طرز تهیه چند غذای ساده و جدید

دوره مقدماتی php
طرز تهیه چند غذای ساده و جدید
طرز تهیه چند غذای ساده و جدید

طرز تهیه چند غذای ساده و جدید

توپ تاپ

دوره مقدماتی php

هتل های شیراز

رزرو هتل

بلیط هواپیما چارتر



غذاهای سریع و رضایت بخش برای خانواده همه را خوشحال نگه خواهد داشت و به شما زمان بیشتری برای لذت بردن از با هم بودن می‌دهد.

اسپاگتی

این غذای کلاسیک ایتالیایی براحتی آماده می‌شود و افراد خانواده را کاملا سیر می‌کند. می‌توانید از پاستای گندم و یا به عنوان غذای فاقد گلوتن از پاستای نشاسته استفاده کنید. پخت ورمیشل تنها ۳ دقیقه طول می‌کشد و نوع گندم آن حدود ۶ دقیقه. ماکارونی‌های رشته‌ای هم فقط در چند دقیقه پخته می‌شوند.

ماکارونی و پنیر

طرز تهیه چند غذای ساده و جدید

ماکارونی و پنیر غذای مورد علاقه بچه‌ها و بزرگترهاست. برای تنوع بیشتر می‌توانید از پنیر موتزارلا بجای پنیر چدار استفاده کنید. مقداری بروکلی نیز اضافه کنید تا از سبزیجات هم استفاده کرده باشید. پخت این غذا تنها ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

همبرگر

همبرگر را با پنیر بپوشانید و با کاهو و گوجه فرنگی آرایش کنید. زمان پخت یک همبرگر به طور متوسط ۴ دقیقه خواهد بود می‌توانید در صورت لزوم ۱ دقیقه دیگر نیز به آن اضافه کنید. حواستان به زمان باشد زیرا هنگامی که یک همبرگر نپخته را دوباره سرخ می‌کنید همبرگر پخته خشک خواهد بود.

تاکو

بین نان‌های تاکو از مرغ، گوشت گاو و یا میگو استفاده کنید و روی آن‌ها را با سبزیجات و پنیر به عنوان یک وعده غذایی خوشمزه مکزیکی بپوشانید. تنها چیزی که با وجود نان ذرت مکزیکی باید بپزید گوشت است که سرخ کردن آن کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. اگر از گوشت چرخ کرده استفاده می‌کنید در حالیکه آن را سرخ می‌کنید با یک کاردک آن را جدا جدا کنید و به نان‌های ذرت مکزیکی خود بمالید سپس کاهو، گوجه فرنگی و پنیر اضافه کنید و در صورت تمایل سس بریزید.

سالاد سرآشپز

کمی گوشت سرد با پنیر یخ زده بردارید، کمی تخم مرغ نیمرو کنید و سالادی درست کنید که همه خانواده دوست داشته باشند. سالاد سرآشپز معمولا با ژامبون، بوقلمون، مرغ، گوشت گاو کباب شده یا هر ترکیب دیگری درست می‌شود. خیار، گوجه فرنگی و کاهو نیز از مواد اساسی این سالاد می‌باشند.

استیر فرای

گوشت و سبزیجات دلخواه خود را ترکیب کرده و در ماهی تابه با حرارت بالا سرخ کنید این کار ۳ تا ۶ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.

کباب مرغ با سیب زمینی پخته و ذرت

قبل از گریل کردن با خواباندن سینه مرغ کبابی در سس باربکیو کمی به آن عطر و طعم بدهید. با چنگال در سیب زمینی‌ها چند سوراخ ایجاد کنید و سپس در مایکروویو قرار دهید. سینه مرغ را به صورت پروانه‌ای برش دهید تا سرعت سرخ شدن بالا رود. مدت پخت این غذا ۲۰ دقیقه می‌باشد.

فاجیتا

به گوشت و سبزیجات خود ادویه بزنید و غذایی درست کنید که خانواده‌تان به زودی آن را فراموش نکند. بسته به نوع گوشتی که انتخاب می‌کنید، پخت مواد اولیه شما باید حدود ۱۰ دقیقه طول بکشد.

پنیر سرخ شده

بچه ها عاشق ساندویچ های پنیر سرخ شده هستند. کمی گوجه فرنگی، قارچ، آووکادو، پنیر موتزارلا یا چدار اضافه کنید و مقدار اندکی کره یا مارگرین روی نان بمالید و هر طرف را به مدت 1 دقیقه سرخ کنید.

سوپ مرغ رشته فرنگی

مرغ را با کمی حبوبات، سبزیجات و رشته فرنگی در قابلمه بیاندازید و حرارت را روی کم تنظیم کنید وقتی از محل کار به خانه بر می گردید غذا آماده است.

شیش کباب

سیخ کباب را به مدت ۲۰ دقیقه در آب بخیسانید قبل از آماده کردن گوشت و سبزیجات. بهترین راه کباب کردن است که ۱۰ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. این غذای خوشمزه با برنج کامل می‌شود.

فلفل دلمه‌ای شکم پر

فلفل دلمه‌ای را با سبزیجات، گوشت چرخ کرده، سس گوجه فرنگی، برنج و پنیر پر کنید. اگر می‌خواهید می‌توانید از گوجه فرنگی و پیاز خرد شده استفاده کنید. فلفل دلمه‌ای را به مدت ۲۵ دقیقه و با حرارت ۳۵۰ درجه فار‌‌نهایت در سس گوجه فرنگی تفت دهید.

پیتزا

خمیر آماده پیتزا بخرید، سس گوجه فرنگی و روغن زیتون اضافه کنید. اجازه دهید بچه‌ها بخشی از کار را به عهده بگیرند. بسته به نوع خمیر پخت پیتزا با حرارت ۳۵۰ درجه فار‌‌نهایت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.طرز تهیه چند غذای ساده و جدید

املت و میوه

صبحانه برای شام! هر کس می‌تواند انتخاب کند که در املت خود چه بریزد اما یک وعده غذایی برای تمام افراد خانواده نیازمند تمرین و تکرار است پس ناامید نشوید. با سرخ کردن سبزیجات و گوشت شروع کنید، در صورت لزوم روغن بیشتری اضافه کنید و در تخم مرغ هم زده خود بریزید. هنگامی که سطح تخم مرغ شروع به حباب زدن و خشک شدن کرد آن را بر گردانید. چند دقیقه آن طرف را نیز سرخ کنید. پنیر اضافه کرده و هم بزنید.
>> مجله دلگرم

* شما چه نظری دارید؟ تجربه‌ها و نظراتتان را در این زمینه، با ما در میان بگذارید *

ارسال نظر


نظرات شما ( 267 نظر )

شنبه 13 مهر 1392 15:15

دوشنبه 15 مهر 1392 11:22

سه شنبه 16 مهر 1392 14:44

سه شنبه 16 مهر 1392 15:35

دوشنبه 22 مهر 1392 09:42

سه شنبه 23 مهر 1392 10:18

پنج شنبه 25 مهر 1392 10:16

شنبه 27 مهر 1392 10:19

یکشنبه 28 مهر 1392 10:27

سه شنبه 30 مهر 1392 15:04

چهارشنبه 1 آبان 1392 09:57

شنبه 4 آبان 1392 11:09

شنبه 4 آبان 1392 12:06

شنبه 4 آبان 1392 12:42

دوشنبه 6 آبان 1392 10:03

دوشنبه 6 آبان 1392 09:00

چهارشنبه 8 آبان 1392 10:52

چهارشنبه 8 آبان 1392 14:26

یکشنبه 12 آبان 1392 10:53

شنبه 18 آبان 1392 13:46

دوشنبه 20 آبان 1392 13:31

شنبه 9 آذر 1392 12:03

شنبه 9 آذر 1392 16:50

چهارشنبه 27 آذر 1392 10:39

ضمیمه این هفته

در این مطلب طرز تهیه دو غذای ساده با سیب زمینی عالی و بسیار خوشمزه را تهیه کرده ایم. در ادامه همراه ما باشید.

با سیب زمینی غذاهای بسیار آسان و متنوعی می توان تهیه کرد، در این مقاله برای شما همراهان گرامی دو آموزش متفاوت برای طرز تهیه غذای ساده با سیب زمینی را قرار داده ایم.

 تهیه غذاهای سریع با سیب زمینی کاربرد زیادی برای خانم های خانه دار دارد. در مطالب گذشته شما را با طرز تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا و سیب زمینی و قارچ و پنیر آشنا کردیم. در ادامه نیز شما را با طرز تهیه کبه سیب زمینی و دومینو سیب زمینی آشنا می کنیم.طرز تهیه چند غذای ساده و جدید

مواد لازم

دستور پخت:

 کبه سیب زمینی یک غذای ساده با سیب زمینی محسوب می شود که دارای طعم و مزه ایده آلی است. برای درست کردن این غذای خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را در ظرفی بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید در روی حرارت قرار دهید تا آبپز شود،

سپس آن ها را پوست بگیرید و له کنید. سیب زمینی های له شده را با نمک، فلفل و تخم مرغ مخلوط کنید.

داخل تابه روغن مایع بریزید، پیاز ها را ریز کرده داخل روغن بریزید و تفت دهید تا طلایی شوند.

گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت دهید، عصاره مرغ را خرد کرده و همراه گردوهای خرد شده و ادویه به گوشت چرخ کرده اضافه کنید، در این مرحله به مواد نمک اضافه نکنید زیرا عصاره ها شور هستند.

نیمی از سیب زمینی ها را در ظرف ریخته و صاف کنید، در مرحله بعد تمام مواد گوشت چرخ کرده را روی آن بریزید، و یکنواخت پخش کنید، باقیمانده سیب زمینی را در لایه بعد روی آن بریزید و صاف کنید. روی آن را با آرد سوخاری و روغن مایع بپوشانید. درون فر که از قبل با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم کرده اید قرار دهید به مدت 20 تا 25 دقیقه تا روی آن طلایی شود. لازم به ذکر است که برای عطر بهتر سیب زمینی ها درون آن می شود از سبزی معطر نیز استفاده کرد.

مواد لازم:

دستور پخت:

دومینو سیب زمینی غذای بسیار ساده و خوشمزه ای است. در طرز تهیه این غذای ساده با سیب زمینی ابتدا کره تصفیه شده، را داخل ظرفی ریخته و در روی حرارت ملایم قرار دهی هم نزنید تا خودش آب شود، پس از آب شدن کف روی آن را بردارید و کره تصفیه شده را در ظرفی دیگر بریزید،

برای تهیه دومینو سیب زمینی، فر را با دمای 400 درجه روشن کنید، کف سینی فر را کاغذ روغنی بگذارید یا چرب کنید. در مرحله بعد سیب زمینی ها را پوست بگیرید، سپس چهار طرف آن را برش دهید تا به شکل مکعب مستطیل شوند،

 آن ها را با لایه های باریک برش دهید سعی کنید همه یک اندازه شوند. سیب زمینی های مستطیل شکل شده را درون سینی فر قرار دهید و روی آن ها کره تصفیه شده بریزید، نمک را برای طعم بهتر به آن اضافه کنید، این کار را با طرف دیگر سیب زمینی ها تکرار کنید، سپس آن ها را به مدت 40 دقیقه داخل فر قرار دهید تا طلایی شوند. این غذا را گرم سرو کنید.

در این مطلب با دو آموزش متفاوت طرز تهیه غذای ساده با سیب زمینی آشنا شدید. امیدواریم از دستور تهیه آن ها نهایت استفاده را ببرید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


طرز تهیه چند غذای ساده و جدید

دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طرز تهیه چند غذای ساده و جدید
طرز تهیه چند غذای ساده و جدید
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *