خاصيت زيتون پرورده

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

 

پزشكان و متخصصان تغذيه مي گويند كه زيتون اشتها را افزايش مي دهد. كساني كه مي خواهند لاغر شوند بهتر است زيتون شور بخورند.برگ زيتون فشار خون را كاهش مي دهد و جوشانده برگ آن درد دندان را تسكين مي دهد.روغن زيتون علاوه بر كاهش كلسترول و جلوگيري از پيدايش عوارض عروقي، مانع رسوب كلسترول درون رگها و تنگ شدن آنها مي شود. پزشكان مي گويند كه اگر روزي دو قاشق روغن زيتون بخوريد سلامت خود را تضمين مي كنيد.
بر اساس نتايج چندين پژوهش، زيتون به سبب داشتن ارزش غذايي بالا به رشد جنين در رحم كمك مي كند. پژوهشگران مي گويند كه روغن زيتون سرشار از اسيدهاي چرب اشباع نشده است كه درمان زخم معده و بيماري هاي قلب و تصلب شرايين و تشكيل استخوان كودكان مؤثر است.

برگ و میوه : کاهنده فشار خون ، مقوی معده ، اشتهاآور ، قابض ، تسکین دهنده دردهای روماتیسم ، نقرس ، درد مفاصل ، تب بر ، ادرارآور ، صفرابر ، ضد دیابت بهترین آن زیتون سبز است .

مصرف روزانه 8 عدد زيتون باعث افزايش 23% كلسترول خوب و كاهش 16% كلسترول بد مي شود.
دم کرده برگ زیتون داروی خوبی برای پائین آوردن فشار خون می‌باشد. بدین منظور باید 20 عدد برگ زیتون را داخل 300 گرم آب ریخته و آن را به مدت 15 دقیقه بجوشانید. سپس کمی قند به آن اضافه کرده و به مقدار یک فنجان دوبار در روز از آن بنوشید. بعد از دو هفته باید به مدت 8 روز نوشیدن این دم کرده را قطع کنید و سپس ادامه دهید.

زيتون رسيده از نظر طب قديم ايران گرم و قابض است و ميوه نارس زيتون سرد و خشك است و روغن زيتون گرم و خشك است . برگ درخت زيتون نيز گرم و خشك مي باشد دم كرده برگ زيتون داروي خوبي براي پائين آوردن فشار خون مي باشد .

بدين منظور بايد 20 عدد برگ زيتون را داخل 300 گرم آب ريخته و آنرا بمدت 15 دقيقه بجوشانيد . سپس كمي قند بآن اضافه كرده و بمقدر يك فنجان دوبار در روز از آن بنوشيد .

دوره مقدماتی php

بعد از دو هفته بايد بمدت 8 روز نوشيدن اين دم كرده را قطع كنيد و سپس ادامه دهيد روغن زيتون نرم كننده و صفرا بر است روغن زيتون دفع كننده سنگ كيسه صفرا است براي اين منظور بايد آنرا با آبليمو مصرف كرد روغن زيتون كرم كش است روغن زيتون براي رفع سرفه هاي خشك مفيد است براي رفع خارش گزيدگي حشرات ، روغن زيتون را به محل گزيدگي بماليد بدن بچه هايي را كه مبتلا به نرمي استخوان و كم خوني هستند با روغن زيتون ماساژ دهيد اثر مفيدي دارد.

زیتون پرورده : خوردن زیتون پرورده با غذا مقوی معده ، اشتهاآور و قابض می باشد. ایجاد بی خوابی می کند . شهوت را زیاد می کند و اسراف در خوردن آن باعث کم خونی و لاغری می شود .

برای رفع سستی و تقویت نیروی جنسی باید 80 گرم روغن زیتون را با 14 گرم کندر و 16 گرم سیاه دانه مخلوط کرده و به مدت سه روز از آن بخورید.

 

عصاره زیتون : مصرف عصاره آبی رنگ زیتون ، فشار خون را پائین می آورد .

جوشانده برگ زیتون : 20 عدد ( 50 گرم ) برگ زیتون را شسته و در یک لیتر آب به مدت 15 دقیقه بجوشانید و صاف شدة آن را با مقداری قند مصرف نمایید ( به مدت 15 روز ) برای پائین آوردن فشار خون و نقرس و عوارض روماتیسم مفید است .

دمکرده برگ زیتون : 50 گرم از برگ ها را در یک لیتر آب دم کرده و برای رفع تب فنجان میل نمایید. مضمضه با آب دمکردة برگ زیتون برای تسکین درد دندان مناسب است . شستشو با این دمکرده برای زخمهای مقعد و رحم نافع است .

صمغ درخت زیتون: این صمغ مقوی ذهن و حافظه و قوی از کندر است . برای سرفه مزمن و اخراج بلغم و رفع رطوبت جراحتها ( به صورت مرهم روی زخم ها گذارده می شود و موجب رویائیدن گوشت می شود ) مفید است .

▪ ضماد برگ زیتون برای ورمهای گرم چشم و التیام زخم سر که بر اثر بریدگی ایجاد شده باشد و هم چنین مخملك مناسب است . این ضماد مخلوط با عسل برای به تحريك ( آماسی در بین ناخن ها ایجاد و سفید و چرکی می شود و به زبان انگلیسی whittow نامیده می شود ، نافع می باشد.

ارزش غذایی زیتون

هر ۱۰۰ گرم قسمت خوراکی میوه ی زیتون به ‌طور متوسط مواد مغذی زیر را دارد:

آب ۶۰ گرم، چربی ۲۰گرم، مواد قندی ۱۰۰ گرم، پروتئین ۱ گرم، املاح (کلسیم، فسفر، پتاسیم، گوگرد، مس، منگنز) ۳/۰ گرم و ویتامین‌های متعدد از جمله D, A و E.

از نکات قابل توجه در ترکیبات زیتون مقدار کلسیم موجود در آن است که این میزان، بیش از کلسیم موجود در شیر گاو (۱۲۲میلی گرم) می‌ باشد.

به طور کلی ۱۰۰ گرم قسمت خوراکی میوه ی زیتون حاوی ۲۲۴ کیلو کالری انرژی است.

زیتون، می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری کند و اشتها را افزایش دهد.
زیتون درختچه‌ای است به ارتفاع حدود سه متر که در شرایط مساعد، ارتفاع آن به ۱۲ متر و قطر تنه‌اش به ۳ متر می‌رسد.
چوب درخت زیتون بسیار سخت و مقاوم و رنگ آن زرد است که خطوط قهوه‌ای رنگ در آن وجود دارد.
این گیاه در اوایل تابستان شروع به گل دادن می‌کند و میوه آن کم‌ کم و در اواخر تابستان به ثمر می‌رسد که در این هنگام زیتون سبز روشن است و در اواخر پاییز به رنگ سبز تیره در‌می‌آید.
اگرچه میوه این گیاه، حاوی چربی بالایی (بین ۳۵- ۱۵ درصد) است با این وجود منبع خوبی از اسید اولئیک (اسیدهای چرب اشباع نشده امگا۹) و ویتامین E است.[اسیدهای چرب ضروری را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید]
زیتون می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری کند و اشتها را افزایش ‌دهد.
برگ زیتون کاهش دهنده فشارخون است و جوشانده آن برای تسکین درد دندان مفید است.
روغن زیتون علاوه بر کاهش کلسترول و پیشگیری از بروز عوارض عروقی، مانع رسوب کلسترول درون رگ‌ها و تنگ شدن آن‌ها می‌‌شود.
زیتون و روغن آن میزان قند خون را تنظیم می‌کند و خاصیت ضد سرطان و ضد التهابی دارد و ممکن است از التهاب روده پیشگیری ‌کند. زیتون برای پیشگیری و درمان آسم و آرتروز نیز می‌تواند مفید باشد.[روغن زیتون شاید باعث محافظت ازالتهاب روده شود]

زندگی نامه هر کدام از پیامبران را میتوان سرلوحه زندگی خود قرار داد زیرا روش زندگی سالم و صحیح را به ماآموزش داده اند.فال انبیا نیز برگرفته از همین اصول هست که اشاره به زندگی انبیا دارد و روش های زندگی آن ها را به صورتپند و موعضه برای ما می آورد.فال های مختلفی برای انبیا وجود دارد و کتاب های مختلفی نیز در این باره نوشته شده است که اعتماد بهصحیح بودن هر کدام بسیار سخت است.در این میان ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا فال انبیا الهی را برای شما آماده کنیم که بتوانید از آن استفاده لازم را ببرید.

فال و فال‌گیری به معنای کوشش در پیشگویی آینده (معمولاً آینده یک فرد) از راه روش‌های نهانی یا فراطبیعی است.فال‌گیری یکی از شاخه‌های نهان‌شناسی است.باید توجه داشت که فال را نباید با طالع بینی اشتباه گرفت.طالع بینی نوعی پیشگویی است که از اختیار فرد خارج است؛ یعنی فرد قدرت انتخاب و اختیاری در آن ندارد.همچنین پیشگویی در طالع بینی بر اساس وضعیت ستارگان در زمان تولد فرد می‌باشد(مانند طالع بینی چینی یا طالع بینی هندی).اما در فال پیشگویی با توجه انتخاب فرد بدست می‌آید و برخلاف طالع بینی به تاریخ تولد بستگی ندارد(مانند فال تاروت یا ).بنابراین نباید واژه فال را با طالع بینی اشتباه گرفت پس واژه‌هایی مانند فال چینی، فال مصری، فال شخصیاشتباه می‌باشد.

 

چشمان خود را بسته و با حضور ذهن سوره حمد را بخوانید حال آنچه را که مایلید قصد و نیت کنیدآنگاه برای گرفتن فال را کلیک کنید.و یا اینکه ،  سوره مبارکه حمد را خوانده و آنچه را مایلید قصد و نیت کنید و اشاره ای فرمائید.

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان x بخوانید...