علائم بارداری و پریودی

دوره مقدماتی php
علائم بارداری و پریودی
علائم بارداری و پریودی

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

علائم بارداری و پریودی

دوره مقدماتی php

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

آیا این امکان وجود دارد که در دوران بارداری پریود شد؟ نه واقعاً. زمانی که بدن شما شروع به تولید هورمون بارداری می کند (hCG) م، پریود شما متوقف خواهند شد با این حال ممکن است باردار باشید و در زمان پریودتان خون ریزی کمی داشته باشید این نوع خونریزی در دوران بارداری زودهنگام به طرز شگفت انگیزی رایج است.

به احتمال زیاد خونریزی از طریق جفت ایجاد می شود. هنگامی که جنین در رحم شما کاشته می شود، سلول ها و بافت های جفت شروع به رشد می کنند اما تا زمانی که جفت به اندازه کافی ثابت شود که رگ حیاتی بدن شما شود، بدن وظیفه تامین کودک را به رشد خود با مواد غذایی و اکسیژن انجام می دهد.

تا حدود هفته ششم بارداری، جفت به اندازه کافی بزرگ و پیچیده می شود که وظیفه تغذیه نوزاد را به عهده بگیرد و در این نقطه زمانی ممکن است کمی خونریزی کنید پس طبیعی است که نگران باشید و به پزشک یا قابله خود بگویید.

 

متاسفانه خونریزی هنوز می تواند اولین نشانه سقط جنین باشد. خونریزی از سقط می تواند گاهی اوقات احساس پریود را داشته باشد، اما معمولاً سنگین تر است و شکم سنگین تر می شود و درد می کند.

علائم بارداری و پریودی

بارداری خارج رحمی نوع دیگری از خونریزی است که در آن کاشت جنین در لوله فالوپ به جای رحم قرار دارد. بارداری خارج رحمی معمولاً باعث خونریزی تیره یا آبکی می شود و درد تیزی در زیر شکم دارد، به خصوص در یک طرف شکم. این کار به درمان سریع نیاز دارد، پس اگر این علائم را داشته باشید به پزشک خود زنگ بزنید.

اگرچه به احتمال زیاد خونریزی شما چیزی برای نگرانی نیست، اما پزشک می تواند آزمایش هایی را پیشنهاد کند تا مطمئن شود که بارداری خوب پیش می رود.

اگر تازه باردار شده اید، پزشک ممکن است یک آزمایش خون برای بررسی میزان هورمون شما تجویز کند، یا ممکن است شما را به یک واحد ارزیابی اولیه بارداری (EPAU) برای یک اسکن اولیه ارجاع دهد.

در طول پریود، رحم آستری را برای بارداری ایجاد شده بود را پاره و تخلیه می کند. در حالی که یک زن می تواند خونریزی رحمی در دوران بارداری را تجربه کند، حتما به خاطر پریود نیست.در این بخش مهم از نمناک که به درخواست شما کاربران نمناکی ارائه شده است نگاهی عمیق به قاعدگی و حاملگی و بحث در مورد علل بالقوه خونریزی در دوران بارداری می اندازیم.

زمانی که یک زن باردار است، او به تخمک گذاری ادامه نمی دهد و پریود نمی شود این تنها زمانی اتفاق می افتد که فرد باردار نباشد.اگرچه این امکان وجود دارد که زنان در دوران بارداری مقداری خون را ببینند، اما این به خاطر چرخه قاعدگی آن ها نیست.

برخی از زنان نیز هیچ زمانی در هنگام شیردهی پریود نمی شوند. با این حال، آن ها ممکن است به زودی پس از زایمان، دوباره تخمک گذاری را انجام دهند بنابراین، اگر فرد نخواهد دوباره در دوران شیردهی باردار شود، پزشکان ممکن است نوعی از قرص های کنترل بارداری را توصیه کنند.

سیکل قاعدگی برای تسهیل در بارداری اتفاق می افتد. این چرخه در اولین روز از پریود آغاز می شود و در اولین روز از پریود بعد به پایان می رسد ؛ زمانی که تخمدان ها یک تخمک را آزاد می کنند، این کار در وسط چرخه اتفاق می افتد.

یک تخمک تنها برای حدود 12-24 ساعت دوام می آورد و اگر سلول های اسپرم حاضر باشند و بتوانند تخمک را بارور کنند، تخمک در رحم قرار می گیرد و منجر به بارداری می شود.اگر لقاح وجود نداشته باشد، قاعدگی رخ خواهد داد و بدن پوشش رحمی را خراب خواهد کرد تا بتواند شروع به ساخت یک چرخه جدید برای چرخه بعدی کند.

هر چند که یک زن زمانی که باردار است پریود نمی شود، اما ممکن است هنوز مقداری خونریزی را تجربه کند.در حالی که خونریزی لزوماً نشانه یک مشکل اساسی نیست، اما درک علل بالقوه و دانستن زمان صحبت کردن با پزشک ضروری است.

خونریزی در طول سه ماهه اول بیشتر شایع است. برخی از نشانه های خفیف را می توان به عنوان کاشت جفت در رحم دید. چنانچه در این بخش از نمناک گفته شده است یک زن هم چنین می تواند تغییراتی در سلول های رحم در دوران بارداری را تجربه کند که ممکن است باعث خونریزی کم، به ویژه پس از داشتن رابطه جنسی شود.

دلایل دیگر خونریزی در سه ماهه اول عبارتند از:

علت های خونریزی بعد از بارداری می شود:

معاینه گردن رحم:

پزشک ممکن است این معاینه را برای چک کردن هرگونه ناهنجاری انجام دهد. این روش می تواند منجر به خونریزی جزئی شود.

جفت:

این و وضعیت زمانی رخ می دهد که لانه گزینی جفت نزدیک یا در دهانه رحم قرار گیرد.

زایمان زودرس :

در طول زایمان, دهانه رحم گشاد می شود و رحم منقبض می شود تا به حرکت جنین کمک کند. این میتواند باعث خونریزی شود.

رابطه جنسی:

در حالی که اغلب زنان می توانند در حین حاملگی رابطه جنسی داشته باشند، اما اگر یک پزشک توصیه کند که به خاطر افزایش حساسیت بافت های واژن و گردن رحمی این کار را توصیه نکند، چون می تواند باعث زخم و خونریزی شود.

پارگی رحم:

علائم بارداری و پریودی

این زمانی اتفاق می افتد که رحم در هنگام زایمان پاره می شود، که یک وضعیت اورژانسی پزشکی است. این شرایط نادر است اما اگر زنی پیش از این زایمان یا عمل جراحی بر رحم داشته باشد احتمال بیشتری برایش وجود خواهد داشت.

قطع جفت:

این وضعیتی است که در آن جفت از رحم جدا می شود قبل از اینکه نوزاد به دنیا بیاید. همچنین یک وضعیت اورژانسی پزشکی است.

اگر زنی در هر مرحله از بارداری خونریزی داشت و نگران شد، باید رنگ، مقدار و ثبات خونریزی را یادداشت کند و به پزشکش بگوید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد:

زنان در صورتی که علائم دیگری داشته باشند که شامل موارد زیر باشند، باید به دنبال مراقبت اورژانسی پزشکی برای خونریزی در طول دوران بارداری باشند:

خانم باردار همچنین اگر خونریزی قرمز روشن داشت باید پزشک را ببیند و یا با یک پد خودش را تمیز کند.

خونریزی داخلی و لگن در اوایل بارداری می تواند نشانه ای از بارداری خارج از رحمی باشد، به خصوص اگر این علائم قبل از آزمایش اولیه رخ دهند.

هر زنی که مشکوک به بارداری باشد، باید هر چه زودتر توسط پزشک معاینه شود.

  • مدل کابینت جدید آشپزخانه
  • اگر خانم باردار خونریزی داشت و دارای علائم زایمان زودرس قبل از هفته 37 ام بارداری بود، باید به دنبال جلب توجه پزشکی باشد.

    این نشانه ها ممکن است شامل درد مداوم در کمر، درد شکم و انقباضات منظم باشد.

     

    اما حتی قبل از اینکه شما یک دوره پریودتان را از دست بدهید، ممکن است مشکوک یا امیدوار باشید که باردار هستید.برای برخی از زنان، نشانه بارداری در چند هفته اول پس از باروری شروع می شود.

    علائم بارداری نیز ممکن است در شدت و مدت زمان متفاوت باشد علائم اولیه حاملگی فقط یک راهنما هستند و بسیاری از علائم حاملگی اولیه ممکن است شبیه به ناراحتی های معمول پیش از قاعدگی باشند.

    گرچه تنها راه قطعی برای اثبات بارداری یا عدم بارداری آزمایش خون بارداری است، اما برخی علائم اولیه برای بارداری وجود دارد که میتواند شما را راهنمایی کند و ما در این بخش از نمناک به آنها پرداخته ایم.

    سینه ها ممکن است یکی از اولین علائم بارداری را نشان دهند.تغییرات هورمونی ممکن است بلافاصله دو هفته پس از باروری، سینه های شما را حساس، سوزن سوزن و یا دردناک کند.یا ممکن است ، احساس کنید که سینه های پرتر و سنگین تری دارید.

    علائم بارداری و پریودی

    احساس خستگی های بیش از حد:

    در طول دوران اولیه بارداری ، سطح هورمون پروژسترون افزایش می یابد. پروژسترون، در دوزهای بالا می تواند خواب شما را افزایش دهد.در عین حال، سطح قند خون را پایین، فشار خون را پایین و تولید خون را بالا می برد، که انرژی شما را در دوران بارداری فراهم می کند.

    گاهی اوقات مقدار کمی خونریزی موضعی یا واژینال یکی از اولین علائم حاملگی است.هنگامی که لقاح به رحم متصل می شود، حدود 10 تا 14 روز پس از تخمک گذاری لقاح انجام میشود.

    این نوع خونریزی معمولا کمی زودتر، مات و رنگ روشن تر از یک دوره طبیعی دارد و زیاد طول نمی کشد. بعضی از زنان نیز در ابتدای حاملگی گرفتگی شکمی و عضلانی دارند.این گرفتگی های عضلانی شبیه به گرفتگی دوران قاعدگی است.

    حالت تهوع با، یا بدون استفراغ:

    بیماری صبحگاهی که می تواند در هر زمانی از روز یا شب رخ دهد، یکی از علائم کلاسیک بارداری است. در برخی از زنان، این احساس دو هفته پس از باروری آغاز می شود. به نظر می رسد که تهوع به علت بالا رفتن میزان استروژن است، که باعث می شود زود معده خالی شود.

    زنان باردار همچنین دارای حس بویایی قوی هستند، بنابراین بو های مختلف – مانند پخت غذا، عطر و یا سیگار – ممکن است باعث تهوع در اوایل بارداری آنها شود.

    بیزار بودن از غذاها یا ویار کردن:

    هنگامی که باردار هستید، در کمال تعجب از غذاهای خاصی مانند قهوه یا غذاهای سرخ شده بیزار شوید. گرایش غذایی و ویار کردن هم بسیار شایع است.

    مانند بسیاری از علائم دیگر حاملگی، این علایم می تواند تا تغییرات هورمونی به ویژه در سه ماهه اول، زمانی که تغییرات هورمونی چشمگیر ترین است ادامه داشته باشد.

    سردرد:

    در اوایل دوران بارداری، افزایش گردش خون ناشی از تغییرات هورمونی، ممکن است موجب سردردهای مکرر و خفیف شود.

    یبوست:

    یبوست، یکی دیگر از علائم اولیه بارداری است. افزایش پروژسترون باعث می شود غذا به آرامی از طریق روده عبور کند، که در نهایت منجر به یبوست می شود.

    نوسانات خلقی:

    سیل تغییرات هورمونهای بدن در اوایل بارداری شما را عاطفی غیرعادی میکند و حتی باعث می شود که بی خود و بی جهت گریه کنید. نوسانات رفتاری ، به خصوص در سه ماهه اول شایع است.

    ضعف و سرگیجه:

    همانطور که رگ های خونی شما منبسط می شوتد، فشار خون کاهش می یابد، که ممکن است احساس سرگیجه داشته باشید. در اوایل بارداری ممکن است قند خون پایین باشد، که موجب ضعف و خستگی می شود.

    افزایش دمای پایه ای بدن:

    دمای پایه بدن شما زمانی است که صبح از خواب بیدار می شوید. این دما کمی بعد از تخمک گذاری افزایش می یابد و تا زمان دوره بعدی ادامه دارد. اگر درجه حرارت بدن پایه خود را برای تعیین زمان تخمک گذاری تعیین کرده اید، افزایش طولانی مدت آن بیش از دو هفته ممکن است به این معنی باشد که شما باردار هستید.

    علائم بارداری و پریودی

    عادت ماهانه نشدن:

    شاید یکی از واضح ترین علائم اولیه بارداری این است که شما عادت ماهانه نشده اید. این نشانه احتمالی حاملگی اغلب موجب می شود زنان به دنبال جزئیات بیشتر درباره علائم دیگر بارداری بگردند.

    بعضی از زنان ممکن است در مقایسه با پریودهای معمول همیشگی، دوره ای بسیار سبک تر داشته باشند. شما ممکن است هیچیک از علائم حاملگی ذکر شده در زیر را تجربه نکنید، تا زمانی که متوجه شوید که عادت ماهانه نشده اید.

    فقط احساس باردار بودن می کنید:

    این علامت بارداری اولیه ممکن است دلیل این باشد که شما در حال حاضر لیست بالا را بررسی کردید. بسیاری از زنان معتقدند که در مورد نشانه های بارداری حس دارند، که حس آنها اغلب ثابت شده است.

    شاید فقط احساس متفاوت بودن داشته باشید، خستگی، دمدمی بودن خلق و خو، وسواسی شدن و سردردهای خفیف. ممکن است سوزش سر دل داشته باشید و یا دچار یبوست شوید و یا تکرر ادرار پیدا کنید.

    شاید شما احساس سوزش یا سفتی در ناحیه کمرتان داشته باشید، سینه هایتان درد دارند یا بیش از حد حساس هستند، و یا به سادگی احساستان مانند معمول همیشه نیست .

    به یاد داشته باشید که در 1 هفته اول بارداری، نشانه هایی که شما تجربه می کنید، آنهایی هستند که به دوره شما وابسته هستند، زیرا شما حامله نیستید. این علائم ممکن است از سه تا هفت روز طول بکشد و شامل موارد زیر می باشد:

  • پروفایل تیکه دار جدید دخترونه
  • خونریزی واژینال :

    بدن شما رحم را تخلیه می کند و تخم نارس ماه گذشته را نگه می دارد.

    درد پشت و گرفتگی:

    برای آزاد کردن این پوشش، رحم تلاش می کند و باعث ایجاد درد و شکایت می شود.

    نفخ کردن و باد کردن شکم:

    نوسانات هورمونی ممکن است قبل یا در دوران عادت ماهیانه، باعث پف و نفخ شکمتان شود.

    نوسانات خلقی:

    بعضی از هورمون های مخرب می توانند باعث تحریک پذیری و تحریک احساسات شما شوند.

    سردرد :

    علائم بارداری و پریودی

    بسیاری از زنان از میگرن قاعدگی شکایت دارند که آنها هم با هورمون مرتبط هستند. کمپرس یخ، داروهای ضد درد OTC و تمرینات آرام بخش ممکن است درد را کاهش دهند.

     

     

    شایع ترین علائم اولیه بارداری و پریود شامل نوسانات خلقی، درد کمر، افزایش ادرار و سینه های حساس است. علاوه بر این، نشانه هایی هم وجود دارند که فقط در زمان حاملگی اتفاق می افتند. البته تنها راه مطمئن شدن اینکه باردار هستید یا نه، آزمایش بارداری است.

    سندروم پیش از قاعدگی PMS

    قاعدگی یک فرآیند خونریزی از رحم است که در پایان هر دوره از قاعدگی رخ می دهد. قاعدگی از دوران بلوغ شروع می شود و تا زمان یائسگی ادامه دارد.

    دوره آن زمانی شروع می شود (تقریبا هر ۲۸ روز) که دیواره های رحم از بین بروند، و به همین دلیل است که حاملگی رخ نمی دهد.

    علائم بارداری و پریودی

    دوره ی قاعدگی شما به علت تغییرات طبیعی در سطوح هورمون استروژن و پروژسترون ، به عنوان چرخه قاعدگی شناخته شده است. بسیاری از زنان علائمی مانند نفخ، حساسیت پستان و تغییرات خلقی را در طول دوره قاعدگی تجربه می کنند.

    PMSیا سندروم پیش از قاعدگی ، وضعیتی است که علائم روانی و جسمی آن پس از تخمک گذاری (که در وسط چرخه ی قاعدگی اتفاق می افتد) رخ می دهند و زمانی که دوره شروع می شود، علائم آن پایان می یابد.

    نشانه های PMS می تواند شامل تحریک پذیری، افسردگی ، گریه، خستگی، التهاب ، آکنه، حساسیت پستان (ماستالژی) و تغییرات اشتها باشد. در حالی که ۹۰% زنان معتقدند که برخی علائم مربوط به قاعدگی را دارند، PMS حقیقی جدی تر است و احتمالا در ۲۰ تا ۳۰ درصد زنان رخ می دهد. شباهت های بین بارداری و پریود PMS برای بسیاری از زنان، علائم و نشانه های اولیه ی بارداری شباهت های زیادی به دوران قاعدگی یا PMS دارد. در حقیقت طبق برخی علائم اولیه نمی توان گفت که باردار هستید و شاید فقط علائم قبل از قاعدگی را دارید.

    علائم مشابه و مشترک عبارتند از:

    سردرد

    سردرد می تواند نشانه ای از بارداری باشد، اما بسیاری از زنان همچنین قبل از دوران قاعدگی، سردرد یا میگرن را تجربه می کنند.

    درد کمر

    این علامت می تواند از نشانه های نزدیک شدن به دوره قاعدگی باشد، اما همچنین نشانه ای از حاملگی هم است.

    تکرر ادرار

    اگر باردار هستید و یا نزدیک دوران قاعدگی خود هستید، ممکن است دچار افزایش ادرار شوید.

    تغییرات حالت (تحریک پذیری، اضطراب، گریه کردن)

    تغییرات حالت در هر دو شرایط PMS و اوایل بارداری معمول است. این تغییرات می تواند شامل افسردگی، اضطراب، تحریک پذیری و تغییرات خلقی باشد.

    یبوست

    هورمون پروژسترون می تواند منجر به اختلالات گوارشی از جمله یبوست شود. از آنجا که سطح پروژسترون در طول نیمه دوم چرخه قاعدگی افزایش می یابد، یبوست می تواند در زنان مبتلا به PMS یا با نزدیک شدن به دوران قاعدگی رخ دهد.

    به همین ترتیب تغییرات هورمونی در دوران بارداری هم ممکن است باعث یبوست شود و این امر شباهت بین بارداری و پریود است.

    درد و حساسیت پستان درد پستان، حساسیت به لمس، تورم یا بزرگ شدن پستان، می تواند در ابتدای بارداری و همچنین قبل از دوره قاعدگی رخ دهد. سینه ممکن است در هر دو حالت سنگین، دردناک و یا حساس شود و این موضوع هم از شباهت های بین بارداری و پریود است.

    تفاوت بین بارداری و پریود

    خونریزی یا لکه بینی

    خونریزی خفیف (به اندازه ای نیست که نیاز به استفاده از پد یا تامپون باشد) گاهی اوقات در زمان لانه گزینی جنین در رحم در اوایل بارداری اتفاق می افتد. این به عنوان خونریزی لانه گزینی شناخته شده است و مانند خونریزی شدیدی که زنان در آغاز پریودی خود تجربه می کنند نیست.

    خستگی یکی از تفاوت های بارداری و پریود، خستگی در زنان است که در مراحل اولیه بارداری رایج است اما به عنوان علائم PMS نیز شناخته شده است. با این حال خستگی مربوط به PMS عموما پس از شروع دوره از بین می رود.

    افزایش یا کاهش اشتها بسیاری از زنان قبل از شروع دوره میل به غذا یا افزایش اشتها را تجربه می کنند. افزایش اشتها یا نفرت غذایی نیز در بارداری معمول است، گرچه گرایش غذایی حاملگی اغلب مشخص و شدید تر از زمان PMS است.

    تهوع و استفراغ

    تفاوت بارداری و پریود، تهوع و استفراغ است. این امر معمولا در دوران بارداری پیش می آید و از نشانه های PMS نیست. بنابراین اگر شما این حالت را تجربه کرده اید بیشتر احتمال دارد باردار باشید.

    کمر درد گرفتگی کمر و درد شکم یا لگن در بسیاری از زنان قبل از دوران قاعدگی رخ  می دهد. این علائم اغلب برای زنان مبتلا به PMS رنج آور است. با این حال برخی زنان ممکن است در مراحل اولیه بارداری ، درد و گرفتگی خفیف داشته باشند.

    علائم اصلی بارداری چیست؟

    علائم بارداری و پریودی

    علائم خاصی وجود دارند که مختص علائم اولیه بارداری هستند و در زمان PMS کمتر اتفاق می افتند.

    تاخیر در پریود یا پریود نشدن: فقدان قاعدگی نشانه مشخصی از بارداری است.

    خونریزی کاشت و لانه گزینی جنین: همان طور که قبلا ذکر شد، در هنگام لانه گزینی جنین در رحم در طول دوران بارداری، خونریزی خفیفی تجربه می شود و بسیار متفاوت از دوران قاعدگی است.

    ترشحات واژن: افزایش تولید استروژن در دوران بارداری ممکن است منجر به افزایش ترشحات سفید واژن شود.

    تیره شدن نوک پستان: تیره و بزرگ شدن آئولا یا نوک پستان می تواند یک یا دو هفته پس از تخمک گذاری در اوایل بارداری رخ دهد. و به هیچ عنوان جزو علائم PMS محسوب نمی شود. تفاوت بین بارداری و پریود نیست.

    دو هفته انتظار چیست؟

    «دو هفته صبر کردن» یک اصطلاح است که برای توصیف فاصله زمانی بین تخمک گذاری و لانه گزینی استفاده می شود و یا نقطه تقریبی است که در آن آزمون بارداری یک پاسخ قطعی را ارائه می دهد

     

    بارداری، مرحله زیبایی از زندگی هر زنی است. پرورش موجودی جدید در بطن خود ، باعث می شود تا احساس کمال کنید. برای زنانی که می خواهند بدانند آیا باردار هستن یا خیر، نداشتن سیکل از یک دوره منظم ( پریود نشدن ) ، می تواند یکی از مهم ترین علائم بارداری باشد ، اما اولین و تنها دلیل بارداری نیست.

    به محض این که باردار شوید، به دنبال تغییر سطح ترشح هورمون ها ، تغییرات زیادی در بدن شما به وجود می آید. با این حال، بیشتر زنان علائمی را که بدن آن ها در ابتدای بارداری نشان می دهد، تشخیص نمی دهند.

    در صورت بارداری بودن ، هفته به هفته این تغییرات به سراغ شما خواهد آمد :

    هفته ۱ تا ۴ : گرفتگی خفیف عضلات و لکه بینی.

    هفته ۴ : پریود نشدن.

    علائم بارداری و پریودی

    هفته ۴ تا ۵ : احساس خستگی ، حالت تهوع ، سوزن سوزن شدن و درد سینه ها ، تکرر ادرا .

    هفته ۵ تا ۶ : نفخ شکم ، احساس بی حوصلگی ، نوسانات خلقی .

    هفته ۶ تا ۸ : تغییر دمای بدن ، فشار خون بالا .

    هفته ۸ تا ۹ : خستگی شدید و سوزش قلب ، ضربان قلب شدید .

    هفته ۹ تا ۱۱ : تغییرات پستان ، آکنه ، افزایش قابل توجه وزن .

    هفته ۱۲ : معلوم شدن و درخشش بارداری .

    اگر به علائمی توجه کنید که بدن شما نشان می دهد، در همان مراحل اولیه به آسانی می توانید متوجه بارداری خود شوید. این موضوع به شما کمک می کند تا بدانید، چه زمانی باید برای انجام آزمایش های بارداری به پزشک مراجعه کرده و سپس بر اساس آن، برنامه ریزی کنید.

    در این مقاله از دکتر چک ۱۰ تا از علائم بارداری ذکر شده است که نشان می دهند شما ۱۰۰% باردار هستید .

    پس از باردار شدن، اولین نشانه ای که در بدن نمایان می شود، سینه های متورم، حساس و دردناک است. به دلیل تغییر سطح ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون، سینه ها حساس و متورم می شوند. ممکن است در چند روز باقی مانده به شروع قاعدگی نیز، چنین دردی را در سینه های خود احساس کنید.

    حساس شدن و درد سینه ها در هفته اول بارداری نمایان می شود و بعد از گذراندن سه ماهه اول بارداری، تا حد زیادی کاهش می یابد. تا آن زمان، از سینه بندهای محکم و مناسب برای کاهش درد استفاده کنید.

    در بعضی موارد، نوک سینه ها بیش از حد معمول بیرون می زنند. همچنین هاله سینه نیز تیره تر و لکه لکه می شود.

    این حساسیت سینه ها در زمان تخمک گذاری و در زمان شروع قاعدگی نیز احساس می شود.

    داشتن سرگیجه خفیف از علائم بارداری و قاعدگی می باشد.

    به دلیل افزایش ترشح هورمون پروژسترون، رگ های خونی گشاد شده و فشار خون پایین می آید. این امر منجر به کاهش جریان خون رسانی به مغز و سرگیجه موقتی و گذرا می شود.

    مقاله ای در سال ۲۰۱۰ ،در یک ژورنال برزیلی ، گزارش کرد :« اختلالات عملکردی هورمون ها ،در دوران بارداری زنان، می تواند باعث ایجاد اختلالات دهلیزی و اختلال در شبکه مویرگی شده ، که خود منجر به احساس سرگیجه و وزوز گوش ( زنگ زدن در گوش ) می شود.»

    این علائم در سه ماهه اول بارداری بیشتر مشاهده می شوند، اما ممکن است در تمام طول بارداری نیز ادامه داشته باشند. احساس سرگیجه در زنانی که کم خون هستند، نسبت به دیگر زنان بیشتر است.

    اگر دراز کشیده اید، یا در حالت نشسته قرار دارید و احساس سرگیجه می کنید، نباید خیلی سریع از جای خود بلند شوید. همچنین تنفس عمیق نیز می تواند به بهتر شدن سرگیجه کمک کند.

    احساس خستگی و ضعف ، یکی دیگر از علائم بارداری می باشد . زمانی که باردار هستید، بدن شما دچار تغییرات زیادی می شود. افزایش سطح هورمون پروژسترون باعث می شود که زودتر خسته شوید و احساس ضعف و درماندگی مکرر داشته باشید.

    پایین آمدن فشار خون و قند خون نیز در دوران بارداری ، می تواند یکی دیگر از دلایل احساس خستگی باشد.

    مرحله اولیه بارداری که شامل تشکیل جفت جنین در رحم است، تمام انرژی شما را گرفته و باعث می شود احساس خستگی کنید. در سه ماهه اول و سوم بارداری، معمولا این احساس بیشتر می شود.

    این علائم اولیه ممکن است به راحتی نادیده گرفته شوند، چون زنانی که در مراحل اولیه بارداری هستند، معمولا این نوع خستگی را با خستگی طبیعی و روزمره اشتباه می گیرند.
    اگر به طور ناگهانی احساس خستگی شدیدی کردید، و یا اگر برخی علائم دیگری را که در اینجا ذکر شد مشاهده کردید، اقدام به انجام تست بارداری کنید.

    اگر نتیجه آزمایش مثبت شد، پس باید استراحت کرده و غذاهای غنی از پروتئین و آهن مصرف کنید.

    علائم بارداری و پریودی

    بارداری باعث می شود تا شما نسبت به بوها حساس تر شوید. در واقع، حساس شدن به انواع بو، یکی از نشانه هایی است که زنان قبل از اینکه متوجه بارداری خود شوند، ابتدا متوجه آن می شوند.

    تغییرات مداوم در سطح هورمون استروژن در بدن، بر سیستم بویایی تأثیر می گذارد و باعث می شود مادران باردار نسبت به بو های محیط اطرافشان حساس تر شوند و واکنش نشان دهند.

    این حساسیت به بوها یا غذاهای خاص می تواند باعث شود تا نسبت به بعضی از غذاها میل بیشتری پیدا کنید. همچنین می تواند باعث تهوع صبحگاهی و یا ایجاد یک طعم فلز مانند و گس در دهان شود.
    این که به طور ناگهانی نسبت به بوی غذای مورد علاقه خود احساس ناخوشایندی پیدا کنید و یا نسبت به بوهای محیط اطرافتان حساس شوید، می تواند یکی از دلایل بارداری باشد.

    یکی دیگر از علائم شایع و اولیه بارداری، حالت تهوع صبحگاهی است.

    طبق بیانیه ای در کنگره زنان و زایمان در آمریکا، حالت تهوع و استفراغ در ۷۰ تا ۸۵ درصد از زنان باردار دیده می شود. البته داشتن حالت تهوع و استفراغ می تواند در هر ساعتی از شبانه روز رخ دهد.

    این مشکل ممکن است از دو هفته اول بارداری شروع شود. احساس تهوع تا ابتدای سه ماهه دوم از بین می رود. البته تغییر در سطح ترشح هورمون ها هم می تواند یکی از دلایل ایجاد تهوع باشد.

    کمبود اسید فولیک نیز در کنار تغییرات هورمونی، می تواند باعث ایجاد تهوع در دوران بارداری شود.

    در برخی از خانم ها، تهوع صبحگاهی فقط تا یکی دو ماه بعد از بارداری دیده می شود، اما برخی دیگر از خانم ها ممکن است این مشکل را در تمام طول بارداری خود تجربه کنند.

    برای مقابله با حالت تهوع، بهتر است در هنگام صبحانه خوردن، ابتدا از غذاهای نشاسته ای استفاده کرده و غذا هایی با هضم راحت تر مصرف کنید. همچنین فراوان آب بنوشید تا بدنتان در حالت هیدراته باشد.

  • عکس چشم گریان واسه پروفایل
  • حاملگی می تواند احساسات شما را از حالت عادی خارج کند. ممکن است احساس ناخوشی، بی حوصلگی و ناراحتی داشته باشید و اختلالات روحی متفاوتی را تجربه کنید. این مورد هم یکی دیگر از علائم بارداری است . این عارضه در روزهای ابتدایی بارداری طبیعی است و به دلیل تغییرات هورمونی به وجود می آید که بر انتقال دهنده های عصبی (پیام رسان های شیمیایی در مغز) تأثیر می گذارند.

    احساس ناراحتی و بی حوصلگی از علائم مشترک حاملگی و قاعدگی می باشد، به همین دلیل معمولا بیشتر زنان این علائم را نشانه بارداری نمی دانند و از آن ها چشم پوشی می کنند.

    البته زنانی که به طور ذاتی بی حوصله و بدخلق هستند، ممکن است حتی متوجه کوچک ترین تغییری که در خلق و خویشان نشوند.
    هر چند که تغییرات روحی و احساسی مکرر نمی تواند روش مناسبی برای تشخیص بارداری باشد، اما در چنین مواقعی مراجعه به پزشک انتخاب مناسبی است.

    از تمرینات مدیتیشن غافل نشوید و سعی کنید همیشه شاد و سرحال باشید تا بتوانید تغییرات روحی خود را بهتر کنترل کنید.

    گرفتگی عضلات شکمی که خانم های باردار آن را تجربه می کنند،از علائم مشترک بارداری و قاعدگی می باشد.
    این اتفاق زمانی می افتد که تخمک بارور شده و به لایه داخلی رحم متصل می شود و منجر به انقباضات رحمی می شود که احساس گرفتگی در عضلات شکمی را ایجاد می کند. این نوع گرفتگی شکمی که اغلب به عنوان سندرم قبل از قاعدگی نیز شناخته می شوند، ممکن است با علائم بارداری اشتباه گرفته شود.

    اگر گرفتگی عضلات شکمی همراه با نفخ باشد، میتواند یکی از نشانه های قطعی بارداری باشد.

    پیاده روی ، انجام حرکات کششی ملایم و ورزش در بارداری می تواند به کاهش این مشکلات کمک کند.

    گرفتگی عضلات شکمی از علائم مشترک قاعدگی و بارداری است ؛ یعنی ممکن است در زمان شروع قاعدگی نیز این احساس را در ناحیه شکم و لگن خود داشته باشید. حتی اگر در مراحل اولیه بارداری هم باشید، با انجام سونوگرافی یا آزمایش بارداری، می توانید بفهمید که آیا باردار هستید یا خیر.

    یکی دیگر از علائم بارداری این است که شما همچنان از رژیم غذایی همیشگی تان پیروی می کنید، اما دچار نفخ ناگهانی می شوید. مانند سایر علائم بارداری ، داشتن احساس نفخ هم می تواند به دلیل تغییر در سطح ترشح هورمون ها باشد.

    علائم بارداری و پریودی

    به علت بالا رفتن سطح استروژن و پروژسترون، ماهیچه های رحم ضخیم تر شده و باعث ایجاد نفخ در شکم و رحم می شود.

    علاوه بر این، تغییرات هورمونی باعث می شود تا فرآیند هضم غذا کند تر شود، و این شرایط، نفخ معده را ایجاد می کند.

    از آنجایی که داشتن مشکلات گوارشی در دوران بارداری امری کاملا طبیعی می باشد، می توانید با مصرف فیبر بیشتر در رژیم غذایی تان و همچنین نوشیدن آب فراوان و انجام منظم حرکات ورزشی، تا حد زیادی با این مشکل مقابله کنید.

    زمانی که باردار شوید، عضلات مثانه نسبت به بارداری واکنش نشان داده و حساس تر میشود. بنابراین حتی اگر میزان مصرف مایعات خود را افزایش نداده باشید، باز هم ممکن است دچار تکرر ادرار شده و نیاز بیشتری به دفع ادرار در طول روز داشته باشید.

    در دوران بارداری حجم خون بدن بیشتر می شود و این خون توسط کلیه ها تصفیه شده و باعث افزایش حجم ادرار میشود. در نتیجه مثانه شما سریع تر پر شده و دچار تکرر ادرار خواهید شد.

    البته در چنین مواقعی، شما بیشتر از قبل احساس تشنگی می کنید و آب بیشتری می نوشید؛ که باعث افزایش حجم ادرار شده و نیاز مداوم به دفع ادرار پیدا می کنید.

    تکرر ادرار در دوران بارداری امری طبیعی است؛ زیرا ماهیچه رحم برای این که بتواند به رشد و نمو جنین کمک کند، به طور مرتب در حال گسترده تر و بزرگ تر شدن است. در نتیجه فشار بیشتری به مثانه وارد شده و باعث می شود که شما دچار تکرر ادرار شوید.

    اگر در هنگام دفع ادرار احساس سوزش دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

    زمانی که به طور منظم و در هر ماه سیکل های قاعدگی را پشت سر میگذارید، اما ناگهان یک سیکل ماهانه در زمان مقرر خودش اتفاق نمی افتد، این نیز می تواند یکی از نشانه های بارداری باشد که بسیاری از زنان، این علامت را به خوبی می شناسند.

    اگر در حال سپری کردن دوره و یا چرخه تخمک گذاری خود هستید و در حین رابطه، اقدامی برای جلوگیری از بارداری نمی کنید، و زمان قاعدگی شما حداقل یک هفته به تاخیر افتد، احتمالا باردار هستید.

    البته از آنجایی که هیچ یک از روش های کنترل و جلوگیری از بارداری به طور صد در صد مطمئن نیستند، پس نباید از به تاخیر افتادن سیکل قاعدگی تان به آسانی چشم پوشی کنید.
    در بعضی موارد، ممکن است در زمان قاعدگی فقط مقدار کمی خونریزی ببینید ؛ این اتفاق زمانی رخ می دهد که تخمک بارور شده و در حال لانه گزینی و اتصال به دیواره رحم می باشد. این نوع از لکه بینی معمولا بی خطر است و جای نگرانی ندارد.

    به جز بارداری، دلایل دیگری نیز وجود دارند که باعث به تاخیر افتادن قاعدگی می شوند.

    عواملی مانند: تغییر در رژیم غذایی، استرس بیش از حد، تغییرات وزنی، تغییرات هورمونی و انواعی از بیماری ها می توانند باعث تاخیر در قاعدگی شوند.

    در مقاله “ به غیر از باردار بودن چه دلایلی برای به تاخیر افتادن عادت ماهیانه وجود دارد؟ (۷ دلیل) ” کامل به این موضوع پرداخته ایم .

    اگر قاعدگی شما به تاخیر افتاد، با انجام تست بارداری می توانید از باردار بودن خود مطمئن شوید. سعی کنید که این آزمایش را در فاصله دو تا ده روز پس از به تاخیر افتادن عادت ماهانه تان انجام دهید.

    مطالب مرتبط زیر را حتما بخوانید :

     

    منابع : healthline  ,  medicalnewstoday

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.


     !( function( w, d ) { ‘use strict’; var ad = { zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’ }, h = d.head || d.getElementsByTagName( ‘head’ )[ 0 ]; if ( typeof w.adroParams != ‘object’ ) w.adroParams = {}; w.adroParams[ ad.id ] = ad; var script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;script.async=1;script.src=”//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”;h.appendChild(script); })( this, document );

    وب‌سایت اوما: خیلی از خانم‌ها دنبال این سوال هستند که تفاوت دل درد پریودی با دل دردی که نشون میده باردار هستیم در چی هست؟ راستش تشخیص این دو تا دل درد کار آسونی نیست، اما یکسری تفاوت‌ها داره که میتونه این دو تا دل درد را از هم متمایز کنه.

    همه خانم‌ها که اقدام کردند قبل از پریود تجربه‌های مختلفی دارند که مهمترین و شایعترینش دل درد است. اما چه دل دردی به معنی پریوده و چه دل دردی به معنی لانه گزینی و بارداری است؟ مقاله را دنبال کنید:

    درد و گرفتگی لانه گزینی چگونه است؟

    علائم بارداری و پریودی

    – در لانه گزینی درد خفیف‌تر است. بسیاری از زنان می‌گویند این درد بیشتر در مرکز است. به عنوان مثال، اگر یک تخمک بارور به سمت راست رحم وصل شده باشد، درد بیشتر در سمت راست دیده می‌شود. این درد معمولا از چند ساعت تا چند روز به طول می‌انجامد.

    – اگر احساس می‌کنید باردار هستید و گرفتگی‌ها به خاطر لانه گزینی نطفه است، به احساسات خود توجه کنید. این اسپاسم‌ها نباید بیش از حد دردناک باشد. اگر درد واقعا غیر قابل تحمل است، باید با پزشک خود تماس بگیرید، زیرا ممکن است یک مشکل عمده وجود داشته باشد. به خصوص، اگر به طور معمول قبل از پریودی گرفتگی نداشته باشید. با این حال، نترسید.

    – اغلب گرفتگی‌های لانه گزینی نیز همراه با لکه بینی ظاهر می‌شود (چگونگی تشخیص خونریزی لانه گزینی). گاهی اوقات این گرفتگی‌های خفیف قبل از خونریزی شروع می‌شود. یا، برعکس، ممکن است لکه بینی را بدون گرفتگی ببیند. ترشحات واژن در طول تخمگذاری معمولا به رنگ قهوه‌ای یا صورتی رنگ است.

    سایر علائم اولیه لانه گزینی یا بارداری

    در طول لانه گزینی ممکن است علائم دیگری را تجربه کنید که با علائم PMS اشتباه گرفته می‌شود. برخی از زنان احساس سوزش یا درد در سینه دارند. نفخ در شکم یا رحم نیز از علائم لانه گزینی است. برخی از زنان گرفتگی ندارند، اما احساس سرگیجه یا خستگی دارند. خانمی که معمولا قبل از پریودی درد سینه و یا علائم دیگر را تجربه نمی‌کند، این درد را به عنوان علائم زودرس بارداری در نظر می‌گیرد.

    گرفتگی دل درد قبل از پریودی یا گرفتگی لانه گزینی؟

    همانطور که در بالا ذکر شد، اغلب تشخیص تفاوت بین گرفتگی بارداری و گرفتگی پریودی دشوار است. به منظور تشخیص تفاوت باید بدانید بدن شما معمولا قبل از پریودی چگونه عمل می‌کند. همه خانم‌ها در طول لانه گزینی دچار گرفتگی نمی‌شوند. همه ما قبل از شروع پریودی، اسپاسم مشابهی نداریم. در خصوص فهمیدن و تشخیص این درد‌ها باید با واکنش‌های بدن خود آشنا باشید.

    اگر فکر کنید گرفتگی ناشی از لانه گزینی است و گرفتگی پریودی نیست چه می‌شود؟

    اکثر خانم‌ها علائم لانه گزینی را مدت کوتاهی قبل از شروع پریودی، احساس می‌کنند. اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید و احساس می‌کنید درد ناشی از لانه گزینی است، باید چند روز صبر کنید. اگر پریودی شما شروع نشد، آزمایش تست بارداری را انجام دهید و نتایج را ببینید. اغلب زمانی که گرفتگی لانه گزینی را تجربه می‌کنید، حدود ۴ هفته از بارداری گذشته است و بنابراین HCG می‌تواند هورمون بارداری را در ادرار تشخیص دهد (عدد بتا در هفته چهارم بارداری). اگر نتیجه منفی ظاهر شد، چند روز دیگر منتظر بمانید تا پریودی شروع شود و اگر باز هم چرخه پریودی شروع نشد، مجددا آزمایش را انجام دهید. اگر هنوز هم نتیجه منفی است، لازم است با پزشک خود مشورت کنید.

    دل درد پریودی چگونه است؟

    برای لحظه‌ای فکر کنید که معمولا گرفتگی پریودی شما چگونه است. در اغلب موارد، این گرفتگی به گونه‌ای است که قسمت پایین شکم به طور متناوب فشرده می‌شود. سایر خانم‌ها در قسمت پایین شکم و پشت احساس درد می‌کنند. ممکن است در ناحیه شکم نفخ کنید.

    گرفتگی پریودی در خانم‌های مختلف متفاوت است. بعضی از افراد فقط درد خفیفی دارند که قابل تحمل است. دیگران به طرز ناخوشایند و دردناکی حتی قادر به حضور در محل کار یا مدرسه نیستند.

    در بعضی موارد PMS (سندرم پیش از قاعدگی (PMS) چیست؟) قبل از شروع پریودی واقعی با لکه بینی همراه است. اغلب این خون قرمز روشن است. این خون به قدری سنگین نیست که نیاز به استفاده از نوار بهداشتی داشته باشد.

    درد لانه گزینی یا گرفتگی PMS؟

    در طول این مدت ممکن است علائم مختلفی از جمله گرفتگی، لکه بینی، درد سینه، سرگیجه، خستگی و موارد دیگر داشته باشید. بعضی از زنان این علائم را با علائم PMS اشتباه می‌گیرند. دلیل آن این است که تشخیص تفاوت بین درد قاعدگی و گرفتگی‌های لانه گزینی دشوار است. همه خانم‌ها درد و گرفتگی ناشی از PMS را می‌شناسند.

    برای درک درد لانه گزینی، ابتدا باید فرآیند لقاح را درک کنید. تخمدان‌ها تخمک بالغ را آزاد می‌کنند. اگر این تخمک با اسپرم برخورد کند، به تخمک بارور تبدیل می‌شود. سپس تخمک بارور با کمک فیبر‌های کوچک در سطح لوله‌های فالوپی به سمت رحم حرکت می‌کند.

    هنگامی که این تخمک به رحم می‌رسد، به دیواره‌های رحم می‌چسبد. این اتفاق معمولا ۱۲ روز پس از تخمک گذاری رخ می‌دهد. پریودی شما معمولا حدود ۱۴ روز پس از تخمک گذاری رخ می‌دهد.

    دل درد اوایل بارداری چگونه است؟

    گرفتگی‌های بارداری خفیف و متداول است و در مدت ۱-۳ روز برطرف می‌شود. ” اگر درد ناخوشایندی دارید و پریود نمی‌شوید، احتمالا باردار هستید! با این حال، اگر در قسمت پایین شکم درد شدیدی احساس می‌کنید که شبیه به احساس سوزش است و درد همراه با خونریزی است، ممکن است حاملگی خارج از رحم رخ داده باشد.

    این زمانی است که نطفه در جایی دیگر غیر از رحم – معمولا در لوله‌های فالوپی- کاشته شده است. توجه داشته باشید که بارداری خارج از رحم فقط در ۱-۲ ٪ زنان حامله رخ می‌دهد (چند روز بعد از لقاح علائم بارداری ظاهر می‌شود؟). گرفتگی شدید ممکن است نشانه بیماری التهابی لگن باشد. اگر گرفتگی‌های قبل از پریودی شدیدتر از حد معمول است، به پزشک مراجعه کنید.

    اگر ۱۰ روز قبل از پریودی دچار گرفتگی شدید شوم به چه معنی است؟

    به احتمال زیاد گرفتگی تخمک گذاری زمان رخ می‌دهد که فولیکول – یک ساک در تخمدان که حاوی تخمک است- پاره می‌شود و تخمک‌ها آزاد می‌شوند. در هر چرخه قاعدگی، معمولا در اواسط دوره، تخمک گذاری اتفاق می‌افتد که باعث درد می‌شود. با این حال، توجه داشته باشید کاشت ۱-۲ هفته قبل از پریودی شما اتفاق می‌افتد، بنابراین درد ایجاد شده ۱۰ روز قبل از پریودی به خاطر لانه گزینی (کاشت) می‌باشد.

    چگونه می‌توان تفاوت بین درد تخمک گذاری و گرفتگی لانه گزینی را تشخیص داد؟

    اگر درد ناشی از تخمک گذاری داشته باشید، دو هفته قبل از پریودی، در یک طرف شکم قسمت پایین احساس درد می‌کنید. درد چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد و شدید است. در مقابل، گرفتگی لانه گزینی، درد کمی است که در اطراف ناحیه شکم و پایین کمر احساس می‌شود. بر خلاف گرفتگی تخمک گذاری، گرفتگی لانه گزینی ۱ تا ۳ روز طول می‌کشد. اگر گرفتگی عضلانی چند روز ادامه داشته باشد و یک یا دو هفته قبل از پریودی درد نداشته باشید، باردار هستید (علائم بارداری قبل از پریود را بشناسید).

    علائم بارداری و پریودی

    اگر یک هفته قبل از پریودی درد داشته باشم، آیا بدان معنی است که باردار هستم؟

    خیر لزوما به معنی بارداری نیست. اگر چه لانه گزینی حدود یک هفته قبل از پریودی شما اتفاق می‌افتد و می‌تواند موجب ناراحتی خفیف شود، اما ممکن است علل دیگری نیز وجود داشته باشد. ممکن است گرفتگی تخمک گذاری یا درد زودهنگام پریودی داشته باشید.

    خانومای عزیز میشه لطف کنین بکین که ماه اولی ک فهمیدین باردارین موعد پریودتون چه علاعمی داشتین؟

    الهام جون علایم بارداری و پریودی اغلب شبیه همدیگه ست،نمیشه علایمی رو قطعی گفت که برای بارداری باشه

    برخی از رایج ترین علائم سندرم پیش از قاعدگی شامل:

    من دو هفته بود حالت تهوح سرگیجه سردرد سینه درد حتی زیر شکمم در میگرفت فکر میکردم باردارم اما امروز ک موعد پریودیم هست علاعمشو کرفتم

    امروز پریود نشدی؟

    علائم بارداری و پریودی

    اگه حامله نیستم پس چرا دوهفته اینقد درد داشتم حالم بد بود

    نه هنوز نشدم اما کمر دردشو دارم

    گلم وقتی توی اقدام باشی،این اتفاق ها می افته،ولی اگه پریود نشدی امروز و فردا میتونی آزمایش بدی

    بی بی چک احتمال خطا داره

    خودمم شک دارم اخه میگن موعد مریضی دردشو داری

    منم باردار شدم تمام علائم پریودی رو داشتم مثل همیشه که داشتم اصلا هم فکر نمیکردم شاید حامله باشم وقتی روز پریودیم بود و پریود نشدم فرداش بی بی چک زدم مثبت بود ولی تا آزمایش ندادم مطمئن نشدم

    ولی دردی ک دارم دردی هست ک هر ماه داشتم

    استرس نداشته باش عزیزم که خیلی بده،پاشو کارای روزانه ت رو انجام بده فقط زیاد خودت رو خسته نکن،بهش فکر نکن،انشاالله که بارداری گلم

    میدونی باران جان من دوهفته هست سینه هام خیلی سفت شده رکای روش زده بیرون و اونقد درد داررم ک شبا خابم نمیبره در صورتی ک همیشه دو یا سه روز قبل از پریودیم اینجوری میشدم

    میفهمم چی میگی عزیزم،جوریه که دست بهش بخوره جیغت میره هوا

    ولی چاره ایی جز صبر نداری،بهت بگم بی بی چک بزن ممکنه زود باشه و خطا بزنه،ولی تو که صبر کردی تا فردا طاقت بیار و فکرش رو نکن و به خودت استرس نده،اگه فردا پریود نشدی آزمایش بده،انشاالله که باردار باشی

    عزیزمی ممنون از راهنماییت

    مادرای دیگه هم اگه خوندن ممنون میشم جواب بدن

    من فقط كمردرد داشتم خيلى شديد

    چرا ازمايش نميدى ؟
    بي بي چك هم نزاشتى ؟

    مامی گپ، کلیه حقوق برای دانشنامه فرزند محفوظ است.

    زنان مبتلا به دیابت برای باردار شدن نیاز به مراقبت‌های خاص پزشکی دارند، زیرا علاوه بر سایر تغییراتی که بارداری در بدن زنان ایجاد می‌کند، می‌تواند…

    برای شروع درمان مشکلات باروری، لازم است بدانید که چه کسانی و در چه زمانی باید برای درمان این مشکلات اقدام کنند. در این ویدیو، دکتر مهراندخت عابدینی…

    شروع زایمان علائمی دارد که به راحتی قابل تشخیص است. از زمان شروع نشانه‌های زایمان تا خارج شدن نوزاد ممکن است نزدیک به ۲۰ ساعت طول بکشد. این نشانه…

    جنین در طول بارداری درون کیسۀ آب قرار گرفته است. پاره شدن این کیسه در هفته‌های متفاوت بارداری دلایل مختلفی دارد که بهتر است با آنها آشنا باشید تا…

    نوک سینۀ مسطح خیلی برآمده‌تر از هالۀ رنگی اطراف نوک سینه نیست و زمانی که تحریک می‌شود، برجستگی بیشتری پیدا نمی‌کند. نوک سینۀ معکوس یا فرورفته نیز…

    علائم بارداری و پریودی

    تغذیهٔ خوب برای رشد ذهنی و جسمی کودک شما بسیار مهم است و پس از تولد نوزاد، لازم است افزایش وزن و وزن‌گیری او به دقت توسط یک پزشک اطفال مورد اعتماد…

    چهار دست‌وپا رفتن اولین روش کودک برای حرکت در اطراف به شکلی کارآمد و بدون کمک دیگران است. در چهار دست‌وپا رفتن معمولی، کودک با یادگیری تعادل یافتن…

    تلاش‌های ابتدایی فرزندتان برای نوشتن مطمئناً شبیه کلمات و جملات از آب درنمی‌آید، اما خط‌خطی‌ها و نقاشی‌های او همگی کمک می‌کنند تا برای یادگیری…

    این اختلال که با نام‌های اتیسم، «اختلال آسپرگر» و «اختلال فراگیر رشد طبقه‌بندی‌نشده» نیز شناخته می‌شود، عارضه‌ای است که در روش و نحوهٔ کار مغز…

    شوک الکتریکی یا همان برق‌گرفتگی یکی از حوادث ناخوشایندی است که می‌تواند در صورت بی‌احتیاطی و ایمن نبودن محیط زندگی کودکان پیش بیاید. در این مطلب می…

    کودکتان پس از تولدش می‌تواند گهواره، تخت یا هر دو را در دو زمان مشخص یعنی برای چند ماه اول، یک گهواره و سپس یک تختخواب داشته باشد. در واقع این شما…

    از زمان اولین اقدام برای بارداری و انجام معاینات قبل از بارداری تا باردار شدنتان، احتمالاً یکی از دغدغه‌های اصلی شما اطلاع از موفقیت‌آمیز بودن چنین اقدام و تلاشی برای بارداری است. اما بدانید که این دغدغهٔ شیرین فقط یک شروع دوست‌داشتنی برای ۹ ماه پیش روی شماست که طی آن باید برای داشتن بدنی سرحال و به دور از اضطراب و تولد کودکی سالم تلاش کنید. در این مطلب با علائمی آشنا خواهید شد که می‌توانید با دانستن آنها به سرعت متوجه بارداری خود شوید و سپس اطلاعات مفیدی در مورد تمام مراحل خودمراقبتی و مراقبت‌های پزشکی لازم در طول بارداری و عوارض شایع بارداری به دست خواهید آورد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از تقویم بارداری موجود در اپلیکیشن بارداری و وارد کردن اولین روز پریود از آخرین عادت ماهانهٔ خودتان، روز و تاریخ زایمانتان را به دست آورید و تمام هفته‌های بارداری و مراحل رشد کودکتان را با تصویر ببینید.

    اولین نشانه‌های بارداری ممکن است چند هفتۀ اول پس از بارور شدن تخمک مشاهده شود. برخی از علائمی که می‌تواند نشان‌دهندۀ بارداری باشد در زیر آمده است:

    تأخیر در پریود: عقب افتادن عادت ماهانه اولین علت باردار بودن خانم‌هایی است که برای بارداری اقدام کرده‌اند. بهتر است یک هفته پس از تأخیر پریودتان یک بیبی‌چک تهیه کنید یا خیلی بهتر است اگر برای انجام آزمایش خون به پزشکتان مراجعه کنید.

    حساست بافت سینه و ورم پستان: یکی از اصلی‌ترین علائم حاملگی حساس شدن و تورم پستان‌هاست. این تغییرات می‌تواند شامل بزرگ شدن پستان‌ها، نمایان شدن رگ‌ها و تغییر رنگ، ترشحات پستان‌ و برجستگی‌های تیرۀ اطراف نوک پستان‌ باشد.

    تهوع بارداری: تهوع همراه با استفراغ یا بدون استفراغ نیز یکی از دلایل و علائم باردار بودن شماست که البته در تمام مادران باردار به یک اندازه و شدید نیست.

    لکه‌بینی یا خونریزی: خونریزی خفیف یا لکه‌بینی در مورد همهٔ خانم‌های باردار رخ نمی‌دهد. برای اینکه اطلاعات کاملی در مورد این اتفاق داشته باشید، می‌توانید مطلب ما در مورد لانه‌گزینی جنین را مطالعه کنید.

    تکرر ادرار: افزایش و تکرر ادرار یکی از دلایل مشخص و شناخته‌شده در بارداری است که اغلب از حدود هفتۀ ششم بارداری آغاز می‌شود.

    خستگی: داشتن حس خستگی شدید نیز یکی از علل بارداری است که در دوران بارداری، به ویژه در سه ماهۀ اول بسیار شایع و ممکن است در اواخر بارداری نیز دوباره به وجود می‌آید.

    ویار: بیزاری نسبت به غذاها یا هوس غذایی یا حسایت به بوها و حساس شدن حس بویایی را ویار می‌نامند.

    گرفتگی عضلات: گرفتگی ماهیچه‌ها مثل شکم‌درد یا گرفتگی ماهیچه‌های پا هم یکی از علائم یا عوارض شایع دوران بارداری است.

    تغییرات خلقی: نوسانات خلق‌وخو یکی از نشانه‌های حاملگی است که می‌توان طیف خفیف تا شدیدی داشته باشد. این تغییر شدید احساسات در بارداری کاملاً طبیعی است، بنابراین تلاش کنید تا در شرایط سخت و احساسی، ثبات شخصیت خود را با راهکارهای موجود برای کنترل احساس خود حفظ کنید.

    علاوه بر اینها، دمای پایۀ بدن شما؛ یعنی درجه حرارت بدن بلافاصله هنگامی که هنگام صبح از خواب بیدار می‌شوید، نیز ممکن است بتواند سرنخ‌های اولیۀ بارداری را نشان دهد. دمای پایۀ بدن بلافاصله پس از تخمک‌گذاری افزایش می‌یابد و تا عادت ماهانۀ بعدی در همان سطح باقی می‌ماند. اگر شما نمودار دمای پایۀ بدن خود را به منظور تعیین زمان تخمک‌گذاری رسم کنید، افزایش ادامه‌دار آن بیش از دو هفته، ممکن است به این معنی باشد که شما باردار هستید.

    علائم اولیۀ بارداری منحصر به بارداری نیست. برخی از آنها می‌تواند نشان‌دهندۀ بیماری در شما باشد یا این که دورۀ عادت ماهانۀ شما در حال شروع است. همچنین ممکن است بدون تجربه کردن هیچ‌کدام از این علائم و نشانه‌ها هم باردار باشید. با این حال اگر یک دوره از عادت ماهانۀ شما اتفاق نیفتاده یا متوجه وجود هر یک از این سرنخ‌ها شده‌اید، بهتر است یک هفته بعد از زمان مورد انتظار برای شروع عادت ماهانه، یک BabyCheck؛ بیبی‌چک، یا همان تست خانگی بارداری انجام دهید.

    اگر چرخه و روز پریود خودتان را ثبت نمی‌کنید، بهتر است سه هفته بعد از آخرین اقدام برای بارداری، نسبت به انجام تست خانگی بارداری اقدام کنید. اگر پاسخ تست بارداری خانگی شما مثبت باشد، یک قرار ملاقات با پزشک خود هماهنگ کنید تا پزشک با انجام آزمایش‌های لازم هرچه زودتر بارداری شما را تأیید و مراقبت‌های دوران بارداری را آغاز کند.

    برای دیدن بهترین زمان تشخیص حاملگی، این ویدیو را ببینید.

    بعد از اینکه مطمئن شدید باردار هستید لازم است برای ۹ ماه آینده تحت نظر یک پزشک و متخصص زنان یا مامای متبحر باشید تا هیچ‌کدام از سونوگرافی‌های بارداری، آزمایشات ضروری دورهٔ بارداری و موارد مهمی مثل سونوگرافی ان‌تی و اسکن آنومالی را فراموش نکنید.

    غیر از مواردی مثل مراقبت‌های دوران بارداری و شرکت در کلاس‌های آمادگی برای زایمان که در هفته‌های آخر بارداری شروع می‌شود، نیاز دارید که یک سری موارد را خودتان رعایت کنید و شاید لازم باشد شیوهٔ زندگی خود را طی این چند ماه تغییر دهید. به عنوان مثال اگر سیگار می‌کشید، آن را ترک کنید، با افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند رفت‌وآمد نداشته باشید، الکل ننوشید، به قدر کافی و مقوی غذا بخورید و مایعات سالم مثل آب و شیر بنوشید.

    جدا از تغذیه و غذا مناسب و پرهیز از تغذیهٔ نامناسب، در طول بارداری بهتر است شروع به ورزش کردن پس از تأیید پزشکتان کنید. بیشتر مادران باردار از زایمان طبیعی می‌ترسند و معتقدند که زایمان یک اتفاق ترسناک است، هرچند نظر مادر کاملاً در انتخاب روش زایمانش مهم‌ترین نقش را دارد اما اگر شما ورزش کنید و تمریناتی مثل تمرین کگل، حرکت اسکات، پیاده‌روی، یوگا یا هر تمرین و ورزشی را که دوست دارید انجام بدهید، هم بدنتان را سالم نگه می‌دارید و هم از افسردگی بارداری یا افسردگی پس از زایمان تا جای ممکن دور خواهید ماند.

    غیر از مواردی که به عنوان علائم بارداری از آنها نام برده شد، مشکلات یا عارضه‌هایی نیز به دنبال بارداری وجود دارد که از آن به عنوان عوارض شایع دوران بارداری یاد می‌شود. این عوارض از خفیف تا شدید هستند و همهٔ آنها با هم در یک خانم‌ باردار دیده نمی‌شوند. تمام این عوارض که می‌توانید با نصب اپ مادرشو آنها را برای خودتان به صورت شخصی‌سازی‌شده انتخاب کنید و با راهکارهای رفع آنها آشنا شوید شامل موارد زیر است که با کلیک روی هر کدام از آنها می‌توانید اطلاعات کامل و دقیقی از ابتدا تا پایان هر عارضه در بارداری به دست آورید:

    علائم بارداری و پریودی

    غیر از این موارد که از عوارض شایع دوران بارداری است، گاهی طی دوران بارداری عوارضی به وجود می‌آید که بارداری را در دستهٔ بارداری‌های پرخطر قرار می‌دهد. برخی از این موارد مثل فشار خون بالا، دیابت بارداری، بارداری دو یا چندقلو و مواردی از این دست است که اهمیت مراقبت از شما و کودک را دوچندان خواهد کرد.

    هدف از ذکر کردن تمام این موارد نیز به‌هیچ‌وجه برای ترساندن مادران باردار یا خانم‌هایی که قصد بارداری دارند نیست، بلکه هدف، آگاه کردن بانوان از سلامت بدنشان و اطلاع‌رسانی دقیق و درست به دور از اضطراب بیش از حد است؛ هرچند هر رشد و پیشرفتی در زندگی ما با اضطراب و استرس همراه خواهد بود، پس اگر شما هم باردارید یا قصد بارداری دارید بهتر است به جای ترسیدن و رشد شدن از موارد درست و علمی، آن هم در مورد اتفاق زیبایی مثل بارداری، هر روز به دنبال شناخت و کشف بدن خود در جهت داشتن آمادگی کامل برای این منظور باشید.

    بهترین روش برای اطلاع پیدا کردن از حاملگی انجام آزمایش بارداری است. انجام تست‌های بارداری خانگی نیز می‌تواند گزینۀ مناسبی باشد، اما برای اطمینان…

    بسیاری از زنانی که برای اولین بار باردار می‌شوند، دربارۀ انتخاب روش زایمان خود سؤال‌های زیادی دارند. هرچند امروزه زایمان به روش سزارین بدون هیچ…

    در هفتۀ ششم بارداری متوجه تغییراتی در بدنتان خواهید شد. اگرچه دیگران هنوز نمی‌توانند این اتفاق را تشخیص دهند، اما رحم شما در حال رشد است. در این…

    تیم و هیئت علمی مادرشو تلاش می‌کند تا تمام مطالب کیفیت بالایی داشته باشد. اما حفظ این کیفیت بدون داشتن نظرات اصلاحی شما کاربر عزیز امکان‌پذیر نیست. بنابراین اگر ایرادی در مطلب بالا می‌بینید یا فکرمی‌کنید این مقاله مناسب نیست، نظرتان را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید.

    عفونت ادراری، یکی از عوارض دوران بارداری است که می‌تواند برای زنان باردار مشکلاتی را به وجود آورد…

    ترشح هورمون‌ها به دلیل رشد جفت در سه ماهۀ اول بارداری باعث شروع تهوع و استفراغ بارداری می‌شود که…

    افزایش ترشحات واژن، یکی از مواردی است که همۀ مادران در طول دوران بارداری خود با آن روبه‌رو خواهند…

    مطالب این سایت جایگزین تشخیص، تجویز و درمان نیست. برای اطلاعات بیشتر به شرایط استفاده مراجعه فرمایید.

  • مدل النگوی طلا جدید زنانه
  • © بازنشر و استفاده از مطالب مادرشو تنها برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع (و لینک مستقیم به مطلب در صورت استفاده آنلاین) بلامانع است. کليۀ حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش‌بنیان راهکارهای سلامتی پدیدار است.

    علائم بارداری و پریودی
    علائم بارداری و پریودی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *