لکه بینی از علایم اولیه بارداری

دوره مقدماتی php
لکه بینی از علایم اولیه بارداری
لکه بینی از علایم اولیه بارداری

شما دارید برای یه کودک تلاش می کنید ؛ شما تصمیم گیری را انجام داده اید و حالا منتظرش هستید و با دقت مواظب نشانه های اولیه بارداری هستید. متوجه لکه بینی شدید ، لطفا در نظر بگیرید که این اتفاق ممکن است خونریزی لانه گزینی باشد حتما سوال می کنید خونریزی لانه گزینی چیست ؟ چند روز طول می کشد ؟ چه رنگی است ؟ چه تفاوتی با پریود دارد ؟ پاسخ تمام این سوالات و هر آنچه در مورد خونریزی لانه گزینی در ذهن دارید را در ادامه این بخش از بارداری و نوزاد در نمناک خواهید خواند.

خونریزی لانه گزینی، نشانه اولیه بارداری است و زمانی اتفاق می افتد که یک تخم خودش را به آستر رحم متصل می کند تا شروع به رشد کند. این کاملا ً طبیعی است و به هیچ درمان پزشکی نیاز ندارد و یک سوم از زنان خونریزی را تجربه می کنند. مشکل این است که این اتفاق مانند دوره پریودی است و اغلب اشتباه گرفته می شود. 

نکته جالب این است که اغلب این نشانه ها می توانند علائم اولیه بارداری نیز باشند.این امکان وجود دارد که شما حدود روز 18 ام از دوره زمانی خود باشید، پس چگونه می دانید که آیا این خون ریزی لانه گزینی است یا شروع پریود شما؟

لکه بینی از علایم اولیه بارداری

چند تفاوت اساسی بین خونریزی لانه گزینی و قاعدگی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

دوره مقدماتی php

رنگ :در خونریزی لانه گزینی، ترشحات یا لکه معمولا صورتی روشن و یا تیره خواهد بود در حالی که خون پریودی رنگ روشن و قرمز دارد.

مدت زمان:زمانی که خونریزی لانه گزینی اتفاق می افتد که تخمک به رحم وصل شود، ممکن است به اندازه چند ساعت یا حداکثر 1-2 روز باقی بماند. رنگش روشن باقی خواهد ماند و احتمالا در طول این زمان قطع و وصل خواهد شد.

معمولا لخته خونی وجود ندارد ؛ اگر خون کم کم تیره شود و با حجمی بیشتر و 4-7 روز طول بکشد، این دوره پریود است.

زمان بندی :خونریزیی لانه گزینی در حدود 10 روز پس از تخمک گذاری اتفاق می افتد، در حالی که قاعدگی معمولا ً بعد از 14 روز اتفاق می افتد.

گرفتگی:این امکان وجود دارد که زمانی که تخمک به رحم متصل می شود، گرفتگی خفیفی را تجربه کنید، اما بسیار ضعیف خواهد بود اما گرفتگی عضلات ناشی از قاعدگی معمولا شدیدتر و قوی تر است.

این نشانه اولیه بارداری معمولا دلیلی برای نگرانی نیست؛ کاملا طبیعی است و هیچ خطری برای نوزاد در حال رشد وجود ندارد با این حال، اگر شما علائمی مثل، درد شکم کم، تهوع، گیجی و استفراغ را دارید، باید به پزشک خود مراجعه کنید. 

هنوز هم مطمئن نیستید؟

همانند بسیاری از نشانه های اولیه بارداری، تنها دلیل واقعی این است که شما در مسیر نزدیک شدن به پدر و مادر شدن هستید، این یک خط مهم در تست بارداری است.اگر فکر می کنید که خونریزی لانه گزینی دارید، توصیه این است که شما باید حداقل 3 روز تا انجام تست بارداری خانگی صبر کنید قبل از آن، احتمال کمی وجود دارد که هورمون بارداری کافی وجود داشته باشد تا نتیجه مثبتی به دست آید.

اگر بتوانید 5 روز صبر کنید، شانس بیشتری وجود دارد که دقیق تر باشد در این میان به دنبال علایم اولیه دیگری باشید.

علت اصلی این خونریزی پیوند جنین به دیواره رحم است ؛ این فرآیند در نزدیکی مراحل پایانی فرآیند لانه گزینی رخ می دهد که در آن یک بافت خاص با یک وظیفه خاص به نام تروفوبلاست تشکیل می شود که از جنین ایجاد می شود و آن را دربر می گیرد سپس این بافت خود را به دیواره رحم بنام اندومتریوم متصل می کند و شروع به پناه گرفتن به درون خودش می کند. تروفوبلاست نیز وارد بسیاری از رگ های خونی شده و باعث پاره شدن آن ها می شود.

این امر به نوبه خود باعث نشت و جمع شدن حفره های موجود در تروفوبلاست می شود که به حفره های دیگر ایجاد شده در بافت خون در بدن مرتبط هستند. این حفره ها به آرامی به حفره های خالی و دهانه های رحم نزدیک می شوند، از جنین بیرون رانده می شوند و در نهایت باعث خونریزی می شوند.

علائم و نشانه های مختلفی از لانه گزینی وجود دارد، از جمله خونریزی که ممکن است پیش بینی شود ؛ در نظر بگیرید که ببینید آیا خون و یا لکه شما می تواند ناشی از لانه گزینی باشد یا خیر. 

خونریزی لانه گزینی تا حد زیادی شایع است و شاید در حدود بیست تا سی درصد از زنان رخ می دهد ؛ اگر شما چند لکه قبل از دوره پریود خود دیدید، این چیزی نیست که نگران آن باشید و ممکن است نشانه ای از بارداری باشد. 

به غیر از لانه گزینی، دلایل دیگری برای خونریزی یا لکه بینی زود هنگام در بارداری وجود دارد خونریزی لانه گزینی به طور معمول پس از تست بارداری مثبت معمول نیست.

در دوران بارداری زودهنگام (هفته 6-8 دوران بارداری) دلایل دیگری برای لکه بینی یا خونریزی وجود دارد و عبارتند از:

اگر خونریزی یا لخته شدن شدید در دوران بارداری داشتید باید به پزشک خود مراجعه کنید این ممکن است نشانه یک سقط زودرس جنین باشد.

ادرار مکرر، خستگی و حالت تهوع برخی از اولین نشانه های بارداری هستند. پستان های شما ممکن است به خاطر تغییرات هورمونی که کمی پس از لقاح رخ می دهد، نرم و یا متورم شده باشد.

علایم اولیه همیشه بهترین شاخص برای باردار شدن شما نیستند ؛ برخی از زنان حتی زمانی که باردار نیستند همه این علائم را دارند، و برخی دیگر ممکن است هیچ یک از این نشانه ها را نداشته باشند.

یکی از نشانه های بارداری، پریود نشدن است اگر فکر می کنید که یک پریود را از دست داده اید یا نشانه های غیر معمول دیگری را تجربه کردید – ممکن است زمان انتخاب یک تست بارداری خانگی باشد.

چه زمانی وقت گرفتن آزمایش حاملگی است:

متخصصان تست بارداری ادعا می کنند که تست های حاملگی خانگی تا 99 درصد دقیق هستند.تست ها می توانند هورمون بارداری ( hCG )فوری و حتی در میزان خیلی هم تشخیص دهند. این هورمون در هر دو یا سه روز در اوایل بارداری بیشتر می شود.هرچه به شروع دوران قاعدگی طبیعی خود نزدیک تر باشید، شانس کمتری در تست بارداری خواهید داشت ؛

اگر از نتایج مطمئن نیستید ، می توانید تست بارداری خونی بدهید. غلظت hCG قبل از ادرار به خون می رسد، بنابراین تست خونی می تواند زودتر نتیجه مثبت را نشان دهد.

چه زمانی باید با پزشک خود صحبت کنید:

مهم است که هر موقع تشخیص های غیر عادی و یا خونریزی را داشتید به پزشک مراجعه کنید ، با اینکه خونریزی در اوایل بارداری لزوما منفی نیست، اما شما باید هنوز هم یک پزشک را ببینید.اگر یک تست بارداری خانگی مثبتی داشتید، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید آن ها می توانند نتایج تست شما را تایید کرده و درباره گزینه های شما برای تنظیم خانواده بحث و تبادل نظر کنند.

 

هنگامی که یک خانم فکر می کند باردار است یا ماه ها برای بارداری تلاش می کند، آرزو می کند نشانه ای پیدا کند تا از بارداری خود مطمئن شود. مشکل این است که علائم اولیه بارداری به راحتی مشخص نمی شوند. اغلب خانم ها احساس خستگی، گرفتگی عضلات و علائم پیش از پریودی را تجربه می کنند. برخی افراد خوش شانس در اوایل بارداری لکه بینی مشاهده می کنند که یکی از علائم واضح بارداری است. گاهی خانم فکر می کند خونریزی ناشی از بارداری است در حالی که حقیقاً خونریزی به خاطر پریودی می باشد. بهترین راه مشخص کردن دلیل اصلی لکه بینی و مدت زمان خونریزی لانه گزینی و مقایسه مدت زمان پریودی است. 

لکه بینی اوایل بارداری ممکنه به دلیل لکه بینی لانه گزینی باشد که فرایندی رایج است که به خاطر چسبیدن نطفه به لایه داخلی رحم خانم اتفاق می افتد. اغلب این خونریزی بین روز ششم و دوازدهم بعد از تشکیل نطفه یا بین روز دوم و هفتم پیش از پریودی اتفاق می افتد. مدتی زمان لازم است تا تخمک بارور به داخل رحم منتقل شود و بر روی لایه داخلی رحم لانه گزینی کند. به همین دلیل خونریزی ناشی از لانه گزینی بلافاصله پس از باروری تخمک اتفاق نمی افتد.
 در هنگام خونریزی، خانم گرفتگی عضلات کمی دارد که همراه با چند قطره خون قهوه ای یا صورتی می باشد. در برخی موارد، ممکن است این قطرات به رنگ زرد باشد که با کمی خون همراه می شود.
این مسئله برای تمام خانم ها اتفاق نمی افتد. برخی خانم ها بارداری های زیادی داشته اند اما هیچ گاه خونریزی لانه گزینی را مشاهده نکرده اند. این خونریزی و لکه بینی به خانم و بارداری او بستگی دارد. در اغلب خونریزی ها فقط قطرات خون مشاهده می شود که خیلی قابل توجه نیست. به خصوص اگر خانم انتظار بارداری نداشته باشد این قطرات به چشمش نمی آید و به علائم بارداری توجه نمی کند.
خانمی که به پریودی اش توجه می کند تفاوت بین لکه بینی لانه گزینی را با علائم پیش از پریودی می فهمد به خصوص اگر معمولا چند روز پیش از پریودی لکه بینی داشته باشد. اما گاهی حتی خانم های دقیق نیز علائم اولیه بارداری را متوجه نمی شوند.

دانستن مدت زمان لکه بینی خیلی مهم است زیرا خانمی که در بارداری به شدت خونریزی می کند می تواند ملاحظات لازم را رعایت کند. پیش از نگران شدن به این نکته توجه کنید حتی خانم هایی که بارداری سالمی دارند نیز ممکن است لکه بینی داشته باشند. لکه بینی معمولا در ابتدای بارداری اتفاق می افتد. لکه بینی در هنگام لانه گزینی یا پس از نزدیکی جنسی با همسر اتفاق می افتد. بنابراین اگر لکه خون مشاهده کردید لزوماً امری نگران کننده نیست. لکه بینی لانه گزینی برای افراد مختلف مدت زمان متفاوتی طول می کشد. هر خانم و هر بارداری ویژگی های متفاوتی دارد. به طور کلی، اگر در طول لانه گزینی خون مشاهده کردید، این خونریزی را یک بار یا شاید دوبار مشاهده کنید. اگر به مدت دو روز ترشحات بی رنگ مشاهده کنید نگران می شوید اما جای نگرانی ندارد.
دلیل لکه بینی ساده است. هنگامی که لانه گزینی اتفاق می افتد خونی که نتیجه تشکیل نطفه باشد به زودی خارج نمی شود. این خون کم کم از دهانه رحم و واژن خارج می شود. نهایتاً خون راه خروج را پیدا می کند و بر روی دستمال توالت ظاهر می شود. طول خونریزی به مقدار خون آزاد شده از فرایند لقاح و مدت زمانی که بدن آن خون را از دست می دهد بستگی دارد. در بیشتر موارد، کل خون در مدت دو ساعت از بدن خانم خارج می شود اما در برخی موارد خونریزی تا دو روز به طول می انجامد. لکه بینی که بیشتر از این طول بکشد خیلی کم پیش می آید.
اگر فکر می کنید باردار هسیتد و لکه بینی به خاطر لانه گزینی است بهتر است با پزشک مشورت کنید. اگرچه خونریزی لانه گزینی علامت اولیه بارداری است اما خونریزی شدید یا خونریزی بیش از دو روز طبیعی نیست. 

لکه بینی همیشه به معنی لانه گزینی نیست. ممکن است خونریزی در روز اول پریودی اتفاق بیفتد یا به خاطر بیماری باشد. روش فهمیدن این مسئله دانستن تفاوت بدن پیش از لانه گزینی است. برای این کار، باید به پریودی خود توجه کنید.
در برخی خانم ها پریودی شدید است و در برخی دیگر به صورت لکه بینی است. برخی خانم ها چند روز قبل از پریودی گرفتگی عضلات دارند اما برخی دیگر بعد از شروع پریودی گرفتگی دارند. شناخت بدن و واکنش آن به عادت ماهانه به شما کمک می کند. اگر حالت شما مطابق احساس شما پیش از پریودی است و نزدیکی جنسی نامطمئن داشته اید، به شدت لکه بینی و مدت آن توجه کنید.
اگر فکر می کنید لکه بینی به خاطر لانه گزینی است و نمی توانید تا زمان پریودی صبر کنید بهتر است تست بارداری خانگی انجام دهید. به یاد داشته باشید ابتدا لانه گزینی اتفاق می افتد سپس بارداری پس از تشکیل نطفه اتفاق می افتد بنابراین ممکن است تست دقیق نباشد. سعی کنید با اولین ادرار خود در روز تست را انجام دهید زیرا در این حالت مقدار هورمون گنادوتروپین بالا است.

هنگامی که از خونریزی لانه گزینی مطمئن شدید، اگر خونریزی خیلی طول کشید یا درد زیادی داشتید یا ترشحات خونی افزایش یافت به پزشک مراجعه کنید. ممکن است سقط جنین یا بارداری خارج از رحم اتفاق افتاده باشد. هر دو حالت خطرناک است بنابراین بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
چه می خواهید باردار شوید یا لکه بینی در زمان پریودی انجام نشده است سعی کنید عادت ماهانه خود را دقیق بدایند و به مدت زمان خونریزی لانه گزینی نیز توجه کنید. هر چقدر زودتر از بارداری خود مطمئن شوید سریع تر می توانید مصرف ویتامین ها و مواد لازم را شروع کنید. لکه بینی از علایم اولیه بارداری

مبنع: implantationspotting.net

سلام خانم دکتر من سه روز قبل پریودیمه خونریزی رقیقی دارم ایا ممکنه باردار باشم ؟الان بی بی چک نشون میده؟

سلام خانم دکترممنون می شوم که در اسرع وقت پاسخ سوالم را بدهیدبنده در ابتدای هفته ی۶بارداری هستم. در هفته ی۴دو روز و نیم لکه بینی داشتم که باتوجه به مقاله فوق به نظرم همان لانه گزینی بود‌ به دکترم هم گفتم و چیز خاصی نگفتند. امشب رابطه داشتم و تلاشمان هم براین بود که با مراقبت انجام شود اما متاسفانه پس از مقاربت به لکه بینی خیلی جزئی دچار شدم که فعلا ادامه نیافته.با توجه به این که ۳سال پیش هم در هفته های اول بارداریم، (بدون مقاربت)یک لک خیلی کم دیدم و دکترم استراحت مطلق به من داد (که۲هفته طول کشید) ولی الحمدلله دیگر لک ندیدم ، نگرانم که مجددا توصیه به استراحت مطلق کنند. با توجه به اینکه فرزند۲ساله دارم و به دلایلی نمی خواهم فعلا اطرافیانم متوجه بارداری من شوند آیا نمی شود استراحت مطلق نباشم؟ و در عین حال تلاش کنم که استراحت نسبی داشته و کارها بر عهده ی همسرم باشد؟با تشکر

سلام خانوم دکتر من الان از زمان پریودم میگذره نشدم ولی همراه عفونت امروز یکی دو قطره لکه دیدم از اشتها هم بدجور افتادم از علایم بارداری میتونه باشه و تازگیا خیلی زود خسته میشم ؟؟؟؟

سلام.من در حال حاضر برای بارداری اقدام میکنم و دکترم قرص femibion که مکمل غذایی دوران بارداریه برام تجویز کرده که حاوی فولیک اسید 400ug هست و قبلا قرص فولیک اسید 1mg رو مصرف میکردم.آیا با وجود مصرف این مکمل باید باز هم قرص فولیک اسید رو هم جداگانه همراه این مکمل مصرف کنم یا فولیک اسید موجود در این مکمل کافیه؟

سلام عزیزم خیر فمبیون 1 حاوی اسیدفولیک کافی برای سه ماهه اول بارداری هست و نیازی به استفاده جدا اسید فولیک نیست

ممنون از پاسختون

سلام خانم دکتر من 8روز از تاریخی که باید پریودمیشده میگذره و پریود نشدم امروز یه لکه بینی داشتم بصورت قطره خون بوده ایا امکان بارداری وجود داره؟

سلام عزیزم بهتره از بی بی چک استفاده کنید.

زنان مبتلا به دیابت برای باردار شدن نیاز به مراقبت‌های خاص پزشکی دارند، زیرا علاوه بر سایر تغییراتی که بارداری در بدن زنان ایجاد می‌کند، می‌تواند…

واریکوسل از مشکلات شایعی است که احتمالاً در جریان درمان‌های ناباروری با آن مواجه می‌شوید. واریکوسل وجود سیاهرگ‌های واریسی در بیضه است که معمولاً…

فشار خون بالا بعد از هفتۀ ۲۰ بارداری اگر با علائم بیماری‌های دیگری همراه نباشد، می‌تواند نشانۀ بیماری فشار خون حاملگی باشد. کنترل نکردن به موقع…

جنین در طول بارداری درون کیسۀ آب قرار گرفته است. پاره شدن این کیسه در هفته‌های متفاوت بارداری دلایل مختلفی دارد که بهتر است با آنها آشنا باشید تا…

شیر مادر برای نوزاد ایده‌آل است و پیوند فوق‌العاده‌ای که از طریق شیردهی با کودک خود ایجاد می‌کنید بی‌مانند است. اما اگرچه تمام مادران می‌خواهند…لکه بینی از علایم اولیه بارداری

پدر و مادرها معمولاً نمی‌دانند باید انتظار چه چیزی را در پوشک کودکشان داشته باشند. مدفوع نوزاد رنگ‌ها و غلظت‌های متفاوتی دارد که حتی پدر و مادرهای…

برخی موضوعات مثل اینکه کودکان در چه سنی از خوردن شیر و رژیم غذایی مایع به رژیم غذاهای جامد می‌رسند، از چه سنی می‌توانند خودشان غذا بخورند و بالاخره…

درک گفتار و مفاهیم، یکی از نقاط عطف رشد کودک در کودکان نوپاست. اما این مهارت چه زمانی و چگونه کسب می‌شود؟ در این مطلب می‌توانید با برخی از بخش‌های…

سرماخوردگی با آنفلوانزا فرق دارد، هرچند ممکن است علائمی شبیه یکدیگر داشته باشند که باعث شود والدین نتوانند درست آن را تشخیص دهند. در این مطلب می…

کشیدگی رباط، کشیدگی ماهیچه‌ای یا عضلانی چیست؟ اگر کودک شما ناگهان هنگام راه رفتن شروع به لنگیدن کرد، آیا ممکن است جایی از بدنش دچار کشیدگی رباط یا…

لیوان مخصوص کودک می‌تواند کمکی برای فرایند انتقال کودکتان از شیر خوردن سینه یا شیشه‌شیر به یک لیوان معمولی باشد. لیوان مخصوص کودکان شیرخوار انواع و…

از زمان اولین اقدام برای بارداری و انجام معاینات قبل از بارداری تا باردار شدنتان، احتمالاً یکی از دغدغه‌های اصلی شما اطلاع از موفقیت‌آمیز بودن چنین اقدام و تلاشی برای بارداری است. اما بدانید که این دغدغهٔ شیرین فقط یک شروع دوست‌داشتنی برای ۹ ماه پیش روی شماست که طی آن باید برای داشتن بدنی سرحال و به دور از اضطراب و تولد کودکی سالم تلاش کنید. در این مطلب با علائمی آشنا خواهید شد که می‌توانید با دانستن آنها به سرعت متوجه بارداری خود شوید و سپس اطلاعات مفیدی در مورد تمام مراحل خودمراقبتی و مراقبت‌های پزشکی لازم در طول بارداری و عوارض شایع بارداری به دست خواهید آورد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از تقویم بارداری موجود در اپلیکیشن بارداری و وارد کردن اولین روز پریود از آخرین عادت ماهانهٔ خودتان، روز و تاریخ زایمانتان را به دست آورید و تمام هفته‌های بارداری و مراحل رشد کودکتان را با تصویر ببینید.

اولین نشانه‌های بارداری ممکن است چند هفتۀ اول پس از بارور شدن تخمک مشاهده شود. برخی از علائمی که می‌تواند نشان‌دهندۀ بارداری باشد در زیر آمده است:

تأخیر در پریود: عقب افتادن عادت ماهانه اولین علت باردار بودن خانم‌هایی است که برای بارداری اقدام کرده‌اند. بهتر است یک هفته پس از تأخیر پریودتان یک بیبی‌چک تهیه کنید یا خیلی بهتر است اگر برای انجام آزمایش خون به پزشکتان مراجعه کنید.

حساست بافت سینه و ورم پستان: یکی از اصلی‌ترین علائم حاملگی حساس شدن و تورم پستان‌هاست. این تغییرات می‌تواند شامل بزرگ شدن پستان‌ها، نمایان شدن رگ‌ها و تغییر رنگ، ترشحات پستان‌ و برجستگی‌های تیرۀ اطراف نوک پستان‌ باشد.

تهوع بارداری: تهوع همراه با استفراغ یا بدون استفراغ نیز یکی از دلایل و علائم باردار بودن شماست که البته در تمام مادران باردار به یک اندازه و شدید نیست.

لکه‌بینی یا خونریزی: خونریزی خفیف یا لکه‌بینی در مورد همهٔ خانم‌های باردار رخ نمی‌دهد. برای اینکه اطلاعات کاملی در مورد این اتفاق داشته باشید، می‌توانید مطلب ما در مورد لانه‌گزینی جنین را مطالعه کنید.

تکرر ادرار: افزایش و تکرر ادرار یکی از دلایل مشخص و شناخته‌شده در بارداری است که اغلب از حدود هفتۀ ششم بارداری آغاز می‌شود.

خستگی: داشتن حس خستگی شدید نیز یکی از علل بارداری است که در دوران بارداری، به ویژه در سه ماهۀ اول بسیار شایع و ممکن است در اواخر بارداری نیز دوباره به وجود می‌آید.

ویار: بیزاری نسبت به غذاها یا هوس غذایی یا حسایت به بوها و حساس شدن حس بویایی را ویار می‌نامند.

گرفتگی عضلات: گرفتگی ماهیچه‌ها مثل شکم‌درد یا گرفتگی ماهیچه‌های پا هم یکی از علائم یا عوارض شایع دوران بارداری است.

تغییرات خلقی: نوسانات خلق‌وخو یکی از نشانه‌های حاملگی است که می‌توان طیف خفیف تا شدیدی داشته باشد. این تغییر شدید احساسات در بارداری کاملاً طبیعی است، بنابراین تلاش کنید تا در شرایط سخت و احساسی، ثبات شخصیت خود را با راهکارهای موجود برای کنترل احساس خود حفظ کنید.

علاوه بر اینها، دمای پایۀ بدن شما؛ یعنی درجه حرارت بدن بلافاصله هنگامی که هنگام صبح از خواب بیدار می‌شوید، نیز ممکن است بتواند سرنخ‌های اولیۀ بارداری را نشان دهد. دمای پایۀ بدن بلافاصله پس از تخمک‌گذاری افزایش می‌یابد و تا عادت ماهانۀ بعدی در همان سطح باقی می‌ماند. اگر شما نمودار دمای پایۀ بدن خود را به منظور تعیین زمان تخمک‌گذاری رسم کنید، افزایش ادامه‌دار آن بیش از دو هفته، ممکن است به این معنی باشد که شما باردار هستید.

علائم اولیۀ بارداری منحصر به بارداری نیست. برخی از آنها می‌تواند نشان‌دهندۀ بیماری در شما باشد یا این که دورۀ عادت ماهانۀ شما در حال شروع است. همچنین ممکن است بدون تجربه کردن هیچ‌کدام از این علائم و نشانه‌ها هم باردار باشید. با این حال اگر یک دوره از عادت ماهانۀ شما اتفاق نیفتاده یا متوجه وجود هر یک از این سرنخ‌ها شده‌اید، بهتر است یک هفته بعد از زمان مورد انتظار برای شروع عادت ماهانه، یک BabyCheck؛ بیبی‌چک، یا همان تست خانگی بارداری انجام دهید.

اگر چرخه و روز پریود خودتان را ثبت نمی‌کنید، بهتر است سه هفته بعد از آخرین اقدام برای بارداری، نسبت به انجام تست خانگی بارداری اقدام کنید. اگر پاسخ تست بارداری خانگی شما مثبت باشد، یک قرار ملاقات با پزشک خود هماهنگ کنید تا پزشک با انجام آزمایش‌های لازم هرچه زودتر بارداری شما را تأیید و مراقبت‌های دوران بارداری را آغاز کند.

برای دیدن بهترین زمان تشخیص حاملگی، این ویدیو را ببینید.

بعد از اینکه مطمئن شدید باردار هستید لازم است برای ۹ ماه آینده تحت نظر یک پزشک و متخصص زنان یا مامای متبحر باشید تا هیچ‌کدام از سونوگرافی‌های بارداری، آزمایشات ضروری دورهٔ بارداری و موارد مهمی مثل سونوگرافی ان‌تی و اسکن آنومالی را فراموش نکنید.

غیر از مواردی مثل مراقبت‌های دوران بارداری و شرکت در کلاس‌های آمادگی برای زایمان که در هفته‌های آخر بارداری شروع می‌شود، نیاز دارید که یک سری موارد را خودتان رعایت کنید و شاید لازم باشد شیوهٔ زندگی خود را طی این چند ماه تغییر دهید. به عنوان مثال اگر سیگار می‌کشید، آن را ترک کنید، با افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند رفت‌وآمد نداشته باشید، الکل ننوشید، به قدر کافی و مقوی غذا بخورید و مایعات سالم مثل آب و شیر بنوشید.

جدا از تغذیه و غذا مناسب و پرهیز از تغذیهٔ نامناسب، در طول بارداری بهتر است شروع به ورزش کردن پس از تأیید پزشکتان کنید. بیشتر مادران باردار از زایمان طبیعی می‌ترسند و معتقدند که زایمان یک اتفاق ترسناک است، هرچند نظر مادر کاملاً در انتخاب روش زایمانش مهم‌ترین نقش را دارد اما اگر شما ورزش کنید و تمریناتی مثل تمرین کگل، حرکت اسکات، پیاده‌روی، یوگا یا هر تمرین و ورزشی را که دوست دارید انجام بدهید، هم بدنتان را سالم نگه می‌دارید و هم از افسردگی بارداری یا افسردگی پس از زایمان تا جای ممکن دور خواهید ماند.

غیر از مواردی که به عنوان علائم بارداری از آنها نام برده شد، مشکلات یا عارضه‌هایی نیز به دنبال بارداری وجود دارد که از آن به عنوان عوارض شایع دوران بارداری یاد می‌شود. این عوارض از خفیف تا شدید هستند و همهٔ آنها با هم در یک خانم‌ باردار دیده نمی‌شوند. تمام این عوارض که می‌توانید با نصب اپ مادرشو آنها را برای خودتان به صورت شخصی‌سازی‌شده انتخاب کنید و با راهکارهای رفع آنها آشنا شوید شامل موارد زیر است که با کلیک روی هر کدام از آنها می‌توانید اطلاعات کامل و دقیقی از ابتدا تا پایان هر عارضه در بارداری به دست آورید:

غیر از این موارد که از عوارض شایع دوران بارداری است، گاهی طی دوران بارداری عوارضی به وجود می‌آید که بارداری را در دستهٔ بارداری‌های پرخطر قرار می‌دهد. برخی از این موارد مثل فشار خون بالا، دیابت بارداری، بارداری دو یا چندقلو و مواردی از این دست است که اهمیت مراقبت از شما و کودک را دوچندان خواهد کرد.

هدف از ذکر کردن تمام این موارد نیز به‌هیچ‌وجه برای ترساندن مادران باردار یا خانم‌هایی که قصد بارداری دارند نیست، بلکه هدف، آگاه کردن بانوان از سلامت بدنشان و اطلاع‌رسانی دقیق و درست به دور از اضطراب بیش از حد است؛ هرچند هر رشد و پیشرفتی در زندگی ما با اضطراب و استرس همراه خواهد بود، پس اگر شما هم باردارید یا قصد بارداری دارید بهتر است به جای ترسیدن و رشد شدن از موارد درست و علمی، آن هم در مورد اتفاق زیبایی مثل بارداری، هر روز به دنبال شناخت و کشف بدن خود در جهت داشتن آمادگی کامل برای این منظور باشید.

بهترین روش برای اطلاع پیدا کردن از حاملگی انجام آزمایش بارداری است. انجام تست‌های بارداری خانگی نیز می‌تواند گزینۀ مناسبی باشد، اما برای اطمینان…

بسیاری از زنانی که برای اولین بار باردار می‌شوند، دربارۀ انتخاب روش زایمان خود سؤال‌های زیادی دارند. هرچند امروزه زایمان به روش سزارین بدون هیچ…

در هفتۀ ششم بارداری متوجه تغییراتی در بدنتان خواهید شد. اگرچه دیگران هنوز نمی‌توانند این اتفاق را تشخیص دهند، اما رحم شما در حال رشد است. در این…

تیم و هیئت علمی مادرشو تلاش می‌کند تا تمام مطالب کیفیت بالایی داشته باشد. اما حفظ این کیفیت بدون داشتن نظرات اصلاحی شما کاربر عزیز امکان‌پذیر نیست. بنابراین اگر ایرادی در مطلب بالا می‌بینید یا فکرمی‌کنید این مقاله مناسب نیست، نظرتان را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید.

عفونت ادراری، یکی از عوارض دوران بارداری است که می‌تواند برای زنان باردار مشکلاتی را به وجود آورد…

ترشح هورمون‌ها به دلیل رشد جفت در سه ماهۀ اول بارداری باعث شروع تهوع و استفراغ بارداری می‌شود که…

افزایش ترشحات واژن، یکی از مواردی است که همۀ مادران در طول دوران بارداری خود با آن روبه‌رو خواهند…

مطالب این سایت جایگزین تشخیص، تجویز و درمان نیست. برای اطلاعات بیشتر به شرایط استفاده مراجعه فرمایید.

لکه بینی از علایم اولیه بارداری

© بازنشر و استفاده از مطالب مادرشو تنها برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع (و لینک مستقیم به مطلب در صورت استفاده آنلاین) بلامانع است. کليۀ حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش‌بنیان راهکارهای سلامتی پدیدار است.

نوشته

نوشته

نوشته

نوشته

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » زنان » بارداری » علائم بارداری: شروع علائم / علائم بارداری پسر، دختر / علائم بارداری قبل از موعد پریود

علائم بارداری: اگر منتظر باردار شدن هستید، ممکن است با هر تغییری در بدن و روحیات خود دچار تردید شوید.

در این مقاله از نایریکا ما به علائم بارداری, بارداری چیست, شروع علائم بارداری, علائم بارداری پسر, علائم بارداری دختر, علائم بارداری قبل از موعد پریود, علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح, تفاوت علائم بارداری و قاعدگی, علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود, علائم بارداری قبل از پریود می پردازیم.

با ما همراه باشید.

علائم بارداری, بارداری چیست, شروع علائم بارداری, علائم بارداری پسر, علائم بارداری دختر, علائم بارداری قبل از موعد پریود, علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح, تفاوت علائم بارداری و قاعدگی, علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود, علائم بارداری قبل از پریودلکه بینی از علایم اولیه بارداری

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

دوران بارداری را می توان به سه “سه ماهه” بارداری تقسیم کرد که در هر یک وقایع خاصی اتفاق می افتد؛

سه ماهه اول از اولین هفته بارداری تا انتهای هفته ۱۳،

سه ماهه دوم بارداری از هفته ۱۴ تا پایان هفته ۲۷،

و سه ماهه سوم بارداری از هفته ۲۸ تا آخر هفته ۴۰ است که عمدتا در این زمان ( کمی زودتر یا دیرتر) به زایمان و تولد نوزاد ختم می شود.

بارداری چیست

هر سه ماهه مشخصات مربوط به خود را دارد؛

در سه ماهه اول بارداری ضربان قلب جنین شنیده می شود،

در سه ماهه دوم بارداری اولین حرکات جنین توسط مادر احساس می شود،

و در سه ماهه آخر بارداری برخی از مادران انقباضات کاذب زایمانی موسوم به برکستون- هیکز را تجربه می کنند.

بعضی از آزمایشات دوران بارداری مانند نمونه برداری از پرزهای جفتی در سه ماهه اول و آمنیوسنتز در سه ماهه دوم انجام می شوند.

برخی از مسائل مانند دیابت بارداری، در سه ماهه آخر تظاهر می کنند.

در دوران حاملگی عواطف و احساسات شما نیز مانند بدنتان دستخوش تغییراتی می شود و شرایط زندگی برای خانواده بتدریج آماده پذیرایی از کودک آینده خواهد شد.

عموما علائم بارداری در هفته اول و قبل از عقب افتادن پریود به شکل درد های قاعدگی رخ می دهد.

در این بین خستگی یکی از شایع ترین علایمی است که بیشتر از خانم های بارداری در هفته های اول تجربه خواهند کرد.

ممکن است شما نیز این علایم را داشته باشید و متوجه شوید به صورت ناخودآگاه بر روی مبلمان و جلوی تلویزیون خوابتان برده، و در انجام فعالیت های روزانه خود دچار خستگی شدیدی می شوید.

شروع علائم بارداری

از دیگر علایمی که ممکن است در روز های اول بارداری داشته باشید حساسیت پستان هاست،

عموما به دلیل افزایش ترشحات هورمون در بدن اولین عضوی که علایم را نشان خواهد داد نوک سینه های یک خانم باردار بوده که با کمی تغییر رنگ و درد همراه خواهد بود.

از دیگر علایم می تواند ترشحات غلیظ و با رنگ شیری اشاره کرد،

این ترشحات بدون بو و خارش بوده و نشان از آن دارد که دیواره رحم شما در حال ضخیم شدن است.

از دیگر علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود می توان به استفراغ و حالت تهوع اشاره کرد،

این اتفاق عموما بین هفته دوم تا هشتم افتاده و نهایتا تا هفته های سیزده و چهارده ادامه دارد که این حالت اغلب در اول صبح اتفاق خواهد افتاد.

زمانیکه لقاح در شما انجام می شود ترشحات و لکه بینی های خونی رنگ را مشاهده خواهید کرد و این نشان از لانه گزینی جنین خواهد داشت.

اگر جدیدا باردار شده باشید، کاملا عادیست که از بوی ساندویچ سوسیس دودی یا یک فنجان قهوه حس بدی داشته باشید و یا رایحه خاصی موجب حالت تهوع شما ‌شود.

گرچه این امر قطعیت ندارد، با این وجود می‌تواند ناشی از عوارض جانبی افزایش سریع میزان هورمون استروژن در بدن شما باشد.

همچنین ممکن است به طور ناگهانی از غذای محبوبتان کاملا بیزار شوید.

در طی بارداری تغییر حالات روحی بسیار رایج است،

بخشی از آن ناشی از تغییرات هورمونی است که سطوح انتقال دهنده‌های عصبی (پیام‌رسان‌های شیمیایی در مغز) را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

افراد مختلف به شیوه‌های متفاوتی به این تغییرات پاسخ می‌دهند.

برخی از زنان باردار دچار احساسات شدید، هم خوب و هم بد می‌شوند؛ و برخی دیگر احساس اضطراب و افسردگی می‌کنند.

توجه داشته باشید: اگر احساس ناراحتی و ناامیدی داشتید یا احساس ناتوانی در مسولیت‌های روزمره‌تان، یا دچار افکار آسیب‌رسان به خودتان شدید، فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

تغییرات هورمونی در اوایل بارداری ممکن است باعث احساس نفخ شود، مشابه احساسی که برخی از زنان درست قبل از عادت ماهانه دارند.

به این علت برخی از لباس‌هایتان ممکن است تنگ‌تر از حالت معمول گردد، حتی در همان اوایل که رحم هنوز نسبتا کوچک است.

مدت کوتاهی پس از بارداری، تغییرات هورمونی زنجیره‌ای از اتفاقات را در پی دارد که موجب افزایش جریان خون از کلیه‌ها می‌گردد.لکه بینی از علایم اولیه بارداری

همین امر باعث می‌شود که که مثانه سریع‌تر پر شود، بنابراین اغلب به دفع ادرار بیشتری نیاز دارید.

این نشانه ممکن است در اوایل هفته ششم از سه‌ ماهه‌ی اول بارداری شروع شود.

با افزایش ماه‌های بارداری، تکرر ادرار ادامه می‌یابد و شدت می‌گیرد.

در طول دوران بارداری، حجم خون به طور چشمگیری افزایش می‌یابد، که منجر به مایع اضافی در مثانه می‌شود.

مشکل با بزرگ شدن بچه افزایش یافته و مثانه فشار بیشتری را متحمل می‌شود.

یک مرتبه احساس خستگی می‌کنید؟ نه، احساس خستگی مفرط دارید.

هیچکس به طور قطع از علل خستگی مفرط در اوایل بارداری آگاهی ندارد،

اما ممکن است افزایش سریع میزان هورمون پروژسترون با خواب شما مرتبط باشد.

البته، بی‌حالی صبحگاهی و همچنین تکرر ادرار در طول شب ممکن است تنبلی را افزایش دهد.

در سه ماهه دوم شما احساس انرژی بیشتری می‌کنید،

اما خستگی معمولا در اواخر بارداری یعنی زمانی که وزن بیشتری را تحمل می‌کنید، باز می‌گردد و برخی از ناراحتی‌های رایج بارداری، خواب شبانه خوب را برای شما سخت می‌کند.

بسیاری از خانم های باردار سردردهای مکرر خفیف را گزارش کرده اند، و بقیه دردهای مزمن پشت را تجربه مینمایند.

یکی از نشانه‌های اولیه بارداری حساسیت، سینه‌های دردناک و علت آن افزایش میزان هورمون‌هاست.

درد و تورمی که متحمل می‌شوید بی‌شباهت با دردی که قبل از عادت ماهانه در سینه‌هایتان احساس می‌کنید، نیست.

درد شما به‌طور قابل توجهی بعد از سه ماهه اول باید کاهش پیدا کند، همانطور که بدن شما با تغییرات هورمونی تطابق می‌یابد.

برای برخی از زنان، بی‌حالی صبحگاهی تا حدود یک ماه بعد از حاملگی آغاز نمی‌شود،

هرچند برای برخی دیگر ممکن است یک یا دو هفته زودتر شروع شود.

البته این مشکل فقط صبح‌ها بروز نمی‌کند: تهوع مربوط به بارداری ( با استفراغ یا بدون آن) می‌تواند مشکلی در صبح، ظهر یا شب باشد.

حدودا نیمی از زنان باردار که در سه ماهه‌ی اول بارداری حالت تهوع را تجربه نمودند، ممکن است در آغاز سه ماهه‌ی دوم از این حالت کاملا خلاص شوند.

اما در برخی دیگر ممکن است یک ماه دیگر هم به طول انجامد.

افراد خوش شانس اصلا به آن دچار نمی‌شوند.

اگر معمولا عادت ماهانه‌ای منظم دارید اما این بار به موقع اتفاق نیافتاد، پیش از توجه به هر یک از علائم بالا، تست بارداری را امتحان کنید.

اما اگر عادت ماهانه‌‌ی چندان منظمی ندارید و پیگیر زمان آن نیستید، تهوع، درد سینه و تکرر ادرار می‌تواند از علائم بارداری باشد.

اگر دمای بدنتان را ثبت ‌نمودید و متوجه شدید به مدت ۱۸ روز در یک اندازه بالا مانده، احتملا باردار هستید

در اوایل دوران بارداری، افزایش گردش خون ناشی از تغییرات هورمونی، ممکن است موجب سردردهای مکرر و خفیف شود.

یبوست، یکی دیگر از علائم اولیه بارداری است.

افزایش پروژسترون باعث می شود غذا به آرامی از طریق روده عبور کند، که در نهایت منجر به یبوست می شود.

جنین پسر و دختر می توانند علائم متفاوتی دردوران بارداری برای زن ایجاد کنند.

برخی از علائم قابل توجه جنین پسر در اوایل بارداری تا سه ماهه اول عبارتند از:

علائم اولیه بارداری مانند بیماری صبحگاهی یا حالت تهوع در سه ماهه اول، بیشتر در بارداری جنین پسر مشاهده می شود

علائم بارداری پسر

در صورتی که ضربان قلب کودک شما کمتر از ۱۴۰ ضربان در دقیقه است، به احتمال زیاد، نوزاد شما پسر است.

ایجاد لک بر روی پوست نشان می دهد شما دارای جنین پسر هستید.

هنگامی که شما جنین پسر را باردار هستید، به احتمال زیاد تمایل زیادی به طعم های ترش دارید.

موقعیت زایمان یکی از نشانه های رایج است که می تواند جنسیت را تعیین کند و زمانی که شما جنین پسر حمل می کنید، شکم شما معمولا به سمت پایین می رود.

جنسیت فرزند شما عمدتا بر تغییرات رفتاری تاثیر می گذارد.

زنانی که هنگام بارداری حالت تهاجمی و پرخاشگر دارند، احتمالا جنین آن ها پسر است و دلیل آن هم افزایش سطح تستوسترون است.

رنگ ادرار شما در دوران بارداری تغییر میکند.

اگر رنگ ادرار تیره باشد، نوزاد شما پسر است.

در طول بارداری، سینه های زن باردار برای دوران شیردهی بزرگ تر می شود.

زمانی که سینه سمت راست بزرگ تر ازسینه سمت چپ باشد، احتمالا نوزاد شما پسر است.

زمانی که زن باردار در قسمت پایین پاها احساس سرما داشته باشد، به احتمال زیاد نوزاد پسر است.

یکی دیگر از نشانه های رایج جنین پسر، میزان رشد مو است.

اگر نوزاد، پسر باشد، رشد موها معمولا سریع تراست.

در طول بارداری، شما اغلب خیلی زود احساس خستگی می کنید.

در چنین وضعیتی، زمانی که بیشتر به پهلوی چپ بخوابید، به احتمال زیاد، جنین شما پسر است.

خشک شدن و پوسته پوسته شدن دست ها یکی دیگر از نشانه های قابل توجه از جنین پسر است.

همراه با گرد شدن شکم ، ماهیت افزایش وزن هم به طور قابل توجهی نشان دهنده جنسیت است.

زمانی که فرزند شما پسر باشد، وزن بیشتر شما در قسمت جلوی شکم است.

شکل شکم در بارداری پسر به سمت پایین است.

به دلیل افزایش سطح تستوسترون در بارداری پسر تغییرات شخصیتی بیشتری شاهد هستید و در شما پرخاشگری و حالت تهاجمی بیشتر خواهد بود.

اگر رنگ ادرار تیره باشد، نوزاد شما پسر است.

زمانی که سینه سمت راست بزرگ تر ازسینه سمت چپ باشد، احتمالا نوزاد شما پسر است.

در بارداری پسر عموما پاهای مادر سرد خواهد بود.

اگر نوزاد، پسر باشد، رشد موها معمولا سریع تراست.

خشک شدن و پوسته پوسته شدن دست ها یکی دیگر از نشانه های قابل توجه از جنین پسر است.

گفتنی است موارد گفته شده بر طبق شواهد بوده و هنوز بررسی های علمی در این باره کامل نشده و ادامه دارد،

لذا بهترین راه برای مشخص شدن جنسیت یک جنین سونوگرافی می باشد.

یکی از مواردی که آن را به علائم بارداری دختر ارتباط می‌دهند، تغییر وضعیت پوست مادر است.

به باور عموم مردم زمانی که پوست مادر به جای لکه‌دار شدن، آکنه بزند و پوست به شدت چرب شود، فرزند دختر در راه دارد.

همچنین گفته می‌شود مادرانی که دختر در راه دارند، دچار خشکی پوست دست که مادران پسردار آن را تجربه می‌کنند، نخواهند شد.

علائم بارداری دختر

از دیگر مواردی که بسیاری آن را به علائم بارداری دختر ربط می‌دهند؛ شکل شکم در بارداری دختر است.

در طب سنتی چین گفته می‌شود اگر فرم شکم مادر شبیه یک سبد حصیری باشد؛ فرزندش دختر خواهد شد.

گذشتگان ما هم اعتقاد داشتند اگر شکم مادر رو به بالا باشد یا به اصطلاح جنین در بالای رحم قرار داشته باشد؛ جنین دختر است.

همچنین گفته می‌شود اگر فرم شکم مادر کروی باشد و شبیه به یک توپ بسکتبال؛ جنین دختر خواهد شد؛

در حالی که اگر شکم مادر بیضوی باشد احتمالا فرزندش پسر خواهد شد.

دقت داشته باشید این علائم صرفا احتمال هستند و بسیار پیش آمده که کسی با علائم بارداری دختر، پسردار شده است.

تکان خوردن جنین ربطی به جنسیت ندارد و معمولا برای بیشتر مادرها در هفته هفتم بارداری اتفاق می‌افتد؛

اما باور عموم این است که تکان خوردن جنین دختر زودتر از این موعد اتفاق می‌افتد؛ که این قضیه صحت ندارد.

جدا از علائم بارداری دختر یا پسر به طور کلی اگر با عبور از هفته هفتم متوجه تکان خوردن جنین نشدید یا بعد از اولین تکان برای مدتی هیچ تکانی احساس نکردید، هر چه سریعتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

جالب است بدانید جهت خوابیدن در بارداری هم از دیگر باورهایی است که عامه مردم برای تشخیص جنسیت جنین و به عنوان یکی از علائم دختر بودن جنین در سه ماهگی به آن استناد می‌کنند.

قدیمی‌ها معتقد بودند اگر طی سه ماه اول بارداری زن باردار موقع خواب، روی پهلوی راست به خواب برود یکی از علائم بارداری دختر را تجربه می‌کند و اگر روی پهلوی چپ خوابید، جنینش پسر خواهد شد.

از علائم دیگری که بعضی‌ها آن را از علائم بارداری دختر می‌دانند؛ رنگ ادرار مادر است!

با باور این عده اگر رنگ ادرار مادر تیره باشد، جنین او دختر است؛

در حالی که این مسئله ممکن است به مصرف داروهای خاص یا کم آبی بدن مربوط شود و بهتر است با پزشک درباره آن مشورت کنید.

قدیمی‌ها احتمالا به دلیل پسر دوست بودنشان علائم بهتر را به جنین پسر ربط می‌دادند و علائم سختتر را جزو علائم بارداری دختر می‌دانستند.

برای مثال آن‌ها معتقد بودند، مادری که پسر در راه داشته باشد، زیباتر از مادری می‌شود که دختر در راه دارد.

همچنین آن‌ها باور داشتند بارداری پسر بسیار آسان‌تر از بارداری دختر است.

برای نمونه در بارداری دختر تهوع صبحگاهی بسیار اتفاق می‌افتد؛ در حالی که در بارداری پسر این خبرها نیست.

یکی از لذتبخش‌ترین لحظات زندگی هر مادری شنیدن ضربان قلب جنینی است که در شکم دارد.

جالب است بدانید گفته می‌شود قلب دخترها تندتر از قلب پسرها می‌زند.

به طور معمول تعداد ضربان قلب عادی برای جنین را بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ ضربه می‌دانند؛

بنابراین اگر تعداد ضربان قلب از این تعداد بالاتر بود، این مورد احتمالا از علائم بارداری دختر است.

این قضیه هم مثل سایر موارد به باور عموم مردم ارتباط دارد؛ نه تحقیقات علمی.

تحقیقات علمی باور دارند تعداد ضربان قلب جنین ربطی به جنسیت او ندارد و ممکن است به سن مادر مرتبط باشد.

یکی از بامزه‌ترین علائم بارداری دختر به باور قدیمی‌ها توسط بچه‌های نوپا قابل شناسایی بود.

در این روش یک بچه نوپا را در نزدیکی زن باردار قرار می‌دهند.

اگر این نوپا دختر باشد و به سمت شکم زن باردار جذب شد، جنین پسر است و اگر پسر به سمت شکم جذب شد، جنین دختر است!

این روش در دنیای امروز در رده مسائل سکسیستی قرار می‌گیرد؛ اما قدیمی‌ها هنوز هم به آن علاقه دارند.

شاید محکم‌ترین مورد از علائم بارداری دختر را بتوان به راحتی به ویار ارتباط داد.

اعتقاد راسخ گذشتگان ما این است که نوع ویار مادر به طعم‌های مختلف نشان دهنده یکی از بهترین نمونه‌های علائم بارداری و جنسیت جنین است؛

نمونه‌اش هم این است که گفته می‌شود اگر مادری به خوردن خوراکی‌هایی با طعم شیرین بیشتر از خوراکی‌های ترش تمایل داشته باشد، فرزندش دختر است.

همچنین استفاده زیاد از مرکبات در دوران بارداری از دیگر علائمی است که بزرگترها معتقدند دختر بودن جنین را نشان می‌دهد.

از دیگر علائم بارداری دختر، تلخ شدن دهان در بارداری است.

البته تغییر طعم دهان در بارداری به دلیل جنسیت جنین نیست و به موارد دیگری برمی‌گردد.

برای اینکه خیالتان راحت شود بهتر است درباره این حالت با پزشکتان مشورت کنید.

همان طور که پیشتر هم اشاره کردیم، مادربزرگ‌ها می‌گفتند در علائم بارداری پسر، مادر زیباتر از زمانی می‌شود که جنین دختر حامله است؛

بنابراین طبیعی است اگر به شما بگوییم آن‌ها اعتقاد داشتند از علائم بارداری دختر تغییر سایز بینی زن باردار است!

به این معنی که اگر سایز بینی زن باردار بزرگتر شود، جنین دختر در راه دارد.

اگر چند روز بعد از نزدیکی به دنبال علائم اولیه بارداری بعد از لقاح می‌گردید؛ بهتر است به وضعیت فعالیت‌هایتان دقت کنید؛

فرز و چست و چابک شده‌اید یا سست و به اصطلاح دست و پا چلفتی؟

اگر با اشتیاق بیشتری کار می‌کنید و سرعت عملتان در انجام کارها بالا رفته است؛ احتمالا در حال تجربه یکی از علائم بارداری دختر هستید.

جالب است بدانید تحقیقات علمی نشان داده‌اند بی حال شدن و سستی از علائم بعد از بارداری است و ارتباطی به جنسیت جنین ندارد.

دوست دارید جنسیت جنین دوست یا فامیلتان را به روش قدیمی‌ها تشخیص دهید؛ از او بخواهید دستش را نشانتان دهد.

قدیمی‌ها معتقد بودند اگر زن باردار بعد از این درخواست کف دستش را نشان شما دهد، فرزندش دختر خواهد شد.

به خاطر داشته باشید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای تشخیص جنسیت جنین سونوگرافی تعیین جنسیت است که اغلب در هفته ۱۸ بارداری انجام می‌شود.

خط تیره که بر روی شکم‌تان ظاهر می‌شود نیز می‌تواند نشانه‌ای برای تعیین جنسیت کودک‌تان باشد.

گفته می‌شود اگر خط از ناف عبور کند یک دختر را باردار هستید.

هنگامی که شما یک حبه سیر بخورید و بوی بدن‌تان تغییر نکند، یک دختر را باردار هستید.

اما اگر بوی سیر به سرعت از شما متساعد شود، فرزندتان پسر است.

لکه بینی (spotting )– وقتی لقاح صورت می گیرد تخمک بارور شده به (بلاستوسیست – blastocystis) تبدیل می شود.

بعد از چند روز تقسیم سلولی در لوله رحم، تخمک بارور شده (بلاستوسیست) برای لانه گزینی به طرف رحم می رود، تخمک بارور شده به دیواره رحم می چسبد تا بتواند از آن تغذیه کند و به رشد خود ادامه دهد.

در پاسخ سوال: «کدام لک بینی‌ها نشانه بارداری است؟»

علائم بارداری قبل از موعد پریود

با توجه به زمان لکه‌بینی و نوع لکه‌ها همراه با توضیح بالا می‌توان احتمال داد که این لکه‌ها نشانه حاملگی است.

این مراحل معمولا بین شش تا دوازده روز بعد از لقاح صورت می گیرد.

به احتمال زیاد علت دل درد و لکه های خون (لکه بینی قبل از پریود نشانه بارداری) همین اتفاق است.

ترشحات که معمولا به علت تغییرات هورمونی در بدن خانم‌ها ایجاد می‌شود، گاهی در تمام دوره ماهانه مشاهده می‌شوند، و یکی از علائم بارداری قبل از پریود است.

برای حرکت بهتر اسپرم‌ها در رحم، ترشحات در روزهای تخمک‌گذاری ضخیم‌تر و حالت چسبندگی بیشتری پیدا می‌کنند.

معمولا در بارداری ترشح‌های زنانه بیشتر می‌شود.

برای بعضی از خانم‌ها علائم حاملگی قبل از پریود همراه با ترشحات (Leukorrhea) شیری رنگ با غلظت زیاد و بعضی دیگر ترشحات بارداری شفاف است، که تا پایان دوران بارداری می تواند عادی باشد.

اما اگر ترشحات همراه با بوی بد و خارش بود باید به پزشک خود مراجعه نمایید.

زیرا ممکن است دچار عفونت شده باشید.

این مشکل به گفته بعضی متخصصان احتمال از تغییر و افزایش هورمون های بدن در اوایل بارداری است.

همچنین به خاطر حالت تهوع و استفراغ ممکن است عمل هضم به خوبی انجام نشود، در نتیجه بدن برای هضم غذا مرتب بزاق ترشح می کند.

که موجب سوزش معده هم می شود.

خوشبختانه این مشکل نیز بی خطر است.

حساسیت و تورم سینه ها یکی از معمولی ترین علائم بارداری بوده که به دلیل افزایش سطح هورمون ها است.

درد و تورم سینه را ممکن است مانند حالتی قبل از قاعدگی احساس کنید.

بعد از سه ماهه اول، این ناراحتی به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

زیرا بدن شما تغییرات هورمونی تان را تنظیم می کند.

یکی دیگر از علائم اولیه بارداری قبل از موعود پریود تکرر ادرار و یبوست می باشد.

در روزهای ابتدای بارداری حجم خون خانم باردار به شدت افزایش پیدا می کند.

این امر باعث می شود یک مایع اضافی تولید و سپس به مثانه وارد شود.

همچنین با بزرگتر شدن رحم و رشد جنین جای مثانه تنگ تر می‌شود، در نتیجه گنجایش آن نیز کاهش می یابد

هورمون پروژسترون در اوایل بارداری به شدت افزایش پیدا می کند و باعث خستگی و کِسلی می شود.

گاهی ممکن است به صورت ناگهانی خسته شوید و یا احساس خواب آلودگی کنید.

خستگی هم که از علائم بارداری در ماه اول قبل از پریود و شروع بارداری می باشد دلایل مختلفی دارد،

از جمله اینکه جریان خون برای رشد جنین افزایش پیدا می کند، حتما به اندازه کافی استراحت کنید و از ویتامین‌های قبل بارداری با مشورت و دستور پزشک استفاده کنید.

با افزایش تولید پروژسترون در زمان بارداری دمای بدن را افزایش می دهد.

در صورت لانه گزینی تخمک بارور شده بدن زن به طور ناگهانی دچار کاهش دما خواهد شد.

بعد از تخمک‌ گذاری دمای بدن به طور طبیعی افرایش پیدا می‌کند،

این تغییر دما تا زمان پریود شدن ادامه دارد و بعد از آن دما به حالت عادی خود بازخواهد گشت، اما اگر جنین تشکیل شده‌باشد و باردار باشید، دمای بدن بالا خواهد ماند.

برای بعضی خانم‌ها حالت تهوع از اولین علایم بارداری قبل از موعد پریود شدن است،.

معمولا حالت تهوع که همراه با سرگیجه، احساس نیاز به استراحت و گاهی احساس ضعیف است.

زمان شروع این نشانه‌ی بارداری متفاوت است، ممکن است برای فردی دقیقا بعد از لقاح شروع شود و فرد دیگر بعد از گذشت چند هفته.

مدت زمان آن معمولا تا پایان ۳ ماه اول بارداری ادامه خواهد داشت.

هرچند بعضی زنان ادامه داشتن این حالت را تا ۹ ماه گزارش داده‌اند.

این نشانه که به بیماری صبح‌گاهی هم معروف است.

با بیشتر شدن هورمون HCG حالت تهوع بیشتر می‌شود.

شدت حالت تهوع در اولین بارداری بیشترین قدرت خود را دارد.

برای برخی زنان حالت تهوع از صبح تا شب ادامه دارد و بعضی‌ها هم فقط صبح‌ها;

اما برای برخی دیگر، در تمام دوران بارداری حتی یک بار هم اتفاق نمی‌افتد.

چند روز بعد از لقاح، جنین در رحم کاشته می شود.

در اینجا اولین علائم بارداری ظهور می کنند.

خانم احساس گرفتگی عضلات دارد و لکه بینی مشاهده می کند.

لکه بینی تا یک یا دو هفته بعد از کاشت تخمک بارور اتفاق نمی افتد.

علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح

لکه بینی خونریزی کاشت نیز نامیده می شود و گاهی با پریودی اشتباه گرفته می شود اما به اندازه پریودی خونریزی زیاد نیست.

– هنگام که لکه بینی اتفاق می افتد تغییر در سینه ها نیز حس می شود.

این تغییرات شامل حساس شدن، سوزش و ورم کردن می باشد.

– یکی از رایج ترین تغییرات فیزیکی در ابتدای بارداری خستگی است.

هنگامی که باردار می شوید، سطح پروژسترون افزایش می یابد.

پروژسترون باعث خستگی در ابتدای بارداری می شود

– میزان استروژن نیز در ابتدای بارداری افزایش می یابد.

استروژن باعث حالت تهوع و از دست دادن اشتها می شود.

– کاهش قند خون و فشار خون باعث سرگیجه و ضعف می شود.

برخی خانم ها پس از تجربه این حالت به پزشک مراجعه می کنند.

جدول زمانی برای نشانه های بارداری که ممکن است حس کنید

تغییراتی که اتفاق می افتد یک هفته بعد از بارداری خود را نشان میدهند.

از آن زمان تا آخر بارداری تغییرات فیزیکی کاملا مشهود هستند.

۱۲-۶ روز بعد از باردار شدن: کاشت تخمک بارور باعث گرفتگی عضلات می شود.

۱۴-۷ روز بعد از باردار شدن: سینه ها حساس و سنگین می شوند و احساس سوزش در آن ها وجود دارد.

۱۴-۷ روز بعد از باردار شدن: احساس خستگی به خاطر افزایش پروژسترون، کاهش قند خون و فشار خون

۱۴-۷ روز بعد از باردار شدن: افزایش استروژن و حالت تهوع

زمانی که خانم ها علائم بارداری را مشاهده می کنند متفاوت است.

معمولا علائم اولیه بارداری تا بعد از انجام آزمایش بارداری یا پریود نشدن مشهود نیستند.

درد و ورم پستان از علائم رایج بارداری و سندروم پیش از قاعدگی می باشد.

چگونه می توان تفاوت آن ها را تشخیص داد.

تفاوت علائم بارداری و قاعدگی

– اگر سندرم پیش از قاعدگی دارید، پستان در نیمه دوم دوره قاعدگی ورم می کند و درد دارد.

خانم هایی که در سن بچه دار شدن هستند از این مسئله بیشتر رنج می کشند.

درد در خانم های مختلف متفاوت است. این درد می تواند دقیقا پیش از شروع قاعدگی شدید باشد و پس از آن کاهش یابد.

در بیشتر موارد، درد بعد از خونریزی به طور کامل از بین می رود.

– در سندرم پیش از قاعدگی، بافت های پستان سفت و ناهموار به نظر می رسند و احساس پری و سنگینی در آن ها همراه با درد می باشد.

در بیشتر خانم ها پستان ها به شدت ورم می کند.

البته این تغییر به مدت دو روز ادامه می یابد و بعد از شروع قاعدگی از بین می رود.

– پستان های ورم کرده و درد در پستان یکی از علائم رایج در هنگام بارداری است.

پستان ها درد می کند و احساس سوزش دارد.

احساس می کنید نسبت به قبل پرتر و سنگین تر هستند.

تغییرات ایجاد شده در پستان تا دو هفته پس از بارداری ادامه می یابد.

در روزهای اول بارداری، پستان ها درد می کند و احساس سوزش در هفته اول بارداری و هفته دوم بارداری طبیعی است.

ورم و درد با افزایش پروژسترون بدن افزایش می یابد.

حالت تهوع یکی از علائم رایج بارداری است اما بیشتر خانم ها در سندروم پیش از قاعدگی نیز آن را تجربه می کنند.

بنابراین اگر احساس تهوع دارید احتمال دارد باردار باشید.

هنگامی که قاعدگی دیر می شود خانم حالت تهوع ندارد بنابراین حالت تهوع را نمی توان نشانه سندرم پیش از قاعدگی دانست.

حالت تهوع علامتی است که تمام خانم های باردار تجربه می کنند.

اگر قاعدگی شما تاخیر داشته است و احساس حالت تهوع دارید علامت بارداری است.

کارشناسان معتقدند که حالت تهوع در سه هفته اول بارداری اتفاق می افتد و لازم نیست همه خانم هر دو علامت حالت تهوع و استفراغ را تجربه کنند.

بیشتر خانم ها فقط از استفراغ رنج می برند و حالت تهوع ندارد.

مطالعات نشان می دهد حالت تهوع فقط صبح اتفاق نمی افتد و تمام ساعات روز احتمال آن وجود دارد.

خستگی از علائم سندروم پیش از قاعدگی و بارداری است.

اگر در طول یک روز معمولی که کار خاصی انجام نداده اید به شدت احساس خستگی می کنید و قاعدگی شما نزدیک است، احتمال سندروم پیش از قاعدگی زیاد است.

اگر قاعدگی شما به تعویق افتاده و احساس خستگی شدید دارید احتمالا باردار هستید.

خانم ها اغلب از خستگی در سه ماهه اول و سوم بارداری شکایت می کنند.

این مسئله به دلیل افزایش هورمون پروژسترون اتفاق می افتد که باعث کاهش فشار خون و قند خون می شود.

درباره خسنگی در بارداری بیشتر بدانید.

در طول بارداری معمولا خانم ها هوس غذاهای خاصی می کنند.

اگرچه این مسئله پیش از قاعدگی نیز اتفاق می افتد.

اگر به غذاهای شیرین، شکلات و قند علاقه مند شده اید و اشتیاق زیادی برای دسر دارید دچار سندرم پیش از قاعدگی هستید.

اگرچه غذای خاصی هوس می کنید اما می توانید تحمل کنید.

در طول بارداری هفته به هفته هوس غذاهای عجیب می کنید.

این غذاها چیزهایی است که اصلا دوست نداشته اید و این ویار زمانی از بین می رود که این غذا را بخورید. این علائم بارداری است.

در بیشتر خانم ها این علائم در مراحل اول بارداری دیده می شود اما در برخی علائم ادامه می یابد.

برخی خانم ها نیز در طول بارداری غذاهایی می خورند که حاوی مواد مغذی نیستند.

گرفتگی عضلات و لکه بینی علائم بارداری و سندروم پیش از قاعدگی است.

گرفتگی عضلات در طول سندروم طبیعی است و در افراد مختلف با توجه به ساختار بدن متفاوت است.

اگرچه برخی خانم ها در روزهای اول بارداری لکه می بینند و گرفتگی را تجربه می کنند.

گرفتگی عضلات از علائم رایج سندرم پیش از قاعدگی است که خانم ۲۴ تا ۴۸ ساعت پیش از قاعدگی تجربه می کند.

هنگامی که خونریزی شروع می شود، درد کاهش می یابد.

هنگامی که تخمک ها روی دیواره رحم کاشته می شود، در روزهای اول بارداری خونریزی سبکی ایجاد می شود یا گرفتگی عضلات ایجاد می شود.

خونریزی در اثر کاشت علائم اولیه بارداری است و بیشتر خانم ها درد شکم همراه با لکه مشاهده می کنند.

در بارداری، گرفتگی در پایین شکم و پشت احساس می شود و این گرفتگی چند ماه یا چند هفته طول می کشد.

اگر حالت روحی شما نامناسب است باردار هستید.

این مسئله فقط محدود به بارداری نمی شود بلکه بیشتر خانم ها این علائم را در هنگام قاعدگی تجربه می کنند.

تمام خانم ها پیش از قاعدگی حالت روحی نامناسبی را تجربه می کنند.

گاهی خوشحال و گاهی ناراحت هستید.

بیشتر خانم ها پیش از قاعدگی حساس تر می شوند و هورمون ها از کنترل خارج می شوند.

هنگامی که تغییرات احساسی بیش از دو روز طول می کشد یا قاعدگی منظم باشد احتمال بارداری بیشتر است.

تغییرات هورمونی در بدن باعث حساس شدن خانم می شود.

تغییرات احساسی در بارداری و پیش از قاعدگی مشابه است.

بنابراین اگر این تغییرات احساسی همراه با تاخیر قاعدگی باشد نشانه بارداری است.

تغییرات هورمونی بر ظاهر شما نیز تاثیر می گذارد.

لکه ایجاد شده بر روی صورت پیش از قاعدگی طبیعی است.

اگرچه بیشتر خانم ها این لکه ها را در طول بارداری مشاهده می کنند.

تشخیص تفاوت بین بارداری و سندروم پیش از قاعدگی دشوار است.

مطالعات نشان میدهد حدود ۷۸% خانم ها در طول سندرم پیش از قاعدگی لکه هایی بر روی صورت مشاهده میکنند.

این پدیده لکه پیش از قاعدگی می باشد و پزشک قرص های هورمونی مانند قرص های کنترل بارداری یا قرص های کاهنده ظهور لکه پیش از قاعدگی را به شما پیشنهاد میکند.

هرچند این لکه ها همانطور که ظاهر شده اند از بین می روند.

در طول بارداری تغییرات زیادی در بدن خانم اتفاق می افتد.

افزایش تولید آندروژن، هورمون هایی که در بدن که باعث افزایش غدد چربی در پوست می شود، اتفاق می افتد.

این هورمون ها باعث افزایش تولید غدد چربی که باعث تشکیل لکه و جوش در صورت می شود، است.

اگر جوش های صورت بعد از یک هفته یا ده روز از بین نروند احتمال بارداری وجود دارد.

بارداری باعث افزایش و نفخ می شود.

اما این علائم برای سندروم پیش از قاعدگی نیز وجود دارد.

بدن پیش از قاعدگی تمایل به جذب آب دارد.

نفخ نشانه رایجی است که خانم هایی که به سن بچه آوردن رسیده اند پیش از قاعدگی تجربه می کنند.

سوتین تنگ به نظر می رسد و شکم جلو می آید و شلوار از قبل تنگ تر می شود.

بیشتر خانم ها پیش از قاعدگی چند پوند افزایش وزن نیز دارند.

هنگامی که خونریزی شروع می شود این علائم از بین می رود.

اگر در اطراف شکم افزایش وزن قابل توجهی مشاهده کردید، بیشتر از روزهای پیش از قاعدگی، احتمالا باردار هستید.

نفخ یکی از علائم اولیه بارداری است و وزن جدید شما را آزار می دهد.

اگر باردار باشید این حالت ها بعد از چند روز از بین نمی رود.

در طول بارداری هورمون پروژسترون باعث نفخ می شود.

کارت سوخت و بنزین / آخرین اخبار: کارت سوخت خودروهای صفر

فال PMC : فال پی ام سی روزانه نایریکا

استقلال: آخرین اخبار باشگاه استقلال / فرهاد مجیدی سرمربی جدید استقلال

یارانه / یارانه حمایتی : آخرین اخبار مربوط به پرداخت و حذف یارانه

پرسپولیس: اخبار وضعیت پرسپولیس، بازیکنان، باشگاه، مربی، نقل و انتقالات

قیمت طلا و سکه و ارز و دلار : آخرین قیمت، تحلیل و پیش بینی آنلاین و لحظه ای

مهناز افشار: بیوگرافی / ازدواج و مهریه / همسر اول و همسر دوم مهناز افشار + عکس

قیمت مسکن : آخرین اخبار مربوط به مسکن و قیمت آن در تهران و دیگر شهرها

وضعیت جاده ها : آخرین اخبار وضعیت ترافیک و آب و هوای جاده ها و راههای کشور

محمدعلی نجفی و قتل میترا استاد / آخرین اخبار : حکم قصاص و رضایت

فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

: نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

فهرست داروها و مکمل ها (اطلاعات دارویی)

بانک مرکزی : آخرین اخبار مربوط به بانک مرکزی : آمار، بخشنامه و اطلاعیه ها

وام ازدواج : آخرین اخبار مربوط به شرایط پرداخت، مبلغ و تعداد ضامن وام ازدواج

لیگ برتر : آخرین اخبار / جدول لیگ برتر، بازیها، نتایج لیگ برتر

انتخابات مجلس ۹۸ و انتخابات میاندوره‌ ای مجلس خبرگان: اسامی نامزدها

بوی نامطبوع تهران : علت و منشا بوی نامطبوع در سطح شهر تهران

وام مسکن ۹۸ و ۹۹ / افزایش و شرایط / وام مسکن یکم / وام ۲۰۰ میلیونی

مترو : آخرین اخبار مربوط به خطوط مترو و قطارها

مسکن ملی / آخرین اخبار مربوط به شرایط و ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن

انتخاب اسم : نام های انتخابی تهرانی‌ ها برای فرزندانشان در ۳ ماه نخست سال ۹۸

لیونل مسی : آخرین اخبار / بهترین مهاجم اروپا / بهترین بازیکن سال ۲۰۱۹

آموزش و پرورش و آموزش عالی : اخبار و اطلاعیه ها / تعطیلی مدارس و دانشگاه ها

بودجه ۹۹ / آخرین اخبار مربوط به بودجه سال ۹۸ و ۹۹

تعبیر خواب دمپایی / تعبیر خواب انواع دمپایی رنگی، لا انگشتی و تنگ

سیستم ایمنی بدن: بیماری، آزمایش، معجون، دمنوش، واکسن تقویت سیستم ایمنی

خارخاسک: خواص، مضرات، طبع، قرص، پودر، دمنوش / برای زنان، بدنسازی، نعوظ

سوپ کدو حلوایی (کدو تنبل) : طرز تهیه ۹ نوع سوپ کدو حلوایی مجلسی و خوشمزه

لیمو شیرین: مضرات و خواص لیمو شیرین برای کبد، فشار خون و سرماخوردگی و لاغری

لکه بینی از علایم اولیه بارداری
لکه بینی از علایم اولیه بارداری
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *