طرز تهيه سالاد ماكاروني مجلسي

دوره مقدماتی php
طرز تهيه سالاد ماكاروني مجلسي
طرز تهيه سالاد ماكاروني مجلسي


در دسته بندی طرز تهیه سالاد

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی را آماده کرده ایم ، برای مشاهده دستور آشپزی این پست را دنبال کنید.

دوره مقدماتی php

با آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه سالاد ماکارونی ابتدا سیب زمینی ها را پوست کنده و به شکل مربعی درشت خرد کنید و بعد با مقداری کره ، نمک و آب بپزید طوری که خیلی له نشوند ولی آب ظرف کاملا به خورد آنها برود.طرز تهيه سالاد ماكاروني مجلسي

هویج را پوست کنده و نگینی ریز خرد کنید و با مقداری آب و شکر بپزید به طوری که مثل سیب زمینی پخته شود.نخودفرنگی را هم با مقداری آب و نمک و کره بپزید. تخم مرغ ها را نیز آبپز کرده و سفیده آنها را نگینی خرد کنید.

ماکارونی را با مقداری آب و نمک به مرحله آبکشی برسانید اما اجازه دهید از حد معمول کمی نرم تر شوند و بعد آنها را آبکشی کرده و با آب سرد بشویید. ژامبون و خیارشور را به صورت نگینی خرد کنید.ظرفی مناسب انتخاب کرده و داخل آن مقداری سس مایونز و آبلیمو و نمک و فلفل بریزید و با هم مخلوط کنید.

سیب زمینی، نخودفرنگی، ژامبون، هویج، سفیده تخم مرغ و خیارشور را داخل ظرف ریخته و با سس مخلوط کنید. حال ماکارونی را به مواد افزوده و دورانی هم بزنید تا مواد له نشوند.در انتها زرده تخم مرغ را روی سالاد ماکارونی رنده زده و نمک و فلفل آن را اندازه کنید.

ماکارونی فرمی (پروانه ای) :•: ۱ بسته

تن ماهی :•: یک عدد

گوجه فرنگی :•: ۳ عدد

برگ ریحان تازه :•: به مقدار دلخواه

زیتون :•: به مقدار لازم

روغن زیتون :•: ۲ قاشق غذاخوری

پنیرفتا خرد شده :•: ۱۰۰ گرم

آبلیمو :•: به مقدار لازم

نمک و فلفل :•: به مقدار لازم

یک قابلمه پر از آب را روی حرارت قرار دهید و ۱ قاشق نمک در آن بریزید تا بجوشد. پاستا را ۸ تا ۱۰ دقیقه در آن بجوشانید و سپس آبکشی کنید. پاستا را در ظرفی بزرگ بریزید.

تن ماهی با قوطی کنسرو (به صورت در بسته ) را ۲۰ دقیقه درون ظرف آب جوش قرار دهید تا پخته شود. گوجه فرنگی ها رو بشورید و به صورت نگینی خرد می کنیم. بعد از این که هسته زیتون ها رو در آوردید آن هارا حلقه حلقه خرد کنید.

گوجه و زیتون را به پاستا اضافه می کنیم. هنگامی که تن ماهی را از ظرف آبجوش در آوردیم داخل ظرفی می ریزیم و روغن آن را جدا میکنیم. تن ماهی و پنیر های خرد شده را به همراه ریحون های ریز شده به پاستا اضافه می کنیم و کاملا مخلوط می کنیم.

نمک و فلفل و کمی آبلیمو و روغن زیتون را در این مرحله اضافه می کنیم. سالاد ماکارونی شما حاضر است و می توانید نوش جان کنید.

ماکارونی فرمی :•: ۱ بسته

کالباس :•: گرم

ذرت :•: نصف پیمانه

نخودفرنگی :•: نصف پیمانه

خیارشور :•: نصف پیمانه

سس مایونز یا فرانسوی :•: به میزان لازم

لیمو ترش :•: ۱ عدد

سیب‌زمینی (اختیاری) :•: ۲ عدد

برای تهیه سالاد ماکارونی یا سالاد پاستا ابتدا؛ پاستاها را با کمی نمک و روغن در آب جوش بپزید اما توجه کنید که مدت‌زمان جوشیدن پاستا در آب برای تهیه سالاد ماکارونی باید بیشتر از زمانی باشد که قصد

تهیه ماکارونی را دارید و پاستاها باید نرم‌تر از همیشه آبکش شوند.ماکارونی پخته‌شده را آبکش کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. کالباس یا سینه مرغ پخته‌شده را به شکل نگینی خرد کنید.خیارشورها را نیز نگینی خرد کنید.

در صورتی‌که دوست دارید از سیب‌زمینی در تهیه سالاد ماکارونی استفاده کنید، باید سیب‌زمینی را نیز مانند ماکارونی بپزید و وقتی کمی خنک شد، آن را به شکل نگینی خرد کنید. مواظب باشید که سیب‌زمینی خیلی پخته نشود زیرا در این صورت موقع مخلوط‌کردن مواد سالاد ماکارونی، سیب‌زمینی‌ها له می‌شوند.

در انتها سیب‌زمینی، خیارشور، کالباس، ذرت و نخودفرنگی و ماکارونی آبکش‌شده را باهم در ظرفی ریخته و مخلوط کنید و به سراغ آماده‌کردن سس سالاد ماکارونی بروید.طرز تهيه سالاد ماكاروني مجلسي

می‌توانید سس فرانسوی یا سس مایونز را به تنهایی به سالاد ماکارونی اضافه کنید اما از آنجا که غلظت سس مایونز زیاد است می‌توانید آن را با مقداری ماست و آبلیمو رقیق‌تر کنید که در این صورت مقدار سس مایونز کم‌تر شده و سالاد سالم‌تر و کم‌کالری‌تری خواهید داشت.

سس را با مواد قبلی ترکیب کنید و سالاد ماکارونی را تا زمان سرو داخل یخچال قرار دهید تا طعم مواد به خورد هم بروند. سالاد ماکارونی را داخل ظرف موردنظر بکشید و آن را با سس، گوجه‌فرنگی، خیارشور، زیتون و … تزیین کنید.

ماکارانی فرم دار دو لیوان جمعاً معادل ۲۰۰ گرم

مرغ خرد کرده دو لیوان

سیب زمینی خرد کرده یک لیوان

تخم مرغ دو عدد

سس مایونز یک لیوان حدود ۲۰۰ گرم

ماست یک لیوان حدود ۲۰۰ گرم

خیارشور خرد کرده یک لیوان معادل ۱۵۰ گرم

جعفری خرد کرده دو قاشق غذاخوری معادل ده گرم

نمک و فلفل به میزان لازم

یک عدد سیب زمینی نسبتاً درشت حدود ۳۰۰ گرم برای درست کردنک لیوان سیب زمینی خرد کرده، چهار عدد مغز ران مرغ یا دو عدد ران مرغ کامل یا کلاً نیم کیلوگرم مرغ برای تهیه دو لیوان مرغ خرد کرده نیم کیلو مرغ، یک عدد پیاز، یکی دو لیوان آب و کمی نمک و فلفل را در یک قابلمه ریخته تا مرغ نیم پز شود.

سپس یک عدد سیب زمینی نسبتاً درشت را پوست کنده، از وسط نصف کرده، اضافه می‌کنیم تا مرغ و سیب زمینی پخته، آب آن نیز تبخیر شود. بعد از کمی سرد شدن، آن‌ها را خرد می‌کنیم تا دو لیوان مرغ خرد کرده و یک لیوان سیب زمینی خرد کرده به دست آید

آب و دو قاشق نمک را در یک قابلمه ریخته تا به جوش آید. دو لیوان ماکارونی فرم دار را در آن ریخته تا حدود ده دقیقه بجوشد و پخته شود سپس آن را آبکش می‌کنیم.

یک لیوان سس و یک لیوان ماست را در یک ظرف بزرگ ریخته، هم می‌زنیم. دو عدد تخم مرغ را پخته با دنده درشت رنده می‌کنیم سپس آن را همراه یک لیوان خیارشور خرد شده و دو قاشق جعفری خرد کرده به سس اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم.

ماکارونی آبکش شده، مرغ و سیب زمینی خرد شده را نیز اضافه کرده، مخلوط می‌کنیم تا سالاد ماکارونی آماده شود سالاد را دو الی سه ساعت در یخچال می‌گذاریم تا آماده پذیرایی شود.

خوب بود مخصوصا سالا ماکارونی باتن ماهی

نکات : فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ثبت دامنه com | خرید بک لینک | آهنگ های شاد جدید | چت روم | خرید گوشواره

سالاد ماکارونی یکی از معروف ترین سالادهای ایرانی است که به صورت غذای اصلی و پیش غذا سرو می شود. این سالاد را می توانید با مواد مختلف و متنوعی تهیه کنید. مواد اصلی سالاد ماکارونی عبارتند از خیارشور ، ماکارونی فرم دار ، سس مایونز و ژامبون. برخی افراد به جای ژامبون داخل سالاد ماکارونی مرغ می ریزند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد ماکارونی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد ماکارونی در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا باید برخی از مواد سالاد را به صورت آبپز شده آماده کنیم ، برای این منظور بعد از اینکه پوست سیب زمینی ها و هویج ها گرفتیم آنها را آبپز می کنیم. باید دقت داشته باشید به نحوی این مواد را بپزید که له نشوند و فرم خود را برای زیبایی سالاد حفظ کنند.

تخم مرغ ها را نیز به صورت آبپز می پزیم و بعد از اینکه پوست شان را گرفتیم آنها را کنار می گذاریم. حالا ماکارونی فرمی را به همراه مقداری آب داخل قابلمه می ریزیم تا آماده شود. حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز است تا ماکارونی آماده شوند.

پس از ۱۰ دقیقه ماکارونی را آبکش می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافه ماکارونی کامل خارج شود. حالا وقت آن است که مواد سالاد را خرد و مخلوط کنیم. برای اینکار ابتدا سیب زمینی و هویج را به صورت مربع های کوچک خرد می کنیم.طرز تهيه سالاد ماكاروني مجلسي

و داخل ظرفی که برای تهیه سالاد آماده کرده ایم می ریزیم. سپس تخم مرغ ها را نیز به همین صورت خرد می کنیم. پس از آن ژامبون و خیار شور را نیز به صورت مربع شکل خرد می کنیم و ماکارونی آبکش شده را نیز به ظرف سالاد اضافه می کنیم.

پس از آن نخود فرنگی کنسروی ، شوید خشک شده ، فلفل سیاه ، نمک و سس مایونز را به سالاد ماکارونی اضافه می کنیم. باید مواد سالاد را خیلی آرام و با حوصله مخلوط کنیم تا حالت خود را از دست ندهند و خرد نشوند.

در پایان سالاد ماکارونی را در یخچال قرار می دهیم تا خوب سرد شود سپس سرو می کنیم. برای تزیین سالاد ماکارونی مانند سالاد الویه می توانیم از مواد و طرح های بسیاری بهره ببریم. برای تزیین سالاد به صورت ساده هم می توانیم از مقداری گوجه فرنگی ، خیار شور و ذرت استفاده کنیم.

بهتر است ۲ ساعت قبل از مصرف سس مایونز را به مواد سالاد اضافه کنید تا سالاد ماکارونی شما تازگی خود را حفظ کند. مثلا اگر می خواهید ۶ ساعت بعد سالاد را سرو کنید بهتر است ۲ ساعت مانده به سرو سس را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید و سالاد را مجدد در یخچال قرار دهید.

اگر می خواهید کالری سالاد ماکارونی شما کمتر باشد و حالت رژیمی به خود بگیرید می توانید مواد دیگری جایگزین سس مایونز که کالری بالایی دارد کنید. برای این منظور بهتر است به جای سس مایونز از روغن زیتون یا مخلوط ماست و آبلیمو استفاده نمایید.

نسبت به ذائقه خود می توانید برخی از مواد سالاد ماکارونی را حذف و مواد دیگری جایگزین کنید. مثلا برخی افراد دوست ندارن طعم سالاد ماکارونی شیرین باشد این افراد می توانند هویج را از مواد سالاد حذف کنند و به جای آن از قارچ استفاده کنند.

خیلی از افراد سوسیس و کالباس مصرف نمی کنند. این افراد می توانند در سالاد ماکارونی خود به جای استفاده از ژامبون یا انواع کالباس ها از گوشت مرغ یا بلدرچین استفاده کنند. در کل می توانید نسبت به سلیقه خود برخی از مواد حذف و مواد مورد علاقه خود را جایگزین کنید.

سلام ممنون از دستورتون. سالاد ماکارونیم خیلی زیبا درست شد. مرسی

سلام و عرض ادب خوشحالیم که دستور سالاد ماکارونی مورد پسندتان قرار گرفته است. موفق باشید.

سلام ممنون از سالاد ماکارونی

سلام و عرض ادب خوشحالیم که دستور آشپزی مورد پسندتان واقع شده است. موفق باشید.

سلام یک. سالاد فوق العاده شیک و زیبا شد

سلام و عرض ادب خوشحالیم که شما کدبانوی گرامی توانسته اید سالاد مورد نظرتان را تهیه نمایید. موفق باشید.

ببخشید باید حتما تخم مرغ داشته باشه

سلام و عرض ادب خیر ، سالاد ماکارونی را می توانید با توجه به ذائقه خود و بدون تخم مرغ تهیه نمایید. موفق باشید.

سلام آیا میشود ۲ الی ۳ تخم مرغ اضافه کرد

سلام و عرض ادب بله می توانید در صورت تمایل تخم مرغ را حذف هم کنید. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

با سلام و تشکر میخواستم بدونم با توجه به ذاقعه خودمون میشه ماکارونی رو هم حذف کنیم؟? ما دانشجوییم به خدا سنگم میخوریم فقط بدونیم میشه یا نمیشه ?

سلام و عرض ادب راستش دیگه بدون ماکارونی مطمئن نیستم اسمش سالاد ماکارونی باشه ولی خب چرا که نه؛ می توانید حذف کنید. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

?????????????????

در آشپزی ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ۱ نظر 105,674 بازدید

آموزش ، طرز تهیه و تزیین سالاد ماکارونی مجلسی و خوشمزه  ،با قارچ ، کالباس ، مرغ و تن ماهی

طرز تهیه : سیب زمینی ها را بپزید و ریز خرد کنید ، سینه های مرغ را با مقداری اب و نمک بپزید سپس ریش ریش کنید ، هویج ها را نگینی خرد کنید یا زنده نمایید ، خیارشورها را نیز ریز خرد کنید.

 

طرز تهيه سالاد ماكاروني مجلسي

داخل کاسه ای مرغ های ریش ریش شده ، سیب زمینی های پخته ، هویج و خیارشور خرد شده ، سس مایونز ، کشمش ، روغن زیتون ، آبلیمو ، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید.

داخل قابلمه ای تا نصف آب و چند قاشق نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید و بگذارید به جوش بیاید. سپس ماکارونی های فرمی را در آب حال جوش بیندازید و ۱۰ – ۱۵ دقیقه اجازه دهید بجوشد سپس با آب سرد آبکشی کنید و کنار بگذارید تا آب اضافی اش برود.

ماکارونی فرمی را به سالاد اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مخلوط شود. سپس داخل ظرف دربسته و به مدت ۲-۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود و پس از این مدت زمان سرو کنید ( مقدار سس مایونز سلیقه ای میباشد و میتوانید کمتر یا بیشتر کنید ).

سالاد ماکارونی که غذایی خوشمزه و پرطرفدار است را با قارچ و کالباس درست کنید. طرز تهیه سالاد ماکارونی با قارچ و کالباس که غذایی متفاوت است.

مواد لازم ماکارونی با قارچ و کالباس

طرز تهیه : ابتدا ماکارونی ها را پخته و آبکش نمائید سپس با آب سرد بشویید و بگذارید تا اب ان کاملا برود.

کالباس ، قارچ ، پیاز و فلفل دلمه ای را خرد کنید  ، نخود سبز پخته و جعفری را نیز به تمام این مواد اضافه کنید و در پایان نمک و فلفل بزنید و مواد را خوب مخلوط  نمائید.

سالاد آماده شده را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود ، در زمان سرو سالاد مقداری سس مایونز روی آن بریزید.

نکته : میتوانید بجای پیازچه از پیاز استفاده کنید ، همچنین میتوانید بجای سس سالاد از مخلوط روغن زیتون و کمی ماست استفاده نمائید.

مواد لازم سالاد ماکارونی و نخودفرنگی

طرز تهیه : ابتدا ماکارونی ها را پخته و آبکش نمائید سپس با آب سرد بشویید و بگذارید تا اب ان کاملا برود.

کالباس ، قارچ ، پیاز و فلفل دلمه ای را خرد کنید. نخود سبز پخته و جعفری را نیز به تمام این مواد اضافه کنید و در پایان نمک و فلفل بزنید و مواد را خوب مخلوط  نمائید.

سالاد آماده شده را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود. در زمان سرو سالاد مقداری سس مایونز روی آن بریزید.

نکته : میتوانید بجای پیازچه از پیاز استفاده کنید. همچنین میتوانید بجای سس سالاد از مخلوط روغن زیتون و کمی ماست استفاده نمائید.

تزیین سالاد ماکارونی

 

۱۶ اسفند ۱۳۹۷

۱۵ اسفند ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

با عرض سلام و خسته نباشید خیلی ممنون از سایت خوبتون واقعا کمک بزرگی بهم کردید با راهنمایی های شما تونستم یه سالاد ماکارونی خوش طعم درست کنم بازم ممنونم بخصوص از مدیر سایت خدانگهدارتون

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “b181951e898a5b47810d805d49729450” );document.getElementById(“1e5c038f1e”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2019, All Rights Reserved. | Powered by saten

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

طرز تهيه سالاد ماكاروني مجلسي

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

سلام دوستان عزيزدوستاني كه دوست دارند كانال ما رو حمايت مالي كنن و براي رشد و بهتر شدن فيلم ها كمك كنند و در ساخت استديو انلاين كمك كرده باشند ميتونن به لينك PayPal ما مراجعه كنند با تشكر فراوان جوادجوادي https://www.paypal.me/javadjavadi

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

طرز تهيه سالاد ماكاروني مجلسي
طرز تهيه سالاد ماكاروني مجلسي
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *