آخر داستان سریال دلدادگان چی میشه

دوره مقدماتی php
آخر داستان سریال دلدادگان چی میشه
آخر داستان سریال دلدادگان چی میشه

فصل سوم سریال پرطرفدار دلدادگان شب گذشته به پایان راه خود رسید. اولین واکنش حاشیه ساز به پایان این فصل پست اینستاگرامی پانته آ بهرام بازیگر نقش افسانه در این سریال بود.

پانته آ بهرام در اینستاگرام خود با انتشار سکانسی از سریال دلدادگان پایان این سریال را زیر سوال برد.

 پانته آ بهرام در اینستاگرام خود نوشت: 

پایان افسانه این نبود، اگر بدقولی صداو سیما نبود!!

افسانه برای نجات پسرش، توسط هاتف کشته میشد و …..

آخر داستان سریال دلدادگان چی میشه

دوره مقدماتی php

منوچهر هادی کارگردان موفق سریال دلدادگان در خصوص شایعه سانسور قسمت آخر فصل سوم دلدادگان با انتشار پستی در اینستاگرام اینگونه نوشت:

#دلدادگان

#منوچهرهادی

بینهایت از اینهمه استقبال و دقت در جزئیات کار از شما مخاطبین و هواداران سریال سپاسگزارم.

ولی چند سوال شما را باید پاسخ بدهم.

اول اینکه ارغوان راننده اتومبیل بوده و چرا در صندلی عقب افتاده. واقعا باید روی امیر می افتاد ولی ببخشید که امکانش نبود. مثل اینکه تمام خانمهای بازیگر با حجاب کامل در منزل هستند و دلیل آن کاملا واضح و مشخصه. دوم اینکه چرا مامورین نرسیدن به محل حادثه ولی افسانه رو لب مرز گرفتن. صحنه ای که مالک پشت به دوربین گریه میکنه گذر زمان رو قبلش داریم اون صحنه میتونه هفت هشت ساعته بعد باشه و افسانه با اولین پرواز به یک شهر مرزی در کمتر از دوساعت میرسه و قطعا مامورین هم رسیدن که دیگر دلیلی بر نشان دادن صحنه مامورین وجود ندارد.عده ای از شما عزیزان از پایان باز صحبت کردین. تعجب می کنم!!!. امیر پسر افسانه شد. ارغوان دختر مالک و مرضیه. هاتف در صحنه تصادف کشته شد. عنایت پدر هاتف دستگیر شد.

افسانه هم در مرز در حین فرار از کشور دستگیر شد. ارغوان هم در کماست که اگر به هوش می آمد عده ای معترض می شدند پایانش هندیه در هرحال این کجاش بازه من نمیدونم.

نکته بعدی اینکه صدا و سیما هیچ دخالت و سانسوری در قسمت های پایانی نداشته. حتی یک فریم. یکی از بازیگران اصلی ما در فینال کار با ما همراه نشد. که دلیل آن را تهیه کننده توضیح خواهند داد. و تلاش من و نویسنده هم موثر واقع نشد. ایشان را قضاوت نمیکنم ولی ما مجبور شدیم فیلمنامه رو تغییر دهیم و در نبود ایشان بهترین فینالی که می شد نویسنده کار بنویسه و ما بگیریم همین بود. بی نهایت از بازی بازیگرانم راضی ام. ایکاش این بازیگر توانا و مستعد کار رو ترک نمی کرد و ما نیز فینال بهتری رو تقدیم میکردیم. اینکه افسانه باید با امیر روبرو میشد. در نسخه اصلی فیلمنامه موجوده و ابتدایی ترین اصل در داستان ما تقابل این دو کاراکتر بوده که در نبود بازیگر مذکور امکانش میسر نبوده .

درنهایت ممنونیم از همراهی شما عزیزان. به شخصه از مخاطبین عزیز و فرهیخته که احیانا فینال کار آنچنان که باید مورد پسندشان نبود. عذرخواهی میکنم ولی بدانید که من و تمام عوامل در نبود این بازیگر تمام تلاشمان راکردیم.

حتما این بازیگر محترم هم دلایلش برای ترک کار از نظر خودشون کافی بوده ولی کلیه عوامل فیلم با شرایط خیلی سخت تر از ایشان با عشق و علاقه و تعصب به کارشون ایستادند در کنار هم و کارشونو ترک نکردند و به اتمام رسوندند. 

بابک کایدان عزیز و مهدی محمد نژادیان نازنین من ممنون شما هستم وامیدوارم خیلی زود با قلم توانای شما کار دیگری رو جلوی دوربین ببرم.

منوچهر هادی در اینستاگرام خود عکسی از حضور بازیگران و عوامل فصل سوم سریال دلدادگان برای تماشای قسمت آخر این سریال در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت.

منوچهر هادی با انتشار عکس بالا در اینستاگرام نوشت: 

دورهمی با بچه ها برای دیدن قسمت پایانی.ممنون از همه.

سریال دلدادگان به کارگردانی منوچهر هادی از اواسط مردادماه روی آنتن رفت و توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. این سریال که در سه فصل روایتگر داستانی خانوادگی بود در دو فصل حال و یک فصل گذشته به روایت داستانی پرداخت که توانست نظر بسیاری از مخاطبان را جلب کند اما پخش آخرین قسمت آن با حواشی زیادی همراه بود.

بلافاصله بعد از اتمام پخش سریال دلدادگان پانته آ بهرام با انتشار پستی به پایان بندی این سریال واکنش نشان داد و در پی آن شاهرخ استخری و منوچهر هادی کارگردان دلدادگان با انتشار

پست هایی به خانم بازیگر پاسخ دادند و به شفاف سازی قسمت پایانی سریال پرداختند.

در حالی که پانته آ بهرام صدا و سیما را مقصر این پایان بندی ضعیف سریال دلدادگان معرفی کرد ، منوچهر هادی و شاهرخ استخری عدم حضور خانم بهرام در قسمت پایانی را علت تغییر در فیلمنامه عنوان کردند.

شاهرخ استخری با انتشار این عکس در اینستاگرامش نوشت :

ارغوان نباید تیر میخورد ،خانم بهرام نازنین درست میگن ، یه سه تا نقطه هم آخر جملشون گذاشتن که اگه اجازه بدین یکی از اون نقطه ها رو هم من بگم، بله قرار بود افسانه توسط هاتف کشته بشه ولی ٢ تا صدای شلیک شنیده میشد که یکیش گلوله نا قابلی بود که افسانه به هاتف میزد.. قضاوت نمیکنم شمارو خانم بهرام ، ای کاش میموندین و همه ی تیم با هم پایان بهتری رو برای سریالی که مردم دوست داشتن رقم میزدیم، احساس کردم مردم حق دارن بدونن این پایان، سلیقه تیم دلدادگان و حتی سازمان صدا و سیما نبود.

بعد از انتشار این پست ها ماجرا به اینجا ختم نشد و ملیکا شریفی نیا بازیگر نقش حدیث با انتشار پستی از فیلمنامه قسمت آخر سریال دلدادگان قبل از تغییر رونمایی کرد.

ملیکا شریفی نیا با انتشار عکس هایی در اینستاگرامش نوشت :

سلام عزیزانم …. مرسی که تا آخرین قسمت دلدادگان با ما همراه بودین …. این پست رو در جواب انتقاداتی که به قسمت آخر دلدادگان داشتید گذاشتم که متوجه بشید دلیل این پایان چی بوده و همچنین پایان اصلی فیلمنامه رو خودتون شخصا بخونید .امیدوارم با مطالعه ی این نوشته ها جواب سوالاتتون رو بگیرید و دلایل این اتفاقات رو درک کنید ….

سامان صفاری بازیگر نقش امیر بعد از اتمام سریال دلدادگان با انتشار این عکس نوشت :

مرسی از اعتمادت مرد….

آخر داستان سریال دلدادگان چی میشه

سانیا سالاری بازیگر نقش ارغوان با انتشار این عکس نوشت :

خداحافظ ارغوان من

خداحافظ تکه ای از وجودم

خداحافظ ارغوانم….

لیندا کیانی با انتشار این عکس نوشت :

خداحافظ فرزانه ی دلدادگان….

حمید گودرزی با انتشار این عکس در اینستاگرامش نوشت :

دلدادگان تموم شد … مرسی از همه …

خب حداقل بگید چرا هاتف مثل میگ میگ ماشین بهش زد مرد؟؟؟؟خخخخخخ

وااااااااقعن همیییینو بگو چند ماه سریال قشنگ بعد یهو شد هندی اونم خنده دار خدای من

میگ میگ عالیترین توصیف بود

مثل ماشین تصادف کرده لب شد خخخخخخخ دلمون خنک شد

برای اینکه حقش بود بمیره

ولی آخرش بد بود

افتضاح بود فقط می خواستند یه جوری 60 قسمت رو تموم کنن

خب مهتاب راست میگه .حداقل میتونستن اخرش رو جوری منوشتن که هاتف بعد کشتن ارغوان ی تیرم میزد تو کله خودش .خیلی قشنگتر میشد تا اینکه کپن بیمه اون بابا رو هم نابود کنه????????????????????

خیلی مزخرف به پایان رسید اصلا فیلمای ایرونی پایانی خوبی ندارن

ایقد منتظر بودیم همه داستان خودشون رو بفهمن و واکنششون رو بیینیم اما یه جوری بدی خلاصه ش کردن

من اگرجای هرکارگردانی باشم دیگربرای شبکه 3 سریال نمی سازم . ما شبکه ورزش داریم ! چه معنی دارد ورزشهای آنلاین از شبکه 3 پخش شود ؟

وای مردم ازخنده ،منم ازصحنه تصادف هاتف شگفت زده دم هم کلی خندیدم واقعا مسخره س چطور اینا این سریال رااینقدر افتضاح سروتهش روهم آوردن متاسفم

چرا ارغوان همه چیز را به امیر گفت و بعد به مادرش گفت که همه چیز رو گفته

اصلا آخر سریال یه طرف این ماشین زدن هاتف یه طرف…

فیلمنامه قشنگ بود ولی خود فیلم نعمت زشت بود نع قشنگ ولی خنده دار بود

سلام سریال دلدادگان خیلی زیبا تمام نشد اما فکر میکنم ارغوان و امیر نقش شون را خیلی عالی انجام داده اند

والا مردم رو مسخره کردن 60 قسمت پشت سر هم بعد یه دفعه آخر سریال فقط آب بندی کردند

اصلا بلد نیستن فیلم بسازن .بعد مثلا ۳ ساله دارن این فیلم میسازن

تازه معلوم نشد ارغوان زندهست مردست اسم خودشون گذاشتن بازیگر من كه فقط از شعرش خوشم اومد

بدک نبود ولی ای کاش ارغوان نمیرفت توی کما باید پایانش را خوب نشون میدادن

امیرو ارغوان به شدت نقششونو عالی بازی کردند ولی هاتف چرا مثل میگ میگ مرد؟فیلم عالی بود

عالی بود اما مرگ هاتف مسخره بود . میگ میگ . معلوم بود کامپیوتریه

عالی بود تو رو خدا مثل همین فیلم نامه رو بسازین مردم دارن دیوانه میشن مخصوصا خودم

آخه چرا اینجوری تمومش کردید اولش خیلی زیبا بود بعد آخرش این شد

فقط میتونم بگم قسمت آخرش افتضاح بود????

ب نظرم اخرش خوب بود ولی اگ ارغوان زنده میموند بهتر بود.فرزانه لحظه ای ک هاتف خاست امیر و ارغوانو بزنه از پشت هاتفو میزد .اینجوری به نطرم قشنگتر بود

به نظرم قسمت آخرش افتضاح بود ؟؟؟؟۰

سانیاسالاری خیلی بیمزه وخنک بود.بایدمیمرداخرفیلم.امیرزنده میموند.افسانه هم هاتف ومیکشت.اماارغوان بایدمیمردوقتی تیرخورده …پایان خوبی نداشت

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.



سریال دلدادگان به کارگردانی منوجهر هادی که این شب ها فصل سوم آن از شبکه سه سیما در حال پخش است توانسته مخاطبین زیادی را جذب خود نماید . فصل اول مجموعه با گذشت در زمان حال و فصل دوم آن در زمان گذشته روایت می شد و پس از پایان فصل دوم قصه مجدد در فصل سوم به زمان حال بازگشت با این تفاوت که سوالات بسیار زیادی برای مخاطبین ایجاد گردید که چه اتفاقی قرار است رخ دهد .

سریال دلدادگان به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی ایرج محمدی که حدود یک سال تصویربرداری اش به طول کشید از اواسط مرداد ماه پخش خود را از شبکه سه سیما آغاز میکند . این سریال در 60 قسمت 40 دقیقه ای پخش خواهد شد و ضمن اینکه نام قبلی آن پاهای بیقرار بود و قرار بود از شبکه پنج پخش گردد که در لحظات اخر تغییر نام داد.انتظار می رود این سریال بتواند بینندگان را به لحاظ داستان و فیلمنامه خوب آن جذب خود نماید.

آخر داستان سریال دلدادگان چی میشه

در ادامه به معرفی بازیگران ,موضوع و خلاصه داستان سریال دلدادگان می پردازیم.

تمامی حقوق مطالب برای آریا پیکس محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

پانته آ بهرام زحمت تیم دلدادگان را به باد داد

توقعی که همه از منوچهر هادی درباره ساختن فیلم های سینمایی عاشقانه با پایان تا حدی رضایت کننده داشتند در سریال دلدادگان حاصل نشد.
پاسخی که عوامل دلدادگان به این نارضایتی ابراز کردند قهر یکی از بازیگران اصلی سریال بود که باعث شد داستان عوض شد و یک پایان دیگر برای آن نوشته شود.

طرح سریال «دلدادگان» مربوط به سه یا چهار سال قبل است، بابک کایدان و مهدی محمدنژادیان در آذر ۹۵ با ایرج محمدی طرح خود را مطرح می کنند و نگارش فیلمنامه ۹ ماه طول می کشد تا اینکه پس از پیش تولید، فیلمبرداری سریال با نام «پاهای بیقرار» به کارگردانی منوچهر هادی، آخر مرداد ۹۶ آغاز می شود. مجموعه جدید محصول سیمافیلم بود و به سفارش شبکه پنج جلوی دوربین رفت. بنابراین از تابستان سال گذشته تا اواخر تیر امسال، همه این مجموعه را مربوط به شبکه پنج میدانستند. اما در نهایت مرداد ۹۷ و یک سال پس از شروع ساخت آن، سیما فیلم تصمیم گرفت آن را از شبکه سه با نام «دلدادگان» در ۶۰ قسمت به روی آنتن بفرستد.
این مجموعه سه فصل داشت که فصل اول آن مربوط بین ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۴ می گذرد. فعلا دو هفته ای است که فصل اول این مجموعه به روی آنتن رفته. بخشی که با گره خوردن چند ماجرای عشقی و جنایی شروع شده و سعی می کند در هر قسمت با یک اتفاق غیرمنتظره بیننده را به سمت خود جلب کند.

عوامل سازنده سریال «دلدادگان» همه افرادی هستند که پیش از این و مخصوصا در چند سال اخیر نام آنها را شنیده ایم یا در تیتراژهای مختلف نامشان را دیده ایم. از کارگردان مجموعه شروع می کنیم، کسی که کارش را با دستیاری شروع کرده و حالا دو سه سالی است که بسیار پر کار است. منوچهر هادی که روزگاری کنار دست اصغر فرهادی در فیلم «چهارشنبه سوری» و کیانوش عیاری در مجموعه «هزاران چشم» مشغول به کار بوده، کارگردانی را با ساخت تله فیلم شروع کرد و در سال ۸۶ اولین سینمایی بلند خود را با نام «قرنطینه» ساخت. از آن زمان تاکنون ۶ فیلم سینمایی، یک مجموعه نمایش خانگی و ۵ سریال ساخته که در میان آنها «من سالوادور نیستم» که مدتی پرفروش ترین فیلم سینمای ایران بود و «آینه بغل» که به تازگی اکرانش تمام شده، از کارهای شاخص هادی محسوب می شوند.

قسمت پایانی سریال “دلدادگان” سوم آبان  از شبکه سه سیما روی آنتن که اگر حاشیه اینستاگرامی ایجاد شده برای آن توسط بازیگرش نبود، شاید خیلی‌ها از وجود چنین مجموعه‌ای مطلع هم نمی‌شدندپایان‌بندی سریال تغییر کند و مخاطبان به پایان آن انتقاد کنند.
در پاسخ به انتقادات مخاطبان سریال “دلدادگان” ابتدا پانته‌آ بهرام با انتشار پستی اعلام کرد که پایان‌بندی سریال به دلیل بدقولی صداوسیما و مسائل مالی تغییر کرده است و در ادامه شاهرخ استخری از اختلافات پیش آمده بین پانته‌آ بهرام با عوامل سریال در روزهای پایانی پرده برداشت.

آخر داستان سریال دلدادگان چی میشه

بابک کایدن یکی از نویسندگان دلدادگان در دفاع از این پایان بندی با روزنامه هفت صبح گفت :رویایی افسانه و امیر جزو بدیهی ترین اصول نمایشی بود و باید این دو نفر را رو در روی یکدیگر قرار می دادیم.ما این کار را کرده بودیم که فیلمنامه اش موجود است و من در صفحه اینستا گرام دوصفحه عکس گذشاتم و با سند ارائه دادم که افسانه برای نجات بچه اش به صحنه بر می گشت.
او مقابل هاتف می ایستاد و التماس می کرد که امیر را ببخشد .

امیر گیج شده بود که ماجرا چیست ولی شلیک می کند . افسانه هم خود را مقابل شلیک قرار می دهد خانم بهرام نیامد و مجبور به تغییر فینال شدیم.
ایرج محمدی تهیه کننده این سریال نیز در پاسخ به انتقادات درباره پایان دلدادگان به جام جم گفت :هیج سانسور یا جرح و تعدیلی در قسمت پایانی این مجموعه در کار نبود سناریوی تمام قسمت های این مجموعه تلویزیونی و پایان بندی آن از مدت ها قبل در اختیار مدیران صدا و سیما قرار گرفته و به تاییدشان رسید بود اما خانم بهرام به گونه ای دیگر واکنش نشان داد و در اعتراض به مسائل مالی در قسمت پایانی مجموعه حضور پیدا نکرد .
ما که نمی توانستیم قطار در حال حرکت مجموعه را بی پایان بندی رها کنیم لذا مجبور شدیم پایان بندی متفاوتی را در نظر بگیریم چرا که بهرام در سکانس پایانی بازی نکرد.

اما پست جدیدی که منوچهر هادی منتشر کرده، حقایق بیشتری در مورد اختلافات پیش آمده بین پانته‌آ بهرام و عوامل سریال را فاش کرده است. منوچهر هادی با بیان اینکه صداوسیما هیچ سانسوری در قسمت‌های پایانی اعمال نکرده، در بخش دیگری از صحبتهایش اشاره کرده که یکی از بازیگران سریال (پانته‌آ بهرام) در فینال کار با آنها همراه نبوده و آنها مجبور شده‌اند فیلمنامه را تغییر بدهند.
منوچهر هادی در بخشی از پستی که در واکنش به انتقادات مخاطبان منتشر کرده، در مورد پایان‌بندی سریال توضیح داده است: “نکته بعدی اینکه صدا و سیما هیچ دخالت و سانسوری در قسمت‌های پایانی نداشته. حتی یک فریم. یکی از بازیگران اصلی ما در فینال کار با ما همراه نشد. که دلیل آن را تهیه کننده توضیح خواهند داد. و تلاش من و نویسنده هم موثر واقع نشد. ایشان را قضاوت نمیکنم ولی ما مجبور شدیم فیلمنامه رو تغییر دهیم و در نبود ایشان بهترین فینالی که می‌شد نویسنده کار بنویسه و ما بگیریم همین بود. بی نهایت از بازی بازیگرانم راضی ام. ایکاش این بازیگر توانا و مستعد کار رو ترک نمی‌کرد و ما نیز فینال بهتری رو تقدیم میکردیم. اینکه افسانه باید با امیر روبرو میشد. در نسخه اصلی فیلمنامه موجوده و ابتدایی ترین اصل در داستان ما تقابل این دو کاراکتر بوده که در نبود بازیگر مذکور امکانش میسر نبوده .

حتما این بازیگر محترم هم دلایلش برای ترک کار از نظر خودشون کافی بوده ولی کلیه عوامل فیلم با شرایط خیلی سخت تر از ایشان با عشق و علاقه و تعصب به کارشون ایستادند در کنار هم و کارشونو ترک نکردند و به اتمام رسوندند.

در تلویزیون و سینما دقت در فیلمنامه، کنش منطقی بازیگران، شکل‌گیری درست داستان و شخصیت‌پردازی یکی از مسائل مهمی است که هر کارگردانی ماه‌ها وقت برایش صرف می‌کند و به نظر می‌رسد منوچهر هادی کمتر به این بخش توجه می‌کند و وسواس چندانی روی شکل منطقی داستانش ندارد.
او پیش از «دلدادگان» در سریال «عاشقانه» ضعف خود را در نوشتن و پیش‌بردن داستان نشان داده بود و حالا این معضل به سریال جدیدش نیز سرایت کرده و باعث انتقاد‌های زیادی به پایان‌بندی سریالش شده است. اگر بخواهیم از گاف‌های فصل دوم مثل نجات پیدا کردن فرزانه و فرزندش در آتش‌سوزی مهیب خانه تا دزدیدن بچه و عمل جراحی پلاستیک عبور کنیم، فصل سوم سریال با ضعف‌های عجیب و غریبی در فیلمنامه مواجه بود.


 

اتفاقات کلیشه ای و نخ نما شده
در فصل سوم بسیاری از اتفاقات به صورت کاملاً کلیشه‌ای و نخ‌نما رخ می‌داد، مثلاً یکی از شخصیت‌ها حین عبور از جایی حرف مهمی را می‌شنید و متوجه ماجرا می‌شد یا شخصیتی خیلی اتفاقی متوجه ماجرایی می‌شد و بعد سربزنگاه خودش را به محل حادثه می‌رساند تا همه چیز ختم به خیر شود. از آن بدتر افسانه در نقش یک ضدقهرمان هر کاری که می‌توانست انجام می‌داد و کسی جلودارش نبود. او خیلی راحت و ریلکس کسی را کشت و هیچ اتفاقی نیفتاد و حساسیت کسی را برنینگیخت. فیلم لبریز از چنین گاف‌هایی است که اگر بخواهیم قسمت به قسمت شرح دهیم، خودش یک مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد.


هادی همه چیز را یک هو تمام می کند

اما با تمام انتقاداتی که به پایان بندی سریال دلدادگان وارد است این فیلم ضعف هایی را نیز در برداشت.

اما آنچه بیش از هرچیزی باعث رنجش مخاطبان شد، بی‌توجهی به شکل منطقی داستان در دو قسمت آخر بود. هادی همانند «عاشقانه» ناگهان تصمیم می‌گیرد همه چیز را یکهو تمام کند. همانطور که در «عاشقانه»، ناگهان «گیسو» که خبر مرگش در تمام شهر پیچیده بود پیدا شد و به آغوش خانواده جدیدش بازگشت، در «دلدادگان» نیز در دو قسمت آخر ناگهان امیر متوجه نیت افسانه می‌شود، هاتف پی به هویت امیر می‌برد، امیر دزدیده می‌شود و بعد به شکلی کاملاً هندی نجات پیدا می‌کند و در مسیر بازگشت تصادف می‌کند و الی آخر… از آن سمت مالک پی به ماهیت افسانه می‌برد و او حین فرار بازداشت می‌شود، هاتف خودکشی می‌کند، ارغوان به کما می‌رود و دوباره الی آخر…

اتفاقی عجیب و محیرالعقول در سریال های ایرانی
آنچه بیش از فیلمنامه، ماجرا‌های دو قسمت آخر «دلدادگان» را جالب می‌کند، حاضر نشدن پانته‌آ بهرام در قسمت پایانی سریال است. بازیگر نقش اصلی سریال ناگهان تصمیم می‌گیرد در قسمت آخر حاضر نشود تا کارگردان مجبور به تغییر پایان‌بندی شود؛ اتفاقی عجیب و محیرالعقول که فقط در سینما و تلویزیون ایران اتفاق خواهد افتاد. در حالی که بیشتر کشور‌ها با سرمایه‌گذاری روی سریال‌هایشان به دنبال جذب مخاطب جهانی هستند، در سریال‌های ایرانی حاشیه‌ها همچنان حرف اول را می‌زنند. این همه هزینه برای ساخت یک سریال سه فصلی عملاً با توجه به حاشیه‌های عوامل «دلدادگان» بر باد رفت تا حتی مخاطب ایرانی هم از نتیجه نهایی ناراضی باشد.


داستانی عامه پسند با جواب پس داده

«دلدادگان» مجموعه‌ای از تمام آن چیزهایی بود که معمولا در فیلمسازی منوچهر هادی دیده می‌شوند؛ داستانی عامه‌پسند که محتوای جواب‌پس‌داد‌ه‌ترین فاکتورهای رمان‌های اصطلاحا بازاری است، به اضافه ستاره‌های مطرح بازیگری برای ایفای نقش‌هایی که شاید به اقتضای قصه، هنرپیشه‌های دیگری برای بازی کردن در آنها مناسب‌تر بودند. اما جذابیت‌هایی که اصالت نداشته باشند و با کف سلیقه و نیاز مخاطبان ارتباط برقرار کنند، معمولا به دلیل خاصیت بی‌دوامی‌شان و رویگردانی ناگهانی مخاطب از آنها، صاحبان چنین آثاری را غافلگیر خواهند کرد. حرکت بین دو زمان به هم متصل که هر کدام به سوی متضادی از تاریخ حرکت می‌کنند، بستر قصه را از محورهای مختلفی برش می‌دهد و تکه‌تکه می‌کند؛ چنانکه درون زمان‌ها، جوامع و انسان‌ها را می‌توان دید.
نشان دادن دو دوران تاریخی متضاد 
این دو زمان به هم متصل یعنی دوران پهلوی و دوران پس از انقلاب که هر کدام به سوی متضادی از تاریخ می‌روند، یکی آرمان‌شهر خود را در ایران باستان و گذشته دور می‌بیند و دیگری در مهدویت و جامعه مدینه النبی که از جهات مختلفی با هم متفاوتند و هر کدام از این دو کاراکتر قهرمان‌هایی متعلق به این دو دوره متفاوت هستند. نطفه داستان «دلدادگان» از چالش تناقضی که در نگرش این دو نوع انسان به مسائل سیاسی-اجتماعی پیرامون‌شان وجود دارد، شکل می‌گیرد. منطق و جهان‌بینی یکی از این آدم‌ها که (حمید گودرزی بازی‌اش می‌کند) در زمان شاه بیشتر جواب می‌دهد و باعث موفقیت او در شئونی می‌شود که همان‌ها را هم در وضعیت آن دوران به‌عنوان موفقیت جا انداخته‌اند؛ او آدم می‌فروشد و ثروتمند می‌شود. اما شخصیت دیگری هست که از منطقی دیگر پیروی می‌کند، از منطقی که بعدها به‌عنوان انقلابی‌گری شناخته می‌شود و آینده هم متعلق به همین منطق است.

ایجاد علاقه بین دختر و پسری که خودشان نمی‌دانند خواهر و برادر هستند، از کوته‌نظرانه‌ترین و عقب‌مانده‌ترین تم‌های داستانی دنیاست و بیشترین بسامد را هم در ایران دارد. نویسندگان «دلدادگان» برای اینکه چنین موقعیت دراماتیک نخ‌نمایی را ایجاد کنند، دست به دامان تغییر رژیم سیاسی در ایران شده‌اند تا مقدمات جدایی پدر و مادرها از یکدیگر و خلاصه تمام مسائلی که باعث می‌شود یک خواهر و برادر از هم جدا شوند و بعد به شکل سوءتفاهمی از عشق کنار هم قرار بگیرند را در داستان‌شان فراهم کردند. انتخاب چنین قالبی برای قصه‌پردازی به چالش تناقض بین دو زمان مختلف و آدم‌هایی که هر کدام نماد یکی از این دو زمان هستند، می‌پردازد اما این شکل قصه‌گویی‌ها از قواره چنین موضوع عمیقی خیلی کوچک‌تر است. همین‌طور است نوع پرداختن این فیلمنامه به روابط انسانی اعم از سوءتفاهمات، کینه‌ها، ایثارها و تمام چیزهای دیگر.
فاکتورهای عوام‌پسند و بازاری برای جذب مخاطب
تجربه نشان داده که فاکتورهای عوام‌پسند و بازاری برای جذب مخاطب، معمولا تاریخ‌مصرف کوتاهی دارند و «دلدادگان» هم مشمول همین قاعده شده و وقتی روی آنتن رفت که دیگر با چند هنرپیشه مشهور و داستان یک عشق نافرجام به دلیل خواهر و برادر درآمدن دو دلداده، نمی‌شد مخاطب را جذب کرد. موضوع سریال سه‌گانه «دلدادگان» که رویارویی دو انسان از دو نوع تفکر، یکی متعلق به دستگاه فکری شکل گرفته توسط نظام سیاسی قبل و دیگری متعلق به نظام انقلابی است، اتفاقا یکی از مهم‌ترین مسائل روز جامعه ماست که اگر به جای منوچهر هادی، یک فیلمساز کاربلد به آن می‌پرداخت، صرفا با پست اعتراضی پانته‌آ بهرام درخصوص عوض شدن پایان قصه، مردم از وجود چنین سریالی مطلع نمی‌شدند و مخاطب تلویزیون را با کمک خود قصه درگیر خودش می‌کرد. چالش بین این دو تفکر، یعنی تفکر وفادار به رژیم قبل و تفکری که انقلاب را به وجود آورده است در داستان «دلدادگان» صرفا برای این استفاده می‌شود که مقدمات بی‌خبری دو خواهر و برادر از هم و عشق سوءتفاهم‌گونه آنها به یکدیگر در روزگار جوانی را آماده کند. یک ضرب‌المثل قدیمی ایرانی، چنین وضعیتی را به ساختن لگن با فلز طلا تشبیه می‌کند. اما پرانتزی که می‌شود پس از بحث درباره مضمون «دلدادگان» و کیفیت فنی کار آن باز کرد، به حاشیه قسمت پایانی این سریال برمی‌گردد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پر بازدیدها

آخرین اخبار

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری بلامانع است

آخر داستان سریال دلدادگان چی میشه

یکی از پرطفدار ترین سریال های تلویزیون سریال دلدادگان یا پاهای بی قرار است ، از داستان سریال دلدادگان گرفته تا لوکیشن ها و پشت صحنه های این سریال  و نکات جالب درباره سریال دلداگان ،همه را در اینجا خواهید خواند.

 

سریال دلدادگان در 3 فصل و شصت قسمت تقریبا 1 ساعته از شبکه 3 صدا و سیما در حال پخش می‌باشد، در ادامه با مجله اینترنتی تالاب همراه باشید.

 

سریال دلدادگان کـه با نام پاهای بی قرار شروع بـه تولید کرد، در سه فصل تهیه شده اسـت، دو فصل از این سریال در زمان گذشته و یک فصل ان زمان حال را روایت می‌کند.

 

این سریال سه دوره زندگی را در زمان انقلاب، جنگ تحمیلی و حال حاضر بـه تصویر میکشد و بازیگران با تغییر هر فصل عوض می‌شوند. از جمله بازیگران نام دار این سریال: پانته آ بهرام، مسعود رایگان، مهرانه مهین ترابی، آرش مجیدی و شاهرخ استخری هستند.

 

سریال دلدادگان به کارگردانی منوچهر هادی و به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی در ۶۰ قسمت تولید می‌شود و بزودی از شبکه سه سیما به روی آنتن خواهد رفت.
فیلمنامه سریال پاهای بیقرار به قلم بابک کایدان و مهدی محمدنژادیان نوشته شده است و این سریال در ۲ فصل و ۳ فاز تصویربرداری می شود.

 

مجموعه تلویزیونی «پاهای بیقرار» در سه فصل، دو فصل گذشته و یک فصل زمان حال، ماجراهای دو خانواده را از زمان قبل انقلاب تا عصر حاضر به تصویر می‌کشد. «پاهای بیقرار» مجموعه‌ای خانوادگی و اجتماعی است و داستان رویارویی دو خانواده را نشان می‌دهد که قربانیانش فرزندان آن خانواده‌ها هستند.

 

آدم‌های این قصه زندگی محلی و همسایگی کنار هم داشتند و دارند و بحث مبارزه با اعتیاد و فساد اقتصادی هم از رگه‌های داستان این سریال است.

 

 

البته مـا در یک مقاله مفصل بیوگرافی تمام بازیگران سریال دلدادگان را گرد آوری کرده ایم کـه با کلیک بر روی متن رنگ قرمز میتوانید ان را مطالعه کنید و از 0 تا 100 با بازیگران این سریال آشنا شوید.

 

این سریال با قسمت‌های زمان حال آغاز شده و بعد به ۱۵ قسمت مجزا در فصل یک و سه می‌رسد. حمید گودرزی ، آرش مجیدی ، لیندا کیانی، مهدی صبائی، افسانه ناصری، سمیرا حسن‌پور ، سیروس همتی در فصل دو (گذشته) این سریال بازی کردند.

 

فصل دو از سال ۵۷ تا ۶۴ را به تصویر می‌کشد. بخش‌های گذشته در شهرک غزالی تصویربرداری می‌شود. یکی از استان‌های جنوبی، مناطق جنگی و لوکیشن‌هایی که دارای بافت سنتی هستند هم از دیگر لوکیشن‌های این سریال است.

 

پانته‌آ بهرام (افسانه ادامه نقش لیندا کیانی )، مسعود رایگان (مالک ادامه نقش آرش مجیدی)، مهرانه مهین ترابی (مرضیه ادامه نقش سمیرا حسن پور) و شاهرخ استخری (هاتف)، سیامک صفاریان (امین)،‌ ملیکا شریفی‌نیا (حدیث)، مسعود دلخواه (ادامه نقش مجید پتکی) ، (رویا میرعلمی بازیگر نقش نوشین) ، پویا امینی ( بهزاد ) ، سانیا سالاری ( ارغوان ) ، آزاده ریاضی ( مهین )، بهشاد شریفیان ( صمد ) ، سامان صفاری و افسانه چهره آزاد بازیگران زمان حال این سریال هستند.

 

ایرج محمدی تهیه کننده سریال پاهای بیقرار با اشاره به پروسه تولید این سریال که این روزها به کارگردانی منوچهر هادی در حال تصویربرداری است، گفت:در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از سریال ضبط و تصویربرداری شده است و احتمالا تا اواخر خرداد و یا اواسط تیر تولید آن ادامه خواهد داشت.

 

حتما بخوانید:  بیوگرافی بازیگران سریال دلدادگان + تصاویر بازیگران سریال دلدادگان

 

کارگردانی این سریال را آقای منوچهر هادی بـه عهده دارد، منوچهر هادی همسر خانم یکتا ناصر بازیگر معروف سینما و تلویزیون، متولد سال 1351 و مرداد ماهی می‌باشد. از جمله کارهای معروف این کارگردان را مرور میکنیم:

 

آخر داستان سریال دلدادگان چی میشه

– آینه بغل

– مـن سالوادور نیستم « با بازی یکتا ناصر»

– کارگر ساده نیازمندیم

– سریال عاشقانه

– سریال جاده قدیم « با بازی متفاوت یکتا ناصر»

– سریال دختران هوا

– سریال دلدادگان

 

 

در فصلی از سریال دلدادگان کـه روایتگر زمان حال اسـت بازیگرانی هم چون: پانته‌آ بهرام «افسانه ادامه نقش لیندا کیانی»؛ مسعود رایگان «مالک ادامه نقش آرش مجیدی»؛ مهرانه مهین ترابی «مرضیه ادامه نقش سمیرا حسن پور» و شاهرخ استخری «هاتف»؛ سامان صفاری «امین»؛‌ ملیکا شریفی‌نیا «حدیث»؛ مسعود دلخواه «ادامه نقش مجید پتکی» بازیگران زمان حال این سریال هستند.

 

سامان صفاری بازیگری را از سال 89 با سریال سقوط آزاد آغاز کرد اما بازی در فیلم سینمایی شیار 143 از او چهره شناخته شده تری ساخت. این بازیگر جوان در فیلم هایی چون پارادایس ؛ ننه هما ؛ بی سایه و چند نمایش ایفای نقش کرده اسـت.

 

سامان صفاری از بازیگران مرد و مدل ایرانی اسـت کـه 6 شهریورماه 1366 در تهران به دنیا آمده اسـت و 31 سال سن دارد. سامان صفاری لیسانس رشته جهانگردی می‌باشد.

 

 

حمید گودرزی، آرش مجیدی، لیندا کیانی، مهدی صبائی، افسانه ناصری، سمیرا حسن‌پور، سیروس همتی نیز در فصل دو «گذشته» این سریال بازی کردند.

 

بزرگترین حاشیه ای کـه درباره این سریال و عوامل ان وجود داشت، فیلمی اعتراضی بود کـه عوامل در پشت صحنه و بـه صورت سلفی تهیه کرده بودند کـه با موج انتقادها از طرف مردم رو بـه رو شد و سایت های شناخته شده هم با تیتر زرد بـه ان دامن زدند، برخی در شبکه های اجتماعی انواع توهین ها و الفاظ بـه شدت رکیک را به بازیگران و کارگردان این سریال تزریق کردند، منوچهر هادی نیز با انتشار این متن گفت:

 

در ارتباط با کلیپ پخش شده در فضای مجازی و ماهواره. قصد توضیح دادن نداشتم چون کارهای مهمتری در زندگی دارم کـه اولویتم رسیدگی بـه آنهاست تااینکه عده ای اندک انسان فرهیخته و با ادب کـه اشتباه متوجه ان کلیپ شده اند و در کمال تعجب تحلیل درستی نداشتند با احترام از مـن توضیح خواستند. اما توضیح:

 

این کلیپ زمانی ضبط شده کـه دلار بـه مبلغ 4500 تومان رسیده بود یعنی فروردین ماه ربطی بـه زمان حال ندارد. نکته دیگر این کـه این کلیپ طنز کاملا اعتراضی اسـت و طرف مـن و همکارانم در پشت صحنه دلدادگان دقیقا و مشخصا مسولین بی درایت و بی کفایتی هستند کـه مسبب اصلی این گرانی و بی ثباتی در کشور هستند. چطور میشود برداشت کرد کـه مـا مردم را به سخره گرفتیم در صورتی کـه مـا خود مردمیم؟

 

چطور می‌شوداز این گرانی و شرایط دشوار مردم خوشحال بود کـه مـا خود گرفتار همین شرایط ایم.؟ چطور مـن می توانم درد مردم را انعکاس بدهم ولی ان را درک نکنم.؟ چطور فیلم‌های مـن بالاترین فروش را در گیشه داشته کـه البته سود ان متعلق بـه تهیه کننده اسـت و بالاترین رضایتمندی را از همین مردم گرفته و دل دردمندشانرا التیام داده و برای ساعاتی خوشحالشان کرده ولی بنده ان ها را به سخره گرفتم. چطور می‌شود؟

 

کسانی کـه مرا نقد و قضاوت کردند دو دسته اند. اولین ان ها با احترام کامنت گذاشتند و توضیح خواستند این هم تـو ضیح با احترام متقابل. گروه دوم کسانی کـه معلوم الحالند و دور از ادب و احترام. کـه این را گویش و ادبیاتشان نشان میدهد. آن ها را می بخشم ولی فراموش نمی‌کنم کـه چطور بی رحمانه قضاوتم کردند.منوچهر هادی دوستدار مردم فهیم و زجر کشیده در شرایط بد اقتصادی، و منتقد دولت و مسولین بی لیاقت اسـت.

 

و در آخر نیز:

عکسهایی از پشت صحنه و بازیگران سریال دلدادگان را می‌بینیم.

داستان سریال دلدادگان چگونه پایان خواهد یافت را در پایین همین جا در مطلب جدید بخوانید.

امروز درباره پایان سریال دلدادگان و همچنین شرح کامل تمام این سریال و شخصیت هاي آن می‌پردازیم. پایان بندی سریال دلدادگان کـه پاهای بی قرار هم نام دارد، فوق العاده پر سر و صدا بود، یکی از بازیگران این سریال افشاگری هایي را درباره تغییر پایان بندی ان مجموعه انجام داده بود، برخی هم از سانسور شدن پایان بندی اصلی این مجموعه تلویزیونی پر طرفدار خبر داده بودند، اما قضیه از چـه قرار اسـت؟

 

در حالی‌کـه منوچهر هادی کارگردان سریال «دلدادگان»، قبل از قسمت پایانی قول یک غافلگیری در قسمت آخر ‌سریال را داده بودو همه ی مخاطبان منتظر بودند ببینند سرنوشت شخصیت‌هاي سریال «دلدادگان» بـه کجا میرسد، این سریال در نهایت بعد از سه فصل با پایان غیر جذابی کـه داشت باعث تعجب مخاطبان شد و حواشی زیادی را ایجاد کرد.

آخر داستان سریال دلدادگان چی میشه

 

قصه از چـه قرار بود؟

در فصل اول دیدیم کـه «افسانه مشکات» بدلیل خصومت شخصی کـه با خانواده «امیر پورسلیم» داشت، وی را در شرکت واردات و صادرات خود استخدام کرد تا پول شویی ‌و تخلف‌هاي مالی شرکت رابه گردن او بیندازد و بعد همراه دخترش «ارغوان» از ایران بروند.

در فصل دوم کـه در دهه 50 می‌گذشت، سریال گذشته «افسانه» و خانواده «امیر» را نشان می‌داد و برای مخاطب روشن شد کـه چون «افسانه» پدر «امیر» را در کشته شدن همسرش مقصر میدانست از او کینه بـه دل گرفته بود. فصل سوم هم در زمان حال می‌گذشت و مربوط بـه نتیجه کینه‌ ورزی افسانه و به هم ریختن خانواده «مالک» بود.

 

در جست وجوی یک اتفاق غافلگیر کننده

این شک در ذهن مخاطب ایجاد شده بود کـه شاید «نادر» هم زنده و در زندان باشد، اما «عنایت» این موضوع را از «افسانه» پنهان کرده و با ثابت کردن خودش به او، توانسته بود اعتمادش را جلب کند.

بهمین دلیل یکی از اتفاقات جالبی که مردم حدس می‌زدند ممکن اسـت در قسمت‌ آخر شاهد آن باشند، زنده ماندن «نادر» بود، نه فرار «افسانه»، نه بـه کما رفتن «ارغوان» و نه کشته شدن «هاتف»!

 

رازهایی کـه تا انتها سربه مهر ماندند

یکی از مهم ترین رازهای سریال، ماجرای «ارغوان» و «امیر» بود و طبیعتا مردم منتظر بودند لحظه روبه‌رو شدن «ارغوان» با مادر واقعی‌اش یعنی «مرضیه» را ببینند یا بدانند واکنش «امیر» وقتی متوجه می شود فرزند واقعی خانواده نیست و مادر او «افسانه» اسـت چـه خواهد بود.

اما این راز تا پایان هم سر بـه مهر ماند و «ارغوان» و «امیر» اصلا متوجه چنین حقیقت مهمی در زندگی‌شان نشدند، چـه برسد بـه این‌کـه بخواهند عکس‌العمل خاصی بـه این اتفاق نشان دهند! اصلا درباره سرنوشت این دو شخصیت مهم قصه، این‌کـه «امیر» بجای «ارغوان» آسيب می دید بار دراماتیکی برای سریال داشت، اما اتفاقی کـه برای «ارغوان» افتاد چندان برای مخاطب تاثیر گذار نبود.

 

حقیقتی کـه در قصه گم شد

اتفاق مهم دیگری کـه «افسانه» از ابتدای قصه ودر فصل گذشته ازآن بی‌خبر بود، ماجرای بدی‌هاي «نادر» در حق «مالک» بود. برخلاف تصور «افسانه»، این «نادر» بود که با خودخواهی باعث تبعید «مالک» شده بودو اجازه نداده بود آن‌ها با یک دیگر ازدواج کنند. حتی این موضوع کـه «نادر» چطور «افسانه» رابه دست آورده برای «افسانه» مهم بودو او در یکی از قسمت‌هاي فصل گذشته از «نادر» این سوال را پرسید.

او دروغ گفت و بـه همسرش خاطرجمعی داد کـه با نامردی اینکار را نکرده! اگر «افسانه» این حقیقت را می‌فهمید، بخش مهمی از انگیزه‌اش برای انتقام زیر سوال می‌رفت، بـه علاوه این احساس کـه او در تمام این سال‌ها در بی‌خبری بـه سر می‌برده و خودش حسابی دراین ماجرا بازی خورده بود، برای شخصیتی مانند او کـه خیلی احساس زرنگی میکرد بسیار سنگین و عذاب‌آور بود.

 

ازآن جاییکه جالب‌ترین نکته قصه دلدادگان این بود کـه کینه افسانه دامنگیر خودش شود و او ندانسته فرزند خودش را قربانی کینه و انتقام کند،این‌کـه «افسانه» باور نکند «امیر» همان «سهیل» اسـت و پا بـه فرار بگذارد، ساده ترین و بدترین واکنشی بود کـه می‌توانست برای این شخصیت درنظر گرفته شود، بهمین دلیل این اتفاق باعث تعجب مخاطبان شده بود.

پانته‌آ بهرام بعد از پخش قسمت پایانی، پستی در صفحه اینستاگرامش بـه اشتراک گذاشت و نوشت قرار بوده «افسانه» بخاطر نجات «سهیل» بـه دست «هاتف» کشته شود و بـه قول خودش بدقولی تلویزیون باعث تغییر سرنوشت «افسانه» شده بود. اما بعد ازآن، منوچهر هادی در واکنش بـه او پستی بـه اشتراک گذاشت و بدون این‌کـه نامی از پانته‌آ بهرام بیاورد، توضیح داد کـه:

یکی از بازیگران اصلی در پایان سریال با آن‌ها همراهی نکرده و وساطت او و نویسنده هم کاری از پیش نبرده، بهمین دلیل فیلم‌نامه تغییر کرده ودر نهایت این بهترین پایانی بود کـه می‌توانستند برای قصه بنویسند! ایرج محمدی تهیه‌کننده «دلدادگان» هم در تایید توضیحات منوچهر هادی، اعلام کرد صداوسیما هیچ دخالتی در تغییر پایان سریال نداشته اسـت.

 

 

نزدیک بـه یکسال بود کـه خبر هـای زیادی از ساخت سریالی با نام «پاهای بی قرار» منتشر می شد. مجموعه اي کـه ماه هاي اول فیلمبرداری اش در شهرک سینمایی غزالی سپری شد و مدام تصاویری از گریم هاي دهه پنجاه بر روی صورت بازیگرانی مثل حمید گودرزی، آرش مجیدی و چند تن دیگر منتشر می شد. حالا پس از یکسال این سریال بـه پخش رسید. 

 

طرح سریال «دلدادگان» مربوط بـه سه یا چهار سال قبل اسـت، بابک کایدان و مهدی محمدنژادیان در آذر ۹۵ با ایرج محمدی طرح خودرا مطرح می‌کنند و نگارش فیلمنامه ۹ ماه طول میکشد تا این‌کـه پس از پیش تولید، فیلمبرداری سریال با نام «پاهای بی قرار» بـه کارگردانی منوچهر هادی، آخر مرداد ۹۶ آغاز میشود.

مجموعه جدید محصول سیمافیلم اسـت و بـه سفارش شبکه پنج جلوی دوربین می‌رود. بنابر این از تابستان سال گذشته تا اواخر تیر امسال، همه ی این مجموعه را مربوط بـه شبکه پنج می‌دانستند. اما در نهایت مرداد 1397 و یکسال پس از شروع ساخت آن، سیما فیلم تصمیم گرفت آنرا از شبکه سه با نام دلدادگان در 60 قسمت بـه روی آنتن بفرستد.

 

این مجموعه سه فصل دارد کـه فصل اول آن مربوط بین 1357 تا 1364 می گذرد. فعلاً دوهفته اي اسـت کـه فصل اول این مجموعه بـه روی آنتن رفته. بخشی کـه با گره خوردن چند ماجرای عشقی و جنایی شروع شده و سعی میکند در هر قسمت با یک اتفاق غیرمنتظره بیننده رابه سمت خود جلب کند. امیر در نتیجه نجات جان یک دختر جوان پایش بـه شرکتی باز می شود.

آخر داستان سریال دلدادگان چی میشه

او مدام همراه با مادر و دختری کـه صاحب آن شرکت هستند، بـه ماجراهای عجیبی وارد می شود و حتی جلوی چشمانش کسی بـه قتل می رسد. حدیث عاشق پسر هم دانشگاهی اش شده کـه مدام تلفن هاي وی را بی جواب می‌گذارد و مادرش بـه جرم قتل در زندان اسـت، اما بـه حدیث می‌گوید کـه مادرم بيرون از کشور اسـت.

دراین میان خرده داستانهایی مربوط بـه مالک و موسسه خیریه اش هم وجوددارد. اما مسئله اي کـه تا اینجای کار مشخص شده این اسـت کـه بیننده در هر قسمت 45 دقیقه فقط باید منتظر یک اتفاق باشد و بقیه دقایق رابه صورت کش دار ببیند. چون همین حالا تقريبا نیمی از فصل اول گذشته و بـه صورت کامل شخصیت پردازی ها انجام شده و فیلمنامه می تواند با تمام قوا شروع بـه قصه گویی کند.

اما هنوز هم دقایق طولانی از هر قسمت بـه توضیح شرایط و ویژگی هاي شخصیت ها می گذرد. از خبرهایی کـه از گوشه و کنار بـه گوش می رسد، با توجه بـه گفته کارگردان، انگار سریال قرار اسـت تغییر فاز بدهد و از این حالت رخوت ابتدایی خارج شود. پس ازآن هم کـه کل داستان بـه سال هاي ابتدایی انقلاب اسلامی بر میگردد.

 

عوامل سازنده سریال «دلدادگان» همه ی افرادی هستند کـه پیش از این و مخصوصا در چند سال اخیر نام انها را شنیده ایم یا در تیتراژهای مختلف نامشان را دیده ایم. از کارگردان مجموعه شروع میکنیم، کسیکه کارش رابا دستیاری شروع کرده و حالا دو سه سالی اسـت کـه بسیار پر کار اسـت.

منوچهر هادی کـه روزگاری کنار دست اصغر فرهادی در فیلم «چهارشنبه سوری» و کیانوش عیاری در مجموعه «هزاران چشم» مشغول بکار بوده، کارگردانی رابا ساخت تله فیلم شروع کرد ودر سال ۸۶ نخستین سینمایی بلند خودرا با نام «قرنطینه» ساخت. ازآن زمان تا کنون ۶ فیلم سینمایی، یک مجموعه نمایش خانگی و ۵ سریال ساخته کـه در بین انها «مـن سالوادور نیستم» و «آینه بغل»، از کارهای شاخص هادی محسوب می‌شوند.

 

او بـه واسطه سریالهای «خدانگهدار بچه» و «دختران حوا» در تلویزیون هم بـه سطح متوسطی از مخاطب دست پیدا کرده و حالا در آخرین تجربه سریال سازی اش ماجرای «دلدادگان» را روایت میکند. منوچهر هادی مخاطب عام را می شناسد و برای رضایت مندی آن می‌داند چـه راههایی را برود، اما در تمام این سال‌ها نتوانسته منتقدین و نگاه هاي تخصصی بـه سینما و تلویزیون را راضی نگه دارد.

او اینبار قرار اسـت با مجموعه «دلدادگان» برای نخستین بار راوی تاریخ معاصر ایران باشد. فیلمنامه سریال «دلدادگان» با همکاری مشترک بابک کایدان و مهدی محمدنژادیان نوشته شده. کایدان فارغ‌التحصیل ادبیات نمایشی اسـت و از سال ۸۴ کار نویسندگی را آغاز کرده. او در نوشتن فیلمنامه هاي آثار تلویزیونی و سینمایی زیادی دراین سال هاي اخیر شرکت داشته کـه در عمده این کارها همکار منوچهر هادی بوده.

و برای سریال ها و فیلمهای سینمایی او قلم زده اسـت. یکی از مهمترین کارهای بابک کایدان نوشتن فیلم نامه «پریناز» بود، فیلمی بـه کارگردانی بهرام بهرامیان کـه هفت سال در توقیف ماند و بلاخره سال گذشته در گروه هنر و تجربه اکران شد. «دلدادگان» پنجمین همکاری مشترک کایدان و هادی اسـت کـه تا بـه اینجا نشان داده در حد و اندازه همکاری هاي قبلی اسـت.

مهدی محمدنژادیان هم فارغ‌التحصیل ادبیات دراماتیک اسـت و نخستین تجربه جدی و مهم او در زمینه فیلم نامه نویسی برمی گردد بـه همکاری در نوشتن فیلمنامه سریال «شوق پرواز» کـه درکنار فرهاد توحیدی تجربه بزرگ و مهمی برای او محسوب می شود. پس از این سریال او در سه فیلم سینمایی «گشت ارشاد»، «کلاشینکف» و «گشت ارشاد ۲» کتار سعید سهیلی کار فیلم نامه نویسی را دنبال کرد.

 

ترکیبی از نسل جدید و قدیم

آن چنان کـه از تیتراژ سریال و خبر هـای منتشر شده درباره آن معلوم اسـت، بیننده سریال «دلدادگان» با دو گروه مختلف از بازیگران روبه‌رو اسـت. بازیگران زمان حال و بازیگران دو فصل دیگر کـه ماجرای آن درسال هاي پایانی دهه پنجاه و سال هاي ابتدایی دهه شصت می گذرد. تجربه بد سریال «کیمیا» و «ستایش ۲» در زمینه گریم و کهنسال نشان دادن بازیگران جوان درسال هاي اخیر باعث شد کـه:

 

عوامل سریال «دلدادگان» تصمیم درستی بگیرند و برای دوره میانسالی و کهنسالی بازیگران خود، دست بـه انتخاب از میان بازیگرانی با سن متناسب با قصه بزنند و شاید یکی از نکات مثبت سریال نیز همین باشد. مثلاً آرش مجیدی در دو فصل مربوط بـه گذشته، نقش مالک جوان را دارد و با سمیرا حسن پور کـه نقش مرضیه را ایفا می‌کند، ازدواج می‌کند. نقش این دو در زمان حال بـه مسعود رایگان و مهرانه مهین ترابی سپرده شده.

البته دو بازیگر سیروس همتی و مهدی صبایی نقش هاي خودرا از جوانی تا پیری بر عهده دارند کـه اي کاش درباره این دو هم این اشتباه صورت نمی‌گرفت، چون صدا و میمیک هاي صورت سیروس همتی در نقش سید، اصلا بـه یک مرد ۶۰ یا ۷۰ ساله نمیخورد. چون هنوز بازیگران فصل هاي دیگر بازی خودرا شروع نکرده اند و نمیتوان فعلاً درباره آن ها صحبت کرد، اما بازیگران فصل اول ترکیبی از نسل جدید بازیگران و نسل قدیمی هستند.

از مشکلاتی کـه در بازی بازیگران سریال وجوددارد، میتوان بـه کمی شعارزدگی در بازیها و دیالوگهای تکراری اشاره کرد کـه میان بازیگران رد و بدل می شود و برای بیننده کسل کننده اسـت و این زنگ خطری اسـت برای سریال کـه با ریزش مخاطب روبه رو شود. نقش هاي کم جانی هم در سریال وجوددارد کـه یکی از آن ها نقشی اسـت کـه بـه مهرانه مهین ترابی سپرده شده.

او با تجربه زیاد و طولانی در کار تصویر نقش مادر حدیث و امیر را بر عهده دارد، اما مادر دلسوزی اسـت کـه در همه ی سریالهای ایرانی میبینیم و نقش او هیچ نکته ویژه اي برای بیننده ندارد. اما درکنار این نمی‌توان بازی روان همیشگی مسعود رایگان و پانته آ بهرام در نقش افسانه را نادیده گرفت. یکیدیگر از بازیگران اصلی فصل اول ملیکا شریفی نیا در نقش حدیث اسـت، او خودش بارها در صفحه مجازی اش:

 

نقش حدیث را یکی از بازی هاي محبوب خود معرفی کرده، اما گریم اغراق آمیز ابروهای حدیث و اصرار بی حدش برای ازدواج با پسری کـه هیچ چیز از او نمیداند، نقش وی را بیشتر بـه حاشیه سریال برده و بیننده دوست دارد سایر داستان ها را دنبال کند تا مدام غرغرهای وی را بشنود. دو بازیگر اصلی دیگر هم در فصل اول «دلدادگان» حضور دارند، سامان صفاری و سانیا سالاری کـه دربخش معرفی چهره هاي جدید بـه آن می‌پردازیم.

 

حاشیه ها

منوچهر هادی تا بحال هر کار سینمایی یا تلویزیونی انجام داده بـه دور از حاشیه هاي غیرکاری بوده، اما چند روز پس از شروع پخش سریال «دلدادگان» زمانی کـه قیمت دلار بـه بالاترین حد خود رسیده بود، گرانی ها شروع شده بودو بحث ها درباره این موضوع داغ بود، فیلمی در فضای مجازی پخش شد کـه در پشت صحنه سریال «دلدادگان» عوامل تولید همه ی مغموم و ناراحت سر بر شانه هم گذاشته بودند.

و موزیک غمگینی را زمزمه میکردند و از گرانی ها شکایت میکردند. پخش این فیلم در روزهای ملتهب واکنش هاي زیادی رابه همراه داشت، عده زیادی آنرا تمسخر مردم و شرایط زندگی شان از سمت هادی و عوامل سریال خواندند و سیل کامنت ها و نظرات تا جایی ادامه پیدا کرد کـه رضا رشیدپور از منوچهر هادی، ایرج محمدی تهیه کننده و چند تن از بازیگران دعوت کرد تا در برنامه «حالا خورشید» حضور پیدا کنند.

هادی دراین برنامه از مردمی کـه رنجیده خاطر شده اند، عذرخواهی کرد اما در ادامه صحبت هایش مخاطب این کلیپ اعتراضی را دولت معرفی کرد و گفت: «وقتی دلار ۱۱ هزار تومان و مسئولین در تلویزیون می‌گویند دلار ۴ هزار تومان اسـت، مردم نسبت بـه تلویزیون بی اعتماد می‌شوند.» او همچنین گله مندی خودرا از بعضی از همکارانش بیان کرد: «دوست و همکار عزیز کـه کلیپ مـن را در صفحه خودت قرار می دهي.

 

وقتی این فیلم را دیدی بجای پست کردن آن بخود مـن زنگ میزدی.» همچنین ملیکا شریفی نیا کـه انگار این کلیپ با موبایل او فیلمبرداری شده بود دریک ویدئوی جداگانه رسما بابت آن از مردم عذرخواهی ودر آن بیان کرد: «این کلیپ در ابتدای بهار و زمانی کـه دلار بـه ۶ هزار تومن رسیده بود برداشته شده و مربوط بـه هم اکنون نیست. از طرفی مـا فقط می‌خواستیم صحبتی با مسئولین داشته باشیم.»

منوچهر هادی همیشه معرفی چهره هاي جدید را بعنوان یکی از دغدغه هایش بیان میکند. او این راه را در سریال «دلدادگان» هم ادامه داده و علاوه بر این‌کـه از جوان هاي تازه نفس در کارش استفاده کرده، هر هفته در صفحه مجازی اش بـه معرفی اختصاصی یکی از این چهره ها میپردازد تا مردم بیشتر با پیشینه بازیگران آشنا شوند.

 

پزشک مسعود دلخواه از کارگردان هاي صاحب نام تئاتر ایران اسـت. او تحصیلاتش را تا مقطع دکترا در ایالات امریکا ادامه داده و سال‌ها بعنوان مدرس تئاتر در کشور آمریکا مشغول فعالیت بوده. دلخواه چند سالی اسـت بـه ایران بازگشته ودر این مدت چندین تئاتر را بعنوان کارگردان بـه صحنه برده و بارها جوایز مختلفی از جشنواره هاي تئاتر دریافت کرده. او سال‌ها پیش در تلویزیون بازی هاي کوتاهی انجام داده.

اما بازی او در سریال «دلدادگان» نخستین حضور جدی اش در مدیای تلویزیون درسال هاي اخیر محسوب میشود. مسعود دلخواه در نقش عنایت، دوست خانوادگی افسانه بازی میکند و بـه غیر از دلسوزی هاي پدرانه برای افسانه و دخترش ارغوان، بیننده هنوز چیز زیادی درباره این شخصیت نمیداند و انگار بیشتر قرار اسـت در نقش یک نصیحت کننده درکنار این خانواده و امیر پورسلیم بماند.

 

کمتر کسی فیلم «شیار ۱۴۳» را ندیده اسـت.سامان صفاری همان يونس اسـت کـه مش الفت با بازی مریلا زارعی ۳۰ سال منتظر بازگشتش از جبهه بود. صفاری با گریمی کـه خیلی با قیافه واقعی اش فاصله دارد، چند پلان کوتاه دراین فیلم حضور دارد و خیلی بازی برجسته اي ندارد اما از پس لهجه کرمانی بـه خوبی برآمده. او دراین سال ها بازیگری تئاتر رابه صورت پیگیر ادامه داده.

ودر کنار آن در فیلمهای کوتاه و هنر و تجربه هم حضور داشته اسـت. همچنین فیلم «پارادایس» بـه کارگردانی علی عطشانی با بازی اومدت هاست کـه اجازه اکران نمییابد. سامان صفاری حالا عهده دار یکی از نقش هاي اصلی فصل اول سریال «دلدادگان» اسـت و بـه واسطه چهره اش در فضای مجازی و میان دختران نوجوان طرفدارانی بـه دست آورده. اما درباره نوع بازی اش باید گفت هنوز راه زیادی برای پخته شدن در بازیگری دارد.

 

دراین ۱۰ قسمتی کـه از سریال «دلدادگان» گذشته، دو بازیگر جوان اصلی سریال یعنی امیر و ارغوان وارد یک رابطه احساسی باهم شده اند. ارغوان دختری بـه شدت احساساتی اسـت کـه بخاطر شکست هایي کـه خورده دچار مشکلات روحی شده. سانیا سالاری بعنوان یکی از نقش هاي اصلی سریال فضا و فرصت زیادی برای اثبات قدرت بازیگری خودش جلوی دوربین داشت.

اما با گذشت چند قسمت توجه ببینده بیشتر بـه بازی او با لب ها و نحوه حرف زدنش جلب می شود تا بازی خاصی از او دیده شود. سالاری بازیگری را از کلاس هاي مهتاب نصیرپور شروع کرده و پس ازآن در بیشتر تئاترهای چند سال اخیر محمد رحمانیان حضور داشته. او همچنین نقش قطام را در تئاتر «مجلس ضربت خوردن» برعهده داشته.

 

همان طور کـه در ابتدای مطلب اشاره کردیم منوچهر هادی در معرفی چهره هاي جدید بسیار تلاش می‌کند. سریال «دلدادگان» علاوه بر چهره هاي اصلی دو بازیگر مکمل هم دارد کـه هردو سال‌ها درکنار هادی و پشت دوربین مشغول دستیاری و یادگیری بوده اند. اگر سری بـه صفحه مجازی منوچهره هادی بزنید، با این چهره ها بیشتر آشنا میشوید. یکی از انها علی سخنگو اسـت کـه نزدیک بـه ده سال دستیار هادی بوده.

و حالا برای نخستین بار بازیگری را تجربه می‌کند. سخنگو نقش پارسا خواستگار حدیث را بر عهده دارد. او دروغ هاي زیادی بـه عشقش گفته و تا بحال بیننده فقط با دست و پا زدن هاي او دراین رابطه روبه‌رو بوده اسـت. بازیگر بعدی میلاد ملکی اسـت. او هم در تعداد زیادی از پروژه هاي منوچهر هادی دستیار و همکار پشت صحنه بوده و حالا در سریال نقش یک معتاد خلافکار را بازی می‌کند.

 

مجله اینترنتی کولاک : فیلم نامه قسمت آخر سریال به دلیل همکاری نکردن پانته آ بهرام بازیگر نقش افسانه مشکات تغییر پیدا کرد که با موجی از انتقادات تماشاگران روبه رو شد. در صفحه اینستاگرام منتسب به پانته آ بهرام دلیل حواشی پایان این مجموعه مسائل مالی عنوان شده‌است

سریال دلدادگان را می توانید هرشب از شبکه سه سیما ساعت ۰۹:۳۰ تماشا نمایید .

 

 

آخر داستان سریال دلدادگان چی میشه

این سریال داستان زندگی یک دختر جاه‌طلب و پر از آرزوهای دور و دراز به نام فرزانه (لیندا کیانی) است که ابتدا عاشق یک جوان ساده و جاهل مسلک بنام مالک (آرش مجیدی) می‌شود. در ادامه داستان، مالک بطور اتفاقی با یک گروه انقلابی آشنا می‌شود و با آن‌ها همکاری می‌کند. در همین زمان جوان دیگری به نام نادر (حمید گودرزی) که ظاهراً صاحب یک شیرینی‌فروشی است اما در اصل یک عنصر امنیتی و وابسته به ساواک است وارد این محل می‌شود و به فرزانه دل می‌بندد.

 

نادر برای به دست آوردن فرزانه، مالک را لو می‌دهد و او پس از دستگیری به سیستان تبعید می‌شود. فرزانه که از بازگشت مالک ناامید است برای ارضای جاه‌طلبی‌های خود از مالک دست می‌کشد و به عشق نادر جواب مثبت می‌دهد و با او ازدواج می‌کند. از طرف دیگر مرضیه (سمیرا حسن‌پور) دوست فرزانه که در ابتدا از شخصیت جاهل و بزن‌بهادری مالک خوشش نمی‌آمد و مدام فرزانه را از ازدواج با او برحذر می‌داشت، بعد از اینکه متوجه انقلابی بودن او می‌شود، کم‌کم به او علاقمند شده و با او ازدواج می‌کند. کینه اولیه فرزانه از مرضیه از همین‌جا شکل می‌گیرد که یکی از پایه‌های اصلی روند قصه در سریال است.

 

نادر هم که بعد از انقلاب سعی دارد با زرنگی خود را انقلابی جا بزند موفق نمی‌شود و سوابق امنیتی و قاچاق او توسط دوستان سپاهی مالک برملا می‌شود. در جریان اقدام به دستگیری نادر، خانه او آتش می‌گیرد و چند نفر از اعضای خانواده فرزانه به همراه پسر کوچکشان در آتش می‌سوزند اما فرزانه و نادر فرار می‌کنند. نادر در جریان فرار با یک پست ایست بازرسی مواجه شده و دستگیر می‌شود و پس از مدتی در جریان فرار از زندان هدف تیر قرار می‌گیرد و کشته می‌شود. کینه دوم فرزانه به مالک هم از همین‌جا شکل می‌گیرد که پایه دوم قصه را تشکیل می‌دهد. از آن پس تصمیم فرزانه برای انتقام از مرضیه و مالک سیر اصلی داستان را تا آخر تشکیل می‌دهد. انتقام فرزانه متوجه فرزندان مالک و مرضیه می‌شود و برای هر کدام نقشه شیطانی جداگانه ای می‌کشد. … این سریال سه دوره انقلاب، جنگ تحمیلی و زمان حال را در قالب سه فصل مختلف روایت می‌کند.

با سلام
من پیش بینی میکنم که امیر پسر مالک در واقع پسر واقعی فرزانه است که جنازه اش درآتش سوزی پیدا نشد و البته قسمت آخر این سریال حسابی جالبه

من فکر می کنم نادر زنده است وامیرهم پسرفرزانه است وبا ارغوان خواهروبرادرنیستند.
پارساهم برمی گرده وصحنه آخرتولد بچه حدیثه.

آقا چراآدموزجرکش می کنن بافیلم هاشون؟خخ خیلی دوس دارم ببینم چی میشه…

به نظر من امیر پسر فرزانه است و با ارغوان که در واقع بهاره و دختر واقعی مرضیه است ازدواجج میکنه فرزانهو عنایت و هاتف هم دستگیر میشن حدیث هم به پارسا میرسه

باباجان خوداستاد محمد اصفهانی آخرسریال تو تیتراژش می خونه«من به تو می رسم آخرکار» آیا تابلوتر از این هم هست؟هروقت خواستی بدونی آخرسریال ایرانی چی می شه آهنگ تیتراژ پایانش رو خوب گوش کن.همه چی رو لو میده.

خدا کنه نادر زنده باشه آخرش همه کنار هم به خوبی زندگی کنن

واقعا خیلی خیلی فیلم بی مزه تموم شد حداقل باید نشون میداد که ارغوان مرد یا زنده موند بعد هم چطوری افسانه رو گرفتن و عقد امیر و ارغوان واینکه امیر و ارغوان میفهمن که پدر و مادر واقعی شان جابه جا هستن

چرا قسمت آخر دلدادگان اینقدر چرت بود؟
حیف وقتی که براش گذاشتیم
فک کنم کارگردانش آخر آخراش دیگه حوصله ای نداشته فقط خواسته تموم بشه

چرا قسمت آخر دلدادگان اینقدر چرت بود؟
حیف وقتی که براش گذاشتیم
فک کنم کارگردانش آخر آخراش دیگه حوصله ای نداشته فقط خواسته تموم بشه

سریال دلدادگان که خیلی قشنگ بود به خصوص فصل دوم ولی نباید قسمت اخر اینجوری پایان باز تموم میشد و میتونست خیلی قشنگ و کامل تموم بشه

فکرمی کنم بهتره علت واقعی اینکه قسمت آخردلدادگان اینجورتموم شد برای همه ملت ایران همین امشب ازشبکه سه توضیح داده بشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت


به گزارش سایت دلنا تازه ترین اثر منوچهر هادی (همسر یکتا ناصر) سریال دلدادگان می باشد که به تهیه کنندگی ایرج محمدی تصویربرادری اش از مرداد ماه ۹۶ آغاز شد و قرار است که از شبکه سوم سیما پخش شود……

خلاصه داستان سریال دلدادگان | عکس بازیگران | قسمت آخر

سریال دلدادگان در ۶۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای پخش خواهد شد و البته نام قبلی این سریال پاهای بیقرار بود و قرار بود که از شبکه ۵ پخش شود که نام آن در لحظات آخر تغییر کرد. این سریال به دلیل داشتن داستانی خوب و فیلمنامه ای که دارد اختمالا مورد توجه بینندگان قرار خواهد گرفت.

این سریال در ۳ فصل روایت می شود. دو فصل در گذشته و یک فصل در حال است که بازیگران آن در هر فصل تغییر می کند. فصل دو از سال ۵۷ تا ۶۴ را روایت می کند.

آخر داستان سریال دلدادگان چی میشه

بازیگران در فصل ۱

مسعود رایگان / پانته آ بهرام / مهرانه مهین ترابی / شاهرخ استخری /  پویا امینی / سیامک صفاریان / ملیکا شریفی‌نیا / سیامک صفاریان /  سانیا سالاری .

بازیگران در فصل ۲

حمید گودرزی / آرش مجیدی / لیندا کیانی / مهدی صبائی/ افسانه ناصری / سمیرا حسن‌پور / سیروس همتی

پانته‌آ بهرام (درنقش افسانه ادامه نقش لیندا کیانی) / مسعود رایگان (مالک ادامه نقش آرش مجیدی) / مهرانه مهین ترابی (مرضیه ادامه نقش سمیرا حسن پور) و شاهرخ استخری (در نقش هاتف) / سیامک صفاریان (در نقش امین) / ‌ ملیکا شریفی‌نیا (در نقش حدیث) / مسعود دلخواه (ادامه نقش مجید پتکی).

سریال دلدادگان در ۳ فصل ساخته شده است که دو فصل آن در گذشه و یک فصل در زمان حال می باشد، ماجرای دو خانواده از زمان قبل انقلاب تا عصر حاضر روایت می کند. سریال دلدادگان یک سریال خانوادگی و اجتماعی می باشد و داستان رویارو شدن دو خانواده را نشان می دهد که قربانیانش فرزندان این خانواده ها می باشد. ادم های این سریال زندگی محلی و همسایگی در کنار هم دارند و موضوع اعتیاد و فساد اقتصادی هم جزو موضوعات اصلی این سریال است.

 

 

دیدگاه

var _Hasync= _Hasync|| [];
_Hasync.push([‘Histats.start’, ‘1,4196375,4,501,95,18,00010000’]);
_Hasync.push([‘Histats.fasi’, ‘1’]);
_Hasync.push([‘Histats.track_hits’, ”]);
(function() {
var hs = document.createElement(‘script’); hs.type = ‘text/javascript’; hs.async = true;
hs.src = (‘//s10.histats.com/js15_as.js’);
(document.getElementsByTagName(‘head’)[0] || document.getElementsByTagName(‘body’)[0]).appendChild(hs);
})();

آخر داستان سریال دلدادگان چی میشه
آخر داستان سریال دلدادگان چی میشه
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *