خاصيت ذرت مکزيکي با قارچ

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

ذرت مکزیکی یکی از انواع خوراکی های خوشمزه است که هر کدبانویی ترجیح می دهد آن را در منزل خودش با رعایت کردن نکات بهداشتی تهیه کند. در ادامه این مطلب آموزشی طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر را در اختیار شما کدبانوهای عزیز ایرانی قرار داده ایم.

ذرت مکزیکی از تنقلات مورد علاقه نوجوانان و جوانان است که شما می توانید آن را خودتان نیز تهیه کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده خود لذت ببرید. طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر را در این بخش در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر طعم بی نظیری پیدا می کند به شما توصیه می کنیم حتما این نوع ذرت مکزیکی را برای یک بار هم که شده امتحان کنید تا متوجه طعم متفاوت آن شوید. در این مطلب روش درست کردن ذرت مکزیکی با استفاده از قارچ و پنیر را ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید ذرت مکزیکی خوشمزه ای را تهیه کنید.

قارچ : ۱۰۰ گرم
آویشن : ۲ قاشق چای خوری
کنسرو ذرت : ۱ عدد
کره : ۱۰۰ گرم
کالباس : ۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا : ۱۰۰ گرم
نمک : به میزان لازم
فلفل : یه میزان لازم
سس مایونز : ۴ قاشق غذا خوری
آبلیمو : ۱قاشق غذا خوری

در مرحله اول تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر ابتدا قارچ ها را به صورت ورقه های نازک خرد کنید سپس آن ها را در مقداری روغن تفت دهید زمان تفت دادن قارچ ها بستگی به ذائقه خودتان دارد و اگر از طعم قارچ آبدار خوشتان نمی آید می توانید زمان سرخ کردن قارچ را افزایش دهید. در صورت تمایل می توانید قارچ ها را در مقداری آب جوش به مدت ۵ دقیقه بپزید.

در مرحله بعدی طرز تهیه ذرت مکزیکی کالباس ها را خرد کنید و آن ها را به همراه کنسرو ذرت به قارچ ها اضافه نمایید سپس حرارت گاز را کم کنید و سس مایونز را به همراه کره و نمک و فلفل و پودر آویشن به مواد ذرت مکزیکی اضافه نمایید و همه این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

دوره مقدماتی php

 در مرحله آخر تهیه ذرت مکزیکی، پنیر پیتزا را به مخلوط ذرت مکزیکی اضافه نمایید و درب تابه را به مدت ۵ دقیقه ببندید.

 بعد از مدت زمان ذکر شده زیر شعله گاز را خاموش کنید و سپس آبلیمو را به ذرت مکزیکی اضافه نمایید.

بعد از این که ذرت مکزیکی آماده شد آن را در درون ظرف های مناسبی بریزید و با کمک مقداری کالباس خرد شده و سس خردل ذرت را تزیین کنید. امیدواریم از طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر نهایت لذت را ببرید و اوقات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود با سرو این نوع خوراکی خوشمزه  سپری کنید.

منبع : آرگا

این روند استقبال به‌گونه‌ای است كه طبع نسل جوان نیز دیگر به كمتر از ذرت مكزیكی رضایت نمی‌دهد. حال سوال اینجاست ذرت، مكزیكی‌اش خوب است یا كبابی؟ ذرت از خانواده گندمیان و در كشور مكزیك تكامل یافته و پس از گندم و برنج، قوت مردم را تشكیل می‌دهد. این غله سرشار از ویتامین‌های گروه C، B، A و املاح معدنی كلسیم، پتاسیم، فسفر و آهن بوده و قسمت اعظم آن را مواد نشاسته‌ای تشكیل می‌دهد. رنگ زرد ذرت به دلیل وجود زئین و آنتی‌اكسیدان بوده و آنزیم‌ها و فیبر نامحلول آن برای محافظت از روده و پیشگیری از یبوست و بواسیر مفید است.

این خوراكی معمولا به اشكال متنوعی مثل كنسروی، بخارپز، كبابی واخیرا مكزیكی مورد استفاده قرار می‌گیرد كه بهترین نوع‌آن بخار پز خانگی است. پختن ذرت نه تنها باعث كاهش مواد مغذی آن نمی‌شود بلكه خاصیت آنتی اكسیدانی آن را نیز افزایش می‌دهد.

در ذرت خام مواد آنتی‌اكسیدانی به فیبرهای غیرمحلول متصل شده و غیرفعال هستند، ولی عمل پخت موجب شكستن این اتصال و آزادسازی این تركیبات مفید می‌شود. به همین دلیل نوع بخار پز ذرت را انتخاب كنید و كمتر سراغ نوع مكزیكی آن بروید.

البته خوردن ذرت كبابی یا همان بلال نیز توصیه می‌شود، ولی باید توجه داشت كه بلال‌ها هنگام كباب شدن نسوزند؛ چرا كه با سوختن هر ماده غذایی احتمال سرطان‌زایی آن افزایش می‌یابد. بد نیست بدانید كه بلال پس ازكباب شدن اگر در آب نمك قرار داده شود مقداری از خاصیت خود را از دست خواهد داد.

حال شاید این سوال مطرح شود، ذرت مكزیكی هم كه پخته می‌شود پس چرا مضر است؟ در این رابطه باید گفت: اضافه كردن كره، نمك و برخی افزودنی‌های دیگر سبب افزایش كالری ذرت مكزیكی می‌شود. این تركیب غذایی بسیار پركالری، چرب، شور و تند بوده و مصرف آن برای بیماران قلبی ـ عروقی و مبتلایان به فشار و چربی خون و افراد دارای اضافه وزن بسیار مضر و خطرناك است.

البته اگر این غذا با كمترین میزان نمك تهیه و به جای كره و روغن جامد درصد اندكی به آن روغن مایع اضافه شود می‌تواند خصوصا در فصول سرد سال كه استقبال، افراد به مصرف غذاها و خوراكی‌های گرم بیشتر می‌شود یك تنقل خوب محسوب ‌شود.

توصیه‌ها ذرت از نظر ویتامین PP كه ویتامین جلوگیری‌كننده از بیماری «پلاگر» است، فقیر است. مشخصه اصلی بیماری پلاگر مشكلات پوستی است. مصرف شیر، گوشت، ماهی و حبوبات به همراه ذرت از بروز این بیماری پیشگیری می‌كند.

 

این روزها کنار هر فروشگاه یا مغازه‌ای مکانی را می‌بینیم که در آن ذرت مکزیکی طبخ می‌شود، ابتدا در یک ظرف بزرگ استیل دانه‌های ذرت پخته و سپس مقداری از آن به همراه قارچ درون ظرفی دیگرریخته و تا دلتان بخواهد به آن سس سفید، پنیر پیتزا، کره، نمک، فلفل و آویشن افزوده و چند دقیقه‌ای که مواد با هم مخلوط شد ذرت فرآوری شده در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. ولی زمانی که آن را میل می‌کنیم انگار مزه‌اش به اندازه عطر و بو و ظاهرش خوشایند نیست.

شوری آن مزه ذرت را باطل و سس زیاد آن طعم پنیرش را مخفی می‌کند، اما سوال‌هایی که پرسیده می‌شود، این‌که ذرت مکزیکی تا چه میزان مغذی است، برای چه افرادی منع مصرف دارد و آیا می‌توان آن را یک میان وعده تنقلی به شمار آورد؟

ذرت از نظر اهمیت غذایی پس از گندم و برنج قرار دارد و سرشار از ویتامین‌های A، C،B و املاحی چون کلسیم، پتاسیم، فسفر و منیزیم است. قسمت اعظم آن نشاسته‌ای است و میزان چربی آن پایین است.

رنگ زرد ذرت بر خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن می‌افزاید و به واسطه داشتن فیبرهای نامحلول، ملین بوده و از بروز یبوست و بواسیر پیشگیری می‌کند.

ذرت را بخارپز کنید

به گفته کارشناسان تغذیه در اثر بخارپز کردن، ترکیبات مفید و موثر ذرت آزاد و بر خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن افزوده شده و قابلیت جذب آن در بدن دوچندان می‌شود. در تهیه ذرت مکزیکی از چه نوع ذرتی استفاده می‌شود؟ ذرت مکزیکی یا کاپ کورن را از ذرت شیرین تهیه می‌کنند.

این ذرت خواص تغذیه‌ای بالایی دارد، اما در برخی منابع نقل است انواعی از ذرت‌ها به روش اصلاح ژنتیک شیرین شده و ممکن است برای سلامت مخاطره‌آمیز باشد.

ذرت مکزیکی میان وعده نیست!

به دلیل آن که در این غذا از افزودنی‌های پرکالری، چرب، شور و تند استفاده می‌شود مصرف آن برای بیماران قلبی ـ عروقی، مبتلایان به فشار و چربی‌خون بالا و افراد چاق خطرناک است.

خوب است بدانید در ۱۰۰ گرم ذرت ۳۰۰ کالری انرژی نهفته است. حال اگر با کره و پنیر پیتزا ترکیب شود براساس حجم مصرف می‌تواند بیش از ۷۰۰ کالری انرژی تولید کرده و تبدیل به یک وعده غذای اصلی شود بنابراین مصرف ذرت مکزیکی به‌عنوان یک میان وعده موجب افزایش دریافت کالری روزانه می‌شود البته اگر این غذا با کمترین میزان نمک تهیه و کره و پنیر پیتزا از ترکیب آن حذف و با انواعی از ادویه‌جات طعم‌دار شود، تبدیل به یک میان وعده تنقلی مغذی و کم‌کالری خواهد شد.

هشدار؛ خطر مسمومیت

توصیه دانشنامه سلامت به شما اینست که هرگز ذرت مکزیکی را از جاهایی که بهداشتی نیستند و از نظر ظاهری تمیز نیستند نخرید چون زیان آور است و ممکن است  شما بخصوص کودک را دچار بیماری کند  چون شاید از وسایل تاریخ گذشته یا غیر بهداشتی استفاده میکنند پس این نکته را همواره در نظر داشته باشید

منبع- جام جم

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان چیست x بخوانید...