فواید کنجد برای زن باردار

دوره مقدماتی php
فواید کنجد برای زن باردار
فواید کنجد برای زن باردار

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

ارزش تغذیه‌ای و خواص کنجد در بارداری دانه کنجد به عنوان یک دانه روغنی حاوی ترکیب از اسیدهای چرب اشباع نشده، چربی، پروتئین، مواد معدنی و کربوهیدرات (قند) است، همچنین حاوی گروه زیادی از ویتامین‌ها می‌باشد. ویتامین‌های موجود در دانه‌های کنجد، ویتامین‌های خانواده B از جمله ویتامین B1 و B2 و اسید فولیک و ویتامین E است که هر سه عضو خانواده ویتامین B برای تکامل جنین و ارتقاء سلامتی مادر باردار بسیار مفید است، بنابراین خوردن دانه کنجد برای زنان باردار به منظور تامین این ویتامین لازم و ضروری خواهد بود.در سه ماهه دوم بارداری مصرف کنجد، که هم کلسیم را تامین می‌کند و هم امگا۳ بالایی دارد و هم روی ضریب هوشی کودک تاثیر می گذارد، توصیه شده است.در سه ماهه‌ سوم بارداری که سیستم عصبی جنین در حال تکمیل می‌باشد و توانایی‌هایی مثل خندیدن، راه رفتن و تکلم در او شکل می‌گیرد، باید پیام‌های عصبی از طریق مغز ارسال گردد و برای این که مغز سالم شکل گیرد به املاح و ویتامین‌های متعددی نیاز است که یکی از آنها کلسیم می‌باشد که 30 گرم دانه کنجد حدود 25 درصد کلسیم مورد نیاز را تأمین می‌کند که معادل یک سوم لیوان شیر است. پس دانه کنجد می‌تواند به عنوان منبع کلسیم مناسب در دوران بارداری نیز به شمار رود. علاوه بر این دانه‌های کنجد منبع خوبی از مس، منگنز، فسفر و منیزیم در دوران بارداری هستند.یکی از مشکلات رایج مادران در دوره بارداری و از مسائلی که زنان باردار با آن مواجه هستند، کمبود و فقر آهن می‌باشد و نیاز به مصرف آهن در این دوره به شدت افزایش می‌یابد. حجم خون در دوره‌ بارداری تقریباً دو برابر می‌شود، همچنین سلول‌های خونی جنین و جریان خون‌ آن در این دوره در حال شکل‌گیری می‌باشد، بنابراین مصرف 30 گرم کنجد به صورت روزانه یک پنجم نیاز آهن را تامین خواهد کرد.از دیگر فواید خوردن کنجد در بارداری، وجود آنتی اکسیدان‌های موجود در دانه کنجد و روغن آن می‌باشد که در تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین موثر است.

نکات مهم در زمینه مصرف کنجد و روغن کنجد در بارداری یکی از زمان‌هایی که به هیچ وجه نباید انواع مواد غذایی و داروهای گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداری است و زنان باردار باید در استفاده از هرگونه ماده غذایی، داروی شیمیایی و حتی داروهای گیاهی با احتیاط کامل عمل نمایند، چرا که سلامت جنین ممکن است در خطر قرار بگیرد. زیاده‌روی و افراط در مصرف کنجد و روغن آن خطر سقط جنین را افزایش می دهند، به همین دلیل همان قدر که مصرف زیاد آن در ماه‌های نخست بارداری می‌تواند نامطلوب باشد، مصرف آن در ماه آخر بارداری و به ویژه یک هفته به زایمان می‌تواند به انجام زایمانی طبیعی و آسان کمک کند. به طور کلی لازم است زنان باردار در مصرف کنجد در بارداری اعتدال را رعایت کرده و با پزشک خود در این باره مشورت نمایند.

دوره مقدماتی php

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد کودکان طلایی کاملا محفوظ می باشد

خواص کنجد در دوران بارداری

وقتی درباره غذاهای سالم برای سه ماهه سوم خود فکر می‌کنید، احتمالا کنجد به نظر شما می‌آید ولی کنجد خیلی مغذی بوده و بسیاری از مواد غذایی مانند کلسیم، آهن و فیبر را که در این دوره خیلی به آن نیاز دارید برای شما تامین می‌کند. کنجد خوشمزه بوده و فراوان هم هست. ریختن آن روی سالاد و چیزهای سرخ کردنی آسان می‌باشد و می‌توانید همراه با صبحانه یا غذاهای سرپایی بخورید. خوشبختانه در ایران آن راه روی نان هم می‌پاشند.فواید کنجد برای زن باردار

وقتی درباره غذاهای سالم برای سه ماهه سوم خود فکر می‌کنید، احتمالا کنجد به نظر شما می‌آید ولی کنجد خیلی مغذی بوده و بسیاری از مواد غذایی مانند کلسیم، آهن و فیبر را که در این دوره خیلی به آن نیاز دارید برای شما تامین می‌کند. کنجد خوشمزه بوده و فراوان هم هست. ریختن آن روی سالاد و چیزهای سرخ کردنی آسان می‌باشد و می‌توانید همراه با صبحانه یا غذاهای سرپایی بخورید. خوشبختانه در ایران آن راه روی نان هم می‌پاشند.

مقدار مصرف: (28 گرم)     کلسیم: 25% کالری: 160 گرم    ویتامین A: صفر چربی اشباع شده: 2 گرم    ویتامین C: صفر پروتئین: 5 گرم    آهن: 20% فیبر: 3 گرم    

حتما بخوانید: فواید ملاس در دوران بارداری

کنجد منبع خوب مس و منگنز و همچنین منبع خوب منیزیم و فسفر است. مقدار 28 گرم آن دارای 10 درصد ویتامین‌های B: تیامین، (ویتامین B6 و فولات مورد نیاز روزانه شما است. هر سه این ویتامین‌های B برای رشد کودک و حفظ مقدار انرژی مفید هستند. همچنین کنجد دارای پروتئین است و پروتئین آن بیشتر از هر آجیل یا تخمه دیگری ست. 28 گرم کنجد منبع خوبی از پروتئین است تا شما را پر انرژی نگه می‌دارد.

                                                                                                               شیر مانع جذب آهن می شود. موقع خوردن غذاهای آهن دار مانند گوشت، سبزیجات برگی سبز و کنجد به جای شیر، آب بنوشید.

حتما بخوانید: خواص خربزه درختی در دوران بارداری

در سه ماهه سوم بارداری، بدن کودک شما به ظریف کاری سیستم عصبی خود می‌پردازد و مغز او مجاری مهمی را ایجاد می‌کند تا در آینده برای خندیدن، راه رفتن و خواندن به او کمک کنند. اعصاب، پیام‌ها را از مغز گرفته و به اعضاء بدن می‌رسانند و هر پیامی به کلسیم نیاز دارد. می‌دانید که کلسیم برای دندان‌ها و استخوان‌ها مهم است ولی همین کلسیم برای انتقال پیام‌های عصبی و انقباض عضلات هم مورد نیاز است. خوشبختانه یک رژیم غذایی سالم می‌تواند مقدار کلسیم اضافی مورد نیاز سه ماه سوم بارداری را تأمین نماید. کنجد یک گزینه سرشار از کلسیم است. 28 گرم آن حدود 25 درصد کلسیم مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند در حالی که یک فنجان شیر حدود 30 درصد کلسیم مورد نیاز شما را تامین می‌کند پس این مقدار کلسیم قابل ملاحظه است.

بانوان دچار کمبود آهن هستند و در دوران بارداری، بدن حتی به آهن بیشتری نیز نیاز پیدا می‌کند. شما نه تنها خون بیشتری تولید می‌کنید بلکه جریان خون کودک شما در حال رشد و تکامل است و گلبول-های خون نمی‌توانند بدون آهن کامل شوند. اگر در دوران بارداری آهن کافی به بدن شما نرسد، دچار کم خونی می‌شوید (مشکلی که در اثر کمبود آهن در خون ایجاد می‌شود). کنجد منبع غذایی خیلی خوب آهن است. 28 گرم کنجد حدود 20 درصد اهن مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند.

حتما بخوانید: فواید خوردن ریواس در دوران بارداری

من دوست دارم با برشته کردن آهسته کنجد بر روی ماهی تابه و سرخ شدن آن به مزه خوب آن برسم ولی خوردن کنجد کامل یک راه برای لذت بردن از آن است. کره کنجد مانند کره بادام زمینی بوده و از برشته کردن کنجد به دست می‌آید. ارده نیز از کنجد پوست کنده درست می‌شود، بنابراین بیشتر تصفیه شده است و ارده در حالی که هنوز خوشمزه است. اما دارای فیبر کمتری است. دو نوع از غذاهای اشتهاآور خاورمیانه‌ای و مورد علاقه من که از کنجد درست می‌شوند عبارتند از: حموس که از نخود سائیده، سیر و ارده درست می‌شود و بابا قانوج که بر پایه بادمجان بوده و با ارده، آب لیمو و سیر و نمک طعم‌دار شده است. آن‌ها را با ماکارونی سبوس دارد مصرف کنید یا این‌که کرفس و ساقه کاهو را در آن‌ها فرو برده و میل کنید.

آیا نگران چربی کنجد هستید؟ مسلما کنجد غذایی چرب است اما چربی‌های آن خوب بوده و برای رژیم غذایی بارداری شما بسیار عالی هستند. چربی‌های کنجد عمدتا غیر اشباع شده‌اند. از 13 گرم چربی موجود در 28 گرم کنجد 11 گرم آن چربی‌های خوب است.

حتما بخوانید: خواص نخود سبز در دوران بارداری

 هرگز تصور نمی‌کردید که اینقدر چاق شوید. مردم به شما می‌گفتند ولی باور نمی‌کردید که نتوانید روی پای خود را ببینید. در شکم در حال رشد شما رحمی وجود دارد که اکنون شبیه یک هندوانه کوچک است و در عین حال روده‌های شما که به کناری رانده شده‌اند باید علیرغم فضای کم، کار خود را انجام دهند. در نتیجه حرکات شکم برایتان مشکل‌ساز است. خوردن فیبر راه خوبی برای متعال نگه داشتن روده‌ها در دوران بارداری است. کنجد منبع خوب فیبر است. فقط 28 گرم آن 3 گرم فیبر دارد. شما همچنین می‌توانید تخم کتان (تخم کتان سائیده یا خوراک کتان) را به سالاد یا نرم نوش خود اضافه کنید تا مزه‌ای بهتر، فیبر بیشتر و امگای افزوده‌ای داشته باشد.

برای خرید محصول (طراحی فرزند دوران بارداری) بر روی لینک کلیک کنید 

 

پیشنهاد ویژه فیلم اموزشی: والدین متفاوت

Your browser does not support the video element, please #D try downloading the video instead

1,990,000 تومان

طراحی زندگی رو یاد بگیر، در کمترین زمان اجرا کن و خوشبختیت رو ببین

افراد زیادی هستن که برای آینده‌شون آرزوهای بسیار زیادی دارن ولی نمی‌توونن با علم خودشون برای خوشبختی خودشون کاری کنن.

در دوره طراحی زندگی من بهت می‌گم که چطور  با دانش و قوانین هستی شخصیت و آینده‌‌ات رو اونطور که لایقش هستی طراحی کنی

 و زندگی شخصی، اجتماعی، مالی و رفاهی خودت رو به بهترین شکل رقم بزنی.

توصیه های مفید در رابطه با امنیت نوزاد

توصیه های مفید در رابطه با امنیت نوزاد: همه در مورد اشتباه آوردن نوزاد از بیمارستان شوخی میکنند ولی امکان این اتفاق وجود دارد. ضمنا اگر چه کودک ربایی بسیار نادر است، ولی هر ساله چندین نوزاد معمولاً توسط خانم هایی که از کودکان خودشان جدا مانده اند، ربوده می شوند.

هفته چهل وچهارم نوزادی

فواید کنجد برای زن باردار

کنترل احساسات در کودکان والدین همیشه در زمان عصبانیت از رفتار ناپسند کودک، حتماً خشم خود را ابراز کنند، اما این عکس‌العمل نباید به رابطه‌ی والدین و فرزند لطمه‌ای وارد کند. 

تغذیه ی  سه ماه اول بارداری

چه چیزهایی باید بخورم؟
چرا این سه ماهه بسیار ویژه است؟
فعلا به فکر خوردن برای دو نفر نباشید و در خوردن سبزیجات سبر زیاده روی نکنید. صی این سه ماه یعنی مرحله شکل گیری جنین دستگاههای بدن و اندام های اصلی به طور دقیق، به ترتیب و با نظمی از قبل تعیین شده در حال پیدایش هستند. جنین برای به انجام رساندن این وظیفه نیاز کمی به مواد غذایی دارد ولی بیشتر از آن نیاز به سلامتی شما، محیط مناسب با آب کافی، اندکی مواد غذایی اصلی و محافظت از مسمومیتها دارد. علیرغم همه تغییر و تحولاتی که درون شما روی می دهد نیاز به کالری افزایش کمی دارد و فقط از 100 به 200 کالری در روز نیاز دارید که این مقدار با خوردن یک لیوان شیر تأمین می شود؛ برعکس، 6 ماه آخر بارداری یعنی مرحله رشد، جنین مقدار بسیار زیادی کالری و مواد غذایی از شما دریافت خواهد کرد. 

آموزش مسواک زدن به کودک مسواک زدن موضوعی نیست که بتوان در اهمیت آن شک کرد هر کودکی باید یاد بگیرد که حداقل دو بار در روز بعد از هر غذا، دندان‌هایش را مسواک بزند و لازم است که از نخ دندان نیز استفاده کند.

سن بارداری

 اگر قرار است به زودی پدر یا مادر شوید، مسئله‌ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید سن باروری است. معمولاً برخی مشکلات و موارد خاص در نوزادانی به وجود می‌آید که پدر یا مادرهایشان در اواخر دهه‌ی سوم زندگی یا بیشتر، تازه تصمیم می‌گیرند که بچه دار شوند. همچنین مادران نوجوان هم با مشکلات و چالش‌های خاصی مواجه می‌شوند.
 

تعداد کل امتیازات این مطلب 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید…

تمامی حقوق مادی و معنوی ویدئوهای آموزشی و محصولات متعلق به کودکان طلایی می باشد ، جهت حمایت از صاحب اثر هزینه ی محصولات را پرداخت نمایید …

نشانی : تهران – بلوار فردوس غرب-ساختمان 424 – طبقه 3 واحد 6 – تلفن: 44089177 021
(برای پاسخگویی سریع به سوالات و پشتیبانی محصولات حتما از طریق پنل پروفایل خود تیکت بزنید و یا به شماره همراه زیر پیامک دهید. ممنون ) ……………………
پشتیبانی سریع پیامکی: 707 45 65 0912

شماره تماس : 44089177 -021 / 09126545707

  • طریقه مصرف شربت آزیترومایسین کودکان
  • ایمیل : koodakanetalaie@gmail.com

    © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به “کودکان طلایی ” می باشد.

    طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی وطن دیزاین

    اگر باردار هستید ، باید در انتخاب مواد غذایی خود بسیار مراقب باشید . آیا می دانید روغن کنجد برای شما مفید است یا مضر؟


    اگر باردار هستید ، باید در انتخاب مواد غذایی خود بسیار مراقب باشید زیرا آنچه می خورید بر سلامتی شما و همچنین سلامتی کودک شما تأثیر می گذارد. هر چیزی که شما قصد خوردن آن را (هرچند کم) داشته باشید ، روی کودک شما تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین ، مهم است که فقط غذاهای سالم بخورید.

    شما در مورد غذاهایی که باید بخورید و از مصرف آنها بپرهیزید ، توصیه های فراوانی از بسیاری از افراد – از دوستان و اعضای خانواده گرفته تا همکاران و نزدیکان خود دریافت خواهید کرد. اما هیچ یک از آنها به ذکر دانه کنجد فکر نمی کنند. بنابراین ، بذر کنجد در کدام گروه قرار می گیرد؟ آیا آنها مضر هستند یا برای شما و کودک شما مفید هستند؟ برای دانستن آن این مطلب بخوانید تا پایان بخوانید.

    این تصور که بذر کنجد سفید برای مصرف در دوران بارداری بی خطر نیست ، چیزی جز افسانه نیست. در هند ، بسیاری از مردم بر این باورند که دانه کنجد یک ماده غذایی “تولید گرما” است و باعث افزایش گرما در بدن می شود و تعادل طبیعی بدن را ناراحت می کند. برخی افراد همچنین بر این باورند که خوردن غذاهای تولید گرما مانند دانه کنجد در دوران بارداری می تواند منجر به سقط جنین یا زایمان زودرس شود. با این حال ، هیچ مدرک علمی برای اثبات این امر وجود ندارد. در مقابل ، دانه کنجد مملو از مواد مغذی ضروری مانند آهن ، پروتئین ، فیبر ، کلسیم ، منیزیم و پتاسیم است که هم برای مادر و هم برای کودک مفید است. اما بیشتر پزشکان پیشنهاد می کنند که یک زن باردار از مصرف آنها در سه ماهه اول خودداری کند ، زیرا این امر باعث تهوع او می شود.فواید کنجد برای زن باردار

    دانه های کنجد با مواد مغذی مختلفی غنی شده و مصرف آنها در دوران بارداری می تواند چیزهای زیادی برای شما و کودک شما انجام دهد. این دانه ها به عنوان منبع عالی آهن ، کلسیم و فیبر هستند. برای به دست آوردن تمام این مواد مغذی فقط باید چند دانه مصرف کنید.

    در اینجا به تجزیه مواد مغذی این دانه ها می پردازیم. هر 10 گرم دانه کنجد تقریباً مقادیر زیر از هر ماده مغذی را دارد:

    •          پروتئین – 2 گرم

    •          فیبر – 1 گرم

    •          کربوهیدرات – 2 گرم

    •          چربی – 4 گرم

    •          کلسیم – 89 میلی گرم

    •          آهن – 1.3 میلی گرم

    •          کالری – 51

    سایر مواد معدنی مانند منیزیم ، پتاسیم و ویتامین های B در مقادیر کمیاب وجود دارند.

    دانه کنجد در بسیاری از مناطق جهان یک غذای عالی محسوب می شود. آنها می توانند بسیاری از مواد مغذی را که برای یک خانم باردار و نوزادش ضروری است ، ارائه دهند. برخی از فواید خوردن دانه کنجد در دوران بارداری در زیر ذکر شده است.

    •          دانه های کنجد به عنوان یک بسته کامل از مواد مغذی که آهن ، کلسیم و ویتامین ها را ارائه می دهند ، استفاده می کنند و همگی برای رشد جنین ضروری هستند.

    •          دانه کنجد منبع عالی پروتئین و اسیدهای آمینه است که برای رشد مناسب جنین مورد نیاز است.

    •          دانه کنجد به عنوان منبع غنی فیبر ، در هضم غذا در دوران بارداری کمک می کند. یبوست یک مشکل شایع در دوران بارداری است. اگر همچنین یبوست و سایر موارد مرتبط با دستگاه گوارش دارید ، می توانید دانه کنجد بخورید تا از مصرف آن جلوگیری کنید.

    •          دانه کنجد حاوی اسید اولئیک است که می تواند سطح کلسترول بد شما یا سطح LDL را پایین نگه دارد و سطح کلسترول یا HDL خوب شما را بهبود بخشد. این یک پروفایل چربی خوب را تضمین می کند.

    •          دانه کنجد حاوی ویتامین C است که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و بیماری ها و میکروب ها را در معرض خطر قرار دهد. در دوران بارداری ، قدرت ایمنی بدن شما کم است ، بنابراین ممکن است مستعد ابتلا به عفونت ها و بیماری ها باشید. اما با خوردن دانه کنجد می توانید از این عفونت ها جلوگیری کنید. مصرف دانه کنجد می تواند از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کند.

    •          کلسیم یک ماده مغذی مهم برای سلامتی دهان و دندان در دوران بارداری است. و دانه های کنجد ، که منبع عالی کلسیم است ، فقط چیزی است که شما باید از دندان های خود مراقبت کنید. با خوردن دانه‌های کنجد ، می توانید در دوران بارداری از دندان و استخوان خود مراقبت کنید. آنها همچنین می توانند به رشد سالم کودک شما کمک کنند.

    •          از آنجا که دانه کنجد حاوی اسید فولیک است ، خوردن آنها در دوران بارداری می تواند به جلوگیری از نقص مربوط به لوله های عصبی در نوزادان کمک کند.

    •          دانه کنجد سرشار از ویتامین های B مانند ریبوفلاوین ، نیاسین ، تیامین و پیریدوکسین است که همگی رشد مناسب جنین را تضمین می کنند.

    •          همچنین اعتقاد بر این است که خوردن دانه کنجد باعث تقویت انرژی و کاهش استرس روحی و ضعف می شود.

    •          دانه کنجد به عنوان یک منبع غنی از آهن می تواند اطمینان حاصل کند که کودک شما در هنگام رحم از میزان کافی اکسیژن تأمین می کند.

    اکنون که از مزایای بی نظیری که دانه کنجد ارائه می دهد آگاه هستید ، باید بدانید که چگونه می توانید آنها را در رژیم غذایی بارداری خود قرار دهید. سرشار از مواد مغذی ضروری ، آنها علاوه بر سلامتی به رژیم غذایی شما کمک می کنند و در اینجا می توانید چگونه آنها را در غذای معمولی خود قرار دهید.

    به طور کلی ، خوردن دانه کنجد برای زن باردار و نوزادش مضر نیست. با این حال ، همه سیستم های زن به یک روش مشابه پاسخ نمی دهند. اثرات دانه کنجد در دوران بارداری می تواند متفاوت باشد. اگر بعد از مصرف دانه کنجد معده ناراحت دارید ، باید از خوردن آنها خودداری کنید. اگر حالت تهوع دارید ، صبر کنید تا حالت تهوع شما فروکش کند. بهتر است قبل از مصرف دانه‌های کنجد در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

    1. آیا می توانم در دوران بارداری غذای پخته شده در روغن کنجد بخورم؟فواید کنجد برای زن باردار

    خوردن مواد غذایی تهیه شده در روغن کنجد در دوران بارداری بی خطر است. این روغن می تواند نیازهای شما برای چربی های سالم در دوران بارداری را برآورده کند و به رشد مغز کودک شما کمک کند. با این وجود ، توصیه می شود قبل از خوردن هر چیزی که در روغن کنجد پخته شده است ، با یک متخصص تغذیه و پزشک خود صحبت کنید.

    2. خوردن دانه کنجد سیاه یا دانه کنجد سفید – کدام یک انتخاب سالم تر است؟

    دانه های کنجد سیاه از نظر غذایی بسیار بالایی دارند ، از این رو از دانه کنجد سفید سالم تر هستند. دانه کنجد سیاه حاوی کلسیم بیشتری نسبت به دانه های کنجد سفید است و اگر می خواهید نیازهای کلسیم خود را برآورده کنید ، در دوران بارداری انتخاب بهتری خواهد بود. با این حال ، در مصرف دانه کنجد سفید نیز اشکالی ندارد. آنها نیز خوب هستند!

    خوردن دانه کنجد برای مادر و نوزاد مضر نیست. اما بهتر است از مصرف آنها در رژیم غذایی خود در سه ماهه اول بارداری خودداری کنید زیرا خوردن آنها می تواند شما را تهوع کند. اگر قصد دارید این دانه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، یک بار با پزشک خود مشورت کنید تا یک انتخاب آگاهانه داشته باشید. حاملگی سالم داشته باشید!

      :منبع https://parenting.firstcry.com/ 

    مصرف دانه کنجد در دوران بارداری اگر باردار هستید، باید در انتخاب غذایی که می خورید بسیار دقت کنید. زیرا آنچه میخورید بر سلامتی شما و همچنین سلامتی فرزندتان تاثیرگذار است. هرچیزی که برای خوردن انتخاب می کنید، اول باید از سلامت آن اطمینان پیدا کنید. بنابراین مهم است که غذاهای سالم بخورید. چون حتی کوچکترین غذایی که می خورید روی کودک شما تاثیر خواهد داشت.

    ممکن است در مورد غذاهایی که باید مصرف کنید یا از مصرف آن بپرهیزید، توصیه های زیادی از دوستان و آشنایتان بشنوید. ممکن است هیچ کدام از آنها به خواص کنجد اشاره نکرده باشند. آیا کنجد برای شما و کودکان مفید است یا مضر؟ برای فهمیدن این نکات ادامه مطلب را بخوانید.

    این تصور که خوردن کنجد برای مصرف در دوران بارداری خطرناک است به مانند یک افسانه می ماند. در هند بسیاری از مردم عقیده دارند که کنجد یک ماده غذایی گرم است و باعث افزایش گرمای بدن خواهد شد. بدین ترتیب در باور هندی ها کنجد باعث از بین رفتن تعادل طبیعی بدن خواهد شد. برخی افراد عقیده دارند خوردن غذاهای گرمی مانند کنجد در دوران بارداری می تواند منحر به سقط جنین یا زایمان زودرس شود. با این جال هیچ مدرک علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. دانه های کنجد سرشار از مواد مغذی ضروری مانند آهن، پروتئین، فیبر، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است که هم برای مادر و هم برای کودک بسیار مفید است. اما بیشتر پزشکان عقیده دارند که زنان باردار باید از مصرف کنجد در سه ماه اول بارداری خودداری کنند، چون این امر باعث به وجود آمدن تهوع و تشدید آن خواهد شد.

    فواید و ضررهای روغن کنجد برای کودکان و نوزادان

    خواص روغن کنجد برای پوست و نحوه استفاده از روغن کنجدفواید کنجد برای زن باردار

    فواید تغذیه‌ای و موارد استفاده از روغن انگور

    فواید دانه های کنجد در بارداری دانه کنجد در بسیاری از مناطق جهان به عنوان یک غذای عالی محسوب می شود. کنجد می تواند بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز خانم های باردار و نوزادان شان را فراهم کند. برخی از فواید خوردن دانه های کنجد در دوران بارداری به شرح زیر است:

    دانه های کنجد پکیج کاملی از مواد مغذی مانند آهن، کلسیم و ویتامین ها است که همگی برای رشد جنین ضروری است. دانه های کنجد منبع عالی پروتئین و اسید های آمینه است که برای رشد جنین مورد نیاز است. دانه های کنجد منبع غنی از فیبر است که به هضم غذا در دوران بارداری کمک می کند. یبوست یک مشکل شایع در دوران بارداری است. اگر مشکل یبوست یا سایر مشکلات مرتبط با دستگاه گوارش دارید، می توانید کنجد بخورید تا مشکلاتتان بهبود یابد. دانه های کنجد حاوی اسید اولئیک است که می تواند سطح کلسترول بد بدن شما یا LDL را پایین بیاورد. همچنین دانه های کنجد موجب بالا رفتن کلسترول خوب یا HDL خواهد شد. بنابراین چربی موجود در کنجد بسیار مفید است. دانه های کنجد حاوی ویتامین سی است که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و شما را از انواع بیماری ها و میکروب ها مصون نگاه دارد. در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن تضعیف خواهد شد بنابراین بدن مستعد ابتلا به عفونت ها و بیماری ها است. خوردن دانه های کنجد خطر ابتلا به عفونت را کاهش داده و از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری خواهد کرد. دانه های کنجد حاوی کلسیم است که یک ماده مغذی مهم برای سلامتی دهان و دندان در دوران بارداری است. همچنین کنجد منبع عالی کلسیم است. با خوردن کنجد در دوران بارداری از دندان و استخوان های خود مراقبت کنید. همچنین کنجد برای رشد و سلامتی کودک شما نیز مفید است. دانه های کنجد حاوی اسید فولیک است و خوردن آن در دوران بارداری می تواند منجر به جلوگیری از نقص لوله های عصبی در نوزادان شود. دانه های کنجد سرشار از ویتامین های گروه بی مانند ریبوفلاوین، نیاسین و پیریدوکسین است که همگی برای رشد جنین ضروری است. همچنین باورهایی وجود دارد که مصرف کنجد موجب تقویت انرژی و کاهش استرس روحی و ضعف خواهد شد. دانه کنجد یک منبع غنی از آهن است که می توانید اطمینان حاصل کنید که جنین شما علاوه بر آهن از اکسیژن کافی نیز به واسطه کنجد بهره خواهد برد.

    خطرات مصرف دانه های کنجد در دوران بارداری به طور کلی خوردن دانه های کنجد برای زنان باردار و فرزندانشان مضر نیست. با این حال این مسئله برای همه زنان یکسان نیست چرا که هر فردی نسبت به غذاها واکنش مخصوص به خود را دارد. اثرات دانه کنجد در زنان باردار می تواند متفاوت باشد. اگر بعد از مصرف کنجد حس ناراحتی در معده داشتید باید از خوردن آن خودداری کنید. اگر حالت تهوع پیدا کردید، صبر کنید تا حالت تهوع شما فروکش کند. بهتر از قبل از مصرف کنجد در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

    آیا می توان در دوران بارداری غذای پخته شده با روغن کنجد مصرف کرد؟ خوردن مواد غذایی تهیه شده در روغن کنجد در دوران بارداری بی خطر است. این روغن می تواند نیازهای بدن شما به چربی سالم را در دوران بارداری برآورده کند. همچنین این روغن برای رشد مغز جنین شما بسیار مفید است. با این حال توصیه می شود قبل از خوردن هر غذایی که در روغن کنجد پخته شده با یک متخصص تغذیه و یا پزشک خود مشورت کنید.

    گردآوری شده از سلام دکتر.

    ۱۰ چیزی که باور نمی‌کنید در بدن شما وجود دارد

    ۸ پیشرفت موفقیت‌آمیزی که ثابت می‌کند آینده همینجاست

    اگر پشه‌ها نباشند چه بر سر کره زمین می‌آید؟

    برعکس چرخیدن زمین چه تاثیری بر حیات روی آن دارد؟

    چه می‌شود اگر دو خورشید در منظومه شمسی وجود داشته باشد؟

    چرا ماه مرداد را اَمرداد می‌نویسند؟

    ۱۰ چیزی که باور نمی‌کنید در بدن شما وجود دارد

    ۷ وسیله زنانه‌ای که در ابتدا برای مردان ساخته شده بودند

    ۸ پیشرفت موفقیت‌آمیزی که ثابت می‌کند آینده همینجاست

    دانلود رایگان انیمیشن کوتاه لوپ – Loop 2020

    ۵ سریال برتر تلویزیونی در دهه گذشته میلادی

    خواص روغن کنجد برای پوست و نحوه استفاده از روغن کنجد

    طرز تهیه نان روغنی با طعم پونه

    فواید و ضررهای روغن کنجد برای کودکان و نوزادان

    چرا روغن آفتابگردان یک روغن دارویی محسوب می‌شود؟

    روغن کنجد چه خواص و فایده‌ای دارد؟

    فواید تغذیه‌ای و موارد استفاده از روغن انگور

    هرگونه انتشار و بازنشر مقالاتی که ویوین اولین انتشار دهنده‌ی آن است، آزاد بوده و با ارجاع به منبع توصیه می‌شود. درباره مطالبی که از منابع دیگر در مجله ویوین با ذکر منبع بازنشر شده‌اند، محدودیت‌های منبع اصلی معتبر خواهد بود.

    مصرف کنجد در دوران بارداری بسیار مفید است.

    مادربزرگ ها میگفتند کنجد می تواند موجب سقط جنین شود چون گرمی است. برخی تحقیقات این مورد

    را تایید می کنند، اما اگر به مقدار محدود مصرف هیج مشکلی برای شما و جنینتان ایجاد نخواهد کرد.

    خیلی مهم است که کنجد را در سه ماه اول استفاده نکنید چون موجب سقط جنین در شکم می شود.

    بهتر است کنجد را در در سه ماهه دوم بارداری مصرف کنید، که هم کلسیم را تامین می‌کند و همفواید کنجد برای زن باردار

    امگا۳ بالایی دارد و هم روی ضریب هوشی کودک تاثیر می گذارد، توصیه شده است.

    در سه ماهه‌ سوم بارداری که سیستم عصبی جنین در حال تکمیل می‌باشد و توانایی‌هایی مثل خندیدن،

    راه رفتن و تکلم در او شکل می‌گیرد، باید پیام‌های عصبی از طریق مغز ارسال گردد و برای این که مغز

    سالم شکل گیرد به املاح و ویتامین‌های متعددی نیاز است که یکی از آنها کلسیم می‌باشد که ۳۰ گرم

    دانه کنجد حدود ۲۵ درصد کلسیم مورد نیاز را تأمین می‌کند که معادل یک سوم لیوان شیر است.

    ۱- کنجد غنی از کلسیم است. در طول بارداری، انتظار می رود مادران برای جذب بیشتر کلسیم برای حمایت

    از رشد استخوان ها و دندان های جنین خود بیشتر از منابع کلسیم استفاده کنند و کنجد می تواند منبع

    خوبی از کلسیم باشد.

    ۲- کنجد سرشار از فیبر است و از یبوست جلوگیری میکند

    ۳- کنجد سرشار از آهن است که از کم خونی زنان باردار جلوگیری می کند.

    ۴- تکرر ادرار یکی دیگر از مشکلات دوران بارداری است. دانه های کنجد به نرمال کردن ادرار در دوران بارداری

    کمک می کند.

    ۵- کنجد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. در فصل زمستان برای جلوگیری از سرماخوردگی و

    آنفولانزا کنجد مصرف کنید.

    ۶- کنجد باعث تقویت قوای شما می شود. شما را پر انرژی و شاداب می کند و استرس را از شما دور

    می سازد.

    می توانید کنجد را پودر کرده بر روی پنیر یا ماست و یا با شیر خود بریزید. کنجد را بروی کیک یا نان

    مصرفیان بریزید. در هنگام پخث گوشت و ماهی افزودن کنجد به آنها مزه لذیذی دارد. خود کنجد را به

    صورت تنها نیز می توانید مصرف کنید.

    مصرف روزانه یک قاشق مرباخوری مجاز است و بیش از این مقدار به دلیل خاصیت گرمایی ممکن است

    باعث ایجاد سقط و زایمان زودرس شود.

    برای مادرانی که تازه زایمان کردن کنجد، مفید است. مادران جدید در هنگام تولد و پس از آن خون زیادی

    را از دست میدهند. کنجد غنی از آهن است که برای تشکیل سلول های قرمز خون ضروری است.

    از این رو، کنجد می تواند کمک کند که تازه مادران سریع تر بهبود پیدا کنند.فواید کنجد برای زن باردار

    کنجد نیز غنی از ویتامین E، کلسیم، روی است که می تواند به مادران جدید کمک کند تا سیستم ایمنی

    مادران جدید را بهبود بخشد و تقویت کند.

    مصرف کنجد در طول دوران شیردهی موجب افزایش کیفیت و مقدار شیر مادر می شود.

    کنجد یکی از راهکار های افزایش شیر مادر است. بالا بودن کلسیم کنجد می تواند کمیت و کیفیت

    شیر ​​مادر را بهبود بخشد. علاوه بر این، کنجد غنی از آهن است که برای تشکیل سلول های قرمز

    خون مهم است. داشتن مقدار کافی آهن در رژیم غذایی می تواند کیفیت شیر ​​مادر را بهبود بخشد

    و برای رشد نوزادان بسیار مفید است.

    کنجد همچنین حاوی مواد معدنی دیگر مانند منیزیم، روی و ویتامین هایی مانند ویتامین E است که برای

    مادران و نوزادان مفید است.

  • عکس برای گروه تلگرام دوستانه پسرانه
  • منبع : نی نی بان

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.


    تصویر امنیتی
    *

    در هنگام بارداری باید به رژیم غذایی خود بسیار دقت کنید زیرا چیزی که می‌خورید بر سلامت شما و جنین در حال رشدتان تاثیر زیادی می‌گذارد. خوردن هر چیزی (حتی اگر بسیار کوچک باشد) بر سلامت جنین تاثیرگذار است. بنابراین گرایش شما به سمت غذاهای سالم بسیار اهمیت دارد. در دوران بارداری توصیه‌های خیرخواهانه زیادی درباره مصرف غذاهای سالم دریافت خواهید کرد و انبوه اطلاعات می‌تواند برای شما گیج کننده باشد. خواهید فهمید کدام میوه و سبزیجات برای شما مناسب است، اما گیاهان دارویی و دانه‌ها چه؟ برای مثال دانه کنجد. آیا مصرف کنجد در بارداری بی خطر است؟ آیا مصرف کنجد در بارداری برای شما و جنین مفید است یا ضرر دارد؟ این مقاله را بخوانید تا بدانید!

    این تصور که مصرف کنجد سفید در دوران بارداری خطر دارد،‌ چیزی جز یک باور غلط نیست. در کشور هند بسیاری از مردم بر این باورند که کنجد «مولد گرما» است و غذایی است که گرمای بدن را بالا می‌برد و تعادل طبیعی بدن را برقرار می‌کند. برخی از افراد معتقدند مصرف غذاهایی مانند کنجد که گرمای بدن را بالا می‌برند باعث سقط جنین یا زایمان زودرس خواهد شد. اما برای اثبات این عقیده شواهد علمی وجود ندارد. برخلاف این قضیه، دانه‌های کنجد سرشار از مواد مغذی چون آهن، پروتئین، فیبر، کلسیم،‌ منیزیم و پتاسیم است که برای مادر و جنین بسیار مفید است. اما اغلب پزشکان پیشنهاد می‌کنند در سه ماهه اول بارداری کنجد مصرف نشود زیرا باعث حالت تهوع می‌شود.

    ارزش غذایی دانه‌های کنجد

    دانه‌های کنجد سرشار از مواد مغذی اساسی است که مصرف آن در دوران بارداری برای شما و جنین فواید زیادی خواهد داشت. این دانه‌ها منبع عالی آهن، کلسیم و فیبر هستند. برای دریافت تمام این مواد مغذی فقط کافی است مقدار کمی کنجد مصرف کنید.در زیر به مواد تشکیل دهنده دانه کنجد می‌پردازیم. هر ۱۰ گرم کنجد تقریبا شامل مواد زیر است:فواید کنجد برای زن باردار

    • پروتئین ۲ گرم

    • فیبر ۱ گرم

    • کربوهیدرات ۲ گرم

    • چربی ۴ گرم

    • کلسیم ۸۹ میلی‌گرم

    • آهن ۱.۳ میلی‌گرم

    • کالری ۵۱ مواد معدنی دیگر مانند منیزیم،‌ پتاسیم و ویتامین‌های گروه B نیز در مقادیر کم یافت می‌شود.

    در بسیاری از مناطق جهان از دانه کنجد به عنوان یک غذای فوق‌العاده نام می‌برند. این ماده غذایی قادر است بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بانوی باردار و جنین را تامین کند. در زیر برخی از فواید مصرف دانه کنجد در دوران بارداری ذکر شده است:

    • دانه کنجد حاوی بسته کاملی از مواد مغذی، مانند آهن، کلسیم و ویتامین‌ها است که جنین برای رشد به آنها نیاز دارد. دانه کنجد سرشار از ویتامین‌های گروه B مانند ریبوفلاوین، نیاسین، تیامین و پیریدوکسین است که ضامن رشد مناسب جنین محسوب می‌شود.

    • دانه‌های کنجد منبع عالی پروتئین و آمینواسیدهایی است که جنین برای رشد به آنها نیاز دارد.

    • برخی از دانه‌ها منبع غنی از فیبر هستند که به هضم غذا در دوران بارداری کمک می‌کند. یبوست مشکل رایج دوران بارداری است. اگر دچار مشکل یبوست یا سایر بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش هستید، می‌توانید برای جلوگیری از این مشکل کنجد مصرف کنید.

    • کنجد دارای اسید اولئیک است که می‌تواند سطح کلسترول بد (LDL) را پایین بیاورد و سطح کلسترول خوب (HDL) را بالا نگه دارد و سطح چربی را در شرایط مناسبی قرار دهد.

    • دانه کنجد حاوی ویتامین C است که می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود و تهدیدی برای بیماری‌ها و میکروب‌ها باشد. در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود. از این رو ممکن است در معرض ابتلا به عفونت‌ها و بیماری‌های مختلف باشید، اما با خوردن دانه کنجد می‌توانید از آن‌ها جلوگیری کنید. مصرف دانه کنجد می‌تواند مانع از سرماخوردگی و آنفولانزا شود.

    • کلسیم یک ماده مغذی مهم برای سلامتی دهان و دندان در دوران بارداری است. کنجد منبع عالی کلسیم است و می‌تواند از دندان‌های شما محافظت کند. می‌توانید با مصرف کنجد در دوران بارداری از دندان‌ها و استخوان‌های خود محافظت کنید. این دانه‌ها به رشد سالم جنین نیز یاری می‌رساند.

    • از آن‌جا‌‌ که کنجد حاوی اسید فولیک است،‌ می‌تواند از نقص لوله‌های عصبی جنین جلوگیری کند.

    • این اعتقاد وجود دارد که مصرف کنجد باعث بالابردن انرژی و کاهش سطح استرس و ضعف می‌شود.

    • کنجد حاوی مقادیر زیادی آهن است و به شما اطمینان خاطر می‌دهد که جنین در داخل رحم از اکسیژن کافی بهره‌مند خواهد شد.

    چگونه کنجد را در رژیم غذایی خود جای دهید

    ‌اکنون که به فواید بی‌شمار مصرف کنجد در بارداری آگاه هستید، شاید فکر کنید که چگونه این ماده ارزشمند غذایی را در رژیم بارداری خود بگنجانید. این دانه‌‌ها علاوه بر مواد مغذی فراوان، گزینه سالمی برای اضافه شدن به رژیم غذایی شما محسوب می‌شود. در زیر با روش‌هایی که می‌توانید کنجد را به رژیم بارداری خود اضافه کنید آشنا می‌شوید:

    1. کنجد را به کاسه صبحانه خود اضافه کنید. آن را به غلات گرم خود بیفزایید.

    2. می‌توانید کنجد را به سالاد اضافه کنید و آن را برای مزه دار شدن و برشته شدن کمی تفت دهید.

    3. می‌توانید دیپ کنجد (ارده) درست کنید و سبزیجات خود را در آن بزنید و هنگام گرسنگی بعدازظهر میل کنید.

    4. می‌توانید دانه‌های کنجد را به ترشی گشنیز و نعنای خود اضافه کنید.

    5. می‌توانید دانه‌های کنجد را بو بدهید و برای تزئین غذاهای مختلف استفاده کنید.

    6. می‌توانید لادو (شیرینی هندی) درست کنید و در دوران بارداری مصرف کنید.فواید کنجد برای زن باردار

    7. می‌توانید در سوپ یا بورانی استفاده کنید.

    خطرات و عوارض مصرف کنجد در بارداری 

    مصرف دانه کنجد در دوران بارداری برای مادر و جنین خطری ندارد. هرچند، واکنش بدن هر بانو نسبت به یک غذا یکسان نیست. تاثیرات مصرف کنجد در دوران بارداری می‌تواند متفاوت باشد. اگر احساس تهوع دارید صبر کنید تا این حالت از بین برود و اگر بعد از مصرف کنجد احساس دل درد دارید باید مصرف آن را کنار بگذارید. می‌توانید با پزشک در مورد مصرف کنجد در دوران بارداری مشورت کنید.

    می‌توانم در دوران بارداری شیرینی‌هایی که با روغن کنجد درست شده‌اند، مصرف کنم؟

    مصرف غذاهایی که با روغن کنجد تهیه شده‌اند در دوران بارداری مشکلی ایجاد نخواهد کرد. این روغن چربی‌های سالم مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند و به رشد مغز جنین کمک می‌کند. هرچند پیشنهاد می‌شود قبل از مصرف هرگونه مواد غذایی که با روغن کنجد تهیه شده است،‌ با پزشک خود و متخصص تغذیه مشورت کنید.

    کنجد سیاه مصرف کنیم یا سفید، کدام یک انتخاب سالم‌تری است؟

    کنجد سیاه مواد مغذی بیشتری دارد و از این رو مصرف کنجد سیاه در بارداری سالم‌تر از کنجد سفید است. کنجد سیاه بیشتر از کنجد سفید کلسیم دارد و اگر قصد دارید در دوران بارداری کمبود کلسیم را جبران کنید، کنجد سیاه گزینه بهتری است. هرچند مصرف کنجد سفید نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد و آنها هم مفید هستند.

    مصرف کنجد در بارداری برای مادر باردار و جنین خطرناک نیست. اما به دلیل اینکه مصرف این ماده غذایی ممکن است باعث حالت تهوع شما شود، بهتر است آن‌را در سه ماهه اول بارداری مصرف نکنید. اگر قصد دارید این ماده غذایی را به رژیم بارداری خود بیفزایید، حتما با پزشک مشورت کنید تا انتخاب شما آگاهانه باشد. بارداری سالمی را برای شما آرزو می‌کنیم!

     

    بیشتر بدانید:

  • مدل سایه چشم رنگی
  • 1- راهنمای تغذیه سالم در دوران بارداری!

    2- رژیم غذایی و مکمل های مناسب دوران بارداری

    3- تغذیه مناسب بارداری در ماه اول و غذاهایی که باید مصرف کرد

    4- رژیم غذایی سالم در بارداری برای پیشگیری از زایمان زودرس

    منبع: parenting.firstcry 

    نویسنده :
    تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    فواید کنجد برای زن باردار

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    این بخش در حال طراحی می باشد

    به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، برای داشتن یک نوزاد و بچه زیبا اضافه بر ژنتیک که در زیبایی نوزاد تاثیر دارد می توان از برخی مواد غذایی که تاثیر مثبت در زیبایی و قشنگی کودک دارد نیز در دوران بارداری استقاده کرد . و بعد از آن نیز نتیجه را که ان شاءالله یک فرزند زیبا و قشنگ می باشد را به احسن الخالقین سپرد. مواد غذایی مفید در دوران بارداری برای زیباترشدن جنین 1.شیر زعفرانی بسیاری از مادران باردار در طول بارداری از شیر زعفران استفاده میکنند که بهتر است مقدار زعفران آن زیاد نباشد، چون در مقادیر بالا باعث افزایش خطر سقط میشود. 2. شیره نارگیل اگر شما دیابت بارداری ندارید و یا حتی مستعد به ابتلا به آن هم نیستید، می توانید در برنامه غذایی خود از هسته نارگیل استفاده کنید. 3. مصرف روزانه شیر مادر باردار باید روزانه 2 تا 3 لیوان شیر مصرف کند، مخصوصا در سه ماهه اول بارداری نوشیدن شیر را فراموش نکنید که برای رشد جنین لازم و ضروری است. 4.مصرف تخم مرغ تخم مرغ نیز دارای پروتئین بالاست و بهتر است مادر باردار بصورت مرتب مخصوصا در سه ماهه دوم بارداری مصرف کند. 5. بادام و گردو مادر باردار بهتر است مرتب بادام و گردو خشک شده و یا تازه را در برنامه غذایی خود بگنجاند. 6. روغن زیتون بهتر است مادر باردار روغن مصرفی خود را با زیتون و دانه هسته انگور جایگرین کند. 7.پرتقال این میوه سرشار از ویتامین c است و برای تقویت و کلاژن سازی پوست جنین شما لازم است، پس در برنامه غذایی خود از این میوه استفاده کنید. 8. آناناس این میوه سرشار از آهن و ویتامین C می باشد و توصیه میشود آناناس تازه و یا آب آناناس را هفته ای یکبار مصرف کنید. مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه براینکه از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال نجات می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوازد دارد. خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود .در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده : ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود : باید پدر این پسر بچه ، گلابی خورده باشد خوردن گلابی مایه قوت قلب ، پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه می شود . خوردن کندور توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر و خشخو و نیکو شدن دختر می شود . خوردن آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است. سویا حاوی مواد معدنی غنی و ویتامین‌های D ، B2، A است و مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است. همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت. مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد. اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید. مصرف به خطر سقط جنین را کاهش داده، نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می‎نماید. خوردن خربزه درهنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد. خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است. شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود. به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت. کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنشان داشته باشند. چنانچه مادر هنگام آبستن ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد. اگر میخواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید. دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون- انار -روغن ماهی- کاسنی- کنگر- هویج- زرشک- شکر- نعناع.

    خوردن توت فرنگی و هلو نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.

     منبع:بهداشت نیوز

    انتهای پیام/ 

    بازگشت به صفحه سایر رسانه‌ها

    فواید کنجد برای زن باردار

     

    فواید کنجد برای زن باردار
    فواید کنجد برای زن باردار
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *