مضرات فلفل قرمز برای قلب

دوره مقدماتی php
مضرات فلفل قرمز برای قلب
مضرات فلفل قرمز برای قلب

فلفل گياهي است كه در آب و هواي نيمه گرمسيري و گرمسيري مي رويد. ميوه آن در پوششهاي غلافي بلند كه به موازات رسيدن رنگ قرمز، نارنجي يا زرد به خود مي گيرد، مي رويد. ميوه اين گياه به صورت خام، پخته شده، خشك يا در قالب چاشني پودري در صنايع غذايي و دارويي، مصرف ميشود.

♦ فلفل قرمز سرشار از ويتامين c بوده و خاصيت آنتي اكسيداني داشته و اثر شیميایی موادی که به بافت‌های بدن آسیب می‌رسانند را خنثی می‌کند.

♦  فلفل قرمز به واسطه دارا بودن ويتامين c موجب افزایش قدرت ایمنی بدن، استحکام لثه ها و دندان‌ها مي شود.

♦ همچنین مصرف فلفل قرمز باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود و به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌گردد.

مضرات فلفل قرمز برای قلب

دوره مقدماتی php

♦ تحقيقات نشان داده است كه اسيد بيرنگ كپساسين به عنوان فعالترين عنصر موجود در فلفل، سبب كاهش ميزان كلسترول خون و كاهش شدت سيگنالهاي درد در بدن ميشود. اين ماده همچنين خاصيت ضد اكسيدي (كه سلولهاي شما ار از آسيب ديدن محافظت مي كند) و ضد باكتري دارد

♦ این فلفل طبیعت گرمی دارد که به دلیل وجود سطح بالای کاپسیسین در آن است. بیشتر فواید فلفل به دلیل وجود همین ماده است و عامل اصلی ایجاد گرما بعد از خوردن فلفل قرمز نیز هست. فلفل قرمز از دیر باز به عنوان دارو در مناطق مختلف آسیا بکاربرده می‌شده است.

♦ كرم يا پودر فلفل به عنوان نوعي مسكن مي تواند در تسكين درد دندان، زونا، آرتريت، پسوريازيس و ساير انواع دردهاي مزمن مفيد باشد، هر چند ممكن است مصرف اين ماده سبب سوزش يا خارش نسبي گردد، اما اين عارضه به زودي از بين مي رود. چون فلفل ابتدا با تحريك و سپس كاهش شدت سيگنالهاي درد در بدن مؤثر واقع ميشود، لذا ممكن است درد كمي شدت پيدا كند، سپس بايد ظرف چند روز اول مصرف، اين اثر تا حد زيادي از بين برود.

♦ یکی از مهمترین خواص فلفل خاصیت ضدخونریزی آن است. در بعضی از نقاط دنیا در موارد اوژانسی برای بند آوردن خونریزی از آن استفاده می‌شود.

♦ فلفل قرمز برای قلب و عروق بسيار مفيد است. هرچند که ضدخونریزی است اما بطور شگفت‌انگیزی سبب بهبود جریان خون و فشار خون می‌شود. فعالیت قلب را افزایش می‌دهد و به آن قدرت و انرژی می‌بخشد.

♦خاصیت شگفت‌آور دیگر فلفل، توانایی کنترل درد در بدن است. در واقع فلفل، گردش خون را بهبود می‌بخشد و در نتیجه مواد لازم برای بهبود را به هر نوع جراحت و زخم می‌رساند. به همین ترتیب اثر ضدالتهاب نیز دارد.

♦ به معده کمک می‌کند که فرایند هضم غذا را بهتر انجام دهد. (البته اين درباره افرادي است كه مبتلا به ناراحتي هاي معده نيستند.)

♦ تحقیقات نشان داده است که فلفل قرمز در كاهش اشتها تاثير بسيار داشته  و استفاده از آن در رژیم غذایی نیز در کاهش وزن بسیار مفید و مؤثر است.

♦ تحقیقات بیشماری نشان داده‌اند که کاپسیسین موجود در فلفل از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کند و حتی سبب از بین رفتن سلول‌های بدخیم می‌شود. اثر این ماده در از بین بردن تومورهای پروستات و بیضه و سرطان‌های مرتبط با اختلال هورمونی مشاهده شده است.

♦ ضماد فلفل قرمز براي روماتيسم و التهابها و ذات الجنب به صورت استعمال خارجي و در برخي موارد حتي به صورت مصرف داخلي بسيار كمك مي كمند .

♦ فلفل قرمز درعين حال كه نيرو بخش است ضد اسپاسم نيز مي باشد . براي كليه طحال و لوزالمعده مفيد است در موارد قفل شدن فك ها كه در برخي موارد رخ ميدهد اثر مفيد دارد .

♦ در مورد يبوست گرد فلفل قرمز مفيد است زيرا حركت دودي كشل روده ها را تحريك مي كند . براي حصول اين منظور هر روز به مقدار كم بايد با غذا مصرف شود .

♦ در سرماخوردگي ها مصرف فلفل قرمز با دوز بالا اثر مفيد و سريع دارد . منظور از دروز بالا در حدو 600 ميلي گرم تا يك گرم است. بديهي است دوز بالابراي اشخاص مختلف فرق مي كند برخي بيشتر از ديگران احتيا ج دارند .

♦ براي تسكين سرفه هاي شديد بخصوص در مواردي كه اخلاط زايدي در بيماري تنفسي هست فلفل قرمز در بيرون انداختن اخلاط بسيار كمك مي كند و در نتيجه سرفه رفع مي شود

♦ فلفل قرمز در موارد حمله هاي خفگي مبتلايان به اسم اثر مفيد دارد . ( البته اگر الرژي نداشته باشند. )

♦ فلفل قرمز بهترین محرك مفید و شفا بخش در موارد اسهال ساده و اسهال خونی می باشد . 

♦ فلفل قرمز يك ماده ضد عفوني كننده است بنابر اين به صورت غرغره براي ضر عفوني حلق توصيه مي شود .

♦ به صورت مشمع طبي فلفل قرمز براي رفع احتقانهاي حاد در موارد بيماري هاي ذات الريه و ذات الجنب و ساير موارد مشابه اثر مفيد دارد .

♦ فلفل قرمز بهترين محرك مفيد و شفا بخش در موارد اسهال ساده و اسهال خوني مي باشد .

♦ فلفل قرمز براي  رفع گرفتگي عضلات كه به دراج شدن معروف است  بسيار مفيد است.

♦  فلفل قرمز بهترين داروي ريه و خلط اور و قوي است وبراي پيش گيري و تسكين برونشيت مزمن و امفيزما مفيد است .

♦ ضد احتقان مي باشد و براي حل شدن لخته هاي خون كمك مي كند ومسكن درد است.

♦ وقتی كه پس از خوردن فلفل قرمز از تندی ان در دهان احساس سوزش می كنید ، احساس با نتیجه خوبی است زیرا احساس سوزش و تندی در زبان و گلو مغز را تحریك می كند كه ماده ای به نام اندورفین ترشح كند كه نوعی مورفین طبیعی است و باعث از بین بردن احساس درد و ایجاد كمی احساس فرح و نشاط می شود. 

♦فلفل قرمز یا تند که به نام چیلی معروف است با افزایش جریان خون به پوست سر در رشد موهای سر موثر است

♦ فلفل قرمز می‌تواند در تومورهای سرطانی نیز موثر باشد، با این حال این مسئله کاملا ثابت نشده است.نتیجه تحقیقی که در مرکز تحقیقات سرطان شناسی آمریکا صورت گرفته نشان می‌دهد که ماده موثر موجود در فلفل مانند تیغ دولبه عمل می‌کند و اثر سرطان زایی یا ضد سرطانی آن به میزان مصرف آن بستگی دارد.اگر مصرف فلفل تند یا قرمز بیش از اندازه مجاز باشد به تومورهای سرطانی منجر می‌شود و اگر در حد مجاز مصرف شود می‌تواند اثرات ضد سرطانی خود را نشان دهد.

مضرات فلفل قرمز برای قلب

♦ فلفل قرمز بهترین داروی ریه و خلط آور قوی است وبرای پیشگیری و تسکین برونشیت مزمن مفید است.

♦ این سبزی ضد احتقان بوده و برای بازشدن لخته‌های خون کمک می‌کند .همچنین مسکن درد است و مصرف فلفل قرمز لذت و نشاط را به دنبال دارد .

♦  این ادویه حاوی ترکیبی به نام «کاپسایسین » است که با تحریک کردن پایانه های اعصاب و کاهش ماده شیمیایی انتقال دهنده سیگنال های درد، نوعی مسکن موثر برای کاهش دردهای دوره قاعدگی به حساب می آید.

 ♦ فلفل قرمز از جمله موادي است كه بهتر است در دوره بارداري و  تا چند ماه بعد از زايمان مصرف نشود . زيرا كودكان چند ماه پس از تولد به تدريج از رشد بهتري از دستگاه گوارش برخوردار شده و قدرت هضم اين قبيل موادغذايي منتقل شده از شير مادر را پيدا مي كنند.

♦  مصرف فلفل قرمز براي كودكان چندان توصيه نميشود.

♦ خوردن فلفل قرمز در عده ای ایجاد ناراحتی می نماید و اشخاصی كه دارای مزاج گرم هستند نمی توانند فلفل قرمز تند را بخصوص د رمصارف داخل تحمل نمایند و به علاوه اشخاصی كه آلرژی دارند از خوردن و مصرف آن محروم می باشند به هر حال بهتر است مصرف فلفل قرمز تند همیشه با جلب نظر و مشورت با كارشناسان گیاه درمانی و پزشكان باشد .

♦ اگر مصرف فلفل تند یا قرمز بیش از اندازه مجاز باشد به تومورهای سرطانی منجر می‌شود و اگر در حد مجاز مصرف شود می‌تواند اثرات ضد سرطانی خود را نشان دهد.

♦ همانطور كه گفتيم مصرف فلفل تند سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‌برد و به همین خاطر به لاغر شدن کمک می‌کند. اما «کاپسایسین» یک ماده فعال در فلفل است که موجب التهاب بافتی می‌شود و اگر به مقدار زیاد استفاده شود می‌تواند به لایه مخاطی معده و روده آسیب جدی وارد کند.

—————————————————————————

 

  • قصه های شب بخير كوچولو
  • *** کپی برداری از مطلب فوق تنها در صورت لینک به این صفحه مجاز می باشد.

    دیدگاه شما

    آدرس وبسایت

    چرا وقتی فلفل تند (معمولا سبز) میخورم بعد از چند ساعت دل پیچه و اسهال میگیرم

    مفید بود ممنون .چون پتاسیم داره واسه وارفارین بدهkویتامین

    مضرات فلفل قرمز برای قلب

    فلفل قرمز

    فلفل قرمز میوه گیاهی به نام کپسیکوم است که به دلیل طعم تندی که دارد در سراسر جهان به عنوان ادویه و طعم دهنده مورد استفاده قرار می گیرد. از فلفل قرمز در صنایع غذایی مثل انواع غذاهای اصلی ، پیش غذاها ، ترشی جات و … استفاده می شود.

    فلفل قرمز بیشتر به صورت خشک و پودر شده برای استفاده در غذاها مورد استفاده قرار می گیرد که با نام پاپریکا شناخته می شود. بیشترین مصرف فلفل قرمز در کشورمان ، در شهرهای جنوبی می باشد که علاقه ای زیادی به غذاهای تند دارند.

    فلفل قرمز گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص فلفل قرمز را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص این ماده غذایی در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

    مضرات فلفل قرمز برای قلب

    خواص فلفل قرمز

    شاید باورش کمی دشوار باشد اما فلفل قرمز برای کاهش وزن بسیار موثر است ، اگر می خواهید کاهش وزن را تجربه کنید بهتر است از فلفل قرمز در رژیم غذایی خود استفاده کنید ، فلفل قرمز باعث می شود تا سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کرده و باعث اکسیژن رسانی بیشتر از حد به بدن می شود که این امر به مانند ورزش کردن است.

    فلفل قرمز دارای تاتن می باشد این ماده برای پیشگیری از سرطان موثر است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که فلفل قرمز باعث مهار انواع سرطان های بدخیم می شود. فلفل قرمز برای جلوگیری از سرطان های ریوی ، کبدی و معده بسیار موثر است.

    فلفل قرمز به دلیل داشتن خاصیت ضداکسیداتیو می تواند برای جلوگیری از سرطان پروستات نیز موثر باشد. اثر ضد سرطانی فلفل قرمز برای جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی موثر است و از بدن در برابر این بیماری مهلک محافظت می کند.

    کلاژن به عنوان یک پروتئین برای سلامت سلول ها مفید می باشد و باعث بازتولید سلول ها در بدن می شود. کلاژن ها نقش مهمی در جوان سازی پوست دارند. برای حفظ انعطاف پذیری عروق خونی وجود کلاژن بسیار موثر است. برای تولید کلاژن به ویتامین سی نیاز داریم و فلفل قرمز سرشار از ویتامین سی می باشد.

    اگر لخته خونی در بدن ایجاد نشود قلب می تواند مثل ساعت به کار خود ادامه دهد ، همانطور که در بالا عنوان شد فلفل قرمز برای جلوگیری از لخته خون موثرث می باشد در نتیجه می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

    فلفل قرمز با تاثیرگذاری بر روی عروق بدن باعث می شود تا فشار خون بهبود پیدا کند و ضربان قلب کمتر شود. باز شدن عروق خونی بدن باعث می شود تا بهبود در گردش خون ایجاد شود و اکسیژن به تمامی قسمت های بدن منتقل شود. این امر باعث می شود تا فلفل قرمز برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید باشد.

    برای داشتن یک زندگی سالم سوخت و ساز مناسب نیاز است ، در واقع شما می بایست به مقدار کافی غذا میل کنید و تحرک داشته باشید ، اکسیژن رسانی در بدن شما باید به درستی انجام شود. فلفل قرمز به دلیل خواص تندی که دارد باعث می شود

    تا میزان سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند. فلفل قرمز در سراسر دنیا به شکل های مختلفی وجود دارد ، اگر می خواهید فلفل قرمز مورد نظر شما تند باشد باید ماده ای به نام کپسایسین در آن وجود داشته باشد. فلفل قرمز در مقایسه با رنگ های دیگر آن تندتر می باشد.

    وقتی شرایط کارکردن قلب به سختی انجام شود ممکن است حمله قلبی ایجاد شود. اگر قلب بیش از اندازه به فعالیت خود ادامه دهد دچار سکته می شود. بهتر است برای جلوگیری از خطر سکته فلفل قرمز مصرف کنید. فلفل قرمز باعث می شود تا اکسیژن رسانی به مغز به درستی انجام شود.

    فلفل قرمز با توجه به خواص خود باعث می شود تا برای دستگاه گوارش مفید باشد. این خوراکی تند به دلیل خواص آنتی باکتریالی که دارد باعث می شود تا از عفونت های معده و روده جلوگیری کند. همچنین فلفل قرمز دارای فیبر می باشد که برای جلوگیری از چسبیدگی داخل روده موثر است.

    ترکیبات زیست فعال موجود در فلفل برای بدن مفید است چرا که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. آنتی اکسیدان موجود در بدن برای از بین بردن رادیکال های آزاد بسیار مفید می باشد. فلفل تاثیر زیادی بر روی بافت پروتئینی بدن دارد و باعث می شود تا بافت بدن در مقابل عوامل مخرب و بیماری زا در امان باشد.

    همانطور که گفته شد در فلفل قرمز ماده ای به نام کپسایسین وجود داره که این ماده برای پیشگیری از سرطان پروستات موثر است. فلفل قرمز با توجه به تندی آن دارای ویتامین سی می باشد که یک ماده ضد سرطان است.

    فلفل قرمز به دلیل داشتن ویتامین سی و کپسایسین می تواند برای قلب مفید باشد. پتاسیم موجود در فلفل قرمز به نسبت سدیم آن بیشتر می باشد. پتاسیم یکی از مواد ضروری برای قلب می باشد که باعث از بین بردن ضربان قلب و فشار خون می شود.

    دیابت از جمله بیماری های فراگیری می باشد که خیلی از افراد با آن درگیر هستند. ممکن با توجه به خواصی که دارد باعث می شود تا میزان تولید انسولین در بدن تحریک شود. تحریک انسلین باعث می شود تا گلوکز در خون کاهش پیدا کند. پس با این حساب می توان انتظار داشت فلفل قرمز برای جلوگیری از بیماری دیابت بسیار موثر می باشد.

    ماده ی موجود در فلفل قرمز با نام کپسایسین باعث می شود تا گرفتگی ریه را درمان کند ، همچنین از فلفل قرمز برای رفع گرفتگی بینی استفاده می شود. گرمای موجود در فلفل قرمز باعث می شود تا مخاط پاکسازی شود. شما می توانید با مصرف فلفل قرمز به آسانی گرفتگی بینی را رفع کنید.

    یکی از دلایل اینکه فلفل قرمز باعث افزایش جریان خون در بدن می شود این است که غذاهای تند باعث می شود تا سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کرده و سرعت جریان خون بیشتر از نرمال شود. این امر باعث می شود تا اکسیژن رسانی کافی به بدن انجام شود.

    ویتامین سی موجود در فلفل به عنوان یک آنتی اکسیدان محلول در آب شناخته می شود ، شما می توانید از فلفل قرمز برای جلوگیری از لختگی خون استفاده کنید ، فلفل قرمز با ایجاد یک نوع پروتئین در بدن باعث می شود تا چربی در عروق رسوب نکند و باعث جلوگیری از لخته شدن خون شود.

    فلفل قرمز به دلیل ویتامین سی باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود. ویتامین سی اثرات زیادی در بدن و بر روی سیستم ایمنی دارد. ویتامین سی باعث می شود تا بافت های آسیب دیده مغز ترمیم شود. خطر ابتلا به بیماری های مختلف نظیر آسم و سرطان را کاهش می دهد و برای استخوان ها مفید است.

    اگر از مشکل گرفتگی ریه رنج می برید می توانید به راحتی با خوردن غذاهای تند مشکل را مرتفع کنید. فلفل قرمز برای افراد سرماخورده توصیه شده است.

    اگر از فلفل قرمز به صورت موضعی استفاده کنید برای درمان بیماری های پوستی نظیر پسوریازیس موثر است. فلفل قرمز برای کاهش حساسیت پوست نیز استفاده می شود.

    فلفل قرمز با توجه به خواص آن می تواند بر روی نوروپاتی بیماران دیابتی تاثیرگذار باشد. همچنین فلفل باعث بی حس کردن انتهای عصب های پوستی می شود.

    فلفل قرمز باعث کاهش تری گلیسیرید خون می شود چرا که دارای ترکیب های مختلف برای کاهش کلسترول خون می باشد. کلسترول خون بدن کم شود تری گلیسیرید کاهش می یابد.

    باید بدن خود را در برابر رادیکال های آزاد مقاوم کنید ، برای این امر شما می توانید فلفل قرمز را در رژیم غذایی خود قرار دهید. فلفل قرمز سرشار از ویتامین آ ، لوتئین ، ویولاگزانتین ، اسید فورولیک و فلاونوئید می باشد.

    برخی از بیماری های همیشه با دردهای زیادی همراه است. مصرف فلفل قرمز با توجه به خواصی که دارد باعث می شود تا مسکن برای دردهای بدن باشد. اگر می خواهید از یک مسکن طبیعی برای کاهش دردهای خود استفاده کنید می توانید بر روی فلفل قرمز حساب باز کنید.

    مضرات فلفل قرمز برای قلب

    شما می توانید با مصرف فلفل قرمز که دارای فلاونوئید می باشد علائم یائسگی را کاهش دهید.

    کپسایسین موجود در فلفل قرمز باعث می شود تا سطح کلسترول خون کاهش پیدا کند. کلسترول خون بالا باعث می شود تا بیماری های قلبی عروقی انسان را تهدید کند. فلفل قرمز باعث حل شدن فیبرین بدن و همچنین تولید کلسترول خوب خون می شود.

    ویتامین های موجود در فلفل دارای اثرات آنتی اکسیدانی بر روی بافت های سلولی بدن دارند و ازین رو باعث جلوگیری از پیری می شوند.

    اگر از فلفل قرمز به صورت موضعی استفاده شود برای درمان علائم بیماری فیبرومیالژیا موثر است.

    مضرات فلفل قرمز

    فلفل قرمز خواص بسیار زیادی برای بدن دارد البته می تواند در برخی افراد باعث احساس سوزش بدن شود. جالب است بدانید که اسپری های فلفل که ماموران پلیس از آنها استفاده می کنند از عصاره فلفل قرمز تهیه می شوند.

    همچنین ببینید

    فلفل گیاهی است که در آب و هوای نیمه گرمسیری و گرمسیری می روید. میوه آن در پوششهای غلافی بلند که به موازات رسیدن رنگ قرمز، نارنجی یا زرد به خود می گیرد، می روید…

    ♦ فلفل قرمز سرشار از ویتامین c بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و اثر شیمیایی موادی که به بافت‌های بدن آسیب می‌رسانند را خنثی می‌کند.

    ♦  فلفل قرمز به واسطه دارا بودن ویتامین c موجب افزایش قدرت ایمنی بدن، استحکام لثه ها و دندان‌ها می شود.

    ♦ همچنین مصرف فلفل قرمز باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود و به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌گردد.

    ♦ تحقیقات نشان داده است که اسید بیرنگ کپساسین به عنوان فعالترین عنصر موجود در فلفل، سبب کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن میشود. این ماده همچنین خاصیت ضد اکسیدی (که سلولهای شما ار از آسیب دیدن محافظت می کند) و ضد باکتری دارد

    مضرات فلفل قرمز برای قلب

    ♦ این فلفل طبیعت گرمی دارد که به دلیل وجود سطح بالای کاپسیسین در آن است. بیشتر فواید فلفل به دلیل وجود همین ماده است و عامل اصلی ایجاد گرما بعد از خوردن فلفل قرمز نیز هست. فلفل قرمز از دیر باز به عنوان دارو در مناطق مختلف آسیا بکاربرده می‌شده است.

    ♦ کرم یا پودر فلفل به عنوان نوعی مسکن می تواند در تسکین درد دندان، زونا، آرتریت، پسوریازیس و سایر انواع دردهای مزمن مفید باشد، هر چند ممکن است مصرف این ماده سبب سوزش یا خارش نسبی گردد، اما این عارضه به زودی از بین می رود. چون فلفل ابتدا با تحریک و سپس کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن مؤثر واقع میشود، لذا ممکن است درد کمی شدت پیدا کند، سپس باید ظرف چند روز اول مصرف، این اثر تا حد زیادی از بین برود.

    ♦ یکی از مهمترین خواص فلفل خاصیت ضدخونریزی آن است. در بعضی از نقاط دنیا در موارد اوژانسی برای بند آوردن خونریزی از آن استفاده می‌شود.

    ♦ فلفل قرمز برای قلب و عروق بسیار مفید است. هرچند که ضدخونریزی است اما بطور شگفت‌انگیزی سبب بهبود جریان خون و فشار خون می‌شود. فعالیت قلب را افزایش می‌دهد و به آن قدرت و انرژی می‌بخشد.

    ♦خاصیت شگفت‌آور دیگر فلفل، توانایی کنترل درد در بدن است. در واقع فلفل، گردش خون را بهبود می‌بخشد و در نتیجه مواد لازم برای بهبود را به هر نوع جراحت و زخم می‌رساند. به همین ترتیب اثر ضدالتهاب نیز دارد.

    ♦ به معده کمک می‌کند که فرایند هضم غذا را بهتر انجام دهد. (البته این درباره افرادی است که مبتلا به ناراحتی های معده نیستند.)

    ♦ تحقیقات نشان داده است که فلفل قرمز در کاهش اشتها تاثیر بسیار داشته  و استفاده از آن در رژیم غذایی نیز در کاهش وزن بسیار مفید و مؤثر است.

    ♦ تحقیقات بیشماری نشان داده‌اند که کاپسیسین موجود در فلفل از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کند و حتی سبب از بین رفتن سلول‌های بدخیم می‌شود. اثر این ماده در از بین بردن تومورهای پروستات و بیضه و سرطان‌های مرتبط با اختلال هورمونی مشاهده شده است.

    ♦ ضماد فلفل قرمز برای روماتیسم و التهابها و ذات الجنب به صورت استعمال خارجی و در برخی موارد حتی به صورت مصرف داخلی بسیار کمک می کمند .

    ♦ فلفل قرمز درعین حال که نیرو بخش است ضد اسپاسم نیز می باشد . برای کلیه طحال و لوزالمعده مفید است در موارد قفل شدن فک ها که در برخی موارد رخ میدهد اثر مفید دارد .

    ♦ در مورد یبوست گرد فلفل قرمز مفید است زیرا حرکت دودی کشل روده ها را تحریک می کند . برای حصول این منظور هر روز به مقدار کم باید با غذا مصرف شود .

    ♦ در سرماخوردگی ها مصرف فلفل قرمز با دوز بالا اثر مفید و سریع دارد . منظور از دروز بالا در حدو 600 میلی گرم تا یک گرم است. بدیهی است دوز بالابرای اشخاص مختلف فرق می کند برخی بیشتر از دیگران احتیا ج دارند .

    ♦ برای تسکین سرفه های شدید بخصوص در مواردی که اخلاط زایدی در بیماری تنفسی هست فلفل قرمز در بیرون انداختن اخلاط بسیار کمک می کند و در نتیجه سرفه رفع می شود

    ♦ فلفل قرمز در موارد حمله های خفگی مبتلایان به اسم اثر مفید دارد . ( البته اگر الرژی نداشته باشند. )

    ♦ فلفل قرمز بهترین محرک مفید و شفا بخش در موارد اسهال ساده و اسهال خونی می باشد . 

    ♦ فلفل قرمز یک ماده ضد عفونی کننده است بنابر این به صورت غرغره برای ضر عفونی حلق توصیه می شود

    ♦ به صورت مشمع طبی فلفل قرمز برای رفع احتقانهای حاد در موارد بیماری های ذات الریه و ذات الجنب و سایر موارد مشابه اثر مفید دارد .

    ♦ فلفل قرمز بهترین محرک مفید و شفا بخش در موارد اسهال ساده و اسهال خونی می باشد .

    ♦ فلفل قرمز برای  رفع گرفتگی عضلات که به دراج شدن معروف است  بسیار مفید است.

    ♦  فلفل قرمز بهترین داروی ریه و خلط اور و قوی است وبرای پیش گیری و تسکین برونشیت مزمن و امفیزما مفید است .

    ♦ ضد احتقان می باشد و برای حل شدن لخته های خون کمک می کند ومسکن درد است.

    ♦ وقتی که پس از خوردن فلفل قرمز از تندی ان در دهان احساس سوزش می کنید ، احساس با نتیجه خوبی است زیرا احساس سوزش و تندی در زبان و گلو مغز را تحریک می کند که ماده ای به نام اندورفین ترشح کند که نوعی مورفین طبیعی است و باعث از بین بردن احساس درد و ایجاد کمی احساس فرح و نشاط می شود. 

    ♦فلفل قرمز یا تند که به نام چیلی معروف است با افزایش جریان خون به پوست سر در رشد موهای سر موثر است

    ♦ فلفل قرمز می‌تواند در تومورهای سرطانی نیز موثر باشد، با این حال این مسئله کاملا ثابت نشده است.نتیجه تحقیقی که در مرکز تحقیقات سرطان شناسی آمریکا صورت گرفته نشان می‌دهد که ماده موثر موجود در فلفل مانند تیغ دولبه عمل می‌کند و اثر سرطان زایی یا ضد سرطانی آن به میزان مصرف آن بستگی دارد.اگر مصرف فلفل تند یا قرمز بیش از اندازه مجاز باشد به تومورهای سرطانی منجر می‌شود و اگر در حد مجاز مصرف شود می‌تواند اثرات ضد سرطانی خود را نشان دهد.

    ♦ فلفل قرمز بهترین داروی ریه و خلط آور قوی است وبرای پیشگیری و تسکین برونشیت مزمن مفید است.

    مضرات فلفل قرمز برای قلب

    ♦ این سبزی ضد احتقان بوده و برای بازشدن لخته‌های خون کمک می‌کند .همچنین مسکن درد است و مصرف فلفل قرمز لذت و نشاط را به دنبال دارد .

    ♦  این ادویه حاوی ترکیبی به نام «کاپسایسین » است که با تحریک کردن پایانه های اعصاب و کاهش ماده شیمیایی انتقال دهنده سیگنال های درد، نوعی مسکن موثر برای کاهش دردهای دوره قاعدگی به حساب می آید.

     ♦ فلفل قرمز از جمله موادی است که بهتر است در دوره بارداری و  تا چند ماه بعد از زایمان مصرف نشود . زیرا کودکان چند ماه پس از تولد به تدریج از رشد بهتری از دستگاه گوارش برخوردار شده و قدرت هضم این قبیل موادغذایی منتقل شده از شیر مادر را پیدا می کنند.

    ♦  مصرف فلفل قرمز برای کودکان چندان توصیه نمیشود.

    ♦ خوردن فلفل قرمز در عده ای ایجاد ناراحتی می نماید و اشخاصی که دارای مزاج گرم هستند نمی توانند فلفل قرمز تند را بخصوص د رمصارف داخل تحمل نمایند و به علاوه اشخاصی که آلرژی دارند از خوردن و مصرف آن محروم می باشند به هر حال بهتر است مصرف فلفل قرمز تند همیشه با جلب نظر و مشورت با کارشناسان گیاه درمانی و پزشکان باشد .

    ♦ اگر مصرف فلفل تند یا قرمز بیش از اندازه مجاز باشد به تومورهای سرطانی منجر می‌شود و اگر در حد مجاز مصرف شود می‌تواند اثرات ضد سرطانی خود را نشان دهد.

    ♦ همانطور که گفتیم مصرف فلفل تند سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‌برد و به همین خاطر به لاغر شدن کمک می‌کند. اما «کاپسایسین» یک ماده فعال در فلفل است که موجب التهاب بافتی می‌شود و اگر به مقدار زیاد استفاده شود می‌تواند به لایه مخاطی معده و روده آسیب جدی وارد کند.

     

    تور استانبول نوروز 99

    تور تایلند نوروز 99

  • عکس مدل رنگ مو هایلایت روشن
  • تور کیش

    سقف متحرک

    تور باکو

    خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

    تور آنتالیا

    خرید بلیط هواپیما

    تور سریلانکا

    هدایای تبلیغاتی

    دوربین هایک ویژن

    سئو سایت

    مضرات فلفل قرمز برای قلب

    مهاجرت به استرالیا

    کلیه حقوق این سایت متعلق به «پارس نیوز» و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

    بسیاری از ما شیفته طعم تند و آتشین چیلی‌ها هستیم. حال سوال اینجاست که آیا آن‌ها می‌توانند برای ما مضر باشند؟

    احساس آن طعم آتشین مطبوع ادویه کاری یا سس سالسا یا غذاهای مخصوص شرق آسیا، چیزی است که بسیاری آن را جزو بهترین لذت‌های زندگی‌شان می‌دانند. این روزها خیلی‌ها حتی با خودشان هم برای چشیدن طعم‌های تندتر رقابت می‌کنند. چشیدن انواع طعم‌های تند و حتی سوختگی‌های عمیق حاصل از آن‌ها برای عده‌ای به نوعی حالت وسواس تبدیل شده است. عده‌ای حتی باور دارند که تا زمانی که طعم تند ادویه باعث تحریک نورون‌های درد دهان‌شان می‌شود، هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. اما آیا این یک واقعیت است؟ آن‌هایی که طعم‌های خیلی تند را دوست دارند، می‌گویند که تنها چند دقیقه به خودتان زمان بدهید، این حس در حال سوختن زود مرتفع می‌شود و بجای آن حسی مطبوع خواهید داشت. همه این‌ها در نظر عده‌ای تنها یک بازی و سرگرمی است، آیا غیر از این است؟ خوب شاید همه این‌ها یک بازی و سرگرمی باشد اما تنها تا زمانی که خطری کسی را تهدید نکند.

    اجازه دهید که نخست کمی در مورد چیلی‌ها بیش‌تر بدانیم. میزان تندی فلفل‌ها چگونه سنجیده می‌شود؟ در مجموع برای طبقه‌بندی تندی چیلی‌ها از مقیاسی موسوم به مقیاس اسکویل (Scoville Scale) استفاده می‌شود. این مقیاس تندی، فلفل‌ها را بر مبنای میزان کپسایسین که نوعی ماده شیمیایی از گروه کپسیکوم است، می‌سنجد. این ماده همان ماده‌ای است که در فلفل‌های سبز و قرمز تند یافت می‌شود و باعث می‌شود که با خوردن آن احساس سوختگی به شما دست بدهد. در طب سنتی کشورهای آسیایی گفته می‌شود که فلفل علیرغم طبیعت گرم باعث خنکی و افت دمای بدن می‌شود و به همین دلیل هم هست که مردم کشور هندوستان، فلفل خیلی زیاد مصرف می‌کنند چرا که باور دارند که می‌تواند تحمل هوای گرم و شرجی را برای‌شان راحت‌تر کند. چیلی‌هایی که در مقیاس اسکویل بالاترین درجه را به خود اختصاص داده‌اند، همان‌هایی هستند که از یک میلیون واحد اسکویل فراتر تخمین زده شده‌اند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فلفل یا چیلی روح یا همان Bhut Jolokia اشاره کرد.

    در سال ۲۰۱۴ میلادی دو خبرنگار روزنامه آرگوس (Argus) یکی از روزنامه‌های مشهور شهر برایتون بریتانیا تصمیم گرفتند که همبرگرهای فوق تند یک رستوران محلی را آزمایش کنند. آن‌ها با خوردن تنها یک گاز از هات چیلی برگر XXX یا همان همبرگر فوق فوق هات چیلی دردی غیرقابل تحمل را به جان خریدند. درد به اندازه‌ای زیاد بود که یکی از این خبرنگاران برای خلاص شدن از شر آن به سرعت لقمه‌اش را به همراه مقادیر زیادی شیر بلعید. خبرنگار دوم نیز بعد از این تجربه دردآور معده ‌درد بدی گرفت و حتی حس دستان خودش را هم از دست داد. تشنج و تنفس غیرعادی خیلی سریع (Hyperventilate) از جمله عوارض بعدی این اتفاق برای آن‌ها بود. هر دو آن‌ها بر اثر این تجربه راهی بیمارستان شدند و آن‌طور که بعدها توصیف کردند، درد به اندازه‌ای بوده که در خود احساس مرگ کرده‌اند.

    مضرات فلفل قرمز برای قلب

    افراد جسوری که دیده‌اید بی‌محابا در برنامه‌های تلویزیونی فلفل می‌خورند، گاهی حتی به حدی اذیت می‌شوند که آنچه را که خورده‌اند، برمی‌گردانند. یکی از شرکت‌کنندگان در چنین مسابقاتی می‌گوید که تنها ۲۱.۸۵ ثانیه طول کشید که من بتوانم سه فلفل دم عقربی (Carolina Reaper) بخورم اما قریب ۱۴ ساعت زمان برد که به وضعیت نرمال و طبیعی بازگشتم.

    فلفل دم عقربی یا همان کارولینا ریپر در اصل یک فلفل دورگه است که از پیوند زدن هابانروی قرمز (Red habanero) و فلفل روح (Ghost Pepper) بوجود می‌آید و در سال ۲۰۱۳ توانست رکورد گینس را بعنوان تندترین فلفل در کل دنیا به خود اختصاص دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که یکی از عواقب بلع این نوع فلفل می‌تواند حمله قلبی آنی باشد.

    حالا اجازه دهید که کمی به عقب‌تر بازگردیم و اصل ماجرا را از زبان کاپسایسین روایت کنیم. مطالعات نشان می‌دهد که این ماده شیمیایی احتمالاً بعنوان یک عامل ضدقارچ در بعضی از گیاهان تکامل پیدا کرده است. وقتی شما فلفل تندی را مصرف می‌کنید، در اصل نورون‌های عصبی خاصی که وظیفه ادراک درد را دارند، فعال می‌کنید. این نورون‌ها پیغام گرما را به مغز مخابره می‌کنند و این درست همان پیغامی است که در زمان سوختگی به مغز مخابره می‌شود یعنی در اصل فرقی نمی‌کند که شما فلفل بخورید یا خودتان را بسوزانید، در هر دوی این موارد پیغام افزایش درجه حرارت به مغز مخابره می‌شود.

    بروس برایانت (Bruce Bryant) یک زیست‌شناس از مرکز تحقیقاتی فیلادلفیا در این زمینه می‌گوید: «تاثیرات فیزیکی ناشی از خوردن فلفل را می‌توان خیلی راحت در عکس‌العمل‌هایی که بدن از خود نشان می‌دهد، مشاهده کرد و این عکس‌العمل‌ها دقیقاً همان عکس‌العمل‌هایی است که در زمان سوختگی دیده می‌شوند. اینکه شما در وهله نخست احساس عرق کردن می‌کنید، بدین خاطر است که بدن تلاش می‌کند تا به شکلی خود را خنک کند. پیغام دردی که نورون‌ها به مغز مخابره می‌کنند، باعث می‌شود که رگ‌های خونی عریض‌تر شود و در اصل نوعی تورم در آن‌ها بوجود بیایید که همه این‌ها جزو بهترین راهکارهای بدن برای کاهش آسیب‌های احتمالی است. اما وقتی شما فلفل تندی مانند کارولینا ریپر را می‌بلعید و این فلفل تند به جداره معده شما برخورد می‌کند، احساسی همانند قی کردن یا حالت تهوع خواهید داشت و علت هم این است که پایانه‌های نورون احساس درد در معده هستند. در واقع بدن‌تان با زبان بی‌زبانی به شما می‌گوید که برای من مهم نیست که در اثر حرارت یا یک ماده شیمیایی سوخته‌ای، من فقط می‌خواهم که از شر آن راحت شوم.

    بایستی بدانید که نورون‌های احساس سوختگی در دهان، معده و هر جای دیگر از بدن در اصل کار خودشان را انجام می‌دهند خواه آن چیزی که شما بلعیده‌اید، به راستی باعث مرگ‌تان شود یا تنها باعث شود که به دستشویی بروید و بخواهید که از شر آنچه که خورده‌اید، راحت شوید. شما با خوردن فلفل‌های تند می‌توانید ساعت‌ها یا حتی یک روز احساسی ناخوشایند داشته باشید، اما ظاهراً خطری در درازمدت شما را تهدید نمی‌کند. دکتر برایانت می‌گوید که تحقیقات بر روی پستانداران دیگر نشان داده که پستانداران جوان‌تری که مدت‌های مدید کپسایسین مصرف کرده‌اند، در طولانی‌مدت نورون‌های درد خود را از دست داده‌اند. مساله اینجاست که کپسایسین با تحریک مداوم نورون‌ها می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند و این آسیب می‌تواند برگشت‌ناپذیر باشد.

    یک نظریه جالب هست که می‌گوید: فلفل‌ها برای این تکامل پیدا کرده‌اند که پستانداران نتوانند دانه‌های آن‌ها را بجوند. اما پرندگانی که فلفل می‌خورند، داستان‌شان کمی فرق دارد. آن‌ها دانه‌های فلفل را به طور کامل می‌بلعند و از این طریق تنها به پراکنش دانه‌ها کمک می‌کنند. مساله اینجاست که فلفل‌ها هنوز نمی‌دانند که از دست انسان‌ها چطور باید فرار کنند و اینکه دقیقاً چکار باید بکنند که انسان‌ها دست از خوردن‌شان بردارند.

    8
     + 

     = 
    14

    .hide-if-no-js {
    display: none !important;
    }

    پدر من همیشه فلفل میخورد مریض شد برای معدش رفت دکتر گفت فلفل زیادی ضرر داره
    در واقع بهترین میوه ها و چیز های خوب همیشه زیادیش ضرر داره

    ممنون بابت مطلبی که گذاشتید
    موفق باشید

    چیلی برگر xxx ؟؟؟؟؟؟؟؟ 😐

    عالی بود. مخصوصا پاراگراف آخر :)))))

    خب چی شد؟ بالاخره برای سلامتی مضر است یا نه؟ 🙂

    من نمیدونم زن ها چرا اینقدر فلفل دوست دارن
    از یکی شنیدم می گفت اونایی که بلد نیستن غذا درست کنن غذاشونو تند می کنن که مزه بد غذارو پوشش بده ، واقعا از غذای تند متنفرم

    خیلی خوب بود ممنون

    مطلب زیبایی بود خانم حیدیری با تشکر
    من عاشق فلفل هام مخصوصا فلفل دلمه های تزیینی با اون رنگ های زیباشون
    دوست دارم تجربه خودمم براتون تعریف کنم حدود ۲ماه پیش نصف یه فلفل سبز رو که نمیدونم اصلا از چه نژادی بود خوردم همکارم خریده بود بنده معمولاغذای تند می خورم ولی این فلفل تو این ۲۷ سال عمرم که انواع سس های فوق تند و فلفل های تندی که خورده بودم با همشون فرق داشت همکارم که خودشم بسیار تند خوره به شدت تاکید کرد که نخورم اما چون روحیه بسیار مبارزه طلبی دارم و البته تکرار میکنم فقط نصفشو ساعت ۲ همراه با غذا خوردم که تا ساعت ۴ بجز سوختگی دهان کمی لثه یا دندان درد و معدم گرم شده بود همچی خوب بود تا اولین لیون آب رو خوردم از همون لحظه سوزش وحشتناکی در مری دهانه معده و معدم حس کردم و سریعا مرخصی و راهی خونه شدم با علمی که داشتم شیر ولرم میخوردم که تا ۱۰ دقیقه دردم ارام میشد و دوباره شروع میشد این وضعیت بطور دقیق بصورت نزولی شدت درد تا ۱۴ ساعت ادامه داشت که تجربه بزرگی برام شد در فلفل خوردن 😐

    سلام و روز بخیر
    ممنون جالب بود

    هر کسی که با دیدن سر تیتر این مقاله مشتاق به خواندن آن می شود بعد از اتمام دچار یک حس دوگانه و سردرگمی می شود که بظاهر بخشی از مقاله ناقص مانده. چرا که نگارنده یا مترجم متن به سوال های طرح شده در ابتدای مطلب، پاسخی در انتها نمی دهد.
    ولی این بدور از انصاف است که از مطالب بسیار مفید و عالی سایت تشکر نکنم.

    سلام روز بخیر
    شما با خوردن فلفل‌های تند می‌توانید ساعت‌ها یا حتی یک روز احساسی ناخوشایند داشته باشید، اما ظاهراً خطری در درازمدت شما را تهدید نمی‌کند. در متن بخش آخر بدان اشاره شده
    ممنون از توجه شما

    روز بخیر
    ممنون از توجه همه خوانندگان

    “ظاهراً خطری در درازمدت شما را تهدید نمی‌کند.” با ” پستانداران جوان‌تری که مدت‌های مدید کپسایسین مصرف کرده‌اند، در طولانی‌مدت نورون‌های درد خود را از دست داده‌اند…. این آسیب می‌تواند برگشت‌ناپذیر باشد.” ناسازگار نیست؟ لطفا توضیح بدید خطری تهدید می‌کنه طبق نقل قول دوم یا نه؟
    سپاسگزارم

    سلام و وقت بخیر
    اتفاقا خوردن به اندازه فلفل فواید خیلی زیادی دارد، این مقاله صرفا مربوط به فلفل های خیلی تند است و مصرف مازاد آنها.
    همانطور که میدانید سیستم گوارشی هر گونه از پستاندار با پستاندار دیگر از جهاتی متفاوت است بنابراین نتیجه آن آزمایشها هنوز قابل تعمیم به انسان نیست.
    ممنون از شما

    یعنی فلفل هیچ خواصی نداره؟فقط ضرر داره؟مگه میشه؟

    مضرات فلفل قرمز برای قلب

    افراط در هرچیز حتی خوردن آب هم بد است. تندی باعث از بین رفتن انگل هااست و بسیار پر خاصیت است چنانچه بمیزان معمولی مصرف شود.

    خیلی جاها اعلام میکنن رژیمی که فلفل توش بیشتره احتمال ابتلا به سرطان کمتره

    هم اطلاعات قابل فهم بود
    هم مدت ها برای خودم سوال بود
    هم عاشق غذای تندم 🙂
    ممنون از شما

    استفاده از فلفل قرمز در رژیم غذایی رای کاهش وزن بسیار مؤثر است. در بسیاری از مناطق فقیر دنیا، فلفل قرمز به وفور در آشپزی سنتی استفاده می‌شه، چون سبب تحرک بیشتر می‌شه. این وقتی ارزشمندتر میشه که غذای زیادی برای خوردن در دسترس نباشه. همچنین برای کنترل اشتها به منظور کم کردن وزن بسیار مفید است، چون یکی از دلایل چاقی زیاد خوردن است. فلفل گرمازاست، یعنی دمای بدن را کمی بالا می‌برد، و همین کافی است که مقدار زیادی کالری بسوزد. این حالت حتی هنگامی که در حال استراحت هستید نیز روی می‌دهد. این خبر خوبی برای افراد چاق علاقه‌مند به غذاهای تند است.

    سلام .ممنون واقعا برای من جالب بود

    دوستان سعی کنید در خوردن فلفل زیاده روی نکنید تا به حال و روز من دچار نشید. من ۵ سال پیش با یکی از دوستان به مغازه ی فست فود رفیق دوستم رفتیم اونجا باهم سر خوردن فلفل کل انداختیم .من قبلا هم فلفل استفاده میکردم ولی نه در اون حد. چند تا بندری همون سوسیس سفارش دادیم با چیلی که همینطوری درسته میذاشتیم لای ساندویچ سوسیس و میخوردیم. بدجور عرق کرده بودیم و وضعیتمونم تعریف چندانی نداشت ولی هیچ کدوم کوتاه نمیومدیم. این فست فودی عزیز که رفیق دوستم بود برگشت گفت که براش یه مقدار کوچیک تو یه بسته بندی فلفلی فرستادن که ادعا می کنن تند ترین فلفل روی زمین هستش بعد ما هم برگشتیم گفتیم بیار پولش رو بهت میدیم! رفت فلفل رو اورد ته یه کیسه پلمپ اندازش نصف همین چای کیسه ای ها بود. بعد نصف فلفل رو ریخت داخل ساندویچ من نصف دیگشم رو مال رفیقم! بعد هر کدوم یه گاز گنده زدیم. رفیقم بعد ۲-۳ ثانیه حالش خراب شد و تف کرد بیرون . نفسش در نمیومد منم حالم بهتر از اون نبود. یادمه انقدر گرمم بود و تو اون لحظه عرق میریختم که انگار زیر دوش بودم . یه لحظه احساس کردم رسما خون داره به مغز و چشمام فشار میاره ولی خدا وکیلی لذتم داشت!! حاضر نشدم بدم بیرون و بقیشم با زور نوشابه و دوغ و … برا ضایع کردن رفیقم فرستادم رفت تو. ولی چشمتون روز بد نبینه وضعیتی پیدا کردم که تو عمرم ندیده بودم!! تا ۲ ساعت نفسم بالا نمیومد بعدش معده درد شدیدی گرفتم و گرفتار دستشویی و …
    یک ماهی گذشت و من دوباره تصمیم گرفتم اون فلفل رو امتحان کنم!!چون اصلا از فکرم بیرون نمیرفت و مدام بهش فکر میکردم. رفتم بازارچه ها و عطار ها رو گشتم چند نوع فلفل گرفتم ولی هیچ کدوم اونی که میخواستم نبود. اخرش رفتم پیش همون فست فودیه و ازش خواستم برام گیر بیاره که گفت فامیلش براش از تایوان یا تایلند یا یه همچین جایی که دقیق یادم نیست فرستاده. منم گفتم بگو دوباره بیاره من پولش رو میدم. خلاصه برای بار دوم که امتحان کردم مثل اون بار اول که یادم میومد نبود کم تر عرق کردم و کم تر سوختم تا اینکه بعد یه مدت که یه روز در میان یا دو سه روز درمیان استفاده میکردم برام تقریبا عادی شده بود . البته درد معده و درد موقع دفع مدفوع هنوز سرجاش بود ولی دهنم نمیسوخت! بعد از مدتی که فلفل رو کامل مصرف کردم رو به فلفل های خودمون اوردم که زمانی خوردنشون برام خوش آیند بود و نیازم رو ارضا میکرد ولی ای دل غافل که دیگه حتی ۱ ذره هم این فلفل ها رو من تاثیر نداشتند!! الان هنوز هم که هنوز ه مزه ی تند رو نمیتونم به خوبی احساس کنم و از کاری که کردم پشیمونم. لطفا در خوردن فلفل زیاده روی نکنید.

    ممنون از مقاله جالبتون. یکی از تفریحات سالم در محل کار برای ما ، مسابقات فلفل خوری با همکاران عزیز ( آقایان رستگاری ، قلیزاده ، وکیلی ، رحیمی و استاد یوسفی ) هست. گاهی اونقدر زیاده روی میکنیم که سکسکه و اشک و … بهمون امان نمیده
    اگر سسهای فلفل رو دوست دارید ، پیشنهاد میکنم سس فلفل Tabasco رو حتما امتحان کنید . بخصوص شیشه سبز رنگش رو. شاید برای فلفل خور های حرفه ای زیاد تند نباشه اما طعمش بی نظیره

    یک نظریه بدون مبنای علمی و بدون آزمایشه. بیشتر جنبه طنز تا مقاله علمی

    فلفل یکی از مواردی است که می توانید با استفاده از آن تاثیر آن بر قلب خود ببینید.شماری از مطالعات نشان می دهند که، فلفل قرمز می تواند ماهیچه های قلب را سالم و قوی نگه دارد. به گفته محققان، مصرف فلفل قرمز هیچ تاثیر مضری بر متابولیسم یا روند هضم غذا ندارد.در گذشته این تصور وجود داشت که مصرف بیش از اندازه فلفل قرمز،

     

    مضرات فلفل قرمز برای قلب

     

    موجب سوزش معده یا ترش کردن می شود. اما در مطالعه جدید، این نتیجه گیری حاصل شد که، این ماده غذایی تند تاثیری بر پارامترهای متابولیک ندارد و در عوض موجب کاهش ضربان قلب در حال استراحت و کاهش فشار خون افرادی شد، که از برنامه رژیمی ۴ هفته ای مصرف فلفل قرمز در رژیم غذایی شان پیروی کرده بودند.در این تحقیق به افراد اجازه داده شد،

     

     

    روزی ۳۰ گرم مخلوط فلفل قرمز را همراه با رژیم غذایی عادی شان مصرف کنند. نتایج یک شبه حاصل نشد. در حقیقت تغییر قابل توجهی در وضعیت سلامت این افراد بعد از اولین هفته مصرف مشاهده نشد.ولی بعد از پایان دومین هفته، افرادی که از رژیم غذایی حاوی فلفل قرمز پیروی کرده بودند، دارای عملکرد قلب بهتری بودند و ضربان قلب شان در حالت استراحت کاهش یافته بود.طبق این تحقیقات مردان بیش از زنان از فواید مصرف فلفل قرمز بهره مند می شوند.

    همه چیز درباره قلب ۱ دیدگاه 8,586 بازدید

     محققان آمریکایی در تحقیقات تازه خود دریافتند که مصرف فلفل قرمز نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی بازی می کند.

     این تحقیقات نشان می دهد که فلفل قرمز فواید بیشماری دارد و نقش زیادی در محافظت از قلب در مقابل بیماریها ایفا می کند بویژه که بیماریهای قلبی اولین عامل مرگ و میر در جهان به شمار می آید.

    محققان آمریکایی گفتند فلفل قرمز برای قلب مفید است زیرا حاوی ماده “capsaicin” است که فواید زیادی دارد.

    برپایه این گزارش، مهمترین استفاده از فلفل قرمز در پمادهای مسکن و برای درمان خشکی زانو است.

    مضرات فلفل قرمز برای قلب

    تحقیقات درگذشته نیز نشان داد که فلفل قرمز در کاهش فشار خون و سطح کلسترول و کاهش خطر ابتلا به سکته نقش دارد.

    پژوهشگران گفتند که آنها به نتایج جدیدی درباره فواید درمانی فلفل قرمز رسیده اند و این نتایج نشان می دهد؛ فلفل قرمز از طریق دو مکانیزم سلامت قلب را بهبود می بخشد نخست اینکه باعث کاهش سطح کلسترول خون شده و شکسته شدن و دفع آن از بدن را افزایش می دهد.

    وی درباره مکانیزم دوم گفت: ماده “capsaicin” موجود در فلفل قرمز عملکرد عروق خونی قلب را بهبود می بخشد زیرا ژن افزایش دهنده انقباض این عروق خونی را مهار کرده و درنتیجه باعث افزایش جریان خون در رگهای خونی و بهبود عملکرد قلب به عنوان یک پمپ می شود.

    پژوهشگران درعین حال گفتند نباید براساس نتایج این تحقیقات در مصرف فلفل قرمز زیاده روی کرد بلکه باید تعادل را در مصرف آن حفظ کرد تا زیانی به همراه نداشته باشد.

    نتایج این تحقیقات در کنفرانس علمی جمعیت شیمی آمریکا در سن دیاگو ارائه شده است.

    به نقل از خبرگزاری خاورمیانه

    برچسبفلفل فلفل قرمز قلب

    2019-05-30

    2019-05-07

    2019-04-28

    ارسال مقاله

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    “پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند. ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.

    

    مطالب پر بازدید

    فلفل بیشتر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند. میوه این گیاه در پوشش های غلافی بلند که به موازات رسیدن رنگ قرمز، نارنجی یا زرد به خود می گیرد، رشد می نماید. فلفل در صنایع غذایی بیشتر به حالت خام، خشک شده و پخته شده مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین فلفل در داروسازی نیز کاربرد دارد.

    شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

    مضرات فلفل قرمز برای قلب

    تحقیقات نشان داده است که اسید بیرنگ کپساسین به عنوان فعالترین عنصر موجود در فلفل می باشد.

    کپساسین، سبب کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنال های درد در بدن می شود. این ماده همچنین خاصیت ضد اکسیدی (که سلول های شما ار از آسیب دیدن محافظت می کند) و ضد باکتری دارد.

    “کپساسین” ماده ای در فلفل است که سبب گرم بودن این گیاه میشود. هر چند که فلفل گیاهی گرم است، اما کپساسین موجود در آن در واقع سبب کاهش درجه حرارت بدن میشود که یکی از دلایل اصلی تمایل مردم مناطق آب و هوایی گرم به مصرف زیاد فلفل محسوب می شود.

    این ماده همچنین به بسیاری از خواص درمانی فلفل کمک می کند تا سیستم قلبی – عروقی را تحریک، سیستم هاضمه را تقویت، درد موجود روی پوست یا مفاصل بدن را تسکین بخشد، و به مثابه “داروی ضد احتقاق و ضد باکتری” عمل می کند.

    فلفل میزان کلسترول خون را پایین می آورد. که این امر باعث پایین آمدن فشارخون می شود.

    این گیاه همچنین از انعقاد خون در رگ های خونی جلوگیری می کند، این خواص فلفل به پیشگیری از بیماری های قلبی نظیر آرترواسکلروز (سخت شدن رگها) کمک می کند.

    یک زیست شناس آمریکایی از مرکز تحقیقاتی فیلادلفیا در این باره می گوید: عکس العمل هایی که هنگام خوردن فلفل در بدن انسان به وجود می آیند همانند همان عکس العمل هایی است که بدن در زمان سوختگی بروز می دهد.

    اینکه شما در وهله نخست احساس عرق کردن می‌کنید، بدین خاطر است که بدن تلاش می‌کند تا به شکلی خود را خنک کند. پیغام دردی که نورون‌ها به مغز مخابره می‌کنند، باعث می‌شود که رگ‌های خونی عریض‌تر شود و در اصل نوعی تورم در آن‌ها بوجود بیایید که همه این‌ها جزو بهترین راهکارهای بدن برای کاهش آسیب‌های احتمالی است. اما وقتی شما فلفل تندی مانند کارولینا ریپر را می‌بلعید و این فلفل تند به جداره معده شما برخورد می‌کند، احساسی همانند قی کردن یا حالت تهوع خواهید داشت و علت هم این است که پایانه‌های نورون احساس درد در معده هستند. در واقع بدن‌تان با زبان بی‌زبانی به شما می‌گوید که برای من مهم نیست که در اثر حرارت یا یک ماده شیمیایی سوخته‌ای، من فقط می‌خواهم که از شر آن راحت شوم.

    بایستی بدانید که نورون‌های احساس سوختگی در دهان، معده و هر جای دیگر از بدن در اصل کار خودشان را انجام می‌دهند خواه آن چیزی که شما بلعیده‌اید، به راستی باعث مرگ‌تان شود یا تنها باعث شود که به دستشویی بروید و بخواهید که از شر آنچه که خورده‌اید، راحت شوید. شما با خوردن فلفل‌های تند می‌توانید ساعت‌ها یا حتی یک روز احساسی ناخوشایند داشته باشید، اما ظاهراً خطری در درازمدت شما را تهدید نمی‌کند. دکتر برایانت می‌گوید که تحقیقات بر روی پستانداران دیگر نشان داده که پستانداران جوان‌تری که مدت‌های مدید کپسایسین مصرف کرده‌اند، در طولانی‌مدت نورون‌های درد خود را از دست داده‌اند. مساله اینجاست که کپسایسین با تحریک مداوم نورون‌ها می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند و این آسیب می‌تواند برگشت‌ناپذیر باشد.

    یک نظریه جالب هست که می‌گوید: فلفل‌ها برای این تکامل پیدا کرده‌اند که پستانداران نتوانند دانه‌های آن‌ها را بجوند. اما پرندگانی که فلفل می‌خورند، داستان‌شان کمی فرق دارد. آن‌ها دانه‌های فلفل را به طور کامل می‌بلعند و از این طریق تنها به پراکنش دانه‌ها کمک می‌کنند. مساله اینجاست که فلفل‌ها هنوز نمی‌دانند که از دست انسان‌ها چطور باید فرار کنند و اینکه دقیقاً چکار باید بکنند که انسان‌ها دست از خوردن‌شان بردارند.

    مصرف فلفل قرمز برای کودکان چندان توصیه نمی شود.

    خوردن فلفل قرمز در عده ای ایجاد ناراحتی می نماید و اشخاصی که دارای مزاج گرم هستند نمی توانند فلفل قرمز تند را بخصوص در مصارف داخل تحمل نمایند و به علاوه اشخاصی که آلرژی دارند از خوردن و مصرف آن محروم می باشند به هر حال بهتر است مصرف فلفل قرمز تند همیشه با جلب نظر و مشورت با کارشناسان گیاه درمانی و پزشکان باشد.

    توجه داشته باشید که مصرف فلفل سبز برای افراد با گروه خون O بلامانع و برای افراد با گروه های خونی A,AB مضر است.

    اگر مصرف فلفل تند یا قرمز بیش از اندازه مجاز باشد به تومورهای سرطانی منجر می‌شود و اگر در حد مجاز مصرف شود می‌تواند اثرات ضد سرطانی خود را نشان دهد.

    همانطور که گفتیم مصرف فلفل تند سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‌برد و به همین خاطر به لاغر شدن کمک می‌کند. اما «کاپسایسین» یک ماده فعال در فلفل است که موجب التهاب بافتی می‌شود و اگر به مقدار زیاد استفاده شود می‌تواند به لایه مخاطی معده و روده آسیب جدی وارد کند.

    فلفل قرمز می تواند مری را تحریک کرده و منجر به درد سوزش سر دل شود .خوردن فلفل قرمز می تواند یک مشکل بزرگ را برای افراد مبتلا به سندرم روده و یا کسانی که در حال حاضر از سوزش سر دل حتی به صورت مزمن رنج می برند فراهم سازد .

    اگر دائما از غذا های تند و فلفل استفاده می کنید ممکن است به غدد چشایی خود آسیب وارد نمایید. از دست دادن قدرت چشایی می تواند یکی از عواقب این کار باشد. اکثر افرادی که غذای تند زیاد مصرف می کنند پس از مدتی مزه های تند را خیلی کمتر احساس می کنند.

    موضوعات مرتبط

    مطالب مرتبط

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    مضرات فلفل قرمز برای قلب
    مضرات فلفل قرمز برای قلب
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *