طرز تهیه فینگر فود رول کالباس

دوره مقدماتی php
طرز تهیه فینگر فود رول کالباس
طرز تهیه فینگر فود رول کالباس

نان لواش یا نان آماده برای رولت کالباس ( ژامبون ) به میزان لازم کالباس 8 ورق خیارشور 2 عدد گوجه فرنگی 2عدد گوجه گیلاسی به میزان لازم زیتون به میزان لازم جعفری خورد شده 100 گرم فلفل دلمه ای یک عدد سس مایونز به میزان لازم میتونید نون رولت کالباس رو هم خودتون آماده کنید.

آرد 4/3 لیوان تخم مرغ 3عدد شیر یا ماست 1 لیوان نمک 3/1 قاشق چایخوری

تخم مرغ ها رو تو کاسه ریخته هم میزنیم بعد شیر یا ماست و اضافه کرده هم میزنیم سپس نمک و آرد و به مخلوط اضافه کرده هم میزنیم تا یکدست بشه .کف ظرف به شکل مستطیل رو با برس آغشته به روغن چرب کرده روی حرارت ملایم قرارمیدیم . سپس لایه نازک از خمیر رو سینی می ریزیم بعد از اینکه یه طرف خمیر پخت خمیر رو بر میگردونیم تا طرف دیگه خمیر پخته بشه . نون رولت کالباس که آماده شد به مدت 4 الی 5 دقیقه تو یخچال میذاریم تا خنک بشه.طرز تهیه فینگر فود رول کالباس

سپس از یخچال در میاریم و سطح نون و سس میزنیم بعد ژامبون رود نون میچینیم و روی ژامبون ها خیار شور ورقه شده در مرحله آخر سبزی خورد شده رو روش میریزیم . با احتیاط نون رو رول کرده برش می زنیم و رولت برش زده رو به مدت دو ساعت تو یخچال میذاریم بعد رولت کالباس رو در میاریم و تزیین می کنیم .

دوره مقدماتی php

ابتدا به طور جداگانه سبزی را خورد کرده،گوجه فرنگی را خیلی نازک حلقه حلقه می کنیم ،فلفل دلمه ای و خیارشور را هم خیلی نازک خورد می کنیم بعد از آماده شدن مواد داخل رولت ، سطح نون را به سس مایونز آغشته می کنیم ولی نباید ابتدا و انتها به سس آغشته شود . روی نون به شکل موازی یک ردیف گوجه فرنگی سبزی خورد شده کالباس (ژامبون ) خیار شور و فلفل دلمه ای می چینیم ،دقت میکنیم ابتدا و انتها نون خالی باشه. در این مرحله نون رو با دقت رول می کنیم بعد حلقه حلقه برش میزنیم قسمت ابتدا وانتهای نون رو کنار میذاریم .در آخر گوجه گیلاسی و زیتون رو دو نیم کرده با خلال چوبی رولت کالباس رو تزیین میکنیم. میتونیم مواد رو خورد کرده مخلوط کنیم و کمی تفت بدیم بعد مواد تفت داده شده رو روی خمیر ریخته به روش بالا رول کرده سرو کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

برای سفارش با شماره موبایل 09124046115 تماس بگیرید.

 

اگر میخواهید بدانید اصلا فینگر فود چی هست باید خیلی ساده به شما بگویم همان لقمه های نان و پنیر و گردو کوچکی که مادرتان برای شما درست میکرد یک نوع فینگرفود است ، در واقع فینگرفودها لقمه های کوچک و آماده غذا ، دسر ، شیرینی هستند که برای پذیرایی در مهمانی ها تهیه و به مهمان ها تعارف میشود در این نوشته هم در مورد این نوع غذای مهمانی ها و جشن ها و تولد ها بیشتر صحبت میکنیم هم عکس ۱۰۰ نوع فینگرفود با استفاده از غذاهای ایرانی را خواهیم دید و ایده خواهیم گرفت . با ما همراه باشید .

در ویکی پدیا به جای واژه فینگرفود از لقمه ی دستی  آورده شده است . (لقمه ای که در درست مهمان خورده میشود نه سر میز یا سر سفره )

به هر نوع مواد خوراکی گفته می‌شود که به گونه‌ای طبخ و آماده می‌شوند که به راحتی با دست خورده می‌شوند. لقمه‌های دستی در مقابل غذاهای مفصل قرار می‌گیرند که معمولاً برای خوردن آنها نیاز به استفاده از چاقو، چنگال، قاشق یا انواع کارد و چنگال می‌باشد. در برخی از فرهنگ‌ها، خوراک‌ها تقریباً همیشه با دست خورده می‌شوند؛ و مواد غذایی است که تقریباً همیشه با دست خورده میشوند؛ برای مثال غذاهای اتیوپی در نان اینجرا پیچیده و خورده می‌شوند. در جنوب آسیا نیز خوردن غذا بیشتر با دست صورت می‌گیرد. بسیاری از غذاهای خیابانی و فست فود از نوع غذای دستی محسوب می‌شوند.

دیدگاه

تصویر امنیتی *

طرز تهیه فینگر فود رول کالباس

بهینه سازی : دلبرانه

اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم کلیه حقوق برای این سایت محفوظ است و کپی برداری فقط باذکر منبع با لینک مربوطه بلامانع است Copyright delbaraneh.com © 2019- Allrights Reserved.



 یکی از سختی‌های آشپزی کردن این است که اغلب اوقات آدم نمی‌داند باید چه بپزد؟! پیدا کردن غذایی که هم باب میل اعضای خانواده باشد، هم ظاهری زیبا داشته باشد و هم مواد اولیه‌اش در دسترس باشد کار سختی‌ست. حالا فکرش را بکنید قرار باشد برای افراد بیشتری خارج از خانواده‌تان غذا درست کنید، آن هم درست زمانی‌که کلی کار روی سرتان ریخته و ترجیح‌تان است که غذای‌تان هرچه سریع‌تر آماده شود، درست مثل صبح روز جشن تولد! در این‌جا 6 فینگرفود خوشمزه و همه پسند برای‌تان آماده کرده‌ایم که دغدغه‌تان را برای پذیرایی از مهمانان جشن تولد کم کند و مهمانان‌تان با دیدن‌شان سر ذوق بیایند. 

 

جامبو، پاستای غول پیکر

طرز تهیه فینگر فود رول کالباس

 

جامبو شلز، یکی از انواع پاستا است که تازگی‌ وارد بازار ایران شده‌ است. اولین قدم برای درست کردن جامبو شلز‌، تهیه کردن موادی است که قرار است داخل پاستاهای صدفی بزرگ قرار دهید. مایه درون پاستاها می‌تواند تنوع خاصی داشته باشد و این به سلیقه‌ و میل شما برمی‌گردد. می‌توانید برای پر کردن شکم صدف‌ها از مایه معمولی ماکارونی استفاده کنید، اما اگر مثل من عشق سالاد ماکارونی هستید به شما پیشنهاد می‌کنم برای پر کردن شکم جامبو، با پاستاهای ریزتر، مثل پاستای پیچی یا صدفی، سالاد ماکارونی درست کنید. بعد از آماده شدن مواد درون جامبو، خود جامبو‌ها را مثل دیگر پاستاها جوشانده و آبکشی کنید. حالا داخل صدف‌ها را با مایه در نظر گرفته شده پر کنید.

پیشنهاد جامویی یک: اگر برای پر کردن جامبوها از سالاد ماکارونی استفاده می‌کنید، سعی کنید سالاد ماکارونی‌تان سس بیشتری داشته باشد تا ماکارونی‌ها از داخل جامبو بیرون نریزند.

پیشنهاد جامبویی دو: می‌توانید روی جامبوهای پر شده را با پنیر پیتزا بپوشانید و به اندازه‌ای که پنیرها ذوب شوند، آن‌ها را داخل فر قرار دهید.

هشدار جامبویی: هنگام آبکش کردن جامبو، مراقب باشید جامبوها را زیاد نجوشانید، چرا که بیش از اندازه جوشیده شدن باعث وارفتگی پاستا خواهد شد.

 

رول کالباسی

رول‌های کالباسی یکی از پرطرفدارترین فینگر فودها هستند، که به آسانی تهیه می‌شوند. ساده‌ترین رول کالباسی به این صورت تهیه می‌شود که، برگه‌های نازک کالباس را با لایه‌ی نازکی از سس مایونز و یک خیارشور رول کرده و به دو یا سه قطعه کوچک برش می‌زنیم. روش دوم استفاده از ورقه‌های نازک خیار، سس فرانسوی، جعفری، ریحان و کالباس است. رول‌ها را با خلال دندان محکم کنید و تا زمان سرو در یخچال قرار دهید. اما روش سوم که خوشمزه‌ترین آن‌ها است، با نان لواش یا خمیر کرپ درست می‌شود. اگر می‌خواهید رول مهمان پسندتری داشته باشید، زحمت خمیر کرپ را خودتان بکشید. برای درست کردن خمیر کرپ، 3 تخم‌مرغ، یک لیوان شیر، سه چهارم لیوان آرد و مقداری نمک را تا حد یک دست شدن با یکدیگر مخلوط کرده و سپس در ‌تابه سرخ کنید. بعد از سرد شدن خمیر، روی آن‌ها را با کالباس، جعفری خرد شده، سس مایونز پوشانده و به آرامی رول کنید و برش بزنید. با این مقدار خمیر کرپ، حدود 20 عدد رول دو سانتی‌متری خواهید داشت.

نکته کالباسی یک: هنگام پختن خمیر کرپ شعله‌ی گاز را تا حد امکان کم کنید تا نان برشته و خشک نشود. می‌توانید کرپ را به مقدار کمی سرخ کنید و با اضافه کردن پنیر پیتزا، رول‌ها را به مدت چند دقیقه تا ذوب شدن پنیرها در فر قرار بدهید.

نکته کالباسی دو: رول‌های کالباسی را برای مدت طولانی نگهداری نکنید و یادتان باشد اگر تا زمان سرو شدن آن‌ها چند ساعتی طول می‌کشد، روی دیس رول‌ها را با سلفون بپوشانید تا از خشک شدن کالباس جلوگیری بشود.

 

اسپرینگ، مینی ساندویچ بهاری

اسپرینگ‌ها انواع مختلفی دارند که از بین آن‌ها اسپرینگ مرغ و گوشت از دیگر اسپرینگ‌ها معمول و ساده‌تر هستند. اما من برای شما اسپرینگی را انتخاب کرده‌ام که نه تنها سالم‌تر و کم هزینه‌تر است که خصوصیت خاص بودن را هم دارد؛ اسپرینگ سبزیجات. مایه داخل اسپرینگ سبزیجات، از یک فنجان کلم و 5 لوبیا سبز ریز شده، یک هویج خلال شده‌ متوسط، نصف قاشق غذاخوری سیر، فلفل، نمک و یک قاشق شکر و زنجبیل تشکیل شده است. تمام مواد را مخلوط کنید و در روغن معمولی، روغن کنجد و کمی سرکه، تا حد نرم شدن سرخ کنید. خمیر اسپرینگ را می‌توانید حاضری بخرید یا خودتان زحمتش را بکشید. سبزیجات سرخ شده را داخل خمیر قرار داده، بپیچید و در روغن سرخ کنید.

پیشنهاد بهاری: اگر دوست داشته باشید می‌توانید با قلمو رول‌ها را با یک تخم‌مرغ هم زده، آغشته کنید، در پودر سوخاری غلتانده و در روغن قرار دهید.

هشدار بهاری: اسپرینگ روغن زیادی جذب می‌کند، پس تمام سعی‌تان را برای گرفتن روغن جذب شده بکار بگیرید.

نکته بهاری: اگر در منزل خمیر نداشتید، به جای خمیر از نان لواش استفاده کنید.

 

قارچ شکم پر

تا دیروز قارچ‌ها با وجودشان در غذاهای مختلف علت خوش طعمی زیادی می‌شدند، اما حالا مستقل هم شده‌اند و به تنهایی توانسته‌اند محبوب دل خیلی‌ها بشوند! قارچ‌ سوخاری معروف‌ترین قارچ مستقلی است که احتمالا تجربه خوردنش را دارید. اما قارچ‌‌های شکم پر یکی از هوس برانگیزترین قارچ‌هایی هستند که حتما از دیدن‌شان در این عکس آب از دهان‌تان راه افتاده. برای درست کردن 10 عدد قارچ شکم پر به یک پنجم بسته پنیر پارمیزان و به همین میزان پنیر خامه‌ای نیاز داریم، همچنین یک قاشق سر خالی نمک، مقداری اسفناج خرد شده، یک پنجم پیمانه نان تست خرد شده، نصف قاشق کره و فلفل از دیگر مواد اولیه‌ی این فینگر فود جذاب هستند. تمام مواد به استثنا نیمی از پنیر پارمیزان، نان تست خرد شده و کره را در ظرفی مخلوط کنید و داخل شکم قارچ‌هایی که از قبل ساقه‌شان را بریده‌اید، بریزید. باقی مواد را لایه به لایه روی قارچ قرار داده و برای محکم شدن، به آرامی فشارشان بدهید. قارچ‌ها را داخل سینی چیده و به مدت 20 دقیقه در فر با دمای 175 درجه گرم کنید.

نکته قارچی: پنیر را حتما برای آخرین لایه در نظر بگیرید. می‌توانید برای زیبایی بیشتر روی پنیر از سبزیجات رنگی مثل ذرت یا فلفل رنگی کمک بگیرید.

پیشنهاد قارچی: اگر با خوردن سوسیس و کالباس مشکلی ندارید، یا دلتان نمی‌خواهد قارچ‌ها کاملا گیاهی باشند، به مواد داخل قارچ سوسیس رنده شده هم اضافه کنید.

 

الویه‌ مخصوص آدم‌های خاص

الویه یکی از معمول‌ترین و لذیذترین غذاهای جشن تولدی است که همه ما آن را امتحان کرده‌ایم. شما می‌توانید با یک تغییر جذاب، یک غذای سن و سال‌دار مثل الویه را به غذایی شیک و امروزی تبدیل کنید. برای درست کردن این الویه خاص می‌توانید به جای تزیین معمولی آن در یک دیس بزرگ، به مغازه‌های فروش وسایل شیرینی پزی سری بزنید و یک بسته قیف کوچک بیسکویتی تهیه کنید، حالا می‌توانید الویه را به جای قرار دادن در آن نان‌های باگت همیشگی، داخل قیف‌های بستنی بریزید. پیشنهاد دوم برای سرو کردن الویه، نان‌های نازکی مثل لواش است. یک لایه نازک از الویه را کاملا روی نان پخش کنید، در مرحله بعد نان را آرام رول کنید. رول را در یک پلاستیک فریز محکم بسته و تا یک ساعت در یخچال قرار دهید. مرحله سوم بریدن رول الویه با کاردی تیز و چیدن رول‌ها در ظرف است.

پیشنهاد رولی یک: برای زیبایی بیشتر الویه‌های رول شده را داخل کاغذ شیرینی قرار بدهید و سر الویه‌های قیفی را با نخود فرنگی، ذرت یا جعفری بپوشانید. همچنین می‌توانید از فلفل رنگی ریز شده هم استفاده کنید.

پیشنهاد رولی دو: اگر فرصت کافی برای درست کردن الویه دارید می‌توانید به جای قیف بستنی‌های آماده، خودتان با خمیر قیف درست کنید.

پیشنهاد رولی سه: برای چیدن رول‌ها از ظرف مستطیلی و برای قیف‌ها از ظرف گرد استفاده کنید.

 

کباب سبزیجات یونانی

سیخ‌های کبابی اغلب به همراه گوشت، مرغ و ماهی آماده می‌شوند و شما مختار هستید تا به سلیقه خودتان انتخاب کنید که سیخ کبابی‌تان گیاهی باشد، مخلوط باشد یا تمام و کمال گوشتی. برای پر کردن سیخ کبابی‌تان به چند رنگ متفاوت نیاز دارید، که اولین نسخه آن سه رنگ فلفل سبز، قرمز و زرد است، بادمجان کوچک، کدو، پیاز، گوجه‌فرنگی گیلاسی، ذرت، سیب زمینی کوچک و از همه مهم‌تر قارچ، دیگر تشکیل دهنده‌های این کباب کاملا گیاهی و خوش آب و رنگ است. پیشنهاد می‌کنم کدوها را پوست نگیرید چرا که حلقه‌های کدو زیباتر به چشم خواهند آمد. حالا همه‌ی مواد را داخل یک کاسه بزرگ که حاوی آب لیمو، روغن زیتون، سیر، نمک و فلفل است، به مدت یک ربع تا نیم ساعت قرار دهید تا مواد طعم‌دار شوند. سبزیجات به سیخ کشیده شده را 10 دقیقه در فر قرار دهید تا کاملا برشته و نرم بشوند.طرز تهیه فینگر فود رول کالباس

نکته کبابی: سبزیجات مختلف را به ترتیب تضاد رنگی در سیخ‌های کبابی قرار دهید و سعی کنید دو رنگ مشابه کنار هم قرار نگرفته باشند.

پیشنهاد کبابی یک: فلفل‌رنگی‌ها را به شکل مربع یا مثلث برش بزنید. کدو و بادمجان را هم می‌توانید دایره‌ای ببرید و هم از بالا به چهار قسمت مساوی تقسیم کرد و هر کدام را به سه تا چهار برش تقسیم کنید.

پیشنهاد کبابی دو: کباب سبزیجات را با بلغور گندم پخته، سالاد گوجه و روغن زیتون سرو کنید. همچنین می‌توانید به سس کباب‌تان سرک و سبزیجاتی مثل گشنیز و جعفری را هم اضافه کنید.

طرز تهیه فینگر فود رول کالباس
طرز تهیه فینگر فود رول کالباس
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *