نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن

دوره مقدماتی php
نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن
نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن

سلام خسته نباشید من 15 روازپریودیم عقب افتاده هفته پیش تست گرفتم منفی بودعلائم بارداری ندارم جلوگیری هم نداشتم آیا احتمالش هست باردارباشم یا نه؟

سلام برای اطمینان مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید تا وضعیت شما مشخص شود موفق باشید 

سلام یه هفته پریودیم عقب افتاده بعضی موقع ها زیردلم یه دردخفیف میگیره بی بی چک استفاده کردم منفی بود به نظرتون باردارم باید چیکارکنم؟

سلام من تاریخ ۷ ماه پیش پریود شدم و تا امروز که ۱۱ پریود نشدم پریشب از تست بارداری استفاده کردم منفی بود عصرشم استفاده کردم منفی بود البته یه ضربه به کمرم خورده مسافرت دوهفته بودم از پله افتادم کمرم ضربه خورد ولی تا امروز پریود نشدم آیا باردارم؟

سلام درحال حاضر تست بارداری شما طبق گفته خود منفی است بنابراین نمی توان گفت که شما باردار هستید یک هفته دیگر برای پریود شدن زمان دارید اگر تا آن وقت پریود نشدید آن وقت باید پیگیری نمایید موفق باشید. نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن

سلام خانم دکتر من دیروز رفتم آزمایش خون دادم برای بارداری منفی بود الان میبینم ترشح سیاه دارم یعنی چیه؟

دوره مقدماتی php

سلام من11روزه از پریودیم گذشته بی بی چکم نذاشتم آزمایشم ندادم میترسم منفی باشه ..چندروز پیش روی دستمال لک خون خیلی کم رنگ مشاهده کردم هر دوسه روز یکبار لک میدیدم بعدشم ترشح سفید چسبناک داشتم آیا علائم بارداریه؟

سلام نمی توان از روی علائم صد درصد تشخیص بارداری را داد باید حتما تست بارداری انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود موفق باشید 

آزمایش دادم دیروزبتا10.9بود نمیدونم گفتن که مشکوکه دو روز دیگه برم آزمایش بدم نمیدونم بتا دوبرابر میشه یا نه؟

من ١٣ روز پيش انتقال جنين داشتم از روش ميكرو الان ٤ روز هم از پريودم گذشته و عقب افتاده تا الان هم لك نديدم و فقط ترشح سفيد داشتم آيا الان من باردارم و انتقالم باموفقيت بوده يعني؟؟

باید آزمایش خون انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود موفق باشید 

سلام ،من ۲۷تیر رابطه داشتم و قرص اورژانسی برای جلوگیری خوردم و ۱مرداد رابطه داشتم و ۱۵مرداد باید پریود میشدم اما نشدم ۲۵مرداد آزمایش خون دادم و منفی بود اما دیروز یه لک دیدم و پریود نشدم ممکنه زود آزمایش داده باشم که منفی نشون داده باشه و باردار باشم ؟

سلام.ممنون از مطالب مفیدتون.عااااااالی بود❤

سلام یه رابطه سطحی و برخود فقط پیشاب بود که ممکنه داشته باشم 15 فروردین بود که بعدش پنج روز خونریزی داشتم البته خیلی زعفرون خوردم دوره اول و ماه بعدش دو روز خون ریزی بود بعدش لک بود تا روز ششم خیلیم استرس داشتم . برای اطمینان 30 روز بعد ازمایش دادم 0 بود .ممکنه بعد از چند بار خونریزی بارداری مشخص بشه؟

سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد موفق باشید. 

خسته نباشید من حداقل یک‌هفته پریود عقب میفته ۲۹ اسفند قرار بود پریود شم‌ ولی هنوز نشدم به نظرتون کی کی بی بی چک‌بزنم که جواب میده؟

می توانید از تست بی بی چک  استفاده کنید یا آزمایش خون انجام بدهید  تا وضعیت شما مشخص شود موفق باشید 

اگه الان بزنم جواب دقیق میده علائم زیر دل تیر میکشه خوابم زیاد شده اشتهام کم شده اینا زمان پریودی نداشتم چون پریودم همش عقب میفته میگم شاید نشون نده الان

اگر ۱۷ روز از رابطه شما گذشته است جواب آن قطعی است موفق باشید. 

نوشته

نوشته

نوشته

نوشته

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است



خانهموبایل

 

هیچ چیز مثل این موضوع قلب زنی را که برای بارداری تلاش می‌کند، به تپش نمی‌اندازد. آیا من باردارم؟نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن

 

 هیچ چیز مثل این موضوع قلب زنی را که برای بارداری تلاش می‌کند، به تپش نمی‌اندازد. آیا من باردارم؟ و فکر می‌کنید چند روز دیر شدن عادت ماهانه دلیلی برای بارداری است؟ اینطور نیست. برای اینکه واقعا بدانید باردار هستید یا نه نشانه‌های بیشتری از تعویق عادت ماهانه وجود دارد. بعضی وقت‌ها ممکن است عادت ماهانه شما به دلایل دیگری عقب افتاده باشد.

 

ده نکته از شایع‌ترین علل تاخیر در عادت ماهانه

 

۱- استرس. استرس می‌تواند بر خیلی از مسائل زندگی تاثیر بگذارد از جمله عادت ماهانه. گاهی استرس بیش از حد باعث کاهش مقدار هورمون مسئول تخمک‌گذاری می‌شود و به این ترتیب عادت ماهانه به تاخیر می‌افتد.

 

۲- بیماری. یک بیماری کوتاه و ناگهانی یا حتی طولانی مدت می‌تواند بر زمان عادت ماهانه تاثیر بگذارد.

 

۳- تغییر در ساعات بدن. تغییر در برنامه‌های کاری مثل تغییر شیفت کاری از روز به شب یا برعکس، ساعات بدن را تغییر می‌دهد و موجب تاخیر عادت ماهانه می‌شود.

 

۴- تغییر در داروهای کنترل بارداری. گاهی تغییر در داروهای بارداری باعث تاخیر در عادت ماهانه می‌شود.

 

۵- اضافه وزن. داشتن وزن زیاد می‌تواند از طریق هورمونی چرخه‌های ماهانه را تغییر دهد یا حتی متوقف کند. بسیاری از زنان بعد از کم کردن وزن، دوباره به چرخه باروری و  مرتب بازمی‌گردند.

 

۶- کمبود وزن. اگر بدن شما به اندازه کافی چربی نداشته باشد عادت‌های ماهانه منظمی نخواهید داشت و گاهی اوقات همین موضوع می‌تواند شما را در آستانه توقف عادت ماهانه قرار دهد. به طور معمول با افزایش وزن می‌توان به برگشتن عادت‌های ماهانه کمک کرد. این علت در تاخیر عادت ماهانه اغلب در زنانی که به شدت بیرون از خانه کار می‌کنند یا ورزشکار حرفه‌ای هستند، رخ می‌دهد.

 

۷- محاسبه غلط. چرخه قاعدگی در هر خانمی متفاوت است. در حالی که کار‌شناسان معتقدند چرخه قاعدگی به طور متوسط ۲۸ روز است ولی درباره همه به این شکل نیست. گاهی اوقات فکر می‌کنید عادت ماهانه به تاخیر افتاده است در حالی که به سادگی دچار محاسبه غلط زمان عادت ماهانه شده‌اید.

 

۸- دوره پیش از یائسگی. دوره‌ای که خانم از سن باروری به سن غیر باروری می‌رود را دوره یائسگی می‌گویند. عادت‌های ماهانه در این دوران ممکن است زیاد‌تر یا کمتر شوند که البته این امر عادی نیست و اگر قصد بارداری ندارید بهتر است از یک روش جلوگیری مطمئن استفاده کنید چون تا مدتی هنوز احتمال باروری وجود دارد.

 

۹- یائسگی. زمانی است که شما به نقطه‌ای از زندگی می‌رسید که دیگر تخمک‌گذاری نمی‌کنید و یک رویداد طبیعی در زندگی است.

 

۱۰- بارداری. بالاخره! ممکن است تاخیر عادت ماهانه به دلیل باردار بودن شما باشد. یک تست ساده حاملگی مثل ادرار یا خون می‌تواند نشان دهد شما باردار هستید یا نه.

 

نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن

احساس درد در رحم

بسیاری از زنان در اوایل بارداری دردهای رحمی را احساس می‌کنند و این می‌تواند برای برخی نسبتا نگران کننده باشد. شایع‌ترین علت احساس درد در واقع مربوط به رشد رحم است. این درد طبیعی است و باید در یک بارداری سالم مورد انتظار باشد. یک احساس سنگینی در ناحیه رحم به وجود می‌آید که اغلب زنان آن را به احساس شروع هر لحظه عادت ماهانه توصیف می‌کنند. اگر در ادامه این درد‌ها هر کدام از موارد زیر را مشاهده کردید فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

 

الف- لکه بینی یا خونریزی ب- درد یک طرفه

 

ج- درد در حال افزایش یا درد شدید

 

د- تهوع و استفراغ. تهوع صبحگاهی معمولا اولین علامت بارداری است که بیشتر زنان آن را تجربه می‌کنند و ممکن است به محض این‌که جواب تست بارداری مثبت بود، شروع شود.

 

تغییر بافت سینه‌ها

  • کلمات هم خانواده سوم دبستان درس نویسنده ی بزر
  • زمانی که برای اولین بار باردار می‌شوید تغییرات بافت سینه‌ها یکی از علائم مهم بارداری محسوب می‌شود. سینه‌ها در تغییر برای آماده‌سازی تغذیه کودک با شیر مادر هستند و برخی از شایع‌ترین تغییرات آن‌ها عبارتند از:

     

    الف-  درد در ناحیه سینه. این درد در 3 ماهه اول بارداری احساس می‌شود. برای برخی از زنان این درد یکی از نشانه‌های وقوع عادت ماهانه است. بنابراین ممکن است از نظر دور بماند.

     

    ب-  تغییرات نوک سینه.‌‌ همان طور که بارداری پیشرفت می‌کند ممکن است نوک سینه‌ها بزرگ‌تر و تیره‌تر شود. همچنین امکان دارد جوش‌ها یا نواحی سفید رنگی روی هاله قهوه‌ای اطراف نوک سینه‌ها مشاهده شود. وجود همه این موارد طبیعی است.

     

    ج- بزرگ‌تر شدن سینه‌ها. در اواخر 3 ماهه اول یا شروع 3 ماه دوم ممکن است مشاهده کنید که سینه‌ها شروع به رشد می‌کنند. این به این دلیل است که بافت‌های سینه برای تغذیه کودک آماده می‌شوند. در اواخر بارداری باید از یک لباس زیر مناسب استفاده کنید.

     

    د-  بیرون آمدن آغوز. آغوز اولین شیری است که بدن می‌سازد. آغوز هر چیزی را که نوزاد برای شروع زندگی نیاز دارد برای او تامین می‌کند. در اواخر بارداری ممکن است برخی از زنان متوجه شوند که این مایع طلایی رنگ از سینه‌های‌شان خارج می‌شود یا در نوک سینه یک ماده سخت ببیند، هر دوی آن‌ها آغوز است.

     

    نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن

    ه- بدون تغییر در سینه. ممکن است شما یکی از زنانی باشید که فقط علائم خفیف در سینه یا هیچ علامتی نداشته باشید. نگران نباشید این ربطی به توانایی شما در داشتن یک بارداری موفق یا تغذیه نوزاد با شیر نخواهد داشت.

     

    ادرار مکرر

    ادرار مکرر می‌تواند یکی از علائم اولیه بارداری باشد. این علامت می‌تواند در اوایل بارداری شروع شود وتا 3 ماهه سوم ادامه پیدا کند. در هفته‌های اول بارداری ادرار اغلب به علت به کارگیری خون و مایعات اضافی در بارداری است که از طریق کلیه‌ها دفع می‌شود. همان‌طور که بارداری پیشرفت می‌کند نوزاد هم فشار بیشتری بر مثانه ایجاد می‌کند و باعث تکرر ادرار می‌شود. ادرار مکرر در بارداری به طور کلی نشان‌دهنده مشكل در مورد شما یا نوازد نیست. اگر چه ممکن است شما علائم زیر را تجربه کنید. اگر دچار عفونت دستگاه ادراری یا عفونت مثانه باشید:

     

    الف-سوزش هنگام ادرار،

    ب- تب،

    ج- دردهای شکمی،

    د- کمر درد،

    ه-  ادرار کردن زیاد.

     

    هوس‌های عجیب

    بسیاری از زنان در طول بارداری هوس‌های عجیب دارند. برخی مطالعات نشان می‌دهد بیشتر از ۶۸ درصد زنان در بخش‌هایی از بارداری ولع مصرف دارند. هوس‌ها می‌تواند چیزهای مختلف در افراد مختلف باشد. ما معمولا فکر می‌کنیم آنچه بدن ما هوس کرده همان چیزی است که ما برای سلامت به آن نیاز داریم. بعضی از هوس‌ها می‌توانند مضر باشند مثل مواد غیر غذایی و خطرناک، خاک رس، پودر رختشویی و….

     

    تغییرات پوستی

    فکر می‌کنید پوست‌تان بعد از این بارداری به شدت تغییر می‌کند؟ پاسخ این است: احتمالا بله. پوست هم به علت تغییرات هورمونی و هم تغییرات مکانیکی دچار دگرگونی می‌شود.

     

    نشانه‌های کشش پوست. این نوع نشانه‌ها احتمالا از مورد بحث‌ترین تغییرات پوستی در طول بارداری هستند كه تقریبا هر زنی از آن‌ها می‌ترسد و درباره آن‌ها فکر می‌کند. این تغییرات پوستی معمولا در ۵۰ تا ۹۰ درصد همه زنان باردار در نیمه آخر بارداری ظاهر می‌شود. در حالی‌که اکثر این تغییرات روی قسمت پایین شکم خواهد بود ولی آن‌ها همچنین می‌توانند در ران‌ها، باسن، بازو‌ها و سینه‌ها نیز دیده شوند. این تغییرات اغلب به صورت فرورفتگی‌های کوچکی در پوست دیده می‌شوند. در زنانی که پوست‌شان روشن است رنگی مایل به صورتی دارند و در زنانی که پوست تیره دارند رنگ‌شان روشن‌تر از پوست اطراف‌شان است. آن‌ها جدایی کلاژن از پوست را منعکس می‌کنند در حالی که دردناک نیستند ولی ممکن است احساس سوزش یا خارش ایجاد کنند. درحالی‌که برخی از زنان سعی می‌کنند از کرم‌ها یا لوسیون‌های خاص استفاده کنند. حقیقت این است که شما نمی‌توانید کار زیادی در مورد این تغییرات انجام دهید. عواملی وجود دارد که به بروز این تغییرات دامن می‌زند:

     

    الف- خانواده (اگر خواهر یا مادر شما دچار این علائم شده باشند)

    ب- افزایش سدیم

    ج- وضعیت تغذیه‌ای

    د- قومیت و‌ نژاد

     

    این تغییرات در ‌‌نهایت بعد از تولد نوزاد محو می‌شوند و به خطوط نقره‌ای رنگ تبدیل می‌شوند. در حالی که بیشتر زنان بعد از مادر شدن به این خطوط فکر نمی‌کنند، بعضی دیگر می‌خواهد آن‌ها را بردارند. امروزه تکنیک‌های جدید و جراحی‌های متعددی برای برداشتن این خطوط وجود دارد.

     

    خط سیاه. خطی تیره رنگ است که به بالای رحم امتداد یافته است. معمولا در زنانی که برای اولین بار مادر شده‌اند حدود ماه سوم آشکار می‌شود. در زنانی که بیشتر از یک فرزند دارند و بارداری دوم یا سوم آن‌هاست، معمولا زود‌تر دیده می‌شود. هر چند همه زنان وجود این خط را تجربه نمی‌کنند ولی در باورهای خرافی اعتقاد بر این است که نوزاد پسر در راه است.

     

    جوش و آکنه. در واقع زنان درمی‌یابند هورمون‌های بارداری جوش‌های آن‌ها را دوباره زنده می‌کند و پوست آن‌ها چرب و مستعد جوش زدن است. اینجاست که باید از راه‌حل‌های دوران دبیرستان استفاده كرد. در واقع باید اطمینان داشته باشید که مقدار زیادی آب می‌نوشید، صورت‌تان را به اندازه کافی می‌شویید و از کارهایی که باعث بروز جوش می‌شود، پرهیز می‌کنید.

     

    خستگی

    خستگی در دوران بارداری چیزی است که در بسیاری از زنان تا پایان 3 ماهه آخر مورد انتظار است ولی به طور دقیق‌تر خستگی می‌تواند یک علامت اولیه در بارداری باشد. یکی از بزرگ‌ترین شکایت‌ها در دوره 3 ماهه اول این است که خستگی در شما چگونه می‌تواند باشد؟ خستگی بارداری صرفا احساس کسل بودن هنگام بیدار شدن از خواب نیست. برخی از زنان احساس می‌کنند در تمام اوقات خواب‌آلود هستند و این چیزی است که زندگی را مختل می‌کند. خبر خوب این‌که فقط در 3 ماهه اول باید فشار این علامت بارداری را تحمل کرد. خستگی بارداری می‌تواند از حدود‌‌ همان وقتی که جواب تست مثبت شد، شروع شود و تا آغاز 3 ماهه دوم برطرف شود در حالی که اکثر قریب به اتفاق زنان باردار دوباره این خستگی را در 3 ماهه آخر احساس خواهند کرد که معمولا به شدت اوایل بارداری نیست. راه‌هایی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید تاحدودی با خستگی و خواب آلودگی مبارزه کنید:

     

    الف- هر وقت توانستید چرت کوتاهی بزنید ولی خیلی طولانی نباشد.

    ب- هر شب در زمان مشابهی به رختخواب بروید.

    ج- هر روز در زمان مشخصی از خواب بلند شوید.

    د- همیشه ورزش کنید، البته نه بعد از شام.

    ه- از نوشیدنی‌های کافئین‌دار اجتناب کنید.

    و- مواد غذایی و آبرسانی به بدن‌تان را بررسی کنید.

    ز- از نظر کم خونی آزمایش شوید.

     

    منبع:برترین ها

    دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

    ارزانترین تورهای ترکیه در بهترین هتل ها

    تخمین قیمت خانه با کد پستی

    با بهترین قیمت ها و خدمات سفر کن

    درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی

    رفع‌دعاوی‌ملکی/کوتاهترین زمان،کمترین هزینه

    مجرب ترین وکلا طلاق فوری با کمترین هزینه

    طراحی و چاپ نایلون تبلیغاتی با قیمت ارزان

    مشاوره تلفنی طلاق

    رزرو تور پرطرفدارترین مقاصد گردشگری نوروز

    مشاوره جنسی آنلاین

    مشاوره و ارزیابی جنسی قبل از ازدواج

    تشخیص و درمان اختلالات جنسی

    شیک ترین مدل مبلمان جدید

    تست سلامت روحی و روانی

    کسب و کار موفق در دوران رکود

    در فصول خلوت سال سفر کنید

    ابزارهای کم هزینه برای تناسب اندام

    معرفی آژانس های مسافرتی معتبر

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2019

    بارداری، مرحله زیبایی از زندگی هر زنی است. پرورش موجودی جدید در بطن خود ، باعث می شود تا احساس کمال کنید. برای زنانی که می خواهند بدانند آیا باردار هستن یا خیر، نداشتن سیکل از یک دوره منظم ( پریود نشدن ) ، می تواند یکی از مهم ترین علائم بارداری باشد ، اما اولین و تنها دلیل بارداری نیست.

    به محض این که باردار شوید، به دنبال تغییر سطح ترشح هورمون ها ، تغییرات زیادی در بدن شما به وجود می آید. با این حال، بیشتر زنان علائمی را که بدن آن ها در ابتدای بارداری نشان می دهد، تشخیص نمی دهند.

     

    نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن

    در صورت بارداری بودن ، هفته به هفته این تغییرات به سراغ شما خواهد آمد :

    هفته ۱ تا ۴ : گرفتگی خفیف عضلات و لکه بینی.

    هفته ۴ : پریود نشدن.

    هفته ۴ تا ۵ : احساس خستگی ، حالت تهوع ، سوزن سوزن شدن و درد سینه ها ، تکرر ادرا .

    هفته ۵ تا ۶ : نفخ شکم ، احساس بی حوصلگی ، نوسانات خلقی .

    هفته ۶ تا ۸ : تغییر دمای بدن ، فشار خون بالا .

    هفته ۸ تا ۹ : خستگی شدید و سوزش قلب ، ضربان قلب شدید .

    هفته ۹ تا ۱۱ : تغییرات پستان ، آکنه ، افزایش قابل توجه وزن .

    هفته ۱۲ : معلوم شدن و درخشش بارداری .

    اگر به علائمی توجه کنید که بدن شما نشان می دهد، در همان مراحل اولیه به آسانی می توانید متوجه بارداری خود شوید. این موضوع به شما کمک می کند تا بدانید، چه زمانی باید برای انجام آزمایش های بارداری به پزشک مراجعه کرده و سپس بر اساس آن، برنامه ریزی کنید.

    در این مقاله از دکتر چک ۱۰ تا از علائم بارداری ذکر شده است که نشان می دهند شما ۱۰۰% باردار هستید .

    پس از باردار شدن، اولین نشانه ای که در بدن نمایان می شود، سینه های متورم، حساس و دردناک است. به دلیل تغییر سطح ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون، سینه ها حساس و متورم می شوند. ممکن است در چند روز باقی مانده به شروع قاعدگی نیز، چنین دردی را در سینه های خود احساس کنید.

    حساس شدن و درد سینه ها در هفته اول بارداری نمایان می شود و بعد از گذراندن سه ماهه اول بارداری، تا حد زیادی کاهش می یابد. تا آن زمان، از سینه بندهای محکم و مناسب برای کاهش درد استفاده کنید.

    در بعضی موارد، نوک سینه ها بیش از حد معمول بیرون می زنند. همچنین هاله سینه نیز تیره تر و لکه لکه می شود.

    این حساسیت سینه ها در زمان تخمک گذاری و در زمان شروع قاعدگی نیز احساس می شود.

    داشتن سرگیجه خفیف از علائم بارداری و قاعدگی می باشد.

    به دلیل افزایش ترشح هورمون پروژسترون، رگ های خونی گشاد شده و فشار خون پایین می آید. این امر منجر به کاهش جریان خون رسانی به مغز و سرگیجه موقتی و گذرا می شود.

    مقاله ای در سال ۲۰۱۰ ،در یک ژورنال برزیلی ، گزارش کرد :« اختلالات عملکردی هورمون ها ،در دوران بارداری زنان، می تواند باعث ایجاد اختلالات دهلیزی و اختلال در شبکه مویرگی شده ، که خود منجر به احساس سرگیجه و وزوز گوش ( زنگ زدن در گوش ) می شود.»

    این علائم در سه ماهه اول بارداری بیشتر مشاهده می شوند، اما ممکن است در تمام طول بارداری نیز ادامه داشته باشند. احساس سرگیجه در زنانی که کم خون هستند، نسبت به دیگر زنان بیشتر است.

    اگر دراز کشیده اید، یا در حالت نشسته قرار دارید و احساس سرگیجه می کنید، نباید خیلی سریع از جای خود بلند شوید. همچنین تنفس عمیق نیز می تواند به بهتر شدن سرگیجه کمک کند.

    احساس خستگی و ضعف ، یکی دیگر از علائم بارداری می باشد . زمانی که باردار هستید، بدن شما دچار تغییرات زیادی می شود. افزایش سطح هورمون پروژسترون باعث می شود که زودتر خسته شوید و احساس ضعف و درماندگی مکرر داشته باشید.

    پایین آمدن فشار خون و قند خون نیز در دوران بارداری ، می تواند یکی دیگر از دلایل احساس خستگی باشد.

    مرحله اولیه بارداری که شامل تشکیل جفت جنین در رحم است، تمام انرژی شما را گرفته و باعث می شود احساس خستگی کنید. در سه ماهه اول و سوم بارداری، معمولا این احساس بیشتر می شود.نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن

    این علائم اولیه ممکن است به راحتی نادیده گرفته شوند، چون زنانی که در مراحل اولیه بارداری هستند، معمولا این نوع خستگی را با خستگی طبیعی و روزمره اشتباه می گیرند.
    اگر به طور ناگهانی احساس خستگی شدیدی کردید، و یا اگر برخی علائم دیگری را که در اینجا ذکر شد مشاهده کردید، اقدام به انجام تست بارداری کنید.

    اگر نتیجه آزمایش مثبت شد، پس باید استراحت کرده و غذاهای غنی از پروتئین و آهن مصرف کنید.

    بارداری باعث می شود تا شما نسبت به بوها حساس تر شوید. در واقع، حساس شدن به انواع بو، یکی از نشانه هایی است که زنان قبل از اینکه متوجه بارداری خود شوند، ابتدا متوجه آن می شوند.

    تغییرات مداوم در سطح هورمون استروژن در بدن، بر سیستم بویایی تأثیر می گذارد و باعث می شود مادران باردار نسبت به بو های محیط اطرافشان حساس تر شوند و واکنش نشان دهند.

    این حساسیت به بوها یا غذاهای خاص می تواند باعث شود تا نسبت به بعضی از غذاها میل بیشتری پیدا کنید. همچنین می تواند باعث تهوع صبحگاهی و یا ایجاد یک طعم فلز مانند و گس در دهان شود.
    این که به طور ناگهانی نسبت به بوی غذای مورد علاقه خود احساس ناخوشایندی پیدا کنید و یا نسبت به بوهای محیط اطرافتان حساس شوید، می تواند یکی از دلایل بارداری باشد.

    یکی دیگر از علائم شایع و اولیه بارداری، حالت تهوع صبحگاهی است.

    طبق بیانیه ای در کنگره زنان و زایمان در آمریکا، حالت تهوع و استفراغ در ۷۰ تا ۸۵ درصد از زنان باردار دیده می شود. البته داشتن حالت تهوع و استفراغ می تواند در هر ساعتی از شبانه روز رخ دهد.

    این مشکل ممکن است از دو هفته اول بارداری شروع شود. احساس تهوع تا ابتدای سه ماهه دوم از بین می رود. البته تغییر در سطح ترشح هورمون ها هم می تواند یکی از دلایل ایجاد تهوع باشد.

  • عکس نوشته زیبا برای تبریک تولد مادر
  • کمبود اسید فولیک نیز در کنار تغییرات هورمونی، می تواند باعث ایجاد تهوع در دوران بارداری شود.

    در برخی از خانم ها، تهوع صبحگاهی فقط تا یکی دو ماه بعد از بارداری دیده می شود، اما برخی دیگر از خانم ها ممکن است این مشکل را در تمام طول بارداری خود تجربه کنند.

    برای مقابله با حالت تهوع، بهتر است در هنگام صبحانه خوردن، ابتدا از غذاهای نشاسته ای استفاده کرده و غذا هایی با هضم راحت تر مصرف کنید. همچنین فراوان آب بنوشید تا بدنتان در حالت هیدراته باشد.

    حاملگی می تواند احساسات شما را از حالت عادی خارج کند. ممکن است احساس ناخوشی، بی حوصلگی و ناراحتی داشته باشید و اختلالات روحی متفاوتی را تجربه کنید. این مورد هم یکی دیگر از علائم بارداری است . این عارضه در روزهای ابتدایی بارداری طبیعی است و به دلیل تغییرات هورمونی به وجود می آید که بر انتقال دهنده های عصبی (پیام رسان های شیمیایی در مغز) تأثیر می گذارند.

    احساس ناراحتی و بی حوصلگی از علائم مشترک حاملگی و قاعدگی می باشد، به همین دلیل معمولا بیشتر زنان این علائم را نشانه بارداری نمی دانند و از آن ها چشم پوشی می کنند.

    البته زنانی که به طور ذاتی بی حوصله و بدخلق هستند، ممکن است حتی متوجه کوچک ترین تغییری که در خلق و خویشان نشوند.
    هر چند که تغییرات روحی و احساسی مکرر نمی تواند روش مناسبی برای تشخیص بارداری باشد، اما در چنین مواقعی مراجعه به پزشک انتخاب مناسبی است.

    از تمرینات مدیتیشن غافل نشوید و سعی کنید همیشه شاد و سرحال باشید تا بتوانید تغییرات روحی خود را بهتر کنترل کنید.

    گرفتگی عضلات شکمی که خانم های باردار آن را تجربه می کنند،از علائم مشترک بارداری و قاعدگی می باشد.
    این اتفاق زمانی می افتد که تخمک بارور شده و به لایه داخلی رحم متصل می شود و منجر به انقباضات رحمی می شود که احساس گرفتگی در عضلات شکمی را ایجاد می کند. این نوع گرفتگی شکمی که اغلب به عنوان سندرم قبل از قاعدگی نیز شناخته می شوند، ممکن است با علائم بارداری اشتباه گرفته شود.

    اگر گرفتگی عضلات شکمی همراه با نفخ باشد، میتواند یکی از نشانه های قطعی بارداری باشد.

    پیاده روی ، انجام حرکات کششی ملایم و ورزش در بارداری می تواند به کاهش این مشکلات کمک کند.نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن

    گرفتگی عضلات شکمی از علائم مشترک قاعدگی و بارداری است ؛ یعنی ممکن است در زمان شروع قاعدگی نیز این احساس را در ناحیه شکم و لگن خود داشته باشید. حتی اگر در مراحل اولیه بارداری هم باشید، با انجام سونوگرافی یا آزمایش بارداری، می توانید بفهمید که آیا باردار هستید یا خیر.

    یکی دیگر از علائم بارداری این است که شما همچنان از رژیم غذایی همیشگی تان پیروی می کنید، اما دچار نفخ ناگهانی می شوید. مانند سایر علائم بارداری ، داشتن احساس نفخ هم می تواند به دلیل تغییر در سطح ترشح هورمون ها باشد.

    به علت بالا رفتن سطح استروژن و پروژسترون، ماهیچه های رحم ضخیم تر شده و باعث ایجاد نفخ در شکم و رحم می شود.

    علاوه بر این، تغییرات هورمونی باعث می شود تا فرآیند هضم غذا کند تر شود، و این شرایط، نفخ معده را ایجاد می کند.

    از آنجایی که داشتن مشکلات گوارشی در دوران بارداری امری کاملا طبیعی می باشد، می توانید با مصرف فیبر بیشتر در رژیم غذایی تان و همچنین نوشیدن آب فراوان و انجام منظم حرکات ورزشی، تا حد زیادی با این مشکل مقابله کنید.

    زمانی که باردار شوید، عضلات مثانه نسبت به بارداری واکنش نشان داده و حساس تر میشود. بنابراین حتی اگر میزان مصرف مایعات خود را افزایش نداده باشید، باز هم ممکن است دچار تکرر ادرار شده و نیاز بیشتری به دفع ادرار در طول روز داشته باشید.

    در دوران بارداری حجم خون بدن بیشتر می شود و این خون توسط کلیه ها تصفیه شده و باعث افزایش حجم ادرار میشود. در نتیجه مثانه شما سریع تر پر شده و دچار تکرر ادرار خواهید شد.

    البته در چنین مواقعی، شما بیشتر از قبل احساس تشنگی می کنید و آب بیشتری می نوشید؛ که باعث افزایش حجم ادرار شده و نیاز مداوم به دفع ادرار پیدا می کنید.

    تکرر ادرار در دوران بارداری امری طبیعی است؛ زیرا ماهیچه رحم برای این که بتواند به رشد و نمو جنین کمک کند، به طور مرتب در حال گسترده تر و بزرگ تر شدن است. در نتیجه فشار بیشتری به مثانه وارد شده و باعث می شود که شما دچار تکرر ادرار شوید.

    اگر در هنگام دفع ادرار احساس سوزش دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

    زمانی که به طور منظم و در هر ماه سیکل های قاعدگی را پشت سر میگذارید، اما ناگهان یک سیکل ماهانه در زمان مقرر خودش اتفاق نمی افتد، این نیز می تواند یکی از نشانه های بارداری باشد که بسیاری از زنان، این علامت را به خوبی می شناسند.

    اگر در حال سپری کردن دوره و یا چرخه تخمک گذاری خود هستید و در حین رابطه، اقدامی برای جلوگیری از بارداری نمی کنید، و زمان قاعدگی شما حداقل یک هفته به تاخیر افتد، احتمالا باردار هستید.

    البته از آنجایی که هیچ یک از روش های کنترل و جلوگیری از بارداری به طور صد در صد مطمئن نیستند، پس نباید از به تاخیر افتادن سیکل قاعدگی تان به آسانی چشم پوشی کنید.
    در بعضی موارد، ممکن است در زمان قاعدگی فقط مقدار کمی خونریزی ببینید ؛ این اتفاق زمانی رخ می دهد که تخمک بارور شده و در حال لانه گزینی و اتصال به دیواره رحم می باشد. این نوع از لکه بینی معمولا بی خطر است و جای نگرانی ندارد.

    به جز بارداری، دلایل دیگری نیز وجود دارند که باعث به تاخیر افتادن قاعدگی می شوند.

    عواملی مانند: تغییر در رژیم غذایی، استرس بیش از حد، تغییرات وزنی، تغییرات هورمونی و انواعی از بیماری ها می توانند باعث تاخیر در قاعدگی شوند.

    در مقاله “ به غیر از باردار بودن چه دلایلی برای به تاخیر افتادن عادت ماهیانه وجود دارد؟ (۷ دلیل) ” کامل به این موضوع پرداخته ایم .

    اگر قاعدگی شما به تاخیر افتاد، با انجام تست بارداری می توانید از باردار بودن خود مطمئن شوید. سعی کنید که این آزمایش را در فاصله دو تا ده روز پس از به تاخیر افتادن عادت ماهانه تان انجام دهید.

    مطالب مرتبط زیر را حتما بخوانید :

     

    منابع : healthline  ,  medicalnewstoday

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.


     از علائم بارداری-حساس شدن و دردناک بودن سینه ها : یکی از شایع ترین نشانه های بارداری حساس شدن سینه ها و نوک سینه هاست که معمولاً در طی ۳ هفته اول بارداری خود را به وضوح نشان می دهد . متورم و دردناک شدن سینه ها شبیه قبل از پریود است – در اوایل بارداری گرفتگی و درد عضلات زیر شکم و لکه بینی به صورت کم و به رنگ صورتی شایع است .- حالت تهوع از رایج ترین علایم حاملگی می باشد . این حالت معمولاً اوایل صبح شدت بیشتری دارد.- احساس خستگی و رخوت در اوایل حاملگی وجود دارد .- تکرر ادرار یکی دیگر علایم حاملگی می باشد . این تکرر ادرار بعد از ۳ ماهگی بتدریج بهبود می یابد.- یبوست ، به دلیل تغییرات هورمونی و شیمیایی عمده ای که در بدن زنان باردار رخ می دهد ابتلا به یبوست بسیار رایج است.- سرگیجه در اوایل حاملگی با تغییرات فشار خون ، برخی خانم ها حالت سرگیجه دارند و احساس می کنند سرشان سنگین و گنگ است.- توقف عادت ماهانه برای آن دسته از خانم هایی که قاعدگی مرتب دارند توقف عادت ماهانه می تواند نشانه خوبی باشد .در این شرایط سریعاً به پزشک مراجعه کرده و با انجام آزمایش های مختلف از صحت آن اطمینان حاصل کنید .- البته درمواردی هم دیده شده که فرد با وجود عادت ماهیانه باردار بوده است.

    – افزایش ضربان قلب، حدود هفته 8 الی 10 بارداری ممکن است متوجه شوید که قلب تان سریع می تپد. افزایش و نامنظمی ضربان قلب در دوران بارداری شایع است. اما اگر شما دچار بیماری های قلبی هستید لازم است با پزشک مشورت کنید تا داروهای مناسب دریافت نمایید.

    سلام
    و ممنون از توجهتون

    برای
    طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

    https://moshavere.niniban.com/

    نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    سلام و ممنون از توجهتون

    برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

    https://moshavere.niniban.com/

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    ● اولین نشانهبرای بسیاری از خانم‌ها، به تاخیر افتادن قاعدگی، بهترین و اولین دلیل بر بارداری آنهاست. اما از قدیم گفته‌اند هر گردی گردو نیست و به تعویق افتادن دوره‌های ماهانه، حتی تا یك‌ماه و بیشتر از آن، دلا‌یل متعددی ممكن است داشته باشد.تغییرات رژیم غذایی، ورزش شدید، مسافرت و اضطراب هر كدام می‌تواند باعث تاخیر دوره‌های ماهیانه شود. بسیاری از خانم‌ها نیز اصلا دوره‌های منظمی ندارند و به همین علت نمی‌توانند دوره بعدی را پیش‌بینی كنند تا در صورت تاخیر، به بارداری مشكوك شوند.

     

    ● اشتباه نكنید!همان‌طور كه عقب‌افتادن دوره‌های قاعدگی نمی‌تواند دلیلی قطعی بر قاعدگی باشد، هر خونریزی هم قاعدگی به حساب نمی‌آید. ممكن است شما باردار باشید، اما فكر كنید كه دوره پریود خود را داشته‌اید، در صورتی كه این طور نباشد. زمانی‌‌كه یك تخمك تازه بارور شده به دیواره رحم می‌‌رسد، ممكن است باعث خونریزی كمی شود. معمولا این حالت چند روز قبل از زمانی اتفاق می‌افتد كه اگر باردار نبودید و در آن زمان باید پریود می‌شدید. در صورتی‌كه شما در دوره‌های معمولی خود خونریزی شدیدی نداشته باشید، احتمالا این خونریزی را با دوره‌های خود اشتباه می‌گیرید.بدن در شرایط دیگری هم چنین واكنشی از خود نشان می‌دهد و آن‌هم در هفته‌های اول بارداری است. در دو هفته اول بارداری، به دلیل نوسانات شدید سطح هورمون در بدن، رحم دچار خونریزی كمی‌، شبیه پریود، می‌شود. همچنین عفونت و یا پولیپ‌های رحمی با رشد غیرعادی می‌تواند باعث خونریزی‌های این چنینی شود. اما علامت‌های دیگری هم وجود دارد كه در كنار می‌تواند دلیل خوبی برای تشخیص زود هنگام حاملگی باشد.● نشانه‌های بعدیخستگی شدید در هفته‌های اول تا ششم می‌تواند دلیل بارداری باشد. همین‌طور حساس شدن سینه‌ها، حالت تهوع با استفراغ یا بدون آن به خصوص صبح‌ها، كه در ۱۰ تا ۲۰ درصد بارداری‌ها وجود دارد، از دیگر نشانه‌های حاملگی است. همچنین بسیاری از خانم‌ها در ابتدای بارداری دچار یبوست، گاز معده و یا نفخ می‌شوند و احساس درد و گرفتگی در ناحیه شكم دارند. در كل، ممكن است كه یك خانم باردار تمام این حالات را تجربه كند یا حتی هیچ‌كدام این مشكلات را نداشته باشد.اما عده‌ای، عوارض دیگری مثل تكرر ادرار (هفته ۶ تا ۸ بارداری)، نوسانات رفتاری و افزایش‌ ترشحات واژن را هم پشت‌سر می‌گذارند. حتی ممكن است خانمی در ماه‌های اولیه بارداری میل زیادی به خوردن غذا داشته باشد و یا برعكس، از غذا متنفر شود! تمام این حالات در افراد مختلف متفاوت است و چه بسا، یك خانم طی دو بارداری حالات متفاوتی را تجربه كند.● باز هم اشتباه!حالاتی مثل حالت تهوع و سرگیجه، هم می‌تواند به خاطر حاملگی ایجاد شود و هم از عوارض مسمومیت غذایی یا یك عفونت روده‌ای باشد و همین‌طور احساس خستگی و كوفتگی در بدن، ممكن است از افسردگی، سرماخوردگی یا آنفلوآنزا ناشی شود.● سریع‌تر و دقیق‌تربرای اینكه شما بتوانید واقعا از بارداری مطمئن شوید راه دیگری هم وجود دارد: آزمایش خون و ادرار. اگر شما احتمال می‌دهید میزبان یك مهمان كوچولو هستید، بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشك مراجعه كنید. آزمایش خون می‌تواند حاملگی را حتی در ۶ یا ۷ روز اول آن، مشخص كند و ۱۰ روز بعد از بارداری، بررسی احتمال حاملگی از طریق آزمایش ادرار نیز امكان‌پذیر است. آزمایش خون و ادرار، هر دو، با اندازه‌گیری هورمون HCG كه فقط در بدن زنان باردار ترشح می‌شود، امكان تشخیص بارداری را بسیار راحت‌تر می‌كند.● هرچه سریع‌تر، بهتر!آگاهی سریع‌تر از وجود جنین در رحم این مزیت را دارد كه مادر می‌تواند هر چه سریع‌تر، شرایط مناسب برای گذراندن دوران بارداری سالم را به وجود آورد. این شرایط مراجعه منظم به پزشك در تمام طول بارداری و آزمایش برای اطمینان از رشد مناسب جنین را شامل می‌شود. در صورتی‌كه مادر احساس كند تحركات فرزندش كم و یا متوقف شده، مراجعه سریع به پزشك از خطرات بعدی جلوگیری می‌كند. آزمایش‌های پزشك هم می‌تواند با مشاهده تغییرات فشارخون و میزان مواد شیمیایی خون و ادرار مادر و تغییرات وزن وی، وضعیت جنین را كنترل كند.● بایدها و نبایدهایك خانم باردار باید نسبت به واكنش‌های بدن خود، عكس‌العمل‌های مناسبی نشان دهد. و هر نوع درد و خونریزی را عادی تصور نكند. درد شدید در ناحیه شكم و ورم دست و پاها، همین‌طور درد مداوم سر می‌تواند زنگ خطری برای مادر باشد. در صورت مشاهده ترشحات بیش از حد واژن و پیشرفت درد شكم نیز بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشك مراجعه شود. رعایت این نكات می‌تواند سلامت مادر و فرزندش را تضمین كند.تغذیه در دوران بارداری نقش مهمی را ایفا می‌كند. چرا كه جنین از طریق جفت تغذیه می‌شود و دقیقا مواد غذایی مصرفی مادر را برای رشد استفاده می‌كند. پس باید از خوردن و مصرف موادی مثل الكل، سیگار، كافئین زیاد و دیگر مخدرها پرهیز كرد. چرا كه الكل، به تنهایی می‌تواند صدماتی مادام‌العمر روی جنین بگذارد و باعث سخت‌شدن زایمان و دیگر مشكلات شود. مصرف سیگار نیز اثراتی مثل كاهش وزن نوزاد هنگام تولد، زایمان زودرس، سقط و … دارد. و نیكوتین موجود در سیگار باعث تنگ شدن رگ‌های خونی و در نتیجه كاهش اكسیژن و غذای دریافتی جنین می‌شود. مواد مخدر كه در حالت عادی نیز برای سلامتی مضرند در دوران بارداری می‌توانند اثراتی مثل، اعتیاد در نوزاد را بر جای بگذارند. مصرف دارو نیز می‌تواند در دوران بارداری خطرات زیادی به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است برای استفاده از ساده‌ترین داروها نیز از پزشك خود مشورت بخواهید. تا دوران بارداری را به سلامت بگذرانید. حتی بهتر است در مورد مصرف قهوه و چای ودیگر نوشیدنی‌هایی كه كافئین دارند، با پزشك مشورت كنید.در این دوران، از تماس با حیوانات به خصوص گربه، پرهیز كنید. چون گربه‌ها دارای نوعی انگل هستند كه باعث عفونت غدد لنفاوی و دستگاه عصبی انسان می‌شود و این عفونت در دوران بارداری حتی می‌تواند باعث سقط جنین و یا مرده‌زایی شود. در صورتی‌كه با رعایت نكات بهداشتی و به لطف پیشرفت علم، امروزه احتمال سقط جنین فقط در ۱۵ تا ۳۰ درصد حاملگی‌ها وجود دارد كه در صورت رشد مناسب جنین این احتمال به ۳ درصد كاهش پیدا می‌كند. درنهایت اینكه، ریسك مرگ جنین در مراحل پایانی بارداری و یا مرگ نوزاد در ساعات اولیه تولد كمتر از یك درصد است.● یك فرمول سادهو اما نكته آخر برای تمام مادرانی كه در انتظار شنیدن اولین گریه نوزادشان لحظه شماری می‌كنند: برای محاسبه زمان زایمان می‌توان ۳ ماه از آخرین روز آخرین پریود، كم و ۷ روز به آن اضافه كنید. روز تخمینی به دنیا آمدن فرزندتان به دست می‌آید.زمانیکه زن و شوهری تصمیم به بچه دار شدن می گیرند پس بیشتر شرایط را برای بچه دار شدن فراهم کرده اند.اکثر زنانی که منتظر بروز علائم بارداری در خود هستند با دقت کردن به این علائم می توانند نتیجه مثبت را قبل از انجام آزمایش بدست بیاورند.اصولاً بارداری با تعییرات فراوانی توام است . این تغییرات هم جسمی و هم روحی می باشند اما در نظر داشته باشید که این تغییرات در تمام خانم ها یکسان نیستند و معمولاً شدت و ضعف دارند و به یاد داشته باشید که شاید یک یا چند نشانه زیر شامل حال شما نشود همیشه با وجود این علایم به بارداری خود شک کنید حتی اگر از روش ضد بارداری استفاده می کنید.در زیر به تعدای از علایم هشدار دهنده اولیه حاملگی اشاره می کنیم . علائم بارداری ، علائم بارداری ، علائم حاملگی  1-حساس شدن و دردناک بودن سینه ها یکی از شایع ترین نشانه های بارداری حساس شدن سینه ها و نوک سینه هاست که معمولاً در طی 3 هفته اول بارداری خود را به وضوح نشان می دهد . متورم و دردناک شدن سینه ها شبیه قبل از پریود است . این درد پس از اتمام سه ماهه نخست به میزان زیادی کاهش پیدا می کند زیرا بدن خودش را با میزان هورمون ها تطبیق داده است  2-گرفتگی عضلات در اوایل بارداری گرفتگی و درد عضلات زیر شکم و لکه بینی به صورت کم و به رنگ صورتی شایع است .  3.حالت تهوع و بیزاری از غذا اگر تازه باردار شده باشید، بعید نیست از بوی قرمه سبزی یا قهوه حالتان بد شود و برخی از رایحه ها منجر به حالت تهوع شما بشوند. با اینکه به طور صددرصد تایید نشده است، اما این روند احتمالا عوارض افزایش هورمون استروژن در بدن است. ممکن است در این دوران متوجه شوید دیگر به غذاهایی که تاکنون عاشق آنها بوده اید، علاقه ای ندارید. تهوعبرخی از زنان یک ماه پس از باردار شدن دچار حالت تهوع های صبحگاهی می شوند. برخی دیگر نیز یک یا دو هفته زودتر این اتفاق رخ می دهد. البته این حالت مختص صبح نیست. حالت تهوع به همراه و یابدون استفراع می تواند در هر ساعتی از روز اتفاق بیفتد. حدود نصف زنان باردار که دچار تهوع می شوند پس از قدم گذاشتن به سه ماهه دوم، کاملا خوب می شوند. البته گاهی ممکن است تا ماه چهارم نیز ادامه داشته باشد  4- تغییر حالات روحی  بسیار نرمال و طبیعی است که تعادل احساسی نداشته باشید و خیلی زود تغییر حالت دهید. دلیل آن تغییر هورمون های بدن و تاثیر آنها روی سیستم عصبی است. هر فردی واکنش متفاوتی به این موضوع دارد. برخی از زنان باردار دچار افزیش احساسات – خوب یا بد – می شوند و برخی دیگر افسرده یا مضطرب می شوند.  5- تکرر ادرار  تغییرات هورمونی ایجاد شده باعث می شوند تا جریان خون در ناحیه کلیه افزایش پیدا کند. این مساله باعث می شود تا مثانه خیلی سریع پر شود و شما مجبور هستید خیلی زود به زود دستشویی بروید. این نشانه از اوایل هفته ششم در سه ماهه نخست آغاز می شود. تکرر ادرار در طول بارداری ادامه خواهد داشت و بعد از 3 ماهگی بتدریج بهبود می یابد . 6- خستگی احتمال دارد به دلیل افزایش پی در پی هورمون پروژسترون باشد که روی خواب زنان باردار تاثیر می گذارد. البته حالت تهوع های صبحگاهی و تکرر ادرار در طول شب نیز در خستگی و بی حالی بی تاثیر نیستند. پس از ورود به سه ماه دوم، کمتر احساس خستگی خواهید داشت. البته این حس دوباره در انتهای بارداری به سراغ شما خواهد آمد زیرا مدام در حال حمل وزن بیشتر از خود هستید و شب ها نیز راحت نمی خوابید 7- یبوست  به دلیل افزایش هورمون پروژسترون در بارداری که عملکرد سیستم گوارش را کند می کند، یبوست در بارداری امری رایج است. برای کاهش این عارضه، آب زیاد مصرف کنید، ورزش کنید و از مواد غذایی فیبردار استفاده نمایید. 8- حالت سرگیجه  حالت سرگیجه و ضعف کردن به دلیل باز شده عروق، کاهش فشار خون و کاهش قند خون در بانوان باردار مشاهده می شود.. 9- توقف عادت ماهانه :  برای آن دسته از خانم هایی که قاعدگی مرتب دارند توقف عادت ماهانه می تواند نشانه خوبی باشد . امااگر قاعدگی منظمی ندارید با مشاهده نشانه های دیگر همچون تکر ادرار، حالت تهوع، سفت و دردناک شدن سینه ها و … می توانید احتمال دهید که باردار هستیددر این شرایط سریعاً به پزشک مراجعه کرده و با انجام آزمایش های مختلف از صحت آن اطمینان حاصل کنید . 10- تشیص بارداری به وسیله تستهای آزمایشگاهی از طریق آزمایش خون و آزمایش ادرار ، مثبت یا منفی بودن حاملگی مشخص می شود .هر دو قسمت از طریق اندازه گیری هورمون گنادوتروپین انجام می شود . میزان این هورمون در آزمایش خون از روز 8 تا 10 و در آزمایش ادرار از 21 تا 28 حاملگی قابل تشخیص است . گاهی اوقات ممکن است با وجود حامله بودن جواب آزمایش منفی باشد . در این حالت چنانچه علایم ذکر شده بالا را داشتید بعد از یک هفته مجدداً آزمایش را تکرار کنید .

     11- افزایش دمای عمومی بدن هنگامی که دمای بدن شما هنگام صبح و پیش از بلند شدن از جا و خوردن غذا، خیلی بالاست و این مساله تا 3 هفته همچنان ادامه داشت، احتمالا باردار هستید. 12- نتیجه مثبت تست بارداری خانگی همه تبلیغاتی که شرکت های تولید کننده این تست ها ارائه می کنند، اما هیچ کدام از آنها تا یک هفته پس از عقب افتادن پریود، دقیق و قابل اعتماد نیستند. بنابراین، اگر پیش از این تاریخ تست کردید و جواب منفی بود، حتما چند روز بعد نیز این تست را تکرار کنید. این را در نظر داشته باشید، جنین پیش از آنکه شما متوجه شوید باردار هستید رشد می کند و هنگامی که شک دارید، باید حتما مراقب سلامتی خود باشید

    

    مطالب پر بازدید

    بسیاری از افراد، پس از پریود نشدن ، آزمایشاتی را برای اینکه آیا باردار هستند یا خیر، انجام می دهند. اگر نتیجه آزمایش منفی باشد، شرایط و عوامل مختلف دیگری در پریود نشدن آنها، نقش خواهد داشت. در این مقاله از بخش سلامت زنان دکتر سلام، چگونگی عملکرد چرخه قاعدگی را توضیح داده و برخی از علل احتمالی به غیر از بارداری که باعث قطع شدن پریود می گردد را ارائه می دهیم. همچنین در مورد چگونگی انجام  تست بارداری در منزل به منظور تعیین زمان دقیق بارداری و اینکه چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید، صحبت می کنیم.

    تخمدان ها در طی پروسه ای به نام تخمک گذاری، یک تخمک آزاد می کنند که تقریبا هر 28 روز اتفاق می افتد. اگر اسپرم نتواند تخمک را بارور کند، معمولا حدود 14 روز بعد، فرد پریود می شود. در حالی که یکی از اولین نشانه های بارداری، قطع شدن پریود می باشد،  اما دلایل دیگری نیز در این امر دخیل هستند.

    پریود نشدن به مدت 3 ماه در فردی که باردار نیست، نشان دهنده این است که فرد دچار آمنوره (پریود نشدن غیرعادی) شده است. این وضعیت 3 تا 4 درصد زنان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن

    آمنوره معمولا زمانی اتفاق می افتد که ترشح هورمون استروژن توسط تخمدان ها متوقف می شود. عوامل بسیاری، می توانند باعث کمبود هورمون استروژن شوند.

    افزایش وزن سریع یا از دست دادن مقدار قابل توجهی از وزن بدن، می تواند منجر به عدم تعادل هورمونی شود. این عدم تعادل می تواند باعث توقف پریود شود، اما به مرور و در طول زمان این مشکل حل می شود.

    داشتن استرس به مدت طولانی یا استرس شدید، می تواند بخشی از مغز که کنترل کننده هورمون تولید مثل می باشد را تحت تاثیر قرار دهد و می تواند تخمک گذاری و پریود را متوقف کند. وقتی علت استرس از بین برود و یا فرد راهکارهای مقابله با استرس را بتواند مدیریت کند، پریود تنظیم می شود.

    ورزش بیش از حد می تواند باعث عقب افتادن دوره های قاعدگی شود، مخصوصا برای افرادی که دچار کاهش وزن هستند یا ذخیره چربی کمی در بدن دارند. دوره های قاعدگی که به علت ورزش بیش از حد اتفاق می افتد، آمنوره ناشی از ورزش مفرط نامیده می شود.

    پرولاکتین هورمونی است که معمولا در طول دوران شیردهی تولید شده و باعث توقف قاعدگی می شود، از این رو بیشتر زنان شیرده، پریود نمی شوند.

     افرادی که در دوران شیردهی به سر نمی برند، ترشح شیر از نوک پستان نشان دهنده این می تواند باشد که بدن بطور غیر طبیعی، مقدار زیادی پرولاکتین تولید می کند. پزشکان، تولید پرولاکتین بیش از حد را با استفاده از دارو می توانند درمان کنند.

    غده تیروئید مسئول تولید هورمون ها به منظور کنترل متابولیسم بدن می باشد. در هیپوتیروئیدیسم یا کم کاری تیروئید، به اندازه کافی از این هورمون ها تولید نمی شود. در هایپرتیروئیدیسم یا پرکاری تیروئید، سطح هورمون های تیروئید در بدن افزایش پیدا می کند.

     هر دو این شرایط بر روی دوران قاعدگی تاثیر می گذارند. نشانه های دیگری نیز وجود دارند که عبارتند از:

    پزشکان معمولا با انجام یک آزمایش خون ساده، مشکلات مربوط به تیروئید را می توانند تشخیص دهند.

    افراد مبتلا به PCOS، دارای اختلالات هورمونی هستند که بر سلامت و ظاهر کلی آنها تاثیر گذاشته و باعث بروز کیست تخمدان می شوند. بیش از 10 درصد زنانی که در سن باروری هستند، مبتلا به PCOS می باشند و احتمال اینکه تخمدان های بزرگ با خوشه هایی از کیست های کوچک و خوش خیم داشته باشند، وجود دارد.

    نشانه های PCOS عبارتند از:

    اختلالات غذایی، به ویژه بی اشتهایی، می تواند باعث توقف پریود شود زیرا با کم شدن مقدار چربی بدن، تخمک گذاری، خیلی کم می شود.

    افرادی که یائسه می شوند، حداقل 12 ماه از آخرین پریود آنها باید گذشته باشد. میانگین سن افراد یائسه در ایالات متحده 52 سال می باشد با این حال، ورود به مرحله یائسگی، که  پری منوپوز شناخته می شود، ممکن است شامل نشانه هایی باشد که از سن جوانی نیز شروع می شود.

    علائم پری منوپوز عبارتند از:

    آزمایشات بارداری خانگی، ممکن است گاهی نتیجه منفی کاذب نشان دهند که نشان می دهد فرد باردار نیست.

    دقت آزمایش بارداری خانگی بسته به اینکه چگونه و در چه زمانی، فرد آن را انجام می دهد، فرق می کند. بعضی از دلایلی که باعث نتیجه منفی کاذب می شود عبارتند از:

     آزمایشات بارداری خانگی، به منظور تشخیص گونادوتروپین کوریونی انسانی (hCG) در ادرار انجام می شود. اگر چه بعضی از آزمایشات، مقدار  hCG را در اولین روز پریود نشدن را می توانند تشخیص دهند، اما آزمایشاتی که بعدا انجام می شود، دقیق تر هستند.

    نتایج آزمایشات معمولا در صبح دقیق تر هستند، زیرا ادرار در این موقع، خیلی رقیق نیست و همین  باعث می شود که hCG راحت تر تشخیص داده شود.

    افرادی که بیش از سه دوره پشت سر هم، پریود نمی شوند و نتایج تست بارداری آنها منفی است، باید به پزشک مراجعه کنند.

    فرد ممکن است بنا به دلایل مختلفی، پریود نشود، از جمله شرایط خاص پزشکی، بنابراین تشخیص مناسب این علائم و دلایل، لازم و ضروری است.

    برای اطمینان یافتن از اینکه آیا آزمایش بارداری خانگی، نتیجه درستی را نشان می دهد یا خیر، افراد باید به دستورالعمل هایی که بر روی بسته درج شده عمل کنند و منتظر بمانند تا حداقل یک هفته بعد از اولین روزی که پریود نشده اند، سپری شده و سپس آزمایش بارداری را انجام دهند.نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن

    موضوعات مرتبط

    مطالب مرتبط

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    در بسیاری از خانم ها علامتهایی از بارداری رایج و عمومی است و در برخی نیز فقط با آزمایش خون فرد باردار متوجه بارداری اش می شود و گاهی از همان هفته های اول علائم آشکار میشود.هر کسی که برای باردار شدن تلاش کرده است، می داند که دو هفته فاصله بین تخمک گذاری و اولین روز پریود زمانی طولانی برای اطمینان از بارداری است.

    چنانچه پیش از این هم در بخش علائم بارداری در نمناک گفتیم زنان می توانند نشانه های بارداری را بین 8 تا 14 روز پس از تخمک گذاری، پس از اینکه تخمک در دیواره رحم جا گرفت، تجربه کنند و با گذشت 8 هفته از بارداری، 90 درصد زنان علائم بارداری را تجربه خواهند کرد. 

    علائم اولیه بارداری و علائم قبل از قاعدگی اغلب مشابه و مبهم هستند، بسیاری از زنان با وجود این علائم شک می کنند که باردار شده اند یا علائم قبل از قاعدگی است.همه زنان علائم معمولی بارداری را تجربه نمی کنند.اگر مشکوک به بارداری هستید، یک شیوه زندگی سالم انتخاب کنید و در اسرع وقت با پزشک متخصص و مشاوره بهداشت صحبت کنید.

    1. سینه های حساس و متورم:

    نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن

    درد یا سوزش در سینه یکی از شایع ترین نشانه های بارداری است.در اوایل بارداری، به دلیل این که سینه ها برای تولید شیر آماده می شوند، بزرگتر می شوند و شکل می گیرند.در نتیجه ممکن است که چند ماه سینه ها حساس و متورم شوند.

    به گفته برخی از متخصصان:”همه زنان همه تغییرات را تجربه نمی کنند، مخصوصا اگر قرص جلوگیری از بارداری مصرف کرده باشند.” 

    ممکن است که در چند هفته اولی متوجه بارداری شوید_ بعضی از زنان حتی از همان زمان تشکیل نطفه، متوجه می شوند.در این مقاله اولین نشانه های بارداری ، که ممکن است متوجه آن نشوید آمده است.

     2. تیره شدن هاله دور سینه:

    در بسیاری از زنان، هورمون های بارداری باعث شوند که حلقه های اطراف نوک سینه بزرگتر و تیره تر شوند.این مسئله به این دلیل اتفاق می افتد، که بدن، خود را برای شیردهی آماده می کند .

    3. لکه بینی:

    حدود 5 تا 10 روز پس از تشکیل نطفه، زمانی که جنین در رحم تشکیل می شود، برخی از زنان متوجه لکه بینی می شوند.

    بنابراین اگر در ماه جاری یک دوره قاعدگی خفیف داشته اید، هنوز ممکن است که یک ساک حاملگی کوچک را حمل کنید، در این مقاله مطالبی در مورد آزمایشات بارداری خانگی که شما باید بدانید، از جمله این که چه زمانی بهتر است تا آن آزمایش را انجام دهید، آمده است. 

    4. تکرر ادرار یا یبوست:

    هنگام بارداری، رحم شما مستقیما بر روی مثانه فشار وارد می کند که منجر به تکرر ادرار می شود . فشار اضافه شده و تغییرات روده نیز ممکن است باعث یبوست شود، طبیعتا، هر چه قدر نوزاد بیشتر رشد می کند، بیشتر به رحم و مثانه و سایر اعضای بدن فشار می آورد.

    5. خستگی:

    احساس خستگی زیاد از نشانه های رایج بارداری است. ( برای تشکیل نوزاد، انرژی زیادی صرف می شود.) در واقع ، خستگی اغلب از نشانه های اولیه بارداری است. اگر باردار هستید و خوش شانس باشید، احساس خستگی بعد از هفته دوازدهم و زمانی که جفت شکل گرفته است، کمتر می شود.

    6. حالت تهوع :

    حالت تهوع یکی از شایع ترین علائم بارداری است و چنانچه در بخش بارداری نمناک تکرار می کنیم بارداری باعث افزایش سطح هورمون ها می شود. ( حدود 80 درصد از زنان در طی 3 ماه اول بارداری تجربه تهوع صبحگاهی را دارند.) برای بسیاری، این تهوع لزوما محدود به صبح نیست- برخی آن را در تمام طول روز احساس می کنند.

    7.حساسیت بویایی:

    نه، حس بویایی قوی در سر شما نیست:بسیاری از زنان باردار در طول بارداری حس بویایی بیشتری دارند.این علامت یکی از شایع ترین علائم اولیه بارداری است که شما می توانید داشته باشید. برخی از محققان حدس زده اند که این موضوع ممکن است زنان را از خوردن غذاهای خراب یا غذاهای آلوده محافظت کند و از این طریق کودک را از هر گونه سم مضری محافظت می کند.

    8.درجه حرارت بالا :

    اگر دمای بدن خود را اندازه گیری کرده باشید. یک نشانه مثبت از بارداری، افزایش حدود یک درجه دمای بدن است که بیشتر از دو هفته قبل از پایین آمدن درجه حرارت بدن طول بکشد، است که نشان دهنده تخمک گذاری است.

    9.پریود نشدن:

    واضح ترین شاخص بارداری پریود نشدن است، اما پریود نشدن همیشه به این معنا نیست که کودکی در راه است.استرس، رژیم غذایی یا برنامه نامنظم نیز ممکن است مقصر این موضوع باشد. بنابراین بهتر است قبل از اعلام بارداری آزمایش انجام دهید .

    10. گرسنگی یا هوس خوراکی کردن بیش از حد معمول:

    بدن یک فرد باردار سخت در تکاپو برای رشد کودک است و حدود 300 کالری اضافی در روز نیاز دارد. بسیاری از زنان گرایش به غذاهایی برای خود دارند که در حالت عادی هرگز میلی به خوردن آن ها نداشتند. برخی دیگر در تمام طول روز احساس گرسنگی می کنند.

    11. سردرد:

    نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن

    تکرر سردرد میگرنی، با بارداری ممکن است که افزایش یابد.بسیاری از زنان که دچار سردرد های شدید میگرنی می شوند، در دوران بارداری، بیشتر به آن سردرد ها مبتلا می شوند.با این حال، برخی از افراد تجربه متفاوتی دارند و در واقع انتظار می رود که از میگرن کاسته شود .

    12. نوسانات خلق و خوی :

    بسیاری از زنان در طی بارداری تغییرات خلقی احساسی را تجربه می کنند. طبیعی است که احساسات مختلفی داشته باشند، زیرا هورمون ها و بدن در حال تغییر هستند.

    13.احساس ضعف یا سرگیجه:

    تغییر هورمون ها، همراه با ضربان قلب تند تر برای پمپاژ کردن خون بیشتر در بدن، می تواند فشار خون را به تدریج در اوایل بارداری کاهش داد. در نتیجه بسیاری از زنان سرگیجه دوره ای یا احساس ضعف را تجربه می کنند.

    14. طعمی مانند فلز در دهان شما:

    بعضی از زنان در طول بارداری از طعم و مزه ” فلزی ” در دهان خود شکایت دارند. در حالی که هیچ توجیح علمی برای این علامت وجو ندارد، برای بعضی از آن ها می تواند در تمام طول بارداریشان ادامه یابد.

    15. رویاهای واضح :

    رویاها اغلب در دوران بارداری تشدید می شوند.بنابراین اگر رویاهای شما بیشتر شده اند، این می تواند نشانه بارداری باشد.

  • عکس عشق اجاره ای دفنه
  •  

     !( function( w, d ) { ‘use strict’; var ad = { zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’ }, h = d.head || d.getElementsByTagName( ‘head’ )[ 0 ]; if ( typeof w.adroParams != ‘object’ ) w.adroParams = {}; w.adroParams[ ad.id ] = ad; var script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;script.async=1;script.src=”//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”;h.appendChild(script); })( this, document );

    برترین‌ها: اولین علامت و نشانه بارداری در زنان مختلف متفاوت است، حتی ممکن است عده‌ای از خانم‌ها تا روزها، هفته‌ها و ماه‌ها پس از بارداری هیچ علامت شاخصی نداشته باشند، اما برخی دیگر ممکن است تنها یک هفته پس از لقاح هم دچار بروز برخی علائم شوند. درواقع کلیت مسئله این است که علائم اولیه بارداری در زنان متفاوت است.

    همه این اتفاق‌ها ممکن است بیفتد

    دکتر «هنکه داگلاس پالمر»، مدیر مرکز تحقیقات باروری و سلامت مادران «کندی شیریور» می‌گوید: «اولین علامت اصلی بارداری نداشتن عادت ماهانه برای یک یا چند دوره متوالی است… البته خیلی از خانم‌ها طی دوره‌های ماهانه خود اختلال و بی‌نظمی دارند و برای همین اگر به اندازه بیش از نیمی از یک دوره زنانه به تاخیر بیفتد باید به بارداری به عنوان یکی از علت‌های احتمالی فکر کنند.»

    نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن

    انجمن ملی زنان و بارداری کانادا می‌گوید، اگرچه زنان عموما به تاخیر افتادن دوره‌های ماهانه را به عنوان نشانه اولیه بارداری در نظر می‌گیرند، اما باید گفت، برخی نشانه‌های دیگر هم می‌تواند همراه با این نشانه باشد از جمله:

    تمایل یا تنفر؟ مسئله این است

    یکی دیگر از اولین علامت‌های بارداری در زنان می‌تواند بروز واکنش‌های جدید نسبت به غذا‌ها باشد. درواقع می‌شود گفت، یکی از علامت‌های اولیه بارداری می‌تواند علاقه یا تنفر به برخی غذا‌ها و موادغذایی باشد. علاقه‌مند شدن بیشتر به مزه‌ها و بوهاست، مثلا خانم باردار ممکن است به طعم شیرین یا به هرچیزی که نمک داشته باشد متمایل شود یا به خوردن پوست پرتقال یا لیموترش علاقه پیدا کند.

    درمواردی ممکن است کشش به خوردن مواد غیرطبیعی، مثل خاک یا زباله، ایجاد شود که این حالت‌ها نیازمند مراجعه و مشاوره به پزشکان است. یکی از علامت‌های اولیه بارداری می‌تواند حالت تهوع به محض استشمام یک بو یا مزه باشد. برای مثال برخی خانم‌ها بلافاصله بعد از استشمام بوی قهوه یا چای حالت تهوع پیدا می‌کنند، شاید این شایع‌ترین مورد درباره بوی روغن و سرخ کردن باشد که باعث بروز حالت تهوع در زنان باردار می‌شود.

    آسپیرین ممنوع

    دکتر داگلاس پالمر در توضیح برخی علامت‌های اولیه بارداری می‌گوید: «ممکن است خانم‌ها در اوایل باروری به دلیل تغییر در میزان هورمون‌ها تشدید سردرد‌ها را تجربه کنند یا به سردرد‌های جدید دچار شوند. خانم‌هایی که فکر می‌کنند باردار هستند بهتر است از قرص‌هایی حاوی استامینوفن استفاده کنند و آسپیرین مصرف نکنند. آسپیرین می‌تواند عوارض زیادی روی جنین بگذارد، از جمله اختلالات کبدی، اما یکی از چیز‌هایی که بسیاری از زنان نمی‌دانند این است که مصرف آسپیرین در دوران بارداری می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان‌های جنین و ناهنجاری‌های لب و لثه شود.»

    دقیق‌ترین راه کدام است؟

    اما واقعا بهترین راه برای تشخیص بارداری چیست؟ دکتر «کالین کالینز»، از مرکز درمانی «پلاندپرنت هو» می‌گوید: «خب جواب این سوال کاملا معلوم و مشخص است؛ انجام یک آزمایش بارداری. به‌طور معمول خانم‌ها از شیوه سنجش بارداری در خانه و نوار‌های مخصوص استفاده می‌کنند، اما باید در این مورد دقیق بود و کاملا براساس دستورات تست آزمایش را انجام داد.

    هر اشتباه کوچکی می‌تواند روی نتیجه آزمایش تاثیر بگذارد، در ضمن اکثر این تست‌های خانگی دارای جواب‌های کاذب هستند، برای همین بهترین کار این است که آزمایش خون انجام شود که افزایش میزان هورمون در ۲ آزمایش پیاپی می‌تواند نشان‌دهنده بارداری باشد، این روش دقیق‌ترین راه تشخیص بارداری است.»

    یک علامت آزاردهنده

    براساس روند فیزیولوژیک بارداری، یک خانم باردار بین ۶ تا ۸ هفته پس از بارداری احساس تکرر ادرار پیدا خواهد کرد و این حالت ممکن است با گذر زمان شدیدتر هم شود. در موارد معدودی ممکن است فرد باردار دچار اختیار نداشتن و کنترل نکردن ادرار شود که البته معمولا گذراست و فقط باید در حالت شدید به پزشک مراجعه کرد.

    نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن
    نشانه های بارداری بعد از پریود نشدن
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *