عرق پنیرک واسه چی خوبه

دوره مقدماتی php
عرق پنیرک واسه چی خوبه
عرق پنیرک واسه چی خوبه

موجود در انبار

نام محصول: پنیرک

طبیعت: معتدل

خواص: درمان ناراحتی های رحم و رفع عفونت دستگاه تناسلی زنان، نرم کننده گلو، ضد سوختگی، ضد سرفه، کاهش آبریزش بینی، ملین، پادزهر قوی گزش، صاف کننده صدا، خلط آورعرق پنیرک واسه چی خوبه

طرز استفاده: روزی سه فنجان بعد از غذا میل شود.

دوره مقدماتی php

پنیرک را در شیراز خطمی کوچک و نان کلاغ و گیلان پین دیره و در کتب سنتی خبازی و خیرو و ملوخیا گویند. این گیاه درای دو نوع دارویی عمده است نوع کبیر و نوع صغیر که در ایران نیز می روید. عرق پنیرک نیز همانند سایر عرقیات گیاهی، از شاخ و برگ و گل های گیاه تهیه می شود. این عرق طبیعت معتدلی دارد و در طب سنتی کاربرد های فراوانی دارد.

مهمترین اثرات گزارش شده پنیرک در طب سنتی، درمان ناراحتی های رحم و رفع عفونت دستگاه تناسلی است، استفاده از پنیرک برای زنان مقوی رحم می باشد، همچنین گیاه پنیرک برای رفع عفونت های دستگاه ادراری نیز بسیار موثر است.

نکته : زیاده روی در مصرف پنیرک باعث بهم ریختن معده های ضعیف می شود.

 

۰۹۱۲۰۰۳۰۹۸۰

برای دریافت مشاوره و یا اطلاعات بیشتر  می توانید از طریق آی دی تلگرام و یا تماس با شماره تلفن فوق اقدام نمایید.

 @attarak_ad

معتدل

شفاف

بطری شیشه یا پت

نگهداری در دمای معمولی و دور از نور مستقیم خورشید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری
خود شوید. اگر این محصول را قبلا از فروشگاه خریده باشید، نظر شما به
عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد.

حامد تهرانی – ۱۳۹۶/۰۸/۲۲

محصولات تون واقعا با کیفیت هستند ممنون

عطارک – ۱۳۹۶/۰۸/۲۲

درود بر شما پاینده باشید جناب تهرانی عزیز

Mina Rahman – ۱۳۹۷/۱۱/۲۲

سلام من این عرق رو به همراه دمنوش عفونت از فروشگاه عطارک خریدم خیلی زود عفونتم درمان شد

عطارک – ۱۳۹۷/۱۱/۲۳

درود بر شما خوشحالیم که این محصول باعث رضایتتان گردیده و سپاس ویژه از شما که تجربه تان را باما به اشتراک گذاشتید.

سپاس فراوان از شما

مرجان دعاگو – ۱۳۹۸/۰۲/۰۶

برای گلودردم این عرق رو خریدم. تاثیرش فوق العاده

عطارک – ۱۳۹۸/۰۲/۰۷

عرق پنیرک واسه چی خوبه

درود بر شما خانم دعاگو خوشحالیم که این محصول باعث رضایتتان گردیده، لطفا دیگر محصولات عطارک را نیز امتحان کنید.

سپاس

کریم زاده – ۱۳۹۸/۰۲/۰۹

من هم گل پنیرک رو خریدم و هم عرق پنیرک برای رفع عفونت گل پنیرک رو با پونه گل گاوزبان دم میکنم و هر روز ۳ تا ۲ بار از این دمنوش میخورم. عرق رو هم قبل از خواب میخورم.تقریبا ۶ روزه که دارم اینکارو میکنم و علائم عفونت و درد زیر شکمم کم شده

عطارک – ۱۳۹۸/۰۲/۱۰

درود بر شما خوشحالیم که این محصول باعث رضایتتان گردیده و سپاس فراوان از شما که تجربه تان را با ما به اشتراک گذاشتید. لطفا دیگر محصولات عطارک را نیز امتحان کنید.

سپاس فراوان

گلنار هدایتی – ۱۳۹۸/۰۳/۲۴

متاسفانه با رفتن به استخر عفونت گرفتم خیلی نگران بودم و خواستم که زودتر مشکلم حل بشه شنیده بودم که عرق پنیرک برای درمان عفونت خیلی خوبه خداروشکر این محصول باکیفیت رو از فروشگاه شما خرید کردم و مشکلم حل شد فعلا به خودم قول دادم استخر نرم:(

عطارک – ۱۳۹۸/۰۳/۲۵

  • نحوه استفاده از شیرین بیان برای ورم معده
  • درود بر شما خانم هدایتی

    خوشحالیم که این محصول باعث رضایتتان گردیده است، لطفا دیگر محصولات عطارک را نیز امتحان کنید.

    سپاس فراوان

    سمیه دهقان – ۱۳۹۸/۰۴/۱۱

    برا عفونت و سرفه و خس خس سینه نوزاد عالیه من دو تا قاشق از این عرق رو با نصف فنجون آب جوشیده و یه دونه قند توو شیشه میریزم و بچم میخوره عالیه و زود خوب میشه

    عطارک – ۱۳۹۸/۰۴/۱۲

    درود بر شما خانم دهقان خوشحالیم که این محصول باعث رضایتتان گردیده و برای نوزادتان آرزوی سلامتی داریم، لطفا دیگر محصولات عطارک را نیز امتحان کنید.

    سپاس فراوان

    لیلا خداداد – ۱۳۹۸/۰۶/۱۴

    قبلا این عرق رو از عطاری که میشناختم خریدم ولی انگار فقط آب بود و هیچ اثری نداشت. الان از عرق پنیرک عطارک دارم استفاده میکنم و محصول واقعا با کیفیت و اصل هستعرق پنیرک واسه چی خوبه

    عطارک – ۱۳۹۸/۰۶/۱۴

    درود بر شما خانم خداداد خوشحالیم که این محصول باعث رضایتتان گردیده، خاطر نشان میکنم که این محصول کاملا خالص و به روش سنتی تهیه گردیده است، لطفا دیگر محصولات عطارک را نیز امتحان کنید.

    سپاس فراوان

    صادق زاده مریم – ۱۳۹۸/۰۶/۱۴

    برای عفونت زنان خیلی خوبه

    عطارک – ۱۳۹۸/۰۶/۱۴

    درود بر شما خانم صادق زاده خوشحالیم که این محصول باعث رضایتتان گردیده و سپاس ویژه از شما که تجربه تان را باما به اشتراک گذاشتید، لطفا دیگر محصولات عطارک را نیز امتحان کنید.

    سپاس فراوان

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    امروزه استفاده از داروهای گیاهی بخش قابل توجهی از بازار درمان را در همه جهان بخودش اختصاص داده است. و این روند به سرعت در حال پیشرفت است.

    نماد اعتماد الکترونیکی

    کد تایید *

    

     

    عرق پنیرک واسه چی خوبه

     

    از مهم ترین اثرات گزارش شده ی گل پنیرک می توان به مواردی چون ضد درد، ضد التهاب، ضد عفونی کننده، قابض، ملین، ادرار آور، خلط آور و مقوی رحم اشاره کرد.

     

    پنیرک با نام علمی Malva sylvestris در عربی خبازی نامیده می شود. گیاهی است علفی، به ارتفاع تا 60 سانتی متر و پایا. به صورت خودرو، در بسیاری از نقاط می روید و برای استفاده نیز کشت می گردد.

     

    قسمت مورد استفاده ی پنیرک برگ و گل می باشند. البته در اکثر نواحی، گل پنیرک مورد استفاده قرا می گردد. این گیاه در ایران رویش ندارد و گونه ی نزدیک به آن به نام M.neglecta مورد استفاده قرار می گیرد. گونه ی موجود در ایران، به بلندی گونه ی اول نیست و به حالت تقریبا خوابیده است و حداکثر تا 40 سانتی متر مرتفع می شود. برگ ها دارای حالت دایره ای و دندانه دار و گل ها، بنفش رنگ و کوچک هستند.

     

    قسمت مورد استفاده ی پنیرک در ایران، گل های بنفش رنگ خشک شده ی آن می باشد. محل رویش گیاه در ایران نواحی البرز، اطراف تهران، شمال ایران، آذربایجان، آستارا، اصفهان، نواحی مرکزی ایران، خراسان، دامغان، سمنان، جنوب ایران، کرمان، بلوچستان و سایر نقاط می باشند.

     

    الف: گل پنیرک

    ترکیبات مهم

    گل های پنیرک بیش از 10 درصد موسیلاژ دارند. این موسیلاژ در اثر هیدرولیز، تبدیل به گالاکتوز، آرابینوز، گلوکز، رامنوز و اسید گالاکتورونیک می شود. هم چنین گل های پنیرک حاوی مقدار کمی تانن و حدود یک دهم درصد لوکوآنتوسیانین ها و 7 درصد آنتوسیانین ها می باشد(نسبت به وزن خشک گل).

     

    اثرات مهم

    دم کرده ی گل ها به خاطر داشتن موسیلاژ، یکی از داروهای خوب ضد سرفه است. هم چنین به عنوان ضد نزله(زکام) و تورم دهان و گلو مصرف می شود. از سویی چون دارای خاصیت قابض ضعیف است، تا حدی به عنوان ضداسهال عمل می کند.

     

    در طب عوام از خوراکی آن، به منظور مشکلات مثانه و به صورت ضماد موضعی در التیام زخم ها استفاده می شود. از رنگ آن(آنتوسیانین های آن)، برای مواد غذایی استفاده می شود.پنیرک

     

    طریقه و مقدار مصرف

    تهیه چای: بر روی 2 گرم از گل ها، یک لیوان آب سرد ریخته و حداکثر 5 دقیقه می جوشانیم. هم چنین می توان بر روی همین مقدار گل، یک لیوان آب در حال جوشیدن ریخته و پس از 15 دقیقه، صاف نموده و میل کنیم.

     

    نکات قابل توجه

    1- اثرات گل پنیرک، عمدتا مربوط به موسیلاژ و آنتوسیانین آن است که یکی از مهم ترین داروهای ضد سرفه و مفید برای رفع گرفتگی صدا است.

     

    2- بهتر است پس از صاف کردن دم کرده، گل را کمی فشار داد تا تمام موسیلاژ استخراج شده و تفاله را دور بریزیم.عرق پنیرک واسه چی خوبه

     

    3- هنگام تهیه ی فرآورده، نباید بیش از 5 دقیقه آن را بجوشانیم، چون باعث هیدرولیز موسیلاژ و کم اثر شدن محصول می شود.

     

    4- در منابع جدید مصرف گیاه را برای درمان کم خونی، مفید گزارش نموده اند.

     

    مهمترین اثرات گزارش شده گل پنیرک:

    ضد درد، ضد التهاب، ضد عفونی کننده، قابض، ملین، ادرار آور، خلط آور و مقوی رحم.

     

    ب: برگ پنیرک

    ترکیبات مهم

  • دسر زردآلو شف طیبه
  • برگ حاوی حدود 8 درصد موسیلاژ می باشد که پس از هیدرولیز، تولید قندهای آرابینوز، گلوکز، رامنوز، گالاکتوز و اسید گالاکتورونیک اسید می کند. هم چنین حاوی مقدار تانن و فلاونوئید است.

     

    طریقه و مقدار مصرف

    بر روی 5 گرم برگ، یک لیوان آب سرد ریخته مدت حدود 5 دقیقه می جوشانیم و یا بر روی همین مقدار برگ، یک لیوان آب در حال جوشیدن می ریزیم و بهتر است درب آن را بپوشانیم؛ آن گاه پس از 15 دقیقه صاف می کنیم. البته بهتر است محلول های سرد آن را، قبل از مصرف، کمی گرم کنیم. در صورتی که با هر بار مصرف، یک قاشق عسل به آن بیفزاییم، اثر آن قوی تر می شود. این میزان مصرف را می توان روزی سه تا چهار بار تکرار کرد.

     

    اثرات مهم

    اثرات مهم برگ پنیرک مشابه با گل های آن است؛ به ویژه جهت درمان تورم قسمت های بالای راه های تنفسی و گلو، تورم های روده ای – معدی، مناسب است.

     

    داروهای گیاهی

    برگ پنیرک به عنوان یکی از گیاهان مؤثر در عوارض سرماخوردگی به ویژه سرفه، در تعداد زیادی از فرمولاسیون های سرماخوردگی، مخلوط با گیاهان دیگر وجود دارد.پنیرکعرق پنیرک واسه چی خوبه

     

    عوارض جانبی

    تاکنون عوارضی از مصرف گل و یا برگ پنیرک گزارش نشده است.

     

    نکات قابل توجه

    1- گیاه پنیرک موجود در ایران(Malva neglecta)، از نظر خواص دارویی مشابه با پنیرک موجود در نقاط دیگر دنیا است. این دو گونه گیاه از یک جنسی هستند که شرح آن داده شده است.

     

    2- خواص گل و برگ پنیرک، نزدیک به هم است؛ ولی اثرات گل به دلیل داشتن آنتوسیانین و لکوآنتوسیانین ها، کامل ترمی باشد.

     

    3- برای استفاده از خواص کامل پنیرک، می توان مخلوطی از گل و برگ آن را مورد استفاده قرار داد.

     

    4- چون اثرات پنیرک با گل ختمی هم جهت است، می توان از مخلوط گل پنیرک و گل ختمی جهت تهیه ی موسیلاژ مربوطه، به ویژه در سرماخوردگی، تسکین سرفه به عنوان خلط آور و رفع گرفتگی صدا استفاده کرد.

     

    5- برای جمع آوری گل ها، بهتر است در زمان باز شدن گل ها که اکثرا در تابستان است، این کار صورت گیرد، جمع آوری برگ ها در فصل بهار باید صورت گیرد.

     

    6- در بازار ایران، فقط گل پنیرک به صورت خشک شده(بنفش رنگ) وجود دارد که می توان طبق روش ذکر شده، از آن استفاده کرد.پنیرک

    پنیرک در طب سنتی

    از نظر طب سنتی گیاه پنیرک را معتدل می ‌دانند، اخلاط غلیظ را رقیق و اخلاط خیلی رقیق را معتدل می‌ کند. ساییدگی برگ آن برای شکستگی اعضاء مفید است، ترکیب آن با روغن زیتون برای سوختگی و عقرب ‌گزیدگی مفید است، دم کرده ی ساقه و برگ آن با شکر، گرفتگی صدا را برطرف می‌ سازد.

     

    در درمان التهاب ‌های تنفسی و جوش ‌های پوستی کاربرد دارد، دارای ویتامین A و B و C است و در درمان بیماری ‌های کلیه و مثانه بسیار مؤثر است، ضدسرفه و مرهم سینه است.

     

    برگ و ریشه پنیرک اگر به شکل ضماد درآید و روی دمل و یا کورک قرار گیرد باعث می ‌شود تا بسیار سریع سر باز کنند.

     

    جوشانده ی آن برای عفونت ‌های مثانه، اسهال خونی و سرفه‌ های شدید موثر و مفید است، دم کرده ی آن برای کسانی که دچار یبوست و دارای معده و روده‌ های تنبلی هستند، توصیه می ‌شود.

     

    در درمان برونشیت و استفراغ نیز استفاده می‌ شود، به صورت غرغره در رفع تحریکات مخاط دهان و درد گلو اثر مفیدی دارد و همچنین برای رفع سوزش مجرای ادرار مفید است.

     

    برای رفع جوش‌های صورت نیز می ‌توان از پنیرک استفاده کرد ضمن این که درد و ناراحتی‌ های محل جوش را تسکین می ‌دهد و به صورت کمپرس یا لوسیون در درمان سوختگی‌ ها موثر است.

     

    برگ پنیرک به عنوان یکی از گیاهان مؤثر در عوارض سرماخوردگی به ویژه

     

    سرفه، در تعداد زیادی از فرمولاسیون های سرماخوردگی، مخلوط با گیاهان دیگر وجود دارد

     

    در هندوستان از گیاه پنیرک به عنوان داروی لعابدار نرم‌ کننده و خنک‌ کننده استفاده می‌ شود، 300 گرم برگ خشک پنیرک را در یک لیتر آب می‌ جوشانند و به عنوان مسکن می‌ خورند.

     

    استعمال جوشانده آن به صورت کمپرس گرم و حمام، در رفع ناراحتی‌ های بواسیر، بعضی تومورها، ورم پلک چشم و غیره بین مردم معمول است.

     

    از جوشاندن گل و برگ آن در نیم لیتر آب، محلولی به دست می ‌آید که اثر نرم‌ کننده در پوست بدن دارد و به صورت لوسیون مالیدن بر روی پوست، آرامش و نرمی خاصی به افرادی که دارای پوست حساس و لطیف هستند می ‌بخشد.

     

    برای تسکین ناراحتی‌های ناشی از تابش گرمای خورشید و آفتاب ‌زدگی، جوشانده 500 گرم گل یا ریشه گیاه را در یک لیتر آب تهیه کرده و پس از صاف کردن به ملایمت در محل سوختگی می ‌مالند.

     

    برای رفع سردردهای یک طرفه شدید، دل پیچه، ورم لوزه‌ها، درد گلو و آنژین اثر مفید دارد.

     

    فرآوری: مریم مرادیان نیری

    بخش تغذیه تبیان

    منابع:

    کتاب گیاهان دارویی و گیاه درمانی – جلد اول – تالیف دکتر محمدحسین صالحی سورمقی

    سایت ایرنا

    داروخانه گیاهی بیتوته

    اصلاح فرم و اختلاف طول پاها

    راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

    پرسودترین راه کسب و کار در این کساد بازار

    خرید روغن آرگان خالص و اصل

    آفر ویژه عدسی سن سیتی( فتوکرومیک)

    پیج اینستاگرامتو پر فروش کن

    راه اندازی فروشگاه اینترنتی

    محصول معجزه آسا برای پرپشتی مو و ابرو

    رزرو تورهای داخلی و خارجی از درگاه معتبر

    بدون بخیه و خونریزی ایمپلنت کن!

    تشخیص و درمان اختلالات جنسی

    اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

    آموزش ماساژ به صورت آکادمیک و عملی

    کسب و کار اینترنتی، پر سودترین هستند

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    پنیرک یک گیاه پرخاصیت است که مردم از گل و برگ آن برای تهیه دارو استفاده می کنند.

    پنیرک در بیشتر خاک ها، از مناطق ساحلی گرفته تا زیستگاه های طبیعی کوهستانی، با بیش ترین تنظیمات مناسب برای این گیاه مقاوم، یافت می شود.

    برگ ها، گل ها، غلاف دانه، ریشه ها.

    برگ ها در بهار؛ گل ها در اواخر بهار؛ غلاف دانه در اوایل تابستان.

    ریشه ها می توانند هر زمان که به اندازه کافی برای خود بوته گیاه بزرگ باشند، برداشت شوند.عرق پنیرک واسه چی خوبه

    ویتامین های A، B، C، E؛ انولین؛ لعاب، فنول، فلاونوئیدها، اسیدهای چرب ضروری؛ فیبر، کلسیم، منیزیم، روی، سلنیوم، پتاسیم.

    همانند بسیاری از گیاهان خوراکی، پنیرک نیز سابقه ای طولانی در کاربردهای دارویی دارد.

    پنیرک به دلیل محتوای لعابی بالای آن، گیاهان تسکین دهنده و آرامش بخش را به ویژه برای التهاب، یا برای مجاری ادراری، گوارشی یا تنفسی، به کار برده می شود.

    زنان باردار یا مادران تازه ممکن است دوست داشته باشند بدانند که برگ های پنیرک می توانند مقادیر مفیدی از آهن را فراهم کنند، همچنین روی و بیشتر ویتامین ها.

    بنا بر گزارش ها، همه خانواده پنیرک ها به جز پنیرک پنبه، خوراکی هستند.

    با میزان موکیلاژ زیاد، برگ ها می توانند به عنوان پادزهر اضطراری برای سوزش و یا تحریکاتی که ممکن است ناشی از مصرف اتفاقی گیاهان تند و زننده باشد.

    آشپزهای خلاق می توانند پنیرک را با اسفناج در بسیاری از غذاها از جمله سوپ و سالاد وارد کنند.

    من حتی برگ های پنیرک بزرگ را برای یک ثانیه در روغن داغ سرخ می کنم تا “پاپدام” درست شود.

    هم چنین پنیرک می تواند سوپ را کمی لعاب دار و سفت کند.

    پنیرک به عنوان مهم ترین گیاه در جامعه وجود دارد.

    هر بهار پنیرک در حومه های شهر جمع می شوند.

    در زمان های قدیم، پنیرک یک محصول قحطی و یک غذای سنتی بود که هر ساله در روز استقلال درست می کردند.

    در زمانی که غذای مصری / خاورمیانه ای به نام مولوخیل تهیه می شود، پنیرک معمولی را می توان جانشین خانواده کورچروس الیتوریوس آکا ‘پنیرک جوت’ کرد.

    در چین، ریشه های پنیرک یک جز اصلی و عام هستند و در سوپ استفاده می شوند.

    غلاف دانه را می توان با سفیده تخم مرغ جایگزین کرد، در صورتی که بخواهد مرنگ پنیرک درست کند. غلاف دانه پوست کنده شده را با استفاده از غلاف دانه 3 قسمت آب و 1 قسمت از آن بجوشانید تا مایع به نصف کاهش یابد.

    برای هر نصف لیوان مایع، یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری فلفل، کمی وانیل و شکر اضافه کنید، بعد آن را انقدر هم بزنید تا حالت کف و فوم شود، درست مثل مرنگ.

    مزایای پنیرک

    برگ ها و غنچه های گل پنیرک شامل مخاط، تانن، فلاونوئیدها، روغن گیاهی، ویتامین C و مواد دیگر هستند.

    آنتوسیانین گلیکوزید مالوین که یک ماده شیمیایی طبیعی است، تنها در گل ها یافت می شود.

    مالوا سیلوستریس به طور سنتی به عنوان یک درمان گیاهی برای آسم، برونشیت، سرفه، عفونت های گلو و آمفیزم استفاده می شود.

    هم چنین برای درمان زخم یا التهاب غشا مخاطی در دهان، گلو، معده و روده ها استفاده می شود.

    استفاده دیگر از این گیاه در داروهای گیاهی سنتی شامل درمان سنگ صفرا، سنگ کلیه، التهاب کلیه، سردرد، یبوست، دندان درد و بی خوابی است.

     

    عرق پنیرک واسه چی خوبه

    به علت داشتن عوامل قابض، باکتریایی و خواص ضد التهابی اش، این گیاه می تواند به صورت موضعی به عنوان یک درمان گیاهی برای زخم ها، کورک ها، جوش ها، نیش حشرات، خارش پوست، اگزما، آکنه و تورم مفید باشد.

    پنیرک های معمول، کاربردهای سلامتی مشابه زیادی با مارشملو دارد.

    پنیرک معمول یک گیاه محبوب برای درمان بیماری های تنفسی است و به آن کمک می کند، چون خواص درمانی دارد که می تواند به مشکلات مخاط دستگاه تنفسی فوقانی کمک کند. این گیاه حاوی مقدار زیادی از مواد مخاطی است که بافت ملتهب را با یک لایه محافظ پوشش می دهد.

    چای تهیه شده از برگ ها یا گل های این گیاه می تواند برای درمان سرفه، زکام و خشن شدن صدا به کار رود. گل ها و برگ ها باید قبل از استفاده، به مدت چند ساعت در آب ولرم خیس بخورند.

    برای حفظ خواص پزشکی این گیاه، نباید جوشانده شوند. امروزه، گل ها و عصاره خشک شده در بسیاری از مخلوط های چای تجاری و داروهای ضد درمانی مورد استفاده قرار می گیرند که برای تسکین سرفه در نظر گرفته شده است.

     

    گفته می شود که چای از این گیاه به مادران شیرده کمک می کند تا شیر بیشتری تولید کنند. مالوا سیلوستریس نیز از آن به عنوان یک منبع غذا استفاده می کند.

    دانه های آن شبیه به فندق های جوان هستند و می توانند در سالاد سبز همراه با برگ ها و گل ها قرار بگیرند. استفاده از پنیرک در آشپزخانه عمدتاً فراموش شده است، اما قطعاً سزاوار بازگشت مجدد است.

    دمنوش گل پنیرک دارای ویتامین وB وC فراوان می باشد ، مقوی رحم و ادرار آور است و برای درمان بیماری های کلیه ومثانه مانند سوزش مجاری ادراری و عفونت مثانه بسیارمفید و موثر است.

    دمنوش پنیرک برای درمان یرقان و سلامت کبد و پاک کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار مفید است.

  • images of computer keyboard
  • دمنوش گل های پنیرک برای رفع زکام و تورم دهان و گلو بسیار موثر است و به علت داشتن موسیلاژ، از داروهای مفید برای درمان سرفه است ، همچنین دمنوش ساقه و برگ آن ، موجب برطرف شدن گرفتگی صدا می شود.

    دمنوش پنیرک سبب درمان دلپیچه می شود و ضد اسهال است . این دمنوش برای رفع تورم های روده ای و معده ای و یبوست به دلیل خواص ملینی آن مفید است . این دمنوش خلط آوربوده و استعمال جوشانده آن به صورت کمپرس گرم و حمام موجب رفع ناراحتی های بواسیر ، بعضی تومورها، ورم پلک چشم و … می شود.

    دمنوش پنیرک خاصیت نرم کنندگی پوست بدن را دارد و برای درمان جوش بسیار موثر است ، می توان این دمنوش را به صورت لو سیون برای نرم کردن پوست بدن به کار برد.

     

    تهیه چای:

    در یک قوری 2 گرم گل پنیرک و یک لیوان آب سرد می ریزیم و اجازه می دهیم تا 5 دقیقه بجوشد ، سپس در حالیکه این چای در حال جوش است روی آن یک لیوان آب می ریزیم و بعد از یک ربع آن را صاف می کنیم و این چای مفید را می نوشیم.

    1- گل پنیرک، موسیلاژ و آنتوسیانین فراوان دارد که موجب بند آمدن سرفه و رفع گرفتگی صدا می شود.

    2- پس از صاف کردن دم کرده، برای استخراج تمام موسیلاژ گل را فشار دهید و سپس تفاله را دور بریزید.

    3- هنگام تهیه ی فرآورده، بیش از 5 دقیقه آن را نجوشانید، زیرا موجب هیدرولیز موسیلاژ می شود و محصول را کم اثر می کند.عرق پنیرک واسه چی خوبه

    4- مصرف این گیاه برای درمان کم خونی، مفید است.

    ضد درد، ضد التهاب، ضد عفونی کننده، قابض، ملین، ادرار آور، خلط آور و مقوی رحم.

    ب:برگ پنیرک

    برگ پنیرک دارای 8 درصد موسیلاژ و مقداری تانن و فلاونوئید است که پس از هیدرولیز، قندهای آرابینوز، گلوکز، رامنوز، گالاکتوز و اسید گالاکتورونیک اسید تولید می کند.

    یک لیوان آب سرد ریخته را روی 5 گرم برگ پنیرک بریزید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید و یا روی 5 گرم برگ، یک لیوان آب در حال جوشیدن می ریزیم و درب آن را بپوشانیم تا دم بکشد ، سپس بعد از 15 دقیقه آن را صاف می کنیم. اگر می خواهید محلول های سرد برگ پنیرک را مصرف کنید ، قبل از مصرف، آن را کمی گرم کنید. برای هر بار مصرف این دمنوش ، یک قاشق عسل به آن بیفزایید تا اثر آن قوی ترشود. روزی سه تا چهار بار این دمنوش را مصرف کنید.

    درمان تورم قسمت های بالای راه های تنفسی و گلو، درمان تورم های روده ای – معدی

    از ترکیب برگ پنیرک با گیاهان دیگر برای کاهش عوارض سرماخوردگی به خصوص سرفه، استفاده می کنند.

    پنیرک برای سوزش دهان و گلو، سرفه خشک و برونشیت مورد استفاده قرار می گیرد و هم چنین برای مشکلات شکم و مثانه استفاده می شود.برای درمان زخم، برخی افراد پنیرک را در یک لباس مرطوب گرم قرار می دهند و آن را مستقیماً به پوستشان می مالند و یا آن را به آب وان حمام اضافه کنید.در غذاها، پنیرک به عنوان یک عامل رنگ آمیزی به کار می رود. گل پنیرک حاوی مخاط است که از گلو و دهان محافظت می کند و آنها را تسکین می دهد.

    مدارک تایید شده برای:

    _برونشیت.

    _ناراحتی شکمی.

    _مشکلات مثانه ای.

    _اسهال.

    _تحریک دهان و گلو.

    _سرفه خشک.

    _زخم ، املیدن روی پوست یا ریختن در وان حمام .

    شرایط دیگر:

    شواهد بیشتری برای ارزیابی اثربخشی پنیرک برای این کاربردها مورد نیاز است.

    دوزهای ایمن:

    برای تعیین مقدار مناسب این گیاه، باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

    برخی گیاه شناسان این دوز مصرفی را توصیه می کنند:مصرف 5 گرم گیاه ریز شده، خشک شده یا تازه، روزانه و یا دم کرده.

    این گیاه سمی نیست و هیچ گزارشی از عوارض جانبی و یا تداخل با دیگر داروها برایش وجود ندارد.

    این شامل هم گل ها و هم برگ ها می شود.

    با این حال، دوزهای زیادش می توانند به عنوان ملین مورد استفاده قرار گیرند و موجب اسهال می شوند.

    در برخی از مقالات زنان باردار یا شیرده توصیه می شود که از این گیاه اجتناب کنند، اما هیچ مطالعه ای وجود ندارد که تایید کند که آیا این گیاه ایمن است یا نباید در دوران بارداری استفاده شود.

    اطلاعات قابل اعتماد کافی در مورد پنیرک وجود دارد تا بدانیم استفاده از آن بی خطر است یا خیر.

    بارداری و شیردهی:اطلاعات کافی در مورد استفاده از پنیرک در دوران بارداری و شیردهی وجود دارد ؛ در مورد استفاده از آن در حد امن پیش بروید و زیاده روی نکنید.

    گیاه پنیرک را به خوبی با مواد شوینده مخصوص سبزیجات ، چندین مرتبه می شوئیم تا کاملا تمیز شود سپس آن را خرد می کنیم و با کمی آب می پزیم . سپس پیاز داغ و سیر داغ می کنیم و کمی زرد چوبه و فلفل به آن می افزاییم و چند تخم مرغ به آن می افزاییم ، سپس این مخلوط را به پنیرک پخته شده اضافه می کنیم و 5 دقیقه درب ظرف را می بندیم تا این مواد طعم دار شوند.این غذای خوشمزه را همراه ماست میل بفرمایید.

     

    فواید عرق پنیرکبرای به دست آوردن عرق پنیرک از شاخ و برگ و گل های این گیاه استفاده می کنند.این عرق طبیعت معتدلی دارد و دارای خواصی از این قبیل است: تصفیه کننده خون، درمان کننده سرفه های مزمن، خلط آور و درمان کننده گلودرد و تقویت کننده دستگاه گوارشی و درمان کننده اسهال. عرق پنیرک ادرار آور است و موجب درمان درد مثانه و دفع سنگ کلیه می شود. مصرف این عرق همچنین در درمان التهاب پروستات و ورم دستگاه تناسلی بانوان موثر است.عرق پنیرک خواص متعدد و گوناگونی دارد که از جمله ی این خواص می توان به موارد زیر اشاره نمود :1- عرق پنیرک برای درمان سرفه های مزمن و خلط آور و ضد عفونی کردن خون مفید است و زکام و گلودرد را مداوا می نماید .2- عرق پنیرک یک مسهل است و خاصیت ملین بودن دارد علاوه بر این نوشیدن عرق پنیرک به مقدار یک استکان برای درمان اسهال خونی مفید است .3- عرق پنیرک ضد سوء هاضمه بوده و برای دفع نمودن اخلاط موثر است . افزون بر این عرق پنیرک ضد صفرا بوده و برای سوزش ادرار نافع است .4- عرق پنیرک برای درمان برونشیت , سینوزیت , ورم گوش و ورم دستگاه تناسلی خانم ها مفید است . بدین منظور خوردن دو الی سه استکان عرق پنیرک توصیه می شود .5- مادران شیرده برای افزایش شیر خود مصرف عرق پنیرک را فراموش نکنند .6- نوشیدن عرق پنیرک برای درمان امراض مختلفی مثل زخم معده , ورم کلیه , گلودرد عفونی و انسداد کبد و پروستات نافع است .

    مشتری گرامی؛ تیم ما، آماده شنیدن هرگونه انتقادات و پیشنهادات شما هست. جهت ارتباط با ما، میتوانید از طریق روشهای زیر اقدام فرمایید تا در اسرع وقت مورد شما را پیگیری کنیم.

    جهت عضویت در باشگاه مشتریان این مرکز، میتوانید با ارسال [ 20200818_222350-دهکده سلامتی ] یا [ 20200818_222350-dehkade salamati ] به شماره سامانه 10008590 عضو رسمی باشگاه شوید و از امتیازات ویژه، آخرین اخبار، رویداد و … مطلع و بهره مند شوید

    پنیرک به صورت دم کرده، ادرار آور و زیاد کننده شیر مادران است.

     

    در این مطلب می خوانید

    گیاه پنیرک چیست؟

    خواص گیاه پنیرک

    عرق پنیرک واسه چی خوبه

    تسکین درد

    حفاظت از سیستم ایمنی

    فعالیت ضد التهابی

    بیماری‌های تنفسی

    اثرات ضد پیری

    دیگر خواص پنیرک (طبیعت و خواص درمانی) 

    دستور تهیه دم کرده پنیرک:

    گیاه پنیرک به روش های گوناگونی از قبیل: ژل، دمنوش و روغن مورد استفاده قرار می گیرد. گیاه پنیرک در درمان مشکلات گوارشی، سرماخوردگی، آفتاب سوختگی، مشکلات رحم و…. مورد استفاده قرار می گیرد. با این مقاله درمورد گیاه پنیرک و خواص دارویی آن بیشتر اطلاعات کسب کنید.

     

    گیاه پنیرک چیست؟

    گیاه پنیرک با نام علمی گیاهی گل‌دار از جنس مالوا (Malva) است. این گیاه با گل‌های بنفش‌رنگ خود اغلب در دشت‌ها می‌روید و ارتفاع آن معمولا به حدود ۶۰ سانتی‌متر می‌رسد. پنیرک، بومیِ غرب اروپا است؛ اما در بخش‌هایی از مدیترانه و شمال آفریقا هم رشد می‌کند و به بیشتر کشورهای انگلیسی‌زبان وارد شده است.

    عجیب‌ترین بخش گیاه پنیرک، مغز و دانه‌های آن است (که به‌خاطر شکل‌شان به پنیرک معروف شده‌اند). لُعاب (موسیلاژ) موجود در گیاه پنیرک ارزش دارویی زیادی دارد و در تهیه‌ی داروهای مختلف از آن استفاده می‌شود. مردم در قدیم گل پنیرک را نیز مصرف می‌کردند.

    خواص گیاه پنیرک

    تسکین درد

    یکی از رایج‌ترین کاربرد‌های گیاه پنیرک برای کاهش درد به‌خصوص در درمان‌های موضعی است. اگر زخم یا جراحتی در پوست خود دارید می‌توانید برگ پنیرک را به‌صورت ضماد روی محل موردنظر قرار دهید.

    مواد شیمیایی موجود در برگ گیاه پنیرک، ‌که دارای ویتامین‌های بسیار زیادی است، نه‌تنها سبب بهبودی سریع‌تر می‌شود، بلکه مواد ضددرد خاصی را ترشح می‌کند که به کاهش درد و ناراحتی کمک خواهد کرد.

    از خاصیت ضددرد گیاه پنیرک می‌توان برای دردهای داخلی و خارجی استفاده کرد. به‌خاطر همین ویژگی خاص، از پنیرک می‌توان به‌عنوان ماسک صورت یا درمان سردردهای موضعی استفاده کرد.

    حفاظت از سیستم ایمنی

    قرار دادن گیاه پنیرک بر روی زخم، از نفوذ عفونت‌های باکتریایی و سایر عوامل خارجی از طریق جراحت به بدن جلوگیری می‌کند و با این روش سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. مصرف برگ، دانه‌ها و سایر بخش‌های گیاه پنیرک نیز به این امر کمک می‌کند.

    فعالیت ضد التهابی

    برای تسکین نیش حشره، سوختگی‌های وسیع، آفتاب‌سوختگی یا خارش پوستی، استفاده از ژل یا پماد حاوی پنیرک می‌تواند در کاهش التهاب و وَرَم تأثیر زیادی داشته باشد و همزمان به ترمیم سریع‌تر آن ناحیه کمک‌ کند.

    اگر از روغن پنیرک یا انواع پنیرک خوراکی استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را روی مفاصل یا مناطقی که درد دارد قرار دهید.

    بیماری‌های تنفسی

    اگر از احتقان سینه یا بیماری تنفسی رنج می‌برید، مصرف پنیرک پیشنهادی عالی برای شما است. پنیرک نه‌تنها با تمیز کردن مجاری تنفسی، سینه را صاف می‌کند، بلکه با ویژگی ضدالتهابی خود سبب تسکین سینه و غدد می‌شود.

    همچنین به افزایش سلامتی و بهبودی سریع‌تر کمک می‌کند.عرق پنیرک واسه چی خوبه

    اثرات ضد پیری

    استفاده از پماد پنیرک می‌تواند تأثیرات چشمگیری روی بدن داشته باشد. در حقیقت اگر نگران افزایش سن‌تان هستید یا هر روز چین‌و‌چروک‌هایتان را جلوی آینه وارسی می‌کنید، از ژل یا کِرِم حاوی پنیرک استفاده کنید و پوست‌تان را جوان نگه دارید.

    دیگر خواص پنیرک (طبیعت و خواص درمانی) 

    از نظر طب سنتی گیاه پنیرک را معتدل می‌دانند، اخلاط غلیظ را رقیق و اخلاط خیلی رقیق را معتدل می‌کند. برخی خواص دارویی این گیاه عبارتند از: 

    پنیرک به صورت دم کرده، ادرار آور و زیاد کننده شیر مادران است.

    مخلوط گل پنیرک و گل ختمی برای درمان سرماخوردگی، تسکین سرفه و رفع گرفتگی صدا مفید است.

    دم کرده گیاه پنیرک برای کسانی که دچار یبوست و دارای معده و روده تنبلی هستند، بسیار مفید است.

    از خواص پنیرک رفع سردردهای یکطرفه شدید (میگرن)، دل پیچه، ورم لوزه‌ها و درد گلو است.

    استفاده از ضماد برگ و ریشه پنیرک روی دمل یا کورک، باعث می‌شود تا بسیار سریع سرباز کنند.

    رفع ناراحتی‌های بواسیر، ورم پلک چشم و بعضی تومورها از دیگر خواص پنیرک است، به این منظور از جوشانده آن به صورت کمپرس گرم و یا حمام ته نشین استفاده می‌شود.

  • عکس های هنری پرچم ایران
  • برای سوختگی ناشی از آفتاب و آفتاب زدگی، جوشانده 500 گرم گل یا ریشه گیاه را در یک لیتر آب تهیه و پس از صاف کردن به ملایمت در محل سوختگی مالیده می‌شود.

    مصرف پنیرک به صورت چای در درمان ورم معده و برطرف نمودن التهاب روده توصیه می‌شود و می‌تواند از ایجاد زخم معده جلوگیری نماید که این خاصیت به خاطر وجود موسیلاژ است.

    این گیاه در درمان برونشیت، آمفیزم و سایر ناراحتی‌های مربوط به برونش‌ها به عنوان درمان مکمل مورد استفاده قرار میگیرد.

    نوشیدن جوشانده پنیرک برای بیماری‌هایی نظیر عفونت مثانه، اسهال خونی و سرفه‌های شدید مفید و موثر است.

    ضماد ساییده شده برگهای تازه پنیرک، برای شکستگی اعضا مفید است.

    استفاده از پنیرک به صورت کرم و یا لوسیون خاصیت ضد التهابی دارد و در درمان اگزما میتواند مفید باشد، همچنین از خواص پنیرک درمان آکنه، زخم، کبودی و سوختگی پوست نیز هست.

    از دیگر خواص پنیرک، تسکین درد ناشی از گزیدگی زنبور است به این منظور برگ پنیرک را کوبیده و در محل گزیدگی قرار می‌دهند، همچنین برگ تازه ساییده شده با کره گاوی باعث شده هیچ گزنده‌ای، بدن را نگزد.

    نشستن در جوشانده برگ گیاه پنیرک برای رفع سختی‌های رحم و نرم کردن آنها بسیار مفید و موثر است.

    گیاه پنیرک در درمان بیماری‌های کلیه و مثانه بسیار موثر است. 

    دستور تهیه دم کرده پنیرک:

    عرق پنیرک واسه چی خوبه

    برای تهیه کردن دم کرده پنیرک به یک الی دو قاشق گیاه تازه از آن نیاز دارید. گیاه تازه پنیرک را به مقدار نیاز در یک فنجان آب سرد به مدت ۸ ساعت خیس کنید، سپس با حرارت بسیار کم گرم کنید و نگذارید بجوشد و روزانه دو الی سه بار از آن  بنوشید.

    برای تهیه عصاره پنیرک ۵۰ گرم از گیاه تازه پنیرک را در یک لیوان آب داغ برای دو الی سه ساعت خیس کنید و برای چند لحظه با حرارت کم آن را جوش دهید و برای شستشو دست و صورت و استعمال خارجی از آن استفاده کنید.

     

    سقف متحرک

    خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

    تور آنتالیا

    خرید بلیط هواپیما

    تور سریلانکا

    تور کیش

    هدایای تبلیغاتی

    دوربین هایک ویژن

    سئو سایت

    مهاجرت به استرالیا

    تور مشهد

    طراحی سایت

    قهوه گانودرما

    چت روم

    خرید فالوور اینستاگرام

    خرید فالوور ایرانی

    خرید فالوور ایرانی

    Ucuz Takipçi Satın Al

    خرید لایک اینستاگرام

    دانلود آهنگ جدید

    آموزش آنلاین زبان

    کلیه حقوق این سایت متعلق به «پارس نیوز» و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است


    از شایعترین مشکلات زنان، عفونت دستگاه تناسلی است، بین مصرف گیاه پنیرک و عفونت زنان، ارتباط وجود داشته، استفاده از آن برای رفع عفونت مفید است.

    پنیرک گیاهی است علفی، به ارتفاع 10 تا 60 سانتی متر و پایا. به صورت خودرو، در بسیاری از نقاط جهان می‌روید و برای استفاده از خواص دارویی در برخی مناطق نیز کشت می‌گردد. نام‌های دیگر این گیاه خبازی و خطمی معطر بوده، قسمت مورد استفاده گیاه پنیرک، برگ و گل آن می‌باشد. خواص درمانی گل و برگ پنیرک، نزدیک به هم است؛ ولی اثرات گل پنیرک به دلیل داشتن آنتوسیانین و لکوآنتوسیانین‌ها، کاملتر می‌باشد، همچنین برای استفاده از خواص کامل این گیاه، می‌توان مخلوطی از گل و برگ آن را مورد استفاده قرار داد. مهمترین خواص پنیرک در طب سنتی، خاصیت آنتی‌بیوتیکی آن است، به طوریکه استفاده از این گیاه برای درمان انواع عفونت‌ها مانند عفونت دستگاه ادراری و عفونت‌های دستگاه تناسلی زنان رایج بوده، سایر خواص آن عبارتند از: پنیرک ضد سرفه و مرهم سینه است، خاصیت مسهلی و نرم کنندگی دارد، دم کرده آن برای کسانی که دچار یبوست و دارای معده و روده‌های تنبلی هستند توصیه می‌شود و جوشانده آن نیز برای عفونت‌های مثانه، اسهال خونی و سرفه‌های شدید مفید و مؤثر است. همچنین استفاده از برگ و ریشه آن به شکل ضماد بر روی دمل و کورک باعث شده، فوراً سر باز کند. در ادامه این مطلب با رابطه بین استفاده از گیاه پنیرک و عفونت زنان بیشتر آشنا شوبد.

     

    عرق پنیرک واسه چی خوبه

     

    عفونت دستگاه تناسلی زنان، بیماری است که اکثر زنان در طول زندگی خود دست کم چند بار آن را تجربه می‌کنند. این عفونت‌ها در سنین باروری یعنی از سن بلوغ تا یائسگی شایع‌تر است؛ از علائم ابتلا به عفونت افزایش ترشحات واژن و تغییر رنگ و بوی این ترشحات است، همچنین، التهاب ناحیه تناسلی، خارش و سوزش نیز از مهمترین علائم عفونت در زنان می‌باشد. مهمترین اثرات گزارش شده گیاه پنیرک در طب سنتی به ویژه گل آن، درمان ناراحتی‌های رحم و رفع عفونت دستگاه تناسلی است، استفاده از پنیرک برای زنان مقوی رحم می‌باشد، همچنین گیاه پنیرک برای رفع عفونت‌های دستگاه ادراری نیز بسیار موثر است. دمنوش گل پنیرک ادرار آور بوده، برای رفع عفونت و سوزش ادرار مفید است.

     

     

    برای از بین بردن انواع عفونت، 40‌ گرم گیاه پنیرک را به‌همراه یک لیتر آب جوش به مدت 10‌دقیقه دم کرده، یک فنجان از این دمکرده را روزی سه‌بار بنوشید تا عفونت‌های ادراری، برونشیت و عفونت‌های سرخک و مخملک از‌بین بروند.

    مخلوط گل پنیرک به همراه گلسرخ، بابونه، گل ختمی و بنفشه برای رفع عفونت دستگاه تناسلی زنان بسیار موثر است.

    دمنوش پونه، پنیرک، و شستشوی با سرکه نیز از درمان‌های خانگی برای رفع عفونت زنان است.

    بر روی 5 گرم برگ پنیرک، یک لیوان آب سرد ریخته مدت حدود 5 دقیقه جوشانده شود، همچنین میتوان بر روی همین مقدار برگ، یک لیوان آب در حال جوشیدن ریخت و درب آن را بست؛ آن گاه پس از 15 دقیقه صاف کرده و استفاده شود، همچنین می‌توان با هر بار مصرف، یک قاشق عسل به آن اضافه نمود که اثر آن قویتر میشود. از این ترکیب روزی 3 تا 4 مرتبه استفاده شود.

    نشستن در جوشانده برگ پنیرک برای رفع سختی‌های رحم و نیز نرم کردن آنها و نرم کردن ورم‌های مقعد مفید است.

     

     

    استفاده از گیاه پنیرک برای زنان در دوران بارداری ممنوع است، همچنین زیاده‌روی در مصرف پنیرک باعث بهم ریختن معده‌های ضعیف می‌شود.

     

     


    از شایعترین مشکلات زنان، عفونت دستگاه تناسلی است، بین مصرف گیاه پنیرک و عفونت زنان، ارتباط وجود داشته، استفاده از آن برای رفع عفونت مفید است.

    پنیرک گیاهی است علفی، به ارتفاع 10 تا 60 سانتی متر و پایا. به صورت خودرو، در بسیاری از نقاط جهان می‌روید و برای استفاده از خواص دارویی در برخی مناطق نیز کشت می‌گردد. نام‌های دیگر این گیاه خبازی و خطمی معطر بوده، قسمت مورد استفاده گیاه پنیرک، برگ و گل آن می‌باشد. خواص درمانی گل و برگ پنیرک، نزدیک به هم است؛ ولی اثرات گل پنیرک به دلیل داشتن آنتوسیانین و لکوآنتوسیانین‌ها، کاملتر می‌باشد، همچنین برای استفاده از خواص کامل این گیاه، می‌توان مخلوطی از گل و برگ آن را مورد استفاده قرار داد. مهمترین خواص پنیرک در طب سنتی، خاصیت آنتی‌بیوتیکی آن است، به طوریکه استفاده از این گیاه برای درمان انواع عفونت‌ها مانند عفونت دستگاه ادراری و عفونت‌های دستگاه تناسلی زنان رایج بوده، سایر خواص آن عبارتند از: پنیرک ضد سرفه و مرهم سینه است، خاصیت مسهلی و نرم کنندگی دارد، دم کرده آن برای کسانی که دچار یبوست و دارای معده و روده‌های تنبلی هستند توصیه می‌شود و جوشانده آن نیز برای عفونت‌های مثانه، اسهال خونی و سرفه‌های شدید مفید و مؤثر است. همچنین استفاده از برگ و ریشه آن به شکل ضماد بر روی دمل و کورک باعث شده، فوراً سر باز کند. در ادامه این مطلب با رابطه بین استفاده از گیاه پنیرک و عفونت زنان بیشتر آشنا شوبد.

     

     

    عفونت دستگاه تناسلی زنان، بیماری است که اکثر زنان در طول زندگی خود دست کم چند بار آن را تجربه می‌کنند. این عفونت‌ها در سنین باروری یعنی از سن بلوغ تا یائسگی شایع‌تر است؛ از علائم ابتلا به عفونت افزایش ترشحات واژن و تغییر رنگ و بوی این ترشحات است، همچنین، التهاب ناحیه تناسلی، خارش و سوزش نیز از مهمترین علائم عفونت در زنان می‌باشد. مهمترین اثرات گزارش شده گیاه پنیرک در طب سنتی به ویژه گل آن، درمان ناراحتی‌های رحم و رفع عفونت دستگاه تناسلی است، استفاده از پنیرک برای زنان مقوی رحم می‌باشد، همچنین گیاه پنیرک برای رفع عفونت‌های دستگاه ادراری نیز بسیار موثر است. دمنوش گل پنیرک ادرار آور بوده، برای رفع عفونت و سوزش ادرار مفید است.

     

     

    برای از بین بردن انواع عفونت، 40‌ گرم گیاه پنیرک را به‌همراه یک لیتر آب جوش به مدت 10‌دقیقه دم کرده، یک فنجان از این دمکرده را روزی سه‌بار بنوشید تا عفونت‌های ادراری، برونشیت و عفونت‌های سرخک و مخملک از‌بین بروند.

    مخلوط گل پنیرک به همراه گلسرخ، بابونه، گل ختمی و بنفشه برای رفع عفونت دستگاه تناسلی زنان بسیار موثر است.عرق پنیرک واسه چی خوبه

    دمنوش پونه، پنیرک، و شستشوی با سرکه نیز از درمان‌های خانگی برای رفع عفونت زنان است.

    بر روی 5 گرم برگ پنیرک، یک لیوان آب سرد ریخته مدت حدود 5 دقیقه جوشانده شود، همچنین میتوان بر روی همین مقدار برگ، یک لیوان آب در حال جوشیدن ریخت و درب آن را بست؛ آن گاه پس از 15 دقیقه صاف کرده و استفاده شود، همچنین می‌توان با هر بار مصرف، یک قاشق عسل به آن اضافه نمود که اثر آن قویتر میشود. از این ترکیب روزی 3 تا 4 مرتبه استفاده شود.

    نشستن در جوشانده برگ پنیرک برای رفع سختی‌های رحم و نیز نرم کردن آنها و نرم کردن ورم‌های مقعد مفید است.

     

     

    استفاده از گیاه پنیرک برای زنان در دوران بارداری ممنوع است، همچنین زیاده‌روی در مصرف پنیرک باعث بهم ریختن معده‌های ضعیف می‌شود.

     

     

    منبع: ستاره

    16

  • عکس های حضرت عباس برای پروفایل
  • خواهرم شش ماهه از ناحیه شکم وتحتانی دچار شکم درد وقولنج یبوست هست شش ماهه تو دکتر رسیدیم مرا راهنمایی کنین ۰۹۱۴۲۹۳۷۱۵۸

    باسلام.ازدم کرده برگ سنا و گل محمدی استفاده کنید.میتونید از عطاری تهیه کنید.

    آیا پنیرک فیبروم داخل رحم را هم از بین میبرد؟

    ایا پنیرک فیبروم داخل رحم ازبین میبرد

    سبد خرید شما خالی است.

    نام کاربری یا آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    مرا به خاطر بسپار .btnh:hover { background-color: #d2a56a !important; } .btnh{ min-width: 150px; float: left; margin-top: 10px!important; background-color: #800020!important; cursor: pointer; font-size: 14px; color: #fff; padding: 14px 20px; text-decoration: none!important; border: none; transition: all .6s cubic-bezier(.77,0,.175,1); }ورود

    گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

    عرق پنیرک واسه چی خوبه

    آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    نام خانوادگی *

    نام فروشگاه *

    آدرس فروشگاه * https://vipshop.flowers/market/

    شماره تلفن*

    قوانین و شرایط را خوانده و قبول دارم.

    مشتری هستم فروشنده هستم

    عضویت

    نام کاربری یا آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    مرا به خاطر بسپار .btnh:hover { background-color: #d2a56a !important; } .btnh{ min-width: 150px; float: left; margin-top: 10px!important; background-color: #800020!important; cursor: pointer; font-size: 14px; color: #fff; padding: 14px 20px; text-decoration: none!important; border: none; transition: all .6s cubic-bezier(.77,0,.175,1); }ورود

    گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

    آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    نام خانوادگی *

    نام فروشگاه *

    آدرس فروشگاه * https://vipshop.flowers/market/

    شماره تلفن*

    قوانین و شرایط را خوانده و قبول دارم.

    مشتری هستم فروشنده هستم

    عضویت

    گیاه پنیرک با نام علمی گیاهی گل‌دار از جنس مالوا (Malva) است. این گیاه با گل‌های بنفش‌رنگ خود اغلب در دشت‌ها می‌روید و ارتفاع آن معمولا به حدود ۶۰ سانتی‌متر می‌رسد. پنیرک، بومیِ غرب اروپا است؛ اما در بخش‌هایی از مدیترانه و شمال آفریقا هم رشد می‌کند و به بیشتر کشورهای انگلیسی‌زبان وارد شده است.عرق پنیرک واسه چی خوبه

    عجیب‌ترین بخش گیاه پنیرک، مغز و دانه‌های آن است (که به‌خاطر شکل‌شان به پنیرک معروف شده‌اند). لُعاب (موسیلاژ) موجود در گیاه پنیرک ارزش دارویی زیادی دارد و در تهیه‌ی داروهای مختلف از آن استفاده می‌شود. مردم در قدیم گل پنیرک را نیز مصرف می‌کردند.

    پنیرک در بیشتر خاک ها، از مناطق ساحلی گرفته تا زیستگاه های طبیعی کوهستانی، با بیش ترین تنظیمات مناسب برای این گیاه مقاوم، یافت می شود.

    یکی از رایج‌ترین کاربرد‌های گیاه پنیرک برای کاهش درد به‌ خصوص در درمان‌های موضعی است. اگر زخم یا جراحتی در پوست خود دارید می‌توانید برگ پنیرک را به‌صورت ضماد روی محل موردنظر قرار دهید.

    مواد شیمیایی موجود در برگ گیاه پنیرک، ‌که دارای ویتامین‌های بسیار زیادی است، نه‌تنها سبب بهبودی سریع‌تر می‌شود، بلکه مواد ضددرد خاصی را ترشح می‌کند که به کاهش درد و ناراحتی کمک خواهد کرد.

    از خاصیت ضد درد گیاه پنیرک می‌توان برای دردهای داخلی و خارجی استفاده کرد. به‌خاطر همین ویژگی خاص، از پنیرک می‌توان به‌عنوان ماسک صورت یا درمان سردردهای موضعی استفاده کرد.

    قرار دادن گیاه پنیرک بر روی زخم، از نفوذ عفونت‌های باکتریایی و سایر عوامل خارجی از طریق جراحت به بدن جلوگیری می‌کند و با این روش سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. مصرف برگ، دانه‌ها و سایر بخش‌های گیاه پنیرک نیز به این امر کمک می‌کند.

    برای تسکین نیش حشره، سوختگی‌های وسیع، آفتاب‌سوختگی یا خارش پوستی، استفاده از ژل یا پماد حاوی پنیرک می‌تواند در کاهش التهاب و وَرَم تأثیر زیادی داشته باشد و همزمان به ترمیم سریع‌تر آن ناحیه کمک‌ کند.

    اگر از روغن پنیرک یا انواع پنیرک خوراکی استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را روی مفاصل یا مناطقی که درد دارد قرار دهید.

  • عکس پرچم کشور لندن
  • اگر از احتقان سینه یا بیماری تنفسی رنج می‌برید، مصرف پنیرک پیشنهادی عالی برای شما است. پنیرک نه‌تنها با تمیز کردن مجاری تنفسی، سینه را صاف می‌کند، بلکه با ویژگی ضدالتهابی خود سبب تسکین سینه و غدد می‌شود. همچنین به افزایش سلامتی و بهبودی سریع‌تر کمک می‌کند.

    استفاده از پماد پنیرک می‌تواند تأثیرات چشمگیری روی بدن داشته باشد. در حقیقت اگر نگران افزایش سن‌تان هستید یا هر روز چین‌و‌چروک‌هایتان را جلوی آینه وارسی می‌کنید، از ژل یا کِرِم حاوی پنیرک استفاده کنید و پوست‌تان را جوان نگه دارید.

    از نظر طب سنتی گیاه پنیرک را معتدل می‌دانند، اخلاط غلیظ را رقیق و اخلاط خیلی رقیق رامعتدل می‌کند. برخی خواص دارویی این گیاه عبارتند از:

    پنیرک به صورت دم کرده، ادرار آور و زیاد کننده شیر مادران است.

    مخلوط گل پنیرک و گل ختمی برای درمان سرماخوردگی، تسکین سرفه و رفع گرفتگی صدا مفید است.

    دم کرده گیاه پنیرک برای کسانی که دچار یبوست و دارای معده و روده تنبلی هستند، بسیار مفید است.

    از خواص پنیرک رفع سردردهای یکطرفه شدید (میگرن)، دل پیچه، ورم لوزه‌ها و درد گلو است.

    استفاده از ضماد برگ و ریشه پنیرک روی دمل یا کورک، باعث می‌شود تا بسیار سریع سرباز کنند.

    رفع ناراحتی‌های بواسیر، ورم پلک چشم و بعضی تومورها از دیگر خواص پنیرک است، به این منظور از جوشانده آن به صورت کمپرس گرم و یا حمام ته نشین استفاده می‌شود.

    عرق پنیرک واسه چی خوبه

    برای سوختگی ناشی از آفتاب و آفتاب زدگی، جوشانده 500 گرم گل یا ریشه گیاه را در یک لیتر آب تهیه و پس از صاف کردن به ملایمت در محل سوختگی مالیده می‌شود.

    مصرف پنیرک به صورت چای در درمان ورم معده و برطرف نمودن التهاب روده توصیه می‌شود و می‌تواند از ایجاد زخم معده جلوگیری نماید که این خاصیت به خاطر وجود موسیلاژ است.

    این گیاه در درمان برونشیت، آمفیزم و سایر ناراحتی‌های مربوط به برونش‌ها به عنوان درمان مکمل مورد استفاده قرار میگیرد.

    نوشیدن جوشانده پنیرک برای بیماری‌هایی نظیر عفونت مثانه، اسهال خونی و سرفه‌های شدید مفید و موثر است.

    استفاده از پنیرک به صورت کرم و یا لوسیون خاصیت ضد التهابی دارد و در درمان اگزما میتواند مفید باشد، همچنین از خواص پنیرک درمان آکنه، زخم، کبودی و سوختگی پوست نیز هست.

    از دیگر خواص پنیرک، تسکین درد ناشی از گزیدگی زنبور است به این منظور برگ پنیرک را کوبیده و در محل گزیدگی قرار می‌دهند، همچنین برگ تازه ساییده شده با کره گاوی باعث شده هیچ گزنده‌ای، بدن را نگزد.

    نشستن در جوشانده برگ گیاه پنیرک برای رفع سختی‌های رحم و نرم کردن آنها بسیار مفید و موثر است.

    گیاه پنیرک در درمان بیماری‌های کلیه و مثانه بسیار موثر است.

    برای تهیه کردن دم کرده پنیرک به یک الی دو قاشق گیاه تازه از آن نیاز دارید. گیاه تازه پنیرک را به مقدار نیاز در یک فنجان آب سرد به مدت ۸ ساعت خیس کنید، سپس با حرارت بسیار کم گرم کنید و نگذارید بجوشد و روزانه دو الی سه بار از آن  بنوشید.

    برای تهیه عصاره پنیرک ۵۰ گرم از گیاه تازه پنیرک را در یک لیوان آب داغ برای دو الی سه ساعت خیس کنید و برای چند لحظه با حرارت کم آن را جوش دهید و برای شستشو دست و صورت و استعمال خارجی از آن استفاده کنید.

    برای از بین بردن انواع عفونت، 40‌ گرم گیاه پنیرک را به‌همراه یک لیتر آب جوش به مدت 10‌دقیقه دم کرده، یک فنجان از این دمکرده را روزی سه‌بار بنوشید تا عفونت‌های ادراری، برونشیت و عفونت‌های سرخک و مخملک از‌بین بروند.

    مخلوط گل پنیرک به همراه گل سرخ، بابونه، گل ختمی و بنفشه برای رفع عفونت دستگاه تناسلی زنان بسیار موثر است.

    دمنوش پونه، پنیرک، و شستشوی با سرکه نیز از درمان‌های خانگی برای رفع عفونت زنان است.

    بر روی 5 گرم برگ پنیرک، یک لیوان آب سرد ریخته مدت حدود 5 دقیقه جوشانده شود، همچنین میتوان بر روی همین مقدار برگ، یک لیوان آب در حال جوشیدن ریخت و درب آن را بست؛ آن گاه پس از 15 دقیقه صاف کرده و استفاده شود، همچنین می‌توان با هر بار مصرف، یک قاشق عسل به آن اضافه نمود که اثر آن قویتر میشود. از این ترکیب روزی 3 تا 4 مرتبه استفاده شود.

    نشستن در جوشانده برگ پنیرک برای رفع سختی‌های رحم و نیز نرم کردن آنها و نرم کردن ورم‌های مقعد مفید است.

    درمان سرفه با گیاه پنیرک

    گفته می شود که چای از این گیاه به مادران شیرده کمک می کند تا شیر بیشتری تولید کنند. مالوا سیلوستریس نیز از آن به عنوان یک منبع غذا استفاده می کند.

    دانه های آن شبیه به فندق های جوان هستند و می توانند در سالاد سبز همراه با برگ ها و گل ها قرار بگیرند. استفاده از پنیرک در آشپزخانه عمدتاً فراموش شده است، اما قطعاً سزاوار بازگشت مجدد است.

    دمنوش گل پنیرک دارای ویتامین وB وC فراوان می باشد ، مقوی رحم و ادرار آور است و برای درمان بیماری های کلیه ومثانه مانند سوزش مجاری ادراری و عفونت مثانه بسیارمفید و موثر است.

     

    دمنوش پنیرک برای درمان یرقان و سلامت کبد و پاک کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار مفید است.

    این گیاه سمی نیست و هیچ گزارشی از عوارض جانبی و یا تداخل با دیگر داروها برایش وجود ندارد.

    این شامل هم گل ها و هم برگ ها می شود.

    با این حال، دوزهای زیادش می توانند به عنوان ملین مورد استفاده قرار گیرند و موجب اسهال می شوند.

    در برخی از مقالات زنان باردار یا شیرده توصیه می شود که از این گیاه اجتناب کنند، اما هیچ مطالعه ای وجود ندارد که تایید کند که آیا این گیاه ایمن است یا نباید در دوران بارداری استفاده شود.

    اطلاعات قابل اعتماد کافی در مورد پنیرک وجود دارد تا بدانیم استفاده از آن بی خطر است یا خیر.

    بارداری و شیردهی:اطلاعات کافی در مورد استفاده از پنیرک در دوران بارداری و شیردهی وجود دارد ؛ در مورد استفاده از آن در حد امن پیش بروید و زیاده روی نکنید.

    گیاه پنیرک را به خوبی با مواد شوینده مخصوص سبزیجات ، چندین مرتبه می شوئیم تا کاملا تمیز شود سپس آن را خرد می کنیم و با کمی آب می پزیم . سپس پیاز داغ و سیر داغ می کنیم و کمی زرد چوبه و فلفل به آن می افزاییم و چند تخم مرغ به آن می افزاییم ، سپس این مخلوط را به پنیرک پخته شده اضافه می کنیم و 5 دقیقه درب ظرف را می بندیم تا این مواد طعم دار شوند.این غذای خوشمزه را همراه ماست میل بفرمایید.

    مقاله امروز هم به پایان رسید مقاله امروز چه طور بود؟ در معرفی و توضیح «گل پنیرک چیست؟ خواص پنیرک (طبیعت و خواص درمانی)» موفق بودیم؟ اگر سوالی در گوشه ذهنتان جا مانده، در قسمت دیدگاه از ما بپرسید.
    سعی میکنیم خیلی زود جوابتان را بدهیم. در آخر هم اگر نظری درباره مقاله «گل پنیرک چیست؟ خواص پنیرک (طبیعت و خواص درمانی)» دارید که فکر میکنید جایش در مقاله خالی است حتما مطرح کنید تا بتوانیم از آن استفاده کنیم 😊 این مقاله به کوشش اعضای تیم VIP تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت خرید آنلاین گل و گیاه و مقالات داشته باشیم. در پایان اگر فکر میکنید خواندن این مقاله میتواند برای دوستان شما مفید باشد حتما آن را به اشتراک بگذارید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    عالى بود! یه سوال آیا دم کرده گل یا برگ پنیرک اگه به صورت خوراکى مصرف بشه واسه پوستهاى پیر مفید هست یا نه؟

    سلام بله

    سلام بله

    در حدود ۲۵ تا ۳۰; متن را ببینید.

    Axolopha (DC.) Alef.Dinacrusa G. Krebs[۲]

    پَنیرَک از گیاهان خزنده و پایا با بلندای ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر(در برخی شهرهای ایران مثل دزفول 50سانتی متر) و ساقه‌های ستبر، شاخه‌شاخه و کرک‌دار و منشعب و رنگ گل‌ها آبی و صورتی و میوه مسطح است.
    این سرده در ایران ۱۰ گونه گیاه علفی یک‌ساله یا چندساله دارد. این گیاه در درمان سرماخوردگی مؤثر است و در اغلب نقاط ایران به ویژه در استان خوزستان و شهرستان اندیمشک و دشت های اطراف آن شهرستان به صورت وفور در می‌روید.

    در متون قدیمی فارسی به پنیرک، تریندینگ، خورپرست، آفتاب‌پرست و آفتاب‌گردک هم می‌گفتند. در عربی به آن خُبازی و خُبازا و در زبان هندی خباجی می‌گویند. در طب سنتی نام ملوخیا و ملوکیه هم به‌کار رفته که از یونانی μαλάχη (ملاخه) گرفته شده‌است. در متون قدیمی، خلمیط، بقلةالیهودیه، و خبازی بستانی هم نوشته‌اند.
    پنیرک را در کرمان و شیراز ختمی (خطمی) و نان کلاغ و خرو و در گیلان پین‌دیره می‌گویند. در مناطق جنوبی‌تر ایران بویژه در استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و فارس به آن تولَه می‌گویند.
    در منطقه آذربایجان با نام “هَمَه گوجی” شناخته میشود.

    پنیرک با نام علمی Malva sylvestris در عربی خبازی نامیده می‌شود. گیاهی است علفی، به ارتفاع تا ۶۰ سانتی‌متر و پایا. به صورت خودرو، در بسیاری از نقاط می‌روید و برای استفاده نیز کشت می‌گردد.
    عرق پنیرک واسه چی خوبه

    قسمت مورد استفادهٔ پنیرک برگ و گل می‌باشند. البته در اکثر نواحی، گل پنیرک مورد استفاده قرا می‌گردد. این گیاه در ایران رویش ندارد و گونهٔ نزدیک به آن به نام M.neglecta مورد استفاده قرار می‌گیرد. گونهٔ موجود در ایران، به بلندی گونهٔ اول نیست و به حالت تقریباً خوابیده‌است و حداکثر تا ۴۰ سانتی‌متر مرتفع می‌شود. برگ‌ها دارای حالت دایره‌ای و دندانه دار و گل‌ها، بنفش رنگ و کوچک هستند.

    قسمت مورد استفادهٔ پنیرک در ایران، گل‌های بنفش رنگ خشک شدهٔ آن می‌باشد. محل رویش گیاه در ایران نواحی البرز، اطراف تهران، شمال ایران، آذربایجان، آستارا، اصفهان، نواحی مرکزی ایران، خراسان، دامغان، سمنان، بهبهان، جنوب ایران، کرمان، بلوچستان و سایر نقاط می‌باشند.

    از نظر طب سنتی گیاه پنیرک را معتدل می‌دانند، اخلاط غلیظ را رقیق و اخلاط خیلی رقیق را معتدل می‌کند. ساییدگی برگ آن برای شکستگی اعضاء مفید است، ترکیب آن با روغن زیتون برای سوختگی و عقرب گزیدگی مفید است، دم کردهٔ ساقه و برگ آن با شکر، گرفتگی صدا را برطرف می‌سازد.

    در درمان التهاب‌های تنفسی و جوش‌های پوستی کاربرد دارد، دارای ویتامین A و B و C است و در درمان بیماری‌های کلیه و مثانه بسیار مؤثر است، ضدسرفه و مرهم سینه است.

    برگ و ریشه پنیرک اگر به شکل ضماد درآید و روی دمل یا کورک قرار گیرد باعث می‌شود تا بسیار سریع سر باز کنند.

    جوشاندهٔ آن برای عفونت‌های مثانه، اسهال خونی و سرفه‌های شدید مؤثر و مفید است، دم کردهٔ آن برای کسانی که دچار یبوست و دارای معده و روده‌های تنبلی هستند، توصیه می‌شود.

    در درمان برونشیت و استفراغ نیز استفاده می‌شود، به صورت غرغره در رفع تحریکات مخاط دهان و درد گلو اثر مفیدی دارد و همچنین برای رفع سوزش مجرای ادرار مفید است.

    برای رفع جوش‌های صورت نیز می‌توان از پنیرک استفاده کرد ضمن این که درد و ناراحتی‌های محل جوش را تسکین می‌دهد و به صورت کمپرس یا لوسیون در درمان سوختگی‌ها مؤثر است.

    در هندوستان از گیاه پنیرک به عنوان داروی لعابدار نرم‌کننده و خنک‌کننده استفاده می‌شود، ۳۰۰ گرم برگ خشک پنیرک را در یک لیتر آب می‌جوشانند و به عنوان مسکن می‌خورند.

    استعمال جوشانده آن به صورت کمپرس گرم و حمام، در رفع ناراحتی‌های بواسیر، بعضی تومورها، ورم پلک چشم و غیره بین مردم معمول است.

    از جوشاندن گل و برگ آن در نیم لیتر آب، محلولی به دست می‌آید که اثر نرم‌کننده در پوست بدن دارد و به صورت لوسیون مالیدن بر روی پوست، آرامش و نرمی خاصی به افرادی که دارای پوست حساس و لطیف هستند می‌بخشد.

    برای تسکین ناراحتی‌های ناشی از تابش گرمای خورشید و آفتاب زدگی، جوشانده ۵۰۰ گرم گل یا ریشه گیاه را در یک لیتر آب تهیه کرده و پس از صاف کردن به ملایمت در محل سوختگی می‌مالند.

    برای رفع سردردهای یک طرفه شدید، دل پیچه، ورم لوزه‌ها، درد گلو و آنژین اثر مفید دارد.

    گل‌های پنیرک بیش از ۱۰ درصد موسیلاژ دارند. این موسیلاژ در اثر هیدرولیز، تبدیل به گالاکتوز، آرابینوز، گلوکز، رامنوز و اسید گالاکتورونیک می‌شود. هم چنین گل‌های پنیرک حاوی مقدار کمی تانن و حدود یک دهم درصد لوکوآنتوسیانین‌ها و ۷ درصد آنتوسیانین‌ها می‌باشد (نسبت به وزن خشک گل).

    دم کردهٔ گل‌ها به خاطر داشتن موسیلاژ، یکی از داروهای خوب ضد سرفه است. هم چنین به عنوان ضد نزله(زکام) و تورم دهان و گلو مصرف می‌شود. از سویی چون دارای خاصیت قابض ضعیف است، تا حدی به عنوان ضداسهال عمل می‌کند.

    در طب عوام از خوراکی آن، به منظور مشکلات مثانه و به صورت ضماد موضعی در التیام زخم‌ها استفاده می‌شود. از رنگ آن(آنتوسیانین‌های آن)، برای مواد غذایی استفاده می‌شود.

    مهمترین اثرات گزارش شده عبارتند از: ضد درد، ضد التهاب، ضدعفونی‌کننده، قابض، ملین، ادرار آور، خلط‌آور و مقوی رحم.

    تهیه چای: بر روی ۲ گرم از گل‌ها، یک لیوان آب سرد ریخته و حداکثر ۵ دقیقه می‌جوشانیم. هم چنین می‌توان بر روی همین مقدار گل، یک لیوان آب در حال جوشیدن ریخته و پس از ۱۵ دقیقه، صاف نموده و میل کنیم.

    برگ حاوی حدود ۸ درصد موسیلاژ می‌باشد که پس از هیدرولیز، تولید قندهای آرابینوز، گلوکز، رامنوز، گالاکتوز و اسید گالاکتورونیک اسید می‌کند. هم چنین حاوی مقدار تانن و فلاونوئید است.

    بر روی ۵ گرم برگ، یک لیوان آب سرد ریخته مدت حدود ۵ دقیقه می‌جوشانیم یا بر روی همین مقدار برگ، یک لیوان آب در حال جوشیدن می‌ریزیم و بهتر است در آن را بپوشانیم؛ آن گاه پس از ۱۵ دقیقه صاف می‌کنیم. البته بهتر است محلول‌های سرد آن را، قبل از مصرف، کمی گرم کنیم. در صورتی که با هر بار مصرف، یک قاشق عسل به آن بیفزاییم، اثر آن قوی تر می‌شود. این میزان مصرف را می‌توان روزی سه تا چهار بار تکرار کرد.

    اثرات مهم برگ پنیرک مشابه با گل‌های آن است؛ به ویژه جهت درمان تورم قسمت‌های بالای راه‌های تنفسی و گلو، تورم‌های روده‌ای – معدی، مناسب است.

    برگ پنیرک به عنوان یکی از گیاهان مؤثر در عوارض سرماخوردگی به ویژه سرفه، در تعداد زیادی از فرمولاسیون‌های سرماخوردگی، مخلوط با گیاهان دیگر وجود دارد.

    تاکنون عوارضی از مصرف گل یا برگ پنیرک گزارش نشده‌است.[۴]

    گیاه پنیرک موجود در ایران(Malva neglecta)، از نظر خواص دارویی مشابه با پنیرک موجود در نقاط دیگر دنیا است. این دو گونه گیاه از یک جنسی هستند که شرح آن داده شده‌است.

    خواص گل و برگ پنیرک، نزدیک به هم است؛ ولی اثرات گل به دلیل داشتن آنتوسیانین و لکوآنتوسیانین‌ها، کامل ترمی باشد.
    عرق پنیرک واسه چی خوبه

    برای استفاده از خواص کامل پنیرک، می‌توان مخلوطی از گل و برگ آن را مورد استفاده قرار داد.

    چون اثرات پنیرک با گل ختمی هم جهت است، می‌توان از مخلوط گل پنیرک و گل ختمی جهت تهیهٔ موسیلاژ مربوط، به ویژه در سرماخوردگی، تسکین سرفه به عنوان خلط‌آور و رفع گرفتگی صدا استفاده کرد.

    برای جمع‌آوری گل‌ها، بهتر است در زمان بازشدن گل‌ها که اکثراً در تابستان است، این کار صورت گیرد، جمع‌آوری برگ‌ها در فصل بهار باید صورت گیرد.

    در بازار ایران، فقط گل پنیرک به صورت خشک شده (بنفش رنگ) وجود دارد که می‌توان طبق روش ذکر شده، از آن استفاده کرد.

    مصرف زیاد آن سست‌کننده معده‌های ضعیف است. برای مزاج‌های سرد و تر مناسب نیست.

    مصرف پنیرک ممکن است با داروهای گوارشی و مشکلات تنفسی تداخل داشته باشد. [۵]

    افشار سیستانی، ایرج، جزیره هندرابی و دریای پارس، تهران: مؤلف، ۱۳۷۱. ص. ۸۵.

    عرق پنیرک واسه چی خوبه
    عرق پنیرک واسه چی خوبه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *