طرز تهيه شيريني كشمشي خانگي

دوره مقدماتی php
طرز تهيه شيريني كشمشي خانگي
طرز تهيه شيريني كشمشي خانگي

امتیاز دهید


3.4
از

562


65
کالری


3 گرم
چربی


8 گرم
کربوهیدرات

دوره مقدماتی php
طرز تهيه شيريني كشمشي خانگي


0.3 گرم
پروتئین

یکی از آسانترین و خوشمزه ترین شیرینی هایی که میتوان در خانه تهیه کرد شیرینی کشمشی است. این شیرینی همراه با چای یا شیر عصرانه ای عالی است. درست است که شیرینی کشمشی در بازار هم موجود هست و در هر محله ای پیدا میشود، اما با تهیه آن در منزل میتوانید آن را به شکلی که دوست دارید درست کنید، مقدار کشمش و میزان ترد شدن آن را به سلیقه خود تنظیم کنید و در ضمن از کیفیت مواد مصرفی مطمئن باشید. اصولاً بافت بیرونی شیرینی کشمشی ترد است ولی وسط آن نرم و لطیف است. هرچه شیرینی بیشتر در فر بماند ترد تر میشود پس اگر دوست دارید شیرینی کشمشی نرم و خوشمزه مثل شیرینی کشمشی بازاری داشته باشید مراقب باشید بیش از حد آن را در فر نگذارید چون مغز نرم شیرینی به این ترتیب از دست میرود.

 

مواد لازم برای شیرینی کشمشی هم ساده و دم دستی هستند و معمولاً در هر خانه ای پیدا میشوند. پس همین حالا دست به کار شوید و تخم مرغ و کره را بیرون از یخچال بگذارید تا گرم شوند و به دمای اتاق برسندو بعد با یکی از بهترین روش های پخت شیرینی کشمشی که در ادامه خواهید خواند آن را آماده کنید. اگر شیرینی کشمشی را دوست دارید میتوانید از دستور کیک کشمشی و فیلم آموزشی نان کشمشی هم دیدن کنید که برای صبحانه عالی است.

 

 

 

فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، کره و تخم مرغ را 30 دقیقه پیش از کار از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. اگر کشمش های شما تمیز نیستند آنها را از نیم ساعت قبل در آب سرد قرار دهید و چند بار آبشان را عوض کنید. قبل از استفاده کشمش را آبکش کنید و لای دستمال حوله ای خشک نمایید.

 

 

کره نرم شده را داخل کاسه ای بریزید و پودر قند و وانیل را اضافه نمایید ، مواد را با همزن بزنید تا کرمی و یکدست شود سپس تخم مرغ ها را به نوبت اضافه کنید ( یکی را اضافه کنید و هم بزنید سپس دیگری را اضافه کنید ).

 

 

آرد را کم کم روی مواد الک کنید و با لیسک مخلوط نمایید.

 

 

در ادامه کشمش ها را به مایه شیرینی اضافه کنید و هم بزنید تا به طور یکنواخت در مایه پخش شود.

داخل سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و با قاشق از مایه شیرینی بردارید و با فاصله مناسب داخل سینی قرار دهید ( شیرینی ها در زمان پخت پهن و نازک میشوند).

 

 

 

سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 10 – 15 دقیقه قرار دهید ( زمانی که لبه های شیرینی طلایی شد یعنی آماده است ) ؛ اجازه دهید شیرینی ها خنک شوند سپس از کاغذ جدا کنید.

 

 

نکته: خشک شدن شیرینی کشمشی میتواند به دلیل زیاد ماندن در فر یا زیاد بودن مقدار آرد مورد استفاده شما باشد.

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

طرز تهيه شيريني كشمشي خانگي

سلام. میشه از کره گیاهی استفاده کرد

سلام
کلا توی شیرینی ها نمیشه مارگارین رو جایگزین کره کرد چون بافت شیرینی رو عوض میکنه.

سلام وقتتون بخیر ممنون بابت اموزشتون.ببخشید میشه به جای پودرقند از شکر استفاده کرد!؟

سلام عزیزم.
بله میتونید از 3/4 لیوان شکر استفاده کنید.

سلاااام دوست عزیز
میدونم خیلی از گذاشتن دستورتون گذشته
ولی ممنون میشم جوابمو بدین اگه براتون مقدور بود
شیرینی خیلی خوب بود ممنونم واقعا
فقط طعم کره خیلی غالب بود که من دوس نداشتم
فک میکنین بشه کره رو کمتر ریخت ؟
یا چیز دیگه ای قاطی شیرینی کنم که کمتر مزه کره بده ؟

سلام,من درست کردم,مزش خوبه,ولی خیلی خشک و پوک شد,علتش چی میتونه باشه
بجای کره,ازروغن مایع استفاده کردم و۱۵دقیقه توی فربود
ممنونم

مگه بهتر از این بهتر میشه

سلام،
به جای کره میشه از روغن کنجد استفاده کنم؟ من از کره بیزارم.
ممنون میشم بگید چه مقدار روغن استفاده کنم، به لیتر یا پیمانه بگید ممنون میشم.

سلام
ممنون ، دستور شیرینی تون عالى بود ،فقط شاید اگر کمى شیرینیش کمتر بود دیگه فوق العاده مىشد
باز هم متشکرم

باسلام.من این شیرینی رو درست کردم خیلی خوب شد فقط بعدش کاملا خشک و سفت شدند.باید چکار کرد؟

آفرین

سلام من شیرینی کشمشی درست میکنم اما خیلی نرم وخمیری مثل قنادیها که ترد وخوشمز نمیشه چه کار کنم

من‌درست کردم ، عالی شد

من درست کردم و عالیییی شد…ممنون بابت این دستور فوق العاده!یه سوال: میشه دفعات بعد به جای کره از روغن جامد لادن طلایی استفاده کنم؟

عزیزم یکی از خصوصیات این شیرینی بوی خیلی عالی کره هستش. البته از روغن جامد هم میتونی استفاده کنی اما باز به نظر من با کره بهتر میشه.

سلام. چقدر روغن جامد بجای کره میشه ریخت؟؟

مقدار برابر

سلام ، به جای پودر قند میشه از شکر استفاده کرد؟ پودر قند ندارم، اگه میشه چه مقدار

سلام عزیزم. از 3/4 لیوان شکر استفاده کن.

من طبق دستور درست کردم عالی شد هم شکلش و هم طعمش. ممنون بابت دستورهای عالیتون

عالی شد ممنون همه ی دستورات پختتون عالیه

خواهش میکنم نازنین جان!

شیرینی باحالی شد ولی مقدار خاک قند و وانیلش کمی زیاد بود توصیه میکنم مقدارشو کمتر بریزید و توصیه میکنم خمیرتونو تو یخچال یه نیم ساعت بزارید و گلوله های کوچک دقیقا به اندازه گردو بندازید مرسی از شما

ممنونم از پیشنهاداتت محمد حسین جان!

خیلی خوب شد دستتون درد نکنه

نوش جون!

سلام من با این دستور شیرینی درست کردم اما پهن نشد همونجوری موند دلیلش چیه؟

سلام ، حتما آرد شیرینی ها زیاد یا سنگین بوده و خمیر شیرینی سفت شده … مزه اش چطور بود ؟

دستورش عالی بود مرسی

با سلام و خسته نباشین من شیرینی کشمشی ک درست کردم با اینکه قیافش خوبه ولی طعم و عطر شیرینی کشمشی تو بازارو نداره چیکار کنم؟

سلام ، مریم جان کیفیت و طعم شیرینی به مواد اولیه اش مثل نوع کره ، آرد و … بستگی داره ، این بار به جای 2 تا تخم مرغ از 4 زرده تخم مرغ استفاده کن و کره هم حتما کره حیوانی باشه ، وانیل رو هم کمی بیشتر بریز ببین مزه اش همونجوری میشه یا نه ؟

سلام من از شکر استفاده کردم ، اما وقتی با قاشق توی سینی فر گذاشتم همه مواد سر خوردند و با هم مخلوط شدند . آیا علتش استفاده از شکره؟؟؟

سارا جان دستور کیک و شیرینی رو نباید تغییر بدی یا مواد رو جایگزین کنی مگه اینکه در انتهای دستور گفته باشم ، ممکنه دلیلش این باشه من نمیدونم ! شایدم مایه شیرینی بیش از حد گرم شده و چون کره داره به مشکل خورده ، این بار اگه شل بود مایه شیرینی رو 15 دقیقه داخل فریزر بذار تا یکم خودشو بگیره بعد با قاشق داخل سینی بریز

فوق‌العاده است

ممنون خیلی به دردمان خورد.

سلام عزیزم شیرینی کشمشی درست کردم ولی خشک شده…..نمیدونم مشکلش کجاست

زرناز جان باید مدت زمان پخت رو کمتر کنی ، شیرینی کشمشی در اصل شیرینی خشکه

خیلی خوب

عالــــــی بـــود

من درست کردم این شیرینی رو ، خیلی خوشمزه شد و آسون درست میشد ….
مرسی نیلوفر بانو

عالیه

از شما بابت دستور پخت شیرینی سپاسگذارم.بسیار خوشمزه وعالی شده

چرا شیرینی کشمشی پهن میشود ولی قنادیها که درست میکنند پهن نمیشود

مینو جان شیرینی کشمشی نازک باید باشه ، اگه میخوای پهن نشه سعی کن موادت رو قبل پخت بذاری تو یخچال تا خوب سرد شه بعد تو سینی فر بذاری ، فر هم داغ باشه که شیرینی ها سریع خودشون رو بگیرن ، اینجوری شیرینی ضخیم تری بدست میاد

شیرینی خشک میشه

این شیرینی خشکه و برای اینکه نرم بمونه باید در ظرف دربسته نگهداری کنید و مدت زمانی که در فر قرار میدید هم کمتر باشه

سلام ممنون از سایت عالیتون لطفا اگر امکانش هست اندازه مواد اولیه شیرینی ها رو به جای گرم . پیمانه بگید.
واقعا ممنون

مهدیه جان بعضی جاها که شیرینی یا کیک حساس هستن حتما لازمه که به گرم بگم عزیزم ، اگه حساسیت خاصی نباشه میگم لیوان یا پیمانه اما جاهایی که از گرم استفاده کردم حتما ترازو استفاده کن

سلام نیلوفر بانووووو . من فر ندارم ولی این شیرینی را خیلی دوست دارم ، ماکروویو سولاردم دارم میه توی اون پخت ؟

سپیده جان دستور کیک و شیرینی ماکروفر و ماکروویو با فر فرق داره ، در بخش آشپزی با ماکروفر میتونی دستور پخت کیک و شیرینی رو مشاهده کنی ، بزودی دستورات جدید دیگه ای هم در این بخش قرار میدم عزیزم

سلام بله من توی سولاردام درست کردم خیلی هم خوب شد با استفاده از کانوکشن و دمای ۱۵۰

سلام. می تونین بجای کره از روغن قنادی صاف 50 هم استفاده کنین ( همزدن به کیفیت شیرینی خیلی کمک میکنه و اساس کار شیرینی کشمشی همزدن است )

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

طرز تهيه شيريني كشمشي خانگي

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

شیرینی کشمشی با سبکی درست و آسان فقط نیاز به دقت در روش کار و سبک پخت اگر داشته باشید اونوقت خواهید دید که شما هم همانند قنادی ها می توانید شیرینی کشمشی را در آشپزخانه خود تهیه کنید …در کانال آشپزی با نیلوفر عضو شوید تا هر آنچه دلتون می خواد را به راحتی تهیه کنید اگر خواستید شیرینی کشمشی را درست کنید حتما و حتما باید از روغن صاف قنادی استفاده کنید والا شیرینی شما یا خراب خواهد شد یا یک نوع کوکی می شه نه شیرینی کشمشی ایرونی … پس ویدئو را با دقت بیننده باشید و مواد را هم درست اندازه بزنید از روغن جامد بهتره استفاده نشود اگر هم خواستید استفاده کنید مقدارش باید 55 گرم باشه مواد لازمپودر شکر 210 گرم روغن صاف قنادی 90 گرمروغن مایع 75 گرمتخم مرغ 1 عدد کامل 63 گرم وزن تخم مرغ با پوست . یک عدد زرده 23 گرم وانیل 1/4 قاشق چایخوریآرد نول 110 گرمآرد سلف ریزینگ 15 گرم رنگ غذا به اندازه یک دانه ارزنکشمش پلویی 90 یا 100 گرمدرجه فر در سه مرحله باید باشد2 دقیقه اول 260 درجه سانتیگراد 2 دقیقه روی 190 درجه سانتیگراد تا زمان پخت 5 دقیقه یا کمی بیشتر روی درجه 150 باید باشدINGREDENTSIcing sugar 210g shortening fat 90gvegetable oil 75mlegg I whole with skin 63g + 1 egg yolk 23gvanilla 1/4 tsp00 flour 110gself raising flour 15 gfood colouring just tiny bitraisins 90-100 goven temperature in 3 stage must changefirst on 260 C for 2 minutesthen 190 C for 2 minutes then 150 C until cookies cook======================================================در کانال آشپزی با نیلوفر شما با پخت انواع نانها ، شیرینی ها و غذاهای ایرانی و بین المللی آشنا شده و آموزش تک نک آنها را به صورت رایگان خواهید داشت . در مسیر عمر آموختم زندگی سفری کوتاه ست باید دانش و مهر را برای همدیگر به یادگار بگذاریم و من در این دنیای مجازی قصد دارم بهترین تجربیات خود را در زمینه پخت و پز به شما خوبان هدیه کنم به امید روزهای شاد و سفره های رنگین برای همه کودکان جهان ، تنها آرزوی قلبی من … بیا تا مهر باشیم و مهر پروری را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم . در صورت تمایل ویدئو ها را لایک و اشتراک گذاری نمایید چرا که با این عمل خود ، شما هم سفره رنگین را به دیگر انسانها هدیه خواهید کرد … نیلوفر

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

طرز تهيه شيريني كشمشي خانگي

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

شیرینی ایرانی خانگی آسان خانم گل آور▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬شیرینی کشمشی از شیرینی‌های سنتی, خوشمزه و مقوی ایرانی است. مانند سایر شیرینی‌های سنتی ایرانی در شیرینی کشمشی هم از مواد غذایی ارزشمندی مثل کشمش استفاده شده است. با وجود این که کشمش شیرین است و ممکن است به دندان‌ها بچسبد اما جالب بدانید که برای دندان ضرر ندارد و البته برای سلامت دندان مفید هم هست.دستور پخت خانم گلاور مانند همه دستورپخت‌های دیگر ایشان , از بهترین دستورپخت‌های شیرینی کشمشی است. پس با خیال راحت و حواس جمع فقط روی تهیه این شیرینی خوشمزه تمرکز کنید.▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ (50g) Raisins1 1/4 cup (75g) All Purpose Flour1/2 Tbsp All Purpose Flour1 Cup (100g) Powdered Sugar1/4 Cup (50g) Unsalted Butter1 Egg (5g) Vegetable Oil1/8 Tsp Vanilla ExtractDIRECTIONS:1- Combine powdered sugar, butter and vegetable oil in a large bowl. Stir well.2- Add an egg and whisk until well combined.3- Add vanilla extract.4- Stir in flour gradually and whisk all the ingredients are well mixed.5- In a separate contains, roll the raisins in a pinch of flour until they all are covered by flour.6- Mix in the raisins to the batter.7- Cover a cookie pan with parchment paper.8- Place spoons of the batter two inches apart on the cookie pan.9- Preheat oven to 400º F (204º C), bake the cookies for 10 minutes or until it desired color is reached.▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬You Tube Channel: https://youtu.be/737wCvEgKsgwebsite: www.ashpazi.890m.com

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

شیرینی کشمشی یکی از شیرینی های پر مصرف و سنتی ایران است. این شیرینی به دو صورت نرم و خشک تهیه می شود که با توجه به ذائقه های مختلف هر دو نوع آن طرفداران خاص خودش را دارد. در این آموزش آسان ترین روش پخت شیرینی کشمشی خانگی را برای شما آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید برای ۵ نفر شیرینی کشمشی تهیه نمایید. با و طرز تهیه شیرینی کشمشی در ادامه با همدوره همراه باشید.

بهتر است قبل از شروع به کار فر را روشن کنیم تا گرم شود. برای این منظور فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم. نکته دیگر برای شروع کار این است که کره و تخم مرغ را حداقل ۳۰ دقیقه زودتر از یخچال خارج کنیم تا هم دمای محیط شوند.

اگر از کشمش بسته بندی استفاده کنیم نیاز به تمیز کردن آن نیست ولی اگر بخواهیم از کشمش محلی استفاده کنیم ابتدا باید آنرا تمیز کنیم و پس از تمیز کردن کشمش آنرا حداقل به مدت ۳۰ دقیقه در آب بخیسانیم و آبکشی کنیم.

سپس با دستمال خشک کنیم و کنار بگذاریم. یک کاسه مناسب برای تهیه مایه شیرینی انتخاب می کنیم. کره نرم شده را به همراه پودر قند و وانیل به کاسه اضافه می کنیم و مواد را خوب با همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شوند و رنگشان تقریبا کرمی شود.

طرز تهيه شيريني كشمشي خانگي

پس از اینکه خوب مواد را مخلوط کردیم تخم مرغ را اضافه می کنیم و مجددا خوب مواد را با همزن می زنیم تا یکدست شوند. پس از اینکار آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم و مخلوط کردن را ادامه می دهیم تا تمام آرد به مواد اضافه شود.

پس از تمام شدن آرد ، کشمش را به مایه شیرینی اضافه می کنیم و خوب مواد را هم می زنیم تا مایه شیرینی یکدست و منسجم شود و تقریبا کشمش در تمام نقاط مایه به طوری مساوی تقسیم شود. حالا نوبت پختن شیرینی است.

روی سینی فر یک کاغذ روغنی می اندازیم و با قیف یا قاشق از مایه شیرینی با فاصله روی کاغذ روغنی می ریزیم. توجه داشته باشید مایه در هنگام پخت پهن می شود ، پس باید مایه شیرینی را با فاصله مناسب روی کاغذ روغنی بریزیم.

پس از اینکه تمام مایه را روی کاغذ روغنی ریختیم سینی فر را داخل فر قرار می دهیم. برای آماده شدن شیرینی بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان نیاز است. برای اینکه متوجه شویم شیرینی آماده شده است باید لبه های آنرا ببینیم.

اگر لبه های شیرینی کمی طلایی رنگ شده است شیرینی ما آماده شده است و باید از فر خارج شود. پس از اینکه شیرینی را از فر خارج کردیم صبر می کنیم تا شیرینی ها خنک شود سپس با دقت از کاغذ روغنی جدا می کنیم و در ظرف مورد نظر می چینیم.

احتیاجی به قیف نیست کافیه به اندازۀ یکقاشق غذاخوری روی ظرف مورد نظر بریزیم خودش موقع پخت شکل می گیره .

میشه برای تعداد بیشتر همین دستور و دو برابر کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام و عرض ادب بله مشکلی نیست. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

با سلام. لطفا بفرمایید که حجم لیوان مورد نظر شما چقدر است.

سلام و عرض ادب از لیوان هایی با حجم متوسط مثل لیوان فرانسوی استفاده کنید. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی یکی از انواع شیرینی های ایرانی بسیار پرطرفدار و خوشمزه است که به دو صورت نرم و خشک تهیه می شود. شیرینی کشمشی را هم مانند کیک یزدی می توان یک شیرینی مناسبتی برای ایام عزاداری و برخی جشن های مناسبتی دانست.

با مقدار موادی که در این دستور شیرینی پزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر شیرینی کشمشی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری شیرینی کشمشی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش شیرینی کشمشی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهيه شيريني كشمشي خانگي

دستور پخت

برای تهیه شیرینی کشمشی خانگی ابتدا کره را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط نرم شود.سپس کره را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و پودر قند و اسانس وانیل را به آن می افزاییم و با همزن خوب هم می زنیم

تا مخلوط یکدست و کرم رنگی بدست بیاوریم. بعد تخم مرغ را به مایه اضافه می کنیم و مجددا با همزن خوب می زنیم تا تخم مرغ با مایه یکدست شود و آرد را کم کم می افزاییم و مخلوط می کنیم تا تمام آرد را در مایه بریزیم

و با هم مخلوط کنیم.سینی فر را بیرون می آوریم  و فر را روشن می کنیم و روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود. سپس کشمش را اضافه می کنیم(اگر کشمش شما بسته بندی است که نیاز به تمیز کردن ندارد و آماده مصرف است

اما اگر از کشمش محلی استفاده می کنید آن ها را پاک می کنیم  و حداقل ۳۰ دقیقه در آب می خیسانیم تا نرم و تمیز شود و بعد آبکش می کنیم و مصرف می کنیم)و سعی می کنیم کشمش به همه جای مایه نفوذ داشته باشد

و مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا منسجم شوند. کف سینی فر را کاغذ روغنی می اندازیم و مایه شیرینی را در قیف می ریزیم و به اندازه یک گردو از مایه روی کاغذ روغنی می ریزیم و با فاصله مجددا مایه شیرینی می ریزیم

(چون مایه پس از پخت پهن می شود و نیاز به جا دارد)و تا جایی که سینی جا دارد از مایه شیرینی روی کاغذ روغنی می ریزیم و سینی را در فر قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بعد شیرینی ها پخته شوند. برای اینکه مطمئن شویم که شیرینی ها پخته شده اند

یا نه لبه های شیرینی ها را نگاه می کنیم اگر طلایی شده بودند شیرینی ها آماده شده اند و سینی را از فر بیرون می آوریم و صبر می کنیم تا شیرینی کشمشی ها کمی خنک شوند و بعد از روی کاغذ روغنی آرام جدا می کنیم و در ظرف می چینیم.نوش جان

طرز تهيه شيريني كشمشي خانگي
طرز تهيه شيريني كشمشي خانگي
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *