لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

دوره مقدماتی php
لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست
لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست



خانهموبایل

چرا خون به رنگ سیاه ظاهر می شود؟خون سیاه قبل از پریود نشانه بارداری نیست. خون سیاه معمولا در انتهای پریودی دیده می شود و نتیجه ماندن خون به مدت زیاد در بدن است. پریودی واکنش بدن شما برای پاک کردن پوشش رحم در غیاب بارداری است. این خون یک ماه در رحم انباشته شده است. به همین دلیل در ابتدای پریودی خون تازه تر است.

آیا لکه بینی قبل از پریودی طبیعی است؟در صورتی که ریزش پوشش داخلی رحم متوقف شود، پریودی سبک می شود و خون آهسته تر خارج می شود. به همین دلیل، خون زمان لازم برای اکسیداسیون را دارد و به رنگ های وحشی مانند قهوه ای تیره یا سیاه تبدیل می شود. بنابراین خون های تیره قهوه ای یا سیاه نشانه قدیمی تر بودن خون است. هرچه خون قدیمی تر باشد، تیره تر می شود.خون سیاه یا قهوه ای در پایان پریودی چیزی است که بیشتر خانم ها در پریودی مشاهده می کنند. اگر به طور مداوم در انتهای پریودی خون قهوه ای یا سیاه می ببینید، باید با پزشک خود صحبت کنید.

 

لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

دوره مقدماتی php

اگر خون سیاه را در زمان دیگری غیر از انتهای پریودی ظاهر شود نشانه چیست؟برخی از خانم ها خون سیاه را در ابتدای پریودی خود می بینند. او می گوید این فقط می تواند نشانه تجزیه پوشش رحم باشد. اگر بیش از چند روز خون سیاه را مشاهده کردید باید با پزشک خود صحبت کنید.

همچنین اگر قرص ضد بارداری مصرف می کنید و در اواسط پریودی لکه های سیاه می بینید باید با پزشک خود صحبت کنید. خانم هایی که قرص کنترل بارداری مصرف می کنند معمولا دارای پوشش ضخیم رحم هستند و اغلب پریودی منظمی ندارند، اما ممکن است در اواسط پریودی لکه های تیره مشاهده کنند.

اگر لکه ها خاکستری باشند چه اتفاقی رخ داده است؟شایع ترین علت ترشحات خاکستری عفونت است. و به همین دلیل، اگر ترشحات خاکستری یا خون خاکستری مشاهده کردید، باید با پزشک خود ملاقات داشته باشید. یکی از عفونت های همراه با ترشحات خاکستری، واژینوز باکتریایی است که با علائم دیگر مانند بوی ماهی و خارش همراه است. یکی دیگر از عفونتهای رایج، trichonomiasis است، که باعث ترشحات زرد خاکستری یا سبز می شود و با درد و تورم در واژن همراه است.

 

منبع: ooma.org

 

آنچه بانوان باید بدانند

مهیج ترین تورهای داخلی و خارجی نوروز 99

زمان زیادی تاعیدبرای رزروسفر نوروزی نمونده

درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی

تجربه ورزش هوازی بااین دستگاه رو ازدست نده

تور اقساطی اروپا ویژه نورور99

جهت دریافت تخفیف دندانپزشکی شمارتوثبت کن

خدمات تخصصی زیبایی دندان تا %65 تخفیف

تور نوروز رو قبل از افزایش قیمت رزرو کن

کلیه خدمات دندانپزشکی به صورت اقساط

آخرین قیمت هاو زمان تخفیف محصولات دیجیتال

کاهش 30تا50 درصد کلیه هزینه های دندانپزشکی

درخواست وکیل ملکی با مشاوره رایگان

شیک ترین مدل مبلمان جدید

تست سلامت روحی و روانی

کسب و کار موفق در دوران رکود

در فصول خلوت سال سفر کنید

ابزارهای کم هزینه برای تناسب اندام

لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

معرفی آژانس های مسافرتی معتبر

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2019

ترشحات واژن همیشه بد نیست. گاهی اوقات این ترشحات برای نرم کردن واژن است و گاهی نیر نشانه بارداری است. اما ترشحات طبیعی واژن معمولا شفاف هستند و بوی خاصی ندارند. این در حالی است که گاهی این ترشحات نشانه ای از بیماری هستند و می خواهند به ما چیزی را بفهماند. یکی از نگران کننده ترین حالت هایی که ممکن است زنان با آن مواجه شوند ترشحات سیاه واژن است. این ترشحات به شدت ترسناک هستند.


 

برای بسیاری از زنان، ترشحات طبیعی، معمولا روشن یا کرم رنگ هستند. این در حالی است که ترشحات سیاه، قرمز و قهوه ای می تواند غیر معمول بوده و نشان دهنده خونریزی باشد. هر چقدر رنگ این ترشحات تیره تر باشد نشان می دهد که خونریزی قدیمی تر است.


 

لانه گزینی بین ۶ تا ۱۲ روز پس از بارور شدن تخمک، ایجاد می شود. برای برخی از زنان خونریزی لانه گزینی اولین نشانه بارداری است. در طول این نوع خونریزی، تخمک سعی دارد خود را به دیواره رحم بچسباند. این فرآیند می تواند خونریزی به نام خونریزی لانه گزینی ایجاد کند. در اکثر مواقع خونریزی لانه گزینی کم است. اما این خونریزی اندک، گاهی باعث ایجاد ترشحات سیاه یا قرمز از واژن می شود.

لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست


 

لکه بینی بعد از لانه گزینی شایع ترین علت ترشحات رنگی از واژن است و معمولا خون خارج شده به وسیله آن صورتی است. اما زمانی که خروج خون از بدن زمان زیادی طول بکشد، ممکن است رنگش به سمت قهوه ای و یا حتی سیاه میل کند.


 

گاهی اوقات، یک جسم خارجی علت ترشحات سیاه واژن است. این نوع از ترشحات معمولا بوی بسیار متمایزی دارد. شایع ترین جسمی خارجی که ممکن است چنین شرایطی را به وجود آورد تامپونی است که برای دوره قاعدگی استفاده شده ولی خارج کردن آن فراموش شده است. زمانی که تامپون مدت زیادی در واژن بماند می تواند باعث ایجاد ترشحات قهوه ای و گاها سیاه شود. خون خارج شده پس از خارج نکردن تامپون، معمولا بوی بدی دارد. اگر تامپون مدت زیادی در واژن باقی مانده باشد، برای خارج کردن آن باید به پزشک مراجعه کنید. ضمن این که ممکن است تب و یا سندرم شوک سمی، که یک عارضه نادر اما جدی است را تجربه کنید.


 

سرطان دهانه رحم به آهستگی رشد می کند. اما در صورتی که گسترش آن غیر قابل تشخیص باشد می تواند به اندام های دیگر متاستاز کند. این نوع سرطان، معمولا در اوایل شکل گیری، به ندرت علائمی دارد. اما زمانی که علائم ظاهر می شوند، ایجاد ترشحات سیاه واژن که بوی بدی نیز دارد امکان پذیر است.


 

در اواخر دوره خونریزی ممکن است خون قهوه ای از بدن خارج شود. خون قهوه ای خون کهنه ای است که به موقع از بدن خارج نشده و در بدن باقی مانده است. گاهی اوقات خونریزی که در انتهای دوره به شکل لکه بینی است، در بدن به مدت طولانی باقی می ماند و خود را به شکل ترشحات سیاه واژن نشان می دهد. پس اگر این نوع ترشحات را چند روز بعد از پایان یافتن دوره قاعدگی تجربه کردید، ممکن است علت آن خون قاعدگی باشد که از بدن خارج نشده است. اما اگر این ترشحات فاصله زیادی از پریود داشته و به مدت چند روز ادامه پیدا کند باید مشکل را جای دیگری بیابید.


 

اگر خونریزی قاعدگی در زمان خود انجام نشود، ممکن است چند روز بعد خود را به شکل ترشحات سیاه واژن نشان دهد. به این وضعیت حفظ قاعدگی یا قاعدگی انباشته گفته می شود. در اصطلاح عامیانه نیز به آن عقب انداختن پریود می گویند. در چنین شرایطی، خونی که باید طی قاعدگی خارج شود، در رحم به دام می افتد و از بدن خارج نمی شود. شایع ترین علتی که موجب ایجاد قاعدگی انباشته می شود پرده بکارت است. این پرده که واژن را پوشش داده است، زمانی که قاعدگی رخ می دهد، اجازه نمی دهد که خون از طریق واژن از بدن خارج شود.


 

در زنان مسن تر، تنگی دهانه رحم می تواند علت ایجاد ترشحات سیاه واژن باشد. تنگی دهانه رحم می تواند مانع خونریزی شده و یا به شدت جریان خون قاعدگی را کاهش دهد. دیگر اختلالات آناتومیک نیز می توانند نتایج مشابهی داشته باشند. بسیاری از این اختلالات هنگام تولد وجود دارند، و ممکن است قابل درمان نباشند.


 

ترشح سیاه واژن ممکن است نتیجه سقط جنین باشد. سقط جنین برای زنان باردار یک نگرانی بزرگ محسوب می شود. اما معمولا سقط، در اوایل بارداری رخ می دهد. یعنی دقیقا زمانی که زنان حتی نمی دانند که حامله هستند. در برخی از موارد، سقط جنین دقیقا مصادف با خونریزی دوره بعدی شده به همین دلیل زنان از آن به خونریزی قاعدگی تعبیر می کنند.


 

گاهی ممکن است در اثر سقط خونریزی شدید و سنگینی ایجاد شود. اگر همه چیز خوب پیش برود، این موضوع نشان می دهد که همه اجزای تشکیل شده در طی حاملگی در حال خارج شده از بدن هستند. اما گاهی اوقات نیز پیش می آید که بخش هایی از جنین یا جفت در بدن باقی می ماند و هنگام سقط از رحم خارجی نمی شوند. اگر چنین اتفاقی بیافتد، ممکن است اجزای جا مانده در رحم به شکل ترشحات سیاه واژن از رحم خارج شود.


 

اکثر ترشحاتی که دارای بوی بد هستند ناشی از PID می باشند. PID می تواند ترشحات سیاه و یا خونریزی ایجاد کرده و با دفع دردناک ادرار همراه می شود. داشتن رابطه جنسی دردناک و همچنین در موارد نادر تب، از جمله علائم دیگری است که با بیماری التهابی لگن ایجاد می شود.


 

PID اغلب توسط یک عفونت منتقله از راه جنسی مانند سوزاک یا کلامیدیا ایجاد می شود. در صورتی که این عفونت به سمت لوله های فالوپ، رحم یا تخمدان ها حرکت کند به آن بیماری التهابی لگن گفته می شود.


 

در حالی که ترشحات سیاه ممکن است فقط خون قدیمی باشد که در حال خارج شدن از بدن است، اما گاهی نیز نشانه از مشکل جدی است که باید سریعا توسط پزشک بررسی شود. در واقع هر زمان که متوجه تغییراتی در نوع، رنگ و یا بوی ترشحات واژنتان شدید باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.


 

اما اگر تجربه هر یک از موارد زیر را داشتید، باید فورا به پزشک مراجعه کنید:


 

لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست


    زیاد بودن اندازه ترشحات سیاه


    ادامه داشتن ترشحات بیش از چند روز


    تب


    درد شکم


    کمر درد


    خارش و سوزش در ناحیه واژن


    ایجاد این ترشحات سیاه پس از یائسگی


 

به طور معمول، اگر ترشحات قبل و یا بعد قاعدگی رخ دهد، می توان آن را به سادگی به خون کهنه که در حال خارج شدن از بدن است نسبت داد. اما اگر ترشحات بین دوره ای است، ممکن است نشانه ای از چیزی جدی تری باشد.

پریود شدن یک فرآیند طبیعی در بدن خانم هاست که گاهی اوقات رنگ خون آن حاکی از نشانه هایی است که در این مطلب بررسی می کنیم.

قاعدگی یک نشان حیاتی مانند فشار خون و درجه حرارت بدن است زیرا می تونه کلید اصلی برای نشان دادن سلامت هورمونی شما باشه.و حالا این رنگ خون قاعدگی است که می گوید این نشان حیاتی درست کار می کند یا نه. معمولا دو روز قبل از شروع خونریزی پریود، خونی به رنگ سیاه و تیره از بدن خارج می شود. خیلی ها با دیدن این خون نگران می شن و می ترسن. اما باید گفت که این تغیر رنگ خون قبل از پریود طبیعی است و هیچ مشکلی وجود ندارد. در ادامه این مطلب به بررسی رنگ و علت این خون می پردازیم.

 

 

لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

 

پریود شدن پاک کردن پوشش رحم است. به طور کلی این خون یک ماه در رحم انباشه شده و به همین علت قبل از پریودی ممکن است لکه های سیاه ببینید ودر ابتدای پریود خون تازه از بدن خارج می شود. مشاهده لکه های سیاه قبل از پریود شدن نشانه بارداری نیست بنابراین به هیچ وجه نگران نباشید. این خون سیاه گاهی اوقات در روزهای پایانی پریودی هم دیده می شه که به علت تجمع خون در طی چند روز در بدن است. دانستنی های مهم پریود خانم ها

 

 

 

اگر لکه بینی 2 روز قبل از پریود باشد طبیعی است در غیر اینصورت اگر بیش از این بود حتما با پزشک مشورت کنین. خون های تیره قهوه ای یا سیاه نشانه قدیمی تر بودن خون است. هرچه خون قدیمی تر باشد، تیره تر می شود. انواع نوار بهداشتی و زمان مناسب تعویض آن در قاعدگی

 

اگر خون سیاه قبل از پریود دیده شود نشان دهنده تجزیه پوشش رحم است. علاوه بر این خانم هایی که قرص ضدبارداری مصرف می کنن ممکنه در اواسط  پریودی لکه های سیاه بینند، در این شرایط بهتره با پزشک مشورت کنند. عصبانیت قبل از قاعدگی

 

 

 

اصلی ترین دلیل مشاهده ترشحات خاکستری ابتلا به عفونت است. به همین خاطر باید با دیدن ترشحات خاکستری و یا خون خاکستری حتما با پزشک متخصص زنان صحبت کنین. یکی از عفونت های همراه با ترشحات خاکستری، واژینوز باکتریایی است که با علائم دیگر مانند بوی ماهی و خارش همراه است. یکی دیگر از عفونتهای رایج، trichonomiasis است، که باعث ترشحات زرد خاکستری یا سبز می شود و با درد و تورم در واژن همراه است.

ممنون از اینکه با زیبامون همراه بودین.


 

آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7

لکه بینی قهوه ای قبل از پریود معمولا مورد نگران کننده  نیست و دلایل متفاوتی برای مشاهده لکه های قهوه ای در موعد پریود وجود دارد اما گاهی این لکه های قهوه ای نشانه بارداری یا علائم پیش یائسگی هستند و همچنین در مواردی ممکن است نشانه بیماری باشند.
ترشحات قهوه ای قبل از قاعدگی معمولا ترشحات واژن حاوی قطرات خون هستند. ترشحات قهوه ای در زمانی غیر از قبل یا بعد از پریود می توانند نگران کننده باشند. با این وجود، لکه بینی قهوه ای قبل از پریود معمولا جای نگرانی ندارد.
این مقاله دلایل متفاوت مشاهده لکه بینی قهوه ای از جمله ترشحات قهوه ای در بارداری و لکه بینی قهوه ای پیش از یائسگی مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین به دلایل جدی تر مشاهده لکه بینی قهوه ای و موعد لازم برای مراجعه به متخصص زنان می پردازیم. جهت دسترسی سریعتر به بخشهای مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست
منظور از لکه بینی قهوه ای چیست؟
ترشحات قهوه ای رنگ در زمان غیر بارداری
لکه بینی قهوه ای در بارداری
لکه بینی قهوه ای پیش از یائسگی
لکه بینی قهوه ای نشانه چه بیماری هایی می تواند باشد؟
برای لکه بینی قهوه ای چه هنگامی باید به پزشک مراجعه کرد؟ 

لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست


 

ترشحات واژن اغلب به طور روزمره رخ می دهند. معمولا ترشحات واژن رقیق، شفاف یا سفید هستند. گاهی این ترشحات ممکن است به رنگ های دیگر باشند. هنگامی که ترشحات واژه قهوه ای رنگ باشد، احتمالا حاوی مقادیر کمی خون مانده هستند. خونی که برای مدت بیشتری در رحم مانده است به دلیل اکسید شدن ممکن است قهوه ای رنگ باشد. در ادامه به توضیح ترشحات قهوه ای رنگ در دوره های خاص می پردازیم.



 

هنگامی که مطمئن هستید که باردار نیستید، لکه بینی قهوه ای ممکن است ناشی از موارد زیر باشد:
• خون مانده در رحم که چند روز بعد از اتمام دوره قاعدگی دیده می شود
• لکه بینی قهوه ای در هنگام شروع پریود در زمانی که جریان خون کم است
• لکه بینی در هنگام تخمک گذاری که ممکن است صورتی یا قهوه ای باشد
• لکه بینی قهوه ای پس از نمونه برداری در هنگام پاپ اسمیر یا معاینه واژن
• لکه بینی قهوه ای رنگ بعد از رابطه جنسی به خصوص اگر رابطه جنسی خشن باشد


مقاله مرتبط: رنگ خون قاعدگی و تفسیر آن

اگر شما نیز دچار لکه بینی قهوه ای همراه با علائم دیگری از جمله درد زیر شکم یا بوی بد ناحیه واژن هستید، برای بررسی و درمان این عارضه به دکتر ذاکرین، متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا مشکلتان ظرف زمانی کوتاه با موفقیت درمان شود. شماره تماس جهت دریافت هر گونه راهنمایی 02144463475 می‌باشد.


 

لکه بینی قهوه ای می تواند نشانه بارداری باشد. البته این نشانه در بین تمام افراد باردار دیده نمی شود اما برخی دچار لکه بینی قهوه ای به عنوان نشانه بارداری می شوند.
این ترشح ناشی از خونریزی بعد از انتقال جنین به دیواره رحم است که هنگامی رخ می دهد که تخمک بارور شده در دیواره رحم لانه می کند. خونریزی ناشی از لانه گزینی جنین ممعمولا یک تا دو هفته پس از بارور شدن تخمک رخ می دهد. (مقاله ویژه: درد تخمک گذاری و درمان آن)


در صورت مشاهده خونریزی لانه گزینی جنین پس از رابطه جنسی محافظت نشده بهتر است که تست بارداری بدهید.
در صورتی که باردار هستید و لکه بینی قهوه ای دارید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. معمولا ترشحات قهوه ای در بارداری نگران کننده نیستند اما در مواردی نشانه دهنده بارداری خارج رحمی یا سقط جنین است.


بیشتر بخوانید: انواع ترشحات واژن 


 

برای زنان در دهه سنی 40 و 50، ترشح قهوه ای پیش از شروع پریود می تواند نشانه یائسگی باشد.
دیگر علائم شروع یائسگی شامل موارد زیر هستند:
• تغییر ناگهانی حالات روحی
• گرگرفتگی
• تعریق شبانه
• دشواری در خوابیدن
• خشکی واژن

مقاله مرتبط: لیزر مونالیزاتاچ درمان نوین علائم یائسگی 



 

برخی بیماری های زنان موجب بروز ترشحات قهوه ای رنگ می شوند. این نوع لکه بینی قهوه ای ممکن است در هر سنی رخ دهد و ربطی به باردار یا باردار نبودن شخص ندارد و معمولا همراه با علائم دیگری است. در ادامه فهرستی از این بیماری ها رو بیان می کنیم:


 


بیماری التهاب لگن

بیماری التهاب لگن نوعی عفونت دهانه رحم و رحم است که می تواند موجب لکه بینی قهوه ای شود. دیگر علائم بیماری التهاب لگن شامل موارد زیر هستند:
• درد در ناحیه لگن و زیر شکم
• درد در هنگام رابطه جنسی
• تب
• ترشحات واژن با بوی نامطبوع


مقاله مرتبط: علت و درمان بوی بد واژن

• احساس سوزش در هنگام ادرار
در صورتی که احتمال ابتلای خود به بیماری التهاب لگن را می دهید بهتر است که به پزشک مراجعه کنید. اگر تشخیص بیماری التهاب لگن برای شما تایید شود، پزشک آنتی بیوتیک هایی را برای درمان بیماری برای شما تجویز می کند.


 


سندرم تخمدان پلی کیستیک

لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان نوعی عدم توازن هورمونی است که می تواند موجب ترشح قهوه ای رنگ شود. دیگر علائم بیماری تنبلی تخمدان شامل موارد زیر هستند:
• پریودهای نامنظم
• پریود نشدن برای چندین ماه
• پریودهای با خونریزی شدید
• موی زائد بر روی صورت یا بدن
• جوش زدن یا داشتن پوست چرب
• درد در ناحیه لگن
• دشواری در باردار شدن
• تغییر رنگ تکه ای پوست


بیماری تنبلی تخمدان بسیاری شایع است و معمولا بین 8 تا 20 درصد زنان در سنین باروری به این بیماری مبتلا هستند.
زنانی که احتمال ابتلا به این بیماری را می دهند باید به پزشک مراجعه کنند و بسته به شرایط آنها، درمان های متفاوتی وجود دارد.
برای تغیین درمان مناسب برای بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک، پزشک ممکن است درباره موارد زیر از شما پرسش کند:
• علائم شما
• دیگر مشکلات مرتبط با سلامتی
• داشتن یا نداشتن قصد بارداری
برخی درمان های بیماری تنبلی تخمدان ممکن است باردار شدن را دشوارتر کند برای همین مشخص کردن قصد خود برای بارداری نزد پزشک اهمیت بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تنبلی تخمدان و بارداری

برای درمان بیماری تنبلی تخمدان در طی اولین جلسه معاینه خانم دکتر ذاکرین، جراح و متخصص زنان، شما می توانید مشکلات و علائم مرتبط خود را با ایشان در میان بگذارید. پزشک با شما صحبت کرده و هر گونه سوال شما را پاسخ خواهند داد. انتخاب روش درمانی بهتر است که با نظر و معاینه دقیق پزشک و انجام آزمایشات صورت گیرد. برای دریافت وقت قبلی با شماره 44463475-021 تماس بگیرید.


 


بیماری های مقاربت جنسی

ترشحات قهوه ای رنگ پیش از پریود همچنین می تواند نشانه نوعی بیماری مقاربت جنسی مانند کلامیدیا یا سوزاک باشند. دیگر علائم این بیماری شامل موارد زیر هستند:
• احساس سوزش در هنگام ادرار
• ترشحات بودار
• درد در هنگام رابطه جنسی
تمام افراد مبتلا به بیماری های مقاربت جنسی این علائم را ندارند به همین دلیل است که افراد فعال از نظر جنسی باید چند وقت یکبار از نظر ابتلا به این نوع بیماری ها مورد معاینه قرار گیرند.
درمانِ اغلب بیماری های مقاربت جنسی آسان است البته گاهی این بیماری ها ممکن است خطرناک شوند و نیازمند درمان های بیشتری باشند. درمان معمولا شامل تجویز آنتی بیوتیک است.

بیشتر بخوانید: چرا بعد از رابطه جنسی دچار لکه بینی می شوید؟


 

  • مدل ناخن جدید عروس

  • جسم خارجی به جا مانده در بدن

    گاهی ترشحات قهوه ای رنگ بد بو در هنگامی دیده می شوند که یک جسم خارجی به طور تصادفی در واژن باقی بماند. این اجسام ممکن است شامل موارد زیر باشند:
    • تامپون
    • کاندوم
    • حلقه های پیشگیری از بارداری
    در صورت مشاهده لکه بینی قهوه ای بودار باید به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است دچار عفونت واژن شده باشید یا جسمی خارجی در بدنتان به جا مانده باشد.



     


    سرطان دهانه رحم

    ترشحات قهوه ای رنگ ممکن است نشانه سرطان دهانه رحم باشد. 0.6 درصد از زنان در زندگی خود ممکن است دچار سرطان دهانه رحم شوند که معمولا این بیماری ناشی از ویروس زگیل تناسلی است. دیگر علائم بیماری سرطان دهانه رحم شامل موارد زیر هستند:
    • درد در هنگام نزدیکی
    • خونریزی و لکه بینی بعد از رابطه جنسی
    • قاعدگی شدید یا طولانی
    • خونریزی و لکه بینی در بین دو پریود
    اگر احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را می دهید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.
    اولین آزمایشی که پزشک برای شما انجام میدهد پاپ اسمیر است و در صورت غیر طبیعی بودن پاپ اسمیر، آزمایش کولپوسکوپی برای شما انجام خواهد شد و نمونه گرفته شده تعیین کننده رمان خواهد بود.

    دانستنی ها: لکه بینی قبل و بعد از پریود نشانه چیست؟

    هم اکنون مطب خانم دکتر ذاکرین مجهز به یکی از پیشرفته ترین دستگاههای کولپوسکوپ موجود در بازار است. چنانچه شما هم دچار مشکلات دهانه رحم و لکه بینی یا درد و سوزش هنگام رابطه هستید، پیشنهاد می کنیم جهت بررسی های بیشتر به کولپوسکوپی اقدام کرده و درمان متناسب با مشکل خود را شروع کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت معاینه با شماره 02144463475 تماس حاصل فرمایید.


     


    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

    ترشحات قهوه ای معمولا نگران کننده نیستند اما اگر همراه با علائم زیر هستند بهتر است که به متخصص زنان جهت معاینه و درمان مراجعه کنید:
    • مشاهده لکه بینی قهوه ای برای چند هفته
    • لکه بینی قهوه ای مکرر بعد از رابطه جنسی
    • استشمام بوی بد از ناحیه واژن
    • احساس درد
    • خارش ناحیه واژن

    آیا شما هم تابحال دچار لکه بینی قهوه ای شده اید؟ اگر در این باره سوالی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

    لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :


    سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی.

    سلام عزیزم ترشحات بدبو اکثرا نشانه عفونت هستن به پزشک مراجعه کن و دارو بگیر تا خوب شی. اما برای علائم پریودیت بهتره یه آزمایش هورمونی هم بدی.


    سلام عزیزم بهتره کولپوسکوپی بشی.


    سلام بهتره بررسی هورمونی بشی.

    سلام احتمالا ناشی از به هم ریختگی هورمون ها در دوران شیردهی هست.

    سلام ممکنه از مصرف قرص اورژانسی باشه اگر ادامه دار بود به پزشک مراجعه کن.

    سلام سنت مهمه.اگه پریودت به هم ریخته میتونه مال استرس باشه


    سلام عزیزم بهتره به پزشک مراجعه کنی.


    سلام عزیزم باید معاینه بشی.


    سلام حتما به پزشک مراجعه کن.


    سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی.


    سلام مشکلی نیست.


    سلام باید به پزشک مراجعه کنی.


    سلام بهتره به پزشک برای معاینه مراجعه کنی.


    سلام باید برای معاینه مراجعه کنی.


    سلام معلوم نیست باید حتما معاینه بشی.

    سلام بله فیبروم میتونه علت باشه در روزهای لکه بینی مفنامیک اسید بخورین قطع میشه


    سلام باید به پزشک مراجعه کنی.

    سلام باید حتما به پزشک برای معاینه مراجعه کنن.


    سلام بهتره به پزشک مراجعه کنی.

    سلام نگران نباش اگه پاپ و معاینه نرماله دو دوره دارو هورمونی توسط پزشکت تجویز بشه برطرف میشه

    سلام عزیزم اگر تکرار شد حتما به پزشک مراجعه کن.

    سلام عزیزم باید معاینه بشی اگه تونستی مراجعه کن.


    باید مراجعه کنید تا بشه تشخیص داد.

    بله تاثیرات داروها میتونه باشه. با اینحال اگر در پریودهای بعدی تکرار شد به متخصص مراجعه کنید.

    میتونه بخاطر قرص هورمونی باشه که مصرف کردید. در صورتیکه در پریودهای بعدی تکرار شد به متخصص مراجعه کنید.

    برای اطمینان از بارداری بهترین کار تست خون بارداریه.


    اگر پریودتون عقب افتاد تست خون بارداری بدین.

    علتهای مختلفی میتونه داشته یاشه. در صورت تکرار در ماه آینده به متخصص مراجعه کنید.

    سلام. میتونه دلیلش داروها باشه. باید نوع دارو رو بدونم. در صورتیکه ماه آینده تکرار شد با پزشکتون در میون بگذارید.


    سلام. نیازه حتما توسط متخصص معاینه شین.

    دو ماه خونریزی داشتین و به پزشک مراجعه نکردید؟؟؟؟



    یکشنبه ها
    3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


    دوشنبه ها
    11 صبح تا 4 عصر


    سه شنبه ها
    3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


    پذیرش تنها و تنها با دریافت وقت قبلی



    شماره های تماس با مطب


    021-44463475


    09909236065


    پیجی مفید با بیش از 100 هزار فالوئر


    لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

    لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

    آدرس مطب: اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


    شماره های تماس با مطب:


    021-44463475


    09909236065



     

    آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7

    لکه بینی قهوه ای قبل از پریود معمولا مورد نگران کننده  نیست و دلایل متفاوتی برای مشاهده لکه های قهوه ای در موعد پریود وجود دارد اما گاهی این لکه های قهوه ای نشانه بارداری یا علائم پیش یائسگی هستند و همچنین در مواردی ممکن است نشانه بیماری باشند.
    ترشحات قهوه ای قبل از قاعدگی معمولا ترشحات واژن حاوی قطرات خون هستند. ترشحات قهوه ای در زمانی غیر از قبل یا بعد از پریود می توانند نگران کننده باشند. با این وجود، لکه بینی قهوه ای قبل از پریود معمولا جای نگرانی ندارد.
    این مقاله دلایل متفاوت مشاهده لکه بینی قهوه ای از جمله ترشحات قهوه ای در بارداری و لکه بینی قهوه ای پیش از یائسگی مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین به دلایل جدی تر مشاهده لکه بینی قهوه ای و موعد لازم برای مراجعه به متخصص زنان می پردازیم. جهت دسترسی سریعتر به بخشهای مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

    فهرست
    منظور از لکه بینی قهوه ای چیست؟
    ترشحات قهوه ای رنگ در زمان غیر بارداری
    لکه بینی قهوه ای در بارداری
    لکه بینی قهوه ای پیش از یائسگی
    لکه بینی قهوه ای نشانه چه بیماری هایی می تواند باشد؟
    برای لکه بینی قهوه ای چه هنگامی باید به پزشک مراجعه کرد؟ 

    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست


     

    ترشحات واژن اغلب به طور روزمره رخ می دهند. معمولا ترشحات واژن رقیق، شفاف یا سفید هستند. گاهی این ترشحات ممکن است به رنگ های دیگر باشند. هنگامی که ترشحات واژه قهوه ای رنگ باشد، احتمالا حاوی مقادیر کمی خون مانده هستند. خونی که برای مدت بیشتری در رحم مانده است به دلیل اکسید شدن ممکن است قهوه ای رنگ باشد. در ادامه به توضیح ترشحات قهوه ای رنگ در دوره های خاص می پردازیم.



     

    هنگامی که مطمئن هستید که باردار نیستید، لکه بینی قهوه ای ممکن است ناشی از موارد زیر باشد:
    • خون مانده در رحم که چند روز بعد از اتمام دوره قاعدگی دیده می شود
    • لکه بینی قهوه ای در هنگام شروع پریود در زمانی که جریان خون کم است
    • لکه بینی در هنگام تخمک گذاری که ممکن است صورتی یا قهوه ای باشد
    • لکه بینی قهوه ای پس از نمونه برداری در هنگام پاپ اسمیر یا معاینه واژن
    • لکه بینی قهوه ای رنگ بعد از رابطه جنسی به خصوص اگر رابطه جنسی خشن باشد


    مقاله مرتبط: رنگ خون قاعدگی و تفسیر آن

    اگر شما نیز دچار لکه بینی قهوه ای همراه با علائم دیگری از جمله درد زیر شکم یا بوی بد ناحیه واژن هستید، برای بررسی و درمان این عارضه به دکتر ذاکرین، متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا مشکلتان ظرف زمانی کوتاه با موفقیت درمان شود. شماره تماس جهت دریافت هر گونه راهنمایی 02144463475 می‌باشد.


     

    لکه بینی قهوه ای می تواند نشانه بارداری باشد. البته این نشانه در بین تمام افراد باردار دیده نمی شود اما برخی دچار لکه بینی قهوه ای به عنوان نشانه بارداری می شوند.
    این ترشح ناشی از خونریزی بعد از انتقال جنین به دیواره رحم است که هنگامی رخ می دهد که تخمک بارور شده در دیواره رحم لانه می کند. خونریزی ناشی از لانه گزینی جنین ممعمولا یک تا دو هفته پس از بارور شدن تخمک رخ می دهد. (مقاله ویژه: درد تخمک گذاری و درمان آن)


    در صورت مشاهده خونریزی لانه گزینی جنین پس از رابطه جنسی محافظت نشده بهتر است که تست بارداری بدهید.
    در صورتی که باردار هستید و لکه بینی قهوه ای دارید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. معمولا ترشحات قهوه ای در بارداری نگران کننده نیستند اما در مواردی نشانه دهنده بارداری خارج رحمی یا سقط جنین است.


    بیشتر بخوانید: انواع ترشحات واژن 


     

    برای زنان در دهه سنی 40 و 50، ترشح قهوه ای پیش از شروع پریود می تواند نشانه یائسگی باشد.
    دیگر علائم شروع یائسگی شامل موارد زیر هستند:
    • تغییر ناگهانی حالات روحی
    • گرگرفتگی
    • تعریق شبانه
    • دشواری در خوابیدن
    • خشکی واژن

    مقاله مرتبط: لیزر مونالیزاتاچ درمان نوین علائم یائسگی 



     

    برخی بیماری های زنان موجب بروز ترشحات قهوه ای رنگ می شوند. این نوع لکه بینی قهوه ای ممکن است در هر سنی رخ دهد و ربطی به باردار یا باردار نبودن شخص ندارد و معمولا همراه با علائم دیگری است. در ادامه فهرستی از این بیماری ها رو بیان می کنیم:


     


    بیماری التهاب لگن

    بیماری التهاب لگن نوعی عفونت دهانه رحم و رحم است که می تواند موجب لکه بینی قهوه ای شود. دیگر علائم بیماری التهاب لگن شامل موارد زیر هستند:
    • درد در ناحیه لگن و زیر شکم
    • درد در هنگام رابطه جنسی
    • تب
    • ترشحات واژن با بوی نامطبوع


    مقاله مرتبط: علت و درمان بوی بد واژن

    • احساس سوزش در هنگام ادرار
    در صورتی که احتمال ابتلای خود به بیماری التهاب لگن را می دهید بهتر است که به پزشک مراجعه کنید. اگر تشخیص بیماری التهاب لگن برای شما تایید شود، پزشک آنتی بیوتیک هایی را برای درمان بیماری برای شما تجویز می کند.


     


    سندرم تخمدان پلی کیستیک

    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

    سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان نوعی عدم توازن هورمونی است که می تواند موجب ترشح قهوه ای رنگ شود. دیگر علائم بیماری تنبلی تخمدان شامل موارد زیر هستند:
    • پریودهای نامنظم
    • پریود نشدن برای چندین ماه
    • پریودهای با خونریزی شدید
    • موی زائد بر روی صورت یا بدن
    • جوش زدن یا داشتن پوست چرب
    • درد در ناحیه لگن
    • دشواری در باردار شدن
    • تغییر رنگ تکه ای پوست


    بیماری تنبلی تخمدان بسیاری شایع است و معمولا بین 8 تا 20 درصد زنان در سنین باروری به این بیماری مبتلا هستند.
    زنانی که احتمال ابتلا به این بیماری را می دهند باید به پزشک مراجعه کنند و بسته به شرایط آنها، درمان های متفاوتی وجود دارد.
    برای تغیین درمان مناسب برای بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک، پزشک ممکن است درباره موارد زیر از شما پرسش کند:
    • علائم شما
    • دیگر مشکلات مرتبط با سلامتی
    • داشتن یا نداشتن قصد بارداری
    برخی درمان های بیماری تنبلی تخمدان ممکن است باردار شدن را دشوارتر کند برای همین مشخص کردن قصد خود برای بارداری نزد پزشک اهمیت بسیاری دارد.

    بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تنبلی تخمدان و بارداری

    برای درمان بیماری تنبلی تخمدان در طی اولین جلسه معاینه خانم دکتر ذاکرین، جراح و متخصص زنان، شما می توانید مشکلات و علائم مرتبط خود را با ایشان در میان بگذارید. پزشک با شما صحبت کرده و هر گونه سوال شما را پاسخ خواهند داد. انتخاب روش درمانی بهتر است که با نظر و معاینه دقیق پزشک و انجام آزمایشات صورت گیرد. برای دریافت وقت قبلی با شماره 44463475-021 تماس بگیرید.


     


    بیماری های مقاربت جنسی

    ترشحات قهوه ای رنگ پیش از پریود همچنین می تواند نشانه نوعی بیماری مقاربت جنسی مانند کلامیدیا یا سوزاک باشند. دیگر علائم این بیماری شامل موارد زیر هستند:
    • احساس سوزش در هنگام ادرار
    • ترشحات بودار
    • درد در هنگام رابطه جنسی
    تمام افراد مبتلا به بیماری های مقاربت جنسی این علائم را ندارند به همین دلیل است که افراد فعال از نظر جنسی باید چند وقت یکبار از نظر ابتلا به این نوع بیماری ها مورد معاینه قرار گیرند.
    درمانِ اغلب بیماری های مقاربت جنسی آسان است البته گاهی این بیماری ها ممکن است خطرناک شوند و نیازمند درمان های بیشتری باشند. درمان معمولا شامل تجویز آنتی بیوتیک است.

    بیشتر بخوانید: چرا بعد از رابطه جنسی دچار لکه بینی می شوید؟


     

  • مدل تاتوی ابرو هاشور

  • جسم خارجی به جا مانده در بدن

    گاهی ترشحات قهوه ای رنگ بد بو در هنگامی دیده می شوند که یک جسم خارجی به طور تصادفی در واژن باقی بماند. این اجسام ممکن است شامل موارد زیر باشند:
    • تامپون
    • کاندوم
    • حلقه های پیشگیری از بارداری
    در صورت مشاهده لکه بینی قهوه ای بودار باید به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است دچار عفونت واژن شده باشید یا جسمی خارجی در بدنتان به جا مانده باشد.



     


    سرطان دهانه رحم

    ترشحات قهوه ای رنگ ممکن است نشانه سرطان دهانه رحم باشد. 0.6 درصد از زنان در زندگی خود ممکن است دچار سرطان دهانه رحم شوند که معمولا این بیماری ناشی از ویروس زگیل تناسلی است. دیگر علائم بیماری سرطان دهانه رحم شامل موارد زیر هستند:
    • درد در هنگام نزدیکی
    • خونریزی و لکه بینی بعد از رابطه جنسی
    • قاعدگی شدید یا طولانی
    • خونریزی و لکه بینی در بین دو پریود
    اگر احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را می دهید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.
    اولین آزمایشی که پزشک برای شما انجام میدهد پاپ اسمیر است و در صورت غیر طبیعی بودن پاپ اسمیر، آزمایش کولپوسکوپی برای شما انجام خواهد شد و نمونه گرفته شده تعیین کننده رمان خواهد بود.

    دانستنی ها: لکه بینی قبل و بعد از پریود نشانه چیست؟

    هم اکنون مطب خانم دکتر ذاکرین مجهز به یکی از پیشرفته ترین دستگاههای کولپوسکوپ موجود در بازار است. چنانچه شما هم دچار مشکلات دهانه رحم و لکه بینی یا درد و سوزش هنگام رابطه هستید، پیشنهاد می کنیم جهت بررسی های بیشتر به کولپوسکوپی اقدام کرده و درمان متناسب با مشکل خود را شروع کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت معاینه با شماره 02144463475 تماس حاصل فرمایید.


     


    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

    ترشحات قهوه ای معمولا نگران کننده نیستند اما اگر همراه با علائم زیر هستند بهتر است که به متخصص زنان جهت معاینه و درمان مراجعه کنید:
    • مشاهده لکه بینی قهوه ای برای چند هفته
    • لکه بینی قهوه ای مکرر بعد از رابطه جنسی
    • استشمام بوی بد از ناحیه واژن
    • احساس درد
    • خارش ناحیه واژن

    آیا شما هم تابحال دچار لکه بینی قهوه ای شده اید؟ اگر در این باره سوالی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

    لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :


    سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی.

    سلام عزیزم ترشحات بدبو اکثرا نشانه عفونت هستن به پزشک مراجعه کن و دارو بگیر تا خوب شی. اما برای علائم پریودیت بهتره یه آزمایش هورمونی هم بدی.


    سلام عزیزم بهتره کولپوسکوپی بشی.


    سلام بهتره بررسی هورمونی بشی.

    سلام احتمالا ناشی از به هم ریختگی هورمون ها در دوران شیردهی هست.

    سلام ممکنه از مصرف قرص اورژانسی باشه اگر ادامه دار بود به پزشک مراجعه کن.

    سلام سنت مهمه.اگه پریودت به هم ریخته میتونه مال استرس باشه


    سلام عزیزم بهتره به پزشک مراجعه کنی.


    سلام عزیزم باید معاینه بشی.


    سلام حتما به پزشک مراجعه کن.


    سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی.


    سلام مشکلی نیست.


    سلام باید به پزشک مراجعه کنی.


    سلام بهتره به پزشک برای معاینه مراجعه کنی.


    سلام باید برای معاینه مراجعه کنی.


    سلام معلوم نیست باید حتما معاینه بشی.

    سلام بله فیبروم میتونه علت باشه در روزهای لکه بینی مفنامیک اسید بخورین قطع میشه


    سلام باید به پزشک مراجعه کنی.

    سلام باید حتما به پزشک برای معاینه مراجعه کنن.


    سلام بهتره به پزشک مراجعه کنی.

    سلام نگران نباش اگه پاپ و معاینه نرماله دو دوره دارو هورمونی توسط پزشکت تجویز بشه برطرف میشه

    سلام عزیزم اگر تکرار شد حتما به پزشک مراجعه کن.

    سلام عزیزم باید معاینه بشی اگه تونستی مراجعه کن.


    باید مراجعه کنید تا بشه تشخیص داد.

    بله تاثیرات داروها میتونه باشه. با اینحال اگر در پریودهای بعدی تکرار شد به متخصص مراجعه کنید.

    میتونه بخاطر قرص هورمونی باشه که مصرف کردید. در صورتیکه در پریودهای بعدی تکرار شد به متخصص مراجعه کنید.

    برای اطمینان از بارداری بهترین کار تست خون بارداریه.


    اگر پریودتون عقب افتاد تست خون بارداری بدین.

    علتهای مختلفی میتونه داشته یاشه. در صورت تکرار در ماه آینده به متخصص مراجعه کنید.

    سلام. میتونه دلیلش داروها باشه. باید نوع دارو رو بدونم. در صورتیکه ماه آینده تکرار شد با پزشکتون در میون بگذارید.


    سلام. نیازه حتما توسط متخصص معاینه شین.

    دو ماه خونریزی داشتین و به پزشک مراجعه نکردید؟؟؟؟



    یکشنبه ها
    3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


    دوشنبه ها
    11 صبح تا 4 عصر


    سه شنبه ها
    3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


    پذیرش تنها و تنها با دریافت وقت قبلی



    شماره های تماس با مطب


    021-44463475


    09909236065


    پیجی مفید با بیش از 100 هزار فالوئر


    لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

    لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

    آدرس مطب: اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


    شماره های تماس با مطب:


    021-44463475


    09909236065



     

    آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7

    لکه بینی قهوه ای قبل از پریود معمولا مورد نگران کننده  نیست و دلایل متفاوتی برای مشاهده لکه های قهوه ای در موعد پریود وجود دارد اما گاهی این لکه های قهوه ای نشانه بارداری یا علائم پیش یائسگی هستند و همچنین در مواردی ممکن است نشانه بیماری باشند.
    ترشحات قهوه ای قبل از قاعدگی معمولا ترشحات واژن حاوی قطرات خون هستند. ترشحات قهوه ای در زمانی غیر از قبل یا بعد از پریود می توانند نگران کننده باشند. با این وجود، لکه بینی قهوه ای قبل از پریود معمولا جای نگرانی ندارد.
    این مقاله دلایل متفاوت مشاهده لکه بینی قهوه ای از جمله ترشحات قهوه ای در بارداری و لکه بینی قهوه ای پیش از یائسگی مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین به دلایل جدی تر مشاهده لکه بینی قهوه ای و موعد لازم برای مراجعه به متخصص زنان می پردازیم. جهت دسترسی سریعتر به بخشهای مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

    فهرست
    منظور از لکه بینی قهوه ای چیست؟
    ترشحات قهوه ای رنگ در زمان غیر بارداری
    لکه بینی قهوه ای در بارداری
    لکه بینی قهوه ای پیش از یائسگی
    لکه بینی قهوه ای نشانه چه بیماری هایی می تواند باشد؟
    برای لکه بینی قهوه ای چه هنگامی باید به پزشک مراجعه کرد؟ 

    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست


     

    ترشحات واژن اغلب به طور روزمره رخ می دهند. معمولا ترشحات واژن رقیق، شفاف یا سفید هستند. گاهی این ترشحات ممکن است به رنگ های دیگر باشند. هنگامی که ترشحات واژه قهوه ای رنگ باشد، احتمالا حاوی مقادیر کمی خون مانده هستند. خونی که برای مدت بیشتری در رحم مانده است به دلیل اکسید شدن ممکن است قهوه ای رنگ باشد. در ادامه به توضیح ترشحات قهوه ای رنگ در دوره های خاص می پردازیم.



     

    هنگامی که مطمئن هستید که باردار نیستید، لکه بینی قهوه ای ممکن است ناشی از موارد زیر باشد:
    • خون مانده در رحم که چند روز بعد از اتمام دوره قاعدگی دیده می شود
    • لکه بینی قهوه ای در هنگام شروع پریود در زمانی که جریان خون کم است
    • لکه بینی در هنگام تخمک گذاری که ممکن است صورتی یا قهوه ای باشد
    • لکه بینی قهوه ای پس از نمونه برداری در هنگام پاپ اسمیر یا معاینه واژن
    • لکه بینی قهوه ای رنگ بعد از رابطه جنسی به خصوص اگر رابطه جنسی خشن باشد


    مقاله مرتبط: رنگ خون قاعدگی و تفسیر آن

    اگر شما نیز دچار لکه بینی قهوه ای همراه با علائم دیگری از جمله درد زیر شکم یا بوی بد ناحیه واژن هستید، برای بررسی و درمان این عارضه به دکتر ذاکرین، متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا مشکلتان ظرف زمانی کوتاه با موفقیت درمان شود. شماره تماس جهت دریافت هر گونه راهنمایی 02144463475 می‌باشد.


     

    لکه بینی قهوه ای می تواند نشانه بارداری باشد. البته این نشانه در بین تمام افراد باردار دیده نمی شود اما برخی دچار لکه بینی قهوه ای به عنوان نشانه بارداری می شوند.
    این ترشح ناشی از خونریزی بعد از انتقال جنین به دیواره رحم است که هنگامی رخ می دهد که تخمک بارور شده در دیواره رحم لانه می کند. خونریزی ناشی از لانه گزینی جنین ممعمولا یک تا دو هفته پس از بارور شدن تخمک رخ می دهد. (مقاله ویژه: درد تخمک گذاری و درمان آن)


    در صورت مشاهده خونریزی لانه گزینی جنین پس از رابطه جنسی محافظت نشده بهتر است که تست بارداری بدهید.
    در صورتی که باردار هستید و لکه بینی قهوه ای دارید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. معمولا ترشحات قهوه ای در بارداری نگران کننده نیستند اما در مواردی نشانه دهنده بارداری خارج رحمی یا سقط جنین است.


    بیشتر بخوانید: انواع ترشحات واژن 


     

    برای زنان در دهه سنی 40 و 50، ترشح قهوه ای پیش از شروع پریود می تواند نشانه یائسگی باشد.
    دیگر علائم شروع یائسگی شامل موارد زیر هستند:
    • تغییر ناگهانی حالات روحی
    • گرگرفتگی
    • تعریق شبانه
    • دشواری در خوابیدن
    • خشکی واژن

    مقاله مرتبط: لیزر مونالیزاتاچ درمان نوین علائم یائسگی 



     

    برخی بیماری های زنان موجب بروز ترشحات قهوه ای رنگ می شوند. این نوع لکه بینی قهوه ای ممکن است در هر سنی رخ دهد و ربطی به باردار یا باردار نبودن شخص ندارد و معمولا همراه با علائم دیگری است. در ادامه فهرستی از این بیماری ها رو بیان می کنیم:


     


    بیماری التهاب لگن

    بیماری التهاب لگن نوعی عفونت دهانه رحم و رحم است که می تواند موجب لکه بینی قهوه ای شود. دیگر علائم بیماری التهاب لگن شامل موارد زیر هستند:
    • درد در ناحیه لگن و زیر شکم
    • درد در هنگام رابطه جنسی
    • تب
    • ترشحات واژن با بوی نامطبوع


    مقاله مرتبط: علت و درمان بوی بد واژن

    • احساس سوزش در هنگام ادرار
    در صورتی که احتمال ابتلای خود به بیماری التهاب لگن را می دهید بهتر است که به پزشک مراجعه کنید. اگر تشخیص بیماری التهاب لگن برای شما تایید شود، پزشک آنتی بیوتیک هایی را برای درمان بیماری برای شما تجویز می کند.


     


    سندرم تخمدان پلی کیستیک

    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

    سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان نوعی عدم توازن هورمونی است که می تواند موجب ترشح قهوه ای رنگ شود. دیگر علائم بیماری تنبلی تخمدان شامل موارد زیر هستند:
    • پریودهای نامنظم
    • پریود نشدن برای چندین ماه
    • پریودهای با خونریزی شدید
    • موی زائد بر روی صورت یا بدن
    • جوش زدن یا داشتن پوست چرب
    • درد در ناحیه لگن
    • دشواری در باردار شدن
    • تغییر رنگ تکه ای پوست


    بیماری تنبلی تخمدان بسیاری شایع است و معمولا بین 8 تا 20 درصد زنان در سنین باروری به این بیماری مبتلا هستند.
    زنانی که احتمال ابتلا به این بیماری را می دهند باید به پزشک مراجعه کنند و بسته به شرایط آنها، درمان های متفاوتی وجود دارد.
    برای تغیین درمان مناسب برای بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک، پزشک ممکن است درباره موارد زیر از شما پرسش کند:
    • علائم شما
    • دیگر مشکلات مرتبط با سلامتی
    • داشتن یا نداشتن قصد بارداری
    برخی درمان های بیماری تنبلی تخمدان ممکن است باردار شدن را دشوارتر کند برای همین مشخص کردن قصد خود برای بارداری نزد پزشک اهمیت بسیاری دارد.

    بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تنبلی تخمدان و بارداری

    برای درمان بیماری تنبلی تخمدان در طی اولین جلسه معاینه خانم دکتر ذاکرین، جراح و متخصص زنان، شما می توانید مشکلات و علائم مرتبط خود را با ایشان در میان بگذارید. پزشک با شما صحبت کرده و هر گونه سوال شما را پاسخ خواهند داد. انتخاب روش درمانی بهتر است که با نظر و معاینه دقیق پزشک و انجام آزمایشات صورت گیرد. برای دریافت وقت قبلی با شماره 44463475-021 تماس بگیرید.


     


    بیماری های مقاربت جنسی

    ترشحات قهوه ای رنگ پیش از پریود همچنین می تواند نشانه نوعی بیماری مقاربت جنسی مانند کلامیدیا یا سوزاک باشند. دیگر علائم این بیماری شامل موارد زیر هستند:
    • احساس سوزش در هنگام ادرار
    • ترشحات بودار
    • درد در هنگام رابطه جنسی
    تمام افراد مبتلا به بیماری های مقاربت جنسی این علائم را ندارند به همین دلیل است که افراد فعال از نظر جنسی باید چند وقت یکبار از نظر ابتلا به این نوع بیماری ها مورد معاینه قرار گیرند.
    درمانِ اغلب بیماری های مقاربت جنسی آسان است البته گاهی این بیماری ها ممکن است خطرناک شوند و نیازمند درمان های بیشتری باشند. درمان معمولا شامل تجویز آنتی بیوتیک است.

    بیشتر بخوانید: چرا بعد از رابطه جنسی دچار لکه بینی می شوید؟


     

  • عکسهای سعدی شیراز

  • جسم خارجی به جا مانده در بدن

    گاهی ترشحات قهوه ای رنگ بد بو در هنگامی دیده می شوند که یک جسم خارجی به طور تصادفی در واژن باقی بماند. این اجسام ممکن است شامل موارد زیر باشند:
    • تامپون
    • کاندوم
    • حلقه های پیشگیری از بارداری
    در صورت مشاهده لکه بینی قهوه ای بودار باید به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است دچار عفونت واژن شده باشید یا جسمی خارجی در بدنتان به جا مانده باشد.



     


    سرطان دهانه رحم

    ترشحات قهوه ای رنگ ممکن است نشانه سرطان دهانه رحم باشد. 0.6 درصد از زنان در زندگی خود ممکن است دچار سرطان دهانه رحم شوند که معمولا این بیماری ناشی از ویروس زگیل تناسلی است. دیگر علائم بیماری سرطان دهانه رحم شامل موارد زیر هستند:
    • درد در هنگام نزدیکی
    • خونریزی و لکه بینی بعد از رابطه جنسی
    • قاعدگی شدید یا طولانی
    • خونریزی و لکه بینی در بین دو پریود
    اگر احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را می دهید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.
    اولین آزمایشی که پزشک برای شما انجام میدهد پاپ اسمیر است و در صورت غیر طبیعی بودن پاپ اسمیر، آزمایش کولپوسکوپی برای شما انجام خواهد شد و نمونه گرفته شده تعیین کننده رمان خواهد بود.

    دانستنی ها: لکه بینی قبل و بعد از پریود نشانه چیست؟

    هم اکنون مطب خانم دکتر ذاکرین مجهز به یکی از پیشرفته ترین دستگاههای کولپوسکوپ موجود در بازار است. چنانچه شما هم دچار مشکلات دهانه رحم و لکه بینی یا درد و سوزش هنگام رابطه هستید، پیشنهاد می کنیم جهت بررسی های بیشتر به کولپوسکوپی اقدام کرده و درمان متناسب با مشکل خود را شروع کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت معاینه با شماره 02144463475 تماس حاصل فرمایید.


     


    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

    ترشحات قهوه ای معمولا نگران کننده نیستند اما اگر همراه با علائم زیر هستند بهتر است که به متخصص زنان جهت معاینه و درمان مراجعه کنید:
    • مشاهده لکه بینی قهوه ای برای چند هفته
    • لکه بینی قهوه ای مکرر بعد از رابطه جنسی
    • استشمام بوی بد از ناحیه واژن
    • احساس درد
    • خارش ناحیه واژن

    آیا شما هم تابحال دچار لکه بینی قهوه ای شده اید؟ اگر در این باره سوالی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

    لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :


    سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی.

    سلام عزیزم ترشحات بدبو اکثرا نشانه عفونت هستن به پزشک مراجعه کن و دارو بگیر تا خوب شی. اما برای علائم پریودیت بهتره یه آزمایش هورمونی هم بدی.


    سلام عزیزم بهتره کولپوسکوپی بشی.


    سلام بهتره بررسی هورمونی بشی.

    سلام احتمالا ناشی از به هم ریختگی هورمون ها در دوران شیردهی هست.

    سلام ممکنه از مصرف قرص اورژانسی باشه اگر ادامه دار بود به پزشک مراجعه کن.

    سلام سنت مهمه.اگه پریودت به هم ریخته میتونه مال استرس باشه


    سلام عزیزم بهتره به پزشک مراجعه کنی.


    سلام عزیزم باید معاینه بشی.


    سلام حتما به پزشک مراجعه کن.


    سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی.


    سلام مشکلی نیست.


    سلام باید به پزشک مراجعه کنی.


    سلام بهتره به پزشک برای معاینه مراجعه کنی.


    سلام باید برای معاینه مراجعه کنی.


    سلام معلوم نیست باید حتما معاینه بشی.

    سلام بله فیبروم میتونه علت باشه در روزهای لکه بینی مفنامیک اسید بخورین قطع میشه


    سلام باید به پزشک مراجعه کنی.

    سلام باید حتما به پزشک برای معاینه مراجعه کنن.


    سلام بهتره به پزشک مراجعه کنی.

    سلام نگران نباش اگه پاپ و معاینه نرماله دو دوره دارو هورمونی توسط پزشکت تجویز بشه برطرف میشه

    سلام عزیزم اگر تکرار شد حتما به پزشک مراجعه کن.

    سلام عزیزم باید معاینه بشی اگه تونستی مراجعه کن.


    باید مراجعه کنید تا بشه تشخیص داد.

    بله تاثیرات داروها میتونه باشه. با اینحال اگر در پریودهای بعدی تکرار شد به متخصص مراجعه کنید.

    میتونه بخاطر قرص هورمونی باشه که مصرف کردید. در صورتیکه در پریودهای بعدی تکرار شد به متخصص مراجعه کنید.

    برای اطمینان از بارداری بهترین کار تست خون بارداریه.


    اگر پریودتون عقب افتاد تست خون بارداری بدین.

    علتهای مختلفی میتونه داشته یاشه. در صورت تکرار در ماه آینده به متخصص مراجعه کنید.

    سلام. میتونه دلیلش داروها باشه. باید نوع دارو رو بدونم. در صورتیکه ماه آینده تکرار شد با پزشکتون در میون بگذارید.


    سلام. نیازه حتما توسط متخصص معاینه شین.

    دو ماه خونریزی داشتین و به پزشک مراجعه نکردید؟؟؟؟



    یکشنبه ها
    3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


    دوشنبه ها
    11 صبح تا 4 عصر


    سه شنبه ها
    3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


    پذیرش تنها و تنها با دریافت وقت قبلی



    شماره های تماس با مطب


    021-44463475


    09909236065


    پیجی مفید با بیش از 100 هزار فالوئر


    لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

    لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

    آدرس مطب: اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


    شماره های تماس با مطب:


    021-44463475


    09909236065



     

    آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7

    لکه بینی قهوه ای قبل از پریود معمولا مورد نگران کننده  نیست و دلایل متفاوتی برای مشاهده لکه های قهوه ای در موعد پریود وجود دارد اما گاهی این لکه های قهوه ای نشانه بارداری یا علائم پیش یائسگی هستند و همچنین در مواردی ممکن است نشانه بیماری باشند.
    ترشحات قهوه ای قبل از قاعدگی معمولا ترشحات واژن حاوی قطرات خون هستند. ترشحات قهوه ای در زمانی غیر از قبل یا بعد از پریود می توانند نگران کننده باشند. با این وجود، لکه بینی قهوه ای قبل از پریود معمولا جای نگرانی ندارد.
    این مقاله دلایل متفاوت مشاهده لکه بینی قهوه ای از جمله ترشحات قهوه ای در بارداری و لکه بینی قهوه ای پیش از یائسگی مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین به دلایل جدی تر مشاهده لکه بینی قهوه ای و موعد لازم برای مراجعه به متخصص زنان می پردازیم. جهت دسترسی سریعتر به بخشهای مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

    فهرست
    منظور از لکه بینی قهوه ای چیست؟
    ترشحات قهوه ای رنگ در زمان غیر بارداری
    لکه بینی قهوه ای در بارداری
    لکه بینی قهوه ای پیش از یائسگی
    لکه بینی قهوه ای نشانه چه بیماری هایی می تواند باشد؟
    برای لکه بینی قهوه ای چه هنگامی باید به پزشک مراجعه کرد؟ 

    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست


     

    ترشحات واژن اغلب به طور روزمره رخ می دهند. معمولا ترشحات واژن رقیق، شفاف یا سفید هستند. گاهی این ترشحات ممکن است به رنگ های دیگر باشند. هنگامی که ترشحات واژه قهوه ای رنگ باشد، احتمالا حاوی مقادیر کمی خون مانده هستند. خونی که برای مدت بیشتری در رحم مانده است به دلیل اکسید شدن ممکن است قهوه ای رنگ باشد. در ادامه به توضیح ترشحات قهوه ای رنگ در دوره های خاص می پردازیم.



     

    هنگامی که مطمئن هستید که باردار نیستید، لکه بینی قهوه ای ممکن است ناشی از موارد زیر باشد:
    • خون مانده در رحم که چند روز بعد از اتمام دوره قاعدگی دیده می شود
    • لکه بینی قهوه ای در هنگام شروع پریود در زمانی که جریان خون کم است
    • لکه بینی در هنگام تخمک گذاری که ممکن است صورتی یا قهوه ای باشد
    • لکه بینی قهوه ای پس از نمونه برداری در هنگام پاپ اسمیر یا معاینه واژن
    • لکه بینی قهوه ای رنگ بعد از رابطه جنسی به خصوص اگر رابطه جنسی خشن باشد


    مقاله مرتبط: رنگ خون قاعدگی و تفسیر آن

    اگر شما نیز دچار لکه بینی قهوه ای همراه با علائم دیگری از جمله درد زیر شکم یا بوی بد ناحیه واژن هستید، برای بررسی و درمان این عارضه به دکتر ذاکرین، متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید تا مشکلتان ظرف زمانی کوتاه با موفقیت درمان شود. شماره تماس جهت دریافت هر گونه راهنمایی 02144463475 می‌باشد.


     

    لکه بینی قهوه ای می تواند نشانه بارداری باشد. البته این نشانه در بین تمام افراد باردار دیده نمی شود اما برخی دچار لکه بینی قهوه ای به عنوان نشانه بارداری می شوند.
    این ترشح ناشی از خونریزی بعد از انتقال جنین به دیواره رحم است که هنگامی رخ می دهد که تخمک بارور شده در دیواره رحم لانه می کند. خونریزی ناشی از لانه گزینی جنین ممعمولا یک تا دو هفته پس از بارور شدن تخمک رخ می دهد. (مقاله ویژه: درد تخمک گذاری و درمان آن)


    در صورت مشاهده خونریزی لانه گزینی جنین پس از رابطه جنسی محافظت نشده بهتر است که تست بارداری بدهید.
    در صورتی که باردار هستید و لکه بینی قهوه ای دارید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. معمولا ترشحات قهوه ای در بارداری نگران کننده نیستند اما در مواردی نشانه دهنده بارداری خارج رحمی یا سقط جنین است.


    بیشتر بخوانید: انواع ترشحات واژن 


     

    برای زنان در دهه سنی 40 و 50، ترشح قهوه ای پیش از شروع پریود می تواند نشانه یائسگی باشد.
    دیگر علائم شروع یائسگی شامل موارد زیر هستند:
    • تغییر ناگهانی حالات روحی
    • گرگرفتگی
    • تعریق شبانه
    • دشواری در خوابیدن
    • خشکی واژن

    مقاله مرتبط: لیزر مونالیزاتاچ درمان نوین علائم یائسگی 



     

    برخی بیماری های زنان موجب بروز ترشحات قهوه ای رنگ می شوند. این نوع لکه بینی قهوه ای ممکن است در هر سنی رخ دهد و ربطی به باردار یا باردار نبودن شخص ندارد و معمولا همراه با علائم دیگری است. در ادامه فهرستی از این بیماری ها رو بیان می کنیم:


     


    بیماری التهاب لگن

    بیماری التهاب لگن نوعی عفونت دهانه رحم و رحم است که می تواند موجب لکه بینی قهوه ای شود. دیگر علائم بیماری التهاب لگن شامل موارد زیر هستند:
    • درد در ناحیه لگن و زیر شکم
    • درد در هنگام رابطه جنسی
    • تب
    • ترشحات واژن با بوی نامطبوع


    مقاله مرتبط: علت و درمان بوی بد واژن

    • احساس سوزش در هنگام ادرار
    در صورتی که احتمال ابتلای خود به بیماری التهاب لگن را می دهید بهتر است که به پزشک مراجعه کنید. اگر تشخیص بیماری التهاب لگن برای شما تایید شود، پزشک آنتی بیوتیک هایی را برای درمان بیماری برای شما تجویز می کند.


     


    سندرم تخمدان پلی کیستیک

    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

    سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان نوعی عدم توازن هورمونی است که می تواند موجب ترشح قهوه ای رنگ شود. دیگر علائم بیماری تنبلی تخمدان شامل موارد زیر هستند:
    • پریودهای نامنظم
    • پریود نشدن برای چندین ماه
    • پریودهای با خونریزی شدید
    • موی زائد بر روی صورت یا بدن
    • جوش زدن یا داشتن پوست چرب
    • درد در ناحیه لگن
    • دشواری در باردار شدن
    • تغییر رنگ تکه ای پوست


    بیماری تنبلی تخمدان بسیاری شایع است و معمولا بین 8 تا 20 درصد زنان در سنین باروری به این بیماری مبتلا هستند.
    زنانی که احتمال ابتلا به این بیماری را می دهند باید به پزشک مراجعه کنند و بسته به شرایط آنها، درمان های متفاوتی وجود دارد.
    برای تغیین درمان مناسب برای بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک، پزشک ممکن است درباره موارد زیر از شما پرسش کند:
    • علائم شما
    • دیگر مشکلات مرتبط با سلامتی
    • داشتن یا نداشتن قصد بارداری
    برخی درمان های بیماری تنبلی تخمدان ممکن است باردار شدن را دشوارتر کند برای همین مشخص کردن قصد خود برای بارداری نزد پزشک اهمیت بسیاری دارد.

    بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تنبلی تخمدان و بارداری

    برای درمان بیماری تنبلی تخمدان در طی اولین جلسه معاینه خانم دکتر ذاکرین، جراح و متخصص زنان، شما می توانید مشکلات و علائم مرتبط خود را با ایشان در میان بگذارید. پزشک با شما صحبت کرده و هر گونه سوال شما را پاسخ خواهند داد. انتخاب روش درمانی بهتر است که با نظر و معاینه دقیق پزشک و انجام آزمایشات صورت گیرد. برای دریافت وقت قبلی با شماره 44463475-021 تماس بگیرید.


     


    بیماری های مقاربت جنسی

    ترشحات قهوه ای رنگ پیش از پریود همچنین می تواند نشانه نوعی بیماری مقاربت جنسی مانند کلامیدیا یا سوزاک باشند. دیگر علائم این بیماری شامل موارد زیر هستند:
    • احساس سوزش در هنگام ادرار
    • ترشحات بودار
    • درد در هنگام رابطه جنسی
    تمام افراد مبتلا به بیماری های مقاربت جنسی این علائم را ندارند به همین دلیل است که افراد فعال از نظر جنسی باید چند وقت یکبار از نظر ابتلا به این نوع بیماری ها مورد معاینه قرار گیرند.
    درمانِ اغلب بیماری های مقاربت جنسی آسان است البته گاهی این بیماری ها ممکن است خطرناک شوند و نیازمند درمان های بیشتری باشند. درمان معمولا شامل تجویز آنتی بیوتیک است.

    بیشتر بخوانید: چرا بعد از رابطه جنسی دچار لکه بینی می شوید؟


     

  • عکس گریه ی بچه های ناز

  • جسم خارجی به جا مانده در بدن

    گاهی ترشحات قهوه ای رنگ بد بو در هنگامی دیده می شوند که یک جسم خارجی به طور تصادفی در واژن باقی بماند. این اجسام ممکن است شامل موارد زیر باشند:
    • تامپون
    • کاندوم
    • حلقه های پیشگیری از بارداری
    در صورت مشاهده لکه بینی قهوه ای بودار باید به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است دچار عفونت واژن شده باشید یا جسمی خارجی در بدنتان به جا مانده باشد.



     


    سرطان دهانه رحم

    ترشحات قهوه ای رنگ ممکن است نشانه سرطان دهانه رحم باشد. 0.6 درصد از زنان در زندگی خود ممکن است دچار سرطان دهانه رحم شوند که معمولا این بیماری ناشی از ویروس زگیل تناسلی است. دیگر علائم بیماری سرطان دهانه رحم شامل موارد زیر هستند:
    • درد در هنگام نزدیکی
    • خونریزی و لکه بینی بعد از رابطه جنسی
    • قاعدگی شدید یا طولانی
    • خونریزی و لکه بینی در بین دو پریود
    اگر احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را می دهید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.
    اولین آزمایشی که پزشک برای شما انجام میدهد پاپ اسمیر است و در صورت غیر طبیعی بودن پاپ اسمیر، آزمایش کولپوسکوپی برای شما انجام خواهد شد و نمونه گرفته شده تعیین کننده رمان خواهد بود.

    دانستنی ها: لکه بینی قبل و بعد از پریود نشانه چیست؟

    هم اکنون مطب خانم دکتر ذاکرین مجهز به یکی از پیشرفته ترین دستگاههای کولپوسکوپ موجود در بازار است. چنانچه شما هم دچار مشکلات دهانه رحم و لکه بینی یا درد و سوزش هنگام رابطه هستید، پیشنهاد می کنیم جهت بررسی های بیشتر به کولپوسکوپی اقدام کرده و درمان متناسب با مشکل خود را شروع کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت معاینه با شماره 02144463475 تماس حاصل فرمایید.


     


    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

    ترشحات قهوه ای معمولا نگران کننده نیستند اما اگر همراه با علائم زیر هستند بهتر است که به متخصص زنان جهت معاینه و درمان مراجعه کنید:
    • مشاهده لکه بینی قهوه ای برای چند هفته
    • لکه بینی قهوه ای مکرر بعد از رابطه جنسی
    • استشمام بوی بد از ناحیه واژن
    • احساس درد
    • خارش ناحیه واژن

    آیا شما هم تابحال دچار لکه بینی قهوه ای شده اید؟ اگر در این باره سوالی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

    لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :


    سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی.

    سلام عزیزم ترشحات بدبو اکثرا نشانه عفونت هستن به پزشک مراجعه کن و دارو بگیر تا خوب شی. اما برای علائم پریودیت بهتره یه آزمایش هورمونی هم بدی.


    سلام عزیزم بهتره کولپوسکوپی بشی.


    سلام بهتره بررسی هورمونی بشی.

    سلام احتمالا ناشی از به هم ریختگی هورمون ها در دوران شیردهی هست.

    سلام ممکنه از مصرف قرص اورژانسی باشه اگر ادامه دار بود به پزشک مراجعه کن.

    سلام سنت مهمه.اگه پریودت به هم ریخته میتونه مال استرس باشه


    سلام عزیزم بهتره به پزشک مراجعه کنی.


    سلام عزیزم باید معاینه بشی.


    سلام حتما به پزشک مراجعه کن.


    سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی.


    سلام مشکلی نیست.


    سلام باید به پزشک مراجعه کنی.


    سلام بهتره به پزشک برای معاینه مراجعه کنی.


    سلام باید برای معاینه مراجعه کنی.


    سلام معلوم نیست باید حتما معاینه بشی.

    سلام بله فیبروم میتونه علت باشه در روزهای لکه بینی مفنامیک اسید بخورین قطع میشه


    سلام باید به پزشک مراجعه کنی.

    سلام باید حتما به پزشک برای معاینه مراجعه کنن.


    سلام بهتره به پزشک مراجعه کنی.

    سلام نگران نباش اگه پاپ و معاینه نرماله دو دوره دارو هورمونی توسط پزشکت تجویز بشه برطرف میشه

    سلام عزیزم اگر تکرار شد حتما به پزشک مراجعه کن.

    سلام عزیزم باید معاینه بشی اگه تونستی مراجعه کن.


    باید مراجعه کنید تا بشه تشخیص داد.

    بله تاثیرات داروها میتونه باشه. با اینحال اگر در پریودهای بعدی تکرار شد به متخصص مراجعه کنید.

    میتونه بخاطر قرص هورمونی باشه که مصرف کردید. در صورتیکه در پریودهای بعدی تکرار شد به متخصص مراجعه کنید.

    برای اطمینان از بارداری بهترین کار تست خون بارداریه.


    اگر پریودتون عقب افتاد تست خون بارداری بدین.

    علتهای مختلفی میتونه داشته یاشه. در صورت تکرار در ماه آینده به متخصص مراجعه کنید.

    سلام. میتونه دلیلش داروها باشه. باید نوع دارو رو بدونم. در صورتیکه ماه آینده تکرار شد با پزشکتون در میون بگذارید.


    سلام. نیازه حتما توسط متخصص معاینه شین.

    دو ماه خونریزی داشتین و به پزشک مراجعه نکردید؟؟؟؟



    یکشنبه ها
    3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


    دوشنبه ها
    11 صبح تا 4 عصر


    سه شنبه ها
    3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


    پذیرش تنها و تنها با دریافت وقت قبلی



    شماره های تماس با مطب


    021-44463475


    09909236065


    پیجی مفید با بیش از 100 هزار فالوئر


    لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

    لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

    آدرس مطب: اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


    شماره های تماس با مطب:


    021-44463475


    09909236065


    “),t.close()},t.write(‘

    تقریبا دو روز قبل از شروع پریودی، خون از واژن خارج می شود. در این حالت خونریزی در زمانی که نباید اتفاق بیفتد اتفاق افتاده است و ظاهری متفاوت دارد. … ادامه خبر

    جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

    سایت های دیگر

    با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

    می پسندم

    0

    سایر خبرها

    به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما ،امروز ملت بزرگ ایران بر روی کشتی بزرگ اسلام سوار است که برای حرکت در آوردن آن کشتی نوح، خون هزاران شهید سرافراز اسلام جاری است؛ این ملت باتمدن و بزرگ تاریخ اسلام همواره نشان داده است که پای ارزش های اسلامی و دینی خود می ایستد و برای نگهداشت آن در تلاطم موج های خروشان دریای ناآرام تاریخ بر روی کشتی با یک شعار واحد و مقصدی مشترک رو به سمت …

    بیماری ها و مشکلات زیادی از بیماری قلبی و سرطان گرفته تا آلزایمر را درمان کند. اما بررسی ها نشان می دهند که اینطور نیست. ویتامین E برای بهبود پوست، مو و ناخن مصرف می شود. تداخل با ویتامین E اگر داروی دیگری مصرف می کنید، قبل از مصرف مکمل ویتامین E حتما با پزشک مشورت کنید، به ویژه اگر در حال انجام شیمی درمانی یا پرتو درمانی هستید و یا اگر داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید. …

    رسانه و مطبوعات برگزار شد به صورت مستقیم از شبکه بین المللی خبر پخش شد. همسر شهید سید حمیدرضا حسینی در این مراسم در صحبت های کوتاهی با گلایه از بی توجهی مسوولان به شهدای فاجعه منا خطاب به آنان گفت: شما در جریان مشکلات خانواده شهدای منا هستید. حدود چهار ماه است که در انتظار جلسه ای با مسوولان هستند تا قبل از شروع مناسک حج حرف های در گلو مانده ای را بزنند؛ اما این فرصت پیش نیامده است. …

    رهبران سیاسی پاسخگویی به چگونگی رسیدن به سعادت بوده است و البته پاسخ ها طی قرون متمادی متفاوت بوده اند. رنانی با اشاره به تاریخ تحول و رشد فلسفه ادامه داد: سقراط معتقد است سعادت با فضیلت، فضیلت با دستیابی به خیر و خیر با عمل اخلاقی حاصل می شود. همچنین افلاطون خیر را در حاکمیت فیلسوفان می بیند و معتقد است چون فیلسوفان توانایی لازم برای کشف خیر را دارند پس یا پادشاه باید فیلسوف شود و یا …

    این شربت های سنتی چربی خون را کنترل می کند. یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت سنتی را در کاهش چربی خون، چربی کبد و پاکسازی عروق و شریان ها موثر دانست. امروزه به علت مصرف کردن غذا های آماده، فست فود ها و رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب افراد دچار چربی خون و بیماری های مختلف می شوند که شربت هشت عرق (عرق شوید، زنیان، سیر، کاسنی، شاه تره، مرزه، جعفری و گشنیز) می تواند به …

    شده است. یکی دیگر از بیماری های مرتبط با یبوست دستگاه گوارش، بروز “هموروئید” یا همان بواسیر است؛ این بیماری که شدت های مختلف آن در میان افراد جامعه از شیوع زیادی نیز برخوردار است، به دلیل خشکی بلندمدت مدفوع و فشار آوردن های مکرر بر مقعد برای خارج کردن مدفوع پدید می آید. نشانه های ظاهری ابتلا به هموروئید مشاهده خون هنگام دفع مدفوع؛ شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که با دیدن قطرات …

    در مشهد درمان موفقیت آمیز نبود به تهران منتقل شود. وی تصریح کرد: این حیوان به دلیل بیهوشی که در سال 93 داشته دچار شوک عصبی و تشنج بود و بیهوش کردن مجدد حیوان با این بیماری ریسک بالایی داشت که یکی از دلایل عدم رسیدگی به این حیوان بود؛ خوش بختانه دیروز موفق شدیم به مدت یک ساعت و 37 دقیقه حیوان را بیهوش کنیم که طی این زمان دستگاه ها نصب و رادیولوژی، سونوگرافی و نمونه برداری از خون و زخم …

    حاکمیتی خود را به درستی انجام نداده اند. در کشوری مانند ایران که بروکراسی وجود دارد برخی به فساد مالی دست می اندازند درست است که با چنین اقداماتی کار عده ای پیش می رود ولی در کل تاثیرات بسیار منفی بر رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد. به راستی برخورد قاطع و قانونی قوه قضائیه با کسانی که در شرایط جنگ اقتصادی و وجود مشکلات اقتصادی مانند موریانه به جان بیت المال افتاده اند و در حال مکیدن …

    ران ها نیز مراقب هستند به طور تصادفی وارد مرز پاکستان نشود. تجارت در گواتر پیشینه ای طولانی داشته است و تاجرها از آب های این خلیج، از هند به سمت آفریقا می رفتند. گواتر از مراکز اصلی پرورش و صادرات میگو بوده که در این سال ها کمی از رونق افتاده، اما همچنان وجود دارد. روستای گواتر حدود 160 هزار نفر جمعیت دارد و زیادتر مردم این منطقه به ماهی گیری و حصیر بافی مشغول هستند. روستا با توجه به …

    در این خصوص گفت: مطالعات نشان می دهد وقتی تغذیه با شیر مادر به صورت کامل تا پایان 2 سالگی و تغذیه انحصاری در 6 ماه اول انجام شود تمام نیازهای شیر خوار را تا 6ماه اول تامین می کند و نیازی به غذاهای کمکی دیگر حتی آب نیست. دکتر مژگان فطورچی افزود: جامعه ای که نوزادان به صورت انحصاری با شیر مادر تغذیه کنند در بزرگسالی خطر ابتلا به دیابت، چاقی، اضافه وزن و فشار خون در آن کاهش می یابد. …

    خراب کرده ام و تمام شد. با خنده می گفت: درست گفتی آفرین! فقط با این تفاوت که این خاطره برای 4-5 سالگیت نبوده، بلکه در فلان تاریخ همین چند سال پیش اتفاق افتاده بود. بعد هم می گفت: دست خودت که نیست، از خودت زیادی توقع داری به خودت سختی نده. حافظه دیداری و تحلیلی بسیار بالایی داشت. تصویرهایی را در ذهن داشت و تعریف می کرد که پدر و مادرم با تعجب می گفتند: مرتضی تو آن موقع چند ماه بیشتر نداشتی …

    ایسنا نوشت: هانیه ناصری هندوانه را منبع طبیعی از بهترین آنتی اکسیدان ها عنوان کرد و افزود: هندوانه حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان مانند “لیکوپن” و “بتاکاروتن” است که می تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان مفید باشد. ناصری به وجود مقادیر زیادی سیترولین در هندوانه اشاره کرد وافزود: این ماده مسئول کاهش کلسترول، فشار خون، وزن و جلوگیری از تشکیل پلاک سرخرگی می باشد و همین امر موجب می شود مصرف …

    به گزارش پایگاه خبری ربیع ، به نقل از چاره چی/کاهش وزن و تناسب اندام آنقدر مسئله مهمی است که ممکن است دست به دامن دمنوش های لاغری شویم اما این دمنوش ها تا چه میزان میتوانند مفید واقع شوند؟ ادعای چای ها و دمنوش های رژیمی این است که می توانند به تمیز کردن، سم زدایی و به طور کلی کاهش وزن بدن کمک می کنند. اما مدارکی که نشان دهد آنها حداقل یکی از این کارها را انجام دهند در بهترین حالت، ناقص است …

    در ابتدا باید گفت که چسبندگی های شایع در زنان چند دسته اند؛ یکی چسبندگی داخل رحم است و دیگری چسبندگی در داخل لگن که هر یک از این دو حالت، موضوعی جداگانه است. چسبندگی داخل رحمی در شرایط معمولی برای هیچ زنی اتفاق نمی افتد، چرا که پوشش درونی رحم یا مخاط آندومتر در رحم به طور طبیعی و مرتب ایجاد می شود و ریزش می کند که باعث به وجود آمدن قاعدگی می شود. اما گاهی اوقات تحت شرایطی این مخاط از …

    وادار به تسلیم اراده خود کند. ترامپ می گوید ایران یا باید مذاکره جدیدی را انجام دهد یا این که با عواقب شدیدی روبرو خواهد شد. به گزارش انتخاب ، در این تحلیل آمده است: پیشنهاد دیدار بدون پیش شرط ترامپ با رهبران ایران یک هفته قبل از تهدید این کشور به نابودی مانند ضربه تازیانه ای بود که همه را غافلگیر کرد. ترامپ در طی مبارزات انتخاباتی وعده داد که یک سیاست خارجی غیرقابل پیش بینی اتخاذ کند …

    یک متخصص بیماری های مغز و اعصاب ضمن تشریح تفاوت های سکته مغزی با فلج عصب صورت (بل)، گفت: زنان باردار، دیابتی ها و افرادی که فشار خون یا بیماری اتوایمیون دارند، مستعد این بیماری هستند و همچنین به دلایل نامعلوم بعد از یک دوره استرس شدید، امکان بروز فلج “بل” وجود دارد. به گزارش ایسنا، دکتر سید مسعود نبوی درباره فلج بل (فلج عصب صورت) گفت: فلج بل نام قدیمی یک بیماری است که در عصب هفتم صورت …

    این بازیکن بنا به اهداف تاکتیکی دیگری بود، از مدیران استقلال خواست گزینه های خارجی مدنظر او را جذب کنند و نگرانی ها در آستانه بازی های لیگ قهرمانان آسیا را به حداقل برسانند. پیشنهاد دوباره الحاجی گرو به استقلال از همین رو پروسه خرید مهاجم خارجی از یکی، دو روز قبل با ناامیدی کامل از بازگشت تیام در دستور کار باشگاه و شفر قرار گرفت تا جایی که الحاجی گرو مهاجم نیجریه ای اوسترسوندس …

    و عفونت های سرویکس و واژن دیده می شوند. اما تشخیص قطعی این بیماری به وسیله ی معاینه، آزمایش، تست پاپ اسمیر و سونوگرافی انجام می شود. الماسی حالت این خونریزی ها را به صورت زیر شرح می دهد: 1- خونریزی بیش از 80 cc در قاعدگی که در اثر تومور های بدخیم و حاملگی اتفاق می افتد. 2- خونریزی بیش از 7 روز در طی قاعدگی، خانم هایی که در این حالت مقدار کمی خونریزی مشاهده می کنند یا …

    تهران برگزار شده، کشتار عظیم هفده شهریور در میدان ژاله رخ داده، اعتصاب کارکنان شرکت نفت علیه رژیم شاه از تابستان شروع شده و از پاییز هم اعتصاب مطبوعات به راه افتاده و کار آنقدر بالا گرفته که شاه در نطق تلویزیونی 14 آبانش گفته صدای انقلاب مردم را شنیده؛ دیدار مرجعی در سطح آیت الله خوئی با همسر شاه معنای متفاوتی داشت. واکنش انقلابیون انتشار خبر این دیدار، مبارزین و علمای انقلابی …

    خون بند ناف رویان اشاره کرد و گفت: در سال های قبل از بند ناف به عنوان یک زباله زیستی یاد می شد، اما در حال حاضر از آن به عنوان یک منبع غنی برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند سرطان ها استفاده می شود. رئیس جهاد دانشگاهی استان از خریداری تجهیزات در حوزه غربالگری بانوان به میزان 5 میلیارد تومان خبر داد. پیله چی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی سعی دارد در موضوع سرطان بانوان بیشتر …

    تر می کنند، اثرات مخرب به مراتب کمتری دارد. لایه برداری پوست قبل از برنزه کردن باید از 24 ساعت قبل انجام شود. بسیاری از افراد این کار را دقیقا قبل از برنزه کردن انجام می دهند که درست نیست و بهتر است اسکراب یا لایه بردارتان فاقد چربی باشد؛ چون در این صورت پوست به طور یکنواخت تیره نمی شود. رنگ موی خطرناک در سال 2011، 350 نفر در نیویورک از سوانح و حوادث سالن های آرایشی گزارش داده …

    کاهش چربی سبوم نمی تواند از پوست به خوبی محافظت کند. طبقه سطحی پوست هم که به عنوان یک مانع عمل می کند، کم اثر می شود و پوست ممکن است تحریک پذیر تر از گذشته شده و یا به حالت اگزمایی در آید، خصوصا اگر محافظت و مراقبت از پوست ناکافی باشد یا مورد خشونت واقع شود. به عنوان مثال تماس پوست با ماده لوریل سولفات سدیم قبل از یائسگی تحریک کمتری را نسبت به پس از یائسگی نشان می دهد. بهتر است برای …

    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

    مشکلات عبارت اند از: – خون ریزی یا لکه بینی؛ – پایین بودن جنین؛ – مشکوک بودن به سقط جنین یا داشتن تجربه ی سقط های مکرر؛ – تجربه زایمان زودرس در بارداری یا بارداری های قبلی؛ – دهانه رحم ضعیف. قبل از شروع ورزش با پزشک خود مشورت کنید و از او درباره ی تمرینات ورزشی مناسب راهنمایی بگیرید. چه ورزش هایی برای دوران بارداری مناسب و بی …

    شرایط به خونریزی اشاره دارد. بافت بینی می تواند به واسطه خشکی، ضربه، یا برخی محرک های دیگر پاره شود. رنگ صورتی به طور معمول به خون قدیمی تر اشاره دارد، در شرایطی که رنگ قرمز روشن نشانه ای از خونریزی فعال است. اگر به صورت مداوم خون در مخاط مشاهده می کنید یا با سرفه های خونی مواجه هستید، باید برای بررسی دقیق شرایط به پزشک مراجعه کنید . مخاط شفاف غلظت و قوام متوسط مخاط (نه بیش از …

    حد مردان نسبت به زنان “خروجی عرق” بیشتری دارند. این یک واقعیت است. اما اگر شما همیشه نیاز به پاک کردن دست خود دارید و یا اغلب به خاطر لباس پوشیدن عرق میکنید، ممکن است جزو آن دسته از مردانی باشید که بیش از حد عرق میکنند. تعریق بیش از حد، هایپرهیدروسیز نامیده میشود. احساسات و حرارت – یا اصلا هیچ عاملی – می توانند آغازگر این تعریق بیش از حد باشند. این حالت معمولا بر زیر بغل، کف …

    به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس ، بعضی آدم ها غرورآفرینند، بعضی آدم ها هیچ نسبتی با تو ندارند اما انگار وجودت به وجودشان گره خورده، با آنها هم خون نیستی اما همین که او ایرانی است و تو هم ایرانی هستی، کفایت می کند تا احساس خوبی داشته باشی، انگار می توانی تا قیامت به آنها تکیه کنی، حتی اگر سال ها از رفتن آنها گذشته باشد. بعضی آدم ها برای کشور اعتبار می آورند، اعتباری که تا این خاک …

    تشنه به خون دوقلوها بود را که به یاد دارید؟ خب ظاهراً شخصیت امپراتریس چین در این انیمیشن از ملکه زتیان وو الهام گرفته شده است. امپراتریس وو در طول سلطنت 15 ساله اش قلمرو چین را تا آسیای میانه گسترش داد و آن را به یکی از بزرگ ترین امپراتوری های زمان خود تبدیل کرد. ثروت ملکه وو به پول امروز را در حدود 300 میلیارد دلار تخمین می زنند. حتشپسوت | 1507-1458 قبل از میلاد | فرعون مصر اگر تاکنون …

    مغزی و بیماری های قلبی به مراتب کمتر از سایر مناطق می باشد. این روغن همچنین می تواند سبب افزایش میزان کلسترول خوب و تنظیم و مدیریت سطح قند خون بدن شود و بدین وسیله خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. همچنین با توجه به میزان بالای ویتامین E موجود در این روغن، برای پوست بسیار خوب و مفید است. از روغن زیتون می توان برای درمان خشکی پوست و التهاب استفاده کرد و نیز این روغن می تواند سبب کمک به …

    به گزارش ایرنا، حسین خوش اقبال در این پیام که نسخه ای از آن به خبرگزای جمهوری اسلامی مرکز سنندج ارسال شد، اظهار داشت: فرا رسیدن 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بدست گروه طالبان و روز خبرنگار را تبریک گفت. در این پیام آمده است: بی تردید جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات در هیچ جامعه ای اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه اصل چهارم دموکراسی که همانا جریان …

    …> بله، می شد کاری کرد که آن اتفاق نیفتد. کمال هم در شرایط بازی بود و حواسش نبود که به خاطر کتفش نباید پرتاب اوت انجام دهد، اما امیدوارم هرچه زودتر برگردد. در رابطه با خداداد و اتفاقات بدی که برای او رخ داد چه صحبتی دارید؟ گرفتن تیمی مانند سپیدرود با آن شرایط واقعاً ازخودگذشتگی می خواست، چون هیچ چیزش خوب مشخص نبود. هرکس هم در آن شرایط مسلماً مسئولیت سپیدرود را قبول نمی کرد و علی کریمی و …

    “),t.close()},t.write(‘

    “),t.close()},t.write(‘

  • عکس دخترانه غمگین برا پروفایل
  • ابتلا به مساله لکه بینی قهوه ای قبل از پریود در بین بانوان بسیار شایع است. برخی بانوانی که به تازگی اقدام به بارداری کرده اند اینگونه لکه بینی ها را نشانه ای از لانه گزینی و نیز باردار بودن می دانند، اما آیا این اعتقاد صحیح است؟ آیا لکه بینی قهوه ای قبل از پریود می تواند نشان دهنده وجود بیماری در بدن فرد باشد؟

    یک چرخه قاعدگی عبارت است از فاصله بین روز شروع یک خونریزی تا روز شروع خون ریزی بعدی، این چرخه به طور معمول در اغلب افراد 28 روز طول می کشد اما در این میان افرادی نیز وجود دارند که طول دوره آنها کمتر و یا بیشتر از این مقدار است.

    چرخه عادت ماهانه باید طول مدت بیست و شش تا سی و دو روز داشته باشد. این دوران باید شامل چهار یا حداکثر پنج روز خونریزی باشد. خونریزی کمتر از چهار روز بسیار کوتاه و بیش از پنج روز بسیار طولانی است.

    برخی از بانوان در برخی سیکل های خود دچار لکه بینی قهوه ای قبل از پریود می شوند، علت این امر چیست؟

    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

    این گونه لکه بینی ها هم در افرادی که باردار نیستند و هم در مادران باردار می تواند نگران کننده باشد. بنابراین برای دریافتن علت لکه بینی قهوه ای قبل از پریود در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

    چند دلیل لکه بینی قهوه ای قبل از پریود شامل موارد زیر است:

    گاهی اوقات آزاد شدن یک تخمک در خلال دورۀ تخمک گذاری با کمی خونریزی همراه است. این خون با مخاط طبیعی واژن مخلوط شده و به همین دلیل لکه های قهوه ای روشن و گاهی تیره دیده می شود.

    در برخی موارد، بیماری اندومتریوز رحم موجب لک بینی قهوه ای قبل از پریود می شود. این ترشحات خونی است که در قاعدگی قبلی از بدن خارج نشده و مدتی در رحم باقی مانده است، به همین دلیل به شکل لکه بینی قهوه ای رنگ دفع می ­شود.

    درست قبل از یائسگی، میزان هورمون های بدن به سرعت تغییر می­ کند. به همین دلیل مواجهه لک بینی قهوه ای قبل از پریود، صورتی یا حتی زرد در خلال این دوران امری کاملاً طبیعی است.

    پیشگیری از بارداری می­ تواند موجب سیکل قاعدگی نامنظم و نیز لکه بینی قهوه ای قبل از پریودی شود.

    لانه گزینی تخمک بارور شده درون دیواره رحم موجب تولید لکه بینی قهوه ای رنگ می ­شود اما وجود این نوع ترشحات در دوران بارداری می­تواند نشانۀ مشکلات جفت نیز باشد.

    برخی از مادران در مراحل اولیه سقط جنین، خونریزی یا لکه بینی قهوه ای رنگ دارند. این مساله نیز می تواند منجر به لکه بینی قهوه ای قبل از پریودی شود.

    بیماری هایی مانند عفونت باکتریایی واژن، بیماری التهابی لگن، سرطان دهانه رحم و برخی از بیماری­های واگیردار جنسی با لکه بینی قهوه ای رنگ همراه هستند.

    در بسیاری موارد جای نگرانی وجود ندارد، اما اگر ترشح با بوی بد همراه باشد یا در دوران بارداری مقدار ترشحات زیاد باشد، حتماً باید به پزشک مراجعه نمود و از سلامت خود و جنین اطمینان حاصل کرد.

    لکه بینی قهوه ای قبل از پریود اگر چه متداول نیست ولی ممکن است اتفاق بیفتد. اگر شاهد این نوع ترشحات بودید، وجود چندین عامل باید در شما بررسی شود، از جمله:

    در برخی موارد، لکه بینی قهوه ای قبل از پریود یکی از اولین نشانه ­های بارداری است که مادر با آن مواجه می شود. اگر موعد عادت ماهانه شما فرار رسیده اما فقط لکه بینی قهوه ای قبل از پریود دارید، بهتر است تست بارداری خانگی (بیبی چک) انجام دهید یا با پزشک صحبت کنید.

    اگر از عدم بارداری خود اطمینان کامل دارید، جای نگرانی نیست ولی با پزشک در میان بگذارید تا از نظر عفونت یا بیماری های مقاربتی مورد بررسی قرار بگیرید.

     

    لکه بینی قهوه ای بعد از پریود در اغلب موارد طبیعی است. خون عادت ماهانه یا ترشح قهوه ­ای رنگ پس از عادت ماهانه بسیار شایع است. این لکه بینی قهوه ای بعد از پریودی بافت­هایی هستند که چند روز در رحم مانده و در حال تخلیه هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، خون یا ترشحات به دلیل کهنگی و گذشت زمان، به رنگ قهوه­ای تبدیل می شوند.

    البته خارج شدن مایع قهوه ­ای رنگ از واژن می ­تواند نشانه موارد دیگری باشد از جمله:

    از آنجایی بارداری و خونریزی ناشی از لانه­ گزینی بلافاصله پس از عادت ماهانه صورت نمی گیرند، احتمال وجود آنها منتفی است. زیرا در روزهای پس از عادت ماهانه بدن شما هنوز تخمک گذاری نکرده و لذا نمی ­تواند لانه گزینی یا لقاح رخ دهد. اگر کمی بعد از زمان احتمالی تخمک گذاری، لکه بینی قهوه ای قبل از پریود را مشاهده کردید، می ­توان با اطمینان بیشتری علت آن را لانه گزینی دانست. در این صورت به شما پیشنهاد می شود که تا عادت ماهانه بعدی منتظر بمانید و یک هفته بعد از موعد مقرر قاعدگی آزمایش بارداری انجام دهید.  

     

    مطالعه بیشتر:

    1- آیا با وجود علائم حاملگی قبل از پریود بارداری قطعی است؟

    2- آیا نتیجه آزمایش بارداری قبل از پریود قابل اعتماد است؟

    3- اولین نشانه های حاملگی قبل از پریود چیست؟

     

    نویسنده :
    تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

    سلامت زنان

    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

    سلامت زنان

    سلامت زنان

    سلامت زنان

    سلامت زنان

    سلامت زنان

    سلامت زنان

    این بخش در حال طراحی می باشد

    خونریزی شدید بین دوره ها معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست ، اگر جریان خون روشن باشد، آن را لکه بینی می نامند.خونریزی بین دوره های مختلف می تواند به دلیل تغییرات هورمونی، آسیب و یا مشکلات سلامتی اساسی باشد.

    خونریزی بین دوره های زمانی به خونریزی مربوط می شود که بعد از پایان دوره اتفاق می افتد، یا قبل از اینکه دوره شروع شود.وقتی این اتفاق می افتد، فرد ممکن است متوجه لکه های قهوه ای روشن در لباس زیر و یا جریان سنگین شبیه به یک پریود و قاعدگی منظم باشد. در این بخش از سلامت نمناک به علل ممکن خونریزی بین پریودهای مختلف، راه های ممکن برای جلوگیری از مشاهده، و زمانی که پزشک را ملاقات می کنیم نگاهی می اندازیم: 

    اصطلاح پزشکی خونریزی بین دوره های پریودی متروهاگیا است. هم چنین به عنوان شناسائی و یا خونریزی موفق شناخته می شود.

    سیکل قاعدگی به زمان بین اولین روز از یک دوره و اولین روز دور بعد اشاره دارد. این چرخه معمولاً بین 25 تا 30 روز طول می کشد، اما می تواند بلندتر یا کوتاه تر هم باشد. هر دوره پریودی، معمولاً بین 2 تا 7 روز طول می کشد. ممکن است برای هر زنی متفاوت باشد.

    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

    دلایل مختلفی برای خونریزی بین دوره های پریودی وجود دارد: 

    جلوگیری از بارداری هورمونی:

    جلوگیری از بارداری هورمونی یکی از علل شایع خونریزی واژینال است. اگر آن ها خونریزی نامنظم داشته باشند، معمولاً فقط برای سه ماه اول استفاده از وسیله جلوگیری از بارداری اتفاق می افتد. 

    برخی از مثال های جلوگیری از بارداری هورمونی شامل:

    اگر خونریزی بین دوره ها بسیار سنگین بوده و یا بیش از 3 ماه طول بکشد، ممکن است ایده خوبی برای گرفتن توصیه پزشکی باشد. تغییر شکل جلوگیری از بارداری اغلب می تواند مانع از خونریزی حاصل از بارداری شود. 

    خونریزی بین دوره ها اتفاق می افتد که فرد طبق دستور العمل بارداری هورمونی آن ها را قبول نکند. برای مثال، یک زن ممکن است یک قرص پیش گیری از بارداری را از دست بدهد، یا مشکلی با یک وصله کنترل بارداری داشته باشد. این می تواند گاهی باعث شناسایی شود. 

    پیش گیری از بارداری اورژانسی:

    استفاده از وسایل پیش گیری از بارداری اورژانسی نیز ممکن است باعث خونریزی شود. این شامل هر دو نوع پیش گیری از بارداری است:صبح بعد از مصرف قرص و آی یو دی. 

    خونریزی لانه گزینی:

    بعضی از زنان بلافاصله پس از باردار شدن در معرض لکه بینی قرار می گیرند، زمانی که تخمک های بارور شده به داخل رحم وارد می شوند. این خونریزی لانه گزینی نامیده می شود. آنها همچنین ممکن است در رحم باعث کمی گرفتگی شوند. 

    سقط جنین:

    خونریزی بین دوران قاعدگی و پریود یک نشانه اولیه سقط جنین است. پیش از این هم در بخش سلامت نمناک اشاره شد که سقط جنین می تواند در هر زمانی در دوران بارداری اتفاق بیفتد و ممکن است قبل از اینکه یک زن متوجه شود که باردار است هم اتفاق بیفتد.

    عفونت های مقاربتی (STIs):

    برخی از عفونت های مقاربتی (STIs) می توانند باعث خونریزی واژینال شوند. کلامیدیا یک مثال معمولی است، همچنین می تواند باعث خونریزی در طول یا بعد از رابطه جنسی شود. 

    جراحت:

    اگر پوست و یا بافت واژن آسیب ببیند، می تواند خونریزی کند. رایج ترین روش برای این اتفاق در طول رابطه جنسی است. بسیار محتمل تر است که واژن خشک شود.

    بدن یک روان کننده طبیعی تولید می کند که مهبل را برای رابطه آماده می کند. خشکی واژن می تواند ناشی از عوامل زیادی از جمله عدم برانگیختگی، تغییر سطح هورمون ناشی از یائسگی، دیابت و یا درمان سرطان باشد.

    یائسگی یا پیش یائسگی:

    یائسگی معمولاً بین سنین 45 تا 55 اتفاق می افتد.زمانی مشخص می شود که در آن یک زن برای یک سال پریودی نداشته است. پیش یائسگی دوره ای است که به یائسگی منجر می شود.

    این می تواند تا 10 سال به عنوان سطح هورمون در تغییر بدن باقی بماند. میزان هورمون در دوران پیش یائسگی اغلب ناپایدار است، این می تواند باعث دوره های نامنظم و خونریزی شدید شود.

    فیبروئید رحمی:

    فیبروئید رحم، رشدهای غیرسرطانی هستند که در رحم شکل می گیرند. در زنانی که زایمان کرده اند غیر معمول نیستند.

    عفونت:

    خونریزی شدید بین دوره ها ممکن است نشان دهنده عفونت اندام های جنسی شما باشد.

    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

    عفونت می تواند باعث التهاب و خونریزی شود. علل عبارتند از:

    بیماری التهابی لگن که با التهاب ارگان های تولید کننده مشخص می شود که منجر به بستری شدن جای زخم می شود. 

    دیگر علل ممکن برای خونریزی واژینال شامل موارد زیر می شود:

    -استرس شدید

    -دیابت

    -اختلالات تیروئیدی

    -افزایش چشمگیر وزن به صورت ناخواسته

    -درمان های باروری 

    خونریزی واژینال ممکن است در زمان های خاصی از باروری رخ دهد مثلا در مرحله جمع آوری تخم از IVF. معمولا خونریزی خفیف و متوسط است و همراه با کمی گرفتگی عضلانی اتفاق می افتد. با این حال، اگر خونریزی شدید دارید، برای درمان توصیه می شود به پزشکتان مراجعه کنید. 

    عدم تعادل هورمونی:

  • مدل کوتاه کاشت ناخن
  • استروژن و پروژسترون دو هورمونی هستند که چرخه شما را تنظیم می کنند.اگر از تعادل خارج شوند، ممکن است دچار لکه بینی شوید. موارد زیر می تواند بر تعادل هورمون شما تأثیر بگذارد:

    همچنین برخی از زنان در دوران تخمک گذاری در نتیجه تغییرات هورمونی، تشخیص داده می شوند.

    پلیپ در رحم و یا واژن:

    پلیپ رشدهای کوچکی هستند. آن ها می توانند در رحم و یا بر روی گردن رحم قرار بگیرند، که ساختار بین واژن و رحم است. در برخی موارد، پلیپ ها می تواند باعث خونریزی شود و ممکن است لازم باشد حذف شود. 

    سرطان های خاص:

    در اغلب موارد خونریزی بین دوره های علت نگرانی نیست. با این حال، خونریزی واژن بین دوره های قاعدگی و پریودی یک نشانه ممکن از انواع خاصی از سرطان ها است.سرطان گردن رحم می تواند بر زنان هر سنی تاثیر بگذارد. این پدیده در بین زنان فعال جنسی بین سنین بین 30 تا 45 سال رایج است. 

    خونریزی بین دوره ها یا پس از رابطه جنسی معمولا اولین علامت سرطان دهانه رحم است.

    سایر نشانه های اولیه عبارتند از:

    سندرم تخمدان پلی کیستیک:

    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

    سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) شرایطی است که می تواند باعث دوره های نامنظم و نیز برخی از خونریزی بین دوره های زمانی شود. همانطور که در مطلب کاملی در بخش سلامت نمناک شرح دادیم ه علائم دیگر شامل مشکلات باروری, افزایش وزن, و پوست چرب و یا آکنه است. 

    آندومتریوز یا آدنومایوز:

    شرایط مزمن که بر رحم تاثیر می گذارند، مثل آندومتریوز یا آدنومایوز که می توانند باعث خونریزی یا دیدن دوره های زمانی شوند.این شرایط همچنین ممکن است باعث دوره های قاعدگی سنگین یا دردناک و گرفتگی عضلات در دوره های پریودی شود.

    اگر خونریزی واژینال سنگین یا مداوم باشد، باید به دنبال مشاوره پزشکی باشند. آگاه بودن از علائم دیگر مربوط به شناسائی بین دوره ها می تواند به پزشک کمک کند تا یک مساله پزشکی اساسی را تشخیص دهد. 

    اگر یک زن به تازگی شروع به استفاده از یک وسیله جلوگیری از بارداری بکند، خونریزی ممکن است پس از 3 تا 6 ماه حل و فصل شود. اگر این مسئله همچنان ادامه داشته باشد، به پزشک مراجعه کنید.

    ممکن است برای جلوگیری از این مشکل روش های جلوگیری از بارداریتان را تغییر دهید. 

    STI مسری است و می تواند مشکلات سلامتی طولانی مدت داشته باشد.اگر فردی که به STI مشکوک است، خونریزی واژینال را داشته باشد، آن ها باید به یک متخصص پزشکی برای آزمایش و درمان مراجعه کنند.اغلب STI ها قابل درمان هستند، معمولاً با آنتی بیوتیک ها.

    درمان به علت اصلی اش بستگی دارد. پی گیری زمانی که خونریزی رخ می دهد، چقدر طول می کشد و چقدر خون از دست می رود می تواند به یک پزشک تشخیص یک دلیل کمک کند. 

    آزمایش سرطان گردن رحم که به غربالگری و یا آزمایش پاپ اسمیر معروف است، برای هر چیز غیر عادی در بافت رحم دیده می شود. انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند که زنان باید از سن 21 سالگی به غربالگری گردن رحم بروند. 

    پارگی های کوچک و خونریزی را می توان از آسیب به پوست خشک در واژن به وجود آورد. استفاده از یک روان کننده مصنوعی و تضمین برانگیختگی قبل از رابطه جنسی می تواند از آسیب به واژن در طول فعالیت جنسی جلوگیری کند. 

    هیچ درمانی برای PCOS وجود ندارد، اما مدیریت نشانه ها ممکن است. درمان می تواند شامل از دست دادن وزن، گرفتن وسایل پیش گیری از بارداری هورمونی، و استفاده از درمان های متابولیک باشد.

    خونریزی شدید بین دوره ها می تواند موجب اضطراب و یا استرس شود. هم چنین ممکن است بسته به علت، دردناک یا ناراحت کننده باشد. 

    هر کسی که مشکلات سلامتی اساسی مانند یک STI را تجربه کند، باید هر چه زودتر به دنبال درمان باشد. در موارد حاد، یک STI می تواند مشکلاتی را با باروری ایجاد کند. 

    تشخیص زودهنگام سرطان این شانس را افزایش می دهد که درمان موفقیت آمیز باشد و یک فرد بهبود بیابد.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    عفونت مجاری ادرار دارید؟ عفونت شما موقتی خوب میشود و دوباره باز میگردد؟

    داروی کانفرون بیونوریکا آلمان مشکل شما را برطرف می کند.

    برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست
    لکه های سیاه قبل از پریودی نشانه چیست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *