نحوه مصرف دانه خردل برای لاغری

دوره مقدماتی php
نحوه مصرف دانه خردل برای لاغری
نحوه مصرف دانه خردل برای لاغری

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، خَردَل، نوعی ادویه است که از دانه‌های گیاه خردل بدست می‌آید. برای تهیه این چاشنی دانه‌های خردل را با آب، نمک، آبلیمو و یا سایر مایعات و در مواردی ادویه‌جات و چاشنی‌های دیگر مخلوط می‌شوند تا خمیر یا سس خَردل بوجود آید. رنگ این سس از زرد روشن تا قهوه‌ای تیره متغیر است.خردل اغلب دارای طعمی تند است.

 

خردل دارای انواع متنوعی مانند خردل زرد،خردل آبجوی آمریکایی،خردل دیژون،خردل شیرین،خردل عسلی،خردل میوه‌ای،خردل تند،خردل ایرلندی، خردل استرالیایی و خردل روسی و بسیاری دیگر می‌باشد.

 

به‌علت خاصیت ضدباکتری خَردل لازم نیست در یخچال نگهداری شود زیرا باکتری‌های مضر در آن رشد نخواهند کرد. البته اگر در یخچال نگهداری نشود تندی خود را سریع‌تر از دست می‌دهد و بهتر است در جای بسته، تاریک و خنک نگهداری شود. اگر خردل برای مدت زیادی خارج از یخچال بماند ممکن است طعم تلختری بگیرد.

نحوه مصرف دانه خردل برای لاغری

دوره مقدماتی php

 

نام علمی گیاه خردل

 

این گیاه انواع مختلفی دارد که هرکدام با نام های علمی خاص خود شناخته می شود.

خَردل وحشی

 

 با نام‌های دیگر خردل بیابانی و خَردل بومی هم شناخته می شود. گیاهی است از تیره شب‌بویان (Brassicaceae) از راسته کلم (Brassicales)، سرده خردل‌ها (Sinapis). نام علمی این گیاه Sinapis arvensis است.

خردل سیاه

 

نام علمی آن Brassica nigra است که نام یک گونه از سرده کلم‌ها است.

خردل سفید

 

نام علمی آن Sinapis alba است که نام یک گونه از تیره شب‌بویان است.

خَردل چینی

 

نام علمی آن Brassica juncea است که نام یک گونه از سرده کلم‌ها است.

خواص خردل چیست؟

 

خَردَل حاوی مقادیر زیادی سلنیوم و امگا۳ است. دانه‌های خردل، کاهش دفعات حملات میگرنی است، به این منظور باید پوست سر خود را با روغن خردل ماساژ دهید؛ این کار کیفیت مو‌هایتان را نیز به طور قابل توجه بهبود بخشیده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. فرآورده‌های خردل و روغن خَردل به طور مؤثر برای قرن‌ها به منظور کاهش فشار خون بالا و جلوگیری از تصلب شرایین مورد استفاده قرار گرفته‌اند. آنها همچنین به بهبود ایمنی بدن کمک کرده و به مبارزه با بی‌خوابی کمک می‌کنند. دانه‌های خَردل در درمان مسائلی مانند اضطراب، اختلالات روانی، اثرات تنش و افسردگی، برونشیت، اختلالات جنسی، نشانه‌های یائسگی و بسیاری مشکلات دیگر مفید هستند.

خردل برای لاغری

 

خَردَل می تواند میزان متابولیسم را تا ۲۵ درصد به ناگهان افزایش دهد. با مصرف روزانه ۳ و نیم قاشق چای خوری خَردل می توانید روزانه ۴۵ کالری اضافی بسوزانید. مصرف روزانه خردل باعث سوزاندن کالری و لاغری می شود.

 

ریختن ۲۰ گرم خَردل در هر وعده غذایی و یکی، دو ساعت بعد از آن تا ۲۰ درصد سوختن چربی را در بدن شما تشدید می کند. این افزایش میزان سوخت و ساز مدیون وجود ماده ای به نام ایزوتیوسیانات است که در خَردَل وجود دارد. این ماده رگ ها را گشاد کرده و سطح هورمون افدرین که چربی سوز است را افزایش می دهد.

 

نحوه مصرف دانه خردل برای لاغری

شما می توانید ساندویچ تخم مرغ یا کباب تابه ای را با یک لایه کوچک خَردَل به یک غذای چربی سوز عالی تبدیل کنید. جدا از این،خردل به عنوان سس روی بسیاری از غذاها قابل استفاده است. همچنین می توانید  آب لیمو را گرفته و با روغن زیتون، نمک، فلفل و خردل ترکیب کنید و گوشت یا ماهی را در آن بخوابانید.

 

طرز تهیه سس خردل

 

از آن جایی که هر ۱۰۰ گرم از سس خَردل غیررژیمی نزدیک به ۲۷۰ کیلوکالری انرژی دارد و شما باید برای سوزاندن این مقدار از انرژی نزدیک به ۹۵ دقیقه پیاده‌ روی کنید و از سوی دیگر، تقریبا سس خردل کاملا رژیمی در فروشگاه‌ های ما وجود ندارد، بهتر است اگر به این سس خوشمزه علاقه دارید، طرز تهیه یک نوع از آن را یاد بگیرید و خودتان در منزل درست‌ اش کنید.

 

شما می‌ توانید یک قاشق مرباخوری آرد را با ۵۰ گرم کره سرخ کنید و سپس ۱۲۰ گرم آب گوشت یا مرغ را به آن بیفزایید و اجازه بدهید این مایه آن قدر بجوشد تا غلیظ شود.

 

در این مرحله شما باید کمی سبزیجات معطر مانند نعناع، آویشن، ریحان یا ترخان را بنابر سلیقه خودتان با ۲ قاشق غذاخوری خردل به این مایه اضافه کنید و کمی نمک و فلفل هم به آن بیفزایید. حالا شما یک سس خَردَل خوشمزه، سالم و کاملا رژیمی خواهید داشت!

مضرات

  • طرز تهيه شيريني نخودچي خانگي
  •  

    متخصصان گیاهان دارویی مضراتی را هم برای مصرف بیش از حد خردل بیان کرده ‌اند؛ مضراتی مانند ابتلا به یبوست، احساس تشنگی، ناراحتی کبد و حتی حالت تهوع و ورم کلیه.

     

    توجه داشته باشید که قسمتی از ترکیبات شیمیایی گاز اشک‌آور در برخی جنگ ‌ها از ماده‌ ای در خَردَل سیاه به دست می‌ آید که محرک مخاط و نسوج مرطوب بدن است؛ خصوصا در مخاط چشم و بینی اثر شدیدی دارد. تنفس مقدار زیاد آن موجب سوختگی مخاط شده و در مواردی منجر به مرگ می ‌گردد. همین ماده در خَردل در مواردی که به مقدار اندک به عنوان ادویه مصرف می ‌شود موجب تحریک اشتها و تسریع تحریک بزاق می ‌گردد البته مصرف زیاد آن حالت سوزاننده داشته و باعث ریزش اشک می‌ شود. سس‌ های خردل موجود در بازار معمولا تند و تیز هستند بنابراین خوردن این محصولات به کسانی که آلرژی غذایی یا ناراحتی معده دارند، پیشنهاد نمی ‌شود

     

    حالا اگر شما خردل را به صورت سُس چرب و غیررژیمی به میزان بالایی در رژیم غذایی ‌تان بگنجانید، احتمال ابتلای شما به اضافه وزن، کلسترول خون، تصلب شرایین و سکته مغزی به میزان قابل‌ توجهی بالا می‌ رود. بنابراین بهتر است که سس خَردَل به عنوان یک چاشنی و طعم‌ دهنده، روی میز غذای تان جای بگیرد و به هیچ ‌وجه جای ثابتی را در سبد خریدتان به خود اختصاص ندهد.

     

    یادتان باشد که سس‌ های خَردَل موجود در بازار معمولا تند و تیز هستند بنابراین خوردن این محصولات به کسانی که آلرژی غذایی یا ناراحتی معده دارند، پیشنهاد نمی ‌شود. ضمن این که بهتر است به خاطر وجود نمک، فلفل و شکر به عنوان افزودنی در این سس از اضافه کردن آن به رژیم غذایی کودکان زیر ۵ سال خودداری کنید.

    منبع: نبض ما

    انتهای پیام/

    مصرف برخی چاشنی های غذایی یک راه ساده و آسان برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و از دست دادن چربی های اضافه است.

    ادویه ها نه تنها منجر به بهبود کیفیت سلامت می شوند بلکه از بیماری های مزمن نظیر فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، حمله قلبی، و … پیشگیری می کنند و مصرف منظم برخی از آنها راهی مفید برای کاهش وزن است.

    زیره:

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از این ادویه متابولیسم را افزیاش می دهد و علاوه بر کاهش وزن، طیف وسیعی از خواص را دارد از جمله: بهبود فرایند هضم، کاهش التهاب و از بین بردن نفخ، جلوگیری از یبوست، و از بین بردن بافت های چربی.

    فلفل سیاه:

    نحوه مصرف دانه خردل برای لاغری

    برای کوتاه کردن دوره کاهش وزن، شما می توانید فلفل سیاه را هر روز در رژیم غذایی تان بگنجانید. علاوه بر این نقش این ادویه در سرعت بخشیدن به فرایندهای گوارشی، کاهش تولید گاز، جلوگیری از کم آبی بدن، تنظیم فشار خون و … شناخته شده است.

    هل: توانایی این ادویه در کمک به فرآیند گوارش و بهبود عملکرد سوخت و ساز باعث می‌شود برای کاهش وزن ایده ‌آل باشد. پژوهش نشان داده ‌است که طعم لذیذ و بوی هل نیز روشی فوق ‌العاده برای تسکین افسردگی به‌ طور طبیعی است.

    خردل: دانه های خردل با افزایش دمای بدن، منجر به افزایش سوخت کالری می شود. شما می توانید سه قاشق چای خوری از دانه های خردل را قبل از شروع تمرینات ورزشی بخورید تا از مزایای آن در از دست دادن کالری بیشتر بهره ببرید.

    زردچوبه:

    مطالعات نشان داده که این ادویه می تواند تشکیل بافت چربی را کاهش دهد پس مصرف آن راه خوبی برای جلوگیری از اضافه وزن نیز هست. مصرف زردچوبه برای پیشگیری از دیابت و جلوگیری از افزایش مقاومت به انسولین نیز مفید است.

    زنجبیل:

    نه تنها نقش مهمی در سوزاندن چربی های اضافه دارد، بلکه به لطف خواص ضد التهابی اشت، دستگاه گوارش را آرام می کند. ساده ترین راه این است که هر روز یک فنجان چای زنجبیل را در وعده صبحانه مصرف کنید. جالب است بدانید که زنجبیل می ‌تواند مانع چاقی ناشی از رژیم‌های غذایی سرشار از چربی شود و می ‌توان از زنجبیل به‌ عنوان مکملی برای درمان چاقی استفاده کرد.

    دارچین:

    دارای مزایای سلامتی متعددی از جمله کاهش سطح اسید بدن، تنظیم فرایند هضم، مبارزه با آنفلوآنزا، کاهش سطح قند خون و تنظیم میزان تری گلیسیرید و کلسترول بد و در نهایت افزایش متابولیسم است. برای استفاده از این مزایا، دارچین را به دسرها اضافه کنید. راه دیگر، نوشیدن چای دارچین به طور روزانه است.

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

    میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

    خواص خردل | زمینه مصرف خردل |خواص خردل برای پوست |درمان سرفه با خردل |خردل برای لاغری | خواص خردل برای درمان آبریزش بینی|مضرات خردل  | فواید خردل | گیاه خردل |نحوه مصرف خردل

    خواص خردل

    دانه خردل به‌طور کلی به عنوان یک ادویه مفید برای سلامتی شناخته شده و در واقع غنی از مواد مغذی گیاهی، مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست.
    این داروی گیاهی در نوشته‌های باستانی سانسکریت و عهد جدید ذکر شده است. خواص درمانی و فواید سلامتی دانه خردل در رم و یونان باستان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
    گیاه و دانه‌های خردل منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های ضروری گروه B مانند فولات، نیاسین، تیامین، ریبوفلاوین، پیریدوکسین (vitaminB-۶) و اسید پانتوتنیک است. بدن باید این ویتامین‌ها را از منابع خارجی تأمین کند. این گروه از ویتامین B کمپلکس، در سنتز آنزیم، عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش مهمی دارند.
    دانه‌های خردل حاوی فلاونوئید و برخی از آنتی اکسیدان‌ها مانند کاروتن، لوتئین و زیاگزانتین هستند. علاوه بر این، این دانه‌ها دارای مقدار کمی از ویتامین‌هایی نظیر ویتامین A، ویتامین C و ویتامین K هستند.
    خردل منبع غنی از بسیاری از مواد معدنی مفید برای سلامت بدن است. کلسیم، منگنز، مس، آهن، سلنیوم و روی، برخی از این مواد معدنی هستند که در دانه خردل به وفور وجود دارند. کلسیم به ساخت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. منگنز توسط بدن به عنوان یک عامل مورد نیاز برای ساخت آنتی‌اکسیدان (آنزیم سوپراکسید دیسموتاز) استفاده می‌شود. مس در تولید سلول‌های قرمز خون مورد نیاز است. آهن نیز برای تشکیل گلبول‌های قرمز خون و سوخت و ساز سلولی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    دانه خردل همچنین مزایا و خواص ضد سرطان و ضد التهابی دارد. به عنوان یک منبع بسیار خوب از سلنیوم و منیزیم، دانه‌های خردل، می‌توانند التهاب را کم کرده و علائم بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید یا آسم را کاهش دهند. دانه‌ها همچنین حاوی موادی به نام ایزوتیوسیانیت‌ها هستند که دارای اثرات ضد سرطانند.
    از زمان‌های قدیم خواص ملین دانه‌های خردل، به عنوان بهترین مزیت آنها در نظر گرفته شده است؛ اما امروزه این داروی گیاهی همچنین برای اثرات ضد قارچی و ضد عفونی کننده‌اش نیز ارزشمند شناخته می‌شود. محصولات تولید شده از خردل همچنین برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و در نتیجه برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. جالب توجه است که بدانید دانه خردل ترشح بزاق را تحریک کرده و اشتها را بهبود می‌بخشد.
    یکی دیگر از مزایای مهم دانه‌های خردل، کاهش دفعات حملات میگرنی است، به این منظور باید پوست سر خود را با روغن خردل ماساژ دهید؛ این کار کیفیت موهایتان را نیز به طور قابل توجه بهبود بخشیده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
    فرآورده‌های خردل و روغن خردل به طور موثر برای قرن‌ها به منظور کاهش فشار خون بالا و جلوگیری از تصلب شرایین مورد استفاده قرار گرفته‌اند. آنها همچنین به بهبود ایمنی بدن کمک کرده و به مبارزه با بی‌خوابی کمک می‌کنند. دانه‌های خردل در درمان مسائلی مانند اضطراب، اختلالات روانی، اثرات تنش و افسردگی، برونشیت، اختلالات جنسی، نشانه‌های یائسگی و بسیاری مشکلات دیگر مفید هستند.

    زمینه مصرف گیاه:

    خواص ضد سرطان و ضد التهابی؛

    نحوه مصرف دانه خردل برای لاغری

    کاهش علائم بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید یا آسم؛

    خواص ملین؛

    اثرات ضد قارچی و ضد عفونی کننده‌؛

    سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن؛

    بهبود عملکرد سیستم گوارشی؛

    بهبود اشتها؛

    کاهش دفعات حملات میگرنی؛

    کاهش فشار خون بالا و جلوگیری از تصلب شرایین؛

    بهبود ایمنی بدن؛

    مبارزه با بی‌خوابی؛

    درمان مسائلی مانند اضطراب، اختلالات روانی، اثرات تنش و افسردگی، برونشیت، اختلالات جنسی، نشانه‌های یائسگی؛

    کمک به استفراغ در مسمومیت‌های تصادفی؛

    ضد سرطان.

    خواص خردل برای پوست

    زمانیکه پوست دچار خارش، مستعد به جوش و لکه های تیره می شود که به راحتی با مصرف این روغن
    قابل رفع است.این روغن غلیظ که حاوی ویتامین و پروتئین است، به گردش خون کمک می کند و ظاهر پوست
    را بهبود می بخشد.
    با استفاده منظم از این روغن، پوست شاداب و علایم پیری از جمله چین و چروک، لکه های تیره و…
    نیز برطرف می شود.

    خردل تیرگی پوست را به علت قرار گرفتن در معرض نور خورشید برطرف می کند.کافی است هفته ای ۲
    یا ۳ بار این روغن را در قسمت های موثر بمالید تا سوختگی از بین برود.

    برای رفع ریزش مو، شوره سر و مشکلات پوست سر کافی است پوست سر و موها را با این

    خردل با عفونت‌های مجرای تنفسی مقابله می‌کند. اگر سرفه می‌کنید خردل را دریابید. بدین منظور یک پیمانه پودر خردل سیاه را با دو پیمانه آرد گندم و مقداری آب مخلوط کنید و هم بزنید تا به صورت خمیر در بیاید. خمیر را روی یک حوله پخش کنید و حوله را تا کنید. روی گلو و سینه‌تان وازلین بزنید و سپس مرهم را روی آن قرار دهید. این مرهم باید حداکثر ۱۵ دقیقه روی پوستتان باشد و بیش از این مدت امکان دارد روی پوست ایجاد التهاب بکند. توجه داشته باشید این مرهم برای افرادی که از واریس رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.

    خردل برای لاغری
    طبق بررسیهای بدست امده ریختن ۲۰ گرم خردل در وعده ‌غذایی حدود ۲۰‌ درصد سوختن چربی را در بدن شما تشدید خواهد کرد. علت این امر وجود ماده‌ای به نام ایزوتیوسیانات است که در خردل وجود دارد. ایزوتیوسیانات رگ‌ها را گشاد میکند و  موجب سطح هورمون افدرین که چربی سوز است ، می شود. شما می‌توانید ساندویچ تخم‌مرغ یا کباب تابه‌ای را با افزودن یک لایه کوچک خردل به یک غذای چربی سوز عالی تبدیل نمایید. همچنین میتوانید از سس خردل استفاده کنید.

    برای درمان ابریزش بینی از خردل استفاده کنید . روغن خردل یک ماده موثر برای درمان ابریزش بینی هست که هیچگونه عوارضی ندارد . روغن خردل دارای خاصیت آنتی بیوتیکی، ضد ویروسی و آنتی هیستامینی می باشد که منجر به رفع آبریزش بینی خواهد شد . برای این کار باید مقداری روغن خردل را حرارت بدهید تا گرم شود. سپس با کمک قطره چکان، چند قطره از این روغن را داخل سوراخ های بینی بریزید تا مخاط مجاری بینی را تمیز بکند. این کار را دو تا ۳ بار در روز انجام دهید تا نتیجه اش را ملاحظه کنید .

    با خواص فوق العاده خردل آشنا شدید شاید برایتان سوال باشد چگونه از این دانه پر خاصیت استفاده نمائید که در اینجا به توضیح آن می پردازیم در هنگام خرید مواد غذایی اگر توجه داشته باشید به غذاهای غیر غنی به جهت بهتر شدن طعم و مزه خردل اضافه می گردد شما هم می توانید از این ویژگی خردل برای تهیه غذاهای خود استفاده نمائید همچنین در تهیه انواع ترشی از این دانه پر خاصیت مصرف نمائید یکی دیگر از روش های استفاده در تهیه سس سالاد می باشد که بسیار طعم سس را افزایش می دهد.در آخر باید گفت متخصصان آشپزی از دانه های قهوه ای خردل برای تزئین مصرف می نمایند.

    تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

    دانه های خردل دانه های سیاه یا زرد رنگ گیاه خردل هستند. این دانه ها بیشتر در هند، نپال، مجارستان، کانادا و ایالات متحده آمریکا رشد می کنند و بیشتر در هندوستان در تهیه شیرینی و سس سالاد مورد استفاده قرار می گیرند. این دانه ها بسیار کم کربوهیدرات و کم کالری هستند و غنی از ویتامین هایی مانند ویتامین B12، فولات، تیامین و نیاسین می باشند. علاوه بر این دانه های خردل غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و به کاهش سطح کلسترول بد کمک می کنند.

    شما می توانید دانه های خردل را از هر فروشگاه مواد غذایی یا سوپرمارکت محلی خود خریداری کنید.

    شما می توانید دانه های خردل را در غذا یا به عنوان یک سس سالاد کم کالری مصرف کنید.

    این سس سالاد کم کالری دارای عطر و طعم بی نظیری است و باعث افزودن زینک به سالاد شما می شود. این دانه ها سرشار از فیبر هستند و بنابراین گرسنگی شما را بر طرف خواهند کرد. چربی های سالم موجود در دانه ها مانع از بروز التهاب می شوند. این امر، به نوبه خود، مانع از افزایش وزن ناشی از التهاب می گردد.

    از مصرف بیش از حد دانه های خردل اجتناب کنید، زیرا ممکن است باعث سوزش سر دل و ناراحتی معده شود.

    نحوه مصرف دانه خردل برای لاغری

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    کلیه حقوق مقالات منتشر شده برای فیتال محفوظ است و استفاده فقط با درج لینک منبع مجاز می باشد.

    مصرف مقداری ادویه می تواند چربی احشایی شکم را هدف قرار داده و نفخ را کاهش دهد و به طول کلی زندگی و چاقی افراد را تا 110 درصد بهبود دهد. از امروز به بعد برای از بین بردن چربی شکم، غذاهایتان را با این ادویه ها مزه دار کنید.

    به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هدف این ادویه ها از بین بردن یا حداقل کاهش *چربی احشایی شکم و کاهش نفخ است. بعد از خواندن این مقاله حتما آنها را در دستور آشپزی خود اضافه خواهید کرد.

    * چربی احشایی شکم visceral belly fat: یا چربی شکمی نوعی از چربی بدنی است که در شکم وجود دارد و ارگان های بدن را محاصره میکند . همه افراد مقداری از آن را دارند به ویژه کسانی که فعالیت بدنی ندارند , دائما در شرایط استرس قرار دارند و یا رژیم نادرستی دارند.

    نوع دیگری از چربی که زیر پوست ساخته می شود ( چربی زیرپوستی ) اثرات منفی کمتری بر سلامتی دارد و راحت تر از چربی احشایی می توان آن را از دست داد . در حقیقت , ذخیره بیش از حد چربی احشایی با بسیاری از مشکلات سلامتی مانند بیماری های قلبی عروقی , دیابت نوع ۲ و افزایش فشار خون در ارتباط است.

    یک مطالعه رفتاری که روی بزرگسالان با اضافه کردن گیاهان و ادویه ها به جای نمک برای طعم دار کردن غذا انجام شد نشان داد که در این رژیم مصرف سدیم حدود 1000 میلی گرم در روز کاهش پیدا کرده بود.

    نحوه مصرف دانه خردل برای لاغری

    حتی اگر نمی خواهید با مصرف ادویه ها رگ های خونی تان را خوشحال کنید باید بدانید که مطالعه اخیر نشان داده است که مصرف مقداری ادویه می تواند چربی احشایی شکم را هدف قرار داده و نفخ را کاهش دهد و به طول کلی زندگی و چاقی افراد را تا 110 درصد بهبود دهد. از امروز به بعد برای از بین بردن چربی شکم، غذاهایتان را با این ادویه ها مزه دار کنید.

    1. از بین بردن چربی شکم با زنجبیل Ginger

    من نمی توانم تایید کنم که کنفوسیوس Confucius سیکس پک داشته ( یا یک شکم گرد و مدور ) ولی این فیلسوف افسانه ای چین به همراه هر وعده غذایی خود زنجبیل استفاده می کرده. در حال حاضر شواهد علمی ای وجود دارد که زنجبیل می تواند تعدادی از علایم مشکلات دستگاه گوارش را بهبود بخشد. علاوه بر دل درد، مطالعه ای که در مجله Gastroenterology and Hematology چاپ شده نشان می دهد که زنجبیل توانایی منحصر به فرد در تخلیه معده دارد.

    زنجبیل تازه رنده شده یک طعم دهنده خوشمزه و طعم دهنده ای عالی برای سس سالاد است یا می توانید به عنوان تسکین دهنده دستگاه گوارش تان از چای زنجبیل استفاده کنید.

    2. از بین بردن چربی شکم با فلفل سیاه Black Pepper

    با پیپرین Piperine ، نینجای آب کننده چربی شکم آشنا شوید! پیپرین عامل طعم و بوی فلفل سیاه است. پیپرین قرن هاست که در طب شرقی برای درمان بیماری های مختلف از جمله التهاب و مشکلات شکم مورد استفاده قرار می گیرد. و مطالعه حیوانی اخیر نشان داد که پپپرین توانایی دخالت در شکل گیری سول های جدید چربی را دارد – واکنشی که به نام ادیپوجنسیس adipogenesis شناخته می شود، که نتیجه آن کاهش سایز دور کمر، کاهش چربی بدن و کاهش سطح کلسترول است.

    گوشت گریل شده و سالادتان را با کمی پودر فلفل سیاه مزه دارد کنید تا دور کمرتان از شما سپاسگذار باشد.

    3. از بین بردن چربی شکم با دارچین Cinnamon

    دارچین حاولی آنتی اکسیدان هایی قوی به نام پلی فنل polyphenols است که ترکیبات بدن را تغییر داده و حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. یک مطالعه حیوانی در آرشیو Biochemistry and Biophysics نشان داده اضافه کردن دارچین به رژیم غذایی باعث از بین بردن یا کاهش تجمع چربی شکم می شود. و یک سری مطالعه چاپ شده در مجله آمریکایی Clinical Nutrition نشان داد که اضافه کردن یک قاشق چایخوری دارچین به یک وعده غذایی نشاسته ای می تواند به تثبیت قند خون کمک کند و بالارفتن یکباره سطح انسولین را متوقف کند.

    دارچین را روی پرک جو دوسر صبحانه تان بپاشید یا به اسموتی خود اضافه کنید تا دور کمرتان کوچک تر شده، کمتر گرسنه شوید و اشتهایتان کنترل شود.

    4. از بین بردن چربی شکم با فلفل کاین Cayenne pepper

    غذاهای خیلی تند باعث می شود زود به زود به دستشویی بروید ولی ثابت شده کمی تندی کپسایسین capsaicin (ترکیبی که باعث تندی زیاد فلفل چیلی می شود) کاهش چربی شکم را بهبود می دهد، اشتها را سرکوب کرده و ترموژنز thermogenesis (توانایی بدن برای سوزاندن غذا به عنوان منبع انرژی) را افزایش می دهد. یک مطالعه منتشر شده در مجله Clinical Nutrition نشان داد که مصرف روزانه کپسایسین کاهش چربی شکمی را بهبود می بخشد. و مطالعه دوم که توسط محققان کانادایی انجام شد نشان داد مردانی که غذاهای تند مصرف می کنند نسبت به دیگران در وعده غذایی بعدی 200 کالری کمتر مصرف می نمایند.

    کپسایسین را می توانید در سس تند پیدا کنید ولی سس ها حاوی نمک هستند و فقط چند بار فشار روی ظرف سس می تواند حدود 20 درصد مقدار سدیم مورد نیازتان را تامین کند پس برای مصرف کمتر نمک بهتر است از کمی پودر فلفل برای مزه دار کردن ماهی گریل شده، گوشت و تخم مرغ استفاده کنید.

    5. از بین بردن چربی شکم با دانه خردل Mustard Seed

    خردل را به غذای خود اضافه کنید و حس سوزاندن را به معنای واقعی کلمه احساس کنید! دانشمندان موسسه پلی تکنیک آکسفورد انگلستان متوجه شدند که با مصرف 1 قاشق چایخوری خردل ( حدود 5 کالری ) می توانید تا چندین ساعت بعد از غذا متابولیسمتان را تا 25 درصد افزایش دهید. نه تنها این مطالعه بلکه مطالعه ای که در مجله آسیایی Clinical Nutrition منتشر شد نسان داد که بافت چربی احشایی موش هایی که رژیم غذاییشان همراه با خردل بود نسبت به زمانی که مکمل روغن خردل استفاده می کردند، کاهش پیدا کرده بود. خاصیت کاهش چربی های شکم خردل می تواند به دلیل وجود آلایل ایزوتیوسیانات allyl isothiocyanates باشد، یک ماده *فیتوکمیکال‌ها phytochemicals که باعث ایجاد طعم خاص خردل می شود. فقط سعی کنید از محصولات خالص و کم کالری خردل استفاده کنید ( دانه خردل و سرکه خردل ) و از مصرف سس های زرد و عسلی خردل اجتناب کنید.

    *مواد شیمیایی گیاهی، مواد مؤثر در گیاهان دارویی، فیتوکمیکال‌ها یا گیامغذی phytochemicals: (برگرفته از واژه phyto به معنای «گیاه» در زبان یونانی) ترکیباتی شیمیایی هستند که بطور طبیعی در گیاهان بوجود می‌آیند و معمولاً اشاره به ترکیباتی دارند که بیشتر اثرات پزشکی دارند تا تغذیه‌ای. بعضی از این مواد عامل پدید آمدن رنگ و دیگر ویژگی‌های ارگانولپتیک، همانند رنگ تند بعضی میوه‌ها یا بوی سیر، هستند. فیتوکمیکال‌هایی چون کاروتنوئیدها یا زردینه‌ها از اهمیت زیستی بالایی برخوردارند، اگرچه شاید ارزش غذایی بالایی نداشته باشند. شمار فیتوکمیکال‌ها در طبیعت ممکن است بیشتر از ۴٬۰۰۰ نوع مختلف باشد.

    88492747

    88830950

    info@bornanews.ir

    تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

    مطالب

    خردلاز دست دادن وزن به صورت پودر خردل ، دانه ها یا روغن به کاهش وزن در خانه کمک می کند.به گفته کارشناسان ، خردل نه تنها می تواند یک چاشنی خوشمزه برای غذا باشد بلکه وسیله ای عالی برای کاهش وزن است.بنابراین ، رها کردن پوندهای منفور با کمک این گیاه سوزان ، به محبوبیت غیر منتظره ای دست یافت.خردل به طور طبیعی کار اندام های داخلی را انجام می دهد ، شکل شما را دگرگون می کند ، ظاهر پوست را بهبود می بخشد.

    خردل برای کاهش وزن یک ادویه تند بعد از درمان دانه ها است ، به مواد غذایی اضافه می شود.طعم آن با عطر به دلیل ترکیب روغنهای اساسی است.مخلوط نهایی با رنگی از زرد روشن تا قهوه ای مشخص می شود.ادویه های میهن – آسیا ، و ترجمه لاتین کلمه “خردل” به معنی “سوزاندن” ، “سوختن مغز” است.این چاشنی که در سراسر جهان شناخته شده است ، از زمان های بسیار قدیم توسط انسان مورد استفاده بوده است.پزشکان زمان از خواص ادویه آن برای گرم کردن بدن قدردانی کرده و از این طریق بیماران را از بسیاری از بیماری ها بهبود می بخشند.

    ثابت شده است که استفاده از سس خردل تأثیر مفیدی بر بدن دارد و باعث تحریک آن می شود.خردل یک چربی سوز عالی است که سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشدمواد ، گردش خون را بهبود می بخشد.برای اثر مطلوب ، چاشنی می تواند به عنوان غذا مصرف شود یا به عنوان یک جزء از مخلوط برای مصارف خارجی استفاده شود – بسته بندی سلولیت ، حمام.وقتی از شما سؤال می شود که آیا می توان خردل را در رژیم غذایی میل کرد ، متخصصان جواب قطعی می دهند: بله.حتی رژیم های خردل جداگانه نیز وجود دارد.علائم مربوط به خردل عبارتند از:

    نحوه مصرف دانه خردل برای لاغری

    مکمل ایده آل برای ظروف ، دانه خردل است.آنها شامل فیبر ، اسیدهای چرب امگا 3 ، کلسیم ، منیزیم ، فسفر ، پروتئین ، سلنیوم ، روی هستند.آنها تولید آب معده را بهبود می بخشند و در نتیجه هضم را بهبود می بخشند.دانه ها طعم مطبوعی دارند ، استفاده از آنها اشتها را کاهش می دهد ، اما چاشنی بدن برای کل روز انرژی را شارژ می کند.

    برای کاهش وزن ، دانه های خردل را می توان به ظروف اضافه کرد یا در یک زن و شوهر لوبیای زمینی در آب حل کرد و قبل از هر وعده غذایی چنین نوشیدنی مصرف کرد.اگر دانه ها طعم خوبی ندارند ، آنها را سرخ کرده یا خیس کنید و سپس از هر یک از روش های فوق استفاده کنید.می توانید مخلوط خردل خانگی درست کنید.این دستور غذا ساده است:

    یک روغن مفید و معطر ساخته شده از دانه خردل به بهبود سوخت و ساز بدن ، سوزاندن چربی اضافی کمک می کند.چنین روغن حاوی ویتامین B است ، به طور موثری هضم را تحریک می کند.روغن خردل حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع نشده است: تأثیر آنها در عادی سازی متابولیسم چربی کبد و سایر ارگان ها است.هنگام خوردن روغن ، نه تنها از دست دادن وزن ، بلکه می توان کار قلب را با رگ های خونی نیز بهبود بخشید ، فشار خون را بازگرداند.بعلاوه ، روغن خاصیت ضد باکتریایی دارد.

    برای رسیدن به اثر مطلوب هنگام کاهش وزن ، روغن خردل باید صبحانه 1 قاشق غذاخوری را روی معده خالی مصرف کنید ، اما به دلیل طعم و بو خاص آن برای برخی افراد ، این روش مناسب نیست.در این حالت آنها را با سالاد پر کنید یا به عنوان چاشنی به غذاهای دیگر اضافه کنید.کالری مصرفی را رعایت کنید ، در غیر این صورت روند کاهش وزن ادامه نخواهد یافت.موارد منع مصرف روغن ، آسیب شناسی سیستم های قلبی عروقی (واریس ، تاکی کاردی و غیره) و دستگاه گوارش (زخم ، گاستریت ، پانکراس) است.

    تجزیه سلول های چربی به دلیل پودر خردل اتفاق می افتد.این ماده عمدتا به عنوان یک جزء از مخلوط در رژیم های غذایی خردل یا با تغذیه مناسب استفاده می شود.خردل برای کاهش وزن روی ترقه ها ، نان ها ، نان های سبوس دار با سبوس اعمال می شود.مخلوط خردل را به روش معمول دم کرده و به جای روغن نباتی می توان خردل یا کتان اضافه کرد.

    بسته بندی خردل برای کاهش وزن است

    نحوه مصرف دانه خردل برای لاغری
    نحوه مصرف دانه خردل برای لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *