مریم گلی خشک

دوره مقدماتی php
مریم گلی خشک
مریم گلی خشک

گیاهان از زمان های قدیم به خاطر تنوع مواد مغذی خود و نیز ارزش داروییشان ارزش یافته اند. اکثر آن ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما را تشکیل می دهند. مریم گلی یک گیاه است که از زمان باستان شناخته شده است و همچنین یک گیاه همیشه سبز دائمی که متعلق به خانواده نعناعیان همراه با گیاهان نظیر پونه کوهی، رزماری، اسطوخودوس، ریحان و آویشن است. این شهر بومی مدیترانه و جنوب شرقی اروپا است و نام علمی آن برگرفته از کلمه لاتین “سالور” است که به معنای “نجات دادن” می باشد.

مریم گلی کلاری:

این گیاه با برگ های معطر قوی مشخص می شود و عمدتاً در محلول های غرغره گلو و عطریات به کار می رود.

مریم گلی 3 جزئی:

این یک بوته چند ساله با برگ های چند قسمتی است و بومی کشورهای مدیترانه ای است و اغلب برای درست کردن چای به کار می رود.

مریم گلی خشک

دوره مقدماتی php

مریم گلی آناناسی:

برگ های تازه این نوع برای افزودن طعم به نوشیدنی ها و دسرها به کار می رود.

مریم گلی لاجوردی:

این نوع بومی مکزیک است. یک گیاه بزرگ با گل های آبی است و به عنوان یک نوش دارو گیاهی استفاده می شود.

مریم گلی فواید سلامتی و خواص دارویی خود را مدیون ارزش مواد مغذی غنی خود است. این گیاه همانطور که در بخش سلامت نمناک آورده ایم سرشار از ترکیبات شیمیایی مشتق شده از ویتامین ها, مواد معدنی و روغنش است. پروفایل تغذیه ای آن در جدول زیر توضیح داده می شود.

ویتامین A:مریم گلی منبع بزرگی از ویتامین A است. در 100 گرم از مریم گلی خشک شده حدود 5900 واحد ویتامین A وجود دارد که 196% میزان دریافت روزانه برای هر فرد است.

ویتامین C:برگهای مریم گلی تازه غنی از ویتامین c است. در 100 گرم از آن حدود 32.4 میلی گرم یا 54% ویتامین C روزانه هر فرد موجود می باشد.

ویتامین های B:علاوه بر ویتامین a و c, این گیاه دارای سطوح بالایی از ویتامین های گروه B مانند اسید فولیک, پیریدوکسین, تیامین و ریبوفلاوین نسبت به مقادیر توصیه شده روزانه می باشد.

مواد معدنی:مریم گلی تازه و خشک منبع خوبی از مواد معدنی مانند پتاسیم, کلسیم, منگنز, منیزیم, روی, آهن و مس است.

روغن گیاهی:برگ مریم گلی شامل ترکیبات خاصی مانند سینئول, اسید تانیک, کلروژنیک اسید, کافئیک اسید, کافئیک و نیکوتینی اسید, نیکوتین آمید, فلاون و استروژنیک, و همچنین مواد تلخ مثل اوره و اسید لاکتیک است.

مریم گلی می تواند پوست شما را سالم و زیبا نگه دارد و گیاهان شیمیایی مشتق شده از ترکیبات شیمیایی، روغن های اسانس آن حاوی ویتامین هایی برای مراقبت از پوست هستند.

مزایای سلامتی مریم گلی:

1. ضد پیری:

آنتی اکسیدان ها نشانه های سالخوردگی مثل چین و چروک، خطوط ظریف و خال های پیری را معکوس می کنند. این آنتی اکسیدان ها از رادیکال های آزادی محافظت می کنند که به سلول های پوست آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس پوست می شوند. این گیاه غنی از کلسیم و ویتامین A است که از پوست شما در برابر هجوم رادیکال های آزاد محافظت می کند و به بازسازی روزانه سلولی کمک می کند و باعث به حداقل رساندن و به تاخیر افتادن ظهور چین صورت می شود.

2. تونر پوست های چرب:

مریم گلی به عنوان یک تونر عالی با تنظیم تولید چربی عمل می کند. شما می توانید یک تونر خانگی را با جوشاندن یک قاشق مریم گلی در حدود 250 میلی لیتر آب آماده کنید. 30 دقیقه صبر کنید و بعد صافش کنید. آن را بعد از سرد شدن به صورت خود بزنید.

3. گیاه مریم گلی برای درمان مشکلات پوستی:

خاصیت ضد باکتری این گیاه شگفت انگیز، از وقوع عفونت های پوستی جلوگیری می کند. هم چنین دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی است که به درمان آکنه و نیز تسکین علایم اگزما و پسوریازیس کمک می کند.

 

مریم گلی گیاه است و عصاره آن برای مو با بسیاری از روش ها مفید بوده است. برخی از فوایدش برای مو به شرح زیر هستند.

4. گیاه مریم گلی برای درمان ریزش مو:

از زمان باستان برای مبارزه با ریزش مو و طاسی استفاده می شد. مریم گلی حاوی بتا – سیتواسترول است که یک ترکیب آلفا-5 است که در درمان طاسی سر مرد موثر بوده است. توصیه می شود که 3 تا 4 قطره روغنش را با مقادیر برابری از روغن رزماری و نعناع ترکیب کنید و با 1 قاشق سوپ خوری روغن زیتون رقیق کنید. پوست سر خود را دو بار در روز با آن ماساژ دهید.

5. گیاه مریم گلی برای داشتن موهایی براق:

استفاده از چای مریم گلی را می توان برای درخشان کردن موها استفاده کرد. شما می توانید آن را با جوشاندن 1 قاشق سوپ خوری برگ های خشک مریم گلی در یک فنجان آب آماده کنید. این عصاره به درمان شوره سر کمک می کند.

مریم گلی خشک

6. گیاه مریم گلی برای تقویت رشد مو:

ترکیبی از مریم گلی و رزماری بسیار عالی است و می تواند موی شما را ضخیم تر، محکم تر و قدرتمندتر کند. مریم گلی به ویژه در تقویت رشد موی جدید موثر است چون گردش پوست سر را بهبود می بخشد و مواد مغذی بیشتری را برای کیسه های ترشحی مو تامین می کند. یک محلول شستشو از مریم گلی و رزماری را می توان با جوشاندن این دو گیاه در آب آماده کرد. این عصاره گیاهی می تواند کیفیت موهای شما را بهبود ببخشد و باعث احیای موهای خشک و نازک شود. می تواند هر روز یا یک یا دو بار در هفته برای حفظ درخشش مو و ضخامت به کار رود. به دلیل خاصیت سفت کنندگی اش، شوره سر را کاهش می دهد و از انسداد کیسه های ترشحی مو جلوگیری می کند.

7. گیاه مریم گلی تیره کننده موها:

مریم گلی می تواند برای تیره کردن و تشدید رنگ مو به کار رود. تنها کاری که باید بکنید این است که بعد از شامپو زدن, از آن استفاده کنید. دم کرده برگ های مریم گلی تازه می تواند موهای خاکستری را تیره کند و رنگ مو قهوه ای یا سیاه را عمیق تر کند و به آن درخشندگی بدهد.

8. لوسیون مریم گلی:

مریم گلی می تواند برای تهیه یک لوسیون برای تنظیم موها و بهبود بافت آن استفاده شود. تعدادی از برگهای مریم گلی را با مقدار مساوی رز ماری ترکیب کنید. آن ها را در حدود 6 اونس آب بجوشانید و بگذارید چند دقیقه به آرامی بجوشد. اجازه دهید تا 3 ساعت بماند و سپس موهای خود را با این مخلوط ماساژ دهید.

فواید سلامتی گیاه مریم گلی:

مریم گلی فواید سلامتی مختلفی دارد. از اعراب تا چین, همه این گیاه را به عنوان کلیدی برای زندگی سالم تشخیص داده اند. در واقع, به دلیل برخورداری از ویژگی های سلامتی و درمانی اش, عنوان ” گیاه سال ” توسط انجمن بین المللی گیاه دارویی در تاجیکستان انتخاب شد. در متن زیر برخی از فواید سلامتی این گیاه معطر آورده شده است.

9. ویژگی های ضد التهابی گیاه مریم گلی:

طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه وین در اتریش, مریم گلی دارای ویژگی های ضد التهابی شگفت انگیزی است. چای مریم گلی اغلب به عنوان یک شست وشو دهنده برای التهاب آرامش بخش استفاده می شود.

  • دانلود رایگان زیباترین عکسهای طبیعت
  • عصاره مریم گلی, بافت و روغنش به راحتی در فروشگاه های پزشکی موجود است برای درمان التهاب دهان و گلو استفاده می شوند. این گیاه برای استفاده خارجی و موضعی توسط کمیسیون آلمانی درمان ورم مخاط دهان و گلو توصیه شده است.

    مطالعه اخیر در آلمان نشان داده است که استفاده از عصاره برگ خشک و یا محلول برگ مریم گلی باعث کاهش عرق کردن تا حدود 50 % می شود. خشک می کند و به حذف بوی بدن کمک می کند.

    11. گیاه مریم گلی برای درمان سو هاضمه و عدم هاضمه:

    مریم گلی برای درمان مشکلات گوارشی ملایم و عدم هاضمه استفاده می شود. این یک ماده مقوی محرک است که می تواند ضعف معده و ضعف دستگاه گوارش را درمان کند. چای مریم گلی یا دم کرده اش در این خصوص بسیار موثر است. این اثر با تحریک ترشح گوارشی بالا, جریان صفرا, تحرک روده ای و عملکرد پانکراس, می تواند علائم سوهاضمه را حذف کند.

     

    12. گیاه مریم گلی برای درمان گلو درد:

    محلول مریم گلی در درمان گلو التهاب و لوزه و گلو زخم موثر است. برای این هدف, شما می توانید کمی از برگه ای مریم گلی خشک را در حدود 1 میلی لیتر آب بریزید و به مدت 10 دقیقه بجوشانید. معجون را صاف کنید و آن را با کمی عسل شیرین کنید. استفاده از آن دو بار در روز باعث آرامش خواهد شد.

    13. گیاه مریم گلی برای سلامت دندان:

    این گیاه می تواند نقش مهمی در برنامه دندان پزشکی شما ایفا کند. از آن می توان به عنوان دهان شویه موثر در درمان بیماری های لثه, گلو و برفک استفاده کرد. اگر دچار مشکل هستید, می توانید به سادگی چای مریم گلی قوی بخورید یا آن را در مکعب های یخ منجمد کنید. برای تسکین درد یکی از این مکعب ها را در دهان خود بریزید.

    14. گیاه مریم گلی برای درمان آسم:

    مریم گلی خشک

    اثر ضد تشنجی مریم گلی باعث کاهش تنش در عضلات می شود و می تواند برای جلوگیری از حملات آسم مورد استفاده قرار گیرد. این بیماری در رفع گرفتگی مخاط در مجاری هوایی و جلوگیری از عفونت های ثانویه موثر است.

    15. گیاه مریم گلی برای پیش گیری از دیابت:

    مطالعات متعددی ثابت کرده اند که عصاره مریم گلی دارای خاصیت ضد هیپرگلیسمی است که با مهار ترشح گلوکز ذخیره شده از کبد, قند خون را کاهش می دهد. به عبارت ساده تر, کاهش سطح کلسترول و تری گلیسرید در بیماران دیابتی نوع 2 موثر است. با این حال, تحقیقات بیشتری برای اثبات این ادعا مورد نیاز است.

    16. منافع عصبی گیاه مریم گلی:

    مصرف منظم مریم گلی باعث بهبود حافظه و پردازش اطلاعات در افراد مبتلا به آلزایمر می شود. این امر ممکن است به این دلیل باشد که اسانس مریم گلی باعث بهبود سطوح استیل کولین استراز در مغز می شود. این آنزیم تمرکز را بهبود می بخشد و به درمان کاهش حافظه مربوط به آلزایمر کمک می کند.

    17. گیاه مریم گلی مفید برای زنان:

    این مزایا را می توان به حضور تانن سفت در مریم گلی نسبت داد. به نظر می رسد که تاثیر استروژنیک آن برای زنانی که مایل به خشک کردن شیر مادر خود هستند, مفید باشد. با این حال, داده های بالینی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

    18. گیاه مریم گلی برای درمان افسردگی:

    محلول مریم گلی اغلب به عنوان چای شناخته می شود که حاوی توجون است که GABA و سروتونین ( 5-HT3) گیرنده آنتاگونیست است. علاوه بر بهبود تمرکز و توجه, به مقابله با اندوه و افسردگی کمک می کند. همچنین مریم گلی اغلب به عنوان درمان طبیعی برای افسردگی استفاده می شود. حضور آنتی اکسیدان های سنتزی مانند اپیژنین, دیوزمتین و لوتئولین آن را قادر می سازد تا با افسردگی و استرس مقابله کند. نوشیدن یک فنجان چای مریم گلی رزحیه شما را بهبود می دهد, در نتیجه به شما اطمینان می دهد که بر افکار منفی ناشی از افسردگی غلبه می کنید.

    19. فواید قلبی عروقی گیاه مریم گلی:

    مریم گلی سه جزئی شامل یک فلاون به نام سالیوژینین است. این شل کننده عروقی است که در برابر بیماری های قلبی و عروقی محافظت می کند.

    20. گیاه مریم گلی مفید برای قلب:

    2 قاشق چایخوری مریم گلی حاوی حدود 20 میلی گرم کلسیم و مقدار زیادی پتاسیم است که برای عملکرد مناسب سیستم قلبی عروقی و حفظ ریتم ضربان قلب ضروری هستند. این گیاه فاقد کلسترول است و سدیم کمی دارد. از این رو، باید کسانی استفاده کنند که دارای مشکلات کلسترولی هستند تا از اختلالات قلبی و عروقی محافظت کنند.

    21. مریم گلی درمانی طبیعی برای از بین بردن سلولیت:

    همان طور که ذکر شد، روغن برگ مریم گلی گردش خون را افزایش می دهد. هرچه گردش خون بهتر باشد، سم زدایی بیشتر خواهد بود. وقتی سموم دفع می شوند، سلولت کم تری قابل مشاهده می شود. استفاده منظم از این روغن می تواند به جلوگیری از برگشت سلولیت کمک کند.

     

    22. مریم گلی یک آنتی اکسیدان است:

    چای مریم گلی یک نوشیدنی آنتی اکسیدانی است که بدن را از سرطان محافظت می کند و باعث ایجاد حفاظتی دربرابر رادیکال های آزاد و سموم از طریق متابولیسم می شود. در حقیقت، ترکیبات منفی را از طریق ادرار بیرون می ریزد. خاصیت ادرار آوری هم دارد.

    23. چای مریم گلی برای درمان سرفه:

    چای مریم گلی به عنوان یک راه حل برای سرفه کار می کند، زیرا دارای خاصیت خلط آوری و ضد التهابی است. خلط آور دارویی است که ترشح خلط را از طریق راه هوایی تنفس می کند. برای از بین بردن سرفه, گلودرد, و یا شرایط مشابه با استفاده از چای مریم گلی, آن را به طور مرتب مصرف کنید تا این که شرایط تسکین پیدا کند.

    24. چای مریم گلی برای تسکین علائم یائسگی:

    چای مریم گلی, گرگرفتگی و همچنین عرق ناشی از یائسگی را تسکین می دهد. این ادعا پس از مشاهده زنانی که به مدت هشت هفته به صورت روزانه این گیاه را مصرف کردند, انجام شد. نتایج حاکی از کاهش گرگرفتگی در طول چهار هفته و در هفته هشتم بود.

    25. چای مریم گلی مفید برای تنظیم کلسترول:

    چای مریم گلی می تواند به کاهش سطوح کلسترول بالا نیز کمک کند! تحقیقات نشان داده اند که مریم گلی, کلسترول را با کاهش میزان تری گلیسرید و کلسترول منفی (ldl یا لیپوپروتئین با دانسیته کم) کاهش می دهد در حالی که افزایش کلسترول خوب یا hdl را افزایش می دهد.

    26. آرام کردن ذهن با چای مریم گلی:

    چای مریم گلی ذهن را با محافظت از اضطراب آرام می کند. اضطراب یک اختلال در سلامت روانی است که با نگرانی یا ترس مشخص می شود که به اندازه کافی قوی است که زندگی روزمره را مختل کند. اضطراب در بین نوجوانان و افراد میانسال شایع تر است و نمونه های علائم اضطراب شامل اختلال اضطراب و اختلال وسواس فکری (ocd) است. اضطراب می تواند ارزیابی شود و به حداقل درمان پزشکی نیاز دارد.

    27. سایر مزایا مریم گلی:

    روغن مریم گلی حاوی شامل مواد فراری مانند کامفن، سینول، بورنول، و بورنیل است که به عنوان خواص تونر، قابض، روان کننده، و محرک شناخته می شوند. این روغن می تواند به صورت خارجی برای تسکین دردهای دردناک مانند سفتی ماهیچه, روماتیسم و سایر بیماری های عفونی استفاده شود. علاوه بر این, از آن برای آروماتراپی در عصبانیت, استرس, خستگی, سردرد و اضطراب استفاده می شود. محلول یا چای مریم گلی دارویی مفید برای درمان تب حصبه, اسهال, مشکلات کبد, مشکلات کلیوی, خونریزی ریه یا معده و سرخک است.

    توصیه هایی برای مصرف چای مریم گلی:

    مریم گلی یک ماده غذایی رایج است. بنابراین, بسیاری تصور می کنند که مصرف مریم گلی را باید در حد محدوده کاملاً ایمن نگه داریم.

    مریم گلی, سرشار از کافور و ترشحات ضروری است که ممکن است هنگام مصرف زیاد, خطراتی را برای بدن ایجاد کند. عوارض جانبی ناشی از کافور و پرخوری بیش از حد شامل تشنج و آسیب تدریجی اندام می باشد.

    چگونه می توان چای مریم گلی را تهیه کرد؟!

    برای تهیه چای مریم گلی, دو قاشق سوپ خوری برگ های مریم گلی تازه (یا یک قاشق سوپ خوری برگ های خشک شده) را به یک لیوان اضافه کنید.

    لیوان را با آب تقریباً جوش پر کنید. برای چند دقیقه روی آن را بپوشانید. چای را برای برداشتن برگ ها صاف کنید.

    در بسیاری از فروشگاه های غذاهای طبیعی می توان کیسه های چای مریم گلی را یافت.

    چای مریم گلی هم در مخلوط با چای معمولی یافت می شود.

    مریم گلی عموماً در آشپزی استفاده می شود که ممکن است باعث شود شما باور کنید که کاملاً ایمن است.

    در حالی که مریم گلی عموماً زمانی ایمن در نظر گرفته می شود که طبق دستور العمل های بالا به طور معمول در دستور العمل های غذایی یافت می شود, مریم گلی دارای ترشحات ضروری است که اگر به مقدار کافی به صورت خوراکی مصرف نشود و بیشتر مصرف شود، دارای اثرات نامطلوبی جدی مانند تشنج و آسیب به اندام ها است.

    در حالی که یک محدوده امن قابل قبول هنوز برایش مشخص نشده است, اما کمیته آژانس داروهای گیاهی اتحادیه اروپا در گزارش فراورده های گیاهان دارویی توصیه می کند که یک حد بالای 6 میکروگرم از محصولات مورد استفاده برای اهداف دارویی استفاده نشود.

    یک مطالعه مقدماتی حاکی از آن است که می توان هر روز سه تا شش فنجان چای مریم گلی مصرف شود بدون اینکه به آستانه سم شناسی برسد. به هر حال, مطالعه دیگری پیشنهاد می کند که مصرف روزانه باید براساس یافته های آن ها کم تر باشد.

    میزان دریافت, کافور و ترکیبات دیگری که در چای مریم گلی استخراج می شوند, بسته به عواملی که بر قدرت مانند فرآیند ساخت موثر هستند, متفاوت است. اگر چه چای مریم گلی برای کاهش عرضه شیر مادر در مادران شیرده توصیه می شود, اما زنان شیرده باید قبل از استفاده از آن با پزشکان خود مشورت کنند.

    عوارض جانبی مریم گلی همانطور که در بخش سلامت نمناک برایتان آورده ایم شامل شکایات گوارشی خفیف, تهوع, استفراغ, خس خس, خس خس پوستی, فشار خون بالا و پایین (بسته به گونه), واکنش های آلرژیک و پایین آوردن سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت است.

    در میان سایر اثرات جانبی، چای مریم گلی می تواند مشکلاتی در هضم, التهاب پوستی, نوسان فشار خون و کاهش قند خون در بیماران دیابتی به صورت خفیف تا شدید شود.

    به زنان باردار توصیه نمی شوند که هر نوع نوشیدنی یا غذایی که حاوی مریم گلی است را مصرف کند، چون ممکن است موجب انقباضات رحمی شود.

    می تواند باعث انقباض رحمی, سفت شدن و کوتاه شدن ماهیچه های ادراری شود. در زنان باردار, انقباضات رحمی منجر به سقط جنین می شود.

    برخی از زیر گونه ها مانند مریم گل، مانند مریم گلی اسپانیایی ممکن است اثرات استروژن – مانندی را ایجاد کنند, بنابراین برای افراد با مشکلات هورمونی دردسرساز است.

    موجود در انبار

    نام محصول: گیاه مریم گلی

    خواص: ضد نفخ، ضد اسپاسم، مقوی، قابض، آنتی سپتیک، شل کننده عروق خونی محیطی، کمک به درمان آلزایمر، تقویت حافظه، مقوی معده، کاهنده تعریق، محرک انقباض رحم، آنتی بیوتیک، کاهنده قند و چربی خون و محرک جریان صفرا

    وزن : 50 گرم

    مریم گلی خشک

    امروزه برای مریم گلی خشک خواص متعددی چون : ضد نفخ، ضد اسپاسم، مقوی، قابض، آنتی سپتیک، شل کننده عروق خونی محیطی، کمک به درمان آلزایمر، تقویت حافظه، مقوی معده، کاهنده تعریق، محرک انقباض رحم، آنتی بیوتیک، کاهنده قند و چربی خون و محرک جریان صفرا را نام می برند.

    تحقیقات نشان داده است که سوزاندن گیاه مریم گلی ۹۴ درصد از باکتری های پیرامون را از بین می برد و برای ضد عفونی هوای منزل عالی است. محققان با اندازه گیری آلودگی هوای اتاق بعد از یک روز به این نتیجه رسیدند که هوای اتاق همچنان پاک و تمیز باقی مانده است. دود کردن مریم گلی برای سنگینی گوش و سرماخوردگی و ورم های حلق ناشی از سرماخوردگی نیز مفید است.

    برای سوزاندن گیاه مریم گلی یک دسته مریم گلی خشک را با نخ به هم ببندید و انتهای آن را مانند سیگار با آتش روشن کنید و کمی فوت کنید تا دود کند و یا برگ خشک این گیاه را خرد نمایید و مثل اسفند دود کنید. برای تمیز شدن و ضد عفونی هوای منزل باید یک ساعت مریم گلی دود کند تا کاملا فضا پاکسازی شود. بنابراین مقدار کافی را برای این کار استفاده کنید تا یک ساعت دود کند.

    نتیجه چنین کاری پاک شدن هوای خانه شما از باکتری های بیماری زا است. برخلاف اکثر خوشبو کننده های شیمیایی این تصفیه کننده هوا ۱۰۰ % طبیعی است و به هیچ عنوان هیچ واکنش آلرژیکی برای افرادی که به عطرها و بوها حساسیت دارند به وجود نمی آورد. مریم گلی به دلیل دارا بودن خواص ضدعفونی کنندگی، می تواند مانع گسترش عوامل عفونت زا شود. خواص آنتی اکسیدانی این گیاه نیز باعث کاهش عوامل التهاب زا خواهد شد.

    دم کرده مریم گلی را می توان با ۲۰ گرم از برگ این گیاه و نیم لیتر آب تهیه کرد. دم کرده این گیاه، به میزان پنج تا شش قاشق در رفع عرق شبانه و عرق ناشی از ضعف که معمولا در بیماران مبتلا به تب های قطع نشدنی دست می دهد، اثر دارد. قرار دادن پارچه خیس شده در محلول دم کرده مریم گلی و کمپرس کردن زخم هایی که دیر خوب می شوند، توصیه شده است؛

    امروزه خواص دم کرده این گیاه به عنوان مدر، مقوی معده، مقوی اعصاب، تب بر و قاعده آور مورد تاکید قرار گرفته است. گیاه مریم گلی ضد درد، آرامش بخش و برای کاهش قندخون مفید است. قرقره و یا دهانشویه دم کرده رقیق شده مریم گلی را می‌توان برای گلودرد، التهاب لوزه، زخم های دهان و یا بیماری های لثه استفاده کرد.

    توجه:

    گیاه مریم گلی در کاهش قند خون، بهبود زخم های واریسی و تقویت مو کاربرد دارد اما مصرف زیاد آن به واسطه وجود ترکیبات سمی، باعث افزایش ضربان قلب و سرگیجه می شود.

     

    ۰۹۱۲۰۰۳۰۹۸۰

    برای دریافت مشاوره تخصصی و یا اطلاعات بیشتر می توانید از طریق آی دی تلگرام و یا تماس با شماره تلفن فوق اقدام نمایید.

     @attarak_ad

    مریم گلی خشک اعلاء

    پاکت

    برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری
    خود شوید. اگر این محصول را قبلا از فروشگاه خریده باشید، نظر شما به
    عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد.

    شادبخش – ۱۳۹۷/۱۰/۲۳

    من هروز توی خونه دود میکنم بوی فوق العاده ای داره مرسی از محصولات خوب عطارک

    عطارک – ۱۳۹۷/۱۰/۲۳

    درود بر شما خوشحالیم که این محصول باعث رضایت و شادی شما بوده است

    سپاس از ثبت نظر و اعتمادتون به عطارک

    سحر عبادی – ۱۳۹۷/۱۲/۰۳

    من از قرص سرترالین برای افسردگی و بی خوابی استفاده میکردم؛ معمولا با مصرف یک دوره از داروهای شیمیایی بدنم به اون عادت میکرد و تقریبا دیگه اثری نداشت تا اینکه با یه دوستی آشنا شدم که به من استفاده از مریم گلی و جاوی و بخورمریم رو پیشنهاد داد از فروشگاه خریدم و طبق دستور استفاده کردم. واقعا جواب گرفتم و الان بیشتر از ۳ ماهه که دارم استفاده میکنم و میتونم بگم معجزه است و خداروشکر از هیچ قرص شیمیایی استفاده نمیکنم و حالم خوبه خوبه

    عطارک – ۱۳۹۷/۱۲/۰۴

    درود بر شما خانم عبادی خوشحالیم که این محصول باعث رضایتتان گردیده و ممنون برای شتراک گذاشتن تجربه تون با ما، لطفا دیگر محصولات عطارک را نیز امتحان کنید.

    سپاس فراوان

    مریم گلی خشک

    هما کلیوند – ۱۳۹۷/۱۲/۱۱

    چه جالب من نمیدونستم که میشه مریم گلی رو آتش زد.آخه همیشه دیدم که مادرجونم اون رو با چای دم میکنه و میخوره.اعتقاد داره که خواص زیادی داره و برای استخوون درد و قندخون و آلزایمر خوبه و تا من یادم میاد مریم گلی پایه ثابت چای های خونه مادرجونمه.

    عطارک – ۱۳۹۷/۱۲/۱۲

    درود بر شما خانم کلیوند بله استفاده بصورت دمنوش داره و هم استفاده مانند اسپند، لطفا دیگر محصولات عطارک را نیز امتحان کنید.

    سپاس فراوان

    سلام – ۱۳۹۷/۱۲/۱۸

    سلام باز هم به خاطر ارسال به موقع و کیفیت عالی محصول از شما ممنونم

    عطارک – ۱۳۹۷/۱۲/۱۹

    درود بر شما خوشحالیم که این محصول باعث رضایتتان گردیده است، یکی از شعارهای ما ارسال زود و بموقع برای مشتریان عزیز و گرامی می باشد. لطفا دیگر محصولات عطارک را نیز امتحان کنید.

    سپاس فراوان

  • درمان پا درد قناري
  • رفیعی – ۱۳۹۸/۰۱/۲۲

    منم شنیده بودم که مریم گلی برای پاکسازی خوبه، از اینجا خریدم و واقعا اثراتشو‌ به چشم خودم دیدم به نظرم علاوه بر پاکسازی محیط آرامش خاصی هم به آدم میده به همه خرید این محصول رو پیشنهاد میکنم

    عطارک – ۱۳۹۸/۰۱/۲۳

    درود بر شما خانم رفیعی خوشحالیم که این محصول باعث رضایتتان گردیده است، لطفا دیگر محصولات عطارک را نیز امتحان کنید.

    سپاس فراوان

    سعیده رحمانی – ۱۳۹۸/۰۲/۱۱

    متاسفانه توو شهری که زندگی میکنیم اصلا مریم گلی رو نمیشناسن در حدی که برای دفعه اول که خواستم این گیاه رو بخرم و هنوز شناختی ازش نداشتم، عطاری به جای مریم گلی لوندر بهم فروخت? تا اینکه با سایت خیلی خوبه شما آشنا شدم و تونستم مریم گلی اصل رو بخرم سفارشم خیلی زود به دستم رسید

    عطارک – ۱۳۹۸/۰۲/۱۲

    درود بر شما خوشحالیم که این محصول را موجود داشتیم و باعث رضایتتان نیز گردیده ست، لطفا دیگر محصولات عطارک را نیز امتحان کنید.

    سپاس فراوان

    مریم گلی خشک

    Mehrsa⭐️Asadi – ۱۳۹۸/۰۲/۲۶

    عطر و بوی خیلی خوبی داره محشره من عاشقشششششم

    الهام – ۱۳۹۸/۰۳/۲۹

    من از بخور مریم گلی برای پوست صورتم استفاده میکنم چون پوستم خیلی چربه٫ یک قاشق مریم گلی رو توی یک قابلمه کوچک میریزم و روی اون آب میریزم بعد که آب جوش اومد از روی اجاق گاز برمیدارم و روی سرم حوله میزارم تا بخور به صورتم بخوره بعد هم با صابون روغن چای فیروز و آب سرد صورتمو میشورم

    عطارک – ۱۳۹۸/۰۳/۳۰

    درود بر شما خوشحالیم که این محصول باعث رضایتتان گردیده و ممنون برای تجربه عالی تون که باما به اشتراک گذاشتید، لطفا دیگر محصولات عطارک را نیز امتحان کنید.

    سپاس فراوان

    سجاد – ۱۳۹۸/۰۴/۱۱

    سلام گیاهی که ارسال میشه برای درست کردن اسماج مناسبه یا ریزه؟

    عطارک – ۱۳۹۸/۰۴/۱۲

    درود بر شما؛ سایز و اندازه گیاه مریم گلی در هر بسته متفاوت هست و ممکن است کمی گیاه پودر شده و ریز باشد و برای سوزاندن آن به اسپندان نیاز داشته باشید.

    فروزان – ۱۳۹۸/۰۶/۰۷

    سلام و عرض ادب دود کردن مریم گلی برای دفع انرژی منفی از محیط خیلی خیلی موثره در حدی که فکر میکنم من بدون مریم گلی نمیتونم خواب خوبی داشته باشم و هر شب قبل از خواب مانند اسفند کمی مریم گلی درون اسفندان میریزم و تمام خونه رو پر از دود مریم گلی میکنم خیلی خیلی خوبه

    عطارک – ۱۳۹۸/۰۶/۰۷

    درود بر شما خانم فروزان خوشحالیم که این محصول باعث رضایتتان گردیده است، لطفا دیگر محصولات عطارک را نیز امتحان کنید.

    سپاس فراوان

    مهتاب – ۱۳۹۸/۰۶/۲۲

    عطر و بوی خیلی خوبی داره من اونو با لوندر ترکیب می کنم و قبل از خواب اونها رو می سوزونم کیفیت خواب رو بالا میبره

    عطارک – ۱۳۹۸/۰۶/۲۳

    درود بر شما مهتاب عزیز از اینکه نظر و تجربتون را با ما به اشتراک گذاشتید از شما سپاسگزاریم. همچنین رضایت شما از این محصول، باعث خوشحالی ماست. سپاس فراوان

    مریم محمدی – ۱۳۹۸/۱۲/۰۷

    جدای از خواص آرام بخشی که داره الان به خاطر ضدعفونی کردن محیط مریم گلی رو توی خونه روشن کنید. مثل همیشه کیفیت همونی بود که انتظار می رفت…

    عطارک – ۱۳۹۸/۱۲/۰۷

    درود بر شما خوشحالیم که این محصول باعث رضایت شما گردیده و سپاس از اینکه تجربه تان را باما به اشتراک گذاشتید. شاد باشید

    farnazrm – ۱۳۹۹/۰۱/۲۴

    سلام میخواستم بپرسم ایا مریم گلی رو میشه همرمان با قرص اسپیرونولاکتون مصرف کرد ؟؟

    عطارک – ۱۳۹۹/۰۱/۲۷

    درود بر شما؛ در مورد تداخل این گیاه با داروهای شیمیایی اطلاعی نداریم؛ هر دارویی علاوه بر اثرات دارویی فراوانی که دارد، دارای عوارض جانبی نیز هست مصرف مقدار زیاد مریم گلی در مدت طولانی موجب افزایش ضربان قلب، گرگرفتگی، خشکی دهان، تشنج و سرگیجه می شود…

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    امروزه استفاده از داروهای گیاهی بخش قابل توجهی از بازار درمان را در همه جهان بخودش اختصاص داده است. و این روند به سرعت در حال پیشرفت است.

    نماد اعتماد الکترونیکی

    کد تایید *

    پزشک همیشه همراه شماست !

    اگر در مورد درمان با مریم گلی سوالی دارید همین الان بصورت چت یا تلفنی با من گفتگو کنید

    شاخه هایش با برگهای به زمین نزدیک و به ستبری ریحان و بزرگتر است . رنگش سبز و یونانیان این گیاه را بلوط زمینی می گویند . زیرا برگهای ریزش به برگ بلوط شبیه است و تلخ مزه اند .بیخ این گیاه به رنگ ارغوانی می زند .باید همین که تخم در آن پیدا شد چیده شود . مریم گلی گیاهی است علفی چند ساله چهار گوش کرکدار ،بلندی گیاه زیاد نیستو در حدود ۵/۰ متر می باشد .متقابل پوشیده از کرک به رنگ سبز مایل به سفید .برگهای پایین ساقه دراز ،بیضی ،به طول ۵-۴ سانتی و نوک تیزپ،کناره برگها دارای دندانه منظم بادمبرگ ولی برگهای واقع در قسمت بالای ساقه بدون دمبرگ و کوچک است. گلها به رنگ آبی کمرنگ یا ارغوانی معمولا در تابستان سال دوم ظاهر می شود.گونه دیگری از این گیاه که از نظر طبی چندان مورد توجه نیست دارای گلهای قرمز زیبایی است که به نام سلوی در گل کار کاشته می شود،نام علمی آنSalvia ambigua می باشد. تکثیر مریم گلی اگر چه با بذر ممک است ممکن است ولی در باغبان معمولا از طریق قلمه ازدیاد می شود.این گیاه در شرایط مختلفه وسیعی می روید ولی بهتر ین رشد آن در خاکهای رسی غنی زهکش دار می باشد و اراضی رو به آفتاب را ترجیح می دهد.برای تولید تجارتی فاصله بین خطوط کاشت را معمولا یک متر و فاصله بوته ها در روی خطوط را در حدود ۴۰ سانتی متر می گیرند.محصول سال اول البته کم است ولی در سال دوم و در سالهای بعد حدود یک تن برگ خشک از هر هکتار برداشت سال دوم و در سالهای بعد در حدود یک تن خشک از هر هکتار برداشت می شود.بدیهی این مقدار برگ ،محصول چند چین می باشد. بهترین زمان برداشت از نظر بیشترین مقدار اسانس در برگ در آغازظهور گلها می باشد.معمولا در حدود ۲۰ سانتی متر از قسمت فوقانی ساقه های گیاه با برگهای ان چیده می شود و پس از چیدن گل در مدت ۸-۷ روز در سایه و در جریان هوا پهن میکنند که خشک شود تا ضمن اینکه حداکثر اسانس در برگ می ماند رنگ سبز خاکستری برگ نیز به این ترتیب حفظ شود .پس از اینکه ساقه ها خشک شد برگها را از ساقه ها جدا کرده و در ظرفهای کاملا سربسته ای حفظ می نمایند.معمولا ۴ سال یکبار چون گیاه خشبی می شود ،مزرعه باید تجدید و نو شود.

    از مریم گلی برای التیام زخمهای ساق نیز استفاده می شود به این ترتیب که آن را با عسل جوشانیده و پارچه ای را در این دم کرده وارد و آلوده کرده و ری زخم می اندازند در التیام زخم تسریع می نماید.دم کرده ساده آن هم برای این نوع کمپرسها مفید است. سرانجام از مریم گلی به عنوان مدر و کمک به هضم غذا ضد تشنج و کم کردن مقدار قند خون و قاعده آور استفاده می شود.مصرف جوشانده آن ۱۰ گرم برگ گیاه در ۱۰۰ گرم سرکه مقدار قند خون را به سرعت کاهش می دهد. در فرانسه از دم کرده ۳۰-۱۵ گرم مریم گلی در یک لیتر آب جوش به عنوان قاعدعه آور استفاده می کنند و یک فنجان در هنگام خواب می خورند. دم کرده مریم گلی : ۵ گرم برگ خشک مریم گلی را با ۱۰۰۰ رگم آب جوش دم و صاف کرده و برای تحریک تقویت و عرق کردن متدرجا در عرض روز فنجان فنجان مثل چای بخورند.دم کرده ۳۰-۱۵ گرم برگ در۱۰۰۰ گرم آب جوش به عنوان مقوی معده و برای ضعف اعصاب بسیار نافع است. دود کردن مریم گلی: برگ خشک مریم گلی را گرفته خرد کرده مثل توتون در چپق بریزندو دود کنند و پس از کشیدن دهان و بینی را ببندند ،نفس را بشدت از ریه خارج کنند و چندین دفعه در عرض روز این عمل را تکرار کنند،برای سنگینی گوش و اختلالات نزله و سرما خوردگی و ورمهای حلق ناشی از سرما خوردگی نافع است. تهیه و تنطور مریم گلی برای تقویت مو:برگهای مریم گلی را در الکل (۵ بربر وزن برگ )مدت ۲ هفته خیس می کنند و پس از آن مایع حاصل را به نسبت مساوی با مشروب الکلیRhum مخلوط می کنندو با این مخلوط در موقع استحمام پوست سر را خوب مالش می دهند.

    مریم گلی خشک

    سلام ،دکتر فاطمه یعقوبی پزشک عمومی هستم، میتوانید همین الان سوالتونو بصورت چت یا تلفنی از من بپرسید و با هم گفتگو کنیم .

    گیاه مریم گلی مضرات خاصی ندارد.

    خاصیت :بازکننده ، تکه کننده ، لطافت بخش و گرمی رسان است . زخم و قرحه :همراه عسل زخم های مزمن را پاک می نماید . مفاصل :سبز یا آب پز را بخورند در گسستگی ماهیچه مفید و شربت آن ترنجیدگی را سر حال می آورد و تا کهنه تر گردد مفیدتر است . چشم :حب از آن می سازند و می خشکانند و برای مداوای زخم چشم به کار می برند .این دارو را در روغن زیتون بجوشانند یا بسایند و گردش را در چشم بکشند آب ریزی همیشگی چشم را درمان می نماید . سینه :سرفه مزمن را چاره می کند . اندام های غذا :کلفتی طحال را لاغر می کند .داروی یرقان سودایی است .شربت آن برای رفع سوء هضم بهترین دارو است . استسقا را در اولین مرحله علاج می نماید و تا کهنه تر باشد مؤثرتر است . اندام های دفعی :بول و حیض را ریزش می دهد . زهرها :ضمادش پادزهر حشرات سمی است .

    از نظر ترکیبات شیمیایی برگهای مریم گلی دارای اسانس روغنی فرار و ساپونین و یک ماده تلخ به نام پیکرو سالوین با خاصیت متوقف کردن رشد باکتری و همچنین اسید های آلی م یباشد.از تقطیر برگهای خشک مریم گلی ۵/۲-۵/۱ درصد اسانس گرفته می شود که رنگ آن زرد کمرنگ است و درالکل ۸۰ درجه حل می شود .و اسانس مریم گلی عنبری است و از نظر مقدار کافور خیلی غنی است. اگر گیاه در هوای آزاد خشک شود و برای خشکگ کردن آن از حرارت آتش استفاده نشود،مقدار اسانس آن بیشتر خواهد بود و همچنین مقدار اسانس و مقدار ماده سینئول اسانس در دوران ظهور شکوفه ها و باز شدن گل بیشترین است. مقدار سینئول که در اسانس وجود دارد در اسانس شاخه هایی که تازه خشک شده اند در حدود ۲۵ درصد می باشد.از گیاه دیترپن و پیکروسالوین نیز گرفته می شود.

    مریم گلی گیاهی است علفی چند ساله چهار گوش کرکدار ،بلندی گیاه زیاد نیستو در حدود ۵/۰ متر می باشد .متقابل پوشیده از کرک به رنگ سبز مایل به سفید .برگهای پایین ساقه دراز ،بیضی ،به طول ۵-۴ سانتی و نوک تیزپ،کناره برگها دارای دندانه منظم بادمبرگ ولی برگهای واقع در قسمت بالای ساقه بدون دمبرگ و کوچک است.  

    پونه کوهی گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که با نام‌های آویشن کوهی و فودنج جبلی نیز شناخته می‌شود. پونه کوهی گیاهی است که بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند و برگ‌ها متقابل، از نظر اندازه متغیر و در پایین بسیار بزرگ‌تر است. اما هرچه به‌طرف رأس گیاه می‌رود کوچکتر شده و به شکل تخم مرغی یا بیضوی درمی‌آید. حاشیه برگ‌ها صاف یا کنگره‌ای است. گلها به ‌طول ۴ ـ ۷ میلی‌متر به‌رنگ صورتی یا سرخ به شکل‌خوشة افشان روی شاخه‌ها قرار دارد. زمان گل دادن بین تیر تا شهریور است. تمام ‌قسمت‌های گیاه بوی مطبوع معطری شبیه آویشن دارد.

    دم‌نوش زنجبیل نوشیدنی گرمِ تند زنجـبیل یا زنجفیل یک گیاه خوراکی، ادویه و گیاه دارویی است. زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه‌های بنفش بدست می‌آید. اگرچه معمولاً از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که «ریزوم» نام دارد.

    به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهو های بوده ، برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .

    دم آلبالو عبارت از دم میوه هائی است که باریک و کشیده و بصورت دو شاخه ، برنگ قهوه ای روشن دیده میشود . این قطعات متعلق به در خت آلبا لو با نام علمی:Cerasus vulgaris Mill. ازتیره گلسرخ است (Rosaceae) است . آلبالو درختی است زیبا که در اغلب نقاط ایران کشت می گردد . گلهای سفید و زببای آن قبل از باز شدن برگها روی درخت ظاهر میگردد و ظاهری بسیار زیبا در بهار ایجاد می نماید .میوه های کاملا مدور و قرمز رنگ، برگهای دندانه دار و سا قه های قرمز رنگ که پوسته پوسته می گردد از مشخصات ابن درخت است .

    Neted Saffron غده های کروی , پوشیده از شبکه ای فیبری به رنگ قهوه ای روشن بدون بو با طعم تند است که از غده های زیرزمینی گیاه جو قاسم با نام علمی:‍Crocus Haussknechtii Boiss.از تیره زنبق (Iridaceae ) بدست می آید که نوعی زعفران صحرایی بومی ایران است .9 تا 14 برگ کشیده و باریک آن درزمستان و بهار ظاهر میگردند . گلهای آن از سفید تا آبی پررنگ مشاهده می گردد و وجود خامه منقسم به سه شاخه قرمز و روشن علامت مشخصه است .

    تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

    برگ‌های گیاه مریم‌گلی سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدان است و به صورت چای نیز استفاده می‌شود، از مهم‌ترین خواص مریم گلی می‌توان به تقویت حافظه و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

    به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ در طب سنتی، صد‌ها سال است که برای سرماخوردگی و اختلالات گوارشی برگ‌های گیاه مریم‌گلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنتی‌اکسیدان‌هایی که داخل آن وجود دارد، سیستم دفاع بدنی را قوی کرده و مقاومت بدن را افزایش می‌دهد.

    تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که این گیاه کلسترول بدن را نیز کم کرده و برای سلامت مغز و اعصاب و بهبود حافظه بسیار موثر و مفید است. این گیاه همیشه سبز دائمی متعلق به خانواده نعناعیان همراه با گیاهان نظیر پونه کوهی، رزماری، اسطوخودوس، ریحان و آویشن است.

    ارزش تغذیه‌ای مریم گلی

    مریم گلی خشک

    مریم‌گلی فواید سلامتی و خواص دارویی خود را مدیون ارزش مواد مغذی غنی خود است. این گیاه سرشار از ترکیبات شیمیایی مشتق شده از ویتامین‌ها، مواد معدنی و روغن است.

    گیاه مریم‌گلی دارای ویتامین‌های A، C و B است. مریم گلی تازه و خشک منبع خوبی از مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منگنز، منیزیم، روی، آهن و مس است.

    فواید و خواص مریم‌گلی برای پوست

    مریم‌گلی می‌تواند پوست شما را سالم و زیبا نگه دارد و مواد مشتق شده از ترکیبات شیمیایی، روغن‌های اسانس آن حاوی ویتامین‌هایی برای مراقبت از پوست هستند.

    ضد پیری

    آنتی‌اکسیدان‌ها نشانه‌های سالخوردگی مثل چین و چروک، خطوط ظریف و خال‌های پیری را معکوس می‌کنند. این آنتی‌اکسیدان‌ها از رادیکال‌های آزادی محافظت می‎کنند که به سلول‌های پوست آسیب می‎رسانند و سبب پیری پوست می‌شوند. این گیاه غنی از کلسیم و ویتامین A است که از پوست شما در برابر هجوم رادیکال‌های آزاد محافظت می‎کند و به بازسازی روزانه سلولی کمک می‌کند و باعث به حداقل رساندن و به تاخیر افتادن ظهور چین صورت می‌شود.

    تونر پوست‌های چرب

    مریم‌گلی به عنوان یک تونر عالی با تنظیم تولید چربی عمل می‌کند. شما می‌توانید یک تونر خانگی را با جوشاندن یک قاشق مریم گلی در حدود ۲۵۰ میلی لیتر آب آماده کنید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد صافش کنید. آن را بعد از سرد شدن به صورت خود بزنید.

    درمان مشکلات پوستی

    خاصیت ضد باکتری این گیاه شگفت انگیز، از وقوع عفونت‌های پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین دارای خواص ضدعفونی‌کننده و ضدالتهابی است که به درمان آکنه و نیز تسکین علایم اگزما و پسوریازیس کمک می‌کند.

    گیاه مریم‌گلی برای درمان ریزش مو

    از زمان باستان برای مبارزه با ریزش مو و طاسی استفاده می‌شده است. توصیه می‌شود که ۳ تا ۴ قطره روغنش را با مقادیر برابری از روغن رزماری و نعناع ترکیب کنید و با یک قاشق سوپخوری روغن زیتون رقیق کنید. پوست سر خود را دو بار در روز با آن ماساژ دهید.

    گیاه مریم‌گلی برای داشتن مو‌هایی براق

    استفاده از چای مریم‌گلی را می‌توان برای درخشان کردن مو‌ها استفاده کرد. شما می‌توانید آن را با جوشاندن یک قاشق سوپخوری برگ‌های خشک مریم‌گلی در یک فنجان آب آماده کنید. این عصاره به درمان شوره سر کمک می‌کند.

    گیاه مریم گلی برای تقویت رشد مو

    ترکیبی از مریم‌گلی و رزماری بسیار عالی است و می‌تواند موی شما را ضخیم‌تر، محکم‌تر و قدرتمندتر کند. مریم گلی به ویژه در تقویت رشد موی جدید موثر است، چون گردش پوست سر را بهبود می‌بخشد و مواد مغذی بیشتری را برای کیسه‌های ترشحی مو تامین می‌کند. یک محلول شستشو از مریم‌گلی و رزماری را می‌توان با جوشاندن این دو گیاه در آب آماده کرد. این عصاره گیاهی می‌تواند کیفیت مو‌های شما را بهبود ببخشد و باعث احیای مو‌های خشک و نازک شود.

    تیره‌کننده مو‌ها

    مریم‌گلی می‌تواند برای تیره کردن و تشدید رنگ مو به کار رود. تنها کاری که باید بکنید این است که بعد از شامپو زدن، از آن استفاده کنید. دم کرده برگ‌های مریم گلی تازه می‌تواند مو‌های خاکستری را تیره کند و رنگ مو قهوه‌ای و یا سیاه را عمیق‌تر کند و به آن درخشندگی بدهد.

    درمان عرق کردن بیش از حد

    مطالعه اخیر در آلمان نشان داده است که استفاده از عصاره برگ خشک و یا محلول برگ مریم‌گلی باعث کاهش عرق کردن تا حدود ۵۰ درصد می‌شود. مریم‌گلی عرق را خشک و به حذف بوی بدن کمک می‌کند.

    درمان گلو درد

    محلول مریم‌گلی در درمان گلو التهاب و لوزه و گلو زخم موثر است. برای این هدف، شما می‌توانید کمی از برگه‌های مریم‌گلی خشک را در مقداری آب بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. معجون را صاف کنید و آن را با کمی عسل شیرین کنید. استفاده از آن دو بار در روز باعث آرامش خواهد شد.

    مریم گلی خشک

    گیاه مریم‌گلی برای سلامت دندان

    این گیاه می‌تواند نقش مهمی در برنامه دندان پزشکی شما ایفا کند. از آن می‌توان به عنوان دهان‌شویه موثر در درمان بیماری‌های لثه، گلو و برفک استفاده کرد. اگر دچار مشکل هستید، می‌توانید به سادگی چای مریم‌گلی بخورید یا آن را در مکعب‌های یخ منجمد کنید. برای تسکین درد یکی از این مکعب‌ها را در دهان خود بریزید.

    درمان آسم

    اثر ضدتشنجی مریم‌گلی باعث کاهش تنش در عضلات می‌شود و می‌تواند برای جلوگیری از حملات آسم مورد استفاده قرار گیرد. این بیماری در رفع گرفتگی مخاط در مجاری هوایی و جلوگیری از عفونت‌های ثانویه موثر است.

    درمان افسردگی

    محلول مریم‌گلی علاوه بر بهبود تمرکز و توجه، به مقابله با اندوه و افسردگی کمک می‌کند. همچنین مریم‌گلی اغلب به عنوان درمان طبیعی برای افسردگی استفاده می‌شود. نوشیدن یک فنجان چای مریم‌گلی روحیه شما را بهبود می‌دهد، در نتیجه به شما اطمینان می‌دهد که بر افکار منفی ناشی از افسردگی غلبه کنید.

    گیاه مریم‌گلی مفید برای قلب

    دو قاشق چایخوری مریم گلی حاوی حدود ۲۰ میلی گرم کلسیم و مقدار زیادی پتاسیم است که برای عملکرد مناسب سیستم قلبی عروقی و حفظ ریتم ضربان قلب ضروری هستند. این گیاه فاقد کلسترول است و سدیم کمی دارد. از این رو، باید کسانی استفاده کنند که دارای مشکلات کلسترولی هستند تا از اختلالات قلبی و عروقی محافظت کنند.

  • عکس هایی از کشور نیجریه
  • تقویت سیستم ایمنی بدن

    مریم‌گلی دارای خواص ضدمیکروبی است و مصرف موضعی آن از بروز عفونت‌های باکتریایی و ویروسی جلوگیری می‌کند.

    درمان سرفه

    چای مریم‌گلی به عنوان یک راه حل برای سرفه کار می‌کند، زیرا دارای خاصیت خلط‌آوری و ضدالتهابی است. برای از بین بردن سرفه، گلودرد و یا شرایط مشابه از چای مریم گلی به طور مرتب مصرف کنید تا این که شرایط تسکین پیدا کند.

    چگونه می‌توان چای مریم‌گلی را تهیه کرد؟

    برای تهیه چای مریم‌گلی، دو قاشق سوپخوری برگ‌های مریم‌گلی تازه یا یک قاشق سوپخوری برگ‌های خشک شده را به یک لیوان اضافه کنید. لیوان را با آب تقریباً جوش پر کنید. برای چند دقیقه روی آن را بپوشانید. چای را برای برداشتن برگ‌ها صاف کنید.

    در بسیاری از فروشگاه‌های غذا‌های طبیعی می‌توان کیسه‌های چای مریم‌گلی را یافت. چای مریم‌گلی هم در مخلوط با چای معمولی یافت می‌شود.

    ضدعفونی خانه با مریم‌گلی

    سوزاندن مریم‌گلی ۹۴ درصد از باکتری‌های پیرامون را از بین می‌برد و برای ضدعفونی کردن هوای خانه مفید است. دانشمندان کشف کرده‌اند که سوزاندن مریم‌گلی در محیط خانه می‌تواند بسیاری از میکروب‌ها و باکتری‌های محیط شما را از بین ببرد و شما و خانواده‌تان از هوایی سالم و غیرآلوده تنفس کنید.

    مریم گلی خشک

    برای سوزاندن گیاه مریم‌گلی یک دسته گیاه خشک را با نخ به هم ببندید و انتهای آن با آتش روشن کنید و کمی فوت کنید تا دود کند. نتیجه چنین کاری پاک شدن هوای خانه شما از اکثر باکتری‌های بیماری‌زا است.

    برخلاف اکثر خوشبوکننده‌های شیمیایی این تصفیه کننده هوا ۱۰۰ درصد طبیعی است و به هیچ عنوان هیچ واکنش آلرژیکی برای افرادی که به عطر‌ها و بو‌ها حساسیت دارند به وجود نمی‌آورد.

    در خانه‌های آپارتمانی که سرویس‌های بهداشتی در خانه قرار دارند و خانه‌هایی که افراد سیگاری در آن‌ها زندگی می‌کنند نیاز به پاکسازی محیط خانه بیشتر احساس می‌شود. اگر کودک در منزلتان دارید حتما این کار را انجام دهید تا کودک‌تان از باکتری‌های بیماری‌زا در امان بماند.

    عوارض مریم‌گلی

    مصرف مقدار زیاد مریم‌گلی در مدت طولانی سبب افزایش ضربان قلب، گرگرفتگی، خشکی دهان، تشنج و سرگیجه می‌شود.

    منبع: فارس

    88492747

    88830950

    info@bornanews.ir

    تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

    پاسخ گویی تلفنی در روزهای کاری از ساعت 10 لغایت 22 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 الی 20 انجام می گیرد.

    به دلیل میزان اتوماسیون بالایی که پرداخت اینترنتی دارد، هزینه سفارش فقط به صورت آنلاین یا کارت به کارت دریافت می شود و امکان پرداخت در محل وجود ندارد.

    با توجه به محدودیت های ایجاد شده در کشور جهت جلوگیری از شیوع کرونا ارسال سفارشات روزانه نخواهد بود. لطفا صفحه روشهای ارسال را مطالعه نمایید.

    هزینه ارسال بنا بر انتخاب شما متغیر بوده و بر عهده مشتری است. ارسال سفارش های بیشتر از ۲۰۰۰۰۰ تومان رایگان است. تمامی شهرها و روستاهای ایران تحت پوشش هستند.

    در صفحه جزئیات محصول، قیمت و وزن محصولات به صورت شفاف بیان شده، بروز و معتبر هستند. لطفاً در این خصوص تماس نگیرید.

    مریم گلی خشک

    16000 تومان

    مریم گلی خشک شده با بهترین کیفیت در فروشگاه هزار و چهل گیاه. مریم گلی گیاهی از خانواده نعنا بوده و برای خواص دارویی و عطر و طعمش در آشپزی کاربرد زیادی دارد.

    موجود در انبار

    مریم گلی یا Sage گیاهی از خانواده نعنا و بومی مدیترانه با برگهای خاکستری – سبز است که امروزه در بسیاری از کشورها می روید. این گیاه به همراه سایر سبزیجات و گیاهان همچون نعنا، آویشن، مرزه و غیره به علت عطر و طعم خاصش در آشپزی استفاده می شود. این گیاه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله ویتامین آ، فولات، کلسیم، آهن، منیزیوم، منگنز، ویتامین های گروه ب و غیره می باشد. از آن گذشته این گیاه دارای خواص درمانی بسیاری است که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

    یکی از کاربردهای مهم مریم گلی برای رفع مشکلات گوارشی مثل نفخ، سوزش سر دل و اسهال است، استفاده از این دمنوش می تواند مانع از ایجاد این مشکلات شود. برای تهیه دمنوش مریم گلی می توانید ۳ گرم از آن را در یک لیوان آب دم کرده یا بجوشانید و روزانه چند بار از آن میل کنید.

    به علت داشتن مواد ضد میکروبی بر علیه باکتری، ویروس و قارچ کارساز است و به همین دلیل از آن به صورت غرغره برای رفع گلودرد، به صورت دمنوش و موضعی برای رفع تبخال، به صورت دهان شویه برای رفع آفت های دهانی و زخم ها، خونریزی لثه و خونریزی های دهانی استفاده می شود. همچنین برای شستشوی زخم های بدن می توان از مریم گلی استفاده نمود. ضمناً این گیاه به علت داشتن خاصیت ضد میکروبی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

    دیده شده است افرادی که از مریم گلی به صورت منظم و به صورت ادویه استفاده می کنند تا ۵۴ درصد شانس کمتری برای ابتلا به سرطان ریه دارند

    در مطالعه ای دیده شده است مصرف ۴ ماهه مریم گلی باعث بهبود حافظه و بهبود عملکرد ذهنی در افراد مبتلا به آلزایمر شده است. دانش آموزانی که می خواهند عملکرد بهتر تحصیلی داشته باشند بهتر است مریم گلی را امتحان کنند. این گیاه باعث می شود درس را بهتر به یاد بسپارند.

    در مطالعه ای نشان داده شده که مصرف دو ماهه مریم گلی باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می شود.

    استفاده از عصاره دو درصدی مریم گلی باعث کاهش سرخی آفتاب سوختگی پوستی می شود.

    در مطالعه ای نشان داده شد استفاده از دمنوش این گیاه در دوره درمانی سه ماهه قند خون را به میزان مناسبی کاهش می دهد. البته یادتان باشد در افرادی که انسولین استفاده می کنند استفاده از گیاهان دارویی کاهنده قند خون توصیه نمی شود.

    استفاده مداوم از مریم گلی باعث افزایش روحیه و افزایش انرژی بدنی و تازگی و یرزندگی در شما می شود. اگر مزه تلخ این گیاه شما را اذیت می کند، آن را با عسل طبیعی میل کنید.

    استفاده مداوم از این گیاه باعث کاهش دردهای رماتیسمی و مفصلی می شود. می توانید نوشیدن این دمنوش را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

    استفاده از دمنوش این گیاه به همراه دود کردن دود کردن برگهای آن مانع از ایجاد حملات آسم می شود.

    استفاده از دمنوش این گیاه به صورت مداوم باعث بهبود سلامت کلیوی و دفع اسید اوریک و بهبود نقرس می شود.

    برای کاهش اضطراب و افسردگی های خفیف تا متوسط موثر است. می توانید هر روز دمنوش مریم گلی را برای یک زندگی آرام تر امتحان کنید.

    مریم گلی مانع تعرق و گرگرفتگی زمان یائسگی می شود. استفاده مکرر از آن در زمان یائسگی کمک می کند تا خانمها این زمان را راحتتر سپری نمایند.

    مصرف دمنوش مریم گلی برای کاهش دردهای قاعدگی موثر است و به خانمها کمک می کند تا این دوران را راحت تر سپری نمایند.

    استفاده از مریم گلی به صورت موضعی باعث رفع جوش های صورت می شود. برای این منظور می بایست ابتدا صورت خود را با شامپو بشوئید. دمنوشی غلیظ با حرارت ملایم از این گیاه تهیه کرده، پارچه ای نخی و تمیز را به آن آغشته کرده و آن را برای ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. این کار را روزی دو بار و برای چند هفته ادامه دهید تا نتایج آن را ببینید. یادتان باشد ، بعد از هر بار استفاده پارچه خود را خوب بشوئید.

    استفاده مداوم از جوشانده غلیظ مریم گلی و رزماری می تواند به موهای شما رنگی زیبا و قهوه ای دهد. جوشانده غلیظ مریم گلی و رزماری را بعد از شستشوی مو ها برای ۳۰ دقیقه روی موهای خود بگذارید تا رنگ بگیرد. ضمن اینکه این ترکیب باعث تقویت موهای شما خواهد شد.

    تیم تحریریه فروشگاه آنلاین هزار و چهل گیاه روزها و شبهای خوشی را برایتان آرزومند است.

    پاکت صد گرمی

    مریم گلی خشک

    پایین آوردن کلسترول, تسکین دردهای قاعدگی, ضد آلزایمر, ضد سرطان, کاهش دردهای مفصلی, کاهش قند خون, کاهش نشانه‌های یائسگی

    برای حافظه خوبه شنیدم

    برای تمرکز موثره و در بهبود حافظه هم موثره

    17500 تومان

    20600 تومان

    19800 تومان

    23600 تومان

     

    فروشگاه آنلاین هزار و چهل گیاه با رویکردی تازه که تلفیقی است از علم و سنت پا به بازار گسترده گیاهان دارویی نهاده است. ما به قطع از دانشی چند هزار ساله که پیشینیان برای ما به یادگار گذاشته اند بهره می جوییم اما در عین حال از آخرین تحقیقاتی که در سطح جهان در مورد گیاهان دارویی انجام می شود نیز بهره می بریم. همراهی علم و سنت رسالتی است که به آن پایبند خواهیم بود.

    مریم گلی دارای عطر و طعم قوی است به همین دلیل است که معمولا در مقادیر کم استفاده می شود و خواص مریم گلی بسیار بی شمار است. به عنوان یک عامل تمیز کننده طبیعی، آفت کش و شیوه های آیینی در سوزاندن سنتی معشوق استفاده می شود. این گیاه به صورت تازه، خشک و یا به صورت روغن موجود است و مزایای سلامتی زیادی دارد.

    خواص مریم گلی شامل توانایی آن در بهبود عملكرد مغز، كاهش التهاب، جلوگیری از بیماری های مزمن، تقویت سیستم ایمنی، تنظیم هضم، رفع بیماری های پوستی، تقویت استخوان، کاهش تسریع در شروع اختلالات شناختی، جلوگیری از دیابت و غیره است.

    هنگامی که نوبت به تاثیر این گیاه بر سلامت انسان می رسد باور نکردنی است. مریم گلی رابطه نزدیکی با رزماری دارد و آنها اغلب “گیاهان خواهر” معرفی می شوند. مریم گلی در واقع یک بوته همیشه سبز با ساقه های چوب و گل های آبی / بنفش است که در منطقه مدیترانه یافت می شود.

    استفاده سنتی از خواص مریم گلی در پزشکی کاملا مستند شده و هزاران سال قدمت دارد. در ابتدا برای درمان نیش مار، محافظت در برابر شیطان، افزایش باروری زنان و سایر موارد مورد استفاده قرار می گرفت که دیگر رعایت نمی شود و یا به آن اعتقاد ندارند.

    مریم گلی خشک

    با این حال، پژوهش های مدرن کشف کرده اند که تاثیر خواص مریم گلی بر بدن انسان قابل توجه است، به همین دلیل است که به طور گسترده به سراسر جهان صادر می شود و از ایالات متحده گرفته تا خاورمیانه کاربرد دارد. به طور معمول، به دلیل طعم فلفلی آن به غذاها برای خوش طعم شدن اضافه می کنند و یک عنصر کلیدی در بسیاری از غذاها و آماده سازی های انواع گوشت است.

    این گیاه ترکیبی از مصارف آشپزی با اثرات داروئی غیرقابل انکار دارد و همین باعث می شود که برای سلامتی شما بسیار ارزشمند باشد. با توجه به این، بیایید نگاهی عمیق به خواص مریم گلی داشته باشیم.

    تحقیقاتی که در مجله داروسازی و درمانگاه بالینی انجام شده نشان داده است که حتی مقادیر کوچک عصاره مریم گلی، از نظر استنشاق یا مصرف، می تواند به کاهش علائم بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط ​​و افزایش توانایی یادآوری و حافظه در افراد کمک کند. فعالیت های دیگر مغز مانند افزایش غلظت و تمرکز بر یک موضوع انتخاب شده را به دنبال دارد که به معنی آن است که برای جوانان در مدرسه یا برای افراد علاقه مند به چالش و مشاغل فکری، اضافه کردن کمی از آن به رژیم غذایی ممکن است موثر باشد زیرا تقویت کننده مغز محسوب می شود.

    مطالعه ای با عنوان “فعالیت موضعی ضد التهابی برگ مریم گلی ادعا می کند که این گیاه توانایی درمان بسیاری از بیماری هایی که از التهاب ناشی می شود را دارد.

    جویدن برگ های مریم گلی همیشه دلپذیر ترین راه نیست زیرا عطر و طعم می تواند بسیار شدید باشد اما این مؤثرترین راه برای دریافت ترکیبات ارگانیک در سیستم شما است اما اگر از مسائل التهابی، به ویژه در دستگاه تنفسی یا دستگاه گوارش رنج می برید، می توانید این التهاب را با دم کردن این گیاه برطرف کنید.

    ویژگی های ضد التهابی مریم گلی به مسائل بهداشتی نظیر آرتروز و نقرس و همچنین التهاب کلی سیستم قلبی عروقی که می توانند منجر به بیماری های قلبی و فشار خون بالا شوند می انجامد. فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی موجود در آن مسئول این اثرات مفید هستند.

    شرایط مزمن و بیماری های دژنراتیو می تواند دلیل بعضی از نگرانی های بهداشتی و خطرناکی که در زندگی شما به وجود می آیند باشد. بسیاری از این ها ناشی از رادیکال های آزاد، مواد خطرناک متابولیسم سلولی هستند که به سلول های سالم حمله می کنند و باعث آپوپتوز یا جهش می شوند.

    برخی از خواص ضد میکروبی که در مریم گلی وجود دارد و در عین حال معمولا در مقادیر کم مصرف می شود، می تواند کاربرد موضعی داشته باشد و از آن برای جلوگیری از عفونت های باکتریایی و ویروسی که به بدن شما حمله می کنند استفاده کنید. ما اغلب به وارد شدن بیماری از طریق بینی یا دهان فکر می کنیم اما پوست نیز می تواند به خطر افتاده و به عنوان دروازه ای برای عوامل خارجی باشد. روش موضعی می تواند یک راه دفاعی در برابر این نوع از بروز بیماری باشد.

    یکی از مزایای نادیده گرفته شده از خواص مریم گلی در واقع سطح بالای ویتامین K، ویتامین ضروری برای بدن است که در بسیاری از غذاها وجود ندارد. ویتامین K یک عنصر حیاتی در توسعه تراکم استخوان و اطمینان از صحت استخوان های ما است. اگر از علائم اولیه پوکی استخوان رنج می برید یا یک سبک زندگی فقیر از مواد مغذی دارید، سلامت استخوان شما کم است. اضافه کردن برگ های مریم گلی به رژیم غذایی شما می تواند میزان ویتامین K  را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، به عنوان یک خوراک 27 درصد از نیاز روزانه تان را تامین می کند.

    استفاده موضعی از برگ مریم گلی می تواند اثربخشی آن در برابر شرایط پوستی خاص، از جمله اگزما، پسوریازیس و آکنه را تشدید کند. این مشکلات ناخوشایند را می توان به سرعت یا به تدریج کاهش داد اگر شما به طور منظم  عصاره آن را به مناطق التهابی و یا آسیب دیده اعمال کنید.

    بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شده است، مریم گلی یکی از بهترین گیاهان است که به کنترل دیابت کمک می کند. حاوی عصاره ها و مواد شیمیایی خاص است که برخی از آنها در داروهایی که معمولا برای کنترل دیابت تجویز می شود، به طور مصنوعی یافت می شود. به نظر می رسد تنظیم و مهار انتشار گلوکز ذخیره شده در کبد، جلوگیری از نوسانات عمده قند خون که می تواند به جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند را کنترل کند یا حداقل موجب پیشگیری از این بیماری شود.

    اسید رزمارینیک موجود در مریم گلی، به عنوان عامل ضد التهابی برای معده عمل می کند. این ماده مانع از اسپاسم معده می شود و می تواند به طور قابل توجهی کاهش اسهال و گاستریت برای بیماران مبتلا به شرایط ناراحت کننده و شرم آور داشته باشد. اضافه کردن آن به وعده های غذایی می تواند تمام پروسه های گوارش تان را در مسیر تنظیم کرده و کاهش التهاب در سراسر روده را به دنبال داشته باشد.

    یک مطالعه آزمایشی که در مجله بین المللی علوم مولد منتشر شد، مزایای چای مریم گلی را روی 6 داوطلب زن 40 تا 55 ساله بررسی کرد. به طور خاص، محققان به تنظیم قند خون و کلسترول رسیدند. آنها دریافتند که پس از چهار هفته مصرف چای این گیاه، اثرات واقعی بر تنظیم قند وجود ندارد اما “بهبودی در پروفایل لیپید با سطح کلسترول LDL پایین تر و همچنین افزایش سطح کلسترول HDL پلاسما در طول دو هفته پس از درمان را به دنبال دارد.

    افزایش وزن و چاقی ناشی از عوارض بهداشتی از جمله دیابت نوع 2 و فشار خون بالا است. محققان در حال توسعه جایگزین های طبیعی برای روش های کنترل از دست دادن وزن، اثرات عصاره حاصل از برگ های مریم معمولی را بررسی کردند. آزمایشات مبتنی بر حیوانات نشان می دهد که این عصاره جذب چربی در پانکراس را مهار می کند و منجر به کاهش وزن کلی موش هایی که دارای رژیم غذایی با چربی بالا هستند می شود. این یافته ها می تواند راه درمان طبیعی برای چاقی باشد.

    علائم یائسگی عبارتند از گرگرفتگی، بی خوابی، سرگیجه، سردرد، عرق شبانه و گاه به گاه ضربان قلب. این علائم ناشی از عدم تعادل هورمونی، یعنی کاهش میزان استروژن است. در سال 2011، محققان سوئیس اعتقاد داشتند که چای مریم گلی می تواند برای علائم یائسگی مفید باشد. در این مطالعه، 71 بیمار با دوز روزانه قرص این گیاه به مدت دو ماه تحت درمان قرار گرفتند. نتایج نشان می دهد که مریم گلی درمان مناسب برای علائم یائسگی است که به بیماران و مراقبین گزینه های درمانی طبیعی ارائه می دهند.

    مطالعه ای انجام شده توسط محققان در هند به دنبال درک ارتباط بین خواص مریم گلی و اثرات ضد اسهال انجام شد. داده های تحقیق نشان می دهد که عصاره برگ مریم گلی مهار حرکتی روده را محدود می کند و فعالیت اسپاسمودی روده را مختل می کند. این مطالعه حمایت از مصرف داروی مریم گلی را برای درمان اسهال و همچنین کولیک شکمی ارائه داد.

    بیماری آلزایمر (AD) یک بیماری است که در طول زمان بدتر می شود و بر حافظه و عملکرد مغز تاثیر می گذارد. افراد مبتلا به بیماری آلزایمر با استفاده از خواص مریم گلی به عنوان یک درمان، بهبودی کمی در عملکرد مغز را به مدت 4 ماه در مقایسه با گروه های دیگر با بیماری متوسط ​​آلزایمر نشان داد. خواص مریم گلی ممکن است باعث تحریک در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر شود.

    ادعای مطبوعاتی متخصصین جایگزین این است که خواص مریم گلی می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند. این نشان می دهد که هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد و تنها به آزمایشات متکی است.

    در این زمینه دانشمندان توانسته اند ثابت کنند که برخی از خواص مریم گلی می توانند رشد سلول های سرطانی را در لوله های آزمایش، از جمله سرطان سینه، سرطان روده بزرگ، لوسمی میلوئید، سرطان پروستات، سرطان کبد و کارسینوم ریه کوچک سلولی کاهش دهد.

    در حالی که نتایج لوله آزمایش به ندرت در مورد انسان هم صدق می کند، بررسی های سال 2013 نشان می دهد که خوراندن اسید رزمارینیک روزانه به موش ها منجر به پیشگیری از سرطان پوست و همچنین سرطان پستان شد.

    در حالی که هیچ کدام از این ها نباید نشان دهند که خوردن یا نوشیدن مریم گلی می تواند از سرطان جلوگیری کند، تحقیقات فعلی ممکن است به پیشرفت داروهای موثر ضد سرطان در آینده کمک کند.

    مریم گلی در باغچه: این گیاه به رشد گیاهان باغچه و حیاط خلوت شما بسیار کمک می کند. خود مریم گلی برای رشد نیاز به نور کامل خورشید و خاک خوب دارد. اگر شما کارهای باغبانی انجام دهید، گیاه مریم گلی را در کنار کلم بروکلی، گل کلم یا کلم برگ بزنید.

    مریم گلی خشک

    مریم گلی برای کنترل آفات باغ: برگ های مریم گلی معمولا برای دفع برخی از آفات باغبانی مانند هویج و کلم موثر است. این بازدارنده طبیعی نیاز به حشره کش های بالقوه سمی را کاهش می دهد.

    برای جذب گرده افشان ها: گرده افشان هایی مانند زنبورها، پرندگان و پروانه ها نمی توانند در مقابل گیاه مریم گلی مقاومت کنند. این گیاهان سالم می توانند در حصول اطمینان از اینکه گیاهان و سبزیجات دیگر شما گرده افشانی می شوند، به حمایت از جمعیت گرده افشان کمک کنند.

    سوزاندن مریم گلی: بسیاری از جوامع بومی آمریکایی بسته های خرد شده ای از این گیاه را به عنوان بخشی از مراسم تشریفاتی خود می سوزانند. اعتقاد بر این است که گسترش مریم گلی در منطقه منجر به برداشتن انرژی منفی و بهبود زخم می شود. اغلب بسته های خشک شده، که به عنوان چوب های براق شناخته می شوند، شامل مریم گلی سفید است که از انواع دیگر مریم گلی جدا می شود، اگرچه می توان از مریم گلی معمولی خشک نیز استفاده کرد. در بعضی از باورها، سوزاندن این گیاه مانع ایجاد روحیه منفی در ورود به اتاقی است که در آن مراسم انجام می شود.

    پاک کننده خانگی طبیعی: مریم گلی می تواند به عنوان پاک کننده استفاده شود. مخلوطی از مریم گلی، سرکه، الکل و یک قطره مایع ظرفشوئی، همه چیز را برای ایجاد تمیز کننده همه جانبه برای خانه تان فراهم می کند و یکی از روش های امن برای تمیز کردن خانه است.

    اسانس مریم گلی برای پوست شما: حضور کمپور و کمپل در روغن اسانس مریم گلی می تواند به مبارزه با عفونت های قارچی پوست مانند درماتیت و قارچ در کفش های ورزشی کمک کند.

    هنگامی که برای اهداف آشپزی مصرف می شود، مریم گلی برای بزرگسالان و کودکان کاملا امن است. در مقابل، هنگامی که برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار می گیرد، عصاره مریم گلی یا برگ آن می تواند مضر باشد اگر در مدت زمان طولانی استفاده شود. این به این دلیل است که مریم گلی حاوی توئون، یک نوروکسین است که مسئول اثرات تغییر دهنده ذهن در نوشابه های الکلی است.

    اگر بیش از حد مصرف شود، می تواند عوارض جانبی بالقوه ای مانند بیقراری، استفراغ، سرگیجه، ضربان قلب سریع، لرزش، تشنج و آسیب به کلیه ایجاد کند.

    اسانس مریم گلی مخصوصا سمی است و عوارض جانبی را به میزان 12 قطره ایجاد می کند. به این ترتیب، اسانس آن هرگز نباید به صورت خوراکی مصرف شود. حتی زمانی که به صورت موضعی استفاده می شود، اگر روغن رقیق نشود، می تواند باعث ایجاد خارش یا سوزش شود.

    مریم گلی همچنین می تواند با داروهای ضد انعقادی در مواردی که بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد تداخل ایجاد کند، از جمله فنوباربیتال، میوزین (پرییدون)، دپاکوت (والپروئیک اسید)، نورونتیین (گاباپنتین)، تگرتول (کاربامازپین) و دیالانتین (فنوتیوین) و غیره…

  • عکس از شمع های شام غریبان
  • مصرف بیش از حد مریم گلی در افراد مبتلا به دیابت همچنین می تواند باعث کاهش شدید قند خون و منجر به هیپوگلیسمی شود. در صورت استفاده از کپسول ها یا عصاره ها، مصرف بیش از مقدار توصیه شده در برچسب محصول را هرگز مصرف نکنید. داروهای مریم گلی باید با احتیاط در افراد مبتلا به اختلال عملکرد کلیه مورد استفاده قرار گیرد.

    در مورد هر نوع داروئی که مصرف می کنید از پزشک خود مطلع شوید، از جمله داروهای گیاهی مانند مریم گلی، به طوری که کاملا از مزایا و خطرات بالقوه آن مطلع شوید. کسانی که از واکنش های آلرژیک به اعضاء این خانواده بزرگ گیاهی رنج می برند، باید با دکتر قبل از اضافه کردن آن به رژیم غذایی خود مشورت کنند.

    برگ های مریم گلی خشک شده و عصاره مریم گلی در فروشگاه های معتبر موجود است. مریم گلی در قالب های مختلف می آید و می تواند به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. برگ های مریم گلی تازه حاوی عطر و طعم معطر هستند و بهترین استفاده را در غذاها می دارند.

    در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید مریم گلی تازه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

    مریم گلی خشک شده اغلب توسط آشپزها ترجیح داده می شود و برگ هایش را برای استفاده موضعی استفاده کنید.

    در اینجا برخی از راه هایی که می توانید از مریم گلی خشک استفاده کنید آمده است:

    علاوه بر خواص مریم گلی که دارویی است و استفاده گسترده آن به عنوان گیاه آشپزی، مریم گلی یک عنصر محبوب در چای گیاهی است. چای مریم گلی تسکین دهنده، طعم دهنده و به طور طبیعی بدون کافئین است.

    برای تهیه این چای، یک فنجان آب جوش را بر روی یک قاشق غذاخوری از برگ های مریم گلی ریخته و اجازه دهید دم بکشد. برگ ها را قبل از نوشیدن دور بریزید.

    در اینجا دستور العمل چای را خواهیم گفت که با شکر و لیمو طعم دار می شود و می تواند گرم یا سرد سرو شود.

    مریم گلی خشک

    مناسب برای 3 تا 4 نفر

    مواد لازم:

    طرز تهیه:

    آب را به دمای جوش برسانید.
    حرارت را کم کنید. برگ های مریم گلی، شکر، پوست لیمو و آب لیمو را اضافه کنید و خوب هم بزنید.
    اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشد یا گاهی اوقات هم بزنید.
    پوست لیمو و برگ های مریم گلی را دور بریزید و به صورت گرم یا سرد سرو کنید و از خواص مریم گلی لذت ببرید.

    نوش جان

    دیدگاه شما

    آدرس وبسایت

    مریم گلی تنظیم هورمون های بانوان ،ضد نفخ ،آرام بخش ،موثر در گوارش ،پرکاربرد در لوازم آرایشیگیاه مریم گلی،گیاهی چندساله که تازه چیده وشسته وخشک می گردد .محصول یکسال را می توانید پیش خرید کنید ..

    کارمن کاشت گیاهان دارویی وتهیه ی دمنوش های خوش طعمه ،،وحالا حاصل کارم را در اختیار شما قرار میدهم تا شما هم طعم خوش آنها را بچشید⚘

    محصولی موجود نیست

    پرداخت

    کد محصول:

    وضعیت: نو

    مریم گلی خشک

    5,000 تومـان

    – +

    افزودن به سفارش ها

    حداقل تعداد سفارش برای خرید محصول 1

     چلسمه اطلاعات پرداخت شما را امن نگه می دارد. فروشگاه چلسمه هرگز اطلاعات کارت اعتباری شما را دریافت نمی کند.

     گزارش این محصول به چلسمه.

     بازگشت به صفحه نخست.

     

    شما هم می توانید کسب و کار شخصی خود را در چلسمه راه اندازی کنید. برای راه اندازی یه کسب و کار موفق و یا توسعه کسب و کار فعلی خود، با 09178849924 تماس بگیرید.

    برای ارسال کالا روش های مختلفی ایجاد کردیم:

    1- ارسال با موتور پیک که کالا را سریع تر ارسال می کند.

    2- ارسال با مارکت پیک که هزینه کمتری دارد و البته سرعت کمتری هم در ارسال دارد.

    3- ارسال با رستوران پیک که مخصوص ارسال غذای رستوران های شهرک است و هزینه اندکی دارد.

    4- ارسال با جم پیک که مخصوص ارسال کالاهایی است که از خارج از شهرک تهیه می گردند.

    تنوع در ارسال ها برای کاهش هزینه ارسال و جلب رضایت مشتریان عزیز است.

    شما چه روشی را پیشنهاد می کنید؟

    برای ما پیام بگذارید.

    مریم گلی خشک

     

        چلسمه، یک فروشگاه مستقل اینترنتی جهت ارائه محصولات متنوع به مشتریان عزیز می باشد. چلسمه به مشتریان امکان می دهد اقلام مورد نیاز خود را در این فروشگاه یافته و به سادگی انتخاب و خرید نمایند. هدف نهایی چلسمه تولید کار با استفاده از ابزارهائی مانند نرم افزار مشارکت در فروش (affiliate marketing) و چند فروشندگی (marketplace) است. بوسیله این ابزارها می توانید محصولات (کالا، خدمات و سرمایه) خود را در بازارهای هدف خود به فروش برسانید.

    صاحب امتیاز: محمد محمدی

    سوال و یا ابهامی دارید؟  لطفا از اینجا … مطرح نماييد.

    اطلاعات مورد نیاز زیر را به همراه توضیحات کامل وارد نمایید تا در اسرع وقت با شما جهت مشاوره رایگان تماس گرفته شود.

    همین امروز به رایگان در خبرنامه ثبت‌ نام کنید تا از جدید‌ترین محصولات و تخفیف‌ها و پیشنهاد‌های ویژه در چلسمه آگاه شوید. با عضویت دراین خبرنامه تبلیغات و اسپم دریافت نمی‌کنید.

  • درمان کبد چرب گريد 2 با طب سنتي
  • بدون محصول

    مریم گلی خشک
    مریم گلی خشک
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *