طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا بدون

دوره مقدماتی php
طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا بدون
طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا بدون

امتیاز دهید


3.5
از

58


938
کالری


32 گرم
چربی


15 گرم
کربوهیدارت

دوره مقدماتی php
طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا بدون


12 گرم
پروتئین


108 میلی گرم
کلسترول

شیرینی ناپلئونی هم مثل شیرینی دانمارکی از شیرینی های محبوب مجالس ایرانی هاست. البته این شیرینی خوشمزه و قدیمی تنها منحصر به کشور ما نیست و در کل دنیا پر طرفدار است. اما ظاهرا اصلیت آن به فرانسه برمیگردد. هر چند از دلیل نامگذاری شیرینی ناپلئونی اطلاعات دقیقی در دسترس نیست؛ با این وجود ممکن است هنوز کسی بخواهد به طور دقیق تر بداند که شیرینی ناپلئونی چیست؟ شیرینی ناپلئونی در واقع نوعی شیرینی چند لایه است که با خمیر هزارلا و کرم کاستارد یا خامه زده شده تهیه می شود و سطح بالایی آن را معمولا با آجیل پودر شده یا کاکائو پر میکنند. همه میدانند تهیه کردن شیرینی در منزل لذت خاص خودش را دارد پس اگر تمایل دارید صفر تا صد این شیرینی را خودتان انجام دهید، طرز تهیه خمیر شیرینی ناپلئونی را قبلا برای شما دوستان عزیز ایران کوک آموزش داده ایم. اما اگر فرصت تهیه خمیر را ندارید؛ میتوانید خمیر هزارلا را به صورت آماده خریداری کنید و پیچیدن عطر شیرینی ناپلئونی در خانه را از دست ندهید. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم شیرینی ناپلئونی توت فرنگی و شکلات و همچنین کیک ناپلئونی را نیز که بسیار خوش طعم و وسوسه انگیز هستند، امتحان کنید.

 

 

روی سطح کار آرد بپاشید. خمیر را به صورت آماده بخرید یا خودتان آماده کنید. خمیر را روی سطح کار قرار دهید و به صورت مربع های 10 سانتیمتر در 10 سانتیمتر برش بزنید ( میتوانید اندازه مربع ها را کمتر یا بیشتر کنید ).

 

 

ته قالب کاغذ روغنی قرار دهید و خمیرها را داخل سینی بگذارید سپس سینی را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت 50 – 60 دقیقه قرار دهید تا خمیرها برشته و طلایی شوند.

 

پس از پخت سینی را از فر خارج کنید ، هر خمیر را از وسط با چاقو به دو قسمت برش بزنید و بخش خشک رویی خمیرها را با نوک چاقو بتراشید و داخل کاسه ای بریزید ( این تکه های خشک برای روی شیرینی استفاده میشود ).

 

 

در صورتی که فکر میکنید تکه های خشک برای روی شیرینی ناپلئونی کم است میتوانید اضافی خمیر را پس از برش زدن مربع ها درون سینی فر قرار دهید تا همراه با بقیه خمیرها برشته شود سپس با دست آن را خرد و استفاده کنید.

 

یک لایه از خمیر شیرینی را روی سطح کار قرار دهید و مقداری خامه روی آن بزنید سپس لایه بعدی را قرار دهید ( میتوانید روی خامه کمی پودر قند و خرده های خمیر برشته بریزید ).

 

 

روی لایه دوم مقداری خامه بزنید ( در صورت تمایل مجدد کمی پودر قند و خرده خمیر برشته ) و به همین صورت هر تعداد لایه ای که میخواهید روی هم قرار دهید ( بین لایه ها پودر قند کمی اضافه کنید تا شیرینی اش زیاد نشود ).

 

 

پس از اینکه لایه ها را روی هم قرار دادید برای لایه آخر باقی مانده خامه را روی شیرینی بریزید و روی آن را با خرده های برشته شده بپوشانید و در پایان با پودر قند و کمی پودر پسته تزیین کنید سپس در یخچال بگذارید تا سرد شود.

 

 

–دقت کنید درجه حرارت فر بیشتر از مقدار گفته شده نباشد تا تمام لایه های داخلی خمیر به خوبی بپزد ، استفاده از خرده های خمیر برشته داخل لایه ها به انسجام بهتر شیرینی کمک میکند.

 

حالا اگر شیرینی ناپلئونی را تهیه کردید و از آن لذت بردید، خوشحال میشویم تصویر آن را با هشتگ آشپزی_ایران_کوک در صفحه اینستاگرام خودتان قرار دهید و ما را از آن با خبر کنید. روزگارتان شیرین.

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

سلام و عرض ادب،خیلی ممنون بابت توضیحات مختصر و مفیدتون و خدا قوت

عاشق سایت تونم ،عالیه آدم گیج نمیشه،

خیلی ممنونم عزیزم. مطمئنا مطالب کوتاه و ساده کابردشون راحتتره

سلام . منظور از خمیر هزارلا خمیر یوفکاست؟

سلام ، نه عزیزم خمیر هزارلا یا خمیر پفکی با یوفکا یا فیلو فرق دارن

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا بدون

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا بدون

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

طرز تهیه شیرینی ناپلئونیDon’t forget to subscribe here and like us on facebook! https://www.facebook.com/khoshmazeh247مواد لازم:خمیر هزارلاپودر شکر ۳ قاشق غذاخوریخامه ۱/۲ ۱ پیمانهسفیده تخم مرغ ۱ عددوانیل مایع ۱/۲ قاشق چایخوریپودر شکر یا پودر قند برای روی شیرینی

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

شیرینی ناپلئونی از انواع شیرینی های چند لایه فرانسوی است. در طرز تهیه شیرینی ناپلئونی از خمیر هزارلا و یا خمیر یوفکا استفاده می شود و شما می توانید این شیرینی را با شکلات و پودر قند و برش میوه و … به زیبایی تزیین کنید. 

شیرینی ناپلئونی از پرطرفدارترین شیرینی های مجلسی و تر است و شما می توانید این شیرینی خوشمزه را در منزل بپزید و از طعم آن ها نهایت لذت را ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی ناپلئونی را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما کدبانوهای عزیز علاقه مند به پخت شیرینی قرار می دهیم. 

شیرینی زبان و شیرینی ناپلئونی و شیرینی پاپیونی از انواع شیرینی هایی هستند که در دستور تهیه آن ها از خمیر هزارلا استفاده می شود و اگر شما تمایل دارید برای پذیرایی از مهمانی هایتان از شیرینی های مجلسی و پرطرفدار و مجلسی استفاده کنید بهتر است این نوع شیرینی ها را برای پختن انتخاب کنید.

مواد لازم 

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا بدون

برای پخت شیرینی ناپلئونی ابتدا روی سطح کار را به دقت آرد پاشی کنید سپس خمیر هزارلا را روی سطح آرد پاشی شده قرار دهید و خمیر را به شکل مربع های 10*10 برش بزنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی ناپلئونی ته قالب فر کاغذ روغنی بیندازید سپس خمیرهای برش زده شده را درون سینی فر بچیند.

سینی را درون فر که از قبل با دمای 180 درجه گرم شده است به مدت 50 تا 60 دقیقه قرار دهید تا روی سطح خمیرها طلایی و برشته شود. بعد از مدت زمان ذکر شده سینی را از درون فر خارج کنید.

هر کدام از خمیرها را به کمک چاقو از وسط به دو قسمت مساوی برش بزنید.

سپس قسمت خشک روی سطح خمیرها را با کمک نوک یک چاقوی تیز بتراشید و قسمت های تراشیده شده خمیر را درون کاسه ای مناسب بریزید.

در مرحله بعدی دستور پخت شیرینی ناپلئونی خامه و پودر قند را درون ظرف مناسبی بریزید و مخلوط خامه و پودر قند را هم بزنید تا خامه فرم بگیرد.

سفیده و زرده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید.

سفیده های تخم مرغ را درون ظرفی مناسب بریزید و با کمک چنگال و یا همزن سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا به رنگ سفید در آید.

سپس سفیده زده شده را با خامه مخلوط کنید.

لایه ای از خمیر را روی سطح کار قرار دهید سپس روی لایه خمیر مقداری از مخلوط خامه بریزید و لایه بعدی را روی خامه قرار دهید در صورت تمایل می توانید روی خامه که در قسمت میانی قرار گرفته است مقداری از خرده های خمیر که تراشیده اید بریزید. لایه دوم را روی لایه اول شیرینی قرار دهید سپس مخلوط خامه را روی سطح لایه دوم بریزید می توانید برای خوشمزه تر شدن شیرینی روی خامه مقداری از خمیر تراشیده شده بریزید و به همین ترتیب هر تعداد لایه از خمیر را که می خواهید روی هم قرار دهید. بعد از قرار دادن تعداد لایه های دلخواه از خمیر روی هم برای آخرین لایه باقی مانده خامه را روی سطح شیرینی بریزید و با کمک خرده های برشته و تراشیده شده خمیر روی سطح خامه را بپوشانید و در پایان نیز مقداری پودر قند روی شیرینی بریزید و در صورت تمایل شیرینی را با پودر پسته تزیین کنید سپس شیرینی های آماده شده را درون یخچال قرار دهید تا به خوبی سرد شوند.

در این مطلب با دستور تهیه شیرینی ناپلئونی به همراه نکات طلایی برای پخت بهتر آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این شیرینی در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا بدون

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طرزتهیه ومواد لازم شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلای آماده


برای 4 نفر

تمام شیرینی ها رو به همین صورت آماده کنیداگر خمیر های ضخیم رو با وردنه باز نکنید ممکن در حین پخت وسطش خمیری بمونه

افزودن به لیست خرید برای
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

نفر

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا بدون

تمام حقوق برای نوشیدنی دات آی آر محفوظ است Copyright @ 2014-2018

این وب سایت در پایگاه ستاد ساماندهی ثبت گردیده است sitemap

آشپزها – قهوه – سیروپ – اسپرسو ساز

استفاده از مطالب,عكس و ايده ها در دیگر سایت‌ها و رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر نام نوشیدنی – Nooshidani.ir و درج لینک فعال به مطلب مبدا مجاز است درغير اين صورت طبق ماده 12 قانون جرايم رايانه اي پيگيري قانوني خواهد شد

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا بدون
طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا بدون
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *