فوايد ماست براي موها

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

 در حالی که سالم نگه داشتن موها برای خود وظیفه ای مستقل است، تمرکز روی رشد مو ها می تواند سخت تر باشد. برای اینکه موهای خود را سالم و درخشان نگه دارید باید انرژی، تلاش و مراقبت زیادی را به کار بگیرید. اما همیشه موادی هستند که می توانند در کنار سالم نگه داشتن موها به این فرآیند رشد مو سرعت ببخشند:

۱- در یک کاسه، تخم مرغ را آنقدر بهم بزنید تا زرده و تخم مرغ کاملا به هم بچسبند.

۲- به تخم مرغ ها دو قاشق ماست اضافه کنید، سپس خوب بهم بزنید تا ماده ای خمیری شکل درست شود.

۳- موهای خود را بخش بخش کنید و این ماسک را از ریشه تا نوک موها بمالید.

۴- مطمئن شوید تمام موهای خود را به آن آغشته کرده اید، سپس اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موها بماند.

۵- ماسک را با آب سرد و شامپو از روی سر بشویید.

دوره مقدماتی php

میتوانید این ماسک را دوبار در هفته مورد استفاده قرار دهید.

چرا این ماسک تاثیرگذار است:

تخم مرغ سرشار از پروتئین است که به تغذیه کف سر و مو کمک می کند. ترکیبات این ماسک باعث می شوند رشد مو ها به صورت سریع و سالم می شود.

۱- در یک کاسه، موز را پوره کنید تا کاملا نرم شود و توده ای وجود نداشته باشد.

۲- به موزهای پوره شده باقی مواد را اضافه کنید و خوب با هم میکس کنید تا نرم شوند.

۳- ترکیب را از ریشه تا بالای موها بمالید تا زمانی که کاملا موها را فرا بگیرد.

۴- موها را ۲۵ تا ۳۰ دقیقه آغشته به ماسک نگه دارید.

۵- با شامپو بشویید.

هر چند وقت استفاده کنیم:

می توانید این کار را دوبار در هفته تکرار کنید.

این ماسک فوق العاده آب رسان مو، مغذی و همچنین دارای ترکیبات تمیز کننده پوست کف سر است. کمک می کند پوست کف سر و موی سرتان سالم بماند و رشد مو ها سریع تر انجام شود.

۱- روغن و ماست را در یک کاسه ترکیب کنید و کنار بگذارید.

۲- آب لیمو و آب را پارچ ترکیب کنید.

۳- موهای خود را با شامپو بشویید و آب اضافی را از آن بگیرید.

۴- ماسک ماست و روغن را به موهای مرطوب خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند.

۵- ماسک را با آب سرد یا ولرم بشویید.

۶- سپس موها را با ترکیب آب و آبلیمو بشویید.


5 شیر پاک کن خانگی فوق العاده برای صورت


افزایش قد با کفش پاشنه مخفی برای بزرگسالان


نکات قبل و بعد از چند عمل جراحی زیبایی پرطرفدار


آیا تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک زیر چشم موثر است؟

می توانید دو بار در هفته این کار را انجام دهید.

سالم نگه داشتن مو و پرهیز از شکستگی آن، برای رشد مو ضروری است. این ماسک موهای شما را نرم نگه می دارد و باعث می شود راحت تر بتوانید حالتشان دهید. شستشو با آب و آبلیمو نیز pH پوست کف سر را متعادل می کند و به درخشندگی موها کمک می کند.

۱- تمام مواد گفته شده را داخل یک کاسه ترکیب کنید تا کاملا نرم شوند.

۲- ترکیب بدست آمده را از ریشه تا نوک موها بمالید. این کار را تا زمانی که موها به کلی آغشته شوند ادامه دهید.

۳- اجازه دهید ترکیب عسل و ماست، ۳۰ دقیقه روی موها بماند.

۴- آن را با یک شامپوی ملایم بشویید.

می توانید این کار را هر هفته دو مرتبه تکرار کنید.

این ماسکی فوق العاده برای کنترل تولید روغن و در نتیجه جلوگیری از مسدود شدن فولیکول های آن در کف سر است. اگر موهایی خشک دارید می توانید به این ماسک، موز نیز اضافه کنید و اگر موهایی چرب دارید توت فرنگی اضافه کنید.

۱- مواد گفته شده را در یک کاسه ترکیب کنید تا نرم شوند.

۲- ابتدا مواد را به مدت ۱۵ دقیقه به کف سر خود ماساژ دهید.

۳- همین که ماساژ را انجام دادید، کل موها را با این ماسک بپوشانید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند.

۴- آن را با شامپو بشویید.

می توانید بیش از دوبار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

آلوئه ورا مقدار زیادی آمینو اسید و پروتئین در خود دارد. این گیاه همچنین ضد میکروب است و کمک می کند پوست کف سرتان سالم باقی بماند.

۱- مواد گفته شده را داخل یک کاسه با هم ترکیب کنید تا خوب نرم شوند.

۲- این میکس را به کف سر و موها بمالید.

۳- اجازه دهید این ترکیب به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

از این ماسک مو می توانید هفته ای یک مرتبه استفاده کنید.

این ماسک مو یکی از ساده ترین روش ها برای تسکین پوست سر تحریک شده است. با این ماسک می توانید روغن اضافی از پوست کف سر را حذف و تولید سبوم را تنظیم کنید. در نتیجه سلامت فولیکول ها افزایش می یابد و در عین سرعت بخشیدن به رشد مو ، موهایی سالم خواهید داشت.

رشد مو هرگز ساده نبوده و مستلزم صبر زیادی است. با این حال استفاده از ماست به عنوان کمک کننده به رشد مو باعث می شود در طول این فرآیند سالم نیز بمانند.

منبع: وب سایت دکتر کرمانی

روش های بسیاری برای افزایش متابولیسم بدن وجود دارد، به گونه ای که کالری بیشتری از دست داده و کاهش وزن سریع تر اتفاق بیافتد.

بسیاری از افراد که در روند کاهش وزن خود چندان موفق نبوده اند می گویند مشکل از نوع رژیم غذایی بوده و بسیار طولانی مدت است.

توجه داشته باشید که داشتن رویکردی بلند مدت به کاهش وزن امری عاقلانه است، زیرا شما وزن خود را به آرامی و به طور پیوسته از دست می دهید و به همین ترتیب احتمال بازگشت وزن نیز بسیار کمتر است. با این وجود راه های دیگری هم وجود دارد تا متابولیسم و فرآیند چربی سوزی سریع تر انجام شده و روند کاهش وزن با سرعت بیشتری پیش برود. در ادامه با خانومانه همراه باشید.


۱- چای سبز بنوشید. در مطالعه ای که اخیرا بر روی تاثیر عصاره چای سبز در مقایسه با برخی از داروها صورت گرفته، نشان می دهد مصرف کنندگان چای سبز در یک دوره ۲۴ ساعته، حدود ۷۰ کالری بیشتر سوزانده اند. سوزاندن ۷۰ کالری بیشتر در روز به معنای از دست دادن ۷٫۳ پوند وزن در یک سال است!! این چیز عجیب و غیر قابل باوری نیست بلکه امری کاملا علمی و طبیعی است. محققان بر این باورند که این تفاوت در روند کاهش وزن توسط آنتی اکسیدانهای افزایش دهنده سوخت و ساز بدن به نام کاتچین صورت می گیرد که در چای سبز یافت می شود.

 

۲- از نوشیدن کالری های مایع اجتناب کنید. به تازگی دانشمندان دریافتند که روش تثبیت کالری مایع نسبت به کالری جامد در بدن متفاوت است. بدن شما این توانایی را دارد تا نوع کالری دریافتی خود را تشخیص بدهد. برای مثال، نوشیدن یک فنجان بزرگ قهوه مانند خوردن یک بشقاب پاستا به شما احساس سیری نمی دهد اما واقعیت امر این است که کالری قهوه بسیار بیشتر از پاستا است و احتمال اینکه تمایل داشته باشید یک فنجان دیگر قهوه بنوشید نیز بیشتر است تا اینکه بخواهید یک بشقاب دیگر پاستا میل کنید. بنابراین بر میزان مصرف نوشیدنی های خود نظارت داشته باشید. نوشیدن آبمیوه، نوشابه، قهوه و مانند این ها در طول روز برابر است با دریافت حداقل ۸۰۰ کالری اضافی تا پایان شب، اما با این وجود همچنان احساس گرسنگی می کنید.

 

۳- نمک را کم کنید. سدیم منجر به احتباس آب در بدن شده و باعث می شود بدن شما پف کرده به نظر برسد. آیا بیش از حد نمک مصرف می کنید؟ مقدار نمک مورد نیاز بدن به طور روزانه ۲۴۰۰ میلی گرم (حدود یک قاشق چای خوری) است اما بسیاری از افراد بیشتر از این میزان مصرف می کنند. پس مراقب میزان مصرف سدیم باشید، اما این به معنای فرار از نمکدان نیست بلکه شامل نمک های پنهان موجود در مواد غذایی نیز می شود. مانند: سوپ ها، غذاهای کنسرو شده، برخی از نوشیدنی ها، تنقلات شور مانند چیپس و چوب شور و بسیاری از غذاهای آماده.

 

۴- ادویه مصرف کنید. دکتر آنجلو ترمبلی، مدیر بخش حرکت شناسی در دانشگاه لاوال کانادا دریافت که خوردن فلفل تند موجب افزایش متابولیسم پایه بدن می شود (مجموع کالری که بدن در حالت استراحت می سوزاند). دلیل این فرایند چیست؟ کپسایسین، ترکیب یافت شده در هالاپینیو و فلفل باعث می شود رهاسازی هرمون های استرس مانند آدرنالین در بدن افزایش یابد، در نتیجه منجر به افزایش سوخت و ساز شده و همچنین توانایی بدن برای سوزاندن کالری ها را بالا می برد. به گفته ایشان خوردن فلفل تند اشتهای شما را کم می کند. بنابراین فلفل قرمز کم کالری و سالسا را به غذاهای خود اضافه کنید و رفته رفته شاهد کاهش وزن خود باشید.

 

۵- بخوابید. شاید خنده دار به نظر برسد اما کم خوابی باعث بروز چاقی و تجمع چربی در بدن می شود. زنانی که کمتر از ۴ ساعت در شب می خوابند سوخت و ساز بدنی آن ها نسبت به آن هایی که ۸ ساعت خواب کافی دارند، کمتر است. بنابراین برای خوابیدن مضایقه نکنید چرا که با افزایش سن، افزایش وزن را نیز برای شما به همراه دارد.

 

۶- عصرها به پیاده روی بروید. ورزش در هر زمانی مناسب است اما فعالیت های بدنی به خصوص در عصر بسیار سودمند خواهد بود، به این دلیل که سرعت متابولیسم بدن برخی از افراد در انتهای روز کاسته می شود. بنابراین ۳۰ دقیقه فعالیت هوازی قبل از شام میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و  می تواند این میزان را تا ۲ الی ۳ ساعت پس پایان فعالیت بالا نگه دارد و همین مسئله باعث می شود که کالری موجود در شام کمتر فرصت این را پیدا کند که بر روی بدن شما بنشیند.

 

۷- سه وعده غذایی را از دست ندهید. دقت داشته باشید، غذا نخوردن موجب تر شما نمی شود! بلکه این روند اثرات نامناسبی بجای می گذارد و نتیجه ای معکوس به دنبال دارد زیرا بدن شما اینطور تصور می کند که دیر به دیر مواد غذایی مورد نیازش تامین می شود، در نتیجه به منظور حفظ انرژی، متابولیسم بدن را کند می کند. به مرور زمان، حتی اگر طبق عادت گذشته خود سه وعده غذا میل کنید، باز هم بدن فعالیت خود را آهسته تر خواهد کرد تا بتواند از کالری دریافتی به عنوان سوخت استفاده کند، بدین ترتیب همین امر خود باعث بروز چاقی نا خواسته می شود.

 

۸- روزانه ۲۰ دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشید. اگر برای لاغری رژیم غذایی مخصوص به خود را دارید، احتمالا چند بار در هفته را هم به فعالیت های ورزشی اختصاص دادید (نه؟ حتما شروع کنید). اما جز اینکه ورزش می کنید یا نه، می توانید با انجام برخی حرکات اضافی و داشتن تحرک بیشتر روزانه وزن کم کنید. مثلا به جای آسانسور از پله استفاده کنید؛ تا ایستگاه اتوبوس پیاده بروید یا حتی اگر می شود تمام مسیر تا محل کار را پیاده بروید؛ به جای نشستن و نوشیدن قهوه با دوست خود به تماشای ویترین مغازه ها بروید؛ باغبانی کنید؛ حتی تمیز کردن منزل هم تعداد کالری مصرفی شما را افزایش می دهد. در واقع لازم نیست که برای سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن خود حتما بدوید، بیست دقیقه ورزش ملایم در روز هم باعث می شود تا حدود ۷۰۰ کالری بسوزانید.

 

۹- آب، آّب، آب. حتما تا به حال زیاد شنیده اید که برای کاهش وزن آب زیاد بنوشید. دلیلش این است که روزانه نوشیدن ۸ لیوان آب یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش سرعت کاهش وزن است. بدن شما به منظور انجام متابولیسم موثر بر چربی های ذخیره شده به آب نیاز دارد. زمانی که آب بدن به خوبی تامین نشود، از سرعت روند متابولیسم چربی ها کاسته می شود و به این معناست که فرآیند کالری سوزی بسیار دشوار می شود. بنابراین نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز به سادگی سیستم بدن شما را در حالت نرمال قرار می دهد.

 

۱۰- لطفا فریب نخورید. در هر زمانی، در بازار ده ها نوع ترفند مختلف برای کاهش سریع وزن ارائه می شود که ادعا می کنند وزن شما را در ۱۰ روز ۱۰ پوند کاهش می دهند. همچنین استیصال و ناامیدی از کاهش وزن می تواند شما را به هر کاری وسوسه کند اما هم من و هم شما می دانیم که این ترفند ها اکثرا نتیجه ای ندارد. پس پول خود را هدر ندهید و مهمتر از آن اگر درگیر این حقه ها شدید و نتیجه ای هم بدست نیاوردید، سعی کنید تا روحیه خودتان را از دست ندهید. واقع بین باشید و سعی کنید برنامه کاهش وزن خود را از روشی معقول پیش ببرید. به این صورت نه تنها لاغر می شوید بلکه شادتر هم خواهید بود.

از شما دوستان عزیز ممنونم

اگر موهای زیبایی می‌خواهید ماست را فراموش نکنید

ماست باعث نرمی مو می‌شود و از گره خوردن و شکسته شدن موها جلوگیری می‌کند. از امروز باید ماست را معجزه‌ای برای موهای‌مان بدانیم. پروتئین طبیعی شیر یکی از مواد موجود در ماست و کاملا برای موهای ما مفید است. در این شماره ماست را در دستور غدایی‌مان بگنجانیم، می‌پردازیم.

تقویت موها

ماست مواد مغذی زیادی دارد و سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم، پتاسیم، ویتامین B و پروتئین است.

همانطور که پروتئین برای مستحکم شدن مو مفید است، اسیداکتیک نیز به گردش خون کمک می‌کند و باعث رشد بهتر و سریع‌تر موها می‌شود.

تغذیه

ماست، موها را تغذیه و رشد آن‌ها را سریع‌تر می‌کند. همچنین باعث درخشنده‌تر شدن موها می‌شود.

استفاده از ماسک ماست یک راه طبیعی برای مقابله با موهای بد حالت است. از آنجا که در این روش از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود، کاملا مطمئن باشید که به موهای‌تان صدمه وارد نخواهد شد.

با استفاده‌ی مداوم و منظم از ماست می‌توانید از شر وز شدن موهای‌تان خلاص شوید.

نرمی

ماست به نرم‌شدن و زیبایی موها کمک و آن‌ها را لخت و شاداب می‌کند. همچنین باعث نرمی مو شده و از گره خوردن و شکسته‌شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

استفاده از ماست باعث تمیزی مو می‌شود و آن را از هرگونه گرد و غبار و شوره تمیز می‌کند؛ در واقع شوره را از بین می‌برد و از احساس خارش پوست سر، که در اثر عرق کردن و شوره ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌کند. یک فنجان ماست را داخل دستمال پارچه‌ای بریزید و آب آن را جدا کنید به‌طوری که ماست به یک خمیر نرم تبدیل شود سپس آن را روی موهای‌تان بمالید و روی آن‌ها را بپوشانید. پس از۲۰ دقیقه موها را بشویید.

در روش دیگر ۴ قاشق سوپ‌خوری ماست را با یک تخم‌مرغ مخلوط کرده و آن را روی موهای‌تان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه آن‌ها را بشویید. از مخلوط ماست، پودر کاکائو، عسل و روغن زیتون نیز می‌توان برای نرم‌کردن موها استفاده کرد.

وز و موخوره

ماست، موخوره را از بین می‌برد و این به‌دلیل مواد مغذی درون آن است. استفاده از مخلوط صاف و یکدست ماست در طولانی‌مدت تاثیر بسیار مثبتی در از بین بردن موخوره دارد.

مبارزه با شوره‌ی سر

مخلوط‌های بسیار متنوعی از ماست می‌توان تهیه کرد که برای جلوگیری از شوره و خارش سر بسیار مناسب هستند.

مخلوط ماست و لیموترش ما را از شر شوره‌ی سر رهایی می‌بخشد.

ماساژ دادن پوست سر با مخلوط کشک و پودر فلفل سیاه برای رفع شوره بسیار مفید است.

همچنین می‌توانید از مخلوط ماست با دانه‌ی شنبلیله که از شب قبل خیسانده‌اید، استفاده کنید.

برای تهیه‌ی این مخلوط‌ها باید به دو نکته‌ی مهم توجه کنید. اول اینکه مخلوط باید به اندازه‌ی لازم روی مو بماند و سپس شسته شود. دوم اینکه هنگام تهیه‌ی مخلوط‌ها، مواد باید به‌خوبی با هم ترکیب شوند تا خمیری نرم و یکدست ایجاد شود.

درخشندگی

ماست به‌دلیل داشتن روی، ویتامین‌های B1، B2، B6 و B12 و همچنین وجود باکتری‌های مفید و اسید لاکتیک، برای بدن بسیار مفید است.

برای استفاده از مزیت‌های ماست می‌توان آن را با عسل، تخم‌مرغ، آب پرتقال و آب لیموترش مخلوط کرد.

ماساژ دادن پوست سر با مخلوط ماست و مواد دیگر یا حتی به‌تنهایی، مزیت‌های بسیاری در طولانی مدت دارد، مانند تمیز، براق و نرم شدن و رشد بهتر موها که بسیاری از محصولات شیمیایی قول آن را به ما می‌دهند اما بدون آسیب‌زدن به موها نمی‌توانند به وعده‌ی خود عمل کنند.

این ماده‌ی لبنی بخشی از یک رژیم غذایی خوب است که مصرف آن فایده‌های بسیاری برای مو و پوست دارد و بدن را تقویت می‌کند.

ماسک مو، معجزه‌ی تقویت و زیبایی

ماسک‌های زیر همگی از مواد کاملا طبیعی تهیه می‌شوند:

ماسک موی بازسازی‌کننده

اگر ساقه‌های مو به‌دلیل دو شاخه‌شدن شکننده شده است این ماسک را که با موز، روغن جوجوبا و عسل درست می‌شود امتحان کنید.

برای این کار نیمی از موز را با مقداری آب مخلوط سپس ۴/۱ فنجان مایونز، یک قاشق غذاخوری از روغن‌های نارگیل، زیتون و جوجوبا و همچنین دو قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. ‌آن را از ریشه‌ی مو تا انتها بزنید.

در این ماسک نباید قطعات درشت موز به چشم بخورد، بنابراین بهتر است آن را از صافی رد کنید تا کاملا یکدست شود.

ماسک موی تقویت‌کننده

تخم‌مرغ که حاوی مقدار زیادی پروتئین است برای موهای ضعیف معجزه می‌کند، همچنین موهای آسیب‌دیده را تقویت کرده و آن‌ها را درخشان می‌کند.

یک عدد تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، روغن زیتون و عسل و همچنین مقداری آب را با هم مخلوط و سپس نصف یک موز کاملا له شده را به آن‌ها اضافه کنید و مواد را کاملا هم بزنید تا به‌صورت یکدست درآید. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی ساقه‌ی موهای‌تان بگذارید، سپس شامپو زده و آبکشی کنید.

ماسک موی نرم‌کننده

آووکادو سرشار از ویتامین E و بسیار مغذی است. نیمی از یک آووکادوی رسیده، یک عدد تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، روغن نارگیل و عسل و مقداری آب را به خوبی با هم مخلوط کنید. این ماسک را به ساقه‌ی موها بزنید و پس از ۲۰ دقیقه آبکشی کنید.

ماسک مو برای آبرسانی

عسل و مایونز وقتی با هم مخلوط شوند بسیار برای خشکی مو موثر و براق کننده هستند. نیمی از یک آووکادوی رسیده، ۴/۱ فنجان مایونز، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، روغن نارگیل و عسل و مقداری آب را با هم مخلوط کنید. این ماسک را به پوست سر بزنید سپس آن را از ریشه تا انتهای مو ماساژ دهید تا به حداکثر درخشندگی دست یابید.

ماسک موی مراقبت‌کننده

یک عدد تخم‌مرغ، نصف فنجان مایونز، دو قاشق غذاخوری عسل و مقداری آب را مخلوط کنید. این مواد را به موها بزنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند سپس شامپو بزنید و آبکشی کنید. این ماسک را یک تا دو بار در هفته استفاده کنید تا موها در بهترین حالت خود باشند.

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان x بخوانید...