نحوه مصرف بذر خار مریم

دوره مقدماتی php
نحوه مصرف بذر خار مریم
نحوه مصرف بذر خار مریم

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

گياه دارويي خارمريم و نحوه مصرف آن

خارمريم گياه دارویی است که داراي اثرات فارماکولوژيک متنوع مانند آنتي اکسيدان، ضدالتهاب و ضدسرطان می باشند.بر مبناي برخي گزارش ها «سيلي مارين» (ماده موثره اصلي موجود در خار مريم) غلظت بعضي نوروترانسميترها را در مغز افزايش مي دهد.اين مطالعه با هدف بررسي اثر ضدافسردگي عصاره آبي و اتانولي دانه خارمريم توسط غلامرضا کريمي، دانشيار گروه فارماکودينامي و سم شناسي مرکز تحقيقات علوم دارويي و دانشکده داروسازي دانشگاه علوم پزشکي مشهد طراحي و اجرا شد.در اين تحقيق با استفاده از آزمون شناي اجباري اصلاح شده، اثرات ضدافسردگي عصاره هاي اتانولي (۰.۲۴، ۰.۴۲ و ۰.۶ گرم بر کيلوگرم) و آبي (۰.۷۲، ۱.۲۶ و ۱.۸۰ گرم بر کيلوگرم) در موش سوري بررسي شد.

يافته هاي تحقيق حاکي از آن است که عصاره اتانولي تاثيري در افزايش زمان بي حرکتي ندارد، اما عصاره آبي زمان بي حرکتي را در موش سوري افزايش داد.به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران، افسردگي يکي از بيماري هاي شايع رواني است که درمان هاي گوناگون براي آن وجود دارد.خارمريم گياهي است که داراي اثرات فارماکولوژيک مختلف مانند آنتي اکسيدان، ضدالتهاب و ضدسرطان است.بر مبناي برخي گزارش ها «سيلي مارين» (ماده موثره اصلي موجود در خار مريم) غلظت بعضي نوروترانسميترها را در مغز افزايش مي دهد.

اين مطالعه با هدف بررسي اثر ضدافسردگي عصاره آبي و اتانولي دانه خارمريم توسط غلامرضا کريمي، دانشيار گروه فارماکودينامي و سم شناسي مرکز تحقيقات علوم دارويي و دانشکده داروسازي دانشگاه علوم پزشکي مشهد طراحي و اجرا شد.در اين تحقيق با استفاده از آزمون شناي اجباري اصلاح شده، اثرات ضدافسردگي عصاره هاي اتانولي (۰.۲۴، ۰.۴۲ و ۰.۶ گرم بر کيلوگرم) و آبي (۰.۷۲، ۱.۲۶ و ۱.۸۰ گرم بر کيلوگرم) در موش سوري بررسي شد.يافته هاي تحقيق حاکي از آن است که عصاره اتانولي تاثيري در افزايش زمان بي حرکتي ندارد، اما عصاره آبي زمان بي حرکتي را در موش سوري افزايش داد.

دوره مقدماتی php

 

نحوه مصرف بذر خار مریم

 

ساير اسامي : ماريتيغال – عکوب – حرشف برينام علمي: ‎Silybum marianusنام انگليسي : Milk thistle fruitنام عربي: عکوب (Akub)نام فرانسوي: Chardon – marieنام آلماني: Echte mariendistel

گياهي است از خانواده گياهان  Asteraceae يا نام قديمي Compositae.

 

شکل گياه :بدون شک همه شما در اواخر بهار و در کنار جاده ها و صحرا ها گياه خاردار بسيار زيبايي را ديده ايد که سرشاخه هاي گرد تيغ دار سبز آن مزين به گلي است که به صورت يک کلاه بنفش خوشرنگ و زيبا روي آن قرار گرفته است و کاملا در بين گياهان ديگر صحرا جلوه گري مي کند.گياهي است دو ساله داراي برگهاي منقسم و دندانه دار به رنگ سبز شفاف که در کناره هاي برگ و رگبرگ ها لکه هاي سفيد وجود دارد .

گل ها لوله اي و درشت و به رنگ ارغواني – ميوه سياهرنگ و شفاف و داراي تار.محل رويش :اين گياه خود رو بوده و در صحراهاي ايران و بيشتر در دره هراز، دشت مغان، مناطقي از خوزستان و کلاردشت مي‌رويد. در گرگان – مازندران – آذربايجان – لرستان – فارس و خراسان.اندام دارويي گياه : دانه هاي داخل ميوه مواد موثره : فلاونوئيد سيلي مارين شامل سيلي بين و سيلي ديانين که در کاهش کلسترول خون سودمند است.سيلي بين فعال‌ترين جسم موثر گياه است

 

خواص درماني :

 

ضد کبد چرب – صفراآور- مقدار املاح صفراوي را کم ميکند – داروي مقوي براي کبد چرب – ضد سيروز کبدي – آنتي هپاتوتوکسيک.دانه خار مريم از کبد در برابر آسيب هاي ناشي از الکل – هپاتيت – کبد چرب و سيروز محافظت ميکند و کميسيون E آن را به عنوان يکي از بهترين درمان کننده هاي سيروز ميشناسند.رفع مشکلات کبدي در اثر مصرف بيش از حد برخي داروها مانند استامينفون و داروهاي شيميايي ترک اعتياد- کاهش علائم پسوريازيس ( دائ الصدف ) – خنثي کننده اثرات ناشي از خوردن قارچ سمي

 

 

روش استفاده :

 

دم کرده – تنتور طرز تهيه دم کرده : ?/? گرم دانه را در ??? سي سي آب جوش در ?? الي ?? دقيقه دم کرده روزانه ? الي ? دفعه نيم ساعت قبل از غذا مصرف شود.طرز تهيه تنتور : ??-?? قطره را روزانه ? الي ? مرتبه مصرف کنند ( بهتر است قبل از مصرف تبخير الکل انجام گيرد )بهتر است از فرآورده هاي استاندارد شده خارمريم استفاده کنيم چون مواد موثره آنها قوي تر است و بهتر از دم کرده و تنتور آن است

فراورده هاي موجود در بازار : قرص لگالون – قرص ليورگل ?? – دوراسيليمارين – قطره و قرص هگريمارينخارمريم ميزان التهاب را کاهش داده و تاثيرات آنتي اکسيدان بالقوه اي دارد. آنتي اکسيدان ها از سلول هاي بدن در برابر آسيب ديدگي ناشي از فرآيندهاي شيميايي حفاظت مي کنند.اين گياه در درمان اختلالات فوق کليوي وسندرم روده ملتهب کاربرد دارد و براي درمان اختلال پوستي «داءالصدف» نيز مورد استفاده قرار مي گيرد.خارمريم يکي از بهترين گياهان محافظ کبد، خارمريم مي‌باشد. اثرات محافظت کبدي شامل موارد زير است:

– خاصيت خنثي کردن راديکال‌هاي آزاد.- خاصيت ضداکسيدان آن چندين بار از ويتامين E بيش تر است و از اين طريق محافظ خوبي براي کبد است.- محافظت کبد از مواد شيميايي و داروها: سيلي مارين از طريق خنثي کردن الکل، گالاگتوزآمين، کربن تتراکلرايد، سم آمانيتا و غيره ، کبد را محافظت مي‌کند.- تحريک سنتز پروتئين‌ها در کبد: به احتمال قوي تحريک توليد سلول‌هاي جديد کبد از طريق ساخت پروتئين در کبد به وسيله سلي مارين است.- خاصيت ضد تورم: سلي مارين داراي خاصيت قوي ضد تورم مي‌باشد.از ديگر آثار سلي مارين، حل سنگ‌هاي صفراوي و کمک به درمان پسوريازيس است. سلي مارين در تصحيح اعمال غير عادي کبد در جهت درمان پسوريازيس مفيد مي‌باشد؛

به طوري که از سنتز لوکوترين‌ها جلوگيري مي‌کند. ارتباط ديگر عمل کبد و پسوريازيس در فيلتراسيون کبدي خون است . در گردش خون کبدي افراد مبتلا به پسوريازيس اندوتوکسين‌هايي مشاهده شده (مانند اندونوکسين‌هاي ديواره باکتري‌ها در روده ) که با کاهش يا خنثي شدن آن‌ها پسوريازيس بهبود مي‌يابد.مسئله ديگر در پسوريازيس، افزايش توليد لوکوترين‌هاست که سيلي مارين از طريق مهار ليپوکسي ژناز از توليد آن جلوگيري مي‌کند.- خار مريم از ايجاد سنگ صفرا پيش گيري و بيماري را درمان مي کند.- محافظت کليه از تاثير مواد شيمياييتحقيقات جديد نشان داده است که سيلي مارين اثر مخرب مواد شيميايي بر روي کليه را کاهش داده و محافظ خوبي براي کليه‌هاست.

نحوه مصرف بذر خار مریم

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

آکاایران,روزنامه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

246

%PDF-1.5
%
62 0 obj
>
endobj

105 0 obj
>/Filter/FlateDecode/ID[]/Index[62 90]/Info 61 0 R/Length 174/Prev 223484/Root 63 0 R/Size 152/Type/XRef/W[1 3 1]>>stream
hbbd“`b“ q7fL{“;@$GXD2gHT^0;DrEUY >?DsM “Ř@$B%d6g>X%XDrց]D]
}
GHk`s5Lp8e`%309^0

سبد خرید شما خالی است!


آخرین به روز رسانی : 16:12 – 1397/10/26

ضمانت بازگشت کالا

ارسال سریع به تمام نقاط ایران

امکان پرداخت در محل

نحوه مصرف بذر خار مریم

ضمانت کیفیت

تضمین امنیت خرید آنلاین

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین عواملی که جهت ادامه ی حیات گیاهان باید به آن توجه شود تغذیه است ..

18,000 تومان 20,000 تومان

دیگر نگران پر آبی و کم آبی گیاهان خود نباشید!!بدون نگرانی از خشک شدن گلها به مسافرت بروید!!!گلدان خو..

20,000 تومان 30,000 تومان

همانطور که می دانید میناکاری از هنرهای اصیل ایرانی است که به دلیل جذابیت در رنگ های به کاربرده شده و..


45,000 تومان

کاکتوس ها از گیاهان آپارتمانی بسیار متنوع و جذاب جهت نگهداری در آپارتمان‌ها می باشند.این مجموعه شامل..


36,000 تومان

در این دوره زمانه که در خانه های ما خبری از حیاط های پر از دار و درخت و گلدان های یاس و شمعدانی نیست..


5,000 تومان

هرچند گرفتاری ها و مشکلات مربوط به زندگی شهری و آپارتمان نشینی، بسیاری از افراد را از تجربه ی داشتن ..


12,000 تومان

همانطور که می دانید یکی از عوامل موثر در نگهداری گیاه، انتخاب گلدان مناسب می باشد.بنابراین اگر شما ه..


25,000 تومان

همانطور که می دانید یکی از عوامل موثر در نگهداری گیاه، انتخاب گلدان مناسب می باشد.بنابراین اگر شما ه..


35,000 تومان

همانطور که می دانید یکی از عوامل موثر در نگهداری گیاه، انتخاب گلدان مناسب می باشد.بنابراین اگر شما ه..


45,000 تومان

یکی از مسائل مهم و هزینه بر در فضای سبز کاشت و نگهداری چمن‌ها می‌باشد. چمن یکی از ارکان اصلی فضای سب..


11,000 تومان

خرید گل و نگهداری از آن ها، بسیارلذت بخش می باشد چرا که گیاهان آرامش و سلامتی را به ما هدیه می کنند. گل فروشی آنلاین منتخب در کنارتان هست تا به زندگي تان سبزي و طراوت بي افزاييد.

فروشگاه اینترنتی گل منتخب خرید اینترنتی گل، انواع کاکتوس و ساکولنت، گیاهان آپارتمانی و فضای آزاد، انواع گلدان ها و محصولات کشاورزي و … را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

فروشگاه آنلاین گل منتخب، منتخبي از بهترين برندهاي اين صنعت را يکجا گرد هم آورده تا شما با خيالي آسوده سفارش گل آنلاین خود را ثبت کنید و در کوتاه ترين زمان با اطمينان خاطر درب منزل تحویل بگیرید.

فروشگاه گل اینترنتی منتخب داراي مجوز هاي لازم از مراجع مربوطه مي باشد و فعاليت هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

محصولات فوق را می توانید از طریق سایت و یا تلگرام ما سفارش داده و در زمان و مکان مشخص دریافت کنید.

بازار گل منتخب شروعی نو برای خرسندی بیشتر شما مشتریان عزیز است.

گل و گیاه منتخب در شبکه های اجتماعی

نحوه مصرف بذر خار مریم
نحوه مصرف بذر خار مریم
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *