نحوه پخت دمپخت گوشت

دوره مقدماتی php
نحوه پخت دمپخت گوشت
نحوه پخت دمپخت گوشت

دمپخت گوجه , در بعضی از شهرهای ایران مانند تهران استفاده از دمپخت بسیار متداول است. تفاوت دمپخت با پلو این است که در دمپخت آب آن کشیده نخواهد شد و معمولاً نشاسته‌ بیشتری نیز دارد. حالا ما در این مطلب از آموزش آشپزی قصد داریم طرز درست کردن دمپخت گوجه را به شما کدبانوهای عزیز آموزش دهیم. امیدواریم حتماً یک بار آن را امتحان کنید.


 


 


 

دوره مقدماتی php

نحوه پخت دمپخت گوشت

از غذاهای راحت و سریعی که می توان در کوتاهترین زمان ممکن آماده کرد دمپخت می باشد که غذایی ساده اما خوشمزه است و هم با سالاد و هم با ماست و ترشی بسیار خوش خوراک است.


 


 


 


 


 

1) قابلمه ای برداشته و کمی در آن روغن بریزید. سپس آن را روی شعله داغ کنید. پیازهایی که از قبل خرد کرده اید را درون قابلمه ریخته و صبر کنید تا به خوبی تفت داده شوند.


 


 

2) حالا گوشت ها را خرد کنید. این کار را ترجیحاً به صورت فندقی انجام دهید. بعد از آنکه پیازها سرخ شدند، گوشت را به آن بیفزائید و به مدت 5 دقیقه اجازه دهید تا تفت بخورند.


 


 

3) نوبت به اضافه کردن گوجه فرنگی، نمک و فلفل رسیده. آنها را نیزبه قابلمه اضافه و باز هم کمی صبر کنید تا تفت بخورند و اصطلاحاً آب گوجه کشیده شوند.


 


 

4) حالا در حدود 7 پیمانه آب نیز بیفزائید. صبر کرده تا آب به جوش بیاید، بعد از آن درب قابلمه را گذاشته و شعله را متوسط کنید.


 


 

5) در اینجا باید به مدت 120 دقیقه صبر کنید تا گوشت ها کاملاً پخته و نرم شوند. اگر حس کردید که آب درون قابلمه کم است به قدر کافی اضافه کنید.


 


 

6) حال برنج را نیز اضافه و یک دور بهم بزنید. سپس شعله را زیاد کنید تا مجدداً آب به جوش بیاید. صبر کنید تا برنج به جوش آید. بعد از آنکه برنج کاملاً جوشید، شعله را کم کنید.


 


 

7) در آخر زیر قابلمه شعله پخش کن قرار داده و رویش دمی قرار دهید. سه ربع صبر کنید تا دمپخت گوجه که به همراه آن گوشت هم اضافه کرده اید حاضر شود.


 

دیدگاه

نحوه پخت دمپخت گوشت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است ، شما اولین نفر باشید !

توجه: نظرات مدیریت سایت تا آنجا که بتواند از ویرایش یا حذف نظرات ارسالی توسط کاربران خودداری خواهد کرد ، مگر اینکه پیام مورد نظر دارای کلمات رکیک و مغایر با محدوده تعیین شده در قوانین سایت باشد .

آدرس پست الکترونیک شما هرگز منتشر نخواهد شد. قسمت های ضروری با * نشانه گذاری شده اند

نحوه پخت دمپخت گوشت

سایت آشپزی آیکابان ، یک آشپزی ساده و لذت بخش با ساده ترین و در دسترس ترین مواد غذایی موجود را به شما آموزش می دهد . عشق و علاقه مهمترین اصل در آشپزی است . با عشق آشپزی کنید و از تهیه انواع غذاها ، دسرها ، نوشیدنی ها ، کیک و شیرینی و . . . با طعمی نو لذت ببرید .

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به آشپزی iKaBaN.ir می باشد

دمپخت گوجه فرنگی یکی از غذاهایی است که می توانید خیلی راحت و فوری در منزل تهیه نمایید. در تهیه این غذا با توجه به ذائقه خود می توانید از گوشت سفید یا قرمز استفاده نمایید. در برخی مناطق دمپخت گوجه فرنگی با سیب زمینی تهیه می شود.

آموزش آشپزی و دستور پخت دمپخت گوجه خوشمزه و مجلسی در منزل

برنج ایرانی :•: 2 پیمانه

گوجه متوسط :•: 3 عدد

نحوه پخت دمپخت گوشت

گوشت یا مرغ :•: 250 گرم

پیاز :•: 1 عدد

رب گوجه فرنگی :•: 1 قاشق غذاخوری

روغن :•: 3 قاشق غذاخوری

نمک و زردچوبه و فلفل :•: به مقدارلازم

آب :•: 2 لیوان

آموزش آشپزی و دستور پخت دمپخت گوجه خوشمزه و مجلسی در منزل

برای تهیه دمپخت گوجه ابتدا گوجه فرنگی ها را  بشورید و پوست آنها را بگیرید و در اندازه کوچک با چاقو برش دهید و در مخلوط کن بریزید یا با رنده  آنها را رنده کنید و پیاز را پوست بگیرید و نگینی (مربع)خرد کنید

و در تابه ای روغن مایع بریزید و زیر شعله را کم کنید تا بمرور روغن داغ شود سپس پیاز نگینی خرد شده را در روغن بریزید و تفت دهید تا طلایی و سرخ شود و در قابلمه ای بریزید و شعله را ملایم کنید

و گوجه  فرنگی را به پیاز اضافه کنید و نمک،زردچوبه،فلفل به اندازه دلخواه به آن بیفزایید و تفت دهید تا گوجه آب بیندازد سپس رب گوجه فرنگی را نیز بیفزایید و 2 لیوان آب نیز روی مواد بریزید

و صبر کنید تا آب بجوش بیاید و برنج را با دو قاشق نمک اضافه کنید ودر ظرف را بگذارید و 5 دقیقه یک بار آن را هم بزنید و اگر دوست داشتید برای زیباتر شدن رنگ دمپختک کمی زعفران دم کرده نیز درون قابلمه بریزید

و برنج را زیرو رو کنید هنگامی که آب آن کم شد زیر شعله را کم کنید و اجازه دهید تا 1 ساعت برنج کاملا پخته شود و سپس دمپخت گوجه فرنگی را در دیس بکشید و نوش جان کنید.

اگر دوست دارید میتوانید مرغ یا گوشت نیز در این غذا استفاده کنید.سینه مرغ یا گوشت را به تکه های ریز خرد کنید و در تابه ای روغن بریزید و زیر شعله را کم کنید تا روغن بمرور داغ شود و تکه های مرغ یا گوشت را در تابه بریزید

و تفت دهید تا جایی که رنگ آن کاملا تغییر کند و زیر شعله را خاموش کنید و همچنان تفت دهید تا سرخ سرخ نشوند هنگامی که رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کردید تکه گوشت ها را نیز به دمپخت گوجه فرنگی بیفزایید .

نحوه پخت دمپخت گوشت
نحوه پخت دمپخت گوشت
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *