علل داغ شدن کف پاي چپ

دوره مقدماتی php
علل داغ شدن کف پاي چپ
علل داغ شدن کف پاي چپ

.     شهرام ناظری و همسرش  

.     دیدن مار در خواب نشانه چیست  

.     ماجرای رشیدپور و خبر 22  

.     حمیدرضا طاهرخانی بازیکن فوتبال  

.     درمان پیری پوست صورت  

علل داغ شدن کف پاي چپ

.     مدل پالتو جدید 2018 اسپرت  

دوره مقدماتی php

 .     فال امروز من چیست  

فتوکده بعنوان مجله خبری و تفریحی فعالیت خود را از آبان 1392 شروع کرده است، تمام تلاش این گروه انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران ایرانی با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد، هرگونه کپی برداری صرفا با درج لینک مستقیم سایت مجاز می باشد

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

ارزیابی دقیق درد و داغ شدن کف پا امری حیاتی بوده تا بتوان تشخیص دقیقی از علت این حس داشته و در نتیجه درمانی مناسب را در اختیار بیمار قرار داد.  در ادامه به معمول ترین دلایلی که منجر به داغ شدن کف پا می شود، علائم و راه درمان داغ شدن کف پا می پردازیم.

این عارضه ناشی از آسیبی است که به اعصاب پا وارد شده و از معمول ترین دلایل این عارضه است. این عارضه در افرادی که دچار دیابت هستند و یا شکستگی و عفونت دارند شایع است که معمولا همراه با ضعف و یا احساس سوزن سوزن شدن کف پا خود را نشان می دهد و ممکن است ایجاد عدم تعادل کند.

روش های درمان داغ شدن کف پا که ناشی از نوروپاتی محیطی است با توجه به علت نوروپاتی محیطی تعیین می شود که باید برای درمان آن به پزشک متخصص رجوع کرد.

این بیماری ضخیم شدن اعصاب محیطی کف پا است که می تواند ناشی از حالت غیر عادی پا، فعالیت های بیش از حد و پر تکرار و دویدن با کفش نا مناسب و پوشیدن کفش پاشنه بلند باشد که در نتیجه آن کف پا داغ می شود. معمول ترین علائم این بیماری شبیه به آن است که بر روی سنگ ریزه بدون کفش ایستاده اید.علل داغ شدن کف پاي چپ

برای درمان این بیماری استراحت کردن، یخ گذاشتن، دارو های ضد التهاب و استفاده از کفش مناسب توصیه می شود و باید برای بررسی های بیشتر به پزشک مراجعه کرد.

این بیماری گرفتگی سرخرگ های کل بدن به جز اطراف مغز و قلب انسان را شامل می شود که جریان خون را محدود می کند، همچنین با نام بیماری سرخرگ محیطی هم شناخته می شود. علت این بیماری ضخیم شدن و نازک شدن دیواره ی سرخرگ ها و یا انعقاد خون است. از علائم آن داغ شدن کف پا به هنگام راه رفتن، ضعف و گرفتگی عضلانی، تغییر رنگ پوست، کاهش رشد مو و ناخن است.

هدف اصلی درمان این بیماری کاهش و بهبود علائم آن و متوقف نمودن پیشرفت بیماریست. معمولا تغییر الگوی زندگی و ورزش منظم، ترک دخانیات و رژیم غذایی سالم توصیه می شود. در بدترین شرایط ممکن است نیاز به جراحی باشد.

خارش و التهاباتی که در استخوان و بافت پیرامون متاتارس ایجاد می شود را بیماری متاتارسالژی می گوییم. پیاده روی و یا دویدن بیش از حد، ضعف و گرفتگی عضلانی و کفش نامناسب نیز می تواند منجربه ابتلا به این بیماری بشود.

از علائم این بیماری احساس داغ شدن کف پا ( پایین تر از انگشت بزرگ پا) است که به هنگام راه رفتن و ایستادن بیشتر می شود و به مرور زمان این داغی، شدت می یابد. برای درمان این بیماری استراحت، یخ گذاشتن، ورزش، پدهای مناسب و برای درمان دقیق تر مراجعه به پزشک، توصیه می شود.

فشردگی اعصاب تیبالی که از تونل تارزال که در بخش داخلی پا نزدیک به قوزک پا است عبور می کند و منجر به داغی کف پا می شود. تومور، کیست، گانگلیون (توده ای از بافت ها زیستی) و ورم پا می تواند منجربه این بیماری بشود.

داغ شدن کف پا، سوزن سوزن شدن کف پا، بی حسی پاشنه و انگشتان پا از علائم این بیماریست و معمولا یک پا را تحت تاثیر قرار می دهد. برای درمان استراحت، ورزش و مراجعه به پزشک توصیه می شود.

در افرادی که دچار دیابت نوع حاد هستند ممکن است به اعصاب محیطی آسیب برسد. این افراد در اثر بالا بودن قند خون در مدت طولانی که در نهایت سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد، به نوروپاتی دیابتی مبتلا می شوند.

بیمار دچار داغی کف پا و دست شده . معمولا داغی هنگام شب شدید تر می شود. و این امر همراه با ضعف عضلانی است. درمان این بیماران همانند درمان دیابت است. آن ها باید منظم و متناوب قند خون خود را تنظیم کنند.

همچنین با نام سندرم گریرسون-گوپالان شناخته می شود که نوعی آسیب به فیبر های عصبی پا است. تقریبا عامل مشخصی ندارد اما این نوع بیماری مرتبط با کمبود ویتامین B، دیابت، کم کاری تیروئید، آرتروز روماتوئید و مشکلات کلیوی است که معمولا این نوع سندرم را ژنتیکی در نظر می گیرند.

این بیماری همراه با داغ شدن کف پاست و معمولا این داغ شدن تا زیر زانو می رسد. داغ شدن کف پا هنگام شب بیشتر شده و  همراه با سوزن سوزن شدن و بی حسی پا است.برای درمان این بیماری معمولا حمام آب سرد، مکمل ویتامین B و کفش مناسب نیز توصیه می شود.

آیا نبض همان ضربان قلب است؟

علائم و درمان روماتیسم قلبی چیست

روش های تشخیص تاکی کاردی و انواع آن

از رژیم غذایی دیابت حاملگی چه می دانید؟

مصرف بیش از حد الکل به سیستم عصبی آسیب زده و منجر به داغی کف پا می شود.

در صورت نقص در عملکرد کلیه و عدم دفع کامل سموم بدن، ممکن است این سموم منجربه داغ شدن کف پا شود.

کاهش سطح هورمون های تیروئید ممکن است منجربه تورم شده و بر روی اعصاب فشار وارد کند که منجربه داغ شدن کف پا می شود.

تقریبا یک سوم افرادی که مبتلا به ایدز هستند از آسیب عصبی رنج می برند که منجربه داغی کف پا می شود.

کمبود ویتامین B12 می تواند منجربه داغ شدن کف پا شود.

بعضی از شیمی درمانی ها منجربه وضعیتی بنام اریترومایستزیم کف پا (Palmar-Plantar erythrodysesthesia) می شوند که علائمی نظیر تورم، قرمزی و داغی کف پا دارد.

در بیشتر موارد داغی کف پا مسئله بزرگی نیست که ایجاد نگرانی کند اما در بعضی موارد ممکن است داغ شدن کف پا نشانه ای از یک بیماری جدی، سکته و یا انعقاد خون باشد. اگر کف پایتان ناگهان شروع به داغ شدن کرد بابد به پزشک متخصص رجوع کرده تا تمامی عوامل ممکن بررسی شود.

بطور کلی برای درمان داغ شدن کف پا می توانید با استفاده از روش های خانگی زیر به بهبودی برسید.

۱- شستن پاها با آب سرد به پایین آمدن دمای بدن بسیار کمک کننده است.

۲- خوردن سرکه سیب با تنظیم ph بدن راه حلی برای درمان داغ شدن کف پا محسوب می شود.

۳- زرد چوبه به علت کاکامین موجود در آن جریان خون را در سرتاسر بدن تنظیم نموده و خاصیت ضد التهابی دارد.

۴- زنجبیل به علت داشتن ترکیبات فعال برای تنظیم جریان خون بسیار مفید بوده و در نتیجه باعث پایین تر آمادن دمای پا می شود.

۵- به نقل از گیاه شناسان آویشن برای درمان داغی کف پا مناسب بوده و برای تنظیم جریان خون و باز کردن رگ هایی که دچار گرفتگی هستند هم مناسب است.

۶- ویتامین B3 یا همان نیاسین برای تقویت سیستم عصبی و جریان خون مفید بوده و منجربه پایین آوردن دمای کف پای شما می شود.

۷- ماساژ دادن کف پا همراه با روغن زیتون یا نارگیل و یا روغن خردل برای درمان بی حسی و ضعف پا که بر اثر داغی کف پا اتفاق افتاده، مفید است.

۸- ورزش کردن نیز با توجه به تنظیم سیستم گردش خون مفید بوده و از اختلالات سیستم عصبی جلوگیری می کند.

با توجه به موارد گفته شده در صورت داغ شدن کف پا بصورت مستمر و پیاپی اکیدا توصیه می شود به پزشک متخصص رجوع کرده و با انجام آزمایشات مختلف از علت و نحوه ی درمان مطمئن شوید و تنها به مطالب گفته اکتفا نکنید.

برای مشاوره رایگان با فوق تخصص غدد و متابولیسم بر روی لینک زیر کلیک کنید:

مشاوره پزشکی

علل داغ شدن کف پاي چپ

ترجمه: محمد مهدی مغازه ای

منابع: foot-pain-explored , webmd , healthguidance , top10homeremedies

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ همچنین لطفاً درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

سلام خسته نباشیدخدمت تمامی دوستان عزیز لطفا راهنمایی کنید خیلی ازداغ شدن کف پارنج میبرم دکتر رفتم فایده نداشت شبا بیشترجلوباد کولر میخوابم یا پنکه میزنم مستقیم روپاهام تاخوابم ببره من عضوپیست موتورسواری هستم هرکسی ی نظرداد گفتن بیشتربه خاطر موتورسواری هست پریدن ضربه خوردن گف پاهات ولی ازکفش مخصوص اسنفاده میکنم‌ به ای خاطر حدود ۵ماه موتور سوارنشدم ولی فایده نداشت دوچرخه سواری کردم پیاده روی کردم ولی هنوز همونجورم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم باتشکرازتمامی دوستان

سلام یکی به من کمک کنه من شبا از داغی کف پای چپم خوابم نمیبره بیشتر وقتام از خواب بیدار میشم ، درد عجیبیه چی بگم اصلا نمیشه گفت درد ،کف پای چپم داغ و سنگین و بی حس میشه،فقطم پای چپ هزار تا راه درمان رفتم فایده نداره بعضی شبا گریه میکنم

سلام .. تجربه ی من میگه مشکل از دیسک و کلا ستون فقرات و کمره … که احتمالا عصب پای چپتون آسیب دیده .. برین پیش متخصص مغز و اعصاب

ممنون از شنا

سلام من یکی دوبار پاهام شب بیقرار شد طوری ک میخاستم جداش کنم از بدنم با مشت میکوبیدم بهش اصلن تا الان اینطوری نشده بودم .برادرزادم ۴ سالشه شبها پاهاش بیقراره میگ درد میکنه داغ میشه پاهاش براش ک میگیرم راحت میخوابه گرمای پاهاش کم میشه ولی کف پاهاش همچنان داغ هست اگ پاهاش و نگیرم دوباره داغ میشه نزدیکای صب دیگ پاهاش داغ نیس به اون شدت ولی کف پاهاش داغه مطالعاتی ک داشتم از اینترنت سندروم پاهای بیقرار بود خیلی اذیته موقع خواب میشه بگید ب کدوم متخصص باید مراجعه کرد؟ممنونم

افزایش خطر سکته با بدخوابی

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

سزارین یا طبیعی ؟ عمل زایمان خانم های باردار+فیلم

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

درمان شگفت انگیز زانو درد

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

رفع سریع دندان درد به روش خانگی

کاشت مو به روش sut + ویدئو

اینگونه پیر نخواهید شد

فیستول مقعدی چگونه درمان می شود؟

دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

کاشت مو به روش sut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

پا اندام حرکتی بدن است، احساس سوزش در پاها یک مشکل رایج است و می‌تواند در هر فردی دیده شود این احساس می‌تواند خفیف تا شدید باشد، برای درمان سوزش کف پا با دکتر نیم همراه باشید.

احساس در پاها اغلب به علت نوعی آسیب یا اختلال در سیستم عصبی است, از علل دیگر سوزش کف پا می‌توان به کمبود ویتامین B، اسید فولیک، تیامین یا کلسیم، تروما، نیش حشرات، بیماری کلیوی، بیماری‌های عروقی محیطی اشاره نمود.

علاوه بر احساس سوزش در پا عوامل دیگری نیز وجود دارند مانند تورم، عرق بیش از حد، درد ناخوش، پوست پوست شدن پا، تغییر رنگ پا نیز اشاره کرد.

برای درمان داغ شدن کف پا چند روش خانگی آماده کرده‌ایم.

 

علل داغ شدن کف پاي چپ

 

لیست مطالب :

آب سرد یکی از بهترین روش‌های خانگی برای درمان سوزش کف پا می‌باشد، زیرا سبب تکسین سریع سوزش، بیحسی و تورم پا می‌باشد.

نکته: پاهای خود را زیاد درون آب سرد قرار ندهید، همچنین از یخ به طور مستقیم بر روی پاهای خود استفاده نکنید.

سرکه سیب به شما کمک می‌کند تا سطح PH بدن خود را حفظ کنید، همچنین برای درمان سوزش کف پا نیز بسیار مؤثر می‌باشد

زردچوبه حاوی مقادیر خبوی از ترکیب شناخته شدن کورکومین است که کمک می‌کند تا جریان خون و گردش خون در سراسر بدن شما بهبود پیدا کند، علاوه بر این زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که به درمان سوزش پا و همچنین درد پا کمک می‌کند.

سولفات منیزیم می‌تواند به درمان سوزش پا کمک کند زیرا توانایی کاهش التهاب و درد را دارد، علاوه بر این می‌تواند به اعصاب کند کند

نکته: این روش برای افرادی که دارای دیابت، فشارخون بالا یا بیماری قلبی هستند مناسب نمی‌باشد.

باتوجه به گیاهان دارویی زعتر می‌تواند به درمان سوزش کف پا کمک کند، زیرا سبب ترویج گردش خون می‌شود و به نوبه خود احساس سوزش را از بین می‌برد، همچنین زعتر دارای خواص ضد میکروبی است.

 

 

ویتامین B3 همچنین به عنوان نیاسین شناخته شده است، به بهبود گردش خون، تقویت اعصاب و درمان داغ شدن کف پا کمک می‌کند، زیرا کمبود B3 یکی از علل اصلی این مشکل است.

زنجبیل یکی دیگر از داروهای مؤثر برای درمان سوزش کف پا می‌باشد، زیرا دارای عامل فعال می‌باشد که باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود که به نوبه خود باعث کاهش سریع احساس سوزش می‌شود.

در علم آیورودا خیار چنبر تلخ به عنوان درمان سوزش کف پا استفاده می‌شود.

ماساژ با روغن می‌تواند یک راه عالی برای درمان داغ شدن کف پا باشد، زیرا می‌تواند یک اثر آرام بخش داشته باشد و به افزایش گردش خون در پا کمک می‌کند.

ورزش می‌تواند با بهبود گردش خون و جلوگیری از مشکلات عصبی می‌تواند به درمان سوزش کف پا کمک کند.

همیشه کفش مناسب و راحت بپوشید

کفش را بدون جوراب استفاده نکنید

تا جایی که می‌توانید به پای خود استراحت دهید

از مصرف مواد مخدر و نوشیدن الکل اجتنب کنید

برای اطمینان از راحتی کفش از کفی طبی استفاده کنید

خوردن غذاهایی که دارای اسیدهای چرب ضروری یا مکمل‌های روغن ماهی دارند استفاده کنید

طب سوزی نیز می‌تواند به درمان سوزش کف پا کمک کند

 

Comment

وبسایت

در سلامت ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ۰ 30,087 بازدید

داغی کف پا دکتر روازاده ،  علت داغی کف پا در طب سنتی ،  درمان داغی کف پا در شب ،  درمان سوزش کف پا ، علت سوزش کف پای چپ ، سوزش پاشنه ی پا

داغ شدن پاها می تواند در اثر آسیب اعصاب پا باشد. برخی مواقع، پاهای داغ ممکن است درد هم داشته باشد و نگذارد خوب استراحت کنید.

علل داغی پا

علل داغ شدن کف پاي چپ

پای داغ می تواند در اثر آسیب عصب ناشی از بیماری دیابت، قرار گرفتن در معرض مواد سمی خاص، مصرف الکل، کمبود یکی از ویتامین های گروه B و ایدز ایجاد شود.

• خستگی پاها • پای ورزشکار : نوعی عفونت قارچی در پوست پا است. • بیماری شارکو ماری توث : اختلال ارثی که بر اعصاب دست ها و پاها تاثیر دارد. • ایدز و ویروس HIV • کم کاری تیروئید • سندرم درد منطقه ای مرکب (Complex regional pain syndrome) : درد مزمن ناشی از عمکرد بد سیستم عصبی • نوروپاتی دیابت : آسیب اعصاب در اثر بیماری دیابت • کم خونی ناشی از کمبود ویتامین B12 و B6 • نارسایی مزمن کلیه (اورمی) • سندرم تونل قوزک پا (Tarsal tunnel syndrome) : فشار غیرطبیعی بر اعصاب پا • بیماری لایم ( Lyme disease) : عفونت باکتریایی که توسط نیش یک انگل در بدن پخش می شود. • نوروپاتی آمیلوئید • مصرف الکل

“برخی افراد هفته ها و یا ماه ها بعد از عمل جراحی بای پس معده، احساس داغ شدن پا را دارند”

آیا باید به پزشک مراجعه کرد؟

• اگر ناگهان پاهایتان داغ شد، مخصوصا اگر در معرض سم خاصی قرار گرفته اید. • زخم پا، عفونت کرده باشد، مخصوصا اگر دیابت داشته باشید. • اگر طی چند هفته مراقبت خانگی از پای داغ ، هنوز مشکل ادامه دارد. • علائم پای داغ بدتر و دردناک تر شود. • داغ شدن پا در تمام پا احساس می گردد. • از دست دادن احساس در انگشتان و خود پا مراقبت خانگی برای کف پای داغ

• استراحت کنید و پاهای خود را در سطحی بالاتر قرار دهید. • کفش های مناسب و راحت بپوشید. کف کفش دارای کفی نرم باشد. • پاهای خود را با آب سرد بشویید. • متعادل کردن میزان قند خون • مصرف مکمل ویتامین B12 • مصرف داروهای ضد درد و مسکن • عدم نوشیدن الکل • ترک سیگار • خشک کردن پاها بعد از شستن آنها • ماساژ پاها با پمادهایی که گردش خون را بهبود می دهند. • مرتب ورزش کنید تا خون را بهتر به گردش درآورید. • کفش های چرمی و جوراب های نخی و یا پشمی مناسب تر می باشند. • استفاده از کرم خنک کننده پا • ویتامین B3 مصرف کنید، زیرا درمان کننده داغی پاها می باشد. نخود، لوبیا، شیر، ماست و زرده تخم مرغ دارای این ویتامین هستند. • آویشن درمان کننده مشکلات گردش خون است. هر روز به مدت ۲۰ دقیقه، پای داغ خود را در آویشن مخلوط با آب قرار دهید تا به گردش خون بهتر کمک کند و سوزش و درد را تسکین دهد. • پابرهنه را رفتن باعث می شود هوا در پای شما به گردش درآید و پا را خشک کند. برای درمان پای داغ، چند دقیقه پابرهنه و بدون جوراب روی علف، سنگ و ماسه و غیره راه بروید. • ماساژ زنجبیل برای تسکین پادرد مفید است. • زنجبیل را با روغن نارگیل، روغن زیتون و یا دیگر روغن های گیاهی مخلوط کنید و هر روز به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، پاهای خود را با این مخلوط ماساژ دهید.

**

برای رفع داغی کف پاها باید معده و کبد را اصلاح کرد.

مصرف ماءالجبن صبح ناشتا برای رفع داغی کف پا مؤثر است.

پاشویه با سبوس گندم, نمک, گل بنفشه و ختمی به رفع داغی کف پا کمک می کند.

جوشانده گل بابونه با ناخنک برای رفع داغی پا در افراد سردمزاج مؤثر است. مناسب است افراد سدمزاج پاهای خود را از زانو به پایین با این جوشانده شست وشو دهند.

برای کاهش مواد زائد پا و دفع آن بهتر است پاها را در آب سرد بگذارند.

برای درمان فشارخون ناشی از غلبه صفرا، مصرف شربت زرشک, شربت انار و فالوده سیب توصیه می شود.

افراد مبتلا به فشار خون بهتر است از آب غوره در غذاهای خود استفاده کنند.

مصرف چای ترش برای این افراد مفید است.

یکی از علل گُر گرفتگی صورت، عملکرد ناصحیح کبد است.

از دیگر دلایل گُر گرفتگی می توان به بروز بیماری های التهابی در بدن اشاره کرد.

علائم پای داغ بدتر و دردناک تر شود.

داغ شدن پا در تمام پا احساس می گردد.

از دست دادن احساس در انگشتان و خود پا

اگر ناگهان پاهایتان داغ شد، مخصوصا اگر در معرض سم خاصی قرار گرفته اید. زخم پا، عفونت کرده باشد، مخصوصا اگر دیابت داشته باشید. اگر طی چند هفته مراقبت خانگی از پای داغ ، هنوز مشکل ادامه دارد.

استراحت کنید و پاهای خود را در سطحی بالاتر قرار دهید. کفش های مناسب و راحت بپوشید. کف کفش دارای کفی نرم باشد. پاهای خود را با آب سرد بشویید.

متعادل کردن میزان قند خون مصرف مکمل ویتامین B12 مصرف داروهای ضد درد و مسکن عدم نوشیدن الکل ترک سیگار خشک کردن پاها بعد از شستن آنها ماساژ پاها با پمادهایی که گردش خون را بهبود می دهند. مرتب ورزش کنید تا خون را بهتر به گردش درآورید. کفش های چرمی و جوراب های نخی و یا پشمی مناسب تر می باشند. استفاده از کرم خنک کننده پا ویتامین B3 مصرف کنید، زیرا درمان کننده داغی پاها می باشد. نخود، لوبیا، شیر، ماست و زرده تخم مرغ دارای این ویتامین هستند. آویشن درمان کننده مشکلات گردش خون است. هر روز به مدت ۲۰ دقیقه، پای داغ خود را در آویشن مخلوط با آب قرار دهید تا به گردش خون بهتر کمک کند و سوزش و درد را تسکین دهد. پابرهنه را رفتن باعث می شود هوا در پای شما به گردش درآید و پا را خشک کند. برای درمان پای داغ، چند دقیقه پابرهنه و بدون جوراب روی علف، سنگ و ماسه و غیره راه بروید. ماساژ زنجبیل برای تسکین پادرد مفید است. زنجبیل را با روغن نارگیل، روغن زیتون و یا دیگر روغن های گیاهی مخلوط کنید و هر روز به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، پاهای خود را با این مخلوط ماساژ دهید.

۶ آبان ۱۳۹۷

۴ آبان ۱۳۹۷

۱۴ مهر ۱۳۹۷

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “7b22360039ca6994e6bc0cfe603a23b3” );document.getElementById(“b6d1afb798”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2018, All Rights Reserved. | Powered by saten

گاهی نادیده گرفتن مسائلی ساده مثل داغ شدن کف پا میتواند برای سلامت شما خطرناک باشد.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله سلامت؛ حس سوختن در پاها ممکن است به خاطر آسیب به اعصاب پاها ایجاد شود که به آن نوروپاتی نیز می گویند. اگرچه بیشتر شرایط پزشکی می توانند باعث ایجاد پای سوزان شوند اما دیابت شایع ترین دلیل برای ایجاد چنین شرایطی است. بیشتر درمان های مرتبط با پای سوزان بر روی پیشگیری از آسیب های بعدی به اعصاب و کاهش درد تمرکز دارند.

در بیشتر موارد نوروپاتی دلیل اصلی پای سوزان است. الیاف عصبی اسیب دیده می توانند فعالیت زیادتری داشته باشند و این حس را ایجاد کنند. اگرچه هیچ زخمی وجود ندارد اما اعصاب آسیب دیده سیگنال های درد را به مغز می فرستند. در بیشتر افرادی که با نوروپاتی دست و پنجه نرم می کنند، اعصاب پا در ابتدا آسیب می بیند. این افراد اغلب سوزن سوزن شدن و بی حسی در پاها را نیز تجربه خواهند کرد. بیشتر افراد در مورد اینکه پاهایشان به لمس حساس است شکایت می کنند. دیابت و سوء مصرف الکل شایع ترین دلیل ایجاد نوروپاتی در پاهاست. سایر شرایط پزشکی نیز می توانند نوروپاتی یا حس سوزش در پاها را ایجاد کنند. این شرایط عبارتند از :

علاوه بر نوروپاتی، عفونت ها و التهاب پا نیز می تواند باعث ایجاد حس سوزش در پاها شود. رایج ترین این شرایط پای ورزشکاران است که در آن پوست به خاطر وجود قارچ عفونت می کند. بیماری شریان محیطی(PAD) نیز باعث ایجاد پای سوزان می شود. جریان و گردش ضعیف خون به پا ممکن است باعث ایجاد درد، سوزن سوزن شدن و حس سوزش در پا گردد. هفته ها یا ماه ها پس از جراحی بای پس معده برخی از افراد حس سوزش در پاها را تجربه می کنند. جذب ضعیف ویتامین های B بعد از جراحی بای پس معده می تواند باعث ایجاد نوروپاتی در پاها و حس سوزش شود.علل داغ شدن کف پاي چپ

بیشتر افرادی که از این شرایط رنج می برند دلیلی دارند که می توان آن را تشخیص داد. در این افراد، تشخیص پای سوزان به خاطر نوروپاتی بسیار ساده و اسان است و بررسی های اضافی نیاز نیست. در افراد اندکی که پای سوزان به صورت ناگهانی رخ داده یا دلیل مشخصی برای آن وجود ندارد، بررسی های بعدی برای تشخیص درست لازم خواهد بود. این بررسی ها شامل موارد موارد زیر است:

مهم ترین درمان برای شرایطی که به خاطر نوروپاتی ایجاد شده است ، متوقف کردن آسیب مداوم به اعصاب می باشد. در برخی از موارد درمان بیماری های زمینه ای می تواند نشانه های موجود را بهبود ببخشد. در موقعیت های دیگر همچون نوروپاتی الیاف کوچک که هیچ دلیلی شناسایی نشده است، پزشک بر روی درمان نشانه های بیمار تمرکز می کند. برای افرادی که از نوروپاتی دیابتی رنج می برند، درمان به منظور متعادل نگه داشتن سطح قند خون انجام می شود. این کار معمولا نیازمند تغییر در رژیم غذایی، داروهای خوراکی و اغلب تزریق انسولین است. برای افرادی که سایر اشکال نوروپاتی را دارند، پیشگیری از اسیب به اعصاب بسیار مهم خواهد بود. شرایط خاص و درمان آن ها شامل موارد زیر است:

درمان پای سوزان در برگیرنده درمان درد و حس غیر عادی است که به خاطر نوروپاتی ایجاد می شود. برخی از داروهایی که برای بهبود این شرایط تجویز می شود عبارت است از :

سایر داروهای مرتبط با درد ممکن است برای کاهش ناراحتی شدید در برخی از افراد نیاز باشد. داروهای بدون نسخه شامل آدویل، Aleve، Motrin IB، تیلنول است. مسکن های تجویز شده شامل ترامادول یا مواد مخدر با دوز اندک است. این داروها تحت نظر پزشک و برای دردهای بسیار شدید تجویز می شود. برای پای سوزانی که به خاطر پای ورزشکاران ایجاد شده است، استفاده از داروهای ضد قارچ می تواند عفونت قارچی را درمان کند و نشانه ها را تسکین ببخشد. سایر داروهای بدون نسخه همچون miconazole یا terbinafine باید در ابتدا مصرف شوند. داروهای ضد قارچی تجویز شده همچون fluconazole، itraconazole، naftifine نیز در دسترس افراد قرار دارد. بهتر است برای بهبود شرایط با پزشک مشورت کنید و خودسرانه دارویی را مورد استفاده قرار ندهید.

داغ شدن کف پا و یا بروز گرگرفتگی در آن به اختلالات و یا کمبود بعضی از ویتامین ها در بدن مربوط می باشد. در این مطلب به علت داغ شدن کف پا و روش های درمانی آن می پردازیم. پس با همراه باشید.

سوزن سوزن شدن، مور مور شدن، داغ شدن و گر گرفتن کف پاها که گاها با درد همراه است، به صورت خفیف تا شدید در بین افراد در گروه های سنی مختلف بروز می کند. به این حالت پارستزی که به دو صورت حاد که در کوتاه مدت و مزمن که در بلند مدت اتفاق می افتد، می گویند. در ادامه با علت داغ شدن کف پا و روش های درمان آن آشنا می شوید.

علت داغ شدن کف پا ممکن است بخاطر فعالیت و کار روزانه که منجر به ایستادن طولانی مدت شده، چاقی و اضافه وزن بالا، آسیب های وارد شده به اعصاب کمر و ستون فقرات، تومور عصبی، گردش خون ضعیف، فشار خون بالا، دیابت، بیماری نقرس، بیماری های قارچی که بیشتر در پاهای ورزشکاران مشاهده می شود، بیماری های کلیوی، کم کاری تیروئید، اختلالات کبدی، بیماری های معده، کمبود ویتامین های گروه B، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی و یا حتی بخاطر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و سمی باشد.

علل داغ شدن کف پاي چپ

شایع ترین علت داغ شدن کف پا به مشکلات کمر و ستون فقرات مربوط می باشد. مثل فتق دیسک کمر که در آن درد از طریق عصب سیاتیک به پا کشیده می شود، تنگ شدن کانال نخاعی که در آن رشته های عصبی تحت فشار قرار گرفته که منجر به بی حسی و ایجاد سوزش در پا می شود و سرخوردن مهره های کمر بر روی هم که منجر به درد در ناحیه کمر شده که این درد با سوزش به پاها منتقل می شود.

اگر بعد از گذشت یک هفته با روش های خانگی که در ادامه به آن ها می پردازیم مشکل داغی، سوزش و درد کف پا برطرف نشد، هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید تا با انجام آزمایشاتی مثل خون و ادرار و یا تست های اعصاب علت داغ شدن کف پا مشخص و درمان شود تا از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری گردد.

گفتنی است کسانی که علائم زیر را دارند به سراغ درمان های خانگی جهت رفع داغی و سوزش کف پا نروند و هر چه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه نمایند.

رعایت نکات و انجام روش های زیر برای درمان داغ شدن کف پا مفید هستند.

منبع : آرگا



چگونگی بزرگ کردن باسن با تزریق چربی


ایستگاه راه آهن کوالالامپور متفاوت ترین راه آهن برای گردشگران



آشنایی با شتر شکم پر غذای سنتی دبی


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟


یک مهمانی با سفره رنگارنگ تبریزی ها در آشپزی آخر هفته ۲۶ مهر ماه



ترنس چیست؟ به چه کسانی ترنس گفته می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت


دکتر علی کربلایی خانی جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!



ضمن پوزش فراوان؛ دسترسی به صفحه مورد نظر امکان پذیر نمیباشد. لطفا از طریق سایت اصلی خبرگزاری مطالب مورد نظرتان را مطالعه فرمائید. با تشکر و سپاس.

©
var mdate = new Date(); document.write(mdate.getFullYear()); – Arya News Agency

علل داغ شدن کف پاي چپ
علل داغ شدن کف پاي چپ
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *