طرز تهيه شيريني زبان با خمير هزارلا

دوره مقدماتی php
طرز تهيه شيريني زبان با خمير هزارلا
طرز تهيه شيريني زبان با خمير هزارلا

Завантаження…

Завантаження…

دوره مقدماتی php

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

طرز تهيه شيريني زبان با خمير هزارلا

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

طرز تهیه شیرینی‌ زبانDon’t forget to subscribe here and like us on facebook! https://www.facebook.com/khoshmazeh247مواد لازم: http://www.youtube.com/watch?v=WEwstR… خمیر هزارلاعسل ۳ قاشق غذاخوریآب ولرم ۲ قاشق چایخوریشکر مقداریپودر پسته یا نارگیل برای تزئین

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

طرز تهيه شيريني زبان با خمير هزارلا

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر هزار لا قسمت اول لطفا برای دیدن قسمت دوم به http://www.youtube.com/watch?v=Tylz5x… لینک شوید.http://cakedecoration-family.blogspot…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

کیکانه

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دریافت کد تخفیف 30 درصدی، سفارش کیک آسان‌تر، گفتگو با کارشناسان کیکانه پیش از سفارش، طرح سوالات و تقاضای راهنمایی، ثبت سفارش مدل‌های کیکی که در سایت موجود نیست. همه این موارد را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی کیکانه مطرح کنید. کارشناسان، از ساعت 9 تا 24 پاسخگوی شما هستند.

در ادامه سری آموزش‌های کیکانه در مورد طرز تهیه شیرینی عید نوروز، در این مطلب با آموزش پخت شیرینی زبان در خدمت شما خواهیم بود. در مطالب قبلی طرز تهیه شیرینی مرنگ و نیز شیرینی لوز را آموزش دادیم. در این مطلب نیز طرز تهیه شیرینی زبان، که یک شیرینی فوق‌العاده ترد و خوشمزه است را آموزش می‌دهیم. البته شیرینی زبان به عنوان یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های خشک در ایران، صرفا مختص ایام عید نیست. اما ماندگاری و مزه عالی، در کنار امکان پخت خانگی آن باعث شده تا بسیاری از ایرانی‌ها، شیرینی زبان را به عنوان یکی از شیرینی‌های مخصوص پذیرایی از میهمانان عید نوروز و یا سفره هفت سین در نظر بگیرند.

طرز تهيه شيريني زبان با خمير هزارلا

4.4 (87.27%) 11 رایs

بخش اصلی پخت یک شیرینی زبان خانگی، تهیه کردن خمیر مخصوص آن است که به خمیر هزارلا معروف است. این همان خمیری است که در شیرینی‌های ناپلئونی، دانمارکی و پاپیون هم استفاده می‌شود. اگر خمیر هزارلایه را به صورت آماده خریداری کنید، پخت شیرینی زبان کار بسیار ساده‌ای می‌شود. اما نگران نباشید. در این مطلب، طرز تهیه کامل یک خمیر هزارلای خانگی و فوق‌العاده را آموزش خواهیم داد. البته ظاهر خمیر هزارلا معمولی است. این خمیر در حین پخت به شکل لایه لایه در می‌آید. اگر قبلا هم برای پخت شیرینی زبان و تهیه خمیر هزارلا تلاش کرده باشید، حتما می‌دانید که روش‌های پیچیده و زمان‌بری برای پخت این خمیر پیشنهاد می‌شود. امروز یک راه عالی و ساده برای تهیه این خمیر آموزش خواهیم داد. روشی میانبر که می‌توانید بسیار راحت‌تر از روش‌های دیگر و البته با کیفیتی در همان حد، خمیر هزارلا را تهیه و در پخت شیرینی زبان خانگی به کار بگیرید. با طرز تهیه ساده خمیر هزارلا همراه باشید.

1- کره را حداقل به مدت 2 ساعت در فریزر قرار دهید. البته بهتر است که کره یک شب تا صبح را در فریزر بگذراند. برای تهیه خمیر هزار لایه در این آموزش، کره باید کاملا سفت و یخ زده باشد. 2- در یک پارچ، آب سرد و آبلیمو را با یکدیگر ترکیب کنید و آنها را کنار بگذارید. 3- در یک کاسه بزرگ، آرد و نمک را با یکدیگر ترکیب کنید. در این مرحله لازم است که کاسه آرد را هم به فریزر انتقال دهید تا خنک شود. نکته: در کل برای درست کردن این خمیر، باید همه چیز سرد یا خنک باشد. بنابراین برای اینکه نتیجه کارتان، شیرینی زبان خوبی باشد، به این مساله توجه کامل کنید. 4- از یک رنده بزرگ برای رنده کردن کره یخ زده، مستقیما بر روی ترکیب آرد، کمک بگیرید. بهتر است موقع رنده کردن، کره را با یک پلاستیک بگیرید تا حرارت دست مستقیما به آن منتقل نشود. بعد از رنده کردن، کره‌ها را با یک چاقو در آرد کاملا ترکیب کنید.

راز ترد و ورقه‌ای‌تر شدن شیرینی زبان، همین یخ بودن مواد به خصوص کره و نیز استفاده از رنده درشت برای قرار گرفتن کره در میان خمیر است. هر چه کره سردتر، شیرینی زبان ورقه ورقه‌ای‌تر و تردتر. به یاد داشته باشید که این روش، یک میانبر کوتاه برای درست کردن خمیر هزارلایه مناسب است، در حالی که معمولا روش‌های پیچیده‌تری برای درست کردن این خمیر پیشنهاد می‌شود. 5- در این مرحله باید مایع (آب و آبلیمو) را اضافه کنید. لازم نیست همه مایع را اضافه کنید و در صورتی که خمیر شکل گرفت باقیمانده مایع را استفاده نکنید. در ابتدا با استفاده از همان چاقو، آب و آرد و کره را با هم ترکیب کنید. در این مرحله گلوله‌هایی تشکیل می‌شود. حالا با استفاده از دست، خمیر را با ملایمت ورز دهید. بهتر است برای این کار از نوک انگشتانتان استفاده کنید تا حرارت دست به خمیر منتقل نشود و کره‌ها آب نشود. اصلا لازم نیست خمیر زیاد ورز بخورد. در همین حد که یک خمیر یک دست تشکیل شود کافی است. نکته: تاکید بر یخ زده بودن کره به همین خاطر است که در مرحله ترکیب با آرد و آب و تشکیل شدن خمیر، نباید آّب شود. پس این کار را به سرعت انجام دهید. از مرحله‌ای که کره را از فریزر در میاورید و روی آردها رنده می‌کنید، تا جایی که خمیر را درون فریزر قرار می‌دهید، کارها باید به سرعت انجام شوند. نکته: دقت کنید که نباید بیش از حد آب به ترکیب آرد اضافه کنید. چرا که آب بیش از حد باعث می‌شود خمیر آنطور که می‌خواهیم ورقه‌ای نشود.

6- بعد از اینکه خمیر یک دست شد، آن را به شکل توپ در آورید. سپس آن را کمی پهن کنید. حالا خمیر را با پلاستیک فریزر یا پلاستیک‌های مشابه بپوشانید و حداقل به مدت 1 ساعت در فریزر قرار دهید و بعد از خمیر استفاده کنید. می‌توانید این خمیر هزارلا را تا 3 روز در یخچال نگه دارید. همچنین اگر آن را در فریزر بگذارید، ماندگاری بسیار بیشتری دارد. بنابراین می‌توانید خمیر را چند روز قبل از عید و یا روزی که می‌خواید شیرینی زبان را بپزید درست کنید و آن را در فریزر قرار دهید.

نکته نهایی: روش‌های گوناگونی برای درست کردن خمیر هزارلایه برای شیرینی زبان معرفی شده است. روشی که توضیح داده شد، ساده‌ترین و کم‌دردسرترین آنهاست. روش‌های دیگری از جمله روش تا کردن‌های مکرر خمیر هم برای تهیه خمیر هزارلا وجود دارد که به مراتب پیچیده‌تر از روش معرفی شده است. اگر تمام جزئیات بیان شده در این دستور را در نظر بگیرید، به خمیری به کیفیت همان خمیرها و حتی بیش از آنها دست خواهید یافت.

نکته: میزان عسلی که برای شربت روی شیرینی زبان استفاده می‌کنید، به تمایلتان به میزان شیرین بودن زبان بستگی دارد. برای این مقدار مواد اولیه، حدود 1/4 تا 1/3 پیمانه عسل، معمول است. 1- فر را در دمای 205 درجه سانتیگراد (400 درجه فارنهایت) گرم کنید. توجه کنید که حرارت مناسب برای پخت خمیر هزارلا، کمی از دیگر خمیرها بیشتر است. اما دقت کنید که درجه حرارت فر از این دما بیشتر نشود. 2- یک ظرف مناسب مثل سینی فر را انتخاب و آن را چرب و آردپاشی کنید. بهتر است کاغذ شیرینی پزی نیز روی آن پهن نمایید. 3- در یک کاسه کوچک، عسل را با آب و گلاب به خوبی ترکیب کنید و کنار بگذارید. 4- خمیر را از مدتی قبل از فریز در بیاورید. خمیر باید به حدی از فریز بیرون مانده باشد که بتوان با وردنه به آن فرم داد. خمیر هزارلا را روی یک سطح آردپاشی شده قرار دهید و روی آن نیز کمی آرد بپاشید. حالا آن را با قطر 1 تا 1.5 سانتیمتر کف سطح پهن کنید. 5- از یک قلم‌موی نرم استفاده کنید و با آن، شربت عسل را روی سطح خمیر بمالید. این کار را می‌توانید بعد از قالب زدن هم انجام دهید. 6- با استفاده از یک قالب مستطیلی یا بیضی شکل (قالب شیرینی زبان) خمیر را برش دهید و در سینی فر بگذارید. اگر قالب ندارید، باید از یک چاقوی تیز استفاده کنید و خمیر را به شکل مستطیلی برش بزنید. این کار را تمیز و دقیق انجام دهید تا خمیر اضافه نیاید و هدر نرود. 7- همه قطعات برش زده را روی سینی فر بچینید. بین شیرینی‌ها نیز کمی فاصله بگذارید. 8- با استفاده از یک چاقوی تیز، یک برش طولی سطحی روی مرکز تک تک شیرینی‌ها ایجاد نمایید. 9- روی هر یک از شیرینی‌ها کمی شکر بپاشید. 10- سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید 20 دقیقه در دمای گفته شده پخته شود. اگر از دقت درجه حرارت فر خود مطمئن نیستید، حرارت را به گونه‌ای تنظیم کنید که مطمئن باشید از 205 درجه سانتیگراد بیشتر نباشد (حرارت کمتر آن اشکال چندانی ایجاد نمی‌کند). گرچه بهتر است دقیقا در همان دما پخت انجام شود. پخت زمانی کامل می‌شود که رنگ شیرینی طلایی شود و ظاهر آن پخته به نظر برسد و کمی پف کرده باشد. 11- پس از پخته شدن، شیرینی‌ها را از فر خارج کرده و مجددا با قلمو شربت عسل را روی آنها بمالید. حالا اجازه دهید شیرینی‌های زبان سرد شوند. 12- در پایان می‌توانید روی شیرینی زبان کمی خلال پسته و یا پودر شکر نیز بپاشید و بعد آنها را سرو کنید، یا در ظروفی بچینید تا بعدا از مهمانان نوروزی پذیرایی کنید.

یک ویژگی مهم برای شیرینی‌های عید نوروز، قابلیت ماندگاری است که باید داشته باشند. شیرینی زبان نیز مانند دیگر شیرینی‌های خشک ماندگاری خوبی دارد. بنابراین می‌توانید با خیال راحت آن را قبل از عید درست کنید تا در طول تعطیلات قابل استفاده باشند. در وهله اول، نگهداری شیرینی زبان در یک مکان خنک و دور از نور کافی است. اما اگر دوست دارید شیرینی شما در طول تعطیلات عید، ترد و تازه بماند باید کمی بیشتر سخت بگیرید. برای تازه و خوشمزه نگه داشتن شیرینی زبان، باید آنها را در یک ظرف غیرپلاستیکی دردار بچینید. برای اینکه خرد نشوند، بهتر است آنها را طبقه‌ای بچینید و بین هر طبقه کاغذ روغنی قرار دهید. می‌توانید چند حبه قند هم داخل ظرف بگذارید. حالا روی ظرف را سفلون کشیده و درب آن را محکم ببندید. در این صورت شیرینی‌های زبان در طول ایام نوروز، تازه باقی خواهند ماند.

1/3 2 پیمانه                 آرد سفید

4 قالب 50 گرمی            کره یخ زده

8 تا 10 قاشق غذاخوری    آب سرد

1 قاشق غذاخوری            آبلیمو

1/3 پیمانه                    عسل

1/2 1 قاشق غذاخوری      آب

1/3 قاشق چایخوری         گلاب

مقداری                         شکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده همه محصولات

سوالات متداول

ثبت شکایات

طرز تهيه شيريني زبان با خمير هزارلا

دعوت به همکاری

ثبت نام

فروشنده کیکانه شوید

درباره ما

تماس با ما

شماره‌های تماس: ۰۹۰۳۴۷۷۵۶۰۸ – ۹۱۰۰۱۱۹۵

آدرس ایمیل: admininfo@cakaneh.ir

آدرس دفتر: اصفهان، خیابان چمران، خیابان آل یاسین، کوچه آرژانتین، مجتمع حریر

شیرینی زبان یکی از انواع شیرینی های ایرانی خوشمزه است که شما می توانید آن را در منزل نیز تهیه کنید. در این مطلب آشپزی ما قصد داریم تا شما را با آموزش طرز تهیه شیرینی زبان به صورت مرحله به مرحله آشنا سازیم.

شیرینی زبان شیرینی معروفی است که بسیار پرطرفدار است از این شیرینی خوشمزه می توانید همانند شیرینی دانمارکی و باقلوا استانبولی ( شیرینی عسلی ) در مهمانی ها و مجالس خود استفاده کنید. طرز تهیه شیرینی زبان را با بهترین روش در ادامه این بخش مشاهده خواهید کرد.

در تهیه شیرینی زبان از خمیر هزارلا استفاده می شود که می توانید این خمیر را از بازار خریداری کنید و یا خودتان در منزل آن را تهیه کنید. طریقه ی درست کردن شیرینی زبان و خمیر هزارلا را در این مطلب به شما کدبانوهای عزیز آموزش خواهیم داد.

برای تهیه شیرینی زبان ابتدا باید خمیر هزارلا آن را تهیه کنید و سپس شیرینی زبان را با روشی که در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد تهیه کنید.طرز تهيه شيريني زبان با خمير هزارلا

کره : 150 گرم
تخم مرغ : 1 عدد
آرد کاملا سفید : 300 گرم
جوهر لیمو : 1/2 قاشق چای خوری
روغن مایع : 1 قاشق سوپ خوری
نمک : 1 قاشق چای خوری
وانیل : 1 قاشق چای خوری
آب خنک : 1 پیمانه

با خمیر هزارلا می توانید شیرینی هایی نظیر پایپون و ناپلئونی و زبان و قیفی و خامه ای و ولوان را تهیه کنید. در مرحله اول طرز تهیه خمیر هزارلا ابتدا در درون کاسه ای بزرگ آرد را بریزید و وسط آرد را گود کنید و سپس در درون کاسه ای دیگر تخم مرغ و روغن مایع و آب و نمک و جوهر لیمو را با یکدیگر مخلوط کنید و همه این مواد را به آرد اضافه کنید و بعد از این که خمیر یک دستی از مخلوط این مواد بدست آمد خمیر هزارلا را به مدت 60 دقیقه در درون یخچال قرار دهید تا به اصطلاح جا بیفتد.

بعد از مدت زمان ذکر شده خمیر را از درون یخچال بیرون آورید و روی سطح صافی را آرد بپاشید و سپس خمیر را به قطر 2 سانتی متر و به شکل مربع پهن کنید و کره را در وسط خمیر قرار دهید و چهار گوشه خمیر را کره بکشید و سپس با کمک وردنه به آرامی بر روی سطح خمیر ضرباتی را وارد کنید تا کره به خوبی نرم شود و خمیر را به ضخامت یک سانتی متر پهن کنید و آن را شش لا کنید و در جای خنکی قرار دهید.

 بعد از 20 دقیقه خمیر را دوباره به قطر یک سانتی متر پهن کنید و این بار به صورت برعکس خمیر را شش لا تا بزنید ( عرض خمیر را طول خمیر قرار دهید) و دوباره خمیر را به مدت 20 دقیقه در جای خنکی قرار دهید.

و بعد از مدت زمان ذکر شده دوباره خمیر را با روشی قبیل که گفته شد تا بزنید و هر دفعه آرد های اضافی روی خمیر را با کمک برس کنار بزنید و به مدت 6 بار خمیر را باز و بسته نمایید و در مرحله آخر خمیر را به قطر یک سانتی متر پهن کنید.

ابتدا شکر را در درون ظرفی مناسب بریزید و سپس ظرف را بر روی بخار آب جوش قرار دهید تا شکر به کمک بخار آب ذوب شود و سپس تخم مرغ ها را به شکر اضافه کنید.

حال به مرحله اصلی طرز تهیه شیرینی زبان می رسیم. خمیر هزارلا را به شکل مربع و یا مستطیل به قطر 1 تا 1.5 باز کنید و با کمک قالب شیرینی زبان خمیر هزارلا را قالب بزنید.

و با کمک نوک کارد تیزی در وسط خمیر 2 سانتی متر برش بزنید و سپس مخلوط شربت کارامل و تخم مرغ را با کمک قلم مو بر روی سطح شیرینی را بمالید و سپس شیرین های زبان را در درون قالب فر که ته آن را با کمک کاغذ روغنی پوشانیده اید بچینید.

قالب فر را در وسط فر با درجه حرارت 180 درجه به مدت 25 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها پف کنند و بپزند.

در مرحله آخر طرز تهیه شیرینی زبان بعد از این که شیرین ها را از درون فر خارج کردید دوباره روی آن ها شهد بریزید می توایند برای تزیین شیرینی زبان بر روی آن ها پودر نارگیل و پودر پسته بپاشید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده پخت شیرینی های خوشمزه و متنوع به بخش انواع شیرینی مراجعه کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

طرز تهيه شيريني زبان با خمير هزارلا

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

در آشپزی ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ۰ 13,078 بازدید

آموزش شیرینی زبان و پاپیون

مواد لازم برای خمیر هزارلا :

آرد کاملا سفید:۳۰۰ گرم

کره :۱۵۰ گرم

طرز تهيه شيريني زبان با خمير هزارلا

 یک عدد:  تخم مرغ

روغن مایع : یک قاشق سوپخوری

جوهرلیمو: یک دوم قاشق چایخوری

وانیل : یک دوم قاشق چایخوری

 نمک :یک قاشق چایخوری

آب خنک: یک فنجان

طرز تهیه خمیر هزارلا :

آکاایران: در کاسه بزرگی آرد را بریزید. وسط آن را گود کرده و در ظرف دیگری تخم مرغ، روغن مایع، جوهرلیمو، آب و نمک را مخلوط کنید و آن  را به آرد اضافه کنید تا خمیر صاف یک دستی به عمل بیاید. خمیر را یک ساعت بگذارید، بماند تا جا بیفتد. روی سطح مسطحی آرد پاشیده، خمیر را به قطر۲ سانتی متر به شکل مربع پهن کرده و کره را در وسط خمیر جای دهید و چهارگوش خمیر را روی کره بکشید و با وردنه آرام آرام روی خمیر ضرباتی وارد کنید تا کره نرم شود. سپس خمیر را به ضخامت یک سانتی متر پهن کرده و آن را شش لا، تا بزنید و در جای خنک بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه خمیر را مجدداً پهن کرده و به قطر یک سانتی متری باز کنید و این بار برعکس دفعه گذشته، عرض خمیر را طول خمیر قرار دهید و شش لا، تا بزنید و در جای خنکی بگذارید و باز بعد از۲۰ دقیقه عمل فعه گذشته را تکرار کنید و هر بار آرد اضافه روی خمیر را با برس کنار زده و ۶ بار خمیر را باز و بسته کنید و در دفعه آخر آن را به قطر یک سانتی متر پهن کنید. شیرینی هایی که می توانید با این خمیر تهیه کنید عبارتند از: ناپلئونی، پاپیونی، زبان، قیفی، خامه ای و ولوان.

طرز تهیه شیرینی زبان :

۱٫ برای تهیه اونها اول یه مقدار خمیر هزارلا تهیه کنید و اگر میخواید میتونید آمادش رو با نامهای میل فوی یا puff pastry تهیه کنید.کمی هم عسل رو با آب جوش و یه ذره گلاب و زعفران ترکیب کنید تا شهد تهیه بشه(برای روی شیرینی)

۲٫ خمیر رو بعد از اماده شدن به صورت کاملا سرد روی سطح باز کنید و به قطر ۱سانت پهنش کنید و خیلی فوری قالب بزنید با با چاقو مستطیلی ببرید.بعد روی شیرینی یک خط عمیق ایجاد کنید .توجه کنید که وسایل شما هم باید سرد باشه تا پف خمیر نخوابه.بعد با برس روی شیرینی ها شهد بریزید و یک عدد زرده تخم مرغ رو با مقدار کمی شیر مخلوط کنید و با برس روی شیرینی ها بکشید و کمی کنجد بریزید روش.

۳٫ حالا شیرینی ها رو با فاصله داخل سینی فری که روش کاغذ روغنی داره قرار بدید و بذارید ۲۵ دقیقه بپزه.(حرارت ۱۸۰ درجه و از نیم ساعت قبل گرم شده)در مورد شیرینی پاپیون هم به بعد از اینکه به صورت مستطیلی با چاقو برش دادید با دستتون یه فر بهش بدید و کمی بپیچونیدش.

۴٫ وقتی شیرینی ها از فر خارج شدن بذارید سرد بشن و بعد دوباره روشون شهد بریزید.

نکات:

۱)حتما بعد از پهن کردن خمیر به شکل مستطیل دورش رو با چاقو ببرید تا هواگیری بشه.

۲)خیلی سریع عمل قالب زدن یا بریدن رو انجام بدید چون اگر خمیر سرد بشه پف نمیکنه.

۳)سوالی که برای خیلیا پیش میاد اینه که آیا خمیر خودش لایه لایست؟نه خمیر معمولیه ولی هنگام پخت خودش چند لایه میشه.

۱۶ اسفند ۱۳۹۷

۱۵ اسفند ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “177ccad3e3edd7834805e78d4cf43c40” );document.getElementById(“70dc4c889f”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2019, All Rights Reserved. | Powered by saten

طرز تهيه شيريني زبان با خمير هزارلا
طرز تهيه شيريني زبان با خمير هزارلا
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *