طرز تهیه ژله خرده شیشه با پودر ژلاتین

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ژله خرده شیشه با پودر ژلاتین
طرز تهیه ژله خرده شیشه با پودر ژلاتین

در این مطلب طرز تهیه ژله خرده شیشه با شیر را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم که امیدواریم از تهیه این ژله زیبا نهایت لذت را ببرید.

ژله خرده شیشه از انواع ژله های زیبا و خوشمزه است و از این ژله اغلب برای پذیرایی از مهمان ها در مهمانی ها و مجالس مختلف استفاده می شود. در طرز تهیه ژله خرده با شیر از خامه و پودر ژلاتین و شیر و آب و شکر و وانیل و پودر ژله استفاده می شود.

ژله رولی، ژله خرده شیشه و ژله تزریقی از انواع دسرهای چشم نواز و پرطرفدار هستند و اگر شما تمایل دارید مهمان هایتان را سورپرایز کنید بهتر است این نوع ژله ها را برای پذیرایی از آن ها در منزل تهیه کنید.

برای تهیه ژله خرده شیشه ابتدا یک قالب گرد به قطر 20 سانتی متر را تهیه کنید سپس کف و اطراف قالب مخصوص ژله را به کمک روغن مایع و قلم مو چرب کنید و قالب ژله را درون فریزر قرار دهید.
در مرحله بعدی طرز تهیه ژله خرده شیشه با شیر پودرهای ژله را با توجه به دستورالعملی که در پشت پاکت پودرهای ژله نوشته شده است آماده کنید و هر یک از پودرهای ژله حل شده را درون قالب های مستطیل شکل جداگانه بریزید سپس اجازه دهید تا پودرهای ژله به خوبی ببندند و مقداری سفت شوند. توجه داشته باشید می توانید برای طرز تهیه ژله خرده شیشه تعداد رنگ های پودر ژله را افزایش دهید.طرز تهیه ژله خرده شیشه با پودر ژلاتین

دوره مقدماتی php

در این مرحله از طرز تهیه ژله خرده شیشه با شیر خامه را با شیر درون قابلمه ای مناسبی بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا مخلوط شیر و خامه گرم شوند سپس شکر را به مخلوط شیر اضافه کنید و بعد از اینکه شکر درون شیر حل شد وانیل را مخلوط شیر اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید. پودر ژلاتین را روی آب سرد بپاشید و بعد از اینکه پودر ژلاتین به شکل اسفنجی در آمد آن را روی بخار آب قرار دهید تا به مایع شفافی تبدیل شود سپس پودر ژله حل شده را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مقداری خنک شود و از حرارت بیفتد. مخلوط شیر را به پودر ژلاتین حل شده اضافه کنید و ژله پایه را در محیط آشپزخانه قرار دهید تا به طور کامل سرد شود توجه داشته باشید که نباید ژله پایه را درون یخچال قرار دهید زیرا برای تهیه ژله خرده شیشه ژله پایه نباید ببندد و سفت شود.

در مرحله آخر طرز تهیه ژله خرده شیشه با شیر بعد از اینکه ژله پایه به طور کامل سرد شد پودر ژله های رنگی را به صورت مربعی برش دهید.

قالب را از درون فریزر خارج کنید و ژله های خرد شده را به صورت نامنظم درون قالب ژله بریزید سپس ژله پایه را روی خرده های ژله بریزید تا قالب ژله پر شود.

قالب ژله را به مدت 4 ساعت درون یخچال قرار دهید تا ژله خرده شیشه ببندد و سفت شود در صورت امکان بهتر است ژله خرده شیشه را به مدت یک شبانه روز درون یخچال قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده قالب ژله را از درون یخچال بیرون آورید و کناره های ژله را به کمک چاقو از قالب جدا کنید و قالب ژله را درون آب گرم قرار دهید سپس قالب ژله را درون ظرفی مناسب برای سرو برگردانید و ژله خرده شیشه را در اندازه دلخواه خود برش بزنید.

در این مطلب با طریقه درست کردن ژله خرده شیشه با شیر آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این ژله خوشمزه نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع دسر با ژله کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طرز تهیه ژله خرده شیشه شفاف با استفاده از خرده ژله های رنگی و ژله بی رنگ آلوئه ورا یا آناناس است. تهیه ژله خرده شیشه با زمینه سفید نیز با بستنی یا شیر مناسب می باشد.

طرز تهیه ژله خرده شیشه یا ژله موزاییکی با دو زمینه مختلف شفاف و سفید را در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد. که هرکدام  از ژله های خرده شیشه شفاف و سفید زیبایی و جلوه خاص خود را دارند. برای زمینه ژله خرده شیشه شفاف از پودر ژله آلوئه ورا یا پودر ژله آناناس، و برای زمینه ژله خرده شیشه سفید از شیر یا بستنی می توانید استفاده کنید.

پودر ژله آلوئه ورا : 2 بسته

طرز تهیه ژله خرده شیشه با پودر ژلاتین

پودر ژله با رنگ ها و طعم های متفاوت : از هر کدام یک بسته

آب جوش : برای هر بسته یک لیوان

آب سرد : برای هر بسته 3/4 لیوان

هر کدام از ژله های رنگی را در ظرفی جدا ریخته و هر بسته ژله را در یک لیوان آب جوش کاملا حل کنید. سپس برای بر روی هر کدام از ژله های رنگی 3/4 لیوان آب سرد بریزید. هر کدام از ژله ها را در قالب ریخته و درون یخچال بگذارید تا کاملا بسته شوند.

بهتر است از قالب های مستطیل شکل استفاده کنید تا بهتر و زیباتر بتوانید ژله ها را برش بزنید. زمانی که ژله ها کاملا خودشان را گرفتند آن ها را از قالب جدا کرده و برش های کوچک یک تا دو سانتی بزنید. سعی کنید برش ها یکسان و یک اندازه باشند تا زیبایی خود را از دست ندهند.

می توانید از قالب های کوچک برای فانتزی شدن دسر ژله خرده شیشه استفاده کنید.

سپس خرده ژله ها را در ظرفی بزرگ تر ریخته و همه را با هم مخلوط کنید.

بهتر است این خرده ژله را در یخچال بگذارید تا مرحله آخر که نیاز به آن ها بود سپس از یخچال خارج کنید. قالب بزرگ اصلی را از قبل به مدت 15 دقیقه داخل فریزر گذاشته تا سرد و خنک شود. ژله آلوئه ورا را کاملا در آب جوش حل کرده سپس یک لیوان یا 3/4 لیوان آب به آن اضافه کنید و در یخچال بگذارید و اجازه دهید نیم بند شود. قالب را از فریزر بیرون آورده و مقداری از ژله آلوئه ورا نیم بند شده را درون قالب بریزید. سعی کنید ژله به تمام دیواره قالب بچسبد. سپس خرده ژله ها را در قالب بچینید توجه کنید که باید یک سانتی متر سر قالب خالی باشد.

ژله آلوئه ورا باقی مانده را روی خرده های ژله بریزید و قالب را درون یخچال بگذارید. وقتی ژله کاملا بسته شد، آن را از قالب جدا کنید و دسر ژله را در ظرف سرو قرار دهید.

پودر ژله در 4 رنگ و طعم های مختلف : هر کدام یک بسته

شیر سرد : 1 لیوان

شیر داغ : 1 لیوان

پودر ژلاتین : 3 قاشق غذاخوری

شیرعسلی : 1/2 لیوان

پودر ژله ها را جداگانه در یک لیوان آب جوش حل کرده و در قالب مناسبی بریزید و آن ها را درون یخچال بگذارید تا کاملا خودشان را بگیرند. زمانی که ژله ها کاملا خودشان را گرفتند آن ها را از قالب جدا کرده و برش های کوچک یک تا دو سانتی بزنید. سعی کنید برش ها یکسان و یک اندازه باشند تا زیبایی خود را از دست ندهند. از قالب های کوچک فانتزی هم می توانید برای برش های ژله استفاده کنید.

سپس خرده ژله ها را در ظرفی بزرگ تر ریخته و همه را با هم مخلوط کنید. بهتر است این خرده ژله را در یخچال بگذارید تا مرحله آخر که نیاز به آن ها بود سپس از یخچال خارج کنید. پودر ژلاتین را با شیر سرد مخلوط کرده و سپس شیر داغ را به آن اضافه کنید تا کاملا پودر ژلاتین حل شود. شیر عسل را نیز به این مخلوط اضافه و هم بزنید و آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود. ژله های رنگین کمانی را درون قالب خنک و سرد ریخته و ژله سفید رنگ را بر روی خرده ژله ها بریزید.

قالب را در یخچال به مدت 12 ساعت بگذارید تا کاملا خودش را بگیرد. سپس از قالب جدا کرده و نزدیک به 15 دقیقه آن را در یخچال نگه دارید تا حسابی سفت و گرفته شود. سپس دسر ژله زیبای موزاییکی را برای میهمانان عزیز خود سرو کنید.

در طرز تهیه ژله خرده شیشه برای اینکه در هنگام برش، ژله به چاقو نچسبد، بهتر است کارد را مقداری خیس کنید. در ژله با زمینه سفید حتما ژله پایه را در یخچال بگذارید تا خنک شود و گرنه باعث قاطی شدن رنگ های خرده های ژله می شود. (برای آموزش سایر دسر و پیش غذا کلیک کنید.)

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


طرز تهیه ژله خرده شیشه با پودر ژلاتین

با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

سلام عالی بود ممنون

واقعا خوشمزه است امتحان کنید

عالی بود

سلام به جایی شیر عسل میشه بستنی وانیلی ریخت.

خوب بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

Broken Glass Jello
ژله خورده شیشه به اسمهای مختلفی گفته میشه موزاییکی بروکن گلس و……
خیلی راحته و خیلی خوش طعمه شاید بگید طعمهای مختلف قاطی میشه ولی اگه امتحان کنید متوجه میشید
از قیافش معلومه چند رنگ مختلف ژله جداگانه درست میکنیم و داخل یه ژله بیس میریزیم که شیری رنگه پس رنگهای اون بستگی به سلیقتون داره ولی سعی کنید رنگهایی بکار ببرید که توی ژله بیس جلوه داشته باشه من از ۴ رنگ استفاده کردم ولی به نظرم تا ۶ رنگ جا داره و شیک تر میشه.
در مورد ژله چند نکته بگم :
ژله های ایرانی با مارکها و طعمهای مختلفی رژیمی ؛ معمولی اومده تو بازار ولی اگر ژله خارجی بگیرید که اون هم بیشتر با مارک ترکیه ای “Dr.otker” و “Trix Jelly” وجود داره صد البته بهتره اولا از لحاظ طعم و رنگ کاملا واقعیه و به میوه شبیه و ثانیا موقع درست کردن کف نمیکنه من توی عکسها نشونتون میدم که ببینید
در ضمن از لحاظ قیمت تفاوتی نداره یه قوطی ایرانی فکر کنم حدود ۷۰۰ تومن و خارجیش همون ترکیه ای ۱۰۰۰ تومن و تو بعضی رسپیها میبینید که نوشته اگه ژله ایرانی استفاده میکنی بطور مثال میگم ۵ ق غ و اگر از نوع خارجیش ۲ ق غ پس میبینید که خارجیش بهتره ولی من اینبار چون همه رنگهایی که میخواستم با مارک خارجی گیر نیاوردم مارک ایرانی دراژه خریدم.یه چیزی هم بگم که هر وقت خرید رفتید هر رنگ ژله دیدید بخرید چون روزی که نیاز دارید همه رنگها تموم شده هر جایی بگردید گیر نمیاد همین دو هفته پیش شب یلدا ژله هندونه نایاب شده بود یا ژله بلوبری بعضی وقتها غیبش میزنه از من گفتن بود حالا خود دانید اینجا ایرانه رو هیچ چیزی نمیشه حساب کرد از هیچ جنسی کامل تو مغازه ها نیست.
و اما : یک نکته خیلی مهم ؛ ژله آماده شده حالا چه جوری تو ظرف سرو برگردونیم که خراب نشه . اگر از قالبهای سیلیکونی استفاده می کنید که خیلی راحت اول دور تا دور ژله را باچاقو ببرید که ژله از دیواره ظرف آزاد بشه بعد ظرف سرو را روی قالب بگذارید و برش گردونید ژله خیلی خوشگل میفته تو ظرف و اگر اذیت کرد میتونید با سشوار کمی گرمش کنید ته قالب را و برگردونید.
اگر از قالب معمولی استفاده میکنید سینک ظرفشویی یا یه ظرف بزرگتر از قالب را پر آبجوش کنید به مدت ۳۰ ثانیه داخل اب گذاشته بردارید اگر جدا نشده بود ۳۰ ثانیه دیگه یه دفعه ۱ دقیقه نگذارید و یادتون بره که همه ژله آب میشه
اگر داخل ظرف پیرکس درست کردید اونم راحته قبل از اینکه ژله را توش درست کنید حتما ظرف را خیس کنید و بعد ژله را بریزید داخلش و موقع سرو ظرف سرو را روی ظرف پیرکس گذاشته و برگردانید.
*در همه حالتها اول دور ژله را باچاقو از دیواره ظرف آزاد کنید

مواد لازم:
ژله بلوبری ۱ بسته
ژله پرتقال ۱ بسته
ژله لیمو ۱ بسته
ژله انگور ۱ بسته
شیرعسل ۱ قوطی
پودر ژلاتین ۳ ق غ
شیر ۳ لیوان

اول ازهمه باید هر کدوم از ژله ها را جداگونه فقط با یک لیوان آبجوش حل کنید و بگذارید به مدت ۴ ساعت تا ببنده اگه میخواهید این ژله را برای مهمونی درست کنید از یه روز قبل کار رو شروع کنید چون یه مقدار طول میکشه شب قبل ژله رنگیها رو آماده کنید و فردا صبحش ژله بیس را درست کنید.
پودر ژله را داخل یک لیوان آبجوش ریخته و هم بزنید و برای اینکه ژله شفاف تر بشه به مدت یک دقیقه داخل ماکروفر بگذارید یا روی بخار کتری بگذارید تا شفاف بشه. قبلا گفتم ژله های ایرانی وقتی با آبجوش مخلوط میشن کف میکنند توی عکس کاملا مشخصه

طرز تهیه ژله خرده شیشه با پودر ژلاتین

می بینید بعد از اینکه ژله را داخل ماکروفر می گذاریم چقدر شفاف تر میشه باید یه ۵ دقیقه دیگه صبر کنیم که باقیمانده کف روی ژله از بین بره بعد که کمی سرد شد داخل یخچال میگذاریم من تا اومدم ۳ تا ژله دیگه را آماده کنم هم کفش از بین رفت هم کاملا سرد شد
یه نکته بگم روی بسته ژله طرز استفاده را نوشته یک لیوان آبجوش و یک لیوان آب سرد ولی برای این نوع ژله هر بسته فقط با یک لیوان آب جوش مخلوط میشه چون میخواهیم ژله سفت تری داشته باشیم و برای ظرفهایی که ژله را داخلش میریزیم سعی کنید از ظرفهای پیرکس مستطیل کوچیک استفاده کنید که سطح ژله بیشتر باشه تا ارتفاعش چون بعدا این ژله ها تبدیل میشن به خرده ژله درحد یک ونیم الی دو سانتی متر پس برش زدنش راحت تره من ظرفها را قبل ریختن ژله شستم که خیس باشند و ۳ بسته دیگه را هم همینطور آماده کردم

حدود ۳ الی ۴ ساعت ژله ها داخل یخچال باید باشند تا ببندن بعد که ژله ها اماده شد با چاقوی لیزری برشهای عمودی و افقی روی ژله میزنیم که بتونیم مربع هایی حدود یک و نیم الی دو سانتیمتر داشته باشیم و با کفگیر زیر ژله ها میزنیم ** یادمون نرفته که اول دور تا دور ژله را از دیواره ظرف آزاد کنیم.

بعد تمام خرده ژله ها را داخل یه ظرف بزرگ تر ریخته همیشه قبل از اینکه هر ژله ای را درست کنید اول ظرف اصلی که میخواهید ژله را داخل اون بریزید سایز بزنید که یهو وسط کار نبینید ظرف کوچیکه و ژله ها زیاد بیاد یا بلعکس و ظرف زیادی بزرگ باشه برای سایز زدن هم از لیوان آب استفاده کنید یعنی اول مقدار تمام مایعات حالا شیر یا آب را که میخواهید ژله را با اون درست کنید ببینید چند لیوانه مثلا ۵ لیوان پس ۵ لیوان آب داخل ظرف اصلی ریخته و اینطوری سایز ظرف دستمون میاد.
خرده ژله ها را جوری داخل ظرف میریزم که رنگهای تکراری کنار هم نباشه

حالا نوبت میرسه به ژله بیس برای ژله بیس رسپیهای زیادی هست ژله آلوورا ؛ آناناس ولی من از شیر و شیرعسلی استفاده کردم.شما میتونید قبل از اینکه ژله رنگیها را خورد کنید ژله بیس را آماده کنید و بگذارید سرد شود چون مهمترین مرحله همینه اگه ژله بیس سرد نباشه تمام ژله ها آب میشن و از بین میرن.
برای درست کردن ژله بیس ۳ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را با یک لیوان شیر سرد مخلوط میکنیم میگذاریم یه محلول اسفنجی درست شه بعد یک لیوان شیرجوش را داخلش ریخته و روی بخار کتری یا یک دقیقه داخل ماکروفر میگذاریم تا کاملا حل بشه بعد نصف قوطی شیرعسلی را داخلش ریخته و مخلوط میکنیم و دوباره یک لیوان شیر سرد اضافه کرده و هم میزنیم و میگذاریم مخلوط کاملا سرد بشه

اینم عکس قوطی شیرعسلی حتما از اینها بخرید نه شیرعسل ایرانیها چون که نمی دونم ژله با اونها چی میشه غلظت این شیرعسل و مزه اون تفاوتش با شیرعسل ایرانیها از زمین تا اسمونه فکر میکنم قوطی ۱۷۰۰ تومنه و تقریبا تو همه سوپرها هست خوب ما نصفه قوطیش را استفاده کردیم با بقیه اش چیکار کنیم؟ حتما تا حالا همه استفاده کردید ولی اگه کسی هست که تا حالا استفاده نکرده نصف عمرش بر فناست چون خالی خالیشم خوشمزست؛ میتونید با چایی بخورید ۱ ق داخل چایی بریزید شیر عسل چایی میشه یا میتونید به جای کافی میت استفاده کنید با نسکافه حتما امتحان کنید و داخل یخچال اگه بذارید بعد از یه مدت سفت و رس میشه حتما داخل یه ظرف شیشه ای دربسته نگهداریش کنید داخل کابینت هم میمونه تا یه هفته من بیشتر از این نگه نداشتم.
خوب دیگه ژله بیسمون سرد شده و میریزیمش روی ظرف خورده شیشه “ژله” و میگذاریم داخل یخچال تا عصر که مهمونا بیان

بعد از اینکه ژله بست میتونید اون را به صورت مکعب برش بزنید و داخل ظرف بچینید.

این هم ژله آماده قبل از برش

 

+++++++++++

+++++++++++

+++++++++++

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

طرز تهیه ژله خرده شیشه با توضیحات کامل و تصاویر مربوط به هر مرحله را در این مطلب گرداوری نموده ایم که با استفاده از آن می توانید خوشمزه ترین دسر و ژله را تهیه نموده و بهترین پذیرایی را از مهمان ها داشته باشید. در ادامه با مشاهده این آموزش کامل و نحوه تهیه ژله خرده شیشه با دو روش مجزا و عالی همراه ما باشید.

ژله خرده شیشه یکی از خوشمزه ترین و زیباترین مدل های ژله است که اغلب برای مهمانی های مختلف تهیه می شود. بر هیمن اساس در این مطلب به ارائه آموزش طرز تهیه ژله خرده شیشه می پردازیم که با استفاده از آن می توانید این ژله خوشمزه را تهیه نمایید.

پودر ژله آلوئه ورا : یک بسته

ژله در رنگ ها و طعم های دلخواه: هر کدام یک بسته

طرز تهیه ژله خرده شیشه با پودر ژلاتین

بستنی وانیلی : یک پاکت

اب جوش و اب سرد: به مقدار نیاز

برای تهیه این نوع ژله ابتدا ژله های رنگی را طبق دستور پشت پاکت آماده نمایید و داخل یخچال قرار دهید. توجه داشته باشید که برای سفت تر شدن ژله می توانید از مقدار آب کمتر و یا مقداری پودر ژلاتین استفاده نمایید.

بعد از سفت شدن ژله ها، آن ها را از ظرف خارج نموده و به صورت مکعب های ریز برش بزنید.

پودر ژله آلوئه ورا را با آب جوش مخلوط نموده و به جای آب سرد معادل آن یعنی برای هر بسته یک لیوان بستنی وانیلی اضافه نمایید. از این روش در طرز تهیه ژله رولی نیز استفاده می شود.

مخلوط ژله آلوئه ورا و بستنی را با مکعب های ژله ایی مخلوط نموده و در قالب که از قبل چرب نموده اید، بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا بگیرد.

بعد از خارج نمودن ژله خرده شیشه از قالب در صورت دلخواه می توانید ان را برش بزنید و یا به تزیین ژله بپردازید.

در صورتی که می خواهید ژله خرده شیشه را با شیر تهیه نمایید می توانید از مواد ذکر شده در بالا استفاده نمایید با این تفاوت که به جای ژله آلوئه ورا و بستنی از مقداری شیر یا شیر و عسل و پورژلاتین استفاده نمایید. ظاهر هر دو نوع ژله تقریبا یکسان می باشد، اما در مزه آنها مقداری تفاوت وجود دارد که می توانید با توجه به ذائقه خود هر یک را امتحان نمایید.

امیدواریم از مشاهده آموزش کامل طرز تهیه ژله خرده شیشه لذت برده باشید و حتما این ژله خوشمزه و عالی را در منزل تهیه نموده و نوش جان فرمایید. همچنین می توانید با مراجعه به بخش آشپزی از دیگر دستورات و آموزش های جالب و امتحان شده دیدن فرمایید.

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

امتیاز دهید


3.4
از

387

ژله خرده شیشه یا ژله موزاییکی از انواع دوست داشتنی دسر و ژله مناسب برای همه موقعیت هاست. تهیه کردن این ژله چه برای مهمانی ها و مجالس، و چه برای دل خودتان، بی اندازه لذت بخش است. علاوه بر این، به خاطر زیبایی ظاهر و طعم فوق العاده اش، محال است کسی دوستش نداشته باشد.

اگر با روش تهیه ژله خرده شیشه آشنا باشید، میدانید که اصلا مراحل سختی ندارد و فقط نیازمند کمی دقت و البته دانستن راز و رمز هاییست. در این مطلب ما نکات مهم ژله خرده شیشه را توضیح داده ایم و البته به آموزش انواع مختلف این ژله، از جمله ژله خرده شیشه شفاف یا ژله خرده شیشه نسکافه و … هم پرداخته ایم. اگر سوالی هم درباره تهیه کردن این ژله با خامه شیر یا بستنی دارید نگران نباشید؛ چون همه را پاسخ داده ایم. با این حال اگر باز هم برایتان سوال پیش آمد؛ قدمتان سر چشم. در قسمت دیدگاه ها، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

یک راز کوچک: ژله خرده شیشه بین تمام دسر ها طعم ویژه و بی نظیری دارد. البته پس از آن، مقام دوم، به ژله رولی می رسد. این راز کوچک را از کسی که عاشق دسر و خصوصا ژله است، به یاد داشته باشید!طرز تهیه ژله خرده شیشه با پودر ژلاتین

 

 

برای تهیه ژله موزاییکی ابتدا هر بسته ژله را جداگانه آماده کنید. هر بسته را ابتدا با 3/4 لیوان آب جوش حل کنید و وقتی شفاف شد، با 1/2 لیوان آب سرد مخلوط کنید و داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود. ( به این دلیل آب کمتری نیاز است که ژله سفت تر از حد معمول باشد. )

 

 

پس از این که ژله ها بستند، از یخچال خارج کنید و به شکل مربع و یک اندازه برش بزنید. ژله های خرد شده را با هم مخلوط کنید و داخل قالب ژله بریزید.

 

 

برای تهیه کرم ژله خرده شیشه با شیر و خامه؛ ابتدا شیر و شکر را درون قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید. با هم مخلوط کنید تا وقتی که شکر حل شود. سپس از روی حرارت بردارید و خامه و وانیل را به آن اضافه کنید.

 

 

ورقه های ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و چند قاشق آب روی آن بپاشید و روی حرارت بخار آب قرار دهید. صبر کنید تا ورقه های ژلاتین نرم شوند. سپس به مخلوط شیر و خامه اضافه کنید. شیر باید ولرم باشد تا با اضافه کردن ژلاتین نبُرد. ( به جای ورقه های ژلاتین؛ از پودر آن نیز میتوان استفاده کرد. )

 

 

کرم ژله را داخل قالب و روی ژله های خرد شده بریزید. سپس قالب را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کرم سفت شود.

 

 

پس از آماده شدن قالب را مدتی در ظرف آب داغ قرار دهید. سپس ژله خرده شیشه را داخل ظرف برگردانید و سرو کنید.

 

 

– بهتر است از ژله با رنگ های تیره استفاده کنید تا دسر شما جذاب تر باشد.

– برای تهیه ژله خرده شیشه با بستنی باید به جای خامه از بستنی استفاده کنید. بستنی را میتوان جایگزین شیر هم کرد. اما این که ژله خرده شیشه با شیر بهتره یا بستنی به ذائقه ی شما بستگی دارد. چون ژله موزاییکی با بستنی شیرین تر می شود.

– در صورت تمایل میتوانید ژله خرده شیشه با شیر عسلی درست کنید که در آن صورت باید مقدار شکر را یک الی دو قاشق کمتر کنید.

– ژله را با توجه به دستور روی جعبه اش آماده کنید. ( فقط مقدار آب را کمتر در نظر بگیرید تا ژله سفت تر شود. )

– برای تهیه ژله خرده شیشه شفاف دو راه وجود دارد. راه اول این است که ژله خرده شیشه با پودر ژلاتین یا ژله آلوئه ورا تهیه کنید. در این روش باید ژله های رنگی را آماده کنید و روی آن را با پودر ژلاتین یا ژله آلوئه ورا بپوشانید. در این روش رنگ ها واضح نخواهند بود و تفاوت آن ها مشخص نیست.

اما در روش دوم میتوانید ژله های رنگی را با شیر، خامه یا بستنی تهیه کرده تا کدر و واضح تر باشند. سپس ژله های رنگی را برش دهید و روی آن ها را پودر ژلاتین یا ژله آلوئه ورا بریزید. در این روش باید مراقب بریدن شیر باشید.

– طرز تهیه ژله خرده شیشه گلدار به این صورت است که باید ژله های رنگی را با  شیر تهیه کرده و با کاتر برش به شکل گل برش دهید. سپس ژله موزاییکی شفاف درست کنید تا گل ها مشخص باشند.

– نوع دیگری از این دسر، ژله خرده شیشه نسکافه است. در این روش باید 2 قاشق پودر قهوه فوری را با آب جوش و ژلاتین حل کرده و بعد به مخلوط خامه و شیر اضافه کنید. اگر از پودر قهوه استفاده می کنید، باید مقدار شکر را یک قاشق اضافه کنید. اما اگر از کافی میکس استفاده می کنید که شکر دارد، نیازی نیست شکر بیشتری بریزید.

– تهیه ژله خرده شیشه با خامه و شیر در واقع همان طرز تهیه ژله خرده شیشه با پاناکوتا است. چون پاناکوتای وانیلی هم از ترکیب شیر، خامه و پودر ژلاتین به دست می آید.طرز تهیه ژله خرده شیشه با پودر ژلاتین

– برای تهیه ژله خرده شیشه توپی میتوانید از قالب های توپی شکل کمک بگیرید.

– ژله خرده شیشه تک نفره برای پذیرایی در مهمانی ها مناسب تر است. برای پذیرایی میتوانید ژله ها را برش های کوچک زده و در کپسول کاغذی شیرینی قرار دهید تا سرو آن آسان تر باشد.

– اگر درباره استفاده از ورقه های ژلاتین سوالی دارید؛ میتوانید به صفحه انواع ژلاتین و کاربرد آن مراجعه کنید.

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

عالیییییی ممنون

با سلام
میشه کرم ژله رو با ژله آلوئه ورا و بستنی درست کرد اخه ورق ژلاتین در شهر ما نیست

برنامتون عالیه

عالی

سلام . ممنون از زحمات تون. ببخشید وقتی شیر رو از روی حرارت بر میداریم و گرم هست ,همون موقع خامه یا بستنی آب شده رو بریزیم و مخلوط کنیم?

سلام خسته نباشید ببخشید بخش خانه داری که گفتین کجاست تو همین برنامست؟ گزینشو ندیدم

سلام عزیزم این لینکش هست : http://irancook.ir/housekeeping/

سلام نیلوفرجون.
آیا میشه بجای ورق ژلاتین اگه در دسترس نبود از نشاسته استفاده کنیم تو شیر؟؟

نه عزیزم نشاسته کدر میکنه و مثل ورق ژلاتین نیست.

دوستای گلم ژله بستنی استفاده کنید راحت تره .شیر و شکر و پودر ژلاتین ریسکش بالاس

من به جای استفاده از ورق زژلاتین و ریسک برا خوب در اومدنش .از ژله بستنی الوورا +یک قاشق عسل استفاده میکنم .و وقتی ژله بستنیم یه کم خنک شد .به ژله های خرد شده به صورت لایه ای میریزم تو قالب .طعمش عالی میشه(ژله بستنی:یک بسته پودر ژله +نیم لیتر بستنی وانیلی اب شده +یک لیوان اب جوش .)

عالی بود

چرا ژله من انقد سفید و خوشرنگ نمیشه..کدر میشه

شکر کامل و خوب باید در شیر حل بشه و کرم ژله شما باید کاملا یکنواخت باشه تا شفاف به نظر بیاد.موفق باشید:)

ممنون زیبا بود

سلام من بجای پودر ژلاتین پودر ژله آلوئه ورا ریختم بعد که شیر ریختم شیر هم سرد بود ولی برید ژله هم خنک شده بود نمیدونم چرا شیر برید

سلام ٬ طاهره جان نباید دستور رو تغییر بدی بخصوص در مورد شیرینی و دسر

باسلام من ژله خرده شیشه درست کردم که سفت شد علتش چیه ممنون میشم کمکم کنید براعید لازم دارم

سلام ٬ نسترن جان پودر ژلاتین زیاد اضافه کردی و ژله ات سفت شده این بار مقدارش رو کمتر کنی مشکلت حل میشه

سلام من خیلی دنبال قالب این شکلی گشتم اما پیدا نکردم، از کجا میشه تهیه کرد؟

شیما جان فروشگاه های لوازم قنادی انواع مدل ها رو دارن ، مطمئنم این مدل یا مدل مشابه رو دارن

سلام و ممنون بابت این ژله ی خوشگل ، نیلوفر بانو من پودر ژلاتین دارم برای این ژله چقدر باید پودر ژلاتین بریزم ؟

ممنون لیلا جان ، عزیزم 5 قاشق چایخوری پودر ژلاتین لازمه

سلام نیلوفر جون من بازم با یه سوال امدم شما ورقه زلاتین و از کجا تهیه می کنید ممنون

لیلا جان فروشگاه های لوازم قنادی تمام ابزارها و مواد مخصوص دسر و شیرینی رو دارن

عالی بود

خیلی جالب بود ممنون درستش کردم و خیلی هم خوشمزه بود اگه میتونین دسر های دیگه ای هم بزارین ممنون میشم بازم ممنون از دسر خرده شیشتون واقعا جالب بود ممنوننننننننننننننننننننننننننننننننن

ممنون پریای عزیز ، خوشحالم خوشت اومده ، چشم عزیزم بزودی دسرهای جدید هم آموزش میدم

عالی است

با سلام ممنونم از توضیحات و عکسای مرحله به مرحله و دقیقتون من واسه مهمونی درست کردم چه قشنگ شده بود همه ازش عکس گرفتن و تعریف کردن اما خداییش خیلی کار زیاد میبره ا تشکر ممنونم

ممنون فریمای عزیز ، خوشحالم از نتیجه کارت رضایت داشتی

با سلام و سپاس از سایت خوبتون متشکرم من اخر هفته مهمان دارم قصد دارم ژله خوورده شیشه درست کنم نمیدونم کدوم از این روش های بیس یا پایه واسه ژله ام بهتره؟قشنگتر و شفافتر میشه؟لطفا راهنماییم کنید؟مهمان خصوصی دارمچ

ممنون فریما جان ٬ عزیزم با همین روشی که گفتم یعنی با شیر و خامه خیلی خوب درمیاد

با سلام و تشکر خیلی جالب بود ممنون من استفاده کردم از دسر های که اموزش دادین

ایا ورقه های ژلاتین حل شده را باید با کرم ژله هم بزنیم ؟

بله کیانا جان ، باید ورقه های ژلاتین نرم شده رو با خامه و شیر مخلوط کنی

سلام عالی بود یعنی خیلی به دردم خورد مرسی از لطفتون

بی نظیره من که خیلی دوست دارم حتما همین فردا درستش می کنم ?

سلام لطفا بگین میشه در ژله خرده شیشه به جای ورقه ژلاتین از پودر ژلاتین استفاده کرد؟ اگر امکان داره چه میزان پودر با ده ورقه ژلاتین برابری می کنه؟ضروریه لطفا جواب بدین

بله میتونید ، 1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین برابر با 1 ورقه ژلاتینی بزرگ یا 2 ورقه ژلاتینی کوچک است ( یعنی 10 ورق ژلاتینی کوچک میشه 5 قاشق چایخوری پودر ژلاتین ) ،اطلاعات بیشتر در این بخش : خانه داری » ترفندهای آشپزی » انواع ژلاتین و کاربرد آن

عالی بود

خیلی خوب بود

سلام نیلوفر جان من از پودز ژلاتین استفاده میکنم چه مقداری باید استفاده کنم بچای ورقه ژلاتین در ژله خورده شیشه

فاطیما جان به بخش خانه داری » ترفندهای آشپزی » انواع ژلاتین و کاربرد آن مراجعه کن

باسلام میخاستم بپرسم میتونیم به جای کرم سفید از ژله آلوورااستفاده کنیم؟باتشکر

میتونید از ژله ساده استفاده کنید اما برای زیبایی کار بهتره با خامه یا بستنی مخلوط کنید ، ژله شفاف زیبایی ژله های رنگی رو مخفی میکنه !

سلام عزیزم مدتی بود نمیتونستم وارد سایت شوم . در مورد ژله خرده شیشه با وجود سرد شدن شیر وقتی ژلاتین را اضافه کردم برید جکار باید بکنم ؟ از شما ممنونم

خوشحالم از حضورت سیمین جان ، عزیزم اگه شیر ولرم باشه نباید این اتفاق بیفته … این بار شیر رو کمی خنک تر در نظر بگیر تا انشاءالله دسرت خوب دربیاد … بزودی انجمن سایت راه میفته و میتونی اونجا مشکلات رو به راحتی با کمک دوستان حل کنی

واقعا دست تون درد نکنه خیلی دوست داشتم دسر مورد علاقمو یاد بگیرم . ممنون

سلام وخسته نباشید واقعادسر محشری هستش من تو عقدم درست کردم و به مهمونا سرو کردم همه لذت بردن.بازم منتظر اینجور دسرهای جذاب و خوشمزه هستم.موفق باشین

ممنون المیرای عزیز ، چقدر جالب که برای عقدت این دسر رو سرو کردی ، نوش جانت ، منم امیدوارم همیشه شاد و خوشبخت باشی

خیلی جالب بود

ممنون

خیلی خوبه ولی به نظر من جای خامه و ژلاتین از ژله آناناس یا آلوئه ورا استفاده بکنیم بهتره و شفافه و ژله های رنگی خوشگلتر دیده میشه.

ممنون از دیدگاهت عزیزم ، شیشه ای رو تا به حال امتحان نکردم و نمیدونم ممکنه چه شکلی بشه ، امیدوارم شیشه ای این ژله رو تهیه کنی و بعد بیای بگی چطور شده

سلام با تشکر از مطالب خوببتون.

از نظر من عالی بود

خیلی عالی بود. ممنون.

دوست دارم دیگر سایتاتونو ببینم

ممنون نرجس جان ، در قسمت درباره من بخش بالای سایت ادرس سایت دیگه ام رو هم نوشتم

سلام خیلی ممنون

ممنون شیرین جان

نیلوفرجان ورقه ژلاتین واجبه؟نقشش چیه تواین کار؟ازکجاتهیه کنم؟چه شکلیه؟

ریحانه جان خوب ژلاتین نریزی که کرم بسته نمیشه عزیزم ، از سوپرمارکت ها یا لوازم قنادی میتونی تهیه کنه ، هم ورقه ای و هم پودرش هست

این ژله واقعا زیباست / ممنون از آموزشتون.

قابلی نداشت هدا جان

ممنووووووووووووووون خیللللللللللی عاااااااااااااااااااااالی بووووووووووووووود!!!!

ممنون عزیزم

اهان!خیلی ممنون!من درست کردم خیلی قشنک شد!!بازم مرسی

ده ورقه زلاتین بزرک یا کوجیک؟زیاد نیست؟شیر جطور؟کم نیست؟

مهشید جان تمام دستورات امتحان شده است و جای هیچ نگرانی ای نیست … این هم 10 ورقه ژلاتین کوچک یا 5 قاشق چایخوری پودر زلاتین هست عزیزم

ممنون خیلی خوشگله دستتون درد نکنه کاش منوشتید بجای ورق زلاتین چند قاشق پودر ژلاتین میشه استفاده کرد.

ممنون افسر جان ، عزیزم در بخش دسرها مطلبی در مورد ژله هاست که اطلاعات لازم داده شده … 1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین برابر با 2 ورقه ژلاتین کوچک یا 1 ورقه ژلاتین بزرگه

خامه باید خامه قنادی باشد ؟

لیلا جان از خامه معمولی هم میتونی استفاده کنی

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

طرز تهیه ژله خرده شیشه با پودر ژلاتین
طرز تهیه ژله خرده شیشه با پودر ژلاتین
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *