فوايد کشمش سياه

دوره مقدماتی php
فوايد کشمش سياه
فوايد کشمش سياه



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .



دوره مقدماتی php


خانه

موبایل

 

 

فوايد کشمش سياه

 

 

1- کشمش، میوه خشک مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود. یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می باشد. بنابراین برای افرادی که رژیم های کم سدیم را باید رعایت کنند، خوردن کشمش بسیار مفید می باشد.

 

2- کشمش دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از تخریب سلولی جلوگیری می کند.

 

3- کشمش برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است.

 

4- منبع خوب ویتامین D و هورمون استروژن می باشد.

 

5- کشمش باوجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می کند… کشمش برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید می باشد.

 

6- کشمش منبع خوب ویتامین ها و عناصر مغذی بدن می باشد. عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است.

 

7- کشمش محتوی مقدار زیادی آهن می باشد… 600 گرم کشمش، 90 درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. 100 گرم کشمش در حدود 88/1میلی گرم آهن دارد، در حالیکه 100 گرم گوشت گاو بین 4-2 میلی گرم آهن دارد.

 

8- کشمش، منبع خوب فیبر، آنتی اکسیدان و همچنین منبع خوب انرژی می باشد.

 

9- فیبر باعث جلوگیری از سرطان کولون، کمک در جلوگیری از رشد غیر معمول سلول ها، بیماری ها و همچنین کنترل قند خون را می شود.

 

10- کشمش را به گوشت اضافه کنید تا مقدار چربی غذا را کم کند و مقدار فیبر و آهن را افزایش و مقدار سدیم را کاهش دهد.

 

11- آنتی اکسیدان از پیری و بیماری های حاصله از آن می کاهد.

 

12- کشمش از سرطان جلوگیری می کند.

 

13- کشمش میزان LDL یا کلسترول بد را در خون کم می کند و باعث کاهش بیماری قلبی می گردد.

 

14- اگر به مدت 4 هفته هر روز کشمش مصرف کنید، آنتی اکسیدان در خون افزایش و کلسترول بد( LDL) کاهش می یابد.

 

15- کشمش موجب کاهش استرس می گردد.

 

16- این میوه خشک باعث عملکرد صحیح رگ های بدن می شود.

 

فوايد کشمش سياه

17- کشمش برای درمان بی نظمی معده و یبوست مصرف می شود. برای جلوگیری از این ناخوشی ها می توانید، 6-5 عدد کشمش را خیس کنید و بعد از چند ساعت، آب آن را بنوشید.

 

18- تحقیقات نشان داده است که ورزشکارانی که قبل و در حین ورزش، حدود یک فنجان کشمش مصرف می کنند، بهتر از بقیه سلول های بدن را از آسیب حفظ می کنند.

 

19- کشمش به علت داشتن قند فروکتوز، دارای خاصیت مصرف سریع انرژی و کاهش وزن نیز می باشد.

 

20- کشمش مانند هویج، برای سلامتی چشم نیز خوب است.

 

21- کشمش باعث تقویت اعصاب می شود.

 

22- کشمش، سستی و رخوت را از بدن دور می کند.

 

23- با خوردن کشمش، غضب را از خود دور کنید.

 

24- کشمش موجب از بین رفتن آب اضافی بدن می گردد.

 

25- کشمش، دهان را خوشبو می کند.

 

26- کشمش، اسپاسم یا گرفتگی عضلانی را کم می کند.

پس از همین حالا، کشمش را به ماست یا سالاد خود اضافه کنید و از خوردن آن لذت برید.

 


خوراکی های پرخاصیت

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

فوايد کشمش سياه

مویز چیست و چه خواصی می تواند داشته باشد.

 

به حبه‌های درشت خشک شده انگور سیاه، مویز گفته می‌شود. این نوع خشکبار در واقع از نظر شکل ظاهری و رنگ آن با کشمش متفاوت، ولی از نظر خواص تا حدود زیادی شبیه آن است.

 

مویز بر اثر خشک شدن خواص خود را از دست نمی‌دهد و حتی اثر نیرو بخش آن بیشتر می‌شود. در این مورد این خشکبار باید اشاره داشت که سرشار از ویتامین‌های B، A، E، و املاحی مانند کلسیم، املاحی مانند کلسیم فسفر و پتاسیم است.

 

مویز دارای اسید چرب امگا ۳ و امگا 6 می‌باشد. همچنین باید اشاره داشت که بهترین و پرخاصیت‌ترین نوع آن مویز پر گوشت، کم دانه یا بی‌دانه است. مویز از ابتلا به آلزایمر، سرطان و دیابت جلوگیری می‌کند.

 

ترکیبات سیاه یا قرمز رنگ موجود در مویز ازنوع آنتوسیانین وپلی فنولیک است که دارای خواص ضد سرطان و ضد آلزایمر است. مقدار زیاد آنتو سیانین موجب شده که ارزش مویز در مقایسه با انگور سبز و کشمش به مراتب بیشتر و کامل‌تر باشد.

 

 

 

ترکیبات مویز اثر بسیار قوی در جلوگیری از بروز اختلالات بیماری آلزایمر دارد. هر چه میزان آنتو سیانین (عامل رنگ سیاه مویز) بیشتر باشد، قدرت مویز در جلوگیری از آلزایمر بیشتر می‌شود.

 

باید یادآوری شود که ترکیبات موجود در مویز می‌تواند از تصلب شرایین (سفت و سخت رگ‌ها) و چسبندگی پلاکت‌ها جلوگیری می‌کند. با خوردن مویز، غلظت خون کاهش می‌یابد رگ‌های خونی منبسط می‌شود با خوردن مویز غلظت خون کاهش می‌یابد. رگ‌های خونی منبسط می‌شوند و خون می‌تواند با سرعت بیشتر ی در بدن جریان یابد و در نتیجه مانع انباشته شدن پلاکت‌های خون روی هم می‌شود و از لخته شدن خون پیشگیری می‌کند.

 

به طورکلی مویز درمان کننده بیماری‌های قلبی و پایین آورنده فشار خون است و برای بیماران دیابتی بسیار مفید می‌باشد.

 

 

 

مویز می‌تواند به تقویت معده کمک کند و برای افرادی که ناراحتی‌های گوارشی دارند مفید است از دیگر خواص مهم مویز می‌توان به اثرات ضد درد ضد باکتری و اثرات محافظت کنندگی از کبد قلب و سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

 

مصرف مویز همچنین از سردردهای میگرنی پیشگیری می‌کند و موجب کاهش شدت درد آن می‌شود.

 

مویز در گروه میوه‌ها طبقه‌بندی می‌شود و دو قاشق غذاخوری مویز معادل ۳۰ گرم حدود ۶۰ کیلوکالری انرژی دارد.

 

 

 

مویز منبع انرژی است و افرادی که مبتلا به یبوست هستند می‌توانند در رژیم غذایی خود از مویز استفاده کنند.

 

مویز حاوی آنتوسیانیدها است که ارزش غذایی آن را افزایش می‌دهد. و رنگ تیره مویز به دلیل وجود همین آنتوسیانیدها است که ضد سرطان است و موجب کاهش کلسترول خون افراد می‌شود.

 

مویز سرشار از ویتامین‌های گروه C است ولی ویتامین B خود را از دست داده است کسانی که مبتلا به سردردهای میگرنی هستند در طول روز می‌توانند از میوه‌های خشک مانند مویز استفاده کنند که موجب کاهش دردهای میگرنی می‌شود. و دیابتی‌ها در مصرف میوه‌های خشک مانند مویز دقت کنند به دلیل این قند این گونه میوه‌ها زیاد است.

 

در سال های اخیر، مویز در آجیل فروشی ها جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است و اغلب خانواده ها از آن همراه با دیگر مغزها، برای افزایش توان و انرژی به ویژه در فصول سرد سال استفاده می کنند، اما سوال اینجاست که آیا مویز را می توان جایگزین انگور کرد؟ آیا افراد دیابتی و چاق می توانند از این میوه خشک استفاده کنند؟فوايد کشمش سياه

 

معمولا مویز تهیه شده از انگور قرمز مجلسی یا انگور شاهانی بهتر است.

 

ترکیبات سیاه یا قرمز رنگ موجود در مویز از نوع آنتوسیانین و پلی فنولیک است که دارای خواص ضدسرطان و ضدآلزایمر هستند. مقدار زیاد آنتوسیانین موجب شده که ارزش مویز در مقایسه با انگور سبز و کشمش به مراتب بیشتر و کامل تر باشد.

 

ترکیبات مویز اثر بسیار قوی در جلوگیری از بروز اختلالات بیماری آلزایمر دارند. هر چه میزان آنتوسیانین (عامل رنگ بنفش یا سیاه مویز) بیشتر باشد، قدرت مویز در جلوگیری از آلزایمر بیشتر می شود.

 

ترکیبات موجود در مویز می تواند از تصلب شرایین (سفت و سخت شدن رگ ها) و چسبندگی پلاکت های خون پیشگیری کند. با خوردن مویز، غلظت خون کاهش می یابد، رگ های خونی منبسط می شوند و خون می تواند با سرعت بیشتری در بدن جریان یابد و در نتیجه مانع انباشته شدن پلاکت های خون روی هم می شود و از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری می کند.

 

از سوی دیگر این میوه می تواند با تولید انرژی در روزهای سرد سال، بدن را گرم و پرانرژی کند.

 

مویز ضد سرطان، درمان کننده بیماری های قلبی و پایین آورنده ی فشار خون است.

 

مویز می تواند به تقویت معده کمک کند و برای افرادی که ناراحتی های گوارشی دارند، مفید است.

 

از دیگر خواص مهم مویز می توان به اثرات ضد درد، ضد آلرژی، ضد باکتری و اثرات محافظت کنندگی از کبد، قلب و سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

 

خوردن مویز در بیماران دیابتی

جالب است بدانید بیشتر قند مویز، از نوع فروکتوز است که برای جذب در بدن به انسولین نیاز ندارد، به همین دلیل مصرف کشمش و مویز به جای قند همراه چای، از قدیم به خصوص در افراد دیابتی مرسوم بوده است. در سال های اخیر نیز عنصر کروم در ترکیبات انگور و فرآورده های آن یافت شده است که موجب کاهش قند خون می شود.

البته باید گفت اگر چه انگور و فرآورده های آن حاوی فلز کروم و قند فروکتوز هستند، اما به مقدار کم یا زیاد، قندهای دی ساکارید نیز دارند که می تواند برای افراد دیابتی ایجاد مشکل کند.

لذا بیماران دیابتی برای مصرف مویز باید با پزشک خود مشورت کنند و از زیاده روی در مصرف آن جدا خودداری نمایند.

 

 

توصیه ها

۱- مصرف کشمش و مویز به مادران شیرده، سالخوردگان، کودکان در حال رشد و بچه های مدرسه ای به عنوان یک میان وعده توصیه می شود.

۲- فرآورده های انگور به ویژه مویز و کشمش، از کالری بسیار بالایی برخوردارند که مصرف مقدار زیاد آن می تواند موجب افزایش وزن در افراد شود. در نتیجه مصرف آن برای افراد چاق توصیه نمی شود.

۳- از خرید مویز و کشمش به صورت فله ای و روباز اجتناب کنید و حتما محصولاتی را که دارای بسته بندی بهداشتی، تاریخ مصرف و مجوز وزارت بهداشت هستند را بخرید.

فوايد کشمش سياه

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

سلامت – حبوبات – خواص کشمش 

کشمش جزو تنقلاتی که بسیار مفید است، کشمش انواع مختلفی دارد که از انگورهای مختلف به دست می آید. در این بخش از سایت آکاایارن قصد داریم تا شما را با خواص و فواید کشمش بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

نحوه استفاده : خوراکیخواص : کشمش برای تقویت طبیعی انرژی فوق العاده است.100گرم کشمش شامل بیش از 25%مواد لازم توصیه شونده است .همچنین فیبر زیادی در آن وجود دارد که به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده ها کمک می کند .در کنار آن پتاسیم را می توان نام برد که موجب کاهش فشار خون و جلوگیری از دفع مایعات بدن می شود . همچنین سلنیوم در کشمش وجود دارد که برای پوست عالی است …

کشمش

ه علاوه در کشمش مقادیر کمی از ویتامین A و مقادیر مناسبی ویتامین B یافت می شود.چون این ماده غنی از کالری است، برای کسانی که مبتلا به افسردگی -دلشوره – تشویش و مشکلات عصبی هستند بسیار مناسب است .منبع : کتب طب سنتیویرایش و تلخیص:آکاایران

 

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

فواید کشمش و انواع آن , خواص استفاده از مویز , کشمش برای تقویت خون , کشمش چه خاصیتی دارد , مزایای خوردن کشمش , ویتامینهای کشمش , فواید کشمش سیاه , موارد مصرف کشمش , خواص کشمش خرما , انواع کشمش سبز , خواص کشمش سیاه , فواید کشمش سبز , خواص کشمش فخری , خواص کشمش سبز , کشمش سبزقلمی , آب کشمش کودک , خاصیت کشمش , فواید شکمش , خوردن کشمش , خواص كشمش , مصرف کشمش , خواص کمشش , کشمش سبز , كشمش سرخ

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

کشمش (به انگلیسی : Raisin) در واقع همان انگور خشک شده‌ در آفتاب یا سایه است که در انواع کشمش سبز قلمی، زرد، سیاه یا مویز، کشمش تیفی، آفتابی و کشمش پلویی وجود دارد.

کشمش فواید زیادی برای بدن دارد و ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص انواع کشمش را برای سلامتی، دیابت، لاغری، کودکان و پوست و مو ارائه کرده ایم.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های موجود در کشمش با افزایش تولید کلاژن و الاستین پوست شده و به درمان چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کنند.

رزوراترول های موجود در کشمش به پاک سازی خون و پاک سازی پوست کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

منیزیم و پتاسیم موجود در کشمش به سم زدایی و پاک سازی خون کمک می کنند و به این ترتیب باعث درمان آکنه و جوش صورت می شوند.فوايد کشمش سياه

همچنین مصرف کشمش سیاه با سم زدایی کبد به سم زدایی پوست و در نتیجه درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در کشمش ها به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و پوست را در برابر آسیب های نور خورشید محافظت می کنند.

مقادیر بالای آهن موجود در کشمش با افزایش جریان خون در پوست سر باعث تقویت فولیکول های مو شده و باعث افزایش رشد مو می شود.

مصرف روزانه کشمش به دلیل رزوراترول های موجود در آن باعث کاهش التهاب پوست سر شده و به درمان شوره سر کمک می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در کشمش از طریق تقویت فولیکول های موی سر به پیشگیری و درمان ریزش مو کمک می کنند.

مطالعات در سال 2015 نشان داده که مصرف کشمش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو کاهش می دهد.

مطالعات نشان داده افراد دیابتی که کشمش مصرف می کنند تا 19 درصد کاهش در میزان گلوکز ناشتا نشان می دهند.

مقادیر بالای فیبر و قند های طبیعی موجود در کشمش با افزایش تولید انسولین طبیعی به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.

مقادیر بالای فیبر موجود در کشمش می تواند با کاهش اشتها و پیشگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن کمک کند.

مطالعات نشان می دهد که مقادیر بالای پتاسیم و پلی فنول های موجود در کشمش سیاه و سبز به کاهش تنش عروق خونی و کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

مقادیر بالای فیبر موجود در کشمش هم با اثر بر روی عروق خونی باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

سطح بالای پتاسیم، فیبر، پلی فنل، تانن و آنتی اکسیدان های موجود در کشمش با کاهش کلسترول بالای خون و همچنین کاهش فشار خون بالا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی مفید می باشد.

کشمش غنی از مواد معدنی مانند پتاسیم، فسفر، آهن، کلسیم و منیزیم هستند که به رشد ذهنی و جسمی کودک کمک می کنند.

کشمش به دلیل مقادیر بالای فیبر که دارد به بهبود حرکات روده به درمان یبوست در کودکان کمک می کند.

کشمش به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارد به درمان تب بالا در نوزادان و کودکان کمک می کند.

کشمش باعث تقویت حافظه در نوزادان و کودکان می شود.

کم خونی فقر آهن یکی از مشکلات رایج در دروان بارداری است و کشمش به دلیل مقادیر بالای آهن، مس و ویتامین C که دارد به درمان این بیماری کمک می کند.

مقادیر بالای فیبر موجود در کشمش برای پیشگیری و درمان یبوست در زنان باردار مفید می باشد.

کشمش منبع خوبی از قند های طبیعی است که باعث افزایش انرژی مورد نیاز زنان باردار می شود.

ویتامین A در کشمش برای بهبود رشد چشم جنین مفید بوده و کلسیم موجود در آن تشکیل استخوان ها در جنین می شود.

کشمش به دلیل مقادیر بالای اسید آمینه ی آرژنین که دارد باعث تحریک میل جنسی شده و به درمان اختلال نعوظ کمک می کند. در واقع آرژینین موجود در کشمش تحرک اسپرم را افزایش می دهد و به درمان ناباروری کمک می کند.

مقادیر بالای فیبر موجود در کشمش باعث به هضم غذا کمک می کند و برای درمان معده درد، بیماری های روده و سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد.

کشمش مقادیر بالایی فیبر دارد که با افزایش جذب آب به بهبود حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.

کشمش همچنین می تواند با جذب مایعات به درمان اسهال کمک کند.

کشمش حاوی مقادیر بالای آهن، مس و ویتامین های B می باشد که با افزایش تولید گلبول های قرمز خون به درمان کم خونی کمک می کند.

همچنین کشمش با درمان کم خونی به درمان بی خوابی شبانه ناشی از فقر آهن کمک می کند.

مقادیر بالای بور موجود در کشمش باعث تقویت حافظه شده و خطر ابتلا به بیماری های زوال عقل یا آلزایمر را کاهش می دهد.

بیوفلاوونوئید های موجود در کشمش با سم زدایی و پاک سازی خون و بدن به سلامت کبد و درمان بیماری های کید کمک می کند.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در کشمش باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به سرماخوردگی وآنفلونزا را کاهش می دهد.

کشمش به دلیل خواص ضد میکروبی به عنوان یک آنتی بیوتیک شناخته شده و به درمان تب بالا و بیماری های عفونی کمک می کند.

کاتچین موجود در کشمش به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.

فیبر موجود در کشمش باعث دفع صفرا از بدن شده و سمومی را که باعث ایجاد سرطان می شوند را از بین می برد.

اولئانولیک اسید موجود در کشمش برای سلامت دهان و دندان مفید بوده و خطر پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

کشمش غنی از کلسیم است که مینای دندان را تقویت می کند.

بور موجود در کشمش می تواند از رشد میکروب های بیماری زا در دهان و دندان جلوگیری کند.فوايد کشمش سياه

آنتی اکسیدان های موجود در کشمش باعث تقویت بینایی شده و خطر ابتلا به بیماری های چشمی از جمله دژنراتیو ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهد.

کلسیم موجود در کشمش باعث تقویت استخوان ها شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان به ویژه در زنان یائسه را کاهش می دهد.

بور موجود در کشمش برای سلامت استخوان ها و جذب موثر کلسیم حیاتی است.

پتاسیم یکی دیگر از مواد مغذی ضروری موجود در کشمش است که باعث تقویت و بهبود رشد استخوان ها شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

پلی فنول ها و آنتی اکسیدان های موجود در کشمش خواص ضد التهابی قوی دارند که برای پیشگیری و درمان بیماری های روماتیسم و آرتروز مفید هستند.

پتاسیم موجود در کشمش به پاک سازی کلیه ها کمک کرده و باعث درمان سنگ کلیه می شود.

کشمش حاوی مقادیر بالای ویتامین ها، اسید آمینه و مواد معدنی مانند سلنیوم و فسفر است که جذب مواد مغذی دیگر و پروتئین ها را تسهیل می کند و باعث افزایش انرژی و افزایش قدرت بدنی ورزشکاران و بدنسازان می شود.

همچنین مقادیر بالای فروکتوز و گلوکز موجود در کشمش آن را به یکی از بهترین مواد غذایی برای افزایش انرژی ورزشکاران و بدنسازان تبدیل کرده است.

زیاده روی در مصرف کشمش به دلیل کالری بالایی که دارد می تواند باعث چاقی و افزایش وزن شود.

بعضی افراد ممکن است به کشمش واکنش های آلرژیک نشان دهند که با علائمی مانند خس خس سینه، مشکلات تنفسی، اسهال و حتی تب مشخص می شود.

طبیعت کشمش گرم و خشک می باشد. انواع کشمش ها سرشار از پلی فنول، آنتی اکسیدان، کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر، منیزیم، بور، تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین و ویتامین K، ویتامین C و ویتامین B6 هستند.

کشمش دارای مزه ای شیرین می باشد و می توان از آن برای تهیه سالاد میوه، سالاد سبزیجات، انواع کیک، کلوچه و شیرینی کشمشی، کشمش پلو، عدس پلو با کشمش و به عنوان جایگزین قند و شکر یا آجیل از آن استفاده کرد.

کشمش به انگور سبر یا زرد خشک شده گفته می شود در حالی که مویز به انگور سیاه یا انگور شاهانی خشک شده اطلاق می شود.

مویز در دو نوع کم دانه و بی دانه تولید می شود.

منابع : organicfacts – stylecraze – draxe – momjunction

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما – مجله اینترنتی ریموژ

فوايد کشمش سياه
فوايد کشمش سياه
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *