علت کبودي پاي مرغ عشق

دوره مقدماتی php
علت کبودي پاي مرغ عشق
علت کبودي پاي مرغ عشق




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

نشانه ها و درمان برخی بیماریها در مرغ عشق

بیماری سرماخوردگی در پرندگان خانگینگهداری از پرندگان بیمار همیشه سخت است و اگر حواسمان نباشد می تواند باعث مرگ این جاندار شود در منازل ما پرندگانی وجود دارند که بیمه وحشی هستند و دست زدن به آنها به راحتی دست زدن به سگ یا گربه نمی باشد پرندگان جزو آن دسته از جانوران می باشند ولی نکته که بسیار مهم است این است که بیماریهای آنها همیشه مخفی می باشد و برای تشخیص آن باید دارای علم و تجربه کافی در این خصوص باشیم .  در این مطلب بر روی پرنده مرغ عشق که در خانه های ایرانیان رواج زیاد دارد به موضوع سرما خوردگی اشاره خواهیم نمود.علت کبودي پاي مرغ عشق

 

سرماخوردگی مرغ عشقلازم نیست حتما هوای سرد بهشون بخوره یکی از عواملی که باعث سرماخوردگی مرغ عشق میشه ، جریان تند هواست. پس باید سعی کنید چه در تابستان و چه در زمستان پرنده رو در دمای متوسط و جایی قرار بدید که جریان شدید هوا نباشه خیلی ها عادت دارن که بهار و تابستون ، پرنده رو می برن تو حیاط یا همش تو ایوون می ذارند و این مساوی است با مریضی و بعد مرگ پرنده شما.

 

پس : اگر تابستونه و هوا گرمه می تونید پرنده رو ببرید بیرون ولی جایی قفسش رو بذارید که جریان هوا شدید نباشه یا به اصطلاح باد نوزه و اگه زمستونه و هوا سرده طرفهای غروب که سردی هوا بیشتر میشه یه پارچه ضخیم رو طوری بیاندازید رو قفس که راه هوا وجود داشته باشه و محیط گرمی هم ایجاد بشه (اگه هم خونتون به اندازه کافی گرمه که لازم نیست).نکته : سعی کنید از همون اول که پرنده رو میارین خونه ، قفسش همیشه یه محل باشه و جابجا نکنید. پس جایی رو در نظر بگیرید که شرایط بالا رو داشته باشه.

درمان سرما خوردگی مرغ عشق :وقتی پرنده سرما خورد کمتر پیش میاد که خوب بشه بنابراین پیش گیری بهتر ازدرمان است. ولی اگه سرما خورد :1_ پرنده مریض رو سریعا از قفس بیرون بیارید و بگذارید تو یه قفس دیگه (تنها).2_ قفسو به یه جای گرم ببرید. این مکان نباید شلوغ و پر سر و صدا باشه.3_ هوا رو با دستگاه بخور مرطوب کنید.4_در این زمان به هیچ عنوان سبزی و میوه به پرنده ندهید.

5_تو ظرف آبش که هر روز عوض می کنید ، روزی نصف قرص جوشان مولتی ویتامین ( یا 12 قطره ) و نصفی هم کلسیم جوشان بریزید.6_ آنتی بیوتیک ضروریه از داروخانه های دامپزشکی شربت آنتی بیوتیک تهیه کنید اگر امکانش نبود از شربتهای خوراکی آنتی بیوتیک انسانی ، 10-12 قطره در ظرف آب بریزید. ولی هر روز این کار رو تجدید کنید. در صورت نبود شربت ، قرص اریترومایسین رو بکوبید و با آب ولرم مخلوط کنید (برای هر روز نصف قرص کافیه) ، وقتی خوب رقیق شد ، با قطره چکون ، 4-5 قطره بریزید داخل دهان پرنده مریض. موقع گرفتنش خیلی آهسته و با ملایمت رفتار کنید.

7_از فروشگاههای کالای پزشکی ، یک لامپ اشعه مادون قرمز تهیه کنید ( با ولتاژ کم ). این لامپو به یک چراغ مطالعه ببندید و همیشه یه جای مطمئن تو خونه داشته باشید.روش کار با لامپ مادون قرمز پرنده مریض رو روزی 3-4 مرتبه به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت در فاصله 30 سانتی متری لامپ قرار بدین ( اگه نزدیکتر باشه میسوزه ) بعد لامپ رو خاموش کنید ولی جای پرنده رو همچنان گرم نگاه دارید . بهتره پس از خاموش کردن لامپ یک پارچه نه چندان ضخیم رو قفسش بیاندازید ( هواکش رو فراموش نکنید.) این اشعه گردش خون پرنده رو تقویت می کنه و در نتیجه هم مواد زائد بهتر دفع میشه و هم داروهایی که بهش دادین بهتر جذب میشه.اگر توصیه های بالا رو دقیقا عمل کنید و در صورتی که بیماری سرما خوردگی پرنده شدید نشده باشه مطمئن باشید که بعد از حداکثر 1 هفته خوب میشه.

زخم پا و عفونت آن :1_ اولا حتما قفسشو عوض کن ( اگه قفس نداری ، تو یه اطاق که وسیله زیاد نداشته باشه بذارش تا بتونی راحت و بدون اینکه ناراحت بشه بگیریش).

2_ از داروخانه یک شربت آموکسی سیلین یا یه شربت آنتی بیوتیک دیگه تهیه کنید بعد همونطور که در مطلب قبل گفتم تو ظرف آبش بریزید و هر روز آبشو عوض کنید.3_ ویتامین رو فراموش نکنید سبزی (جعفری و شوید و هویج) و میوه (سیب) حتما براش بزارید.

4_ پماد تتراسیکلین چشمی رو هر 6 ساعت به آرومی ( خیلی آروم و با احتیاط ) به پاش بمالید ، طوری که کاملا جذب بشه اگه بمونه ، با نوکش پاشو تمیز می کنه و پماد ها رو می خوره !5_ نگذارید در این مدت ( تا خوب بشه ) بهش استرس وارد شه اگه تو گرفتنش مشکل دارید چراغ رو خاموش کنید و خیلی آروم بگیریدش فشارش ندید .

اگه درمان رو به موقع انجام ندید احتمالش هست که در بهترین حالت انگشتش قانقاریا بگیره و قطع بشه اما اگه عفونت منتشر بشه مرگ پرنده قطعیه.

علامت مرغ عشقی که تخم تو شکمش گیر کرده و راه درمان آن :محل اتصال دم به بدن پرنده از پشت برجسته میشه زیر شکمش هم باد می کنه دمش هم آویزون میشه و اونقدر بی حال میشه ( چون درد میکشه ) که گاهی نمیتونه حتی رو چوب بشینه و میاد کف قفس راه حلش هم کمک به زایمانه البته این کار فوق تخصصیه و هر کسی نمی تونه انجام بده بهتره برای کمکهای اولیه ، کمی محل بیرون امدن تخم رو با روغن مایع چرب کنید کمی روغن رو با انگشت به موضع بزنید و با انگشت خیلی آروم و با ملایمت ماساژ بدهید مراحل بعد رو نمیگم چون کار خطرناکیه اگه درست عمل نشه تخم تو شکم مرغ عشقتون می شکنه و باعث مرگش میشه پس گرم نگهش دارین و سریع ببرید دامپزشک متخصص پرندگان.

نکته: کمبود کلسیم و مواد معدنی دیگه دلیل گیر کردن تخم در بدن مرغ عشقه ، چون پوسته آهکی تخم نرم می مونه و برای همین که سفت نیست پرنده نمی تونه با فشار معمول زایمان بیرونش بیاره.

پیشگیری : رژیم سرشار از کلسیم (کف دریا) و ویتامین سبزیجات و میوه جات تازه

 

 

رشد کردن چیزهایی مثل فلس روی پلک و پاهای مرغ عشقاگه حیون احساس خارش میکنه و اونقدر میخارونه که زخم میشه ، پرنده پاهاش در حال نشستن پرشهای کوچک مثل تیک عصبی داره مبتلا به یک بیماری قارچی خطرناک شده که احتمال از بین رفتنش زیاده باید هر چه سریعتر ببریدش پیش دامپزشک تا پماد درمان قارچ براش تجویز کنه.

اگر پرنده رو به آرومی بگیرید و دور تا دور بدنش رو یه دستمال سفید بپیچید بعد کمی نوازشش کنید دستمال رو که برداشتید نقطه های قرمز ببینید یا شب تا صبح روی قفسش رو با یه پارچه نازک سفید بپوشون ( البته نه اندازه ای که هوا جریان نداشته باشه ) صبح باز دستمال رو بررسی کنید اگه نقطه های قرمز دیدید که حرکت می کنن بدونید مبتلا به کنه شده درمانش اسپری مخصوصه.

اسهال :اسهال نشانه بارز سرماخوردگی یا خوردن غذای فاسد پس توصیه می کنم که ( پرنده های سالم رو از مریض جدا کنید).1_دادن هر گونه سبزی، میوه و گندم جوانه زده را قطع کنید.2_مولتی ویتامین را به صورت قطره یا قرص جوشان در برنامه غذاییش بگذارید.3_از لامپ اشعه مادون قرمز حتما استفاده کنید.4_سعی کنید محیط گرم و کمی مرطوب باشد.

5_اگر نشونه ای از آب ریزش بینی هم مشاهده می کنید، می توید مطمئن باشید که سرما خورده در این حالت یک کپسول آموکسی سیلین رو باز کنید و پودرش رو در نصف لیوان آب ولرم حل کنید و به همراه ویتامینها در ظرف آبش بریزید. آب رو هر روز عوض کنید و مجدد تا 7 روز داروها رو در اون بریزید.

 

یبوست:

به علت هضم نشدن غذا (ناشی از یبوست) حالت تهوع در پرنده ایجاد میشه و استفراغ می کنه. یبوست هم می تونه به دلیل کمبود سبزی و میوه در غذای پرنده باشه. درمان یبوست اگر به این دلیل باشه اکثرا به این صورت انجام میشه ( البته قبل از اینکه پرنده به دکتر برسه): فقط یک روز —–> 2-1 قطره روغن زیتون رو با قطره چکون رو زبان پرنده بریزید ( سعی کنید خیلی آروم و با حوصله بگیریدش) اگر بعد از یکی دو ساعت، دفع راحت تر مدفوع رو مشاهده نکردید، دوباره کار رو تکرار کنید . اما یادتون باشه که صلاح نیست بیشتر از این تکرار بشود.

 

 

عطسه مرغ عشق :در حالتی که سرحال طبیعیه اگر علائمی مثل بی حالی ، لرزش و چشمهای بی حال و مدفوع آبکی نداشته باشه عطسه مشکل ساز نیست خود ما هم گاهی به دلایل مختلف عطسه می کنیم در حالی که سر حالیم!

 

جعبه کمکهای اولیهمواد داخل این جعبه را آماده کنید و در جای خنک و خشک و تاریکی نگاه دارید تا در مواردی که پرنده شما به کمکهای پزشکی فوری نیاز داشت بتونید کمکش کنید.1_لامپ اشعه مادون قرمز (این لامپ رو با قیمت مناسب می تونید از فروشگاههای لوازم پزشکی تهیه کنید. لامپ رو به یک چراغ مطالعه وصل کنید و مواظب باشید بهش ظربه ای وارد نشه چون خیلی حساسه).

2_بتادین برای ضدعفونی کردن زخمها و شستن زخم . یادتون باشه که برای ضدعفونی کردن باید پنبه رو با بتادین کاملا خیس کنید و حتی الامکان با ضربه های بسیار بسیار ملایم زخم رو تمیز کنید. البته اگر پای پرنده زخمه ، طوری که اذیت نشه و بتادین رو صورتش نریزه ، می تونید بتادین رو مستقیما روی پاش بریزید. یا اگه زخم شدیده ، یک ظرف کوچیک رو با بتادین پر کنید و پای پرنده رو به آهستگی برای 2-3 ثانیه تو بتادین فرو کنید.یادتون باشه که پرنده معمولا خیلی مقاومت می کنه و دست و پا میزنه پس مواظب باشید که یه وقت پاش بر اثر این تقلاها شکسته نشود.

3_ پنبه معمولی – پنبه مخصوص انعقاد خون و باند گاز باریک (پنبه انعقاد آغشته به موادی هست که کمک می کنه خونریزی سریع بند بیاد).

4_پماد چشمی تتراسایکلین برای وقتی که بخواهید به صورت موضعی و خارجی آنتی بیوتیک رو برای پرنده استفاده کنید این پماد رو هم برای عفونتهای چشمی پرنده و هم برای بقیه بدنش می توانید استفاده کنید ولی حواستون باشه که متناسب با اندازه بدنش پماد بزنید. برای پرنده شما اندازه یه ارزن کافیه.

5_قرص آنتی بیوتیک اریترومایسین یا شربت انتی بیوتیک و یا قطره آنتی بیوتیک ( هر کدام که راحتتره براتون ولی من شربت و قطره رو برای مصارف داخلی توصیه می کنم (یعنی می تونید تو آبش بریزید یا با قطره چکان تو دهنش) قرص رو هم داشته باشید که در مواردی که مثلا پاش زخم بود بعد از ضدعفونی کردن زخم با بتادین ، پودر قرص رو رو پاش بریزید و پانسمان کنید.

6_یک قطره چکان7_چسب ضد حساسیت این چسب رو با پهنای باریک از داروخانه بگیرید. از چسبهای زخمی که به انگشتتون می زنید به هیج عنوان استفاده نکنید. چون کندنشوت خیلی سخته و اگه به پای پرنده بزنید موقع کندن ، پاش کنده میشه چسب ضد حساسیت رو هم مستقیما رو زخم نزنید اول با گاز یا پنبه ( بسته به نوع زخم ) روی زخم رو می بندید و با این چسب محکم می کنید ( تقریبا به حالت گچ گرفتن پای آدم ولی نه خیلی محکم که پاش سیاه شه).علت کبودي پاي مرغ عشق

8_یک پماد ضد کنه که می تونید از دامپزشکها و داروخانه های مربوط به دامپزشکی تهیه کنید. پماد نباید در جای گرم بمونه.9_اسپری ضد کنه این اسپری رو به هیچ عنوان نباید مستقیما به پرنده بپاشید باید هر 2 ماه یک بار ، بعد از اینکه قفسشو خوب شستید و تو آفتاب خشک شد تمام درزهای قفس رو با این اسپری آغشته کنید.

نکته : بهتره هر 2-3 روز یه بار کف قفس رو تمیز کنید و هفته ای یک بار هم قفس رو با مایع ظرفشویی ، برس ( مسواک ) بشویید و خوب آب بکشید . بعدش قفس رو 1-2 ساعت تو آفتاب و هوای آزاد بگذارید تا خشک بشه و احیانا اگه کنه داره کشته بشه. هیچ وقت قفس خیس رو برای پرنده نگذارید چون محل تجمع جونور میشه اسپری رو هم همونطور که گفتم هر 2 ماه یک بار بعد از آفتاب دیدن قفس بزنید.10_یک قفس کوچک به عنوان بیمارستان پرنده

منبع : iranpest.blogsky.com


چند دقیقه با دانستنی ها

خمیر دندان ژله ایی + تخفیف

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

کامل یک خانه مدرن + تصاویر-*-

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

سلام

۲ روزپیش سوال کرده بودم که پای جوجه مرغ عشق من  آسیب دیده و دوستان گفته بودن که نه شکسته نه در رفته فقط ضربه دیده بمونه خوب میشه

ولی من نگرانم خوب نشه چون روی ۱ پاش میشینه و اون پاشو نمیتونه کاملا رو زمین بذاره و با نوکش و بالهاش راه میره میپره اگه دوستان راه حل دیگه ای دارن یا تجربه ای دراین مورد دارن ممنون میشم پیشنهاد بدن.

 هنوز کوچیکه اگه پاش خوب نشه نه میتونه پروازکنه نه راه بره.علت کبودي پاي مرغ عشق

 


سلام دوست گرامی برای راحت شدن خیالتون ببریدش دامپزشکی موفق باشید

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


میترسم ببرم دامپزشک…

مورد مشابهی مثل این براتون اتفاق نیوفتاده؟؟

چون کاملا حرکت میده پاشو

ولی روی یه طرفش میشینه اونجوری راه میره انگار ماهیه ازاب بیرون افتاده!

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


سلام من مرغ عشق خودم که جوجه بود همین مشکل براش پیش اومده بود منتها جفت پاش نمیتونست را بره و با بال هاش و نوکش حرکت میکرد اگر میتونید عکس ازش بفرستید تا راهنمایی تون کنم

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


سلام چرا ولی نه با این شدت من روی شیطونی جوجه هام نخ پارچه زیر قفس به پای 2 تا شون پیچید و روی میله معلق موندن و من اونا رو خارج کردم و پس از پوشاندن چشمهاشون نخ که پلاستیکی بود با صبوری جدا کردم ولی پاهاشون خونی و اسیب دیده بود من پس از ضد عفونی کرم ا د بهش زدم برای یک هفته روی میله کج مینشستن و روی پای سالمشون بودن الان هم بزرگ شدن و 4 ماهه هستن ولی برای شما پای اسیب دیده رو بالا پایین میکرده پس شکستگی مویی هست یا اسیب داده ولی میزانش زیاده اگر میخواین دقیق ببینید باید به متخصص که دامپزشک هست نشون بدین موفق باشید

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


سلام پای مرغ عشق شما ۱۰۰درصد شکسته حتما یا به دامپزشکی یا یک پرنده فروش ماهر مراجعه کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


اینم عکسش

 

پرنده فروشی گفت اشکال نداره درست میشه…?

علت کبودي پاي مرغ عشق

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


سلام دوست گرامی بیش از 1 ماه مدت زیادیه و پای پرنده احساس میکنم کجه ضمنا پیام قبلیتون یادمه گفته بودین کج نشده ولی این عکس چیز دیگه ای نشون میده حتمادامپزشکی ببرید موفق باشید

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


اقای جلالی ۳ روزه پاش اینجوری شده(منظورمن اینبود که ۱.۵ ماهه که ازتخم دراومده)

تو سوال قبلیم هم گفته بودم روی یه پاش میشینه و اون پاشو که اسیب دیده نمیتونه زیاد بذاره زمین اینجوری که تو عکس هست نگه میداره

 

 

ممنون ازپاسخ همگی

به دامپزشک مراجعه میکنم حتما.

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


سلام

شما یه زحمتی بکشید خودتون پای پرندتون از ران تا نوک انگشتان 

معاینه کنید اگه از روی ظاهر تونستین تشخیص بدین که زخم داره 

یا …. میشه راهنمایی کرد 

اگه شکستگی و یا در رفتگی داشته باشه پرنده میمونه یه جا 

و نه غذا میخوره و نه حرکت میکنه

 

ولی اگه از روی ظاهر چیزی قابل تشخیص نیست ببرین دکتر

عکس بگیره مشخص میشه

( تشخیص من تغذیه نادرست والدین هست که باعث ضعف 

 جوجه شده )

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


من خودم نگا کردم چندبار از روظاهر چیزی نشده فقط چون داشت بازی میکرد ازمیله ها میرفت بالا افتاد کف قفس روی یه پاش و اینجوری شد و گرنه غذا میخوره با بقیه جوجه ها بازی میکنه میپره راه میره با اون پابه زور.

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


سلام زهرا خانم قسمت برخورد و جدا شدن پا از انگشتان و به سمت بالای ران رو نگاه کنید توی عکس به نظر میرسه کبودی وجود داره نمیدونم از عکس هست یا واقعی هست برای اطمینان بیشتر پای چپ که اسیب دیده رو با پای راست سالم از لحاظ فیزیکی و رنگ مقایسه کنید نتیجه بهتری میگیرید موفق باشید

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


سلام زیاد با پرنده های اهلی سرو کار نداشتم 

 

زهرا خانوم خودت ماینه ش کن!با انگشت شست و اشاره از ران پرنده تا پنجه دست بزن شکسته باشه برای ادم های مبتدی هم معلومه استخون ه زیر انگشتت تکون میخوره  اگه قسمت شکسته رو  لمس کنی پرنده درد میکشه و میخواد از دستت فرار کنه 

اگه شکستگی نداشت و فقط ورم داره دررفتگیه که با مالیدن و تکون دادن انگشت هاش  و گرم نگه داستن نهایتا جا میفته 

ما اگه یه پرنده وحشی این شکلی ببینیم بعد آتل یه مقدار پارچه نازک میاریم اونو میندازیم تو زرده تخم مرغ بعد استخوان شکسته رو سر جاش قرار میدیم و پارچه رو میپیچونیم دورش میبندیمش و پرنده رو آزاد میکنیم!

 

پای پرنده جوش بخوره خودش با نوک بازش میکنه!

 

 

ولی دقت کن اگه استخوان هارو درست تنظیم کنی باعث عفونت میشه نهایت به پاش کرم میزنه و مجور میشی پاشو قطع کنی یا منتظر بمونی طلف شه !

 

اگنه نتونستی انجامش بدی ۱۰۰% ببرش دامپزشکی!

 

موفق باشی

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


سلام اقای جلالی مقایسه کردم هردو پا رو ازلحاظ فیزیکی و رنگ یکیه(کبودی نیست اونجوری دیده میشه)به یه پرنده فروشی دیگه هم نشون دادم گفت چیزیش نیست ما اینجا اکثرابرامون اتفاق میوفته و میمونه خودش خوب میشه…نمیدونم حرفش صحت داره یا نه

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


سلام اقا جواد

معاینش کردم چندبار حتی برای اطمینان دادم مادرهم معاینه کنن ولی نه ورم داره نه چیز غیر عادی….شببه پای سالمشه فقط محکم نمیتونه زمین بذاره بعضاهم یکم بالا نگه میداره

 

 

اقای قادری گفته بودن که احتمالا ازتغذیه نادرست والدین هست

بله مرغ عشق ماده اینبار خیلی زود شروع کرد به زدن جوجه مرغ عشق ها(  ۳تا هستن) و منم مجبور شدم ازقفس بردارم قبلاتوجوجه های دیگه وقتی میتونستن کمی پروازکنن شروع کرد به بیرون کردنشون اینبارنمیدونم چی باعث شد که اینجور کنه

و اون جوری که باید قوی میشدن نشدن خیلی ضعیفن هر ۳ تاشون….احتمال میدم چون ضعیفه بدنشون یه اسیب دیدگی جزعی رو نمیتونن تحمل کنم

الان دارم تحقیق میکنم تا هنوز کوچیکن بتونم با تغذیه مناسب بدنشونو قوی و مقاوم کنم

کوچیکن چیز دیگه ای نمیخورن

فقط ارزن کتان و نان سبوس دار رو پودر کردم اونارومیخورن 

 

موندم…

 

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


سلام اگر پاهاشو به مقدار کمی هم روی زمین میزاره و برمیداره نشانه خوبیه به مرور زمان بیشتر میشه و ابتدا لنگ میزنه تا حرکتش خوب میشه اگر توی تغذیه مشکل دارید برای پرها و استخوان نیاز به کلسیم هست بنابرین کمی کف دریا توی غذاشون پودر کنید و بریزید یا گوش ماهی شکسته شده معمولا جوجه ها خیلی دوست دارن بهشون بده اگر جواب نگرفتی کلسیم مایع بگیر به ابشون اضافه کن و همینطور مولتی ویتامین بهشون بده امیدوارم روند بهبودی سریع تر بشه موفق باشید . بعد ویرایش نوشتم سلام مجدد چرا جوانه گندم نمیدین؟ فوق العاده به رشد جوجه کمک میکنهو سریع همه چیز خورشون میکنه هر روز صبح کمی بهشون بده موفق باشید

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


کف دریا رو حتما میریزم ممنون 

 

متاسفانه جوانه گندم هم نمیخورن به اون پودر عادت کردن جزاون چیزه دیگه ای نمیخورن همین باعث میشه که ضعیف بشن

چون من به مرغ عشق های قبلیم که جوجه بودن سفیده تخم مرغ با هویج و جعفری میدادم یا جوانه گندم میدادم الان خدا روشکر بدنشون مقاومه ولی اینا نمیخورن که…

 

مولتی ویتامیین و کلسیم مایع رو امتحان میکنم

ممنون ازتون اقای جلالی خیلی راهنمایی کردین

و همیچنین دوستان دیگه لطف کردن وقت گذاشتن ممنون.

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


میتونی از مولتی ویتامین تو آبشون بریزی !

من خودم به شخصه از قطره مولتی ویتامین نوزاد خواهر زادم استفاده میکنم!  نتیجه گرفتم پرنده فروشی ها خودشون یه مولتی ویتامین دارن میتونی تهیه کنی!

 

حالا که میگی تغذیه ضعیفه ۱۰۰%بزار جلو آفتاب ویتامین E برای استخوان بندی خیلی مهمه!

من خودم پام شکست تو بیمارستان امپول ویتامین ای بهم زدن تا استخوانم ترمیم بشه(احتمالا برا پرنده ها هم جواب بده??

 

خودت با پنجه ش بازی کن!ببین چیز غیر عادی میبینی؟

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


مولتی ویتامین رو امروز ریختم تو آبشون امیدوارم تاثیرگذارباشه

 

والا نورافتاب که همه پرنده هامومیذارم ولی الان نورخورشید نمیوفته داخل خونه و مجبورم بذارم تو بالکن که اونم هوا خیلی سرده و نمیتونم☹

 

چیز غیر عادی نمیبینم اصلا نه ورم کرده نه کبود شده نه استخوانی چیزی هس وقتی معاینه میکنم خودم که بگم در رفته یا شکسته….بدنش ضعیفه توانایی بهبود یافتن اون اسیب دیدگی رو نداره

 

 

 بیرون ازقفس نگه داری میکنم ازش ولی بااون پاش ازقفسای دیگه میره بالا و زود خسته میشه دیگه بدنش طاقت نمیاره میاد تودستم

ضعیفه?

 

ممنون از پاسختون اقا جواد.

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.


شما از مولتی ویتامین استفاده کن!

اگه شرایط ش پیش اومد بزار جلو افتاب

 

 

انشااله که خوب میشه

موفق باشی

برای لایک کردن وارد حساب خود شوید.

کلیه حقوق این انجمن به مرجع پردونه تعلق دارد. نسخه 3.1.1 می باشد.

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : بیماری پاهای مرغ عشق

مشاهده قوانین انجمن

کپی برداری از مطالب اختصاصی انجمن پارسی پت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلا مانع است.

Powered by vBulletin® Version 4.2.4
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

نشانه های زیادی وجود دارد که میشود از آنها فهمید که مرغ عشق مریض است یا نه که در ادامه مطلب تمام آنها را بررسی میکنیم .

۱ – آسیب دیدن پرها

آسیب دیدن پرها علل مختلفی میتواند داشته باشد . آسیب دیدن پرها میتواند در چند ساعت یا یک مدت طولانی رخ بدهد و بستگی به علتهای مختلفی دارد که شامل موارد زیر میشود :

در صورت داشتن هر یک از نشانه های بالا شما نیاز دارید که پرنده خود را به یک دام پزشک نشان بدهید .

علت کبودي پاي مرغ عشق

۲ – گوش دادن به حرفهای دام پزشک.این خیلی مهم است که تشخیص داد چه مشکلی باعث ریختن پرهای پرنده شده :خستگی مفرط ، رژیم غذایی ، استرس و یا چیزهای دیگری که تشخیص آن کار دامپزشک است ، مگر اینکه شما یک حرفه ای باشید تا بتوانید تشخیص بدهید ولی در کل کار بسیار سختی است و نیاز به یک دام پزشک دارید .

۳ – تغییر رفتار پرنده

۴ – اگر پارکیت شما بی حال و خسته است و به صدا کردنهای شما جواب نمیده  و نسبت به غذا دادن به او بی اعتنا ایت یکی از نشانه های مریض بودن آن میباشد . اگر یک گوشه مینشیند و پرهایش را پوف داده یا سنگین و به زور نفس میکشد میتواند از نشانه های مریضی باشد ، از دیگر نشانه های مریضی که میتواند نشان دهنده این وضعیت باشد :

 ۵ – داشتن حالت پرخاشگری و حمله ور شدن . در حالت طبیعی پاراکیتهای مهربان و آرام ممکن است که یکدفعه شروع به رفتار پرخاشگرایانه و حمله ور شدن بکنند که ممکن است از احساس درد و مریضی در آنها باشه .

۶ – خیلی سرد و گرم شدن    

اگر آب و هوا یا دمای اتاق گرم باشد ممکن است که دمای بدن پاراکیت خیلی بالا بررود . پرندگان نمیتوانند عرق کنند و باید برای پایین آوردن دمای بدن خود کارهای دیگری انجام بدهند . نشانه های زیر نشان دهنده این هست که پاراکیت خیلی گرمش است :

توجه داشته باشید که تمام نشانه های بالا میتواند نشانه داشتن تب در پرنده باشه که باید سریعا به دام پزشک نشان داده بشه.

۷ – اگر آب و هوا یا دمای اتاق سرد باشد ممکن است که دمای بدن پاراکیت خیلی پایین بیاد . نشانه های اینکه پاراکیت خیلی سردش میباشد به شرح زیر است :

۸ – نشانه های دیگر

چک کردن ادرار پرنده . اگر تغییری در رنگ ، غلظت یا کیفیت ادرار پرنده بود میتواند نشانه بیماری در پرنده باشد . اگر بوی بد در قفس بود چه از ادرار باشد یا از مدفوع و چیزهای دیگر نشان دهنده این است که پرنده در وضعیت مطلوبی نیست .

ترشحات اضافی . اگر ترشحات اضافی از دماغ پرنده یا جاهی دیگر اون بیرون اومده باشه نشانه بیمار بودن اون هست .

۹ – اگر متوجه غده یا برآمدگی در هر قسمتی از بدن پرنده شدید سریعا به دکتر مراجعه کنید .

۱۰ – استفراغ یا قی کردن . نشانه بیماری شدید میباشد .

۱۱ – چک کردن چشم پرنده . اگر آنها دچار گودرفتگی ، چروک شدگی یا عوض شدن رنگ شده باشند نشانه بیماری پرنده می

باشد . چشمهای سالم باید صاف ، واضح و هوشیار باشند .

 

آبان ۱۱, ۱۳۹۷ در ۷:۲۷ ب.ظ

چرا اشکال داره سرو صدارو میشنوهداما جایی رو نمیبینه باعث استرس و ارسش میشه

پاسخ دادن

آبان ۱۰, ۱۳۹۷ در ۶:۰۷ ق.ظ

سلا من یه جفت مرغ عشق دارم چهار ماه خریدمشون ولی از دیروز یه مینا اوردم پیششون تو قفس جداگون مرغ عشق ماده سر میکنه تو پراش و خودشو پف میکنه واز دیروز درحال خواب به نظرتون مریض شده دور چشماش هم کمی قرمزی دیده میشه لطفا اگه مریض شده بگید ببرم دامپزشکی مدام درحال خمیازه و گاهی هم عطسه میکنه ولی ابریزش بینی نداره

پاسخ دادن

مهر ۲۷, ۱۳۹۷ در ۹:۰۸ ق.ظ

علت کبودي پاي مرغ عشق

سلام.من دوتا مرغ عشق دارم . مرغ نر یک جا نشسته خود راتمیز میکند.واواز هم نمیخواند. میخاد با مرغ ماده بوس بده اما مرغ ماده نمیزاره. آواز مرغ عشق دارم میزارم کاری نمیکنه. بهمعنی چیه.

پاسخ دادن

شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ در ۴:۰۹ ب.ظ

مهدی لاسمی مرغ عشق تو مریض وبرای همین استفراغ می کنه

پاسخ دادن

شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ در ۳:۴۹ ب.ظ

من امروز ی مرغ عشق نر خریدم چون خالم از تبریز یک جفت خریده بود طلاوبلا طلا نر وبلا ماده بود هردو روز های اول سرحال بودن ولی طلامرد امروز خریدم خواستم دستم بگیرم گرفتم بعدبرواز کرد ودمش از جا کنده شد بعد ناراحت شدم گذاشتم سر جاش الان چی کار کنم برش زود در بیاد؟ خواهش می کنم جوابم رو بدین

پاسخ دادن

شهریور ۲۴, ۱۳۹۷ در ۱۱:۰۷ ب.ظ

سلام لطفا یکی راهنمایی کنه من به خاطر سرو صدا بعضی وقتا روشن یه چادر میکشم از شب اشکالی نداره

پاسخ دادن

شهریور ۲۰, ۱۳۹۷ در ۱۱:۰۳ ق.ظ

سلام ببخشید من یدونه مرغ عشق دارم ساکت میشینه میخوابه کم غذا میخوره و بعضی وقتا میلرزه تورو خدا زود بگین

پاسخ دادن

مرداد ۱۷, ۱۳۹۷ در ۶:۵۰ ب.ظ

من دو تا مرغ عشق دارم که ماده دو روزه مریضه وبی حال افتاده کسی هست به من کمک کنه باید چکار کنم

پاسخ دادن

مرداد ۱۲, ۱۳۹۷ در ۱۱:۲۷ ق.ظ

سلام ممنونم از مطالب بسيار خوب سايتتون من سه ماهه يه مرغ عشق دارم. صحبت ميكنه و اوايل سعي كردم بهش ياد بدم كه بياد رو دستم و خيلي زود ياد گرفت و كم كم اجازه ميداد با پشت دستم لمسش كنم اما هنوز ترسش از حضور دست من در قفسش از بين نرفته؛ تازگي ها ديگه نميذاره دستمو بهش نزديك كنم و نوك ميزنه خودشو هم خيلي ميخارونه گاهي وقتا هم انگار يه چيزي رو رفلاكس ميكنه دوباره ميخوره! احساس ميكنم بس خودشو خارونده عصبي شده? ممنون ميشم اگر راهنمايي كنيد چون من پيش دامپزشك رفتم اما چيزي تشخيص نداد، همه دامپزشكا قابل اعتماد نيستن. متشكرم

پاسخ دادن

تیر ۲۰, ۱۳۹۷ در ۵:۴۷ ب.ظ

سلام من یه مرغ عشق دارم که دیشب یهو انگار دیوونه شد خودشو زد به درودیوار امروز صبحم هی یکی از بالاشو بالا میگرفت انگار که درد زیادی داره ،ساکتم شده بود سروصدا نمیکرد،اونقدر دردش زیاد بود که گزاشت توی دستم بگیرمش با اینکه اهلی نیست، اگه بالش شکسته باشه بنظرتون لازمه دکتر ببرمش؟

پاسخ دادن

تیر ۱۷, ۱۳۹۷ در ۱۲:۳۵ ب.ظ

با سلام؛ یک جفت مرغ عشق نر و ماده دارم که ۱ هفته پیش ۴ جوجه خود را از دست دادن ؛و یک جفت دیگه آوردم که ۳ جوجه دارن ماده بدون تخم با اینکه نر داره ولی به نری که جوجه‌ داره و دارای ماده هست علاقه نشون میده و به نر خودش کم توجهی میکنه!!چکار کنم؟ آیا یکی از قفس ها رو ببرم اتاق خواب؟ لطفا در این مورد راهنمایی کنید. با سپاس فراوان

پاسخ دادن

تیر ۱۷, ۱۳۹۷ در ۱۲:۳۰ ب.ظ

سلام. مرغ عشق های من از دیروز عصر شروع به خاراندن خودشون کردن و من علتش رو نمیدونم چه جوجه دار و چه بدون جوجه!لطفا راهنمایی کنید. با تشکر

پاسخ دادن

شهریور ۲۷, ۱۳۹۷ در ۴:۱۱ ب.ظ

مرغ عشق تو مریض باید ببری بیش دامبزشک

پاسخ دادن

تیر ۱۲, ۱۳۹۷ در ۲:۳۴ ب.ظ

با سلام جدیدا به یک مشکله خیلی جدی بر خوردم لطفا از دوستان یا کسانی که در رابطه با مرغ عشق چیزی میفهمن کمکم کنن خیلی ممنون میشم مرغ عشق من الان ۲ روز یه چیزی رو هی میاره بالا دوباره میخوره هی بالا میاره و میخوره نمیفهمم چیه چجوری اینو خوب کنم واقعا من بیشتر دارم اذیت میشم فکر میکنم یه چیی تو گلوش گیر کرده نه میتونه هضم کنه ن میتونه بیارتش بیرون منم واقعا نمیدونم دیگه باید چیکار کنیم اگه کسی میدونه کمکم کنه لطفا ممنون

پاسخ دادن

خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ در ۱:۵۵ ق.ظ

سلام، مرغ عشق من دیروز یکیش افتاد و مرد، هیچکدوم از این دلایل هم نداشت. فقط گاهی مدفوع که میکرد نمیفتاد پایین، میچسبید به خودش، خیلی هم تپل و سرحال بود، نمیدونم چرا مرد، در تعجبم،

پاسخ دادن

خرداد ۱۴, ۱۳۹۷ در ۸:۴۳ ق.ظ

سلام مرغ عشق من بچه هاش از تخم بیرون اومدن بعد مرغ عشقام مدفوع خشک شده خودشون رو کندن و میبرن داخل لانه دلیلش چبه?

پاسخ دادن

خرداد ۷, ۱۳۹۷ در ۳:۲۵ ق.ظ

سلام چند روز مرغ عشقم پشتش باد کرده و روی یک پا وایمیسه مشکلش چیه؟لطفا جواب بدید

پاسخ دادن

تیر ۱۲, ۱۳۹۷ در ۲:۳۱ ب.ظ

با سلام مرغ عشقتون نر هست یا ماده؟

پاسخ دادن

مهر ۱, ۱۳۹۷ در ۵:۱۷ ب.ظ

مرتضی مرغ عشق تو تخم میزاره فکر کنم و تخمش گیر کرده باید زود ببریش پیش دامپزشک یا پرنده فروش

پاسخ دادن

اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷ در ۹:۰۹ ق.ظ

سلام ممنون از سایت خوبتون میخواستم بدونم چجوری میشه سن مرغ عشقو تصخیص داد؟

پاسخ دادن

اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷ در ۸:۰۸ ب.ظ

با سلام

من ۳ روزه که یه مرغ عشق ۱٫۵ ماهه خریدم مدفوع و ادرار شل و نیمه جامدی داره بعضی وقتها هم خمیازه میکشه احساس میکنم موقعی که رو نی نشسته دمش خییلی تکون میخوره به مظرتون چه مشکلی داره بنده شرایط پیش دامپزشک رفتن رو ندارم لطفا تشخیص و دارو شو از دوستای متخصص بدن چون سلامتیش برام مهمه

ممنون

پاسخ دادن

اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۷ در ۸:۵۲ ق.ظ

سلام. منم وقتی مرغ عشق جوان خریدم تا چند روز اینطوری بود و بعد از ۴ تا ۵ روز کاملا خوب شد. اما نباید هوای آزاد قرار بگیره و مخصوص در هوای بسیار گرم و یا خنک و نور مستقیم خورشید قرار داده نشه. خمیازه کشیدن و عطسه بدون آبریزش بینی در مرغ عشق نشانه ترس و استرس هستش و در مرغ عشق هایی که محیط زندگیشون تغییر ناگهانی داشته ایجاد میشه و طی زمان و عادت به محیط درست میشه. تکون خوردن یا لرزش دم هم مهم نیست.

علایم خطرناک در مرغ عشق : اسهال یکنواخت و سبز رنگ و پف کردن دائم پرها هستش.

پاسخ دادن

خرداد ۲۱, ۱۳۹۷ در ۱۱:۰۵ ق.ظ

سلام من دوتا مرغ عشق گرفتم روزهاي اول سرحال بودن ولي الان چند روزه كسل شدن و دائما خواب هستن و يكيشون پرهاشو پف ميكنه و دايما يك جا ميشينه بعضي وقتها هم سرش رو ميكنه تو پرهاش و ميخوابه يه مقداري هم فضولات به پشتش چسبيده لطفا راهنمايي كنيد چكارش كنم

پاسخ دادن

تیر ۱۳, ۱۳۹۷ در ۸:۱۵ ق.ظ

با سلام مرغ عشق شما مطمعنا مریض شده باید تحت درمان قرار بگیره حتما پیشه یه دامپزشک ببرید نشون بدید و میتونید از آنتی بیوتیک ها هم استفاده کنید مقداری سرلاک پرنده تهیه کنید و به ان ها سرلاک بدهید در جای گرم نگه داری کنید جا آبی جا دونی و عواملی دیگر را ۲ روز یکبار تمیز و دوباره بزارید.

پاسخ دادن

بهمن ۱۹, ۱۳۹۶ در ۲:۴۱ ب.ظ

درشکل هفت مرغ عشق یک جوری است

پاسخ دادن

اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷ در ۶:۵۵ ب.ظ

آبریزش بینی گرفته داداش

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

مرغ عشق ها و تمام خانواده پاراکیت ها تخم گذار هستند . بعد از تخم گذاشتن روی آن مینشینند تا…

ماست بهترین ماده خانگی برای نگهداری از پوست و مو است !! با ما …

وقتی‌که نیاز به شامپو ضد شوره‌دارید محصولات بسیار زیادی هستند که می‌توانید آن‌ها را …

با توجه به افزایش روز افزون قیمت بنزین دانستن مصرف سوخت واقعی خودرو کاری …

شپش حشره ای کوچک است که در پوست سر زندگی میکند و از خون …

جوش‌های زیرپوستی جوش‌هایی هستند که در لایه‌های عمیق‌تر پوست به وجود می‌آیند و نمی‌توانند …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند:
ehow و
wikihow میباشد ،
بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

View Full Version : یی ی ی

View Full Version : یی ی ی

This is a discussion on ### فلج شدن پاهای مرغ عشق ! ### within the آرشیو مشاوره بیماری های پرندگان forums, part of the مشاوره دامپزشکی category; من امروز عصر رفتم برای پرنده هام تخمه و ارزن بخرم که تو پرنده فروشی با یه مرغ عشق نر …

کاربر نمونه

کاربر تازه آشنا

علت کبودي پاي مرغ عشق

کاربر تازه آشنا

کاربر تازه آشنا

نمایش برچسب‌ها

مشاهده قوانین انجمن

علت کبودي پاي مرغ عشق
علت کبودي پاي مرغ عشق
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *