خواص درمانی آلبالو وحشی

دوره مقدماتی php
خواص درمانی آلبالو وحشی
خواص درمانی آلبالو وحشی

دارای میوهای به رنگ قرمز ، سیاه و زرد است و با کوبیدن میوه و هسته آن و ترکیب کردن آن با روغن حیوانی معجونی به دست می آید که برای زخم معده و روده و یبوست کهنه بسیار مفید است.

اگر میوه آن را کوبیده و با آویشن مخلوط کرده و  از هر کدام 100 گرم ودر 250 سی سی آب جوشانده و مصرف شود برای دفع وسواس و فراموشی مفید است .

جوشانده آلبالوی وحشی با گل بابونه و سنجد از هر کدام 50 گرم و در 250 سی سی آب ، برای دفع انواع ناراحتی های مثانه و آماس و چرک کلیه بسیار مفید است.

ثبت نام سریع برای استفاده از تمام امکانات

شاخه خشک آلبالو وحشی کوهستانی کردستان، دمنوش آن بسیار دارویی و مفید🔶شاخه آلبالوی کوهی👌📌(بڵاڵۆک)👈دارو و درمان ناراحتیهای: کلیه و مجاری ادرار، پروستات، چربی و قند خون،…✍روش تهیه و مصرف…

دوره مقدماتی php

سبد خرید شما خالی است.

(درخت آلبالو – آلبالو وحشی – آلبالو خشکه – خواص آلبالو – طبع آلبالو)

درخت آلبالو یا Black cherry یا Sour Cherry با نام علمی Prunus Cerasus، از خانواده رزاسه (Rosaceae) است و آن را بومی جنوب غرب اسیا و اروپا می دانند. درخت آلبالو دارای بیش از ۱۰۰ گونه می‌باشد که بسیار شبیه به درخت گیلاس بوده با این تفاوت که نسبت به درخت گیلاس حجم کمتری را اشغال می کند. آلبالو نسبت به گیلاس مقاومت بیشتری به خاک های مرطوب دارد و میوه آن از گیلاس کوچک تر می باشد به طوری که هر میوه ی آن ۴ تا ۵ گرم است. به طور کلی از یک درخت بالغ ۳۰ کیلو گرم میوه برداشت می شود.

ایران ششمین تولید کننده آلبالو در جهان بوده که آلبالو چمپای مشهد از مشهور ترین آلبالو های ایران است. درخت آلبالو گیاهی خزان‌پذیر بوده و ارتفاع آن از ۳ تا ۱۰ متر متغیر بوده و عمر باردهی آن معمولاً ۲۵ تا ۳۵ سال است. این درخت دارای شاخه های بسار نرمی بوده که برای چیدن کار ما را آسان تر می کند. گل های آن دارای ۵ گلبرگ و ۵ کاسبرگ و پرچم و مادگی است. میوه آلبالو از دیگر میوه های هسته دار دیرتر باز می شود در نتیجه از خطر سرما زدگی در امان است. درخت آلبالو دارای میوه هایی به رنگ سرخ و ترش مزه دارد.

از خواص آلبالو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خواص درمانی آلبالو وحشی

البته خواص آلبالو بسیار زیاد می باشد.

خاک درخت آلبالو برای بهتر رشد کردن نیاز به خاک بسیار مرغوب و با بافتی نسبتا سبک با زهکشی مناسب دارد. آلبالو در خاک های شور و قلیایی هم رشد می کند اما بهترین خاک برای رشد آن خاک های لمونی رسی است. در نظر داشته باشید یکی از مواد معدنی‌ای که این درخت به آن احتیاج دارد، پتاس بوده که به رشد بهتر گیاه کمک می‌کند و از سرمازدگی آن جلوگیری می‌کند.

آلبالو خیلی در معرض سرمازدگی نیست و ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ ساعت سرمای زیر ۷ درجه سانتی گراد به آن آسیبی وارد نمی کند. این گیاه تابستان های خنک را دوست دارد و ریشه اش به خاک های مرطوب  مقاومت خوبی نشان داده است.

نیاز آبی آلبالو مانند گیلاس است، اما با این تفاوت که آلبالو نسبت به گیلاس به خشکی مقاوم تر است.

هرس برای آلبالوهایی که باروری کافی دارند انجام نمی شود.

آفات این گیاه مگس گیلاس است.

پیش‌رس و دیررس، درشت گرد و به‌ رنگ قرمز تیره بوده و دم کوتاهی دارد که از آن برای تهیه مربا و کمپوت استفاده می‌شود. این محصول هفته ی آخر خرداد برداشت می‌شود.

آلبالوی محلی یا رسمی دارای رنگ قرمز تیره بوده و مزه آن ترش می‌باشد که میوه های آن نسبتا ریز است.

آلبالوی گیسی پر بار بوده و دارای رنگ قرمز تیره است که طعمی ترش داشته و میوه آن نسبتا ریز است.

درختچه آلبالوی وحشی با نام محلی “بلالوک” که در میان جنگلهای انبوه بلوط و بنه جای گرفته و گاهی از این درختان به عنوان تکیه گاهی برای رشد و بالندگی هر چه بیشترش استفاده می کند. مردمان این دیار به آن بلالوک می گویند. نام فارسی آن محلب بوده که رویشگاه اصلی آن جنگلهای غرب کشور، لرستان، همدان، کردستان، بختیاری ،استان ایلام و همچنین شهرستان ملکشاهی می باشد. میوه این درختچه زیبا ریز است و شباهت زیادی به آلبالو دارد. گلهای این درخت سفید و معطر و عطری شبیه بادام تلخ دارد، اندازه میوه های آن در حدود ۵ میلی متر است که در ابتدا سبز رنگ و ترش و در خرداد ماه با رنگهای زرد، سیاه و قرمز شیرین می‌شود. بلالوک میوه ای جنگلی با خواصی بی نظیر بوده که دارای طبیعتی  سرد و خشک است.

در نظر داشته باشید که جوشانده آلبالوی وحشی با گل بابونه و سنجد، برای دفع انواع ناراحتی های مثانه و آماس و چرک کلیه بسیار مفید است. برای اطلاع از مقدار دقیق مصرف آن با متخصصان در این زمینه مشورت کنید.

آلبالوی کوهی، مرمره با نام علمی Prunus incana، نام یکی از گونه‌های زیر سرده گیلاس است. این زیرسرده در ایران ۹ گونه درخت و درختچه دارد که بیشتر در مناطق کوهستانی و صخره‌ ای پراکنده‌اند.

میوه های خشک بیشتر در زمانی که دسترسی به میوه های تازه وجود ندارد استفاده می شوند. مصرف انواع میوه های خشک مانند آلبالو که دارای خواص و کاربردهای زیادی می باشد طرفداران زیادی دارد. انواع آلبالو خشکه از ارقام مناسب آلبالو تهیه می شود و دارای طعمی خوب و خواصی خوب می باشد. آلبالو خشکه، فعالیت آنزیم های دخیل در فرآیند التهاب و احساس درد را کاهش می دهد در نتیجه می توان فعالیت ضد درد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست.

طبیعت میوه های مختلف با هم متفاوت بوده و انواع خشک و تازه میوه ها دارای طبعی مخصوص به خود می باشند. آلبالو میوه ای است که دارای خواص زیادی می باشد و می توان این میوه را با توجه به خواص و طبع خاصی که دارد تهیه و استفاده کرد. طبع آلبالو خام سرد و خشک می باشد و زمانی که میوه آلبالو به طور کامل نرسیده و ترش مزه است دارای طبعی سردتر و خشک تر است بنابراین بهتر است افرادی که به طبع سردی میوه ها حساس هستند همراه با آن یک گرمی میل کنند و یا دمنوش آن را استفاده نمایند و در میزان مصرف متعادل عموما مشکلی پیش نخواهد آمد. طبع آلبالو از منظر طب سنتی در گروه میوه‌های که مزاج آن، سرد و خشک است. معمولا در طب سنتی از عسل به‌عنوان مُصلح آلبالو نام برده می‌شود زیرا طبع آلبالو سرد و خشک است.

(درخت آلبالو – آلبالو وحشی – آلبالو خشکه – خواص آلبالو – طبع آلبالو)

(فروشگاه آنلاین بهرویش همیار کشاورزان)

ارسال به سراسر کشور

خرید آسان

تضمین قیمت

امنیت خرید

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌های فروشگاه باخبر شوید:

شبکه های اجتماعی

خواص درمانی آلبالو وحشی

خانواده بهرویش با نام اصفهان بذر با سابقه کاری 35 ساله در زمینه تجارت نهاده های کشاورزی به عنوان یکی از معتبرترین مراکز عمده فروش بذر به صورت سنتی فعالیت داشته و از سال 1388 در جهت خدمت رسانی به کشاورزان و تکمیل کادر فنی و توسعه فعالیت های خود با متد و روش های روز دنیا اقدام به تاسیس شرکت بهرویش با شعار (توسعه کشاورزی حرفه ای)نمود. تولید و تامین نهاده های کشاورزی از جمله بذر و کود شیمیایی با بهترین کیفیت و ارائه خدمات فنی و مهندسی طبق اصول علمی روز دنیا و با در نظر گرفتن اصل مشتری مداری در همه زمینه ها، چهارچوب اصلی شرکت بهرویش را تشکیل می دهد، که هدف آن کمک به کشاورزان برای افزایش عملکرد کشت در واحد سطح و تولید محصول سالم است.همچنین این شرکت برای تکمیل زنجیره مواد غذایی و صادرات محصولات کشاورزی ایران به سایر نقاط جهان، گروه بازرگانی محصولات کشاورزی را تاسیس کرده و در حال بررسی بازارهای کشورهای همسایه و شناسایی شرکت های معتبر خارجی به منظور اعطای نمایندگی می باشد.

طراحی و اجرا توسط شرکت دیجیتال مارکتینگ رادمان

لطفا صبر کنید. در حال دریافت اطلاعات…

صمغ آلبالو و آب آلبالو جهت رفع تشنگی و عطش بسیار مفید میباشد.

صمغ آلبالو از نظر طبیعت (طبق گفته حکمای طب سنتی) گرم و خشک است و از نظر خواص، معتقدند که اخلاط لزج را قطع میکند. بنابراین جهت رفع خشونت ریه و صاف کردن سینه بسیار نافع است.

ضمنا برای روشن شدن رنگ پوست صورت، تحریک اشتها و خرد کردن سنگ مثانه نیز مفید است.

نام دارو: آلبالوی وحشی.

خواص درمانی آلبالو وحشی

مصرف دارویی: درمان تنگی رگ های قلبی (کرونرها).

مقدار مصرف: صبح و ظهر و شب مقداری آلبالو، شربت آلبالو، مربای آلبالو تناول نموده تا بهبودی کامل ادامه دهید.

بیمارانی که از نارسایی کبد در رنج هستند. معمولا صبح ها ناشتا دهانشان تلخ است. بی اشتهایی، بوی نامطبوع دهان، یبوست، رنگ زرد چهره از علایم دیگر آن است. در این قبیل موارد، بیمار باید برای چند روز متوالی نصف استکان شربت آلبالو را در یک لیوان آب سرد حل کرده وتناول کند.

مصرف آلبالو برای افرادیکه خارش پوست دارند بسیار مفید و موثر است.

گفته می شود که این شربت، برای درمان بیماری های زیر نیز مفید است:

30 گرم دم آلبالو را به مدت 12 ساعت در آب سرد خیس نموده، سپس یک لیتر آب به آن اضافه کرده و می جوشانند. صبح و ظهر و شب یک لیوان از جوشانده فوق را به بیمار میدهند. این دارو برای افرادی که دچار بیماری های کلیه ومثانه هستند نیز مفید میباشد.

آلبالو از آن دسته میوه هایی است که به خاطر وجود مقدار کم قند، میتوان آن را به افراد دیابتی و دارای قند خون بالا توصیه کرد. البته فقط خود آلبالو، نه شربت و مربا و … آن را.

پزشک همیشه همراه شماست !

اگر در مورد درمان با دم آلبالو سوالی دارید همین الان بصورت چت یا تلفنی با من گفتگو کنید

دم آلبالو عبارت از دم میوه هائی است که باریک و کشیده و بصورت دو شاخه ، برنگ قهوه ای روشن دیده میشود . این قطعات متعلق به در خت آلبا لو با نام علمی:Cerasus vulgaris Mill. ازتیره گلسرخ است (Rosaceae) است . آلبالو درختی است زیبا که در اغلب نقاط ایران کشت می گردد . گلهای سفید و زببای آن قبل از باز شدن برگها روی درخت ظاهر میگردد و ظاهری بسیار زیبا در بهار ایجاد می نماید .میوه های کاملا مدور و قرمز رنگ، برگهای دندانه دار و سا قه های قرمز رنگ که پوسته پوسته می گردد از مشخصات ابن درخت است .

خواص غذایی و درمانی آلبالو * مسکن تشنگی است و شربت آلبالو برای رفع عطش بسیار مناسب است. * آلبالوی ترش قابض خوبی است و برای درمان اسهال مفید می باشد. * کاهش دهنده فشار خون و غلظت خون است . * ضد مواد صفراوی و سنگ کلیه است. * برای رفع حالت تهوع مناسب است. * باعث افزایش اشتها می شود ، بنابراین برایافراد لاغر و کم اشتها سودمند است . * ضماد و مرهم آلبالو برای باز شدن رنگ چهره موثر و مفید است. * مصرف آلبالو برای گرم مزاجان و افرادی که چربی زیادی در شکم دارند، سودمند است . * مصرف آلبالو برای افرادی که خارش پوستی دارند، موثر است . * آلبالو خواص گیلاس را دارد و مصرف آن باعث آرامش اعصاب می شود ، ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. * برای سوء هاضمه بسیار مفید است . * مصرف چند روز متوالی شربت یا مربای آلبالو برای معالجه نارسائی هایکبد مفید است . * شربت یا مربای آلبالو در معالجه التهاب و ورم معده و روده موثر است. * آلبالو به علت داشتن قند لوولوز برای افراد دیابتی مضر نیست. همچنین برای تقویت قدرت باروری مردان مفید است.

سلام ،دکتر پریناز زارع پزشک عمومی هستم، میتوانید همین الان سوالتونو بصورت چت یا تلفنی از من بپرسید و با هم گفتگو کنیم .خواص درمانی آلبالو وحشی

ضرر و زیان خاصی برای دم آلبالو پیدا نشد.

انرژی : 5/51 کالری، پروتیین : 1 گرم ، کربوهیدرات : 5/12 گرم ، فیبر: 6/1 گرم کلسیم : 5/16 میلی گرم ، منگنز : 3/9 میلی گرم ، فسفر : 5/15 میلی گرم ، پتاسیم: 2/178 میلی گرم ، ویتامین A : RE 8/131 ، ویتامین C : 3/10 میلی گرم، فولات: 7/7 میلی گرم، آب: 7/88 گرم .

پونه کوهی گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که با نام‌های آویشن کوهی و فودنج جبلی نیز شناخته می‌شود. پونه کوهی گیاهی است که بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند و برگ‌ها متقابل، از نظر اندازه متغیر و در پایین بسیار بزرگ‌تر است. اما هرچه به‌طرف رأس گیاه می‌رود کوچکتر شده و به شکل تخم مرغی یا بیضوی درمی‌آید. حاشیه برگ‌ها صاف یا کنگره‌ای است. گلها به ‌طول ۴ ـ ۷ میلی‌متر به‌رنگ صورتی یا سرخ به شکل‌خوشة افشان روی شاخه‌ها قرار دارد. زمان گل دادن بین تیر تا شهریور است. تمام ‌قسمت‌های گیاه بوی مطبوع معطری شبیه آویشن دارد.

دم‌نوش زنجبیل نوشیدنی گرمِ تند زنجـبیل یا زنجفیل یک گیاه خوراکی، ادویه و گیاه دارویی است. زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه‌های بنفش بدست می‌آید. اگرچه معمولاً از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که «ریزوم» نام دارد.

به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهو های بوده ، برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .

دم آلبالو عبارت از دم میوه هائی است که باریک و کشیده و بصورت دو شاخه ، برنگ قهوه ای روشن دیده میشود . این قطعات متعلق به در خت آلبا لو با نام علمی:Cerasus vulgaris Mill. ازتیره گلسرخ است (Rosaceae) است . آلبالو درختی است زیبا که در اغلب نقاط ایران کشت می گردد . گلهای سفید و زببای آن قبل از باز شدن برگها روی درخت ظاهر میگردد و ظاهری بسیار زیبا در بهار ایجاد می نماید .میوه های کاملا مدور و قرمز رنگ، برگهای دندانه دار و سا قه های قرمز رنگ که پوسته پوسته می گردد از مشخصات ابن درخت است .

Neted Saffron غده های کروی , پوشیده از شبکه ای فیبری به رنگ قهوه ای روشن بدون بو با طعم تند است که از غده های زیرزمینی گیاه جو قاسم با نام علمی:‍Crocus Haussknechtii Boiss.از تیره زنبق (Iridaceae ) بدست می آید که نوعی زعفران صحرایی بومی ایران است .9 تا 14 برگ کشیده و باریک آن درزمستان و بهار ظاهر میگردند . گلهای آن از سفید تا آبی پررنگ مشاهده می گردد و وجود خامه منقسم به سه شاخه قرمز و روشن علامت مشخصه است .

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.


خواص دارویی آلبالو سایت پزشکان بدون مرز خواص گیلاسآلبالو mscenter گیاهان دارویی استان لرستان بخش دوم کجارو فواید خواص غذاییدرمانی آلبالو آشپزی من دانشنامه آموزش زغال اخته گیاه یاب giahyab زردآلواین همه خاصیت mihanfal درخت گیلاس treeshop 8n8 روش اصولی کاشت درخت گیلاس parsine احساس سیری کاذب با میوه بلوط میهن فال مرجع سرگرمی علم کشاورزی خواص دارویی کشت گیاهانقارچ مطالب باغبانی آموزش کاشت نهال بازار نهال ایران – خواص چوب درخت البالوی وحشی.

( خواص چوب درخت البالوی وحشی ) آلبالو خواص گيلاس دارد و مصرف آن اعصاب را آرامش مي دهد ولي در هر حال نبايد در مصرف آن زياده روي کرد مصرف چند روز متوالي شربت يا مرباي آلبالو براي معالجه نارسايي هاي کبد مفيد است درخت آلبالو از تیره گل سرخیان است که برگ‏ های سبز و گل‏ های سفید دارد و در حقیقت نوعی گیلاس است که در زبان لاتین Sour Cherry نامیده می ‏شود و میوه آن کمی کوچک ‏تر از گیلاس بوده رنگ آن قهوه‏ ای تیره یا سیاه می ‏باشد و ترش مزه است این درخت گل‌های خوشه‌ای سفید و معطر دارد میوه‌ی بیضی‌شکل آن سبز است سپس سرخ‌رنگ می‌شود و رسیده‌ی آن سیاه است این میوه‌ی وحشی به دلیل طعم بسیار تلخش قابل استفاده نیست آلبالوی ترش قابض خوبی است و برای فواید و خواص چوب فواید و خواص پوست درخت گیاه زغال اخته به صورت درخت یا درختچه در چوب آن بسیار محکم اخته خواص ترمودینامیک زردآلو و این همه خاصیت زردآلو بومی نواحی چین است و هنوز هم به صورت وحشی در این مناطق درخت گیلاس به دلیل داشتن ریشه های کم عمق و سطحی نیاز به خاک با زهکشی و بافت خوب تا عمق ۱ ۵ متری است بهترین نوع خاک برای گیلاس خاکهای لومی شنی است و می توان گفت این خاک تقریبا نوعی خاک معمولی است که حاوی شن می‌باشد و به همین دلیل زهکش خوبی نیز دارد گیلاس نیز مانند درخت هلو و گوجه یا آلبالوی و چهار چوب اصلی درخت را شکل می بلوط خواص بلوط فال چوب فال عطسه و درخت آن به صورت وحشی یا کشت درخت ازگیل نام علمی Mespilus germanica که در زبان گیلکی به آن وس کُنوسمی‌گویند و در زبان مازندرانی کنس و کندس می‌گویند میوه‌ای است از خانواده گلسرخیان از سرده ازگیل‌ها Mespilus هم خانواده با سیب گلابی به زالزالک و گلابی وحشی زیرا رزها معمولا روی رز وحشی طور درخت آنها بر روی چوب یکساله تشکیل میشود [ خواص چوب درخت البالوی وحشی ]

اگر دوس داری وارد بورس بشی ولی توان تحلیل سهم ها رو نداریاگر نمیدونی کدوم سهم رو بخری و سود خوبی ببریوارد کانال رایگان سهم بین شو و رایگان سهم های خوب بازار رو ببینکاملا رایگان و با بازده عالیبهت میگیم کجا بخر کجا بفروشsahmbin
https://t.me/sahmbin

خواص درمانی آلبالو وحشی
خواص درمانی آلبالو وحشی
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *