کاشت گل گاوزبان اروپایی

دوره مقدماتی php
کاشت گل گاوزبان اروپایی
کاشت گل گاوزبان اروپایی

3,000 تومان

 

گل گاو زبان اروپایی با گل گاو زبان ایرانی تفاوت هایی در ظاهر و خواص دارند و اکثرا این دو را با هم اشتباه میگیرند و یکی می پندارند در ادامه به معرفی این گیاه و تفاوت آن با گل گاو زبان ایرانی می پردازیم.

گل گاوزبانیان درارای دو سرده معروف در ایران هستند که نباید با هم اشتباه گرفته شوند: گل گاو زبان (از سرده Echium)، (به عربی لسان الثور) در دامنه کوه‌های البرز می‌روید و با گیاه گاوزبان (اروپایی از سرده Borage) (به عربی مرماخوز) که در اصفهان و آذربایجان و شهرهای دیگر ایران و کشورهای دیگر می‌روید و به غلط به گل گاو زبان مشهور شده‌است، متفاوت است.

دوره مقدماتی php

کاشت گل گاوزبان اروپایی

 

خواص دارویی این دوگیاه کمی با هم تفاوت دارد. گل‌های گل گاوزبان ایرانی درشت تر از گل‌های گیاه گاوزبان اروپایی است. گل گاوزبان لاجوردی و شبیه گل انار بوده و تخم آن دایره ای شکل و لعابی است و در کوه‌های البرز بسیار زیاد یافت می‌شود.

 

بذر گل گاو زبان اروپایی

 

 

گل گاو زبان اروپایی با گل گاو زبان ایرانی تفاوت هایی در ظاهر و خواص دارند و اکثرا این دو را با هم اشتباه میگیرند و یکی می پندارند در ادامه به معرفی این گیاه و تفاوت آن با گل گاو زبان ایرانی می پردازیم:

گل گاوزبان یا افعی گیاه (نام علمی: Echium) نام یک سرده از تیره گاوزبانیان است.

گل گاوزبانیان درارای دو سرده معروف در ایران هستند که نباید با هم اشتباه گرفته شوند: گل گاو زبان (ایرانی از سرده Echium)، (به عربی لسان الثور) در دامنه کوه‌های البرز می‌روید و با گیاه گاوزبان (اروپایی از سرده Borage) (به عربی مرماخوز) که در اصفهان و آذربایجان و شهرهای دیگر ایران و کشورهای دیگر می‌روید و به غلط به گل گاو زبان مشهور شده‌است، متفاوت است.

 

 

هر دو گیاه از تیره گاوزبانیان هستند ولی از نظر سرده با هم متفاوت اند. برای اینکه این اشتباه که حدود چند سده است پزشکان و دارو سازان را گمراه کرده‌است، از بین برود می‌توان Echium را گل گاوزبان ایرانی و Borage را گیاه گاوزبان اروپایی نامید. این دو گیاه متفاوت هستند، تنها گل‌هایشان کمی به هم شبیه است.

 

 

خواص دارویی این دوگیاه کمی با هم تفاوت دارد. گل‌های گل گاوزبان ایرانی درشت تر از گل‌های گیاه گاوزبان اروپایی است. گل های گل گاوزبان اروپایی لاجوردی و شبیه گل انار بوده و تخم آن دایره ای شکل و لعابی است و در کوه‌های البرز بسیار زیاد یافت می‌شود. گیاه گاوزبان (گل گاو زبان اروپایی) در اصفهان و آذربایجان و دیگر شهرهای ایران می‌روید، دارای گل‌های لاجوردی و کوچک و دایره ای است. گیاه گاوزبان اروپایی از شمال آفریقا به اسپانیا برده شده و در آنجا پرورش یافته و در طب سنتی اروپا راه یافته‌است. از خواص گیاه گاوزبان اروپایی این است که عرق وادرار را زیاد می‌کند.

 

 

برای اطلاعات بیشتر از گل گاو زبان ایرانی و تهیه بذر کلیک کنید

 

 

 

 

کاشت گل گاوزبان اروپایی

 

گل گاوزبان اروپایی (نام علمی: Borago officinalis) گیاه علفی و یک‌ساله است که ارزش دارویی دارد. گل گاوزبان اروپایی احتمالاً از شمال آفریقا به نواحی دیگر راه یافته و امروزه در منطقه مدیترانه، نواحی شمال آفریقا و قسمت‌هایی از خاورمیانه می‌روید. گل، برگ و سرشاخه‌های گلدار آن به مصرف دارویی می‌رسد. گاو در زبان ترکی به معنی آبی هم آمده است و گل گاو زبان یعنی گلی که برگی آبی دارد.

 

دانه این گیاه یکی از غنی‌ترین منابع اسیدهای چرب اصلی بشمار می‌رود بطوریکه از آن به عنوان غنی‌ترین منبع شناخته‌شده برای (Gamma Linoenic Acid (GLA معرفی شده‌است. گل گاوزبان از اردیبهشت تا شهریور گل می‌دهد.

 

نام های دیگر گل گاو زبان : برنجاس، گانیل، Borago advena، Borago aspera، Starflower، Bee Bread، Blue Borage، Borago hortensis

 

 

 

  • آلوئه ورا برای پوست صورت نی نی سایت
  • هر ۱۰۰۰ عدد بذر گل گاو زبان اروپایی حدوداً بین ۱۶ تا ۲۰ گرم وزن دارد. (وزن ۱۰۰۰ عدد بذر موجود در فروشگاه حدوداً ۱۹ تا۲۰ گرم و تعداد بذر در هر گرم ۵۰ تا ۵۵ عدد می باشد) کوچک ترین بسته موجود در فروشگاه ۲۰ عددی و وزن آن ۰٫۵ گرم می باشد.

     

    امروزه آثار زیان بار استفاده از داروهای شیمیایی افراد را مجدد به سمت استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی کشانده است البته مصرف گیاهان دارویی نیز باید با اطلاع دقیق از خواص آن و تحت نظر متخصص آن مصرف گردد.

     

    گل های گل گاو زبان اروپایی به رنگ آبی و ارغوانی یا صورتی و برخی موارد سفید رنگ دیده می شود و فرم آن ستاره ای و بسیار زیبا می باشد، ارتفاع این گیاه معمولاً به ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر و در برخی موارد به ۱۵۰ سانتی متر می رسد.

     

    گیاه گاو زبان یا گل گاو زبان اروپایی خواص متعددی دارد از جمله: درمان سرما خوردگی، آرام بخش، معرق و ادرارآور، افزایش فشار خون، درمان عوارض زکام، درمان ورم کلیه، درمان افسردگی و التهابات. گل گاو زبان طبیعت گرم داشته و نشاط آور، و شاداب کننده پوست و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می باشد، گل گاوزبان بعلت داشتن آلکالوئید برای زنان باردار و کودکان مضر می باشد.

    این گیاه در بهبود اختلالات گوارشی، تنفسی و قلب و عروقی موثر بوده و در درمان کولیک، گرفتگی، اسهال، آسم و برونشیت و اختلالات مثانه و به عنوان تنظیم کننده متابولیسم و سیستم هورمونی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

     

     

    کاشت گل گاوزبان اروپایی

    بر روی برگ و ساقه گیاه گل گاو زبان خارهای کوتاهی وجود دارد که ممکن است باعث خارش و حساسیت در پوست شود، هنگام برداشت یا بررسی بوته ها از دستکش استفاده کنید.

     

     

     

     

    بذر موجود در فروشگاه گلس گاردن، مناسب برای کاشت در تمامی مناطق ایران می باشد، گل گاو زبان در شهرهای نیمه گرمسیری و سردسیری به صورت یک ساله کاشته می شود و با شروع سرما از بین می رود.

    بذرهای موجود در این فروشگاه (گلس گاردن) خواب شکنی شده و آماده جوانه زنی هستند.

    گلدان انتخابی برای کاشت گل گاو زبان باید عمقی حداقل ۱۵ سانتی متری داشته باشد.

     

    بذر گل گاو زبان اروپایی تا حدودی شبیه به بذر گل گاو زبان ایرانی می باشد با این تفاوت که اندازه آن ۲ یا ۳ برابر بذر گل گاو زبان ایرانی می باشد.

    بذر گل گاو زبان اروپایی معمولاً بین ۷ تا ۲۰ روز بستگی به دما و شرایط کاشت جوانه می زنند، دمای جوانه زنی بذر این گیاه ۲۱ تا ۲۵ درجه بوده و دمای رشد ۲۸ تا ۳۵ درجه مناسب می باشد.

     

    بذرها را قبل از کاشت به مدت ۲۴ ساعت داخل آب خیس نمایید و سپس در خاک مناسب بکارید.

    برای کاشت خانگی بذر ها را بهار و بعد از رفع کامل سرما بکارید. بذر این گیاه را میتوانید ابتدا داخل گلدان کوچک یا لیوان یکبار مصرف و سینی نشاء در عمق ۱٫۵ تا ۳ سانتی متری بکارید و بعد از رسیدن به طول ۵ تا ۱۰ سانتی متر به گلدان یا زمین اصلی منتقل کنید، یا اینکه بذر ها را به صورت مستقیم در عمق ۵ سانتی متری در گلدان و زمین اصلی بکارید که در این صورت نیاز به جابجایی نداشه و تلفات کمتر بوده.

     

    خاک مناسب برای کاشت بذر گل گاو زبان باید سبک و دارای زهکشی مناسب باشد، برای کاشت گلدانی ترکیب کوکوپیت و پرلیت یا پیت ماس و کمپوست برای کاشت بذر مناسب است.

    برای کاشت در باغچه و مزرعه ابتدا خاک را به عمق ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر زیر رو رو کنید و با کود حیوانی پوسیده یا کمپوست مخلوط کنید، سپس گیاهان آماده شده و نشاء شده از قبل را به صورت ردیفی کشت کنید، فاصله بین هر دو بوته را ۵۰ سانتی متر و هر دو ردیف را ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر در نظر بگیرید.

     

    تا قبل از جوانه زنی بذر، بستر کشت همیشه باید مرطوب باشد ولی غرق آبی نه، برای تسریغ در جوانه زنی بذرها میتوانید بر روی بستر کشت یک مشما شفاف بیاندازید، توجه کنید که با این کار دما زیر مشما بالا می رود و در صورتی که هوا خیلی گرم باشد از انجام این کار پرهیز کنید و تنها مراقب باشید که خاک خشک نشود.

     

    کاشت بذر گل گاو زبان در فضای باز مشکلاتی دارد، از قبیل بارندگی شدید و شستشوی بذرها. به همین دلیل توصیه می شود ابتدا بذر ها را به صورتی که بالا گفته شد نشاء کنید و سپس به محل اصلی منتقل کنید.

     

    آفات مهم گل گاو زبان یکی کرم برگ خوار بوده که در زمان برداشت بیش ترین خسارت را وارد می کنند و دیگری سفیدک پودری می باشد.

     

    علف های هرز را از همان ابتدا حذف کنید، وجود علف هرز باعث رقابت در جذب مواد مغذی خاک میان گل گاو زبان و علف هرز می شود و باعث کاهش مواد دریافتی مورد نیاز گل گاو زبان می شود.

     

     

    اطلاعات بیشتر از گیاه گل گاو زبان اروپایی (کلیک کنید) -منبع

     

    برای سفارش بذر گل گاو زبان اروپایی ابتدا تعداد مورد نظر را انتخاب نموده و سپس افزودن به سبد خرید را بزنید.

     

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه شما *

    فروشگاه گلس گاردن آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات سازنده شما می باشد

    *** فروشگاه گلس گاردن فعال بوده و پذیرای سفارشات شما خریداران محترم می باشد و سفارشات همانند روال سابق از طریق شرکت پست ارسال خواهد شد*** خرید بالای 150 هزار تومان شامل ارسال رایگان می باشد*** رد کردن

    ثبت نام رایگان و آسان است!

    برای افزایش چشمگیر در برداشت و عملکرد، یک قانون مثلثی وجود دارد و آن این است که با انتخاب یک کود مناسب و مصرف آن کود در زمان مناسب و برای زراعتی مناسب می توانید براحتی به برداشت چشمگیری دست پیدا کنید.

    مشاورین ما در این راه در کنار شما هستند.

    مهمترین نکته در یک برداشت موفق و عالی بعد از خاک و آب، انتخاب یک بذر مناسب می باشد
    پس سعی کنید هزینه های سنگین کاشت داشت و برداشت را روی یک بذر مطمئن انجام دهید.

    مشاورین ما برای انتخاب یک بذر مناسب در کنار شما هستند.

    هنگام خرید سم به تاریخ انقضا و دامنه استفاده از سم‌ دقت کنید و مهمتر اینکه با توجه به زمان برداشت محصول، به دوره کارنس و یا همان ماندگاری سم در گیاه نیز توجه فرمایید.
    توصیه میکنیم با استفاده از بذر خوب و کنترل به موقع، از سمپاشی های اضافی و غیر ضرور جلوگیری کنید.

    برای داشتن یک مزرعه خوب، نیازمند ابزار و ادوات هستیم
    انتخاب یک ابزار خوب و با کیفیت در پیشرفت و راندمان کاری بسیار مهم و کلیدی است
    در صورت تردید در انتخاب، مشاورین گروه کشاورزی آنلاین با توجه به نیاز شما ابزاری با کیفیت را به شما معرفی خواهند کرد.

    در مرحله اول با تهیه بذرهای مرغوب و کودهای مخصوص گل و گیاه که صرفا برای این محصولات ساخته شده اند با تماس با ما و مشاوره گرفتن از کارشناسان این شرکت می توانید از
    تمامی مراحل تکثیر و نگهداری آن ها مطلع شوید.

    کاشت گل گاوزبان اروپایی

    بهترین راه برای داشتن یک زندگی سالم و تولید محصولات ارگانیک روی آوردن به مصرف محصولات بیولوژیک می باشد که باعث آلودگی محیط زیست و محصول نمیگردد و همچنین عاری از هرگونه باقیمانده سم می باشد.

    با خرید این محصولات آینده فرزندانمان را تضمین کنیم

    باغبانی برای کودکان در سنین مختلف فواید زیادی دارد. محققان باغبانی را روش مناسبی برای فراگیری مسئولیت پذیری، فراگیری طبیعی صبر و شکیبایی ، تحریک خلاقیت در کودکان و در عین حال یک سرگرمی مفرح عنوان کردند.

    نکته مهم:     
    اکثر بذرهای خانگی از بذرهای درجه دوم بسته بندی می شوند و به همین دلیل قیمت پایینی نیز دارند و در اکثر دنیا بعنوان هابی و یا سرگرمی نامیده می شوند چنانچه به دنبال بذر با کیفیت هستید از بذرهای اورجینال و یا باز شده از بسته های اورجینال استفاده کنید.

    روش کاشت گل گاوزبانشرایط آب و هوایی کوهستانی سردسیر و نیمه مرطوب که در طول بهار و تابستان دارای بارانهای متناوب هستند، برای کشت این گیاه مفید است. کشت گاوزبان در دو فصل پاییز و بهار انجام می‌شود و بهترین روش کاشت بذر در فصل پاییز است. عمق کاشت ۱۲ سانتیمتر و فاصله میان بوته‌ها ۴۰ تا۵۰ سانتیمتر و فاصله میان ردیف‌ها ۶۰ تا۷۰ سانتیمتر است. عمر مفید بوته گاوزبان ۲ سال و بیشینه عمر آن ۴ سال است.بذور گل گاوزبان طی ۵ تا ۲۱ روز و در دمای ۲۱ درجه سانتیگراد جوانه می زنند. گل گاوزبان را می توان از اوایل تا اواخر بهار در داخل خانه یا مستقیما خارج از خانه پس از آن که خاک گرم شد کاشت. کشت در داخل خانه بطور معمول ۴ تا ۸ هفته قبل از کشت بیرون انجام می گیرد. بذور در عمق ۳ سانتیمتر در سینی کشت یا گلدان حاوی خاک کمپوست دار کاشته شود. اطمینان حاصل شود که بستر کشت مرطوب باشد ( اما خیس نباشد). اطراف ظروف کشت را با پلاستیک بپوشانید تا جوانه زنی بهتر صورت گیرد. برای انتقال نشای گل گاو زبان دقت شود تا به ریشه های آن صدمه وارد نشود. اگر می خواهید کشت این گیاه را بصورت مستقیم در مکان اصلی انجام دهید بهتر است خاک مناسب را بخوبی شخم زده و بذور را کمی عمیقتر یعنی تا عمق ۱۰سانتیمتری کشت کنید. ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر بین هر گیاه و بین ردیفها ۶۰ تا ۷۰ سانتیمتر فاصله قرار دهید و بخوبی آبیاری را انجام دهید. گیاهچه ها پس از جوانه زنی بسرعت رشد کرده و از علفهای هرز بخوبی قابل تشخیص می شوند.تاریخ کاشت بذر از اواخر اسفندماه تا خردادماه است چنانچه منطقه دارای زمستان خیلی سرد نباشد عملیات کاشت را می توان در پاییز انجام داد که در این صورت گیاهان سبز شده در اردیبهشت سال بعد به گل می نشینند درحالی که گیاهان کاشته شده در بهار هیچ وقت زودتر از ماه تیر گل نمی دهند. اما زمینهای کوهپایه ای برای کشت آن مناسبتر است.شرایط مناسب آب و هوایی هنگام گلدهی گل گاوزبان و رعایت اصول زراعی از مهمترین دلایل افزیش برداشت گل گاوزبان می باشد. وجین علفهای هرز مزارع گل گاوزبان، به دفعات باید انجام گیرد.در مناطقی که بارندگی به اندازه کافی و پراکندگی بارش آن مناسب باشد، کشت به صورت دیم صورت می‌گیرد. اما در مناطق خشک نیاز به آبیاری مرتب است. مهم‌ترین آفت این گیاه کرم برگ‌خوار است که بیشترین خسارت خود را در زمان برداشت به گیاه می‌زند و چون در این زمان مبارزه شیمیایی صلاح نیست، لازم است از مبارزه زیست شناختی استفاده شود.روش برداشت گل گاوزبانمشکلترین مرحله در کار با گل گاوزبان، برداشت آن است. عمل گل چینی در اوایل خرداد صورت می‌گیرد و گلهای چیده شده را در کنار مزرعه روی پارچه یا سفره‌های پلاستیکی به ارتفاع ۳ – ۲ سانتیمتر پهن می‌کنند و برای آنکه آفتاب نخورد، روی آن پارچه می‌اندازند. البته خشک کردن محصول در سایه بهتر بوده و محصول مرغوبتری خواهد داد. میزان تولید گل گاو زبان در هر هکتار به طور متوسط ۶۰۰ کیلوگرم است که از هر ۱۰ کیلوگرم گل تر یک کیلو گل خشک به دست می آید.بهم زدن گلها حین خشک شدن ضروری است. گل مرغوب گلی است که دارای دم سفید و گلبرگهای بنفش باشد. 

    زمان برداشت محصول گل گاوزباناولین زمان برداشت محصول در اواخر خرداد صورت می گیرد. از این زمان به بعد تا چند هفته میتوان با توجه به شکفته بودن گل عمر برداشت را ادامه داد.

    در صورت عدم موفقیت در خرید آنلاین و یا تمایل به خرید تلفنی و همچنین گرفتن مشاوره، می توانید با شماره های زیر، تماس حاصل فرمایید.۰۱۷۳۲۱۲۰۴۸۰-۸۱

    چرا خرید از فروشگاه اینترنتی کشاورزی آنلاین؟ ۱- تخصصی ترین و بزرگترین فروشگاه آنلاین کشاورزی در سطح کشور ۲- طراحی بسیار ساده و کاربرپسند ۳- سریع ترین سیستم خرید آنلاین با دریافت کمترین اطلاعات نسبت به رقبا ۴- دارا بودن پایگاهی ثابت همراه با مجوزهای لازم ۵- برخورداری از مشاوره رایگان کارشناسان جهت خریدی دقیق تر ۶- ارسال رایگان کالا به درب منزل ۷- ارائه مقالات علمی و کارآمد ۸- دارا بودن چندین خط ثابت و همراه برای پشتیبانی در ساعات اداری و غیر اداری ۹- قابلیت خرید از طریق کامپیوتر، لپ تاب،تبلت و موبایل ۱۰- فروش محصولاتی خاص و با کیفیت از معتبرترین کمپانی های معروف دنیا ۱۱- وجود تیمی مجرب در مجموعه کشاورزی آنلاین، متشکل از افراد کارآزموده در زمینه های کشاورزی، بازرگانی، کامپیوتر و گرافیک و در نهایت فروشگاه اینترنتی کشاورزی انلاین سعی می نماید محصولاتی را به شما عرضه نماید که تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد محصول شما داشته و هزینه های شما را کاهش دهد. پس برای پیش رو بودن و متفاوت بودن همین الان اقدام کنیدچرا که ما میخواهیم شما به خریدتان افتخار کنید.

    شماره حساب جهت خرید کارت به کارت
    حساب شرکت زیما گیتی خاک آب
    6104337914384753
    لطفا پس از واریز مراتب را به یکی از شماره های نامبرده اطلاع دهید.
    ۰۱۷۹۱۰۱۱۱۵۹ ساعت ۸:۰۰ صبح الی 15:00 بعد از ظهر
    ۰۹۱۲۰۹۷۹۸۹۲ ساعت ۴ بعد از ظهر الی ۱۱ شب

    به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

    گل گاوزبان اروپایی با نام علمی Borago officinalis گیاهی علفی، یک‌ساله و متعلق به تیره گاو زبان است. برگ ها تخم مرغی شکل بوده و مانند ساقه، پوشیده از کرک های زبر هستند. گلدهی گاوزبان از اردیبهشت تا شهریورماه می باشد. وزن هزار دانه 15 تا 20 گرم است. قسمت مورد استفاده گل گاوزبان اروپایی برگ ها ،ساقه، گل ها و بذر می باشد.

    گل گاوزبان اروپایی با نام علمی Borago officinalis گیاهی علفی، یک‌ساله و متعلق به تیره گاو زبان است. برگ ها تخم مرغی شکل بوده و مانند ساقه، پوشیده از کرک های  زبر هستند. گلدهی  گاوزبان از اردیبهشت تا شهریورماه می باشد. وزن هزار دانه 15 تا 20 گرم است. قسمت مورد استفاده گل گاوزبان اروپایی برگ ها ،ساقه، گل ها و بذر می باشد.

    کاشت گیاه گاوزبان اروپایی از طریق بذر و مستقیماً در زمین اصلی انجام می شود. بذرها  با فاصله ی ردیف های 70  الی 100سانتی متر و در عمق 2-3 سانتی متر کاشته می شوند. مقدار بذر مورد نیاز بین 5 تا 6 کیلو گرم در هکتار  متغیر است.

     بذر گاوزبان اروپایی، بعد از 8 تا 15روز پس از کشت در دمای 8 تا 10 درجه سانتی گراد جوانه می زنند.

    کاشت گل گاوزبان اروپایی

    بذر گاوزبان اروپایی، 2- 3 سال از قوه رویشی مناسبی برخوردار است.

    ارتفاع بوته ی گاوزبان اروپایی، بین 80 تا 160 سانتیمتر متغیر است.

    رنگ گل های گاوزبان اروپایی، آبی و کاهاً ارغوانی می باشد.

    گیاه گاوزبان اروپایی را می توان در هر نوع خاکی کاشت اما خاک هایی با بافت متوسط وپی اچ  5/4 -3/8 برای رشد مناسب تر هستند.

    بذرهای گیاه گاوزبان اروپایی، اواخر تیر ماه، طی سه تا چهار هفته می رسند.بذرهای رسیده  از گیاه جدا شده و به اطراف پراکنده وباعث کاهش شدید عملکرد می گردد. روش های مختلفی برای برداشت محصول گاو زبان اروپایی وجود دارداز جمله برداشت یک مرحله ای که ساده ترین، ارزانترین اما نا مناسب ترین روش است که بصورت ماشینی انجام می گیرد. روش دیگر برداشت  دو مرحله ای است که  بوته ها را از فاصله 20 تا 25 سانتی متری سطح خاک برداشت کرده و آنها را روی پلاستیک  قرار می دهند و  4 تا 5 روز بعد همه گیاهان برداشت می شوند.

    گاوزبان اروپایی دارای خواصی همچون تصفیه کننده خون، ادرار آور، معرق، آرام بخش و ملین، در درمان تب،  سرخک و مخملک، روماتیسم، ناراحتی های تنفسی، سینه پهلو، یبوست بکار می رود. همچنین گل گاوزبان اروپایی، ضد درد، ضد التهاب، مقوی قلب، خلط آور، شیر افزا، پایین آورنده پر فشاری خون، مقوی اعصاب و مسکن می باشد.

     

    نام

    آدرس پست الکترونیکی

    مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

    در میان بیش از دو هزار مطلب آموزشی منتشر شده در زراعت یار جستجو کنید …

    09358504040

    ۳,۹۰۰ تومان

    این بسته شامل 1 گرم بذر میباشد.

    13 در انبار

    گل گاوزبان اروپایی از گیاهان دارویی به شمار می رود که در طب سنتی از آن استفاده می‌کنند. گلهای آبی رنگ چند گلبرگی شادابی دارد. قسمت‌های مورد استفاده این گیاه سر شاخه‌های گلدار به همراه گلهای این گیاه هستند. گیاهی یکساله است که از طریق بذر تکثیر می‌شود.

    کاشت گل گاوزبان اروپایی

    گل گاوزبان اروپایی از گیاهان دارویی به شمار می رود که خواص بیشماری دارد و از آن در طب سنتی برای درمان و بهبود بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کنند. گیاهی علفی و یکساله است که البته در برخی مناطق به صورت چندساله نیز رشد می‌کند. سر شاخه‌های گلداری دارد. گلهای این گیاه به رنگ آبی و 5 تا 6 گلبرگی هستند. به صورت بوته‌ای کوتاه رشد می‌کند که ارتفاع آن به نیم متر هم می‌رسد. برگهای این گیاه به شکل ساده و منفرد هستند.

    قسمت‌های مورد استفاده این گیاه گلها و سر شاخه‌های گلدار آن هستند. این گیاه را به صورت دم کرده و جوشان نده استفاده می‌کنند. دوره گلدهی طولانی ای دارد و از اردیبهشت تا شهریورماه گل می‌دهد. گل گاوزبان اروپایی با گل گاوزبان ایرانی از نظر خواص و همچنین ظاهر دارای تفاوت‌هایی است. این نوع گل گاوزبان بیشتر در نواحی اصفهان و آذربایجان رشد می‌کند در حالی که نوع ایرانی آن در کوه‌های البرز رشد می‌کند. گلهای گل گاوزبان ایرانی کمی درشت تر از نوع اروپایی آن است. دانه‌های این گیاه از غنی‌ترین و درعین‌حال مفیدترین اسیدهای چرب اصلی دنیا به شمار می روند. گلهای این گیاه جاذب حشرات هستند.

    گل گاوزبان اروپایی از طریق بذر تکثیر می‌شود. کشت بذری این گیاه به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود. در کشت بذری ابتدا بستر مورد کشت را آماده کنید، برای این منظور از خاک سبک و غنی استفاده کنید. بذرها را در عمق مناسبی از خاک مورد کشت بکارید و روی آن را با لایه نازکی از خاک نرم و کود بپوشانید. گیاه را آبیاری کنید و تا زمان جوانه زنی آن را مرطوب نگه دارید. پس از گذشت مدتی بذر گیاه جوانه می زند و شروع به رشد می‌کند. رشد سریعی دارد و پس از گذشت 70 روز بالغ و قابل استفاده می‌شود.

    ارتفاع: ارتفاع این گیاه بین 25 تا 50 سانتیمتر است.

    فاصله کاشت بذر: فاصله کاشت بذر 20 تا 25 سانتیمتر است.

    عمق کاشت بذر: عمق کاشت بذر 15 تا 30 میلیمتر است.

    خاک مناسب رشد: برای رشد خاک‌های ماسه‌ای، باغچه، لومی و شنی را می‌پسندد. خاک باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد.

    دمای مورد نیاز: دمای مناسب برای رشد این گیاه 15 تا 30 درجه سانتی گراد است.

    زمان گلدهی: گلدهی این گیاه در فصل بهار و تابستان است.

    مقدار آبدهی: به آبیاری متوسطی نیاز دارد.

    نور: برای رشد به آفتاب کامل نیاز دارد.

    برای خرید بذر و فروش بذر می توانید از این لینک استفاده کنید.

    در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.


    donsourena
    – نوامبر 12, 2019

    عمق کشت 3 تا 10 میلی متره نه سانتی متر. اشتباه تایپی شده

    حمیدرضا انگورانی – نوامبر 13, 2019

    سپاسگذارم بروز رسانی شد

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه شما *

    نام *

    ایمیل *

    با توجه به وزن های متغییر محصولات فروشگاه پوپونیک جهت رفاه حال مشتریان این فروشگاه از چهار روش ارسال استفاده میکند که سعی در آن شده است که پایین ترین قیمت ارسال برای محصولات استفاده شود. با توجه به اینکه محصولات بالای وزن 30 کیلوگرم هزینه ارسال با پست زیاد میباشد شرکت پوپونیک گزینه ارسال باربری را هم به روش ارسال خود اضافه کرده تا به صورت انتخابی در صورت رضایت مشتری از این گزینه استفاده شود تا هزینه ارسال کمتر شود فقط ذکر این نکته الزامی است که در صورت انتخاب گزینه باربری تحویل از پایانه مسافربری به عهده مشتری میباشد.

    ارسال با پست 72 ساعته

    کلیه کارت های شتاب

    کاشت گل گاوزبان اروپایی

    از ساعت 9 تا 17

    فقط 7 روز

    بالای دویست هزار تومان خرید

    (فقط تا وزن 200 گرم)

    poponik Email address:

    شما در حال حاضر دسترسی به اینترنت ندارید.


    کلمه کاربری یا ایمیل *


    گذرواژه *

  • تصاویر کارتونی دخترانه فانتزی
  • لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


    ورود

    13 در انبار

     

     

     

     

    منوی

    کاشت گل گاوزبان اروپایی

    سایت

    شرکت گیاهان دارویی زرین گیاه ( از تولید به مصرف ) تماس: مهندس سید حسن غیبی 09147297295

    نام انگلیسی: Borageنام علمی: Borago officinalis Lخانواده: Boraginaceae

    مقدمه

    در نوشته های تئوفراست و دیوسکورید از گاو زبان باغی به عنوان یک گیاه دارویی مهم یاد شده و خواص درمانی آن شرح داده شده است. طبق برخی نوشته ها، بذر گاو زبان باغی اولین بار از شمال آفریقا به اروپا منتقل و کشت گردید. از گاو زبان باغی در گذشته به عنوان یک گیاه عسل آور و همچنین گیاهی زینتی استفاده می شده است. در برخی کشور ها از برگ های سبز و جوان گاو زبان باغی به خاطر طعم خاص آن در تهیه سالاد استفاده می کردند. در طب سنتی بعضی کشور ها از برگ ها و گل های خشک این گیاه برای معالجه یرقان، سرفه، تب، بعضی بیماری های پوستی و همچنین برای مداوای بیماری های مربوطبه سنگ کلیه استفاده می شده است.

    در تعدادی از مراجع علمی از گاو زبان به عنوان یک گیاه دارویی نام برده شده است. دانه، روغن و پیکر رویشی این گیاه حاوی مواد موثره ارزشمندی است که از آنها به عنوان آنتی اکسیدان، کاهش دهنده کلسترول خون و تنظیم کننده گردش خون استفاده می شود. از روغن دانه این گیاه برای درمان اگزما و تصلب شرائین استفاده می شود. از مواد مواد موثره گاو زبان باغی در صنایع آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می شود. گاو زبان باغی در اکثر نقاط جهان در سطوح مختلفی کشت می شود.

    مشخصات گیاه

    گاو زبان باغی گیاهی علفی، یک ساله و متعلق به تیره گاو زبان است. منشاء آن آسیای صغیر، جنوب اروپا و آفریقا گزارش شده است و در شمال آمریکا نیز می روید.

    ساقه این گیاه مستقیم، تو خالی و پوشیده از کرک های بسیار زیر است. ارتفاع این گیاه، بین 80 تا 160 سانتی متر متغیر است. برگ ها تخم مرغی شکل بوده و در طول ساقه به طور متناوب قرار دارند. برگ ها نیز همانند ساقه، پوشیده از کرک های کم و بیش زبر هستند. برگ های پایینی نسبت به برگ های بالایی از دمبرگ بلند تری برخوردارند.

    گل های گاو زبان باغی به رنگ آبی یا کم و بیش ارغوانی بوده و به صورت دستجات کم و تراکم در انتهای ساقه قرار گرفته و به طرف پایین خم می شوند. این گیاه دگر گرده افشان است و حشرات نقش عمده ای در گرده افشانی این گیاه دارند.

    مادگی دو برچه ای است و پس از رسیدن تبدیل به میوه چهار فندقه می شود که هر فندقه حاوی یک دانه کم و بیش تخم مرغی شکل و چین دار است.

    دانه به طول چهار تا شش میلی متر و ضخامت 2 تا 3 میلی متر می باشد. وزن هزار دانه 15 تا 20 گرم است. ریشه اصلی این گیاه مستقیم و شبیه هویج است که انشعاب های فراوانی دارد.

    دانه حاوی 25 تا 35 درصد روغن است. اجزای تشکیل دهنده روغن گاو زبان گاوی باغی شباهت زیادی به ترکیب های تشکیل دهنده روغن گل مغربی دارد. به طوری که این روغن حاوی 22 تا 33 درصد اسید گامالینولنیک، 30 تا 40 درصد اسید لینولئیک و 8 تا 15 درصد اسید پالمتیک می باشد.

    پیکر رویشی گاو زبان باغی محتوی مواد مسیلاژی، ساپونین، تانن، مقادیر قابل توجهی عناصر معدنی و همچنین حاوی مقادیر کمی اسانس می باشد.

    دانه این گیاه دو تا 3 سال از قوه رویشی مناسبی برخوردار است. دانه ها 6 تا 8 روز پس از کشت سبز می شوند. گیاهان پس از رویش از رشد و نمو سریعی برخوردارند. اولین گل ها اواخر خرداد، اوائل تیرماه به تدریج ظاهر می شوند و میوه ها از اواخر تیر ماه تا اواخر مرداد ماه به تدریج می رسند. دانه پس از رسیدن از گیاه جدا شده و به اطراف پراکنده می شوند.

    نیازهای اکولوژیکی

    گاو زبان باغی گیاهی است که در طول رویش به هوای گرم، نور فراوان و آب کافی نیاز دارد. اگر چه بذر های این گیاه در 8 تا 10 درجه سانتی گراد جوانه می زنند ولی دمای مطلوب برای رویش بذر های گاو زبان باغی 15 تا 17 درجه سانتی گراد است. کشت این گیاه در اماکن سایه نه تنها سبب کاهش شدید محصول دانه می شود بلکه در کاهش کیفیت آنها موثر است. این گیاه در طول رویش به مقادیر مناسبی نور نیاز دارد. به طوری که در طول ماه های تیر و مرداد به حداقل 8 تا 10 ساعت نور در روز نیازمند است.

    کشت گاو زبان باغی در مناطق سایه دار و کم نور سبب تولید شاخه هایی و خوابیده شده و کاهش شدید عملکرد محصول را در پی خواهد داشت. همچنین این گیاه در طول رویش به آب کافی نیاز دارد. از این رو باید در مناطقی که امکان آبیاری گیاهان وجود داشته باشد کشت شوند. بیاری این گیاه در مراحل ساقه دهی، گل دهی و مرحله تشکیل میوه اهمیت بسیار دارد.

    گاو زبان باغی به سرما حساس است. به طوری که در 2 – و 3 – درجه سانتی گراد گیاهان دچار سرما خوردگی و خشک می شوند. ار چه گاو زبا باغی را در هر نوع خاکی می توان کشت کرد ولی خاک هایی با بافت متوسط که قادر به حفظ رطوبت می باشند، خاک های مناسبی برای کشت این گیاه است.

    پی اچ مناسب خاک برای گاو زبان باغی 5/4 تا 3/8 است.

    تناوب کشت

    گاو زبان باغی را با هر گیاهی می توان به تناوب کشت کرد. باید توجه داشت بر اثر ریزش شدید دانه های آن، گیاه گاو زبان باغی علف هرز غالب برای کشت های بعدی خواهد بود.

    مواد و عناصر غذایی مورد نیاز

    گاو زبان باغی در طول رویش به مقادیر متوسطی مواد و عناصر غذایی نیاز دارد. اگر چه کود های حیوانی نقش عمده ای در افزایش عملکرد محصول دارد ولی کود های نپوسیده دامی تاثیر نا مناسبی بر ریشه این گیاه خواهد داشت. از این رو می بایست در افزودن کود های حیوانی به زمین هایی که در آن گاو زبان کشت می شود نهایت دقت صورت گیرد. از این رو توصیه می شود کود های حیوانی در اختیار گیاهانی که در تناوب با گاو زبان باغی کشت می شود، قرار داده شوند.

    فصل پاییز هنگام آماده سازی باید 70 تا 80 کیلو گرم در هکتار ازت، 60 تا 70 کیلو گرم در هکتار اکسید فسفر و 65 تا 70 کیلو گرم در هکتار اکسید پتاس به خاک اضافه کرد.

    کاشت گل گاوزبان اروپایی

    افزودن ازت در طول رویش گیاه گاو زبان باغی باید با دقت انجام گیرد. زیرا ازت زیاد سبب کاهش عملکرد محصول می شود.

    آماده سازی خاک

    پس ا برداشت کشت قبلی، می بایست کود های شیمیایی مورد نیاز گیاه به خاک اضافه شده و سپس شخم متوسطی زده شود. اوائل بهار باید کلوخه ها را به وسیله دیسک شکسته و زمین را تسطیح نموده و بستر خاک را براب کاشت گاو زبان باغی آماده کرد.

    تاریخ و فواصل کاشت

    نیمه دوم فروردین ماه زمان مناسبی برای این گیاه است. فاصله ردیف های کاشت بستگی به روش کشت دارد. چنانچه محصول توسط ماشین برداشت و در یک مرحله برداشت شوند، فاصله ردیف های کاشت 70 سانتی متر مناسب است.چنانچه محصول با دست و طی دو مرحله برداشت شود، فاصله 80 تا 100 سانتی متری با کشت دو قلو  (فاصله ردیف ها 50 و 100 سانتی متری) مناسب است.

    روش کاشت

    کاشت و تکثیر گاو زبان باغی توسط بذر و به صورت مستقیم در زمین اصلی انجام می شود. همان طور که گفته شد روش کاشت بستگی به نوع برداشت محصول دارد که به دو صورت یک مرحله ای (توسط ماشین برداشت غلات) و دو مرحله ای (با دست) صورت می گیرد. مقدار بذر مورد نیاز بستگی به روش کاشت دارد. چنانچه فاصله ردیف ها 70 سانتی متر در نظر گرفته شود مقدار بذر مورد نیاز برای 5 تا 6 کیلو گرم در هکتار و چنانچه فاصله ردیف ها 80 تا 100 سانتی متر و یا کشت دو قلو در نظر گرفته شود به 5/3 تا 4 کیلو گرم در هکتار بذر با کیفیت مناسب نیاز است. توصیه می شود در هر متر طول ردیف 12 تا 16 عدد بذر قرار گیرد. عمق کشت بذر دو تا سه سانتی متر مناسب است.

    مراقبت و نگهداری

    گاو زبان باغی از رشد و نمو سریعی برخوردار است. در طول رویش و تا قبل از بسته شدن ردیف ها باید یک تا دو مرتبه اقدام به وجین علف های هرز نمود. گیاهان در مرحله چهار تا شش برگی باید طوری تنک شوند که فاصله دو بوته در طول ردیف 15 تا 20 سانتی متر گردد.

    چنانچه محصول با دست و طی دو مرحله برداشت شود، توصیه می شود در مرحله ابتدای ساقه دهی زیر گیاهان پلاستیک های مناسبی به عرض 100تا 150 سانتی متر قرار گیرند. به منظور سهولت در آبیاری بهتر است سوراخ هایی به قطر یک تا دو میلی متر روی آنها تعبیه شده باشد.

  • داستان حقارت قسمت سیزدهم
  • برخی آفات می توانند در طول رویش گیاه خساراتی به محصول وارد آورند. از جمله این آفات کرم برگ خوار است که با تغذیه از برگ ها سبب کاهش شدید عملکرد محصول می شود. برای مبارزه با این آفت می توان از سموم مناسب استفاده کرد. سمومی که مواد موثره آنها را دی متوات (مانند بی، آی، 58 ای سی) و دلتامترین (مانند دسیس، 5/2 ای، سی) تشکیل می دهند، سموم مناسبی برای مبارزه با آفت مذکور هستند. از اوائل مرحله گلدهی می توان از این سموم استفاده کرد.

    برداشت محصول

    دانه های گاو زبان باغی به تدریج از اواخر تیر ماه و طی سه تا چهار هفته می رسند. دانه های رسیده به سهولت از گیاه جدا شده و به اطراف پراکنده می شوند که این مسئله سبب کاهش شدید عملکرد می گردد. روش های مختلفی برای برداشت محصول گاو زبان باغی وجود دارد تا به وسیله آنها بتوان به حداکثر محصول دست یافت.

    برداشت یک مرحله ای: این نوع برداشت ساده ترین، ارزانترین ولی نا مناسب ترین روش برداشت است که توسط ماشین برداشت غلات و طی یک مرحله انجام می گیرد.

    برداشت یک مرحله ای هنگامی صورت می گیرد که چهل درصد میوه های یک بوته رسیده باشند. در این روش دانه های نارس زیادی برداشت می شوند که کیفیت و کمیت مواد وثره آنها در پایین ترین حد قرار دارد.

    برداشت در دو مرحله: چنانچه قرار باشد محصول با دست و طی دو مرحله برداشت شود، در مرحله ساقه دهی زیر گیاهان پلاستیک های مناسبی قرار داده می شود. در این روش قبل از رسیدن کامل میوه ها، بوته ها را از فاصله 20 تا 25 سانتی متری سطح خاک برداشت کرده و آنها را روی پلاستیک های مذکور قرار می دهند. سپس 4 تا 5 روز بعد (بستگی به شرایط اقلیمی) اقدام به برداشت همه گیاهان و بو جاری دانه ها می کنند. کمیت و کیفیت مواد موثره دانه هایی که در دو مرحله برداشت می شوند مناسب تر از برداشت یک مرحله ای است.

    رطوبت مجاز دانه های برداشت شده 11 تا 12 درصد می باشد. معمولا دانه هایی که طی دو مرحله برداشت می شوند، مناسب بوده و نیازی به خشک کردن ندارند. ولی دانه های برداشت شده طی یک مرحله از رطوبت بالایی برخوردارند. لذا توصیه می شود این دانه ها با ضخامت 5 سانتی متر در سایه و در معرض جریان هوا قرار داده شوند. پس از خشک شدن می بایست دانه ها را بسته بندی و نگهداری نمود.

    مقدار عملکرد دانه به روش برداشت بستگی دارد. چنانچه محصول طی یک مرحله برداشت شود، مقدار عملکرد 400 تا 500 کیلو گرم در هکتار و چنانچه با دست و طی دو مرحله بر اشت شود، مقدار عملکرد 800 تا 1000 کیلو گرم در هکتار می باشد. 

    کاشت گل گاوزبان اروپایی

     

    توليد و فروش انواع نشا گياهان دارویی

    شرکت تعاونی زرین گیاه ارومیه آماده دریافت سفارش شما جهت تولید نشا انواع گیاهان دارویی می باشد.

    شرکت تعاونی زرین گیاه ارومیه بر پايه دانش فني روز و تجربه چندين ساله در عرصه تولید نشا گياهان دارويي توانسته است تا با توليد کيفي انواع نشا گیاهان دارویی گامي بزرگ در نهادينه کردن فرهنگ جايگزيني روش هاي کشت سنتي با کشاورزي مدرن روز جهان بردارد. لذا از متقاضیان عزیز تقاضا می گردد نسبت به دادن سفارش با آقای سید حسن غیبی به شماره موبایل ۰۹۱۴۷۲۹۷۲۹۵ تماس گرفته و جهت هماهنگی بیشتر اعلام آمادگی فرمایند. شرکت تعاونی زرین گیاه ارومیه بعد از عقد قرارداد، در هر میزانی توانایی تولید نشاءهای گیاهان دارویی مانند نعناع فلفلی، مریم گلی دارویی، بادرنجبویه، آویشن باغی، سرخارگل، سنبل الطیب، خار مریم، زوفا، به لیمو و بسیاری از گیاهان دارویی دیگر را دارا می باشد.

    شرکت زرین گیاه ارومیه سالانه بالغ بر پنج میلیون عدد نشاء، قلمه و ریزوم گیاهان دارویی را با کیفیت بالا تولید می نماید.

    بذر نشاهای تولید شده از شرکت های معتبر آلمانی خریداری شده و از کیفیت بالایی برخوردارند.

    لیست بعضی از نشاء های تولیدی شرکت زرین گیاه ( توانایی تولید نشاء انواع گیاهان دارویی را داریم )

    آخرین تغییر قیمت: 1 خردادماه 98

    اگر جدول را بطور کامل نمی بینید جدول را به سمت راست یا چپ ببرید ( اسکرول کنید )

    ردیف

    نوع نشاء تولیدی

    قیمت هر عدد نشاء (تومان)

    روش تکثیر

    نام انگلیسی

    نام علمی

    1

    نهال کیسه ای گل محمدی کاشان (مخصوص اسانس گیری) 5 تن در هکتار وزن تر

    بالای 5000 عدد قیمت 2000

    قلمه

    Persian rose, Damask rose

    Rosa damascenae Mill

    2

    نهال کیسه ای گل محمدی تبریز (مخصوص اسانس گیری) 5 تن در هکتار وزن تر

    بالای 5000 عدد قیمت 2000

    قلمه

    Persian rose, Damask rose

    Rosa damascenae Mill

    3

    نهال کیسه ای گل محمدی سرخ (مخصوص خشک کردن)

    بالای 5000 عدد قیمت 2500

    قلمه

    Persian rose, Damask rose

    Rosa damascenae Mill

    4

    نهال کیسه ای گل محمدی صد پر (هم اسانس گیری و هم خشک کردن)

    بالای 5000 عدد قیمت 6000

    کشت بافت

    Persian rose, Damask rose

    Rosa damascenae Mill

    5

    اسطوخودوس

    600

    بذر

    Lavender

    Lavandula officinalis

    6

    گل راعی

    300

    بذر

    St. John̕ s wort

    Hypericum perforatum

    7

    بادرنجبویه

    300

    بذر

    Balm

    Melissa officinalis

    8

    زوفا

    300

    بذر

    Hyssop

    Hyssopus officinalis L.

    9

    شیشا

    300

    بذر

    Tansy

    Tanacetum vulgare L.

    10

    مریم گلی

    300

    بذر

    sage

    Salvia officinalis

    11

    آویشن باغی

    300

    بذر

    Thyme

    Thymus vulgaris

    12

    سرخارگل

    300

    بذر

    Purple coneflowers

    Echinanaceae purpurea

    13

    فیسالیس دارویی

    300

    بذر

    Alkekengi

    Physalis alkekengi

    14

    آرتیشو

    300

    بذر

    Artickoke

    Cynara scolymus

    15

    خار مریم

    300

    بذر

    Holy thistle

    Silybum marianum

    16

    سنبل الطیب

    300

    بذر

    valerian

    Valeriana officinalis

    17

    گاوزبان ایرانی

    300

    بذر

    viper̕ s bugloss

    Echium amoenum

    18

    مرزنجوش کبیر

    300

    بذر

    Marjoram

    Origanum marjorana

    19

    به لیمو

    500

    قلمه

    Lippia

    Lippia citriodora

    20

    استویا (کشت بافت)

    1000

    قلمه

    Stevia

    Stevia rebaudiana

    21

    ریزوم نعناع فلفلی

    ریزوم

    Pepper mint

    Menthea piperita

    خرید بالای 10000 عدد نشاء یا قلمه، قیمت هر عدد نشاء یا قلمه طبق جدول بالا می باشد.

    خرید بین 1000 الی 10000 عدد نشاء، بسته به نوع نشاء ( به غیر از قلمه گل محمدی، به لیمو و استویا ) قیمت هر عدد نشاء بین 700 الی 1000 تومان می باشد.

    خرید زیر 1000 عدد نشاء، بسته به نوع نشاء ( به غیر از قلمه گل محمدی، به لیمو و استویا ) قیمت هر عدد نشاء بین 850 الی 1500 تومان می باشد.

    آماده دریافت سفارش شما جهت تولید نشاء انواع گیاهان دارویی هستیم.

     آدرس شرکت: آذربایجان غربی – ارومیه – کیلومتر 5 جاده سلماس – فرعی کولق – مجتمع تحقیقاتی و آموزش عالی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی – مرکز رشد واحدهای فناوری کشاورزی

    تلفن های تماس با مهندس سید حسن غیبی مسئول فروش شرکت: 09147297295 و 32258900(044)

    ایمیل های شرکت: info@zarringiah.com و zarringiah@gmail.com

    Contact with international department: 0098 9187654159

    كليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به شرکت تعاونی زرین گیاه ارومیه می باشد

    © www.zarringiah.com 2010-2020

     

    %PDF-1.5
    %
    6 0 obj
    >
    stream
    x^]C9HSlRDDD)”lUETTI}vgd2 C1C1C1-q I[I޾c)nI{#5mo,dG6կW”q

    مزرعه گیاهان دارویی تولید کننده انواع گیاهان دارویی، بذر و نشا در ایران

    مزرعه گیاهان دارویی تولید کننده انواع گیاهان دارویی، بذر و نشا در ایران

    ۶,۰۰۰ تومان

    گاوزبان ها دارای ارقام متفاوتی می باشند. در ایران دو گونه متفاوت ایرانی و اروپایی بسیار شناخته شده می باشد. هر دو خواص دارویی داشته و از هر نظر با هم متفاوت هستند. با وجود اختلاف های ظاهری این دو گیاه دارویی بیشتر مردم آنها را یکی میدانند. در واقع گاوزبان اروپایی برخلاف نوعی ایرانی، یکساله بوده و با اسم علمی Borago Officinalis شناخته میشود. برگ ها تخم مرغی شکل بوده و مانند ساقه، پوشیده از کرک های زبر هستند. گلدهی گاوزبان از اردیبهشت تا شهریورماه می باشد. وزن هزار دانه 15 تا 20 گرم است. قسمت مورد استفاده گل گاوزبان اروپایی برگ ها ،ساقه، گل ها و بذر می باشد. بذر گاوزبان اروپایی برای جوانه زنی به 4 الی 6 روز زمان نیاز دارد. در صورتی که شرایط آب وهوایی مناسب باشد گیاه دارویی گاوزبان اروپایی به سرعت رشد کرده و وارد فاز گلدهی می گردد.

    کاشت گل گاوزبان اروپایی

    در انبار موجود نمی باشد

    بذر گاوزبان اروپایی بسته ۲۰ عددی : اطلاعات بسیار زیادی در منابع مرتبط با گیاهان دارویی در مورد گیاه دارویی گاوزبان اروپایی (بذر گاوزبان اروپایی بسته ۲۰ عددی) در دسترس نیست و هر فرد یا گروهی با توجه به سلیقه و تجربیات شخصی خود اطلاعاتی در مورد دستورالعمل کشت و کار بذر گاوزبان اروپایی در شبکه های مجازی ارائه داده است. اما ما میخواهیم در این پست به صورت بسیار گسترده و جزئی این موضوع را بررسی کنیم و اطلاعات چندین ساله خود در زمینه کشت بذر گاوزبان اروپایی در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

    وزن هزار دانه بذر گاوزبان اروپایی (بذر گاوزبان اروپایی بسته ۲۰ عددی) عددی آن بسیار کم و در حدود ۲۰ گرم می باشد. در هر گرم بذر این گیاه ۵۰ عدد بذر شمرده می شود و برای تولید ۱۰۰۰ عدد نشای گاوزبان اروپایی به ۶۰ گرم بذر با شرایط استاندارد لازم می باشد. گاوزبان اروپایی هم مانند سایر گیاهان دارویی نسبت به رطوبت سطح بستر خاکی حساسیت نشان داده و نباید اجازه داد خشک شود. بعد از Sowing یا همان پخش کردن بذر در بستر غلطک ملایمی برای چسبیدن بذور به ذرات خاک موجود در بستر خاکی لازم می باشد.

    بذر گاوزبان اروپایی بسته ۲۰ عددی ، شرایط اقلیمی کاشت بذر گاوزبان اروپایی: این گیاه به محیطی کاملا آفتابی نیاز دارد محل کاشت گیاه باید روزانه بین ۶ تا ۸ ساعت آفتابگیر بوده تا اندام رویشی گیاه به خوبی رشد نماید در سایه قرار گرفتن گیاه باعث عدم رشد کافی میشود. گاوزبان اروپایی یکساله بوده و در فصل سرد از بین میرود. به گرمای بالای ۶۰ درجه حساس می باشد. گاوزبان اروپایی بعد از رشد رویشی مناسب وارد فاز گلدهی میشود. برگ و گل گاوزبان اروپایی مصرف دارویی دارد. گاوزبان اروپایی به خشکی تا حدودی مقاوم می باشد. گیاه دارویی گاوزبان اروپایی در تمامی مناطق ایران رشد میکند ولی حساس به سرما می باشد.

    کاشت مستقیم بذر گاوزبان اروپایی : کاشت مستقیم بذر گاوزبان اروپایی در گلدان و مزرعه امکان پذیر می باشد. و از آنجایی که بذر درشت می باشد به راحتی جوانه زده و مشکلی پیش نمی آید.

    کاشت غیر مستقیم بذر گاوزبان اروپایی : کاشت غیر مستقیم یعنی کاشت بذر در خزانه و تولید نشا، سپس انتقال نشا به گلدان و مزرعه! کاشت غیر مستقیم برای گاوزبان اروپایی امکان پذیر می باشد. بهترین روش کاشت گاوزبان اروپایی در مزرعه و گلدان، کشت مستقیم می باشد.

    کاشت بذر گاوزبان اروپایی در گلدان: برای کسانی که میخواهند در خانه یا آپارتمان خود، گاوزبان اروپایی را پرورش دهند. امکان پذیر می باشد.

    کاشت بذر گاوزبان اروپایی در مزرعه: برای کشاورزانی که دوست دارند گاوزبان اروپایی را در مزرعه بکارند. امکان پذیر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت گاوزبان اروپایی در مزرعه یا احداث مزرعه گیاه دارویی گاوزبان اروپایی با هربال مارکت تماس حاصل کنید.

    اولین نکته که باید به آن توجه نمود دمای محیط کاشت می باشد، برای کاشت مستقیم در گلدان و در منزل در هر فصلی میتوان اقدام نمود ولی برای کاشت مستقیم در مزرعه و فضای باز یا در باغچه باید بعد از گرم شدن هوا و اتمام سرما اقدام به کاشت بذر گاوزبان اروپایی کرد. دمای محیط کاشت باید ۲۲ تا ۲۵ درجه باشد. این بدان معنی می باشد که دمای خاکی که بذر در آن کاشته میشود باید بالای ۱۷ درحه سانتیگراد باشد. ابتدا کود دامی پوسیده را بر روی بستر باغچه میریزیم و به عمق ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر زیر و رو می کنیم تا مخلوط شود سپس اقدام به آبیاری مناسب می کنیم تا خاک کاملاً خیس شود بعد از گذشت چند ساعت از آبیاری، بذرها را با فاصله ی ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر از یکدیگر در عمق ۲ سانتیمتری میکاریم، بذر گاوزبان اروپایی برای جوانه زنی به نور نیاز ندارد بنابراین ضخامت خاک پوششی را ۲ سانتیمتر در نظر بگیرید. سپس به آرامی اقدام به آبیاری می کنیم به طوری که بذرها جابجا نشود و منتظر سبز شدن آنها می مانیم. تا قبل از جوانه زنی خاک هرگز خشک نشود. بعد از کاشت بذر با کف دست بستر کاشت را مقداری فشار دهید و سپس آبیاری کنید.

    نیاز به خاک مرطوب ولی با زه کش خوب، غنی از مواد آلی با PH خنثی تا قلیایی دارد. خشکی خاک را به خوبی تحمل می کند. خاک سبک دارای کود حیوانی پوسیده که در اثر آبیاری فراوان باتلاقی نشود. برای کاشت در گلدان از بسترهای فروشگاهی استفاده کنید.

    توصیه می شود برای سبز کردن بذر گاوزبان اروپایی (بذر گاوزبان اروپایی بسته ۲۰ عددی) از کوکوپیت یا پیت ماس استفاده کنید در صورت استفاده از خاک یا بسترهای دیگر درصد جوانه زنی بذر گاوزبان اروپایی کاهش می یابد و در مواردی موجب عدم سبز شدن بذرها می شود. برای تغذیه گاوزبان اروپایی می توانید از کود رشد مخصوص گیاهان زینتی در دوران رشد و در دوره گلدهی نیز می توان از کود گلدهی مخصوص گیاهان آپارتمانی استفاده کرد. ما به شما کود هربان را توصیه میکنیم. از خاک برگ و بسترهای آماده دیگر بعد از سبز شدن ۴-۵ برگه شدن گیاهان استفاده کنید.

    گاوزبان اروپایی نیاز به آبیاری منظم دارد. البته باید مراقب بود تا در اثر آبیاری زیاد ریشه های گیاه دچار پوسیدگی نشوند. در روزهای گرم تابستان و افزایش دما نیاز آبی گیاه بیشتر می شود و باید دفعات آبیاری را افزایش داد.گاوزبان اروپایی به شرایط دیم و کم آبی مقاوم می باشد ولی برای داشتن بوته ای زیبا و پر برگ باید آبیاری را بصورت منظم انجام دهید. شرایط آبی تحت تاثیر فاکتورهایی مانند بافت خاک، دمای هوا و شدت تابش آبی می باشد.

    نیاز نوری گاوزبان اروپایی: نور مناسب برای تراکم رشد گاوزبان اروپایی ضروری می باشد. گاوزبان اروپایی خواهان نور مستقیم آفتاب می باشد.

    وجین علف های هرز: در مزرعه یا باغچه اجازه رشد و گسترش علف های هرز را ندهید.

    گاوزبان اروپایی سرشار از خواص دارویی و درمانی می باشد. در اروپا گاوزبان اروپایی بیشتر از گاوزبان ایرانی شناخته شده است و مردم برای افزایش آرامش و کاهش استرس از دمنوش گاوزبان اروپایی استفاده میکنند. برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد خواص گاوزبان اروپایی مقاله معرفی گاوزبان اروپایی را مطالعه کنید.

    بذر گاوزبان اروپایی

    Borago Officinalis

    یکساله و حساس به سرما

    تابستان 1397

    نیمه عمیق، 2 سانتیمتر زیر خاک

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نام *

    ایمیل *

    دیدگاه شما *

    کاشت گل گاوزبان اروپایی

    جدول ویژگی های گیاه دارویی گاوزبان اروپایی و بذر گاو زبان اروپایی در اینجا برای مطالعه آورده شده است. تمامی اطلاعاتی که در این جدول ارائه شده است بسیار دقیق می باشند و نتیجه سالها کار و تجربه می باشد. مجموعه هربال مارکت برای جلب رضایت شما تلاش بسیار زیادی میکند. در مورد هر کدام از ویژگی هایی که میخواهید بدانید میتوانید زنگ بزنید یا برای ما کامنت بزارید تا کارشناسان هربال مارکت پاسخگوی شما باشند. نکته مهمی که باید ذکر گردد در مورد برخی اختلافاتی است که در منابع وجود دارد. این اختلافات ناشی از تفاوت هایی هست که در شرایط طبیعی وجود دارد. برای مثال ممکن است تعداد بذر در یک گرم با توجه به اندازه بذر متفاوت باشد. بنابراین اختلافاتی که در منابع میبینید دلیلی بر اشتباه یا غلط بودن آنها نیست.

    هربال مارکت پاسخگویی تمامی سوالات شما در زمینه های مختلف می باشد. لطفا سوالات خود را کامنت کنید تا کارشناسان هربال مارکت پاسخگو باشند.

    در انبار موجود نمی باشد

    وزنه هزار دانه گیاه دارویی اسطوخودوس با نام علمی لاواندولا افیسینالیس از 0/8 گرم تا 1/1 گرم می باشد. یعنی در هر کیلو بذر خالص در حدود یک میلیون عدد بذر وجود دارد. تحقیقات ما در ایران نشان داده است که برای تولید صد هزار عدد نشای گیاه دارویی اسطوخودوس به مقدار 2 کیلوگرم بذر خالص اف یک با درصد جوانه زنی بالا نیازمی باشد. فاصله کشت این گیاه دارویی 70 در 50 می باشد البته این فواصل در شرایط مختلف می تواند تغییر کند. در سایت های خارجی به اختلافاتی برخورد کردم. در سایتی نوشته بود هر 0/7 گرم بذر شامل تقریبا 130 عدد بذر می شود. البته رقم بذر اسطوخودوس مورد نظر انگلیسی یا همان انگوستیفیلیا بود در حالی که اطلاعات این پست در مورد رقم فرانسوی یا همان افیسینالیس می باشد.

    در انبار موجود نمی باشد

    در انبار موجود نمی باشد

    بذر بومادران بسیار ریز می باشد و با اندک باد و جریان هوا پراکنده میشود. بذور درون گلها با کاپیتول های ریزی مخلوط می باشند و برای جدا سازی و خالص کردن بذر تکنولوژی بالایی می خواهد که در ایران نداریم. لذا بذر موجود با درصد خلوص 50 می باشد. همیچنین درصد جوانه زنی ان بالای 80 درصد می باشد و از منطقه آذربایجان جمع آوری شده است. بومادران گیاهی است علفی و چندساله، دارای ساقه و شاخه‌های راست به ارتفاع ۲۵ تا ۶۰ سانتیمتر که در نواحی مدیترانه و غالب نقاط ایران می‌روید. این گیاه به رنگ سبز مایل به زرد با دمبرگ دراز و گلهایی مجتمع بصورت خوشهٔ دراز در کنارهٔ برگها دارد. دانه اش تقریباً کشیده  است. سرشاخه‌های گل دار این گیاه بعلت دارا بودن اسانس بوی مخصوص دارند.بومادران ها در رنگ های متنوعی دیده میشوند که بذر موجود در هربال مارکت از نوع بومادران گل سفید می باشد. تعداد بذر در هرگرم بذر خالص بسیار زیاد می باشد.

    در انبار موجود نمی باشد

    در انبار موجود نمی باشد

  • مدل ارایش ساده وشیک عروس
  • بادرنجبویه با نام علمی Melissa Officinalis از خانواده نعناعیان گیاهی علفی و چند ساله است و به ارتفاع ۴۰ تا ۶۰ سانتیمتر می رسد. پیکر رویشی گیاه بوی شبیه لیمو دارد. اندام‌های هوایی گیاه به خصوص برگ‌ها محتوی اسانس هستند که مقدار اسانس در گونه‌های مختلف متفاوت و بین ۲/۰ تا ۵/۰ درصد است. رنگ گل این گیاه سفید و مورد علاقه زنبور عسل بوده و به همین دلیل در زبان لاتین به آن ملیس می گویند. گلدهی بادرنجبویه اواسط تابستان است و نکتار زیادی نیز تولید می‌کنند. بوی معطر گل‌های بادرنجبویه باعث جلب حشرات، به خصوص زنبورهای عسل می‌شود. تغذیه نکتار گل‌ها توسط زنبورها سبب افزایش تولید عسل آنها می‌شود. میوه بادرنجبویه از اواخر مرداد به تدریج می‌رسد. پس از رسیدن، بذر‌ها به اطراف پراکنده می‌شوند. از برگ های خشک شده بادرنجبویه در درمان ناراحتی های عصبی و مداوای بیماری های معدوی, قلبی و روده ای که منشا عصبی دارد استفاده می شود.

    در انبار موجود نمی باشد

    در انبار موجود نمی باشد

    گیاه دارویی سرخارگل با نام علمی اکیناسه پورپورا (Echinacea purpurea) مصارف عمده ای در صنعت داروسازی دارد. گیاه دارویی سرخارگل از خانواده آستراسه یا کمپوزیته می باشد. گیاهی چند ساله بوده و همانطور که در تصاویر می بینید دارای گلهایی به رنگ صورتی تا سرخ و بعضا سفید رنگ می باشد. گیاه دارویی سرخارگل دارای بذوری نسبتا درشت می باشد و شمارش آن بسیار آسان می باشد. وزن هزار دانه آن 4 گرم می باشد و درون هر گرم از بذر این گیاه دارویی 250 عدد بذر شمرده میشود. در منابع گفته اند برای تولید هزار عدد گیاه از تکثیر به روش جنسی بایستی 10 گرم از این بذر خریداری و کشت شود. در کشت بذر این گیاه رطوبت عامل مهمی می باشد. بذر سرخارگل زود جوانه می زند ولی رشد کند و بطئی دارد. برای کشت بذور نباید لایه ضخیمی از خاک پوششی روی آن باشد چرا که سرعت جوانه زنی و تعداد بذور جوانه زده را کاهش میدهد. پرس و فشرده خاک بعد از بذر پاشی روی بستر کشت از مهمترین و تعیین کننده ترین عوامل تاثیر گذار در جوانه زنی بذور این گیاه دارویی میباشد.

    در انبار موجود نمی باشد

    در انبار موجود نمی باشد

    بذر ختمي دارويي زرد 4 تا 8 روز پس از کاشت در دماي مناسب و رطوبت کافي سبز مي شود خاک سبک، عميق و حاوي ترکيبات هوموس، خاک هاي مناسبي براي کشت اين گياه هستند هواي گرم و رطوبت کافي نه تنها براي رويش اين گياه مناسب است بلکه در افزايش کيفيت ومواد موثره ي آن تاثير مطلوبي دارد. کشت مستقیم بذر ختمی زرد توصیه میگردد. اما کشت نشای این گیاه نیز توصیه میگردد. سعی کنید ابتدا بذر را خزانه کنید تا بعد از آماده شدن نشا، آنرا به مزرعه جهت کشت انتقال دهید. فواصل بین ردیف را یک متر در نظر بگیرید. ختمی زرد گیاه دارویی مناسبی برای کاشت در حاشیه مزرعه یا در کنج حیاط می باشد. ختمی زرد علاوه بر زیبایی منحصر بفردی که دارد میتواند بعنوان پرچین و جذب کننده زنبور و حشرات گرده افشان دیگر نیز باشد. شما میتوانید ختمی زرد را در یک گلدان بزرگ کاشته و آن را در گوشه ای از حیاط قرار دهید.

    در انبار موجود نمی باشد

    کاشت گل گاوزبان اروپایی

    در انبار موجود نمی باشد

    گیاهی است دو یا یکساله دارای ریشه ضخیم و ساقه ای منشعب به ارتفاع ۸۰ تا ۱۵۰ سانتی متر که به حالت خودرو در کنار جاده های متروک، اراضی بایر و حدود خارجی زمینهای زراعتی غالب نواحی اروپا و آسیا می روید. در منطقه مدیترانه تا ایران پراکندگی دارد. این گیاه برگهای بزرگ با کناره های منقسم دندانه دار، خاردار، ظریف و به رنگ سبز شفاف دارد. خارهای نازک و ظریف راس دندانه های برگ این گیاه، رنگ زرد و ظاهر مشخص در مقابل رنگ سبز پهنک نشان می دهد ضمناً چون کناره رگبرگهای آن لکه های سفید دارد، مجموعاً باعث می شود که توجه به مشخصات برگ، باعث سهولت تشخیص آن از گیاهان دیگر این تیره گردد. کاپتیولهای آن درشت منفرد و دارای گلهای لوله ای و ارغوانی رنگ است. میوه اش سیاه رنگ شفاف، دارای تزئیناتی به رنگ زرد منتهی به تارهای با ظاهر دندانه دار است.

    در انبار موجود نمی باشد

    در انبار موجود نمی باشد

    در انبار موجود نمی باشد

    در انبار موجود نمی باشد

    استویا از گیاهان گرمسیری می باشد و تحمل سرمای زیر صفر درجه را ندارد. این گیاه در زمستانهای سرد از ریشه خشک میگردد و کشاورزان عزیز باید دقت کنند که در انتخاب منطقه کشت دقت کافی را داشته باشند. این گیاه در کل دنیا به عنوان شکر گیاهی معروف می باشد و غلظت ترکیبات قندی آن تقریبا 300 برابر شکر معمولی می باشد و جویدن برگ این گیاه مزه بسیار شیرین در ابتدا و تلخ بعد از 30 ثانیه را ایجاد میکند. البته فرآوری آن توسعه یافته و اکنون پودر این گیاه در بسته های متفاوتی در بازار ارائه میگردد. گیاه استویا چند ساله بوده و نام علمی آن Stevia rebaudiana می باشد. استویا از خانواده آستراسه بوده و دارای گونه های بسیاری می باشد. در کشور ایران نیز به کشت و کار آن پرداخته می شود.

    در انبار موجود نمی باشد

    دوستان و همراهان هربال مارکتی عزیز بعلت مشغله زیاد کاری خواهشمندم قبل از هر گونه تماس تلفنی جهت کسب اطلاعات، مطالب و اطلاعات ارائه شده در توضیحات محصول و بخش جدول مشخصات محصول را حتما مطالعه کنید.

     

    هربال مارکت مکانی برای یادگیری و آموزش در زمینه کشاورزی مخصوصا گیاهان دارویی می باشد. حوزه ی اصلی فعالیت ما تولید گیاهان دارویی، بذر و نشا می باشد. مشاوره احداث مزرعه، مشاوره در زمینه فروش و بازاریابی گیاهان دارویی از مهمترین بخش فعالیت های هربال مارکت می باشد.

    دوستان و همراهان عزیز هربال مارکت تمام حقوق هربال مارکت به صورت قانونی متعلق به آقای مهندس مهدی قنبری می باشد.

    فعلا هیچ گونه فروش محصول یا مشاوره نداریم. میتوانید از مشاوره صوتی گیاهان دارویی استفاده کنید.

    کلیه حقوق سایت شامل محتوا، تصاویر، طراحی و الگوها برای مزرعه هربال مارکت محفوظ است.

    با عضویت سریع و رایگان از امکانات زیر بهره مند شوید:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    گل‌گاوزبان اروپایی بانام علمی Borago officinalis نوعی گیاه علفی و یک‌ساله است که خواص دارویی فراوانی دارد. از قسمت‌های گل، برگ و سرشاخه‌های گل‌دار استفاده دارویی می‌شود. دانه این گیاه از غنی‌ترین منابع اسیدهای چرب اصلی بشمار می‌آید به‌طوری‌که از آن به‌عنوان منبع شناخته‌شده (Gamma Linoenic Acid (GLA نام‌برده شده است. گل‌گاوزبان اروپایی از ماه‌های اردیبهشت تا شهریور گل می‌دهد.

    ارتفاع این گیاه معمولاً 50 الی 70 سانتی‌متر و در برخی موارد به 150 سانتی‌متر می‌رسد.

    گل‌گاوزبان اروپایی با گل‌گاوزبان ایرانی تفاوت‌های ظاهری و خواص دارند. اکثر افراد این دو گیاه را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند.

    این دو گیاه از تیره گاوزبانیان هستند اما ازنظر سرده با یکدیگر تفاوت دارند.

    کاشت گل گاوزبان اروپایی

    خواص دارویی این دو گیاه کمی با یکدیگر تفاوت دارد. گل‌های گل‌گاوزبان ایرانی درشت‌تر از گل‌های گیاه گاوزبان اروپایی است. گل‌های گل‌گاوزبان اروپایی به رنگ لاجوردی و شبیه گل انار بوده و تخم این گیاه دایره‌ای شکل و لعابی است. این گیاه در کوه‌های البرز بسیار زیاد یافت می‌شود.

    امروزه به دلیل آثار زیان‌بار داروهای شیمیایی برخی افراد به گیاهان دارویی و طبی سنتی روی آورده‌اند. اما باید برای مصرف گیاهان دارویی از خواص و مضرات آن‌ها اطلاع داشته باشید.

    گیاه گل‌گاوزبان اروپایی خواص متعددی دارد عبارت‌اند از: درمان سرماخوردگی، درمان عوارض زکام، آرام‌بخش، افزایش فشارخون، درمان ورم کلیه، معرق و ادرارآور، درمان افسردگی و التهابات. طبیعت گل‌گاوزبان گرم است. این گیاه نشاط‌آور، و شاداب کننده پوست و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن می‌باشد. استفاده از گیاه گل‌گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای زنان باردار و کودکان توصیه نمی‌شود.

    این گیاه همچنین در بهبود اختلالات گوارشی، تنفسی و قلب و عروقی مؤثر می‌باشد و در درمان کولیک، گرفتگی، اسهال، اختلالات مثانه و آسم و برونشیت همچنین به‌عنوان تنظیم کننده متابولیسم و سیستم هورمونی بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد.

    خارهای کوتاهی بر روی برگ و ساقه گیاه گل‌گاوزبان وجود دارد که امکان دارد باعث خارش و حساسیت در پوست شود، به همین علت باید در هنگام برداشت یا بررسی بوته‌ها از دستکش استفاده کنید.

    گیاه گل‌گاوزبان در شهرهای نیمه گرمسیری و سردسیری به‌صورت یک‌ساله کاشت می‌شود و با شروع سرما از بین می‌رود.

    برای کاشت این گیاه باید گلدانی به عمق حداقل 15 سانتی‌متری داشته باشد.

    بذر گیاه گل‌گاوزبان اروپایی تا حدودی شبیه به بذر گیاه گل‌گاوزبان ایرانی می‌باشد تنها تفاوتی که دارد اندازه آن 2 الی 3 برابر بذر گل‌گاوزبان ایرانی می‌باشد.

    بذر گل‌گاوزبان اروپایی با توجه به دما و شرایط کاشت معمولاً بین 7 الی 20 شروع به جوانه زدن می‌کنند، دمای جوانه زدن بذر این گیاه 21 الی 25 درجه و دمای رشد 28 الی 35 درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

    برای کاشت بذر این گیاه ابتدا باید آن‌ها را به مدت 24 ساعت درون آب خیس نمایید و سپس در خاک مناسب بکارید.

    برای کاشت خانگی این بذرها را در فصل بهار و پس از رفع کامل سرما می‌کارند. بذر این گیاه را می‌توان ابتدا درون گلدان کوچک یا سینی نشاء در عمق 1/5 الی 3 سانتی‌متری کاشت و پس از رسیدن به طول 5 الی 10 سانتی‌متر می‌توان آن‌ها را به گلدان یا زمین اصلی انتقال داد، همچنین می‌توان این بذرها را به‌صورت مستقیم در عمق 5 سانتی‌متری در گلدان و یا زمین اصلی کاشت.

    خاک مناسب برای کاشت بذر این گیاه باید سبک و همچنین زهکشی مناسبی داشته باشد، می‌توانید برای کاشت این گل‌ها در گلدان از ترکیب کوکوپیت و پرلیت یا پیت ماس و کمپوست استفاده کنید.

    برای کاشت این بذر در باغچه و مزرعه ابتدا باید خاک را به عمق 15 الی 20 سانتی‌متر زیرورو کرد و سپس خاک را با کود حیوانی پوسیده یا کمپوست مخلوط نمایید، سپس گیاهان آماده‌شده و نشاء شده را به‌صورت ردیفی درون خاک بکارید، بهتر است فاصله بین هر دو بوته 50 سانتی‌متر و هر دو ردیف را 50 الی 70 سانتی‌متر در نظر گرفت.

    بستر کشت این بذرها تا قبل از جوانه زدن باید همیشه مرطوب اما غرق آبی نه، همچنین برای جوانه زدن سریع این گیاه می‌توانید بر روی بستر کاشت پلاستیک شفاف قرار دهید، با این کار دمای زیر پلاستیک بالا رفته و باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر هوا گرم باشد از این روش استفاده نکنید و خاک را مرطوب نگه دارید.

    دو نوع آفات وجود دارند که به این گیاه خسارت وارد می‌کند یکی از آن‌ها کرم برگ‌خوار و دیگری سفیدک پودری است.

    علف‌های هرز را از همان ابتدا حذف کنید، وجود علف هرز باعث جذب مواد مغذی خاک شده و باعث کاهش مواد دریافتی موردنیاز گل‌گاوزبان می‌شود.

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است

    طراحی فروشگاه اینترنتی شیرازسان

    $50.00 $65.00

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان

    گل گاوزبان جز گیاهان دارویی محسوب می شود که در ایران طرفداران زیادی دارد و برای درمان بیماری های قلبی ، دیابت ، فشار خون و بی خوابی بسیار موثر است. ما در فروشگاه اینترنتی روکالبا در میان بذر گیاهان دارویی بذر گل گاو زبان اروپایی را به شما عزیزان معرفی می کنیم که مصرفی مشابه گل گاو زبان ایرانی دارد و برای درمان بعضی از بیماری ها موثر است. با ما همراه باشید تا در مورد چگونگی کاشت بذر گل گاو زبان و خواص گل گاوزبان به طور کامل توضیح دهیم.

    برای دیدن انواع بذر گل میتوانید به بخش بذر گل (زینتی – فصلی) مراجعه کنید.

    اولین برداشت گل گاوزبان را میتوانید در خرداد ماه آغاز، برگ های گاو زبان را از همان شروع رشد میتوان برداشت کرد ولی بهتر است زودتر برداشت کنیدد تا لطیف تر باشند.

    برای برداشت بذر گل گاو زبان باید بذر ها را بردارید و بعد از خشک شدن کامل گل ها غلاف های پر از تبغ و کرک دانه های را بشکافید و بذر های آن را برداشت کنید.

    کاشت گل گاوزبان اروپایی

    در هر غلاف معمولاً بین ۱ تا ۵ عدد بذر قرار دارد که هنگام برداشت آن بهتر است از دستکش استفاده کنید، تیغ های ریز آن داخل پوست فرو می روند و دردناک است.

    اگر نمی خواهید که سال بعد نیز گیاه گل گاو زبان داشته باشد باید تمامی بذر های آن را بگیرید، ریختن بذر ها بر روی زمین باعث تداوم گیاه در سالهای بعدی آن می شود.

    گلدهی گیاه گل گاو زبان از اواخر خرداد یا اوایل تیر شروع می شوند و پس از برداشت به مدت حداقل ۲ هفته مجدد گل می دهد و قابل برداشت است.

    گلهای برداشت شده را بهتر است در سایه خشک کرد تا محصول مرغوب تری داشته باشیم.

     

    گل گاوزبان در دامنه کوه‌های البرز می روید و با گیاه گاوزبان که در اصفهان و آذربایجان و شهرهای دیگر ایران و کشورهای دیگر می‌روید و به غلط به گل گاوزبان مشهور شده است، تفاوت دارد.  هر دو گیاه از تیره گاوزبانیان هستند ولی از نظر سرده با هم متفاوت‌اند. برای اینکه این اشتباه از بین برود، Echium را گل گاوزبان ایرانی و Borage را گیاه گاوزبان اروپایی نامیده اند . این دو گیاه با هم تفاوتهای اساسی دارند که ادامه به طور کامل به آنها اشاره خواهیم کرد.

    برگ و گل‌های این گیاه خواص دارویی دارد. برخی از مهمترین خواص گل گاوزبان عبارتند از:

    مصرف دمنوش گل گاو زبان برای معالجه تب‌های دانه‌ای مانند سرخک، مخملک و آبله مرغان بسیار مفید است.

    یکی دیگر از خواص گل گاو زبان در طب سنتی تسکین درد ناشی از سنگ کلیه است. از آن جایی که این گیاه دارویی ادرارآور است، مصرف آن به دفع راحت‌تر سنگ مثانه کمک می‌کند. به طور کلی دمنوش گل گاو زبان، کلیه‌ها را تقویت و التهاب آن‌ها را درمان می‌کند و برای درمان بی اختیاری ادرار مفید است.

    خوردن دمنوش گل گاو زبان همراه با کمی لیمو عمانی و عسل، در طول فصل سرما به دلیل داشتن ویتامین ث. از سرماخوردگی پیشگیری می‌کند. همچنین درمان سرفه‌های مزمن، وقفه‌های تنفسی و آسم خفیف از دیگر خواص گل گاو زبان است. در طب سنتی از این گیاه به عنوان نرم کننده سینه، برطرف کننده تنگی نفس و التیام دهنده گلودرد استفاده می‌شود.

    از معروف‌ترین خواص گل زبان، تقویت سیستم عصبی، رفع استرس و اضطراب است. گل گاو زبان غم و غصه، دلهره وحشت را از بین می‌برد و افسردگی را کاهش می‌دهد. متخصصان طب سنتی از این گیاه برای کمک به درمان کسانی که با خود حرف می‌زنند، استفاده می‌کنند. همچنین خوردن دمنوش این گیاه نشاط‌آور است و رنگ چهره را شاداب و باز می‌کند.

    گل گاو زبان حاوی مقادیر بالایی از مواد آنتی‌اکسیدان و ضد التهاب است و در پیشگیری و درمان سرطان موثر است. تحقیقات نشان داده این گیاه می‌تواند از شدت بیماری سرطان پانکراس کم کند.

    گل گاو زبان خاصیت ضد التهاب دارد و برای برطرف کردن درد و روماتیسم، می‌توان ضماد برگ گل گاوزبان را روی مفصل‌ها گذاشت.

    تصفیه و تمیز کردن خون از خواص گل گاو زبان است. همچنین میان گل گاو زبان و فشار خون رابطه مستقیمی وجود دارد و برای بیماران قلبی عروقی مفید است، با این وجود زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.

    جویدن برگ تازه گل گاو زبان برای درمان جوش‌های چرکی دهان اطفال، برفک دهان و رفع عوارض ناشی از گرمی و حرارت دهان مفید است.

     

     

     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    وب‌ سایت

    دیدگاه

    کاشت گل گاوزبان اروپایی

    فروشگاه آنلاین بذر و محصولات کشاورزی واردکننده بذرهای کمیاب و خاص از کمپانی روکالبا اسپانیا دارای گواهی استاندارد از اروپا.
    شما میتوانید انواع بذر گیاهان زینتی ، سبزیجات و صیفیجات ، بذر چمن و درختان زینتی و همچنین انواع کود را با مناسبترین قیمت و اطمینان خاطر تهیه نمایید.

    آدرس فروشگاه: میرداماد بعد از بانک مرکزی کوچه حصاری پاساژ راز مغازه شماره ۲ فروشگاه روکالبا

    تلفن : ۰۲۱۲۲۲۲۵۲۳۱

    موبایل: 09194122530

    **زمان پاسخگویی : 10 الی 17 همه روزه به غیر از روزهای تعطیل**

     

     

     

    کاشت گل گاوزبان اروپایی
    کاشت گل گاوزبان اروپایی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *