طرز تهیه پنکیک خانگی بدون شیر

دوره مقدماتی php
طرز تهیه پنکیک خانگی بدون شیر
طرز تهیه پنکیک خانگی بدون شیر

پنکیک ,امروز با ما همراه باشید در مجله سرگرمی تا به همراه شما عزیزان آموزش تهیه پنکیک بدون استفاده از شیر و نکات مهم راجب پنکیک بهتر داشتن را با شما به اشتراک بزاریم, در اینجا نحوه‌ی تهیه پنکیک بدون شیر را برای شما آماده کرده ایم این پنکیک برای کسانی که از شیر خوششان نمی‌آید و یا با هضم لاکتوز مشکل دارند بسیار مناسب است.در ادامه با این آموزش آشپزی همراه ما باشید.


زمان آماده سازی: 10 دقیقه     زمان پخت:10 دقیقه


 

در این مقاله مراحل پخت پنکیک آموزش داده خواهد شد تا بتوانید پنکیک های بهتری بپزید.
طرز تهیه پنکیک خانگی بدون شیر

دوره مقدماتی php


مرحله 1: مواد و وسایل لازم

مهمترین چیزهایی که قبل از شروع هر پخت و پزی باید بدانید وسایل و مواد اولیه ای است که شما به آن احتیاج دارید.


مرحله‌ی دوم: مخلوط کردن مواد اولیه خشک

برای شروع کار آرد، شکر پودر پکینگ و نمک را در‌یک کاسه ریخته و سپس مخلوط کن را روشن کنید تا با هم مخلوط شوند.


مرحله‌ی سوم: مخلوط کردن مواد مایع با هم

در این مرحله دو عدد تخم مرغ را داخل‌یک کاسه شکسته  و به آن کره و شیر اضافه کنید و با استفاده از مخلوط کن آن ها را با هم مخلوط کنید.


 


مرحله‌ی چهارم: مخلوط کردن تمام مواد با هم

مواد داخل دو کاسه را باهم‌یکی کرده و مجدداً با استفاده از دستگاه مخلوط کن هم بزنید تا مایعی‌یک دست ساخته شود. در حین کار مواظب باشید که مخلوط به اطراف پاشیده نشود.و این کار را تا وقتی که تمام مواد با هم مخلوط شوند ادامه دهید، به خاطر اینکه اگر مواد مثلاً آرد خوب با هم مخلوط نشوند ممکن است موقع خوردن پنکیک های شما نرم نباشد و جویدن آن را برای شما مشکل کند.


مرحله‌ی پنجم: آماده شدن برای پخت

ماهی تابه را روی اجاق گاز بذارید و زیر آن را روشن کنید تا گرم شود. بعد گرم شدن کمی کره و‌یا روغن کف آن بریزید.


مرحله‌ی ششم: پختن پنکیک ها

در نهایت مرحله ای که منتظرش بودیم فرا رسید. مرحله ای که در آن می توانید پنکیک های خود را بپزید. برای این کار مخلوط با استفاده از‌یک فنجان و‌یا هر وسیله‌ی دیگری به صورت دایره ای داخل ماهی تابه بریزید و آن را پهن کنید. بعد از چند دقیقه هنگامی که رنگ آن طلایی شد آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم بپزد.


مرحله‌ی هفتم: سرو کردن پنکیک ها

در این مرحله شما می توانید با هر ترکیبی که خواستین پنکیک را سرو کنید. مثلا استفاده توت تازه مثل توت فرنگی، تمشک زغال اخته و ….) و‌یا مربا و‌یا پودر شکر و‌یا هرچیزی که دلتان خواست.البته شما می توانید مواد زیر را هم به خمیر پنکیک خود اضافه کنید و بعد آن را بپزید.

در کل این به سلیقه‌ی شما بستگی دارد که چه چیزی را بخواید به پنکیک اضافه کنید. که البته اضافه کردن مواد ممکن است باعث شود شما مدت بیشتری را مشغول پخت و پز باشید.


منبع : recipebinder.co.uk – instructables.com

دیدگاه

پنکیک ها نان های خوشمزه ای هستند که جانشین مناسبی برای دیگر نان های صبحانه محسوب می شوند و در طعم های مختل تهیه می شوند. در این مطلب طرز تهیه پنکیک بدون شیر را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

پنکیک ها دارای بافتی نرم و اسفنجی هستند و در طعم های مختلفی مانند پنکیک با ماست، پنکیک گوشت، پنکیک نوتلا، پنکیک موز، پنکیک اسفناج  و… تهیه می شوند. با این پنکیک ها می توان صبحانه مفصلی ترتیب داد. ما به شما پیشنهاد می کنیم طرز تهیه پنکیک بدون شیر(پنکیک گیاهی) را امتحان کنید.

این پنکیک دستور تهیه کاملاً گیاهی دارد. به طوری که برای طبخ آن باید از روغن گیاهی استفاده کرد و به جای شیر نیز از شیر سویا می شود. این پنکیک در نقطه مقابل پنکیک گوشت قرار دارد و به کسانی که رژیم غذایی گیاهی دارند، بسیار توصیه می شود.این روغن گیاهی می تواند روغن ذرت، روغن زیتون و… باشد. شما با توجه به اینکه طبخ با کدام روغن گیاهی را می پسندید، می توانید نوع روغن را انتخاب کنید.

برای شروع طرز تهیه پنکیک بدون شیر ابتدا مواد لازم را تهیه کنید. برای این دستور تهیه به جای شیر از شیر سویا استفاده شده که بسیار مقوی و عالی است. بعد از گرد آوری مواد اولیه در یک کاسه متوسط آرد، شکر، بیکینگ پودر و نمک(مواد خشک) را با هم مخلوط کنید. آن گاه شیر سویا را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

در ادامه از روغن گیاهی استفاده کنید و 2 قاشق از آن را به مواد اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا بافت مواد شما یک دست و نرم شود. کف ماهی تابه را چرب کنید. ماهی تابه چرب شده را روی حرارت ملایم قرار دهید.طرز تهیه پنکیک خانگی بدون شیر

یک قاشق از مخلوط را درون تابه داغ شده بریزید. این چند قاشق روی هم ریخته را به شکل دایره در آورید.

وقتی که حباب هایی وسط پنکیک به وجود آمد یا لبه های آن کمی سفت تر شد، در واقع خودش را گرفت آن را با ملایمت و به آرامی برگردانید تا سمت دیگر آن نیز بپزد.

بقیه پنکیک های خوشمزه را نیز با همین روش آماده کنید. بعد از آماده شدن پنکیک ها می توانید آن ها را با عسل و مربا نوش جان بفرمایید.

از این که تا پایان مطلب همراه ما بودید، متشکریم و امیدواریم شما عزیزان با طرز پخت پنکیک بدون شیر بتوانید یک صبحانه عالی و مقوی در منزل آماده  کنید و نوش جان بفرمایید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98



آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز


چگونه عمر باتری موبایل و لپ تاپ را افزایش دهیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت

طرز تهیه پنکیک خانگی بدون شیر

آرایش

مدل مو

مدل لباس

سبزی خردکن

آکاایران,روزنامه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

246

طرز تهیه پنکیک خانگی بدون شیر

آرایش

مدل مو

مدل لباس

سبزی خردکن

آکاایران,روزنامه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

246

کوکا : پنکیک معمولا در وعده ی صبحانه استفاده می شود اما شما می توانید این غذای خوشمزه را درانواع پنکیک شکلاتی و موزی تهیه کرده و در هر زمان از روز بخورید.

پیشنهاد میکنیم از صفحه غذاهای گیاهخواری سایت کوکا نیز دیدن نمایید.

آرد یک پیمانه
شکر یک قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر دو قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
شیر سویا یک پیمانه
روغن گیاهی 2 قاشق غذاخوری

برای شروع ،تمام مواد لازم را در اندازه های ذکر شده آماده می کنیم. در یک کاسه مواد خشک ( آرد، شکر، بیکینگ پودر و نمک) را مخلوط می کنیم. شیر سویا و روغن گیاهی را به مخلوط اضافه می کنیم.

مخلوط را بخوبی هم میزنیم تا کاملا نرم و یکدست شود. کف ماهی تابه مناسبی را کمی چرب کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، یک قاشق از مخلوط را درون تابه داغ شده می ریزیم. وقتی که حباب هایی وسط پنکیک بوجود آمد یا لبه های آن کمی سفت شد و خودش رو گرفت ، با دقت آن را بر می گردانیم
بقیه پنکیک ها را هم به همین ترتیب آماده می کنیم.طرز تهیه پنکیک خانگی بدون شیر

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.





طرز تهیه پنکیک خانگی بدون شیر
طرز تهیه پنکیک خانگی بدون شیر
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *