وجود خون در مدفوع سگ

دوره مقدماتی php
وجود خون در مدفوع سگ
وجود خون در مدفوع سگ

دلیل وجود خون در مدفوع سگ : نگهداری و بهداشت سگ : وب سایت تخصصی سگ و نژاد های آن : وجود خون در مدفوع نشان دهنده این است که قسمتی از دستگاه گوارش شما دچار خونریزی شده است.بعضی اوقات این خون بسیار کم و بعضی اوقات بیشتر است.اگر قسمت بالایی دستگاه گوارش شما دچار خونریزی باشد رنگ مدفوع سیاه است.

وجود خون در مدفوع می تواند علل زیادی داشته باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم

شقاق مقعدی … : دلیل وجود خون در مدفوع سگ


 


 

دوره مقدماتی php

مدتی قبل با یک کیسی درگیر بودم که دونستن ماجراش بد نیست .

 

وجود خون در مدفوع سگ

یکی از مراجعینم چند روزی بود که یک سگ زرمن شفرد سه ماهه خریده بود گوشها سیخ و رنگ بدن استاندارد خیلی خوشحال بود که چنین سگ زیبایی رو بدست آورده و همون روز اومد پیشم تا واکسن بزنم ازش خواستم دو  سه روز دیگه بیاد که استرس ناشی از جابه جایی و صاحب جدید رو پشت سر بگذاره. خلاصه واکسنی که استفاده کردم فورت دوددج Fortdodge آمریکایی بود که در بین واکسنهای موجود  میزان اثر گذاری بالایی دارد و پاسخ قاطعی به کیتهای تشخیص پارو و دیستمپر می دهد.

چند روز بعد هم از ایشان خواستم درمان ضد انگل را شروع کنند با توجه به اینکه سن حیوان   بالای سه ماه بود از داروی مبندازول استفاده کردم. البته نظر م استفاده از داروی درونتال محصول بایر آلمان است که در بازار داروی ایران یافت نمی شود  و فعلا مجبورم از این برنامه مبندازول+ پرازی کوانتیل استفاده کنم .

بعد از چند روز صاحب حیوان به من گفت سگش غذا نمی خوره!!!!

حدود ده روز بود که واکسن زده شده بود و این بی اشتهایی ربطی به واکسن نداشته و از طرفی ایمنیت لازم در مقابل بیماریهای مربوطه ایجاد شده بود…

این بی اشتهایی توام شد با شل شدن مدفوع و رگه های خون در مدفوع مشاهده گردید

و در چند نوبت حیوان استفراغ کرد….

بصورت وریدی سرم قندی نمکی و همچنین رینگر رو وارد بدن حیوان کردم

و برای مدتی حیوان دوباره اشتها پیدا کرد و آنتی بیوتیک  آمینو گلیکوزیدی هم بصورت وریدی تزریق کردم و درمانهای نگهدارنده هم  انجام شد.

روز بعد حیوان با اشتها غذا خورد و بازی گوشی هم کرد و خوشحال بودم که خطر رفع شده اما دوباره شروع شد… چی می تونه باشه؟؟؟ به سرم تراپی هم جواب نمی ده و دوباره توی مدفوع سگ لکه های خون تازه را مشاهده کردم  و  از  صبح چشم حیوان بی رمق شده بوده و ترشحات چرک از بینی و چشمها خارج می شد. نه به آنتی بیوتیک پاسخ داده بود و نه به سرم تراپی و درمان نگهدارنده…

اون لکه های خون در مدفوع من رو به فکر فرو برد… چی می تونه باشه . واکسن هم که دریافت کرده اونم ده روز پیش اما چرا با دادن داروی ضد انگل این مسائل شروع شدن؟؟؟

در همین موقع که حیوان در حال دریافت سرم بود متوجه شدم با توجه به انبساط بافت مخاطی روده در نتیجه دریافت سرم . در ناحیه مقعد داره پرولاپس پیش میاد. بله تشخیص قطعی بود این چیزی نمی تونه باشه جز تلسکوپی شدن روده ها…

و بصورت اورزانس همون موقع حیوان را جراحی کردیم بله تشخیص  با مشاهدات  همخوانی داشت روده ها توی همدیگه رفته بودن و بافت  روده در حال نکروز شدن بود. حیوان هم خیلی ضعیف شده بود. به هر صورتی که بود روده ها رو بدون اینکه بخوایم برش بدیم وضعیت تلسکوپی را اصلاح کردیم و بخشی از روده ها رو به ناحیه کمری اتصال دادیم چون پرده چادرینه شاید نتونه اونها رو حفظ کنه و دوباره می تونه دچار پیچ خوردگی و انسداد بشه.

این تجربه گرانقیمتی بود و اینکه دیده شدن لکه های خون در مدفوع رو نمیشه به سادگی ازش گذشت . خون در مدفوع همیشه علامت بدی است  و بهتره در موقع بروز به عوامل ایجاد کننده بیشتر فکر کنیم

این سگ بدلیل اینکه از یک پرورش دهنده سگ خریداری شده بود در محیطی رشد کرده بود که بشدت آلوده بوده و معلومه که مادرش هم داروی ضد انگلی دریافت نکرده بود و میزان انگل موجود در روده ها به حدی زیاد بوده که با مصرف اولین دوز داروی ضد انگل انگلهای مرده باعث انسداد روده شده بودند و نهایتا تلسکوپی و توی هم رفتن روده ها را در بر داشت. پس برای پیشگیری نظر من اینه که اگه توله خیلی سنش پایینه از داروی پی پرازین استفاده کنیم و اونهم به صورت شربت و هر یک کیلو یک میلی لیتر شربت به حیوان بدهیم و در مرحله بعدی و بعد از دو ماهگی می تونیم از داروی مبندازول استفاده کنیم.

 

سلام و باز هم مرسی به اطلاعات مفیدتون
می بخشید که برای متن های قبلی پیام می ذارم چون تازه وبلاگتون رو پیدا کردم نوشته ها برام تازگی دارن
مشکل خون در مدفوع یکبار و شاید یک ماه پیش برای فردی – سگم – اتفاق افتاد و نزدیک به 5 یا 6 بار از بعد از ظهر تا شب
بی حال و خسته به نظر می رسید و یا دستشویی بود یا خواب
متاسفانه تنها بودم و نتونستم ببرمش پیش دامپزشک
بعد از اون دیگه این اتفاق نیافتاد و حتی نفهمیدم مشکل چی بوده و دامپزشکی هم گفت چون تکرار نشده چیز مهمی نیست
هیچ چیزی تو برنامه غذاییش تغییر نکرده بود و اصلا نمی دونم جای نگرانی هست یا نه
ممکنه لطفا نظرتون رو بدونم؟

[گل][گل]

سلام … میشه برام یک ایمیل بزنید و توش بگید که برای معاینه ی سگ به خونه هم میاین یا نه؟ و اینکه اصلاح موهاش چطور …. این کار رو هم انجام میدید یا جایی رو میشناسید که انجام بدند یا نه؟؟ چون سگ من به هیچ وجه اجازه نمی ده با قیچی بهش نزدیک بشیم … گمون میکنم خاطره ی بدی داره… به هر حال موهاش خیلی جاها تبدیل به نمد شده که خیلی اذیتش میکنه… خیلی خیلی ممنون میشم اگر برام ایمیل بزنید… [گل]

سلام من پرورش دهنده سگ هستم خوشحال می شم با هم در ارتباط باشیم شماره09125950297 من از نوع نگرش شما نسبت به درمان لذت بردم و متوجه شدم با دقت به درمان می پردازید موفق باشید

سلام آقای دکتر. یه توله دوبرمن دارم که دقیقا” عین همین مشکلاتی که ذکر کردین براش اتفاق افتاد. با بدبختی و بیچارگی نگهش داشتم. تقریبا” یه هفته هر روز کلینیک میبردمش!
الان پس از گذشت دو هفته که به راحتی غذا میخوره (البته غذای نرم) گاهی مدفوعش شل همراه با رگه های خون میشه. پنیسش هم یکسره بیرونه از غلافش. ولی کلا” حال عمومیش خوبه. جست و خیز میکنه و خوب غذا میخوره. به نظر شما میتونه این مشکله تلسکوپی شدن روده رو داشته باشه؟
مرسی

سلام آقای دکتر. یه توله دوبرمن دارم که دقیقا” عین همین مشکلاتی که ذکر کردین براش اتفاق افتاد. با بدبختی و بیچارگی نگهش داشتم. تقریبا” یه هفته هر روز کلینیک میبردمش!
الان پس از گذشت دو هفته که به راحتی غذا میخوره (البته غذای نرم) گاهی مدفوعش شل همراه با رگه های خون میشه. پنیسش هم یکسره بیرونه از غلافش. ولی کلا” حال عمومیش خوبه. جست و خیز میکنه و خوب غذا میخوره. به نظر شما میتونه این مشکله تلسکوپی شدن روده رو داشته باشه؟
مرسی

درود بر شما من هم عاشق حیواناتم و بیزار از انسانها

درود بر شما من هم عاشق حیواناتم و بیزار از انسانها

خطا! ورودی را کنترل کنید


خطا! ورودی را کنترل کنید

ورود خودکار ؟

اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.

اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.وجود خون در مدفوع سگ

انجمن سایت دامپزشکان

انجمن دامپزشکان

در این قسمت قوانین و اطلاعیه های سایت قرار داده میشوند لذا آخرین تغییرات و اخبار سایت را میتوانید از این بخش پیگیری کنید .

در این قسمت انواع اخبار مرتبط با دامپزشکی قرار گرفته می شود.

در این بخش شما می توانید سوالات خود را درباره بیماری ها یا مشکلاتی که برای دام تان افتاده را با دامپزشکان مجرب مطرح کنید و پاسخ سوال خود را در اولین فرصت دریافت کنید.

در این بخش شما می توانید سوالات خود درباره حیواناتتان را در این بخش مطرح بفرمایید توجه کنید که پاسخ به سوالات ممکن است با تاخیر صورت گیرد و همچنین تجویز دارو صورت نمی گیرد.

در این بخش به سوالاتی که توسط کاربران درباره مشکلاتی که در سایت برای ان ها اتفاق می افتد قرار داده شده است. در اسرع وقت پاسخ ان ها داده می شود

در این شاخه بخش های مختلفی از علوم پایه قرار دارد.

در این بخش دامپزشکان تجربیات خود را درزمینه مراجعات کیس هایی که ویزیت کرده شده شامل علایم،درمان،تشخیص آزمایشکاهی و کلیه چیزهای که شامل یه چکاپ کامل تا درمان میشود در این بخش عنوان می شود.

اين بخش به بررسي بيماريهاي دام هاي كوچك پرداخته شدهاست.

اين بخش به بررسي بيماريهاي داخلی دام هاي كوچك پرداخته شدهاست.

اين بخش به بررسي بيماري هاي عفونی دام هاي بزرگ پرداخته شده است.

در این بخش بیماریهای عفونی طیور و پرندگان زینتی قرار داده و بحث می شود.

در این بخش اطلاعات مفیدی درباره دارو ها قرار داده شده است.

با لینک مستقیم

در این بخش فیلم های اموزشی اناتومی قرار داده می شود.

در این بخش فیلم های بیهوشی و جراحی تزریقات مقید کردن حیوانات در دامپزشکی با لینک مستقیم از سرور های قدرتمند سایت دامپزشکان قرار داده می شود.

در این بخش سعی شده که انیمیشن های اموزشی در رابطه با علوم پایه شاخه پزشکی دامپزشکی و کمک اموزشی قرار داده شود

در این بخش کتاب های الکترونیکی مرتبط با رشته دامپزشکی به زبان انگلیسی با لینک مستقیم برای دانلود وجود دارد.

در این بخش درباره انواع نژادهای حیوانات و گونه ها ی پرندگان مطلب قرار داده می شود.

در اين بخش درباره چگونگي تربیت و نگه داری سگ – گربه و همستر بحث و توضيح داده مي شود.

در اين بخش درباره چگونگي پرورش اسب – گاو – شتر – گوسفند – بز توضيح و بحث مي شود.

Articles in this section is included veterinary

Veterinary discussions in English

کاربرانی که مشاهده کرده اند : 1729 4 کاربر و 1725 مهمان

سایت و انجمن دامپزشکان با بیش از 8 سال فعالیت در زمینه دامپزشکی در فضای وب و کسب موفقیت های گوناگون در این زمینه یکی از بزرگترین سایت های دامپزشکی به زبان فارسی می باشد. برای مشاهده توضیحات بیشتر به صفحه درباره ما ورود کنید.

نیرو گرفته از پوسته فلت‌لی

.کاربر‌گرامی، مرورگری که شما از آن استفاده می‌کنید اصلاً مناسب نیست.
بهتر است برای وبگردی راحت تر از آخرین نگارش مرورگر های گوگل‌کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده کنید.

اسهال خونی و دیدن خون در مدفوع عوامل مختلفی دارد.شایع ترین آن ها ایجاد پارگی در روده و مقعد به دلیل یبوست یا شعی خارجی هست مثل استخوان هضم نشده،سنگ،میخ…یا هر چیزی که سگ اشتباها خورده است.که معمولا خونی جدا از مدفوع هست و قابل تشخیص هست.یعنی با مدفوع مخلوط نشده است.Www.Bigpet.ir این گونه خونریزی ها معمولا کوتاه مدت هستن و تا۲۴ ساعت برطرف میشوند.ولی باز هم پیش نهاد میکنیم به دامپزشک مراجعه شود در صورت بروز این مشکل زیرا امکان عفونت یا پارگی شدید هم هست.ولی مریضی ها هم باعث آن می شوند که در این مقالع به بیان تعدادی از آنها میپردازیم.Www.Bigpet.ir

ویروس پاروا در سگها

ویروس پاروا یکی از بیشترین و مهمترین ویروسهایی است که در دنیا سلامت سگها را تهدید می کند. این ویروس موجب التهاب و زخم در روده و ایجاد اسهال شدید در سگ مبتلا می شود. این اسهال می تواند خونی باشد و به شدت جان حیوان را تهدید می کند. متأسفانه هیچ درمان موثری برای مقابله با این ویروس وجود ندارد و تنها می توان با واکسیناسیون تا درصد بالایی از مبتلا شدن حیوان جلوگیری نمود. اگرچه هنوز هم سگهایی با وجود واکسینه شدن درگیر می شوند.Www.Bigpet.ir

شناسایی این ویروس:

وجود خون در مدفوع سگ

پاروا ویروس ، ویروسی است کاملاً سرسخت ، بادوام ، مقاوم و پایدار. این ویروس می تواند برای مدتهای طولانی بر روی زمین ، غذا و سایر لوازم زنده بماند. فرش و قالیچه ها جهت ضدعفونی کردن بسیار دشوارند. حتی این ویروس می تواند از طریق حشرات و جانواران موذی مانند سوسکها منتقل شود. این ویروس حتی در مقابل اسید فنیک و حرارت مقاوم است. تنها می توان با وایتکس مخلوط با آب ( به نسبت ۱ به ۲۰) این ویروس را غیر فعال کرد ، نور مستقیم آفتاب نیز موجب کشتن این ویروس می شود. اگرچه حدود یک تا دو هفته طول می کشد تا علائم بیماری در حیوان ظاهر شود ، علائم این ویروس از روز سوم در مدفوع قابل مشاهده است. این بدان معناست که حتی سگی با ظاهری کاملاً سالم می تواند ناقل این ویروس به منزل شما باشد.Www.Bigpet.ir

علائم ویروس پاروا:

جالب توجه است که این ویروس می تواند کاملاً مخفی باشد و یا با علائم کشنده همراه باشد که این نشانه ها به چهار عامل بستگی دارد:

۱) سن سگ مبتلا

۲) جثه حیوان

۳) وجود پادتن در بدن حیوان

۴) نژاد حیوان درگیر

معمولاً توله سگها پادتن را توسط شیر مادر (آغوز) دریافت می کنند و حتی اگر در محیط آلوده قرار گیرند به ندرت تا ۱۴ ۲۰ هفتگی درگیر می شوند اما به محض اینکه مدت پادتن آنها به انتها برسد مبتلا می شوند. معمولاً توله های بالای ۶ ماه به این بیماری مقاومند و تنها به یک اسهال زود گذر مبتلا می شوند و معمولاً بعد از سن ۲ ۱ سالگی آنقدر این بیماری کمرنگ و زود گذر می شود که حتی صاحب حیوان متوجه نخواهد شد. بدون هیچ دلیل علمی معمولاً نژادهای دوبرمن (Doberman) ، رتوایلر (Rottweiler) و پیت بول تریرآمریکایی (American Pit Bull Terrier) بیشتر درگیر این بیماری می شوند. معمول ترین فرم این ویروس التهاب و عفونت روده کوچک است که با ناراحتی ، افسردگی ، استفراق و کم شدن آب بدن حیوان همراه است. برخی توله ها به محض بروز اسهال می میرند و برخی دیگر بین ۶ ۴ روز مقاومت می کنند. آنهایی که تا ۸ روز دوام بیاورند معمولاً زنده می مانند. از بین رفتن سلولهای خونی و زخم شدن روده حیوان باعث بوجود آمدن عفونت های باکتریایی ثانوی می شود. باید توجه داشت که بسیاری دیگر از باکتریها و ویروسها می توانند موجب اسهال خونی شوند و حتماً هر اسهال خونی مبنی بر ویروس پاروا نمی باشد.Www.Bigpet.ir

راه تشخیص:

شما می توانید تنها از طریق کیت های مخصوص این ویروس به بیماری پی ببرید.

Www.Bigpet.ir درمان:

درمان این ویروس می تواند با جبران آب از دست رفته از رگها که به دلیل اسهال صورت گرفته انجام پذیرد ( استفاده از سرم رینگر بهمراه بی کربنات). در روز اول ۴۰ ۱۰ میلی لیتر برای هر ۴۵۴ گرم وزن بدن که در روزهای بعد مقدار آن کمتر می شود. به محض جبران کمبود آب می توان از سرم های غذایی زیر پوست حیوان تزریق نمود. ما همچنین از دارو برای آرام نمودن التهاب روده حیوان استفاده می کنیم مانند مترو کلروپرامید (۲.۵ ۱ میلی گرم ۴ ۳ بار در روز). معمولاً در ابتدا در سگهای بالغ یک تب زود گذر اتفاق می افتد که این امر در توله ها برعکس می باشد و حرارت بدنشان کم می شود و این توله ها به گرمای محیطی بیشتری احتیاج دارند. به محض اینکه سگ بتواند مایعات مصرف کند می توان به او داروی pyrantel pamoate خوراند. برخی از دامپزشکان نیز برای کاهش درد حیوان از butorphanol tartrate استفاده می کنند. اگر توله بصورت ثابت شروع به خوردن غذا به میزان کم کند و یا دم خود را تکان دهد نشانه بهبودی است. با وجود این بسیاری از توله ها جان سالم به در نمی برند.Www.Bigpet.ir

مصونیت از این ویروس:

امروزه انواع مختلفی از واکسن ه

ا که ویروس زنده و ضعیف شده پاروا را شامل می شوند در بازار موجود است. اکثراً واکسنهایی که قبل از اتمام پادتن در بدن حیوان تزریق می شوند اثر نمی کنند. معمولاً واکسنها در دو مرحله ۱۴ ۱۲ هفتگی و ۱۸ هفتگی تکرار می شود.

Www.Bigpet.ir

بزرگترین مرکز پرورش سگ گارد و نگهبان در ایران و دارنده تنها مجوز رسمی پرورش سگ گارد و نگهبان در ایران با دارا بودن بیش از 250 مولد از 13 نژاد مختلف

راه های ارتباط با ما

وجود خون در مدفوع سگ
وجود خون در مدفوع سگ
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *