عرق شيرين بيان خواص

دوره مقدماتی php
عرق شيرين بيان خواص
عرق شيرين بيان خواص



فواید شیرین بیان برای سلامتی 

شیرین بیان گیاهی است که برخلاف نامش تلخ است اما خواص فوق العاده ای دارد. حتماً شنیده اید که از این گیاه برای درمان سرفه استفاده می شود. هم اکنون نیز از این گیاه در ترکیب شربت های ضد سرفه استفاده می شود. این گیاه برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر عمل می کند؛ چون حاوی ویتامین ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن است. در این مطلب گوشه ای از خواص درمانی این گیاه را مرور می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

 

دوره مقدماتی php

عرق شيرين بيان خواص

خواص شیرین بیان :

گیاه شیرین بیان 

 

در شیرین بیان بیش از 300 ترکیب مختلف وجود دارد که برخی از آنها خاصیت ضد ویروسی و ضد میکروبی دارند.

 

التهاب و عفونت پوست :

ریشه شیرین بیان ممکن است به درمان اگزما کمک کند. اگزما می تواند باعث خارش، قرمزی ، پوسته پوسته شدن و التهاب شود. 

عصاره ریشه شیرین بیان ممکن است در برابر باکتری هایی که می توانند پوست را آلوده کنند، مؤثر باشد. براساس یک مطالعه در مجله تحقیقات دارویی ایران این مطالعه نشان داد که فعالیت ضد میکروبی در برابر استافیلوکوکوس اورئوس وجود دارد که می تواند باعث عفونت های پوستی مانند سلولیت و فولیکولیت شود. در این مطالعه محققان از عصاره هایی از برگ و ریشه گیاه استفاده کردند.

 

ناراحتی معده و زخم معده :

عصاره حاوی گلابریدین و گلابرون ، که فلاونوئیدهای موجود در ریشه شیرین بیان هستند ، در تسکین ناراحتی معده مؤثر است. عصاره باعث کاهش حالت تهوع ، درد معده و سوزش سردل می شود. عفونت با باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری می تواند باعث ایجاد زخم معده در برخی افراد شود. تحقیقات نشان می دهد که عصاره شیرین بیان ممکن است به از بین بردن باکتری هلیکوباکتر پیلوری کمک کند.

 

هپاتیت C : 

عصاره شیرین بیان حاوی ترکیبات مختلفی بوده که مهمترین آن گلیسریزین می‌باشد. گلیسیریزین ممکن است به درمان هپاتیت C ، ویروسی که کبد را آلوده می کند ، کمک کند. بدون درمان ، هپاتیت C می تواند باعث التهاب و آسیب طولانی مدت کبد شود. محققان گزارش داده اند که گلیسیرریزین فعالیت ضد میکروبی علیه هپاتیت C در نمونه های سلولی را نشان می دهد و ممکن است نوید به عنوان یک درمان آینده برای این ویروس داشته باشد.

 

پزشکان در ژاپن برای درمان افرادی که به هپاتیت مزمن C مبتلا هستند ، از یک نوع تزریقی گلیسیرریزین استفاده می کنند که به درمان های دیگر پاسخ نمی دهد. نتایج مطالعات آزمایشگاهی در ژاپن نشان می دهد که ممکن است برای این امر مفید باشد.

 

پوسیدگی دندان :

برخی تحقیقات نشان می دهد که شیرین بیان ممکن است به از بین بردن باکتری های موجود در دهان که باعث پوسیدگی دندان ها می شود ، کمک کند. با این حال ، اگرچه شیرین بیان فعالیت ضد باکتریایی را در آزمایشگاه نشان داده است ، اما مطالعات انسانی هنوز اثبات نکرده است که دارای هرگونه قدرت مبارزه با پوسیدگی است.  

 

گلو درد : 

گلیسیریزین که یکی از ترکیبات مهم موجود در شیرین بیان است به کاهش التهاب در مجاری تنفسی کمک زیادی می کند. این ترکیب مفید مانع رشد و اثرات بیماری زای اکثر ویروس ها می شود. امروزه این ماده در ترکیب داروهای مربوط به بیماری های تنفسی قرار داده می شود و برای تسکین علائمی مانند سرفه و گلودرد موثر عمل می کند. این گیاه همچنین باعث روان شدن خلط شده و مجاری تنفسی را باز می کند. در واقع شیرین بیان ویروس هایی که مجاری هوایی را تهدید می کنند نابود می سازد.

 

خاصیت شیرین بیان

 

عرق شيرين بيان خواص

عوارض شیرین بیان:

مصرف دوز نامناسب مکمل های شیرین بیان می تواند عوارض جانبی ایجاد کند.

دوز شیرین بیان به شرایطی که نیاز به درمان دارد بستگی دارد. با این حال ، مردم هرگز نباید مقادیر زیادی شیرین بیان را مصرف کنند.

– افرادی که فشار خون بالا دارند و یا پتاسیم پایینی ندارند ، باید از مصرف شیرینی شیرین بیان و مکمل های گلیسیرریزین به طور کلی خودداری کنند.

 

مصرف زیاد شیرین بیان باعث کاهش سطح پتاسیم می شود. طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ، این می تواند منجر به موارد زیر شود:

ضربان قلب غیر طبیعی

فشار خون بالا

ورم

بی حالی

  • مدل مانتو زنانه جدید سال ۹۸
  • نارسایی احتقانی قلب

     

    سازمان بهداشت جهانی (WHO) اظهار می دارد که مصرف کمتر از 100 میلی گرم در روز اسید گلیسیریزیزک بعید است که در اکثر بزرگسالان عوارض جانبی داشته باشد. 

     

    زنان باردار نباید مقادیر زیادی شیرین بیان مصرف کنند. یک مطالعه نشان داد که گلیسیریزه موجود در شیرین بیان می تواند به مغز در حال رشد جنین آسیب برساند و منجر به مشکلات شناختی بعدا در زندگی شود. یک مطالعه قدیمی نشان داد که مصرف زیاد شیرین بیان در دوران بارداری می تواند منجر به تولد زودرس شود.

     

    خواص شیرین بیان

     

    تداخلات دارویی :

    داروهایی که با شیرین بیان تعامل دارند عبارتند از:

    عرق شيرين بيان خواص

    داروهای پتاسیم کم 

    داروهای فشار خون

    دیورتیک ها ، قرص های آب نیز نامیده می شوند

    داروهای ضربان قلب

    رقیق کننده خون مانند وارفارین  

    استروژن ، هورمون درمانی  

    کورتیکواستروئیدها

     

    نحوه استفاده از ریشه شیرین بیان :

    نوشیدن چای شیرین بیان راهی آسان برای داشتن شیرین بیان در رژیم غذایی است.

    شیرین بیان به شکل قرص های جویدنی ، عصاره مایع ، کپسول ها ، پودر و عرق شیرین بیان نیز موجود است.

     

    گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

     

     

    داروخانه گیاهی بیتوته

    ارسال محرمانه محصولات جنسی

    دنبال متخصص برجسته ارتودنسی در تهران هستی؟

    ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

    درخواست مجرب ترین وکلا طلاق فوری

    بدون مراجعه حضوری ویزیت شو!

    لذت نوشیدن آب سالم و گوارا

    برترین هارد اکسترنال‌های موجود در بازار

    موخوره وشکنندگی موهاتو بااین روغن درمان کن

    رزرو تورهای داخلی و خارجی از درگاه معتبر

    دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان

    اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

    از بهترین متخصصان کودک آنلاین مشاوره بگیر

    خرید گیفت کارت اپل

    ماسک فیلتردار(بسته 10عددی)باتخفیف%44

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    موجود در انبار

    نام محصول: شیرین بیان

    طبیعت: گرم

    خواص: درمان ورم معده و روده، علاج زخم معده و اثنی عشر، درمان یرقان، درمان امراض کلیه، برطرف کننده سرماخوردگی، رفع سرفه و گرفتگی صدا

    عرق شيرين بيان خواص

    طرز استفاده: قبل از هر غذا یک استکان و بعد از هر غذا نصف استکان میل شود.

    مصرف بیش از حد شیرین بیان (بیش از ۲۰ گرم در روز) سبب ایجاد عوارضی مانند افزایش فشار خون، افزایش وزن و آسیب به طحال می شود.

     

    ۰۹۱۲۰۰۳۰۹۸۰

    برای دریافت مشاوره و یا اطلاعات بیشتر  می توانید از طریق آی دی تلگرام و یا تماس با شماره تلفن فوق اقدام نمایید.

     @attarak_ad

    گرم

    بطری شیشه یا پت

    نگهداری در دمای معمولی و دور از نور مستقیم خورشید

    برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری
    خود شوید. اگر این محصول را قبلا از فروشگاه خریده باشید، نظر شما به
    عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد.

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    امروزه استفاده از داروهای گیاهی بخش قابل توجهی از بازار درمان را در همه جهان بخودش اختصاص داده است. و این روند به سرعت در حال پیشرفت است.

    نماد اعتماد الکترونیکی

    کد تایید *

    با دلگرم همراه باشید تا با فواید شیرین بیان بیشتر آشنا شوید.

    عرق شيرين بيان خواص

    شیرین بیان از جمله گیاهان دارویی خودرو است و کمتر مورد کشت قرار می‌گیرد. برگ های آن مرکب است و از 4 تا 7 زوج برگ به اضافه یک برگچه انتهایی تشکیل یافته ‌است که به سبب ترشح شیره، چسبنده‌اند. گل های این گیاه به رنگ های ارغوانی، زرد یا بنفش یا آبی مایل به سفید هستند و میوه‌اش شامل 5 تا 6 دانه مایل به قهوه‌ای است. ریشه و ساقه زیرزمینی آن مصرف دارویی دارد.

    قسمت مورد استفاده شیرین بیان، ساقه‌های زیرزمینی و ریشه‌های گیاه است که دارای ترکیبات مختلفی است. مهم‌ترین ماده ای که موجب شیرینی شیرین بیان می شود، ترکیب موجود در ریشه‌های گیاه به نام اسید گلیسریزیک است که 50 برابر شکر شیرینی دارد. اسید گلیسریزیک با افزایش سن گیاه افزایش می‌یابد.

    ترکیبات موجود در ریشه شیرین بیان برای مقابله با پوسیدگی دندان مفید هستند. همچنین خاصیت ضدمیکروبی داند، بنابراین می‌توان از شیره این گیاه به عنوان ماده ضدپوسیدگی در محلول‌های شستشوی دهان و نیز خمیر دندان‌ها استفاده کرد.

    نام‌های دیگر آن: مهک، بیخ مهک، متکی، میجو، مژو، سوس، اصل‌السوس، مجو، مگ و مخ می‌باشد.

    عرق شيرين بيان خواص

    1. طبع آن گرم و خشک است.2. برای آنژین 10 گرم شیرین‌بیان را در 250 سی‌سی آب سرد ریخته حرارت می‌دهیم تا به جوش آید سپس 5 دقیقه بجوشد 12 ساعت بگذارید بماند سپس صاف نموده طی چند نوبت تا شب به مدت یک هفته بنوشید.3. برای گرفتگی حنجره و صدا از روش شماره 2 استفاده شود.

    4. برای عفونت گلو و برونشیت از روش شماره 2 استفاده شود.5. برای یبوست مانند شماره 2 تهیه گردد یک استکان آخر شب و یک استکان صبح ناشتا بنوشید.6. برای دل دردی که در اثر سوءهاضمه باشد یک فنجان از جوشانده ریشه شیرین‌بیان میل شود. طرز تهیه جوشانده ماننده شماره 2 می‌باشد.

    7. جهت برطرف کردن سنگینی معده و هضم غذا بعد از غذا یک فنجان از جوشانده شیرین‌بیان میل شود.8. مصرف شیرین‌بیان باعث طول عمر می‌شود.9. برای خونریزی لثه‌ها روزی 2 بار با جوشانده شیرین‌بیان دهان‌شویه شود و برای تهیه این محلول 20 گرم در200 سی‌سی آب‌ سرد مخلوط‌ کرده بجوشد 15 دقیقه دم‌کرده صاف ‌نموده میل ‌شود.10. برای زکام از روش آنژین استفاده گردد.

    11. برای درد مثانه از جوشانده شیرین‌بیان که شرح آن در روش شماره 2 آمده است استفاده کنند.12. حبس‌البول از روش شماره 2 استفاده گردد.13. برای ورم و قرمزی چشم 50 گرم شیرین‌بیان در یک لیتر آب سرد جوشانده 12 ساعت بماند سپس صاف نموده چشم را بشوئید.

    14. ریشه شیرین‌بیان 4 گرم در 250 سی‌سی آب سرد جوشانده سپس دم‌کرده هر 6 ساعت یک فنجان بنوشند خلط‌آور می‌باشد.15. جهت زخم معده 3 گرم در 150 سی‌سی آب جوشانده دم‌کرده به مدت 12 ساعت بماند سپس روزی 3 فنجان بنوشید.

    16. کسانی که فشار خون دارند از خوردن شیرین‌بیان خودداری کنند.17. برای بیماران دیابتی شیرین‌بیان ممنوع می‌باشد.18. کسانی که بحران‌های کبدی دارند منجمله صفرا و سیروز کبدی نباید استفاده کنند.19. مدت استفاده شیرین‌بیان نباید بیش از 3 هفته باشد.20. شیرین‌بیان تقویت‌کننده غده‌های فوق کلیوی می‌باشد.21. کسانی که می‌خواهند ترک دخانیات کنند هر زمان که می‌خواهند سیگار بکشند به جای آن ریشه شیرین‌بیان را بمکند.

    22. خوردن شیرین‌بیان ضد سرطان است.23. برای درمان زخم معده روزی 2 گرم شیرین‌بیان را با عسل مخلوط نموده میل کنند.24. سعی کنید پوست ریشه شیرین‌بیان را جدا نموده از مغز آن استفاده کنید زیرا ممکن است پوست آن سمی باشد چون مار ریشه این گیاه را زیاد دوست دارد و خودش را به آن می‌مالد.

    25. کسانی که فشار خون آن‌ها بالا است بعد از خوردن شیرین‌بیان آب هندوانه بنوشند.26. برای درمان لکه‌های سفید و زردی چشم برگ شیرین‌بیان را سائیده پودر آن را به چشم بکشند.27. برای رفع بوی بد بدن، زیر بغل و بین انگشتان پا برگ شیرین‌بیان را به صورت ضماد بگذارید.28. برای درمان سوختگی‌های شدید برگ خشک شیرین‌بیان را سائیده با روغن زیتون مخلوط نموده به صورت مرهم بمالند.

    29. برای درمان زخم‌ها و بریدگی پودر برگ خشک شیرین‌بیان را بپاشید.30. برای تقویت اعصاب ابتدا ریشه شیرین‌بیان را در آب سرد خیسانده سپس می‌جوشانیم 12 ساعت بماند صاف نموده و از این جوشانده روزی 3 فنجان بنوشند.31. برای تقویت نیروی جنسی 40 گرم پودر شیرین‌بیان را با 150 گرم عسل مخلوط نموده روزی یک قاشق چایخوری میل شود.

  • قیمت قرص جینسینگ چاق کننده
  • 32. برای جلای صورت 2 گرم ریشه شیرین‌بیان، یک گرم شکر، یک گرم رازیانه را در 200 سی‌سی آب خیسانده سپس حرارت داده صاف نموده روزی 3 فنجان بنوشند.

    33. جهت افزایش ترشحات ‌عادت‌ماهانه ازجوشانده شیرین‌بیان بنوشند.34. رب‌السوس از عصاره شیرین‌بیان بدست می‌آید به این صورت که 80 گرم ریشه شیرین‌بیان را خرد نموده سپس در 800 گرم آب مقطر به مدت 12 ساعت خیسانده و باز مجدداً می‌گذاریم بماند تا ته‌نشین شود آن‌گاه آب صاف شده را با حرارت غیر مستقیم (بن‌ماری) حرارت داده تا غلیظ شود این عصاره برای تمام مواردی که گفته شد مفید می‌باشد روزی 3 قاشق مرباخوری میل شود.

    35. کسانی که تصلب شرائین دارند به مدت یک هفته از جوشانده شیرین بیان که در دستورهای قبلی آمده است میل کنند.

    36. کسانی که فشارخون آن‌ها پائین است از جوشانده شیرین‌بیان استفاده کنند.37. برای تنگی‌نفس از جوشانده شیرین‌بیان روزی 3 فنجان بنوشند.38. برای جلوگیری از ریزش مو با جوشانده شیرین بیان موها را ماساژ دهید.

    39. برای تب‌های مزمن 2 گرم ریشه شیرین بیان را در 150 سی‌سی آب‌ جوشانده 12 ساعت بماند سپس صاف نموده با 2 گرم ترنجبین مخلوط نموده در 2 نوبت میل شود.40. ریشه شیرین‌بیان برای سرطان پوست، معده و خون مفید می‌باشد.41. برای درمان انگل 50 گرم ریشه شیرین‌بیان و 50 گرم رازیانه را مخلوط نموده روزی 5 گرم به مدت 5 روز میل شود.

    42. برای رفع بیماری بلغم شیرین‌بیان مفید می‌باشد.43. جهت بواسیر از جوشانده شیرین‌بیان میل شود.44. برای اسید اوریک از جوشانده شیرین‌بیان استفاده شود.

    45. جهت سوزش مجاری ادرار 10 گرم شیرین‌بیان را در 250 سی‌سی آب سرد خیس نموده سپس با حرارت ملایم جوشانده 12 ساعت بماند صاف کرده با کمی عسل شیرین نموده میل شود.46. برای ورم پروستات از روش شماره 45 استفاده شود.

    عرق شيرين بيان خواص

    مورد احتیاط مصرف عرق شیرین بیان

    عرق شیرین بیان در زنان باردار , کودکان زیر۷سال, افراد با فشار خون بالا و اختلالات غده تیروئید مصرف نشود.

    نسخه تکمیلی درطب سنتی به تو صیه سایت بوعلی باب سلامتی برای درمان زخم معده:

    جهت درمان زخم معده و ورم معده پرهیز شود:

    حبوبات – لبنیات – چای پررنگ – اسفناج – گوجه فرنگی – بادمجان – غذاهای سرخ کرده و پرچرب – ادویه های تند- غذاهای آبدار.

    گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

    مرجان امینی

     

    شیرین بیان یک طعم‌دهنده طبیعی مواد غذایی است که البته در محصولات دارویی و طب سنتی هم کاربرد دارد، یکی از خواص بی‌نظیر شیرین بیان درمان مشکلات معده است. همچنین این گیاه دارویی، بسیاری از مشکلات پوستی مثل اگزما و خارش را درمان می‌کند. درباره خواص شیرین بیان هر چه بگوییم باز هم کم است، با مجله دلتا همراه باشید.

    گیاه شیرین بیان بومی جنوب اروپا و آسیا است و به عنوان ” ریشه شیرین ” معروف است؛ ریشه این گیاه بسیار شیرین و سرشار از مواد معدنی مفید مثل فسفر، کلسیم، کلوئین، آهن، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم، سیلیسیم و روی است.

    همانطور که گفتیم، شیرین بیان در آشپزی کاربرد زیادی دارد، در طب سنتی چینی از این گیاه استفاده فراوانی می‌شود؛ شیرین بیان به گیاه صلح طلب هم معروف است. با ما همچنان همراه باشید تا درباره خواص شیرین بیان بیشتر بدانید.

    عرق شيرين بيان خواص

    بعد از گل گاو زبان، اسطوخودوس، بابونه و آویشن حالا نوبت به این گیاه دارویی رسیده است. درباره خواص شیرین بیان یا گیاه صلح طلب هرچه بگوییم، باز هم کم است، از این به بعد، مشکلات روده، معده، کبد و سرماخوردگی و عفونت های ویروسی خود را به گیاه شیرین بیان بسپارید. در ادامه با فواید شیرین بیان بیشتر آشنا می‌شویم:

    آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در عصاره شیرین بیان سلامت قلب را تضمین می‌کند و برای کنترل دیابت یک گزینه عالی است. این گیاه مانع از تشکیل پلاک در شریان های بدن می‌شود و از عروق قلب محافظت می‌کند.

    شیرین بیان یک گیاه ضد التهاب است، در طب سنتی ثابت شده است که آرتریت روماتوئید را می‌توان با این داروی گیاهی درمان کرد. تحقیقات نشان داده است که شیرین بیان می‌تواند سطح پروتئین و سیتوکین ها و همچنین تورم مفاصل را کاهش دهد.

    شیرین بیان خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد که می‌تواند از سلول های کبد و چربی بالای آنها محافظت کند؛ گلیسیریزین موجود در شیرین بیان می‌تواند سموم ناشی از اختلال کبد را درمان کند.

    طبق مطالعات دانشمندان، اسید گلیسیریزین موجود در شیرین بیان می‌تواند در برابر رشد هلیکوباکتر پیلوری از فرد محافظت کند، اگر مشکل سوء هاضمه دارید، مصرف جوشانده شیرین بیان را فراموش نکنید.

    ریشه شیرین بیان را دست کم نگیرید. اگر دچار سندروم پیش از قاعدگی هستید، شیرین بیان با مواد غنی مثل ایزوفلاون ها می‌تواند به شما کمک کند. شیرین بیان یک ماده مغذی است که به تعادل هورمون های خانم ها کمک می‌کند. این ماده می‌تواند گر گرفتگی های ناشی از یائسگی خانم ها را برطرف کند.

    شیرین بیان در جلوگیری از نقص عملکرد غده ها و هورمون های بدن بسیار مؤثر است؛ مصرف این ماده می‌تواند هورمون استرس را در فرد کنترل کند.

    گیاه شیرین بیان مشکل سل ریوی را درمان می‌کند، این گیاه ضد التهاب و ضد میکروب در برطرف کردن آسم و عفونت ریه تاثیر می گذارد . شیرین بیان حاوی گلیسیریزین اسید است که در درمان بیماری های ویروسی، قارچی و باکتریایی هم بسیار مؤثر است. اثر ضد ویروسی این گیاه آنقدر قوی است که می‌تواند عفونت ناشی از تب خال را هم درمان کند.

    گیاه شیرین بیان گلودرد، سرفه، سرماخوردگی، برونشیت و بیماری های ریوی و عفونت های ناشی از آن را درمان می‌کند. اگر اختلال تنفسی یا آنفولانزا دارید، این گیاه ویروس کش را امتحان کنید.

    همانطور که گفتیم، شیرین بیان خاصیت ضد باکتری دارد که در نابود کردن ویروس های بدن موثر است. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که شیرین بیان می‌تواند ویروس عفونی ایدز و هپاتیت را کنترل و درمان کند. گلیسیریزین موجود در ریشه های این گیاه به مهار تکثیر ویروس کمک می‌کند؛ برای کنترل عفونت ناشی از این بیماری ها از عرق شیرین بیان استفاده کنید.

    چای یا عرق شیرین بیان می‌تواند به درمان مشکلات باروری در خانم هایی که اختلالات هورمونی مثل پلی کیستیک تخمدانی دارند، کمک کند. این گیاه هورمون استروژن را در بدن خانم ها تنظیم و قاعدگی و زمان تخمک گذاری آنها را منظم می‌کند.

    عصاره و عرق شیرین بیان می‌تواند شما را لاغر تر کند. فلانوئید های موجود در این گیاه، با چاقی و چربی های زائد بدن مبارزه می‌کنند، مصرف روزانه این گیاه باعث تناسب اندام شما می‌شود.

    زیبایی پوست و موی خود را به طب سنتی و دارو های گیاهی بسپارید. در این میان، انتخاب گزینه گیاهی شیرین بیان می‌تواند برای شما معجزه کند. این گیاه التیام دهنده عالی پوست او در درمان اگزما و دیگر بیماری های پوستی موثر است. اگر یک ضد آفتاب طبیعی می‌خواهید عصاره این گیاه را امتحان کنید. همچنین ریشه این گیاه، شوره سر را درمان می‌کند و باعث تحریک و تقویت پیاز مو می‌شود.

    شیرین بیان با مواد غنی که دارد، افسردگی را کنترل و درمان می‌کند؛ این مسئله به خصوص بعد از زایمان برای خانم ها بسیار مؤثر است؛ چون مصرف عرق و ریشه شیرین بیان، برای درمان افسردگی بعد از زایمان گزینه مناسبی است. کلسیم، بتاکاروتن و منیزیم در این گیاه، ضد افسردگی و  درمان کننده اختلال عصبی ( فلج بل ) است.

    نظر شما درباره شیرین بیان و خواص این گیاه چیست؟ اگر تا به حال ریشه یا عرق این گیاه را امتحان نکرده‌اید، همین حالا دست به کار شوید و خود را به خوردن یک فنجان چای یا دمنوش گیاهی شیرین بیان مهمان کنید.


    ۵ دی، ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۵ ق٫ظ


    بسیار مفید


    پاسخ


    ۴ دی، ۱۳۹۸ در ۶:۵۰ ب٫ظ


    مفید بود

    عرق شيرين بيان خواص


    پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌سایت

    به طور کلی، کمبود ویتامین چیزی نیست که تشخیص آن از سوی خودِ افراد به سادگی امکان‌پذیر باشد…

    اگرچه وصیت کننده (موصی) می‌تواند تمام اموال و دارایی‌های خود را برای بعد از فوت وصیت کند، اما این ورثه هستند که باید وصیت بیشتر از ثلث را قبول کنند. در واقع، زمانی‌که متوفی بیشتر از یک‌سوم اموال خود را وصیت کرده باشد ورثه می‌توانند این وصیت را قبول یا رد کنند که این امر برای رعایت حقوق ورثه است.

    شیرین‌بیان (نام علمی: Glycyrrhiza glabra)، که به فارسی مَهْک گفته می‌شود، گیاهی خودرو از تیرهٔ سبزی‌آساها، بومی جنوب اروپا، شمال آفریقا و نواحی معتدل آسیا ست

    به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، در اکثر نقاط ایران خصوصاً در شهرستان خاتم مروست و نواحی شرقی و شمال شرقی و همچنین آذربایجان،سلسله جبال بختیاری و شهرستان اقلید به فراوانی می‌روید. شیرین بیان از ۴ تا ۷ زوج برگ به اضافهٔ یک برگچهٔ انتهایی تشکیل شده است که به سبب ترشح شیره، چسبنده‌اند. گلهایش مایل به آبی و میوه‌اش شامل ۵ تا ۶ دانهٔ مایل به قهوه‌ای است. ریشه و ساقهٔ زیرزمینی آن مصرف دارویی دارد.ریشه‌ها و ریزومهای این گیاه دارای پوستی قهوه‌ای‌ رنگ یا سیاه و مغز زردرنگ است.

    شیرین‌بیان گیاه بومی مناطق مدیترانه است و همچنین یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی بومی ایران است که به‌میزان قابل توجهی سالیانه از آن صادر می‌شود. به‌گفته وی شیرین‌بیان دارای طبیعت گرم و خشک است و ساقه‌ای به‌طول ۱ متر و برگ‌های مرکب از تعدادی برگچه کدر و سبزرنگ و گل‌هایی به‌رنگ سفید و بنفش و زرد دارد.

    این کارشناس بهداشت عمومی بیان داشت: ماده اصلی این گیاه اسید گلیسیریزیک با شیرینی ۳۰ تا ۵۰ برابر ساکارز است که در صنایع دارویی و غذایی کاربرد فراوان دارد.

    عرق شيرين بيان خواص

    خواص شیرین بیان برای معده

    از شناخته شده ترین خواص ریشه و ریزوم (ساقه زیر زمینی) شیرین بیان استفاده از آن در درمان زخم معده است. پزشکان طب سنتی به درمان زخم معده با شیرین بیان در زمان کوتاه سه تا چهار ماهه اعتقاد دارند. به طور کلی این گیاه به دلیل داشتن ماده موثره‌ای به نام «اسید گلیسیرینیک» در درمان زخم‌های گوارشی، به‌ویژه زخم معده، اثنی عشر و نیز التهاب معده (گاستریت) موثر است . مهمترین خاصیت شیرین بیان که جدیدا کشف شده است و در اروپا و آمریکا استفاده می شود، درمان سرطان معده با این گیاه ارزشمند است.

    مکانیسم تاثیر شیرین بیان برای معده، به این صورت است که شیرین بیان به واسطه ترکیبات ذکر شده، سطح اسید معده را پایین می‌آورد، سوزش معده و سوء هاضمه را کم می‌کند و در نهایت به عنوان یک ضد یبوست ملایم عمل می‌کند و می‌توان از آن، برای رفع اسپاسم، التهاب و ناراحتی در لوله گوارش استفاده کرد. همچنین این گیاه با افزایش شیره صفرا و کاهش سطح کلسترول تاثیر مثبتی روی کبد هم دارد. به طور کلی بیماری ورم معده، التهاب پوشش داخلی معده است و تنها یک بیماری محسوب نمیشود، بلکه گروهی از بیماری هاست و ممکن است موجب خوردگی مخاط معده و خونریزی شود. بنابراین عجیب نیست که عده‌ای از اطبا سنتی اعتقاد دارند، زمانی که معده پاک و سالم باشد تمام اعضای بدن سالم هستند و این ویژگی مهمترین خاصیت گیاه شیرین بیان است.

    خواص عرق شیرین بیان برای معده

    بخش مورد استفاده دارویی گیاه ریشه بیان ریشه و ریزوم آن است. عصاره گیاه شیرین بیان، با جوشاندن ریشه گیاه و تبخیر بخش عمده آب آن، به دست می آید که ماده‌ای به رنگ سیاه مایل به قهوه‌ای است، این ماده به دو صورت جامد و شیره عرضه برای استفاده دارویی عرضه می‌گردد. از این عصاره، در پزشکی، داروسازی، صنایع غذایی و بهداشتی استفاده‌ میشود. از دیگر کاربردهای عصاره شیرین بیان، شیرین کردن فرآورده های غذایی و صنعت شیرینی و شکلات است، چون ۵۰ برابر شکر شیرینی دارد و علاوه بر این، خواص دارویی مفیدی هم دارد.

    تهیه شربت شیرین بیان: برای ساخت شربت شیرین بیان باید ریشه بدون پوست این گیاه را پودر کرده و با آب مخلوط نمایید و آنقدر بجوشانید تا غلیظ شود.

    تهیه دم کرده شیرین بیان: برای درست کردن دم کرده شیرین بیان باید ۵۰ گرم ریشه شیرین بیان بدون پوست را آسیاب کنید و در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد.

    تهیه جوشانده شیرین بیان: برای درست کردن جوشانده شیرین بیان باید ۵۰ گرم ریشه شیرین بیان بدون پوست را آسیاب کرده و در ۱۰۰ گرم آب بریزید و آنقدر بجوشانید که دوسوم آن باقی بماند.

    تهیه جوشانده شیرین بیان برای معده درد: به این منظور ۱۰ گرم از ریشه تمیز شده شیرین بیان و به همان میزان ریشه انار شیرین را با یک لیوان آب سرد به مدت پانزده دقیقه آهسته جوشانده، صاف کرده و ناشتا به مدت ۴۰ روز مصرف کنید.

    تهیه جوشانده شیرین بیان برای رفع نفخ، ریفلاکس و ترشی معده: به این منظور ریشه شیرین بیان را کوبیده و به میزان دو قاشق سوپ خوری به همراه یک قاشق نعناع پودر شده، یک قاشق بابونه، یک قاشق پونه و یک قاشق زیره سبز مخلوط کرده و بعد از هر وعده غذا، یک قاشق مرباخوری از این ترکیب را با یک لیوان آب جوش ده دقیقه دم کرده به جای چای بنوشید.

    نحوه مصرف عرق شیرین بیان: به جای استفاده از گیاه شیرین بیان می‌توان از عرق این گیاه استفاده نمود، مقدار مصرف عرق شیرین بیان برای بزرگ سالان، روزی سه بار یک فنجان و برای کودکان، روزی سه بار به میزان نصف فنجان است و بهتر است این عرق در وسط غذا میل شود.

    مضرات شیرین بیان

    لازم به ذکر است، استفاده زیاد از شیرین بیان برای طحال مضر است و اگر می‌خواھید از این گیاه برای برطرف کردن بیماری و برای مدت طولانی استفاده کنید بھتر است آن را با کتیرا مصرف کنید. همچنین استفاده از گیاه و فراوده‌های شیرین بیان برای زنان باردار، کودکان زیر ۷ سال، افراد با فشار خون بالا و اختلالات غده تیروئید ممنوع است.

    مصرف بی رویه شیرین بیان یا سایر فرآورده های آن به سبب تحریک غدد فوق کلیوی و ترشح بیش از اندازه هورمون آلدوسترون مضر است. این حالت سبب عوارضی چون اختلال در فعالیت های متابولیسمی و بالا رفتن فشار خون می گردد. در صورت مصرف بیش از ۲۰ گرم در روز، بروز عوارض نامطلوب بعید نیست.

    درمان زخم معده با شیرین بیان و درمان ورم معده با شیرین بیان و درمان رفلاکس معده با شیرین بیان و درمان معده با شیرین بیان و درمان سوزش معده با شیرین بیان و درمان اسید معده با شیرین بیان و درمان سرطان معده با شیرین بیان و درمان عفونت معده با شیرین بیان

    در منابع طب سنتی ایران از این گیاه به عنوان سوس نام‌برده می‌شود و این گیاه را به عنوان گیاه گرم و تر معرفی کرده‌اند و کاربردهای مختلفی برای آن ذکر شده است.

    کاربردهای درمانی شیرین بیان برای معده

    ورم معده، زخم معده و بیماریهای التهابی روده: اثرات درمانی شیرین بیان در تمام قسمتهای دستگاه گوارش دیده می شود لذا می توان از آن در تمام موارد التهاب یا زخم دیواره روده یا معده استفاده کرد. استفاده از چای شیرین بیان در شبها می تواند به کاهش ریفلاکس معدی کمک کند.

    آرتریت التهابی: قدرت ضد التهابی شیرین بیان می تواند در از بین بردن حالتهایی نظیر خشکی، داغی و درد عضلات و مفاصل مؤثر باشد. شیرین بیان با روشی که زیاد با عملکرد سایر استروئیدها متفاوت نیست، به تعدیل التهاب مزمن و شرایطی مانند آرتریت روماتوئید و پلی میالژیا کمک می کند.

    زخم های دهانی، گلودرد، برونشیت و سرفه: چای شیرین بیان به تنهایی یا در ترکیب با سایر گیاهان می تواند یک داروی غرغره یا دهانشویه مؤثر با طعم مناسب زخم های زبان، دهان، گلو و حنجره باشد. نوشیدن این چای نیز می تواند به درمان التهابات و تحریک راههای تنفسی مثل عفونت برونش ها کمک کرده و برای درمان سرفه و از بین بردن خلط سینه مؤثر باشد. اینچنین به نظر می رسد که این گیاه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها نیز مؤثر باشد.

    عفونت های ویروسی: اگرچه شیرین بیان به این منظور شناخته نمی شود، اما در ترکیب با سایر گیاهان می تواند منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با عفونت های ویروسی و سایر عفونت ها شود. از جمله دیگر بیماریهایی که شیرین بیان برای آنها توصیه شده است می توان به سندروم خستگی مزمن، مونو نوکلئوز، بیماری لایم، زونا و التهاب لوزه ها اشاره کرد.

    تقویت کننده غدره آدرنال: شیرین بیان می تواند در شرایطی که غدد آدرنال به استرس های طولانی مدت مبتلا شده اند کارساز باشد. این گیاه یک مقوی مؤثر برای غدد آدرنال بوده و به بهبودی بیماری و خستگی مزمن کمک می کند. شیرین بیان یک داروی استروژنی است که می تواند به خصوص در درمان خستگی های مزمن دوران یائسگی به کار رود.

    سایر کاربردها: تحقیقات در چین نشان داده است که شیرین بیان می تواند در سندروم تخمدان پلی کیستیک و بهبود نظم قاعدگی و باروری مؤثر باشد. این گیاه همچنین از کبد و بافتهای غشایی در معده و مسیرهای تنفسی حفاظت می کند. شیرین بیان داروی خوبی برای باز یافتن سلامتی و بهبود بعد از بیماری است. نحوه ی مصرف شیرین بیان برای معده: ۱ تا ۴ گرم از پودر ریشه ها را بصورت دمکرده و یا جوشانده به تعداد سه مرتبه در طول روز استفاده می کنیم. تهیه دم کرده شیرین بیان برای معده برای درست کردن دم کرده ی شیرین بیان باید ۵۰ گرم ریشه شیرین بیان بدون پوست را آسیاب کنید و در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد.

    برای درست کردن جوشانده شیرین بیان نیز باید ۵۰ گرم ریشه شیرین بیان بدون پوست را آسیاب کرده و در ۱۰۰ گرم آب بریزید و آنقدر بجوشانید که دوسوم آن باقی بماند.

    عصاره شیرین بیان با جوشاندن ریشه گیاه شیرین بیان و تبخیر بخش عمده آب آن، ماده ای سیاه رنگ (مایل به قهوه ای) به دست می آید که همان عصاره است. این ماده به دو صورت جامد و شیره عرضه می گردد. عصاره شیرین بیان در پزشکی، داروسازی، صنایع غذایی و بهداشتی مصارف متعددی دارد.

    عرق شيرين بيان خواص

    کاربرد اصلی این ماده، (در کشورهای غربی) شیرین کردن فرآورده های غذایی است، چون ۵۰ برابر قند (ساکاروز) شیرینی دارد و علاوه بر این، خواص دارویی هم دارد.

    برای ساخت شربت شیرین بیان باید ریشه بدون پوست این گیاه را آسیاب کرده و با آب مخلوط کرده و آنقدر بجوشانید تا غلیظ شود.

    نمی توان تکه های شیرین بیان را مانند آب نبات در دهان گذاشت و مکید، استفاده زیاد از شیرین بیان برای طحال مضر است و اگر می خواهید از شیرین بیان برای برطرف کردن بیماری و برای مدت طولانی استفاده کنید بهتر است آنرا با کتیرا بخورید.

    شیرین بیان به عنوان گیاهی شناخته شده در دفع سموم، نرم کننده، مرهم، ضد بو، خلط آور، عرق آور، تب بر، ملین و مناسب برای ناراحتی‌های قفسه سینه و محرک تولید استروژن در نظر گرفته می‌شود.

    این گیاه بر خلاف نامش ماده موثر تلخی دارد و می‌توان جوشانده آن را با مقداری شیرین کننده مانند نبات یک‌بار در روز استفاده کرد.

    انتهای پیام/*

    دیدگاهها بسته است.

    امانت داری و اخلاق مداری/ استفاده از اخبار با ذکر منبع تهران نیوز مجاز می باشد.

    شیرین‌ بیان یا مهک، گیاهی خودرو از تیره باقلاییان است که دارای برگ‌ های مرکب بوده، گل هایی به رنگ آبی، ارغوانی و زرد دارد، میوه‌ ی آن شامل 5 تا 6 دانه قهوه ای رنگ است و ریشه و ساقه زیر زمینی آن که به رنگ قهوه ای یا سیاه می باشد، مصرف دارویی دارد.

    ریشه شیرین بیان به خاطر خواص دارویی برای درمان بیماری های معده و روده به شهرت رسیده و فواید فراوانی نیز برای پوست صورت و موهای سر دارد. همچنین دمنوش شیرین بیان به لاغری و کاهش وزن، کاهش دردهای قاعدگی زنان و درمان ناباروری مردان کمک به سزایی می کند.

    در ادامه همراه ما باشید تا با فواید گیاه شیرین بیان و مقدار مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

    توجه : پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

    مقادیر بالای ویتامین ها، مواد معدنی و فلاونوئید های موجود در ریشه شیرین بیان و همچنین خواص ضد التهابی آن به درمان آکنه و جوش صورت و قرمزی ناشی از جوش کمک می کند.

    عرق شيرين بيان خواص

    استفاده از ماسک شیرین بیان به کاهش لکه های پوستی کمک کرده و باعث روشن شدن و سفیدی پوست صورت می شود.

    ماسک روشن کننده پوست با شیرین بیان

    یک فنجان دمنوش شیرین بیان را با یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه ترکیب کنید و بر روی صورت خود بمالید، بگذارید تا خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید.

    شیرین بیان به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتری که دارد، برای درمان خارش و قرمزی ناشی از اگزما و پسوریازیس مفید می باشد.

    ریشه شیرین بیان یکی از بهترین روش های طبیعی برای پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی محسوب می شود. برای درمان آفتاب سوختگی، کافی است یک فنجان دمنوش شیرین بیان را با یک فنجان آب خیار تازه ترکیب کنید و بر روی پوست آسیب دیده بمالید.

    فلاونوئیدها و فیتو استروژن ها موجود در شیرین بیان و همچنین خواص ضد التهابی آن، به درمان شوره سر کمک می کنند.

    ماسک مو شیرین بیان

    مقداری حنا را در یک لیوان دمنوش شیرین بیان بریزید و بر روی پوست سر بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس بشویید.

    گلیسیرریزین موجود در شیرین بیان، باعث سم زدایی و پاک سازی کبد شده و به دلیل خواص ضد ااتهابی که دارد، اثرات استرس اکسیداتیو بر روی کبد را کاهش می دهد.

    مطالعات نشان داده که مصرف ریشه شیرین بیان می تواند به درمان کبد چرب غیر الکلی کمک کند.

    تحقیقات اولیه نشان می دهد که فلاونوئید های موجود در ریشه شیرین بیان، باعث کاهش اکسیداسیون چربی در بدن شده و می توانند به لاغری و کاهش وزن کمک کنند.

    در طب سنتی از ریشه شیرین بیان بیشتر برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می شود؛ ریشه شیرین بیان به دلیل مقادیر بالای گلیسیرریزین و همچنین خواص ضد التهابی که دارد، یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان زخم معده، سوزش سر دل و مسمومیت غذایی محسوب می شود.

    شیرین بیان دارای خواص ضد التهابی قوی است و می تواند به درمان سندرم روده تحریک پذیر کمک کند.

    شیرین بیان به دلیل مقادیر بالای گلیسیرریزین موجود در آن، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می دهد.

    همچنین شیرین بیان دارای خواص ضد التهابی است و با پاک سازی سیستم تنفسی به درمان گلودرد و سرفه کمک می کند.

    برای درمان گلو درد و سرفه، بهتر است دمنوش شیرین بیان را یک تکه چوب دارچین و یک بند انگشت زنجبیل تازه تهیه کنید.

    ریشه شیرین بیان دارای خواص ضد التهابی بوده و یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان سندروم پیش از قاعدگی و همچنین درد پریود محسوب می شود.

    علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد که مصرف ریشه شیرین بیان در دوران یائسگی، گر گرفتگی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

    مطالعات نشان داده که گلیسیرریزین موجود در شیرین بیان با کاهش سطح تستوسترون در بدن زنان، به درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک، کمک می کند.

    مطالعات در ایتالیا نشان داده که ریشه شیرین بیان با افزایش سطح هورمون تستوسترون و همچنین افزایش تعداد اسپرم در مردان به درمان اختلالات نعوظ و ناباروری در مردان کمک می کند.

    شیرین بیان با اثر بر روی غدد فوق کلیه، باعث تنظیم سطح کورتیزول در بدن شده و به این ترتیب استرس و اضطراب را درمان می کند.

    در طب سنتی چینی از شیرین بیان برای درمان انواع سرطان، استفاده می شود. همچنین برخی مطالعات نشان داده که ریشه شیرین بیان می تواند به درمان سرطان سینه و سرطان پروستات کمک کند.

    شیرین بیان به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی که دارد، خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بوی بد دهان را کاهش می دهد.

    می توان دمنوش شیرین بیان را به عنوان یک دهانشویه طبیعی استفاده کرد.

    شیرین بیان به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان درد و تورم ناشی از روماتیسم می باشد.

    عرق شيرين بيان خواص

    گلابریدین یک فلاونوئید موجود در شیرین بیان است که از آسیب های اکسیداتیو در مغز جلوگیری کرده و با بهبود حافظه و عملکرد های شناختی، خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را کاهش می دهد.

    شیرین بیان دارای خواص ضد التهابی قوی است و به دلیل مقادیر بالای فلاونوئید هایی که دارد، باعث توقف مرگ سلول های نورونی شده و خطر ابتلا به بیماری ام اس را کاهش می دهد.

    زیاده روی در مصرف شیرین بیان، با کاهش سطح پتاسیم خون و افزایش کورتیزول در بدن، باعث افزایش فشار خون بالا شده و ضربان قلب را افزایش می دهد.

    متخصصان توصیه می کنند که زنان در دوران بارداری و شیردهی بهتر است از مصرف شیرین بیان، اجتناب کنند چون می تواند باعث افزایش فشار خون شود و همچنین ممکن است خطر سقط جنین در زنان باردار را افزایش دهد.

    علاوه بر این چون شیرین بیان سطح کورتیزول خون را افزایش می دهد، می تواندباعث انقباضات رحمی شده و باعث زایمان زودرس شود.

    توصیه می شود که کودکان زیر 10 سال به هیچ وجه نباید از شیرین بیان استفاده کنند چون ممکن است باعث افزایش فشار خون در آن ها شود.

    ریشه شیرین باعث کاهش سطح پتاسیم در بدن یا هیپوکالمی شده که می تواند ضعف عضلانی را در پی داشته باشد.

    مصرف ریشه شیرین بیان می تواند باعث تشدید بیماری های کلیوی شد.

    طبیعت شیرین بیان معتدل است. شیرین بیان حاوی مقادیر بالای کلسیم، کولین، آهن، منیزیم، نیاسین، پانتوتنیک اسید، فسفر، پتاسیم، ریبوفلاوین، سلنیوم، سیلیکون، تیامین، ویتامین E، روی، فلاونوئید ها، گلوکز، ساکارز، آسپارژین و گلیسیرریزین می باشد.

    شیرین بیان، بومی اروپا و آسیاست و در بیشتر مناطق ایران به ویژه در شهرستان خاتم مروست، آذربایجان و شهرستان اقلیدبه فراوانی یافت می شود.

  • عکسهای عروسی آناشید حسینی
  • امروزه از ریشه شیرین بیان بیشتر به عنوان شیرین کننده، برای تهیه آب نبات استفاده می شود.

    گونه اسپانیایی : میوه آن صاف و بدون کرک است و قطر ریشه ی آن به 6 تا 18 میلی‌ متر می رسد.

    گونه روسی : برگ‌ های آن چسبناک است، ریشه‌ های زیادی به قطر 5 سانتیمتر دارد که قهوه ای رنگ هستند و شیرینی ملایمی دارند.

    گونه ترکی : ضخامت ریشه این گونه از شیرین بیان، حدود 8 سانتیمتر است.

    گونه ایرانی : ریشه های ضخیم تری نسبت به گونه های دیگر دارد.

    توصیه می شود که عصاره شیرین بیان را حداکثر تا 30 میلی گرم / میلی لیتر در روز استفاده کنید.

    سازمان بهداشت جهانی، دوز توصیه شده برای پودر ریشه شیرین بیان را حداکثر تا 75 میلی گرم در روز توصیه کرده است.

    پودر شیرین بیان بیشتر برای درمان اگزما و آکنه استفاده می شود.

    توصیه می شود که چای و دمنوش شیرین بیان را فقط به اندازه ی 1 فنجان در روز مصرف کنید. چای و دمنوش شیرین بیان بیشتر برای درمان زخم معده، سرماخوردگی و سرفه و استرس استفاده می شود.

    ریشه های خشک شیرین بیان را تمیز بشویید. در یک قوری به ازای هر فنجان آب جوش یک قاشق غذا خوری ریشه شیرین بیان بریزید و بگذارید با حرارت پایین به مدت 3 دقیقه خوب بجوشد، از روی اجاق گاز بردارید و بگذارید 5 دقیقه بماند تا دم بکشد.

    عرق شيرين بيان خواص

    دمنوش شیرین بیان آماده است در فنجان بریزید و بنوشید.

    در ادامه بخوانید : خواص دمنوش گل گاوزبان

    منابع : healthline – draxe – selfhacked – naturalfoodseries – stylecraze

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    عرق شيرين بيان خواص
    عرق شيرين بيان خواص
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *