طرز تهیه خورش مرغ مجلسی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه خورش مرغ مجلسی
طرز تهیه خورش مرغ مجلسی

خورش مرغ

خورش مرغ یکی از مرسوم ترین خورش های ایرانی است که تقریبا همیشه در کنار زرشک پلو سرو می شود و با نام زرشک پلو با مرغ شناخته می شود. این خورش خوشمزه از غذاهایی محسوب می شود که اگر خوب پخته شود تقریبا همه آنرا می پسندند.

خورش مرغ از محبوب ترین غذاهای مجلسی ایرانی نیز محسوب می شود و در مراسمات مختلف از عزا گرفته تا عروسی سرو می شود. جالب است بدانید گوشت مرغ خواص زیادی دارد که می توانید با تهیه خورشت مرغ از این خواص بهره مند شوید.

برخی افراد دوست دارند این خورش را به صورت خیلی غلیظ و تقریبا بدون آب تهیه کنند که برای این منظور خورش باید بیشتر روی حرارت بماند. اگر دوست دارید از آب مرغ در کنار این خورش خوشمزه بهره ببرید در زمان اضافه کردن آب یک لیوان بیشتر آب اضافه کنید.

طرز تهیه خورش مرغ مجلسی

دوره مقدماتی php

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خورشت مرغ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خورش مرغ با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

دستور پخت

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی یا خلالی نازک خرد کنید سپس یک تابه لبه دار یا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خلال شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شود.

ادامه مطلب

پس از اینکه پیاز کمی نرم شد مقداری زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زمانی که پیاز و زردچوبه یکدست شوند. حرارت زیر تابه را ملایم تر کنید و قطعات مرغ را داخل تابه بچینید. هر طرف هر قطعه مرغ را ۵ دقیقه سرخ کنید.

پس از اینکه مرغ ها به خوبی سرخ شدند هویج را به صورت حلقه ای خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. پس از اینکه هویج را ۲ دقیقه تفت دادید رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دهید تا کاملا سرخ شود.

سرخ کردن رب گوجه فرنگی باعث می شود که طعم و بوی خامی آن گرفته شود و در پایان پخت خورش روی طعم و عطر غذا تاثیر منفی نگذارد. علاوه بر این مورد سرخ کردن رب گوجه فرنگی باعث می شود رنگ خورش در پایان پخت خوشرنگ تر شود.

ادامه مطلب

پس از اینکه رب گوجه فرنگی سرخ شد مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه ۳ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب آنرا بگذارید تا مرغ به طور کامل مغز پخت شود. حدود یک ساعت زمان نیاز است تا خورش مرغ آماده سرو شود.

در این مدت می توانید سیب زمینی را آماده کنید ، برای این منظور سیب زمینی را به صورت خلالی خرد کنید سپس با آب سرد بشویید و خشک کنید تا نشاسته های روی سطح سیب زمینی ها از بین برود و در هنگام سرخ کردن به هم نچسبند.

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل تابه بریزید ، پس از داغ شدن روغن سیب زمینی ها را سرخ کنید. پس از اینکه خورش آماده شد آنرا با سیب زمینی سرخ شده تزیین کنید و به همراه زرشک پلو سرو کنید.

ادامه مطلب

زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است. زرشک پلو مانند غذاهای مثل کباب کوبیده ، جوجه کباب و … به عنوان یک غذای مجلسی محسوب می شود که برای پذیرایی در مراسم های مهم استفاده می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر زرشک پلو با مرغ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری زرشک پلو با مرغ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی زرشک پلو با مرغ با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه خورش مرغ مجلسی

دستور پخت

ابتدا در تابه ای کمی روغن اسپری می کنیم و یا یک قاشق روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا داغ شود،سپس تکه مرغ ها را در تابه قرار می دهیم و درب آن را می گذاریم و حرارت را زیاد می کنیم تا سرخ شود

بعد از گذشت ۵ دقیقه درب قابلمه را بر می داریم و نگاه می کنیم اگر سرخ شده بود که آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگرشان هم سرخ شوند اگر نه مجددا درب قابلمه را می گذاریم تا طلایی و سرخ شود. پوست پیاز را می گیریم

و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و سیر را نیز پوست می گیریم و آبکشی می کنیم ریز خرد می کنیم و در قابلمه ای (قصد داریم در آن مرغ را بپزیم)کمی روغن می ریزیم و پیاز و سیر را در آن تفت می دهیم تا کمی رنگشان تغییر کنید

سپس رب گوجه فرنگی را می افزاییم و تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند و آن وقت نمک،فلفل و آبلیمو به مواد اضافه می کنیم و تفت می دهیم و در آخر تکه مرغ های سرخ شده را در قابلمه می چینیم و ۲ الی ۳ لیوان آب روی مواد و مرغ ها می ریزیم

و درب قابلمه را می گذاریم تا با حرارت ملایم بپزند. حدودا ۲ ساعت برای پخت کامل مرغ زمان لازم است تا سس مرغ غلیظ شود و روغن بیاندازد. ۱۰ دقیقه مانده به خاموش کردن شعله قابلمه مرغ ۱ قاشق از زعفران دم کرده را اضافه می کنیم.

زرشک را در در ظرفی می ریزیم و روی آن آب ولرم می ریزیم و اجازه می دهیم تا به مدت ۳۰ دقیقه خیس بخورد. برای پخت برنج ابتدا در قابلمه ای ۸ لیوان آب می ریزیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا بجوش بیاید و مقداری نمک داخل آب می ریزیم.

برنج را بستگی به نوع آن و میزان مهارت داشتن ما در پخت آن می توانیم از قبل در ظرف آبی بریزیم تا خیس بخورد و یا اگر مهارت نداریم زمانی که آب بجوش آمد برنج را می شوییم و آب آن را بیرون می ریزیم و داخل آب جوش میریزیم.

ابتدا که برنج را داخل قابلمه می ریزیم از جوش می افتد برنج را هم می زین و رها می کنیم تا مجددا به جوش بیاید ۴ الی ۵ دقیقه که گذشت مجددا یک هم می زنیم و چند دانه از برنج را از آب خارج می کنیم و زیر دندان امتحان می کنیم

اگر اطرافش پخته بود ولی مغز ان سفت بود زمان آبکشی برنج است،در غیر این صورت باید زمان داد تا بپزد. برنج را در آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم.قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا آب داخل قابلمه کاملا خشک شود

سپس مقداری روغن داخل آن می ریزیم و از روی حرارت بر می داریم و برای ته دیگ نان لواش یا سیب زمینی را پوست می گیریم و ورقه ورقه می کنیم و کف قابلمه می چینیم و برنج را با کفگیر را روی ته دیگ می ریزیم

و در آخر درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را زیاد می کنیم تا برنج بخار کند و آن وقت حرارت را کم می کنیم و اگر دوست داشتید توری زیر قابلمه قرار می دهیم تا به مرور زمان برنج بپزد. زرشک را در آبکش می ریزیم و در تابه ای کره را قرار می دهیم تا آب شود

سپس زرشک را داخل کره می ریزیم و با حرارت کم تفت می دهیم و ۱ قاشق زعفران دم کرده باقی مانده را به آن می افزاییم و کمی تفت می دهیم و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و مجددا تفت می دهیم تا زرشک ها نسوزند.

در پایان پس از اینکه غذا آماده شد برنج را در دیس می کشیم سپس مقدار کمی از برنج را با زرشک در یک کاسه کوچک مخلوط می کنیم و روی برنج را با زرشک تزیین می کنیم. مرغ را هم در ظرف خورشت می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم. نوش جان

همچنین ببینید

خورشت مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار مجلسی است که همراه پلو و زرشک پلو سرو می شود. شاید دلیل اینکه خورش مرغ برای اکثر مهمانی ها سرو می شود این است که مراحل پخت خورشت مرغ بسیار ساده بوده و به آسانی می توان آن را در مقدار زیاد برای مهمانی ها آماده کرد.

همچنین خورش مرغ یک غذای مجلسی بسیار خوشمزه و لذیذ است که با رعایت چند نکته می توان همانند یک آشپز حرفه ای برای مهمان های خود زرشک پلو با مرغ تهیه کنید. در این آموزش آشپزی بارونک ، با مواد لازم ذکر شده می توانید خورشت مرغ خوشمزه و مجلسی برای 4 نفر درست کنید.

1. ابتدا پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم و به همراه 2 قاشق غذاخوری روغن و زردچوبه در یک تابه تفت می دهیم تا رنگ پیاز طلایی شود. برخی افراد در این مرحله سیر هم اضافه می کنند اگر با بوی سیر مشکلی ندارید سیر را هم با رنده به صورت ریز در تابه رنده کنید حالا پیاز و سیر را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

2. قطعات مرغ را همراه مقداری روغن مایع در قابلمه ای که برای تهیه خورش در نظر گرفتیم اضافه می کنیم و با حرارت ملایم تفت می دهیم بعد از تفت دادن مقداری نمک ، فلفل و زعفران (یا زردچوبه) بهشون می زنیم و دوباره خوب تفت می دهیم تا رنگ مرغ ها عوض شود. حالا دو عدد گوجه فرنگی پوره شده را اضافه می کنیم و وقتی نیم پز شدند 2 قاشق رب گوجه فرنگی هم اضافه می کنیم و خوب باهاشون تفت می دهیم با این روش خورش مرغ خیلی خوشمزه تر می شود.

3. در این مرحله 2 لیوان آب جوش به قابلمه خورش اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا آب داخل قابلمه به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن حدود 30 دقیقه زمان نیاز است تا مرغ با حرارت ملایم به صورت کامل بپزد. در این مدت زمان هویج ها و فلفل دلمه ای را خرد می کنیم و در تابه ای جداگانه تفت می دهیم و پس از تفت دادن به خورش اضافه می کنیم.

طرز تهیه خورش مرغ مجلسی

4. پس از اینکه هویج و فلفل دلمه ای را اضافه کردید یک عدد لیمو عمانی را با چنگال سوراخ کنید و داخل یک لیوان آب بیندازید تا کمی تلخی آن گرفته شود بعد از آن لیمو عمانی را به خورش اضافه کنید (بجای لیمو عمانی می توانید یک قاشق چای خوری آبلیمو بریزید.) بعد از اضافه کردن لیمو عمانی 15 دقیقه زمان نیاز است تا مرغ ها همراه هویج و فلفل دلمه ای به خوبی بپزد.

5. در مرحله آخر سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و در یک تابه سرخ می کنیم و به هنگام کشیدن خورش مرغ مقداری سیب زمینی را کنار ظرف خورشت خوری قرار می دهیم و به همراه برنج ساده یا زرشک پلو سرو می کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

خورش مرغ یکی از غذاهای متداول و معروف ایرانی است که بیشتر برای مهمانی ها به همراه زرشک پلو تهیه می شود که با نام زرشک پلو با مرغ شناخته می شود. مواد اصلی این خورش خوشمزه گوشت مرغ ، هویج و سیب زمینی هستند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورشت مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن و زردچوبه در یک تابه تفت می دهیم. سپس سیر را با رنده ریز در تابه رنده می کنیم و سیر را هم به خوبی تفت می دهیم سپس سیر و پیاز را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

ما در این آموزش از ران مرغ استفاده کرده ایم ، شما می توانید از سینه یا ران مرغ به دلخواه استفاده نمایید. قطعات مرغ را در قابلمه ای که برای تهیه خورش در نظر گرفته ایم به همراه مقداری روغن مایع به خوبی سرخ می کنیم. سپس سیر و پیاز را به قابلمه اضافه می کنیم.

در این مرحله رب گوجه فرنگی را با مقدار کمی روغن مایع تفت می دهیم تا کمی سرخ شود سپس به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکه مواد داخل قابلمه را کمی تفت دادیم ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا آب داخل قابلمه به جوش بیاید.

طرز تهیه خورش مرغ مجلسی

پس جوش آمدن آب حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا مرغ ها با حرارت بسیار ملایم به صورت کامل بپزند. در مرحله بعد نخود فرنگی را به خورش اضافه می کنیم. پس از آن ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به خورش اضافه می کنیم. در مرحله بعد هویج ها و فلفل دلمه ای را به صورت دلخواه خرد می کنیم و در تابه ای جداگانه تفت می دهیم.

پس از اینکه فلفل دلمه ای و هویج به خوبی تفت داده شدند آنها را به خورش اضافه می کنیم. درب قابلمه را می گذاریم و حدود ۱۵ دقیقه بعد نمک و فلفل خورش را اندازه می کنیم. حدودا ۵ دقیقه بعد از اضافه کردن ادویه جات خورش مرغ ما آماده سرو است.

حالا سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و به صورت جداگانه سرخ می کنیم. در پایان کار هنگام کشیدن خورش در ظرف خورشت خوری مقداری سیب زمینی هم کنار ظرف می ریزیم. خورش مرغ را به همراه زرشک پلو یا برنج ساده سرو کنید.

این خورش با روش ها و مواد مختلفی طبخ می شود. در برخی مناطق حتی از لوبیا قرمز هم در خورش مرغ استفاده می شود. اضافه کردن موادی مانند قارچ ، ذرت ، گوجه فرنگی و … به خورش مرغ ، می تواند طعم بهتری به این خورش بدهد.

مرسیییییییییی خیلی ب کارم اومد

سلام و عرض ادب خوشحالیم که دستور آشپزی مورد پسندتان واقع شده است. موفق باشید.

خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی ممنون از شما عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این دستور مورد پسند شما قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

سلام خیلی خیلی ممنون

سلام و عرض ادب خرسندیم که این دستور آشپزی خورش مرغ مورد پسند شما قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

تو تهیه مرغ شما حرفی از رب نزدید ولی تو عکس مرغ شما با رب سرو شده …

سلام و عرض ادب تشکر از تیزبینی شما دستور تصحیح شد. موفق باشید.

به نظرم باید دقیقتر توضیح بدید من که تازه عروسم نتواستم درست بپزمش باتشکر

سلام و عرض ادب کجا مشکل داشتید ؟

دستور پخت و طرز تهیه خورش مرغ را برای مهمانی ها و مجالس مختلف در این مقاله ملاحظه می فرمایید و با نحوه صحیح تهیه این غذای عالی آشنا می شوید. خورش مرغ یکی از پرکاربردترین و خوشمزه ترین خورش هاست که اغلب طرفدارهای زیادی دارد و افراد مختلف طعم و مزه آن را می پسندند و این غذای خوش طعم و عالی تهیه می نمایند. در ادامه مطلب با نحوه صحیح پخت خورش مرغ در منزل همراه ما باشید.

یکی از خورش های خوشمزه و عالی که اغلب ما بارها آن را تجربه نموده ایم خورش مرغ است که به راحتی و خیلی سریع آماده می شود و اغلب برای مهمانی ها و مجالس مورد استفاده قرار می گیرد. بر همین اساس در این مطلب طرز تهیه خورش مرغ را به طور کامل و مرحله به مرحله قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

مرغ تکه شده : یک عدد

پیاز : یک عدد بزرگ

طرز تهیه خورش مرغ مجلسی

روغن : به مقدار کافی برای سرخ کردن

نمک و فلفل : به اندازه لازم

دارچین : یک قاشق چای خوری

سس یا رب گوجه فرنگی : دو قاشق غذاخوری

آبیمو : دو قاشق غذاخوری

سیب زمینی برای تزیین به مقدار دلخواه

هویج : یک عدد

فلفل دلمه ای : در صورت دلخواه یک عدد

برای شروع پخت خورش مرغ ابتدا مرغ را با دو لیوان آب داخل قابلمه روی حرارت بگذارید و بعد از اینکه چند جوش زد و سطح آی را کف تیره گرفت. کف را برداشته و آب را خالی نمایید و در قابلمه ایی دیگر، پیاز را خرد نموده و با کمی روغن تفت دهید سپس مرغ ها را اضافه نمایید بعد از کمی تفت دادن فلفل دلمه ایی ها را حلقه حلقه نموده و هویج ها را نیز خرد کنید و روی مرغ قرار دهید. در این مرحله ادویه و رب را اضافه نمایید و مقدار کافی آب جوشیده روی مرغ ها بریزید و درب قابلمه را گذاشته تا خورش خوب جابیفتد و مرغ ها بپزند. در مراحل آخر می توانید دو قاشق آبلیمو نیز به خورش اضافه نمایید تا طعمی بهتری داشته باشد. بعد از اطمینان از پخت خورش که حدود ۹۰ دقیقه طول می کشد، در ظرفی جداگانه سیب زمینی های خلال شده را سرخ نمایید و برای تزیین خورش از آن استفاده نمایید.

بعد از پخت خورش مرغ، آن را در ظرف های مناسب کشیده و به بهترین شکل تزیین نمایید و سپس سرو کنید. تصاویر زیر نمونه های جدید و مختلفی از انواع تزیین خورش مرغ را نشان می دهد که هر یک از این مدل های زیبا می توانند ایده مناسبی برای انجام تزیینات شما باشند.

امیدواریم با استفاده از این دستور پخت و طرز تهیه خورش مرغ بهترین و خوشمزه ترین خورش را بپزید و با آن از مهمان ها پذیرایی نمایید. پیشنهاد می کنیم از دیگر مطالب و آموزش ها در بخش آموزش آشپزی دیدن فرمایید. نوش جان

خورشت مرغ را چند مدل درست میکنند یکی اینکه کف قابلمه را بایک شاخه کرفس خرد شده یک عدد فلفل دلمه ومقداری پیاز میپوشانند و مرغهای تکه شده را روی آن میچینند و باز رب و زردچوبه و نمک و فلفل زعفران روی مرغ میریزند تا مرغ هم پخته شود هم طعم دار بشود. بیشتر رستورانها و بعضی مجلسها برای راحتی کار این کار را میکنند و روش بعد با همین موادی که گفتم فقط مرغش را سرخ میکنند و سس و آب میریزند و میپزنند. اما من ترجیح میدهم مرغ طعم و بوی زعفران و سرخ شده خودش باشه با فلفل دلمه ایی در مرغ موافق نیستم به سلیقه خودتان میتوانید از فلفل دلمه هم استفاده کنید.

سلام.ممنون بابت ایده جالبتون…فکر میکنم با این روش خیلی خوشمزه بشه…

بسیار عالی بود متشکرم

لطفا اگر میشود خورشت هویج را هم یاد دهید باسپاس

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

خورش مرغ یکی از انواع خورشت های خوشمزه و مجلسی می باشد که این خورش به ویژه در مهمانی ها و مجالس به همراه زرشک پلو سرو می شود و با نام زرشک پلو با مرع شناخته می شود. در این دستور آشپزی پارلین طرز تهیه خورشت مرغ مجلسی و خوشمزه را به همراه مواد لازم برای ۴ نفر آماده کرده ایم که در ادامه مشاهده می کنید.

ابتدا گوشت مرغ را به ۴ قسمت مساوری تقسیم کنید البته می توانید از سینه مرغ یا ران مرغ هم استفاده کنید که مجلسی تر است تکه های مرغ را بعد از اینکه خوب شستید به تمام سطح شون کمی نمک بزنید و در یک قابلمه به همراه مقداری روغن سرخ کنید بعد از اینکه یک طرف مرغ ها سرخ شد آن ها را برگردانید تا سمت دیگر هم سرخ شود و بعد از سرخ شدن کامل از قابلمه خارج کنید و کنار بگذارید.

حالا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در همان قابلمه که مرغ ها را سرخ کردید سرخ کنید و بعد رب گوجه فرنگی, فلفل و آبلمو را اضافه کنید و تفت دهید حالا مرغ های سرخ شده را دوباره به قابلمه اضافه کنید و سعی کنید با قاشق تمام سطوح مرغ ها را سس بریزید سپس ۳ لیوان آب اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا به جوش آید.

بعد از جوش آمدن حرارت زیر قابلمه را کم کنید و تقریبا ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا مرغ ها با حرارت ملایم کامل پخته شوند و هم آب خورشت به غلظت مطلوب برسد. وقتی که خورشت مرغ کاملا آماده شد مقداری زعفران را در آب حل کنید و به خورشت مرع اضافه کنید و بعد از ۵ دقیقه حرارت زیر خورشت را خاموش کنید.

حالا سیب زمینی و هویج ها را به صورت نگینی یا خلالی برش دهید و در تابه های جداگانه به همراه روغن سرخ کنید و در هنگام کشیدن خورش مرغ در ظرف خورشت خوری مقداری سیب زمینی و هویج سرخ شده هم کنار ظرف بریزید و به همراه برنج ساده یا زرشک پلو سرو کنید.

طرز تهیه خورش مرغ مجلسی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق برای پارلین محفوظ است و هرگونه کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی دارد.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

طرز تهیه خورش مرغ مجلسی
طرز تهیه خورش مرغ مجلسی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *