مضرات ماهواره در خانواده

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی



کارشناس مسائل رسانه‌ حجت‌الاسلام جواد نصرالله‌پور در گفتگویی با فارس به سوالاتی پیرامون  ماهواره در جامعه ایرانی جواب داده است که به قسمتی از این گفتگو  که به یازده آسیب شبکه های ماهواره ای اشاره کرده است اشاره می کنیم

به نظر شما چرا طیف گسترده‌ای از مردم به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای اعم از خبری و یا شبکه‌های فیلم و سریال و سرگرمی‌ رو می‌آورند؟


وی دلایل استقبال از شبکه‌های ماهواره‌ای  را  مسائل  مختلف و متعددی می داند که.دلیل اصلی و مهم آن نیاز مخاطب است که شاید در شبکه‌های داخلی پاسخ مناسبی برای نیازش پیدا نکرده است. و از میان ده‌ها اثر تخریبی و آسیبی که برنامه‌های ماهواره‌ای دارد بنده به 11 مورد اشاره می کند:

دوره مقدماتی php

1- ترویج خشونت

یکی از مهمترین و آشکارترین آسیب‌های فیلم‌ها و برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و بازی‌های رایانه‌‌ای خشن غربی، افزایش خشونت در جامعه است.

همین چند وقت پیش رسانه‌ها خبری را منتشر کردند که جوانی تحت تأثیر برنامه‌های ماهواره خواهر زاده کودک خود را به قتل رساند. در برنامه‌های این شبکه‌ها صحنه‌های خشن بدون توجه به سن مخاطب نمایش داده می‌شود و مسلماً افراد چه بخواهند و چه نخواهند  این برنامه‌ها در ضمیر ناخود آگاه آنها تأثیر می‌گذارد گاهی خصوصاً در فیلمهای سه بعدی چنان هنرمندانه صحنه‌ها را ساخته‌اند که افراد انگار که آموزش خشونت می‌بینند و در صحنه‌های مشابه آن صحنه، ناخودآگاه رفتاری مشابه آن را انجام خواهند داد.

2- سست شدن بنیاد خانواده

متأسفانه ورود بدون کنترل ماهواره در خانواده‌ها را به تعبیری می‌توان ورود یک فرد نامحرم و لاابالی و دوست ناباب برای بچه‌ها و خانواده تشبیه کرد که به دنبال اختلاف بین زن و شوهر است و به ناموس او چشم طمع دارد، و دین آنها را می‌گیرد، اعتقادات آنها را ضعیف می‌کند، مرزهای حیا و غیرت را می‌شکند، حقایق سیاسی و اجتماعی را وارونه جلوه می‌دهد، وقت آنها را می‌دزد و آنها را به همدیگر بد بین می‌کند. خرید ماهواره برای منزل ورود چنین افرادی به منزل است.

مجاز شمردن خیانت زن به شوهر و عادی سازی روابط با جنس مخالف، عادی سازی روابط دختر و پسر قبل از ازدواج، زشتی‌ زدایی از حاملگی بدون روابط قانونی و ازدواج، اهانت به والدین و بی توجهی به آنها، نفوذ جادو و تلسم در زندگی؛ همه نشان می‌دهد که شبکه‌های ماهواره‌ای بطور هدفمند عفت و غیرت و روابط خانوادگی سالم را نشانه گرفته است.

3- زیاد شدن آمار دختران فراری

یکی از کارکردهای سریال‌ها و فیلم‌های پخش شده در ماهواره این است که القا می کنند که آزادی دختران در خارج از خانه است. یعنی دختران جوانی که به صورت سنتی در خانه با محدودیت‌هایی روبه رو هستند که مقداری از آن هم ضروری و لازم است، اینها را دچار حس زندانی بودن در خانه می‌کنند.

یکی دیگر از خطرهایی که سریال‌های ماهواره‌ای دارند این است که در بسیاری از این فیلم‌ها افراد با انزوا طلبی و حتی مقابله با افراد خانواده و حتی خیانت به خانواده می‌توانند به موفقیت برسند

در فیلم‌ها دختران موفق را کسانی نشان می‌دهند که خارج از خانه آزاد هستند و دخترانی که داخل خانه هستند را نا موفق و افسرده نشان می‌دهند و کم کم این حالت که معمولاً هم از طرف خانوده‌ها مدیریت نمی‌شود به عقده و افسردگی منجر می‌شود و خدای ناکرده به فرار و رویگردانی جوان از خانواده کشیده می‌شود و فرزندی که از طرف خانواده جدا شد انواع آسیب‌ها و انحرافات در انتظار اوست.

4- اختلافات خانوادگی و شکستن حریم‌های خانواده

یکی دیگر از خطرهایی که سریال‌های ماهواره‌ای دارند این است که در بسیاری از این فیلم‌ها افراد با انزوا طلبی و حتی مقابله با افراد خانواده و حتی خیانت به خانواده می‌توانند به موفقیت برسند.

این فضا کم کم خانواده را به سمت بدبینی‌ها و کم اهمیت شدن نقش پدر، ایجاد اختلاف بین زوجین و دور شدن فرزندان از خانواده می‌کشاند وقتی پدر و مادری با دختر و پسر جوانشان فیلمی را می‌بینند که یک معاشقه و لو خفیف صورت می‌گیرد این مسأله پرده‌های حجاب و عفاف را از بین می‌برد و فقط خدا می‌داند که در خانواده‌هایی که قبح این مسائل بشکند چه اتفاق ناگواری می‌تواند به ‌دنبال داشته ‌باشد.

5- بد حجابی و زنان خیابانی

وقتی همه افراد خانواده بدون کنترل و محدودیت پای برنامه‌های ماهواره می‌نشینند که برای خانواده مناسب سازی نشده و بی حجابی و بی حیائی در آن موج می‌زند و هیچ حریمی در روابط زن و مرد نیست کم کم حجاب به عنوان یک ارزش تلقی نمی‌شود و زنان و دختران خانواده با کم حجابی یا بد حجابی در جامعه ظاهر می‌شوند و زمانی که کم کم بد حجابی زیاد شد و چشمان هوس باز هم با نگاهشان این روند را تشویق کردند جامعه به فضای خود نمائی برای مردان نا محرم تبدیل می‌شود و کم کم رابطه‌های دور از خانواده و زنان خیابانی و روابط پنهانی مردان و زنان متأهل زیاد می‌شود. در چند سال اخیر آرایش‌های بسیار زننده زنان متأهل و دختران جوان  که ایران را رکورد دار مصرف لوازم آرایشی بهداشتی جهان کرده است و بروز رفتارهای دوستانه و بیان کلمات دوستانه به نامحرمان در جامعه به شدت زیاد شده است.


6- تبلیغ تنوع‌طلبی و هوس‌بازی

آنچه در شبکه‌های ماهواره‌ای به ویژه شبکه من و تو و فارسی‌وان مشاهده می‌شود این است‌ که بازیگران فقط به دلیل زیبایی‌شان جلوی دوربین هستند و در تمام برنامه زیبایی‌های صورت و اندام او نمایش داده می‌شود و احساسات جنسی و شهوت مخاطب را به صورت غیر مستقیم تحریک می‌کند و مخصوصاً آقایان را تحریک می‌کند که برای تفریح و تنوع هم که شده دنبال این مسائل باشند و حتی اگر دنبال این مسائل هم نروند ذهنشان درگیر خواهد شد.

کمترین اثر این مسأله این است که روابط زن و شوهرها کمرنگ شده و رضایت جنسی از همدیگر نخواهند داشت و یک ناآرامی و نا امنی روانی و بی‌اعتمادی به همدیگر در افراد خانواده ایجاد خواهد شد و کم کم فرزندان تحت تأثیر این برنامه‌ها پدر و مادر اصیل و سنتی و مذهبی خود را بی کلاس و عقب افتاده می‌دانند و خانواده دچار بحران خواهد شد.

7- افزایش خریدهای کاذب و بی برنامه در زندگی، فاصله گرفتن از ساده زیستی و تمایل به زندگی لوکس و اشرافی

8- تبلیغات ضد دینی و ضد اسلامی

شبکه‌های متعدد در زمینه تبلیغ وهابیت تکفیری و بر علیه شیعه، ترویج مسیحیت تبشیری، ترویج مذاهب خرافی مثل شیطان پرستی و تبلیغ حزب صهیونیستی بهائیت، تبلیغ سکولاریزم و القای شخصی بودن دین، ایجاد شک و تردید حتی در مسلمات دین اسلام فعالیت می‌کنند.

9- نهادینه کردن بی‌غیرتی

یکی از ویژگی‌های مهمی که اسلام و دیگر ادیان آسمانی حتی کسانی که اهل دین‌داری نیستند برای یک مرد ارزش می‌دانند غیرت است و تقریباً همه مردان جامعه ما روی ناموس خود حساسیت دارند و ناموس یکی از ویژگی‌های آشنای فرهنگ ماست. 

یکی از موانع اصلی انحراف و یکی از سدهای محکم فرهنگی جامعه ما در برابر فساد و انحراف همین غیرت است.

متأسفانه اعتیاد به ماهواره مثل اعتیاد به مواد مخدر به یکی از بیماری‌ها و بحران‌های عصر ما تبدیل شده است و ارزش‌های اخلاقی و خانوادگی را تهدید می‌کند

اگر مردی حساسیت خود را نسبت به ناموس از دست بدهد می‌تواند زمینه ساز انحراف بشود چرا الان بعضی از مردان جامعه ما هیچ حساسیتی نسبت به آرایش و پوشش‌های زننده همسران و دختران و نوامیس خود ندارند؟

این موضوع مهمی است آیا این مردان نمی‌دانند که مردانی که از چشمان خود مراقبت نمی‌کنند چگونه و با چه نگاه لذت جویانه‌ای به ناموسشان نگاه می‌کنند؟

پس چرا با علم به این مسأله باز هم جلوگیری نمی‌کنند و شاید هم خودشان همسرشان را به  این نوع پوشش دعوت می‌کنند؟

این به خاطر ضعف غیرت است و آن ویژگی مردانه است که این ویژگی زنانه را حفظ می‌کند و غرب در شبکه‌های ماهواره‌ای به‌ ویژه در فارسی وان و من و تو به شدت بر این مسأله با حساسیت تمرکز دارد که غیرت مردان ما را ضعیف کنند چون آنها می‌دانند تا غیرت مردان باشد عفت و حیای زن لکه‌دار نمی‌شود.

10- اعتیاد به ماهواره

متأسفانه اعتیاد به ماهواره مثل اعتیاد به مواد مخدر به یکی از بیماری‌ها و بحران‌های عصر ما تبدیل شده است و ارزش‌های اخلاقی و خانوادگی را تهدید می‌کند.

11- بلوغ زود‌رس

دیدن برنامه‌‌های برخی شبکه‌های ماهواره‌‌ای موجب بلوغ زودرس بچه‌ها می‌شود. اگر فرزندان ما صحنه‌های مبتذل و رقص و صحنه‌های تحریک کننده را ببینند و شرایط ازدواج برای آنها فراهم نباشد سعی می‌کنند عطش خود را از راه دیگری فرو بنشانند کم کم زمینه خود ارضایی یا ارتباط‌های غیر اخلاقی برای آنها فراهم می‌شود.


منبع : فارس( با تلخیص)

مطالب مرتبط:

پرونده من و تو 

پرونده فارسی وان 

راهنمای استفاده از کد QR

اثرات مخرب ماهواره بر خانواده و جامعهمضرات و فوائد ماهواره از نظر دين چيست؟نقش ماهواره در جنگ نرم و اشاعه فحشا و تزلزل بنیان خانوادهتاثیرات ماهواره برسبک زندگی اسلامیماهواره و اثرات مخرب آن بر خانواده هاتعارض فرهنگی مخرب ترین اثر ماهوارهمهم ترين اثر ماهواره بر جامعهخیانت زن و شوهر امری عادی در فیلم‌های ماهواره ای !آثارمخرب ماهواره در زندگی اسلامیاعتیاد و ماهواره مهمترین آسیب های اجتماعی بندرترکمن استبنیان خانواده در تسخیر بشقاب هامضرات ماهواره بر فرهنگ و خانوادهماهواره و تاثیر آن روی زندگی جنسی زوجیننفوذ دجال واره در زندگي باعث افزايش طلاق مي شودماهواره؛ بشقابی ساده اما پر از خوراک مسمومماهواره مبلغ پرخاشگری و ستیزه جویی است و انسان را معتاد می کندماهواره میدونستی وسیله ی خوبی نیستی/29ماهواره ای ضرر ای اعتیاد آور ارسال پارازیتهای مضر روی امواج ماهواره ای جایز نیست  پارازیت ماهواره ای تاثیری بر بدن انسان نداردوقتی ۷۱ درصد مردم ماهواره نگاه می‌کنند، چه می‌توان کرد؟چرا ماهواره دیده می شود؟کناره گیری فرزندان از خانواده ها ،آسیب زاترین پیامد ماهواره استتاثير ماهواره برجامعه بویژه دانشجویان تاثیر ماهواره و شبکه های ماهواره ای بر فرد ، خانواده و جامعهآگاه سازی بهترین راهکار مقابله با رسانه های ضد خانواده استتاثیر سریال های ماهواره ای بر خانواده ایرانیماهواره و اثرات تخریبی بر خانواده و جامعهتاثیرات مضر اشعه‌ها بر زنان باردارشبکه‌هاي ماهواره اي و تغيير در کارکردهاي خانوادهمزایا و معایب اینترنت برای کودکانتماشای ماهواره به بلوغ زودرس کودکان منجر می‌شودکلاس پیشگیری از اعتیاد و آشنایی با اثرات مخرب ماهواره و اینترنت در خانواده در روستای براکدورکردن خانواده ها از فرهنگ ایرانی- اسلامی هدف برنامه های ماهواره ایاثرات ماهواره بر خانواده و جامعهماهواره واثرات نامطلوب آن در خانواده هاماهواره هم ضرر دارد؟ماهواره واثرات نامطلوب آن در خانواده هاآسیب های ماهواره بر روح و روان کودکانآسیب‌ها، آثار و پیامدهای شبکه‌های ماهواره‌ایبرنامه های ماهواره چه تاثیری بر جوانان میگذارد؟ + نکات مهمجلسه ی آسیب های مخرب شبکه های فارسی زبان ماهواره + جزئیات و عکس هااستفاده از ماهواره حلال است اگرآسیبهای ماهواره بررسی شدمارواره » در جنگ نرم با ماهواره پیروز شد+ متن شعر

و…

به خودمون و فرزندانمون رحم کنیم!

مواظب تاثیرات ماهواره در روح و روان خود و فرزندانمون باشیم!

این قدرت نامرئی رو دست کم نگیریم.
ایمانمون رو طوری از ما میگیره که روحمون هم خبر دار نمیشه!
به ایمان و اعتقاد محکم خود!!!! مغرور نشیم، ماهواره، چراغ خاموش اثر میکنه!
فریب این غول تک چشم بی شاخ و دم را نخوریم!
فرزندانمونو با دست خودمون به نابودی نکشونیم!
آزادی ماهواره برای فرزندان، یعنی سوختن آنا توی آتش عذاب ابدی!

اگر ماهواره روی خود ما تأثیر نداشته باشه!!! (که حتما داره) روی فرزندانمون اثرات بسیار مخربی خواهد داشت!

ترویج افکار و اهداف صهیونیست ها

(مالک یا حامی غالب شبکه های  ماهواره ای دنیا بویژه فارسی زبانها صهیونیستهای  یهودی هستند!)

 

دادن انواع اخبار دروغ و تلقین شبهات به مردم به اسم آزادی بیان!!!!! در موضوعات مختلف سیاسی و مذهبی

(منکر اخبار زیاد راست و جذاب آنها نیستیم! شاید ۹۵ درصد!!! اخبارشون راست باشه ولی غالب این اخبار بی اهمیت یا کم اهمیتند و هدف از ارائه آنها ایجاد حالت روانی مناسب در مردم  برای پذیرش دروغهای بزرگشونه! )

 

 

علم یزید!

اگر امروز علم یزید (ماهواره) را در خانه ات بر پا کردی فردا انتظاری از حسینی شدن فرزندنت نداشته باش

تهاجم فرهنگی 


ماهواره  یعنی خودکشی!

ماهواره یعنی هجوم انواع مفاسد

ماهواره یعنی بی بند و باری و فساد
(متأسفانه خودتون هر روز صدهابار میبینید!)

 

 

ماهواره یعنی ترویج فرهنگ بی بند وباری فکری و فرهنگی

 

ماهواره یعنی نابودی حیا و عفت بانوان

البته اگر خودمون هم نخواهیم و خودمون هم نبینیم ماهواره تو جامعه ای که مردم به دنبالشن اثرش رو میذاره!

نابودی نسل آینده!

ماهواره یعنی عدم توجه به فرزندان

ماهواره یعنی خیانت و روابط پنهانی و از هم پاشیده شدن خانواده ها
(یکی از اهداف شبکه های ماهواره ای مخصوصا توی سریالهاشون قبح زدائی از خیانت و روابط پنهانیه!)

زن و مردی که به خونشون ماهواره راه پیدا کرده!
(فقط کافیه به این خانوادها یک نگاهی بندازید)


فرزندان همان زن و مرد

 

ماهواره یعنی خانه خرابی!!

نظر:

شاید برخی از عزیزان خرده بگیرند که عصر ارتباطاته! نمیشه مردمو منع کرد! اگه منع کنی حریصتر میشن! ماهواره فایده های بسیار زیادی داره! و میشه از کانالهای مفید (علمی، مذهبی ، اخبار و ) دیدن کرد! و

ما هم قبول داریم ولی به نظر ما تو جامعه ما ماهواره مثل یک نارنجک آماده انفجار توی دست یک بچه می مونه که خیال میکنه اون یک اسباب بازیه! در حالی که میشه با همین نارنجک خطرناک از خودت ، وطنت ، مال و ناموست هم دفاع کرد!

البته باید در مورد ماهواره مسئولین فرهنگ سازی کنند و در مورد مردم فرهنگ خود کنترلی درست کنند!

برنامه های تلویزیون ملی رو هم غنی تر و جذابتر کنند تا مردم سراغ شبکه های ماهواره ای نرند! (منظورمون واردد کردن ابتذال تو تلویزیون و سینما نیست!)

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام مشکل اینجاست اینطوری برداشت میکنن که ماهواره چون تاثیر لحظه ای نمیزاره پس در آینده هم تاثیری نمیزاره هرصورتی که واقعا اشتباست و اثرش بعد مشخص میشه شما عینن میتونید فردی که ماهواره نداشته و بعد استفاده کرده رو ببینید
دوستانی که در حوزه فرهنگی فعالیت میکنن بعضیاشون متوجه میشن که کارشون همون موقع اثری نداره بلکه نتیجه کار چند سال بعد مشخص میشه
تهاجم فرهنگی ماهواره و سایت های مخرب و فیلم های سانسور نشده هم اینه بعده ها خودشو نشون میده مثل یک کارخونه ورودی رو تحویل میده و بعدش روش کار میشه و بعد از مدتی خروجی میاد بیرون .

خدایا عاقبت به خیرمون کن الهی آمین
به برکت صلواتی بر محمد و آل محمد اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

با سلام مجدد
برادران و خواهران عزيزي كه ادعا داريد و ميفرمائيد ماهواره براي ديدن شبكه هاي علمي و چه و چه خوبه و از اين حرفا طبق بعضي از آمارها شبكه هاي علمي ماهواره كمتر از ۵ درصد بيننده داره تازه در همون شبكه هاي علمي بي بند و باري هم زياد داره كه ديدنشون در جمع خانواده جالب نميتونه باشه. به نظر من داشتن ماهواره توي خونه ( يعني انداختن بچه توي آتيش؟!) يه آشنايي داشتيم كه كارش نصب ماهواره بود واسه يكي از دوستان تعريف ميكرد كه رفتم ماهواره واسه يه خونه اي نصب كنم كه پدر خانواده ميگفت شبكه هاي مبتذلش رو قفل كن تا بچه ها بهش دسترسي نداشته باشند؟
اما از اون طرف نصاب ميگفت پسر همين آقا اومده بهم پول داده كه رمز شبكه ها رو بهش بدم . حالا خودتون قضاوت كنيد؟؟
بچه هاي اين دوره گول بخور نيستند و خيلي باهوش تر از اين حرفهان كه بتونيم با قفل شبكه اونها رو كنترل كنيم ؟! بهتر نيست اين وسيله كلا مخرب رو جمع كنيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خداوكيلي كدوم يك از ما چندتا چيز خوب از ماهواره ياد گرفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه كسي خانوادش ماهواره داره و ادعا داره كه از نظر خانوادگي ضربه ماهواره رو نخورده چهاز نظر اعتقادي ، باوري، ديني و .
بياييد وجدان خودمون رو قاضي كنيم و به خودمان ، خانوادمون و اعتقادات درستمون رحم كنيم .
انشاالله همگي عاقبت به خير باشيد و در پناه خدا به حق اللهم عجل لوليك الفرج به بركت صلوات

با سلام
اللهم عجل لوليك الفرج
بسيار عالي مخصوصا تصاوير
انشاء الله كه عاقبت به خير باشيد

سلام علیکم
متشکرم
ان شاءالله

به دوستانی که می فرمایند استفاده خوب یشه از ماهواره کرد بفرمایید لطفا دو تا نماز شب خون که پای ماهواره میشینند را معرفی کنند (البته طرف صحبتم با اونایی نیس که میگن نماز شب مستحبه یا امثال این بهانه ها، نگن خودت که میخونی بسه من نه پای ماهواره میشینم نه نماز شب میخونم چون ایمانم ضعیفه مث شما قوی نیس میترسم بشینم پای ماهواره کلا بشم یهودی لذا عطای نکات مثبت ماهواره رو به منفی هاش بخشیدم )

سلام عالی بود. زحمت کشیدید زیاد.

پاسخ:

سلام

ممنون

التماس دعا

خیلی خوبه ولی عکس هایش را زیاد کنید

ممنون از مطالب اموزنده تان اجرتون با مادر ارباب

عالی   بود

سلام، مرسی ممنون از اینکه این عکسارو گذاشتی ،راستش من کلاس هشتم هستم و برای پروژه درس تفکرم که اثرات ماهواره بر خانواده است نیاز به چند تا عکس خوب داشتم. راستی من تازه برا خودم وبلاگ درست کردم و هنوز هم کامل نیست ها.اگه دیدی باز نگی اوف اوف اوف این چه وبلاگیه

پاسخ:
سلام علیکم

کاش عکس ها بیشتر بود

پاسخ:
انشالله بزودی بیشتر خواهد شد

با اجازتون کپی کردمالبته فقط یه تصویرتان را

عااااااااااااااااااااااااااااااااالی

سلام. خیلی خوب بود خسته نباشید

پاسخ:
سلام 

سلام خیلی قشنگ بود اگه امکانش هست تصاویر با کیفیتش رو بزارید ما در مراسم های روستامون پخش کنیم با تشکر

پاسخ:

سلاممتاسفانه در دسترس نیستانشاءالله بزودی یک پست جدید با تصاویر جدید بارگزاری خواهم کرد

کپی کردم حالشو ببریم

ممنون مطالب بسیار عالی بود دست شما درد نکند اجر شما با امام حسین

بسیارعالیییییییییییییییییییییییییییییییییی

سلام,مطالب بسیار جامع و مفید بود,از دوستانی که زحمت این مطالب و عکس ها را کشیدن تشکر میکنم.

پاسخ:
سلامممنون از لطفتون

عکس ها بسیار جالب بود مخصوصا خانمی که شیشه شیر را به جای دهن بچه

عالیه ممنون

خیلی خوب بود واقعاً ممنون

خیلی عالیه خدا خیرتون بده

سلام خیلی متشکر عالی بودن تمام مطالب عالی هستن

پاسخ:
سلام ممنون 

سلام خسته نباشید خیلی عالی بود لطفا تعدادی منبع به من معرفی کنید برای اینکه تحقیقم در رابطه با اثرات ماهواره بر روی خانواده ها ست. باز هم ممنونم.

پاسخ:
سلام ممنون متاسفانه منبعی سراغ  ندارم پیشنهاد بدم

با تشکر از مطالب خوب و ارزنده تان . با اجازه لینک نمودم.

بسیار طرح های خوبی بود بازم بگذارید

خوب بود و مفید بازم هم اگر داریدبگذارید

پاسخ:
انشالله بروی چشم

با سلام. دوستان عزیز یه سوال با پیشرفت تکنولوژی باید چطور برخورد کرد.سه روش وجود داره. یک همه چیز رو سیاه دید و به طور کلی منع کرد. همه چیز سپید دید و بی قید و شرط پذیرفت. و روش سوم انتخاب آست. یعنی سیاهی ها رو زدود و سپیدی ها استفاده کرد. متاسفانه همیشه گزینه سوم ندیده گرفته میشه. انتخاب هزینه داره. انتخاب وقت میخواد. انتخاب فهم و شعور می خواد اطلاعات می خواد واسه همین کمتر میرن دنبالش. یکی میره دنبال درمان. یکی میره دنبال پیشگیری. فکر کن همه سطح آگاهی ها شون بالا بره هر چیزی قبول خواهند کرد. حالا هرچی باشه. اگر چیزی برای کسی وجدان بشه به راحتی کنارش نمی گذاره. ما باید زود بجنبیم. باید خودمون رو قوی کنیم. وگرنه دیگران با چیزهای پر جذبه جای ما رو خواهند گرفت. بعد کار برای درمان خیلی سخت میشه. پر هزینه و پر خطر. ما انسان هستیم از ویروس که بیشتر می فهمیم. یه ویروس در برابر عامل خارجی زود ایمن میشه. باید به هر شیوه ای خود ایمنی بوجود آورد. واکسیناسیون کرد. با حذف کاری از پیش نمیشه. الان دیش و ماهواره دیگه قدیمی شده. کسی ماهواره استفاده نمی کند مگر تو روستاها. الان با اینترنت تلفن میشه هزارتا کانل کابلی دید. تازه شنیدم قرار اینترنت چمدانی بیاد. ما باید با محتوی بجنگیم وگرنه اینها وسیله است روز به روز پیشرفت میکنه. کوچکتر میشه و.

پاسخ:
با سلامحق با شماست و ماهواره مثل چاقویی میمونه که هم میشه باهاش جراحی کرد میوه پوست کند و هم میشه رگ دست یکی رو قطع کرد!! که البته بیشتر استفاده منفی ازش میشه.باید فرهنگ سازی بشه که متاسفانه این کار از سوی مسوولین مربوطه صورت نمیگیره!!

به نظر من باید آدم جنبه داشته باشه کسی که با ماهواره نگاه کردن ایمانش از دست بره همون بهتر که ایمان نیاره

پاسخ:

با سلام و درودنظرتون محترم ولی اشتباههاما ما فکر میکنیم که همه انسانها قابلیت و امکان انحراف رو دارن و از هر کار و موقعیتی که ممکن است انسان به گناه بیفته شرعا باید خودداری کنند.در ضمن برعکس شما بنده فکر میکنم که نوع مردم (اکثر قریب به اتفاق مردم) به قول شما جنبه ندارند.در ضمن همیشه قرار نیست که با اولین نگاه به ماهواره یا هر گناه کوچک یا بزرگی ایمان انسان از دست بره! بلکه مشکل اینه که شیطان رسمش اینه که کم کم و به تدریج ایمان را از انسان بگیره.موفق و با جنبه باشید و باشیمیا علی

مرسی خیلی عاااااااااااااااااااالی بود

با سلام ممنون از عکس های جالبتو ن بسیار آموزنده و حقیقی بود لطفاً باز هم از این عکس های آموزنده بگذارید* من امروز برای تحقیق از خواندن ودیدن این عکس ها لذّت بردم ، با تشکّر***

پاسخ:
سلامبروی چشم انشاءالله بروز رسانی خواهم کرد

با سلاممسئله جنبه انسانها نیست مسئله پیشرفت تکنولوژی نیست مسئله خود ما هستیم ما آیات قرآن را کنار گذاشتیم و اگر هم استفاده میکنیم فقط آنهائی را که به نفعمان است استفاده میکنیم در قرآن کریم آیات متعددی در باره نقش هدایت در زندگی ما وجود دارد بطور مثال در سوره مبارکه انعام که از نظر من داستان هدایت انسانها در این سوره نهفته است دو آیه بسیار زیبا وجود دارد :و بدین گونه براى هر پیامبرى دشمنى از شیطانهاى انس و جن برگماشتیم بعضى از آنها به بعضى براى فریب [یکدیگر] سخنان آراسته القا مى‏کنند و اگر پروردگار تو مى‏خواست چنین نمى‏کردند پس آنان را با آنچه به دروغ مى‏سازند واگذار (۱۱۲) [چنین مقرر شده است] تا دلهاى کسانى که به آخرت ایمان نمى‏آورند به آن [سخن باطل] بگراید و آن را بپسندد و تا اینکه آنچه را باید به دست بیاورند به دست آورند (۱۱۳)حالا شما بگوئید آیا ماهواره و امثال آن همان حرفهای آراسته شیاطین نیست؟بعضی از ما چنان به این سخنان گوش فرا میدهیم که پناه برخدا انگار وحی الهی استآیا کسی که به عالم آخرت ایمان دارد و آن عالم را هدف قرار داده است و از دنیا به عنوان وسیله ای برای رسیدن به این هدف والا استفاده میکند ماهواره میتواند روی او اثر بگذارد در آیات و روایات متعدد داستان سامری و گوساله اش بسیار آمده است و روایتی هست بدین شرح:موسی پرسید: «پروردگارا گوساله را سامری ساخت، صدا را چه کسی به آن داد؟» فرمود: «من دادم ای موسی، چون دیدم مرا با یک گوساله عوض کردند خواستم به عنوان مجازات آزمایششان را دشوارتر کنم.آیا ماهواره و ارتباطات جدید شباهتی با گوساله سامری ندارد ؟ این ما هستیم .خداوند و هدف آفرینش را نپذیرفته ایم و ایمان نیاورده ایم و سخنان ماهواره که همان زخرف القول ( سخنان آراسته ) است را به خداوند ترجیح داده ایم و خداوند را با گوساه سامری عوض کرده ایم و مجازات سنگین خدا را در این دنیا مثل درگیری خانواده ها و خیانتها و بسیاری که نام بردید باید بچشیم تازه این مال این دنیا در آخرت بماند!الماس دعا

پاسخ:
سلام علیکملایک

مسولیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی ۵۰۰ معلم و حدود ۴۰۰۰ دانش اموز با حقیر است.بعضی جاها آنتن دهی تلویزیون نیست که بالاجبار از ماهواره استفاده می کنند اماماهواره مثل شراب است که حکم آن در قرآن امده استدر آن منافعی هست اما مضراتی کثیر

پاسخ:
بله دقیقا

سلام واقعا جالب وتکان دهنده بود من خودم باچشمانم بارها وبارها این بی حیایی های بعضی از انسان هارو دیدم.البته با اطمینان میگم که من یک دخترچادریموباحفظ پوشش اسلامیم به بقیه خانم ها می فهمونم که هنوز بعضیا هستن که ماهواره وسوشون نکرده(البته ماخودمون نداریم ماهواره)هستن خانم هایی که از امت فاطمه اندگرچه همه ی خانم های ایرانی بودند ولیجای تامل زیاد داره این جور مسائل

سلام واقعاتصاویرهاتون عالیه

آقا عالیه..

dw کانال خوبی نیست؟

پاسخ:
ما نمی دانیم!

چرت بود

ببخشید شما که اینقدر مطالب مذهبی میذارید خودتون بهش عمل میکنید  تازه چرا رمان گذاشتین 

پاسخ:
کدوم رمان؟؟

باسلام؛ نظرات در مورد ماهواره متفاوته مثل این می مونه به کودک سرماخورده بگویید شکلات نخور .البته قانع کردن کودک برای منع از این کاربیهوده است چون جذابیت شکلات انقدر زیاد است که دیده هر منطقی را کور می کند اینجا می توانیم با یک لیوان ابمیوه خلا شکلات را تا حدودی پر کرد حال به صداوسیمای ایران ،وضع فرهنگی ـ اجتماعی جامعه،تبلیغات و غیره بنگرید ایا سوق دهنده بسمت ماهواره است یا بازدارنده در مثال بالا مثل این می ماند کودک رادر فروشگاه شکلات از خواستن ان منع کرد و مژه خوراکی بهتری داد

پاسخ:
سلام علیکمتمثیل زیبایی بود

بسیار عالی بووووود 

عاااااالی بودن عکساتون

واقعا عالی بود متشکرم                                               tank you

ماهواره مساویست با یک ویروس اجتماعی

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

خادم شما سید محمد علوی زاده
متولد 1360 شهرستان خوشاب (سبزوار)
اهل شهر مقدس قم
مهندس تولیدات گیاهی
کارشناس ارشد ارتباطات و تبلیغ
طلبه حوزه علمیه قم (سطح 4)
طراح سایت
وبلاگ نویس
فعال در شبکه های اجتماعی و پیام رسان

نام شما (الزامی)

ایمیل شما (الزامی)

موضوع

پیام شما

کپی برداری از مطالب با ذکر منبع و افزودن لینک سایت باعث امتنان و مسرت است و بدون آن بلامانع.

جامعه > آسیب‌ها – شفقنا نوشت:

بر اساس آﺧﺮﻳﻦ آﻣﺎر ﺳﺎﻳﺖ‌ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺻﻨﻌﺖ ﻣﺎﻫﻮاره، اﻣﺮوز ﺣﺪود 370 ﻣﺎﻫﻮاره در ﺟﻬﺎن ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ اﻳﻦ ﺗﻌﺪاد ﻣﺎﻫﻮاره، اﻣﻮاج ﺣﺪود 12000 ﺷﺒﻜﻪ ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮﻧﻲ را ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ . از ﺑﻴﻦ اﻳﻦ 370 ﻣﺎﻫﻮاره، اﻣﻮاج ﺣﺪود 30 ﺗﺎ 35 ﻣﺎﻫﻮاره آﺳﻤﺎن کﺸﻮرﻣﺎن را ﭘﻮﺷﺶ ﻣﻲ‌دﻫﺪ. اﻳﻦ ﺗﻌﺪاد ﻣﺎﻫﻮاره، ﺣﺪود 3000 ﺷﺒﻜﻪ آﺳﻤﺎن اﻳﺮان را ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ ﻗﺮار داده اﺳﺖ.

این پوشش ماهواره‌یی درحالیست که ﺗﻌﺪاد ﺷﺒﻜﻪ‌ﻫﺎی ﻓﺎرﺳﻲزﺑﺎن ﻣﺎﻫﻮاره‌ای نیز ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ زﻳﺎدی در ﺣﺎل رﺷﺪ اﺳﺖ . ﺑﺮای ﻣﺜﺎل، اوﻟﻴﻦ ﺷﺒﻜﻪ ﻓﺎرﺳﻲ‌زﺑﺎن در ﺳﺎل 1375 ﺗاﺳﻴﺲ ﺷﺪ، در ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﻢ‌اﻛﻨﻮن اﻳﻦ ﺗﻌﺪاد ﺑﻪ ﺣﺪود 45 ﺷﺒﻜﻪ رﺳﻴﺪه اﺳﺖ؛ ﻳﻌﻨﻲ ﺑﻪ‌ﻃﻮر ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻫﺮ ﺳﺎل سه ﺷﺒﻜﻪ ﺑﻪ ﺷﺒﻜﻪ‌ﻫﺎی ﻓﺎرﺳﻲ‌زﺑﺎن اﺿﺎﻓﻪ ﻣﻲ‌ﺷﻮد.

با توجه به تاثیرگذاری ماهواره در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، گفت‌وگوی پیش رو به تاثیر ماهواره در ابعاد مختلف نهاد خانواده از جمله حقوق خانواده در برابر شبکه‌های ماهواره می‌پردازد.

دکتر محمد روشن، عضو هیات علمی دانشگاه، زندگی ابتدا با ذکر آماری درمورد ماهواره گفت: ﺑﺮاﺳﺎس ﺗﺨﻤﻴﻦ‌ﻫﺎی ﻏﻴﺮرﺳﻤﻲ، ﺣﺪاﻗﻞ سه ﻣﻴﻠﻴﻮن دﺳﺘﮕﺎه ﮔﻴﺮﻧﺪه و ﺑﺸﻘﺎب ﻣﺎﻫﻮاره‌ای در ﻛﺸﻮر وﺟﻮد دارد. ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺮآورد ﻣﺬﻛﻮر، ﺑﺎﻳﺪ اذﻋﺎن داﺷﺖ ﻛﻪ ﺣﺪود 15 ﻣﻴﻠﻴﻮن اﻳﺮاﻧﻲ ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ی ﺻﺪﻫﺎ ﻛﺎﻧﺎل ﻣﺎﻫﻮاره‌ای دﺳﺘﺮﺳﻲ ﻛﻨﺘﺮل ﻧﺸﺪه‌ای دارﻧﺪ.

او گفت: ﻧﻈﺮﺳﻨﺠﻲ‌ﻫﺎی اﻧﺠﺎم ﺷﺪه در ﻓﺎﺻﻠﻪ سالهای 1373 ﺗﺎ 1383 ﻧﺸﺎن ﻣﻲ‌دﻫﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺨﺸﻲ از ﻣﺮدم ﮔﺮاﻳﺶ ﺑﻪ اﺳﺘﻔﺎده از ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎی ﻣﺎﻫﻮاره‌ای دارﻧﺪ و اﺳﺘﻔﺎده از آنها را ﺑﻪ ﻃﻮر ﻛﺎﻣﻞ ﻳﺎ ﻣﺸﺮوط ﺣﻖ ﺧﻮد ﻣﻲ‌داﻧﻨﺪ. به گونه‌ای که ﺑﺮاﺳﺎس آﻣﺎرﻫﺎی ﻏﻴﺮرﺳﻤﻲ ﻣﻴﺰان اﺳﺘﻔﺎده ﻣﺮدم از ﻣﺎﻫﻮاره در ﺳﺎل 1386 ﺣﺪود 35 درصد ﺑﻮده اﺳﺖ. اﻳﻦ آﻣﺎر در ﻃﻮل چهار ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻧﻴﺰ اﻓﺰاﻳﺶ چشم‌گیری ﻳﺎﻓﺘﻪ اﺳﺖ.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: می‌دانیم ﺧﺎﻧﻮاده ﺑﻪ‌ﻋﻨﻮان ﻳﻚ ﻧﻬﺎد اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻫﻤﻮاره ﻣﻮرد ﻋﻨﺎﻳﺖ ﻗﺎﻧﻮﻧﮕﺬار ﺑﻮده و ﻗﻮاﻧﻴﻦ ﻣﺘﻌﺪدی در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ اﻳﻦ ﻧﻬﺎد وﺿﻊ ﺷﺪه اﺳﺖ. همچنین ﺟﺪای از ﻗﻮاﻧﻴﻦ، ﺧﺎﻧﻮاده از ﻧﻈﺮ ﻣﺬﻫﺐ، اﺧﻼق و ﻋﺮف ﻧﻴﺰ از ﺣﻘﻮق وﻳﮋه‌ای ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ؛ از ﺟﻤﻠﻪ اﻳﻦ ﺣﻘﻮق ﻣﻲ‌ﺗﻮان ﺑﻪ تحکیم ﻣﺒﺎﻧﻲ ﺧﺎﻧﻮاده، ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻓﺮزﻧﺪان، اﺧﻼق ﺣﺴﻨﻪ و ﺣﺴﻦ ﻣﻌﺎﺷﺮت، رواﺑﻂ ﺳﺎﻟﻢ ﺟﻨﺴﻲ و ﻓﻀﺎی ﻋﺎﻃﻔﻲ و ﺻﻤﻴﻤﻲ ﺧﺎﻧﻮاده اﺷﺎره ﻛﺮد . ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻲ‌رﺳﺪ ﺑﺮرﺳﻲ ﺣﻘﻮق ﻧﻬﺎد ﺧﺎﻧﻮاده در ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎی ﻣﺎﻫﻮاره‌ای و ﺑﻪ ﻧﻮﻋﻲ ﺗﺜﺒﻴﺖ ﺣﻤﺎﻳﺖ‌ﻫﺎی ﺣﻘﻮﻗﻲ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﻗﺎﻧﻮن، ﻋﺮف و اﺧﻼق ﺑﻪ ﻛﻤﺘﺮﺷﺪن و ﺑﻪ ﺣﺪاﻗﻞ رﺳﻴﺪن آﺳﻴﺐ‌ﻫﺎ در اﻳﻦ زﻣﻴﻨﻪ ﻛﻤﻚ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ.

او معتقد است: ماهواره‌‌ﻫﺎ ﺑﺎ ﻗﺒﻀﻪ‌ﻛﺮدن اوﻗﺎت ﻣﺮدم ﺑﻪ ﻧﻮﻋﻲ اﻣﭙﺮﻳﺎﻟﻴﺴﻢ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ داﻣﻦ زده‌اﻧﺪ ﻛﻪ ﻳﻜﻲ از اﻫﺪف آنها ﻧﻬﺎد ﻣﻬﻢ و ﺗﺄﺛﻴﺮﮔﺬار ﺧﺎﻧﻮاده اﺳﺖ . اﻳﻦ ﻣﻬﻢ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﻧﻮﻋﻲ ﻧﻔﻮذ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ از ﻃﺮﻳﻖ آن ﻛﺸﻮری اﺳﺎس ﺗﺼﻮرات، ارزش‌ﻫﺎ، ﻣﻌﻠﻮﻣﺎت و ﻫﻨﺠﺎرﻫﺎی رﻓﺘﺎری و ﻧﻴﺰ روش‌ﻫﺎی زﻧﺪﮔﻲ ﺧﻮد را ﺑﻪ ﻛﺸﻮرﻫﺎی دﻳﮕﺮ ﺗﺤﻤﻴﻞ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ.

دکتر روشن با تاکید بر این که ﺑﺪﻳﻬﻲ اﺳﺖ ارزش‌ﻫﺎ و ﻫﻨﺠﺎرﻫﺎی ﻧﻬﺎد ﺧﺎﻧﻮاده ﻧﻴﺰ از اﻳﻦ اﻣﺮ ﻣﺴﺘﺜﻨﻲ نیست، گفت: در اﻳﻦ ﻣﺴﻴﺮ، ﺷﺮاﻳﻄﻲ ﭘﺪﻳﺪ ﻣﻲ‌آﻳﻨﺪ ﻛﻪ ﺷﻜﻞ‌ﻫﺎی ﻓﺮﻳﺒﻨﺪه‌ﺗﺮ و پنهان‌تر ﻫﺠﻮم ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﻠﻄﻪ‌ﺟﻮ را ﺑﺮﺗﺮی ﻣﻲ‌ﺑﺨﺸﺪ و ﻣﻠﻲ‌ﻛﺮدن ﺳﺒﻚ‌ﻫﺎ و اﻟﮕﻮﻫﺎ را ﺷﻜﻞ ﻣﻲ‌دﻫﺪ. اﻳﻦ ﭘﺮاﻛﻨﺪن ارزش‌ﻫﺎ و ﻋﺎدت‌ﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ در ﻣﻴﺎن ﻓﺮﻫﻨﮓ‌ﻫﺎی ﻏﻴﺮﻣﺘﺠﺎﻧﺲ ﺑﻪ وﺳﻴﻠﻪ اﺑﺰارﻫﺎی رﺳﺎﻧﻪ‌ای از ﺟﻤﻠﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎی ﻣﺎﻫﻮاره‌ای ﺻﻮرت ﻣﻲ‌ﭘﺬﻳﺮد..

این محقق با بیان این که اﻣﺮوزه ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎ و ﻓﻴﻠﻢ‌ﻫﺎی ﻣﺎﻫﻮاره‌ای ﺣﺎوی ﻣﺤﺘﻮاﻳﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ در آن ﭘﺎﻳﺒﻨﺪی و وﻓﺎداری ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻮاده و ارزش‌ﻫﺎی اﺧﻼﻗﻲ، اﻣﺮی ﻣﻀﺤﻚ و ﻋﻮاﻣﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻲ‌رﺳﺪ گفت: در ﻣﻘﺎﺑﻞ داﺷﺘﻦ رواﺑﻂ آزاد ﺟﻨﺴﻲ، رواﺑﻂ ﻣﺘﻬﻮراﻧﻪ ﺟﻨﺴﻲ و اﻳﺠﺎد ﺗﺮدﻳﺪ درﺑﺎره‌ی اﻫﻤﻴﺖ و ارزش ازدواج، ﻧﺎﺷﻲ از ﻧﮕﺎه آزاداﻧﺪﻳﺸﺎﻧﻪ و ﻣﺘﺮﻗﻲ ﺑﻪ زﻧﺪﮔﻲ و رواﺑﻂ ﻋﺎﻃﻔﻲ ﺗﻠﻘﻲ ﻣﻲ‌ﺷﻮد. ﻃﺮح ﺳوال و اﻳﺠﺎد ﺷﺒﻬﻪ و ﺗﺮدﻳﺪ ﻣﻜﺮر درﺑﺎره دﻳﺪﮔﺎه‌ﻫﺎی اﻓﺮادی ﻛﻪ ﺑﻪ ﺑﻲ ﺑﻨﺪوﺑﺎری رو ﻧﻴﺎورده‌اﻧﺪ ﻳﺎ ﺑﻪ زﻧﺪﮔﻲ ﻣﺸﺘﺮک ﺧﻮد ﭘﺎﻳﺒﻨﺪﻧﺪ و در ﻣﻘﺎﺑﻞ اراﺋﻪ دﻳﺪﮔﺎه‌ﻫﺎ و ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺳوال‌ﻫﺎی ﺷﺒﻬﻪ‌اﻓﻜﻨﺎﻧﻪ ﺑﺮای اﻗﻨﺎع ﻣﺨﺎﻃﺐ درﺧﺼﻮص اﻳﻦ ﻛﻪ زﻣﺎﻧﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻛﺮده اﺳﺖ و اﻓﺮاد ﻧﺒﺎﻳﺪ ﭘﺎﻳﺒﻨﺪ ﺑﻪ زﻧﺪﮔﻲ‌ﻫﺎی ﺳﻨﺘﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ، از ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ‌ﺗﺮﻳﻦ ﻣﻀﺎﻣﻴﻦ ﺑﺮﺧﻲ ﺳﺮﻳﺎل‌ﻫﺎی آﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻲ و ﻛﻠﻤﺒﻴﺎﻳﻲ و ﻛﺮه‌ای اﺳﺖ ﻛﻪ اﻳﻦ روزﻫﺎ از ﺷﺒﻜﻪ ﻓﺎرﺳﻲ زﺑﺎن ﻣﺎﻫﻮاره‌ای ﻓﺎرﺳﻲ 1 ﭘﺨﺶ ﻣﻲ‌ﺷﻮﻧﺪ .

به گفته وی، اﻣﺮوزه ﻣﺎﻫﻮاره ﺑﺎ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﺑﺮ ﻓﻀﺎی ﻋﺎﻃﻔﻲ و ﺻﻤﻴﻤﻲ ﺧﺎﻧﻮاده ﻣساله ﺣﺴﻦ ﻣﻌﺎﺷﺮت را ﺑﺎ ﻣﺸﻜﻼﺗﻲ روﺑﻪ‌رو ﻛﺮده و در ﻣﻮاردی آن را ﻣﻨﺘﻔﻲ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻳﺎ ﺣﺘﻲ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺑﺮوز ﺳﺮدی و در ﻣﺮاﺣﻞ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺧﺸﻮﻧﺖ و ﺳﻮءﻣﻌﺎﺷﺮت ﺷﺪه اﺳﺖ.او در ادامه گفت: ﻣﺎﻫﻮاره‌ﻫﺎ ﺑﻪ دﻟﻴﻞ ﻛﺎرﻛﺮد ﻣﺘﻨﻮع ﺧﻮد و دﮔﺮﮔﻮن‌ﺳﺎزی‌ﻫﺎی ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ، ﺑﻪ ﺗﺪرﻳﺞ ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻦ ارﺗﺒﺎط‌ﻫﺎی دوﻃﺮﻓﻪ از ﻧﻮع ﭼﻬﺮه ﺑﻪ ﭼﻬﺮه ﺷﺪه‌اﻧﺪ و ﺗﻮاﻧﺴﺘﻪ‌اﻧﺪ ﻓﻀﺎی اﻧﻔﺮادی را ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻦ ﻓﻀﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺧﺎﻧﻮاده ﻛﻨﻨﺪ، ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ‌ای ﻛﻪ اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻴﺶ از ﺣﺪ از آنها ارﺗﺒﺎط ﻣﺴﺘﻘﻴﻤﻲ ﺑﺎ ﻓﺮدﮔﺮاﻳﻲ و دوری از ﮔﺮوه دارد. در اﻳﻦ شرایط، ارﺗﺒﺎط ﻓﺮد ﺑﺎ رﺳﺎﻧﻪ ﺗﺼﻮﻳﺮی و ﺑﻲ‌اﺣﺴﺎس ﺷﻜﻞ ﻣﻲ‌ﮔﻴﺮد و ﻧﻮﻋﻲ ﺑﻴﻢ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ و اﻧﻔﻌﺎل ﺷﺨﺼﻴﺘﻲ در ﻓﺮد اﻳﺠﺎد ﻣﻲ‌ﺷﻮد که اﻳﻦ آﺳﻴﺐ در ارﺗﺒﺎط ﻣﻴﺎن ﻓﺮزﻧﺪان و واﻟﺪﻳﻦ و زن و ﺷﻮﻫﺮ، ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺧﻮد را ﻧﺸﺎن ﻣﻲ‌دﻫﺪ..

دکتر روشن در ادامه به موضوع ماهواره و ترویج خشنوت خانگی اشاره کرد و در این باره گفت: در حقوق ایران، خوشرویی و مسالمت زوجین با یکدیگر، مهربانی و دوری از اعمال موجد کینه و آزاردهنده و دوری از داد و فریاد یا ناسزا و مجادله، حسن معاشرت محسوب می‌شود. بنابراین ایجاد فضای خشن و آزاردهنده از مصادیق سوء معاشرت است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر این که تولید برنامه‌های حاوی خشونت از مشکلات رایج دنیای رسانه‌هاست؛ گفت: به دلیل تقاضای بازار، هزینه‌ی کمتر و ایجاد هیجانات کاذبی که مخاطبان را بیشتر به خود جذب می‌کند، تولید این‌گونه محصولات (در قالب فیلم، کارتون، داستان و غیره) در دستور کار شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای است.

او گفت: در واقع ماهواره‌ها می‌توانند به صورتی پنهان قالب‌های خاص فرهنگی را در ذهن فرد ایجاد کنند، این قالب‌ها می‌تواند نوعی اقتدار در شکل مردسالاری یا تسلط مرد بر زن و هم چنین روابط ناسالم با فرزندان باشد.

به گفته این محقق، هنگامی که در یک سریال تلویزیونی مرد بودن عامل سلطه بر سایر اعضا معرفی می‌شود یا درخواستهای بجای فرزندان نادیده گرفته می‌شود و همزمان پاسخ زن یا فرزندان در قالب پرخاشگری به نمایش در می‌آید خشونت خانگی ترویج شده است. همچنین متقابلا ماهواره‌ها با ترویج فمینیسم و زن‌سالاری به نوعی به خشونت علیه مردان نیز دست زده‌اند.

او گفت: نظریه‌های جدید در زمینه‌ی خشونت خانوادگی به دنبال شناخت عوامل ساختاری هستند که خانواده را مستعد بروز خشونت می‌سازد. به عبارتی خشونت بر ضد زنان مشکل شخصی یا خانوادگی نیست، بازتاب ساختارهای وسیع خشونت مردان بر علیه همسران‌شان به هیچ وجه تخطی از نظم اجتماعی نیست، بلکه برعکس تایید نوع خاصی از نظم اجتماعی است و می‌توان آن را ناشی از این باور اجتماعی- فرهنگی دانست که زنان کم اهمیت‌تر و کم ارزش‌تر از مردان هستند و بدین ترتیب فیلمها و سریالهای ماهواره‌ای اگر مروج نوعی نابرابری غلط بین زن و مرد هستتد که به تیرگی روابط میان آنها دامن می‌زند.

این استاد دانشگاه تاکید دارد: نقش ماهواره‌ها به‌طور عمده در طرح نیازها و خواسته‌ها است، در برخی از سریال‌های تلویزیون مردان متاهل به پنهان‌کاری و داشتن رابطه با زنان دیگر متهم می‌شوند. حتی اگر چه هدف این سریال‌ها نشان دادن چهره‌ای نامطلوب از این رفتار باشد، بیننده این سریال‌ها ممکن است با برداشت سطحی از اینگونه موارد تحت تاثیر آن قرار گیرد.

دکتر روشن گفت: خشونت خانگی در تمامی کشور‌ها، حتی در کشور‌های پیشرفته‌ای که قوانین حمایتی محکمی جهت جلوگیری از خشونت علیه خانواده دارند نگران کننده است. بخش تجاری ماهواره‌ها و بخصوص شبکه‌های تلویزیونی خصوصی و کابلی با نمایش فیلمهای اکشن به خشوننت در خانواده دامن می‌زنند. این درحالیست که پخش صحنه‌های خشن در فیلم‌های سینمایی رفتار خشن را در افراد بر می‌انگیزد، چرا که خشونت، تمایل به خشونت را کاهش نمی‌دهد، بلکه خشونت موجد خشونت است، مشاهده خشونت در تلویزیون موجب افزایش پرخاشگری در میان تماشاگران می‌شود.

به گفته وی، طلاق نیز مانند سایر آسیب‌های اجتماعی تحت تأثیر عوامل متعددی است و تاثیر برنامه‌های ماهواره‌ای در این مورد می‌تواند به‌صورت غیرمستقیم باشد. در واقع ماهواره‌ها نقشی کلیدی در تبیین شکل‌گیری فشار ناشی از خلاء ایفا می‌کنند. ماهواره‌ها ممکن است با ارائه‌ی تصاویری از چشم و هم چشمی عمومی در مورد برخورداری از یک زندگی مرفه، احساس محرومیت نسبی را تشدید ‌کنند و موجب وارد کردن فشار برای رسیدن به سطوح بالای موفقیت شوند.

به گفته وی، با توجه به ویژگی آنلاین بودن عصر ارتباطات و دسترسی روز‌افزون و نامحدود کودکان به برنامه‌های ماهواره‌ای این نگرانی جدی وجود دارد که آنها الگو‌هایی نامتناسب با مختصات فرهنگی، اقتصادی، خانوادگی و ملی خود انتخاب کنند که از پیشینه و هویت تاریخی خود جدا شوند..

دکتر روشن معتقد است: ماهواره‌ها از طریق تأثیرگذاری بر ارتباط منفی بین والدین و فرزندان منشأ تحولات بزرگی در تربیت فرزندان می‌شوند. نسل جوان امروز در مقایسه با نسل‌های گذشته کمتر زیر بار ارزش‌های دیکته شده توسط خانواده می‌رود و به طور خلاصه می‌توان گفت امروزه تنها مدارس و مساجد و سایر نهادهای اجتماعی جایگزین نقش تربیتی فرزندان نشده‌اند، بلکه رسانه نیز نقش مهمی در این میان دارد و فرزندان الگوهای رفتاری خود را در بسیاری موارد از رسانه اخذ می‌کنند؛ بنابراین جای تعجب ندارد که هنرپیشگان و بازیگران فیلم‌ها و سریال‌ها بیش از معلمان مدارس و اساتید دانشگاه‌ها به‌عنوان الگو شناخته می‌شوند.به گفته وی، یکی‌دیگر از مسائلی که به شدت بر تحکیم نهاد خانواده تاثیر‌گذار آموزش زن‌صفتی به مردان است. تبلور زن‌صفتی برخی از مردان را می‌توان در برخی شبکه‌ها و خوانندگانی مانند «مایکل جکسون» با صدای نرم و ملایم و چهره بی‌مو مشاهده کرد

او در ادامه گفت: یکی‌دیگر از مظاهر انحراف اخلاق جنسی اباحه‌گری و حساسیت‌زدایی نسبت به حریم‌ها یا تابوهای زبانی است؛ امری که امروز مکرر توسط فیلم‌ها و سریال‌های جهانی ماهواره‌ای نقض می‌شود. بنابراین کلمه ممنوع و استفاده از یک تعبیر غیرمستقیم دو روی یک سکه‌اند. تغییر دادن تابوهای زبانی و نیز رفتاری و به تدریج حساسیت‌زدایی از واژه‌هایی مثل دوست دختر، دوست پسر و الفاظ مربوط به مشروب‌خواری و روابط جنسی که منجر به انحرافات خطرناک در اخلاق و فرهنگ جنسی می‌شود یکی از نتایج برنامه‌های غیراخلاقی ماهواه‌هاست. در سریال‌های بعضی شبکه‌ها مثل فارسی 1 که بیشتر سریال‌های خانوادگی خارجی پخش می‌شود، نوعی اباحه‌گری همان‌طور که اشاره شد با آوردن به اصطلاح حسن تعبیر‌هایی مانند «بیا با هم خوش بگذرانیم»، «دیشب شلوغ‌کاری کردیم» و … علاوه بر این‌که خانواده‌ها را جلوی تلویزیون نگه داشته است، فرصت نمایش رفتارهای جنسی را به اعضای بسیاری از خانواده‌ها می‌دهد..

این عضو هیات علمی دانشگاه، یکی‌دیگر از مسائل برنامه‌های ماهواره‌ای را تحلیل «قاب» آنها دانست و در این باره گفت: قاب کلان بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای مثل فارسی 1 در حال حاضر، تداعی‌کننده خیانت و روابط جنسی است؛ به ویژه در بعضی از سریال‌ها این موضوع بسیار حاد است و مخاطب این دسته از سریال‌ها هر لحظه منتظر یک صحنه اروتیک جنسی است..

 

23231

 

ماهواره رو نگاه میکنم و ازش لذت میبرم .همه جور سلیقه ای رو پوشش میده .شما هم بشینید سیمای تاکنون ضرغامی و زین پس سرافراز رو ببینید و حالش رو ببرید .خلایق هرچه لایق .

سلام دوست عزیز ،حیف عمر گران بهتو توی این بر نامه های مستهجن میذاری،واقعا حیف این نجابتت نیست که بزاری ازت بدوزند وگربه محض رضای خدا موش نمی گیره عزیزم

آقای دکتر در مضرات ماهواره شکی نیست ولی چرا با این وجود که خیلی ها می دانند ماهواره چه ضررهایی دارد بازهم نگاه می کنند؟

نهایتا مردم ایران مقصر هستند که این سریال ها را می بینند. احیانا صدا سیمای بسیار قوی هم داریم که فوق العاده برنامه های خوبی دارند اما مردم دچار غرب زدگی شده و برنامه های ماهواره را دنبال می کنند
صد البته حتما یک جایزه ویژه هم به مسئولین صداسیما بابت تولیدات موفق و برنامه های فرهنگی موثر بدهند.

یعنی اگه صحبت های افراطیون و جبهه پایداری ها هم از ماهواره پخش میشد مردم اینقدر استقبال میکردن؟ یکم فکر کنید بعد نظر کارشناسی بدین خواهشا

با این مقاله کاملا موافقم خیلی قشنگ دارن رو فرهنگ ما مانور میدن عین الماسی هستیم که دارن بهمون شکل میدن

در کل میخان بگن ماهواره بد است.صدا سیما خوب است.

اینها همگی در کتب آخر الزمانه اومده مردان شبیه زنان و زنان شبیه مردان و…

والا آسیبهایی که پارازیت و عملیات نابودی دیش های ماهواره ای بر جان و روان آدما میذاره بسیار بیشتره

خیلی ببخشید همین که خیلی هم چشم و گوش بسته جوان رو نگه دارید هم در جامعه فورا فریبش میدهند و هزار جور بلا سرش میارن و هم بعد از ازدواجش کلی مشکلات از عدم آگاهی از نوع رفتارهای جنسی و خواسته های طرف مقابلش به بار میاد که خودتون میدونید و منجربه طلاق میشه.

دست بر دارید از این حرفها. مردم که از صبح تا شب بیکار نیستند بشینن پای ماهواره تأثیر بپذیرند. مردم شب که خسته از کار برمیگردن اگه خوابشون نیاد و دردسر دیگه ای نداشته باشند دو ساعت واسه رفع خستگی و تنوع مشینن این برنامه ها رو می بینن. اونم دلیلش اینه از بس برنامه های صدا و سیمای خودمون کسالت بار و بی محتوا است مردم به سمت ماهواره میرن. ضمنا مگه شما آمار دارید که از این 15 میلیون چند درصدشون برنامه های بی محتوا نگاه میکنن و جند درصدشون برنامه های خوب و مفید رو انتخاب میکنن. این همه شبکه خوب ماهواره ای هم وجود داره.

این موضوع فقط در مورد شبکه های سینمایی فارسی زبان میتونه صحیح باشه نه تمام شبکه ها…وقتی مردم خودشون به جای شبکه های اموزنده و علمی ترجیح به تماشای سریالهای شبیه به هم کشور دوست و برادر ترکیه میدن معلومه این شبکه ها مثل قارچ رشد میکنند

ماهواره فوايد زيادي داره ولي بعضي از كانال ها l در سريال هايشان خيانت زوجين را ارزش قلمداد ميكنه و متاسفانه برخي از مخاطبان در ايران،اين موارد را به عنوان ارزش هاي خوب تلقي كرده اند و فكر مي كنند اگر خيانت كنند مثل مردمان كشور هاي هاي ديگر رفتار كرده اند

والله آسیب هائیکه تلویزیون ایران بالاخص در حوزه سیاست به اعصاب و روان ایرانیان وارد می کند کم نیست بویژه در طول 5 سال گذشته انواع و اقسام اهانت ها و توهین ها به یک بخش بزرگی از مردم در حوزه سیاست وارد شده که …………… چی بگم که بتونی منعکس کنی

شما به جاي پارازيت انداختن يكي كيفيت برنامه هاي تلويزيون را بالا ببريد يكي هم اين كه با شركت هايي كه تبليغاتي در تلويزيون هايي كه بي اخلاقي را در سريال هايشان اشاعه ميدهند را برخورد كنيد نظير شبكه جم ،اگر منبع مالي اون شبكه ها قطع بشه اون شبكه ها هم نمي تونند اون سريال ها را پخش كنند

اگه این ماهواره و کشوری به اسم امریکا نبود بدبختی ها و مشکلات کشور رو می خواستیم گردن کی بندازیم؟ والا ریشه مشکلات یه چیز دیگست ، تا وقتی که بخوایم خودمون رو گول بزنیم و به جای واقعیات جامعه ، مسائل خارجی و دشمن رو ریشه مشکلات بدونیم هیچی حل نمیشه و فقط درجا میزنیم….

باور کنید آسیب هایی که این تحلیل های آبکی به جامعه میزنه بیشتر از تاثیر ماهوارست

عفت کلام داشته باش .مگه زن چشه؟ که میگی مردان زن صفت.اگه مشکل از مردهاست بهتره بگی بی صفت یا … نه این که اسم و صفت زنها رو به گند بکشی.

با وجود شبکه جم کسی دیگه فارسی 1 نگاه نمیکنه.عمر این سریال ها تموم شد.یه موج راه افتاد ولی الان فروکش کرده کسی زیاد اهمیت نمیده به این برنامه ها.کاش صدا و سیما با مدیریت جدید بتونه رقابت رو ببره چیزه که تا الان بازنده بوده…

به نظر من اینقدر که این شبکه های فارسی زبان مثل بی بی سی و من و تو و جم و…..خطرناک هستن اون شبکه هایی که فیلم های پورن نشون میدن خطرناک نیستند…البته نمیگم برید خدای ناکرده از اون شبکه ها ببینید ها.من خودم یه فیلم دیدم که تو بی بی سی باکره بودن و عفیف بودن دختر ها رو تا موقع ازدواج عقب ماندگی توصیف میکرد و مسخره میکرد یا اینکه میگفت چرا زنها نباید همزمان دوتا شوهر داشته باشند یا اینکه پسرها قبل ازدواج باید رابطه جنسی داشته باشند.از این دست بحث ها هم تو اینجور شبکه ها زیاده و من اصلا نمیدونم که چرا بی بی سی که یک بنگاه خبریه و هرکی اسمشو میشنوه یاد خبر میوفته این جور مسائل رو مطرح میکنه؟اون شبکه هایی که سریال هم پخش میکنن که هیچی .حالا هم یه عده میان تشبیه مسخره دو لبه چاقو رو بکار میبرن

توی کشورهایی که نیازی به ماهواره نیست به اندازه ایران خیانتهای متأهلی میشه؟ دلیلش رو باید توی چیز دیگه ای جستجو کنید. مخاطب اگر حالش خوب باشه هزار تا فیلم هم ببینه روش تأثیری نمیذاره. تازه اگر حالش خوب باشه خود بخود سراغ فیلمهای احمقانه ای مثل کانال جم تی وی نمیره و از ماهواره خیلی چیزها یاد میگیره که مثبت و موثره. حالا چرا مخاطب اینجوری شده رو باید از شما پرسید

ماهواره فوايد زيادي داره خيلي خوبه

کسانی که میگید خوبه یه روزی متوجه میشید بده که خیلی دیرشده من به سرم رفته و زندگیم نابود شد.

تازه آقای دکتر با بکار بردن اصطلاح تحقیر کننده زن صفتی خودش هم همین حشونت کلامی رو بکار برد و از موقعیت خودش به نفع یک فرهنگ کثیف و واپس گرا استفاده کرد.پس برای اینکار احتیاج به ماهواره هم نیست بدون ماهواره هم میشه اینکارو کرد.

نام

پست الکترونیک

آدرس وب سایت و یا وبلاگ

نظر شما
0/700

9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *