مضرات کنسرو لوبيا چيتي

دوره مقدماتی php
مضرات کنسرو لوبيا چيتي
مضرات کنسرو لوبيا چيتي

بازی درمانی یک نوع مشاوره یا روان درمانی است که از بازی برای ارزیابی، جلوگیری یا درمان چالش های روانی و اجتماعی استفاده می کند. گرچه بازی درمانی می تواند برای بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار گیرد، اما بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. به نظر می رسد که این درمان، فقط سرگرم شدن با اسباب بازی ها است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که بازی تراپی در درمان بسیاری از مشکلات سلامت روان و اختلالات رفتاری موثر است. با این …

سرطان رکتوم سرطانی است که در سلول های راست روده ایجاد می شود. راست روده و روده بزرگ هر دو بخشی از سیستم گوارشی هستند، بنابراین سرطان های رکتوم و روده بزرگ اغلب در گروه به اصطلاح سرطان کولورکتال (روده بزرگ) قرار می گیرند. رکتوم در زیر روده حلقوی و بالای مقعد قرار دارد. در سرتاسر جهان، سرطان کولورکتال دومین و شایعترین سرطان در زنان و سومین سرطان رایج در مردان است. در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام به بررسی این سرطان …

توده زیر چانه یک برآمدگی، جرم یا ناحیه متورم است که زیر چانه، فک و یا قسمت جلویی گردن ظاهر می شود. در بعضی موارد، بیش از یک توده نیز ممکن است رشد کند.  توده زیر چانه معمولا بی ضرر هستند. اغلب اوقات، آنها ناشی از گره های لنفاوی متورم هستند. این تورم معمولا در اثر عفونت ایجاد می شود. در این بخش از بیماری های دکتر سلام برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تشکیل یک توده در زیر چانه و نحوه درمان این …

آیا نوجوان شما در طول روز فعالیت های بدنی زیادی دارد؟ آیا قصد دارید شیک پروتئین برای نوجوانان خود تهیه کنید تا بتواند سطح انرژی اش را حفظ کند؟ اگر از اهمیت نقش شیک های پروتئین برای نوجوانان در حال رشد خود بی اطلاع هستید ما به شما خواندن این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام را پیشنهاد می کنیم. علاوه بر نوجوانان در حال رشد، شیک پروتئین در بین علاقمندان به ورزش های سنگین نیز طرفداران بسیاری دارد. اما به راستی بهتر است برای …

آیا از کنده شدن پوست اطراف ناخن رنج می برید؟ کنده شدن پوست اطراف ناخن معمولاً در اثر خشکی پوست بوجود می آید و خطری ندارد. اما کنده شدن پوست اطراف ناخن می تواند در برخی موارد نشان از یک مشکل جدی تر و نا مشخص باشد. مثلاً کمبود شدید ویتامین. این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام دلایل احتمالی خشکی و پوست انداختن ناحیه اطراف ناخن ها را بیان کرده و خصوصاً درباره تاثیر کمبود ویتامین یا افزایش میزان ویتامین بدن بر این ناحیه، …

مضرات کنسرو لوبيا چيتي

دوره مقدماتی php

بازی درمانی یک نوع مشاوره یا روان درمانی است که از بازی برای ارزیابی، جلوگیری یا درمان چالش های روانی و اجتماعی استفاده می کند. گرچه بازی درمانی …

نا امیدی از عدم توانایی در کاهش وزن در نتیجه ی رژیم های غذایی و برنامه های ورزشی معمولاً مردم را به سوی استفاده از مکمل هایی مانند …

در مورد دارویی آکاربوز چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید این دارو در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟ آکاربوز یکی از داروهای کاهش دهنده قند خون می باشد …

روغن های گیاهی و مهم به طور طبیعی، ترکیبات آروماتیک فراری هستند که از دانه ها، پوست، ساقه، گل و ریشه گیاهان به دست می آیند. اگر قبلا …

سلنا گومز ، خواننده و بازیگر 26 ساله در روز چهارشنبه پس از اینکه مشخص شد اخیراً به علت درمان در مرکز ویژه ی درمان بیماری های روانی …

در مورد مشکلات دوران بارداری چه می دانید؟ آیا زمانی که شاهد علائم و مشکلاتی در بارداری خود می شوید، حتما باید به پزشک …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور …

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

لوبیا چیتی لوبیایی به رنگ قهوه ای است که رنگ قرمز نیز در آن پراکنده می باشد. این لوبیاها همانند کارهای نقاشی هستند. وقتی این لوبیا ها پخته می شوند، رنگ آن ها به صورتی همراه با بافت های کرم رنگ تبدیل می شود. لوبیا جزء حبوباتی به حساب می آید که علاوه بر مصارف خوراکی در درمان بیماری های مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرد و دارای خواص زیادی برای سلامت بدن است. خواص لوبیا چیتی برای زنان باردار از جمله خواصی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

لوبیا چیتی دارای مواد مغذی بسیار زیادی می باشد. این حبوبات غنی از ویتامین های مختلف، فیبر، آهن، مواد معدنی و پروتئین ها هستند. بنابراین خواص لوبیا چیتی برای سلامت پوست، مو بسیار عالی هستند. در این مطلب به بررسی خواص لوبیا چیتی خواهیم پرداخت. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 

لوبیا چیتی یکی از گونه های مختلف لوبیا است. این لوبیا بیشتر در ایالات متحده آمریکا و شمال غربی مکزیک می روید. این لوبیا به صورت پخته و یا کنسرو شده در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد.

مضرات کنسرو لوبيا چيتي

لوبیا چیتی منبع غنی از گروه ویتامین B و همچنین فولات است. فولات در تشکیل لوله های عصبی و گلبول های قرمز خونی در نوزادان متولد شده موثر است. کمبود اسید فولیک در زنان باردار می تواند منجر به تولد نوزادان کم وزن شود و در نهایت باعث ایجاد نقص در لوله های عصبی نوزادان متولد نشده می گردد.

لوبیا چیتی همانند عدس دارای مقادیر زیادی پتاسیم و مقدار کم سدیم است. یک فنجان از لوبیا چیتی دارای 746 میلی گرم پتاسیم و 1.7 میلی گرم سدیم است. فولات همچنین برای کاهش فشار خون بالا و تسکین رگ های خونی عالی می باشد و در همین حال جریان خون را در حالت متعادل خود حفظ می کند.

مس و آهن برای تشکیل گلبول های قرمز خونی ضروری می باشند. یک فنجان لوبیا حاوی 20% آهن و 19% مس مورد نیاز روزانه بدن است. کمبود آهن منجر به کم خونی می شود از این رو مصرف این گونه حبوبات برای درمان کم خونی بسیار مفید خواهد بود.

لوبیا چیتی غنی از فیبر نا محلول است و همین ماده غذایی برای پیشگیری از یبوست عالی می باشد. ناراحتی های شکمی مختلف دیگر مثل سندرم شکم وجود دارد مصرف منظم لوبیا چیتی برای پیشگیری از این گون8ه اختلالات عالی می باشد.

همانطور که گفته شد لوبیا ها منبع غنی از فیبر است، این ماده غذایی به پیشگیری از افزایش سطح قند خون پس از صرف وعده غذایی کمک می کند. نه تنها باعث ثابت ماندن سطح قند خون می شود بلکه انرژی مورد نیاز بدن را نیز فراهم می کند.

لوبیا چیتی برای پیشگیری از ریزش مو عالی است. از آنجا که لوبیا چیتی منبع غنی از پتاسیم است و نبود پتاسی در بدن یکی از دلایل اصلی ریزش مو است بنابراین، وعده غذایی که شامل لوبیا چیتی است در پیشگیری از ریزش مو موثر خواهد بود.

این لوبیا ها همانند نخود فرنگی و سویا در پیشگیری از مشکلات مختلف پوست خشک موثر هستند. نبود ویتامین B در بدن ممکن است مشکلات مختلفی مثل قرمزی، خارش، پیسی، دراماتیت ایجاد کند. لوبیا چیتی منبع غنی از ویتامینB می باشد که همین امر سبب می شود از ایجاد مشکلات پوستی مختلف پیشگیری شود.

با توجه به موضوع خواص لوبیا چیتی برای درمان بیماری های مختلف و مهمترین خواص آن برای سلامت مو و پوست باید به این نکه توجه کنید که مصرف آن باید به اندازه متعادل باشد. مصرف زیاد لوبیا چیتی باعث دیدن خواب های پریشان شده و همچنین این ماده غذایی نفخ آور و دیر هضم است.

اگر قصد دارید تا این لوبیا ها را بپزید تا بتوانید از خواص لوبیا چیتی بهره ببرید بهتر است قبل از پختن آن ها را برای 8 ساعت بخیسانید. بدین صورت لوبیا چیتی سریع تر پخته می شود. همچننی می توانید برای دقایقی آن ها را بجوشانید و سپس 2 ساعت صبر کرده و پس از انجام این مراحل آن ها را بپزید. سپس شما قادر خواهید بود غذاهای مختلف و خوشمزه را با استفاده از این نوع لوبیا تهیه کنید. شما دوستان عزیز و همراهان گرامی در صورت تمایل کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خواص دیگر حبوبات می توانید به بخش خواص حبوبات رجوع کنید.

منبع : سایت خاصیت


بهمن ۲۲, ۱۳۹۶ در ۱۰:۵۱ ق.ظ


ازشما روی لوبیا چیتی متشکرم.benfit helath PINTO


پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت

مصرف میوه آلبالو به دلیل داشتن پروتئین، مواد قندی، کالری، مواد معدنی و مغذی برای بدن بسیار…

ورود


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز

مرا به خاطر بسپار

اگر خوراک لوبیا چیتی یا عدسی را با مقدار مختصری ماست یا کشک یا تخم مرغ و یا انواع دیگری از پروتیین های حیوانی مخلوط نماییم، حاوی ارزش بالاتر از نظر پروتیین خواهد شد.

– ” به نقل از زندگی آنلاین، برلیانت بزرگمهر؛ دبیر انجمن تغذیه ایران و مشاور تغذیه و رژیم درمانی نوشت: توصیه تغذیه دانان آن است که حتما همراه مواد پروتیینی اعم از حیوانی (انواع گوشت، تخم مرغ، لبنیات) و یا گیاهی (حبوبات، غلات، مغز دانه ها) لازمست نان یا برنج یا سایر مواد نشاسته ای مصرف شود.

در این صورت مواد پروتیینی می توانند وظایف اصلی خود یعنی تامین رشد، ترمیم بافت ها، تولید ترشحات داخلی و واکنش های حیاتی را به خوبی انجام دهند.

در غیر این صورت، یعنی چنانچه مواد پروتیینی را بدون مواد نشاسته ای مصرف کنیم، پروتیین به مصرف تولید انرژی می رسد، بدین معنا متابولیزه شده و تولید انرژی می کند، بنابراین، انسان دچار اختلالات و عوارض مختلف ناشی از کمبود پروتیین خواهد شد.

به اضافه آنکه بدن انسان انرژی مورد نیاز خود را عمدتا از یک منبع گران یعنی مواد پروتیینی تامین می کند در حالیکه می تواند از منبع بسیار ارزان تر یعنی مواد نشاسته ای استفاده نماید.

مضرات کنسرو لوبيا چيتي

پس مصرف مواد پروتیینی به همراه مواد نشاسته ای توصیه می شود.

وقتی که خسته و گرسنه به خانه میرسیم چه چیزی بهتر از یک غذای خوشمزه و تقریباً آماده است؟ غذاهای کنسروی ممکن است مزایایی از جمله خوشمزه بودن و یا در دسترس بودن و سادگی در آماده شدن را داشته باشند اما آیا واقعاً ارزش خوردن را دارند؟

به گزارش آلامتو و به نقل از روزیاتو؛ همان طور که به خوبی می دانید، غذاهای کنسروی در داخل ظروف فلزی قرار داده می شوند. خوراکی های موجود در کنسروها، عامل اصلی به وجود آمدن نوعی ترکیب شیمیایی به نام «بیسفنول» هستند که به BPA نیز شناخته می شود و می تواند تهدیدی برای سلامت افراد باشد. از افزایش وزن گرفته تا سرطان از جمله مواردی هستند که بر اثر مصرف مواد خوراکی کنسروی به وجود می آیند.

شاید تعجب کنید اگر بدانید، در آمریکا، عامل اولیه ورود ماده شیمیایی «بیسفنول» به بدن، غذاهای کنسروی هستند. در ادامه به بررسی برخی از خوراکی های کنسروی پرداخته خواهد شد که بهتر است از مصرف آنها خودداری شده و مواد غذایی تازه جایگزین آنها شوند. با هم این فهرست را مرور می کنیم:

عمدتا غذاهای اسیدی در مقایسه با سایر غذاها، تولید «بیسفنول» بیشتری می کنند. گزارش های بدست آمده از مصرف کنندگان نشان داده که رب و سس گوجه فرنگی نیز در این گروه قرار دارند.

مضرات کنسرو لوبيا چيتي

انواع دیگر غیر فلزی همچون شیشه ای می تواند «بیسفنول» کمتری را به وجود آورد.

مطالعات نشان داده که تن ماهی در مقایسه با سایر خوراکی هایی کنسروی دارای بالاترین میزان «بیسفنول» است.

سبزیجات سبز رنگ و ذرت بالاترین میزان «بیسفنول» را در میان سبزیجات دارا هستند. بنابراین بهتر است که از انواع تازه آن که مقادیر فیبر بیشتری دارد استفاده شود. همچنین انواع فریز شده آن در مقایسه با کنسروها بهتر هستند.

در مطالعه ای که نتیجه آن در مجله «کشاورزی و ترکیبات شیمیایی غذاها» به چاپ رسید نشان داده شد، در تمام شیرخشک های نوزادان حتی پس از ترکیب آنها با آب، «بیسفنول» وجود دارد.

به همین دلیل نیز بهتر است شیرخشک هایی را که در ظروف پلاستیکی نگهداری می شوند یا به صورت مایع هستند را خریداری کنید.

جمیعی از مطالعات انجام پذیرفته خصوصا در نشریه «هلث کانادا» نشان داده که در نوشیدنی هایی که در داخل قوطی قرار دارد، «بیسفنول» دیده می شود که بیشترین مقدار آن در انواعی چون سون آپ وجود دارد.

برای آنکه از ورود «بیسفنول» به بدن جلوگیری به عمل آورید بهتر است از مصرف لوبیای کنسروی پرهیز کنید. برای پخت لوبیاها زمان زیادی نیاز است، به همین دلیل نیز می توانید از زودپز برای پخت سریع تر لوبیا استفاده کنید. لوبیای سیاه می تواند سلامت ترین نوع لوبیا به شمار آید.

مطالعات نشان داده اند که سوپ و انواع خورش های کنسروی نیز محتوی «بیسفنول» هستند. خصوصا در انواعی که در آنها گوجه فرنگی، بیف و گوشت های قلقلی وجود دارند، می تواند «بیسفنول» موجود در ظرف را دریافت کنند. بنابراین بهتر است از انواع خانگی سوپ و خورش استفاده شود.

در مقایسه علمی به عمل آمده بر روی انواع اورگانیک و غیراورگانیک سالساهای کنسروی و بطری ای نشان داده شده که احتمال وجود «بیسفنول» در آنها وجود دارد. به دلیل ترکیباتی چون گوجه فرنگی، پیاز و انواع فلفل ها خصوصا بر روی سطح رویی ظرف های فلزی سالسا، «بیسفنول» به وجود می آید.

با استفاده از انواع خانگی آن می توانید مواد تشکیل دهنده سالم تری را به کار ببرید.

در داخل چنین اسپری هایی عمدتا «بیسفنول» وجود دارد. حتی در انواع اسپری های پنیرهای فرآوری شده و یا روغن های فرآوری شده فشرده نیز این ترکیب شیمیایی دیده می شود. بنابراین بهتر است چنین انواع خامه یا لبنیاتی را در منزل تهیه کنید.

آنچه مسلم است تهیه و مصرف مواد غذایی تازه نه تنها در موارد برشمرده شده بلکه در مورد سایر موارد نیز می تواند مزایای فراوانی داشته باشد.

مضرات کنسرو لوبيا چيتي
مضرات کنسرو لوبيا چيتي
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *