لیمو عمانی در خورشت

دوره مقدماتی php
لیمو عمانی در خورشت
لیمو عمانی در خورشت

برای استفاده از لیمو عمانی بهتر است به جای سوراخ کردن پوست لیمو با چنگال، لیمو را با چاقو از وسط ببرید و هسته های آن را خارج کنید. به همین صورت داخل خورشت استفاده کنید تا به جای طعم پوست لیمو، از طعم و عطر خود لیمو بهره مند شویددر هر صورتی که از لیموعمانی استفاده می‌کنید، دقت داشته باشید که لیمو عمانی در خورشت بیشترین مقدار چربی را به خود جذب می‌کند و بهتر است هنگام میل کردن غذا، از خوردن لیموی داخل خورشت صرف نظر کنید .

خورش قیمه یکی از خورش های محبوب ایرانی است که بیشترین مشکلی که آشپزهای مبتدی و تازه کار با ان دارند تلخ شدن قیمه می باشد. در این مطلب به مسائلی مثل علت تلخ شدن و راهکارهایی برای رفع تلخی خورش قیمه می پردازیم ، در ادامه با نکته چی همراه باشید.

مهم ترین دلیل تلخ شدن خورشت قیمه لیمو عمانی می باشد ، البته به دلیل اینکه لیمو عمانی طعم بسیار خوبی به خورش قیمه می دهد نمی شود از خیر آن گذشت. لیمو عمانی در خورش قیمه مثل چاقوی دو لبه هست یعنی اگر درست استفاده شود خورش را خیلی خوشمزه می کند و گر به صورت اشتباه استفاده شود طعم خورش را تلخ و غیر قابل مصرف می کند.

لیمو عمانی اگر بیش از حد در خورش قیمه بماند باعث تلخی خورش قیمه می شود و هر چقدر زودتر داخل خورش ریخته شود تلخی بیشتری داخل مزه خورش ایجاد می کند. چندین راهکار وجود دارد که شما خورش قیمه تان را با لیمو عمانی بپزید ولی خورش شما تلخ نشود ، در ادامه به این راهکارها می پردازیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه خورش قیمه نذری

لیمو عمانی در خورشت

دوره مقدماتی php

اگر در تهیه خورش خود از مقدار کمی لیمو عمانی پودر شده استفاده کنید خورش شما کمی طعم ترشی لیمو عمانی را به خود می گیرد ولی خوب این روش نقص هایی هم دارد. اول اینکه لیمو عمانی طعم بهتری نسبت به پودر لیمو عمانی دارد و دوما پودر لیمو عمانی باعث تیره شدن رنگ خورش می شود.

در این راهکار شما می توانید لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ کنید سپس در آب ولرم قرار دهید تا تلخی شان گرفته شود سپس داخل خورش بیندازید. این راهکار هم یک نقص بزرگ دارد و ان هم این است که آب علاوه بر تلخی لیمو عمانی ، ترشی آن را هم نیز می گیرد.

راهکار بعدی استفاده از لیمو عمانی نصف شده است که ما این راهکار را به شما پیشنهاد می دهیم. لیمو عمانی ها را از وسط نصف کنید سپس تخم های آنرا خارج کنید و در ۲۰ دقیقه پایانی پخت خورش به قابلمه اضافه کنید. با این روش لیمو عمانی طعم بسیار خوبی به خورش شما می دهد.

 

راه حل اخر این است که بیخیال استفاده از لیمو عمانی شوید که البته به نظر من واقعا حیف است طعم به این خوبی را از دست دهید. می توانید آبغوره یا تمرهندی را جایگزین لیمو عمانی کنید البته باز هم می گویم که هیچ چیزی نمی تواند جایگزین طعم لیمو عمانی در خورش قیمه باشد.

تا اینجای کار دنبال این بودیم که کاری کنیم که غذای ما تلخ نشود اما در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که اگر خورش قیمه ما تلخ شد با چه روشی تلخی آنرا کم کنیم و یا به طور کل از بین ببریم ، در ادامه با ما همراه باشید.

اگر متوجه شدید خورش شما طعم تلخی می دهد خیلی سریع یک سیب زمینی درشت پوست بگیرید سپس داخل خورش بیندازید. پس از اینکه خورش آماده شد سیب زمینی را از خورش خارج کنید و دور بیندازید. اگر تلخی خورش شما خیلی زیاد نباشد با این روش می توانید مشکل را حل کنید.

اگر متوجه شدید خورش قیمه شما خیلی تلخ شده است مقداری زعفران دم کنید ، سپس به نسبت زعفران کمی شکر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا شکر کمی حل شود سپس مخلوط زعفران و شکر را به قابلمه خورش اضافه کنید ، این راهکار علاوه بر اینکه تا حد زیادی تلخی خورش قیمه را می گیرد، باعث می شود خورش شما عطر زعفران بیشتری نیز بگیرد.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

خانما من قیمه پختم توش لیمو عمانی انداختم الان خیلی تلخ شده چیکار کنم خورشتم تلخیش بره تا مهمونام بیان کمکم کنید  

من هر روشی رفتم جواب نداد

الان دیگه لیمو رو میشکنم فقط اون سیاهی های توشو میندازم بدون هستهلیمو عمانی در خورشت

فقط 23 هفته و 2 روز به تولد باقی مونده !

قبلش باید با چنگال سوراخ میکردی 1ساعت مینداختی تو اب الانو نمیدونم

هسته هاش رو باید درمیاوردی

توی سایته دکترساینا کلی پزشک متخصص هستند که میتونی آنلاین باهاشون گفتگو کنی 

و هر چی سوال پزشکی داری ازشون بپرسی

باید قبلش لیمو رو بذاری تو آب جوش بمونه تلخیش بره بعد بندازی تو خورشت

شوری چاره داره تلخی نه 🙄🙄

قبل از استفاده خیسش کنید و آبش رو چندباری عوض کنید، بهتر میشه 

لیمو اکه اون روشنا رو انداخای تلخه کاریشم نمیشه کرد فقط سیاها تلخی نداره اونم اگه درسته بندازی

لیمویی که تلخه رو نمیشه کاریش کرد. دیگه ازش استفاده نکنید. فکر نکنم این چاره ای داشته باشه

شکر بریز و گریه کن😃

الان چیکار کنم  خورشتم خیلی تلخ شده 

من لیمو عمانیم خورشتو تلخ میکرد رفتم پسش دادم 

همشون تلخ نمیکنن ، بعضیاش نمیدونم چرا اینطورین

يه روش از اينجا ياد گرفتم واقعا عالي بود

بايد ليمو سالم باشه فقط يه سرشو بزنيد

يا اگه يه طرف ترك داره اشكال نداره

ولي فقط يه راه باز داشته باشه

اصلا تلخ نميكنه

سیاهی های توش😁 همون پرک های لیمو دیگه😘

لیمو عمانی رو اصلا با پوست نندازین تو غذا. من همیشه پوستش رو میگیرم و پره های لیمو رو میریزم اصلنم تلخ نمیشه

لیمو عمانی در خورشت

زعفرون و یه قاشق گلاب بزن مزه اش غالب شه گلاب خیلی خوسمزه میکنه قیمه رو

ی مقدار زعفران شکر دارچین اضاف کن

من چنگال هما جاشو سوراخ کردم انداختم الانم اونقدر تلخ شده نمیدونم چیکار کنم بابا اگه تنها بودیم شوهرم میخورد الان مهمون دارم واسه ناهار 😭

یه قاشق شکر و یه هویج بنداز توش‌. گلاب و زعفرانم بریز توش لیمو هارو هم در بیار

برای گرفتن تلخی لیمو عمانی اونارو ی رب بیست مین تو آب جوش خیس کن تا هم تلخیشون بره هم تیرگیشون.خورشت قیمه باید قرمز بشه من خورشت قیمه هام محشره تکه تو فامیل اصن مث نذری ها میشه.😁😁

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

«حمزه سام دلیری» متخصص طب سنتی، با مضر دانستن مصرف لیمو عمانی‌هایی که به عنوان طعم دهنده‌ طبیعی به غذاها افزوده می‌شود، گفت: لیمو عمانی در زمان طبخ مواد مضر و زائد غذا را همانند اسفنج جذب می‌کند و مصرف آن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، «حمزه سام دلیری» متخصص طب سنتی، با اشاره به فواید لیمو عمانی گفت: لیمو عمانی در واقع به‌عنوان طعم‌دهنده‌ طبیعی و مصلح به غذاها به خصوص خورشتها افزوده می‌شود تا به هضم غذا و جذب بهتر مواد مغذی در بدن کمک کند، اما این ماده همانند اسفنج عمل‌ کرده و مواد زائد و مضر غذای در حال طبخ را به خود جذب می‌کند.

وی افزود: لیمو عمانی بیشترین موادی که جذب می‌کند چربی‌ها و اسیدهای چرب هستند، به همین علت توصیه می‌کنیم از مصرف لیمو عمانی داخل خورش‌ها و برخی غذاها به‌ خصوص غذاهای چرب همانند قرمه‌سبزی، قیمه و آبگوشت توسط گروه‌هایی که مبتلا به چاقی و چربی خون هستند پرهیز شود؛ چراکه مصرف این لیمو عمانی‌ها باعث افزایش چربی خون و بیماری هایی از این دست خواهد شد.

این متخصص طب سنتی درباره نحوه‌ استفاده از این طعم‌دهنده یادآور شد: توصیه‌ می‌شود این ماده در مراحل پایانی طبخ به غذا افزوده شود، چراکه با این کار اثرگذاری بهتری خواهد داشت و نکته دیگر آنکه به هیچ وجه به صورت پودر استفاده نشود، چراکه در این صورت تاثیرهای گفته شده را نخواهد داشت.

88492747

لیمو عمانی در خورشت

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

مطالب پر بازدید

لیمو عمانی یکی از طعم دهنده ها و مصلح های مواد غذایی است که معمولا به خورشت ها اضافه می شود و به این ترتیب در هضم غذا و مواد مغذی بدن کمک میکند.لیمو عمانی همانند یک اسفنج عمل می کند و مواد مضر غذا را به خود جذب می کند.برخی افراد عادت دارند لیمو عمانی موجود در خورشت ها را می خورند.با این وجود آیا خوردن آن مضراتی برای بدن به همراه ندارد؟!

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

حمزه سام دلیری با اشاره به فواید لیمو عمانی تصریح کرد: لیمو عمانی بشترین موادی که جذب می‌کند چبریها و اسیدهای چرب است، به همین علت توصیه می‌کنیم از مصرف لیمو عمانی داخل خورشها و برخی از عذاها به خصوص غذاهای چرب همانند قرمه‌سبزی، قیمه و آبگوشت به خصوص گروهایی که مبتلا به چاقی و چربی خون هستند پرهیز شود؛ چراکه مصرف این لیمو عمانی‌ها باعث افزایش چربی خون و بیماریهایی از این دست خواهد شد.
سام دلیری دباره نحوه‌ استفاده از این طعم دهنده یادآور شد: توصیه‌ می‌شود این ماده در مراحل پایانی طبخ به غذا افزوده شود چراکه با این کار اثر گذاری بهتری خواهد داشت و نکته دیگر آنکه به هیچ وجه به صورت پودر استفاده نشود چراکه در این صورت  تاثیرهای گفته شده را نخواهد داشت.
لیمو عمانی در خورشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

خورش کرفس با لیمو امانی ( عمانی )مواد لازم :روغن مایع ۵۰ گرم پیاز یک عدد گوشت گوسفند ۳۵۰ گرم کرفس پاک کرده ۴۵۰ گرم سبزی نعناع،جعفری و برگ کرفس۲۰۰ گرم زردچوبه ۱ قاشق چایخوری فلفل کمی رب گوجه فرنگی ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه : کرفس‌ها رو برش‌های مورب یک اندازه بزنید(اینجوری خوشگل ترن).برگهای کرفس رو به همراه جعفری و نعنا خورد کرده و تفت بدین. (مقدار نعنا نباید زیاد باشه واگر نه خورشت تلخ میشه). کرفس‌های خورد شده رو هم اضافه کنید یه تفت کوچولو هم اونا رو بدید.پیاز داغ فراوان درست کنید و گوشت که بهتره قسمت ماهیچه باشه درش تفت بدین.زردچوبه و فلفل اضافه کنید و با مقداری آب بذارید بپزه. وقتی‌ که گوشت نیم پز شد، لیمو عمانی رو اضافه کنید، و بد از نیم ساعت کرفس و سبزی‌ها رو اضافه کنید،اجازه بدین خورشت شما با حرارت ملایم جا بیفته. نکته: میتونید از گوشت مرغ، یا بوقلمون هم استفاده کنید. خیلی‌‌ها نعنا جعفری نمیریزن فقط برگ‌های کرفس رو میریزن. برای اینکه رنگ خورشت کرفس با قورمه سبزی متفاوت باشه از یه کوچولو رب یا گوجه فرنگی‌ خورد شده هم استفاده می‌کنم. نکات :برای چاشنی میتونید از آبلیمو استفاده کنید.اگه خواستید خورشت شما خوش رنگ تر بشه وقتی‌ که خواستید سرو کنید، روی خورشت یه کوچولو روغن زیتون سبز بریزید. اونوقت همه فکر می‌کنن این خورشت شما شب تا صبح رو گاز بوده که حسابی‌ به روغن افتاده. فقط حواستون باشه خیلی‌ کم( مثلا به اندازه یه قاشق چای خوری برای بشقاب‌های خورشت خوری) و اینکه حتما روغن زیتون سبز باشه.

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

آدرس سایت

لیمو عمانی در خورشت

تصویر امنیتی جدید

گالری هنری

میز, سفره میهمانی

Please publish modules in offcanvas position.

لیمو عمانی در خورشت
لیمو عمانی در خورشت
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *