طرز تهیه فرنی برای نوزاد رفلاکسی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه فرنی برای نوزاد رفلاکسی
طرز تهیه فرنی برای نوزاد رفلاکسی


تلفن : 02166189404


فکس : 02166182517

آدرس : تهران – كيلومتر 7 بزرگراه فتح – خروجی خلیج – شرکت ویتانا


کد پستی : 3911-13869


پست الکترونیکی : info@madarclub.com

طرز تهیه فرنی برای نوزاد رفلاکسی

دوره مقدماتی php


با ثبت نام در باشگاه مادران و کسب امتیاز


از مزایای متعدد جوایز، قرعه کشیها، طرحهای


حمایتی، مشاوره پزشکان، گفتگو با دوستان


خوب و… برخوردار خواهید شد:


http://www.madarclub.com/fa/sign-in


اهداف بزرگی در راه است با ما باشید…

مدير

۲۸ مهر, ۱۳۹۵
صفحه اصلی

ارسال دیدگاه
5,224 بازدید

همانطور که می دانید رفلاکس معده در نوزادان و شیرخواران به عنوان شایع ترین اختلال گوارشی، مورد توجه پزشکان و محققین بوده و همواره سعی بر آن بوده است تا با کنترل کامل و به موقع علایم و عوارض ناشی از برگشت محتویات اسیدی معده به مری و دهان نوزاد و شیرخوار شرایط مناسب تری را برای رشد و سلامت این نوزادان در سالهای بعد زندگی فراهم گردد.

همانطور که می دانید رفلاکس معده در نوزادان و شیرخواران به عنوان شایع ترین اختلال گوارشی، مورد توجه پزشکان و محققین بوده و همواره سعی بر آن بوده است تا با کنترل کامل و به موقع علایم و عوارض ناشی از برگشت محتویات اسیدی معده به مری و دهان نوزاد و شیرخوار شرایط مناسب تری را برای رشد و سلامت این نوزادان در سالهای بعد زندگی فراهم گردد.
در ۷۰ درصد نوزادان در جوامع صنعتی رفلاکس معده علت اصلی بی قراری و اختلال رشد این گروه سنی مطرح می باشد که اغلب این نوزادان با رعایت شرایط آنتی‌رفلاکس و بدون مصرف داروهای آنتی اسید و آنتی رفلاکس بهبود خواهند یافت و در درصد کمی از این نوزادان لازم است که برای کنترل علایم و پیشگیری از عوارض رفلاکس معده از داروهای موجود استفاده گردد. در این خصوص رعایت شرایط انتی رفلاکس در هر و حالت درمان اصلی برای نوزاد خواهد بود.

۱٫ اولین و مهمترین شرط کنترل رفلاکس جلوگیری از پرخوری در نوزاد است و متاسفانه در بسیاری موارد برداشت اشتباه از وظیفه والدین در تغذیه نوزاد که فراهم نمودن غذای سالم و متناسب با سن و شرایط کودک است منجر به تشویق والدین به افزایش میزان تغذیه نوزاد و شیرخوار با هدف تپل کردن غیر منطقی کودک و راضی نگهداشتن اطرافیان می گردد که این مورد اصلی ترین علت شکست در درمان کامل و به موقع رفلاکس معده دراین کودکان خواهد بود. پس لازم است تغذیه شیرخوار مبتلا به رفلاکس معده بر پایه تغذیه در حد تحمل در وعده های زیاد و حجم کم برنامه ریزی شود. معمولاً تغذیه به مدت ۵ دقیقه از سینه یا ۳۰ تا ۴۵ سی سی شیرکمکی هر ۱/۵ ساعت درماه اول و ۵ تا ۱۰ دقیقه سینه یا ۴۵ تا ۶۰ سی سی شیرخشک هر ۱/۵ ساعت در ماه دوم و ۵ تا ۱۰ دقیقه سینه یا ۶۰ تا ۷۵ سی سی شیرخشک هر ۱/۵ ساعت در ماه سوم و ۶۰ تا ۷۵ سی سی درماه چهارم از حملات رفلاکس در بیش از ۷۰ درصد کودکان جلوگیری خواهد نمود.

طرز تهیه فرنی برای نوزاد رفلاکسی

۲٫ شیردهی دروضعیت نشسته در بغل و نگهداشتن شیرخوار در وضعیت نشسته یا ایستاده در بغل به مدت ۲۰ دقیقه بعد از هر بار شیردهی نیز از شرایط اصلی آنتی رفلاکس در کودکان مبتلا می باشد. دراین مدت با مالدن پشت و بین دو کتف شیرخوار و بدون تکان دادن وی شرایط را برای آروغ زدن کودک فراهم خواهید نمود ولی اگر کودک دراین مدت آروغ نزد جای نگرانی ندارد و میتوانید بعد از ان کودک را درجای مناسب برای خواب بگذارید.

۳٫ محل مناسب خواب شیرخواران رفلاکسی باید دارای ۳ شرط اساسی باشد که رعایت ان از حملات درد و بی قراری و برگشت شیر در کودک قطعاً خواهد کاست. این ۳ شرط شامل محل خنک، سفت و شیبدار می باشد به این صورت که محل خواب کودک باید دارای تشک سفت و مناسب با شیب ۱۵ تا ۳۰ درجه و دمای محیطی ۱۹ تا ۲۴ درجه سانتیگراد باشد تا در این وضعیت میزان رفلاکس شیر به حداقل ممکن کاهش یابد. بالابردن دمای محیط به بیش از ۲۴ درجه با دلایلی چون جلوگیری از سرماخوردگی نه تنها باعث جلوگیری از سرماخوردگی نمی گردد بلکه خود عاملی برای بی قراری کودک و سبک شدن خواب کودک خواهد بود.

۴٫ در صورتی که بعد از تغذیه با رعایت زمان و میزان مناسب از سینه یا شیشه احساس نمودید که کودک همچنان تمایل به ادامه خوردن دارد با استفاده از پستانک های مناسب یا میزان ۳۰ میلی لیتر اب جوشیده ولرم با کمی نبات سفید و ۳ قطره افشره نعناع مخلوط با اب از احساس گرسنگی کاذب و درد ناشی از نفخ شکم و پرخوری در کودک بکاهید قطعاً به زودی شیرخوار با ابن برنامه شیردهی هماهنگ خواد شد.

۵٫ رعایت رژیم غذایی مادر و عدم استفاده از شیر و لبنیات گاوی و گوشت گاوی همراه با شکلات و گوجه فرنگی خام تا زمان شروع تغذیه کمکی شیرخوار از شرایط دیگر انتی رفلاکس شمرده میشود.

۶٫ درصورتی که فشار شیر سینه یا حجم شیر مادر بیشتر از حد تحمل شیرخوار می باشد و باعث پرشدن بیش از حد دهان شیرخوار و بروز علایم تنفسی مانند سرفه و احساس خفگی در کودک حین شیردهی می گردد با تخلیه ابتدای شیر سینه و کنترل حجم شیر خروجی با فشار دست مخالف بالای نیپل سینه میتوان حجم خروجی شیر راکنترل نمود و در صورتی که کودک با شیشه تغذیه می شود میتوان با انتخاب سرشیشه مناسب و شیشه ضدرفلاکس به این مهم توجه نمود.

۷٫ درصورتی که شیرخوار مبتلا به رفلاکس معده متوسط تا شدید الرژیک باشد و حملات رفلاکس معده با درد و بی قراری غیر معمول شیرخوارگی همراه باشد استفاده از شیرخشک های رژیمی درکنار شیر مادر و در موارد نادرتر بجای شیر مادر تنها راه کنترل کننده علایم در کودک خواهد بود. به خصوص اگر شیرخوار دارای خونریزی گوارشی به صورت دیده شدن خون در مدفوع یا استفراغ باشد این مورد اغلب تنها راه جلوگیری از زخم های مری و معده در کودک محسوب می شود.

۸٫ استفاده از آب جوشیده شده و خنک از زمان تشخیص رفلاکس معده در شیرخوار برای جلوگیری از خشکی دهان و رفع سوزش گلو و مری بلامانع است.

۹٫ شروع غذای کمکی با هدف اشنا کردن کودک با غذاهای خمیری شکل و قوام دار و کاستن از وعده های شیر روزانه با تشخیص پزشک و با دستورات غذایی مناسب از ابتدای ماه پنجم بلامانع خواهد بود توجه داشته باشید دراین کودکان لعاب برنج به علت نداشتن ارزش غذایی و تشدید رفلاکس توصیه نمی شود و برای شروع غذا پوره غلات و سبزیجات و سوپ های میکس شده خانگی بر فرنی و حریره بادام ارجحیت خواهند داشت.

۱۰٫ میزان و نوع غذای کودک و زمان تغذیه بر پایه اصل کلی تغذیه شیرخوار رفلاکس و تابع قانون هر وقت. هر میزان و هر چیزی که کودک می پسندد میباشد و فقط لازم است غذاهای مجاز و سالم را با توجه به شرایط سنی و آلرژی های محتمل غذایی برای هر کودک به میزان ازاد دراختیار کودک قرار دهید و از اجبار در تغذیه دلخواه خود و برنامه ریزی غذایی خودداری نمایید.

۱۱٫ نگرفتن سینه در ماه چهارم و امتناع کودک از شیرخوردن درطول بیداری و هوشیاری همراه با تشدید آب ریزش از دهان و مکیدن انگشتان راه های دفاعی کودک در برابر افزایش اسید معده و درد ناشی از سوزش مری می باشند و لازم است کودک را در این امر یاری و کنترل نمود و شرایط ضدرفلاکس را در ماه چهارم بیش از پیش مورد توجه قرار داد و از شیردهی به اجبار و توصل به زور خودداری نمود.

۱۲٫ وزن گیری مناسب شیرخواران رفلاکسی در ماه چهارم و قبل از شروع غذای کمکی روزانه ۱۵ تا ۲۰ گرم مورد قبول و نشانه کنترل رفلاکس معده می باشد و نباید انتظار وزن گیری ۹۰۰ گرم تا ۱ کیلوگرم ماه های قبل را از کودک داشته باشید.

۱۳٫ در صورتی که شیرخوار تحت درمان دارویی برای رفلاکس معده باشد اغلب موارد ۴ تا ۶ هفته بعد از شروع و تکمیل غذای کمکی برای کودک می توانید با نظر پزشک داروهای کودک را بتدریج قطع نمایید.

۱۴٫ وعده های غذایی روزانه از حداقل ۳ تا حداکثر ۷ وعده می تواند در نظر گرفته شود و هدف جایگزین شدن شیر با میزان کافی و مورد نیاز کودک با غذای کمکی خواند بود.

۱۵٫ رژیم غذایی مادران شیرده بهتر است تا ماه هفتم تولد کودک ادامه داشته باشد و بعد از ان مادر می تواند بجز شیر سایر ترکیبات لبنی را بتدریج شروع نماید.

۱۶٫ کودکانی که با رعایت شرایط آنتی رفلاکس همچنان دارای علامت می مانند کاندید بررسی بیشتر و تایید رفلاکس معده پاتولوژیک و درمان دارویی مناسب خواهند بود و در موارد شدید و مقاوم به درمان بررسی های تکمیلی برای رد سایر علل مانند آلرژی به شیر و غذا، بالا بودن آمونیاک خون، بالا بودن فشار مغزی و …… توسط پزشک مورد توجه قرار خواهد گرفت.

۱۶ دی, ۱۳۹۶

۲۲ شهریور, ۱۳۹۶

۳ خرداد, ۱۳۹۶

برگشت محتویات اسیدی معده به مری و متعاقبا” حنجره و نای باعث بروز علامتهای تنفسی …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

سوپ غذای سبک و مفیدی است که پر از ویتامین و پروتئین است امروز ما طرز تهیه سوپ رشته فرنگی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم

طرز تهیه انواع پنیر و مدت زمان فراوری هر کدام باعث ایجاد تفاوت طعم در بافت و طعم و میزان کالری و پروتئین آن ها می شود که با مطالعه این مقاله می توانید تفاوت بین انواع پنیر را تشخیص دهید

ماکارونی یکی از غذاهای محبوب در سراسر جهان است در انواع و اقسام مختلف امروز طرز تهیه یک سالا ماکارونی خوشمزه و خوشرنگ را برای شما آماده کرده ایم

اسموتی از نوشیدنی های بسیار خوشمزه ای است که خوردنش در همه فصل های سال می چسبد . در این مطلب روش تهیه یک اسموتی گرم را یاد می گیرید . با ما همراه باشید.

بیسکویت های چوبی گزینه مناسبی برای جشن ها و مراسم ها هستند طرز تهیه آن بسیار آسان است و در تنوع رنگی و شکلی گوناگونی می توانید آن را درست کنید

طرز تهیه فرنی برای نوزاد رفلاکسی

امروز طرز تهیه یک غذای بسیار خوشمزه و راحت و بسیار مقوی را برای شما آماده کرده ایم این غذا هم مناسب کودکان است و هم یک غذای امروزی است این غذا سوسیس بوقلمون نام دارد که با گوشت خوشمزه بوقلمون تهیه می گردد در این مطلب طرز تهیه یک غذای خارجی خوشمزه را برای شما […]

برای پخت شامی نرم و خوشمزه نکات ساده و ریزی وجود دارد که اگر رعایت شوند؛ هیچ وقت کتلت یا شامی شما سفت نمی شود یا وا نمی رود. در ادامه نکاتی برای پختن شامی سبزیجات خوشمزه را به شما خواهیم گفت

آش ماکارونی غذایی بسیار لذیذی است که دارای ارزش غذایی بالایی است و برای کودکان بسیار مناسب است در این مطلب راز و رمزهای یک آشا ماکارونی خوشمزه را با هم مرور خواهیم کرد

کشمش پلو با مرغ غذایی خوشمزه و مفید برای شمال کشور است این غذا طعم بسیار مطبوعی دارد در این مطلب طرز تهیه این غذای خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد

کمتر کسی را می توانید بیابید که فلافل را دوست نداشته باشد این غذای خوشمزه جنوبی قدمت ویژه ای دارد با دستورات مختلف در این مطلب ما برای شما طرز تهیه فلافل با گوشت را آماده کرده ایم

در طبخ غذای نذری باید نکات بهداشتی را رعایت کرده و از مواد تازه استفاده کرده تا با غذای سالم از مهمانان پذیرایی کنیم

ته چین از غذاهای خوشمزه ایست که با مواد مختلف می توان آن را تهیه کرد . در این مطلب روش تهیه ته چین بادمجان را یاد می گیرید . در این غذا از گوشت استفاده نشده.با ما همراه باشید.

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

طرز تهیه فرنی برای نوزاد رفلاکسی
طرز تهیه فرنی برای نوزاد رفلاکسی
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *