مضرات زيتون پرورده

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

زیتون علی‌رغم اندازه‌ی کوچکش، سرشار از ویتامین E و سایر آنتی‌اکسیدان‌های مفید است. خواص زیتون تنها به این دو مورد محدود نمی‌شود. مطالعات گوناگون، فواید زیتون و تأثیر مثبت آن را بر سلامت قلب نشان داده‌اند. همچنین زیتون می‌تواند در پیشگیری از پوکی استخوان و سرطان مفید باشد. همراه ما باشید در این مقاله می‌خواهیم به بررسی خواص زیتون بپردازیم.

چربی‌ سالمی که در روغن زیتون خام وجود دارد، یکی از اَرکان رژیم غذایی سالم در کشورهای حوزه‌ی مدیترانه است. از زیتون می‌توان در سالادها، ساندویچ‌ها و برخی سُس‌ها استفاده کرد.

دوره مقدماتی php

زیتون بیضی شکل است و حدود ۳ تا ۵ گرم وزن دارد. بعضی از گونه‌های زیتون در حالت نارس، رنگی سبز دارند و وقتی که کاملا می‌رسند، رنگ‌شان تیره (سیاه) می‌شود. گونه‌ی دیگری از زیتون‌ها حتی زمانی که کاملا می‌رسند، باز هم سبزرنگ هستند. ۹۰٪ زیتون تولیدی در کشورهای حوزه‌ی مدیترانه صرف تولید روغن زیتون می‌شود.

هر صد گرم زیتون محتوی ۱۱۵ تا ۱۴۵ کالری انرژی است، یعنی به‌طور میانگین هر ده عدد زیتون نزدیک به ۵۹ کالری انرژی دارند. ۷۵ تا ۸۰ درصد زیتون را آب، ۱۱ تا ۱۵ درصد آن را چربی و ۴ تا ۶ درصد آن را کربوهیدرات تشکیل می‌دهد. زیتون محتوی مقدار ناچیزی پروتئین است. هر صد گرم زیتون ۳٫۲ گرم فیبر دارد.

زیتون با داشتن چربی نسبتا بالا، میوه‌ای غیرمعمولی محسوب می‌شود. زیتون محتوی ۱۱ تا ۱۵ درصد چربی است. ۷۴٪ از چربی موجود در زیتون از نوع اسید اولئیک است که جزو اسیدهای چرب تک‌‌سیرنشده است. اسید اولئیک جزو مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌ی روغن زیتون است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. کاهش التهابات، کاهش خطر بیماری‌های قلبی و مبارزه با سرطان، جزو خواص روغن زیتون برای سلامتی هستند.

مقدار کربوهیدرات زیتون نسبتا کم است. تنها ۴ تا ۶ درصد زیتون را کربوهیدرات‌ تشکیل می‌دهد که بیشتر آن به شکل فیبر است. فیبر ۵۲ تا ۸۶ درصد کربوهیدرات زیتون را تشکیل می‌دهد. میزان کربوهیدرات قابل گوارش موجود در زیتون بسیار کم است. این مقدار تقریبا معادل ۱٫۵ گرم در ۱۰ عدد زیتونِ معمولی است. با اینکه بیشتر کربوهیدرات موجود در زیتون به شکل فیبر است، ولی باز هم زیتون جزو خوراکی‌های با فیبر بالا محسوب نمی‌شود.

زیتون منبع خوبی برای تأمین برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. برخی از این مواد معدنی در طول فرآوری زیتون به آن اضافه می‌شوند.

ویتامین E: میوه‌هایی که چربی بالایی دارند، معمولا سرشار از این آنتی‌اکسیدان قدرتمند هستند.

آهن: زیتون سیاه منبع خوبی از آهن است. آهن برای جابه‌جایی اکسیژن در خون ضروری است.

مس: در رژیم غذایی غربی، معمولا کمبود مس دیده می‌شود. فقر مس می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های قلبی را افزایش بدهد.

کلسیم:‌ کلسیم فراوان‌ترین ماده‌ی معدنی در بدن انسان است. وجود کلسیم برای استخوان‌ها، عضلات و عملکرد دستگاه عصبی ضروری است.

سدیم: معمولا زیتون به‌علت بسته‌بندی در آب‌نمک، محتوی مقدار زیادی سدیم است.

زیتون بسیاری از ترکیبات مغذی گیاهی و آنتی‌اکسیدان‌ها را داراست.

زیتون‌ها انواع مختلفی دارند. به‌خاطر تلخی زیتون، مصرف زیتون تازه چندان مرسوم نیست. معمولا زیتون به‌صورت شور یا تخمیرشده به بازار عرضه می‌شود. در طول فرآوری زیتون، اجزای تلخ آن مانند اولئوروپین که در زیتون نارس فراوان است، از بین می‌رود. زیتون‌های رسیده و زیتون سیاه تلخی کمتری دارند. البته برخی از انواع زیتون وجود دارند که برای تلخی‌زدایی نیازی به فرآوری ندارند. این زیتون‌ها وقتی کاملا برسند تلخی چندانی ندارند و به‌ همان صورت قابل مصرف‌اند.

فرآوری زیتون براساس روش مورد استفاده، می‌تواند بین چند روز تا چند ماه طول بکشد. معمولا روش‌های فرآوری زیتون در هر منطقه متفاوت است. روش‌های مختلف فرآوری می‌تواند بر طعم، رنگ و بافت زیتون تأثیر بگذارد. اسید لاکتیک در فرایند تخمیر نقش مهمی دارد. این ماده یک نگهدارنده‌ی طبیعی است که از زیتون در مقابل باکتری‌ها محافظت می‌کند.

به‌تازگی پژوهشگران دریافته‌اند که اگر زیتون‌های تخمیری در بدن خاصیت پروبیوتیک داشته باشند، می‌توانند سلامت دستگاه گوارش را افزایش بدهند.

زیتون بخش جدانشدنی رژیم‌ مدیترانه ای است. خواص زیتون برای سلامتی بی‌شمار است. کمک به سلامت قلب و پیشگیری از سرطان از مهم‌ترین فواید زیتون برای سلامتی‌اند.

تحقیقات نشان داده‌اند وجود آنتی اکسیدان‌ در رژیم غذایی می‌تواند خطر بروز بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها را کاهش بدهد. زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و فواید بسیاری برای سلامتی دارد. درمان التهاب و کاهش رشد میکروارگانیسم‌های مضر از جمله خواص زیتون است.

مطالعه‌ای نشان داده است که مصرف زیتون می‌تواند گلوتاتیون موجود در خون را افزایش بدهد. گلوتاتیون یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بدن است.

همچنین زیتون می‌تواند در مبارزه با باکتری‌های عفونت‌زایی که در دستگاه تنفسی و معده وجود دارند، مؤثر باشد.

کلسترول و فشار خون بالا از عوامل اصلی بیماری‌های قلبی‌اند. اصلی‌ترین اسید چرب زیتون (اسید اولئیک) در سلامت قلب مؤثر است. این ماده از کلسترول بد خون (LDL) در برابر اکسیداسیون محافظت و سطح کلسترول خون را تنظیم می‌کند. علاوه‌ بر این، برخی از مطالعات نقش زیتون و روغن زیتون را در کاهش فشار خون نشان داده‌اند.

پوکی استخوان از طریق کاهش حجم و کیفیت استخوان ارزیابی می‌شود. این اتفاق احتمال شکستگی‌های استخوان را افزایش می‌دهد. میزان پوکی استخوان در کشورهای حوزه‌ی مدیترانه‌ کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. دانشمندان تصور می‌کنند که «زیتون» عامل این اتفاق است.

تحقیقات نشان داده‌اند که برخی از ترکیبات گیاهی موجود در زیتون و روغن زیتون از کاهش حجم استخوان در حیوانات جلوگیری کرده‌اند. متأسفانه در این زمینه تحقیقات کافی بر روی انسان‌ها انجام نگرفته است، ولی ارتباط بین رژیم مدیترانه‌ای و کاهش شکستگی‌ها، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی تأثیر مثبت زیتون بر روی استخوان‌ها باشد.

یکی دیگر از خواص زیتون پیشگیری از سرطان است. زیتون و روغن زیتون به‌طور گسترده‌ در منطقه‌ی مدیترانه مصرف می‌شوند. نکته‌ی جالب این است که آمار سرطان و سایر بیماری‌های مزمن در این مناطق کمتر از سایر نقاط اروپاست. احتمالا دلیل این امر، مصرف زیاد زیتون در این نواحی است.

این پدیده تا حدی به‌علت وجود مقدار بالای آنتی‌اکسیدان و اسید اولئیک در زیتون است. در مطالعات آزمایشگاهی مشاهده شد که این ترکیبات می‌توانند چرخه‌ی زندگی سلول‌های سرطانی در سرطان سینه، سرطان روده‌ بزرگ و سرطان معده را به‌هم بریزند. برای اثبات این تأثیر، مطالعات بیشتری بر روی انسان موردنیاز است چون در حال حاضر تأثیر زیتون در مقابله با سرطان واضح نیست.

معمولا افراد با مصرف زیتون دچار مشکل خاصی نمی‌شوند. اما ممکن است نمک بالای موجود در زیتون شور، برای برخی افراد مشکل ایجاد کند.

حساسیت به درخت زیتون امری شایع است، اما حساسیت به خودِ زیتون به‌ندرت مشاهده شده است. بااین‌حال افرادی که به زیتون حساسیت دارند، ممکن است واکنش‌های آلرژیک را در دهان و گلوی خود تجربه کرده باشند.

ممکن است زیتون حاوی برخی فلزات سنگین و مواد معدنی مانند بور، گوگرد، قلع و لیتیم باشد. مصرف زیاد فلزات سنگین می‌تواند منجر به بروز سرطان شود. در بیشتر اوقات فلزات سنگین موجود در زیتون کمتر از حد مجاز است، بنابراین زیتون ماده‌ی غذایی سالمی است.

برخی از مطالعات از ارتباط آکریل آمید با بروز سرطان‌ها حکایت دارند، درحالی‌که برخی دیگر از مطالعاتی که به‌تازگی صورت گرفته‌اند، این ارتباط را زیر سؤال برده‌اند. با‌این‌حال متخصصان توصیه می‌کنند مصرف آکریل آمید در رژیم غذایی افراد محدود شود. در بعضی گونه‌های زیتون از جمله زیتون سیاه کالیفرنیا، با رسیدن زیتون مقدار آکریل آمید افزایش می‌یابد.

برگرفته از: authoritynutrition

به من بگو چه می‌خوری تا به تو بگویم که هستی

15000تومان

8900تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var = document.createElement(”);
.type = ‘text/java’;
var = ”;
.src = + ‘?v=’ + now.getFullYear().() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild();

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var = document.createElement(”);
.type = ‘text/java’;
var = ”;
.src = + ‘?v=’ + now.getFullYear().() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild();

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var = document.createElement(”);
.type = ‘text/java’;
.async=true;
var = ‘https://cdn.yektanet.com/rg_woebegone/s/1/rg.complete.js’;
.src = + ‘?v=’ + now.getFullYear().() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild();

با سلام استدعا دارد ترتیبی داده شود که ارسال مقاله برای دوستان فرهم باشد.

سلام دوست گرامی
ممنون از علاقه‌مندی شما. با استفاده از آیکون‌هایی که در سمت راست یا زیر عکس اول مقالات ملاحظه می‌فرمایید، می‌تونید مطالب رو از طریق تلگرام، فیسبوک، لینکدین، توئیتر و با دوستان‌تون به اشتراک بگذارید.

رژیم و تغذیه

نحوه سم زدایی بدن با استفاده از سرکه سیب و عوارض احتمالی آن

پروتئین وی چیست؛ فواید، مضرات و نحوه مصرف آن

چگونه لاغر شویم؛ ۱۵ روش کاهش وزن سریع اما مطمئن

۶ رژیم غذایی عالی برای داشتن پوستی زیبا و شاداب

بهترین رژیم غذایی برای مبتلایان به کم‌کاری تیروئيد

چطور مهارت قاطعانه رفتار کردن را به‌دست بیاوریم؟

کاردرمانی چیست و چه کسانی به کاردرمانی نیاز دارند؟

جاهای دیدنی آلمان؛ ۱۵ جاذبه گردشگری غول اقتصاد اروپا

چطور به خوشحالی دیگران واکنش مثبت نشان دهیم؟

اشتهای کاذب؛ ۶ راهکار سریع برای رفع گرسنگی کاذب

نام‌نویسی در وبسایت چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.

زیتون سیاه می خرید یا رنگ شده ؟!زیتون را چرا و چگونه سیاه می‌کنند؟ آیا مصرف زیتون‌های سیاه تقلبی عوارضی به دنبال دارد؟ آیا مصرف زیتون پرورده فله‌ای برای سلامت مضر است؟

 مدتی است از گوشه و کنار خبرهایی از فرآوری یا واردات زیتون‌های سیاه غیراستاندارد به گوش می‌رسد.زیتون‌هایی که به گفته کارشناسان مربوطه با استفاده از مواد شیمیایی تغییر رنگ داده و برای سلامت مصرف کننده زیان‌آور است.

تاسف بار آن که تشخیص اصل یا تقلبی بودن این نوع زیتون‌ها هنوز به عهده مصرف‌کننده بوده و به دلیل نبود اطلاع‌رسانی کافی روزبه‌روز نیز بر طرفداران این محصول افزوده می‌شود.

حال پرسش اینجاست زیتون را چرا و چگونه سیاه می‌کنند؟آیا مصرف زیتون‌های سیاه تقلبی عوارضی به دنبال دارد؟آیا مصرف زیتون پرورده فله‌ای برای سلامت مضر است؟

چگونه زیتون سیاه می‌شود؟ زیتون رنگ‌های متفاوتی چون سبز، زرد، قرمز، بنفش و سیاه دارد که مهم‌ترین نوع رنگی آن زیتون سبز و سیاه است.

زیتون سبز و سیاه دو نوع متفاوتند و بر خلاف تصور عامه زیتون سیاه از رسیدگی کامل زیتون سبز به دست نمی‌آید.

زیتون سیاه به دلیل ظاهر زیبا و بازارپسندی مطلوب، قیمت بالایی داشته، در مقایسه با زیتون سبز حاوی مواد مغذی و روغن بیشتری بوده و هر عدد آن حاوی هفت کالری انرژی است.

این زیتون به دلیل نیاز به شرایط آب و هوایی خاص و نوع خاک در کشور ما قابلیت رشد خوبی ندارد و کشورهایی چون اسپانیا و ایتالیا تولیدکنندگان اصلی آن هستند.

به دلیل آن که واردات زیتون سیاه اصل از کشورهای مذکور پرهزینه و فاقد صرفه اقتصادی است، برخی سودجویان با خرید زیتون سبز معمولی و فرآوری آن با ترکیبات آهن‌داری چون سولفات آهن، گلوکینات یا لاکتات آهن و گاهی براده آهن محصول را سیاه کرده و با قیمت بالایی در بازارهای کشور به فروش می رسانند.

متاسفانه تشخیص اصل یا تقلبی بودن این محصول توسط افراد عادی تقریبا غیرممکن است و تنها افراد متخصص با انجام آزمایش‌های مربوطه قادر به شناسایی خواهند بود. بنابراین توصیه می‌شود از خرید زیتون‌های سیاه فاقد مجوز بهداشتی و فله‌ای خودداری کنید.

 

عوارض سوء مصرف زیتون سیاه تقلبی معمولا برای تهیه زیتون سیاه تقلبی از زیتون‌های سبزی که دوره رسیدگی آنها روی درخت به اتمام نرسیده است استفاده می‌شود. اغلب این زیتون‌ها فرصت کافی برای ذخیره و سنتز مواد مغذی و ترکیبات ضد سرطانی چون پلی‌فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها را نداشته و ارزش تغذیه‌ای پایینی دارند.

بدتر آن که عوارض ناشی از مصرف ترکیبات آهن‌دار برای تغییر رنگ آنها به قدری مخرب است که استفاده بیش از حد آن می‌تواند با تحریک دستگاه گوارش موجب التهاب و خونریزی معده و روده شده و در نهایت عوارض منفی فراوانی را برنسوج مغز، کلیه و کبد مصرف کننده ایجاد کند.

از سوی دیگر برخی تولیدکنندگان برای تلخی‌زدایی و جلوگیری از نرم شدن و ایجاد بافتی سفت در محصول از ترکیبات کلسیم داری چون آب آهک و سود استفاده می‌کنند که ورود این ترکیبات به بافت محصول می‌تواند تا حدود زیادی از ارزش تغذیه‌ای روغن و دیگر مواد مغذی میوه زیتون بکاهد.

این موضوع در مورد برخی زیتون‌های سبز شوری که این روزها در اندازه‌های مختلف ریز و درشت، درانواع هسته‌دار و بدون هسته به صورت فله‌ای و بی‌نام و نشان در بازار عرضه می‌شود، نیز صدق می‌کند.

خوب است بدانید زیتون از نظر تجاری به 4 درجه خیلی درشت، درشت، متوسط و ریز تقسیم بندی می‌شود. در نتیجه ریزی یا درشتی آن نمی‌تواند نشان دهنده درجه رسیدگی میوه زیتون باشد. معمولا زیتون نارس به رنگ سبزروشن بوده و طی فرآیند رسیدن تیره تر ومتمایل به بنفش می‌شود.

 

زیتون پرورده فله‌ای نخرید یتون پرورده محصولی مغذی، پرکالری و چاق کننده بوده و ویتامین‌هایی چون B2، C،A و املاحی نظیر آهن، کلسیم، پتاسیم و روی در ترکیبات آن یافت می‌شود. این محصول از مخلوط زیتون شور، مغز گردو، سیر یا موسیر، آب انار، رب انار، سبزی معطر، اسید سیتریک، گلپر و نمک تهیه و به دو روش سنتی و صنعتی تولید می‌شود.

انواع فله‌ای این محصول اغلب در کارگاه‌های زیر پله‌ای با نامرغوب‌ترین مواد اولیه به صورت غیربهداشتی تهیه می‌شود. در این روش، پسماند زیتون‌های فله‌ای نامرغوب و شکسته مغازه‌ها به پایین‌ترین قیمت خریداری و در بدترین شرایط نگهداری می‌شوند.

گردوی به کار رفته از انواع کهنه و آلوده به توکسین بوده که مصرف آن موجب ناکارآمدی کبد و مسمومیت می‌شود. رب محصول حاصل تفاله‌های لهیده و کپک زده انار و سبزی‌های معطر موجود در آن غیربهداشتی و آلوده به انگلند.

معمولا برای ماندگاری بیشتر این محصول از نمک فراوانی استفاده می‌شود که برای افراد با فشار خون بالا، بیماران قلبی و افراد دارای نارسایی‌های کلیوی محدودیت مصرف دارد.

از همه بدتر آنکه این محصول در شرایط نامساعد محیطی در اماکن پرتردد به صورت باز و غیربهداشتی عرضه می‌شوند بنابراین تصمیم عاقلانه آن است که از خرید زیتون پرورده فله‌ای و انواع زیتون‌های شوری که به صورت باز عرضه می‌شوند، خودداری و انواع صنعتی آن را که دارای بسته‌بندی و مجوز بهداشتی هستند، انتخاب کنید.

در مورد قرص دمیترون چه می دانید؟ آیا شما آن را با اندانسترون می شناسید؟ از عوارض این دارو با خبر هستید؟ آیا می دانید که این دارو حتما باید با تجویز پزشک و زیر نظر ایشان مصرف گردد؟ چون می تواند عوارض شدید و خطرناکی مثل سندروم سروتونین ایجاد کند. برای کاهش عوارض آن باید بهترین دوز مصرف نسبت به سن و شرایط بیماری شما تجویز گردد. در این بخش از داروهای در مورد علل مصرف، تداخلات دارویی، عوارض، نحوه مصرف این

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که با داشتن آگاهی و دانش در مورد دوره بارداری هفته به هفته می توانند این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه بدانید در هر هفته جنین شما چه تغییراتی کرده و به چه مواد غذایی بیشتر احتیاج دارد، می تواند بسیار هیجان برانگیز و کمک کننده باشد. برای راهنمایی شما عزیزان، کلاس آمادگی بارداری

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف نام دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. بیشتر مژه های برای

در مورد اضافه وزن در بارداری چه می دانید؟ آیا تا به حال به این مشکل مواجه شده اید؟ چاقی و اضافه وزن در بارداری ، شما را

سندروم سیندرلا چیست؟ در مورد این سندروم چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که آیا شما هم به این سندروم مبتلا هستید یا خیر؟

درمورد اکستنشن مو چقدر اطلاعات دارید؟ در این بخش که با عنوان عوارض و ضررهای اکستنشن مو ، در مجله پزشکی منتشر شده است شما را

کلوئید هر چند می تواند به هر جایی از بدن ایجاد شود ولی اغلب در لاله گوش، قسمت بالای قفسه سینه و شانه ها  بوجود می آید. این

روغن اکالیپتوس خواص درمانی زیادی دارد از جمله ضد درد، ضد ویروس، ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی است. در اینجا چند استفاده از این روغن را

زنان در هنگام بارداری به افسردگی دچار می شوند و از لحاظ ذهنی با اختلالاتی مواجه می شوند که بهترین راهکار برای کنترل و

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 20 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 30 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *