مریم گلی مخدر

دوره مقدماتی php
مریم گلی مخدر
مریم گلی مخدر

Постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2010 року № 373 внесена до переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів[1].

Постановою уряду № 408 від 23 травня 2012 року «шавлію віщунів» виключено з переліку заборонених наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів. Але це не означає, що шавлія віщунів стала мати легальний статус в України: в Пункті 3 цієї ж постанови у примітці 2 сказано, щодо рослин або їх частин, які містять будь-який засіб, включений до списку № 1 таблиці IV, здійснюються ті самі заходи контролю, як і щодо зазначеного засобу.

Також у Пояснювальній записці від Державної служби України з контролю за наркотиками приведено обґрунтування необхідності прийняття акту: «Рослини, які пропонується виключити, в природних умовах на території України не ростуть і лише деякі з них у обмежених кількостях вирощуються в тепличних умовах для наукових цілей.
До того ж контроль за названими рослинами передбачається постановою Кабінету Міністрів України від 27.06. 2011 № 796, якою запроваджуються заходи з відстеження будь-яких рослин або їх частин у разі наявності в їх складі наркотичних засобів або психотропних речовин і включення таких рослин до Переліку дублює рішення Уряду.»[2]

 (function () { var now = new Date(); var version = now.getFullYear().toString() + “0” + now.getMonth() + “0” + now.getDate() + “0” + now.getHours(); var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0]; var link = document.createElement(“link”); link.rel = “stylesheet”; link.href = “https://app.najva.com/static/css/local-messaging.css” + “?v=” + version; head.appendChild(link); var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = true; script.src = “https://app.najva.com/static/js/scripts/tabnakjavan-3294-253787cc-eb4b-4d87-bd2c-90159a756a16.js” + “?v=” + version; head.appendChild(script); })() (function (w, d, s, l, i) { w[l] = w[l] || []; w[l].push({ ‘gtm.start’: new Date().getTime(), event: ‘gtm.js’ }); var f = d.getElementsByTagName(s)[0], j = d.createElement(s), dl = l != ‘dataLayer’ ? ‘

دوره مقدماتی php

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگلیش) معذور است.

سالویا دیوینوروم یا اسکا ماریا پاستورا یا مریم‌گلی فالگیران یا سالویا (نام علمی: Salvia divinorum) گونه‌ای از سردهٔ مریم‌گلی از تیره نعناعیان است. سالوینورین (Salvinorin A) مادهٔ توهم‌زا (روان‌گردان) اصلی در این گیاه است. سالویا دیوینوروم بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است و شمن‌ها از آن استفاده می‌کرده‌اند.
این گیاه در بسیاری کشورها به سبب ویژگی توهم‌زایش غیرقانونی است.

نام Salvia، برای اولین بار توسط پلینی برای گیاهی مورد استفاده قرار گرفت که به احتمال زیاد salvia (حکیم عمومی) بود و از لاتین salvere مشتق شده‌است. کُنیه خاص دیوینوروم به دلیل استفاده سنتی گیاه در طالع‌بینی به او داده شد.[۴] اغلب به طور بی‌ربط به صورت “diviner’s sage” یا “seer’s sage” ترجمه می‌شود. آلبرت هافمن که اولین کارخانه را با Wasson جمع‌آوری کرد، به این گیاه جدید که به نام divinorum داده شده‌بود اعتراض کرد و گفت:”من از این نام خوشحال نبودم چون salvia divinorum یعنی” سلویای ارواح”، در حالی که سالویا دیوینوروم، نام صحیح، به معنای” سلویا کشیش‌ها ” بود. هم اکنون این کتاب در ادبیات گیاه‌شناسی تحت نام salvia divinorum قرار دارد.[۵]

گذشته از تجارب گزارش‌شده فرد، مقدار محدودی از آثار منتشر شده برای خلاصه کردن تاثیرات salvia وجود داشته‌است. یک نظرسنجی از کاربران salvia نشان داد که ۳۸ درصد اثرات را در مقایسه با روش‌های دیگر تغییر آگاهی توصیف کرده‌اند. ۲۳% گفتند که این اثرات شبیه یوگا، مدیتیشن یا خلسه بودند. کاربران نثر درباره تجربیات خود نوشته‌اند؛ برخی از visions their را توصیف می‌کنند، و نمونه‌هایی از هنر رویایی وجود دارند که “الهام بخشی” هستند. برخی دیگر ادعا می‌کنند که از این کارخانه الهام‌گرفته است.

سالویا دارویی است که اختلال تجزیه ای ایجاد می کند و باعث می شود مصرف کننده از قالب رفتاری معمول و چهارچوب های خود خارج شود. در ادامه سعی بر بررسی عوارض این مخدر خطرناک و در دسترس داریم.

استعمال بیش از حد این مخدر، باعث خنده غیر قابل کنترل، شنیدن، دیدن یا حس کردن چیز های غیر واقعی مانند مشاهده روشن رنگ ها یا شکل ها، نامفهوم شدن گفتار، مشکلات حافظه کوتاه مدت و دیگر مشکلات همراه است. حالت تهوع، تب و لرز، ضربان قلب نا منظم یا سرگیجه نیز از علائم مصرف این نوع مخدرهستند. به علاوه، از دست دادن کنترل عملکرد های حرکتی مصرف کنند را در معرض خطر آسیب دیدگی یا تصادف قرار می دهد.

ماده فعال موجود در گیاه سالویا، گلی سالوینورین نام دارد که یک ماده روان گردان یا انتوژن است. سالوینورین عمدتا در برگ های گیاه سالویا وجود دارد و باید بین دویست تا ششصد میکرو گرم مصرف شود تا وضعیت هوشیاری تغییر کند و توهم آغاز شود. مکانیسم اثرگزاری این ماده به درستی مشخص نیست. مورفین، هروئین و مواد مخدر دیگر، بر گیرنده دلتای سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارند. ال اس دی و پی سی پی هوشیاری مصرف کننده را مختل می کنند. بر بیش از 50 نوع گیرنده اثر می گذارند!مریم گلی مخدر

نام های خیابانی گیاه سالویا

افراد معتاد بین خود از نام های دیگری برای اشاره به سالویا استفاده می کنند. متداول ترین نام های خیابانی این ماده عبارتند از:

· نعناع جادویی

· سالی-دی

· مریم باکــره

· برگ چوپان

· عقل غیب گو

نحوه تاثیر گذاری مریم باکره بر روی مغز به این صورت است که، سالوینورین، ماده فعال سالویا به سلول های عصبی منتقل می شود و ارتباط بین مغز و نخاع را مختل می کند. این ماده خاصیت ضد درد دارد و پس از مصرف باعث تسکین درد هم می شود.

عوارض جانبی برگ چوپان

درست است که برگ چوپان با گیرنده های مخدر مغز واکنش می دهد، اما شکی نیست که اثر آن بر روی اعضای بدن و اللخصوص مغز کاملا متفاوت از بقیه مخدر ها است! بنابراین عجیب نیست که تحقیقات کافی درباره ماهیت اعتیادآور و عوارض جانبی بلند مدت سوء مصرف آن انجام نشده است. به نظر رسد که مصرف منظم و مداوم سالویا مقاومت بدن را در برابر این دارو افزایش می دهد. یعنی این که بدن و مغز فرد به مقدار معمول دارو عادت می کند و مصرف کننده در نهایت باید داروی بیشتری مصرف کند تا بتواند همان اثر قبلی را به دست بیاورد. مصرف همزمان Sally-d با مخدر های دیگر یا الکل کلیه عامل های خطر تمام مواد مصرف شده را افزایش می دهد و مقاومت نسبت به داروهای دیگر را نیز افزایش می دهد. بعضی از نشانه های نگران کننده سوء مصرف گیاه سالویا عبارت است از:

· مصرف روزانه سالویا

· مصرف همزمان سالویا با مواد دیگر به منظور حفظ یا افزایش توهم

· افت تحصیلی، اشتباهات کاری یا کوتاهی در انجام کار های روزمره

· مرموز و گوشه گیر بودن

· تغییرات رفتاری و نشان دادن رفتار های بی سابقه و غیرقابل پیشبینی

· کاهش یا افزایش اشتها و خوابیدن یا بیدار ماندن در ساعت های غیر عادی

· بروز رفتار های پرخطر یا بیشتر دچار سانحه یا آسیب دیدگی شدن

· بی توجهی به ظاهر روزانه

· مشکلات حافظه و عدم حفظ تمرکز

بسیــاری از دارو های روان گردان اگر در مقدار بالا یا برای مدتی طولانی به طور منظم مصرف شوند، هذیان یا پسکیوز را به دنبال دارد. سوء مصرف گاهی با پارانویا، حملات عصبی و اضطراب شدید همراه است، این حالت می تواند خطرناک باشد. عوارض بلند مدت و پیامد های احتمالی سوء مصرف مزمن و مکرر سالویا دقیقا مشخص نیست، در هر حال، سالویا، دارویی است که عملکرد مغز را مختل می کند و تغییراتی را در شیمی مغز ایجاد می کند. در مطالعه ای که بر روی موش های آزمایشگاهی انجام شد، عوارض مخرب سالوینورین بر حافظه و یادگیری مشخص شد.

توهم های سه بعدی سالویا

این گیاه، یک ماده روانگردان طبیعی بسیار بسیار قوی دارد و از آن در داروی بیهوشی استفاده می شود. بر خلاف روانگردان های دیگر از جمله ال اس دی، قارچ جادویی و …، که فقط توهمات دیداری یا شنیداری ایجاد می کنند، توهمات سالویا، هم دیداری، هم شنیداری و هم لمسی و یا به عبارتی دیگر سه بعدی است!

مصرف کنندگان ماده سالویا

مصرف سالویا یک مرحله گذرا است. فردی با عامل های خطر جزئی، عدم سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری های ذهنی یا سوء مصرف مواد مخدر، دسترسی نداشتن به مواد دیگر و دچار شدن به سطح قابل قبولی از استرس یا اضطراب معمولا یک یا دوبار سالویا مصرف می کند، اما وضعیت زمانی خطرناک می شود که مصرف کننده جوانی که، به دلایلی همچون فروپاشی بنیان خانواده، ابتلا به ناراحتی های روحی و ذهنی با تحمل عوارض ناشی از سوء مصرف مواد مخدر یا دسترسی به مواد مخدر یا الکل، در زندگی خود مشکل دارد، سالویا را به عنوان مرهمی برای زخم های خود انتخاب کند و به این ترتیب نخستین گام را در راه سوء مصرف مواد مخدر خطرناک بردارد. نوجوانان به ویژه در برابر آثار فریبنده و اغوابرانگیز موادی مانند برگ چوپان یا اسلاویابه شدت آسیب پذیرند.مریم گلی مخدر

اوردوز سالویا چگونه است؟

یک گروه پژوهشی فراورده های مختلف مشتق سالویا را به صورت آنلاین خریداری کردند و سپس آزمایش تجزیه شیمیایی را بر روی این مواد انجام دادند؛ مشخص شد که درصد خلوص تمام فراورده ها یکســـان نیست و بنابراین متغیر بودن درصد خلوص، خطر اوردوز را به دنبال دارد. همچنین تا به حال پزشکان هیچ پادزهری برای اوردوز سالویا ندارند. سالویا در دوز های بالا می تواند باعث بیهوشی مصرف کننده شود.

آیا این ماده در آزمایش اعتیاد مشخص است؟

مشکل دقیقا همینجا است، نیمه عمر مخدر سالویا بسیار کوتاه است و در شرایط آزمایشی بین 24 تا 54 دقیقه اندازه گیری شده است. بنابراین اثر دارو به سرعت از بین می رود و تشخیص اثر این گیاه در آزمایش های تشخیص اعتیار بسیار دشوار است.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع

افزایش بازدید بر اساس علاقه‌مندی‌های شما

  • عکس زیبا برای پروفایل گروهی
  • از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

    مطالب پر بازدید

    سالویا یکی از قویترین مواد مخدری است که امروزه در بسیاری از مناطق دنیا به عنوان یک روانگردان قوی از آن استفاده می شود. این گیاه از خانواده نعنایان است که دارای یک روانگردان بسیار قوی به نام “سالوینورین” می باشد. شیوع مصرف این گیاه در بین جوانان آمریکا به یکی از معضلات اجتماعی در جامعه امریکا تبدیل شده است.

    به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.

    پشتیبانی و مشاور رایگان

    کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت

    تاثیر قوی این گیاه با تدخین برگ های خشک شده این گیاه به سختی حاصل می شود به همین دلیل از عصاره آن که دارای قدرت بالایی می باشد استفاده می شود. بسیاری از کسانی که برای اولین بار این ماده را مصرف می کنند به دلیل عدم یافتن حالت دلپذیر و لذت بخش از مصرف دوباره آن منصرف می شوند.
    مریم گلی مخدر

    سالویا گیاهی از دسته مریم گلی است که در غر ب به نام نعناع خانواده مشهور(جز دسته مریم گلی ) است. در برگ و ساقه این گیا ه ماده مخدر روانگردانی وجود دارد که دارای اثرات بسیار مشابه ال اس دی و گراس و حشیش است.

    سالوینورین A و سالوینورین B بطور طبیعی هنگام مصرف این گیاه تولید می شود . سالوینورین با دیگر ترکیبات توهم زای طبیعی ( از جمله DMT ، Psilocybin ، Mescaline ) متفاوت است و دلیل این تفاوت آن عدم وجود اتم نیتروژن در مولکول آن می باشد، این ماده جزء دسته Terpenoid می باشد.

     

     

    کاشت سالویا فقط در زمین‌های خیلی خاص و مرغوب امکان‌پذیر است و به همین دلیل در شمال کشور به شدت در حال رواج است. حتی خیلی از افراد در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی برای فروش و فرستادن این ماده تبلیغ می‌کنند و شماره تلفن می‌دهند. بیشتر شماره‌هایی که می‌دهند نیز مربوط به شمال کشور است. البته مریم چمنی ماده جدیدی محسوب نمی‌شود و در قدیم طب سنتی از آن استفاده می‌کرد.

    این گیاه یک ماده روانگردان طبیعی بسیار قوی دارد و از آن در داروی بیهوشی استفاده می‌شود. برخلاف روانگردان‌های دیگر از جمله LSD، قارچ جادویی و … که فقط توهمات دیداری یا شنیداری ایجاد می‌کنند، توهمات سالویا، هم دیداری و شنیداری است هم لمسی و به عبارتی ۳ بعدی است.

    با توجه به مقدار مصرف سالویا تاثیر آن متفاوت می باشد . بطوری که تاثیرات آن در دوز بالا بسیار شدید و در برخی مواقع ترسناک و غیر قابل تحمل توسط مصرف کننده می باشد . مصرف کنندگان این ماده در دوز های بالای آن تاثیراتی مانند (تغییر در ادراک زمان ، سفر به مکان ، سیاره و زمان دیگر ، تجربه زندگی شخص دیگر ، احساس شدید شگفت زدگی و مشاهده تصاویر زنده ) گزارش کرده اند.

    عوارض جانبی سالویا زیاد  شناخته شده نیست. در طی سیگار کشیدن سالویا خالص و یا  خوردن عصاره، آن می تواند منجر به از  دست دادن کنترل، حرکتی و  در نتیجه باعث  سرگیجه و سقوط شود .

     

    _ گیاه سالویا برای معالجه عوارض نیش حشرات مفید است.

    _ جوشانده غلیظ این گیاه اگر با آب مخلوط شود برای درد های مفصلی، روماتیسم و حتی راشیتیسم کودکان بسیار مفید و موثر است.

    _ دم کرده گیاه سالویا به میزان پنج تا شش قاشق برای رفع عرق شبانه و عرق ناشی از ضعف که معمولا در بیماران مبتلا به تب های قطع نشدنی ایجاد می شود بسیار مطلوب است.

    _ استفاده از دم کرده این گیاه به صورت غر غره کردن در دهان برای گلو درد، التهاب لوزه و بیماری های لثه مفید است.

    _ قرار دادن پارچه خیس در محلول دم کرده گیاه سالویا یا مریم گلی و کمپرس نمودن زخم هایی که دیر خوب می شوند با این گیاه توصیه می شود.

    _ گیاه دارویی سالویا علاوه بر موارد ذکر شده دارای خاصیت ضد سرطان، ضد میکروب، ضد تعریق، آنتی اکسیدان، کاهش دهنده میل جنسی، قاعده آور، کاهنده شیر زنان باردار، کاهش دهنده فشار خون و قند خون است.

    – درهنگام رانندگی و یا کار با ماشین آلات سنگین مصرف نشود.
    – از یک انسان هوشیار جهت مراقبت استفاده کنید ( در دوز های بالا)
    – مصرف آن برای کسانی که در میان تحولات احساسی و روانی در زندگی می باشند توصیه نمی شود .
    – مصرف آن برای کسانی دارای سابقه بیماری های روانی و همچنین روحیه نه چندان مساعد هستند توصیه نمی شود زیرا مصرف روانگردان های قوی ممکن است ضربات جبران ناپذیری در سلامت روانی شخص بیمار به همرا داشته باشد.

    علف یا گراس برگ و گل خشک شده گیاه کانابیس یا شاهدانه است و با مصرف آن به صورت رول شده بعد از 10 دقیقه اثراتش پدیدار میشود و تا 2 ساعت باقی میماند از اثرات این گیاه میتوان به خنده، بی حسی بدن، سرخوشی، تجربه توهم، تمرکز در حس شنیداری و افزایش اشتها اشاره کرد، سالویا که در غر ب به نام نعناع خانواده مشهور(جز دسته مریم گلی ) است، بعد از مصرف به صورت رول شده بعد از 15 دقیقه اثراتش پدیدار میشود و بعد از آن ابتدا خنده های شدیدی میکنید پس از آن توهم های سه بعدی را تجربه میکنید که واقعا بد است، مصرف کنندگان این گیاه بعد از مصرف از این تریپ (سالویا تریپ) به بهشت سه بعدی یاد میکردند، این تهومات و زیبا شدن جهان در چشمان شما تا 3 ساعت باقی میماند. در کل سالویا نسبت به ماریجوانا دارای توهمات شدیدتر و مدت پایداری بیشتری دارد که نشان از خطرناک بودن آن است، همچنین اعتیاد سالویا نیز مانند ماریجوانا به صورت فیزیکی نیست و دارای اعتیاد روحی میباشد.

    نحوه مصرف مریم گلی

    داشتن این علائم نشان از مصرف مواد مخدر در جوانان است
    مریم گلی مخدر

    سوء مصرف مواد مخدر در زنان

    انواع مواد مخدر و آثار خطرناک آن ها

    مریم گلی و یک دنیا تاثیرات مفید

    گرد آوری و تدوین: مهدیه انیسی

    هرگونه استفاده با درج نام دکتر سلام و با لینک دهی مستقیم مجاز می باشد.

    مطالب مرتبط

    یعنی الان همین مریم گلی که میگن بکشی توهم میزنی و یه نوع مخدر محسوب میشه در واقع همون گیاهی هست که ازش به عنوان داروی گیاهی مفید یاد میشه؟ یعنی اینجور که من فهمیدم اگه این گیاه رو به صورت رول شده بکشی حکم مخدر رو داره ولی اگه به صورت دمنوش استفاده بشه حکم داروی گیاهی و مفیده. درسته؟

    سلام بله هم عوارض روان گردان واعتیاد دارد و هم در مواردی خود گیاه خاصیت درمانی دارد

  • مدل لباس دخترانه نوجوان سال 98
  • هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

     !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

    روزنامه خراسان – مصطفی نجمی: مدیرکل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با موادمخدر از رشد ۷۰۳ درصدی تنوع مواد روان گردان طی ۱۰ سال گذشته در جهان خبر داده و گفته: «براساس آمار‌های جهانی (unodc) در سال ۲۰۰۹ میلادی mps ۱۶۶ (مواد روان گردان) جدید توسط شهروندان کشور‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفت که در سال ۲۰۱۹ میلادی این رقم به حدود ۸۰۳ فقره رسید و حدود ۱۷۰ نمونه از آن‌ها وارد ایران شده است.»

    در ادامه او خبر نگران‌کننده‌ای هم داده و گفته: «به تازگی گیاهانی مانند «سالویا» در فضا‌های مجازی تبلیغ می‌شود. مصرف کنندگان سالویا به محض مصرف دچار جنون آنی می‌شوند و حرکات فرد پس از مصرف شبیه زامبی‌ها و آدم‌خوار‌ها می‌شود.» واضح است که سوداگران مرگ با انواع تغییرات در این مواد سعی در ایجاد جاذبه برای افراد مصرف کننده دارند؛ بنابراین به نظر می‌رسد که آگاهی آحاد جامعه درباره این گونه مواد ممنوع ضروری باشد. اکنون هم که مصرف نوعی ماده به نام سالویا به عنوان جانشینی برای دیگر مواد توهم‌زا در حال باب شدن در بین جوانان است، لازم می‌دانیم توضیحاتی را در خصوص عوارض و پیامد‌های سوء مصرف آن مطرح کنیم.

    «سالویا» دقیقا چیست؟

    مریم گلی مخدر

    «سالویا دیوینوروم»، گیاهی بومی متعلق به کشور‌های آمریکای مرکزی و جنوبی است. در برگ و ساقه این گیاه، ماده روان گردانی وجود دارد که آثار بسیار مشابه ال‌اس‌دی، گراس و حشیش دارد. مصرف این ماده می‌تواند باعث تغییر هوشیاری و ایجاد توهم شود بنابراین در طبقه‌بندی مواد مخدر، جزو دسته مواد توهم‌زا محسوب می‌شود.

    مصرف «سالویا» برای یک بار هم اعتیادآور است

    خانواده‌ها توجه داشته باشند که علاوه بر استعمال دود، این مخدر با اضافه کردن در نوشیدنی و غذا هم مصرف می‌شود. در ضمن حتی مصرف یک باره این مواد هم می‌تواند فرد را درگیر اعتیاد دایمی کند. اعتیاد به این ماده، اغلب از نوع وابستگی روانی و ولع شدید به مصرف دوباره است.

    اصلی‌ترین پیامد‌های مصرف «سالویا»

    بسته به میزان و نوع مصرف، شدت اختلالات ادراکی از جمله توهم زیاد و کم می‌شود. در صورت مصرف با دوز بالا تاثیرات توهمی شدید و در برخی مواقع وحشتناک تجربه می‌شود. تحریف‌های فضایی، مسخ شخصیت و محیط، توهم‌های شنوایی و بینایی از جمله عوارض سوء مصرف زیاد این ماده محسوب می‌شود.

    لذت نبردن از فعالیت‌های عادی و مفرح:با استعمال ماده سالویا مناطقی از دستگاه عصبی که خاصیت ضد درد دارند، تحریک می‌شوند و فرد در صورت سوء مصرف با دوز‌های پایین دچار نوعی لذت می‌شود که اغلب همین عامل، موجب استمرار و در نهایت وابستگی روانی به این ماده می‌شود.

    این نوع لذت آنی و زودگذر است و فرد به منظور کسب دوباره این لذت مجبور به استفاده مجدد می‌شود که با ولع شدید به مصرف شناخته می‌شود. این وابستگی باعث عدم سازگاری مزاج فرد مصرف کننده به چیزی جز مواد می‌شود و در نهایت با توجه به این‌که فرد از چیز دیگری لذت نمی‌برد، مجبور به مصرف روزانه مواد برای تحمل زندگی و اطرافیانش می‌شود.

    تخریب احساسات و عواطف:افرادی که به مدت طولانی از این ماده استفاده می‌کنند، اعتقاد دارند که احساسات آن‌ها از بین رفته است و حتی برای ارزشمندترین افراد زندگی خود دیگر اهمیتی قائل نیستند. همچنین مصرف کنندگان دچار بی تفاوتی به مسائل خود می‌شوند.

    گرایش شدید به تجربه کردن مواد دیگر:یکی از عوارض احتمالی سوء مصرف این ماده، گرایش به تجربه کردن دیگر مواد است. از جمله علل این گرایش، کنجکاوی برای تجربه کردن لذت‌های مواد دیگر است.

    کاهش روابط اجتماعی:از جمله عوارض ناشی از مصرف این نوع ماده کاهش روابط اجتماعی است، زیرا باور بر این است که استعمال این ماده فرد را در معرض خطر افسردگی قرار می‌دهد و اهمیت آن چنان زیاد است که برخی افراد طرد کردن خانواده و اطرافیان را ترجیح می‌دهند. در نهایت نداشتن توان تحمل اطرافیان و خانواده به درگیری‌های متعدد والدین و فرزندان می‌انجامد.

    اختلال زیاد در خواب:آشفتگی و رضایت نداشتن از کیفیت خواب نیز از جمله عوارض سوء مصرف این مواد است. یافته‌های پژوهشی نشان می‌دهند که افراد مصرف کننده پس از مدتی دچار آشفتگی در خواب می‌شوند که منجر به هذیان گفتن و بیدار شدن‌های ناگهانی و لرزش بدن می‌شود. با توجه به ماهیت ماده مصرفی سالویا به نظر می‌رسد علاوه بر پیامد‌های فوق، اختلال در عملکرد شناختی، اغتشاش در یادگیری، آشفتگی در حافظه، مشکلاتی در بروز زمان واکنش، کاهش انگیزه، پارانویا، افسردگی حاد و رانندگی خطرناک از پیامد‌های مصرف این ماده در دوز‌های بسیار بالاست.

    تفاوت خطرناک سالویا با دیگر مواد توهم‌زا

    مهم‌ترین شباهت سالویا با موادی مانند حشیش، گل، گراس و … در توهم‌زا بودن آن است به طوری که توهم‌های دیداری-شنوایی، خنده‌های زیاد و بی‌جا، سرخوشی، افزایش اشتها و وابستگی روانی، از جمله نشانه‌های مشترک این مواد است. اما مهم‌ترین تفاوت استعمال سالویا با سایر مواد توهم‌زا در میزان و شدت توهم است که این میزان در سالویا بسیار شدیدتر و خطرناک‌تر ارزیابی می‌شود.

    پیشگیری و کسب مهارت بهترین راه حل است

    با توجه به اختلالات زمینه‌ای بی‌شمار افراد مصرف کننده، رویکرد‌های مختلف آموزشی، دارویی، روان شناختی و حمایتی برای چنین افرادی مفید ارزیابی می شود. اگر درمان را به منزله پیشگیری در نظر بگیریم، آگاهی آحاد جامعه درباره این نوع مواد (به ویژه والدین و نوجوانان) و کسب مهارت‌های زندگی (مدیریت خشم، مهارت‌های مقابله با استرس، مهارت نه گفتن، ارتباط موثر و…) از روش‌های پیشگیری است.

    در صورت سوء مصرف مواد یا نیاز به سم‌زدایی، مراجعه به مراکز بازپروری مجاز هم می‌تواند کمک کننده باشد. به طور کلی ترک این ماده مخدر با توجه به عوارض آن در هر فردی می‌تواند از طیف گسترده‌ای، چون دارو درمانی، مشاوره فردی، خانواده درمانی و گروه‌درمانی تشکیل شود، اما به هیچ وجه به سادگی مواد مخدر سنتی نیست و باید پذیرفت که درمان و ترک آن، مصرف کننده نوجوان و جوان را پیر خواهد کرد و این بزرگ‌ترین هشداری است که باید به نوجوانان و جوانان در این باره داده شود.

    مرکز ترک اعتیاد آکسون بهترین کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی تهران می باشد. این مرکز مجهزترین و برترین کلینیک درمانی سرپایی و بستری بیماران سوء مصرف مواد و اعتیاد و بیماران اختلالات اعصاب و روان در کشور است که دارای دو بخش بستری مجزا برای خانم‌ها و آقایان می‌باشد. این مرکز جزو معدود مراکز موجود در کشور است که دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می‌باشد.

    مشاوره رایگان

    09360000672

    09121009965

    بسته خبری اجتماعی امروز چهارشنبه هشتم آبان ماه اختصاص دارد به تصویب و ابلاغ ۳ ماده قانونی حمایت از معلولان، پلمب ۳۴ موسسه برگزار کننده مراسم عقد آریایی، کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق و رشد ۷۰۳ درصدی تنوع مواد مخدر در کشور که در ادامه می خوانید.

    به گزارش ایمنا، محمد ترحمی مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از رشد ۷۰۳ درصدی تنوع مواد مخدر خبر داد و گفت: در شمال کشور گیاهی به نام سالویا کشت می شود که مخدری است که بعد از مصرف فرد شبیه آدم خوار می شود.

    وی افزود: هم‌اکنون ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اساس ماده ٤٦ قانون مبارزه با مواد مخدر فهرست سه گانه مواد مخدر و روان‌گردان‌ها را طرح‌ریزی کرده و در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار داده تا اسامی روان‌گردان‌ها و مخدرهای جدید خطرناک را در قانون درج و مجازات آن نیز تعیین شود.

    وی با اشاره به اینکه مواد روانگردان صنعتی یا گیاهی جدید اثرات مخرب بدتری دارند، به معرفی برخی مخدرهای جدیدی که در ایران وجود دارد پرداخت و گفت: کانابینوئیدهای صنعتی که شاخه شاهدانه هستند در حدود ۱۰۸ نوع مختلف دسته‌بندی می‌شوند، اما ۹۰ درصد کانابینوئیدهای صنعتی جدید، تدخینی و برای انسان بسیار مضر هستند.

    مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: همچنین شمال کشور ایران نیز که مستعد رشد گیاه مریم گلی است به مراتب گیاهانی مانند سالویا کشت و برای معرفی به جوانان، در فضاهای مجازی تبلیغ می‌شود. مصرف کنندگان مخدر سالویا به محض مصرف دچار جنون آنی شده و دست به قتل و جنایت‌ها می‌زنند، در واقع این ماده ریشه جنایی دارد. به طوریکه حرکات فرد پس از مصرف شبیه به زامبی‌ها و آدم‌خوارها می‌شود.مریم گلی مخدر

    سرهنگ دمساز فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از مرگ مردی ۴۵ ساله به دلیل برخورد شاخه درخت با سر وی در این شهرستان خبر داد و گفت: برابر بررسی های به عمل آمده، نامبرده در حین حرس و قطع شاخ و برگ های اضافه درختان باغ خود بوده که ناگهان شاخه یکی از درختان بر سر وی سقوط کرد.

    وی افزود: بر اثر این حادثه نامبرده به شدت مجروح و توسط عوامل امدادی به یکی از بیمارستان های شهرستان همجوار منتقل شد، فرد مصدوم به علت شدت صدمات و جراحت های وارده در بیمارستان جان باخت.

    محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مواد ۹، ۱۲ و ۱۳ قانون حمایت از حقوق معلولان در جلسه هیات جلسه دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ شد، گفت: بر اساس اجرای ماده ۹ کلیه معلولانی که در دانشگاه‌های سراسری و غیردولتی مشغول به تحصیل شوند، امکان بهره‌برداری از آموزش رایگان را در چارچوب بودجه مصوب این ماده خواهند داشت.

    وی ادامه داد: در ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی تصویب شد که بر اساس آن کلیه کارفرمایانی که نسبت به کارگیری معلولان اقدام می‌کنند از هزینه‌ای تحت عنوان «کارآیی خدمت مطلوب معلولان» بهره‌مند شوند و به وسیله این منابع می‌توانند به متناسب‌سازی وضعیت محیط کار و به کارگیری فن‌آوری‌های کمکی برای استفاده معلولان در محیط‌های کار اقدام کنند.

    وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: همچنین در آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳ از قانون جامعه حمایت از معلولان این امکان فراهم شد که حق بیمه کلیه معلولانی که در کارهای خدماتی و تولیدی مشغول به کار هستند توسط دولت پرداخت شود در صورتی که کارفرمایان نسبت به ثبت اسم معلولان دارای شناسه در شناسه اطلاعات کارفرمایان در مجموعه وزارتخانه کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی اقدام کنند، می‌توانند از پرداخت سهم بیمه کارفرمای تامین اجتماعی معاف شوند و دولت آن را پرداخت کند.

    کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین وضعیت درمان بیماران مبتلا به ایدز در لردگان، گفت: در لردگان نیز مانند سایر مناطق کشور مبتلایان به این بیماری همه خدمات را به صورت رایگان، همه جانبه و با فناوری‌های روز دریافت می‌کنند.

    وی با بیان اینکه درمان بیماران در لردگان تفاوتی با سایر نقاط کشور که احتمالا ابتلا به موارد اچ‌ای وی دارند نخواهد داشت، افزود: افرادی که رفتار پرخطر داشتند یا به هر دلیلی نزدیکانشان مبتلا بوده اند می‌توانند به مراکز مشاوره رفتاری وزارت بهداشت در استان‌ها مراجعه کرده و با غربالگری‌های اولیه و آزمایشات بعدی ازبیماری خود و حتی درمان آن مطلع شوند.

    جهانپور با تاکید بر اینکه نباید نگرانی در خصوص آزمایش‌های مربوط به ایدز و محرمانگی اطلاعات وجود داشته باشد، تصریح کرد: حتی در صورت ابتلا به این ویروس در خصوص ارایه خدمات مشاوره و درمانی آن هم افراد بیمار نباید نگرانی داشته باشند.

    علی مظفری رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق از پلمب موسساتی خبر داد که مراسم عقد آریایی برگزار می‌کردند.

    وی افزود: با توجه به غیرقانونی بودن برگزاری مراسم عقد آریایی در دفترخانه‌های رسمی ازدواج اخیرا شاهد تأسیس موسساتی در کنار دفترخانه‌های ازدواج بودیم که آن‌ها مراسم عقد آریایی را برگزار می‌کردند و بر این اساس شکایتی علیه این موسسات به دادسرای سعادت آباد ارسال شد.

    وی در رابطه با پلمب موسسات غیر مجازی که اقدام به برگزاری مراسم عقد آریایی می‌کردند، گفت: ۱۰ موسسه در استان تهران، ۱۴ موسسه در استان البرز و ۱۰ موسسه در سایر استان‌های کشور به علت برگزاری مراسم عقد آریایی پلمب شدند.

    ۵۵۰ میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی و سیل‌زدگان اصفهان اختصاص یافت

    منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی و تعمیر و احداث واحدهای مسکونی سیل‌زدگان اصفهان در سالجاری اختصاص یافت.

    وی افزود: امسال ۴۰۴ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و ۱۲۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده ناشی از سیل استان پرداخت شده است.

    وی با بیان اینکه ۲۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض هم به سیل‌زدگان استان اعطا شده است، اظهار داشت: همچنین حدود ۵۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران سال ۹۷ به‌منظور بازسازی و تعمیر سه هزار و ۷۴ واحد مسکونی اختصاص یافت که تاکنون ۹۰ درصد آن پرداخت شده است.

    به گفته وی، تسهیلات طرح ویژه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی در قالب وام ۴۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۵ درصد و بصورت ۱۵ ساله برای مقاوم‌سازی هر واحد مسکونی فرسوده پرداخت می‌شود.

    سرهنگ حیدرعلی کیخای مقدم فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از توقیف یک دستگاه تریلی حامل ۲۹هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد و گفت: فرد متخلف با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

    تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

    مریم گلی مخدر
    مریم گلی مخدر
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *