه‌های فعالیت خود را از تولید تا فروش به مصرف‌کننده از چشم مراجع قانونی پنهان نگه می‌دارند و با چه ابزارهایی از قانون می‌گریزند؟ این کاسبی غیرقانونی برای توزیع‌کنندگانی که مانند خرده‌فروشان مواد مخدر «ساقی» خوانده می‌شوند، چقدر درآمد دارد که به ازای آن خطر حبس و شلاق را به جان می‌خرند؟ «سینا» یکی از همین به قول خودش
«ساقی»هاست که به همه این پرسش‌ها و سوال‌های دیگر «تجارت فردا» درباره این کاسبی نامشروع پاسخ می‌دهد.

درباره الکل و بازار الکل در ایران زیاد صحبت می‌شود، اما شما برای کسانی که اطلاعات زیادی از این بازار ندارند صحبت کنید. اولین نکته جالب این است که پیدا کردن شما به عنوان یک «عرق‌فروش» کار سختی نبود.من عرق‌فروش نیستم. به ما می‌گویند ساقی. ولی من هم چند ماه است که توبه کرده‌ام. دیگر نمی‌فروشم. درآمد خوبی داشتم، ولی همه‌اش صرف مریضی و درمان خودم شد. این پول برکت ندارد.

خب ساقی، عرق‌فروش یا مشروب‌فروش فرقی نمی‌کند، ولی برای اینکه شما راحت باشید می‌گوییم ساقی. اول بگویید چند نوع مشروب در ایران پیدا می‌شود؟مشروب‌ها در ایران یا وارداتی‌اند که بیشترشان برندهای درجه‌ دو و سه هستند و کیفیت خوبی ندارند یا اینکه خانگی ساخته می‌شوند که مشروب خانگی هم خوب و بد دارد. یکسری هست که از همین داروخانه‌ها می‌گیرند. داروخانه‌ها هم الان الکل‌هایی می‌فروشند که انگار برای مصرف‌کننده تولید شده چون درصدش را آورده‌اند پایین. الکل باید 96 [درصد] باشد، اما اینها آورده‌اند روی 45 [درصد]. 45 [درصد] را هم راحت می‌شود نوشید.

منظورتان این است که این الکل‌ها تعمداً برای مصرف خوراکی تولید و عرضه می‌شود؟برای نوشیدن ساخته نشده ولی اکثر داروخانه‌ها و عطاری‌ها هم دارند. البته خوردنش عوارض دارد.

چه خطرهایی برای مصرف‌کننده‌های مشروبات الکلی در ایران وجود دارد؟کاسب‌هایی که در خانه خودشان درست می‌کنند «کیشمیش» درجه یک را می‌کِشند. بعد می‌روند از ناصرخسرو یا چنین جاهایی الکل 20‌لیتری می‌خرند. یک کیشمیش را که کشیده‌اند چهار پنج تا می‌کنند و می‌فروشند؛ یعنی یک کیشمیش سالم را چهار، پنج تا 20‌لیتری می‌کنند،‌ می‌دهند توی بازار. این کاری است که کاسب‌ها دارند انجام می‌دهند و عرق خانگی تولید می‌کنند.

دوره مقدماتی php

این مشروب را به چه عنوانی می‌فروشند؟ رویش مارک خارجی می‌زنند؟نه، اینها همین عرق‌سگی است.

الکلی که از ناصرخسرو می‌گیرند چند درصد است؟الکلی که از ناصرخسرو می‌گیرند 96 درصد است. چند مدل الکل هست. از 20‌لیتری 20، 30 هزار‌تومانی دارند تا 70، 80 هزار‌تومانی. 70، 80 هزار‌تومانی‌اش چیزی است که نه بو دارد و نه رنگ. مثل آب است، ولی 96 درصد است. اگر این را بخرند و قاطی کنند، انصاف‌شان خوب است، ولی اکثراً از این الکل‌های ارزان قاطی می‌کنند که خوردنش عوارض بدی مثل سردرد و بدبختی‌های دیگر دارد.

درصد الکل 96 درصد بیش از حد بالا نیست؟ چون گفتید داروخانه‌ها الکل 45 درصد دارند که قابل ‌نوشیدن است.45‌درصدی همان بطری کوچک است، ولی عمده‌اش را باید در جاهایی مثل ناصرخسرو پیدا کنند.

الکل 96 درصد خطرناک نیست؟گفتم همین 96 درصدها چند مدل دارد. مسلماً آن ارزان‌ترها آت و آشغال است دیگر.

ممکن است این محتوی را در بطری‌هایی خالی کنند و با زدن مارک خارجی روی بطری، بفروشند؟صددرصد. این هم هست. خیلی‌ها دارند این کار را انجام می‌دهند. بعضی‌ها که به پولدارها می‌فروشند، توی مشروب‌شان ادرار هم می‌ریزند.

واقعاً؟ چرا؟کسی که با این همه خطر و بگیر و ببند، مشروب درست می‌کند، باید مثل من آدم بدبختی باشد. شاید می‌خواهند دق دلی‌شان را خالی کنند. من از این کارها نمی‌کنم، ولی اگر یک بطری عرق آشغال را به جای یک شیشه مشروب خارجی به یک آدم پولدار بفروشم، خوشحال می‌شوم. طرف با ماشین خارجی از من مشروب می‌خواهد. طلب بابایش را دارد.

چطوری تقلب می‌کنند؟مثلاً با عرق خرما درست می‌کنند. بوی عرق خرما متفاوت است. شما می‌توانید هر اسانسی توی آن بزنید. عرق خرما را می‌کشند، با همان الکل بیرون و اسانس قاطی می‌کنند،‌ می‌ریزند توی یکسری بسته‌هایی با عنوان ودکاهای ساندیسی که خارجی هم روی‌شان نوشته ودکا. خودشان دستگاه پرس هم دارند. Label (برچسب) هم توی بازار تهران فراوان است. پر می‌کنند، پرس می‌کنند و می‌فروشند. خریدار فکر می‌کند خارجی است اما عرق دست‌ساز ایرانی است.

مشروب خارجی چطور وارد ایران می‌شود؟ از کجا می‌آید؟بیشتر مشروب‌ها را از ترکیه می‌آورند. به شیوه‌های مختلف وارد می‌شود. لای وسایل منزل یا توی کامیون‌ها جاساز می‌کنند. می‌آید تهران و توی انبارها پخش می‌شود. از همان جا هم خرد می‌شود و کاسب‌های خرده‌پا می‌آیند، می‌گیرند و می‌برند.

قیمت مشروب خارجی و داخلی چه حدودی است؟الان برای مصرف‌کننده قیمت ودکای خیلی معمولی 110 تا 120 هزار تومان است. از این قیمت به بالا هست و تا دو، سه میلیون هم داریم. یکسری شراب‌های کهنه است که تا دو، سه میلیون تومان هم می‌رسد. یک جور ویسکی 600 هزار تومان است، یک مدل ویسکی یک میلیون و 500 هزار تومان است. قیمت‌هایش متفاوت است. بستگی به کهنگی‌اش دارد. داخلی‌ها اگر عرق کیشمیش یکِ خوب باشد، تا 70، 80 هزار تومان می‌رسد. اگر با همان الکلی که گفتم از ناصرخسرو می‌گیرند و قاطی می‌کنند، درست شده باشد، یک بطری نوشابه خانواده‌اش حدود 25 تا 30 هزار تومان فروش می‌رود.

مصرف‌کننده از چه راهی می‌فهمد از کدام نوع است؟مصرف‌کننده خودش بو کند، می‌فهمد. باید به ساقی‌اش هم اطمینان داشته باشد.

می‌شنویم که الکل این مشروبات غیراستاندارد و خطرناک است و در خبرها می‌خوانیم که مصرف‌کننده‌ها دچار مشکلات و عوارض بسیار جدی و خطرناکی می‌شوند. چرا این اتفاق‌ها می‌افتد؟اگر واقعاً عرق خرما و کیشمیش باشد، خطر ندارد. خطرش این است که خیلی‌ها از بیرون الکل می‌گیرند و با عرق قاطی می‌کنند. این الکل‌ها مسمومیت را بالاتر می‌برد و یارو را کله‌پا می‌کند. وقتی الکل قاطی می‌کنند، عوارض دارد. مستی‌اش خیلی بد است. خودم دیده‌ام. طرف که می‌خورد، عصبی می‌شود، دعوا می‌کند، چاقو می‌کشد. این نوع مشروب زود می‌گیرد و زود ول می‌کند، ولی بعدش دل‌درد و سردرد هست. تازه اگر طرف کسی را کاردی نکرده باشد. مسمومیت هم دارد. همین مسمومیت باعث می‌شود کار مصرف‌کننده به بیمارستان بکشد.

گفته می‌شود در بعضی مشروبات الکلی که در ایران عرضه می‌شود مواد مخدر و متادون وجود دارد و همین است که مصرف‌کننده‌ها دچار مشکلات حاد می‌شوند. چرا چنین ترکیباتی تولید می‌شود؟بله، می‌گویند قرص داشته است. اینها حرف‌هایی است که بین خود کاسب‌ها افتاده و خودشان می‌گویند،‌ ولی اصلاً چنین چیزی نداریم. چنین چیزی اصلاً جور درنمی‌آید. می‌گویند قرص دارد و از این حرف‌ها. چه قرصی باید بیندازی؟ چرا باید چنین چیزی را قاطی‌اش کنی؟ اصلاً چنین چیزی وجود ندارد. بیشتر آن الکل ارزان و آشغال خطرناک است.

شنیده‌ایم برچسب (Label) برندهای مشروبات شناخته‌شده خارجی را روی بطری‌های مشروبات غیراستاندارد می‌چسبانند و به عنوان محصول خارجی می‌فروشند. این کار را چطور انجام می‌دهند؟اینها که صددرصد فت و فراوان است. یکی از راه‌هایش این است که می‌روند بالای شهر، شیشه‌های خالی را از توی سطل آشغال‌ها جمع می‌کنند، خودشان الکل تقلبی می‌زنند با یکسری رنگ و اینها، کاری ندارد، با وانیل و آب انار چند مدل قاطی می‌کنند طعم ویسکی را می‌گیرد. بعد هم پلمب می‌کنند. یک راه ساده دیگر هم هست که می‌آیند در مشروب را توی آب داغ می‌گذارند. انبساط و انقباض است دیگر. در پرس‌شده را یکهو با هم درمی‌آورند، چون شل می‌کند و خودش را ول می‌کند. مشروب اصلی را خالی می‌کنند، مشروب تقلبی را می‌ریزند، در را جا می‌زنند و توی یخ می‌گذارند که باز جمع می‌شود. این یکی از ساده‌ترین راه‌هاست.

مصرف‌کننده می‌تواند تشخیص بدهد که چنین مشروبی تقلبی است؟مصرف‌کننده وقتی خرید و در بطری را باز کرد متوجه می‌شود چون بوی گند می‌دهد.

تقلبی بودن مشروبی که گفتید با ترکیبی از آب انار و مواد دیگر طعمی شبیه ویسکی به آن می‌دهند، قابل تشخیص است؟این مشروب را خیلی کم می‌توانند تشخیص دهند. اگر یارو خیلی حرفه‌ای باشد می‌تواند بفهمد. به‌جز اینها یکسری مشروب‌ها اورجینال (اصل) است و از آن طرف مرز می‌آید. یک نوع درجه‌دو و درجه سه هم از این شیشه‌ها داریم که ظاهراً تولید اردن است. مثلاً می‌گویند این شیشه اردنی است. خود اردن هم درجه سه می‌زند و می‌فرستد ایران. یعنی آن‌ور هم باز قلابی پر می‌شود.

بیشتر مشروبات الکلی از کدام کشورها به ایران قاچاق می‌شود؟تمام مشروب‌ها از ترکیه می‌آید دیگر. مشروب اردن هم باز از مرز ترکیه می‌آید، اما یک کارخانه در اردن هست که فقط درجه سه می‌زند. انگار فقط هم دارد برای ایران می‌زند. حتی چند سال پیش یک شیشه زد به اسم «یک خواننده» که خیلی هم شیشه آشغالی بود، کسی نخریدش و دیگر [قاچاقش]‌ قطع شد.

مصرف‌کننده چطور تشخیص می‌دهد که مشروبی که می‌خرد اردن است یا اصل؟بیشتر همان ساقی اصلی می‌فهمد. خود مصرف‌کننده‌ها به این سادگی‌ها نمی‌توانند بفهمند. یکسری قلق‌های خاص دارد که باید این قلق‌ها را یاد بگیرند، باید شیشه را بشناسند، حد و اندازه‌اش را بدانند، پلمب شدنش را چک کنند.

چقدر راحت می‌شود در تهران شراب خرید؟ چنددقیقه‌ای می‌شود تهیه کرد؟هر موقع زنگ بزنی، چند دقیقه بعد برایت می‌فرستند. توی هر محل 10 تا ساقی هست. یک، دو، سه، برایت می‌آورند، چون دست زیاد است؛ کاسب زیاد است.

تقاضا برای عرق بیشتر است یا برای مشروب خارجی؟اگر عرق خوب پیدا بشود، همه مشتری‌ها دنبال عرق خوب هستند. مشروب خارجی چون قیمتش کمی بالاست و اندازه‌اش از عرق هم کمتر است زیاد دنبالش نمی‌روند. البته در شمال تهران، مشروب خارجی خیلی طرفدار دارد. اصلاً متوجه هم نمی‌شوند. تقلبی را هم می‌خورند.

عرق دست‌ساز در همین بطری‌های نوشابه خانواده خرید و فروش می‌شود؟آره. بهش می‌گویند «خانواده».

کدام راحت‌تر پیدا می‌شود و در دسترس‌تر است؟اگر مامورها شیشه را بگیرند،‌ برچسب سیاسی می‌خورد. وقتی سیاسی بخورد، حکمش هم چی؟ بالاست. جریمه‌اش خیلی بالاست. هم زندان دارد، هم شلاق دارد، هم جریمه‌اش بالاست. اما عرق اولاً همه‌اش سود است، بعدش هم اگر یک 20‌لیتری عرق از شما بگیرند، جریمه‌اش یک میلیون و 800 هزار تومان است، اما اگر یک شیشه از شما بگیرند، جریمه‌اش سه، چهار میلیون تومان است. بعد هم شیشه می‌شکند،‌ دنگ و فنگ و دردسر دارد، ولی عرق نه. بهش می‌گویند «طلا سفید». بکش و بفروش بره. سودش هم خیلی بیشتر است؛ یعنی 100 درصد سود است.

اگر کارگاه را پیدا کنند چه مجازاتی دارد؟بستگی به «دیگ» دارد. یک مدت که می‌گفتند همان‌جا دست و پا را بشکنید، ببرید، ولی باز الان این [حکم] را برداشته‌اند. می‌آیند یک کم اذیت می‌کنند، یک کم همان‌جا می‌زنند، بعد دیگر می‌روی تو [بازداشتگاه]، با سند هم می‌آیی بیرون و جریمه را می‌دهی، همین.

به نظر شما الان چند کارگاه تولید عرق در تهران فعالیت می‌کنند؟الان خیلی‌ها آمده‌اند. یکسری از این دستگاه‌های گلاب‌گیری و یکسری زودپز آمده است. اکثراً توی خانه خودشان می‌کشند. یک زودپز کوچک می‌گذارند روی گاز و یک، دو، سه، می‌توانند در عرض سه ساعت یک [بطری نوشابه] خانواده عرق درجه یک بکشند. اکثراً دارند این کار را می‌کنند. یعنی تمام دستگاه‌هایش را از خود الکل‌سنج تا همه چیز در بازار می‌فروشند و همه چیزش مهیاست.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی گفته است: ‌«مجموع چرخش مالی و خرید و فروش مشروبات الکلی در کشور 658 میلیارد تومان است و چندین کارخانه تولید الکل در کشور وجود دارد.» شما درباره چنین کارخانه‌هایی اطلاع دارید؟دیگ‌های 120 است دیگر. یارو سه، چهار تا از این دیگ‌ها می‌گذارد، می‌شود کارخانه. روزی 7، 8، 10 تا 20‌لیتری تولید می‌کند، می‌شود کارخانه دیگر. طرف هفت، هشت نفر نوچه برای خودش جمع می‌کند. مثلاً در باغ شهریارش دیگ به پا می‌کند. توی باغ نگهبان می‌گذارد. روزی 200 لیتر عرق می‌کشد و با الکل قاطی می‌کند. بعد توی بطری می‌ریزند و می‌دهند به ساقی. ساقی هم معمولاً دور از خانه‌اش یک خانه کرایه می‌کند. روزی 50، 60 تا بطری، کمتر یا بیشتر می‌فروشد.

این دیگ‌ها در مجموع 120 لیتر گنجایش دارند یا 120 لیتر عرق در آنها تولید می‌شود؟120 لیتر آب در آنها جمع می‌شود. از این بشکه‌های گنده، از این قابلمه‌های 120‌لیتری است. یک دیگ 120 را که روشن کنی،‌ در چهار ساعت یک 20‌لیتری 58 درصد می‌دهد.

اینها بیشتر در کدام منطقه متمرکز هستند؟ببین همه‌جا هستند. الان دیگر دارند 120 را ‌جوری درست می‌کنند که اصلاً بو نداشته باشد. یعنی راحت توی آپارتمان هم می‌توانند بکشند، ولی در باغ‌های اطراف تهران هم زیادند.

مشتری‌های این مشروبات بیشتر چه کسانی هستند؟همه‌رقمه هستند. الان مشتری خانم برای همین عرق کیشمیش زیاد شده است.

اگر درصد الکل زیاد باشد چه عواقبی دارد؟ مثلاً خشونت را زیاد می‌کند؟الکلی که گفتم آن را 45 [درصد] کرده‌اند، زود آدم را می‌گیرد و زود هم اثرش از بین می‌رود. مصرفش هم یک حالت منگی دارد و آدم را عصبی می‌کند، ولی عرق کیشمیش سالم‌تر است. به قول خودمان نشئگی‌ها و مستی‌های اینها فرق می‌کند. الکل را یک مدت که مصرف کنید، تمام بدن شما را درب و داغان می‌کند. ماهیچه‌ها می‌گیرد، زیر چشم را خراب می‌کند. اصلاً سیستم بدن را به هم می‌ریزد. کسی که به مصرف مشروبات الکلی عادت کرده، اگر یک موقع مشروب گیر نیاورد، از سر ناچاری و مجبوری همین الکل‌های مضر را می‌خورد که عوارض خیلی زیادی دارد.

یک ساقی ماهانه چقدر درآمد دارد؟بستگی به زنگ‌خورش دارد. الان یک نفر هست که شبی دو، سه میلیون تومان کار می‌کند.

به ریسکش می‌ارزد؟می‌ارزد که این طور دارند کشته می‌دهند و با بدبختی می‌آورند. اگر الان به حوالی مرزی بروید که این مشروبات وارد می‌شوند، یک قبرستان می‌بینید که پر از قبرهای همین ساقی‌هایی است که در مسیر تیر خورده‌اند. عده‌ای هم مثل من بالاخره توبه می‌کنند. کار خوبی نیست و به دردسرش نمی‌ارزد، ولی خیلی از بچه محل‌های من این کار را می‌کنند.

شبکه توزیع چطوری است؟ با چه وسایل نقلیه‌ای این مشروبات حمل می‌شوند؟با ماشین‌های سبک و سنگین. ماشین سنگین با خاور و اینها یکهو می‌آورند و خالی می‌کنند، ماشین سبک با سمند است؛ لاستیک‌ها را تیوبلس می‌کنند، موتور را تقویت می‌کنند، صندلی عقب را برمی‌دارند، صندوق را کاملاً خالی می‌کنند و بعد همه ماشین را تا لبِ در و پنجره، مشروب جاساز می‌کنند، یک اسکورت جلو می‌افتد، ماشین حمل مشروب هم پشت سرش می‌آید. گازش را می‌گیرند تا تهران. تهران بار را تحویل می‌دهند، پول را نقد می‌کنند و می‌روند. در خود تهران هم اکثراً به همین پیک موتوری‌ها می‌دهند تا آنها به دست مشتری برسانند. بعضی از مشتری‌ها هم می‌آیند خودشان می‌برند.

در کدام مناطق تهران مشتری بیشتر هست.همه جا پخش است. الان دیگر نمی‌توانیم بگوییم کجا بیشتر است،‌ ولی یک مدت مشروب عمده در غرب تهران زمین می‌خورد و پخش می‌شد. الان دیگر همه جا هست. ساقی خیلی زیاد شده، دست خیلی زیاد شده است.

در کشور چطور؟ می‌دانید در کدام مناطق مصرف بیشتر است؟یکسری قوطی‌ها و ساندیسی‌ها بود که قدیم می‌آوردند تهران، ولی الان دیگر این قوطی‌ها را به تهران نمی‌آورند. همه این قوطی‌ها را به شهرستان‌ها می‌فرستند. شیشه‌های گران‌قیمت به تهران می‌آید. قوطی‌ها و معمولی‌ها مخصوص شهرستان‌ها شده است.

بین شیشه‌ها کدام یک بیشتر فروش دارد؟ودکا. کلاً سفید بیشتر در ایران مصرف دارد تا ویسکی. ودکا هم Absolut (خالص) است. مختلف است. الان جنس‌ها و برندهای خیلی متنوعی به بازار آمده است.

شما چه هشداری می‌توانید به مصرف‌کننده‌های مشروبات الکلی بدهید؟من دو بار دستگیر شدم. این اواخر هم یک بار نزدیک بود گیر بیفتم. مامورها که آمدند، از روی دیوار پریدم و پایم شکست. خیلی اذیت شدم. مدت‌ها فراری بودم. محله‌ام را عوض کردم. بعد از مدت‌ها دربه‌دری، طلب‌هایم را پس گرفتم و مغازه زدم. خیلی وقت نیست که توبه کرده‌ام. یک زمانی دو، سه منطقه را مشروب می‌دادم. مشتری‌های زیادی هم داشتم. رفتم خودم را به کلانتری معرفی کردم. مادرم اصرار کرد بروم. رفتم و کمک زیادی کردند. می‌خواستند عمده‌فروش‌ها و توزیع‌کننده‌ها را معرفی کنم. نکردم و حبسم را کشیدم. الان به خاطر کبدم، خودم هم مشروب نمی‌خورم و کلاً کنار گذاشته‌ام. مشتری‌های قدیمی هم که زنگ می‌زنند، نصیحت‌شان می‌کنم که نخورند. بعضی‌ها زنگ می‌زنند و می‌خواهند ببینند چطوری می‌شود ترک کرد. راهنمایی‌شان می‌کنم. من از اول هم می‌خواستم چند سال کار کنم و بعد کنار بگذارم. وضع مالی‌مان خیلی بد بود. به ما که وام نمی‌دهند. گفتم خودمان پولی تهیه کنیم و بزنیم به کار. حالا سوپری زده‌ام و کار می‌کنم. خیلی وقت است نه خورده‌ام و نه فروخته‌ام. پاک پاکم.

©کلیه حقوق این سایت متعلق به هفته نامه تجارت فردا بوده و استفاده از مطالب آن، با ذکر منبع آزاد است.

In deinem Browser ist JavaScript deaktiviert. Möchtest du mit dem klassischen Twitter weitermachen?

Ja

سخنگوی ربات های برانداز

Du kannst deine Tweets vom Web aus und über Drittapplikationen mit einem Standort versehen, wie z.B. deiner Stadt oder deinem genauen Standort. Du hast jederzeit die Möglichkeit, Standortangaben nachträglich zu löschen.
Mehr erfahren

Hier ist die URL für diesen Tweet. Einfach kopieren und mit Freunden teilen.

تست عرق کشمش اصل

Füge diesen Tweet zu deiner Webseite hinzu, indem du den untenstehenden Code einfügst. Mehr erfahren

Füge dieses Video zu deiner Webseite hinzu, indem du den untenstehenden Code kopierst. Mehr erfahren

Hmm, es gab ein Problem, den Server zu erreichen. Erneut versuchen?

Indem du Twitter Inhalte in deine Website oder App einbettest, akzeptierst du die Twitter Entwicklervereinbarung und die Entwicklerrichtlinien.

Auf deiner Timeline findest du in Echtzeit die Informationen, die dir wichtig sind.

Um einem Account zu entfolgen, Cursor zum Profilbild bewegen und Folgen-Button klicken.

Wenn du einen Tweet siehst, den du magst, dann klicke das Herz und zeige damit dem Verfasser, dass dir der Tweet gefällt.

Der schnellste Weg, den Tweet eines anderen mit deinen Followern zu teilen, ist ein Retweet. Tippe auf das Symbol, um ihn sofort zu retweeten.

Teile deine Gedanken zu einem Tweet ganz einfach in einer Antwort mit. Finde ein Thema, das dich interessiert, und leg direkt los.

Erhalte einen aktuellen Überblick, worüber sich andere zur Zeit unterhalten.

Folge mehr Accounts, um sofort Updates zu Themen zu bekommen, die dir wichtig sind.


Sieh sofort die neuesten Unterhaltungen zu jedem Thema.


Lass dir keine der besten Geschichten entgehen, während sie passieren.

اگر در خونه عرق سگی (ودکای وطنی) تولید میکنید نصیحت ربات سخنگو رو بخاطر داشته باشید. چنانچه دیگ تقطیر شما 4 لیتری هست 100 سی سی عرق تولیدی اولیه رو دور بریزید.شعله زیر دیگ از ابتدا تا انتهای عمل تقطیر بسیار کم باشه.در دیگ تقطیر تفاله های میوه(مثل کونکشکش،هسته خرماو..) رو نریزید

هرکدوم از اینها دلیل علمی داره. الکل چوب (متیل الکل یا متانول)درجه جوشش از الکل طبی(اتیل الکل یا اتانول)کمتره.پس اولین الکلی که بدست میاد متانول کور کننده هست.متانول در فرایند جوشوندن سلولز گیاهی هم حاصل میشه. با کم کردن شعله وصاف کردن مایع تولید عرق تولید این نوع الکل کم میشه.

اولین بار متانول رو با بخار حاصل از گرما دادن به چوب بدست آوردن.به همین دلیل بهش اسم الکل چوب دادن. در فرایند تقطیر مایع شرابِ کشمش و خرما و..همین الکل بدست میاد.کل الکل ها روی گیرنده های عصبی بینائی میشینن(تاری دید )ولی اتانول بعد از 4 ساعت جاش رو به آب میده ولی متانول جدا نمیشه

در بیمارستان به شخصی که چندساعته مشروب حاوی متانول خورده بصورت وریدی اتانول خالص(الکل مطلق) تزریق میشه. دلیل اینکار اینه که اتانول بتونه با متانولی که روی گیرنده های عصب بینائی نشسته جابجا بشه وجلوی کوری رو بگیره.موادی به بیمار خورونده میشه که از تجزیه متانول به سموم جلوگیری کنه

بارها دیدم بعضی افراد مشروب رو در قاشق میریزن و با گرفتن شعله زیرش و آتش گرفتن مشروب ادعا میکنن که اگر رنگ شعله آبیه متانول نداره .با سلامتیتون بازی نکنید اینکار علمی نیست.تشخیص متانول در مشروب فقط در آزمایشگاه و تجزیه متانول به فرمآلدئید و کیت تشخیص فرمآلدئید ممکنه و نه درمنزل

بعضی ها هم میذارن ساقی چند پیک بزنه و بعد از نیم ساعت اگر ساقی براش مشکلی پیش نیومد اونها مشروب رو میخورن. اینعمل هم علمی نیست. متانول بعد از چند ساعت تاثیرش رو بر بدن میذاره و اولین اثرش رفع نشدن تاری دید بعد از کم شدن تاثیر الکله. سلامتی خودتون رو به خطر نندازید

اگر دوستان بخوان ربات در مورد تولید مشروب خانگی بنویسه .اعلام کنن تا در یک رشته توئیت در مورد تولید شراب و عرق خرما و کشمش و اصولا هر میوه شیرین بنویسم.ما ربات های برانداز همه فن حریفیم. دلیلش هم برنامه ریزی ما توسط اسرائیل و عربستان و کلا کشور های دژمنه.امان از دست دژمن.

شاید در سریالهای ترکی دیدید که نوعی مشروب برنگ سفید(مثل دوغ) در مجالس سرو میشه. این مشروب نوعی ودکاست(ودکا همون عرق سگی خودمونه که از کشمش،خرما،سیب زمینی و..)تهیه میشه و حاوی عصاره انیسون(بادیان کوهی،رازیانه) با نام علمیPimpinella anisum هست.عصاره گیری از انیسون بسیار آسونه

#عرق_سگی یا ودکای ایرانی
در مورد تولید آبجو رو خوندید و با قفل هوا و کارکردش آشنا شدید.حالا میخوام در مورد عرق گرفتن از کشمش توضیح بدم.این مشروب در روسیه با سیب زمینی تهیه میشه و نام ودکا داره. در ایران از کشمش(نوع مرغوب) وخرما تهیه میشه ونام عرق سگی داره

مقدار موادی که ذکر میکنم رو میتونید با مقدار کشمش اضاف تر به همون نسبت زیادترکنید 5 کیلوکشمش(کشمش نباید از نوع تیزابی باشه.برای تشخیص میتونید نصف مشت کشمش رو در آب بریزید اگر دستتون چرب شد بفهمید کشمش تیزابیه) رو کم کم در سینی بریزید و پاک کنید .نیازی به گرفتن دُم کشمش ها نیست

ولی سنگ ریزه وچوب اضافی رو حتما جدا کنید(کشمش سبز بهترین نوعش محصول کاشمره)کشمش ها رو هرگز نشورید(پکتین یک مخمر طبیعیه که همون سفیدک روی دونه های انگوره.با شستن کشمش این پکتین از بین میره)حالا اگر بتونید با کارد مقداری از این کشمش ها رو خرد کنید به فرایند تخمیر کمک میکنه و اگرpic.twitter.com/BvSHuX4MU0

اینکار رو نکنید ایرادی نداره اما زحمت شما در مراحل بعد قدری بیشتر میشه.بعد از اینکه کشمش ها رو پاک کردید . 20 لیتر آب رو اگر ممکنه یکباره واگر ممکن نیست در چند دفعه جداگانه بجوشونید و وقتی خنک شد به یک دبه یا گالن سی لیتری آب رو انتقال بدید.حالا باید همونطور که در موردتست عرق کشمش اصل

آبجوتوضیح دادم یک ونصف قاشق غذاخوری مخمر رو داخل یک استکان با آب ولرم قاطی کنید یک قاشق چای خوری شکر هم بهش اضافه کنید هم بزنید وبعد از ده دقیقه (فعال شدن مخمر)داخل ظرف آب بریزید.کشمش ها رو اضافه کنید در ظرف رو ببندید وبعد از 12 ساعت که کشمش ها کمی ورم کرد با یک چوب خشک وتمیز

محتوای ظرف رو هم بزنید. از روز دوم کشمش ها آب بیشتری به خودش جذب میکنه.دستها رو تا آرنج بشوریدخشک کنید وبا دست کشمش ها رو له کنید.روزی دو تا سه بار اینکار رو تکرار کنید. از روز سوم باید قفل هوا رو وصل کنید ولی له کردن کشمش ها رو گاه نیازه تا چند روز ادامه بدید(روزی 2-3 بار)وهر

بار بعد ازپایان کار با دقت قفل هوا رو وصل کنید.بسته به له شدگی کشمش ها عمل تخمیر(خروج گاز از قفل هوا) باید از روز چهارم شروع بشه.هر وقت حس کردید کشمش ها کاملا له شد نیازی به له کردن وهم زدن محتوی ظرف نیست(از روز دوم ظرف رو به مکانی گرم و با نور کم یا تاریک منتقل کنید)تا روزی که

از قفل هوا حباب خارج میشه باید بذارید عمل تخمیر ادامه پیدا کنه.وقتی متوجه شدید حبابی از قفل هوا خارج نمیشه(بسته به گرمی محیط تا 15 روز یا بیشتر)باید یک کیسه تمیز وخشک(کیسه های پارچه ای ونه پلاستیکی برنج پاکستانی مناسبند)تهیه کنید.تشتی تمیز رو آماده ومحتوای دبه رو به داخل کیسه

به تدریج منتقل و با فشاردادن کیسه کل مایع داخل دبه رو صاف و به تشت منتقل کنید.اگر کمک داشته باشید که در فشردن تفاله ها به شما کمک کنه خیلی بهتره.حالا یا همون دبه که تفاله ای داخلش نمونده.اگر تفاله ای بود با دستمال پاک کنید یا دبه رو با آب بشورید و با پارچه کاملا خشک کنید.اگر همون

روز قصد دارید عرقگیری کنید در ظرف رو ببندید.(قفل هوا لازم نیست.نایلکسی (پلاستیک فریزر)روی در دبه بذارید ودرش رو ببندید.حالا شما به نیچه یا دیگ تقطیر نیاز دارید.ساده ترین کار استفاده از دیگ زودپز هست.باید حدود دو متر لوله مسی تهیه کنید از فروشنده بخواهید اون رو براتون فنری بپیچه

نوع پیچیدن رو براتون با تصویر نشون میدم.یک دیگ زودپز 4 لیتری یا کمی بزرگتر لازم دارید. یکسر خروجی بخار رو با هر وسیله ای تونستید مسدود کنید(راحتترین کار فروکردن قطعه ای چوب کبریت یا خلال دندون هست بنحوی که اگر با دهان بمکید هوا عبور نکنه)سپس یک قطعه شلنگ کوتاه با خروجی دوم وصلpic.twitter.com/9Q8e7ks9SD

کنید لوله مسی رو هم بهش اتصال بدید(سعی کنید لوله مسی به خروجی بخار بچسبه وبخار داغ با شلنگ ارتباطش کم باشه تا عرق بوی لاستیک نگیره)حالا لوله مسی رو داخل ظرف محتوی آب مشابه شکل های بالا قرار بدید. دو سوم دیگ رو با مایع پرکنید.در زودپز رو ببندید و روی شعله قرار بدید.از اول تا آخر

عمل تقطیر شعله زیر دیگ کم باشه.هرگز برای شروع جوش آمدن شعله رو زیاد نکنید(در مورد دلایلش در توئیت در مورد عرق سگی توضیح دادم)عجله اینجا بسیار اشتباهه.بتدریج ظرف گرم میشه وخودتون متوجه قلیان بخار سردشده در لوله میشید.و قطرات عرق تولیدی از شلنگ متصل شده به انتهای لوله مسی بتدریج

به ظرف عرق جاری میشه.هربار که دیگ رو پر میکنید(4 لیتر عرق)اگر خساست بخرج میدید 50 و اگر دست و دلبازید 100CC از عرق اولیه تولیدی رو بیرون بریزید و بذارید مابقی عرق تا زمانی که یک لیتر عرق از دیگ 4 لیتری گرفته شد جریان پیدا کنه.عرق ها رو به ظرفی منتقل ومجدد عرقگیری رو تا تمام شدن

  • عکس زشت ترین دختر ایران
  • کل مایع تخمیری داخل گالن ادامه بدید(در هر بار پرکردن دیگ زودپز مقدار گفته شده عرق اول رو بیرون بریزید) عرق های گرفته شده رو برای یک نسبت کردن مقدار الکل با هم قاطی کنید.اگر میخواهید عرق دو آتشه داشته باشد.میتونید عرق ها رو داخل دیگ منتقل کنید و عمل عرقگیری رو تکرار کنید.

    در دومین عرقگیری از عرق تولیدی اولیه عرق دو آتشه بدست میاد که گیرائی اون بسیار بیشتر هست. عرق رو در شیشه بریزید. بذارید خنک شه و با هر مزه ای که باب میل شماست به سلامتی همه دوستان توئیتری بنوشید و یادی از ربات موقع نوشیدن کنید.گوارای وجودبره جائی که غم نباشه

    #رشتو در مورد تولید #مشروبات_الکلی خانگی اعم از مشروبات تخمیری(شراب، آبجو، شامپاین و..) و مشروبات تقطیری(عرق سگی یا ودکای وطنی،ویسکی،کنیاک و..)
    تذکر: هدف اشاعه میگساری در جامعه نیست.بلکه آموزش تهیه مشروبات خانگی از ریسک خرید مشروبات دست ساز بازاری بجهت خطرات موجود درآنها میکاهد

    آگاهی های اولیه: فرایند تخمیر بی هوازیست یعنی به اکسیژن موجود در هوا نیازی ندارد.پس از این جهت باید مانع ورود هوا به ظرف تخمیر شد(با هر ترفندی بلدید درب ظرف تخمیر رو باید محکم و آب بندی کنید)2-مخمر در ظرف تخمیر با مصرف قند حجم زیادی گاز co2 تولید میکنه

    این گاز باید به طریقی از ظرف تخمیر به بیرون هدایت بشه .برای اینکار از وسیله ای به اسم قفل هوا استفاده میشه(در گذشته این وسیله بکار نمیرفت اما فرد کم تجربه با این قفل ریسک سرکه شدن وسکته شراب رو کاهش میده)درست کردن این وسیله بسیار ساده است.لوازم مورد نیازpic.twitter.com/JDif86DmAg

    برای درست کردن قفل هوا یک ظرف کوچک مثل قوطی نوشابه یا ظرف نمونه ادرار(البته استفاده نشده) و..یک شلنگ به طول تقریبی یک متر (انواعی دیگه از این قفل هم ساخته شده و البته ساخته شده اون هم بفروش میرسه.ودر بازار بعنوان قفل هوا مشهورهpic.twitter.com/bai3Qt31qm

    با جستجو در اینترنت نحوه ساخت انواع دیگه قفل هوا رو هم میتونید ببینید.3-تمیزی ابزاری که در تخمیر استفاده میکنید(شستشو وخشک کردن دست،شستن گالن یا هر ظرفی که تخمیر داخلش انجام میشه و خشک کردن آب باقی مونده. خشک و تمیزی پارچه و کیسه صاف کردن شراب وسایر وسائلی که در ادامه گفته میشنpic.twitter.com/oG4MXljIpb

    #آبجو ساده ترین وسالم ترین مشروب خانگیه.چون تهیه آبجو از جو سخته ونیاز به تجربه داره و رازک با کیفیت هم دردسترس نیست.رسپی تهیه آبجو از ماءالشعیرهای موجود در بازار رو میگم.بهترین نوع دلستر و ماءالشعیر برند بهنوش هست.(حتما باید کلاسیک و تلخ باشه) برند بعدی دلستر کلاسیک جوجو هستpic.twitter.com/dtlfRTUPhR

    برای یک شل 6 تائی دلستر جوجو یا یک صندوق دلستر تلخ بهنوش نیاز به نیم کیلو شکر دارید.با مقادیر بیشتر میزان شکر رو بر همین مبنا بیشتر کنید.ابتدا دلسترها رو داخل ظرف تخمیر(گالن) خالی کنید در ظرف رو محکم نکنید.هر یکی دوساعت ظرف رو تکان مختصری بدید تا گاز دلستر خارج بشه.بعد از حدود

    24 ساعت یا کمتر کل گاز مایع ازش خارج میشه.مطمئن شید گازی داخل مایع نیست.بعد شکر رو به دلسترها اضافه کنید وبخوبی هم بزنید تا کاملا حل بشه.شما در این مرحله به یک قاشق سرپر مخمر نان نیاز دارید.مخمرهای با دانه بندی ریز خیلی بهترن.مخمر رو داخل استکان میریزید.کمی دلسترِ ظرف تخمیرpic.twitter.com/oU8iaj7bHIتست عرق کشمش اصل

    که الان با شکر شیرین شده روی مخمر بریزید و هم بزنید تا مخمر حل شه.مقداری زمان بدیدتا مخمر فعال شه(حدود ده دقیقه)بعد این مخمر رو به ظرف تخمیر اضافه کنید.ظرف رو بخوبی هم بزنید.در ظرف رو محکم ببندید وقفل هوا رو متصل کنید.دقت کنید حجم ظرف به اندازه ای باید باشه که یک سوم بالای ظرفpic.twitter.com/WIclqrRjfY

    خالی بمونه. حالا ظرف تخمیر رو به مکانی تاریک(ظلمات نه اما هرچه نور کمتر بهتر)و تا حدوی گرم(میتونید با دقت پتو روی ظرف بکشید و مراقب باشید قفل هوا مشکل پیدا نکنه)منتقل کنید. بعد از یک تا دو روز(بسته به دما)حباب هائی وارد قفل هوا میشه.(روزی یکی دو بار ظرف رو تکان مختصر بدید)

    اگر دمای محیط گرم باشه(بهترین دما 21-27 درجه) بعد از 7-10 روز متوجه میشید حبابی وارد ظرف قفل هوا نمیشه و مخمر بصورت لایه ای ته نشین شده .حالا شما به یک شلنگ کولر آبی از نوع شفاف نیاز دارید.به آرامی ظرف تخمیر رو در مکانی بلند تر از سطح زمین(مثل میز و صندلی و ..)قرار بدیدpic.twitter.com/ycKMAoiuTX

    Zurück zum Anfang ↑

    Twitter ist möglicherweise überlastet oder hat einen vorübergehenden Schluckauf. Probiere es erneut oder besuche Twitter Status für weitere Informationen.

    عرق سگی یا عرق کشمش گونه‌ای از نوشیدنی‌های الکلی دست‌ساز ایرانی است [۱] که از کشمش به دست می‌آید.[۲] عرق سگی معروفترین و پرمصرفترین نوشیدنی الکلی در ایران است و به همین دلیل بیشترین مصرف‌کننده را دارد.[۳]

    عرق سگی الکل بیشتری از انواع دیگر عرق داشته[۴] و سنگینتر است.[۵] میزان الکل
    به‌طور معمول بین ۴۵ تا ۵۵ درصد است.
    در قدیم به هر شیشهٔ کوچک آن به اصطلاح ۵ سیر گفته می‌شد.[۶][۷]

    در سال‌های اولیه تأسیس میکده قزوین، یکی از محصولات آن به نام عرق میکده که از کشمش خالص تولید میشد و دارای درصد الکل بالاتری بود. همچنین تصویر یک سگ شکاری بر روی شیشه این نوع عرق چاپ شده بود.[۸]الکل بسیار بالا و تصویر سگ شکاری بر روی شیشه این نوع عرق، باعث شد که در بین مصرف کنندگان آن، به مرور زمان نام عرق سگی مصطلح شود.[۹][۱۰][۱۱]

    در میان مشروبات الکلی موجود در بازار ایران، عرق کشمش دست‌ساز بیشترین درصد ناخالصی و غیر استاندارد بودن را به جهت وجود متانول دارد. یکی از دلایل این امر نیز ممنوعیت تولید و فروش مشروبات الکلی در داخل ایران و بالطبع نبودن هر گونه استاندارد و نظارت بر تولید عرق کشمش و همچنین ناآگاهی اغلب مردم از اصول صحیح کشیدن عرق کشمش ، چه در مرحله تهیه مواد لازم ، پروسه تخمیر اولیه ، دمای کشیدن عرق و فاجعه بارتر از همه موارد مفید انگاشتن اولین خروجی عرق از دیگ تقطیر به عنوان سرگل که اصولاً متانول خالص میباشد چه بسا باعث مرگ و صدمات جبران ناپذیر به بدن و کوری و غیره بسیاری از هموطنان شده است ، زیرا اصولاً در دمای ۶۶ درجه ابتدا متانول حاصل گشته و در دمای ۷۸.۳۷ درجه اتانول یا همان عرق قابل مصرف استحصال میگردد ، به همین دلیل بسیاری افراد نیز با علم به این موضوع اقلاً یک استکان از ابتدای عرق تقطیر را به دور میریزند تا متانول آن را حذف کرده باشند ، و در ادامه با گذراندن عرق از ذغال چوب نسبت به حذف رادیکالهای آزاد و نیز دیگر ناخالصی ها اقدام می نمایند. [۳][۱۲][۱۳]

    (۲).یونایتد اسپیریتس
    (۳).پرنود ریکارد
    (۴).باکاردی
    (۵).بیم سانتوری
    (۶).هنسی
    (۷).کامپاری


    دویچه وله : دکتر آرش عکاظی متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت‌ها در گفت‌وگو با دویچه وله از انواع مسمومیت‌های ناشی از مصرف مشروبات دست‌ساز در ایران می‌گوید. دو جوان در تهران نیز تجربیات خود از نوشیدن این مشروبات را شرح می‌دهند.
     

    قیمت ودکا اسمیرنوف اصل (Smirnoff) در تهران ۱۸۰ هزار تومان است و ودکا اسمیرنوف تقلبی ۸۰ هزار تومان. مهیار که دو هفته پیش در تهران ودکا تهیه کرده، درباره این قیمت‌ها به دویچه وله می‌گوید: «تازه خود فروشنده ادعا می‌کرد ودکا اسمیرنوف ۱۸۰ هزار تومانی، اصل است وگرنه راهی برای فهمیدن این‌که اصل است یا تقلبی وجود ندارد.»
     
    مهیار از چندی پیش که به دلیل مصرف «عرق سگی» حالش بد شده، تصمیم گرفته خودش مشروب درست کند. او می‌گوید تهیه مشروبات الکلی در ایران همراه با ریسک است چون معلوم نیست اصل باشد: «این‌جا کپی بیداد می‌کند. برای همین اکثر کسانی که دوست دارند مشروب خوب مصرف کنند، سعی می‌کنند به نوعی فرمول تهیه آن را یاد بگیرند و خودشان آن را درست کنند. به همین دلیل این‌جا گرایش به شراب بیشتر از سایر مشروبات الکلی‌ست.»
     
    مهیار در مورد تجربه خود از مصرف مشروب الکلی مسموم در ایران می‌گوید: «چند وقت پیش “عرق سگی” خوردم و واقعا حالم بد شد. احساس گیجی کردم. مطمئنم قرص خواب‌آور قاطی عرق کرده بودند که به خوابی سنگین و غیرطبیعی فرو رفتم. این‌جا قرص و خیلی چیزهای دیگر قاطی عرق می‌کنند.»
     
    بر اساس آمار رسمی سازمان پزشکی قانونی ایران، مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات دست‌ساز در سال ۱۳۹۱ نسبت به سال ۱۳۹۰، صد درصد افزایش یافته است. بنا بر این آمار، تنها در هفت ماه نخست سال جاری، ۱۰۲ نفر به دلیل مصرف مشروب دست‌ساز و آلوده جان خود را از دست داده‌اند.
     
    مرگ ۸ نفر در سنندج پس از مصرف مشروب آلوده
     
    محی‌الدین سجادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ اعلام کرد ۵۲ نفر به دلیل مصرف مشروبات الکلی ترکیب شده با الکل چوب (متانول) به بیمارستان توحید سنندج مراجعه کردند که هشت نفر از آن‌ها فوت کردند و ۴ نفر دیگر از آن‌ها نیز در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان توحید سنندج بستری شده‌اند. به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، در صورتی که بخش دیالیز این بیمارستان فعال نمی‌شد حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد این افراد فوت می‌کردند.
     

    دکتر آرش عکاظی استادیار دانشگاه و متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت‌ها به دویچه وله می‌گوید به دلیل این‌که مصرف الکل در دولت ایران و وزارتخانه های تابع آن مثل وزارت بهداشت و درمان ممنوع است، راهی وجود ندارد که دولت، الکل سالم و قابل شرب را در دسترس مصرف‌کنندگان قرار دهد. بنابراین احتمال وجود ناخالصی در الکل‌های غیراستاندارد موجود در بازار بسیار بالا خواهد بود. به همین دلیل کسانی که در ایران الکل را به‌صورت خوراکی مصرف می‌کنند، باید به میزان کافی در مورد الکلی که تهیه می‌کنند دقت کنند.
     
    دکتر آرش عکاظی ادامه می‌دهد: «فردی که می‌خواهد الکل مصرف کند، باید از منبعی که این الکل را تهیه می‌کند مطمئن باشد. اگر به الکل‌هایی دسترسی داشته باشد که پلمب هستند و به صورت دست‌ساز و معمول تهیه نمی‌شود، امنیت بیشتری دارند تا این که مثلا بخواهند از هر چیزی که به دستش می‌رسد استفاده کند.»
     
    متانول: الکل غیرقابل شرب
     
    این متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت‌ها تاکید می‌کند که مسمومیت با الکل در ایران چندین نوع است: « مسمومیت با الکل‌های غیر سمی و مسمومیت با الکل‌های سمی که در این بین اتانول به‌عنوان شایع ترین الکل غیر سمی و متانول به‌عنوان شایع ترین الکل سمی شناخته می‌شود».
     
    به گفته دکتر آرش عکاظی اتانول همان الکلی است که مصرف شربی هم دارد و در دوزهای خیلی بالا منجر به مسمومیت می‌شود ولی در دوزهای معمول، عارضه عمده‌ای ایجاد نمی کند. معمولا افرادی هم که آن را استفاده می‌کنند، دوز لازم برای رسیدن به حالت سرخوشی را کم و بیش می‌‌شناسند و مصرفشان در حدی است که باعث مسمومیت نشود، هرچند استفاده بیش از اندازه باعث سردرد ، تهوع و اختلال سطح هوشیاری خواهد شد. متانول یا الکل چوب ولی قابل شرب نبوده و مصرف آن مسمومیت بسیار شدید و خطرناکی ایجاد می کند. این مسمومیت در حدی است که مصرف حدود ۶ سی سی آن می‌تواند باعث کوری و مصرف ۶۰ سی سی باعث مرگ بیمار گردد.
     
    دکتر آرش عکاظی در توضیح احتمال ‌ایجاد متانول در برخی الکل‌های دست‌ساز می‌گوید: «گاهی به‌علت تهیه غیر استاندارد الکل‌های دست‌ساز در ترکیبات آن متانول نیز علاوه بر اتانول یافت می‌گردد. مثلا اگر موقع تهیه الکل، به اشتباه چوب داخل آن باشد، می‌تواند ترکیبات متانول ایجاد کند و وجود این متانول باعث تولید ترکیبات سمی اسید فرمیک در بدن شده و به‌دنبال آن عوارض مسمومیت و علائم آن ظاهر می‌شود.»
     
    به گزارش منابع خبری ایران سالانه حدود ۶۰ تا ۸۰ ‌میلیون لیتر انواع مشروبات الکلی به ارزش ۷۳۰ میلیون دلار به ایران قاچاق می‌شود. این میزان جدا از مشروبات ساخته ‌شده در داخل ایران است.
     
    اتانول: پادزهر متانول
     
    پویان یکی از جوانان ساکن تهران، درباره چگونگی خرید مشروبات الکلی در این شهر می‌گوید از طریق تلفن با فروشندگان الکل تماس می‌گیرد و آن‌ها مشروبات الکلی را در منزل تحویل می‌دهند. پویان نیز از تجربیات خود و دوستانش درباره مسمومیت پس از مصرف مشروبات الکلی می‌گوید و این که تا به حال در چند پارتی دیده که برخی از افراد پس از مصرف این مشروبات، مسموم شده و کارشان به بیمارستان کشیده است.
     

    اگر فردی در ایران پس از مصرف الکل احساس مسمومیت کند و به بیمارستان هم دسترسی نداشته باشد چه‌کار می‌تواند انجام دهد؟ آرش عکاظی متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت‌ها می‌گوید: «اولین درمان برای کسی که در حدود ۲۴ ساعت پس از مصرف الکل احساس اختلال در بینایی می‌کند و به بیمارستان هم دسترسی ندارد، استفاده از اتانول است. یعنی در همان ساعات اولیه باید اتانول مصرف کند. الکل اتیلیک یا همان مشروب معمول مثل ویسکی مصرف کند. در واقع پادزهر متانول، اتانول است. هر چند با توجه به اهمیت این مسمومیت هر چه زودتر باید به اولین مرکز درمانی مراجعه کنند.»
     
    دکتر آرش عکاظی می‌گوید، نکته مثبت و جالب توجه در خصوص افرادی که با الکل دست‌ساز مسموم شده‌اند این است که در این الکل‌ها، اتانول و متانول با هم وجود دارد و چون اتانول پادزهر، متانول است سطح مسمومیت این افراد کمتر از سطح مسمومیت کسانی‌ست که متانول را به تنهایی استفاده کرده‌اند.

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Виконується…

    Завантаження…

    تست عرق کشمش اصل

    Виконується…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Виконується…

    Увійдіть, щоб повідомити про неприйнятний вміст.

    Завантаження…

    Завантаження…

    مصرف افراطی و لجام گسیخته الکل و مشروبات الکلی در هر صورت برای سلامتی زیان آور است . ما دوست داریم هموطنامنان دررهمه جای دنیا در صحت و سلامتی کامل باشند . و این ویدیو جهت جلوگیری از عوارض کشنده ناشی از مصرف الکل های تقلبی و صنعتی ، تهیه شده است . باشد که هیچ انسانی به واسطه مصرف مشروبات الکلی بینایی و سلامتی خود را از دست ندهد .

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Виконується…

    Завантаження списків відтворення…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Виконується…

    Завантаження…

    تست عرق کشمش اصل

    Виконується…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Виконується…

    Увійдіть, щоб повідомити про неприйнятний вміст.

    Завантаження…

    Завантаження…

    مصرف افراطی و لجام گسیخته الکل و مشروبات الکلی در هر صورت برای سلامتی زیان آور است . ما دوست داریم هموطنامنان دررهمه جای دنیا در صحت و سلامتی کامل باشند . و این ویدیو جهت جلوگیری از عوارض کشنده ناشی از مصرف الکل های تقلبی و صنعتی ، تهیه شده است . باشد که هیچ انسانی به واسطه مصرف مشروبات الکلی بینایی و سلامتی خود را از دست ندهد .

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Виконується…

    Завантаження списків відтворення…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Виконується…

    Завантаження…

    تست عرق کشمش اصل

    Виконується…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Виконується…

    Увійдіть, щоб повідомити про неприйнятний вміст.

    Завантаження…

    Завантаження…

    در این ویدئو یک ایرانی شیوه ساخت عرق کشمش به صورت خانگی را توضیح داده است.گزارش آبزرورز تلویزیون فرانس24 درباره مصرف الکل در ایران در لینک زیر بخوانید:

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Виконується…

    Завантаження списків відтворення…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Виконується…

    Завантаження…

    تست عرق کشمش اصل

    Виконується…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Виконується…

    Увійдіть, щоб повідомити про неприйнятний вміст.

    Завантаження…

    Завантаження…

    در این ویدئو یک ایرانی شیوه ساخت عرق کشمش به صورت خانگی را توضیح داده است.گزارش آبزرورز تلویزیون فرانس24 درباره مصرف الکل در ایران در لینک زیر بخوانید:

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Завантаження…

    Виконується…

    Завантаження списків відтворення…

    ما برای بهبود خدمات خود از کوکی‌ها استفاده می‌کنیم. جزئیات بیشتر را در صفحه “حفظ حریم خصوصی کاربران” در وبسایت دویچه وله بخوانید.

    آیا تا به حال در یک مهمانی بوده‌اید که مشروب سرو شود؟ پیش آمده که با خوردن اولین گیلاس تا مغز استخوانتان بسوزد و نفهمید که این چیزی که خورده‌اید الکل بوده یا مشروب الکلی؟ برنامه ویژه «سرنخ» درباره جوانان و مشروبات الکلی.

    آیا می‌دانید …

    تست عرق کشمش اصل

    ممنوعیت، دلیلی برای کم بودن میزان مصرف؟

    شاید خیلی‌ها فکر کنند چون مصرف الکل در ایران ممنوع است پس میزان مصرف نیز پایین است. در حالی که دکتر آرش اعلایی متخصص اعتیاد می گوید مصرف الکل در ایران خیلی هم کم نیست.

    در ایران همه جور مشروبی سرو می‌شود

    او در این باره می‌گوید: «مصرف الکل به صورت اینکه فرد را الکلی بدانیم در ایران در سنوات گذشته کم بوده و الان هم کم است. بیشتر مصرف‌کنندگان به صورت تفنی هستند. منتها همانطور که گفتم این شاید یک گزارشی از یک مرکز باشد و نشان‌دهنده‌ی آمار کل کشور نیست. منتها اگر ما غیرمستقیم بخواهیم به این موضوع بپردازیم، با توجه به گزارشهایی که نیروی انتظامی ارائه می‌کند از دستگیری افرادی که توزیع‌کننده‌ی مشروبات الکلی هستند یا از انبارهایی که کشف می‌شود که در آن انبارها مشروبات الکلی نگهداری می شده، نشان‌دهنده‌ی این است که در ایران ما مصرف‌کننده‌ی الکل را داریم و شاید مصرفش در حد کم هم نباشد.»

    اگر اهل مهمانی رفتن آن هم از نوع جوانانه‌اش باشید، می‌بینید که دکتر اعلایی پر بیراه نمی گوید. سرو مشروب در مهمانی ها ظاهرا آنقدر مهم است که دیگر کسی به نوع آن توجهی نمی کند. شاید هم نمی‌تواند توجهی کند:

    نازنین می‌گوید: «تقریبا می‌توانم بگویم توی ایران همه جور مشروبی سرو می‌شود. می‌شود گفت همه تنوع‌طلب‌اند و همه چی می‌خورند. اصلا به این توجه نمی‌کنند که اگر مثلا این را با آن بخورند، برایشان خوب است، خوب نیست، ضرر دارد یا ندارد. اصلا. هر مشروبی که به دستشان بیاید را استفاده می‌کنند. می‌توانم بگویم همه نوع مشروبی توی همه میهمانی‌ها داریم.»

    هرچند تولید، فروش و مصرف مشروبات الکلی در ایران ممنوع است اما این ممنوعیت هم مثل دیگر منع‌ها راه را بر مردم به خصوص جوانها نبسته است تا جایی که شاید بتوان گفت اگر مشروب آزاد بود چندان تفاوتی با الان نمی کرد.

    شادی از جمله کسانی است که آزاد بودن یا نبودن مشروبات الکلی چندان برایش مهم نیست: «اگر آزاد بود برای من فرقی نمی‌کرد، چون… نه، فکر نمی‌کنم. الان هم همه می‌خورند، یعنی کسی نیست که نخورد یا نتواند پیدا بکند. حالا چون توی ایران ممنوع است، ولی همه یواشکی توی خانه‌هایشان انجام می‌دهند. حالا حرف زدن در موردش ممنوع است، ولی همه انجام می‌دهند، همه می‌خورند دیگر. برای همین خیلی فرق نمی‌کند. حالا ممکن است بعدها اگر آزاد بشود، مردم توی خیابانها هم بخورند و حالا آن یک بحث دیگر است، ولی همینجوری توی خانه‌هایشان همه می‌خورند.»

    اما سؤال اینجاست که اگر الکل ممنوع است پس انواع و اقسام مشروبات الکلی از کجا می آید و مردم چگونه آن را تهیه می کنند؟

    یک مصرف‌کننده حرفه‌ای در این باره می‌گوید: «راستش همه جا تلفنی، هم توی تهران و هم توی شهرستانها دارند. همه‌جا دارند، سوپرمارکتها. مصرف‌کنندگان بیشتر آن قشر پولدارند دیگر، آنهایی هم که ندارند الکل ۹۶درصد مصرف می‌کنند. مثلا با ماءالشعیر یا با نوشابه قاطی می‌کنند. نصف با نصف. دیگر از ۲۸ـ ۲۷هزارتومان به پول ایران شروع می‌شود تا ۱۰۰هزارتومان.»

    اما این قیمت کمی نیست. برای یک جوان بیست و چند ساله که یا دانشجوست و یا تازه فارغ التحصیل شده و می‌خواهد حتما در مهمانی‌اش با مشروب از دوستان جوانش پذیرایی کند، ۲۷ هشت هزار تومان پول کمی نیست. این جوانها راه دیگری را انتخاب می‌کنند:

    بامداد می‌گوید: «از داروخانه الکل سفید می‌گیریم، اتانول ۹۶درصد و بعد قاطی‌اش می‌کنیم با یکسری آبمیوه‌های دیگر با یک درصد خیلی کمی، به اصطلاح دو به یک یا سه به یک و مصرف می‌کنیم. البته الان هم جدیدا دیگر آنقدر گفته‌اند الکل سفید کور می‌کند آدمها را و اینجور حرفها، که دیگر این قضیه هم خیلی کمتر شده باز و دیگر ترجیح می‌دهیم برویم بگیریم.»

    هرچند وزارت بهداشت تولدکنندگان الکل را مجبور به افزودن ماده تلخ کننده کرده و نیروی انتظامی هم مرتب اعلام می کند که فروش الکل سفید در سوپرمارکتها ممنوع است، ولی دکتر اعلایی می‌گوید همین که حداقل جوانها به الکل استاندارد دسترسی داشته باشند جای شکرگزاری دارد.

    او در این بار متذکر می‌شود: «داروخانه‌ها زمانی الکل می‌فروختند و هنوز هم می‌فروشند. منتها با بحث‌هایی که با داروخانه‌ها ما داشتیم به‌صورت غیراختصاصی و همینجور دوستانه می‌دیدیم که مراجعین زیاد هستند، ولی از لحاظ پزشکی بخواهیم بررسی بکنیم و کارشناسی این را یک بار مثبت می‌دیدیم که مردم حداقل دسترسی دارند به الکلی که خالص باشد و شاید استاندارد باشد و با مخلوط کردنش با موادها و اسانس‌های دیگر بعنوان مشروبات الکلی استفاده می‌کردند.»

    اما غیر از مخلوط کردن الکل سفید با آب میوه و یا ولخرجی زیاد، برای گرم‌تر شدن یک میهمانی راههای دیگری هم جود دارد. از اوایل انقلاب که مشروب فروشی ها تعطیل شد، عده‌ای که بیشتر اقلیت ارامنه بودند در خانه های خودشان شروع به تولید نوعی از ودکا کردند. هرچه بگیر و ببندها برای مشروبات الکلی بیشتر شد تقاضای آن هم بالاتر رفت. این بود که عده دیگری که ارمنی هم نبودند به این فکر افتادند که خودشان دست به کار شوند. از انگور و سیب و گلابی گرفته تا خرما و کشمش. و حالا کار به آنجا کشیده که خیلی ها در تولید مشروب خانگی تبحر پیدا کردند و مشتری های خاص خودشان را هم دارند:

    شکیبا به کسانی اشاره می‌کند که مشروب خانگی را نه فقط برای مصرف شخصی که برای فروش تولید می‌کنند: «حتا بعضی‌ها اینقدر پارتی دارند که با خودشان اینور و آنور می‌برند. جایی که می‌خواهند بروند، مشکل ندارند. اتفاقا ما دوـ سه‌تا میهمان‌هایی داریم که از آنور می‌آیند، همه دنبال چنین مشروبی می‌گردیم، چون واقعا نداریم دیگر. کشمش خالص است.»

    مشروبات الکلی، پای ثابت مهمانی‌ها و پارتی‌ها

    اما اصلا چقدر وجود مشروب در یک میهمانی مهم است که به خاطرش میزبان اینقدر دردسر بکشد؟ ظاهرا تصور یک پارتی بدون مشروب برای جوانان امروز کمی مسخره است.

    به قول شکیبا: «مجلسی که مشروب نباشد اصلا لذت نمی‌برند. روی‌ها باز نمی‌شود، چون [عده‌ای] هستند باهم تعارفی هستند اینجا. ولی خب مشروب یک عاملی‌ست که روی‌ها را باز می‌کند. درهرحال تفریح می‌کنند. در هرحال روی دوم آدم را بهرحال نشان می‌دهد. شخصیت را باز می‌کند و…»

    حتی دخترها هم که ظاهرا محدودیت‌های بیشتری از پسرها دارند حاضر نیستند در یک مهمانی که همه مشروب می‌خورند، فقط تماشاچی باشند. هرچند شاید دلایلشان کمی با پسرها متفاوت باشد:

    مثلا شادی ترجیح می‌دهد، خجالتی بودنش را با مشروب از بین ببرد: «خب مشروب آدم را خیلی شاد می‌کند. من خودم یک کمی آدم خجالتی هستم. بعد وقتی مشروب می‌خورم، خیلی شادترم، خیلی راحت‌تر می‌رقصم و کلا مهمانی خیلی بیشتر به آدم خوش می‌گذرد. برای همین توی مهمانی‌هایی که تویش مشروب نیست، خیلی آدم نه می‌رود می‌رقصد و نه شاد است. من خودم معمولا یک گوشه می‌نشینم و خیلی… ابراز خوشحالی معمولا خیلی نمی‌کنم. ولی خب با مشروب آدم خیلی راحت‌تر است و مهمانی خیلی بیشتر بهش خوش می‌گذرد.»

    اگر واقعا این حرفها واقعی است پس اخباری که می گوید در مهمانیها مشروبات الکلی را با قرص های روانگردان مخلوط می کنند یا اینکه در فلان مهمانی بعد از خوردن مشروب به دخترها تجاوز کردند و یا اینکه مدام هشدار می دهند که مصرف الکل از خود بی خودی می آورد و خطرناک است، هیچ ترسی به خصوص برای دخترها به همراه نمی آورد؟

    برای شادی که این ترس بی‌معنی است: «خب من توی جاهایی که می‌خورم همه دوستانی هستند که مثلا سالهاست می‌شناسمشان. مثلا جایی، مهمانی‌های الکی که مثلا یکهو می‌گویند پاشو بیا فلان جا مهمانی هست و آدمهایی که نمی‌شناسم، ممکن است این اتفاقها برای آدم بیفتد، ولی خب معمولا من جاهایی که می‌خورم، حتا جاهایی که می‌روم همه آدمهایی هستند که دوستانم هستند، سالها می‌شناسمشان. خب همه دوستان صمیمی‌ام هستند و از این قرص‌ها نداریم. یعنی بیشتر از مشروب چیزی مصرف نمی‌کنیم. برای همین آنها را می‌شناسم و راههای دیگر هم نمی‌روم، توی این مهمانی‌هایی که الکی هست و تعداد زیاد و ممکن است از این اتفاقها هم بیفتد. »

    اما بعضی‌ها هم می‌گویند تب تند مشروب فقط به خاطر ممنوع بودن آن است. اگر مثل اکثر کشورها فروش مشروب در ایران آزاد شود شاید دیگر کمتر کسی فکر کند که مهمانی‌اش بدون مشروب خالی از لطف است. در مقابل عده دیگری هم هستند که درست برعکس این عقیده دارند. این عده می‌گویند اگر مشروب آزاد شود قطعا بیشتر از الان مصرف‌کننده خواهد داشت، از جمله نازنین که متذکر می‌شود: «بیشتر می‌خوردم. چون الان اصلا در حدی نمی‌خورم که بخواهم بگویم زیاد می‌خورم. ولی اگر اونجوری آزاد بود، حتما بیشتر می‌خوردم.»

    نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید آزاد شدن مشروب باعث کمتر شدن مصرف آن می‌شود یا برعکس؟ چند نفر از شما مشروب را به خاطر هیجان ناشی از ممنوعیتش دوست دارید؟ چند نفر واقعا خود مشروب را دوست دارید؟ فکر می‌کنید آزادی در این یک مورد خاص مفید است یا مضر؟ تست عرق کشمش اصل

    میترا شجاعی

    وقتی می‌گویند مواد مخدر، آدم ناخودآگاه به یاد کوکایین، هرویین و یا حشیش می‌افتد و کمتر به مشروبات الکلی، در حالی که در بسیاری از کشورها از جمله در آلمان این الکل است که ماده اعتیاد‌آور شماره ۱ محسوب می‌شود. (03.09.2007)
     

    دولت عربستان به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا در شهرهای مکه و مدینه، به طور موقت مراسم عمره را به حالت تعلیق درآورد. علت این تصمیم، ثبت موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا در عراق و ایران است.

    شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا از لغو پروازهای ۱۵۰ هواپیمای خود خبر داد. بدین ترتیب ۲۰ درصد هواپیماهای این شرکت هواپیمایی از برنامه پرواز خارج شده‌اند. این شرکت پروازهای خود به ایران را تا ۲۴ آوریل لغو کرده است.

    رسانه‌های ایران بدترین روزهای بازار عید را همین روزهای کسادی بازار در نتیجه شیوع کرونا توصیف کردند. فعالان بازار خواستار معافیت از مالیات و عوارض شهرداری شدند. چند کارشناس گفته‌اند رکود کرونایی هنوز به ایران نرسیده است.

    کانادا از ایران خواست دسترسی به جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را ممکن سازد. ایران فناوری بازخوانی جعبه سیاه را ندارد.
     

    تصاویر دستچینی از رویدادهای این روزهای ایران که باید می‌دیدید.
     

    چه زمانی باید تست کرونا داد؟ چقدر طول می‌کشد تا نتیجه مشخص شود و نتیجه تا چه حد قابل اطمینان است؟ روند آزمایش چگونه است؟
     

    © 2020 Deutsche Welle |
    حریم خصوصی کاربران |
    شناسنامه |
    تماس
    | نسخه موبایل

    تست عرق کشمش اصل
    تست عرق کشمش اصل
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *