طرز تهیه باقالی پلو با شوید خشک

دوره مقدماتی php
طرز تهیه باقالی پلو با شوید خشک
طرز تهیه باقالی پلو با شوید خشک

Загрузка…

Загрузка…

دوره مقدماتی php

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه باقالی پلو با شوید خشک

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Recipe: http://ashpazibasana.com/recipe/shevi… Subscribe: http://bit.ly/2jZKDGXSana Ashpazi Ba Sana Channel: https://www.youtube.com/channel/UC0IB…My Facebook Page: https://www.facebook.com/AshpaziBaSanaFollow me on Instagram: https://www.instagram.com/ashpazi_ba_…Join my Telegram Channel: https://telegram.me/AshpaziBaSanaConnect with me on Telegram: https://telegram.me/sanakitchen

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

امتیاز دهید


3.4
از

405

انواع باقالی پلو از غذاهای دوست داشتنی و محبوب بین ما ایرانی هاست که در مراسمات و مهمانی ها بین همه ی غذاها جایگاهی ویژه دارد. مخصوصا باقالی پلو با ماهیچه ، غذایی هیجان انگیز و خوش طعم است که اصلا نمیتوان از آن گذشت. باقالی پلو با ماهیچه گوساله هم تهیه میشود اما ما در این دستور از گوشت ماهیچه گوسفندی استفاده کرده ایم. شاید اگر برای دفعه اول بخواهید باقالی پلو با ماهیچه را تهیه کنید، کمی نگران باشید یا فکر کنید که کار سختی است؛ اما اگر در تهیه باقالی پلو با ماهیچه مجلسی طبق دستور پیش بروید، مشکلی پیش نخواهد آمد. ما سعی کرده ایم در این مطلب به هر نکته ای که در تهیه این غذا نیاز دارید، اشاره کنیم. همان طور که میدانید باقالی پلو با گردن و باقالی پلو با مرغ از انواع دیگر این غذای فوق العاده هستند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. اما باقالی پلو با ماهیچه و زرشک پلو با مرغ در مجالس ایرانی ها از پرطرفدار ترین غذا ها هستند. پس پیش به سوی تهیه یک باقالی پلو با ماهیچه خوشمزه!

 

 

طرز تهیه باقالی پلو با شوید خشک

 

 ماهیچه ها را خوب بشویید. پیازها را خلالی خرد کنید و با مقداری روغن و 2 قاشق غذاخوری کره تفت دهید تا نرم شود. سپس ماهیچه ها را اضافه کنید. حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید و 10 دقیقه اجازه دهید گوشت بپزد و پس از 10 دقیقه گوشت را برگردانید. 

 

 

3 عدد سیر را خرد کنید و اضافه نمایید. کمی فلفل سیاه و کمی زردچوبه روی ماهیچه ها بپاشید. 1 چوب دارچین داخل غذا بیندازید سپس چند لیوان آب اضافه کنید ( دقت کنید که آب روی ماهیچه ها را بپوشاند ) ، با حرارت کم به مدت 3 ساعت اجازه دهید ماهیچه ها بپزند و نرم شوند و آب غذا کشیده شود ( در این مدت زمان اگر لازم بود مقداری آب جوش اضافه کنید ).

 

برنج را بشویید و بهمراه چند لیوان آب ، کمی روغن و نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا برنج بجوشد. سپس برنج را با آب ولرم آبکشی کنید. ( برنج را تا حدی بپزید که وقتی دانه برنج را بین دو انگشت میفشارید مغزش کمی خام و اطرافش نرم باشد ).

 

 

باقالا ها را تمیز کنید و پوست ان را دور بریزید و لپه هایش را از هم جدا کنید سپس چند ساعت لپه های باقلا را خیس دهید. داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و لپه های باقلا را همراه با 2 عدد سیر خرد شده ، نمک و فلفل تفت دهید. پس از اینکه باقلاها کمی نرم شدند شوید و برنج ابکش شده را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

 

ته قابلمه روغن بریزید و ته دیگ دلخواه را بچینید ( نان لواش یا سیب زمینی و … ) ، مخلوط برنج و باقلا را داخل قابلمه بریزید و حرارت را زیاد کنید تا برنج شروع به بخار کردن کند. سپس حرارت را کم کنید و 1 لیوان آب مخلوط با مقداری روغن روی برنج بدهید و دم کنی را قرار دهید تا برنج دم بکشد.

 

 

 

-برای تزیین باقالی پلو با ماهیچه ابتدا مقداری زعفران سائیده شده را با 1 قاشق غذاخوری آب داغ مخلوط کنید. سپس با مقداری برنج و کره در ظرفی جداگانه مخلوط کنید و در زمان سرو باقالی پلو برنج زعفرانی را رویش بریزید.

 -همچنین برای مجلسی و خوشمزه تر شدن غذا، پیشنهاد می دهیم از برنج ایرانی استفاده کنید تا باقالی پلوی با کیفیت تری داشته باشید.

 

حالا اگر باقالی پلو با ماهیچه را تهیه کردید و از آن لذت بردید، خوشحال می شویم تصویر آن را با هشتگ آشپزی_ایران_کوک در صفحه اجتماعی اینستاگرام خودتان، با ما به اشتراک بگذارید.

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

این غذا خیلی فوق العاده میشه

عالی بود

برای شش نفر کم نیست؟

برای 3 نفره امیر جان!

سبزیش شوید خالی نمیشه که یسری سبزی های معطرم باید باشه
سبزی های پلویی

سلام تشکر میکنم از زحمتتوتن ولی موضوعی که گفته نشد اینکه شیوید را کی وبه چه مقدار و به چه صورت باید اضافه کنیم (بازم ممنونم )

مسعود عزیز، همونطور که نوشتم شوید رو باید همراه با باقالی اضافه کنید. مقدارش هم که مشخصه

خوبه مرسی ، سلام چراوقتی غذا میپزم گوشتاش نمیپزه؟

عزیزم بستگی به گوشت داره ، بعضی گوشت ها مثل گوشت گوسفند زودپز و بعضی ها مثل گوشت گاو دیرپز هستند ، باید بذاری چند ساعت با حرارت کم بپزه ، استفاده از سیر هم به نرم شدن گوشت کمک میکنه

اول نباید به غذاهایی که گوشت و حبوبات داره نمک زد‌. چون باعث دیر پزی میشه

برای امشب درستش می کنم امیدوارم مثل شام عروسی لذیذ بشه.

زینب جان امیدوارم خوب در بیاری

طرز تهیه باقالی پلو با شوید خشک

خسته نباشید. ببخشید شما بیشتر طرز تهیه باقالی پلو رو آموزش دادید نه روش طعم دار کردن و خوش رنگ و لعاب کردن ماهیچه رو. امیدوارم بیشتر به این موضوع توجه کنید که موضوع مهم توی این غذا بوی چربی گوشت و طعم و نحوه پختشه که چطور عالی و بی نقص باشه. حتی ادویه هم نزدید به گوشتتتتتتت

چشم دوست خوبم ، الان مطلب رو تصحیح میکنم و روش مزه دار کردن ماهیچه رو هم میگم ، ممنون که یادآوری کردید

خیلی قشنگه

ممنون عزیزم

خیلی زحمت کشیدید

برای تعداده بیشتر مقدارو دو برابر کنیم؟

بله میتونید دو برابر کنید مقادیر رو.

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.



طرز تهیه باقالی پلو با شوید خشک

آرایش

مدل مو

مدل لباس

در این بخش از سایت آکاایران طرز تهیه باقالی پلو را برای شما آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

باقالی پلو، محبوب ایرانیان است. ترکیب جادویی برنج، باقالی، شوید و روغن. غذایی که با حسن سلیقه و حوصله تبدیل به یکی از خوشمزه ترین غذاهای مجلسی می شود.

برای آموزش پخت این غذای خوشمزه با ما همراه باشید. 

شوید باقلا پلو مجلسی با ماهیچه

مواد لازم برای ۴ نفر :

 برنج : ۴ پیمانه   /  شوید پاک کرده:۳ پیمانه    /    پیاز : 2 عدد متوسط     

برگ بو : 1 عدد  /   زعفران دم کرده : نصف استکان /  باقلا لپه ای : ۳ پیمانه 

ماهیچه گوسفند : ۵۰۰ گرم   /    رب گوجه فرنگی : 1 قاشق غذا خوری

روغن :به مقدار لازم    /    نمک، فلفل و زرد چوبه : به مقدار لازم طرز تهیه :

 برنج را از شب قبل با مقداری آب و 2 قاشق غذا خوری نمک بخیسانید .

گوشت را با یک عدد پیاز و برگ بو و مقداری آب روی حرارت بالا قرار دهید تا آب بجوشد و کف روی گوشت را بگیرید و حرارت را روی متوسط تنظیم کنید و به مدت 2 ساعت زمان پخت برای گوشت در نظر بگیرید .

در قابلمه مناسبی تا نصف آب بریزید، بعد از جوشیدن آب یک قاشق غذا خوری نمک به آن اضافه کنید و باقلا پاک کرده را داخل آن بریزید تا ۲۰ دقیقه در آب بجوشد

کافی است.  بعد آب روی برنج را خالی کنید و برنج را داخل قابلمه بریزید و بسته به نوع برنج ، در زمان معین برنج و باقلا را با هم آبکش کنید .

ته قابلمه حدود ۲ قاشق غذاخوری روغن بریزید و ته دیگ مورد نظر را پهن کنید و یک لایه از مخلوط برنج و باقلا بریزید و پس شوید را به آرامی با موارد مخلوط کنید و اینکار را تا پایان نجام دهید ؛ همچنین میتوانید شوید را قبل از ریختن مخلوط برنج و باقلا داخل قابلمه ، داخل آبکش با مواد مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند .

نصف زعفران دم کرده را با یک استکان اب جوش و روغن روی برنج بریزید و بگذارید دم بکشد و حدود یک ساعت الی یک ساعت و نیم زمان برای دم کشیدن برنج در نظر بگیرید .

بعد از پختن گوشت، آن را از آب خارج کنید ، در انتهای طبخ گوشت باید به اندازه یک تا دو لیوان از آب گوشت باقی مانده باشد . آب گوشت را صاف کنید، یعنی پیاز و برگ بو را خارج کنید و دور بریزید و کمی نمک روی گوشت بپاشید و بگذارید این ترکیب کمی بماند تا مزه دار شود.

در تابه ای مقداری روغن گرم کنید، یک عدد پیاز باقیمانده را به صورت خلالی یکدست خرد کنید و همراه با کمی زردچوبه در روغن سرخ کنید تا طلایی شود سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و در روغن تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود .

بعد گوشت پخته را که بهتر است به تکه های درشت خرد شده باشد داخل تابه بریزید و تمام سطح آنرا سرخ کنید ، باقیمانده زعفران را نیز داخل تابه بریزید .

نمک و ادویه آن را کنترل کنید و یک الی دو لیوان آب گوشت صاف شده را به مواد اضافه کنید و با حرارت متوسط و درب باز تا زمانی که آب گوشت کشیده شود روی حرارت قرار دهید.

 وقتی برنج دم کشید و آب گوشت هم کشیده شد، مقداری روغن گرم کنید و روی پلو بریزید .  پلو را داخل قابلمه به آرامی با کمک کفگیر مخلوط کنید و داخل دیس بکشید و نیمی از برنج را کشیده و گوشت آماده را روی آن قرار دهید و بقیه پلو را روی گوشت بریزید .

  نکات مهم:

میتوانید از باقلای خشک نیز استفاده کنید که در اینصورت ۳-۴  ساعت قبل از استفاده باقلا را خیس کنید و بعد به صورت جداگانه بپزید .

طرز تهیه باقالی پلو با شوید خشک

برنج را نیز جدا آبکش کنید و بعد باقلا پخته و آبکش شده را با برنج آبکش شده مخلوط کنید و باقی مراحل را طی کنید .

در صورتی که از شوید خشک برای تهیه این پلو استفاده میکنید از اب و روغن بیشتری برای برنج استفاده کنید ولی لزومی به خیساندن شوید قبل از استفاده نیست .

بهتر است برای تهیه گوشتی که همراه با این پلو سرو میکنید از زودپز کمک بگیرید .

هنگام استفاده از زودپز در این مورد، گوشت بدون از دست دادن بافت و ظاهر خود در زمانی کوتاه تر آماده مصرف می شود و ظاهر پلو مجلسی تر خواهد شد .

بهتر است گوشتی که برای این منظور استفاده میکنید کمی چربی داشته باشد ولی هنگام سرو چربی را از آن جدا کنید .زمان طبخ کامل گوشت در زودپز به نوع زودپز و مقدار گوشت بستگی دارد

امیدواریم با تهیه این غذای خوشمزه، لذت کافی را برده و لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

نـوش جان

 

آموزش آشپزی ، ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی

پلو, گیاهی | 2018-01-16 | By reza1360

No comments

می‌توانید به جای باقلای تازه از یک پیمانه باقلای سبز خشک نیز استفاده کنید. در این صورت، باقالی را باید از قبل بخیسانید.

دمی شوید باقالی غذای بسیار ساده و خوش عطر و طعم است. این کته‌ی خوشمزه و آسان را شوید و پیاز و سیر عطر و طعم دار می‌شود و می‌توانید آن را با مرغ، تن ماهی و هر پروتئینی که دوست داشتید میل نمایید.

طرز تهیه دمی شوید باقالی را می‌توانید در ویدئوی زیر مشاهده فرمایید. نوش جان!

طرز تهیه باقالی پلو با شوید خشک

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت

مرا از دیدگاه‌های پس از این با رایانامه آگاه کن.

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

مالکیت حقوق معنی تمامی مطالب، تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در اینجا متعلق به سایت «نوش جان» می‌باشد. کپی و یا بازنشر هرگونه محتوا بدون اجازه‌ی کتبی از سایت نوش جان پیگرد قانونی خواهد داشت.

Food Blog Theme from NimbusPowered by WordPress

باقالی پلو با ماهیچه یکی از غذاهای مجلسی و قدیمی ایرانی است که برای مجالس و مهمانی های خاص مانند جشن عروسی تدارک دیده می شود. این غذای پر طرفدار با روش های مختلفی تهیه می شود که ما در این آموزش یکی از کامل ترین روش های پخت باقالی پلو با ماهیچه را به همراه توضیحات کامل آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر باقالی پلو با ماهیچه تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و پس از خرد کردن پیاز ها به صورت خلالی ، آنها را به همراه مقداری روغن مایع در قابلمه می ریزیم. تفت دادن پیاز ها را ادامه می دهیم تا نرم شود. در ادامه ماهیچه ها را به خوبی تمیز می کنیم و می شوییم.

پس از تمیز کردن و شستشوی ماهیچه ها ، آنها را به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را قرار می دهیم تا حدود ۱۵ دقیقه گوشت به آرامی بپزد. پس از گذشت ۱۵ دقیقه ماهیچه ها را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز به خوبی سرخ شود.

در این مرحله نیمی از سیرها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک به ماهیچه ها اضافه می کنیم. در مرحله بعد به اندازه ای آب داخل قابلمه می ریزیم که کاملا روی ماهیچه ها را بپوشاند.

طرز تهیه باقالی پلو با شوید خشک

سپس حرارت زیر قابلمه را ملایم تر می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم. حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان نیاز است تا ماهیچه ها به آرامی مغز پخت شوند. سعی کنید مقداری آب داخل قابلمه بریزید که دیگر نیاز نباشد دوباره آب اضافه کنید

در صورتی که آب کمی اضافه کنید و مجبور باشید دوباره آب داخل قابلمه ماهیچه ها بریزید روی طعم غذا تاثیر می گذارد. البته در صورتی که مجبور شدید آب اضافه کنید حتما آب جوش اضافه کنید تا تاثیر کمتر روی طعم غذا بگذارد.

پس از اینکه کارمان با ماهیچه ها تمام شد به سراغ تهیه باقالی پلو می رویم. برای این منظور باقلا ها را از وسط جدا می کنیم و به خوبی می شوییم ، سپس در صورت تمایل خرد می کنیم. در ادامه باقلاها را به مدت ۱ ساعت در آب قرار می دهیم تا به خوبی خیس بخورند.

در مرحله بعد برنج را خیس می کنیم و یک قابلمه حاوی چند لیوان آب روی حرارت قرار می دهیم . مقداری نمک اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش آمد برنج را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کمی نرم شود.

زمانی که اطراف دانه های برنج نرم و مغز آن سفت بود برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۱ ساعت باقلا ها را به همراه مقداری روغن داخل یک تابه لبه دار بزرگ می ریزیم و پس از کمی تفت داده سیرهای باقیمانده را خرد و اضافه می کنیم.

مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد می زنیم و پس از کمی تفت دادن باقلاها ، برنج آبکش شده را به همراه شوید خشک اضافه می کنیم و تابه را از روی حرارت بر می داریم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم.

برای ته دیگ به دلخواه می توانیم از سیب زمینی حلقه شده یا نان لواش استفاده کنیم. در ادامه مخلوط برنج و باقلا را اضافه می کنیم. حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا برنج شروع به بخار کردن کند سپس حرارت را کم می کنیم.

و نصف لیوان مخلوط آب و روغن مایع به برنج اضافه می کنیم ، سپس یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم تا بخار از قابلمه خارج نشود و برنج به خوبی دم بکشد. در پایان پس از آماده شدن باقالی پلو و ماهیچه ، غذا را سرو می کنیم.

طرز تهیه باقالی پلو با شوید خشک
طرز تهیه باقالی پلو با شوید خشک
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *