دستور تهیه تاس کباب مرغ

دوره مقدماتی php
دستور تهیه تاس کباب مرغ
دستور تهیه تاس کباب مرغ

تاس کباب

تاس کباب یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که در میان ایرانیان از محبوبیت خاصی برخوردار است. این غذای خوشمزه شباهت هایی به کباب دیگی دارد ولی مواد آن کمی متفاوت است ، تاس کباب با گوشت ، پیاز ، سیب زمینی ، گوجه فرنگی و .. تهیه می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر تاس کباب تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری تاس کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی تاس کباب با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور تهیه تاس کباب مرغ

دستور پخت

دوره مقدماتی php

ابتدا پیاز ها را پوست می گیریم سپس می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد می کنیم ، در ادامه در یک تابه مناسب روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود سپس پیازهای خرد شده را داخل تابه تفت می دهیم تا نرم شوند آنگاه گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم

و تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند و کمی سرخ شود. بجای گوشت چرخ کرده می توانید از گوشت خورشتی به اندازه مکعب های متوسط خرد کنید و با پیاز تفت دهید.پس از سرخ شدن گوشت ۲ لیوان آب به تابه اضافه می کنیم

و ابتدا حرارت را زیاد می کنیم تا آب بجوش بیاید و آن وقت حرارت را متوسط می کنیم تا زودتر مغز پخت شود. گوشت پخته شده باید آب بسیار کمی داشته باشد چون تبخیر شده است.رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و سیب زمینی ها را پوست می گیریم

و می شوییم و به صورت حلقه حلقه برش می دهیم و روی گوشت مرتب می چینیم،سپس هویج را تمیز می کنیم و حلقه ای برش می دهیم و روی سیب زمینی ها می چینیم و در آخر گوجه فرنگی ها را نیز می شوییم و دایره دایره خرد می کنیم

و روی مواد می چینیم و نمک،فلفل سیاه و زردچوبه روی مواد می پاشیم و نصف لیوان آب روی تاس کباب می ریزیم و درب تابه را می گذاریم.ابتدا حرارت را زیاد می کنیم تا بجوش بیاید سپس حرارت را کم می کنیم تا به مدت تقریبا ۲ ساعت بپزد.

تاس کباب آماده شده است می توانید آن را قبل از اینکه آب دیگر نداشته باشد از روی حرارت بر دارید و یا اگر تمایل دارید کمی آب داشته باشد زود تر زیر حرارت را خاموش کنید تا آب غذا تبخیر نشده باشد. این غذای اصیل و مقوی ایرانی را می توانید با نان یا پلو سرو کنید. نوش جان

نکات پخت تاس کباب

تاس کباب به طور متداول با گوشت قرمز تهیه می شود ولی اگر شما به هر دلیل نمی خواهید از گوشت قرمز استفاده کنید می توانید این غذا را با مرغ طبخ کنید. برای این منظور کافیست گوشت قرمز را از مواد لازم حذف کرده و دو برابر آن گوشت مرغ اضافه کنید.

همچنین ببینید

تاس کباب از انواع غذاهای خوشمزه و خوش طعم کشور های آسیایی است که با روش های متفاوتی پخته می شود, در ادامه این مطلب طرز تهیه تاس کباب مرغ را به صورت مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد.

تاس کباب به و تاس کباب مرغ از انواع تاس کباب های خوشمزه و پرطرفدار هستند, در طرز تهیه تاس کباب مرغ از سینه مرغ استفاده می شود و در طرز تهیه تاس کباب به از گوشت قرمز استفاده می شود.

یتیمچه و تاس کباب از انواع غذاهای خوشمزه و خوش طعم هستند که با سبزیجات و ادویه های مختلف تهیه می شوند و شما می توانید این غذا ها را به همراه نان و سبزی خوردن میل کنید.

در دستور پخت تاس کباب مرغ ابتدا بادمجان و کدو و 2 عدد از گوجه فرنگی ها و سیب زمینی را به صورت حلقه ای برش بزنید سپس بادمجان ها حلقه ای را با مقداری روغن سرخ کنید.
سینه مرغ را به شکل مکعبی خرد نمایید سپس پوست سیر را بگیرید و سیب زمینی های حلقه ای برش زده را در کف تابه بزرگی بچینید و تکه های مرغ را مابین سیب زمینی های خرد شده قرار دهید مقداری از ادویه ها را روی سیب زمینی و تکه های مرغ بپاشید سپس کدوها را روی مرغ و سیب زمینی های خرد شده بچینید و دوباره مقداری از ادویه ها را روی این مواد بریزید.
گوجه فرنگی های خرد شده را روی کدوها بچینید و دوباره ادویه ها را روی گوجه فرنگی ها بریزید سپس نمک را روی مواد تاس کباب بریزید و بادمجان های سرخ شده را روی مواد مواد تاس کباب بچینید و پیازچه خرد شده را مابین مواد تاس کباب بریزید و باقی مانده کدو ها را روی مواد تاس کباب بچینید و ادویه ها را مجددا روی مواد بپاشید و باقی مانده مرغ های خرد شده را مابین مواد بریزید.دستور تهیه تاس کباب مرغ

در مرحله بعدی طرز تهیه تاس کباب مرغ باید سس تاس کباب را تهیه کنید. برای تهیه سس مخصوص تاس کباب گوجه فرنگی های باقی مانده را به 4 قسمت برش بزنید و سپس گوجه فرنگی ها را به همراه سیر و پیاز کاراملی و روغن و زعفران در مخلوط کن بریزید و همه این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید سپس مقداری نمک به سس تاس کباب اضافه کنید و سس تاس کباب را روی تاس کباب بریزید. اگر تمایل دارید که تاس کباب مقداری آب دار باشد می توانید 1 لیوان آب روی مواد تاس کباب بریزید و تاس کباب مرغ را با دمای بالا به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزید تا به خوبی جا بیفتد.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دستور تهیه تاس کباب مرغ

آرایش

مدل مو

مدل لباس

 

 

طرز پخت تاس کباب با مرغ

مواد لازم تاس کباب مرغ 4 نفر :

 

 

روش تهیه تاس کباب مرغ :

*. آکاایران : مرغ را با یک عدد پیاز، ساقه های کرفس و آب می گذاریم تا بپزد.پیاز دیگر را نگینی خرد کرده و تفت می دهیم.سیب زمینی را مکعبی خرد کرده و سرخ می کنیم.نخودفرنگی را نیز با مقدار بسیار کمی آب می پزیم.مرغ پخته را با روغن تفت می دهیم.

*. سپس پیاز، سیب زمینی و نخودفرنگی را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم، در این مرحله فلفل دلمه ای نگینی خردشده را به همراه رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل و زردچوبه به کلیه مواد اضافه نموده، خوب مخلوط می کنیم و می گذاریم تا چند تفت بخورد.

 

خواص نخود فرنگی :

*. نخود فرنگی همچنین منبعی از ویتامین c است که بسیاری از سلول های تولید کننده انرژی را از تخریب بوسیله رادیکال های آزاد محافظت می نماید. با نگاهی به جدول ترکیبات مواد مغذی نخود فرنگی، میزان بالای ویتامین k که ویتامین مهمی در پروسه لخته شدن خون و نیز ساخت استخوان است مشخص می کند که نخود فرنگی منبع خوبی از این ماده مغذی برای حفظ سلامت است. نخود فرنگی به دلیل دارابودن مواد نشاسته ای زیاد، از دیگر سبزی ها انرژی بیشتری دارد.

 

اختصاصی آکاایران

 

آموزش آشپزی ، ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی

دستور تهیه تاس کباب مرغ
دستور تهیه تاس کباب مرغ
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *