داستان درمورد چرا عاقل کند کاری

دوره مقدماتی php
داستان درمورد چرا عاقل کند کاری
داستان درمورد چرا عاقل کند کاری

مثل نویسی پایه ی یازدهم صفحه/۸۳   چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی

در گذشته های دور در میان مردمی که هر کدام به تنهایی یک داستانی در زندگی دارند و می توان از سرگذشت زندگیشان یک کتاب نوشت پیرمردی سالخورده و دنیا دیده به همراه همسرش زندگی می کردند که از دار دنیا یک گاو داشتند  که زندگیشان را با آن می گذراندند. با شیر آن شام می خوردند، با پنیر آن صبحانه و با کره ی آن ناهار. زن خانه با گرفتن شیر و کارهای خانه روزش را سپری می کرد و مرد خانه با به چرا بردن گاو در دشت و تمییز کردن تهویله روزش را می گذراند. گذشت و گذشت تا رسید به روزی که مشتری دندان گردی برای گاو پیدا شد و به ازای مبلغ خوبی خواستار خرید گاو شد. پیرمرد نیز با یک تصمیم عجولانه گاو را فروخت تا به امید اینکه با به دست آوردن پول فروش گاو زندگیشان را بچرخاند.گاو را فروخت در حالی که پیرزن راضی به این کار نبوند. بعد از مدتی پول آنها به اتمام رسید در حالی که پیرمرد و پیرزن هیچ کاری در توان نداشتند که انجام دهد.

پیرمرد که از فروختن گاو بسیار پشیمان شده بود زیرا که به راحتی مایحتاج زندگیشان را بدون دغدغه و استرس فراهم می کرد و پیرزن که دیگر از این وضعیت خسته و شاکی شده بود با تشر به پیرمرد که تنها کارش افسوس خوردن بود گفت:چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی؟ پشیمانی سودی ندارد. برخیز و به دنبال کاری برو و ما را از این وضعیت نجات ده، با یک جا نشستن و زانوی غم بغل گرفتن هیچ کاری پیش نمی رود.

داستان درمورد چرا عاقل کند کاری

دوره مقدماتی php

نظر شما در مورد این انشا چه بود ؟ نظر بزارید

این مطلب اختصاصی بوده و کپی برداری از این مطلب در سایت شما پیگرد قانونی دارد

در حالی که پیرمرد و پیرزن هیچ کاری در توان نداشتند که انجام دهد.(انجام دهند)

ویرایش شد ممنونم دوست عزیز

سلام انشای خیلی خوبی بود مرسی

خیلی خوب بود مرسی

تهویله اشتباهه درستش طویله است

3
 − 
2
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

این سایت ساخته شده توسط گروه سحم میباشد. گروه سحم در زمینه سایت و نرم افزار مشغول فعالیت است و تمام انشا و مطالب سایت و نرم افزار های انشا در کافه بازار به صورت اختصاصی نوشته شده است

 هر کسی در زندگی تصمیمات زیادی را می گیرد و به دنبال آن تصمیم ها مسیر زندگی خود را برمی گزیند اما گاهی دچار اشتباه می شوند و ناگزیر به جبران آن می شود اما بعضی اوقات این اشتباهات آنقدر پیش و پا افتاده است که تنها حسرت و پشیمانی را برایت به جا خواهد گذاشت.

آدم عاقل قبل از هر تصمیمی درست فکر می کند. تمام راه ها و جوانب رسیدن به هدف را بالا و پایین می کند تا در نهایت مسیر درست و نزدیکتر را برگزیند و آن را ادامه دهد.

گاهی ممکن است خطا رود و این قابلیت را داشته باشد که مسیر رفته را بازگردد و از آن درس عبرت بگیرد.

اما زمانی که به تصمیم خود پافشاری کند و تمام مال و ثروت و عمر و جوانی خود را در این مسیر صرف کند و در انتهای راه دریابد که تمام این مدت اشتباه رفته است تنها برایش حسرت و پشیمانی به جا می ماند.

 چرا باید آدم عاقل که خدا در وجودش قدرت اراده و تصمیم گیری را نهفته است و این قابلیت را برایش تعبیه ساخته است که با کمک عقل خود کارها را انجام دهد، کاری را انجام دهد که پشیمانی ثمره ی آن باشد؟

داستان درمورد چرا عاقل کند کاری

پس چه شد آن انسانی که اشرف مخلوقات نامیده شد و از تمام موجودات بالاتر و ارجع تر شمرده شد! انسان عاقل باید از تمام کارها و تجربیات خود و دیگران درس عبرت بگیرد و آن را در ذهن خود ثبت کرده

 تا در زمان نیاز به آن رجوع کرده و با کمک اندوخته ها و عقل خود تمام مشکلات را از سر راه خود کنار زند. این ها همه خصوصیات انسان عاقل است.

 همان انسان عاقلی که اگر کاری را انجام داد با عقل و تفکر آن را انجام می دهد و یا اگر در آن شکست خورد به جای پشیمانی در صدد جبران آن بر می خیزد و با تمام جان و دل برای جبران آن تلاش می کند.

 اندیشیدن قبل از هر کاری تنها راهت را آسان تر خواهد کرد. بنابراین باید این ضرب المثل را سر لوحه ی زندگی قرار داد و همچون افراد عاقل در تصمیم گیری ها درست انتخاب کرد تا در انتهای کار برایت پشیمانی به ارمغان نیاید.

انشای پایه یازدهم مثل نویسی صفحه83 چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی

گردآوری توسط: مرجع انشا / انشائی

خلاصه امتیاز به این انشاء از دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت


Code
72 − = 63

داستان درمورد چرا عاقل کند کاری

آرایش

مدل مو

مدل لباس

آکاایران: ضرب المثل چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی, ریشه ضرب المثل های ایرانی

آکاایران: داستان ضرب المثل چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی

ضرب المثل چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی, داستان ضرب المثل ها

در این مطلب از ابرتازه ها داستان ضرب المثل چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی را بیان می نماییم. برای استفاده از این مطلب با ما همراه باشید.

غالباً در مورد افرادی به کار می رود که قبل از انجام امور، جوانب گوناگون آن را در نظر نمی گیرند و عمل و رفتار آنها براساس تعقل و دوراندیشی نیست و سرانجام دچار پشیمانی و حسرت می شوند.

زمانی که یوسف بر اثر حسادت برادران خود در چاه افتاد. مالک بن دعر که با کاروانش از آنجا می گذشت او را نجات داد و به عزیز مصر فروخت. عزیز، نیز او را به خانه برد و به همسر خود، زلیخا گفت: «او را گرامی بدار. شاید روزی از او بهره بگیریم و وی را به فرزندی بپذیریم.» زلیخا که فرزندی نداشت، به پرورش و تربیت او پرداخت تا به حد کمال رسید، ولی زیبایی او دل و جان زلیخا را برد.

زلیخا برای تحریک یوسف به حیله ای متوسل شد، ولی یوسف تقوا پیشه نمود. او از سر صفای ایمان گفت: «مَعَاذَ اللّهِ إِنَّهُ رَبِّی أَحْسَنَ مَثْوَایَ إِنَّهُ لاَ یُفْلِحُ الظَّالِمُونَ؛ به خدا پناه می برم که بهترین پناهگاه من است و ستم کاران را رستگاری نمی دهد». (یوسف: ۲۳) وقتی زلیخا راه کام جویی را بسته دید به تهمت و افترا متوسل شد و عزیز مصر را وادار کرد تا یوسف را به زندان بیندازد، اما یوسف، زندان را در مقابل خوف و خشیت الهی، هیچ انگاشت و در زندان نیز به هدایت زندانیان و تشویق آنها به قبول توحید پرداخت.

مدت ها گذشت و زلیخا همچنان انتظار می کشید، ولی یوسف از اینکه از حیله زلیخا رهایی یافته بود، خدا را شکر می کرد. سرانجام، زلیخا از اینکه یوسف را به زندان انداخته بود، پشیمان شد؛ زیرا تا قبل از زندانی شدن یوسف، می توانست با دیدار او مرهمی بر زخم دل خود گذارد، ولی وقتی که یوسف به سیاه چال افتاد آن دیدار مختصر نیز از میان رفت و زلیخا را در غم فراق او بی تاب و نالان ساخت و نشاط جوانی و زیبایی اش به زشتی گرایید.

اگر چه زلیخا پس از رهایی یوسف از زندان و مرگ همسرش، مشمول بخشش و عنایت الهی شد و با بازگشت به دوران جوانی به وصال محبوب رسید، ولی بعدها حسرت و ندامت اولیه ـ که ناشی از عدم تعقل و دوراندیشی بود ـ به صورت ضرب المثل درآمد.

منبع:rasekhoon.net

منبع : abartazeha.com

سایت سرگرمی ، طنز ، جوک ، اس ام اس، معما ، تست هوش ، حکایات

درمهارت نوشتاری

در این پست با ریشه و معانی ضرب المثل ” چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی” آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.

۱- عاقل کاری را که پشیمانی به بار می آورد انجام نمی دهد.

۲- در مورد افرادی به کار می‌رود که قبل از انجام امور، جوانب گوناگون آن را در نظر نمی‌گیرند و عمل و رفتار آنها براساس تعقل و دوراندیشی نیست و سرانجام دچار پشیمانی و حسرت می‌شوند.

۳- در مورد افرادی بکار میرود که از انجام کاری و عاقبت آن میترسند و سعی میکنند که به سمت انجام آن کار نروند.

داستان درمورد چرا عاقل کند کاری

۴- انسان دانا کاری را انجام نمی دهد که بعدها از انجام آن پشیمان گردد.

در مورد ریشه این ضرب المثل آورده اند که اورنگ زیب در قرن ۱۷میلادی پادشاه هند بود و دختر بسیار زیبا و شاعر داشت که مخفی تخلص می کرد و این شعر او نسبتا معروف است!

در سخن مخفی شدم، مانند بو در برگ گل
هر که دارد میل من ، گو در سخن بیند مرا

مخفی علیرغم خواستگارهای زیاد ازدواج نمی کرد، چون عاشق یکی از کاتبین در بار به نام عاقل خان شده بود. هرچه پدرش اصرار می کرد، مخفی قبول نمی کرد و می گفت دوست دارم پیش شما بمانم. جاسوسان به اورنگ زیب اطلاع دادند که مخفی عاشق عاقل خان شده. واضح است که یک کاتب معمولی دربار جرات حرف زدن با دختر پاشاه را هم به زور داشته چه رسد به عاشق شدن و خواستگاری کردن.

اورنگ زیب این حرفها را باور نکرد و برای مطمئن شدن تدبیری اندیشد و گفت روزها رفت و آمد در کاخ زیاد است. کاتبین شب ها به کاخ بیایند و گزارشات و تاریخ را بنویسند تا خودش ملاقات مخفی و عاقل را در تاریکی ببیند. یکی از دوستان عاقل به وی هشدار داد که برنامه ای برای به تله انداختن اوست و از آنجایی که عاقل خان علاقه ای به مخفی نداشت؛ از روز شروع نوشتن، که یک هفته بود عاقل خان خود را به بیماری زد و از رفتن به کاخ در شب اجتناب کرد. مخفی چند شب منتظر ماند ، ولی از عاقل خبری نشد تا این که این نیم بیت را برای او فرستاد:

شنیدم که ترک منزل کرد عاقل خان به نادانی

و عاقل در جواب او نوشت:

چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟

کسی بر عقل ودین حرمت نداشت از روی نادانی
ســــزایش حســرت واندوه وتشـــویش و پریشانی

خــدا داده بهر کس دانش وعقـــل وخـــرد تا آنک
نســـازد خویش را در بنــد حکم ظالم و جــانی

هـر آن آزاده انسانی که قــــدر حـــریت داند
نمی خواهد که باشـــد در قفس یا کنج زندانی

عـــُدوّیِ تو که قصد دین ودنیای ترا دارد
نمی باید که دشمن را بفـرق خویش بنشـانی

کسی دستور قتل وحکم تاراج تو صادر کرد
سـزاورت نباشد تا بحکمش سر بجنــــبانی

به فرعـــون و خـــدایان دروغین لا بگو هر وقت !
همان طوریکه نه گفت بر زبان موسی ابن عمرانی

به تیر دشمـــنان ، قلب برادر را مکن پرخــون
«چـرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمــــانی »

یتیـــم ِبینـــوا را هیچ کس هر گز نرنجـاند
تو ناکس گر نباشی هیچـــگاه آنرا نرنجانی

نباشی آدمی گرچشم مظلومی کنی پر اشک
اگر خوشحال نمودی دردمندی را تو انسانی

به مصر و شام و برما وفلسطین جوی خون جاریست
نبـــــاشد بـــی تفـــــاوت بودنت شـــــرط مسلمـــانی

عـــراق مهـد تمـــدن بود و وقتی مرکز اسلام
کنون جولانگـــهی اشغالگران قاتل و جــــانی

ز شام وطفلکان بی پناه وخلق مظلـــومش
جهــــان را لکۀ عار سیاه باشد به پیشانی

به برما آتش نمـرود باشــد مشتعل اکنون
و سوزانند اطفـــال وزنان و پیر مــردانی

بمصر بار دگر فـــرعون وهامان بلعم باعور
دهند فـــــرمان قتل هر مسلمان را به آســانی

صدای طبل جنگ بر ملک ما از دیر بالا است
سر اسر انفجار وانتحـــــار وقتــــل و ویرانـــی

دوتا همسایۀ ای ما چون دو گرگ گرسنه دائم
بملک ما شبیخون می زنند چون نیست چوپانی

اگر خدمتگذار دین ومردم ، در زمین باشی
باوج آسمــــان آخـــر تو بال و پر بیفشـــانی

«عزیزی» از رۀ دین وخـــرد غافل مشو هر گز
وگرنه در حصـــار جهـــل وحیرت بند می مانی

محمد عزیز عزیزی

هرگونه سوال و دریافت مشاوره تحصیلی (از ابتدایی تا دكتری) ثبت نام مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و ثبت نام دانشگاه سراسری، آزاد، علمی كاربردی و پیام نور با شماره های زیر تماس بگیرید.

تماس از تلفن ثابت 9099072952 (سراسر كشور) تماس از تلفن ثابت 9092305587 (فقط استان تهران)

پاسخگویی به صورت 24 ساعته

برچسب زده شده با :انشا چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی ریشه ضرب المثل چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی شعر کامل چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی معنی چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی معنی ضرب المثل چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی نگارش رشته انسانی نگارش یازدهم

عالی بود ممنون

عالی????

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

دیدگاه

داستان درمورد چرا عاقل کند کاری

نام *

ایمیل *

9
 − 

 = 
8

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

انشا مثل نویسی صفحه ۸۳ کتاب نگارش یازدهم گسترش ضرب المثل چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی معنی درباره با موضوع پایه مثل نویسی بازگردانی به زبان ساده از سایت نکس لود دریافت کنید.

امروز می خواهیم برای شما دانش آموزان خوبی که به این سایت تشریف آورده و انشایی درباره ی ضرب المثل چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی که در صفحه ۸۳ کتاب نگارش یازدهم نگارش دو پایه و کلاس ۱۱ از دانش آموزان خواسته شده است را برای شما قرار بدهیم این تمرین در رشته های ریاضی تجربی انسانی و فنی حرفه ای مشترک میباشد و مثل نویسی و بازگردانی مشهد می باشد که در صفحه ۸۳ برای شما دانش آموزان به صورت تمرین آورده شده است به زودی این انشای چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی را در این سایت قرار خواهیم داد پس از چند روز به همین پست سر بزنید تا شاید انشا در سایت قرار گرفته باشد.

به نام خدایی که انسان را کامل آفرید و به او عقل و اراده و اختیار داد و او را بر سایر موجودات برتری داد. انسان این موجود دو پا کارهای عجیب و غریب کارهای زیادی انجام می دهد به خاطر عجله و فکر نکردن به سرانجام کار ،که باعث ندامت و پشیمانی او می شود ، مانند آن پسری که حاضر شد به خاطررسیدن به دختر مورد علاقه اش مادرش را بکشد و جگر او را در آورد تا برای دختر مورد علاقه اش ببرد و هنگامی که پایش به سنگ گیر کرد و می خواست به زمین بخورد جسد مادرش گفت آ خ پسرم مواظب باش ، در این هنگام پسر از کاری که کرده بود پشیمان شد ولی چه فایده که پشیمانی فایده ای نداشت .

بیشتر افراد بعد از انجام کار چنان پشیمان و نادم میشوند که گاهی اوقات دست به خود کشی می زنند. مانند قاتلی که بعد از ارتکاب قتل پشیمان میشود ولی افسوسکه بی فایده است و باید به جای جانی که گرفته است جان خود را بدهد .بیشتر اتفاقات زندگی انسان اینگونه است مثلا راننده ای که به خاطر لج و لج بازی با راننده کناری با سرعت بالا سبقت بی مورد می گیرد و در این حالت تصادف میکند و جان خود و افراد همراهش را به خطر می اندازد و باعث مرگ ، معلو لیت و مصدومیت سایرین میشود و باعث خسارات جبران ناپذیری میشود که پشیمانی و ندامت یک عمر را در پی دارد.جوانان ونوجوانانی که بخاطر اینکه انرژی خود را تخلیه کنند در چهارشنبه آ خر سال به انواع واقسام مواد محترقه دست می زنند که غیر استاندارد هستند و با یک اشتباه منفجر میشوند و باعث انفجار و مرگ ونابودی خود و آرزو هایشان میشوند و ندامت و پشیمانی یک عمر حاصل آن میشودما انسانها هر روز در معرض انواع و اقسام تصمیمات قرار میگیریم که تصمیم درست و نادرستی که می گیریم در سرنوشت ما تاثیر دارد و تصمیماتی مانند انتخاب دوست ، انتخاب نوع سرگرمی ، انتخاب شغل ، انتخاب مسیر سفر و صدها انتخاب دیگر که با آن مواجه خواهیم شد .

داستان درمورد چرا عاقل کند کاری

بیایید در این روزهای پایان سال قدری در مورد کارها و تصمیماتمان بیشتر فکر کنیم و بیاندیشیم که صلاح کار ما کجاست و بهترینها را انتخاب کنیم که هیچگاه باعث پشیمانی و ندامت ما نشود و بگوییم چرا عاقل کند کاری که بار آرد پشیمانی

در طول سالیان دراز و در زمان های قدیم در بین افرادی که هر کدام به تکی یک قصه در زندگی دارند می توان درباره سرگذشت زندگی یک پیرمرد سالخورده و دنیا دیده به همراه زنش اشاره کرد که با هم زندگی می کردند و از دار دنیا فقط یک گاو داشتند آنها زندگی خودشان را با آن گاو می گذراندند. از شیر آن شام می خوردند و با پنیر آن صبحانه می‌خوردند و باکره آن هم ناهار می‌خوردند.  همسر پیرمرد کارهای زندگی را با دوشیدن شیر گاو و تمیز کردن خانه به سر می‌برد و مرد نیز گاو شیرده را به چرا می برد و از او مراقبت می کرد و تویله را تمیز می کرد.روزگاران بسیار زیادی گذشت تا روزی که یک فرد بسیار متنوع و پولدار برای خرید گاو قیمت بسیار زیادی را بر روی گاز گذاشت و پیرمرد با تصمیمی بسیار عجولانه و بدون فکر گاو را فروخت در حالی که پیرزن خانه راضی به فروش این گاو نبود و به پیرمرد می گفت که این گاو زندگی ما را می چرخاند و نباید آن گاو را بفروشیم. مرد در فکر این بود که با پولی که با فروشگاه به دست می‌آید می‌تواند زندگی خودشان را بچرخانند ولی روزی رسید که تمام پولی که از فروش گاز به دست آورده بودند تمام شد در حالی که پیرمرد و پیرزن هیچ کاری برای انجام دادن نداشتند. پیرمرد بسیار از این که گاو را فروخته بود پشیمان بوده و در خانه می نشست و افسوس میخورد در حالی که می‌توانست با گاو تمام مایحتاج زندگی خود را فراهم کند ولی با تصمیمی اشتباه آن گاو را فروخته بود و همسر پیرمرد که از این وضعیت پیرمرد خسته شده بود چاک چ باز آرد پشیمانی بلند کار بیرون بیاور با یک جا نشستن و غصه خوردن و زانو و بغل کردن چیزی درست نمی شود و هیچ کاری پیش نمی رود.

برای ورود به بزرگترین گروه جواب تمارین کتاب و
انشا کلیک کنید

برای دریافت “مثل نویسی انشا چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی گسترش صفحه 83 کتاب نگارش یازدهم معنی ضرب المثل” لطفا نظری در نظرات پایین سایت برای ما بفرستید یا از دکمه صورتی
ارسال نظر استفاده
کنید.

عالی بود

آدم ترسو هزار بار میمیرد

ا

من همونم که یه روز

متن پیام یا نظر خودتان را در این بخش تایپ کنید

آنها برای خوردن هم دیگر چیزی نداشتند مرد مجبور شد به هیزم جمع کنی برود و خیزم خانه ی دیگران را تامین کند تا پولی به دست بیاورد روزی این داستان را بای یکی از نزدیکانش تعریف میکرد که اون گفت چرا عاقل کند کاری ک باز آرد پشیمانی و به او گفت که باید با چند نفر درمورد این کار مشورت میکرده و بدون عجله تصمیم میگرفته ک ته داستان پشیمانی نباشد حانیه

بد نبود ولی تکراریه

بعد ار مدت ها پیر مرد متوجه شد که فروش گاو کار اشتباهی بوده باید عجولانه تصمیم نمی گرفت بعد با خود گفت وای برمن و به همسرش نگاه کرد با شرمندگی سرش را پایین انداخت وگفت وای بر من وای بر من چرا عاقل باید کند کاری که باز آرد پشیمانی

درحد ابتدائی بود .برای یازدهم باید جنبه بالاتری داشته باشه

سلام بچه ها از این مطلب چطور استفاده کنم کسی تونست از این مطلب استفاده کنه ؟ لطفا راهنماییم کنید


هرگونه کپی برداری از مطلب یا قالب حرام است

پیرمردی نارنجی پوش در حالی که کودک را در آغوش داشت با سرعت وارد بيمارستان شد و به پرستار گفت:خواهش می کنم به داد این بچه برسید. بچه ماشین بهش زد و فرار کرد بلافاصله پرستار گفت: این بچه نیاز به عمل داره باید پولشو پرداخت کنید. پیرمرد: اما من پولی ندارم پدر و مادر این بچه رو هم نمی شناسم. خواهش می کنم عملش کنید من هرجور شده پول و تا شب براتون میارم پس پرستار گفت با دکتری که قراره بچه رو عمل کنه صحبت کنید.

پيش دكتر رفت اما دکتر بدون اینکه به کودک نگاهی بیندازد گفت: این قانون بیمارستانه. باید پول قبل از عمل پرداخت بشه.

صبح روز بعد… همان دکتر سر مزار دختر کوچکش ماتش برده بود و به دیروزش می اندیشید.

دسترسی سریع

در هر مقطع تحصیلی هستید روی همان مقطع کلیک نمایید تا به صفحه مورد نظر هدایت شوید

حل دروس پایه چهارم | حل دروس پایه پنجم | حل دروس پایه ششم

حل دروس پایه هفتم | حل دروس پایه هشتم | حل دروس پایه نهم

حل دروس پایه دهم | حل دروس پایه یازدهم | حل دروس پایه دوازدهم

داستان درمورد چرا عاقل کند کاری

مثل نویسی یازدهم صفحه 83 چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی

 

 

بازنویسی مثل چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی صفحه 83 نگارش یازدهم

کاربرد ضرب المثل :

درمورد افراد و کسانی به کار میرود که هنگام انجام کاری ، بدون فکر به آینده در مورد آن

تصمیم میگیرند و آن را انجام میدهند.

معنی ضرب المثل :

عاقل کاری را که بداند انجام دادنش اشتباه است انجام نمیدهد.

درمورد کسانی به کار میرود که برای انجام دادن کاری ، جوانب آن را در نظر نگرفته و دچار پشیمانی میشوند.

انسان عاقل به دنبال کاری نمیرود که حسرت به دنبال داشته باشد.

داستان :

در گذشته های دور در یک خانه ای فقیرانه پیرمرد و پیرزنی زندگی میکردند.

زندگی خود را با فروش تخم مرغ و کره و محصولات محلی از دامداری خودشان سر میکردند.

پیرمرد اسبی داشت که با آن به کوه میرفت و هیزم و هرچقدر نیاز داشتند میخرید و به خانه می آورد.

گذشت و گذشت تا اینکه یک روزی از آن روستا شخصی پولدار رد شد.

اسب را دید و بسیار از آن خوشش آمد.

دنبال صاحب اسب را گرفت و پیرمرد را پیدا کرد.

به اون پیشنهاد خرید اسب را داد ، اول پیرمرد از فروش اسب امتناع کرد

اما پس از شنیدن مبلغ پیشنهاد شده برای خرید اسب وسوسه شد

هرچقدر پیرزن به او گفت که این اسب را نفروش که همه ی کار روزانه ما با این اسب انجام میشود

اما فایده نداشت و پیرمرد اسب را فروخت.

یکسالی با پول اسب زندگی کردند اما تا اینکه تمام پول های آنها تمام شد.

پیرمرد که پیر و زیاد نمیتوانست راه برود از کاری که کرده بود سخت پشیمون شد.

با خودش زمزمه کرد که چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی.

بازنویسی مثل های صفحه 83 نگارش یازدهم

مثل نویسی چرا عاقل کند کاری صفحه 83 یازدهم

 

این مطلب به صورت اختصاصی گردآوری شده است. کپی برداری در سایت ها و وبلاگ ها به هرنحوی حتی با ذکر منبع ممنوع و حرام است.

به کانال ما بپیوندید

داستان درمورد چرا عاقل کند کاری

سایت انشا او آر جی ( مرجع انشا ) از مرداد سال 97 شروع به کار کرده است.

تمام مطالب این سایت ، کاملا اختصاصی بوده و به دستان پرمهر و محبت نویسندگان سایت که از دانش آموزان مدارس مختلف از سراسر ایران است گردآوری شده است.

کپی برداری از مطالب ، به هرنحوی چه با ذکر منبع چه با ذکر اسم سایت ممنوع بوده و قابل پیگیری می باشد.

تأیید نام‌نویسی به شما ایمیل خواهد شد.

هنوز پستی در اسلایدر قرار ندادید

هنوز پستی در اسلایدر قرار ندادید

در این پست از سایت کافه نمره ، بازنویسی ضرب المثل چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی پایه یازدهم صفحه ۸۳ را اماده کردیم.

بازنویسی ضرب المثل چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی پایه یازدهم صفحه ۸۳

داستان درمورد چرا عاقل کند کاری

در گذشته های دور در میان مردمی که هر کدام به تنهایی یک داستانی در زندگی دارند و می توان از سرگذشت زندگیشان یک کتاب نوشت پیرمردی سالخورده و دنیا دیده به همراه همسرش زندگی می کردند که از دار دنیا یک گاو داشتند که زندگیشان را با آن می گذراندند.

با شیر آن شام می خوردند، با پنیر آن صبحانه و با کره ی آن ناهار. زن خانه با گرفتن شیر و کارهای خانه روزش را سپری می کرد و مرد خانه با به چرا بردن گاو در دشت و تمییز کردن تهویله روزش را می گذراند. گذشت و گذشت تا رسید به روزی که مشتری دندان گردی برای گاو پیدا شد و به ازای مبلغ خوبی خواستار خرید گاو شد.

پیرمرد نیز با یک تصمیم عجولانه گاو را فروخت تا به امید اینکه با به دست آوردن پول فروش گاو زندگیشان را بچرخاند.گاو را فروخت در حالی که پیرزن راضی به این کار نبوند. بعد از مدتی پول آنها به اتمام رسید در حالی که پیرمرد و پیرزن هیچ کاری در توان نداشتند که انجام دهد.

پیرمرد که از فروختن گاو بسیار پشیمان شده بود زیرا که به راحتی مایحتاج زندگیشان را بدون دغدغه و استرس فراهم می کرد و پیرزن که دیگر از این وضعیت خسته و شاکی شده بود با تشر به پیرمرد که تنها کارش افسوس خوردن بود گفت:

چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی؟ پشیمانی سودی ندارد. برخیز و به دنبال کاری برو و ما را از این وضعیت نجات ده، با یک جا نشستن و زانوی غم بغل گرفتن هیچ کاری پیش نمی رود.

مثل نویسی درخت هرچه بارش بیشتر باشد پایه دهم صفحه۸۳

انشا در مورد حیاط مدرسه پایه هفتم مهارت های نوشتاری صفحه ۲۰

انشا در مورد فصل پاییز پایه هفتم درس اول صفحه ۲۰

انشا در مورد فیلش یاد هندوستان کرد پایه دوازدهم صفحه ۲۶

گزارش خرابی کانال تلگرام راهنمای نصب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

چاپ رایگان رمان

رمان های پرطرفدار ایرانی

دانلود رمان

دانلود کتاب

داستان درمورد چرا عاقل کند کاری
داستان درمورد چرا عاقل کند کاری
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *