گیاه خردل و لاغری

دوره مقدماتی php
گیاه خردل و لاغری
گیاه خردل و لاغری

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، خَردَل، نوعی ادویه است که از دانه‌های گیاه خردل بدست می‌آید. برای تهیه این چاشنی دانه‌های خردل را با آب، نمک، آبلیمو و یا سایر مایعات و در مواردی ادویه‌جات و چاشنی‌های دیگر مخلوط می‌شوند تا خمیر یا سس خَردل بوجود آید. رنگ این سس از زرد روشن تا قهوه‌ای تیره متغیر است.خردل اغلب دارای طعمی تند است.

 

خردل دارای انواع متنوعی مانند خردل زرد،خردل آبجوی آمریکایی،خردل دیژون،خردل شیرین،خردل عسلی،خردل میوه‌ای،خردل تند،خردل ایرلندی، خردل استرالیایی و خردل روسی و بسیاری دیگر می‌باشد.

 

به‌علت خاصیت ضدباکتری خَردل لازم نیست در یخچال نگهداری شود زیرا باکتری‌های مضر در آن رشد نخواهند کرد. البته اگر در یخچال نگهداری نشود تندی خود را سریع‌تر از دست می‌دهد و بهتر است در جای بسته، تاریک و خنک نگهداری شود. اگر خردل برای مدت زیادی خارج از یخچال بماند ممکن است طعم تلختری بگیرد.گیاه خردل و لاغری

 

دوره مقدماتی php

نام علمی گیاه خردل

 

این گیاه انواع مختلفی دارد که هرکدام با نام های علمی خاص خود شناخته می شود.

خَردل وحشی

 

 با نام‌های دیگر خردل بیابانی و خَردل بومی هم شناخته می شود. گیاهی است از تیره شب‌بویان (Brassicaceae) از راسته کلم (Brassicales)، سرده خردل‌ها (Sinapis). نام علمی این گیاه Sinapis arvensis است.

خردل سیاه

 

نام علمی آن Brassica nigra است که نام یک گونه از سرده کلم‌ها است.

خردل سفید

 

نام علمی آن Sinapis alba است که نام یک گونه از تیره شب‌بویان است.

خَردل چینی

 

نام علمی آن Brassica juncea است که نام یک گونه از سرده کلم‌ها است.

خواص خردل چیست؟

 

خَردَل حاوی مقادیر زیادی سلنیوم و امگا۳ است. دانه‌های خردل، کاهش دفعات حملات میگرنی است، به این منظور باید پوست سر خود را با روغن خردل ماساژ دهید؛ این کار کیفیت مو‌هایتان را نیز به طور قابل توجه بهبود بخشیده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. فرآورده‌های خردل و روغن خَردل به طور مؤثر برای قرن‌ها به منظور کاهش فشار خون بالا و جلوگیری از تصلب شرایین مورد استفاده قرار گرفته‌اند. آنها همچنین به بهبود ایمنی بدن کمک کرده و به مبارزه با بی‌خوابی کمک می‌کنند. دانه‌های خَردل در درمان مسائلی مانند اضطراب، اختلالات روانی، اثرات تنش و افسردگی، برونشیت، اختلالات جنسی، نشانه‌های یائسگی و بسیاری مشکلات دیگر مفید هستند.

خردل برای لاغری

 

خَردَل می تواند میزان متابولیسم را تا ۲۵ درصد به ناگهان افزایش دهد. با مصرف روزانه ۳ و نیم قاشق چای خوری خَردل می توانید روزانه ۴۵ کالری اضافی بسوزانید. مصرف روزانه خردل باعث سوزاندن کالری و لاغری می شود.

 

ریختن ۲۰ گرم خَردل در هر وعده غذایی و یکی، دو ساعت بعد از آن تا ۲۰ درصد سوختن چربی را در بدن شما تشدید می کند. این افزایش میزان سوخت و ساز مدیون وجود ماده ای به نام ایزوتیوسیانات است که در خَردَل وجود دارد. این ماده رگ ها را گشاد کرده و سطح هورمون افدرین که چربی سوز است را افزایش می دهد.

 

گیاه خردل و لاغری

شما می توانید ساندویچ تخم مرغ یا کباب تابه ای را با یک لایه کوچک خَردَل به یک غذای چربی سوز عالی تبدیل کنید. جدا از این،خردل به عنوان سس روی بسیاری از غذاها قابل استفاده است. همچنین می توانید  آب لیمو را گرفته و با روغن زیتون، نمک، فلفل و خردل ترکیب کنید و گوشت یا ماهی را در آن بخوابانید.

 

طرز تهیه سس خردل

 

از آن جایی که هر ۱۰۰ گرم از سس خَردل غیررژیمی نزدیک به ۲۷۰ کیلوکالری انرژی دارد و شما باید برای سوزاندن این مقدار از انرژی نزدیک به ۹۵ دقیقه پیاده‌ روی کنید و از سوی دیگر، تقریبا سس خردل کاملا رژیمی در فروشگاه‌ های ما وجود ندارد، بهتر است اگر به این سس خوشمزه علاقه دارید، طرز تهیه یک نوع از آن را یاد بگیرید و خودتان در منزل درست‌ اش کنید.

 

شما می‌ توانید یک قاشق مرباخوری آرد را با ۵۰ گرم کره سرخ کنید و سپس ۱۲۰ گرم آب گوشت یا مرغ را به آن بیفزایید و اجازه بدهید این مایه آن قدر بجوشد تا غلیظ شود.

 

در این مرحله شما باید کمی سبزیجات معطر مانند نعناع، آویشن، ریحان یا ترخان را بنابر سلیقه خودتان با ۲ قاشق غذاخوری خردل به این مایه اضافه کنید و کمی نمک و فلفل هم به آن بیفزایید. حالا شما یک سس خَردَل خوشمزه، سالم و کاملا رژیمی خواهید داشت!

مضرات

  • عکس سگ های شیتزو مالتیز
  •  

    متخصصان گیاهان دارویی مضراتی را هم برای مصرف بیش از حد خردل بیان کرده ‌اند؛ مضراتی مانند ابتلا به یبوست، احساس تشنگی، ناراحتی کبد و حتی حالت تهوع و ورم کلیه.

     

    توجه داشته باشید که قسمتی از ترکیبات شیمیایی گاز اشک‌آور در برخی جنگ ‌ها از ماده‌ ای در خَردَل سیاه به دست می‌ آید که محرک مخاط و نسوج مرطوب بدن است؛ خصوصا در مخاط چشم و بینی اثر شدیدی دارد. تنفس مقدار زیاد آن موجب سوختگی مخاط شده و در مواردی منجر به مرگ می ‌گردد. همین ماده در خَردل در مواردی که به مقدار اندک به عنوان ادویه مصرف می ‌شود موجب تحریک اشتها و تسریع تحریک بزاق می ‌گردد البته مصرف زیاد آن حالت سوزاننده داشته و باعث ریزش اشک می‌ شود. سس‌ های خردل موجود در بازار معمولا تند و تیز هستند بنابراین خوردن این محصولات به کسانی که آلرژی غذایی یا ناراحتی معده دارند، پیشنهاد نمی ‌شود

     

    حالا اگر شما خردل را به صورت سُس چرب و غیررژیمی به میزان بالایی در رژیم غذایی ‌تان بگنجانید، احتمال ابتلای شما به اضافه وزن، کلسترول خون، تصلب شرایین و سکته مغزی به میزان قابل‌ توجهی بالا می‌ رود. بنابراین بهتر است که سس خَردَل به عنوان یک چاشنی و طعم‌ دهنده، روی میز غذای تان جای بگیرد و به هیچ ‌وجه جای ثابتی را در سبد خریدتان به خود اختصاص ندهد.

     

    یادتان باشد که سس‌ های خَردَل موجود در بازار معمولا تند و تیز هستند بنابراین خوردن این محصولات به کسانی که آلرژی غذایی یا ناراحتی معده دارند، پیشنهاد نمی ‌شود. ضمن این که بهتر است به خاطر وجود نمک، فلفل و شکر به عنوان افزودنی در این سس از اضافه کردن آن به رژیم غذایی کودکان زیر ۵ سال خودداری کنید.

    منبع: نبض ما

    انتهای پیام/

    خواص خردل | زمینه مصرف خردل |خواص خردل برای پوست |درمان سرفه با خردل |خردل برای لاغری | خواص خردل برای درمان آبریزش بینی|مضرات خردل  | فواید خردل | گیاه خردل |نحوه مصرف خردل

    خواص خردل

    دانه خردل به‌طور کلی به عنوان یک ادویه مفید برای سلامتی شناخته شده و در واقع غنی از مواد مغذی گیاهی، مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست.
    این داروی گیاهی در نوشته‌های باستانی سانسکریت و عهد جدید ذکر شده است. خواص درمانی و فواید سلامتی دانه خردل در رم و یونان باستان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
    گیاه و دانه‌های خردل منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های ضروری گروه B مانند فولات، نیاسین، تیامین، ریبوفلاوین، پیریدوکسین (vitaminB-۶) و اسید پانتوتنیک است. بدن باید این ویتامین‌ها را از منابع خارجی تأمین کند. این گروه از ویتامین B کمپلکس، در سنتز آنزیم، عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش مهمی دارند.
    دانه‌های خردل حاوی فلاونوئید و برخی از آنتی اکسیدان‌ها مانند کاروتن، لوتئین و زیاگزانتین هستند. علاوه بر این، این دانه‌ها دارای مقدار کمی از ویتامین‌هایی نظیر ویتامین A، ویتامین C و ویتامین K هستند.
    خردل منبع غنی از بسیاری از مواد معدنی مفید برای سلامت بدن است. کلسیم، منگنز، مس، آهن، سلنیوم و روی، برخی از این مواد معدنی هستند که در دانه خردل به وفور وجود دارند. کلسیم به ساخت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. منگنز توسط بدن به عنوان یک عامل مورد نیاز برای ساخت آنتی‌اکسیدان (آنزیم سوپراکسید دیسموتاز) استفاده می‌شود. مس در تولید سلول‌های قرمز خون مورد نیاز است. آهن نیز برای تشکیل گلبول‌های قرمز خون و سوخت و ساز سلولی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    دانه خردل همچنین مزایا و خواص ضد سرطان و ضد التهابی دارد. به عنوان یک منبع بسیار خوب از سلنیوم و منیزیم، دانه‌های خردل، می‌توانند التهاب را کم کرده و علائم بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید یا آسم را کاهش دهند. دانه‌ها همچنین حاوی موادی به نام ایزوتیوسیانیت‌ها هستند که دارای اثرات ضد سرطانند.
    از زمان‌های قدیم خواص ملین دانه‌های خردل، به عنوان بهترین مزیت آنها در نظر گرفته شده است؛ اما امروزه این داروی گیاهی همچنین برای اثرات ضد قارچی و ضد عفونی کننده‌اش نیز ارزشمند شناخته می‌شود. محصولات تولید شده از خردل همچنین برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و در نتیجه برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. جالب توجه است که بدانید دانه خردل ترشح بزاق را تحریک کرده و اشتها را بهبود می‌بخشد.
    یکی دیگر از مزایای مهم دانه‌های خردل، کاهش دفعات حملات میگرنی است، به این منظور باید پوست سر خود را با روغن خردل ماساژ دهید؛ این کار کیفیت موهایتان را نیز به طور قابل توجه بهبود بخشیده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
    فرآورده‌های خردل و روغن خردل به طور موثر برای قرن‌ها به منظور کاهش فشار خون بالا و جلوگیری از تصلب شرایین مورد استفاده قرار گرفته‌اند. آنها همچنین به بهبود ایمنی بدن کمک کرده و به مبارزه با بی‌خوابی کمک می‌کنند. دانه‌های خردل در درمان مسائلی مانند اضطراب، اختلالات روانی، اثرات تنش و افسردگی، برونشیت، اختلالات جنسی، نشانه‌های یائسگی و بسیاری مشکلات دیگر مفید هستند.

    زمینه مصرف گیاه:

    خواص ضد سرطان و ضد التهابی؛

    گیاه خردل و لاغری

    کاهش علائم بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید یا آسم؛

    خواص ملین؛

    اثرات ضد قارچی و ضد عفونی کننده‌؛

    سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن؛

    بهبود عملکرد سیستم گوارشی؛

    بهبود اشتها؛

    کاهش دفعات حملات میگرنی؛

    کاهش فشار خون بالا و جلوگیری از تصلب شرایین؛

    بهبود ایمنی بدن؛

    مبارزه با بی‌خوابی؛

    درمان مسائلی مانند اضطراب، اختلالات روانی، اثرات تنش و افسردگی، برونشیت، اختلالات جنسی، نشانه‌های یائسگی؛

    کمک به استفراغ در مسمومیت‌های تصادفی؛

    ضد سرطان.

    خواص خردل برای پوست

    زمانیکه پوست دچار خارش، مستعد به جوش و لکه های تیره می شود که به راحتی با مصرف این روغن
    قابل رفع است.این روغن غلیظ که حاوی ویتامین و پروتئین است، به گردش خون کمک می کند و ظاهر پوست
    را بهبود می بخشد.
    با استفاده منظم از این روغن، پوست شاداب و علایم پیری از جمله چین و چروک، لکه های تیره و…
    نیز برطرف می شود.

    خردل تیرگی پوست را به علت قرار گرفتن در معرض نور خورشید برطرف می کند.کافی است هفته ای ۲
    یا ۳ بار این روغن را در قسمت های موثر بمالید تا سوختگی از بین برود.

    برای رفع ریزش مو، شوره سر و مشکلات پوست سر کافی است پوست سر و موها را با این

    خردل با عفونت‌های مجرای تنفسی مقابله می‌کند. اگر سرفه می‌کنید خردل را دریابید. بدین منظور یک پیمانه پودر خردل سیاه را با دو پیمانه آرد گندم و مقداری آب مخلوط کنید و هم بزنید تا به صورت خمیر در بیاید. خمیر را روی یک حوله پخش کنید و حوله را تا کنید. روی گلو و سینه‌تان وازلین بزنید و سپس مرهم را روی آن قرار دهید. این مرهم باید حداکثر ۱۵ دقیقه روی پوستتان باشد و بیش از این مدت امکان دارد روی پوست ایجاد التهاب بکند. توجه داشته باشید این مرهم برای افرادی که از واریس رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.

    خردل برای لاغری
    طبق بررسیهای بدست امده ریختن ۲۰ گرم خردل در وعده ‌غذایی حدود ۲۰‌ درصد سوختن چربی را در بدن شما تشدید خواهد کرد. علت این امر وجود ماده‌ای به نام ایزوتیوسیانات است که در خردل وجود دارد. ایزوتیوسیانات رگ‌ها را گشاد میکند و  موجب سطح هورمون افدرین که چربی سوز است ، می شود. شما می‌توانید ساندویچ تخم‌مرغ یا کباب تابه‌ای را با افزودن یک لایه کوچک خردل به یک غذای چربی سوز عالی تبدیل نمایید. همچنین میتوانید از سس خردل استفاده کنید.

    برای درمان ابریزش بینی از خردل استفاده کنید . روغن خردل یک ماده موثر برای درمان ابریزش بینی هست که هیچگونه عوارضی ندارد . روغن خردل دارای خاصیت آنتی بیوتیکی، ضد ویروسی و آنتی هیستامینی می باشد که منجر به رفع آبریزش بینی خواهد شد . برای این کار باید مقداری روغن خردل را حرارت بدهید تا گرم شود. سپس با کمک قطره چکان، چند قطره از این روغن را داخل سوراخ های بینی بریزید تا مخاط مجاری بینی را تمیز بکند. این کار را دو تا ۳ بار در روز انجام دهید تا نتیجه اش را ملاحظه کنید .

    با خواص فوق العاده خردل آشنا شدید شاید برایتان سوال باشد چگونه از این دانه پر خاصیت استفاده نمائید که در اینجا به توضیح آن می پردازیم در هنگام خرید مواد غذایی اگر توجه داشته باشید به غذاهای غیر غنی به جهت بهتر شدن طعم و مزه خردل اضافه می گردد شما هم می توانید از این ویژگی خردل برای تهیه غذاهای خود استفاده نمائید همچنین در تهیه انواع ترشی از این دانه پر خاصیت مصرف نمائید یکی دیگر از روش های استفاده در تهیه سس سالاد می باشد که بسیار طعم سس را افزایش می دهد.در آخر باید گفت متخصصان آشپزی از دانه های قهوه ای خردل برای تزئین مصرف می نمایند.

    تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

    خردل و روغن آن را دست کم نگیرید. درباره خواص روغن خردل چه می‌دانید؟ آیا می‌دانستید که خردل یک ماده لاغر کننده است؟ استفاده از روغن خردل در رایحه درمانی می‌تواند بسیاری از مشکلات و بیماری‌های خاص مثل استرس، چاقی، مشکلات تنفسی، ضعف حافظه و …. را رفع کند.

    در میان روغن‌های گیاهی متنوع مثل روغن زیتون، روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن کنجد، روغن شتر مرغ، روغن فندق، روغن ماهی، روغن کلزا، روغن هسته انار، انگور و … برای یک بار هم که شده روغن خردل را امتحان کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا درباره خواص جادویی و بی‌نظیر روغن خردل اطلاعات بیشتری کسب کنید.

    روغن خردل از دانه‌های گیاه خردل استخراج می‌شود. معمولا در کشورهای ناحیه شرقی از روغن خردل در پخت و پز استفاده می‌شود؛ البته بهتر است از این روغن گیاهی بیشتر به صورت موضعی استفاده کنید.

    بهتر است نام این روغن گیاهی را مثل روغن زیتون و روغن آرگان، روغن زیبایی و سلامتی بنامیم؛ چون هم باعث زیبایی پوست و مو و دندان‌ها می‌شود و هم سلامت بدن را در مقابل بیماری‌های مختلف تضمین می‌کند.گیاه خردل و لاغری

    گیاه و دانه خردل انواع متنوعی مثل خردل زرد، آبجوی آمریکایی، دیژون، شیرین، عسلی، میوه‌ای، تند، ایرلندی، استرالیایی و روسی دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند اثر متفاوتی بر سلامت و زیبایی شما بگذارند.

    روغن خردل مثل روغن کنجد بسیار مغذی است. این روغن گیاهی حاوی ۶۰ درصد چربی غیر اشباع و ۱۲ درصد چربی اشباع شده است. روغن خردل به عنوان یک منبع غنی سبزیجات، حاوی اسید آلفا لینولنیک و اسید چرب امگا ۳ ماده ضروری و مهمی تلقی می‌شود.

    درباره لاغری و زیبایی پوست و مو به عنوان یکی از خواص روغن خردل کم و بیش صحبت کردیم البته فواید دیگر این روغن گیاهی شما را شگفت‌زده خواهد کرد؛ با ما همچنان همراه باشید.

    ایام عید و تعطیلات نوروزی نزدیک است؛ روغن خردل مثل روغن آرگان و دیگر روغن‌های گیاهی پوست و موی شما را زیباتر از قبل خواهد کرد،  برای تغییر آماده‌اید؟ فقط کافی است که یک بار آن را امتحان کنید.

    روغن خردل حکم وازلین را دارد و می‌تواند لب های ترک خورده شما را نرم کند. خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی این روغن لک‌ها و جوش‌های پوستی را برطرف می‌کند. برای نرم کردن پوست صورت، ترکیبی از روغن خردل و روغن نارگیل را روی پوست خود بگذارید و این ناحیه را ۵ تا ۶ دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید؛ پس از آن صورت خود را با آب سرد بشویید.

    برای تهیه ماسک خردل، یک قاشق چای‌خوری ماست، چند قطره آبلیمو، روغن خردل و آرد نخودچی را مخلوط کنید و روی پوست خود قرار دهید.

    روغن خردل مثل آب پیاز باعث تحریک مو و رشد آن می‌شود و بسیاری از بیماری‌های مربوط به مو مثل شوره، سفیدی مو، شپش، ریزش مو و کچلی را برطرف می‌کند.

    ماساژ دادن پوست سر با روغن خردل باعث افزایش گردش خون در پوست می‌شود. این روغن گیاهی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی به ویژه بتاکاروتن است که برای رشد مو یک گزینه عالی است. ماساژ مو با این روغن گیاهی در کنار روغن نارگیل و فندق با مواد مغذی، آهن، اسیدهای چرب، کلسیم و منیزیم رشد موها را افزایش می‌دهد.

    ترکیب طبیعی روغن خردل و زردچوبه با خاصیت ضد التهابی باعث سفید شدن دندان ها می‌شود. اگر یک جرم گیر طبیعی مثل روغن نارگیل برای دندان‌های خود می‌خواهید، این ترکیب جادویی را هنگام مسواک زدن امتحان کنید.

    ترکیب جادویی روغن‌های گیاهی مثل روغن خراطین و روغن خردل و ماساژ صورت با آن‌ها به دلیل مواد مغذی که دارند می‌تواند گونه و صورت شما را چاق و پر کند؛ درست مثل سیب زمینی.

    پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع بیشتر درباره خواص روغن‌های گیاهی به مقاله ” درمان با روغن های گیاهی به روش طب سنتی ” مراجعه کنید.

    بعد از موارد زیبایی که مطرح شد، حالا نوبت به فواید درمانی و پزشکی روغن خردل می‌رسد. درباره خواص درمانی روغن خردل چه می‌دانید؟ این روغن گیاهی سلامت قلب را تضمین می‌کند، آنتی اکسیدان‌های طبیعی آن ضد سرماخوردگی و عفونت‌های بدن است؛ همانطور که گفتیم، بهتر است از این روغن بیشتر به صورت موضعی یا بخور و رایحه درمانی استفاده کنید.

    روغن موجود در دانههای خردل حاوی مقدار زیادی اسید لینولئیک است که وقتی به اسید چرب امگا ۳ تبدیل می‌شود، از سرطان روده و معده جلوگیری می‌کند.

    روغن خردل حاوی مقدار زیادی از اسیدهای چرب غیر اشباع و همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است. این چربی‌های مفید خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی و کلسترول بد را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهند؛ البته در مصرف آن نباید زیاده‌روی کنید.

    اگر سرفه و گلودرد دارید یا عفونت‌های ویروسی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی به بدن شما حمله کرده است؛ بخور و رایحه درمانی با روغن‌های گیاهی مثل روغن خردل و کافور می‌تواند سرفه و گلودرد شما را درمان کند. ترکیب روغن خردل و دانه زیره سیاه در آب جوش و استفاده از این بخور گیاهی خلط سینه و مشکلات تنفسی را درمان می‌کند.

    ماساژ درمانی با انواع مختلف از روغن‌های گیاهی می‌تواند درمان کننده دردهای مفصلی و آرتروز باشد. روغن خردل حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا۳ است که به عنوان ماده ضد التهاب عمل می‎کند و سفتی عضلات مفصلی و درد ناشی از آرتروز را کاهش می‎دهد.

    غلظت بالای اسیدهای چرب موجود در روغن خردل مانند روغن نعناع باعث افزایش عملکرد مغز می‌شود و به درمان افسردگی کمک می‎کند. برای این منظور، شما می‌توانید از رایحه این روغن گیاهی استفاده کنید.

    دانه‌های خردل و عصاره آن می‌تواند میزان متابولیسم بدن را افزایش دهد. با مصرف روزانه ۳ قاشق چای‎خوری خردل به راحتی چربی سوزی کنید. وجود ماده ایزوتیوسیانات در این روغن گیاهی، سطح هورمون افدرین ( چربی سوز طبیعی بدن ) را افزایش می‎دهد.

    زنان باردار باید از مصرف روغن خردل اجتناب کنند؛ زیرا این روغن گیاهی حاوی ترکیبات شیمیایی است که می‌تواند برای مادر و جنین مضر باشد و منجر به سقط جنین شود.

    بهتر است عصاره گیاهی دانه‌های خردل را در منزل و با روش‌های طبیعی استخراج کنید؛ به طور کلی، دو راه برای تهیه روغن خردل وجود دارد؛ روش اول این است که دانه های خردل را برای استخراج روغن فشار دهید و عصاره آن را به روش دستی خارج کنید؛ روش دوم این است که دانه‌ها را تمیز و آن‌ها را با آب مخلوط کنید؛ سپس روغن آن را با عمل تقطیر به دست آورید.

    نظر شما درباره این روغن گیاهی چیست؟ خواص درمانی یا خواص زیبایی روغن خردل؟ شما کدام یک را بیشتر می‌پسندید؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم که این روغن گیاهی را برای یک بار هم شده امتحان کنید تا معجزه زیبایی و درمانی آن را با چشمان خود ببینید.گیاه خردل و لاغری

    پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع بیشتر درباره روغن‌های گیاهی و زیبایی به مقاله ” روغن شتر مرغ ؛ مناسب پوست، مو و ناخن ” مراجعه کنید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    افسردگی و ناراحتی پس از طلاق زمانی بیشتر می‌شود که احساس ناکافی بودن کرده و فکر کنید دوست …

    اشخاص ممنوع المعامله به کسانی گفته می‌شود که از انجام دادن معامله یا مداخله در اموال خود به طور کلی یا نسبت به موردی خاص توسط قانون‌گذار منع شده‌اند.

    

    داروهای گیاهی برای کاهش وزن

     

    گیاه خردل و لاغری

    زمانی که صحبت از لاغری به میان می آید بحث دانه ها نیز پررنگ تر می شود. چون این دانه های کوچک حاوی خواصی هستند که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. با ما همراه باشید تا با ٤ دانه و بذر مفید برای کاهش وزن بیشتر آشنایتان کنیم.

    ما همیشه گفته ایم که رژیم یا ماده غذایی معجزه گری برای کاهش وزن وجود ندارد. لاغر شدن و رسیدن به تناسب اندام نیاز به تلاش و به ویژه برنامه غذایی خاص و سالمی دارد که نه تنها باعث چربی سوزی بشود بلکه سلامتی را نیز ارتقا دهد. فیبرهای غذایی جزو ضروریات کاهش وزن محسوب می شوند و به همین دلیل امروزه زمانی که صحبت از لاغری به میان می آید بحث دانه ها نیز پررنگ تر می شود. چون این دانه های کوچک حاوی خواصی هستند که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. با ما همراه باشید تا با 4 دانه و بذر مفید برای کاهش وزن بیشتر آشنایتان کنیم.

    دانه دانه لاغریهمانطور که گفته شد فیبرها برای کاهش وزن در اوج سلامتی بدن لازم و ضروری هستند. این ترکیبات مغذی به کنترل عملکرد دستگاه گوارش و دفع مواد زائد از بدن کمک می کنند. به طور مثال باید بدانید که داشتن رژیمی سرشار از فیبر برای مقابله با دیابت موثر است. البته خواص فیبرها به همین جا ختم نمی شود. فیبرها باعث کاهش خطر بیماری های قلبی می شوند و برای حفظ و کنترل کلسترول خون مفید هستند. یادتان باشد که دانه ها سرشار از فیبر هستند، انرژی و باکتری های خوبی به بدن می رسانند که به تقویت فلور روده کمک می کنند. آیا کسی را می شناسید که تخمه آفتابگردان و تخمه کدو دوست نداشته باشد؟ این دانه ها بسیار خوشمزه هستند و میان وعده های خوبی محسوب می شوند. زمانی که تصمیم به لاغری گرفته اید بدانید که این دانه ها و تخمه ها همیار رژیمتان هستند و به چربی سوزی، ایجاد احساس سیری و افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کنند. توصیه می کنیم این دانه ها را به سالادها، میلک شیک و غیره اضافه کنید و از خواص آن ها بهره ببرید.

    تخم شربتیحتماً در خصوص فواید و خواص تخم شربتی زیاد شنیده اید. این دانه های کوچک سرشار از فیبرهای محلول و غیرمحلول در آب هستند. اگر به طور مرتب از این دانه ها مصرف کنید تأثیر زیادی در افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش تدریجی وزن دارد. یادتان باشد تخم شربتی تأثیر زیادی در گردش خون دارد چون حاوی درصد زیادی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 می باشد. این اسیدهای چرب به کاهش کلسترول بد و تری گلیسیرید و همچنین افزایش کلسترول خوب کمک زیادی می کنند. اگر می خواهید از خواص لاغرکنندگی تخم شربتی بهره ببرید لازم است که اول سری به عطاری ها یا سوپرمارکت محله تان بزنید و این دانه های ریز را تهیه کنید. کافی است روزانه دو تا سه قاشق چایخوری تخم شربتی را به سالادها، ماست، میلک شیک اضافه کنید و یا اینکه از آن شربت تهیه کنید. البته حتماً حواستان به شیرینی آن باشد چون قرار است با این دانه ها لاغر شوید. می توانید از شیرین کننده های طبیعی فاقد کالری مانند عصاره گیاه استویا استفاده کنید. 

     

     

    مصرف تخم شربتی، تأثیر زیادی در افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش تدریجی وزن دارد

     

    تخم کتاندر همین بخش خودمان نیز بارها در خصوص خواص تخم یا بذر کتان نوشته ایم. بی دلیل نیست که تخم کتان روز به روز شهرت بیشتری در بین مردم پیدا می کند. این دانه های کوچک حاوی میزان زیادی فیبر بوده و بهترین منبع گیاهی شناخته شده اسیدهای چرب امگا 3 محسوب می شوند. علاوه بر این تخم کتان سرشار از میزان زیادی استروژن بوده و به طور خلاصه دانه های شگفت انگیزی هستند. نتایج پژوهش ها نشان می دهد که با مصرف تخم کتان، فیبر بیشتری در مقایسه با مصرف غلات وارد بدن می شود. این دانه ها برای مقابله با یبوست و کاهش میزان کلسترول خون موثر عمل می کنند و در مقایسه با ماهی نیز امگا 3 بیشتری به بدن می رسانند. این بذرهای پرخاصیت نیز در عطاری ها به فروش می رسند. می توانید این دانه ها را در ماست، سالاد، میلک شیک و غیره ریخته و مصرف کنید. مطمئن باشید از طعم آن نیز خوشتان می آید. 

    تخم کتان حاوی میزان زیادی فیبر بوده و در کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد

     

    دانه خردلدانه خردل طعم خوبی دارد و شما می توانید برای خوشمزه تر کردن ماهی، گوشت و سالادها از آن استفاده کنید. دانه خردل مکمل طبیعی امگا 3، کلسیم، فیبر، آهن، منیزیم، فسفر، پروتئین، سلنیوم و زینک است. این دانه های کوچک برای بهبود هضم غذا مفید هستند چون ترکیباتی دارند که باعث ترشح شیره معده می شود. توصیه می کنیم در آشپزی و تهیه غذاهایتان از این دانه ها غافل نشوید. از آن ها برای سالادها و غذاهایی مانند ماهی، بوقلمون یا مرغ و همچنین گوشت کم چرب استفاده کرده و از خواص لاغری آن ها بهره ببرید.

    دانه های خردل برای بهبود هضم غذا مفید هستند و باعث کاهش وزن می شوند

     تخمه آفتابگردانهمه تخمه آفتابگردان را دوست دارد و به نوعی پای ثابت تماشای فیلم و فوتبال است. البته توصیه می کنیم از انواع خام (بدون نمک) آن ها استفاده کنید. چون نمک موجود در آن ها نه تنها تأثیری در کاهش وزن ندارند بلکه برعکس باعث تجمع آب در بافت ها شده و به کلیه ها آسیب می زند. اما در خصوص تأثیر آن ها روی کاهش وزن باید بگوییم که این دانه ها باعث ایجاد احساس سیری می کنند، در افزایش سوخت و ساز بدن نقش دارند و سرشار از اسید اولئیک، لینولئیک، پالمیتیک، استئاریک، آراشیدیک و لسیتین هستند. ترکیبات مذکور به کاهش میزان چربی بد خون و افزایش چربی خون خوب کمک می کنند. تخمه آفتابگردان به عملکرد خوب کبد نیز کمک می کند. فیبرهای موجود در این دانه ها به ویژه باعث کاهش جذب کلسترول در روده ها شده و اجازه نمی دهد چربی ها در بدن تجمع کنند. اما حواستان باشد که نباید روزانه بیش از یک مشت کوچک یا دو قاشق غذاخوری از این دانه ها استفاده کنید. چون بیش از این میزان باعث افزایش دریافت کالری می شود. بنابراین لازم است که حد تعادل را رعایت کنید. می توانید تخمه را به عنوان میان وعده میل کنید.     

    تخمه آفتابگردان باعث ایجاد احساس سیری می شود در افزایش سوخت و ساز بدن نقش دارد

     

    منبع:tebyan.net

    داروخانه گیاهی بیتوته

    معجزه ی درمان وتوانبخشی بیماران فلج مغزی

    رزرو تورهای داخلی و خارجی از درگاه معتبر

    اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

    گیاه خردل و لاغری

    هوشمند سرمایه گذاری کنید

    درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی

    تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

    چگونگی درمان ناهنجاری های دهان، دندان و فک

    خرید قسطی انواع سمعک بدون بهره

    تخفیف فوق‌العاده فریم های عینک برند

    قبل ازاینکه افسردگی زندگیتان رانابودکند..

    سم زدایی بدن از مواد مخدر، سیگار و الکل

    اصلاح فرم و اختلاف طول پاها

    شوره سر کلافت کرده؟ درمان بدون عارضه

  • مدل کت و دامن دخترانه مجلسی
  • خرید لباس بچگانه با نصف قیمت!!

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    دانه های خردل دانه های سیاه یا زرد رنگ گیاه خردل هستند. این دانه ها بیشتر در هند، نپال، مجارستان، کانادا و ایالات متحده آمریکا رشد می کنند و بیشتر در هندوستان در تهیه شیرینی و سس سالاد مورد استفاده قرار می گیرند. این دانه ها بسیار کم کربوهیدرات و کم کالری هستند و غنی از ویتامین هایی مانند ویتامین B12، فولات، تیامین و نیاسین می باشند. علاوه بر این دانه های خردل غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و به کاهش سطح کلسترول بد کمک می کنند.

    شما می توانید دانه های خردل را از هر فروشگاه مواد غذایی یا سوپرمارکت محلی خود خریداری کنید.

    شما می توانید دانه های خردل را در غذا یا به عنوان یک سس سالاد کم کالری مصرف کنید.

    این سس سالاد کم کالری دارای عطر و طعم بی نظیری است و باعث افزودن زینک به سالاد شما می شود. این دانه ها سرشار از فیبر هستند و بنابراین گرسنگی شما را بر طرف خواهند کرد. چربی های سالم موجود در دانه ها مانع از بروز التهاب می شوند. این امر، به نوبه خود، مانع از افزایش وزن ناشی از التهاب می گردد.

    از مصرف بیش از حد دانه های خردل اجتناب کنید، زیرا ممکن است باعث سوزش سر دل و ناراحتی معده شود.گیاه خردل و لاغری

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    کلیه حقوق مقالات منتشر شده برای فیتال محفوظ است و استفاده فقط با درج لینک منبع مجاز می باشد.

    خانه > فواید،علائم،خواص > خردل و لاغری

    خردل و لاغری

    به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، خَردَل، نوعی ادویه است که از دانه‌های گیاه خردل بدست می‌آید. برای تهیه این چاشنی دانه‌های خردل را با آب، نمک، آبلیمو و یا سایر مایعات و در مواردی ادویه‌جات و چاشنی‌های دیگر مخلوط می‌شوند تا خمیر یا سس خَردل بوجود آید. رنگ این سس از زرد روشن تا قهوه‌ای تیره متغیر است.خردل اغلب دارای طعمی تند است.

    خردل دارای انواع متنوعی مانند خردل زرد،خردل آبجوی آمریکایی،خردل دیژون،خردل شیرین،خردل عسلی،خردل میوه‌ای،خردل تند،خردل ایرلندی، خردل استرالیایی و خردل روسی و بسیاری دیگر می‌باشد.گیاه خردل و لاغری

    به‌علت خاصیت ضدباکتری خَردل لازم نیست در یخچال نگهداری شود زیرا باکتری‌های مضر در آن رشد نخواهند کرد. البته اگر در یخچال نگهداری نشود تندی خود را سریع‌تر از دست می‌دهد و بهتر است در جای بسته، تاریک و خنک نگهداری شود. اگر خردل برای مدت زیادی خارج از یخچال بماند ممکن است طعم تلختری بگیرد.خردل و لاغری

    این گیاه انواع مختلفی دارد که هرکدام با نام های علمی خاص خود شناخته می شود.

     با نام‌های دیگر خردل بیابانی و خَردل بومی هم شناخته می شود. گیاهی است از تیره شب‌بویان (Brassicaceae) از راسته کلم (Brassicales)، سرده خردل‌ها (Sinapis). نام علمی این گیاه Sinapis arvensis است.

    نام علمی آن Brassica nigra است که نام یک گونه از سرده کلم‌ها است.

    نام علمی آن Sinapis alba است که نام یک گونه از تیره شب‌بویان است.

    نام علمی آن Brassica juncea است که نام یک گونه از سرده کلم‌ها است.

    خَردَل حاوی مقادیر زیادی سلنیوم و امگا۳ است. دانه‌های خردل، کاهش دفعات حملات میگرنی است، به این منظور باید پوست سر خود را با روغن خردل ماساژ دهید؛ این کار کیفیت مو‌هایتان را نیز به طور قابل توجه بهبود بخشیده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. فرآورده‌های خردل و روغن خَردل به طور مؤثر برای قرن‌ها به منظور کاهش فشار خون بالا و جلوگیری از تصلب شرایین مورد استفاده قرار گرفته‌اند. آنها همچنین به بهبود ایمنی بدن کمک کرده و به مبارزه با بی‌خوابی کمک می‌کنند. دانه‌های خَردل در درمان مسائلی مانند اضطراب، اختلالات روانی، اثرات تنش و افسردگی، برونشیت، اختلالات جنسی، نشانه‌های یائسگی و بسیاری مشکلات دیگر مفید هستند.

    خَردَل می تواند میزان متابولیسم را تا ۲۵ درصد به ناگهان افزایش دهد. با مصرف روزانه ۳ و نیم قاشق چای خوری خَردل می توانید روزانه ۴۵ کالری اضافی بسوزانید. مصرف روزانه خردل باعث سوزاندن کالری و لاغری می شود.

    گیاه خردل و لاغری

    ریختن ۲۰ گرم خَردل در هر وعده غذایی و یکی، دو ساعت بعد از آن تا ۲۰ درصد سوختن چربی را در بدن شما تشدید می کند. این افزایش میزان سوخت و ساز مدیون وجود ماده ای به نام ایزوتیوسیانات است که در خَردَل وجود دارد. این ماده رگ ها را گشاد کرده و سطح هورمون افدرین که چربی سوز است را افزایش می دهد.

    خردل و لاغری

    شما می توانید ساندویچ تخم مرغ یا کباب تابه ای را با یک لایه کوچک خَردَل به یک غذای چربی سوز عالی تبدیل کنید. جدا از این،خردل به عنوان سس روی بسیاری از غذاها قابل استفاده است. همچنین می توانید  آب لیمو را گرفته و با روغن زیتون، نمک، فلفل و خردل ترکیب کنید و گوشت یا ماهی را در آن بخوابانید.

    از آن جایی که هر ۱۰۰ گرم از سس خَردل غیررژیمی نزدیک به ۲۷۰ کیلوکالری انرژی دارد و شما باید برای سوزاندن این مقدار از انرژی نزدیک به ۹۵ دقیقه پیاده‌ روی کنید و از سوی دیگر، تقریبا سس خردل کاملا رژیمی در فروشگاه‌ های ما وجود ندارد، بهتر است اگر به این سس خوشمزه علاقه دارید، طرز تهیه یک نوع از آن را یاد بگیرید و خودتان در منزل درست‌ اش کنید.

    شما می‌ توانید یک قاشق مرباخوری آرد را با ۵۰ گرم کره سرخ کنید و سپس ۱۲۰ گرم آب گوشت یا مرغ را به آن بیفزایید و اجازه بدهید این مایه آن قدر بجوشد تا غلیظ شود.

  • خواص عرق کشمش براي پوست
  • در این مرحله شما باید کمی سبزیجات معطر مانند نعناع، آویشن، ریحان یا ترخان را بنابر سلیقه خودتان با ۲ قاشق غذاخوری خردل به این مایه اضافه کنید و کمی نمک و فلفل هم به آن بیفزایید. حالا شما یک سس خَردَل خوشمزه، سالم و کاملا رژیمی خواهید داشت!

    متخصصان گیاهان دارویی مضراتی را هم برای مصرف بیش از حد خردل بیان کرده ‌اند؛ مضراتی مانند ابتلا به یبوست، احساس تشنگی، ناراحتی کبد و حتی حالت تهوع و ورم کلیه.

    توجه داشته باشید که قسمتی از ترکیبات شیمیایی گاز اشک‌آور در برخی جنگ ‌ها از ماده‌ ای در خَردَل سیاه به دست می‌ آید که محرک مخاط و نسوج مرطوب بدن است؛ خصوصا در مخاط چشم و بینی اثر شدیدی دارد. تنفس مقدار زیاد آن موجب سوختگی مخاط شده و در مواردی منجر به مرگ می ‌گردد. همین ماده در خَردل در مواردی که به مقدار اندک به عنوان ادویه مصرف می ‌شود موجب تحریک اشتها و تسریع تحریک بزاق می ‌گردد البته مصرف زیاد آن حالت سوزاننده داشته و باعث ریزش اشک می‌ شود. سس‌ های خردل موجود در بازار معمولا تند و تیز هستند بنابراین خوردن این محصولات به کسانی که آلرژی غذایی یا ناراحتی معده دارند، پیشنهاد نمی ‌شود

    حالا اگر شما خردل را به صورت سُس چرب و غیررژیمی به میزان بالایی در رژیم غذایی ‌تان بگنجانید، احتمال ابتلای شما به اضافه وزن، کلسترول خون، تصلب شرایین و سکته مغزی به میزان قابل‌ توجهی بالا می‌ رود. بنابراین بهتر است که سس خَردَل به عنوان یک چاشنی و طعم‌ دهنده، روی میز غذای تان جای بگیرد و به هیچ ‌وجه جای ثابتی را در سبد خریدتان به خود اختصاص ندهد.

    یادتان باشد که سس‌ های خَردَل موجود در بازار معمولا تند و تیز هستند بنابراین خوردن این محصولات به کسانی که آلرژی غذایی یا ناراحتی معده دارند، پیشنهاد نمی ‌شود. ضمن این که بهتر است به خاطر وجود نمک، فلفل و شکر به عنوان افزودنی در این سس از اضافه کردن آن به رژیم غذایی کودکان زیر ۵ سال خودداری کنید.گیاه خردل و لاغری

    خواص خردل | زمینه مصرف خردل |خواص خردل برای پوست |درمان سرفه با خردل |خردل برای لاغری | خواص خردل برای درمان آبریزش بینی|مضرات خردل  | فواید خردل | گیاه خردل |نحوه مصرف خردل

    دانه خردل به‌طور کلی به عنوان یک ادویه مفید برای سلامتی شناخته شده و در واقع غنی از مواد مغذی گیاهی، مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست.
    این داروی گیاهی در نوشته‌های باستانی سانسکریت و عهد جدید ذکر شده است. خواص درمانی و فواید سلامتی دانه خردل در رم و یونان باستان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
    گیاه و دانه‌های خردل منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های ضروری گروه B مانند فولات، نیاسین، تیامین، ریبوفلاوین، پیریدوکسین (vitaminB-۶) و اسید پانتوتنیک است. بدن باید این ویتامین‌ها را از منابع خارجی تأمین کند. این گروه از ویتامین B کمپلکس، در سنتز آنزیم، عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش مهمی دارند.
    دانه‌های خردل حاوی فلاونوئید و برخی از آنتی اکسیدان‌ها مانند کاروتن، لوتئین و زیاگزانتین هستند. علاوه بر این، این دانه‌ها دارای مقدار کمی از ویتامین‌هایی نظیر ویتامین A، ویتامین C و ویتامین K هستند.
    خردل منبع غنی از بسیاری از مواد معدنی مفید برای سلامت بدن است. کلسیم، منگنز، مس، آهن، سلنیوم و روی، برخی از این مواد معدنی هستند که در دانه خردل به وفور وجود دارند. کلسیم به ساخت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. منگنز توسط بدن به عنوان یک عامل مورد نیاز برای ساخت آنتی‌اکسیدان (آنزیم سوپراکسید دیسموتاز) استفاده می‌شود. مس در تولید سلول‌های قرمز خون مورد نیاز است. آهن نیز برای تشکیل گلبول‌های قرمز خون و سوخت و ساز سلولی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    دانه خردل همچنین مزایا و خواص ضد سرطان و ضد التهابی دارد. به عنوان یک منبع بسیار خوب از سلنیوم و منیزیم، دانه‌های خردل، می‌توانند التهاب را کم کرده و علائم بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید یا آسم را کاهش دهند. دانه‌ها همچنین حاوی موادی به نام ایزوتیوسیانیت‌ها هستند که دارای اثرات ضد سرطانند.
    از زمان‌های قدیم خواص ملین دانه‌های خردل، به عنوان بهترین مزیت آنها در نظر گرفته شده است؛ اما امروزه این داروی گیاهی همچنین برای اثرات ضد قارچی و ضد عفونی کننده‌اش نیز ارزشمند شناخته می‌شود. محصولات تولید شده از خردل همچنین برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و در نتیجه برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. جالب توجه است که بدانید دانه خردل ترشح بزاق را تحریک کرده و اشتها را بهبود می‌بخشد.
    یکی دیگر از مزایای مهم دانه‌های خردل، کاهش دفعات حملات میگرنی است، به این منظور باید پوست سر خود را با روغن خردل ماساژ دهید؛ این کار کیفیت موهایتان را نیز به طور قابل توجه بهبود بخشیده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
    فرآورده‌های خردل و روغن خردل به طور موثر برای قرن‌ها به منظور کاهش فشار خون بالا و جلوگیری از تصلب شرایین مورد استفاده قرار گرفته‌اند. آنها همچنین به بهبود ایمنی بدن کمک کرده و به مبارزه با بی‌خوابی کمک می‌کنند. دانه‌های خردل در درمان مسائلی مانند اضطراب، اختلالات روانی، اثرات تنش و افسردگی، برونشیت، اختلالات جنسی، نشانه‌های یائسگی و بسیاری مشکلات دیگر مفید هستند.

    خردل و لاغری

    کاهش علائم بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید یا آسم؛

    درمان مسائلی مانند اضطراب، اختلالات روانی، اثرات تنش و افسردگی، برونشیت، اختلالات جنسی، نشانه‌های یائسگی؛

    زمانیکه پوست دچار خارش، مستعد به جوش و لکه های تیره می شود که به راحتی با مصرف این روغن
    قابل رفع است.این روغن غلیظ که حاوی ویتامین و پروتئین است، به گردش خون کمک می کند و ظاهر پوست
    را بهبود می بخشد.
    با استفاده منظم از این روغن، پوست شاداب و علایم پیری از جمله چین و چروک، لکه های تیره و…
    نیز برطرف می شود.

    خردل تیرگی پوست را به علت قرار گرفتن در معرض نور خورشید برطرف می کند.کافی است هفته ای ۲
    یا ۳ بار این روغن را در قسمت های موثر بمالید تا سوختگی از بین برود.

    برای رفع ریزش مو، شوره سر و مشکلات پوست سر کافی است پوست سر و موها را با این

    خردل با عفونت‌های مجرای تنفسی مقابله می‌کند. اگر سرفه می‌کنید خردل را دریابید. بدین منظور یک پیمانه پودر خردل سیاه را با دو پیمانه آرد گندم و مقداری آب مخلوط کنید و هم بزنید تا به صورت خمیر در بیاید. خمیر را روی یک حوله پخش کنید و حوله را تا کنید. روی گلو و سینه‌تان وازلین بزنید و سپس مرهم را روی آن قرار دهید. این مرهم باید حداکثر ۱۵ دقیقه روی پوستتان باشد و بیش از این مدت امکان دارد روی پوست ایجاد التهاب بکند. توجه داشته باشید این مرهم برای افرادی که از واریس رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.

    خردل برای لاغری
    طبق بررسیهای بدست امده ریختن ۲۰ گرم خردل در وعده ‌غذایی حدود ۲۰‌ درصد سوختن چربی را در بدن شما تشدید خواهد کرد. علت این امر وجود ماده‌ای به نام ایزوتیوسیانات است که در خردل وجود دارد. ایزوتیوسیانات رگ‌ها را گشاد میکند و  موجب سطح هورمون افدرین که چربی سوز است ، می شود. شما می‌توانید ساندویچ تخم‌مرغ یا کباب تابه‌ای را با افزودن یک لایه کوچک خردل به یک غذای چربی سوز عالی تبدیل نمایید. همچنین میتوانید از سس خردل استفاده کنید.

    برای درمان ابریزش بینی از خردل استفاده کنید . روغن خردل یک ماده موثر برای درمان ابریزش بینی هست که هیچگونه عوارضی ندارد . روغن خردل دارای خاصیت آنتی بیوتیکی، ضد ویروسی و آنتی هیستامینی می باشد که منجر به رفع آبریزش بینی خواهد شد . برای این کار باید مقداری روغن خردل را حرارت بدهید تا گرم شود. سپس با کمک قطره چکان، چند قطره از این روغن را داخل سوراخ های بینی بریزید تا مخاط مجاری بینی را تمیز بکند. این کار را دو تا ۳ بار در روز انجام دهید تا نتیجه اش را ملاحظه کنید .

    با خواص فوق العاده خردل آشنا شدید شاید برایتان سوال باشد چگونه از این دانه پر خاصیت استفاده نمائید که در اینجا به توضیح آن می پردازیم در هنگام خرید مواد غذایی اگر توجه داشته باشید به غذاهای غیر غنی به جهت بهتر شدن طعم و مزه خردل اضافه می گردد شما هم می توانید از این ویژگی خردل برای تهیه غذاهای خود استفاده نمائید همچنین در تهیه انواع ترشی از این دانه پر خاصیت مصرف نمائید یکی دیگر از روش های استفاده در تهیه سس سالاد می باشد که بسیار طعم سس را افزایش می دهد.در آخر باید گفت متخصصان آشپزی از دانه های قهوه ای خردل برای تزئین مصرف می نمایند.

    تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

    مصرف برخی چاشنی های غذایی یک راه ساده و آسان برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و از دست دادن چربی های اضافه است.

    ادویه ها نه تنها منجر به بهبود کیفیت سلامت می شوند بلکه از بیماری های مزمن نظیر فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، حمله قلبی، و … پیشگیری می کنند و مصرف منظم برخی از آنها راهی مفید برای کاهش وزن است.

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از این ادویه متابولیسم را افزیاش می دهد و علاوه بر کاهش وزن، طیف وسیعی از خواص را دارد از جمله: بهبود فرایند هضم، کاهش التهاب و از بین بردن نفخ، جلوگیری از یبوست، و از بین بردن بافت های چربی.

    خردل و لاغری

    برای کوتاه کردن دوره کاهش وزن، شما می توانید فلفل سیاه را هر روز در رژیم غذایی تان بگنجانید. علاوه بر این نقش این ادویه در سرعت بخشیدن به فرایندهای گوارشی، کاهش تولید گاز، جلوگیری از کم آبی بدن، تنظیم فشار خون و … شناخته شده است.

    هل: توانایی این ادویه در کمک به فرآیند گوارش و بهبود عملکرد سوخت و ساز باعث می‌شود برای کاهش وزن ایده ‌آل باشد. پژوهش نشان داده ‌است که طعم لذیذ و بوی هل نیز روشی فوق ‌العاده برای تسکین افسردگی به‌ طور طبیعی است.

    خردل: دانه های خردل با افزایش دمای بدن، منجر به افزایش سوخت کالری می شود. شما می توانید سه قاشق چای خوری از دانه های خردل را قبل از شروع تمرینات ورزشی بخورید تا از مزایای آن در از دست دادن کالری بیشتر بهره ببرید.

    مطالعات نشان داده که این ادویه می تواند تشکیل بافت چربی را کاهش دهد پس مصرف آن راه خوبی برای جلوگیری از اضافه وزن نیز هست. مصرف زردچوبه برای پیشگیری از دیابت و جلوگیری از افزایش مقاومت به انسولین نیز مفید است.

    نه تنها نقش مهمی در سوزاندن چربی های اضافه دارد، بلکه به لطف خواص ضد التهابی اشت، دستگاه گوارش را آرام می کند. ساده ترین راه این است که هر روز یک فنجان چای زنجبیل را در وعده صبحانه مصرف کنید. جالب است بدانید که زنجبیل می ‌تواند مانع چاقی ناشی از رژیم‌های غذایی سرشار از چربی شود و می ‌توان از زنجبیل به‌ عنوان مکملی برای درمان چاقی استفاده کرد.

    دارای مزایای سلامتی متعددی از جمله کاهش سطح اسید بدن، تنظیم فرایند هضم، مبارزه با آنفلوآنزا، کاهش سطح قند خون و تنظیم میزان تری گلیسیرید و کلسترول بد و در نهایت افزایش متابولیسم است. برای استفاده از این مزایا، دارچین را به دسرها اضافه کنید. راه دیگر، نوشیدن چای دارچین به طور روزانه است.

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

    میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

    خردل و روغن آن را دست کم نگیرید. درباره خواص روغن خردل چه می‌دانید؟ آیا می‌دانستید که خردل یک ماده لاغر کننده است؟ استفاده از روغن خردل در رایحه درمانی می‌تواند بسیاری از مشکلات و بیماری‌های خاص مثل استرس، چاقی، مشکلات تنفسی، ضعف حافظه و …. را رفع کند.

    در میان روغن‌های گیاهی متنوع مثل روغن زیتون، روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن کنجد، روغن شتر مرغ، روغن فندق، روغن ماهی، روغن کلزا، روغن هسته انار، انگور و … برای یک بار هم که شده روغن خردل را امتحان کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا درباره خواص جادویی و بی‌نظیر روغن خردل اطلاعات بیشتری کسب کنید.

    روغن خردل از دانه‌های گیاه خردل استخراج می‌شود. معمولا در کشورهای ناحیه شرقی از روغن خردل در پخت و پز استفاده می‌شود؛ البته بهتر است از این روغن گیاهی بیشتر به صورت موضعی استفاده کنید.

    بهتر است نام این روغن گیاهی را مثل روغن زیتون و روغن آرگان، روغن زیبایی و سلامتی بنامیم؛ چون هم باعث زیبایی پوست و مو و دندان‌ها می‌شود و هم سلامت بدن را در مقابل بیماری‌های مختلف تضمین می‌کند.خردل و لاغری

    گیاه و دانه خردل انواع متنوعی مثل خردل زرد، آبجوی آمریکایی، دیژون، شیرین، عسلی، میوه‌ای، تند، ایرلندی، استرالیایی و روسی دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند اثر متفاوتی بر سلامت و زیبایی شما بگذارند.

    روغن خردل مثل روغن کنجد بسیار مغذی است. این روغن گیاهی حاوی ۶۰ درصد چربی غیر اشباع و ۱۲ درصد چربی اشباع شده است. روغن خردل به عنوان یک منبع غنی سبزیجات، حاوی اسید آلفا لینولنیک و اسید چرب امگا ۳ ماده ضروری و مهمی تلقی می‌شود.

    درباره لاغری و زیبایی پوست و مو به عنوان یکی از خواص روغن خردل کم و بیش صحبت کردیم البته فواید دیگر این روغن گیاهی شما را شگفت‌زده خواهد کرد؛ با ما همچنان همراه باشید.

    ایام عید و تعطیلات نوروزی نزدیک است؛ روغن خردل مثل روغن آرگان و دیگر روغن‌های گیاهی پوست و موی شما را زیباتر از قبل خواهد کرد،  برای تغییر آماده‌اید؟ فقط کافی است که یک بار آن را امتحان کنید.

    روغن خردل حکم وازلین را دارد و می‌تواند لب های ترک خورده شما را نرم کند. خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی این روغن لک‌ها و جوش‌های پوستی را برطرف می‌کند. برای نرم کردن پوست صورت، ترکیبی از روغن خردل و روغن نارگیل را روی پوست خود بگذارید و این ناحیه را ۵ تا ۶ دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید؛ پس از آن صورت خود را با آب سرد بشویید.

    برای تهیه ماسک خردل، یک قاشق چای‌خوری ماست، چند قطره آبلیمو، روغن خردل و آرد نخودچی را مخلوط کنید و روی پوست خود قرار دهید.

    روغن خردل مثل آب پیاز باعث تحریک مو و رشد آن می‌شود و بسیاری از بیماری‌های مربوط به مو مثل شوره، سفیدی مو، شپش، ریزش مو و کچلی را برطرف می‌کند.

    ماساژ دادن پوست سر با روغن خردل باعث افزایش گردش خون در پوست می‌شود. این روغن گیاهی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی به ویژه بتاکاروتن است که برای رشد مو یک گزینه عالی است. ماساژ مو با این روغن گیاهی در کنار روغن نارگیل و فندق با مواد مغذی، آهن، اسیدهای چرب، کلسیم و منیزیم رشد موها را افزایش می‌دهد.

    ترکیب طبیعی روغن خردل و زردچوبه با خاصیت ضد التهابی باعث سفید شدن دندان ها می‌شود. اگر یک جرم گیر طبیعی مثل روغن نارگیل برای دندان‌های خود می‌خواهید، این ترکیب جادویی را هنگام مسواک زدن امتحان کنید.

    ترکیب جادویی روغن‌های گیاهی مثل روغن خراطین و روغن خردل و ماساژ صورت با آن‌ها به دلیل مواد مغذی که دارند می‌تواند گونه و صورت شما را چاق و پر کند؛ درست مثل سیب زمینی.

    پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع بیشتر درباره خواص روغن‌های گیاهی به مقاله ” درمان با روغن های گیاهی به روش طب سنتی ” مراجعه کنید.

    بعد از موارد زیبایی که مطرح شد، حالا نوبت به فواید درمانی و پزشکی روغن خردل می‌رسد. درباره خواص درمانی روغن خردل چه می‌دانید؟ این روغن گیاهی سلامت قلب را تضمین می‌کند، آنتی اکسیدان‌های طبیعی آن ضد سرماخوردگی و عفونت‌های بدن است؛ همانطور که گفتیم، بهتر است از این روغن بیشتر به صورت موضعی یا بخور و رایحه درمانی استفاده کنید.

    روغن موجود در دانههای خردل حاوی مقدار زیادی اسید لینولئیک است که وقتی به اسید چرب امگا ۳ تبدیل می‌شود، از سرطان روده و معده جلوگیری می‌کند.

    روغن خردل حاوی مقدار زیادی از اسیدهای چرب غیر اشباع و همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است. این چربی‌های مفید خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی و کلسترول بد را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهند؛ البته در مصرف آن نباید زیاده‌روی کنید.

    اگر سرفه و گلودرد دارید یا عفونت‌های ویروسی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی به بدن شما حمله کرده است؛ بخور و رایحه درمانی با روغن‌های گیاهی مثل روغن خردل و کافور می‌تواند سرفه و گلودرد شما را درمان کند. ترکیب روغن خردل و دانه زیره سیاه در آب جوش و استفاده از این بخور گیاهی خلط سینه و مشکلات تنفسی را درمان می‌کند.

    ماساژ درمانی با انواع مختلف از روغن‌های گیاهی می‌تواند درمان کننده دردهای مفصلی و آرتروز باشد. روغن خردل حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا۳ است که به عنوان ماده ضد التهاب عمل می‎کند و سفتی عضلات مفصلی و درد ناشی از آرتروز را کاهش می‎دهد.

    غلظت بالای اسیدهای چرب موجود در روغن خردل مانند روغن نعناع باعث افزایش عملکرد مغز می‌شود و به درمان افسردگی کمک می‎کند. برای این منظور، شما می‌توانید از رایحه این روغن گیاهی استفاده کنید.

    دانه‌های خردل و عصاره آن می‌تواند میزان متابولیسم بدن را افزایش دهد. با مصرف روزانه ۳ قاشق چای‎خوری خردل به راحتی چربی سوزی کنید. وجود ماده ایزوتیوسیانات در این روغن گیاهی، سطح هورمون افدرین ( چربی سوز طبیعی بدن ) را افزایش می‎دهد.

    زنان باردار باید از مصرف روغن خردل اجتناب کنند؛ زیرا این روغن گیاهی حاوی ترکیبات شیمیایی است که می‌تواند برای مادر و جنین مضر باشد و منجر به سقط جنین شود.

    بهتر است عصاره گیاهی دانه‌های خردل را در منزل و با روش‌های طبیعی استخراج کنید؛ به طور کلی، دو راه برای تهیه روغن خردل وجود دارد؛ روش اول این است که دانه های خردل را برای استخراج روغن فشار دهید و عصاره آن را به روش دستی خارج کنید؛ روش دوم این است که دانه‌ها را تمیز و آن‌ها را با آب مخلوط کنید؛ سپس روغن آن را با عمل تقطیر به دست آورید.

    نظر شما درباره این روغن گیاهی چیست؟ خواص درمانی یا خواص زیبایی روغن خردل؟ شما کدام یک را بیشتر می‌پسندید؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم که این روغن گیاهی را برای یک بار هم شده امتحان کنید تا معجزه زیبایی و درمانی آن را با چشمان خود ببینید.خردل و لاغری

    پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع بیشتر درباره روغن‌های گیاهی و زیبایی به مقاله ” روغن شتر مرغ ؛ مناسب پوست، مو و ناخن ” مراجعه کنید.

    از برگ‌های نعناع می‌توان در درمان گوش درد استفاده کنید. به این منظور آب برگ نعناع تازه را …

    اشخاص ممنوع المعامله به کسانی گفته می‌شود که از انجام دادن معامله یا مداخله در اموال خود به طور کلی یا نسبت به موردی خاص توسط قانون‌گذار منع شده‌اند.

    ادویه های بسیاری وجود دارند که سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شود و برای سوزاندن چربی و لاغر شدن مفید هستند. ادویه های لاغرکننده چیزهای عجیب و غریبی نیستند بلکه آنها همان ادویه هایی هستند که ما در غذاهایمان گاهی از آنها استفاده می کنیم. ادویه هایی مفید جهت لاغری را در کنار برخی از خواص بی نظیر آنها در این بخش از تناسب اندام نمناک به شما معرفی می کنیم.

    دانه هل تقویت کننده معده، ضد نفخ و بادشکن است؛ همچنین به هضم غذا نیز کمک می کند.جویدن دانه های هل پس از صرف غذا ضمن کمک به هضم و گوارش بهتر غذا، می تواند بوی نامطبوع دهان را نیز خنثی کند. دانه های هل خواص گرمابخشی داشته و معده و روده ها را تقویت می کنند و با از بین بردن نفخ دردهای شکمی را تسکین می بخشند. برای استفاده از خواص بی نظیر هل یک یا چند عدد هل را داخل قوری چایتان بیندازید و بنوشید یا در یک فنجان آب جوش، یک قاشق چای خوری دانه های ریز هل بریزید و روی حرارت ملایم دم کنید و بعد از غذا یک فنجان از این دم کرده بنوشید تا لاغر شوید.

    خردل و لاغری

    یکی از بهترین ادویه ها برای سوزاندن چربی شکم و پهلو و رسیدن به تناسب اندام، سیاه دانه می باشد. برای استفاده از سیاه دانه آن را آسیاب نکنید و سیاه دانه را با عسل طبیعی ترکیب کنید و روزانه یک قاشق چای خوری سرخالی از این ترکیب را میل کنید و یا می توانید مقداری سیاه دانه را به وعده صبحانه یا عصرانه خود اضافه کنید و یا حدود 20 تا 30 قطره از روغن آن را به یک تکه نان بمالید و بعد مصرف کنید.

    ادویه ای که هم برای تولید انرژی و هم گوارش مفید ست به افزایش کنترل گلایسمیک در افراد مبتلابه دیابت نوع دوم هم کمک می کند. این ادویه در کنار تقویت بدن همچنین از خاصیت ضد اضطراب و نیز تقویت حافظه برخوردار است. زیره سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیتواسترول می باشد و با جذب کلسترول مضر در دستگاه گوارش باعث کاهش وزن شود.

    زیره ادویه بسیار کم کالری است. دو قاشق چای خوری زیره تنها 16 کالری دارد. این مقدار کالری زیره را به یکی از گزینه های عالی برای طعم بخشی به غذا تبدیل کرده است بدون اینکه کالری دریافتی روزانه را بالا ببرد.زیره ادویه مناسبی برای اضافه کردن به سوپ، خورش، غذاهای تند و حتی غذاهایی که بر پایه تخم مرغ درست می شوند.

    زردچوبه با دارا بودن کورکومین است که رگ های خونی را از تشکیل بافت چربی اضافی بازمی دارد که این امر در کاهش وزن و چربی بسیار موثر است. مصرف این ادویه پرکاربرد، به دلیل تقویت کبد و خاصیت سم زدایی به افراد مبتلا به هپاتیت و کبد چرب توصیه می شود. قابل ذکر است که زردچوبه، ضدنفخ و ضدگرفتگی عضلات، به خصوص عضلات شکم بعد از صرف غذا یا در زمان عادت ماهیانه است. برای استفاده از زردچوبه برای لاغری آن را با شیر ترکیب کرده و بنوشید. شیر زردچوبه حاوی فیبر غذایی است که به جلوگیری از افزایش وزن و کاهش چربی کمک می کند.

    این ادویه پر طرفدار با افزایش متابولیسم که گام مهمی در کمک به کاهش وزن و نیز حفظ وزنی سالم است، قند خون را نیز تنظیم می کند. شادی آور، آرام بخش، تقویت کننده کبد و قلب، کاهنده قندخون، برطرف کننده بوی بد دهان، ادرارآور و قاعده آور است. مصرف دارچین سوخت و ساز در بدن را تا اندازه ای بالا می برد. سینامالدئید که عامل ایجاد بوی دارچین است در بدن به فرآیند ترموژنز منجر می شود که این فرآیند باعث ایجاد گرما و کالری سوزی می شود. یکی از رایج ترین و ساده ترین راه ها برای لاغری با دارچین مصرف دمنوش آن است. برای تهیه این چای یک لیوان آب داغ را داخل ظرفی ریخته و گرم کنید، آن را روی حرارت قرار دهید و بعد از اضافه کردن چوب دارچین ها آب را بجوشانید. در آخر کمی آب لیموی تازه در آن بریزید و میل کنید . یا می توانید روزانه 1 قاشق چای خوری عسل و نصف قاشق چای خوری دارچین را ترکیب و داخل یک فنجان چای سبز یا روی یک عدد موز ریخته و میل کنید.

    زنجبیل:این ادویه که طبع گرمی دارد به آرام و نرم کردن روده کمک می کند. همچنین خاصیت ضدالتهابی دارد. مطالعات نشان داده است که زنجبیل می تواند هم سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. زنجبیل باعث احساس سیری در شما می شود و به لطف این ویژگی زنجبیل، کمتر برای پرخوری وسوسه می شوید.

    اگر می خواهید از اثرات شگفت انگیز زنجبیل برای کاهش وزن بهره مند شوید، می توانید پیش از غذا خوردن یک تکه ی نازک زنجبیل بجوید یا تکه ی کوچکی زنجبیل را رنده و با آب لیمو ترش و نمک ترکیب کنید و قبل از وعده های غذایی بنوشید.

    خردل می تواند میزان متابولیسم را تا 25 درصد به ناگهان افزایش دهد. با مصرف روزانه 3 و نیم قاشق چای خوری خردل می توانید روزانه 45 کالری اضافی بسوزانید. ماده ای به نام ایزوتیوسیانات در خَردَل وجود دارد. این ماده رگ ها را گشاد کرده و سطح هورمون افدرین که چربی سوز است را افزایش می دهد. با مصرف روزانه 3 و نیم قاشق چای خوری خَردل می توانید روزانه 45 کالری اضافی بسوزانید.

    گل میخک به عنوان یک ادویه بسیار مقوی برای معده و هاضمه است. همچنین ضعف اعصاب را درمان می کند و برای رفع تنگی نفس مفید است. درد دندان با مالیدن عصاره و یا قطره گل میخک تسکین بخشید. دردهای گوش را با چکاندن این قطره می توان آرام کرد.

    میخک ادویه ای است که در آشپزی کاربرد گسترده ای دارد و بهترین ابزار برای مبارزه با اضافه وزن است. نوشیدنی و روغن تهیه شده از این ادویه، فرآیند کاهش وزن، کاهش تورم و بهبود عملکرد روده را سرعت می دهد. صد گرم از میخک حاوی 320 کیلوکالری است. برای استفاده از خواص گل میخک برای لاغری و کاهش وزن، می توان آن را به صورت چای مصرف کرد.

    برای تهیه چای میخک ، یک قاشق غذاخوری از جوانه میخک را پودر کنید و پودر را به یک فنجان آب در حال جوش اضافه کنید و بگذارید 4 ساعت بماند و قبل از هر وعده غذا یک سوم از چای را به صورت گرم شده مصرف کنید.میخک باعث کاهش اشتها می شود بنابراین مصرف این چای قبل از غذا سبب جلوگیری از پرخوری می شود.

    سیر حاوی ویتامین های A،B و C است و به هضم غذا کمک می کند. سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش وزن کمک می کنند . سیر جلوی اشتها را می گیرد. برای همین افرادی که سیر می خورند از پرخوری در امان می مانند. سیر متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را بالا می برد. برای اینکه بیشتر از خواص لاغری سیر بهره مند بشوید آن را بکوبید تا آلیسین بیشتری آزاد کند. سیر له شده و یا پودر سیر را به سالادها، سوپ، آش، سس و همچنین برای خوش طعم کردن غذا های دیگر مانند ماهی و … استفاده کنید.

    بهترین معجون برای آب شدن چربی های شکم و پهلو معجون سیر و عسل است. برای تهیه این معجون یک حبه سیر را له کنید و درون یک استکان آب بریزید و یک قاشق عسل به آن بیفزایید و هر شب قبل از خواب تا یک ماه بنوشید.

    فلفل، طبع گرمی دارد و می تواند تا اندازه ای باعث افزایش سوخت وساز بدن هم شود. به همین دلیل خیلی از ما بعد از خوردن غذاهای تند و حاوی فلفل، احساس گرما و گرگرفتگی می کنیم.مصرف حجم متعادلی از فلفل سیاه یا قرمز به افراد دچار اضافه وزن برای افزایش متابولیسم بدن آن ها در کنار رعایت رژیم غذایی و ورزش توصیه می شود.

    خردل و لاغری

    فلفل سیاه میوه های خشک شده تیره رنگ گیاه فلفل است . ماده موجود در فلفل سیاه که طعم تندی به آن می دهد پیپرین نام دارد و به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری را در طی فرآیندهای گرمازایی بسوزاند. پیپرین باعث می شود که مواد غذایی به صورت موثرتری سوزانده شوند. مصرف فلفل باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن افراد مختلف می شود. مصرف چای فلفل سیاه یا افزودن فلفل سیاه به غذاها از بهترین روش های مصرف فلفل سیاه برای کاهش وزن است. شما می توانید هر روز 1 – 2 قاشق چای خوری فلفل سیاه را برای کاهش وزنتان مصرف کنید.

    جینسنگ باعث لاغری شده است زیرا جذب چربی از رژیم های پرچرب را کاهش می دهد و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. با افزایش سوخت و ساز بدن، شما می توانید با همان مقدار غذای قبل، کالری کمتری از آن را به چربی تبدیل کنید. برای لاغر شدن می توانید از اشکال مختلف جینسینگ مانند کپسول، نوشیدنی انرژی زا، پودر و چای و … استفاده نمایید.

    فلفل هندی سرشار از ماده ای به نام کپسایسین می باشدکه سبب طعم تندی فلفل و یک ماده ی گرما زا است که بدن را تحریک می کند تا چربی را به عنوان سوخت استفاده نموده و حرارت تولید کند. فلفل هندی به کاهش کالری مصرفی و سطح چربی خون نیز کمک می کند. برای لاغر شدن یک قاشق چایخوری از فلفل هندی را با آب و نوشیدنی خود مخلوط کرده و دو بار در روز بنوشید. مصرف زیاد فلفل هندی منجر به ناراحتی معده، سرگیجه و استفراغ خواهد شد.

    رازیانه یکی از ادویه های آشپزی است که کاربرد دارویی زیادی دارد. این دانه ها سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیبر غذایی، ویتامین ها، و مواد معدنی می باشد. برای لاغری با رازیانه دانه های رازیانه را با استفاده از هاون و دسته هاون خرد کنید تا طعم ، روغن و نیز بوی عطر آن را آزاد کنید. دانه های خرد شده را از صافی عبور دهید و یک فنجان آب جوش روی آن ها بریزید. اجازه دهید دانه ها 7 تا 10 دقیقه خیس بخورند ودانه ها را خارج و کمی آب داغ اضافه کنید. 2 قاشق چای خوری تخم رازیانه یا 1 قاشق چای خوری پودر دانه آن را می توان در روز مصرف کرد.

    در مطلب خواص رزماری بخش سلامت نمناک توضیح دادیم که از پودر خشک شده رزماری می توان به صورت ادویه در غذاهای مختلف استفاده کرد. خاصیت ضد هیپروگلیسمی و ضد التهابی موجود در گیاه رزماری، علاوه بر مزایای ارزشمند دیگری که دارد در چربی سوزی و کاهش وزن و لاغری بسیار مفید و مؤثر می باشد.

    دانه های گشنیز از زمانی که قهوه ای می شوند، برداشت می گردند و سرشار از آنتی اکسیدان ها، چربی های سالم و مواد معدنی مانند مس، پتاسیم، روی، کلسیم و منیزیم هستند و موجب کاهش وزن می شوند . هندی ها، بنگلادشی ها و پاکستانی ها در غذاهایشان از دانه های گشنیز استفاده می کنند. برای لاغری می توانید 2قاشق چای خوری از پودر معجزه آسای آن را هر روز صبح میل نمایید.

    دانه شنبلیله، که به عنوان چاندریکا، شبدر یونانی و متی نیز شناخته می شود. تخم شنبلیله سرشار از پلی ساکاریدهایی به نام گالاکتومانان است و به دلیل این ترکیب باعث احساس سیری و کاهش میزان غذا خوردن می شود و به کاهش وزن کمک می کند.

    اگر می خواهید از تخم شنبلیه برای کاهش وزن استفاده کنید، ظرفی را روی حرارت داغ کنید و تخم های شنبلیله را درون آن بریزید و تا زمانی تفت دهید که رنگ آنها تغییر کند.

    سپس، آن ها را از روی حرارت بردارید و پس از سرد شدن، آن ها را آسیاب کنید. از این پودر شنبلیله در غذاهای خود استفاده کنید. یا می توانید یک قاشق چای خوری از دانه های خام شنبلیله را با کمی ماست ترکیب کنید و آن را بعد از شام بخورید تا گوارش بهتر و وزن شما کاهش یابد. 

    خردل و لاغری

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    خردل ، گیاهی است که از قدیم به عنوان یک گیاه دارویی و با خاصیت درمانی مورد استفاده قرار می گرفت.

    – ، خَردَل، نوعی ادویه است که از دانه های گیاه خردل بدست می آید.

    برای تهیه این چاشنی دانه های خردل را با آب، نمک، آبلیمو و یا سایر مایعات و در مواردی ادویه جات و چاشنی های دیگر مخلوط می شوند تا خمیر یا سس خَردل بوجود آید.

    رنگ این سس از زرد روشن تا قهوه ای تیره متغیر است.گیاه خردل و لاغری

    خردل اغلب دارای طعمی تند است.

    خردل دارای انواع متنوعی مانند خردل زرد،خردل آبجوی آمریکایی،خردل دیژون،خردل شیرین،خردل عسلی،خردل میوه ای،خردل تند،خردل ایرلندی، خردل استرالیایی و خردل روسی و بسیاری دیگر می باشد.

    به علت خاصیت ضدباکتری خَردل لازم نیست در یخچال نگهداری شود زیرا باکتری های مضر در آن رشد نخواهند کرد.

    البته اگر در یخچال نگهداری نشود تندی خود را سریع تر از دست می دهد و بهتر است در جای بسته، تاریک و خنک نگهداری شود.

    اگر خردل برای مدت زیادی خارج از یخچال بماند ممکن است طعم تلختری بگیرد.

    نام علمی گیاه خردل این گیاه انواع مختلفی دارد که هرکدام با نام های علمی خاص خود شناخته می شود.

    خَردل وحشی با نام های دیگر خردل بیابانی و خَردل بومی هم شناخته می شود.

    گیاهی است از تیره شب بویان (Brassicaceae) از راسته کلم (Brassicales)، سرده خردل ها (Sinapis).

    گیاه خردل و لاغری
    گیاه خردل و لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *