کاپ کیک پرتقالی شف طیبه

دوره مقدماتی php
کاپ کیک پرتقالی شف طیبه
کاپ کیک پرتقالی شف طیبه

آشپزی به زبان ساده برای تازه کارها


کاپ کیک پرتقالی شف طیبه

دوره مقدماتی php

کاپ کیک پرتقالی شف طیبه



راستش من کیک پرتقالی زیاد درست می کنم و دوست دارم..یکیش هم اینجاست..اما باید بگم این کیک، وااااقعا پرتقالی ِ پرتقالیه…یعنی به شدددددددت خوش عطر و خوشرنگ میشه…دستورش خیلی ساده و متفاوت هم هست :))

مواد لازم:

کاپ کیک پرتقالی شف طیبه

آرد: 2 پیمانه

شکر: 1 پیمانه

کره آب شده: 180 گرم

تخم مرغ: 3 تا

بیکینگ پودر: 1 قاشق مرباخوری

پرتقال تامسون درشت: 1 دونه

طرز پخت:

قالب رو کره مالیدم و آرد پاشیدم و اضافی هاش رو خالی کردم. فر رو روی 180 روشن کردم.

بعد یه دونه پرتقال درشتتون رو که حتما شیرین باشه خوب خوب خوب بشورین..چهار قاچش کنین. اگه هسته داره درش بیارین و بعــــــــــد همه شو له کنین تا پوره بشه..بله..بله…با پوست و لایه سفیدش و .. همه چیش 🙂

 آرد رو با بیکینگ پودر مخلوط و سه بار الک کردم..حالا تخم مرغ و شکر رو خوب با همزن بزنین .. بعد پوره پرتقال رو توش بریزین

کره آب شده رو هم اضافه کنین و هم بزنین

و در نهایت هم مخلوط آرد رو کم کم اضافه کنین و آروم هم بزنین مواد رو

مایه رو توی قالب بریزین. فرانک گفته بود وسط سوراخدار نباشه..اما من سرتق دقیقا توی قالب وسط سوراخ دار درست کردم :)))

میره توی فر به مدت نیم ساعت

یا طبق معمول تا زمانی که تستر تمیز از داخل کیک دربیاد … واااااای چه عطری پیچیده توی خونه..نه؟!

بذارین کمی توی قالب بمونه و بعد برش گردونین روی توری تا خنک بشه

هـــــی با سر برین توی کیک و یه نفس عمیــــــــــــــــق بکشین و همه بوهای خوش دنیا رو بکشونین به ریه هاتون

به به …محشره واقعا

رنگش رو می بینین چقدررر پرتقالیه

همینقدر هم طعمش پرتقالی پرتقالیه

خیلی هم آسونه درست کردنش … من چون خیلی خوب نتونستم پوره کنم یه تیکه های خیلی ریزی از پوست پرتقال قابل رویته توی بافت کیک

همینشم عالی ترش کرد…هم هارمونی نازی درست کرد…هم زیر دندون که میومد محشر بودکاپ کیک پرتقالی شف طیبه

 مرسی از فرانک عزیز واسه دستور این کیک عالی

» شیرینی برنجی (نان برنجی) ( شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ )

» شیرینی مربایی (شیرینی مشهدی، شیرینی آلمانی) ( شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ )

» شیرینی پادرازی ( پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ )

» شیرینی بادام هندی پودری ( پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ )

» خمیر فوندانت ( چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ )

» پیتزا قالبی ( دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ )

» من هستم بوخودااااا 🙂 ( سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ )

» انارپلو با مرغ ( دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ )

» کاپ کیک هندوانه (کیک با پودر ژله) ( یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ )

» چیزکیک ساده قلب ( چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ )

» حلوا سه آرد (مجلسی) ( چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ )

» سوپ کدو حلوایی ( سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ )

» بازی وبلاگی 3 : دغدغه شما چیه؟! ( یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ )

» توضیح ( یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ )

» کیک کدو حلوایی ( سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ )

» پوره کدو حلوایی ( سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ )

» روغن جدا کننده برای چرب کردن قالب ( سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ )

» تارت (تارتلت) میوه ای ( دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ )

» خمیر پایه تارت Tart Crust ( جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ )

» آش قوروت قـــَیله (تبریز) ( شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ )


CopyRight © 2011 – 2012 hanichef Group , All Rights Reserved | RSS

تمامی حقوق متن ها، تصاویر مربوط به این سایت می باشد و استفاده از آن ها با لینک دادن به سایت مجاز می باشد.

از نظر روانشناسان آشپزي علاوه بر اينكه سلامت جسم و بدن رو تضمين ميكنه (به جاي فست فود و غذاهاي بيرون از خانه) از نظر رواني نيز نقش بسيار عمده اي در كاهش افسردگي خواهد داشت.

حس پختن غذا براي كساني كه دوستشان داريم و در كنار آنها زندگي ميكنيم، ميتواند سلامت روحي و رواني فرد را تامين كند … 

 

كپي برداري از مطالب و تصاوير وبلاگ فقط  با درج  نام و آدرس وبلاگ بلامانع است

 

کاپ کیک پرتقالی شف طیبه

سری اول تصاویر هنرمندیهای دوستان عزیز 

سری دوم تصاویر هنرمندیهای دوستان عزیز

سری سوم تصاویر هنرمندیهای دوستان عزیز

 

آدرس اینستاگرام من

rsah.58@

کاپ کیک پرتقالی شف طیبه

آرایش

مدل مو

مدل لباس

سایت شیرینی پزی ، ، پخت انواع شیرینی با آکا ، آکاایران

امتیاز دهید


3.4
از

264

کیک پرتقالی یکی از کیک های خوشمزه و خوش طعم می باشد. که با شروع فصل پرتقال های تازه و آبدار در پاییز و زمستان، پخت این کیک لذیذ به عاشقان کیک و کیک پزی بسیار توصیه می شود. از دیگر کیک های مخصوص این فصل می توان به چیز کیک نارنگی اشاره کرد. پرتقال میوه محبوب فصل سرما، حاوی ویتامین هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. و در برابر سرماخوردگی بدن را مقاوم می سازد. شاید آن را به یکی از منابع خوب ویتامین  C بشناسید. ویتامین  C به تنهایی به جذب بیشتر آهن برای بدن کمک می کند. جالب است بدانید که حتی پوست پرتقال خواص شگفت انگیزی داشته که برای بدن مفید می باشد. آب پرتقال تازه تصفیه کننده خون می باشد و مصرف آن بسیار آرامش بخش بوده و از ابتلا به سرطان پیشگیری می کند. تمام این خواص در کنار عطر و طعم دلپذیر این میوه، باعث شده تا محبوب همگان باشد. کیک پرتقالی ساده ترکیبی از آب پرتقال تازه و پوست آن می باشد. و بافت ترد و نرمی دارد. تهیه کیک پرتقالی خوشمزه بسیار ساده و کم زحمت می باشد. اما برای داشتن یک کیک پرتقالی عالی و هرچه خوشمزه تر شدن آن و خوب پف کردن کیک، لازم است تا نکات مهمی را رعایت کنید. و در نهایت از نتیجه کارتان لذت ببرید. کیک پرتقالی می تواند یک انتخاب خوب و خوشمزه برای عصرهای پاییز و زمستان و شیرین کردن لحظه های شما باشد. رسپی این کیک لذیذ  را از دست ندهید.

   

 

کاپ کیک پرتقالی شف طیبه

ابتدا پوست پرتقال را از قسمت نارنجی آن، به اندازه 1 قاشق غذاخوری رنده کنید. سپس پرتقال ها را به اندازه 1 پیمانه آب گرفته و کنار بگذارید.

 

در این مرحله تخم مرغ ها را یکی یکی شکسته، زرده و سفیده آن را جدا کنید. مراقب باشید که زرده و سفیده با هم قاطی نشوند. حالا زرده ها را کمی با همزن بزنید تا از حالت لختگی در بیاید. سپس شکر و وانیل را به زرده ها اضافه کنید. و با دور متوسط برای حدود 1 دقیقه هم بزنید. بعد از آن پوست پرتقال و در صورت دلخواه اسانس پرتقال را اضافه کنید. حالا باید آنقدر بزنید تا مخلوطی غلیظ و کش دار داشته باشید که حجم آن دو برابر شده باشد. حالا آب پرتقال تازه و روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید.

   

در ظرفی بیکینگ پودر و آرد را مخلوط کرده، و 3 بار الک کنید. الک کردن باعث می شود تا آرد هوا دهی شده و در نهایت کیک شما خوب پف کند. حالا مخلوط بیکینگ پودر و آرد را کم کم به مواد اضافه کرده، و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید.

   

در این مرحله سفیده های تخم مرغ را در ظرفی جداگانه بزنید. تا حدی که حجم آن چند برابر شده و خوب پف کند. باید در نهایت وقتی ظرف را برمی گردانید، مواد ثابت بماند و از ظرف بیرون نریزد. این نکته را دقت کنید که ظرفی که سفیده ها را در آن می زنید، و همچنین پره های همزن باید کاملا خشک و تمیز باشد. در غیر این صورت سفیده فرم نخواهد گرفت.

 

در آخر سفیده ها را به مواد اضافه کرده. به صورت دورانی و تا حدی که فقط با مواد مخلوط شود هم بزنید. اما دقت کنید نباید خیلی هم بزنید، تا پف مواد نخوابد. حالا مواد کیک پرتقالی را درون قالبی که آن را خوب چرب و آرد پاشی کرده اید بریزید. قالب را درون فر که آن را از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کرده اید برای مدت 50 الی 60 دقیقه قرار دهید تا کیک پخته شود. باید بدانید که زمان پخت کیک بستگی به فر شما داشته و ممکن است کمی متغیر باشد. می توانید در اواخر پخت، با استفاده از یک خلال دندان تست کنید. آن را درون کیک فرو برده، و اگر موقع بیرون کشیدن تمیز باشد و مواد کیک به آن نچسبیده باشد، کیک شما آماده می باشد. وقتی قالب کیک را از درون فر خارج کردید، برای مدت 5 دقیقه اجازه دهید تا سرد شود، سپس آن را از قالب بیرون آورید. کیک پرتقالی پوک و خوشمزه شما آماده می باشد. می توانید آن را در کنار چای یا قهوه نوش جان کرده و لذت ببرید.

   

– شما می توانید کیک پرتقالی بدون فر نیز تهیه کنید. درون قابلمه ای که سایز آن بزرگ تر از قالب تان می باشد، کمی آب ریخته اجازه دهید به جوش بیاید. سپس یک پایه فلزی، ماننده پایه های ماکروفر درون قابلمه قرار دهید. حالا قالب کیک را روی پایه قرار داده. و در قابلمه را با یک دم کنی بپوشانید و روی آن بگذارید. قابلمه را ترجیحا روی شعله پخش کن و با حرارت ملایم برای مدت 1 ساعت قرار داده. بعد از یک ساعت زیر آن را خاموش کنید. بعد از 15 دقیقه در آن را برداشته و با خلال دندان تست کنید. اگر خلال تمیز بیرون امد و اطراف کیک درون قالب طلایی بود، یعنی کیک شما آماده می باشد. پس از آن که سرد شد می توانید از قالب خارج کرده، با پودر قند، پوست و برش های پرتقال آن را تزئین کنید.

– اگر می خواهید کیک پرتقال با سس پرتقال داشته باشید. برای تهیه سس پرتقالی ، نصف بسته ژله پرتقال، 1 پیمانه آب پرتقال تازه و 2 قاشق غذاخوری پودر کاسترد را با هم مخلوط کنید.(در صورت نداشتن پودر کاسترد می توانید از نشاسته ذرت به جای آن استفاده کنید) حالا مخلوط را روی حرارت قرار داده و مرتب هم بزنید تا مواد غلیظ شود. وقتی سس پرتقالی به غلظت لازم رسید زیر آن را خاموش کرده اجازه دهید سرد شود. در نهایت سس را روی کیک پرتقالی ریخته و نوش جان کنید.

   

– شما می توانید کیک پرتقال و نارگیل تهیه کنید. در این صورت ½ پیمانه پودر نارگیل را قبل از اضافه کردن آرد، به مواد اضافه کنید. و مقدار آرد را 1 و ½ پیمانه در نظر بگیرید. همچنین می توانید بادام، کشمش و یا گردو به کیک تان اضافه کنید. و کیک پرتقال و بادام ، کیک پرتقال و گردو و یا کیک پرتقالی کشمشی تهیه کنید.

– شما می توانید شکری که برای پخت کیک استفاده می کنید را به همراه کمی پوست پرتقال رنده شده مخلوط کرده و با دست بهم بفشارید. تا شکر طعم پرتقال بگیرد و شکر پرتقالی داشته باشید. در این صورت تفاوت عطر و طعم آن را احساس خواهید کرد. در این صورت پوست پرتقال را جداگانه اضافه نکنید و آن را حذف کنید.

– شما می توانید در تهیه کیک پرتقالی از ماست نیز در مواد اولیه استفاده کنید. برای تهیه کیک پرتقالی با ماست ، 1 پیمانه ماست را همراه با بیکینگ پودر مخلوط کرده تا پف کند. سپس آن را قبل از اضافه کردن آرد، به مواد اضافه کنید. در صورت استفاده از ماست باید آب پرتقال را از مواد حذف کنید. می توانید با آب پرتقال یک سس پرتقالی برای روی کیک تهیه کنید. آب پرتقال و شکر را مخلوط کرده روی حرارت قرار دهید تا به غلظت برسد.

– اگر در مواد اولیه هم زمان از ماست و آب پرتقال برای تهیه کیک استفاده کنید. در نهایت کیک پرتقالی خیس خواهید داشت. که بافت آن کمی متفاوت خواهد بود. اما همچنان لذیذ و بسیار خوشمزه می باشد.

  خوشحال می شویم کیک پرتقالی را با دستور ایران کوک تهیه کرده. عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ کیک_پرتقالی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.  

سلام چرا وسط کیک خام درمیاد؟

دمای فر رو کمتر کنید و زمان پخت رو بیشتر

سلام کدبانو جان ممنون از آموزش بی نظیرتون
کیک هایی که درست میکردم همیشه خراب میشد تا جایی که کلا کیک پختن رو کنار گذاشتم. با دیدن این سایت و آموزش دقیق و جزء به جزءش ترغیب شدم این کیک پرتقالی رو بپزم، باورم نمی شد طعمش بی نظیر شده بود. الان این کیک دوست داشتنی و لذیذ رو بیشتر اوقات درست میکنم و برای کسانی که دوستشون دارم میبرم، شادی و لذتی که به عزیزانم هدیه می دهم رو مدیون شما هستم بانو جان
با آرزوی موفقیت های روز افزون برای شما و تیم خوبتون

ممنونم زهرا جان. واقعا انرژی میگیرم از پیامای محبت آمیز شما.
شاد و خرم باشین.

دستور پخت عالی بود ممنونم، البته من در ماکروویو درست کردم 5 دقیقه 900 وات گذاشتم بلافاصله بعدش 7 دقیقه 750 وات یخوبی پخت و هیچ خامی و خمیر شدگی وجود نداشت و بسیار ترد و خوش طعم .یک سوال دارم در انتهای مطلب که مجدد اشاره به مواد لازم کردید نمک هم قید شده در حالیکه در فهرست اول مطلب نمک وجود ندارد آیا نمک هم باید ریخت یا خیر؟

خوشحالم که راضی بودید از این دستور پخت. نه نمک نیازی نیست استفاده کنید توی این کیک. اون پایین اشتباه شده بود. ممنون.

تو همه کیکا نمک همیشه واسه برجسته شدن بقیه طعم ها هست

خسته نباشید
ببخشید میشه بدون همزن درست کرد و مراحل دوستى هم زِد؟

سلام نیلوفر جون
ممنونم از دستور کیک خیلی خوشمزه
من درست کردم طعم خیلی خوبی داشت اما نمی دونم چرا روی کیک یه کمی زیاد برشته شد و وسط کیک یه کمی خمیر بود
با این که تایم و درجه فر همونی بود که شما فرمودید
به نظرتون مشکل کجاست؟

عالی بود؛ ساده، راحت، خوشمزه
ممنونم

سلام ببخشید میشه به دستور ماست هم اضافه کرد ؟؟؟
بدون ماست یا شیر خشک نمیشه ؟؟؟

سلام . ببخشید ارد منظورتون چه اردیه؟

سلام منظور آرد معمولی هستش. آرد گندم

ارد گندم یا شیرینی پزی

که آب پرتقال و آرد را اضافه وقتی میکنیم هم با همزن مخلوط کنیم یا با لیسک ؟

فاطمه عزیز آرد رو همیشه باید با قاشق یا لیسک مخلوط کنی

خیلی خوشمزه و خوش عطر بود.ممنوووون

کاپ کیک پرتقالی شف طیبه

با سلام اگه دوست دارید کیکتون پف کنه وخیلی قشنگ در بیاد اول سفیده تخم مرغ را اونقدر بزنید تا تا سفید بشه و پف کنه و حالت خامه بگیره بعد با زرده و شکر مخلوط کنید

ممنون از توضیحات قشنگ و جامع.استفاده کردم.

سلام و خسته نباشی نیلوفر جون.فردا تولد شوهرمه , من امشب سورپرایزش کردم.دستور کیک پرتقالی ذوق زده ام کرد ، شوهرم عاشق طعم پرتقاله ، اینقدر خوب در اومد و همسرم تعریف کرد که خستگیم در رفت.عالــــــــی شده جای همه خالی.خیلیم پف کرد و ترد شد.طعمشم خاص شده.عاشقتم موفق باشی

ممنون الهه جان ، خوشحالم از این کیک خوشت اومده ، خستگی منم با این دیدگاهی که ارسال کردی در رفت … امیدوارم همیشه در کنار هم عاشق بمونید تولدشون مبارک

با سلام من این کیک پختم ولی وسطش خام مونده بود اششکالش چیه

به بخش اشکالات رایج در پخت کیک در بخش ترفندهای اشپزی مراجعه کنید

خوب بود اما بهتر هم میشه طرز تهیه را گفت

ممنون الهام جان ، میشه بگی چطوری میگفتم بهتر بود ؟ یعنی توضیحات کافی نیست ؟ ?

خیلی خوب بود ممنون

خواهش میکنم

با سلام و خسته نباشید یک سوال کلی از بخش کیک پزی هاتون داشتم منظور از لیوان همان پیمانه های اندازه گیری استاندارد است؟؟؟؟؟؟؟؟

ممنونم ، بله عزیزم پیمانه اندازه گیری هم میتونه بحای لیوان استفاده شه

ممنون نیلوفر عزیز به خاطر دستورهای کاملی که میذاری.کیک پرتقالی خیلی خوب شد.فقط عزیزم اگه توی دستورا ذکر بشه مناسب برای چند نفره خیلی عالی میشه.

ممنون لیلا جان ، خوشحالم خوشت اومده ، عزیزم دستورهای غذایی سایت اغلب برای 4 – 6 نفر مناسب هستن

سلام نیلو . کیک پرتقالی رو پختم خیلی ارد و شکرش زیاد بود اما به خوشمزگی کیک کاکائویی نشد . فکر کنم تو دستورش باید به جای لیوان فنجان بذاری چون ارد و شکرش واقعا زیاد بود میزانش به نظرم باید نصف بشه

هدیه جان هر کیک طعم و مزه خاص خودشو داره … این کیک قبلا پخته و امتحان شده است و مطمئن باش مشکل از مقدار مواد نیست … بزودی مطلبی در مورد اشکالات پخت کیک میذارم … شاید زیادی پختی و یا اب پرتقالی که استفاده کردی خیلی غلیظ بوده ?

با سلام مطلب مربوط به اشکالات پخت کیک را لطفا بگذارید . سپاسگزارم

فرح جان مطلب اشکالات پخت کیک رو ببین.

نیلو جان یه چیزی میگم بهم نخند. میشه به جای اب پرتقال توش سن ایچ پرتقال بریزم?

مشکلی نیست ، میشه ?

سلام نیلوفر جون . راستش بعد از ون کیکی که پختم و طعمش هنوز زیر زبونمه میخوام یه کیک دیگه بپزم که خیلی خوشمزه و راحت باشه . اینو دوست داشتم اما آب پرتقال ندارم به جاش یه لیولن شیرموز تو یخچالمه میشه اونو بریزم؟ یه کیک خوشمزه دیگه کاکایویی یادم بده نیلوفر جون . من خیلی خوشم اومده

ممنون عزیزم ، نوش جونت … راستش کیک پرتقال باید اب پرتقال بریزی و اگه شیر موز بریزی میشه کیک شیر موز ! ? … دستورات کیک زیاد گذاشتم اما چشم بازم میذارم ?

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

کاپ کیک پرتقالی شف طیبه
کاپ کیک پرتقالی شف طیبه
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *