عوارض يخ خشک

دوره مقدماتی php
عوارض يخ خشک
عوارض يخ خشک

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

برترین ها – ترجمه از هدی بانکی: در روزهای گرم تابستان هیچ چیزی مثل نوشیدن یک لیوان آب سرد که تکه‌های کوچک یخ در آن غوطه ورند لذت بخش نیست و عطش را فرو نمی‌نشاند. حتی وقتی که حالت تهوع دارید، مکیدن تکه‌های یخ می‌تواند حال‌تان را بهتر کند اما آیا واقعا جویدن و مکیدن این تکه‌های سخت و یخی مستقیما بعد از خارج کردن از فریزر ضرری برای شما ندارد؟ تمایل به خوردن یخ می‌تواند نشاندهنده‌ی یک بیماری پنهان به نام پاگوفاگیا باشد. پاگوفاگیا یعنی تمایل وسواس گونه به خوردن یخ.

تمایل به خوردن یخ می‌تواند علامت کمبود تغذیه‌ای یا یک اختلال خوردن باشد، و حتی می‌تواند به کیفیت زندگی‌تان آسیب بزند. جویدن یخ می‌تواند منجر به مشکلات دندانی شود مانند از بین رفتن مینای دندان و پوسیدگی دندان.

دوره مقدماتی php

چرا برخی از افراد دوست دارند یخ بخورند؟

بیماری‌های متعددی می‌تواند باعث میل به خوردن یخ شود، شامل:

عوارض يخ خشک

کم خونی یا فقر آهن

تمایل بی‌اختیار به خوردن یخ معمولا به نوعی شایع از کم خونی به نام فقر آهن مربوط می‌شود. فقر آهن زمانی روی می‌دهد که خون، به اندازه‌ی کافی سلول‌های قرمز ندارد. کار ِ سلول‌های قرمز خون، انتقال اکسیژن در سراسر بافت‌های بدن است. بدون اکسیژن شما احساس خستگی و تنگی نفس خواهید کرد. افرادی که فقر آهن دارند، یعنی آهن کافی در خون‌شان وجود ندارد. آهن برای ساخت سلول‌های قرمز و سالم خونی ضروری است و بدون آن، سلول‌های قرمز نمی‌توانند اکسیژن را آنطوری که باید به همه جای بدن انتقال بدهند.

برخی از محققان عقیده دارند جویدن یخ، اثر خاصی در بدن افرادی که فقر آهن دارند ایجاد می‌کند که خون بیشتری را به سمت مغز می‌فرستد. خون بیشتر در مغز یعنی اکسیژن بیشتر در مغز. مغز این افراد چون عادت کرده است که محروم از اکسیژن باید، این حجم ناگهانی از اکسیژن باعث می‌شود سطح هوشیاری و شفافیت مغزی افزایش پیدا کند. پژوهشگران مطالعه‌ی کوچکی انجام دادند و در آن افراد قبل و بعد از خوردن یخ تست دادند. آنهایی که فقر آهن داشتند بعد از خوردن یخ، نتایج خیلی بهتری در تست کسب کردند اما آنهایی که فقر آهن نداشتند، خوردن یخ تاثیری روی نتایج تست‌شان نگذاشته بود.

پیکا

پیکا، نوعی اختلال خوردن است که فرد مبتلا به طور بی‌اختیار چیزهایی غیر خوردنی می‌خورد مثلا یخ، خاک، کاغذ، خاکستر و … پاگوفاگیا، نوعی از پیکا است که شامل خوردن یخ، برف و یا آب یخ می‌شود. افرادی که پیکا دارند به دلیل یک بیماری فیزیکی مثل فقر آهن یخ نمی‌خورند، بلکه یک دلیل روحی برای این کارشان وجود دارد. پیکا معمولا با علا‌‌ئم دیگری چون بیماری‌های روانی و ناتوانی‌های عقلانی همراه است. ضمنا پیکا در دوران بارداری نیز ممکن است روی بدهد.

علت تمایل به خوردن یخ چگونه تشخیص داده می‌شود؟

اگر تمایل‌تان به خوردن یخ بیشتر از یک ماه طول کشید، به پزشک مراجعه کنید. اگر باردار هستید باید هر چه زودتر جهت آزمایش خون به پزشک‌تان مراجعه کنید. کمبود ویتامین و مواد معدنی در دوران بارداری می‌تواند موحب مشکلات جدی شود. پزشک یک سری آزمایش خون برای‌تان تجویز خواهد کرد تا وضعیت آهن خون‌تان را بررسی کند. اگر تست خون‌تان، فقر آهن را نشان داد پزشک ممکن است آزمایشات بیشتری برای‌تان تجویز کند تا علت پنهان را پیدا کند، مثلا خونریزی داخلی.

آیا جویدن یخ می‌تواند باعث بیماری شود؟

اگر تمایل‌تان به خوردن یخ واقعا جدی است پس ممکن است خیلی بیشتر از آنچه که خودتان بفهمید یخ بجوید. افرادی که پاگوفاگیا دارند ممکن است هر روز چندین تکه یخ بخورند.

مشکلات دندانی

دندان‌های شما جوری ساخته نشده‌اند که بتوانند هر روز تکه‌های سفت یخ را بجوند. بنابراین به مرور زمان مینای دندان‌های‌تان آسیب خواهد دید. مینای دندان، محکم‌ترین بخش دندان است که بیرونی‌ترین لایه‌ی دندان را تشکیل داده و از لایه‌های درونی در برابر پوسیدگی و آسیب محافظت می‌کند. وقتی مینای دندان خورده می‌شود، دندان نسبت به سرما و گرما بینهایت حساس می‌شود و احتمال پوسیدگی به میزان چشمگیری بیشتر خواهد شد.

عوارض ناشی از فقر آهن

اگر فقر آهن درمان نشده باقی بماند، تشدید شده و می‌تواند موجب مشکلات زیر شود:

. مشکلات قلبی شامل بزرگ شدن قلب و نارسایی قلبی

. مشکلاتی در دوران بارداری شامل زایمان زودرس و وزن کم نوزاد هنگام تولد

. اختلالات رشد و اختلالات جسمی در نوزادان و کودکان.

عوارض ناشی از پیکا

پیکا بیماری بسیار خطرناکی است که می‌تواند منجر به عوارض پیچیده‌ای شود که بسیاری از آنها وضعیت اضطراری ایجاد می‌کنند. البته یخ نمی‌تواند آسیب درونی بزند اما سایر مواد غیر خوراکی می‌توانند. اگر کسی دچار پاگوفاگیا باشد ممکن است بی‌اختیار چیزهای دیگری نیز بخورد. بسته به چیزی که خورده می‌شود پیکا می‌تواند منجر به مشکلات دفع، انسداد روده، سوراخ شدن روده، مسمومیت، عفونت و یا خفگی شود.

میل به خوردن یخ چگونه درمان می‌شود؟

اگر مشکل‌تان جدی باشد باید علت آن را پیدا کنید. اگر فقر آهن دارید، مکمل آهن درمان فوری مشکل شما خواهد بود. اگر دچار نوعی از پیکا هستید، درمان کمی پیچیده‌تر خواهد بود. گفتگو درمانی می‌تواند مفید باشد مخصوصا اگر همراه با داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب انجام شود.

عوارض عرضه یخ خشک و وضع صادرات پوست خام  بزی و گوسفندی

اطلاعیه گروه بازاریابی اتاق بازرگانی اهواز

دریافت کارت هوشمند بازرگانی

فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان

استان خوزستان با دارابودن ظرفیت های بالقوه و بالفعل در بخش صنایع نفت، گاز، پتروشدیمی، فدولاد، کشداورزی،    دامداری، شیلات و …، برخورداری از وجود آبهای جاری، زمینهای حاصلخیز، آب و هوای مساعد، بنادر، شاهراهها، خطوط ریلی و هوایی، همچنین دارابودن مرزهای آبی، خاکی و هوایی مشدترک بدا کشدورهای همسدایه از جملده      عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس، از گذشته تا کنون، جاوبه های فراوانی را برای انجدام امدور تجداری فدراهم     آورده و سبب گردیده تا خوزستان بعنوان یکی از مهمترین استانهای کشور در اقتصاد و تجارت داخلدی و خدارجی   ج.ا.ایران، ایفای نقش نماید.

عوارض يخ خشک

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اتاق بازرگانی اهواز میباشد

وب افزار سایان



 یخ خشک (Dry Ice) نام دیگر دی اکسید کربن جامد است. دی اکسید کربن به وفور در اتمسفر یافت می شود. این گاز در بازدم انسان وجود داشته و گیاهان برای فوتوسنتز از آن استفاده می کنند. این ترکیب شیمیایی بی رنگ، بی بو و بی مزه بوده و چگالی حدود 1.5 برابر چگالی هوا دارد. دی اکسید کربن تحت فشار  و در دمای -78.5 درجه سلسیوس به جامد تبدیل می شود. یخ خشک را به دو روش می توان تولید کرد. اول به صورت بلوک های بزرگ 27 کیلوگرمی یا در ابعاد و قطعات کوچک به اندازه برنج در پالت های بزرگ.

این ماده ذوب نمی شود بلکه تصعید شده یعنی با افزایش دما از فاز جامد مستقیما به فاز بخار می رود. در اثر این پدیده دود سفیدی ایجاد می شود که برای شبیه سازی مه یا دود در فیلم سازی از آن استفاده می شود.

یخ خشک به خودی خود سمی نیست اما لمس آن بدون دستکش توصیه نمی شود. در حالیکه گاز بی اثر و پایداری است ولی چون از هوا سنگین تر است می تواند کل فضای بسته را پر کند. هنگامی که غلظت دی اکسید کربن هوا از 5% بیشتر شود هوا سمی و خطرناک می شود. بنابراین در هر ناحیه ای که از یخ خشک استفاده می شود باید تهویه خوبی داشته باشد. این ماده یک مبرد مهم برای نگهداری غذاهای سرد و جلوگیری از رشد باکتری در حین حمل و نقل مواد غذایی محسوب می شود. یخ خشک برای نگه داری غذاها و انجماد آن ها باید کاملا تمیز باشد تا غذا را آلوده نسازد. از کاربردهای مهم یخ خشک رسوب زدایی و جرم‌گیری از قطعات و تجهیزات پالایشگاهی به ‌وسیله تفنگ انفجار یخ خشک (sand blast) است که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

عوارض يخ خشک

یخ خشک یک اختراع نبود بلکه از خواص دی اکسیدکربن بود که در اوایل قرن بیستم کشف شد. این ماده در سال 1920 در امریکا تولید شد و تا مدتی پیش به آن یخ داغ گفته می شد چرا که در اثر تماس، دست را می سوزاند. در اواسط قرن بیستم یخ خشک به مراتب بیشتر از امروز برای انجماد مواد غذایی استفاده می شد. تا جنگ جهانی دوم تقریبا همه جا از یخ خشک برای فریز نگه داشتن بستنی استفاده می شد تا پس از آن یخچال های الکتریکی اختراع شد. فرایند تولید یخ خشک در دهه های اخیر تغییر چندانی نکرده و همان فرایند ساده فشرده سازی و خنک نمودن دی اکسید کربن است. پیشرفت های اخیر مثل سندلاست با یخ خشک و کاربردهای پزشکی این ماده در پیوندهای قلب و اندام ها کاربرد این ماده را بیشتر کرده است.

تنها ماده خام موجود در یخ خشک، کربن دی اکسید است. این ماده خام محصول نهایی بسیاری از واکنش های شیمیایی است. بیشتر این ماده در امریکا از پالایش مواد نفتی حاصل می شود. طی عملیاتی کربن دی اکسید منتشر شده مکش شده و ناخالصی های آن گرفته می شود تا به یخ خشک تبدیل گردد.

اولین گام در تولید یخ خشک فشرده سازی و خنک کاری گاز CO2 درون مخازن بزرگ است تا به مایع تبدیل شود. CO2 آن قدر سرد شده تا 100% آن به مایع تبدیل شود.

مرحله بعدی کاهش فشار کربن دی اکسید مایع توسط شیر انبساط می باشد.

در آخر CO2 مایع تا فشار اتمسفر منبسط می شود تا در اثر این انبساط یخ خشک تولید شود.

یخ خشک تولید شده تحت پرس های هیدرولیکی به شکل بلوک یا پلت فشرده می شوند و از دستگاه ساچمه زن خارج می گردد.

پس از پردازش نهایی یخ خشک در جعبه های عایقی بسته بندی می شوند که هر چه عایق ضخیم تر باشد، فرایند تصعید آهسته تر انجام می شود. نرخ تصعید روزانه بین 5 تا 15 درصد است که بسته به عایق دارد.

    

پلت ها در سایز های مختلف و برای کاربردهای گوناگونی تولید می شوند

در این روش از گلوله های یخ خشک برای تمیز کردن استفاده می کنند. این گلوله از درون یک دستگاه جت و نازل با شدت پرتاب می شوند. تفنگ جت به کمپرسور هوا متصل بوده و همانند روش سندبلاست عمل می کند. امروزه این روش جایگزین روش های سنتی و مواد شیمیایی و محلول های خطرناک شده و با فشار بالایی که ایجاد می کند نتایج مطلوبی  ارائه می دهد.

 

دمای اولیه پایین یخ خشک  (-78.5 C) در اثر برخورد با ماده شوک حرارتی در سطح آن ایجاد کرده و از طرف دیگر انرژی جنبشی بالا گلوله ها در طول انفجار سطح را پاک کرده و خود تصعید می شود. گاز CO2 در طول تصعید 400 تا 800 برابر منبسط شده و به فرایند پاک شدگی شتاب بیشتری می بخشد. در نهایت یخ خشک بر اثر تصعید ناپدید و کمپرسور هوا نیز باقی ناخالصی های را از بین می برد و بدین ترتیب سطح تمیز می شود.

روش انفجاری برای تمیز کردن سطوحی که دارای حفره بوده و آلودگی درون آن پنهان می شود بسیار مناسب است.

رنگ، روغن، گریس، قیر طبیعی، نقاشی های دیواری، جوهر، دوده، رزین، مواد اپوکسی، چسپ و… موادی هستند که که با این روش می توانند تمیز شوند. لازم است اشاره شود که انفجار یخ خشک روشی ساده است که بدون نیاز به پیاده سازی و هزینه بالا قابل انجام است. این فرایند کاملا خشک و غیرساینده است بنابراین می توان برای موادی که سطوحی نرمی دارند مانند نیکل، کروم،آلومینیوم استفاده شوند.

 

صنایع شیمیایی: خشک کردن محفظه دیگ بخار، قیر طبیعی

 

صنعت خودرو: رنگ زنی و جوشکاری

 

تمیز کردن یافته های باستان شناسان

 

پزشکی: انجماد داروها، نمونه های میکروبیولوژی، انتقال اندام ها در ظرف های عایق محتوی یخ خشک

 

حمل ونقل هوایی: تمیز کردن چرخ های فرود و توربین،

 

بازسازی ساختمان ها: پاک کردن نقاشی روی دیوارها، از بین بردن اثرات آتش سوزی

 

گردآوری  شده توسط دپارتمان پژوهشی شرکت پاکمن

pdf.directindustry.com  

sourcing.indiamart.com

www.dryiceinfo.com

عوارض يخ خشک

www.dryice.gr

www.madehow.coml

 

برداشت از مطالب سایت با ذکر منبع بلا مانع است

دی اکسید کربن در حالت انجماد تبدیل به چیزی میشود که به آن یخ خشک یا dry ice میگویند و از انها نه تنها برای سرد کردن تجهیزاتی، مثل اوور کلاکینگ یا بالا بردن راندمان سیستمی قطعات اصلی کامپیوتری بیش از حد مجاز که دمای بسیاری ایجاد میکند و ایجاد مه مصنوعی و بلاخره تمیز کردن سطوح کثیف نیزاستفاده میشود. یخ خشک که دمای آن منفی 80 درجه ی سانتی گراد است مدتهاست که توسط برخی از شرکت های خدماتی استفاده میشودو دارای مزایای زیادی است…ادامه

یخ خشک (Dry ice) نام تجاری جیرنرایزد (genericized) دی اکسید کربن جامد است . این ماده معمولا به عنوان عامل سرد کننده مورد استفاده قرار میگیرد. یخ خشک عالی با فشردن مستقیم گاز اتمسفر در دمای ثابت ۷۸٫۵ درجه سانتیگراد زیر صفر از حالت به مایع تبدیل می شود . آنتالپی چگالش در ۷۸٫۵ درجه سانتیگراد زیر صفر ۱۹۹ کیلوژول بر کیلوگرم است . تولید یخ خشک برای پایین آوردن و سرد کرد موثر است.
در سال ۱۸۳۵ م شیمی‌دانی از کشور فرانسه به نام چارلز ایلوزیر برای نخستین بار یخ خشک را کشف کرد .او در آن دوران به نتایج و کاربردهایی درباره ی یخ خشک رسید که ۶۰ سال بعد توسط دانشمندان آزمایش و مشاهده شد …ادامه

Dry Ice is frozen carbon dioxide, a normal part of our earth’s atmosphere. It is the gas that we exhale during breathing and the gas that plants use in photosynthesis. It is also the same gas commonly added to water to make soda water. Dry Ice is particularly useful for freezing, and keeping things frozen because of its very cold temperature: -109.3°F or -78.5°C. Dry Ice is widely used because it is simple to freeze and easy to handle using insulated gloves. Dry Ice changes directly from a solid to a gas -sublimation- in normal atmospheric conditions without going through a wet liquid stage. Therefore it gets the name “dry ice.”…more

حمام کردن نوزاد چگونه باید انجام شود؟ نوزاد نیاز به حمام کردن روزانه ندارد. اگر بعد از هر تغذیه صورت کودک را تمیز کنید و بعد از هر تعویض پوشک، پایش را با آب بشویید، او فقط هر یک روز در میان نیاز به حمام با صابون دارد. حمام کردن زیاد اغلب می تواند پوست کودک تان را خشک کند. نوزاد تان اغلب دست خود را در دهانش می کند، بنابراین دست های او را چند بار در روز با یک پارچه مرطوب تمیز کنید …

بهم ریختن هورمون زنانه می تواند باعث بروز مشکلاتی در بدن شود. بهم ریختن هورمون زنانه می تواند باعث اختلالاتی در روند بارداری و قاعدگی هر زنی گردد. هورمون ها مواد طبیعی هستند که در بدن تولید می شوند. آنها به انتقال پیام در بین سلول ها و اندام ها، کمک می کنند و بر بسیاری از فعالیت های بدن نیز تاثیر می گذارند. هر کسی، چه مرد و چه زن، دارای هورمون های جنسی هستند. در این مقاله از بخش سلامت زنان دکتر سلام، …

ناباروری ثانویه چیست؟ شما یک فرزند دارید و حالا فرزند دیگری می خواهید. اما به دلایلی، با مشکلی در باروری دوم مواجه شده اید. ناتوانی در بارداری دوباره پس از تولد یک یا چند کودک، ناباروری ثانویه نامیده می شود. با توجه به مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده  (CDC)، 11 درصد از زوج هایی که حداقل یک کودک داشته اند ممکن است مشکلات ناباروری ثانویه را داشته باشند. این تقریبا چهار میلیون از خانواده ها یا تقریبا نیمی از موارد ناباروری در ایالات متحده …

تحقیقات نشان می دهد که زوج های ناباروری که هیچ نوع از درمان های باروری را انجام نداده اند، شانس بارداری شان در هر دوره قاعدگی حدود یک تا پنج درصد است. اما کسانی که درمان IUI را انجام داده اند، احتمال بارداری شان در هر یک از دوره های قاعدگی حدود 10 تا 20 درصد است. تلقیح داخل رحمی (IUI) که به عنوان تلقیح مصنوعی (AI) نیز شناخته می شود، یک روش باروری موثر است که شانس بارداری یک زن نابارور را دو برابر …

تریکومونیازیس یا تک ‌تارچه ‌زدگی یک از بیماری هایی است که از راه های جنسی منتقل می شود. این بیماری یکی از شایع ترین بیماری های جنسی است و ممکن است به عنوان “trich” یا تریچ نیز شناخته شود. علائم آن شامل خارش، تحریک و ترشحات در زنان و درد با ادرار در مردان است. این بیماری توسط یک انگل ایجاد می شود، می تواند با معاینه فیزیکی یا تجزیه و تحلیل میکروسکوپی تشخیص داده شود. راه درمان آن نیز یک ضد میکروب به اسم متورنیدازول …

عوارض يخ خشک

در مورد ضخامت دیواره رحم چه می دانید؟ برای باردار شدن، مجموعه ای از عوامل باید در زمان و شرایط مناسب قرار بگیرند تا یک زایمان موفقیت آمیز …

در مورد اعتیاد به استامینوفن چه می دانید؟ امروزه داروهای زیادی وجود دارند که افراد برای موضوعات خیلی کوچک، به طور مرتب از آنها استفاده می کنند. بسیاری …

برای نوزاد یک وان پلاستیکی تهیه کنید و هر شب با آب ولرم او را حمام کنید سعی نمایید در موقع حمام کردن در و پنجره ها و …

یکی از ارگان های مهم بدن، دندان ها هستند که لازم است ما هر روز آنها را تمیز کنیم و مسواک بزنیم. اما چطوری؟ دندان ها یکی از …

حمام کردن نوزاد چگونه باید انجام شود؟ نوزاد نیاز به حمام کردن روزانه ندارد. اگر بعد از هر تغذیه صورت کودک را تمیز کنید و بعد از هر …

در مورد مشکلات دوران بارداری چه می دانید؟ آیا زمانی که شاهد علائم و مشکلاتی در بارداری خود می شوید، حتما باید به پزشک …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا به دنبال راهکارهایی برای تقویت عضلات کمر هستید؟ بعضی از تمرینات ورزشی خیلی ساده ه بدون هیچ تجهیزاتی می توانید آنها را در منزل …

این هفت تمرین ورزشی را انجام دهید تا بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد. می‌ توانید آنها را در باشگاه یا در …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

عوارض يخ خشک
عوارض يخ خشک
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *