طريقه مصرف پروتئين وي گلد

دوره مقدماتی php
طريقه مصرف پروتئين وي گلد
طريقه مصرف پروتئين وي گلد

مصرف کردن پودر پروتئین اصولی دارد که باید رعایت شود تا تاثیر آن بیشتر شود . مصرف پروتئین در هنگام وزن گیری و خشک کردن با یکدیگر تفاوت دارند . مخلوط کردن پودر پروتئین نیز با تمام مواد غذایی امکان پذیر نیست و باید از مواد غذایی گفته شده در این مقاله استفاده کنید .

نکات اولیه مصرف پودر پروتئین : 

انواع پروتئین را بشناسید . ۳ نوع پودر پروتئین وجود دارد :

ایزوله : بهترین و خالص ترین نوع پروتئین میباشد که برای بدن شما بهترین است اما قیمت آن گران است .طريقه مصرف پروتئين وي گلد

concentrate : دارای مقدار بیشتری چربی نسبت به نوع ایزوله میباشد و قیمت آن به مراتب کمتر است .

دوره مقدماتی php

مخلوط : ترکیبی از ۲ نوع بالا میباشد که یک مکمل خوب نسبت به قیمت آن میباشد .

مقدار پروتئین مورد نیاز خود را محاسبه کنید . مقدار مناسب پروتئین برای زنان و مردان بالغ ( ۵۰ – ۱۹ ) البته بدون ورزش کردن ۰٫۸ به ازای هر کیلوگرم وزن بدن میباشد . برای مثال اگر شخصی ۷۰ کیلو گرم وزن داشته باشد باید روزانه ۵۶ گرم پروتئین مصرف کند .

ورزشکاران مقاومتی ( مثل بدنسازی ) و سرعتی میتوانند روزانه ۱٫۲ تا ۱٫۷ گرم پروتئین به ازای هر کیلو وزن بدن مصرف کنند .

پروتئین غذای مصرفی را مدنظر داشته باشید . پروتئین مواد غذایی مصرفی خود را باید محاسبه کنید و فقط کسری پروتئین خود را با مکمل های پروتئینی تامین کنید . مصرف بیش از حد پروتئین باعث اوردوز آن خواهد شد که به کلیه ها صدمه میزند .

روش مصرف پروتئین برای افزایش وزن ( حجم گیری ) :

آماده کردن پودر پروتئین برای مصرف کردن : بهترین راه برای درست کردن پودر پروتئین استفاده از مخلوط کن است . از شیکر هم میتوانید استفاده کنید . برای راحت تر حل شدن همیشه پودر را به مایعات اضافه کنید . از مواد زیر به عنوان مایعات میتوانید استفاده کنید :

شیر

شیر سویا ، بادام ، نارگیل

آبمیوه

برای طعم بهتر و خوشمزه شدن آن میتوانید مواد زیر را هم با آن مخلوط کنید :

موز

هلو

انبه

گلابی

عسل

وانیل

دارچین

ماست

شکلات

وانیل

خرما

زرد آلو

توت فرنگی

یک وعده پروتئین با صبحانه میل کنید . پودر پروتئین را با شیر صبحانه مخلوط کرده و مصرف کنید .

یک وعده پروتئین قبل از تمرین میل کنید . ۳۰دقیقه قبل از شروع تمرین یک وعده پودر پروتئین مصرف کنید .

یک وعده پروتئین بعد از تمرین میل کنید . سریعا بعد از تمرین پودر پروتئین را مصرف کنید . شواهدی از افزایش تاثیر پروتئین مصرفی بعد از تمرین با افزایش مقاومت ماهیچه وجود دارد .

مقداری پروتئین را با آخرین وعده غذایی مصرف کنید . اینکار باعث نگه داشتن آمینو اسید در بدن هنگام خواب میشود که در نهایت به ساخت ماهیچه کمک میکند .

اگر تمایل داشتید میتوانید این وعده را قبل از خواب نیز میل کنید .طريقه مصرف پروتئين وي گلد

روش مصرف پروتئین برای کاهش وزن ( خشک کردن ) :

مقدار مصرف پروتئین در رژیم غذایی را بدانید . پیشنهاد میشود که پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و آن را به عنوان وعده غذایی محسوب نکنید . اضافه کردن پودر پروتئین به رژیم غذایی باعث کاهش اشتها و احساس سیری در شما خواهد شد و باعث کاهش وزن میشود .

کالری مصرف شیک پروتئین را کاهش دهید . در زمانیکه در حال کاهش وزن هستید باید مصرف قند را کاهش دهید . بنابراین از مواد غذایی حاوی فیبر زیاد و قند کم برای آماده کردن پودر پروتئین استفاده کنید .

پروتئین را قبل از غذا مصرف کنید . پروتئین باعث کاهش گرسنگی ، افزایش انرژی و بهبود انسولین خون و در نهایت کاهش وزن خواهد شد .

دی ۱۴, ۱۳۹۷ در ۲:۱۷ ق.ظ

سلام ممنون از پیج خوبتون .ایا مکمل پروتیین وی رو میشه در شیر داغ حل کرد چون میگن شیر سرد باشه .ایا مشکلی پیش میاد در شیر داغ ؟؟؟!!!

پاسخ دادن

دی ۴, ۱۳۹۷ در ۵:۰۹ ق.ظ

سلام با تشکر از سایت خوبتان میخواستم بدانم پودر پروتئین وی را در روزهایی که باشگاه میرویم مصرف کنیم یا در روزهای استراحت هم مصرف کنیم؟ درصورتی که باید مصرف کنیم چگونه و چه مقدار؟

پاسخ دادن

آذر ۱۹, ۱۳۹۷ در ۲:۵۳ ق.ظ

سلام پسر من ۱۶ سالشه خیلی لاغره فوتبال هم میره پودر پروتئین واسش گرفتم نزدیک سه هفته س ولی هیچ تاًثیری نداشته لطفا راهنمایی بفرمائید

پاسخ دادن

آذر ۱۹, ۱۳۹۷ در ۸:۳۲ ب.ظ

سلام اول از اینکه پودر پروتئین قلابی خیلی خیلی زیاده که باید در هنگام خرید حواستون بهش باشه . برای عضله ای شدن بدن ورزش های مقاومتی پیشنهاد میشه . با توجه به سن پسرتون بهتره که زیر نظر پزشک مکمل مصرف کنه . بهترین راه رفتن پیش پزشک تغذیه است . موفق باشید

پاسخ دادن

مهر ۳۰, ۱۳۹۷ در ۷:۵۵ ق.ظ

سلام من میخام یکم وزن اضاف کنم بیشتر میخام صورتم تپل بشه باشگاهم نمیرم یعنی ورزش نمیکنم ۲۷ سالمه با وزن ۴۶ و قد ۱۵۷ با از این پودر استفاده کنم تاثیری داره رو تپل شدنم و روزانه چ میزان استفاده کنم قبل از غذا یا بد از غذا ممنون میشم پاسخ بدید

پاسخ دادن

آذر ۱۶, ۱۳۹۷ در ۹:۱۴ ق.ظ

سلام شما قادر نیستید که فقط قسمت خاصی از بدن را چاق کنید و اگر هم بشود غ=فقط با ورزش دادن ماهیچه هخای آن قسمت است . بدون ورزش کردن استفاده از پودر پروتئین توصیه نمیشود . موفق باشید

پاسخ دادن

مهر ۲۶, ۱۳۹۷ در ۹:۳۰ ق.ظ

با سلام با توجه به توضیحات شما من روزانه به ۱۰۰ گرم پروتیین نیاز دارم من باید روزی ۱۰۰ گرم پروتیین وی مصرف کنم؟یا مثلا ۴۰ گرم(چون در غذای روزمره هم پروتیین وجود داره)؟

پاسخ دادن

مهر ۲۶, ۱۳۹۷ در ۱۲:۲۹ ب.ظ

سلام شما باید در کل ۱۰۰ گرم پروتئین مصرف کنید که یعنی میشه ترکیبی از غذا و پروتئین وی . مقدار پروتئین موجود در غذا را حساب کنید و از ۱۰۰ کم کنید ، مقدار بدست آمده را میتوانید از پروتئین وی تامین کنید . موفق باشید

پاسخ دادن

مهر ۲۶, ۱۳۹۷ در ۴:۵۴ ب.ظ

سلام واقعا ممنونم به خاطر پاسخگویی سریع و عالیتون دمتون گرم خدا قوت

پاسخ دادن

مهر ۲۶, ۱۳۹۷ در ۵:۲۸ ب.ظ

خواهش میکنم

پاسخ دادن

شهریور ۱۸, ۱۳۹۷ در ۵:۵۶ ب.ظ

خب اینطور که شما نوشتید در طول روز باید ۴ بار پروتئین مصرف کنیم که میشه حدودا ۱۰۰ گرم با غذاهایی که میخوریم تقریبا میشه ۱۷۰ گرم.بنظرتون اوردوز نمیکنیم؟

پاسخ دادن

خرداد ۱۸, ۱۳۹۷ در ۱:۴۳ ب.ظ

سلام من ورزش بوکس انجام میدهم و مخواستم همرا ان پرورش اندام نیز تمرین کنم مگر نمدانم که از پودر پروتین استفاده کنم یا خیر تشکر.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ساختن اسلایم عموما با بوراکس انجام میشود اما بدون بوراکس هم میتوان این کار را انجام داد . …

یبوست یک بیماری شایع است که با تغییر رژیم غذایی ، سبک زندگی و …

لرزش بدن سگ علت های مختلفی دارد . بعضی از لرزش ها خوب هستند …

آب تنگ باید حداقل هفته ای یک بار عوض شود . عوض کردن آب …

تمامی روش های ریزش مو همین جاست !!! بیشتر مردان روزانه ۱۰۰ عدد از …

قرمزی چشم ، التهاب ملتحمه یا کنژنکوتیویت به التهاب چشم گفته میشود که علتهای …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

این یکی از بحث‌های رایج میان آن‌هایی است که شیک پروتئین وی را با شیر مصرف می‌کنند و آنهایی که به دلایل خوبی، آب را ترجیح می دهند، اما…
کدام یک درست است؟ کارشناسان چه پیشنهادی می‌کنند؟

با خواندن برچسب روی پروتئین وی، ما متوجه می‌شویم که باید شیک پروتئین وی را با آب یا شیر بدون چربی مصرف کنیم، اما آن‌ها تفاوت این دو را به ما نمی‌گویند. بنابراین من می‌خواهم چند دقیقه وقت بگذارم و سعی کنم مزایا و معایب هر کدام را توضیح دهم.

اینکه شما باید شیک پروتئین وی را با آب مصرف کنید یا با شیر، به هدف‌تان بستگی دارد. منظور من این است که شما به طور کلی یا سعی دارید توده‌ی خالص عضلانی به دست آورید و وزن کم کنید یا وزن و حجم عضلانی‌تان را افزایش دهید.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، این است که بدن‌تان چطور به شیر واکنش نشان می‌دهد. من افرادی را می‌شناسم که به شیر حساس هستند و هنگامیکه آن را با شیک پروتئین وی مخلوط می‌کنند، حساسیت‌شان بیشتر می‌شود و نمی‌توانند آن را به خوبی هضم کنند.

اگر سعی دارید وزن اضافه کنید و به تعداد کالری‌ها اهمیت نمی‌دهید، باید از این محلول استفاده کنید. اگر شما hardgainer (افرادی که به سختی عضله می سازند) هستید یا فرد لاغری که باید وزن اضافه کند، می‌توانید از شیر استفاده کنید.طريقه مصرف پروتئين وي گلد

یک فنجان شیر می‌تواند مقداری پروتئین بیشتر و تقریبا ۲۰۰ کالری اضافه کند که می‌تواند برای هدف شما به منظور افزایش وزن مفید باشد.
اما به یاد داشته باشید که بدن شما در هر زمان، تنها می‌تواند مقدار مشخصی پروتئین جذب کند و اگر شما از آن مقدار تجاوز کنید، بدن‌تان آن را هدر خواهد داد و با برخی عوارض جانبی از شر آن خلاص می‌شود.

هنگامیکه شما شیک پروتئین وی را با شیر مصرف می کنید،این پروتئین ها به آرامی جذب می‌شوند، بنابراین می‌تواند محلول خوبی در صبح باشد. اما اگر شما بعد از تمرین‌تان از مکمل پروتئین استفاده می‌کنید، آن‌گاه به جذب سریع نیاز خواهید داشت. بنابراین آب، بهتر از شیر است.

من بر اساس تجربه‌ام با مارک‌های مختلف می‌توانم یک چیز دیگر نیز به شما بگویم: بعضی از پودرها، بسیار آسان مخلوط می‌شوند و بقیه نه. اگر پودر شما بخوبی مخلوط نمی‌شود باید آن را با آب مصرف کنید، زیرا با آب بسیار آسان‌تر از شیر مخلوط می‌شود. چندان خوشایند نیست که شیک پروتئین وی را هنگامیکه حل نشده و پر از تک‌ های پودر است، بنوشید.

این، بهترین محلول برای آزادسازی و جذب سریع است، به ویژه برای مکمل‌های بعد از تمرین که بدن شما برای ترمیم فیبرهای عضلانی آسیب دیده که در طول تمرین پاره کرده اید، به پروتئین های فوری نیاز دارد.

بدیهی است که پودر پروتئین به علت چگالی پایین‌تر آب، بسیار آسان‌تر با آب مخلوط می‌شود.

یکی از شایع‌ترین دلایلی که چرا مردم دوست ندارند شیک های پروتئین وی را با آب مصرف کنند، طعم آن است. آن‌ها به خودشان می‌گویند: طعم آن را دوست ندارم و نمی‌توانم کاری در مورد آن انجام دهم.

با شیر، داستان کاملا متفاوت است. اما با آب، شما مطمئنید که فقط پروتئین سریع و خالص و از بهترین نوع آن مصرف می کنید. به علاوه، شما دچار عوارض جانبی معمول که به شیک پروتئین وی با شیر مربوط می‌شوند، دچار نخواهید شد. بله، آن عوارض جانبی شامل باد شکم و دستشویی رفتن زیاد می‌باشند.

سلام

سلام يه سوال
مربي من گفته بعد از تمرين پروتيين را با شير كاكائو و موز بخورم.شير كاكائو و موز كه براي ريكاوري خوبه ولي پروتئين با اينا دير هضم نميشه؟

درود وقت بخیر میتونم پروتئین وی البومین رو همزمان با گلوتامین مصرف کنم .منظورم پشت سر هم بعد از تمرینه !؟

سلام یه سوال داشتم خواستم بدونم که مقدار آبی که باید در پروتیین وی استفاده کرد چه مقدار است به اضای هر ۳۰ گرم پروتیبن؟؟؟؟

سلام
ببخشین من یه سوالی داشتم
میخواستم بدونم از اون جای که قبل خواب من کربو پروتئین رو با شیر بخورم بهتره برای افزایش وزن یا شیر موز
اکثرا با شیر موز قاطی میکنم میخواستم بدونم خوبه یا اشتباهه

سلام ببخشید در یک پیمانه پروتیین چه مقدار اب بریزم؟یا شیر؟

به ازای هر اسکوپ ۲۵۰ میلی لیتر

سلام مکمل وی گلد التیمیت بعد چند روز روی بدن اثر میکند

ببخشید یه سوال داشتم چند بار میشه در روز پروتئین خورد ، میشه هم قبل باشگاه بخوری هم بعد باشگاه ؟! یا هم واسه صبحونه بخوری و هم بعد باشگاه؟!؟!

مرسی. دمتون گرم. عالی بود.

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

طريقه مصرف پروتئين وي گلد
طريقه مصرف پروتئين وي گلد
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *